Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Plasma_Wolf schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:48:
Een vraagje over die dragon shouts. Ik zie bij de eerste shout die ik heb "recharge 15 staan". Wat heeft dit precies in de game te zeggen? Ik heb wel geprobeerd die shout een tweede keer te doen maar uiteraard wilde dit niet (Anders had ik deze vraag ook niet)
Doe je shout eens en kijk een boven aan je scherm naar je balk ;)

recharge 15 is je Cooldown ;)
technoaddict schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:46:
Ik heb een vraag :)
Er zijn trollen en andere enemies die je met 1 klap een kilometer de lucht in jagen. Hoeveel voordeel heb je in het spel als je een spell caster als character neem? Een spell caster kan lekker op afstand magie afvuren waardoor je niet al te dichtbij hoeft te komen. Met een zwaardje in je hand is dat anders.
Iedere "klasse" heeft zijn voordeel hoor

Ik ben nu een thief met een 2h :+, je bent echt heel vrij hoe jezelf speelt hoor :) shield + magic kan ook denk ik :X

[ Voor 39% gewijzigd door yzx op 13-11-2011 11:54 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:42

Infinchible

Woef!

Plasma_Wolf schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:48:
Een vraagje over die dragon shouts. Ik zie bij de eerste shout die ik heb "recharge 15 staan". Wat heeft dit precies in de game te zeggen? Ik heb wel geprobeerd die shout een tweede keer te doen maar uiteraard wilde dit niet (Anders had ik deze vraag ook niet)
Boven in je kompas zie je wanneer je weer kunt shouten. Je kompas wordt blauw en loopt dan langzaam weer leeg. Als die weer wit is kan je weer. Die 15 is denk ik 15 seconden cool-down.
technoaddict schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:46:
Ik heb een vraag :)
Er zijn trollen en andere enemies die je met 1 klap een kilometer de lucht in jagen. Hoeveel voordeel heb je in het spel als je een spell caster als character neem? Een spell caster kan lekker op afstand magie afvuren waardoor je niet al te dichtbij hoeft te komen. Met een zwaardje in je hand is dat anders.
Ik kan met mijn boog + sneak skill een ijsbeer doden zonder dat hij bij mij in de buurt is gekomen, wel moet ik daarvoor 1 keer 'force push' gebruiken. Het kan dus inderdaad een voordeel zijn om afstand te kunnen houden. Vooral het eerste schot, 3x damage + een poison van 30dmg bijvoorbeeld op je boog. Dat gaat wel hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:34:
@Aionicus: Mouse smoothing/acceleration uitzetten ? Misschien dat dat helpt.

Zowiezo vind ik de dragons gevechten echt geen lachertje. Ik speel op moeilijkste difficulty en die is echt ook moeilijk :o.

Al die dingen die je verder op noemt worden wel met addons gefixed maar ik vind dat nou niet echt gamebreakers. Snap zowiezo niet wat je bedoelt met de "besturing is een port". WASD heb je gewoon, je kent je controls aanpassen, ect. Ik snap niet wat daar een port aan is want het was hetzelfde in Oblivion en die kwam toch zeker eerst op pc uit.

Menu moest ik inderdaad aan wennen en het is inderdaad irritant dat soms het klikken niet doet wat je verwacht. Maar dat zijn bugs en ik denk dat er wel een patch zal uitkomen om die bugs te fixen.
Hoe zet je mouse smoothing uit? Ik heb net wat opgezocht maar werkt niet, ik heb het ingevuld in de skyrimprefs.ini in mijn documenten en in de skyrim folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:51:
[...]

Hoe zet je mouse smoothing uit? Ik heb net wat opgezocht maar werkt niet, ik heb het ingevuld in de skyrimprefs.ini in mijn documenten en in de skyrim folder.
Ga naar "Steam\steamapps\common\skyrim\Skyrim", open SkyrimPrefs.ini, bij [Controls] zet bMouseAcceleration op 0. Als je last hebt van mouse lag kun je ook nog iPresentInterval=0 proberen en die moet je dan bij [Display] zetten. iPresentInterval zet Vsync uit :).

Trouwens voor de mensen van de XBOX diegene die graphics glitches hebben, jullie hebben zeker naar harddrive geinstalleerd :)? Bethesda adviseert dat niet te doen totdat ze met patch komen ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:04:
[...]

