Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog Homeworld 2 spelen
persoonlijk vind het een geweldigen game.

mvg

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-07 22:49
Yep, ik speel het nog regelmatig, wel met de Complex mod erbij.:

http://www.homeworld2complex.com/

Verwijderd

Topicstarter
Simmity schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:09:
Yep, ik speel het nog regelmatig, wel met de Complex mod erbij.:

http://www.homeworld2complex.com/
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen ?

• Lapixx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01-2018
In zekere zin er er maar weinig niet veranderd in de Complex mod. Zo klinkt het alsof het een compleet andere game is geworden, maar dat is zeker niet waar. Ik zou zeggen dat je de mod gewoon eens moet downloaden en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 09:24
Moet wel zeggen, bij Complex v8(kan je niet downloaden zonder te registreren op de complex fora) hebben ze een grondstof toegevoegd(energie). Ik heb deze uitgeschakeld gekregen door wat in de files te veranderen. Maar het is zeker de moeite waard om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:17
het is me niet helemaal duidelijk of die complex enkel multiplayer is of ook een eigen campaing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Prachtig spel inderdaad.

Waarom o waarom is er nooit meer een nieuw deel gekomen. Of iets vergelijkbaars.

Ik moet wel toegeven dat ik Deel 2 nooit helemaal uit heb kunnen spelen. Na een missie of 15 werd het toch te taai, of misschien verkeerde keuzes gemaakt ofzo. Zou leuk zijn om het nog eens te proberen wellicht, maar ik ben m'n schijfje al tijden kwijt.

Eigenlijk was het spel wel een beetje "indie" voor z'n tijd. De sfeer en onorthodoxe ruimte gameplay was echt erg goed. Maar het was toch wat ontoegankelijk misschien. De campaign was kwa gameplay en missie opzet ook niet helemaal top naar mijn mening, maar losse matches tegen andere spelers (lan ftw) en de AI waren toch ook altijd leuk.

Zijn er nog mensen online die b.v. Complex spelen? Ik zal waarschijnlijk hard verliezen alleen als ik het spel nu opeens weer online wil gaan spelen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op gebied van sfeer owned HW1 alles en iedereen.

HW2 was ook zeker niet verkeerd, maar die komt voor mij dan echt op de derde plaats (na HW1 en Cataclysm). Graphics waren wel subliem voor die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo toen nog erg veel gespeeld, maar ik ben nooit aan het volledige spel begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 22:02
Laatst nog gespeeld inderdaad, één ook gespeeld. :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:38:
op gebied van sfeer owned HW1 alles en iedereen.

HW2 was ook zeker niet verkeerd, maar die komt voor mij dan echt op de derde plaats (na HW1 en Cataclysm). Graphics waren wel subliem voor die tijd...
:'( :Y

muziek sfeer, besturing, hoe het verhaal gebracht werd. HW2 heeft dat nooit echt gehaald.

HW3 please in dezelfde sfeer als HW1.

[ Voor 5% gewijzigd door Tripp op 22-02-2012 08:14 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
toevallig van de week HW2 weer eens geïnstalleerd. Ik ben er ook meteen weer achter gekomen dat ik dat spel nooit uitgespeeld heb. Wat dat aangaat was HW1 toch echt beter (en dat heb ik da ook stuk gespeeld inc. Catalclysm). Was Relic entertainment niet overgenomen door SIERRA en is het nu dus geen onderdeel van Activision? In dat geval ben ik bang dat Homeworld niet snel zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Helemaal fan van deel 1, ongeëvenaarde sfeer! Deel 2 nooit gespeeld, is het de moeite waard om het na al die jaren nog te doen?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Vergeet niet dat HW2 een patch heeft gehad die some nodeloos moeilijke missies makkelijker maakte, waardoor de hele campaig een stuk beter werd. Die had ik dan ook gespeeld en had geen problemen. Volgens mijn huisgenoot dstijds was het before patch echt een hell.

Dus ja HW2 is echt wel een goed spel, maar installeer die balance patch. (kan me vaag herinneren dat ergens in de latere missie je onnodig veel waves krijgt met veel te veel enemies of zo, dat de patch uitgebalanceerd of totaal veranderd heeft).

Dit kriebelt mij om HW1en HW2 ergens vandaan te plukken en op mijn craptop te zetten, kan die laptop toch nog een goede game spelen als ik ergens anders ben :D.

[ Voor 45% gewijzigd door Tripp op 22-02-2012 21:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oee laatst weer even er op gezet. Het blijven in mijn ogen de beste spellen evah.

Ik geloof dat een hardcore community wel aan het pushen is voor een vervolg.

