Homeworld: Deserts of Kharak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hardware: Shipbreakers, van de makers van Homeworld

Ik zag er nog geen topic over staan en ik weet dat er hier nogal wat Homeworld-fans zitten. Er is nog nagenoeg niks bekend over de game maar de teaser ziet er alvast erg vet uit. Zelf was ik nog wat jong toen Homeworld 1 en 2 uitkwamen (11 jaar ten tijde van Homeworld) maar ik vond het sfeertje toen al best vet, ook al had ik geen flauw idee waar de game over ging.

Maar goed, nu is er dan Hardware: Shipbreakers en afgaande op de teaser bevat deze de iconische sfeer van de Homeworld-games. Ik ben dus zeer benieuwd naar de details!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gezien de post op de voorpagina denk ik dat nu meer mensen hier zullen komen. Heb deze game ook pas via de voorpagina post ontdekt! :)

Heb me in ieder geval meteen ingeschreven voor de closed beta!

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 30-05-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/NmcSMAuo8OI feature=player_embedded" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Waarom lukt het mij niet een filmpje te embedden? Episode 2 Hardware: Shipbreakers

[ Voor 52% gewijzigd door FloydRaalte op 30-05-2013 13:55 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Rare filmpjes, weet nog steeds niet wat ik van deze game moet denken :)

Blijf het wel volgen want aan homeworld heb ik lang geleden ook veel plezier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Episode 3 - First Contact - Gameplay Preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:12

Oxigeon

En zo is dat!

Iedereen weet ook dat ze zich vanaf gisteren via de site kunnen aanmelden voor een beta? Heb me daar zelf namelijk gisteren voor aangemeld.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ben alleen wel benieuwd waar ze hun inkomsten uit willen halen, als het F2P wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet erg tof uit!
weet niet hoe ze het gaan financieren. Maarja. Hoop dat er ook een paar grote zandwormen in zitten. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit spel leek me heel erg interessant ... Tot ik hoorde dat het F2P werd :(
Maar tot mijn vreugd stappen ze af van het F2P-model en wordt het een gewoon retailspel *O*

Gearbox stopt er geld in en leent de Homeworld-naam/-IP uit aan ze.
Dus de naam is nu ook "Homeworld: Shipbreakers" :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 09-09-2013 10:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

He, dat is gaaf nieuws inderdaad!

Wat een fijne move van Gearbox. Eigenlijk zie ik het ook nog wel lukken dat beide studios er een goede bijdrage aan doen. Hoop alleen dat ze de lui van Colonial Marines achterwege laten.

Maar om dit echt Homeworld te noemen is wat typisch? Het gaat helemaal geen zelf schepen bouwen toch? Zelfde universum - soort van dan - maar toch een compleet ander gameplay concept?

Is die beta al begonnen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dit nog door? Wordt dit nog afgemaakt? Of sterft het een stille dood? Hoor helemaal niks meer over deze game. Het is wel erg lang stil. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:42:
Gaat dit nog door? Wordt dit nog afgemaakt? Of sterft het een stille dood? Hoor helemaal niks meer over deze game. Het is wel erg lang stil. :X
Dit is nu weer een Homeworld game. :) edit: kruipt weer onder z'n steen. :X

http://blackbirdinteractive.com/games/

Ik denk dat het nog wel wat wordt. Het team erachter is in ieder geval ervaren genoeg, maar het zal wel een tijdje duren nog (kickstarter was van maart 2013?).

[ Voor 22% gewijzigd door Gundogan op 12-01-2014 21:12 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Niet Homeworld:Shipbreakers nieuws, maar wel daaraan gerelateerd.

De originele Homeworld en Homeworld 2 remakes naar HD versies hebben nu een eigen website:
http://www.homeworldremastered.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Komt deze game ook met campaigns op het land? gezien de teasers/trailers allemaal in de woestijn plaats vinden?

Soort van opsporen van tech fixen en dan de ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyonara schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:05:
Komt deze game ook met campaigns op het land? gezien de teasers/trailers allemaal in de woestijn plaats vinden?

Soort van opsporen van tech fixen en dan de ruimte in.
Ja, voornamelijk op land. Als ie al uitkomt. hoor er al een hele tijd niks meer van

Verwijderd

snif al maanden niks meer van deze game gehoord. Gaat het nog wat worden? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*bump* iemand nog iets gehoord van het spel en de remakes?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Fresh footage gives us our first glance at the Homeworld Remastered project, which I thought was dead but turns out to have been lurking in a nebula waiting for PAX Australia to start. Homeworld Remastered is an attempt to rerelease Relic's brilliant space RTS games for modern audiences. It should be with us in a matter of months, hopefully by February.
Bron: http://www.pcgamer.com/ge...-of-homeworld-remastered/