Ga naar "Steam\steamapps\common\skyrim\Skyrim", open SkyrimPrefs.ini, bij [Controls] zet bMouseAcceleration op 0. Als je last hebt van mouse lag kun je ook nog iPresentInterval=0 proberen en die moet je dan bij [Display] zetten. iPresentInterval zet Vsync uit :).

Trouwens voor de mensen van de XBOX diegene die graphics glitches hebben, jullie hebben zeker naar harddrive geinstalleerd :)? Bethesda adviseert dat niet te doen totdat ze met patch komen ;).
Had ik al gedaan, ingame heb ik geen mouse lag, maar in menu's wel. Niet zo'n heel probleem maar zou leuker zijn als het er niet was. Vsync wil ik in elk geval niet uit, want screen-tearing vind ik nog wel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:09:
[...]

Had ik al gedaan, ingame heb ik geen mouse lag, maar in menu's wel. Niet zo'n heel probleem maar zou leuker zijn als het er niet was. Vsync wil ik in elk geval niet uit, want screen-tearing vind ik nog wel erger.
Ik heb ook lag in de menu's met muis en heb Vsync uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Waarschuwing:

Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen.
Voor iedereen die naar de Greybeards moet en de begin steps maar niet kan vinden:

Aangezien de magic tomtom niet altijd even goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:00
TheAshcat schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:13:
[...]

Voor iedereen die naar de Greybeards moet en de begin steps maar niet kan vinden:

[video]

Aangezien de magic tomtom niet altijd even goed werkt :)
spoiler:
en als je vanaf dat dorpje de bergen in ga kom je op een gegeven moment een witte trol tegen. Hoe krijg je dat beest dood!!!?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
technoaddict schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:15:
[...]

spoiler:
en als je vanaf dat dorpje de bergen in ga kom je op een gegeven moment een witte trol tegen. Hoe krijg je dat beest dood!!!?!?!?!
spoiler:
Levelen totdat het je wel lukt. Soms kun je er ook langs sluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

spoiler:
Gewoon erlangs rennen/rijden(met paard) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
van de berg af shouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
spoiler:
Kan niet. Je kunt er wel gewoon langs heen rennen of de berg op klimmen en er langs sneaken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

oeps.. " You feel weaker when the sun rises' ik denk dat die vampire tomb + close combat geen goed idee was :+ even kijken of er een cure is :+

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

[...]

spoiler:
spoiler:
beest terug lokken naar de plegrim, pelgrim gaat er mee vechten, en dan kijk er langs rennen :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:04:
[...]

Ga naar "Steam\steamapps\common\skyrim\Skyrim", open SkyrimPrefs.ini
Da's de verkeerde.
Die jij aanpast is de 'default' setting voor als je 'normale' ini corrupt raakt.
De ini die je aan moet passen zit gewoon in my documents/my games/skyrim.

Is iemand al een unlock spell tegengekomen? Ik gebruik nu lockpicks, maar voor mijn mage vind ik dat nogal out-of-character.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 13-11-2011 12:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:26

Plasma_Wolf

Student

Volgende vraag: ik heb het huisje gekocht in Whiterun en er was iemand in Dragonsreach die mij een alchemy table en meer van dat soort stuff kon verkopen. Ik kan hem alleen niet meer weervinden en ik heb ook niet zo'n quest meer waarin de nodige informatie staat.

Iemand die mij kan vertellen waar ik de betreffende persoon weer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plasma_Wolf schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:39:
Volgende vraag: ik heb het huisje gekocht in Whiterun en er was iemand in Dragonsreach die mij een alchemy table en meer van dat soort stuff kon verkopen. Ik kan hem alleen niet meer weervinden en ik heb ook niet zo'n quest meer waarin de nodige informatie staat.

Iemand die mij kan vertellen waar ik de betreffende persoon weer kan vinden?
spoiler:
Hij heet Proventus Avenicci en staat links van de jarl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08
Als je hem niet ziet: ff paar uur resten in een inn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FranticDJ schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:47:
Als je hem niet ziet: ff paar uur resten in een inn :)
Ja, je moet er wel tijdens 'openingstijden' zijn, als-ie slaapt wil het niet.

Overigens hoef je niet perse te resten in een inn, je can ook paar uurtjes wait doen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Heeft dat wait en sleep nog negatieve effecten op je? Maakt het aantal dagen ingame verder niks uit voor je fysieke gesteldheid (je wordt niet ouder etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
8am-8pm zijn openingstijden volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Slapen is zelfs positief, je skills gaan 5% sneller omhoog voor 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
let daar mee wel op:
spoiler:
mits je geen weerwolf bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Zo armor met 100% magicka regen. Ben ik wel 15x voor doodgegaan, maar Skyrim is epic!

