[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.767 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

alexander1685 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:40:
[...]

Is het dan misschien niet een goed idee om er 40 à 50 euro bij te leggen en een ssd van 120 gb te kopen?
Het punt is dat dat nog steeds geen hoeveelheid is waar je echt iets mee kunt.
je blijft een grotere nodig hebben voor dataopslag (al is het alleen al de fotos en muziek bijvoorbeeld).
en euro/gb is 1,3 voor een ssd en 0,05 voor een normale HD.
ja 120gb is makkelijker maar ik denk dat je tegen dezelfde limiet aanloopt, je blijft een extra nodig hebben...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
alexander1685 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:40:
[...]

Is het dan misschien niet een goed idee om er 40 à 50 euro bij te leggen en een ssd van 120 gb te kopen?
Tuurlijk, dat is nog beter (en sneller) maar dat is aan jou maar sowieso, een SSD in zo'n systeem mag gewoon niet ontbreken. Als je er een traditionele harde schijf in doet, doe je de andere onderdelen er tekort mee (en beledig je ze gewoon :P).

Je moet een SSD trouwens niet zien als opslag. Het is puur voor je Windows, Office en een paar games. Het is puur voor snelheid. Alles gaat gewoon klik-pats-boem en het mooiste is, geen geratel. Ik heb zelf nog een gewone schijf maar krijg er steeds meer afkeer tegen als ik me voorstel hoe het zou voelen dat je dingen ziet laden maar je hoort niks. Lijkt me wel een beetje eng in het begin. :P

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 19-01-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
DRuw schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:47:
[...]

Het punt is dat dat nog steeds geen hoeveelheid is waar je echt iets mee kunt.
je blijft een grotere nodig hebben voor dataopslag (al is het alleen al de fotos en muziek bijvoorbeeld).
en euro/gb is 1,3 voor een ssd en 0,05 voor een normale HD.
ja 120gb is makkelijker maar ik denk dat je tegen dezelfde limiet aanloopt, je blijft een extra nodig hebben...
Dat is waar, dan hou ik het denk ik op de ssd van 64gb. Die 50 euro kan ik dan in de toekomst besteden aan een hdd.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik heb geen ssd in mn computer van 1100 :+ (heb zelfs een super ghosting scherm, :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
megadoom schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:49:
ik heb geen ssd in mn computer van 1100 :+ (heb zelfs een super ghosting scherm, :+)
Zonde! Wat voor systeem heb je? Of is het allemaal poespas eromheen wat het 1100 maakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
chim0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:51:
[...]

Zonde! Wat voor systeem heb je? Of is het allemaal poespas eromheen wat het 1100 maakt? :P
inventaris: nieuwe gaming computer krijg overigens een x2472hd scherm :r (net rma geweest toen ik hem 30 minuten had gebruikt, misschien nog een kans om om te wisselen (na 30 dagen, hij was net voor kerst gekocht))

[ Voor 7% gewijzigd door megadoom op 19-01-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Niet echt beste prijs/prestatie onderdelen maar wel een rap dingetje. :P

Maar een SSD is ook wel een must in jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
chim0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:01:
[...]

Niet echt beste prijs/prestatie onderdelen maar wel een rap dingetje. :P

Maar een SSD is ook wel een must in jouw systeem.
waarschijnlijk pas over een decennia, mn pa denk echt dat ik niks nodig heb voor gaming etc... kom sinds september af van deze: inventaris: slecht computer ook dat scherm, mn vader denkt dat ghosting niet erg is :/ (die ik zaterdag ga ophalen in mycom leiden ;))

[ Voor 4% gewijzigd door megadoom op 19-01-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Ik ben mijn oude slome pc nu toch wel eens zat, het is tijd voor een nieuwe ;D
Ik heb al een tijd rondgekeken op het internet, maar ik kom er maar niet uit en heb er niet zoveel verstand van.

Dus hier de vragenlijst(Wat aangepast):
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Het liefst rond de €600, als het echt niet lukt dan is €650 ook echt mijn top. (Incl. Windows7, montage, installeren etc)

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm, muis, toetsenbord en m'n speakers heb ik nog.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Gamen en normaal gebruik!

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
Bijvoorbeeld Skyrim en Assassins creed wil ik er op kunnen spelen. (Hoeft niet op ultra)

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee ik weet nieteens hoe dat zou moeten to be honest o:

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
Nee eigenlijk niet. Ik wil wel gewoon de standaard dingen erin hebben zoals een geluidskaart, netwerkkaart enzo. (Jaa heel logisch ik weet het xD)

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
Nee

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
N.v.t.

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?
1440x900

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
Ja graag.

-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geïnstalleerd?
Graag ook.

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Het liefst zo goedkoop mogelijk met wel goede onderdelen.
Edit: Het liefst wel een website die garantie geeft.
Op gamepc.nl heb ik al wat samengesteld, alleen had ik gehoord dat het niet zulke goede onderdelen zijn.
PC kast
550 Watt Voeding
Llano A6-3670 QuadCore 2,7GHz
7.1 Geluidskaart
6GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
500 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander Samsung
AMD Radeon HD6690D2 1GB
51-in-1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
Windows 7 Home Premium
Daarop kwam ik uit op 627 euro.

Ik waardeer het erg als ik geholpen zou kunnen worden, alvast bedankt guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:47:
[...]
Lang verhaal....

Kortom, beter communiceren en lezen! Scheelt een hoop ergernis en verkeerd advies.
Met mijn lezen is niets mis, dank je. Jouw advies is ook maar een mening, dus je hele relaas slaat als een tang op een varken. Je bent het er niet mee eens, dat mag. Ga mij echter niet vertellen dat "wij" slecht advies geven en/of niet luisteren.

Niemand zegt trouwens dat hij maxed out kan spelen met dat systeem, vind dan ook dat je onterecht het woord liegen in de mond neemt en zou je willen vragen dat terug te nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 19-01-2012 23:39 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@demaster, tegenwoordig zit er al een geluidskaart is goede mobo's, netwerk kaart is tegenwoordig ook niet nodig. verder zal triple channel niet werken op double channel, een pc kan je prima zelf in elkaar zetten met wat hulp van een famillielid/vriend (dit scheelt je toch weer 10% van de prijs). Als laatste, iets specifieker zijn zoals: 500 gb harde schijf, er zijn er zo veel !!!

Madrox en chim0 kunnen jullie aub even stoppen...

[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 19-01-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''verder zal triple channel niet werken op double channel,''
Wat bedoel je hier precies mee?
En sorry voor de onduidelijkheid, op de website staat dat er letterlijk, zonder merk of wat erbij :l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Het is toch niet een all in 1 computer voor ik verder ga? :/

[ Voor 17% gewijzigd door megadoom op 19-01-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik weet niet wat je bedoelt D;
Die setup die ik op gamepc.nl heb samengestelt is allemaal voor 1 pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou een leuk AM3 moederbordje nemen, met een tweedehands PhenomII cpu
Kijken voor een tweedehands videokaart, zoals een GTX460 of een HD5850
Goedkoop kastje ala bitfenix mercenary [dat ding van 4 tientjes]
500w voeding van een goed merk
8gb DDR3 gegeugen voor 40 piek
Brandertje
en nog een leuke HDD van 1TB ofzo, of weer tweedehands kijken

Dan heb je een prima pc voor weinig geld.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/43112

Wat vinden jullie hiervan? Een vriend heb dit voor me samen gestelt o:

Geen pc voor ultra BF3, maar gewoon medium skyrim hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Gamepc.nl faalt nogal, heb hem hier vaker rond zien komen. Wat Je ook zou kunnen doen is bij pricewatch kijken, en +-550 uit komen dan zit je bij 1 winkel ongeveer het goede bedrag

Edit: ik zou de corsair vengeance geheugen halen zoals in pricewatch. En: computer zelf in elkaar zetten!! Leer je nog eens wat en bespaart je 50 Euro, desnoods kan iemand helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door megadoom op 19-01-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij pricewatch heb ik ook gekeken, alleen heb ik echt geen verstand ervan welke onderdelen ik moet uitkiezen.. ><
Maar zou http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=87373 een redelijke pc zijn voor mijn wensen?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je kan al geld besparen door het zelf in elkaar te zetten.

Zo moeilijk is het echt niet, gewoon rustig blijven nadenken. En geen hamer gebruiken als iets niet past.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het liever niet zelf, de laatste keer dat m'n vader een nieuwe videokaart wou monteren kon hij weer een nieuwe kopen. Stomme statisch geladen handen, haha. En ja dan kan je zo'n armbandje kopen of je ontladen aan de verwarmingsbuis, maar die is hier best onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:52:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/43112

Wat vinden jullie hiervan? Een vriend heb dit voor me samen gestelt o:

Geen pc voor ultra BF3, maar gewoon medium skyrim hoop ik
Goedkopere voeding, minder geheugen, eventueel goedkoper moederbord -> 6850/6870.
Komt er een betere monitor in de (nabije) toekomst?
Eventueel kun je ook kijken naar het budget game systeem van de BBG januari (G620+6850).

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 20-01-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nee m'n huidige beeldscherm voldoet me wel o:
Dus zoveel geheugen heb ik niet nodig? En gaat een goedkopere moederbord en voeding niet ten koste van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
Op zich heb je dan ook niet zo'n heel veel snellere videokaart nodig.