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Shipbreakers is al een tijdje dood ben ik bang, was helemaal enthousiast maar dat is nu voorlopig over.
Hoedan ook, een remake van Homeworld is altijd leuk, maar ik had liever iets nieuws gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Xanthian schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:28:
Shipbreakers is al een tijdje dood ben ik bang, was helemaal enthousiast maar dat is nu voorlopig over.
Hoedan ook, een remake van Homeworld is altijd leuk, maar ik had liever iets nieuws gehad.
Laatste nieuws (van gisteren) is dat de voortgang in de game doorgaat:

Gearbox also announced that development on Homeworld Shipbreakers is progressing with Blackbird Interactive. Founded by Homeworld veterans Rob Cunningham and Aaron Kambeitz, Blackbird and Gearbox announced the PC title in late 2013 as a prequel to the first game.

More information on Shipbreakers will be announced as development progresses.

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 26-01-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

En voor de liefhebbers, de remake van Homeworld 1 en 2 is als package te pre-orderen op Steam voor ongeveer €27. Releasedate is op 24 februari.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk die remake. Maar waar ze kunnen beter tijd besteden aan shipbreakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
nevermind

[ Voor 93% gewijzigd door anandus op 26-01-2015 17:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Holy shit hij is er! Leukste spellen ooit, imho :)

Jammer met HW2 was de gebrekkige multiplayer, als het nu lekker werkt dan gaat dat weer zooo leuk worden. High level 3 vs 3 wedstrijden waren echt zooooo spannend af en toe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, met cloaked carriers naar de vijand en op dan maar fighters blijven spammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
gisteren de remastered games maar ge preordered bij steam

maar ik kon het toch niet laten om even te kijken of er ergens wat 3d modellen waren.. en jawel hoor

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L0IMU6a.jpg

andere kant vanochtend in de printer gedaan en hierna kan ik hem in elkaar zetten, kon alleen geen mothership model vinden maar dat zal vast wel ergens dwarrelen

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hoppa:

http://www.desertsofkharak.com/

edit: 1e indruk: Ik verwacht er niet veel van een 45,- kostende C&C denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door ROFLASTC op 16-12-2015 22:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ie toch nog zou komen. Hoe lang is dit spel nou in ontwikkeling? jaren of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De wens naar een nieuwe Homeworld bestaat al heel lang ja. maar vziw is deze, naar verhouding, redelijk recent bedacht. Nadat de titel lisence vrij was gekomen heeft deze club er "maar" drie jaar overgedaan gok ik. Het heette eerst Shipbreakers en ging ogenschijnlijk over een andere planeet maar nu gewoon weer over Kharak.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Homeworld: Deserts of Kharak is gereleased en beschikbaar op Steam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:40
Zijn er al mensen die dit spelen? Trailer doet mij zin krijgen in spelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
MAGDATTT schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:50:
Zijn er al mensen die dit spelen? Trailer doet mij zin krijgen in spelen namelijk.
Ik heb ook zin om het te gaan spelen en als ik de reviews lees dan lijkt het mij een prima game te zijn. Aan de andere kant vind ik €45 nog wat aan de hoge kant voor een game die vooral eruit springt in de single player campaign. Dus ik wacht even met aanschaf tot hij een keer in een Steam-Sale goedkoper aan te schaffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Haay schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Ik heb ook zin om het te gaan spelen en als ik de reviews lees dan lijkt het mij een prima game te zijn. Aan de andere kant vind ik €45 nog wat aan de hoge kant voor een game die vooral eruit springt in de single player campaign. Dus ik wacht even met aanschaf tot hij een keer in een Steam-Sale goedkoper aan te schaffen is.
Das waar, maar wel een sp waar een ervaren speler 11 uur over deed in een review. Das 4 eur per uur. Dat lukt me niet in de kroeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

MAGDATTT schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Das waar, maar wel een sp waar een ervaren speler 11 uur over deed in een review. Das 4 eur per uur. Dat lukt me niet in de kroeg. :P
11 uur voor een SP campaign is wel heel erg weinig :(

Ik denk dat ik deze maar oversla (of in ieder geval tot hij ergens in een Steam sale komt), want zo te zien is het eigenlijk niet veel meer dan de bestaande Homeworld gameplay op de grond in plaats van in de ruimte.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
ik ga er dan een stuk langer over doen. Homeworld heb ik zelf nooit gespeeld. Ik heb er zin an. Steam sale altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik koop het spel. Homeworld is nog altijd één van de beste RTS games die ik ken. Sowieso de beste ruimte RTS. Ik wil meer Homeworld, en ben bereid er flink voor te betalen. Kom maar met meer van deze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:49

JanAd

Wind’s howling

Ik heb het ondertussen. Wel enkel de tutorial kunnen spelen vandaag.

