Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:07:
[...]

idd. gewoon mage robes hier, ik gebruik eigenlijk alleen maar magie en tussendoor een enkele keer een one handed sword. Voor een gevecht spawn ik een fire atronach midden tussen m'n enemies waardoor ik al minder van de klappen opvang en plaats wat fire runes voor mn voeten voor het geval dat en ondertussen spam ik natuurlijk gewoon wat destruction spells. Een tactiek tegen draken heb ik nog niet echt, aangezien ik na m'n eerste draak er nog geen een tegen ben gekomen doordat ik even later bij de mages guild verzijlt raakte.misschien werkt een ward tegen de flames? Enige draak die ik verder heb gezien vloog even boven mijn hoofd maar ging weer weg.
Thanks zal het direct proberen, die atonachs heb ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
die totems kom je nog wel vaker tegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Bij deze nogmaals: dank aan mijn paard.

Heeft mijn leven op magischer wijze gered tijdens de sprong van High Hrotghar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik kom in de PC versie soms clipping errors tegen. Plantjes die heen en weer gaan half door een rots heen. Of mammoeten en heroes die zo door een dode draak heenlopen.

En ik heb vrij veel knipperende pixels(aliasing ?) maar dat neem ik maar voor lief, heb liever wat meer FPS dan filters.

Verder geen grafische errors tegen gekomen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Is het iemand anders ook opgevallen dat de Khajit het altijd over Elsweyr hebben? Elke Kahjit die ik heb gesproken, behalve Mai'q, heeft me verteld waar het ligt of dat hij/zij er zo'n heimwee naar heeft. Zou het eventueel een hint naar TES VI: Elsweyr kunnen zijn? Het lijkt natuurlijk logisch dat ze erover praten, aangezien ze er vandaan komen, maar ik heb , voor zover ik me kan herinneren, nog nooit en Kahjit over Elsweyr horen praten in Oblivion, terwijl ik daar volgens mij van meerdere Nords info over Skyrim heb gekregen. Niet dat ik nu al hunker naar de volgende TES, maar dit viel me wel behoorlijk op

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Bansheeben schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:47:
Is het iemand anders ook opgevallen dat de Khajit het altijd over Elsweyr hebben? Elke Kahjit die ik heb gesproken, behalve Mai'q, heeft me verteld waar het ligt of dat hij/zij er zo'n heimwee naar heeft. Zou het eventueel een hint naar TES VI: Elsweyr kunnen zijn? Het lijkt natuurlijk logisch dat ze erover praten, aangezien ze er vandaan komen, maar ik heb , voor zover ik me kan herinneren, nog nooit en Kahjit over Elsweyr horen praten in Oblivion, terwijl ik daar volgens mij van meerdere Nords info over Skyrim heb gekregen. Niet dat ik nu al hunker naar de volgende TES, maar dit viel me wel behoorlijk op
In oblivion hoorde je ze er ookal over hoor. Maar daar waren de leef omstandigheden voor Kahjit wat beter dus klaagde ze niet zoveel ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 07:29

Plasma_Wolf

Student

Ik heb eigenlijk nog geen enkele Khajit gesproken. Ik heb er in ieder geval nog geen kunnen vinden in Witerun of Markarth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Er is een kampje voor de vestingwallen van Whiterun, daar zitten er een stuk of drie.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskiej schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:22:
[...]

Thanks zal het direct proberen, die atonachs heb ik namelijk niet.
Fire atronach spell is te koop in whiterun bij de mage in het "kasteel", het hoeft ook niet persé een atronach te zijn hoor. Bedoelde ermee aan te geven dat ik gewoon maar een allied mob summon.

Heb net m'n tweede draak gedood, ook weer met een summon en een allied npc erbij waar de draak zich op focusde waardoor ik rustig apprentice fireballs kon spammen en zodra de draak was geland het rustig af kon maken met een one-handed sword zonder ook maar een hp point damage te nemen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Bansheeben schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:56:
Er is een kampje voor de vestingwallen van Whiterun, daar zitten er een stuk of drie.
Ze zitten daar niet altijd, het zijn gewoon travelling merchants volgens mij die dus ook sporadisch bij andere steden zouden kunnen zitten. Ze zie in ieder geval met regelmatig niet bij Whiterun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Bansheeben schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:56:
Ja die mochten het kasteel niet in, omdat het racisten zijn, die Nords.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Valt me wel op dat dieren ontzettend goed kunnen zwemmen. Konijnen, herten... de hele handel gaat met olympische snelheid door zware stroomversnellingen naar de overkant als ik eraan kom. Beetje vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

yok

Is er al iemand bij Ansilvund geweest? Vraagje! (zit nu ongeveer al 2 uur vast :-)

spoiler: title
Ik kan met geen mogelijkheid de combinatie vinden van de totems met slang/vis/vogel. Weet iemand deze?

En de uitkomst:
Lees het meest rechtse boek op de tafel: eagle snake whale snake. god wat ben ik soms dom

[ Voor 40% gewijzigd door yok op 13-11-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 19:47
Loona35 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:07:
Valt me wel op dat dieren ontzettend goed kunnen zwemmen. Konijnen, herten... de hele handel gaat met olympische snelheid door zware stroomversnellingen naar de overkant als ik eraan kom. Beetje vreemd :+
Het zijn gewoon hele bijzondere dieren in Skyrim ;). Dood je een os, dan mag je hopen dat die kip om de hoek het niet gezien heeft of anders scoor je weer bounty points; moet je die kip als getuige vervolgens weer omleggen om je bounty kwijt te raken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Ik heb een grafisch probleempje met lightbeams. Viel me pas echt op bij een puzzel waarbij ik licht moest gebruiken. Maar ook bijvoorbeeld het pad naar de College of Winterhold heeft enkele lichtbakken (blauw, omhoogstralend). Ik heb ook nog geen noorderlicht gezien.

Heb al beetje gespeeld met mijn instellingen, maar ik zie nooit meer dan een flauw straaltje.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

yok schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:07:
Is er al iemand bij Ansilvund geweest? Vraagje! (zit nu ongeveer al 2 uur vast :-)

Ik kan met geen mogelijkheid de combinatie vinden van de totems met slang/vis/vogel. Weet iemand deze?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zo'n heerlijk spel dit, omdat eigenlijk alles kan. Kom je een stel van die Thalmor Justicians tegen, vraag je vriendelijk wat ze aan het doen zijn, krijg je van die zwaar arrogante en dreigende antwoorden... Ja, dan vraag je erom hoor! :D

spoiler:
Wat zeg je Ulfric, maak je plannen om Whiterun aan te vallen, ik heb potjandorie net een huis gekocht daar. Blijf met je takken van Whiterun af! Of beter.... *SWING* .... Zo, nu heb je geen takken meer om er mee aan te zitten. Dat zal je leren eikel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
hmmm... Ik zag net een mammoet uit de lucht vallen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:21

H.Boss

Hugo Boss

Echt een vette game. Alleen die afstanden zijn echt enorm!..Nu ik na die draak verslagen te hebben naar iversheard moet. Jeetje wat een afstand. Ik een paard gekocht omdat ik dacht dat het dan sneller zou gaan. Nou volgens mij ren je evensnel als het paard.

