Hallo allen,
Om gelijk maar eerlijk te zijn: Ik ben, relatief, een leek op het gebied van computers.
De helft van de tijd kan ik discussies van jullie niet volgen haha.
Maar ik snap een aantal dingen gelukkig nog wel, anders zou het zien van de BBG mij al duizelig maken.
Ik wil graag zelf een pc samenstellen, en met behulp van een bekende in elkaar zetten.
Het nieuwe systeem zou weer aardig wat jaartjes mee moeten kunnen (zo'n 5 jaar zeker). Een eventuele latere update ipv vervanging zou ook prettig zijn als dat kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000,-
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alleen de webcam mag blijven haha.
Maar verder moet alles nieuw. Heb een oud systeem dat volledig aan vervanging toe is. De monitor zou nog wel kunnen, maar ik wil een grotere.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD weet ik niet of ik dat nodig heb.
Ik hou wel van een lekker geluid, vandaar de 5.1 ipv 2.1 speakerset.
Een redelijk grote monitor, simpelweg omdat ik dat mooier vindt. De huidige is niet zo groot.
Een nieuwe windows 7 editie. (64 bit, aangezien ik zojuist las dat 32bit maar tot 4GB RAM "aankan")
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wel een wat stille pc, aangezien deze in de woonkamer staat.
Stroomverbruik niet meer dan nodig.
Wat voor soort gamer ben je?
The old Republic ga ik als eerste aanschaffen als ik de nieuwe heb.
De laatste jaren heb ik me continue moeten beperken tot de 'spellenbak' met oudere spellen.
Dat wil ik de komende jaren in ieder geval niet meer hebben.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB | € 75,98 | € 75,98 |
1 | Iiyama E2473HDS-B1 | € 165,90 | € 165,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 84,82 | € 84,82 |
1 | Logitech Z-506 | € 59,- | € 59,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,02 | € 32,02 |
1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 11,28 | € 11,28 |
1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 24,- | € 24,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 194,- | € 194,- |
1 | Thermaltake Smart M450W | € 65,45 | € 65,45 |
1 | Asrock 870 Extreme3 R2.0 | € 67,40 | € 67,40 |
1 | Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition | € 227,50 | € 227,50 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.053,25 |
Ik heb vooral gekeken naar de BBG voor het normale game systeem.
Wel heb ik de processor van de high end gepakt. Deze lijkt mij toekomstbestendiger wat performance betreft. Verder werkt de Intel marketing goed op mij blijkbaar; ik heb het idee dat deze betrouwbaarder zijn dan AMD. Maar ik laat me graag overtuigen als dit toch een slechte keuze is voor mij.
Videokaart heb ik ook van BBG gepakt. Maar ik zie op
videocardbenchmark dat de Radeon HD 6870 niet veel slechter scoort, maar wel een stuk goedkoper is. Is dit ook een goede optie voor mij?
Moederborden snap ik niet zoveel van. Kan deze Asrock wel met de Intel processor?
Met Windows erbij kom ik iets boven mijn budget uit.
Graag advies over deze set-up, en waar ik evt die €50,- het beste terug kan winnen. (Advies kan ook zijn dat die €50 het absoluut waard is om de overschrijding door de vingers te zien...

)
Alvast bedankt!