Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Een aantal van de wijzigingen (kennelijk werken formaties en scuttle enzo niet meer, geen fuel meer in HW1?) bevallen me niet, maar hoe zit het met de technische kant?

Bugs, freezes in missions, etc?

De officiële reviews zijn louter lovend, maar in meerdere gebruikerservaringen lees je dat het spel vol zit met bugs waardoor je eigenlijk de indruk krijgt dat het een matige remake is die eigenlijk nog een bèta is en waarvoor heel wat patches nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier loopt het als een trein, nog geen bugs tegengekomen. Hen helemaal geen beta-gevoel.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 04-03-2015 02:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik had wel moeite met het opstarten en een paar crashes. Blijkbaar een driver issue.

Maar ik vind de wijzigingen niet echt fijn nee. Ze gebruiken de HW2-manier, zonder de HW2-schepen waardoor het ongebalanceerd is.

Formaties werken niet meer.
Geen heal-beam meer voor support frigates.
Corvettes werken zoals fighters. Niks geen draaiende turrets meer. Dus stillstaan en 360' schieten.
Auto balancing (hoeveel tegenstranders) is wel heel uitdagend

Overall is het moeilijker te managen.

YouTube: Problems with formations and tactics in Homeworld 1 Remastered

---

Laten we wel wezen, dit is niet Homeworld 1 met een nieuw likje verf. Dit is Homeworld Remastered. Een nieuw spel waarbij de veteranen opnieuw moeten leren.

[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 04-03-2015 08:27 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Koekiemonsterr schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 02:18:
Een aantal van de wijzigingen (kennelijk werken formaties en scuttle enzo niet meer, geen fuel meer in HW1?) bevallen me niet, maar hoe zit het met de technische kant?

Bugs, freezes in missions, etc?
Ja, ik mis ook de formaties die ik in de originele Homeworld gewend was. Maar ik leer leven met de beperkingen zoals die nu gegeven zijn in Homeworld Remastered.

Inmiddels ben ik al tot Missie 14 (Bridge of Sighs) gekomen en is het dus prima speelbaar tot dusverre. Hoewel ik zelf nog geen Heavy Cruisers kan bouwen heb ik inmiddels wel al twee keer een Heavy Cruiser van de Taiidan kunnen capturen in twee verschillende missies. :9~

Ik heb slechts één keer een bug in een missie gehad waardoor ik die missie helemaal opnieuw moest spelen vanaf het einde van de vorige missie (leve een save-game maken aan het eind van de missie vlak voordat je een Hyperspace sprong gaat maken!). Die missie was Mission 9 (Sea of Lost Souls) waar bepaalde triggers niet goed doorliepen na mijn acties zodat het vervolg niet doorliep en ik de missie niet kon beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Meestal kon je met ctrl-Z een soort collectieve order geven die de scheepjes volgende tot ze klaar waren. Collectieve harvest enzo. Nu werkt dat iets anders. Net wel een crash gehad toen iemand op de facebook chat tegen mij aan ging kletsen. In een aantal gevallen negeren de shepen objecten en vliegen ze er gewoon doorheen of tegenaan zonder dat er wat gebeurt. Dat was in HW1 wat strakker geregeld. Ook wat gekkigheidjes: resource controller maakt dat schepen op grote afstand in formatie volgen als het moet en in 1 enkel geval vloog een corvette bijna de kaart af.

lol@ formatie video hierboven

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik was inderdaad heel enthousiast en dat ben ik nog steeds wel de sfeer in de campaign zit er goed in.

Echte het ontbreken van fuel, en de moeielijkheidsgraad is wel erg makkelijk. Gisteren kwam ik aan in de Gardens of Kadesh en ik weet nog destijds dat die missies echt heel pittig waren, gisteren in 1x was een eitje.

fuel was mij in eerste instantie niet opgevallen maar ik dacht wel er mist nog iets.en toen zag ik het hierboven en dacht ik ja dat is toch jammer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gohan-san schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:32:
ik was inderdaad heel enthousiast en dat ben ik nog steeds wel de sfeer in de campaign zit er goed in.

Echte het ontbreken van fuel, en de moeielijkheidsgraad is wel erg makkelijk. Gisteren kwam ik aan in de Gardens of Kadesh en ik weet nog destijds dat die missies echt heel pittig waren, gisteren in 1x was een eitje.

fuel was mij in eerste instantie niet opgevallen maar ik dacht wel er mist nog iets.en toen zag ik het hierboven en dacht ik ja dat is toch jammer.
kadesh was vroeger echt peentjes zweten en heul snel alles snaaien met je Corvettes want je vloot ging eraan. Laatst als een kip zonder kop Kadesh in 1 keer uitgespeeld. Sea of lost souls is dan wel weer meer nadenken doordat daar ineens veel meer schepen in zitten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
DutchFLC schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:20:
F
[...]