Is er een manier om sneller te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door H.Boss op 13-11-2011 00:45 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
sianto schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:38:
Dacht ik ook een keer, maar bleek dat een draak hem had opgepakt en van hoog had laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik krijg die eerste draak bij de watchtower niet dood :+
welk level moet ik daar voor zijn om die te killen?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:54:
Ik krijg die eerste draak bij de watchtower niet dood :+
welk level moet ik daar voor zijn om die te killen?
Gewoon in de tower blijven en laat de guards ze maar killen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 11:01
MrJoker1985 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:40:
Echt een vette game. Alleen die afstanden zijn echt enorm!..Nu ik na die draak verslagen te hebben naar iversheard moet. Jeetje wat een afstand. Ik een paard gekocht omdat ik dacht dat het dan sneller zou gaan. Nou volgens mij ren je evensnel als het paard.

Is er een manier om sneller te gaan?
Bij de poort van elke grote stad kun je een lift naar een andere stad nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 11:14
Heerlijk zo'n dedicated Skyrim weekend! :D

Ik zit alleen met het volgende:
spoiler: Furniture bug
Ik heb het huis gekocht in Whiterun. Furniture haal je bij de steward van de Jarl in het kasteel. Avicci ofzo heet hij. Bedroom had ik al gekocht de rest moest ik nog even voor sparen. Nu heb ik genoeg gold maar de optie tot het kopen van Furniture is er niet meer als ik in gesprek ga met die steward. :( Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb het gisteren even gespeeld. Dat lvlen is ook grappig: ben ik opeens van lvl 2 naar lvl 9 gegaan :+

Ik weet nog niet echt wat ik van het spel moet denken. Ik had hem eigenlijk beter verwacht, maar misschien veranderd die mening nog.

Het leukste vind ik nog die kleine dingen. Zoals dat je bijen kan vangen en uit dat nest weer honing kan halen. Of als je wapens op de grond laat vallen dat een guard je er dan op aan spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb 35 uur er opzitten. Ben zo juist begonnen in Winterhold (tevens ook mijn 3e stad) voor mn magie die even sterk wil hebben als one handed. Ik weet wel zeker dat ik 200 uur prima vermaak met top content. Waarbij side quests of gewoon een dungeon hier even goedzijn als de mainstory line van andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
sianto schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:38:
Ik zag er zonet eentje de lucht in getorpedeerd worden om daarna weer op de grond te vallen. Deaud.

Ik vind dat er wel veel van dit soort glitches in het spel zitten, maar het blijft verdomd goed. Wel is het nog even zoeken hóe goed het nou werkelijk is, zeker omdat ik pas in het begin zit.

Heb nu ook eindelijk goede performance met crossfire. De hele mikmak staat op ultra en loopt erg vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Je kunt beter die dragonbones verzamelen, als je smithing hoog genoeg is, kun je dragon armor maken (Deadric armor is ietsies beter) :D

Level 16 na 22u spelen, heb net mijn huisje, ondertussen al 8 draken verslagen, Solitude heeft nu 2 draken liggen, (bijna naast elkaar), wel grapig gezicht :).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Ik heb even een vraagje.

ik ben nu lvl 25 in restoration.. maar vraag me af wanneer ik meer spells krijg.

en is het bijvoorbeeld ook mogelijk om iemand te healen?

ook in destruction had ik eerst een spell scroll maar die werd geconsumed bij 1keer gebruiken.. hoe werkt zoiets.. moet ik voor iedere fireball die ik wil schieten een scroll gebruiken? of is er ook zoiets als het leren van spells?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Spells leer je uit boeken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:56:
[...]

Gewoon in de tower blijven en laat de guards ze maar killen hahaha
Ik schoot een beetje met pijlen, rondrennen, en daarna met dual shock a la sith voor de kill >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ga naar de Whitehold college, echt essentieel voor een mage :P

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jackxl schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:25:
Ik heb even een vraagje.

ik ben nu lvl 25 in restoration.. maar vraag me af wanneer ik meer spells krijg.

ook in destruction had ik eerst een spell scroll maar die werd geconsumed bij 1keer gebruiken.. hoe werkt zoiets.. moet ik voor iedere fireball die ik wil schieten een scroll gebruiken? of is er ook zoiets als het leren van spells?
Ja, spells leer je met 'Spell Tome', dat zijn scrolls/boeken waaruit je een spell leert. Soms kom je ze wel tegen. Je kan ze ook kopen.

Iemand anders healen kan ook. Moet je geen spell 'On Self' hebben, maar 'On Touch' of 'On Target'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik moet overigens nog wel (ben nu lvl12) wat leuke quests tegenkomen. Het is allemaal wel leuk (draak vechtscenes zijn erg goed, echter pas twee gehad), maar ik ben tot nu toe nog geen originele quests tegengekomen. Elke keer een kamp uitroeien, of een familie-zwaard ophalen oid. Dan heb je nog de naar-wie-zal-ik-luisteren-en-wie-verraad-ik quests. Beetje iets teveel een Bethesda-formule, maar op een of andere manier toch verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Even 2 vraagjes:

spoiler:
Weet ook iemand hoe je kan zorgen dat je geen weerwolf meer kan worden? Ik heb alle main quests gedaan van the companions en de geest bevrijd van de wolf spirit, maar het schijnt dat je zijn hoofd in het vuur moest gooien zodat jij er ook vanaf was, maar ik ben dat vergeten en weet niet meer waar de cave was en of het nog kan? En later ging ik met een bar vrouw praten en die zei tegen mij dat ik eens moest kijken bij de Azura shrine, maar als ik daar aan kom dan valt die dark elf mij gelijk aan terwijl die eigenlijk een quest moet geven. Heb al meerdere keren gereload maar ze valt me steeds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
disturbedmind schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:34:
Even 2 vraagjes:

