Ik geef dit topic even een schop. Ik heb amazon giftcard gekocht bij G2A. Niet omdat dit goedkoper was, maar puur omdat ik met PayPal wilde betalen. Giftcard van 200 euro gekocht, en bij het activeren meteen de melding dat de code al gebruikt was. Meteen met de verkoper contact opgenomen die me 3 keer dezelfde standaard reply stuurde, namelijk dat alle keys van te voren getest worden en dat ze me niet konden helpen.
Na 7 dagen wachten kon ik dan een claim indienen bij G2A. Reacties duren over het algemeen 3 werkdagen. De eerste reactie was een vraag om de volledige geschiedenis van cadeaukaarten activatie van mijn Amazon account. Daarna (weer drie dagen later ongeveer) kreeg ik de vraag om contact op te nemen met Amazon Support om door hun te laten achterhalen wanneer de cadeaukaart geactiveerd was. Het duurde even voordat ik reactie van Amazon had. Zij gaven aan dat de cadeaukaart meer dan 2 weken voordat ik de kaart had aangeschaft geactiveerd was.
Nu, weer een aantal dagen later, heb ik reactie van G2A dat ik aangifte moet doen bij de politie. Hun volledige reactie:
Thank you for the message.
In this situation, to process your refund request, please make sure to follow the below instructions:
1. First, you need to report the fraud committed by the seller to the local police or other appropriate authority in your area. The mentioned report should include the following information:
• Your first and last name,
• The price of the product,
• The name of the product,
• The seller's data (user ID, transaction ID, nickname, etc., anything that helps the police identify the seller). All this data can be found in the receipt for the order:
https://dashboard.g2a.com/orders-history,
• Official stamps confirming the authenticity of the report.
2. Next, please send a screenshot or photo of the official report, once it will be submitted and accepted by the authority in question.
Without such a document, your refund request might end up being rejected.
Your cooperation in this regard is highly appreciated
Dus ik denk dat ik nu maar aangifte ga doen?.... En dan hopen dat ze me wel refunden. Ik kan ook nog altijd een claim openen bij paypal, vroeger kon dat alleen niet met digitale goederen, volgens mij tegenwoordig wel, maar dat wee tik niet zeker.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.