Hallo tweakers
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog Homeworld 2 spelen
persoonlijk vind het een geweldigen game.
mvg
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog Homeworld 2 spelen
persoonlijk vind het een geweldigen game.
mvg
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen ?Simmity schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:09:
Yep, ik speel het nog regelmatig, wel met de Complex mod erbij.:
http://www.homeworld2complex.com/
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:38:
op gebied van sfeer owned HW1 alles en iedereen.
HW2 was ook zeker niet verkeerd, maar die komt voor mij dan echt op de derde plaats (na HW1 en Cataclysm). Graphics waren wel subliem voor die tijd...
[ Voor 5% gewijzigd door Tripp op 22-02-2012 08:14 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
[ Voor 45% gewijzigd door Tripp op 22-02-2012 21:57 ]
[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 18-09-2014 15:44 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Helaas nog steeds geen EU pre-order mogelijk. Mocht die remastered ooit uitkomen dan heb ik weer een verslaving gevondenmaratropa schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:05:
Ik kom er dus net pas achter dat ze HW en HW2 opnieuw gaan uitbrengen!
http://www.gearboxsoftwar...rld-remastered-collection
Waarom heb ik dit gemist?![]()
Dit is
A.W.E.S.O.M.E.
Ik heb nu diverse stukjes gameplay gezien op Youtube en ik ben bang dat je je verwachtingen iets naar beneden moet bijstellen. Dit heeft weinig met de leegheid en grootsheid te maken die Homeworld zo goed wist op te roepen. Daarnaast is het ook een stuk meer ctrl+A en Click... Maar mischien ben ik te negatief.evilpin0 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:43:
http://store.steampowered.com/app/249190/ (Ancient Space)
Om een of andere reden zegt mijn gevoel dit deze aankomende game wel eens een soort homeworld gevoel kan geven. ....
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je krijgt ook de originele HW1 en HW2.Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:53:
Homeworld Remastered Steam Multiplayer Beta
is dat alles? Ik dacht meer aan nieuw maps ships etc
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
And it goes BRAAAAAPP!
Ja, dat is de bonus content, de originele spellen en Steam multiplayer:Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:59:
[...]
Het ging om de bonus content. scroll up
As a bonus, you will also receive free access to:
Homeworld Classic
Homeworld 2 Classic
Homeworld Remastered Steam Multiplayer Beta
[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 30-01-2015 18:28 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 31-01-2015 07:21 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
And it goes BRAAAAAPP!
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
klopt. ik zie ook weinig verschil tussen HW2 Original en HW2 remasterd. bij HW1 is het verschil wel overduidelijkkmf schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:30:
YouTube: Homeworld 2 – Original vs. Remastered Graphics Comparison \[60fps]\[FullHD|1080p]
"Mothership is standing by"
De remastered version ziet er eerlijk gezegd niet zo indrukwekkend uit als de Complex mod. Homeworld 2 was al heel mooi in zijn tijd natuurlijk.
Surfin' paradise!
Wow! Dat is knap!Snappie88 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:38:
ik weet nu al met zekerheid te zeggen dat deze in de Steam summersale voorbij gaat komen.
wild mutant space hamsters
Mwah, 30 euro (27 euro in pre-order) voor 2 hele leuke spellen vind ik wel meevallen, eigenlijkSnappie88 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:38:
[...] maar vind persoonlijk € 30,- wel veel geld.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Mag ik je morgen even lenen? Gaan we wat kraslootjes halen.Snappie88 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:38:
Ik wacht wel drie maanden, ik weet nu al met zekerheid te zeggen dat deze in de Steam summersale voorbij gaat komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Dantar op 23-02-2015 21:21 ]
Ah, Als ik die link goed lees kom je dus uiteindelijk bij de Kartoba uit HW1 terecht?Simmity schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:30:
Gearbox heeft Homeworld Shipbreakers nu ook op de eigen pagina staan. Ik ben benieuwd
And it goes BRAAAAAPP!
Hier wat extra jeukkmf schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:17:
Zo.. ondertussen staat Homeworld op nummer 1 bij steam. Begin wel te jeuken nu.
Verwijderd
Als we de president van Gearbox moeten geloven is de source code van Cataclysm kwijt, helaas.Artimunor schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:05:
Deze was voor mij insta-buy.
Hopelijk komt Cataclysm nog eens boven water. (zit niet bij deze set inbegrepen)
Ook ben ik wel benieuwd naar de steam multiplayer van Homeworld met verschillende game modes.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.Zephyr schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:37:
Barking Dog had ook alleen maar de HW1 source code om op voort te borduren, dus een echté showstopper hoeft het natuurlijk niet te zijn. (zeggen de ex-developers daar ook)
maar dan wordt wel heel erg een labor-of-love situatie, bij voorkeur willen ze er natuurlijk graag iets aan verdienen.