Bekijk sowieso de complex mod eens!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

helaas is een HC community niet hetzelfde als een schaapvolk dat uitgemolken kan worden met een matig spel+3DLC's waarvoor ook betaald moet worden :|.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik kom er dus net pas achter dat ze HW en HW2 opnieuw gaan uitbrengen!

http://www.gearboxsoftwar...rld-remastered-collection

Waarom heb ik dit gemist? 8)7

Dit is

A.W.E.S.O.M.E.

specs

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
http://store.steampowered.com/app/249190/ (Ancient Space)

Om een of andere reden zegt mijn gevoel dit deze aankomende game wel eens een soort homeworld gevoel kan geven. Waarom? De makers hebben het spel pas bekend gemaakt en schijnt al af te zijn (release de 23ste) en ze hebben geboden op de homeworld LP (niet gewonnen) wat mij doet vermoeden dat als ze gewonnen hier wel eens een homeworld label had kunnen aanhangen.

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 18-09-2014 15:44 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

maratropa schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:05:
Ik kom er dus net pas achter dat ze HW en HW2 opnieuw gaan uitbrengen!

http://www.gearboxsoftwar...rld-remastered-collection

Waarom heb ik dit gemist? 8)7

Dit is

A.W.E.S.O.M.E.
Helaas nog steeds geen EU pre-order mogelijk. Mocht die remastered ooit uitkomen dan heb ik weer een verslaving gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
evilpin0 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:43:
http://store.steampowered.com/app/249190/ (Ancient Space)

Om een of andere reden zegt mijn gevoel dit deze aankomende game wel eens een soort homeworld gevoel kan geven. ....
Ik heb nu diverse stukjes gameplay gezien op Youtube en ik ben bang dat je je verwachtingen iets naar beneden moet bijstellen. Dit heeft weinig met de leegheid en grootsheid te maken die Homeworld zo goed wist op te roepen. Daarnaast is het ook een stuk meer ctrl+A en Click... Maar mischien ben ik te negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Helaas is dat ook mijn gedachte na het zien van wat filmpjes....nog 10 uur dan komt die uit, net rond bed tijd :( Morgen maar even checken.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Al iemand de HD versie van HW2 gespeeld? of is die nog niet af? ben wel benieuwd naar reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook. Wil echt weer eens Homeworld 2 spelen maar heb hem niet en kan hem ook nergens kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:01
Via amazon kan je homeworld 2 vinden:
http://www.amazon.co.uk/s...A300703%2Ck%3Ahomeworld+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor flinke bedragen. Het liefst eigenlijk gewoon via Steam oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
bij deze ; _/-\o_

remastered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af: wat is de bonus content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
@ Sonny: stukje verder scrollen naar beneden;

Homeworld Classic
Homeworld 2 Classic
Homeworld Remastered Steam Multiplayer Beta

goede herinneringen aan HW1 multiplayer als newbie. strategieën die sommige veteranen toepasten waren compleet gestoord. destijds veel 2 v 2's gespeeld, teams van 1 vet + 1 newb . good times. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat alles? Ik dacht meer aan nieuw maps ships etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:53:

is dat alles? Ik dacht meer aan nieuw maps ships etc
Je krijgt ook de originele HW1 en HW2.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:56:
[...]

Je krijgt ook de originele HW1 en HW2.
Het ging om de bonus content. scroll up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

en shipbreakers? Is dat nog in ontwikkeling?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Het ging om de bonus content. scroll up
Ja, dat is de bonus content, de originele spellen en Steam multiplayer:
As a bonus, you will also receive free access to:
Homeworld Classic
Homeworld 2 Classic

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 30-01-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
het is een beetje stil @ blackbirdinteractive, maar zo te zien nog steeds work in progress.

als ik het goed lees is het in MP: HW1 races vs. HW2 races dus lijkt me in elk geval al de originele maps.

- verder : mod support & tools, hopelijk ook mapping tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 22:41

sHELL

VR "connoisseur"

Homeworld Remastered panel op PAX South 2015.

https://www.youtube.com/watch?v=vq4SEebWt3Q

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 31-01-2015 07:21 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Komende maand komt 'ie dus uit. Daar gaan me euros. :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ik krijg de originele HW2 met geen mogelijkheid meer aan de praat, van alles geprobeerd wat zelfs eindigde met BSODS en complete resets....

Lijkt er op dat ik hem in een VM moet gaan draaien om het draaiende te krijgen, geen idee of dat gaat werken..