4GB geheugen is voldoende (mits je niet 10 dingen tegelijk doet), toch weer 20 euro bespaard.

Het moederbord is wel goed, maar eigenlijk alleen nodig met bepaalde toekomstplannen (SSD, crossfire), je kunt bv kijken naar: http://tweakers.net/price...e/47/257414;284558;288146
1: geen AM3+ voor nieuwere CPU's, geen sata600 voor SSD's, wel USB3, niet geschikt voor crossfire.
2: wel AM3+, geen sata600, wel USB3, niet geschikt voor crossfire
3: je oorspronkelijke keus: wel AM3+, wel sata600, wel USB3, wel geschikt voor crossfire.
(slechts enkele voorbeelden, kwaliteit is net zo goed)

De OCZ voeding heeft niet een overdreven goede prijs/kwaliteit. Je kunt kijken naar een corsair cx430 (niet voor 6870, wel voor 6850), corsair cx500 of xfx pro 450 (allen niet modulair) of een thermaltake smart m450 (wel modulair, niet bij 4launch te koop).

Edit: Skyrim houdt overigens heel erg van een snelle CPU met minimaal 2 cores.
Je athlon X3 (met hoge klok) is dus wel een goede keus, maar specifiek voor dit spel is een intel sandy bridge i3 wel aantrekkelijker (wel 2-3 tientjes duurder).
http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3074-9.html

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 20-01-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt voor de info, ik weet eerlijk gezegt te weinig af om hierover een beslissing te maken en val bijna in slaap hierzo xD
Dus weltrusten voor nu en bedankt nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Madrox schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:30:
[...]

Met mijn lezen is niets mis, dank je. Jouw advies is ook maar een mening, dus je hele relaas slaat als een tang op een varken. Je bent het er niet mee eens, dat mag. Ga mij echter niet vertellen dat "wij" slecht advies geven en/of niet luisteren.
Nee, mijn advies is gebaseerd op zijn vraag. Hij vraagt maxed out en ik zeg dat dat niet kan met een enkele 6870. Je moet minimaal twee 6950's of 560Ti's hebben.
Niemand zegt trouwens dat hij maxed out kan spelen met dat systeem, vind dan ook dat je onterecht het woord liegen in de mond neemt en zou je willen vragen dat terug te nemen.
Nee, erger nog. Iemand begint over high en ultra. Totaal niks met de vraag te maken.

En plaatjes, reviews en meningen van anderen of ik wel of geen kartelrandje zie, zijn geen feiten. Het zijn nog steeds mijn ogen en ik bepaal zelf of ik wel of geen verschil zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:12:
Erg bedankt voor de info, ik weet eerlijk gezegt te weinig af om hierover een beslissing te maken en val bijna in slaap hierzo xD
Dus weltrusten voor nu en bedankt nogmaals :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,95€ 15,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Cooler Master Elite 310€ 29,-€ 29,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 39,-€ 39,-
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 103,90€ 103,90
1Asrock 960GM-GS3 FX€ 40,78€ 40,78
1XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,93

612 euro bij Zercom maar die vragen 60 euro voor de hardware en 40 euro voor Windows installeren. 8)7

Bij Afuture zit je op 614 euro, 50 euro voor de hardware en 15 euro voor Windows installeren. Dat is al een stuk normaler.

Maar ik zou echt een vriend of kennis zoeken die dit voor je kan doen want het is gewoon zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
@chimO: ik zag dat je in mijn samenstelling de Corsair vengeance ram had verwisseld voor ram van Kingston. Is daar een speciale reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:48
@chimo: If i may interrupt.
Jij en madrox zijn het niet met elkaar eens, dat kan gebeuren natuurlijk, maar om dat op dit forum uit te vechten is niet heel volwassen, of wel?
Daarbij komen de meeste mensen hier met een gemiddeld budget van zo rond de €1000,-. De kans dat zij het geringe verschil tussen ultra en high aan kunnen geven, is zeer klein. Laat staan dat het ze veel uitmaakt, als het spel er maar goed uitziet en nog belangrijker: soepel draait.

Hier is óók naar mijn mening geen ultra voor nodig, ik zie zelf namelijk ook amper het verschil- kan jij ze even met rood omcirkelen in die foto, op de punten waar jij je aan zou ergeren? - Ben daar gewoon benieuwd naar.

Maar om even af te ronden; advies is meestal iets subjectiefs. Er zit vrijwel altijd de mening of voorkeur van de helpende in. Stel: iemand vraagt jou advies over het samenstellen van een nieuw systeem en deze persoon is een totale leek op het gebied van computers. In het advies wat je deze persoon geeft, zit dan toch jouw voorkeur voor bepaalde fabrikanten.

Jij en madrox kunnen beter een tweezijdig advies geven over bepaalde setups, dan elkaar uitmaken voor van alles en nog wat. Hoe meer meningen over iets, hoe beter de vrager zijn eigen mening kan vormen. En dat madrox en beweerd dat het verschil tussen ultra en high miniem is, terwijl jij dit niet vind, is dan aan de vrager om te bepalen. Maar een feit is dat het verschil tussen medium en high groter is dan tussen high en ultra. En aangezien mensen vaak bang for buck willen, is het maar de vraag of de performancedrop de quality gain waard is. Dat ben je hoop ik toch wel met me eens?

Laten we nu gewoon doorgaan waarvoor we in dit topic zaten: advies en meningen over setups delen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
alexander1685 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:23:
@chimO: ik zag dat je in mijn samenstelling de Corsair vengeance ram had verwisseld voor ram van Kingston. Is daar een speciale reden voor?
Jazeker! 5 euro goedkoper en doet hetzelfde.

Vengenace is maar een marketingnaam, net als HyperX. Het geheugen neemt niet echt wraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nee, ik hoef mezelf naar niemand te verantwoord wat ik wel en niet zie. Dat bepalen nog altijd mijn eigen ogen. Maar je kan niet zomaar bepalen voor iemand dat ie "het verschil toch niet ziet". Laat die persoon eerst beide situaties bekijken en zelf bepalen of ie wel of geen verschil ziet en of het wel of niet belangrijk is voor hem.

Nu adviseer je een product waarvan jij vindt dat ie voldoende is, terwijl die persoon dadelijk misschien wel hele andere instellignen gaat gebruiken en dat product voldoet niet meer terwijl jij dat wel claimt en dat is misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 20:35
Hey allemaal,

2 korte vragen, ik heb een HD 4870 ( pricewatch: Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition ) in mijn kast zitten met een 650W voeding.
Ik heb een HD 4870 X2 ( pricewatch: Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E ) erbij gekocht, kunnen deze 2 kaarten in Crossfire?
En kan mijn voeding dat ook aan?
Alvast bedankt!

Mvg Gordon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Als madrox claimed dat dw 6870 genoeg is om op high te kunnen spelen, en dit lukt met 30+ fps, dan is dat niet misleidend. Daarbij vraag ik je niet om je te verantwoorden, ik vraag je mij te helpen de verschillen te zien.

Edit: als je nog van plan bent te reageren op bovenstaande, doe dit dan via pm aub. Dan houden we het Topix verder schoon :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pascalx op 20-01-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
chim0 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 05:55:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 310€ 29,-€ 29,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 39,-€ 39,-
1Asrock 960GM-GS3 FX€ 40,78€ 40,78
1XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,93

612 euro bij Zercom maar die vragen 60 euro voor de hardware en 40 euro voor Windows installeren. 8)7

Bij Afuture zit je op 614 euro, 50 euro voor de hardware en 15 euro voor Windows installeren. Dat is al een stuk normaler.

Maar ik zou echt een vriend of kennis zoeken die dit voor je kan doen want het is gewoon zonde van het geld.
Echt gave PC dat, maar kan die goed mee qua games? Kan ik de nieuwe games goed draaien of alles op minimum?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
lanerios schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Echt gave PC dat, maar kan die goed mee qua games? Kan ik de nieuwe games goed draaien of alles op minimum?
Tja, wat is goed voor jou? Voor de 1 is dat 6000 x 3000 met 16x AA en 250fps, voor de ander 640 x 480 met 20fps.

Maar die 6850 is tegenwoordig maar een medium kaartje. Lees wat reviews en benchmarks zou ik zeggen.
Pascalx schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:15:
Als madrox claimed dat dw 6870 genoeg is om op high te kunnen spelen, en dit lukt met 30+ fps, dan is dat niet misleidend.
Als het klopt niet maar dat hoef niet te zijn wat die persoon wil.
Daarbij vraag ik je niet om je te verantwoorden, ik vraag je mij te helpen de verschillen te zien.
Ja, en toch vraag je me hiermee te verantwoorden. Je kan de verschillen niet uitleggen aan iemand anders want alleen jij ziet het. Het zijn jouw ogen.

[ Voor 38% gewijzigd door chim0 op 20-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
chim0 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Tja, wat is goed voor jou? Voor de 1 is dat 6000 x 3000 met 16x AA en 250fps, voor de ander 640 x 480 met 20fps.

Maar die 6850 is tegenwoordig maar een medium kaartje. Lees wat reviews en benchmarks zou ik zeggen.
Old republic op max, Battlefield 3 op max, Skyrim op max (maar daar heb je wel wat voor nodig) beetje zoiets.