spoiler:
Weet ook iemand hoe je kan zorgen dat je geen weerwolf meer kan worden? Ik heb alle main quests gedaan van the companions en de geest bevrijd van de wolf spirit, maar het schijnt dat je zijn hoofd in het vuur moest gooien zodat jij er ook vanaf was, maar ik ben dat vergeten en weet niet meer waar de cave was en of het nog kan? En later ging ik met een bar vrouw praten en die zei tegen mij dat ik eens moest kijken bij de Azura shrine, maar als ik daar aan kom dan valt die dark elf mij gelijk aan terwijl die eigenlijk een quest moet geven. Heb al meerdere keren gereload maar ze valt me steeds aan.
spoiler:
Volgens mij heb je je kans nu gemist :P. Maar zo erg is weerwolf zijn toch niet? Zorg gewoon dat je die ring krijgt waardoor je wanneer je zelf wilt kan transformen.
ejtnaj schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:29:
Ik moet overigens nog wel (ben nu lvl12) wat leuke quests tegenkomen. Het is allemaal wel leuk (draak vechtscenes zijn erg goed, echter pas twee gehad), maar ik ben tot nu toe nog geen originele quests tegengekomen. Elke keer een kamp uitroeien, of een familie-zwaard ophalen oid. Dan heb je nog de naar-wie-zal-ik-luisteren-en-wie-verraad-ik quests. Beetje iets teveel een Bethesda-formule, maar op een of andere manier toch verslavend.
Join een guild. Ik heb net een paar begin quests van the thieves guild gedaan en die vond ik echt goed.

Overigens vind de engine soms niet leuk dat ik in 3rd person ben. Liep net een beetje raar een kamer in, vliegen alle objecten door de kamer heen :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Laatst online: 28-08 13:54
Rutix schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:00:
[...]

spoiler:
Volgens mij heb je je kans nu gemist :P. Maar zo erg is weerwolf zijn toch niet? Zorg gewoon dat je die ring krijgt waardoor je wanneer je zelf wilt kan transformen.

[...]

Join een guild. Ik heb net een paar begin quests van the thieves guild gedaan en die vond ik echt goed.

Overigens vind de engine soms niet leuk dat ik in 3rd person ben. Liep net een beetje raar een kamer in, vliegen alle objecten door de kamer heen :D.
spoiler:
Ring? mis ik iets? Waar vandaan? Ik dacht misschien dat het invloed had dat ik een weerwolf ben dat daarom die vrouw mij steeds aanviel, maar zal wel niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
Al 24 uur bezig op het spel(i know) en nog maar level 21 :p heb nu het huis in Solitude gekocht en wat ingericht, smithing is 72 dankzij daggers te spammen & heb nu net een full elven setje. Enkel vraag ik me af waar je de spullen voor glass armor vindt.

Maar goed, al veel te veel gespeeld, ik kruip maar 'ns vroeg onder de wol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
DionYx schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:00:
Heerlijk zo'n dedicated Skyrim weekend! :D

Ik zit alleen met het volgende:
spoiler: Furniture bug
Ik heb het huis gekocht in Whiterun. Furniture haal je bij de steward van de Jarl in het kasteel. Avicci ofzo heet hij. Bedroom had ik al gekocht de rest moest ik nog even voor sparen. Nu heb ik genoeg gold maar de optie tot het kopen van Furniture is er niet meer als ik in gesprek ga met die steward. :( Herkent iemand dit?
Net als bij alle "shopkeepers" kan je alleen dingen kopen tijdens openings uren ;)
Tussen 0800 en 2000 ofzo ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:11

beuker19

Killerbeuker is so OP

hallo even een vraagje

spoiler:
ik heb de shout marked for death maar die is grijs en nu heb ik net een draak gedood en dus 1 dragonsoul maar ik kan de shout niet activeren hij blijft dus grijs ?

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb het spel nu 3x geprobeerd te spelen (pc variant) en om eerlijk te zijn ben ik heel erg teleurgesteld , het is dat ik hem niet meer kan terugbrengen anders had ik dat misschien wel gedaan.

Niet om te flamen of wat dan ook maar overal komen hele goede recenties uit over het spel maar na het spelen van de pc versie moet ik zeggen dat ik de hele hype niet snap.

Om te beginnen iets over mijzelf :

Heb al aardig wat jaartjes games verslind en de laatste game die ik heb gespeeld van de elder scrolls was morrowind + expensions.

Visueel zien de omgevingen er echt heel mooi uit maar het spel word voor mij echt verpest door een paar elementen. ik weet niet of dit ooit te veranderen is via addons of andere mogelijkheden maar de irritaties komen mijn oren uit.

Allereerst de camera , ik heb het eerste stuk gespeeld via first person en daarna via 3th person om te kijken hoe het aan zou voelen.

in first person is zelfs met de muis op het allersnelst en de sensitivity op max niet lekker om rond te kijken om je heen etc, het reageert allemaal net een tikje te traag.ik had gehoopt dat in first person mode het bewegen , rondkijken echt vloeiend/snel zou gaan, helaas.

in third person mode moet ik bekennen dat het er een beetje dull uitziet, de omgevingen zijn natuurlijk heerlijk om naar te kijken , het water echt prachtig. maar de animaties van je poppetje lijkt wel hout.ik spring van een 3 meter hoge muur af en enige wat je ziet is 1 animatie van een hele achterlijke jump. het springen ziet er om eerlijk te zijn ook erg apart uit. combat in 3th person mode vind ik persoonlijk een stuk leuker maar je kan merken dat het spel zich er helemaal niet comfortabel in voelt.

+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+

De muziek is nagenoeg heerlijk om naar te luisteren, de stemmen daarintegen van een hoop karacters is voor mijn oren een beetje naast de plank, sommige reacties denk ik echt bij van "kan het nog meer computerachtig klinken"

Daarbij kom ik meteen bij het volgende punt en meteen eigenlijk de gamekiller. de besturing/menu's

uit alles voelt het aan alsof de game gemaakt is voor de consoles en helemaal niet voor de pc. het besturen / nogal simpele vechtsysteem (linkermuis/rechtermuis) 1-2 knopjes geeft me beetje het zelfde gevoel als in duke nukem forever, het is gewoon een soort van port ><. verhaallijn is het begin nogal linear terwijl ik in morrowind.... nouja laat ik zeggen binnen 5 minuten was ik al rond aan het rennen en ben letterlijk eerst een maand verdwaald geweest in de bush bush ;p. voordat ik is besloot om verder te gaan xD

De draakgevechten zijn om eerlijk te zeggen tot nu toe lachwekkend, ze zien er zo mooi uit visueel maar qua mechanics is het even achter een rots staan , ze snappen niet wat een rots is , dan stap je in zicht , doet je charged attack en heb je weer net genoeg tijd om achter steen te staan. too easy eigenlijk. opzich kan ik daar wel mee leven want er lijkt genoeg te doen voor de rest en de wereld is enorm groot.