39
Verwijderd
Ook een redelijke kans van niet, waar Homeworld 1 en 2 gemaakt zijn door Relic Entertainment en deze mensen allemaal opgetrommelt waren voor de remake die er nu is, is Cataclysm gemaakt door Barking Dog Studios. En de vraag is of ze daar wel het zelfde voor mekaar kunnen krijigen...Fietsbel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:27:
Ik vermoed dat we cataclysm nog wel een keer krijgen als de verkoop "hoog" genoeg is
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 09:14 ]
gewoon de resource collector op auto zettenVerwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:13:
[...]
Ook een redelijke kans van niet, waar Homeworld 1 en 2 gemaakt zijn door Relic Entertainment en deze mensen allemaal opgetrommelt waren voor de remake die er nu is, is Cataclysm gemaakt door Barking Dog Studios. En de vraag is of ze daar wel het zelfde voor mekaar kunnen krijigen...
Wat me trouwens wel erg opvalt is dat space dust, asteroids e.d. bijna niet opvallen. Ik kan 9 van de 10 keer niet eens zien waar resources zitten omdat ze zo klein zijn. Zowel normaal als in sensor mode. In HW 1 dan.
Verwijderd
Ja, maar dan switcht hij bij mij niet tussen dust, asteroids en salvage (allemaal resources).Artimunor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:33:
[...]
gewoon de resource collector op auto zetten
Dust kun je, meestal wel zien. Makkelijk niet. Het zijn meestal 'stroken' die je makkelijk kunt zien in je tactical overview. Als je er met je muis overheen gaat zien je snel genoeg of er RU's valt te halen.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:
[...]
Ja, maar dan switcht hij bij mij niet tussen dust, asteroids en salvage (allemaal resources).
En je hebt ook missies waar je juist gebruik moet maken van dust e.d. en als je het niet ziet kan je er moeilijk naartoe ;-)
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik mis inderdaad wel wat logica polish helaas.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:
[...]
Ja, maar dan switcht hij bij mij niet tussen dust, asteroids en salvage (allemaal resources).
En je hebt ook missies waar je juist gebruik moet maken van dust e.d. en als je het niet ziet kan je er moeilijk naartoe ;-)
Eigenlijk kunnen ze het natuurlijk nooit goed doen. Gaan ze de logica veranderen, dan heb je de die-hard fans die zeggen "maar zo werkte het niet!!!"Artimunor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:26:
[...]
Ik mis inderdaad wel wat logica polish helaas.
Ze hadden best ook het spel ietwat meer op mogen poetsen dan alleen op het grafische vlak.
Ja nog steeds, kan irritant zijn... voor mij is het echt z'n geval van nogstalgie. Ook dat bepaalde specifieke dingen absolut niet aan bod komen in de tutorial is wel grappig, vooral om de frustraties onder de youtube makers en twitch streamers te zien. Zoals deze tips: Probes zijn one time use, met S scuttle je een schip en met I retire je een schip.kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:07:
[...]
(zit eigenlijk in de Homeworld1 Remastered nog steeds het "probleem" dat je nadat je de mission heb gehaald, dat je nog effe een tijdje koffie moet gaan drinken zodat je collectors de reterende RU verzameld? Iets dat in HW2 is aangepast en je bij jumpen alle resterende resources krijgt? <heb nog niet kunnen spelen, want HWRemastered met opengl3 werkt niet onder parallels)
[ Voor 4% gewijzigd door sHELL op 26-02-2015 12:14 ]
Ik kan me nog herinneren dat in de originele uitgave van Homeworld je een mooie manual met achtergrondverhaal EN een shortcut Key Cheatsheet kreeg. Superhandig.sHELL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:13:
[...]
Ja nog steeds, kan irritant zijn... voor mij is het echt z'n geval van nogstalgie. Ook dat bepaalde specifieke dingen absolut niet aan bod komen in de tutorial is wel grappig, vooral om de frustraties onder de youtube makers en twitch streamers te zien. Zoals deze tips: Probes zijn one time use, met S scuttle je een schip en met I retire je een schip.
Naar die manual zat ik ook al te zoeken jah, ik zal het forum daar eens gaan pesten.kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:50:
[...]
Ik kan me nog herinneren dat in de originele uitgave van Homeworld je een mooie manual met achtergrondverhaal EN een shortcut Key Cheatsheet kreeg. Superhandig.
Maar in de "herpublicatie" zat deze er niet meer.Dus mag je mooi alle key combo's uitvogelen (Als je geen internet had)
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Nee, als het goed is neem je gelijk alle resterende resources ook mee. Tenzij je nog een flinke duit RU's krijg wanneer je aan een nieuwe missie begint.kmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:07:
[...]
(zit eigenlijk in de Homeworld1 Remastered nog steeds het "probleem" dat je nadat je de mission heb gehaald, dat je nog effe een tijdje koffie moet gaan drinken zodat je collectors de reterende RU verzameld? Iets dat in HW2 is aangepast en je bij jumpen alle resterende resources krijgt? <heb nog niet kunnen spelen, want HWRemastered met opengl3 werkt niet onder parallels)
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
In de directory waarin homeworld wordt geïnstalleerd staat een readme.txt (nostalgiekmf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:50:
[...]
EN een shortcut Key Cheatsheet kreeg. Superhandig.