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
epTa schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:01:
Zo armor met 100% magicka regen. Ben ik wel 15x voor doodgegaan, maar Skyrim is epic!
Jammer dat je geen items kan overhevelen naar andere characters van jezelf. Dat moeten ze toch een keer gaan realiseren, een shared stash o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:08:
[...]

Jammer dat je geen items kan overhevelen naar andere characters van jezelf. Dat moeten ze toch een keer gaan realiseren, een shared stash o.i.d.
Soms zou dat idd wel handig zijn, maar aan de andere kant is het wel minder bevredigend :P

Daarnaast, als je het echt wil, dan hack je het toch bij elkaar met de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:46
[...]

spoiler:
spoiler:
Dat beest loopt ontzettend langzaam, gewoon ranged kiten in rondjes terwijl je hem met pijl en boog + magic dood nuked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Gropah schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:09:
[...]

Soms zou dat idd wel handig zijn, maar aan de andere kant is het wel minder bevredigend :P

Daarnaast, als je het echt wil, dan hack je het toch bij elkaar met de console?
Nee hacken is echt sneu, ik vind het veel leuker om het te vinden.

Trouwens wat zijn de milestones dat er betere items te koop komen bij de vendor? Ik loop nog steeds met een standaard Steel Shortsword. van 11 dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik ben nu die sidequests aan het doen met de mage acadamy. Weet iemand of ik hier uiteindelijk nog wat vette mage shit kan kopen want mijn huidige gear is een 50% regen en 12% less destruction cost, en ik hoop echt van die vette te vinden die nice bonus geven en er relaxed uit zien (Tempars robes waren vet maar slecht) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Smithing 87 :D

Nog even iron daggers spammen en ik kan dragon armor maken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:20:
[...]

Nee hacken is echt sneu, ik vind het veel leuker om het te vinden.

Trouwens wat zijn de milestones dat er betere items te koop komen bij de vendor? Ik loop nog steeds met een standaard Steel Shortsword. van 9 dmg.
True dat het leuker is om te vinden, maar als ik tig quests moet doen voor dat ene ding...

Wapens vinden is beter dan kopen. Loop nu zelf rond met een steel mace van 27 dmg oid :P

BTW

Ik heb echt een geweldige quest gekregen voor een Deadra Artefact! :D

spoiler:
Dat is Markworth oid, volgens mij. Ik loop voorbij een huis, staat er een dude bij die vraagt of ik iets heb gezien. Heel verhaal over dat er misschien deadra rituelen zijn uitgevoerd en dat hij het moet onderzoeken. Dus ik braaf vragen of hij hulp nodig heeft. Nou vooruit dan maar.

Dus wij dat huis in. Hij wil meteen door rennen, maar ik ga eerst loten (I NEED MONEY FOR MY WARMOGS :P) Uiteindelijk komen we aan het "einde" waar de deadra ineens gaat praten. Hij shit the bed en wil weg, dus wij weer naar begin, is de deur op slot. Deadra zegt dat er maar 1 zal overleven, dus ram ik zijn schedel maar in... Ja hallo, ik wil mijn spel spelen.

Dus ik moet dat huis weer door, waar nog steeds allemaal spooky mist hangt, kom ik weer bij die gesloten deur, die nu niet meer gesloten is. Klein stukje dungeon en ineens een dikke mace met allemaal spijkers ed. Ik denk, awesome! jatten, maar nee hoor, de deadra wil eerst dat ik een priest ga ophalen en dat die zichzelf overgeeft aan hem omdat hij rituelen heeft gedaan die zijn altar hebben vernedert. Nu heb ik dat nog niet gedaan, maar die sfeer is zo awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de graphics even getweaked in de ini file. Alles nu gemaxed, en het detail nog wat opgeschroefd, evenals de view distance.

Nu heb ik echter last van blokkerige, en knipperende shadows. Ook heb ik nog steeds wat pop-up (knipperend), en zijn de bergen in de verte ook onderhevig aan flikkeringen. Hoe kan ik dit voorkomen?