Helaas is de ontwikkelaar toch echt heel erg de fout in gegaan met het menu systeem , het schakelen tussen menu's , het equipen van items is gewoon afschuwelijk. vooral het feit dat het klikken met de muis afentoe niet werkt en dat er van men word verwacht gewoon de pijltjestoetsen te gebruiken.

Dit zijn echt issues die mij ertoe hebben gezet de game te uninstallen. opzich zou ik hem misschien nog wel is op de 360 / ps3 uitproberen maar dan zou ik wel graag willen weten of deze versie iets beter in elkaar zit dan de pc port die wij pc gebruikers hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Aionicus schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:07:
Ik heb het spel nu 3x geprobeerd te spelen (pc variant) en om eerlijk te zijn ben ik heel erg teleurgesteld
Aangeschaft op de PC ipv Xbox 360......goede keuze!

Tip: sluit een Xbox 360 controller aan, alles werkt meteen en de controls voelen heel goed aan. Het spel is volgens mij zelfs geoptimaliseerd voor de originele Xbox 360 controller.

Ik ga snel weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
Geen enkele van de door jouw genoemde problemen ervaar ik erg genoeg dat ze het spel een mindere ervaring maken hoor :p enkel een loadout systeem & hervormd menu systeem zouden welkom zijn, maar het meeste is slechts gewoon worden. Om van Oblivion te genieten was ik indertijd nog te jong, maar van Skyrim kan ik gewoon niet genoeg krijgen *O*

1 klein dingetje voor de kaart bezitters: volgens mij zijn de guardian stones aangeduid op de kaart met kleine rode kruisjes ;) let er eens op.

spoiler: Guardian stone
Enkel die guardian stone helemaal rechtsboven waar je die ice wraith moest verslaan staat er hier niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

SaN

Exbloder schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:15:
Om van Oblivion te genieten was ik indertijd nog te jong, maar van Skyrim kan ik gewoon niet genoeg krijgen *O*
Dan kan je hierna gewoon Oblivion spelen hoor. qua graphics mis je niet veel. Volgens mij lijkt het heel erg op elkaar. Gemiste kans imo.

Ik heb zelf nog maar 2 uur gespeeld en ik zit er nog niet echt in moet ik zeggen. Tot nu toe vind ik Oblivion een stuk beter.

Morgen verder.

[ Voor 33% gewijzigd door SaN op 13-11-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Aionicus schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:07:

in first person is zelfs met de muis op het allersnelst en de sensitivity op max niet lekker om rond te kijken om je heen etc, het reageert allemaal net een tikje te traag.ik had gehoopt dat in first person mode het bewegen , rondkijken echt vloeiend/snel zou gaan, helaas.
Dat het voor je niet werkt in first person kan ik echt niet begrijpen. Bij mij reageert de muis juist lekker smooth met de sensitivity net voor het midden van het balkje.
En de controls, ja is weer even wennen. Het is wat omslachtig maar, gooi je spells en weapons onder je favorites, en dan kan je ze een nummertje geven.

PS: level 20, Dragonborn, Dark Brotherhood, Thievesguild en Mageguild klaar :) Maar waar zitten de companions? Ben ze gewoon nog niet echt prominent tegen gekomen. En hoorde ook dat je kon trouwen, ben ik ook nog niet tegen gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 13-11-2011 02:22 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Exbloder schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:15:
spoiler: Guardian stone
Enkel die guardian stone helemaal rechtsboven waar je die ice wraith moest verslaan staat er hier niet op
spoiler:
Zijn lange gesprekken op geweest op de forums van UESP waarin ze volgens mij wel dertig keer opnieuw zijn geteld, uiteindelijk was de conclusie dat ze geen enkele ingame referentie hebben (genoemd waren guardian stones, shrines of talos, word walls, daedra shrines, etc.). Volgens mij is een week terug of iets dergelijks bekend gemaakt dat die kruisjes gewoon schatten zijn. Wel interessant dus om ingame op te zoeken maar niet zo bijster bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Biersteker schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:22:
[...]

PS: level 20, Dragonborn, Dark Brotherhood, Thievesguild en Mageguild klaar :) Maar waar zitten de companions? Ben ze gewoon nog niet echt prominent tegen gekomen. En hoorde ook dat je kon trouwen, ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Companions zitten in Whiterun, in een grote bootrompachtig gebouw in het oosten van de stad vlakbij die boom op het plein. Trouwen kan je in Riften; vraag ernaar bij een priester die in de Bee and Barb Inn staat. Wellicht kun je hem ook aantreffen in de temple of Mara vlakbij die Inn, want daar is hij een priester van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
mijn sensitivity staat te snel en staat op het laagste niveau, ligt puur aan de DPI instellingen van je muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugiwara
  • Laatst online: 04-06-2020
Jackxl schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:25:
Ik heb even een vraagje.

Bensimpel schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:27:
Ga naar de Whitehold college, echt essentieel voor een mage :P
Spell Tomes kun je kopen bij verschillende Vendors, en door ze te lezen komen de spells in je magic menu te staan. En daarna kan je de spells altijd gebruiken, zolang je magicka niet helemaal op is natuurlijk :P

En voor Restoration 25 is het dan het slimst om nog alleen healing hands en fast healing te gebruiken, novice en adept, voornamelijk novice als je die perk al hebt zodat het minder mana kost.

En spoiler voor waar je veel, zo niet alle tomes kan kopen:
spoiler:
Farengar Secret-Fire, de mage in Whiterun naast de Jarl verkoopt verschillende tomes, en heb zelf ook gemerkt kwa je progressed, dat betere tomes beschikbaar raken, die je op dat moment kan gebruiken

En als laatste spoiler voor Mages die vette gear willen en een epic quest lijn willen volgen:
spoiler:
Winterhold gogogogogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Chubz schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:30:
mijn sensitivity staat te snel en staat op het laagste niveau, ligt puur aan de DPI instellingen van je muis ;)
Ik heb die van mij juist op max en ik vindt hem nog te langzaam....
In Windows heb ik hem op ongeveer 75%.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Mastermind-- schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:40:
[...]