Als je dubbel klikt op 1 bepaald schip selecteer je alle schepen in je vloot van dat zelfde type
sorry verkeerde quote

[ Voor 59% gewijzigd door FreakGIB op 10-03-2015 12:38 ]

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Motorhelm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Nee. Tactiek is niet meer in deze remake.
Ik heb het spel 2 uurtjes gespeeld maar het voelt als een visueel homeworld 1 schilletje over een zeer magere gameplay. Tenminste wat multiplayer gaat betreffen.

De singleplayer campaign is wat mij in homeworld 1 geinteresseerd maakte maar het was de multiplayer waar ik verliefd op werdt. De vrijwel oneindige tactische opties die het spel te bieden had.

Voorbeelden van een aantal tactische opties die niet meer werken:
Formations. Onder andere de corvette wall is niet mogelijk omdat schepen niet in formatie blijven wanneer ze in gevecht gaan plus dat de support frigates niet langer over afstand kunnen healen. Strikecraft zijn nu ook ronduit waardeloos. De vuurkracht lijkt wel 1/10 van wat het in homeworld 1 was. 1/50 als je uit gaat van de battleball. (met een sphere van fighters een enkele fighter guarden)

Scuttle. Deze doet geen schade aan omringende schepen en is daarom nutteloos. Dit kon in homeworld 1 goed worden gebruikt om bijvoorbeeld met je ten dode opgeschreven resource collector een aanvallende zwerm strikecraft op te blazen. Ook het alom geliefde Probe bombing is niet meer :P

Kamikaze. Er is een knop voor maar de schepen reageren er niet op. Dit was ook altijd een fantastische optie. Je ten dode opgeschreven strikecraft in die rokende destroyer boren om hem nog nipt af te maken bijvoorbeeld. Of resource collectors als kamikaze units gebruiken in je massale aanval op het vijandelijke moederschip :)

Daarnaast mis ik zoiezo de hele physics engine zoals die in Homeworld 1 geimplementeerd was.
Schepen reageerde op inslag van projectielen en explosies nabij. Vooral strikecraft werden uit hun koers geslagen en vlogen dan soms per ongeluk op andere schepen of astroiden in omdat ze niet tijdig hun koers konden corrigeren. Misschien niet heel significant maar voor mij waren dit soort ongelukjes evenals friendly fire kills _/-\o_

Split second tactische beslissingen hadden in homeworld 1 een grote invloed op de uitkomst van een slag.
Dit is bijna niet meer het geval. De persoon met de beste vloot samenstelling gaat het winnen. Er is gewoon uitermate weinig invloed die je gaat hebben op een slag wanneer deze eenmaal aan de gang is.

Visueel lijkt het spel homeworld 1 maar het speelt echt totaal anders.

Homeworld 1 was een beetje zoals ik mij de gevechten in het boek Ender's game voorstelde.
Gemeen vechten. Geen tactiek werdt geschuwd om te winnen.
Bijvoorbeeld in allied victories je moederschip scuttlen om de vloten van twee aanvallende tegenstanders weg te vagen waarna de vloot van je alliantie de restjes kon opvegen. >:)

Goed ik hou op want dit kun je dus in ieder geval niet verwachten.
Heb je homeworld 2 gespeeld? Dat is wat je kan verwachten. Voor veel mensen is dit prima maar voor mij persoonlijk was het jammer :'(
Leuk dat je Enders Game noemt
toen vroeger Homeworld nog in de maak was was ik op het forum van Relic aan het uitzoeken wat het voor soort spel zou worden en toen zij iemand dat hij het idee had dat het wel een beetje leek op het boek Enders game wat ik toen meteen gekocht had en mijn favort SciFi boek is samen met Shadow of the Ender. :)

maar over de Remaster van Homeworld 1 wat ik begreep hebben ze de Engine van Homeword 2 gebruikt
dat zou kunnen verklaren dat er dus dingen anders zijn dan wat jij verwacht.
ik zelf heb me er nog niet aan gestoord.
heb de campain van 1 uit en die van 2 bijna en dan word het wachten tot de makers van Complex/Rebirth met hun mod komen :) die heb ik veel gespeeld op de oude Homeworld 2

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Alle campaigns weer uitgespeeld en nu wilde ik online maar kennelijk moet ik een shift account hebben. Waar maak ik dat aan?

Nevermind, Gearbox site.

Duurt het lang voor het echt gelinked is?