Edit: zojuist een WTF momentje... Loop terug naar de stad, na mijn eerste draak te hebben gedood. Komt er een soort mini-aardbeving, en hoor ik een soort van schreeuw. Wat was dat?? _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Nyarlathotep op 13-11-2011 13:29 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik iron/steel/gold ore smelten tot ingots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
XyritZz schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:03:
Iemand al detect life items of spells gezien? Ik mis ze namelijk :p
Ik heb een detect life shout gevonden, MASSIVE range :P
Exbloder schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:24:

Hoe train je zo snel smithing?

[ Voor 32% gewijzigd door Jeanski op 13-11-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Alwinonline schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:29:
Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik iron/steel/gold ore smelten tot ingots?
Gebruik een furnace! Of oven. Ik ben er pas een tegengekomen, net onder Windhelm, Keynesgrove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Alwinonline schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:29:
Ergens een smelter zoeken. Soort van stenen over waarin je die dingen kan maken. Weet zo niet waar eentje staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb een paar vraagjes (speel voor het eerst The Elder Scrolls).
Ik wil een paar potions maken, maar ik weet niet welke ingredienten ik moet combineren, als ik maar wat probeer dan staat er "failed". Is er een bepaald receptenboek wat ik kan vinden? :).

Verder ben ik nu level 5 en heb vanzelfsprekend wat perks gebruikt. Is het mogelijk dat je je karakter volledig verpest door die perks voor niet handige dingen te gebruiken? Of krijg je uiteindelijk, hoe langer je speelt, al die skills toch wel vol, alleen in een andere volgorde?

Ik wil ook graag al mijn items ergens bewaren, omdat ik elke keer te veel spullen mee draag. Is er op een vroeg level al de mogelijkheid om dat te doen of moet ik wachten tot ik een huisje kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:36:
Hallo, heb een paar vraagjes (speel voor het eerst The Elder Scrolls).
Ik wil een paar potions maken, maar ik weet niet welke ingredienten ik moet combineren, als ik maar wat probeer dan staat er "failed". Is er een bepaald receptenboek wat ik kan vinden? :).

Verder ben ik nu level 5 en heb vanzelfsprekend wat perks gebruikt. Is het mogelijk dat je je karakter volledig verpest door die perks voor niet handige dingen te gebruiken? Of krijg je uiteindelijk, hoe langer je speelt, al die skills toch wel vol, alleen in een andere volgorde?

Ik wil ook graag al mijn items ergens bewaren, omdat ik elke keer te veel spullen mee draag. Is er op een vroeg level al de mogelijkheid om dat te doen of moet ik wachten tot ik een huisje kan kopen?
Er zijn wel receptenboeken maar het is een hel om het zo te doen. Gewoon elke ingrediënt dat je hebt 1 keer op eten, dan heb je hiervan het 1ste effect al. Zelf heb ik gewoon random potions gemaakt, 50/50 'Failed' en 'success', ik kan nu heel wat verschillende potions maken met 25 alchemy ofzo 8)7

Als je de companion quest-line doet krijg je ergens storage+bed, heb ik ergens gelezen maar niet zelf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

pff, net als level8 een ice-dragon verslagen, hoop geduld en gebruik maken van een omgevallen boom als dekking...

Ik heb een groot nadeel gevonden. identiek aan morrowind en oblivion....het is te verslavend :+

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Nyarlathotep schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:27:

Edit: zojuist een WTF momentje... Loop terug naar de stad, na mijn eerste draak te hebben gedood. Komt er een soort mini-aardbeving, en hoor ik een soort van schreeuw. Wat was dat?? _/-\o_
Per ongeluk op Z gedrukt? Het was waarschijnlijk een shout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Scighera schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:41:
pff, net als level8 een ice-dragon verslagen, hoop geduld en gebruik maken van een omgevallen boom als dekking...

Ik heb een groot nadeel gevonden. identiek aan morrowind en oblivion....het is te verslavend :+
's morgens om 10 uur beginnen en 's morgens om 3 uur eindigen... gewoon compleet IRL tijd vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Hoe kom je aan veul lockpicks ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Jatten van bandits enzo. Heb er zelf zo'n 80 atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
Gillonde schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:43:
[...]

