Toon posts:

[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste
Acties:
  • 147.999 views

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Sorry, de 970 extreme3 is wel degelijk minder dan de 870 extreme3, de 970 extreme4 is gelijkwaardiger.
http://tweakers.net/price...e/47/291188;288146;285746
(voornamelijk kwa pcie sloten)

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
@MartijnLoarne en @Iamzero456

Bedankt voor jullie advies! Ga dan inderdaad maar starten met huidige 5770 en als ik merk dat dat de bottleneck gaat zijn gaan we die vervangen. Pak dan inderdaad wel een P67, top.

• SN4K3
  • Laatst online: 29-05 13:34
Hey,

Enige tijd geleden heb ik door jullie advies een pc samengesteld. Deze pc is vanmiddag binnengekomen en ben ik momenteel in elkaar aan het zetten. Alles zit er in en de kabels zijn aangesloten ik heb alleen nog niet kunnen checken of ik internet, usb, geluid heb alle fans draaien en op het moederbord branden leds.

Nou heb ik een probleem, mijn aan en uit knop werken niet hij gaat wel aan maar reset en uit wil niet en volgens mij zijn de knoppen ook nog omgedraaid :p

zou iemand kunnen vertellen hoe ik de kleine aansluitingen van de behuizing moet aansluiten op het asrock z68 moederbord? ik heb all een beetje zitten wisselen met draadjes maar krijg het niet goed.

Dit is getypt op mijn telefoon dus sorry voor rare zinnen of spelfouten.

Op het moederbord zelf zitten ook power en reset knoppen en ook iets in led verlichting wat volgens mij AR weergeeft.

[Voor 7% gewijzigd door SN4K3 op 29-02-2012 18:28]

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
SN4K3 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:10:
Hey,

Enige tijd geleden heb ik door jullie advies een pc samengesteld. Deze pc is vanmiddag binnengekomen en ben ik momenteel in elkaar aan het zetten. Alles zit er in en de kabels zijn aangesloten ik heb alleen nog niet kunnen checken of ik internet, usb, geluid heb alle fans draaien en op het moederbord branden leds.

Nou heb ik een probleem, mijn aan en uit knop werken niet hij gaat wel aan maar reset en uit wil niet en volgens mij zijn de knoppen ook nog omgedraaid :p

zou iemand kunnen vertellen hoe ik de kleine aansluitingen van de behuizing moet aansluiten op het asrock z68 moederbord? ik heb all een beetje zitten wisselen met draadjes maar krijg het niet goed.

Dit is getypt op mijn telefoon dus sorry voor rare zinnen of spelfouten.

Op het moederbord zelf zitten ook power en reset knoppen en ook iets in led verlichting wat volgens mij AR weergeeft.
Laatste keer dat ik een pc in elkaar heb gezet is alweer een tijd geleden. Maar toen was het zo dat in het boekje van het moederbord een beschrijving staat van de layout met de daarbij behorende pinnetjes die gekoppeld moeten worden aan de pinnetjes/jumpers van de power, reset, usb, etc.

Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is, maar ik denk dat je het beste kan kijken naar het boekje van het moederbord.

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Helaas, de mugen 2 past niet in de T1 ... Kom 3 mm te kort :s
Aan de sata poorten kan ik ook niet komen :(

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Zarrack schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:37:
[...]

Ik heb geen flauw idee of je hiermee guild wars 2 op max kunt spelen. Zo ver ik weet zijn er nog geen systeemeisen gereleased.
Qua verwachte specs en gebaseerd op de pc's die ze gebruikten tijdens game-shows zit ik wel goed. Maar of deze setup een goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft weet ik niet, en of dit wel goed met elkaar werkt. Vandaar dat ik de mening vraag van meer ervaren mensen. Ik heb tot nog toe alleen maar kant-en-klare pc's en een laptop gehad, een enkele keer een videokaart en geheugen ge-upgrade. Meer niet.

• SN4K3
Ja het boekje heb ik al lang bestudeerd maar de beschrijvingen zijn vaag. Klopt geen zak van. er staat dan bijvoorbeeld power led header bij 3 pinnen en op het moederbord zelf staat her bij de cluster pinnen waar je normaal al die shit in drukt...

[Voor 37% gewijzigd door SN4K3 op 29-02-2012 18:53]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
SN4K3 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:46:
Ja het boekje heb ik al lang bestudeerd maar de beschrijvingen zijn vaag. Klopt geen zak van. ook viel net de steoom uir toen ik em aan deed :(
Heb je geen wit blokje waar al die stukjes op komen? Daar staat alles op welke aansluiting je moet insteken.

En ja dat zal je probleem van aan uit knop wel verhelpen

dit bedoel ik ^

[Voor 8% gewijzigd door yzx op 29-02-2012 18:56]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 17:04

RoofTurkey

PredatorKalkoen

SN4K3 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:46:
Ja het boekje heb ik al lang bestudeerd maar de beschrijvingen zijn vaag. Klopt geen zak van. er staat dan bijvoorbeeld power led header bij 3 pinnen en op het moederbord zelf staat her bij de cluster pinnen waar je normaal al die shit in drukt...
Probeer eens op internet (bij voorkeur vanaf een pc, maar kan ook vanaf smartphone) te kijken naar de handleiding die op de site van de fabrikant staat, vaak is deze veel uitgebreider en staan er duidelijke grote plaatjes van dit soort aansluitingen.

Grillmeister

• SN4K3
Hey alles werkt reset power en ledjes, dank u zeee. ik had even snel bij google wat ingetypt en kwam per abuis bij asrock site terecht. :)

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een upgrade van m'n zwager z'n gamesysteem (huidig: c2d 6XXX, 4gb, 4870). In principe hoeft hij geen overclocked systeem te hebben. Ik heb daarom de i5 2500k buiten beschouwing gelaten. Tevens wil hij logischerwijs ook geen gebruik maken van de geïntegreerde graphics en aangezien hij er alleen maar mee gamed, is er ook geen reden om voor een i7 2600k te gaan.
Toch heeft de i7 3820 waar ik nu voor heb gekozen net zoals de i7 2600k wel hyperthreading.

De redenen dat ik voor de i7 3820 heb gekozen zijn o.a. niet hyperthreading maar wel de volgende:
-Systeem hoeft niet zwaar overclocked te zijn.
-Hij wil in de toekomst evt. de mogelijkheid hebben om te upgraden en aangezien socket 2011 net wat nieuwer is, is een upgrade van bijv. de cpu een stuk later nog mogelijk.
-De 3820 heeft geen geintegreerde graphics.
-2x 16x is beschikbaar op dit platform voor later een evt. tweede 7950.
-Hij's qua spec's iets beter dan de bovengenoemde K's.

Nu weet ik dat Ivy Bridge er over een paar maanden aan komt en uit gaat komen op socket 1155, maar als het goed is komt er later ook Ivy Bridge E uit op socket 2011 en ik heb nog nergens kunnen lezen dat de huidige socket 1155 boards geschikt zijn voor het latere Ivy Bridge. Zijn er redenen om toch nu al voor een Sandy Bridge te gaan op socket 1155? Want ik twijfel namelijk erg tussen een 2x00K en de 3820 op X79. Hij vind futureproof zijn en de mogelijkheid om evt. later makkelijk up te graden voornamelijk een belangrijk issue.

Dit is de configuratie die ik op dit moment in gedachte heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock X79 Extreme3€ 186,30€ 186,30
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 277,53€ 277,53
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5€ 399,-€ 399,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 139,90€ 139,90
2Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 23,42€ 46,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.049,57

Een duur highend motherboard heeft hij in principe niet nodig en komt daarom ook niet voor in het lijstje. Hij wilde eerst voor 32gb geheugen gaan, maar ik heb uitgelegd dat dat voor gaming geen zin heeft. Ik heb daarom ook voor 8gb gekozen omdat hij soms wel wat dingetjes op de achtergrond heeft draaien en er op die manier nog wat ruimte voor speling is. Zoals zichtbaar is, heb ik gekozen voor 4x 2gb ten behoeve van quad channel. Kan ik ook quad channel bereiken dmv 2x 4gb? Want als dat zo is, gaat m'n voorkeur daar naar uit. De componenten die niet in het lijstje voorkomen (keyboard, cooler, monitor, opslag hd enz.), hebben we al.

Wat denken jullie van m'n keuze om voor X79 te gaan en m'n lijstje? Alvast bedankt.

edit:
graka, ssd ben ik in principe denk ik wel over uit :) het gaat mij denk ik meer om het mobo en platform/cpu-keuze.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:07
chim0 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:52:
[...]

Klopt, dat staat ook op hun site maar weet niet of het werkelijk zo is.

http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3973#bios

Maar tegenwoordig is alles van goede kwaliteit hoor. Zelfs het goedkoopste moederbord.

[...]

Dat is wel vreemd idd.

Heb je hem in een andere PC geprobeerd?
Ik heb zelf de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
En met de nieuwe beta bios zijn inderdaad de coldboot problemen opgelost, na het flashen van deze bios geen enkel probleem meer ondervonden

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

temp00 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:23:
Een duur highend motherboard heeft hij in principe niet nodig en komt daarom ook niet voor in het lijstje. Hij wilde eerst voor 32gb geheugen gaan, maar ik heb uitgelegd dat dat voor gaming geen zin heeft. Ik heb daarom ook voor 8gb gekozen omdat hij soms wel wat dingetjes op de achtergrond heeft draaien en er op die manier nog wat ruimte voor speling is. Zoals zichtbaar is, heb ik gekozen voor 4x 2gb ten behoeve van quad channel. Kan ik ook quad channel bereiken dmv 2x 4gb? Want als dat zo is, gaat m'n voorkeur daar naar uit. De componenten die niet in het lijstje voorkomen (keyboard, cooler, monitor, opslag hd enz.), hebben we al.

Wat denken jullie van m'n keuze om voor X79 te gaan en m'n lijstje? Alvast bedankt.
Je verhaal is een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je 'dit hoeft niet, dat hoeft niet', maar aan de andere kant kies je voor socket 2011, het (ultra) high-end platform. Je zegt dat er geen duur moederbord hoeft te komen, maar hebt wel een moederbord van 180 euro gekozen. Dat valt gewoon onder de noemer duur moederbord én high-end. Op zich is dat allemaal best prima, maar weet wel waar je mee te maken hebt :)

Ik zou overigens ook niet kiezen voor 4 x 2 GB, zelfs niet met quad channel. Zo sluit je de mogelijkheid tot later upgraden wel al erg uit.

Persuader of bytes.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

De redenen dat ik voor x79 heb gekozen heb ik duidelijk beargumenteerd. Als het één en ander niet klopt, dan nodig ik je uit om er iets zinnig over te zeggen, want juist op dat punt wil ik graag advies. Als je kijkt naar de huidige prijzen van de x79 boarden, is dat geen duur board (http://www.alternate.nl/h...Count=6&bfbox=0&order=5). Maar nogmaals, als ik ergens abuis ben, hoor ik het graag.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

temp00 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:57:
De redenen dat ik voor x79 heb gekozen heb ik duidelijk beargumenteerd. Als het één en ander niet klopt, dan nodig ik je uit om er iets zinnig over te zeggen, want juist op dat punt wil ik graag advies. Als je kijkt naar de huidige prijzen van de x79 boarden, is dat geen duur board (http://www.alternate.nl/h...Count=6&bfbox=0&order=5). Maar nogmaals, als ik ergens abuis ben, hoor ik het graag.
Het lijkt me duidelijk dat 2011 geen high-end noemen niet klopt :p Dan mag het voor een x79-bord niet duur zijn, maar voor moederborden in het algemeen zit je wel in de duurdere consumentenklasse. x79 is in zijn algemeenheid namelijk gewoon vrij duur.

Verder maak je op zich geen hele gekke keuzes, ik ben nu even op jacht naar een 1155-bord dat ook 16x16 doet, want dat is eigenlijk het enige dat echt een verschil maakt. Dat zijn echt ook vaak betrekkelijk dure borden, dus wellicht is het verschil niet dusdanig groot dat het stom zou zijn toch voor x79 te gaan. Daarbij is wel van belang dat je verder niet grandioos inlevert op features die je ook gaat gebruiken.

Als je het juiste bord kiest is Ivy overigens ook op de huidige 1155-borden te gebruiken. Het is alleen ietwat onduidelijk welke features er bij komen bij Ivy (vooral op gebied van energiebesparing en dergelijke dingetjes) en of je daar voluit gebruik van kunt maken met een huidig bord. Gebruiken kan sowieso tot op het niveau van een Sandy Bridge (met bijkomende voordelen van het kleinere proces et cetera), maar of de features gelijkwaardig zijn aan die van een Ivy 1155-board is onduidelijk.

Persuader of bytes.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Camacha zegt anders behoorlijk wat zinnigs als je het mij vraagt.. (lees: niet gelijk zo vijandig opstellen aub)
temp00 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:23:
De redenen dat ik voor de i7 3820 heb gekozen zijn o.a. niet hyperthreading maar wel de volgende:
-Systeem hoeft niet zwaar overclocked te zijn.
Een 2500K wil niet zeggen dat je moet overklokken.
-Hij wil in de toekomst evt. de mogelijkheid hebben om te upgraden en aangezien socket 2011 net wat nieuwer is, is een upgrade van bijv. de cpu een stuk later nog mogelijk.
Futureproof is een bullshit-verhaal, because the future is now.
-De 3820 heeft geen geintegreerde graphics.
Alsof die geïntegreerde graphics in de weg zitten bij een 2500K?
-2x 16x is beschikbaar op dit platform voor later een evt. tweede 7950.
16x is niet nodig om goed gebruik te kunnen maken van een 7950.
-Hij's qua spec's iets beter dan de bovengenoemde K's.
Qua specs misschien, maar voor gamen..
In het kort: je koopt een duur platform voor een simpele taak als gamen. Verder niks.. dan is het nogal duurkoop en economisch onverantwoord. Dus mits je geld over de balk wilt gooien (en dus gewoon geilt op hardware) koop je dus zo'n setup. Anders doe je verstandig en koop je een 'elcheapo' setup, daarmee bespaar je aardig wat geld en kun je meer dan fatsoenlijk gamen.

Specs

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
chim0 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:12:
[...]

Als ik deze reviews pricewatch: Arctic Cooling Silentium T1 Pro (ATX, 500W, Zwart/Zilver) lees, is het wel krap allemaal maar er past een 8800 GTS in dus een 7950 meot ook wel passen. Die voeding zit wel op een vreemde plek en is niet verwisselbaar?

[...]

Ik weet niet hoe goed de kwaliteit van die voeding is. Kan je het beste vragen in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29. Volgens die tweede review is z'n voorganger gemaakt door Seasonic dus als deze dat ook is, zit je meestal wel goed. Als ie echt 500 watt kan leveren, is het wel voldoende voor een i5 + 7950 maar geen idee over de kwaliteit.
De koeler is zo groot ... met een beetje modificatie zit ie letterlijk 1 mm van de zijpaneel :)
Echter de radeon 7950 kreeg ik er echt niet in. De Arctic T1 gaat dus naar zolder :)

Even aan het zoeken geweest voor een nieuwe stille kast + voeding.
Wat vinden jullie van deze?
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Sileo 500€ 54,90€ 54,90
1be quiet! Pure Power L8 730W€ 68,96€ 68,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 123,86

Moet een scythe mugen 2 in passen, en de radeon 7950.