[ Voor 31% gewijzigd door Fly-guy op 26-02-2015 16:05 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Meeste formaties waren goed voor de hoeveelheid munitie die in 1 keer op het doel komt. Je kan nog kiezen voor Neutral, evasive of agressive versies van de formatie.Atratus schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:52:
Wat is dit toch geweldig zeg! Absoluut zeer blij met deze koop. Heerlijk om met F te focussen op je Battlecruiser en genieten van het schip. Klinkt misschien raar, maar alleen al het kijken naar het schip in combinatie met de mooie achtergrond is super! Het speelt gruwelijk lekker weg allemaal, prachtig! Kom maar op met een deel 3!
Overigens wat mij wel opvalt is dat het gebruik van formatie vliegen weinig tot niets doet. Als er eenmaal vijanden in de buurt zijn vliegt alles en iedereen gewoon die kant op. Dat neemt wel wat tactische bewegingen weg. Ervaren jullie dat ook zo?
And it goes BRAAAAAPP!
Shift hebben ze ook voor Borderlands, lijkt meer op een nieuwsbrief iets dan een heus platform.maratropa schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:30:
Na install meteen een potje multiplayer gedaan. Het. Was. Awesome.
En liep prima, terwijl beta..
Dat Shift waar je je voor moet registreren is iets van gearbox zelf voorzover ik kan zien.
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 27-02-2015 10:21 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:20:
zo, install loopt. Dit is de eerste keer dat ik Steam draai en het duurt wel wat lang-ig dat op afstand installeren. Kan je ook een installer downloaden en op de pc bewaren?
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Nee. Tactiek is niet meer in deze remake.yinx84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:26:
Ik was flink actief in de hoogtij dagen van Homeworld 1 multiplayer... deed mee aan ladders enzo. De tactiek die toen IEDEREEN gebruikte was een muur van Heavy Corvettes met een support frigate er achter die alles repareerde... dit is redelijk snel op te tuigen en in early game onmogelijk om kapot te krijgen.
Zal hem binnenkort aanschaffen en kijken of die tactiek nog een beetje werkt
Als je dubbel klikt op 1 bepaald schip selecteer je alle schepen in je vloot van dat zelfde typeROFLASTC schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:52:
Hmm , ik was gewend dat je tijdens een battle bepaalde types van je eigen schepen eruit kon selecteren om zo nieuwe groepen te maken. Dat lijkt nu wat anders te werken. Generieke repair orders werken ook anders.
Erg jammer om te lezen! Maar toch bedankt voor het melden, want dat scheelt me weer 30 euroMotorhelm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:15:
[...]
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Nee. Tactiek is niet meer in deze remake.
Ik heb het spel 2 uurtjes gespeeld maar het voelt als een visueel homeworld 1 schilletje over een zeer magere gameplay. Tenminste wat multiplayer gaat betreffen.
Bijzonder... formaties was toch één van de vetste dingen in 't spel. Maar als ik het goed begrijp zijn er dus wel formaties, maar gaat die verloren zodra schepen in combat gaan?Haay schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:27:
Tja, Homeworld 1 is geport naar de Homeworld 2 engine, die vervolgens is opgepoetst. Bepaalde onderdelen die wel in de HW1 engine zaten maar niet in de HW2 engine zijn daarbij verloren gegaan, helaas. Formaties zijn daarvan het meest in het oog springend.
Inmiddels heb ik wel HW1 Campaign tot en met level 9 (The Sea of the Lost Souls) gespeeld. Hoewel ik er over denk om dat laatste level opnieuw te spelen omdat ik die Missile Destroyer niet te pakken heb gekregen.
Ik ken dat maar al te goed, al heb ik het vooral met de ion array frigates. Must. Collect. Them. All!Haay schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:27:
Hoewel ik er over denk om dat laatste level opnieuw te spelen omdat ik die Missile Destroyer niet te pakken heb gekregen.
[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 27-02-2015 17:39 ]
Uiteraard zo efficient mogelijk door scheepjes een cruiser te laten afleiden en dan de corvettes erop.yinx84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:38:
Ik kan me nog herinneren dat er vroeg in de campaign een vijandelijke missle launcher in strike/fighter vorm voorkomt die je nergens meer terug ziet komen, zowel in multi- als singleplayer. Kan me nog herinneren dat ik uren had geprobeerd om deze te salvagen... kan me niet herinneren of het me ooit gelukt was, maar schepen 'verzamelen' was één van de leukste dingen inderdaad!
And it goes BRAAAAAPP!
Deze zeker?yinx84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:38:
Ik kan me nog herinneren dat er vroeg in de campaign een vijandelijke missle launcher in strike/fighter vorm voorkomt die je nergens meer terug ziet komen
Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat de echte HW1 ervaring anders is geworden..Motorhelm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:15:
[...]
Goed ik hou op want dit kun je dus in ieder geval niet verwachten.
Heb je homeworld 2 gespeeld? Dat is wat je kan verwachten. Voor veel mensen is dit prima maar voor mij persoonlijk was het jammer
[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 27-02-2015 21:14 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq