Ik heb nu een maand de One X, kwam van een Legend. Ik had de overgang van een 2 jaar oude middensegment toestel naar een huidige toptoestel wel wat spectaculairder verwacht.
Natuurlijk een mooier en groter scherm al had is het scherm voor mijn kleine handen net wat te groot om met 1 hand te bedienen wat soms wel wat lastig kan zijn (bijv: op de fiets

). Ik had ook liever de One S gehad maar kon de Vodafone/Typhone deal niet voorbij laten gaan :-). Het groter zijn valt overigens verder in de broek bijvoorbeeld nauwelijks op. Wel is de uitstekende camera me een doorn in het oog. Lelijk en erg onhandig, er zitten al wat krassen op het glas van de camera terwijl ik erg voorzichtig met het toestel omspring. De telefoon op een tafel leggen is volgens mij al link wat betreft krassen op de camera.
Sneller maar kan nou niet zeggen dat het t.o.v. mijn 2 jaar oude met custom rom Legend zoveel sneller is, had ik meer van verwacht.
Camera+software is super, snel en makkelijke bediening maar de foto's vallen me niet mee. Ook daar had ik meer van verwacht. Ook ik heb met flitser een hele smerige groene waas. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet heel veel geexperimenteerd heb met de camera, dus misschien met wat instellen is die groene waas wel wat weg te krijgen.
Sense 4.0 is top, ik denk niet dat ik nu snel naar een custom rom zal gaan.
Ik heb een paar nieuwewetse spellen geprobeerd en dat ziet er toch allemaal wel heel erg mooi uit en loopt ook erg lekker.
Maar helaas moet ik mijn 1 maand oude One X gaan opsturen voor reparatie. De drie knoppen onderin (hoe noem je die?) functioneren niet meer goed. Ik denk dat het een hardwarematig iets is want fabrieksreset of wat dan ook lijkt niet te helpen. Ik had er een week of 2-3 ook al last van maar toen werkten ze na een paar reboots en geklooi weer. Echter nu sinds 3 dagen vallen die knoppen om de zoveel tijd uit en soms na een poosje (als het toestel is afgekoeld???) werken ze wel weer maar als ik dan weer ff wat ga doen met het toestel dan is het zo weer mis. Alle 3 de toetsen doen dan niks, nada noppes wat ik ook probeer. En dan merk je pas hoeveel je die knoppen gebruikt.
Dus ook ik heb een niet goed functionerende One X, jammer want ik was er ondanks dat ik er iets meer van verwacht had toch blij met het toestel.