Ben dan erg benieuwd naar de 'remastered' versie heb er wel weer zin in, hoop plezier aan beleefd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was niet zo enthosiast van de remake. Maar nu ik een paar YouTube films heb gezien gaat het toch weer kriebelen!!!! misschien ga ik hem toch wel spelen. De achtergrond images zijn nu ook erg mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

YouTube: Homeworld 2 – Original vs. Remastered Graphics Comparison \[60fps]\[FullHD|1080p]

"Mothership is standing by"

De remastered version ziet er eerlijk gezegd niet zo indrukwekkend uit als de Complex mod. Homeworld 2 was al heel mooi in zijn tijd natuurlijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:30:
YouTube: Homeworld 2 – Original vs. Remastered Graphics Comparison \[60fps]\[FullHD|1080p]

"Mothership is standing by"

De remastered version ziet er eerlijk gezegd niet zo indrukwekkend uit als de Complex mod. Homeworld 2 was al heel mooi in zijn tijd natuurlijk.
klopt. ik zie ook weinig verschil tussen HW2 Original en HW2 remasterd. bij HW1 is het verschil wel overduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Hmjah, een vriend van mij is hier heel enthousiast over. Heb destijds ook HW1 en 2 gespeeld en vond het erg leuke spellen, maar vind persoonlijk € 30,- wel veel geld. Ik wacht wel drie maanden, ik weet nu al met zekerheid te zeggen dat deze in de Steam summersale voorbij gaat komen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Snappie88 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:38:
ik weet nu al met zekerheid te zeggen dat deze in de Steam summersale voorbij gaat komen.
Wow! Dat is knap!

Was ook erg benieuwd naar deze remake, ziet er top uit. Heb HW2 eigenlijk nooit uitgespeeld, ook nooit met mods lopen pielen. HW1 wel meerdere malen uitgespeeld, wat een fantastisch spel was dat.
Erg jammer dat Cataclysm er niet bij zit, die heb ik destijds maar één keer gespeeld. Zou ik graag nog eens spelen.

Misschien wacht ik nog wel op de winter sale, heb afgelopen zomer Age of Empires 2 gekocht. Dacht dat de 15% korting destijds een goeie deal was...afgelopen winter was het al met 75% korting volgens mij.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...] maar vind persoonlijk € 30,- wel veel geld.
Mwah, 30 euro (27 euro in pre-order) voor 2 hele leuke spellen vind ik wel meevallen, eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

27 euro vind ik ook echt meevallen voor 2 spellen. En ik heb het wel direct in pre-order gekocht, ook om zulke remakes te steunen.

Waar kan je eigenlijk zien op welke plaats (top-10) ze staan bij steam?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het staat op de zesde plek (omlaagscrollen en dan onder het tabje 'top sellers')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik wacht wel drie maanden, ik weet nu al met zekerheid te zeggen dat deze in de Steam summersale voorbij gaat komen.
Mag ik je morgen even lenen? Gaan we wat kraslootjes halen.

Heb zelf HW1 en 2 nooit gespeeld, ben dus gematigd enthusiast.. hoor dat het verhaal erg goed is, waar ik het voor wil proberen. Maar ik vraag me af of de engine de tijd overleeft. De graphics zijn redelijk, maar een andere recente HD remake (Baldur's Gate) was voor mij echt totaal onspeelbaar doordat alles veel te clunky was.
We gaan het zien!

[ Voor 11% gewijzigd door Dantar op 23-02-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-07 22:49
Gearbox heeft Homeworld Shipbreakers nu ook op de eigen pagina staan. Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Simmity schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:30:
Gearbox heeft Homeworld Shipbreakers nu ook op de eigen pagina staan. Ik ben benieuwd :P
Ah, Als ik die link goed lees kom je dus uiteindelijk bij de Kartoba uit HW1 terecht?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo.. ondertussen staat Homeworld op nummer 1 bij steam. Begin wel te jeuken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

kmf schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:17:
Zo.. ondertussen staat Homeworld op nummer 1 bij steam. Begin wel te jeuken nu.
Hier wat extra jeuk :+

YouTube: Homeworld Remastered Collection Launch Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar Homeworld Remastered kan je nu pre-loaden :)
4.6Gb download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met enige spijt ga ik wachten op een sale. Momenteel (en voorlopig) heb ik geen tijd en dan vind ik het ook zonde van het geld. Het ziet er wel fantastisch uit, dus te zijner tijd gaat het er wel van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Deze was voor mij insta-buy.
Hopelijk komt Cataclysm nog eens boven water. (zit niet bij deze set inbegrepen)
Ook ben ik wel benieuwd naar de steam multiplayer van Homeworld met verschillende game modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Artimunor schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:05:
Deze was voor mij insta-buy.
Hopelijk komt Cataclysm nog eens boven water. (zit niet bij deze set inbegrepen)
Ook ben ik wel benieuwd naar de steam multiplayer van Homeworld met verschillende game modes.
Als we de president van Gearbox moeten geloven is de source code van Cataclysm kwijt, helaas.