1920*1080 resolutie met 8xAA en rond de 40/50 FPS is goed genoeg voor mij

Heb nu al jaar na jaar, budget PC's die oudere games met 10 fps kunnen draaien, en dat wordt ik zat :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
lanerios schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Old republic op max, Battlefield 3 op max, Skyrim op max (maar daar heb je wel wat voor nodig) beetje zoiets.

Heb nu al jaar na jaar, budget PC's die oudere games met 10 fps kunnen draaien, en dat wordt ik zat :p
Dat ga je niet redden met deze PC.

Maar ik zou eerst maar eens wat reviews lezen waarin die spellen worden gebenchmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:55:
[...]

Jazeker! 5 euro goedkoper en doet hetzelfde.

Vengenace is maar een marketingnaam, net als HyperX. Het geheugen neemt niet echt wraak.
is helemaal niet hetzelfde. hyperX loopt standaard op 1.65v waar vengeance op 1.5v werkt. het al dan niet schadelijk/nefast zijn van 1.65v is dan wel niet bewezen, als je voor evenveel geld (ja evenveel geld) degene kan kopen waarvoor je zeker bent dat het goed werkt, neem je beter die.

Verder ben ik akkoord met pascalx zijn mening. Jij en madrox gaan hier soms wat te ver met je discussies, als je ergens niet eens mee bent kan je ook simpelweg de andere waarschuwen dat x bepaalde nadelen kan hebben. Het is voor anderen gewoon zeer vervelend als het hele topic gevuld staat met privediscussies waardoor het nog moeilijker is om de juiste posts er uit te filteren, en er dus posts waar om advies gevraagd wordt verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
bertp1 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:39:
[...]

is helemaal niet hetzelfde. hyperX loopt standaard op 1.65v waar vengeance op 1.5v werkt. het al dan niet schadelijk/nefast zijn van 1.65v is dan wel niet bewezen, als je voor evenveel geld (ja evenveel geld) degene kan kopen waarvoor je zeker bent dat het goed werkt, neem je beter die.

Verder ben ik akkoord met pascalx zijn mening. Jij en madrox gaan hier soms wat te ver met je discussies, als je ergens niet eens mee bent kan je ook simpelweg de andere waarschuwen dat x bepaalde nadelen kan hebben. Het is voor anderen gewoon zeer vervelend als het hele topic gevuld staat met privediscussies waardoor het nog moeilijker is om de juiste posts er uit te filteren, en er dus posts waar om advies gevraagd wordt verloren gaan.
Dus Corsair ram is hier de betere keuze?

Ben er nog niet helemaal uit of ik een ssd of een hdd erbij zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat m'n post een beetje ondergesneeuwd is gisteren en dacht laat ik 'm even een schopje geven.
Dus bij deze.....
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:24:
Hallo allemaal,

Ik ben geloof ik aan een nieuwe pc toe, aangezien m'n huidige al zo'n 5 of 6 jaar mee gaat.
Heb nu een Asus P5B Deluxe, Intel E6600, 2GB Kingston HyperX, Asus 8800GT, Windows XP Pro systeem.
Ik heb een aantal dingen die mee wil nemen van het oude systeem. De kast (Antec P180B), wat harde schijven (waaronder een 128Gb Raptor) voornamelijk voor data opslag, geluidskaart(Creative X-Fi Audio), beeldscherm, tobo+muis.

Nu zat ik aan dit systeempje te denken.
Wat ik ermee wil doen: Games (bijv. BF3 op een meer dan matige kwaliteit), geluidsbewerking(Cubase etc.), en veel internet gebruik. De SSD zou er eigenlijk alleen in komen voor het OS en eventuele andere "zwaardere" programma's. Eigenlijk wil ik nog niet echt overgaan naar Win7, maar 't moet er toch een keer van komen...

#ProductPrijsSubtotaal
2Asus DRW-24B3ST Zwart€ 20,-€ 40,-
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 128,50€ 128,50
1Intel Core i7 2700K Boxed€ 298,-€ 298,-
1Crucial m4 CT128M4SSD1 Slim 128GB€ 168,68€ 168,68
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 39,95€ 39,95
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 207,90€ 207,90
1Asus Sabertooth P67 Rev 3.0€ 158,-€ 158,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.041,03

Vraag is alleen of het bij elkaar past en er geen missers tussen zitten. Ben eigenlijk al te lang uit de "pc-scene" om echt te weten waar ik het over heb.
Dus...wat denken de kenners ervan? Alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Iemand ook enig idee op mijn vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@gordon in prencipe zou dat kunnen, alhoewel welke type/merk voeding heb je? geef anders ook de rest van de specs van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:51
Momenteel heb ik een Game pc staan die een aantal jaren oud is. Het gaat hierbij om de volgende hardware:

AMD Phenom II X4 965 BE
4 GB ram (nog uitbreidbaar)
1 TB HDD
AMD HD 4890 1GB
550 W OCZ voeding.

Nou wil ik eigenlijk gaan upgraden. Maar zit een beetje te twijfelen. Het lijkt mij dat mijn CPU nog redelijk me kan met hedendaagse games. Maar mijn GPU is hopeloos outdated. Wil graag straks een Dell 27 inch monitor halen waardoor een krachtig systeem toch wel noodzakelijk is om redelijk wat FPS te draaien.

Is het nu slim om binnenkort een nieuwe GPU te halen 7870 of 7890 en later misschien nieuw Mobo/CPU? Want heb de mogelijkheden gekeken voor een socket 1155 combo (dus eigenlijk een geheel nieuwe pc). Maar weet niet goed wat intels plannen zijn voor de socket 1155 en zijn life time?

Input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:46:
Ik geloof dat m'n post een beetje ondergesneeuwd is gisteren en dacht laat ik 'm even een schopje geven.
Dus bij deze.....

[...]
Wat is je budget en de resolutie waar je op gamed?
Als de game de bepalende factor is (ik ken je audioprog niet maar volgens mij is dat minder dan de eisen voor bf3) dan kun je met een goedkoper moederbord en een 2500k proc prima uit de voeten.
Is er verder nog een reden dat je voor deze graka hebt gekozen (en niet als de rest naar een 6950 kijkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Mijn pc: inventaris: Pc Gordon
Hoe zit het met Crossfire? Beide kaarten erin, verbinden en Catalyst installeert zoals het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:20:
[...]

[...]

Als het klopt niet maar dat hoef niet te zijn wat die persoon wil.

[...]

Ja, en toch vraag je me hiermee te verantwoorden. Je kan de verschillen niet uitleggen aan iemand anders want alleen jij ziet het. Het zijn jouw ogen.
Alsof wij altjd adviseren wat de "klant" wil 8)7
Iemand > ik wil een 300 euro kosten mobo. Wij > NIET doen!

Kortom, we adviseren mensen regelmatig met dingen, die in eerste instantie niet hun eigen keus was. Daar zijn we hier voor. Dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb, Chimo. Kunnen we nu verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Gordon89 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:59:
Mijn pc: inventaris: Pc Gordon
Hoe zit het met Crossfire? Beide kaarten erin, verbinden en Catalyst installeert zoals het moet?
lompe vraag: lomp antwoord: Ja....en in catalist CF aanzetten

Chim0, ga ff op de PM verder wil je? je bent de enige op dit moment die dit soort zinloze discussies in leve houd.
Iedereen geeft naar beste eer en geweten zijn advies, daar hoeft de rest het niet mee eens te zijn maar het is de KOPER die de beslissingen maakt. Geen nut om daar over te blijven rellen.

[ Voor 33% gewijzigd door DRuw op 20-01-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:31:
Ik doe het liever niet zelf, de laatste keer dat m'n vader een nieuwe videokaart wou monteren kon hij weer een nieuwe kopen. Stomme statisch geladen handen, haha. En ja dan kan je zo'n armbandje kopen of je ontladen aan de verwarmingsbuis, maar die is hier best onbereikbaar.
Doe het al jaren zonder, terwijl ik zo'n bandje wel heb. Gewoon ff je ontladen eer je begint en de onderdelen "slim" aanpakken, niet bij koper, liefst aan de pcb randen cq plastic. Nooit geen probleem mee gehad.

Windows 7 er zelf op zetten, komaan; dat kan je toch zelf ?
Het lastigste zijn eventueel de drivers. Gewoon ff de videkaart drivers en mobo schipset drivers diownloaden van het spul wat je gaat kopen en bijv. op een usb stick zetten. Heb je alles bij de hand.
lanerios schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Voor die settings heb je minstens 400 euro noidg aan videokaarten, zeker met de nieuwste games.
Schaal je een tandje lager high/4xaa, kan het met de 300 euro kaarten.

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 20-01-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinzzy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 16:03
Hi, ik heb nog even een vraagje over welke graka ik d'r in zou zetten. .

Ik heb budget wise de 6870 in gedachten maar een 6950 die ik in de toekomst naar 6970 kan flashen is ook een mooi vooruitzicht
( Eventueel een 6870 erbij in de toekomst in crosfire is ook een uitkomst uiteraard )

Maarrr gezien ik eigenlijk alleen mmorpg's speel ( niet hardcore zeg paar uurtjes per week ) en ik afkom van een pc die het op low amper nog trekt is alles een "verbetering" . .