Nope, het is onderdeel van het verhaal.
spoiler:
Dat was een soort lokroep van de greybeards. Zij kunnen jou de taal van de draken machtig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

[...]

spoiler:
Nee, dat waren de Greybeards die de 'Dovahkin' oproepen om naar hen toe te komen. Maar dat wordt iets verder op ook nog allemaal uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:03
Exbloder schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:24:

Hoe train je dat zo snel? Waar haal je al die mats vandaan?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Laatst online: 09-09 19:08
Het is wel geinig maar ik word beetje gek van die kilometers lopen. Of doe ik wat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Fast Travel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
spookz0r schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:49:
Het is wel geinig maar ik word beetje gek van die kilometers lopen. Of doe ik wat verkeerd? :P
Nadat je in een plaats bent geweest kan je fasttravelen door op m te drukken en vervolgens je punt te kiezen waar je heen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
spookz0r schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:49:
Die gast die er bij elke stables is met zijn paard&kar; voor max 50 gold brengt hij je naar de main cities. gewoon even praten en dan op de kar gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
En je kunt op C drukken om te blijven lopen zonder w in te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja klopt maar bijvoorbeeld in het begin moest ik bergje op. Kon je mooi vergeten want die gast kwam daar met zijn paard niet eens in de buurt. 40 min lopen om een troll tegen te komen meh. Voor de rest vermaak ik me wel. Normaal niet zo van de RPG's maar deze wilde ik niet laten liggen :)

[ Voor 21% gewijzigd door spookz0r op 13-11-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
[...]

spoiler:
Praat met de jarl en je krijgt uitleg. Het waren de Greybeards die aan jou vroegen of je naar ze toe wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:36:
In principe kan je oneindig levelen (of misschien tot 99), maar ze hebben gezegd dat het na level 50 wel enorm slomer gaat. Er staat me iets van bij dat er iets van 75 perks zijn (weet niet of dat inclusief extra niveaus van die perks is), dus je kan zeker aan het einde wel een aantal perks missen, als je van level 50 als einde uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hoe kun je de level zien van de vijanden? Ik ben onderweg naar de greybeards maar het is ineens zo sterk allemaal, Zelfs een paar fire mages bij een fortje. Ik denk ik beter eerst nog een beetje rond riverwood en whiterun kan rond lopen, ben nu level 6 trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 13-11-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

[...]

spoiler:
Nee, het is onderdeel van de main quest.
Bulls schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:20:
Trouwens wat zijn de milestones dat er betere items te koop komen bij de vendor? Ik loop nog steeds met een standaard Steel Shortsword. van 11 dmg.
Een redelijk wapen kan je krijgen in het begin
spoiler:
door de quests voor the companions te doen.

Zelf gebruik ik 'm niet meer omdat ik een conjuration/destruction mage aan het bouwen ben.

Zijn de damage van een wapen en de enchantment trouwens cumulatief? Of is de damage stat inclusief enchantment?

Ik zie dat een aantal mensen aan het craften zijn. Kan je daarmee wat geld verdienen? Kan je de raw materials voor een goede prijs kopen en maak je dan winst met je crafting? Om nou uren te besteden met het verzamelen van raw materials is wat mij teveel van het goede.