[Voor 52% gewijzigd door MarlonB op 29-02-2012 21:49]

• SN4K3
Geachte lezer,

Ik heb een klein probleem met mijn televisie instellingen en computer. De instellingen staan op 1080p. Ik geloof dat de resolutie dan 1920 bij 1080 of iets dergelijks is. Op het bureaublad heb ik er niet echt last van ook al kan ik met moeite test lezen maar in games mis ik ineens ongeveer 3cm van mijn scherm aan alle kanten. Ik heb voor de lol even red alert en generals zero hour gedaan misschien dat daardoor de resolutie wat raar is omdat het oudere spellen zijn.

Ik ben nu wargame european escalation aan het downloaden van steam en hopelijk is daar alles wel normaal.

Is er misschien een manier om standaard bij websites 150% in te zoemen? Bij chrome kon ik dit namelijk niet vinden. Ik heb al de dpi (o.i.d.) aangepast zodat pictogrammen en dergelijke groter zijn.

[Voor 89% gewijzigd door SN4K3 op 01-03-2012 00:03]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Alle branders/lezers maken herrie tijdens het installeren.
Lees ook de discussie vanaf hier: hitmaan212 in "[BBG] High-end gamesysteem maart 2012"

Vraag me nu alleen nog meer af hoe hitmaan erbij komt dat de lite on beter zou zijn dan de sony.
(ook al zei hij 'mogelijk stiller', blijkbaar maakt het dus niks uit)

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Met high-end bedoelde ik meer dat hij geen uitgebreide opties zoals bluetooth, 2x lan, dure geluidschip, extended oc/tweak opties nodig heeft, maar dat had ik misschien wat beter toe moeten lichten en iig 'niet high-end' niet in de mond moeten nemen mbt x79 :P. Dat Ivy ook op de huidige boarden gaat werken wist ik niet omdat ik zoals in m'n eerste post al aangaf er nog nergens iets over had gelezen. Ik had vanmiddag ook even Alternate gebeld om te vragen of hun wisten welke boarden uit hun assortiment er geschikt voor zijn, en hun wisten het ook nog niet (maar goed...Alternate 8)7). In ieder geval een mooi feitje om mee in de overweging te nemen.

@Freaky Maus:
Tsja ligt er maar net aan hoe je het opvat. Ik heb in m'n reactie tegen Camacha absoluut niks vijandigs bedoelt. Als het zo is overgekomen bied ik daar uiteraard m'n excuses voor aan. Jouw reactie dat ik maar niet rekening met de toekomst moet houden (iets wat m'n zwager duidelijk wenst) omdat dat "bullshit" is en dat ik "geil" op hardware daarentegen vind ik weer wat minder. Hij had zelf overigens duurdere spullen uitgezocht en z'n budget ligt rond de 1200 euro omdat hij een goede bak wil hebben waar hij voorlopig ff mee vooruit kan. Als het goedkoper kan dan is dat natuurlijk lekker, maar heel zuinig hoef ik niet te doen.

Anoniem: 171551

Hallo mensen,

Na een paar jaar ben ik weer toe aan een nieuwe pc en na een paar jaar ben ik ook helemaal vergeten wat ik allemaal over pc's wist :P Daarom zou ik graag wat hulp willen in de vorm van bevestigingen of aanpassingen voor het hieronder beschreven systeem. Ik speel met name MMORPG'S (binnenkort Guild Wars 2) en FPS (Battle Field)..

Waaraan mijn gamesysteem moet voldoen is:
- beest van een videokaart;
- SSD moet er in;
- 3D monitor.

Budget is € 2.000.

Behuizing: Corsair Obsidian 550D € 123
Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold 800W € 136
Processor: Intel i7-2600K 3.4GHz socket 1155 € 290
Koeling: Zalman CNPS12X € 73
Moederbord: Asus P8Z68-V/GEN3 socket 1155 € 151
Geheugen: Corsair Vengence 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit € 90
Harde schijf: Seagate Barracuda 1TB 3.5inch € 97
SSD: OCZ Agility 3 SSD 120 GB 2.5inch € 130
Blu-ray brander: LG Blu-ray brander 10X € 77
Grafische kaart: EVGA Nvidia GeForce 580GTX 3GB € 510
Card reader: € 15
3D Monitor: Samsung Syncmaster S23A700D € 249
Totaal € 1.941

Prijzen zijn, m.u.v. de monitor, van de website van Mycom (gisteren).

Alvast bedankt voor de reacties.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 171551 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:03:
Hallo mensen,

Na een paar jaar ben ik weer toe aan een nieuwe pc en na een paar jaar ben ik ook helemaal vergeten wat ik allemaal over pc's wist :P Daarom zou ik graag wat hulp willen in de vorm van bevestigingen of aanpassingen voor het hieronder beschreven systeem. Ik speel met name MMORPG'S (binnenkort Guild Wars 2) en FPS (Battle Field)..

- SSD moet er in;
- 3D monitor.

Budget is € 2.000.