https://twitter.com/DuvalMagic/status/570371985366061057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
Barking Dog had ook alleen maar de HW1 source code om op voort te borduren, dus een echté showstopper hoeft het natuurlijk niet te zijn. (zeggen de ex-developers daar ook)

maar dan wordt wel heel erg een labor-of-love situatie, bij voorkeur willen ze er natuurlijk graag iets aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Zephyr schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:37:
Barking Dog had ook alleen maar de HW1 source code om op voort te borduren, dus een echté showstopper hoeft het natuurlijk niet te zijn. (zeggen de ex-developers daar ook)

maar dan wordt wel heel erg een labor-of-love situatie, bij voorkeur willen ze er natuurlijk graag iets aan verdienen.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.

Ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je een op een alle in-game cinematics na moet bouwen het wel heel erg arbeidsintensief wordt. Met Homeworld 1 en 2 hadden ze een raamwerk om mee te werken. Dat werkt een stuk makkelijker dan dat je het voor een groot deel opnieuw op moet bouwen.

Helaas, maar om heel eerlijk te zijn ben ik al ontzettend blij dat ze nu met een remaster versie komen van deel een en twee. Mijn CD's waren inmiddels zoek geraakt tijdens een verhuizing. Toen der tijd maakte Homeworld 1 met name een grote indruk op mij en dankzij die game begon mijn liefde voor het RTS genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik vermoed dat we cataclysm nog wel een keer krijgen als de verkoop "hoog" genoeg is

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
heren msi afterburner uitzetten om de remastered te spelen. Anders krijg je de tekst als een blur

Verwijderd

Fietsbel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:27:
Ik vermoed dat we cataclysm nog wel een keer krijgen als de verkoop "hoog" genoeg is
Ook een redelijke kans van niet, waar Homeworld 1 en 2 gemaakt zijn door Relic Entertainment en deze mensen allemaal opgetrommelt waren voor de remake die er nu is, is Cataclysm gemaakt door Barking Dog Studios. En de vraag is of ze daar wel het zelfde voor mekaar kunnen krijigen...

Wat me trouwens wel erg opvalt is dat space dust, asteroids e.d. bijna niet opvallen. Ik kan 9 van de 10 keer niet eens zien waar resources zitten omdat ze zo klein zijn. Zowel normaal als in sensor mode. In HW 1 dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 09:14 ]

• Artimunor
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:13:
[...]

Ook een redelijke kans van niet, waar Homeworld 1 en 2 gemaakt zijn door Relic Entertainment en deze mensen allemaal opgetrommelt waren voor de remake die er nu is, is Cataclysm gemaakt door Barking Dog Studios. En de vraag is of ze daar wel het zelfde voor mekaar kunnen krijigen...

Wat me trouwens wel erg opvalt is dat space dust, asteroids e.d. bijna niet opvallen. Ik kan 9 van de 10 keer niet eens zien waar resources zitten omdat ze zo klein zijn. Zowel normaal als in sensor mode. In HW 1 dan.
gewoon de resource collector op auto zetten

Verwijderd

Artimunor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:33:
[...]

gewoon de resource collector op auto zetten
Ja, maar dan switcht hij bij mij niet tussen dust, asteroids en salvage (allemaal resources).

En je hebt ook missies waar je juist gebruik moet maken van dust e.d. en als je het niet ziet kan je er moeilijk naartoe ;-)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Ja, maar dan switcht hij bij mij niet tussen dust, asteroids en salvage (allemaal resources).

En je hebt ook missies waar je juist gebruik moet maken van dust e.d. en als je het niet ziet kan je er moeilijk naartoe ;-)
Dust kun je, meestal wel zien. Makkelijk niet. Het zijn meestal 'stroken' die je makkelijk kunt zien in je tactical overview. Als je er met je muis overheen gaat zien je snel genoeg of er RU's valt te halen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Artimunor
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Ik mis inderdaad wel wat logica polish helaas.
Ze hadden best ook het spel ietwat meer op mogen poetsen dan alleen op het grafische vlak.
Ik heb ook zelfs al 2 CTD's gehad (volgens mij in 2015 en 2014 bij mij nog niet eerder voorgekomen)

De graphics zijn geweldig, en het brengt veel nostalgische gevoelens terug, dus geen spijt van mijn aankoop, echter heb ik wel het gevoel dat ze zich er wel heel makkelijk van afgemaakt hebben..
Het woordje moneygrab speelt toch wel tijfelachtig achter in m'n hoofd, en de woorden in de promo trailes, "love for the genre", "truely dedicated old band together" klinken een beetje "hollow" ineens.