Ik zit nu in Riften en wat is dat een heerlijke quest hub. Ik was het feit dat iedere quest een dungeon/fort raid was een beetje zat. Maar Riften heeft erg veel quests die mij aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Wat ik wel merk (ik heb zelf geen eerdere elder scroll games gespeeld) dat dingen voor veel mensen die eerdere games hebben gespeeld logischer zijn dan voor mij. een paar kleine voorbeelden:
- nadat je een City/plek heb ontdekt kan je er heen fasttravelen via de map (uren mee verspilt :S)
- Het vechten zelf is toch nog best ingewikkeld, een kleine uitleg van hoe en wat zou het begin wat makkelijker maken.
- Het lezen van boeken kan bepaalde perks verbeteren/Quests geven.
- Een duidelijke uitleg wat je met welke items kan (voor wat ze bedoeld zijn) Ik heb bijvoorbeeld Dragon scales/dragon bone maar geen idee waar ik het in kan gebruiken? Ik heb al 2 draken gedood maar nog nergens echt een plek gevonden waar ik die scales in kon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Alwinonline schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:02:
- Een duidelijke uitleg wat je met welke items kan (voor wat ze bedoeld zijn) Ik heb bijvoorbeeld Dragon scales/dragon bone maar geen idee waar ik het in kan gebruiken? Ik heb al 2 draken gedood maar nog nergens echt een plek gevonden waar ik die scales in kon gebruiken
Zodra je hoog genoeg bent met smithing kan je er eigen armor mee maken. Verder kan je er niet zoveel mee volgens mij, behalve verkopen voor veel gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Alwinonline schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:02:
Wat ik wel merk (ik heb zelf geen eerdere elder scroll games gespeeld) dat dingen voor veel mensen die eerdere games hebben gespeeld logischer zijn dan voor mij. een paar kleine voorbeelden:
- nadat je een City/plek heb ontdekt kan je er heen fasttravelen via de map (uren mee verspilt :S)
- Het vechten zelf is toch nog best ingewikkeld, een kleine uitleg van hoe en wat zou het begin wat makkelijker maken.
- Het lezen van boeken kan bepaalde perks verbeteren/Quests geven.
Ik zou de boeken echt allemaal eens doorlezen, het is IMO een prachtig onderdeel van de elder scrolls series :D
En ja sommige items heb je zonder te weten waarom.. Storage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
storage? dat ben ik nog niet tegen gekomen, ik heb nu wel een chick die met me meeloopt die ik spullen kan geven, bedoel je haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Alwinonline schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:06:
storage? dat ben ik nog niet tegen gekomen, ik heb nu wel een chick die met me meeloopt die ik spullen kan geven, bedoel je haar?
Dat ook, maar nee ik bedoel een chest waar je alles in kan steken. Ik zou de eerste 5000Gold die je krijgt spenderen aan een huis in die eerste stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Waar kan ik guilds joinen? Ben op zoek naar de Mage guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
In winterheld is de mage guild iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Roshnak schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:14:
Waar kan ik guilds joinen? Ben op zoek naar de Mage guild.
Winterhold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Dank jullie wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste paar draken ondertussen verslagen, en heb eindelijk m'n eerste huisje. Nu dus nog wat lokaal werk gaan doen om nieuwe inrichting te kunnen betalen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Even een vraagje :P shops restocken die niet als je ze leeg geroofd hebt? :O

Dragon count : 3 :+ nog altijd niet naar de graybeards gegaan

[ Voor 29% gewijzigd door yzx op 13-11-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23rpdu1.jpg

Net mijn eerste schatkaart gevolgd. Na een hoop bandits en een hoop goud kwam ik hier terecht. Prachtig!
(Ik speel nu op high/ultra en het loopt allemaal prima rond de 30/40 fps, en dat met een GTS360m)

[ Voor 23% gewijzigd door 10K op 13-11-2011 14:35 ]

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Magic is geloof ik ernstig overpowered in Skyrim. Heb nu twee items met beide 100% magicka regen, beide onderdeel van dezelfde questline. Nu is het dubbel fireball schieten en in 1.5 seconde kan je dat weer doen.
Maargoed, dat is ook best wel leuk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, ik zit met een klein bug/probleem. Mijn companion wil/kan niet meer vechten. Kan het komen omdat ik haar al mijn spul geef waardoor ze teveel heeft qua gewicht en daardoor niet kan vechten?

Overigens vind ik magic niet overpowerd. Ik ben met level 8 in een dwarf mijn beland maar ik krijg dingen niet makkelijk dood want ik heb mijn shock spell niet echt geupgrade...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
MrVegeta schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:53:
Hm, ik zit met een klein bug/probleem. Mijn companion wil/kan niet meer vechten. Kan het komen omdat ik haar al mijn spul geef waardoor ze teveel heeft qua gewicht en daardoor niet kan vechten?

Overigens vind ik magic niet overpowerd. Ik ben met level 8 in een dwarf mijn beland maar ik krijg dingen niet makkelijk dood want ik heb mijn shock spell niet echt geupgrade...
Ik denk dat het onmogelijk is om je companion te over-burdenen. Klinkt idd als een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 11:14
LordMithril schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:05:
[...]

Net als bij alle "shopkeepers" kan je alleen dingen kopen tijdens openings uren ;)
Tussen 0800 en 2000 ofzo ;)
Held! Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, na het kopen van mijn huis had ik niet genoeg geld meer om dingen er voor te kopen bij de steward. Nu hbe ik wel weer geld en wou ik een alchemy table of whatever halen maar kan er niet meer voor kiezen bij de steward, iemand enig idee hoe dit komt en op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Jeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat het onmogelijk is om je companion te over-burdenen. Klinkt idd als een bug
Ik denk wel dat het mogelijk is, maar we zien het niet in beeld. Dát is juist een bug denk ik, dat je niet weet hoeveel ze nog kan dragen. In Fallout 3 en NV was er wel een limit aan hoeveel ze konden dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:03:
Hmmm, na het kopen van mijn huis had ik niet genoeg geld meer om dingen er voor te kopen bij de steward. Nu hbe ik wel weer geld en wou ik een alchemy table of whatever halen maar kan er niet meer voor kiezen bij de steward, iemand enig idee hoe dit komt en op te lossen is?
Zie de quote in de post direct boven je :).