Eerste indruk is zeer positief, zoals de reviews ook zowat allemaal vermelden werkt de bediening heel herkenbaar, als je voordien met Homeworld gespeeld hebt.
De graphics zijn prima. Het geluid is evengoed als bij Homeworld, de sfeer is gewoon direct helemaal hetzelfde.

Het enige wat me wel direct erg tegenviel is dat ik op m'n LG34" scherm niet op 3440x1440 kan spelen. Het maximum is beperkt tot 2560x1440 net zoals bij StarCraft 2.

Verder heb ik het puur gekocht om ook het spel en de verdere ontwikkelingen van Homeworld games te steunen. Ik was een jaar terug ook zot genoeg om de Homeworld Remastered Collectors Edition op Amazon te pre-orderen, ik heb hier een eigen 'Mothership' op m'n bureau staan _/-\o_

Deze Brit laat wat andere kanten van het spel zien:

[ Voor 9% gewijzigd door JanAd op 24-01-2016 08:00 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ben deze game een tijdje uit het oog verloren en was nog in de veronderstelling dat het free-to-play was. Des te groter m'n teleurstelling toen ik zag dat het 46 euro is op Steam... keysites ook niet echt goedkoper nog.

Vind het nog iets te veel. Lees hier en daar dat het grootste minpunt de hoeveelheid content is voor die prijs. Deze bewaar ik voor een sale, hopelijk van de lente/zomer!

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 24-01-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Game was nooit bedoelt als F2P, prijzig is hij wel wat dat zal ik wel wat toekennen. Geloof tijdens Pre-order kon je hem voor 40 euro oid krijgen Inclusief Remastered 1/2

@JanAd.

TB vind ik iets te kritisch over deze game snap wel waar hij vandaan komt, maar mogelijk ook juist omdat hij het RTS genre graag groter en succesvoller games zou zien. Daarnaast Ontwikkel team is vele malen kleiner dan dat wat Blizz heeft.

Tot nu toe de game zelf helaas bij iemand anders gespeelt paar begin missies en wat latere. Wacht op een korting, max wil ik er 35 Euro voor uit geven.

Heerlijk sfeervol en visueel zeer indrukwekkende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Psyonara schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:20:
Game was nooit bedoelt als F2P, prijzig is hij wel wat dat zal ik wel wat toekennen. Geloof tijdens Pre-order kon je hem voor 40 euro oid krijgen Inclusief Remastered 1/2

@JanAd.

TB vind ik iets te kritisch over deze game snap wel waar hij vandaan komt, maar mogelijk ook juist omdat hij het RTS genre graag groter en succesvoller games zou zien. Daarnaast Ontwikkel team is vele malen kleiner dan dat wat Blizz heeft.

Tot nu toe de game zelf helaas bij iemand anders gespeelt paar begin missies en wat latere. Wacht op een korting, max wil ik er 35 Euro voor uit geven.

Heerlijk sfeervol en visueel zeer indrukwekkende game.
Het is idd wel jammer dat ze de volle prijs aanrekenen van een high-end titel voor een veel kleinschaliger spel.
Ik vind persoonlijk een goeie single player sowieso het belangrijkste aspect van een game en dat zit wel goed. De multiplayer boeit me een pak minder. Ik hoop wel dat er DLC's gaan bijkomen met aanvullende missies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Mits de DLC komt denk ik wel dat die ook redelijk prijzig zal zijn, juist omdat ze de hoofdprijs vragen van de game.

Gelukkig zijn er nog steam sales, en hoop wel dat er een actieve community zal zijn. Visueel/Audio is wle hoge kwaliteit daar zal dan ook veel tijd in hebben gezeten. Kharak is ook lang in productie geweest dus het zal ook wel wat gekost hebben om de game te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Psyonara schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:08:
Mits de DLC komt denk ik wel dat die ook redelijk prijzig zal zijn, juist omdat ze de hoofdprijs vragen van de game.

Gelukkig zijn er nog steam sales, en hoop wel dat er een actieve community zal zijn. Visueel/Audio is wle hoge kwaliteit daar zal dan ook veel tijd in hebben gezeten. Kharak is ook lang in productie geweest dus het zal ook wel wat gekost hebben om de game te maken.
Ja, als ze de Total War-toer opgaan... :/

Ik heb het hele Hardware: Shipbreaker verhaal grotendeels via Facebook gevolgd (dan is dat ook nog eens nuttig)), een groep We want Homeworld 3...en Blackbird zelf.

Vandaag pas eens deftig kunnen doorspelen en het bevalt me enorm. Zodra ik hiermee klaar ben ga ik de hele Homeworld reeks nog eens doorspelen :9~ Meeslepend spel... je wil gewoon doorgaan, doorspelen, door die woestijn geraken.
Super spel. Heel leuk!

[ Voor 15% gewijzigd door JanAd op 27-01-2016 19:06 ]

Pagina: 1