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 11-03-2015 02:20 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ROFLASTC schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:02:
[...]

kadesh was vroeger echt peentjes zweten en heul snel alles snaaien met je Corvettes want je vloot ging eraan. Laatst als een kip zonder kop Kadesh in 1 keer uitgespeeld. Sea of lost souls is dan wel weer meer nadenken doordat daar ineens veel meer schepen in zitten.
inderdaad hoe meer ik hier over nadenken het is echt veel en veels te makkelijk. dat is wel erg jammer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De levels zijn echt te makkelijk ja. Zeker de Kadesh. Dan ga je je toch afvragen... hoe hebben ze het ooit zoveel jaren uitgehouden? Die zijn zo verslagen...

Aan de andere kant, met de supernova station heb ik weer wat meer moeite. Het is gewoon irritant dat je met 4 missile destroyers, 2 drone frigates en 10 assault frigate die fighters niet weg kan maaien. Elke keer raak ik 2 of meer frigates kwijt. Dat zal gewoon niet mogelijk moeten zijn.
En dit terwijl 1 missile destroyer tijdens de ghosthip een peleton fighters in enkele secondes weg kan vagen.

Oftewel: support frigates sucks@ss en de targetting system even more.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien moet je even een gravity warp ding meenemen? dan hangen ze stil.. (het suffe is dat je dat ding alleen maar aan kan zetten en niet meer uit :S)

al mijn frigates zijn door de radiation gesneuveld en toen met de destroyers afgemaakt.

had geen zin om het opnieuw te doen maar misschien dat ik dat nog wel ga doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gohan-san schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:24:
misschien moet je even een gravity warp ding meenemen? dan hangen ze stil.. (het suffe is dat je dat ding alleen maar aan kan zetten en niet meer uit :S)

al mijn frigates zijn door de radiation gesneuveld en toen met de destroyers afgemaakt.

had geen zin om het opnieuw te doen maar misschien dat ik dat nog wel ga doen.
Ik had met proximity sensors een soort kruimelpaadje gemaakt door het, bijna niet zichtbare lint van ruimtestof. Dat hielp. Je kan dan achterlangs het station overal bij.

Wat jouw scheepjes aankunnen hangt af van waar ze "strong" tegen zijn. Bij dat station hangen veel Taiidan corvettes en die slopen je frigates. Missile destroyer, als je die hebt heeft een burst mode. Kan je in een keer op redelijke afstand veel mee pakken.

Sea of lost souls heb ik alles gepakt doordat ik flink wat scouts opofferde om al die frigates af te leiden en met 25 bombers en heavy corvettes dat ene control ship te pakken. Ik zit nu in de Tenhouser gate level met 30 fragates , 3 cruisers en 4 destroyers, 2 carriers en ruim 30K aan resource. Dit spel is echt te makkelijk.

Edit: Karos graveyard, ook te easy. Gravwell om de Junkyard dog mee te pakken, vervolgens alles vna rigate of sterker erop los laten en je neem 10K aan resource mee naar de volgende level...

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 12-03-2015 14:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sea of lost souls heb ik met 60 bombers weggevaagd. 10 scouts die van onderen eerst aanvielen, en dan 60 bombers die tegelijkertijd van boven aanvallen.

Als de frigates en missile destroyer toch omdraaien, dan helpen ze ook nog eens mee, want dan raakt een gedeelte van hun salvo ook de ghostship.

Na afloop alle bombers retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
ROFLASTC schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 02:16:
Alle campaigns weer uitgespeeld en nu wilde ik online maar kennelijk moet ik een shift account hebben. Waar maak ik dat aan?

Nevermind, Gearbox site.

Duurt het lang voor het echt gelinked is?
Bij mij werkte het pas na het rebooten van Steam zelf (nadat Shift gelinked was aan Steam)
Afgelopen weekend zelf multiplayer gespeeld (met zn 2en tegen 2 computers) het was een erg indrukwekkende ervaring en voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Artimunor schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:35:
[...]

Bij mij werkte het pas na het rebooten van Steam zelf (nadat Shift gelinked was aan Steam)
Afgelopen weekend zelf multiplayer gespeeld (met zn 2en tegen 2 computers) het was een erg indrukwekkende ervaring en voor herhaling vatbaar!
Dat heb ik al eens geprobeerd maar ook dat hielp niet. Het menuutje waar de login staat blijft plakken op "connecting to shift".

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou moe. Het wil maar niet. Ik heb wat dingetjes geprobeerd die online werden aangeraden maar het wil maar niet lukken om online te komen. mijn AVG miept wel eens over de .exe van het spel maar die allow ik telkens en in mijn firewall mag het spel alles.