• anandus
  • Niet online
Weet iemand hoe je "cockpit view" aan kan zetten?

• kmf
  • Niet online

kmf

Artimunor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Ik mis inderdaad wel wat logica polish helaas.
Ze hadden best ook het spel ietwat meer op mogen poetsen dan alleen op het grafische vlak.
Eigenlijk kunnen ze het natuurlijk nooit goed doen. Gaan ze de logica veranderen, dan heb je de die-hard fans die zeggen "maar zo werkte het niet!!!"

(zit eigenlijk in de Homeworld1 Remastered nog steeds het "probleem" dat je nadat je de mission heb gehaald, dat je nog effe een tijdje koffie moet gaan drinken zodat je collectors de reterende RU verzameld? Iets dat in HW2 is aangepast en je bij jumpen alle resterende resources krijgt? <heb nog niet kunnen spelen, want HWRemastered met opengl3 werkt niet onder parallels)

Wat een goede strategie zal zijn: eerst alles uitbrengen zoals het oorspronkelijk was, met opgepoetste graphics. Want de mensen die NU spelen zijn de diehard fans. En later een update die alle logica weer oppoetst voor de nieuwe spelers.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:07:
[...]
(zit eigenlijk in de Homeworld1 Remastered nog steeds het "probleem" dat je nadat je de mission heb gehaald, dat je nog effe een tijdje koffie moet gaan drinken zodat je collectors de reterende RU verzameld? Iets dat in HW2 is aangepast en je bij jumpen alle resterende resources krijgt? <heb nog niet kunnen spelen, want HWRemastered met opengl3 werkt niet onder parallels)
Ja nog steeds, kan irritant zijn... voor mij is het echt z'n geval van nogstalgie. Ook dat bepaalde specifieke dingen absolut niet aan bod komen in de tutorial is wel grappig, vooral om de frustraties onder de youtube makers en twitch streamers te zien. Zoals deze tips: Probes zijn one time use, met S scuttle je een schip en met I retire je een schip. :+

[ Voor 4% gewijzigd door sHELL op 26-02-2015 12:14 ]

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:59
Ik vind dit een geweldige Remastered Editon van Homeworld. Ze hebben veel dingen aangepast, zoals de UI, de multiplayer en natuurlijk de graphics. Zoals TotalBiscut al had gezegd, het is geen oppoetsbeurt maar een renovatie. Daarnaast krijg je twee spellen voor 30 euro, wat naar mijn idee een koopje is.

Daarnaast is voor Homeworld niet echt een vervanger, het is nog steeds vrij uniek in wat het doet.

• kmf
  • Niet online

kmf

sHELL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Ja nog steeds, kan irritant zijn... voor mij is het echt z'n geval van nogstalgie. Ook dat bepaalde specifieke dingen absolut niet aan bod komen in de tutorial is wel grappig, vooral om de frustraties onder de youtube makers en twitch streamers te zien. Zoals deze tips: Probes zijn one time use, met S scuttle je een schip en met I retire je een schip. :+
Ik kan me nog herinneren dat in de originele uitgave van Homeworld je een mooie manual met achtergrondverhaal EN een shortcut Key Cheatsheet kreeg. Superhandig.
Maar in de "herpublicatie" zat deze er niet meer. :X Dus mag je mooi alle key combo's uitvogelen (Als je geen internet had)

• maratropa
  • Niet online
Nou ook gekocht!

Is de multiplayer ook al operationeel eigenlijk?

specs

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat in de originele uitgave van Homeworld je een mooie manual met achtergrondverhaal EN een shortcut Key Cheatsheet kreeg. Superhandig.
Maar in de "herpublicatie" zat deze er niet meer. :X Dus mag je mooi alle key combo's uitvogelen (Als je geen internet had)
Naar die manual zat ik ook al te zoeken jah, ik zal het forum daar eens gaan pesten.

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-07 16:44
Gisteren een iets langer dan een uurtje zitten spelen en het is echt weer genieten! Vroeger was dit spel al awesome, voor mij ook de reden dat ik ben gaan houden van sci-fi. Mooie remaster, en wat mij betreft echt een prima uiterwerking. Ik ben nog geen super iritante bugs tegen gekomen. Kan gewoon niet wachten om weer verder te spelen :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• SacreBleu
kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Nee, als het goed is neem je gelijk alle resterende resources ook mee. Tenzij je nog een flinke duit RU's krijg wanneer je aan een nieuwe missie begint.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:50:
[...]
EN een shortcut Key Cheatsheet kreeg. Superhandig.
In de directory waarin homeworld wordt geïnstalleerd staat een readme.txt (nostalgie ;) ) met daarin de keyboard shortcuts.

Daarnaast deze link met de oude manual (volgens mij).