Hoeveel meer meerwaarde zou een 6950 tegenover een 6870 mij opleveren? (is het de 100euro waard ) Als ik de 6870 bestel krijg ik dan een "doh" moment en sla ik mezelf voor m'n kop dat ik niet die 100 euro meer had willen besteden ? ( Niet mierenneuken over bedragen aub het is ruwweg 100 euro en niet precies uiteraard :+ )

Het is eigenlijk het laatste waar ik over twijfel, ik speel niet op ultra niet perce op max gewoon normaal als ik het juist zeg zou een 6870 volstaan denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heinzzy schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:14:
Hi, ik heb nog even een vraagje over welke graka ik d'r in zou zetten. .

Ik heb budget wise de 6870 in gedachten maar een 6950 die ik in de toekomst naar 6970 kan flashen is ook een mooi vooruitzicht
( Eventueel een 6870 erbij in de toekomst in crosfire is ook een uitkomst uiteraard )

Maarrr gezien ik eigenlijk alleen mmorpg's speel ( niet hardcore zeg paar uurtjes per week ) en ik afkom van een pc die het op low amper nog trekt is alles een "verbetering" . .

Hoeveel meer meerwaarde zou een 6950 tegenover een 6870 mij opleveren? (is het de 100euro waard ) Als ik de 6870 bestel krijg ik dan een "doh" moment en sla ik mezelf voor m'n kop dat ik niet die 100 euro meer had willen besteden ? ( Niet mierenneuken over bedragen aub het is ruwweg 100 euro en niet precies uiteraard :+ )

Het is eigenlijk het laatste waar ik over twijfel, ik speel niet op ultra niet perce op max gewoon normaal als ik het juist zeg zou een 6870 volstaan denken jullie ?
MEt een HD6870 kan je alles fatsoenlijk spelen, zolang je bereid ben om hier en daar de settings wat lager te zetten. Het is nml. niet zo zwart/wit als ultra OF high. Vaak kan je sommige onderdelen heel hoog zetten en enkele settnings wat lager. Zo draai ik hier Skyrim met redelijk hoge settings op een HD5750. De prijs? geen AA en medium shadows. Van beide lig ik niet zo wakker, zolang ik mijn tegenstanders maar scherp in beeld krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

vanwaar de 8xaa als eis Lanerios????? dat is je bepalende... als je die naar 4 zet (wat je volgens mij niet ziet) kost het je de helft van je graka ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinzzy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 16:03
Madrox schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:18:
[...]

MEt een HD6870 kan je alles fatsoenlijk spelen, zolang je bereid ben om hier en daar de settings wat lager te zetten. Het is nml. niet zo zwart/wit als ultra OF high. Vaak kan je sommige onderdelen heel hoog zetten en enkele settnings wat lager. Zo draai ik hier Skyrim met redelijk hoge settings op een HD5750. De prijs? geen AA en medium shadows. Van beide lig ik niet zo wakker, zolang ik mijn tegenstanders maar scherp in beeld krijg ;)
Tnx dit dacht ik zelf dus ook al, gewoon vsync ook uit en klaar :9

speel nu op low / medium met nog geen 10fps :X da's niet echt speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
DRuw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:19:
vanwaar de 8xaa als eis Lanerios????? dat is je bepalende... als je die naar 4 zet (wat je volgens mij niet ziet) kost het je de helft van je graka ongeveer...
Interesant, sorry, ik ben een IT'er, maar totaal niet bekend met het hele AA concept, en blijf horen dat de meeste games leuk zijn met 8x AA of hoger. Sorry voor m'n noobness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand reageren op mijn laatste post in Beeldscherm trilt, na aansluiten nieuw systeem

Ik word helemaal gek hier, eerst trilde mijn monitor (na aansluiten DVI kabel was dit verholpen) en nu begint mijn pc te crashen (na paar seconden BF3 of tijdje online poker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:55:
Kan iemand reageren op mijn laatste post in Beeldscherm trilt, na aansluiten nieuw systeem

Ik word helemaal gek hier, eerst trilde mijn monitor (na aansluiten DVI kabel was dit verholpen) en nu begint mijn pc te crashen (na paar seconden BF3 of tijdje online poker)
Er reageren er genoeg, ik snap dat je gefrustreerd raakt maar het is niet de bedoeling om een linkje in ieder tweakers topic naar je probleemtopic te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Madrox schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:18:
[...]

En daar is deze kaart minder geschikt voor, Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5? Als ik een nieuwe pc ga aanschaffen, wil ik toch wel met redelijke hoge settings kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapske82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Hallo allen,

Om gelijk maar eerlijk te zijn: Ik ben, relatief, een leek op het gebied van computers.
De helft van de tijd kan ik discussies van jullie niet volgen haha.
Maar ik snap een aantal dingen gelukkig nog wel, anders zou het zien van de BBG mij al duizelig maken.

Ik wil graag zelf een pc samenstellen, en met behulp van een bekende in elkaar zetten.
Het nieuwe systeem zou weer aardig wat jaartjes mee moeten kunnen (zo'n 5 jaar zeker). Een eventuele latere update ipv vervanging zou ook prettig zijn als dat kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000,-

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alleen de webcam mag blijven haha.
Maar verder moet alles nieuw. Heb een oud systeem dat volledig aan vervanging toe is. De monitor zou nog wel kunnen, maar ik wil een grotere.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD weet ik niet of ik dat nodig heb.
Ik hou wel van een lekker geluid, vandaar de 5.1 ipv 2.1 speakerset.
Een redelijk grote monitor, simpelweg omdat ik dat mooier vindt. De huidige is niet zo groot.
Een nieuwe windows 7 editie. (64 bit, aangezien ik zojuist las dat 32bit maar tot 4GB RAM "aankan")

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wel een wat stille pc, aangezien deze in de woonkamer staat.
Stroomverbruik niet meer dan nodig.

Wat voor soort gamer ben je?
The old Republic ga ik als eerste aanschaffen als ik de nieuwe heb.
De laatste jaren heb ik me continue moeten beperken tot de 'spellenbak' met oudere spellen.
Dat wil ik de komende jaren in ieder geval niet meer hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 75,98€ 75,98
1Iiyama E2473HDS-B1€ 165,90€ 165,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 84,82€ 84,82
1Logitech Z-506€ 59,-€ 59,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,28€ 11,28
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,-€ 24,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,-€ 194,-
1Thermaltake Smart M450W€ 65,45€ 65,45
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 67,40€ 67,40
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 227,50€ 227,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,25

Ik heb vooral gekeken naar de BBG voor het normale game systeem.
Wel heb ik de processor van de high end gepakt. Deze lijkt mij toekomstbestendiger wat performance betreft. Verder werkt de Intel marketing goed op mij blijkbaar; ik heb het idee dat deze betrouwbaarder zijn dan AMD. Maar ik laat me graag overtuigen als dit toch een slechte keuze is voor mij.

Videokaart heb ik ook van BBG gepakt. Maar ik zie op videocardbenchmark dat de Radeon HD 6870 niet veel slechter scoort, maar wel een stuk goedkoper is. Is dit ook een goede optie voor mij?

Moederborden snap ik niet zoveel van. Kan deze Asrock wel met de Intel processor?

Met Windows erbij kom ik iets boven mijn budget uit.

Graag advies over deze set-up, en waar ik evt die €50,- het beste terug kan winnen. (Advies kan ook zijn dat die €50 het absoluut waard is om de overschrijding door de vingers te zien... :) )

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@luapske82 nee cpu kan niet in het moederboord, ze hebben een ander aantal pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik vind de 1000 euro max, incl scherm en er dan 5+ jaar mee doen geen goede combinatie.
Nu moet ik zeggen dat mijn glazen bol tere reparatie bij de leverancier ligt maar ik kan niet inschatten wat er binnen nu en 5 jaar vooral op gamegebied gaat gebeuren.
Je zult zowiezo een ander mobo nodig hebben, deze is voor AMD...
ben je van plan over te gaan klokken? zo niet kun je naar de non-K processor.
Geen nog even meer info wat je precies wilt gaan doen ermee (is het ook een mediapc of puur gamen en dan welke games?) Als de ontwikkeling blijft doorgaan op deze manier zul je over een jaar of 3 wel met games in de kriebels komen denk ik (lees glazenbolclausule hierboven!)
Let er even op dat wat ern in de pricewatch onder de streep uitkomt je niet zo uit de winkel mee kan nemen he! dit is een samenraapsel van de goedkoopste prijzen excl transportkosten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:50
Wat megadoom al zei, als je een Intel 1155 processor koopt, kan die natuurlijk niet op een AM3(+) (=AMD) moederbord.

en voor die prijs zijn er niet echt veel alternatieven, je zal dus even moeten korten op je onderdelen, en iets meer geld in je moederbord moeten steken. Je kan natuurlijk ook ongeveer 30-40 euro bij je budget kunnen leggen (Al ben je daar al iets overheen) en een moederbordje kopen voor 1155 van 90-100 euro ;)

http://tweakers.net/price...et-1155-moederborden.html deze moederborden passen met je Processor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapske82
DRuw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:49:
I
ben je van plan over te gaan klokken? zo niet kun je naar de non-K processor.
Geen nog even meer info wat je precies wilt gaan doen ermee (is het ook een mediapc of puur gamen en dan welke games?) Als de ontwikkeling blijft doorgaan op deze manier zul je over een jaar of 3 wel met games in de kriebels komen denk ik (lees glazenbolclausule hierboven!)
Let er even op dat wat ern in de pricewatch onder de streep uitkomt je niet zo uit de winkel mee kan nemen he! dit is een samenraapsel van de goedkoopste prijzen excl transportkosten!!!
Nee, overklokken ga ik niet aan beginnen. Dus dan pak ik de 2500, zonder k :)
De PC moet eigenlijk een alleskunner zijn. Games, Streamen, fotobewerking (niet te high tech), en mediapc vooral.
Type games die ik in het verleden heb gespeeld: Prince of Persia types, pro cycling manager, Settlers, Total War, America's Army, Fifa, World in Conflict.
In die richting zoek ik het wel meestal.

