Nakebod schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:35:
Voor de mensen die ook zo twijfelen tussen het formaat van de One X de One S, en misschien zelfs de One V (En misschien ook nog vanaf de HTC Desire afkomen): Ik ben even creatief bezig geweest

- knip -
De Sensation XL is nagenoeg even groot:
Sensation XL: 132.5mm x 70.7mm x 9.9 mm
One X: 134,36 x 69,9 x 8,9 mm
Ik denk dat ik maar 'ns een keer een telecomwinkel instap om de XL te bekijken

wph schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:46:
Twee jaar geleden na de MWC de Desire gekocht, tijd voor een nieuwe telefoon dus. Twee jaar geleden had ik 4,7" absoluut veel te groot gevonden voor een telefoon, maar nu vind ik de 3,7" van de Desire vaak al te klein. Je kan er mee bellen, maar dat is absoluut niet de hoofdfunctie meer. Veel vaker gebruik ik hem om te internetten, filmpjes te bekijken etc. Daarom vind ik 4,7" eigenlijk wel een prima maat.
Zelfde hier, sms/bellen bijna niet, internetten des te meer.
De One X is een schitterend toestel en tegen mijn gewoonte in vind ik de witte mooier dan de zwarte versie. Het enige wat me nog af kan houden van aanschaf is Samsung als ze de nieuwe Galaxy S3 aankondigen en het blijkt dat deze nog een slag beter is dan de One X, bijvoorbeeld met een enorme accu of een quadcore A15 SoC of 32GB + microSD card. Blijft de Galaxy S3 echter qua specs in de buurt, dan wordt het de One X. Zelf heb ik goede ervaringen gehad met m'n Desire, al waren 2 familieleden minder gelukkig en is bij beide de Desire 2x terug geweest en uiteindelijk bij beiden voortijdig gesneuveld (wel 2x SLCD versies, ipv mijn Amoled versie).
Het wordt inderdaad afwachten op de S3, de Huawei Quad en de One X naast elkaar.
Maar in
dit bericht staat ook het volgende:
Ze komen pas rond de zomer uit en dan ziet de smartphonewereld er waarschijnlijk al weer heel anders uit. Onder meer HTC en Samsung zullen dan alweer nieuwe modellen hebben gepresenteerd; het MWC is tegen die tijd al goeddeels vergeten en de aandacht voor de toestellen zal zijn verflauwd.
Wat voor toestellen kunnen we dan verwachten? Van Samsung dus de S3, maar wat dan van HTC bijvoorbeeld?
Een positief punt aan de One X vind ik het geheugen, 32GB zou voldoende moeten wezen. Jammer alleen dat ze er geen SD-card bij hebben gedaan, mijn glazen bol weet ook niet precies of die 32GB over een jaar nog wel genoeg is. En alhoewel ik het gezeik met apps2sd en dalvik2sd meer dan zat ben op m'n Desire is het toch wel handig dat de mogelijkheid bestaat, nu is het na 32GB echt op.
Ik zal wel een uitzondering wezen maar met 32GB geheugen ben ik ruim voorzien. Er was iets van 26GB voor de gebruiker en het overige voor besturingssysteem. Bij die rest zal ook wel de apps moeten staan.
Wat mij betreft ook ruim genoeg. Eindelijk van geheugengezeur af.
Hopelijk nog betaalbaar voor mij; goedkoopst wat ik tot nu toe kon vinden is zo'n €32 p/maand (abonnement + toestel/24 maanden). Dat is €2 per maand meer dan ik nu betaal, maar qua min/sms/data ga ik wel (iets) achteruit. Maar dat is voor het topic over abonnementen voor de One X...
[
Voor 8% gewijzigd door
Piet91 op 02-03-2012 19:04
]