Totaal € 1.941

Voor minder geld heb je een HD7950 die dezelfde prestaties, zoniet betere prestaties levert dan een 580GTX. Als SSD zou ik degene nemen uit de 1ste post (Samsung). Geheugen is serieus overkill, 8 GB is voldoende. Ook kan je met een i5 2500K al voldoende vooruit voor te gamen! Moederbord vind ik zeker ok, heb zelf de P8Z68-V/ PRO - GEN3 en ben ik zeer tevreden van. Voeding en kast ken ik niet voldoende van om je mee te helpen maar voor 1 kaart is die 800 watt sowieso te veel en dus overkill. Scherm laat ik aan iemand anders over... En als CPU cooler neem je beter de Scythe Mugen 2 Rev. B (ook uit 1ste post van deze thread), goedkoper en koelt minstens zo goed.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

• Tyreaven
  • Laatst online: 17-05-2022
hoi beste tweakers!

Een paar dagen geleden is mijn computer van nu alweer 7 jaar oud helaas overleden :'( . Het was een "gaming-computer" die ik destijds voor 1000 euro heb gekocht in de Mediamarkt.
Als ik nu terugdenk sla ik mezelf voor de kop, want ik had veel beter zelf een kast kunnen samenstellen voor een lagere prijs en betere performence.

Dus dat wil ik nu ook gaan doen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nogal een noob ben op dit gebied
Ik heb al een paar dagen lang heel wat threads doorgespit op deze forums(vooral deze), om zoveel mogelijk op de hoogte te komen van de goede componenten die ik kan gebruiken.
Ik heb een hele hoop lijsten met onderdelen gezien etc en ik heb vandaag besloten er zelf eens 1 samen te gaan stellen.
Maar ik vind het heel moeilijk eerlijk gezegd, omdat ik niet een domme fout wil maken en iets kopen alleen om te ontdekken iets anders beter voor mij was geweest. Wat frustrerend voor mij is, is dat ik alle nummers en letters etc die de performence aangeven niet goed snap. En ik begrijp ook dat er dus alleen bepaalde combinaties zijn en dat je niet zomaar Moederboord X en Videokaart Y en Processor Z kan opelkaar kan zetten.

Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar ik nu precies moet beginnen bij het begrijpen van het zelf inelkaar zetten van een PC.
Ik heb zelf gezocht naar een soort beginnersweg naar het samenstellen van een Systeem maar ik kon het niet vinden als het er wel is
Zou iemand mij misschien opweg kunnen helpen mbv. een paar links?

(sorry als dit een verkeerde thread is, ik zet het graag ergens anders als dat zo is)

• Zarrack
  • Laatst online: 08-04 15:54
In je "MY TNET" kun je wenslijsten aanmaken, als je dan de pricewatch gebruikt kun je onderdelen die je wilt hebben direct aan je wenslijst toevoegen.
Ik lees in je post overigens niet wat je met de nieuwe pc wilt doen? Misschien is het handig om even de topicstart te lezen en deze vragen te beantwoorden, anders wordt het lastig voor ons om je te helpen:)

• Tyreaven
Hoi Zarrack,

Bedankt voor je snelle reactie! En sorry, ik zal het allemaal netjes neerzetten :*)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1000 Euro, iets meer kan ook tot max 1200.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Ik heb al een muis, toetsenboord, geluidstysteem en beelscherm. Het beeldscherm is een 20inch LCD Monitor van HP. (als het beter is hem te veranderen dan hoor ik dat graag)

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD klinkt goed, het liefst alles wat ik nodig heb om mijn game-ervaringen het meest ultiem te maken.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik ga niet overklokken, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden worden.
Voor de rest zou ik graag World of Warcraft de nieuwste expansion op ultra willen spelen. En ook diablo 3 wanneer die eindelijk uitkomt ook zeer hoge kwaliteit willen spelen (tot zover dat kan in mijn budget).
Wat ook handig zou zijn is de capaciteit om bv WoW te draaien, samen met internet browser, skype, itunes en misschien andere programma's zonder enige vertragings problemen O+

Wat voor soort gamer ben je?
Ik houd voor het merendeel dus van MMO-RPG's , maar ik vind shooters ook leuk om te spelen.

• Tyreaven
Ik heb een lijst gemaakt met wat ik dacht dat goed zou zijn.

Alstublieft geef zoveel mogelijk kritiek op deze lijst want ik heb echt totaal geen verstand van goede combinaties etc. (ik ben trouwens toch niks vergeten?)

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,-€ 92,-
2Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 65,98
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 187,-€ 187,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 280,-€ 280,-
2Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 20,40€ 40,80
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 235,-€ 235,-
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 114,20€ 114,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.052,48

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Tyreaven,
  • Ik zou in plaats van 4*2GB ram echt 2*4 gebruiken: bijvoorbeeld deze: pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
  • Ook zou ik even nagaan of je voeding wel voldoende is, [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
  • En ik zou overwegen om een 128GB ssd te nemen (lijkt me voldoende voor OS en games) en er een normale hdd van 1 of 2 TB tegen over te zetten.
  • En één cpu cooler lijkt me meer dan voldoende.. ik zou het erg knap vinden als je die tweede er ook op weet te krijgen.
Maar bovenal, als je zelf de laatste post hebt.. edit hem dan ipv 2x te posten.