Die 5 jaar is moeilijk te zeggen, maar ik kan me er prima bij neerleggen dat ik over 5 jaar niet meer het nieuwste van het nieuwste kan spelen op de mooiste settings. Als ik maar niet weer enkel bij de spellenbak uitkom met spellen van 4 a 5 jaar oud :)

Je opmerking over de prijs is heel terecht. Mijn bedoeling is ook om met de pricewatch max 1000 te zitten. Ik moet ergens een grens trekken. Ik besef dat het werkelijke bedrag alsnog iets hoger uit zou komen.
Mijn idee is om het hele lijstje bij een paar partijen weg te leggen, en er een offerte voor op te vragen.

@megadoom en Nilsepils,
Dank, zo'n vermoeden had ik al haha.
Maar ik zie door de bomen het bos echt niet meer met wat er allemaal te koop is.
Om het voor mij iets makkelijker te houden houd ik me vast aan de BBG. De keuze is dan:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 171,30

of
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 117,15€ 117,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik heb hieronder een nieuw lijstje geplakt. Het enige waar ik nog eigenlijk zo mijn twijfels over heb is de grafische kaart. Zoals ik al eerder heb verteld, zou ik graag op een resolutie van 1080p willen gamen met toch hoge settings. In deze lijst staat de volgende grafische kaart: MSI N560GTX-Ti Hawk. Een ander suggereerde juist deze: Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5. Wat is jullie mening over deze kaarten? Zijn deze goed voor gamen op 1080p?

Edit: nog een kleine toevoeging. Ik heb toch besloten voor een hdd te gaan ipv een ssd. Die paar tellen extra wachten bij het opstarten van de os of andere applicaties vind ik niet echt belangrijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 111,27€ 111,27
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,49€ 14,49
1Antec Three Hundred€ 49,95€ 49,95
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,90€ 58,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 220,15€ 220,15
1Gigabyte GA-Z68AP-D3€ 94,08€ 94,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

waarom geen 6950? Ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen maar de 6950 wordt niet voor niets iedere keer in de BBG genoemd (Best Buy Guide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
DRuw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:17:
waarom geen 6950? Ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen maar de 6950 wordt niet voor niets iedere keer in de BBG genoemd (Best Buy Guide).
Van welke firma bedoel je dan? Zo zie ik bijvoorbeeld bij Club 3D, Sapphire, XFX, Gigabyte, enz., de HD96950 vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Waarom is die trouwens beter dan de msi 560 ti hawk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
alexander1685 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:25:
[...]

Meer geheugen, en een kans om hem te flashen naar een 6970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen,
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen, Ik wil er de komende tijd de nieuwste shooters op de hoogste instellingen mee spelen. Ik heb er alleen een 6990 ingestopt. Als mensen nog betere ideeën hebben voor 1600 euro hoor ik die graag:)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 112,51€ 112,51
1Corsair Carbide 500R White€ 97,-€ 97,-
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 101,99€ 101,99
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 42,30€ 42,30
1Club3D Radeon HD 6990€ 595,13€ 595,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.465,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heinzzy schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:25:
[...]

Tnx dit dacht ik zelf dus ook al, gewoon vsync ook uit en klaar :9

speel nu op low / medium met nog geen 10fps :X da's niet echt speelbaar
Vsync uit is wel het laatste redmiddel vind ik. Daar krijg je, voor mij iig onacceptabele tearing voor terug.

AA lager of eyecandy, zoals shadows lager zetten zijn meer acceptabele opties.

Voorbeeld wat tearing is:

Afbeeldingslocatie: http://www.girlgamer.com/site_media/media/thumbs/articles/2011/03/01/5-3_jpg_650x10000_q85.jpg
alexander1685 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:26:
[...]

En daar is deze kaart minder geschikt voor, Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5? Als ik een nieuwe pc ga aanschaffen, wil ik toch wel met redelijke hoge settings kunnen spelen.
Nee, natuurlijk niet. dat zeg ik toch niet? Mijn kaart is ouder en trager dan de GTX560 Ti :o
Je kan redelijk hoog spelen met de GTX560 Ti, maar als je echt hoog wil ben je beter af met een GTX570 of HD6970. Dan zit je net onder de top en ben je zo'n 300 euro lichter...
De GTX560 Ti hikt daar tegenaan en heeft gewoon een betere prijs/prestatie index. Aan jouw de keus of die 100 euro extra het je waard is. Zelf vind ik van niet, maar dat is mijn mening.
DRuw schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:17:
True, Hij word vooral genoemt omdat hij beter schaalt op hogere resoluties dan 1920x1200. Iets, wat voor veel gebruikers een non-issue is, daar ze geen 30inch buis hebben en/of triplemonitor opstellingen.

Een GTX560 Ti kaart echter nog altijd een goede keus zijn vind ik. Dat hangt dan wel af van welke games je draait en/of je SLI gebruikt. Bij sommige spellen wil je graag SLI (Skyrim?) bijv., omdat CF niet lekker werkt. Andersom zie je dat ook. Daarom ga ik niet klakkeloos uit van een Radeon kaart voor iemand, omdat dat gewoon niet zomaar altijd de beste keus is.

[ Voor 75% gewijzigd door Madrox op 21-01-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Luapske82 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:04:
[...]

Nee, overklokken ga ik niet aan beginnen. Dus dan pak ik de 2500, zonder k :)
De PC moet eigenlijk een alleskunner zijn. Games, Streamen, fotobewerking (niet te high tech), en mediapc vooral.
Type games die ik in het verleden heb gespeeld: Prince of Persia types, pro cycling manager, Settlers, Total War, America's Army, Fifa, World in Conflict.
In die richting zoek ik het wel meestal.

Die 5 jaar is moeilijk te zeggen, maar ik kan me er prima bij neerleggen dat ik over 5 jaar niet meer het nieuwste van het nieuwste kan spelen op de mooiste settings. Als ik maar niet weer enkel bij de spellenbak uitkom met spellen van 4 a 5 jaar oud :)

Je opmerking over de prijs is heel terecht. Mijn bedoeling is ook om met de pricewatch max 1000 te zitten. Ik moet ergens een grens trekken. Ik besef dat het werkelijke bedrag alsnog iets hoger uit zou komen.
Mijn idee is om het hele lijstje bij een paar partijen weg te leggen, en er een offerte voor op te vragen.
Kan je doen, ga er echter niet vanuit dat er veel "te halen" valt; de marges zijn al krap.
Om het voor mij iets makkelijker te houden houd ik me vast aan de BBG. De keuze is dan:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 171,30

of
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,15
Als je niet overklokt, kan je ook denken aan een i2400 :
#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Outlaw€ 38,50€ 38,50
1Intel Core i5 2400€ 166,-€ 166,-
1Asrock H67M-GE€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,50

Heb ook een kast erbij gezet, die mis ik nml. in jouw lijstje. Het moederbord is micro-atx en scherp geprijsd, met toch alles wat je nodig hebt. Je kan er geen CF/SLI mee draaien, als je dat wil moet je idd een atx plank nemen van pakweg 120 euro. Zoniet, bespaar op je moederbord! Ook de Scythe Mugen kan goedkoper, als je toch niet overklokt.
alexander1685 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:25:
[...]
2GB videogeheugen ipv 1GB. Dat is het enige. Soms kan je met dat extra geheugen bij sommige spellen net wat soepeler spelen op hoge settings.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:29:
Heej mensen,
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen, Ik wil er de komende tijd de nieuwste shooters op de hoogste instellingen mee spelen. Ik heb er alleen een 6990 ingestopt. Als mensen nog betere ideeën hebben voor 1600 euro hoor ik die graag:)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 112,51€ 112,51
1Corsair Carbide 500R White€ 97,-€ 97,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 42,30€ 42,30
1Club3D Radeon HD 6990€ 595,13€ 595,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.465,10
Die HD6990 lijkt mij een matige keus, nu de HD7970 op de markt is. Bovendien zou ik dan eerder voor 2x een hD6950 kiezen ipv de HD6990. Veel goedkoper en minstens zo snel.

[ Voor 45% gewijzigd door Madrox op 21-01-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Madrox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:37:
[...]

Kan je doen, ga er echter niet vanuit dat er veel "te halen" valt; de marges zijn al krap.

[...]