Let erop dat je met hem spreekt tussen 8 AM en 8 PM, je kunt de household items enkel kopen in de periode dat de 'shop' open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
Te vroeg gejuichd... De optie tot furniture kopen is er nog steeds niet :(

Hij staat overigens ook niet naast de Jarl bij mij maar op dat skyplatform achterin het kasteel, met dat uitzicht. Ik ga even een main quest missie doen. Misschien dat dat helpt

Edit: Te vroeg gejankt. Heb een nachtje geslapen in m'n bed. Avicci stond toen weer naast de Jarl en de optie was er weer

[ Voor 42% gewijzigd door DionYx op 13-11-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
spoiler:
falmer tegen gekomen in de jacht op de elder scroll ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
FranticDJ schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:11:
spoiler:
falmer tegen gekomen in de jacht op de elder scroll ^^
spoiler:
je komt ze ook tegen in een van de eerste dark brotherhood quests als je een beetje verder gaat dan de quest zelf, hier kom je ook dwarven mechanic dingens tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:05:
[...]

Zie de quote in de post direct boven je :).

Let erop dat je met hem spreekt tussen 8 AM en 8 PM, je kunt de household items enkel kopen in de periode dat de 'shop' open is.
't is nu 3pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
Slaap er eens een nachtje over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Jeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:14:
[...]

spoiler:
je komt ze ook tegen in een van de eerste dark brotherhood quests als je een beetje verder gaat dan de quest zelf, hier kom je ook dwarven mechanic dingens tegen
spoiler:
Dat is toch van de companions, de quest "Trouble in Skyrim"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Gropah schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:19:
[...]

spoiler:
Dat is toch van de companions, de quest "Trouble in Skyrim"?
spoiler:
Kan ook zijn, het is een dungeon in een huis waar je iemand moet vermoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Jeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:20:
[...]

spoiler:
Kan ook zijn, het is een dungeon in een huis waar je iemand moet vermoorden
spoiler:
Hmm dan heb ik het over een andere. Dan moet je een grot in om een dude te verslaan. En die dude heeft een of andere te sterke dwarf robot companion met magic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
anandus schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:36:
[...]
Da's de verkeerde.
Die jij aanpast is de 'default' setting voor als je 'normale' ini corrupt raakt.
De ini die je aan moet passen zit gewoon in my documents/my games/skyrim.

Is iemand al een unlock spell tegengekomen? Ik gebruik nu lockpicks, maar voor mijn mage vind ik dat nogal out-of-character.
helemaal gelijk :D. Foutje ^^

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om dingen op te pakken/slepen en is het ook mogelijk om de tweede quick menu te gebruiken? heb meer dan 30 uur er opzitten maar ben het niet tegen gekomen.

xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:27:
Is het mogelijk om dingen op te pakken/slepen en is het ook mogelijk om de tweede quick menu te gebruiken? heb meer dan 30 uur er opzitten maar ben het niet tegen gekomen.

xbox360
voor de PC is het E inhouden om iets te slepen (E = pick up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de xbox is het A en de ps3 X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:27:

xbox360
De active knop (ik denk A op xbox, maar ik ben zelf een ps3'er dus dat weet ik niet) een seconde lang ingedrukt houden op het voorwerp.

Tweede quick menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Hmm, even een paar vraagjes. fantastisch spel, maar een paar dingen snap ik niet goed.

Even een progressie vraagje (Met spoiler tags) :
spoiler:
Even een progressie vraagje, ik zit nu in bleak falls darrow, daar moet ik van die sorcerer een of ander ding ophalen, en nu sta ik voor een grote deur met 3 schuivende ringen met symbolen (een uil, een beer en nog een ding) , het is mij duidelijk dat ik een combinatie moet vinden voor hij opengaat met die gouden klauw, maar ik weet niet welke. heeft iemand een idee?