Scientia potentia est

• Tyreaven
Hey martijn,

Bedankt voor de reactie.
Allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden voor de dubbele post, ik zal in de toekomst altijd editen als ik de laatste post heb.(Dit is de eerste keer dat ik hier post, dus heb nog veel te leren)

Dankjewel voor je advies, ik heb de SSD 256GB vervangen voor een 128G en een 2TB HDD erbij gezet en ik ben nog goedkoper uit ook!
Wat ik wel denk is of ik niet beter af ben met die 256GB voor games van de toekomst? Of is dat nonsense?

Heb ook de 4x2GB ram vervangen met 2x4GB (ik dacht eigenlijk dat ik dat al had, maar ik had niet door dat je 2keer 2 koopt als 1 pakket haha)

Die ene CPU koeler ook eruit gegooid en ik ga nu checken wat ik precies nodig heb als voeding.

• Zarrack
Tyreaven schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 07:24:
Ik heb een lijst gemaakt met wat ik dacht dat goed zou zijn.

Alstublieft geef zoveel mogelijk kritiek op deze lijst want ik heb echt totaal geen verstand van goede combinaties etc. (ik ben trouwens toch niks vergeten?)

#ProductPrijsSubtotaal
2Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 65,98
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 280,-€ 280,-
2Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 20,40€ 40,80
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 235,-€ 235,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.052,48
Je voeding is misschien wat aan de magere kant, ik zou voor een 550W model gaan. Voorderest zie ik geen minpunten maar ik zal er vanmiddag tijdens mijn lunchpauze nog even goed naar kijken.

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
Beste tweakers,

Een vriend van mij wil een nieuwe pc. Nou wil hij geen gamesysteem maar aangezien hij producer is wil hij een systeem dat snel en krachtig is. Hij gaat dus niet gamen en heeft dus geen zware videokaart nodig.
Een geluidskaart is in dit geval veel belangrijker, echter heeft hij daar de meeste verstand van dus die had hij zelf al uitgezocht. Nu aan mij de taak om een goede pc samen te stellen.

Hij gaat het dus gebruiken voor produceren van muziek met relatief zware programma's.
Speelt geen games, kijkt er geen films op.
Gaat voor de rest internetten en downloaden.
En gaat gebruik maken van office.
Hij moet een tijdje mee gaan, zeg 3/4 jaar. Maar een tussentijdse update zal toch noodzakelijk zijn.
Budget: €600 euro, exclusief geluidskaart. Mocht dit nou echt te weinig zijn of krijg je voor meer geld echt een forse vooruitgang qua prestaties, zou ik dit ook graag horen.

Ik was aan de hand van de BBG op het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 71,50€ 71,50
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,51€ 15,51
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 92,95€ 92,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,80€ 42,80
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 104,90€ 104,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 75,-€ 75,-
1Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI€ 28,-€ 28,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,16

Mijn vraag is of dit een goed systeem voor hem is? Ik zelf had de ssd gedacht omdat hij gebruik maakt van zware programma's voor het produceren van muziek. Daarnaast leek mij het dus ook handig veel intern geheugen en een krachtige processor in te bouwen. Heb ik zo goed gedacht of denken jullie daar totaal anders over?

En ten slotte, is de videokaart voldoende of gaat dat echt de snelheid van het hele systeem eruit halen?

Graag jullie mening!

Met vriendelijke groet,

Nick

Anoniem: 405268

Hallo iedereen,
Ik ben van plan binnenkort mijn computer een upgrade te gaan geven.
Ik heb nu een i5 750 en een 5770 met 4 GB ram geheugen.
ik heb al twee harde schijven best oude maargoed het zijn dezelfde dus ben ook van plan die is in raid 0 te zetten en ik heb een ssd namelijk een crucial m4 64gb.
Ik heb een voeding van 620W een Cooler Master Real Power m620.
ik wil upgraden naar
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition€ 253,51€ 253,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,61

Ik wil graag mijn Hardeschijven meenemen en mijn voeding.
Ik speel hardcore games en ik wil ook gewoon dat alles erg strak loopt.
Mijn keuze voor de videokaart is omdat ik ook graag de twee spellen die er bijzitten wil hebben dus die wil ik graag zo houden.
Mijn vragen zijn:
Is het nog slim om mijn geheugen meteen mee te upgraden of maakt dat niet zoveel prestatie winst en trekt mijn voeding het nog dan als ik die nieuwe graka erin zet.
Mijn max budget is 650-700 en suggesties zijn erg welkom.

Met vriendelijke groet,
Friso

• MrFox
  • Laatst online: 13:53
Hallo allemaal,

Onderstaande heb ik samengesteld als allround game/werk PC. Hij moet 4-5 jaar mee gaan. Voordat ik ga bestellen vroeg ik me af of er nog op/aanmerkingen zijn op deze combinatie.

Rond de 1000 euro inclusief monitor, muis en toetsenbord.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Heb geen oude componenten, ben er nog niet uit welk toetsenbord en muis ik neem (evt. suggesties welkom).