Als je niet overklokt, kan je ook denken aan een i2400 :
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H67M-GE€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,50

Heb ook een kast erbij gezet, die mis ik nml. in jouw lijstje. Het moederbord is micro-atx en scherp geprijsd, met toch alles wat je nodig hebt. Je kan er geen CF/SLI mee draaien, als je dat wil moet je idd een atx plank nemen van pakweg 120 euro. Zoniet, bespaar op je moederbord! Ook de Scythe Mugen kan goedkoper, als je toch niet overklokt.

[...]

2GB videogeheugen ipv 1GB. Dat is het enige. Soms kan je met dat extra geheugen bij sommige spellen net wat soepeler spelen op hoge settings.

[...]

Die HD6990 lijkt mij een matige keus, nu de HD7970 op de markt is. Bovendien zou ik dan eerder voor 2x een hD6950 kiezen ipv de HD6990. Veel goedkoper en minstens zo snel.
Bedankt voor je reactie. Ik vraag dit namelijk, omdat mij opvalt dat bij een resolutie van 1920x1080 (of 1920x1200) er in benchmarks weinig verschil valt te bespeuren tussen de amd 6950 en oc-versies van de 560 ti. Afgezien van het verschil dat het ene spel beter op een nvidia-kaart "loopt" dan een amd-kaart en vice versa. Ik neem aan dat de amd 6950 ook met het oog op de toekomst een betere keus is?
Iemand in dit forum raadde mij de club 3d-versie aan van de hd6950. Wat is jullie mening over de andere merken die de 6950 gebruiken. Zijn die beter?
Onderstaande mijn samenstelling. De prijs komt bij Azerty op 960,29 euro Binnen mijn budget van 1000 euro heb ik dan nog wat speelruimte, dus als ik een nog wat betere versie kan toevoegen, dan graag. Wellicht kan er eventueel nog gekort worden op andere onderdelen, mits de kwaliteit natuurlijk niet achteruit gaat?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 111,27€ 111,27
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,49€ 14,49
1Antec Three Hundred€ 49,95€ 49,95
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,90€ 58,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 906,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Ik vind de 6990 nu niet alleen een matige keuze, maar zelfs een hele slechte. Duur, eventuele Crossfire-problemen, enorme afschrijving etc... En dat is áls je hem al ergens kunt krijgen, ding is amper nog leverbaar. Een 7970 komt aardig in de buurt, clockt enorm goed over etc etc...

-edit- Club 3D versie is nog wel goed leverbaar zie ik. Doet niks af aan de feiten, het is gewoon een slechte koop nu.

[ Voor 17% gewijzigd door EvaluationCopy op 21-01-2012 11:10 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil een game pc gaan samenstellen, voor het gebruik van spelen van high end gaming, en het kijken van blurays.
Heb een (flink) budget hiervoor over.

* Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1500

* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Ja, systeemkast; Chieftec Giga GX-01
Heb momenteel een 500W atx voeding, denk niet dat dit voldoende is.

* Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Ja SSD 120GB voor Windows 7

* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ja, de laatste huidige games kunnen spelen op maximaal.
PC, ongeveer weer 3 a 4 jaar meegaan.
Intel processor en Nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapske82
Madrox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:37:
[...]

[...]

Als je niet overklokt, kan je ook denken aan een i2400

Het voordeel van het bij 1 partij wegleggen is vooral dat ik maar één aanspreekpunt heb. Stuk praktischer. Ik zoek ook partijen die relatief in de buurt zijn, zodat ik verzendkosten kan besparen. Kan ik daar alles in één keer ophalen. Ik verwacht inderdaad geen grote financiële voordelen.

Overklokken heb ik geen kaas van gegeten, dus daar ga ik niet aan beginnen. Daarom op jouw aanraden de i5 2400 gepakt.
Kast was ik idd vergeten, het was mijn bedoeling om de Antec One Hundred te pakken uit de BBG, maar de reviews en specs van de BitFenix Outlaw lijken mij ook prima. Klein verschil in prijs, maar als het goed is, is het goed :)
Ook heb ik de koeling aangepast, op jouw aanraden. Nu de BBG van het normale gamesysteem gepakt. Scheelt ook weer iets.

Daarentegen heb ik wel de harde schijf aangepast. Deze seagate heeft ook goede specs t.o.v. de western digital, maar is wel een stuk goedkoper per GB. Absolute prijs is wel iets hoger natuurlijk.

Voor het moederbord heb ik een Gigabyte gepakt die ik in de link van NilsePils gevonden heb. Deze heeft wel CF ondersteuning. Dit leek mij voor een evt. toekomstige upgrade wel zo handig. SLI ondersteunt het niet, maar als ik het goed begrijp, heb ik daar weinig aan als ik nu al een Ati kaart pak. Klopt dat?

Al met al wordt het dan zo'n €100,- duurder dan ik in gedachten had.
Is dit wel een goed systeem wat de centen waard is? Of kan ik ergens nog op korten zonder al te veel aan performance in te leveren?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 100,90€ 100,90
1Iiyama E2473HDS-B1€ 160,20€ 160,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 84,82€ 84,82
1Logitech Z-506€ 59,-€ 59,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,28€ 11,28
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,-€ 24,-
1Thermaltake Smart M450W€ 65,45€ 65,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.103,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:47:
Hoi,

Ik wil een game pc gaan samenstellen, voor het gebruik van spelen van high end gaming, en het kijken van blurays.
Heb een (flink) budget hiervoor over.

* Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1500

* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Ja, systeemkast; Chieftec Giga GX-01
Heb momenteel een 500W atx voeding, denk niet dat dit voldoende is.

* Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Ja SSD 120GB voor Windows 7

* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ja, de laatste huidige games kunnen spelen op maximaal.
PC, ongeveer weer 3 a 4 jaar meegaan.
Intel processor en Nvidia kaart.
- moet je hier ook een monitor/andere randapparatuur voor hebben?
- wil je echt per se een nvidia kaart? want de nieuwe amd kaarten geven meer performance. de nieuwe nvidia kaarten laten op zen minst nog 3-4 maanden op zich wachten.

verder kan je misschien zelf eens rondkijken en een systeem samenstellen, en van daaruit hier advies vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb de afgelopen week tijd gestoken in het orienteren voor mijn nieuwe game pc.
De meeste "LET OP welk moederbord / videokaart / SSD" topic's heb ik gelezen en ben vandaag aan het samenstellen gegaan.

Ik wil graag een game pc (budget was eigenlijk 800,-) waarbij ik voor 3 jaar klaar wil zijn. Nu betekend dat niet dat ik 3 jaar alles op Ultra wil spelen, maar wel draaiend zonder upgraden van de pc.

Hierdoor kom ik uit op de onderstaande samenstelling:

1 x AMD Phenom II X4 970
1 x Sappire HD6950 2GB
1 x MSI 870A-G54 (FX)
1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 kit
1 x Crucial CT128M4SSD2 (128 GB SSD)
1 x WD1002FAEX (1 TB HDD)
1 x Cooler Master Silent Pro M 600 W
1 x Sony Optiarc AD-7280S

Ik was verder van plan geld te besparen door mijn oude kast te gebruiken (Antec kast van 6 jaar oud) of is dit niet handig?

Deze samenstelling heeft een totaalbedrag van € 912,-

Nu heb ik zelf nog enkele vragen:
- De processorkoeler schijnt niet alles te zijn, moet ik hiervoor een andere aanschaffen?

- Is de combinatie van processor / videokaart in verhouding? of presteert de een véél beter dan de ander?

- De grafische kaart is een echte stroomvreter (maakt dus ook kabaal) is er een alternatief, goedkoper mag, duurder liever niet.

Alvast bedankt! andere op- of aanmerkingen / besparingen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Processorkoeling is zeker niet alles. Vervang hem door een Scythe Mugen of iets soortgelijks van een paar tientjes, daar ga je echt blij mee zijn. Standaardding heeft een vrij kleine fan, dus hoge tonen dus hoor je die goed.

Processor/videokaart is prima in verhouding, die proc zal nergens gebottleneckt worden (tenzij je op extreem lage resoluties speelt maar dat lijkt me sterk, bovendien boeit het dan niet omdat je toch al volop frames overal bij haalt)

Grafische kaart is tegenwoordig de grootste stroomverbruiker in een pc, dat geeft niks. Minder verbruik kan maar dan moet je gaan inleveren op prestaties.

Als die Antec kast nog voldoet qua airflow en jij er nog gelukkig mee bent kun je hem houden. Meeste nieuwere kasten zijn er wel een stuk op vooruitgegaan op niveau van afwerking, airflow, inbouwgemak etc...

Bedenkt wel dat de Phenom II X4 nú nog prima voldoet, maar dat het wat minder toekomstgericht is dan wat Intel nu op de markt heeft. Geen probleem overigens hoor, zelfs Battlefield 3 met die proc wordt nog niet gebottleneckt in combinatie met een Radeon 7970.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bertp1 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:39:
[...]

http://www.google.nl/#scl...58e741e7&biw=1680&bih=932
alexander1685 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:56:
[...]

Dus Corsair ram is hier de betere keuze?
Nee, is alleen ander voltage maar allebei werken. Ik zou dus gewoon voor de goedkoopste gaan.
Ben er nog niet helemaal uit of ik een ssd of een hdd erbij zal doen.
SSD, is in jouw systeem gewoon onmisbaar (eigenlijk in elk gamesysteem tegenwoordig).