Iemand anders last hiervan?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

urg, volgens de gearbox support moet ik een nieuwe account aanmaken. Dat hielp natuurlijk ook niet

Edit: en ineens werkt het

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 01-04-2015 22:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
FYI:

De remastered collection is nu in de aanbieding op Steam voor € 12,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dweebus schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 03:01:
FYI:

De remastered collection is nu in de aanbieding op Steam voor € 12,79
Daar zat ik op te wachten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Goeie, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:49

JanAd

Wind’s howling

Voor de liefhebbers van de Homeworld serie:
Homeworld: Deserts of Kharak
http://store.steampowered.com/app/281610/

Ik heb het zelf nog niet getest, maar ik lees toch vrij positieve dingen over dit spel.
http://www.ign.com/articl...-deserts-of-kharak-review

Edit: Wel even vermelden dat het geen ondersteuning heeft voor 3440x1440... Wel erg jammer ;(

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 23-01-2016 17:48 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
JanAd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:29:
Voor de liefhebbers van de Homeworld serie:
Homeworld: Deserts of Kharak
http://store.steampowered.com/app/281610/

Ik heb het zelf nog niet getest, maar ik lees toch vrij positieve dingen over dit spel.
http://www.ign.com/articl...-deserts-of-kharak-review

[video]

Edit: Wel even vermelden dat het geen ondersteuning heeft voor 3440x1440... Wel erg jammer ;(
Er is hier een eigen topic voor: Homeworld: Deserts of Kharak :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Oud topic, tof spel!

Gisteravond opgepakt en Eyefinity 3 schermen ingesteld met wat custom settings. Damn dat ziet er super goed uit met 5760-1200 resolutie. Supergoed overzicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

OK, beetje een necro, maar iemand die durft te speculeren? HomeWorld 3?

https://twitter.com/Homew.../1163496294566047745?s=20

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:45
Homeworld 3 is aangekondigd!!!! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Is er al een topic voor HW3?

Trailer:

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Okay waarom lieten ze dit niet op de E3 zien?

Edit: Nvm al een 2 jaar oude vid. .

[ Voor 30% gewijzigd door Psyonara op 21-07-2021 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:42

Tweakjur

Redacteur
*blaast stof van topic*

Hey all! Ik heb over 2 weken op de Gamescom een 2 uur durende sessie met Homeworld 3. In eerste instantie wilde ik em afslaan, want ik weet echt geen ene flying F van Homeworld, maar ik dacht hey, dit ziet er wel uit als iets dat tweakers leuk vinden, dus laat ik het maar proberen. Met inlezen en filmpjes kijken kom ik best een eind, maar als jullie input hebben dan kan ik dat goed gebruiken! Zijn er specifieke dingen die je zou willen zien, of waar je benieuwd naar bent, of die je zou willen vragen aan de makers etc? Dan hoor ik dat graag! Kan via reactie op deze post, maar mag ook in DM. Alvast bedankt allemaal!

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sja, HW1 en 2 hadden vrij dikke sfeer. Met de ontwikkelingen in techniek en story telling was HW Deserts of Kharak anders maar toch cool. Hopelijk zit het nomadische/religieuze er nog goed in. Ze kunnen makkelijk uit de buurt van ST en SW blijven door het niet te tech/cerebral of the spiritueel te maken. HW zit meer in de richting van onze goden zijn de wezens uit een ander sterrenstelsel die ons geschapen hebben. Met de jump in HW3 naar dat andere sterrenstelsel maken ze wel een enorme sprong in de lijn van het verhaal want in HW2 waren de Progenitor schepen tamelijk taai. Als je die nu constant tegenkomt worden ze toch minder eng denk ik. Ook hoop ik dat er geen extreme re-designs zijn. De banaan zou er toch wel in moeten zitten.

Edit: Abbreviated reviews had wel een mooie uitleg: Goosebumps so hard velcro will stick to your skin

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 10-08-2022 21:36 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Tweakjur schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:18:
*blaast stof van topic*

Hey all! Ik heb over 2 weken op de Gamescom een 2 uur durende sessie met Homeworld 3. In eerste instantie wilde ik em afslaan, want ik weet echt geen ene flying F van Homeworld, maar ik dacht hey, dit ziet er wel uit als iets dat tweakers leuk vinden, dus laat ik het maar proberen. Met inlezen en filmpjes kijken kom ik best een eind, maar als jullie input hebben dan kan ik dat goed gebruiken! Zijn er specifieke dingen die je zou willen zien, of waar je benieuwd naar bent, of die je zou willen vragen aan de makers etc? Dan hoor ik dat graag! Kan via reactie op deze post, maar mag ook in DM. Alvast bedankt allemaal!
Oh nice!
Ik heb zelf genoten in mijn jeugd van 1 en 2.
Laatst ook Desert gespeeld.

Wat ik graag wou weten is of ze de interface wat makkelijker te gebruiken gemaakt hebben.
Kon me herinneren dat ik daar in 1 en 2 wel een beetje mee worstelde.
Vooral die level waar je via die clouds moest gaan vanwege radiation of iets dergelijks.

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Homeworld 3 Topic.

[ Voor 51% gewijzigd door LadyVodka op 03-09-2022 17:30 ]

Pagina: 1 2 Laatste