Ik heb die van mij juist op max en ik vindt hem nog te langzaam....
In Windows heb ik hem op ongeveer 75%.
Mijn muis staat op 1800dpi en normaal in windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
kan iemand mij vertellen wat ik met alduins wall moet ? ik snap er geen moer van xD

nvm

Esbern zat ergens in een gangetje te gapen.. ik moest hem aanspreken zodat ie naar de muur ging kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Jackxl op 13-11-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
  • Laatst online: 25-01-2023
Prachtig spel :D hierbij join ik deze topic :P

spoiler:
Weet iemand wat de Throw Voice shout doet? daar heb ik inmiddels al 3 souls voor gebruikt maar geen idee wat het doet. En wat is de dwarven device die ik nodig heb aan het einde van de Raldbthar vamp-wannabe + dwarven tech dungeon? 8)7

Ben ik de enige die items niet kan roteren in de inventory, of is het gewoon een super speciale key combinatie dat ik moet gebruiken? |:(

edit: En voor de mensen met muisproblemen, probeer "bMouseAcceleration=1" te veranderen naar =0, bevind zich in c:/steam/skyrim/skyrim/ of wat het ook mag zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Jeanski op 13-11-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Ik heb Skyrim zelf niet maar heb een tijd een stream gevolgd van een vriend van me. Wat ik tot nu toe heb gezien stelt me een beetje teleur. Wellicht dat mijn verwachtingen te hoog waren maar ik had er op gerekend dat de game graphisch beter uit de verf zou komen.
Oblivion deed mij toen het uitkwam versteld staan en ik had gedacht dat Skyrim een grote stap vooruit zou zijn, maar dat is het niet. Het is visueel ietsje beter dan oblivion en oblivion is ruim 5 jaar oud.

Ik hoop dat in de toekomst ontwikkelaars zich weer meer op pc markt gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
BlooDbeak schreef op zondag 13 november 2011 @ 03:04:
Ik heb Skyrim zelf niet maar heb een tijd een stream gevolgd van een vriend van me. Wat ik tot nu toe heb gezien stelt me een beetje teleur. Wellicht dat mijn verwachtingen te hoog waren maar ik had er op gerekend dat de game graphisch beter uit de verf zou komen.
Oblivion deed mij toen het uitkwam versteld staan en ik had gedacht dat Skyrim een grote stap vooruit zou zijn, maar dat is het niet. Het is visueel ietsje beter dan oblivion en oblivion is ruim 5 jaar oud.

Ik hoop dat in de toekomst ontwikkelaars zich weer meer op pc markt gaan richten.
Met berichten zoals dit vraag ik me toch af of mensen iets aan hun ogen hebben of gewoon domweg niet de hoogste graphics op hebben staan. Dit spel is fantastisch mooi en ik ken op het moment geen betere RPG noemen die ook nog is mooiere graphics heeft dan Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
damn, in 2 minuten me sneak skill met 5 punten omhoog gebracht, zonder training... alleen maar door een paar slapende draugh dingen te vermoorden in 1 hit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
spoiler:
Fijn, laat ik Barbas wachten bij de poort van Falkreath samen met Lydia, wacht ik even 8 uur zodat het weer dag is, staat alleen Lydia daar nog. Goede manier om missende companions te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
  • Laatst online: 25-01-2023

Stierenstront! Skyrim ziet er prachtig uit, het enige wat ik soms zie is flikkerende shadows/textures die in de verte staan. Je hebt een stream bekenen; dit betekend veel kwaliteitsverlies.
Ikzelf speel het maxed out, behalve de AA en AF staan vrij laag, scheelt zeer veel qua FPS

edit: Leuke statistieken ^^
http://i.imgur.com/2hCtS.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jeanski op 13-11-2011 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:21

H.Boss

Hugo Boss

LordMithril schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:05:
[...]

Net als bij alle "shopkeepers" kan je alleen dingen kopen tijdens openings uren ;)
Tussen 0800 en 2000 ofzo ;)
Toen ik een paard ging kopen had ik die man uit zijn bed gelicht. Bij whiterun. Dat was wel geinig.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Jeanski schreef op zondag 13 november 2011 @ 02:57:
Ben ik de enige die items niet kan roteren in de inventory, of is het gewoon een super speciale key combinatie dat ik moet gebruiken? |:(
Volgens mij kan je gewoon met de muis (ik neem aan dat je op de pc speelt, gezien de rest van je post) op het plaatje van het item klikken en dan zou het moeten werken.
ejtnaj schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:29:
Ik geniet enorm van het spel maar ik ben het wel met je eens dat de quests saai zijn. Toegegeven, ik zit nog niet bij de brotherhood of de thieves maar zo ongeveer alle quests die ik tegenkom geven mij de opdracht om een dungeon/fortress te clearen, niet echt creatief als je het mij vraagt. Maar goed, misschien hebben de dieven en de brotherhood wat interessantere quests.

Kan je op een stream überhaupt wel goede graphics zien op een hoge resolutie? Ik ben het met je eens dat de graphics niet amazing zijn maar ik ben er wel zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 01:58
Brons schreef op zondag 13 november 2011 @ 03:25:
[...]

Ik geniet enorm van het spel maar ik ben het wel met je eens dat de quests saai zijn. Toegegeven, ik zit nog niet bij de brotherhood of de thieves maar zo ongeveer alle quests die ik tegenkom geven mij de opdracht om een dungeon/fortress te clearen, niet echt creatief als je het mij vraagt. Maar goed, misschien hebben de dieven en de brotherhood wat interessantere quests.
Die quest worden echt alleen maar vetter naarmate je verder komt in de verhaallijn van de guild. Thieves guild word echt heel gruwelijk. Ben er ondertussen ook achter dat Skyrim een factor 2 groter is dan je denkt. :D.

spoiler:
En de missie dat je een Elders Scoll moet zoeken vond ik echt goed. En de Deadric sidequest, Sheogorath :D

[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 13-11-2011 03:32 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Whelp! ik kom niet verder.

nvm het was behoorlijk voor de hand liggend.. stom dat ik hier zo lang mee heb zitten klooien -.-

weet iemand wat te doen?

[ Voor 58% gewijzigd door Jackxl op 13-11-2011 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwildor
Leuke is ook dat je nu toch wel wat meer kanten op kan qua keuzes etc. Zo kwam ik op UESP deze quest tegen:

(geen erg grote spoiler, heeft weinig met het verhaal te maken, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 13:36

Nu wil ik niet teveel als een fanboy klinken....

Oblivion is gemaakt voor de xbox360 als main platform(ja eerst pc maar Microsoft heeft veel centjes) .. en daarna kwam de pc/ps3 port. Dat is nu weer gebeurt. Helaas is de xbox360 niet sneller geworden nu hij al 6 jaar oud is en dus kan je ook niet zo'n stap nemen als morrowind --> oblivion.
Skyrim ziet er wel degelijk vele malen beter uit als oblivion. Er is bijna geen enkel PC only spel meer waarbij je echt graphics ziet waartegen je U zegt. En ALS het er wel is mag je wel meteen 3 gfx kaartjes in je pc doen want dan gaan ze weer veel te ver om alle opties van de laatste directx te gebruiken. En dan is het zeker geen grote hand gemaakte sandbox zoals skyrim.