Harde schijf zou ik pas halen als de prijzen weer normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:16:

Bedenkt wel dat de Phenom II X4 nú nog prima voldoet, maar dat het wat minder toekomstgericht is dan wat Intel nu op de markt heeft. Geen probleem overigens hoor, zelfs Battlefield 3 met die proc wordt nog niet gebottleneckt in combinatie met een Radeon 7970.
Welke Intel processor zou je dan aanraden?
Met welke bijpassende videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Videokaart is niks op aan te merken.

Beetje de norm nu: Core i5 2500K. Met bijbehorend moederbord (liefst Crossfire-ready) ben je dan wel wat duurder uit, maar kun je er in de nabije toekomst eventueel een 2e 6950 bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:22:
Videokaart is niks op aan te merken.

Beetje de norm nu: Core i5 2500K. Met bijbehorend moederbord (liefst Crossfire-ready) ben je dan wel wat duurder uit, maar kun je er in de nabije toekomst eventueel een 2e 6950 bijprikken.
Maar ik ben niet van plan om later wat bij te prikken.
Voor mij is dat geen optie, omdat het er simpel weg niet van komt.

Zijn er meer mensen die de mening van EvaluationCopy delen, dat de AMD processor beter te vervangen is door de Intel i5-2500K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu deze combinatie pak:

1 x Intel i5-2500K boxed (boxed koeler wel goed?)
1 x Sappire HD6950 2GB
1 x MSI P67A-C43 (B3)
1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 kit
1 x Crucial CT128M4SSD2 (128 GB SSD)
1 x WD1002FAEX (1 TB HDD)
1 x Cooler Master Silent Pro M 600 W
1 x Sony Optiarc AD-7280S

Is dit dan beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Voor de bouw van m'n nieuwe rig moet ik enkel nog het geheugen uitkiezen. Nu gaat dit most likely Corsair geheugen worden (1600MhzC9)

Twijfel tussen twee soorten:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9

Er zit geen verschil tussen deze twee op de kleur van de heatspreader na, toch?
Anders neem ik gewoon de goedkoopste van de twee (blauw). Ik haal toch de HS eraf en vervang deze in m'n waterkoel setup.

PS: Iemand ervaring met Thebis B.V.? Want er zijn nog geen shopreviews en ze zijn op sommige dingen erg goedkoop :P

[ Voor 13% gewijzigd door Pascalx op 21-01-2012 15:52 . Reden: typo in de url + vraagje over webshop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:12
Ok, ook ik moet er aan geloven O+

- Ik had in gedachten om er ongeveer €1100,- voor uit te trekken. Omdat ik mijn oude PC verkocht heb en de jaren daarna een laptop gehad heb moet ik dus een nieuwe kast en voeding. Wat de opslag betreft heb ik hier nog wel een hdd rondslingeren. Er zal ook een nieuwe monitor moeten komen, maar daar kijk ik apart voor.

Waar ga je het systeem voor gebruiken?
Het zal vooral gebruikt gaan worden voor filmpjes, games (BF3), wat office gebruik en een enkele keer zal ik wat 2d tekenen in CAD. BF3 hoef ik niet op ultra kunnen spelen, maar toch zeker wel op high op 1920x1080. In het verleden heb ik ook altijd mijn systeempje ge-OC'ed dus dat ben ik nu ook wel weer van plan te gaan doen.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
- Muis, tobo en speakers gaan mee.

- Een SSD, dat lijkt me een verademing.

Nou leek dit mij een mooi lijstje om mee te beginnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Prominent R€ 71,28€ 71,28
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 160,20€ 160,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 512,95

In het lijstje ontbreken de mobo, graka en voeding nog.
Een paar vraagjes:
- Is de gekozen SSD goed of is de crucial M4 de betere keuze, qua prijs ontlopen de twee elkaar niet zoveel.
- Wat zou een mooi mobo zij?, Ik ben niet van plan om in de toekomst SLI/CF te gaan draaien.
- Welke voeding raden jullie aan? De 750W uit de BBG lijkt me een beetje overkill?
- Welke graka past het beste bij mijn wensen? Ik kan eventueel nog wel 2 weekjes met een oude graka draaien tot de introductie van de 7950 als dat verstandig is, alhoewel ik dan denk dat ik buiten het budget kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang nadenken en overleggen voor dit setje gegaan.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/75535
643 euro inclusief verzendkosten, heb net gezien dat de prijzen omhoog zijn gegaan, toch nog 8 euro ofzo bespaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik las op internet dat de amd 6950-versie van Sapphire wel als een goede kaart wordt beschouwd (Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD6950 Dual Fan 2GB HDMI/DP). Bij 4launch.nl vragen ze 247,50 euro voor de kaart, dus die past binnen mijn budget. Wat is jullie mening over deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
bij 4launch is deze versie 230 euro: pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Die zag ik ook staan, maar aangezien de sapphire maar minder dan 20 euro duurder is, leek mij dat de betere kaart (dwz volgens reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 08:20
Hoi,

Na 5 jaar mijn systeem te hebben geupdate, tijd om de eindejaars bonus er eens door te jassen !
Rond de 2000-2500 euro

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Monitor - Samsung SyncMaster 2494HM
Toetsenbord - Mijn oude vertrouwde Logitech G15 (rev1)
Muis - Logitech G700
SSD - OCZ Vertex 2 - 60GB (was boot schijf van oude pc - wordt par/unrar temp disk)
Speakers - Logitech Z506
HDs - 2 x 2TB Western Digital Greens (weet het type nummer even niet - wordt storage / backup1)

Nieuwere ATA600 SSD en een recenter moederbord dat AHCI ondersteund.
Een moederbord dat op de redelijk toekomst is voorbereid (Socket dat hopelijk meer dan 3 jaar ondersteund wordt)
Een lekker snelle videokaart
Sloten vol geheugen (kost weinig en is handig met bv videobewerking, of misschien wel een stukje RAM disk)

Intel Processor, geen onderbouwde reden gewoon slechtere ervaringen met het andere team gedurende mijn computer historie.

Wat voor soort gamer ben je? Casual in vlagen dedicated :-). Maar wat ik draai moet absoluut soepel draaien.
Meeste tijd zit in de RTS (momenteel een hoop Anno 2070), een mooie tweede plaats voor FPS (BF3, Crysis2) en daarnaast wat FlightSim X.

Dus momenteel dit systeem in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P9X79€ 218,-€ 218,-
1Antec Performance One P280€ 112,20€ 112,20
1Corsair Hydro Series H80€ 82,95€ 82,95
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 541,-€ 541,-
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 72,-€ 72,-
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 559,72€ 559,72
1Corsair Professional Gold AX750€ 146,30€ 146,30
1Intel 510 SSDSC2MH120A2K5 120GB€ 198,90€ 198,90
2G.Skill RipjawsZ F3-14900CL9Q-16GBZL€ 114,30€ 228,60
1HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader (AR941AA)€ 19,99€ 19,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.179,66

Later staat er nog een vervanging van de H80 fans te wachten las een hoop positiefs over ?gentle typhoons?

de vraag:
Als het goed is is alles compatible met elkaar maar een aantal combinaties heb ik niet terug kunnen vinden. Het geheugen zou moeten werken met het moederbord, de H80 zou moeten passen in the Antec Performence One P280. Zien jullie, geleerden, nog rare dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

alexander1685 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:15:
[...]

Die zag ik ook staan, maar aangezien de sapphire maar minder dan 20 euro duurder is, leek mij dat de betere kaart (dwz volgens reviews).
Volgens mij zit daar dus echt 0 verschil tussen in prestatie.
Nu ben ik sapphire fanboy dus ik heb hem wel (Dirt3) maar gezien dit een BBG topic is....

Edit @ hierboven....
ik kan je ook mijn bankrekeningnummer geven als je echt van je geld af wilt...
Je kunt voor ongeveer 1000 euro (met de randapparatuur die je zelf nu al hebt) een pc kopen die niet onderdoet voor de spullen die nu op je lijst staan. hou je mooi 1000 a 1500 over om over 3 jaar een volledig nieuwe te kopen of om mensen hier te trakteren op een potje bier....
alleen al dat geheugen.... het kost al geen hol maar om er dan 230 euro aan uit te geven?!?!?
processor overpriced, koeler overpriced en de rest is gewoon het duurste van het duurste.... dit is een BBG.... dus wat wil je als advies? Zo duur mogelijk of prijs/kwaliteit op dit moment het beste?

Edit @ hieronder....
Ze maken allemaal onder heavy load best wat geluid... maargoed dan ben je dus ook goed aan het gamen en dan komt je gamegeluid daar prima bovenuit imho.... een stille kaart is passief gekoeld of met een waterblok...