De informatie in beide kan wat gedateerd zijn, weet niet in hoeverre gearbox iets aan de controls of mechanics heeft veranderd.

[ Voor 31% gewijzigd door Fly-guy op 26-02-2015 16:05 ]

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
voor de multi moet je weer een account maken op een website om de mp te kunnen doen. Dus dat wordt alleen maar van de single player genieten. Ga niet weer op 1 of andere vage game service een account aanmaken

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-07 16:44
Heeft iemand tips voor het maken van control groups? Ik weet nooit zo goed hoe je die nou het beste kan verdelen. Fighters en light corvetes in 1 groep bijvoorbeeld, of hoe doen jullie dat?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:01

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Wat is dit toch geweldig zeg! Absoluut zeer blij met deze koop. Heerlijk om met F te focussen op je Battlecruiser en genieten van het schip. Klinkt misschien raar, maar alleen al het kijken naar het schip in combinatie met de mooie achtergrond is super! Het speelt gruwelijk lekker weg allemaal, prachtig! Kom maar op met een deel 3!

Overigens wat mij wel opvalt is dat het gebruik van formatie vliegen weinig tot niets doet. Als er eenmaal vijanden in de buurt zijn vliegt alles en iedereen gewoon die kant op. Dat neemt wel wat tactische bewegingen weg. Ervaren jullie dat ook zo?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Atratus schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:52:
Wat is dit toch geweldig zeg! Absoluut zeer blij met deze koop. Heerlijk om met F te focussen op je Battlecruiser en genieten van het schip. Klinkt misschien raar, maar alleen al het kijken naar het schip in combinatie met de mooie achtergrond is super! Het speelt gruwelijk lekker weg allemaal, prachtig! Kom maar op met een deel 3!

Overigens wat mij wel opvalt is dat het gebruik van formatie vliegen weinig tot niets doet. Als er eenmaal vijanden in de buurt zijn vliegt alles en iedereen gewoon die kant op. Dat neemt wel wat tactische bewegingen weg. Ervaren jullie dat ook zo?
Meeste formaties waren goed voor de hoeveelheid munitie die in 1 keer op het doel komt. Je kan nog kiezen voor Neutral, evasive of agressive versies van de formatie.

Claw voor fighters en Wall voor frigates

And it goes BRAAAAAPP!

• maratropa
  • Niet online
Na install meteen een potje multiplayer gedaan. Het. Was. Awesome.

En liep prima, terwijl beta..

Dat Shift waar je je voor moet registreren is iets van gearbox zelf voorzover ik kan zien.

specs

• SacreBleu
maratropa schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:30:
Na install meteen een potje multiplayer gedaan. Het. Was. Awesome.

En liep prima, terwijl beta..

Dat Shift waar je je voor moet registreren is iets van gearbox zelf voorzover ik kan zien.
Shift hebben ze ook voor Borderlands, lijkt meer op een nieuwsbrief iets dan een heus platform.
Misschien om de multiplayer ladders uiteindelijk mee te introduceren?

Tot-nu-toe heb ik me echt gigantisch hard vermaakt met deze game. Alleen merk ik wel dat mijn i7 920 vervangen moet worden. Soms heb ik 140 frames, maar ik heb ook een dipje naar 20 frames gehad (één keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeVader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-07 16:31
Vroeger me erg vermaakt met Homeworld 2, 1 nooit gespeeld. Ben erg onder de indruk van deze versie, alles ziet er weer mooi opgepoetst uit en de interface is ook net wat strakker.

Smane met mijn broertje tegen CPU gespeeld, zelfs tegen Easy heb je een uitdaging. Het lijkt alsof ze meer geld binnen krijgen dan jijzelf.

Is het trouwens verstandig in het begin gelijk uit te breiden naar een 2e asteroid field?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zo, install loopt. Dit is de eerste keer dat ik Steam draai en het duurt wel wat lang-ig dat op afstand installeren. Kan je ook een installer downloaden en op de pc bewaren?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32

Rannasha

Does not compute.

Tot nu toe bevalt de remake me prima, ben begonnen met de HW1 campaign. Voornaamste minpunt vind ik eigenlijk de UI scale. Er zijn 4 opties, maar ik wil eigenlijk iets wat tussen optie 1 en 2 in zit. Op z'n kleinst zijn sommige elementen (bijvoorbeeld de weergave van je selectie linksonderin) eigenlijk te klein, maar op niveau 2 is alles weer veel te groot.

(Op 27", 2560x1440)

edit: En ik mis een fullscreen windowed optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 27-02-2015 10:21 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:30
Ik was flink actief in de hoogtij dagen van Homeworld 1 multiplayer... deed mee aan ladders enzo. De tactiek die toen IEDEREEN gebruikte was een muur van Heavy Corvettes met een support frigate er achter die alles repareerde... dit is redelijk snel op te tuigen en in early game onmogelijk om kapot te krijgen.