Als je nu oblivion zonder mods start krijg je bijna een hart aanval zo "lelijk" zijn de default textures en laat ik maar niks zeggen over de view distance... gras wat 10 meter voor je opeens tevoorschijn komt :P Skyrim is gewoon grafisch goed want je heb geen super grafische kaart nodig en geen super pc om toch heel leuk te kunnen spelen.

En via een stream kijken? 8)7 hoe bedoel je compressie verneukt de kwaliteit.
PC only is gewoon dood als je het mij vraagt. De grote games zullen op xbox360/ps3 uitkomen en die lopen nu eenmaal jaren achter op de pc. Ook al heb je nog zoveel optimalisatie en ervaring op die dingen ze lopen gewoon achter.

------------------
Zo nu mijn observaties.

Zo na heel wat uurtjes skyrim moet ik vooral opmerken dat ik het ronddolen het leukst vindt. Sommige dungeons zijn erg mooi gemaakt zeker als er water en lichtinval bij komt kijken. Ik ben nu al gestopt met de main quest omdat er gewoon teveel te ontdekken is. Ik merkte net op dat ik om 4 uur snacht's als een idioot achter vlinders aan het rennen ben... Het enige wat ik mis is zo'n schepnet.
De kleine dingen zijn gewoon het leukst in het spel.

Ik begin het Radiant AI systeem nu ook echt tegen te komen.
spoiler:
Random mercenary die ergens naar toe gaat op een soort quest. Ik ben Revelers tegen gekomen die me mead gaven en daarna weer verder liepen. Een dief die me een zwaard gaf en zich dan verstopt en dan komt opeens de eigenaar er ook achteraan en dat was gewoon midden in het bos.

Ook is het erg leuk om te zien dat ze mods van oblivion hebben overgenomen(boekenkast!!, planten, crafting, finishing moves(hoewel ik er nog geen 1 op een draak heb gedaan :-( ), alchemy table, Weapon rack, etc. )

Maar ik stoor me nog steeds aan de interface. Ja als ik mezelf dwing om de muis los te laten dan gaat het een stuk beter. Maar soms heeft de cursor nog steeds invloed op wat er je het lijstje wordt gehighlight. Het perks menu snap ik echt geen ruk van. Want daar kan je met WASD toch niet in navigeren want hier slaat hij soms 3 perks over of hij gaat meteen uit het menu of hij gaat naar een hele andere tree. Is om gek van te worden. Ja nu heb ik ontdekt dat dit dan weer wel goed gaat met de muis gewoon iets onder of boven de perk klikken.

Nieuwe spells kopen is ook wat vervelend want in plaats van dat je ze meteen leert zoals in oblivion is het een boek object en kun je dus dubbele spells kopen.

Mijn local map is ook wat buggy lijkt het soms zie je opeens weer fog of war verschijnen waardoor je dus sommige huizen in een stad niet goed meer ziet.

Vriendelijke npc's
spoiler:
Het lijkt erop als je quests doet voor een npc en hij vindt je aardig dat je dan spullen mag pakken uit het huis van die persoon zoals die blacksmith in riverwood. Vindt ik opzich een beetje vreemd want ik kan zo goed als heel dragonreach leeghalen nu.

Edit: Main menu is echt GEWELDIG. Game studio logo en BOOM! niks geen 5 minuten lang naar nvidia/amd EA etc logo's kijken. Nee gewoon het menu en knallen met die muziek. Ingame muziek volume is ook omhoog gegaan want het is te mooi.

[ Voor 2% gewijzigd door themace op 13-11-2011 05:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@themace

Ik kan me total bij je verhaal aansluiten

Alleen moet ik wel zeggen. ik vindt de mastervolume van het spel veel te laag
Ik speel het op me laptop en moet ondanks dat deze vrij hard gaat headphones in doen om alles te kunnen verstaan. ook moet dan het geluid vrij hard.

en als ik dan per ongeluk mijn capslock aanraak ( die omgepimpt is tot een Billy Mays Capslock )
dan schrik ik me dood want die klinkt dan verschrikkelijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Alduin's Bane bug:

spoiler:
Voor de mensen die Skyrim op de pc spelen, soms bugt deze quest. Je moet terug in de tijd om Alduin te zien afgeslacht te worden, maar soms komt hij niet te voorschijn. Erg raar, het hielp bij mij om je muis niet te bewegen. Vanaf het moment dat je de Elder Scroll voorlas tot op het moment dat hij aan kwam vliegen. Rare oplossing maar het werkte bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog een tip om je spullen op te bergen als je nog niet dat huis voor 5000 hebt gekocht:
spoiler:
In dat cafe in Whiterun zit een Dark Elf vrouw die graag een robbertje met je wil vechten, daarna kan je haar als hulpje meevragen. Nu legde zij het loodje tijdens 1 van mijn quests en vond ik haar huissleutel bij haar spullen. Nu kan ik zonder problemen dat huis gebruiken en kan daar mijn spullen kwijt. Ben tot nu toe niets kwijt geraakt. Ben haar naam even kwijt maar als je de stad inkomt is het direct linksaf bij de smid, onder de brug door, dan het eerste huis aam je rechterhand.

Nog een vraag: Ik heb een aantal wapens opgeborgen die als ik weer in de box kijk rood gekleurd zijn. Deze zijn absoluut niet gestolen! Ze zijn ook alleen in de box rood, niet als ik ze zelf draag? Ook bij mijn stats heb ik nog niets gestolen. Zou dat liggen aan mijn niet officiele huis (zie spoiler)?

[ Voor 20% gewijzigd door Chrasher op 13-11-2011 09:29 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op zondag 13 november 2011 @ 03:25:
[...]

Volgens mij kan je gewoon met de muis (ik neem aan dat je op de pc speelt, gezien de rest van je post) op het plaatje van het item klikken en dan zou het moeten werken.
Met je muiswiel scrollen of op C drukken werkt geloof ik.

Overigens had ik een klein 'bugje' gisteren in de quest Diplomatic Immunity
spoiler:
Lydia stond opeens naast me. Volgens mij is het niet de bedoeling dat followers meegaan lijkt me?
Wel een leuke quest trouwens, ben er net klaar mee.

De modders zijn trouwens druk bezig om de UI te doorgronden, maar dat gaat moeilijker worden dan in Oblivion,g ezien de UI een SWF-bestand is, waarschijnlijk in Flash gemaakt.
(Helaas kent Darn geen Flash en hij heeft het geld er ook niet voor (over) om het te kopen (ook niet heel vreemd :P ). Dus hopen dat er in de modding community iemand anders is die wel met Flash om kan gaan.)