[ Voor 53% gewijzigd door DRuw op 21-01-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
  • Laatst online: 26-08 23:53
volgens mij heb ik een keer gelezen dat die club3d cooler nogal lawaai maakt maar geen idee of dat betrouwbare info was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
TheDragon2002 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:41:
Hoi,

Na 5 jaar mijn systeem te hebben geupdate, tijd om de eindejaars bonus er eens door te jassen !
Rond de 2000-2500 euro

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Monitor - Samsung SyncMaster 2494HM
Toetsenbord - Mijn oude vertrouwde Logitech G15 (rev1)
Muis - Logitech G700
SSD - OCZ Vertex 2 - 60GB (was boot schijf van oude pc - wordt par/unrar temp disk)
Speakers - Logitech Z506
HDs - 2 x 2TB Western Digital Greens (weet het type nummer even niet - wordt storage / backup1)

Nieuwere ATA600 SSD en een recenter moederbord dat AHCI ondersteund.
Een moederbord dat op de redelijk toekomst is voorbereid (Socket dat hopelijk meer dan 3 jaar ondersteund wordt)
Een lekker snelle videokaart
Sloten vol geheugen (kost weinig en is handig met bv videobewerking, of misschien wel een stukje RAM disk)

Intel Processor, geen onderbouwde reden gewoon slechtere ervaringen met het andere team gedurende mijn computer historie.

Wat voor soort gamer ben je? Casual in vlagen dedicated :-). Maar wat ik draai moet absoluut soepel draaien.
Meeste tijd zit in de RTS (momenteel een hoop Anno 2070), een mooie tweede plaats voor FPS (BF3, Crysis2) en daarnaast wat FlightSim X.

Dus momenteel dit systeem in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P9X79€ 218,-€ 218,-
1Antec Performance One P280€ 112,20€ 112,20
1Corsair Hydro Series H80€ 82,95€ 82,95
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 541,-€ 541,-
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 72,-€ 72,-
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 559,72€ 559,72
1Corsair Professional Gold AX750€ 146,30€ 146,30
1Intel 510 SSDSC2MH120A2K5 120GB€ 198,90€ 198,90
2G.Skill RipjawsZ F3-14900CL9Q-16GBZL€ 114,30€ 228,60
1HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader (AR941AA)€ 19,99€ 19,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.179,66

Later staat er nog een vervanging van de H80 fans te wachten las een hoop positiefs over ?gentle typhoons?

de vraag:
Als het goed is is alles compatible met elkaar maar een aantal combinaties heb ik niet terug kunnen vinden. Het geheugen zou moeten werken met het moederbord, de H80 zou moeten passen in the Antec Performence One P280. Zien jullie, geleerden, nog rare dingen?
imho zijn je cpu(, en in mindere mate mobo), ram en voeding serieus overkill. evt ook je koeler.
je kan daarop besparen zonder echt in te boeten. met het geld dat je bespaard kan je er later een 2de 7970 bij prikken (wat die 7970 betreft: elke moment kunnen er andere cutom cooler/pcb kaarten uitkomen waar dit wat degelijker is gedaan, kijk doorheen dit topic en de videokaarten/amd topics, het is het mis waard daarop te wachten) en/of, en dit is voor zo'n high-end systeem imho een must, kun je er een beter scherm bijkopen, zoiets:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
of een goed hasro scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

bertp1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:55:
[...]

imho zijn je cpu(, en in mindere mate mobo), ram en voeding serieus overkill. evt ook je koeler.
je kan daarop besparen zonder echt in te boeten. met het geld dat je bespaard kan je er later een 2de 7970 bij prikken (wat die 7970 betreft: elke moment kunnen er andere cutom cooler/pcb kaarten uitkomen waar dit wat degelijker is gedaan, kijk doorheen dit topic en de videokaarten/amd topics, het is het mis waard daarop te wachten) en/of, en dit is voor zo'n high-end systeem imho een must, kun je er een beter scherm bijkopen, zoiets:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
of een goed hasro scherm
En dan geen IPS paneel adviseren?
effin, hij komt voor een pc, we zien zn reactie wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DRuw schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:35:
[...]

En dan geen IPS paneel adviseren?
effin, hij komt voor een pc, we zien zn reactie wel 8)
Beide zijn IPS schermen hoor, of ik begrijp je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 08:20
De voeding was uiteraard met crossfire in het achterhoofd dus vanuit die optiek een wat zwaardere.
Probleem met wachten is dat ik ondertussen alweer 8 maanden zat te wachten. Het is waar dat met een paar maanden de prijs beter is of dat er betere producten zijn, maar is dat niet altijd zo? Dus ik heb de knoop eigenlijk al doorgehakt dat er iets nieuws "moet" komen.
Een Core i7 kan natuurlijk ook maar hoe is de verwachte support van de socket? Zeker gezien de vele hoeveelheden socket changes die Intel tegenwoordig (de afgelopen 4 jaar) heeft doorgevoerd was de gedachte achter het kiezen van de socket 2011. Nu nog redelijk nieuw maar hopelijk ook nog wat ruimte om over een paar jaar te modernere processor op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 93,56€ 93,56
1Corsair Carbide 500R Black€ 96,-€ 96,-
1Scythe Mugen 3€ 33,-€ 33,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 273,-€ 273,-
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 130,84€ 130,84
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 247,20€ 247,20
1Asrock Z68 Extreme4 Gen3€ 162,40€ 162,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,49

Zo deze lijst met budget van ~1200. Voor gebruik als game machine, nieuwere games als BF3 graag op max. Randapparatuur is er al, maar de PC/hardware is allemaal nieuw vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
@Zebby:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 6970 CoolStream Edition€ 299,90€ 299,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,19

Is iets sneller in games (6970 ipv 6950) en processor gedowngrade naar 2500k ipv 2600k. Voor gamen is de 2500k soms zelfs iets sneller, maar als ie al langzamer is, is dat verschil meerdere keren opgeheven door de snellere videokaart.

[ Voor 0% gewijzigd door Pascalx op 21-01-2012 21:07 . Reden: @vorigeposter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Pascalx schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:06:
@Zebby:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 6970 CoolStream Edition€ 299,90€ 299,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,19

Is iets sneller in games (6970 ipv 6950) en processor gedowngrade naar 2500k ipv 2600k. Voor gamen is de 2500k soms zelfs iets sneller, maar als ie al langzamer is, is dat verschil meerdere keren opgeheven door de snellere videokaart.
Dat was exact hetzelfde advies als wat ik zou willen geven. Tenzij je gaat videobewerken zou ik voor deze opstelling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Laatst online: 23-08 21:15
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen. Gelukkig kan ik nog onderdelen van mijn huidige systeem gebruiken. Zo heb ik 3 stille casefans van nexus, 2 gezonde harde schijven, een nieuwe voeding ( pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) ) en een videokaart.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe case, processor, MOBO, intern geheugen en een CPU cooler. Op het moment denk ik niet te gaan overklokken maar dit kan wellicht nog komen over een paar jaar. Dat is ook de reden dat ik niet weet welke CPU+MOBO ik moet nemen. Ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.
Note: Ik heb een netwerkkaart (PCI-E slot) gewonnen met een X-Mas giveaway. Op het moment past deze niet in mijn MOBO naast mijn videokaart. Ik zou deze graag willen proberen naast mijn videokaart.

Mijn nieuwe systeem wil ik gaan gebruiken voor de volgende activiteiten: gaming, school(multitasking) en eens in het jaar video-editing.

Ik heb het volgende systeem alvast samengesteld (advies altijd welkom).

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Shinobi€ 48,-€ 48,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,50

Case: Ik vind hem er erg mooi uitzien en de reviews zijn veelbelovend.
DVD: ---
CPU Cooler: Veelbelovende reviews hoewel hij wel wat lomp is.
Intern geheugen: Veel en snel geheugen voor weinig geld.

Verder twijfel ik tussen deze CPU's

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 182,50€ 182,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,50

Zoals ik zei ben ik op het moment niet van plan te overklokken, maar in de toekomst zou dit wel kunnen gebeuren.
Welke combinatie CPU/MOBO is een mooie middenweg?

Ten slotte, ik heb niet echt een breed budget (rond de €450), hoewel goedkoop en duurkoop vaak niet samengaan wil ik het toch proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door PmBb op 21-01-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

TheDragon2002 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:58:
Nu nog redelijk nieuw maar hopelijk ook nog wat ruimte om over een paar jaar te modernere processor op te hangen.
Binnen een jaar upgraden, of misschien twee, zal misschien nog wel kunnen, ivy bridge komt naar mijn weten nog op s2011 maar als je na meer dan twee jaar wilt upgraden dan zul je waarschijnlijk naar een ander socket moeten, dus ik zou daar niet te veel waarde aan hechten. Ik vraag me ook af of ivy bridge dermate veel sneller is dan sandy bridge, dat je daar geld voor over zou hebben.
PmBb schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:14:
Zoals ik zei ben ik op het moment niet van plan te overklokken, maar in de toekomst zou dit wel kunnen gebeuren.
Welke combinatie CPU/MOBO is een mooie middenweg?
Moet ver overklokken ook kunnen? De niet-K-varianten kunnen 400MHz extra, als dat niet genoeg is dan moet je sowieso de K-versie hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Laatst online: 23-08 21:15
Moet ver overklokken ook kunnen? De niet-K-varianten kunnen 400MHz extra, als dat niet genoeg is dan moet je sowieso de K-versie hebben.
nee, 400mhz is genoeg dus een Non-K versie volstaat

voor 12 euro ga ik het risico niet nemen, ik neem de 2500k :)

[ Voor 14% gewijzigd door PmBb op 21-01-2012 22:08 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.