Zal hem binnenkort aanschaffen en kijken of die tactiek nog een beetje werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:59
Ik speel ook de campaign van HW1 eerst want die van HW2 had ik al eens gedaan. In het begin dacht ik zo van: "wtf, dit is precies hetzelfde..." maar ik kwam er al snel achter dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Moet je ook eens een keer de classics even opstarten. Om je goed wakker te schudden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmm , ik was gewend dat je tijdens een battle bepaalde types van je eigen schepen eruit kon selecteren om zo nieuwe groepen te maken. Dat lijkt nu wat anders te werken. Generieke repair orders werken ook anders.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:20:
zo, install loopt. Dit is de eerste keer dat ik Steam draai en het duurt wel wat lang-ig dat op afstand installeren. Kan je ook een installer downloaden en op de pc bewaren?
offtopic:
In principe hoef je hem niet weer te installeren als je hem eenmaal gedownload hebt (bij een nieuwe OS-installatie ziet Steam hem gewoon als geïnstalleerd). Maar je kan inderdaad gewoon de gamefiles bewaren met de backup-functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
yinx84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:26:
Ik was flink actief in de hoogtij dagen van Homeworld 1 multiplayer... deed mee aan ladders enzo. De tactiek die toen IEDEREEN gebruikte was een muur van Heavy Corvettes met een support frigate er achter die alles repareerde... dit is redelijk snel op te tuigen en in early game onmogelijk om kapot te krijgen.

Zal hem binnenkort aanschaffen en kijken of die tactiek nog een beetje werkt :)
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Nee. Tactiek is niet meer in deze remake.
Ik heb het spel 2 uurtjes gespeeld maar het voelt als een visueel homeworld 1 schilletje over een zeer magere gameplay. Tenminste wat multiplayer gaat betreffen.

De singleplayer campaign is wat mij in homeworld 1 geinteresseerd maakte maar het was de multiplayer waar ik verliefd op werdt. De vrijwel oneindige tactische opties die het spel te bieden had.

Voorbeelden van een aantal tactische opties die niet meer werken:
Formations. Onder andere de corvette wall is niet mogelijk omdat schepen niet in formatie blijven wanneer ze in gevecht gaan plus dat de support frigates niet langer over afstand kunnen healen. Strikecraft zijn nu ook ronduit waardeloos. De vuurkracht lijkt wel 1/10 van wat het in homeworld 1 was. 1/50 als je uit gaat van de battleball. (met een sphere van fighters een enkele fighter guarden)

Scuttle. Deze doet geen schade aan omringende schepen en is daarom nutteloos. Dit kon in homeworld 1 goed worden gebruikt om bijvoorbeeld met je ten dode opgeschreven resource collector een aanvallende zwerm strikecraft op te blazen. Ook het alom geliefde Probe bombing is niet meer :P

Kamikaze. Er is een knop voor maar de schepen reageren er niet op. Dit was ook altijd een fantastische optie. Je ten dode opgeschreven strikecraft in die rokende destroyer boren om hem nog nipt af te maken bijvoorbeeld. Of resource collectors als kamikaze units gebruiken in je massale aanval op het vijandelijke moederschip :)

Daarnaast mis ik zoiezo de hele physics engine zoals die in Homeworld 1 geimplementeerd was.
Schepen reageerde op inslag van projectielen en explosies nabij. Vooral strikecraft werden uit hun koers geslagen en vlogen dan soms per ongeluk op andere schepen of astroiden in omdat ze niet tijdig hun koers konden corrigeren. Misschien niet heel significant maar voor mij waren dit soort ongelukjes evenals friendly fire kills _/-\o_

Split second tactische beslissingen hadden in homeworld 1 een grote invloed op de uitkomst van een slag.
Dit is bijna niet meer het geval. De persoon met de beste vloot samenstelling gaat het winnen. Er is gewoon uitermate weinig invloed die je gaat hebben op een slag wanneer deze eenmaal aan de gang is.

Visueel lijkt het spel homeworld 1 maar het speelt echt totaal anders.