Nog een vraag. ik was al bezig gegaan met de quest "Trouble in Skyrim" met de falmer cave, echter die monsters daar zijn wày te sterk. ik ga elke keer gruwelijk dood, maar er staat nergens welk level je nodig hebt of wat je kunt verwachten. op zich prima, echter nu vraag ik mij af hoe ik het benodigde level kan halen , en wanneer ik daar terug kan komen? hoe kom ik achter zoiets?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Visgek24 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:29:
Hmm, even een paar vraagjes. fantastisch spel, maar een paar dingen snap ik niet goed.

spoiler:
Even een progressie vraagje, ik zit nu in bleak falls darrow, daar moet ik van die sorcerer een of ander ding ophalen, en nu sta ik voor een grote deur met 3 schuivende ringen met symbolen (een uil, een beer en nog een ding) , het is mij duidelijk dat ik een combinatie moet vinden voor hij opengaat met die gouden klauw, maar ik weet niet welke. heeft iemand een idee?

Nog een vraag. ik was al bezig gegaan met de quest "Trouble in Skyrim" met de falmer cave, echter die monsters daar zijn wày te sterk. ik ga elke keer gruwelijk dood, maar er staat nergens welk level je nodig hebt of wat je kunt verwachten. op zich prima, echter nu vraag ik mij af hoe ik het benodigde level kan halen , en wanneer ik daar terug kan komen? hoe kom ik achter zoiets?

spoiler:
Je moet die klauw selecteren bij Items en dan ff goed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
spoiler:
spoiler:
Kijk eens op de onderkant van die claw (kan je bekijken in je inventory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa

bleak falls darrow

hoe kom ik achter zoiets?

spoiler:
kijk eens op de claw zelf in je inventory. en progressie is gewoon uitproberen. vergeet niet je potions, resists en poisons te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
FUUUUUUUUUUU. Een troll sloeg me de mountain af :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:34:
FUUUUUUUUUUU. Een troll sloeg me de mountain af :(
Gotta love F5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ja maar die had ik nog onder aan de berg gebruikt :D kan ik weer helemaal naar boven lopen XD.

BTW ik vind die fast travel echt lame :< Ik wil hem elke keer weer gebruiken maar dan mis je zoveel van de wereld :P. In me kleine reis van ivarstead naar riften heb ik al zoveel ontdekt XD

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:37:
[...]

Ja maar die had ik nog onder aan de berg gebruikt :D kan ik weer helemaal naar boven lopen XD.

BTW ik vind die fast travel echt lame :< Ik wil hem elke keer weer gebruiken maar dan mis je zoveel van de wereld :P. In me kleine reis van ivarstead naar riften heb ik al zoveel ontdekt XD
Die 7000 trappen ;w

Ik ga fijn door met alle side quests nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:38:
[...]

Die 7000 trappen ;w

Nee andere berg ;). Die trappen heb ik al gehad.

Net wel weer een mooi momentje van kleine dingetjes die skyrim zo goed maakt:
spoiler:
Werd net aangevallen door een assassin. Ik dood hem en loot zijn body. Blijkt dat hij van The dark Brotherhood was en ze daar een contract hebben gekregen om mij te doden. Seems i pissed some people off :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:38:
[...]

Die 7000 trappen ;w

Na die 7000 trappen wordt het echt wel vet hoor :o

Maargoed eerst even mijn dragon armor af maken :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Wellicht weet een van jullie raad. Ik mis waarschijn;lijk iets voor de hand liggends.
Ik moet spreken met Maven Black Briar in riften. Kan haar alleen nergens vinden. Niet in haar manor niet in de meadery die van haar is en ook niet in de inn.
Google fails me.
Iemand haar gesproken en waar?

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:44:
[...]

Nee andere berg ;). Die trappen heb ik al gehad.

Net wel weer een mooi momentje van kleine dingetjes die skyrim zo goed maakt:
spoiler:
Werd net aangevallen door een assassin. Ik dood hem en loot zijn body. Blijkt dat hij van The dark Brotherhood was en ze daar een contract hebben gekregen om mij te doden. Seems i pissed some people off :P
spoiler:
Ik ben al een paar keer door thiefs aangevallen en dan random groepjes van 3 ingehuurde personen, zou het afhangen van hoe je aan het begin begint? :O Zijn echt veel wegen om te gaan in het hele verhaal
Bensimpel schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:52:
[...]

Na die 7000 trappen wordt het echt wel vet hoor :o

Maargoed eerst even mijn dragon armor af maken :D
Waar haal je al die ignots toch vandaan? >:)

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.