Wilde eerst een systeem maken dat 'future proof' was (dus met uitgebreider moederbord, voeding). Doe dit niet omdat (1) ik dan boven mn budget uitkom (2) ik verwacht dat over 4-5 jaar standaarden anders zullen zijn, dus nieuwe onderdelen niet compatibel zullen zijn met dit systeem.
P67 chipset om de i5 2500k eventueel te kunnen overclocken.
Heb (nog) niet de behoefte aan een SSD, steek dat geld liever in een videokaart.

SWTOR, Mass Effect 3, Diablo III, Starcraft

Bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Point of View GeForce GTX570€ 286,10€ 286,10
1Seagate Barracuda ST1000DM003 , 1TB€ 89,-€ 89,-
1BenQ G2420HDBL€ 137,90€ 137,90
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,20€ 14,20
1Lancool PC-K58 Zwart€ 59,90€ 59,90
1be quiet! Pure Power L8 630W€ 61,59€ 61,59
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G€ 36,90€ 36,90
1Gigabyte GA-P67-DS3-B3€ 72,60€ 72,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,19

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:58
Ik wil graag een systeem in elkaar zetten, Ik heb nog een (oudere) videokaart voor tijdelijk.

600-700 euro.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Tv 32inch full hd en een tijdelijke videokaart.
SSD, geen HDD
Nee
Vooral lichte games, word ook gebruikt voor hd films.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,60€ 14,60
1Antec Sonata III 500€ 94,90€ 94,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 32,99
1AMD FX-8120 Black Edition€ 159,90€ 159,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 92,95€ 92,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 39,60€ 39,60
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,94

Wat vinden jullie ervan?

• Zarrack
Anoniem: 405268 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:15:
Hallo iedereen,
Ik ben van plan binnenkort mijn computer een upgrade te gaan geven.
Ik heb nu een i5 750 en een 5770 met 4 GB ram geheugen.
ik heb al twee harde schijven best oude maargoed het zijn dezelfde dus ben ook van plan die is in raid 0 te zetten en ik heb een ssd namelijk een crucial m4 64gb.
Ik heb een voeding van 620W een Cooler Master Real Power m620.
ik wil upgraden naar
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,61

Ik wil graag mijn Hardeschijven meenemen en mijn voeding.
Ik speel hardcore games en ik wil ook gewoon dat alles erg strak loopt.
Mijn keuze voor de videokaart is omdat ik ook graag de twee spellen die er bijzitten wil hebben dus die wil ik graag zo houden.
Mijn vragen zijn:
Is het nog slim om mijn geheugen meteen mee te upgraden of maakt dat niet zoveel prestatie winst en trekt mijn voeding het nog dan als ik die nieuwe graka erin zet.
Mijn max budget is 650-700 en suggesties zijn erg welkom.

Met vriendelijke groet,
Friso
Wat versta je onder hardcore gamen?

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 14:55
mitsumark schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:43:
Sorry, de 970 extreme3 is wel degelijk minder dan de 870 extreme3, de 970 extreme4 is gelijkwaardiger.
http://tweakers.net/price...e/47/291188;288146;285746
(voornamelijk kwa pcie sloten)
Als ik maar 1 VGA ga steken is de 970 Extreme3 dus evengoed dan de extreme4?

@Zarrack Veel (bijna alle pc games spelen) en het liefst op max met wat aanpassingen op het gebied van aa en shadows misschien

• Zarrack
dat gaat em niet worden met de 6950 denk ik. Op welke resolutie game je?

Op 1080p ik hoef niet persé alles op max hoor en ik heb de reviews gezien en de framerates spraken me wel aan op de verschillende games .

Anoniem: 448595

Mensen,

Weet niet zeker of ik het hier moet plaatsen of het in grafische kaarten topic (enige probleem is de GPU), maar ik wil een nieuwe computer gaan bouwen, vooral om te gamen en hij moet ook technische software om te modelleren (Autodesk Inventor, siemens NX, solidworks) een beetje fatsoenlijk kunnen draaien.

500-600euro, eigenlijk in de BBG net tussen budgetgame en gamesysteem in.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Acer full HD monitor met HDMI aansluiting, muis en toetsenbord heb ik nog liggen

SSD nog niet, is me nog te duur.

Nee

Strategy/shooters en af en toe RPG's: Total war serie, BF3, Diablo 3 en straks GTA IV moet hij zeker kunnen draaien.

Wil als basis het gamesysteem uit de BBG gebruiken, maar wil vooral voor de grafische kaart een goedkoper alternatief:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 66,70€ 66,70
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 71,50€ 71,50
1Thermaltake V3 BlacX Edition€ 36,40€ 36,40
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 38,81€ 38,81
1AMD Phenom II X4 960T Black Edition€ 104,90€ 104,90
1Sapphire HD6950 2GB Dual Fan€ 241,75€ 241,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,16

Wat zijn nou voor de GPU goede alternatieven?

Anoniem: 353107

Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw systeem. Ik heb me zodanig kunnen beheersen en gewacht tot de nieuwe BBG. Staan een hoop goede tips bij.