[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 13-11-2011 09:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Chrasher schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:25:
Nog een tip om je spullen op te bergen als je nog niet dat huis voor 5000 hebt gekocht:
spoiler:
In dat cafe in Whiterun zit een Dark Elf vrouw die graag een robbertje met je wil vechten, daarna kan je haar als hulpje meevragen. Nu legde zij het loodje tijdens 1 van mijn quests en vond ik haar huissleutel bij haar spullen. Nu kan ik zonder problemen dat huis gebruiken en kan daar mijn spullen kwijt. Ben tot nu toe niets kwijt geraakt. Ben haar naam even kwijt maar als je de stad inkomt is het direct linksaf bij de smid, onder de brug door, dan het eerste huis aam je rechterhand.

Nog een vraag: Ik heb een aantal wapens opgeborgen die als ik weer in de box kijk rood gekleurd zijn. Deze zijn absoluut niet gestolen! Ze zijn ook alleen in de box rood, niet als ik ze zelf draag? Ook bij mijn stats heb ik nog niets gestolen. Zou dat liggen aan mijn niet officiele huis (zie spoiler)?
spoiler:
Aha, dan kan je haar misschien ook gewoon omleggen en dan haar sleutel stelen >:)

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

10K schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:37:
[...]

spoiler:
Aha, dan kan je haar misschien ook gewoon omleggen en dan haar sleutel stelen >:)
Vermoedelijk wel, maar ik zou dat niet in het cafe proberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 19:47
Chrasher schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:50:
[...]

Vermoedelijk wel, maar ik zou dat niet in het cafe proberen. :D
Of juist wel.

spoiler:
Misschien dragen wel meer mensen de sleutels op zak, heb je nog wat extra huisjes om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
Is iemand nou misschien al Falmer tegen gekomen? (frost elves)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
spoiler:
in riften bij de eerste quest van brynjolf heb ik zo een aantal sleutels van shops weten te bemachtigen, door mensen te pickpocketen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hee, psychodude had het over omleggen, geen pickpocket. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Chrasher schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:01:
Hee, psychodude had het over omleggen, geen pickpocket. ;)
Ja, anders is de kans groot dat ze terug komt naar haar huisje. Ik lok haar wel mee naar afgelegen plekje en dan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Godver de godver het spel is vet, maar die controls ... zo slechtttttt voor pc :( .

Volg ik die Nord in de allereerste dungeon hij zegt "loot die gast maar, die heeft het niet meer nodig". Kom je na "take all" (R) gewoon NIET meer uit het loot scherm ... alle knopjes awsd qerfzxcv geprobeerd ... niets. Met de muis alles aangeklikt, niets. Escape niets. En dan moet het ineens (zonder enige aanwijziging) via TAB, wut? En wapen wisselen op de pc, moet dat echt zo :o ? En moeten die textures zo flickeren/pixelig zijn als een gek :( ?

En weet je wat het is, het spel is zo vet dus je moet er doorheen bijten en dan zie je het minder :D .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

10K schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:09:
[...]

Ja, anders is de kans groot dat ze terug komt naar haar huisje. Ik lok haar wel mee naar afgelegen plekje en dan... >:)
spoiler:
oke ik probeerde dus jesana in te huren en te vermoorden om zo haar sleutel te pikken, maar die heeft ze niet bij zich, en ik kan haar huis sowieso niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik heb al een fantastische bug gehad met een draak.
spoiler:
Ik ging namelijk Frost Breath halen op een berg. Maar die kon ik dus niet gebruiken, omdat ik daarvoor meer draken moet doden geloof ik.
Maar er kwam in ieder geval een draak toen en die kon ik niet verslaan, dus besloot ik te vluchten, maar hij haalde me steeds zonder moeite in en telkens landde hij weer en moest ik hem weer ontwijken. Daarna landde hij weer een keer, maar steeg hij ook niet meer op, dus ik besloot om eens naar hem toe te gaan en hij was dus helemaal glitchy geworden. Zijn vleugels konden niet meer bewegen, maar zijn hoofd volgde mijn bewegingen, waardoor zijn nek ook onrealistische hoeken ging maken. Ik heb hem toen ook meer dan de helft van zijn levens afgenomen en toen pas steeg hij in een keer weer op. Het kwam eigenlijk wel goed uit, want ik heb hem toen toch nog kunnen verslaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25
Spelen mensen met die inventory problemen (muis werkt niet goed, items kun je niet draaien, muis "richten" gaat niet goed) wel de legale versie? Met de 0day patch zijn all die problemen namelijk voorbij. Zet ook de mouse acceleration uit in de ini.

Hoe vaak wordt je trouwens aangevallen door draken? Ik wil nu echt aan de slag met de MQ, maar heb geen zin om constant te worden aangevallen door die beesten terwijl ik aan het verkennen ben.

spoiler:
is het vechten met je eerste draak, op orders van de Jarl, de trigger voor random attacks?

[ Voor 39% gewijzigd door mister_S op 13-11-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08 23:21
Even voor mijn duidelijkheid. Gisteren heb ik tot het stuk gespeeld waarbij wordt gezegt dat je naar de Graybeards moet. Nu kan ik toch van de hoofd-verhaallijn afwijken zonder dat de draken vwegblijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 31-08 11:49
RevenNL schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:44:
Even voor mijn duidelijkheid. Gisteren heb ik tot het stuk gespeeld waarbij wordt gezegt dat je naar de Graybeards moet. Nu kan ik toch van de hoofd-verhaallijn afwijken zonder dat de draken vwegblijven ?
Ja dat kan. Waarschijnlijk zul je zelfs nog draken tegenkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Kan iemand even naar de laatste post hiervan kijken ?
Pablo11392 in "[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen"

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:40

Infinchible

Woef!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/w7ijao.jpg

Moet je deze eens kijken met 'cross-eyed'. Dus even scheel kijken tot je 3 plaatjes ziet en dan op het middelste plaatje focussen.
Zo ziet het spel er bij mij uit, alleen dan FullHD ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al detect life items of spells gezien? Ik mis ze namelijk :p

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit vast bij Thieves Guild quest :/

spoiler:
In dat museum waar ik dat boek moet stelen. Die City Guard blijft me oppakken, onmogelijk om er langs te sneaken.

Iemand die weet wat ik fout doe? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
MrVegeta schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:50:
Hm, ik heb een probleempje met mijn spells. Ik heb namelijk dual wield en heb ook 2 spells geactieveerd maar ik kan alleen de spel in mijn linkerhand wijzigen :/

Aha, je moet de muisknop in drukken terwijl je dus via het quickmenu een spel kiest. Tja.
Ik dual-cast en kan de spell van mijn rechterhand niet veranderen. De enige manier is om een wapen in mijn rechterhand te doen en dan weer weg te halen. Dan kan ik weer een nieuwe spell kiezen voor mijn rechterhand.. erg vervelend.