Homeworld 1 was een beetje zoals ik mij de gevechten in het boek Ender's game voorstelde.
Gemeen vechten. Geen tactiek werdt geschuwd om te winnen.
Bijvoorbeeld in allied victories je moederschip scuttlen om de vloten van twee aanvallende tegenstanders weg te vagen waarna de vloot van je alliantie de restjes kon opvegen. >:)

Goed ik hou op want dit kun je dus in ieder geval niet verwachten.
Heb je homeworld 2 gespeeld? Dat is wat je kan verwachten. Voor veel mensen is dit prima maar voor mij persoonlijk was het jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
F
ROFLASTC schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:52:
Hmm , ik was gewend dat je tijdens een battle bepaalde types van je eigen schepen eruit kon selecteren om zo nieuwe groepen te maken. Dat lijkt nu wat anders te werken. Generieke repair orders werken ook anders.
Als je dubbel klikt op 1 bepaald schip selecteer je alle schepen in je vloot van dat zelfde type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Motorhelm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Nee. Tactiek is niet meer in deze remake.
Ik heb het spel 2 uurtjes gespeeld maar het voelt als een visueel homeworld 1 schilletje over een zeer magere gameplay. Tenminste wat multiplayer gaat betreffen.
Erg jammer om te lezen! Maar toch bedankt voor het melden, want dat scheelt me weer 30 euro :P Homeworld 2 ook gespeeld, maar nooit zo fanatiek als het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 20:36
Tja, Homeworld 1 is geport naar de Homeworld 2 engine, die vervolgens is opgepoetst. Bepaalde onderdelen die wel in de HW1 engine zaten maar niet in de HW2 engine zijn daarbij verloren gegaan, helaas. Formaties zijn daarvan het meest in het oog springend.

Inmiddels heb ik wel HW1 Campaign tot en met level 9 (The Sea of the Lost Souls) gespeeld. Hoewel ik er over denk om dat laatste level opnieuw te spelen omdat ik die Missile Destroyer niet te pakken heb gekregen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Haay schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:27:
Tja, Homeworld 1 is geport naar de Homeworld 2 engine, die vervolgens is opgepoetst. Bepaalde onderdelen die wel in de HW1 engine zaten maar niet in de HW2 engine zijn daarbij verloren gegaan, helaas. Formaties zijn daarvan het meest in het oog springend.

Inmiddels heb ik wel HW1 Campaign tot en met level 9 (The Sea of the Lost Souls) gespeeld. Hoewel ik er over denk om dat laatste level opnieuw te spelen omdat ik die Missile Destroyer niet te pakken heb gekregen. :(
Bijzonder... formaties was toch één van de vetste dingen in 't spel. Maar als ik het goed begrijp zijn er dus wel formaties, maar gaat die verloren zodra schepen in combat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:27:
Hoewel ik er over denk om dat laatste level opnieuw te spelen omdat ik die Missile Destroyer niet te pakken heb gekregen. :(
Ik ken dat maar al te goed, al heb ik het vooral met de ion array frigates. Must. Collect. Them. All!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik kan me nog herinneren dat er vroeg in de campaign een vijandelijke missle launcher in strike/fighter vorm voorkomt die je nergens meer terug ziet komen, zowel in multi- als singleplayer. Kan me nog herinneren dat ik uren had geprobeerd om deze te salvagen... kan me niet herinneren of het me ooit gelukt was, maar schepen 'verzamelen' was één van de leukste dingen inderdaad!

[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 27-02-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

yinx84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:38:
Ik kan me nog herinneren dat er vroeg in de campaign een vijandelijke missle launcher in strike/fighter vorm voorkomt die je nergens meer terug ziet komen, zowel in multi- als singleplayer. Kan me nog herinneren dat ik uren had geprobeerd om deze te salvagen... kan me niet herinneren of het me ooit gelukt was, maar schepen 'verzamelen' was één van de leukste dingen inderdaad!
Uiteraard zo efficient mogelijk door scheepjes een cruiser te laten afleiden en dan de corvettes erop.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
yinx84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:38:
Ik kan me nog herinneren dat er vroeg in de campaign een vijandelijke missle launcher in strike/fighter vorm voorkomt die je nergens meer terug ziet komen
Deze zeker?

Afbeeldingslocatie: http://firsthour.net/screenshots/homeworld/homeworld-enemy-attack-cutscene-yellow-trails.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Motorhelm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:15:
[...]
Goed ik hou op want dit kun je dus in ieder geval niet verwachten.
Heb je homeworld 2 gespeeld? Dat is wat je kan verwachten. Voor veel mensen is dit prima maar voor mij persoonlijk was het jammer :'(
Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat de echte HW1 ervaring anders is geworden..

Maar ik vind wel dat HW2 multiplayer nog genoeg tactische mogelijkheden heeft, je kunt zo veel kanten op ( letterlijk en figuurlijk )

Bombers zijn trouwens dodelijk en dan zijn fighters als counter wel handig bijv..

Ik mis trouwens de 6p multi map uit H2 met die muur van radioactief debris in het midden..

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 27-02-2015 21:14 ]

specs

Pagina: 1 2 Laatste