Tevens zoek ik nog pre-sets die ik snel kan gebruiken. Om nu telkens het menu te moeten doorlopen om me even te healen of een licht te casten is erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:40

Infinchible

Woef!

XyritZz schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:03:
spoiler:
Er is een shout voor, Aura Whisper, heb ik nu de eerste 2 words van, maar duurt alleen niet zo lang helaas, reikt wel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik ben Lydia kwijt. Ben al naar haar oorspronkelijke plaats gegaan, ben bang dat ze dood is.

Is er een manier (console) om haar te resurrecten of i.i.g. haar lichaam naar mij te verplaatsen? Er zat +- 5000 gold aan loot op haar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
dtech schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:17:
Ik ben Lydia kwijt. Ben al naar haar oorspronkelijke plaats gegaan, ben bang dat ze dood is.

Is er een manier (console) om haar te resurrecten of i.i.g. haar lichaam naar mij te verplaatsen? Er zat +- 5000 gold aan loot op haar :(
Ik was lydia ook een keer kwijt, 1 keer was ze dood en toen leek ze dood te blijven. Gelukkig had ik nog een save gemaakt net daarvoor. 1x zat ze vast ergens in skyrim, toen ben ik gewoon gaan reizen zonder haar en ineens stond ze weer achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met de dark brotherhood questline en heb een vraagje

spoiler:
Er word van mij gevraagd om eerst een paar belangrijke figuren te doden en daarna de emperor, maar als ik de emperor kill wat gebeurt er dan met de main quest line? Of is die niet van belang in de main quest line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gewoon al twintig uur gespeeld en ik vind het epic, er is altijd wel wat nieuws te doen en rond te kijken. Heb al ziek hoge smithing, is ook leuk om te doen :D Lekker magic afvuren en met bijlen inhakken, nice!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:03:
spoiler:
heb net een tome gevonden tijdens de mage guild quest lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
danielkraak schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:42:
Ik heb al een fantastische bug gehad met een draak.
spoiler:
Ik ging namelijk Frost Breath halen op een berg. Maar die kon ik dus niet gebruiken, omdat ik daarvoor meer draken moet doden geloof ik.
Maar er kwam in ieder geval een draak toen en die kon ik niet verslaan, dus besloot ik te vluchten, maar hij haalde me steeds zonder moeite in en telkens landde hij weer en moest ik hem weer ontwijken. Daarna landde hij weer een keer, maar steeg hij ook niet meer op, dus ik besloot om eens naar hem toe te gaan en hij was dus helemaal glitchy geworden. Zijn vleugels konden niet meer bewegen, maar zijn hoofd volgde mijn bewegingen, waardoor zijn nek ook onrealistische hoeken ging maken. Ik heb hem toen ook meer dan de helft van zijn levens afgenomen en toen pas steeg hij in een keer weer op. Het kwam eigenlijk wel goed uit, want ik heb hem toen toch nog kunnen verslaan. :D
haha ik had precies hetzelfde alleen er staat daar bij die muur een schatkist voor een paal, ik was achter die paal gaan zitten en met 90 pijlen ofzo had ik hem uiteindelijk dood.. kan die shout ook (nog) niet gebruiken nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Tsurany schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:30:
Heb gewoon al twintig uur gespeeld en ik vind het epic, er is altijd wel wat nieuws te doen en rond te kijken. Heb al ziek hoge smithing, is ook leuk om te doen :D Lekker magic afvuren en met bijlen inhakken, nice!
Had smithing 49 :D maar opeens was mijn save corrupt |:(

Maar opnieuw begonnen >:) nu met 2h en het thief path op _/-\o_

Heb een fuck BF3 gevoel voor de volgende 2weken :+

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 13-11-2011 11:36 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
@Aionicus: Mouse smoothing/acceleration uitzetten ? Misschien dat dat helpt.

Zowiezo vind ik de dragons gevechten echt geen lachertje. Ik speel op moeilijkste difficulty en die is echt ook moeilijk :o.

Al die dingen die je verder op noemt worden wel met addons gefixed maar ik vind dat nou niet echt gamebreakers. Snap zowiezo niet wat je bedoelt met de "besturing is een port". WASD heb je gewoon, je kent je controls aanpassen, ect. Ik snap niet wat daar een port aan is want het was hetzelfde in Oblivion en die kwam toch zeker eerst op pc uit.

Menu moest ik inderdaad aan wennen en het is inderdaad irritant dat soms het klikken niet doet wat je verwacht. Maar dat zijn bugs en ik denk dat er wel een patch zal uitkomen om die bugs te fixen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Was vast al bekend maar als jecountert krijg je zo'n animatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
maniak schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:06:
[...]

Ik dual-cast en kan de spell van mijn rechterhand niet veranderen. De enige manier is om een wapen in mijn rechterhand te doen en dan weer weg te halen. Dan kan ik weer een nieuwe spell kiezen voor mijn rechterhand.. erg vervelend.

Tevens zoek ik nog pre-sets die ik snel kan gebruiken. Om nu telkens het menu te moeten doorlopen om me even te healen of een licht te casten is erg vervelend!
Op de pc kun je gewoon bij favorites 1 t/m 8 drukken dan worden die daarop gebind.
mister_S schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:43:

Hoe vaak wordt je trouwens aangevallen door draken? Ik wil nu echt aan de slag met de MQ, maar heb geen zin om constant te worden aangevallen door die beesten terwijl ik aan het verkennen ben.

spoiler:
is het vechten met je eerste draak, op orders van de Jarl, de trigger voor random attacks?
De draken hoeveelheid ligt aan hoe ver je in de main quest bent. :) Je komt er echt niet 1 om de 5 minuten tegen ofzo :P

[ Voor 31% gewijzigd door Rutix op 13-11-2011 11:41 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 21:20
Ik heb een vraag :)
Er zijn trollen en andere enemies die je met 1 klap een kilometer de lucht in jagen. Hoeveel voordeel heb je in het spel als je een spell caster als character neem? Een spell caster kan lekker op afstand magie afvuren waardoor je niet al te dichtbij hoeft te komen. Met een zwaardje in je hand is dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 07:29

Plasma_Wolf

Student

Een vraagje over die dragon shouts. Ik zie bij de eerste shout die ik heb "recharge 15 staan". Wat heeft dit precies in de game te zeggen? Ik heb wel geprobeerd die shout een tweede keer te doen maar uiteraard wilde dit niet (Anders had ik deze vraag ook niet)
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.