Inclusief beeldscherm ongeveer 750-900 euro.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Nee ik had een laptop en die was zodanig verouderd dat ik hem het raam heb uit gegooid 8) . Ik heb dus ook een beeldscherm nodig. Wat ik wel heb is een geluidssysteem en toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een SSD niet voor mij nodig is, daar valt dan ook op te besparen. Ik heb overleg gehad met een vriend van me en samen met de BBG ben ik op deze setup gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 66,70€ 66,70
1Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB€ 104,50€ 104,50
1Iiyama ProLite E2475HDS€ 159,90€ 159,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 38,81€ 38,81
1AMD Phenom II X4 980 Black Edition€ 152,32€ 152,32
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,73

Let op hier komen nog de verzendkosten bij en ik zou het graag door een winkel in elkaar willen laten zetten (windows erop doe ik zelf wel, maar sleutelen laat ik i.v.m garantie graag door een ander doen).
Ik ben niet echt een "hardcore" gamer. Ik speel veelal FPS's en wat sportgames als Fifa PES etc. Ik gebruik mijn computer ook regelmatig om het een en ander te downloaden (ow ik zit nog wel te wachten op de nieuwe diablo, of is die al uit).

Nu vroeg ik mij af of dit systeem een beetje bij elkaar past en of het zin heeft om een AMD 980 erin te zetten in plaats van de BBG 960. Daarnaast vroeg ik me af of de Corsair XMS er wel in past (had zelf namelijk voor een low profile gekozen). Zijn er echt nog punten waarop verbeterd moet worden? Ik heb er voor gekozen om een iets goedkopere videokaart te nemen. Die kan ik na +/- 2 jaar weer vervangen voor een betere was de gedachte.

Ok alvast bedankt voor de reactie. Greetz Joost :9

• Zarrack
Anoniem: 405268 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:16:
Op 1080p ik hoef niet persé alles op max hoor en ik heb de reviews gezien en de framerates spraken me wel aan op de verschillende games .
Voor nu wel ja. Als je iets toekomstgerichter bezig wilt zijn zou ik toch iets meer budget vrijmaken of nog even doorsparen.

• MrFox
@RN90

Volgens mij komt de GTX560ti (pricewatch: Gigabyte GV-N560UD-1GI) wel in de buurt van de HD6950 (http://www.hwcompare.com/...-vs-radeon-hd-6950-2gb/).

Maar dat was mijn vraag totaal niet. Mijn vraag is of die voeding het nog trekt. Ik wil gewoon verbetering in mijn pc en dat heb ik met deze upgrade 200% dus ik wil dit systeem maar ik wil weten of die voeding het trekt

• Zarrack
die 620W voeding lijkt mij voldoende.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 171551 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:03:
Hallo mensen,

- SSD moet er in;
- 3D monitor.

Budget is € 2.000.

Totaal € 1.941

Ik zou gaan voor een crucial m4 128gb ssd en een 7950 gpu van een merk naar jouw smaak. Ik heb deze monitor ook (voor dezelfde prijs toevallig) en ik moet zeggen dat er qua specs niets beter is, maar ook in de praktijk is deze een beest. Gewoon prachtige kleuren, 3D werkt ook goed, 120hz lekker vloeiend beeld, ga zo maar door... :)

Edit: Voor een kast is deze pricewatch: Aerocool XPredator Evil Black Edition (EN56472) trouwens ook een hele fijne, hij is ook verkrijgbaar in het zwart en in het zwart met wit. Uiterlijk is natuurlijk naar eigen mening goed of niet, maar het innerlijk is heel, heel erg fijn om een pc in te bouwen. Geen aparte brackets voor bijvoorbeeld een SSD, zit namelijk al ingebouwd in de 3,5" brackets. Ook zitten er al rubbertjes tussen de brackets en de HDD schroefjes, om je kast niet te laten trillen door een HDD. Veel ruimte, ingebouwde fancontroller, zeker een aanrader.

[Voor 17% gewijzigd door RoofTurkey op 01-03-2012 15:31]

Grillmeister

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:25
Beste mede-tweakers,

Recent is mijn moederboard overleden na een aantal jaren goede dienst. Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuw systeem, met core-componenten voor rond de 300 euro (ex btw)

Op dit moment wil ik nog een videokaart kopen, maar ik koop wel een systeem wat op de toekomst is voorbereid. Ik wil later de optie hebben om videokaart te kopen, en dan actuele games op 'normaal' niveau te spelen. Omdat ik het nu toch te druk heb voor extreem gamen stel ik die keuze echter nog ff uit. Maar ik heb wel een PC nodig op redelijk korte termijn voor werk en studie.
Daarom kies ik een moederbord met on-board video, eventueel aangevuld mijn huidige (oude) kaart de 8600GT.

Ik ben op dit systeem uitgekomen, en ik hoor heel graag commentaar!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z68 PRO3 GEN3€ 84,40€ 84,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 338,19

Omdat ik geen Die-hard pc-gamer meer ben, heb ik geen interesse in SLI of Crossfire en ben ik uitgekomen op een redelijk goedkoop moederboard, vergeleken met de processor. Mijn vraag is echter of dit slim is, of dat ik niet beter voor een duurdere variant, bijvoorbeeld de Z68 Extreme 3 Gen3?
Als het niet nodig is, ga ik liever voor de huidige, elke euro die ik bespaar is er 1 8)

Tevens twijfel ik of ik niet gewoon de boxed koeler kan gebruiken tov de mugen. Mijn huidige voeding is ook niet al te stil dus voor de herrie hoef ik het niet te doen...

Over dit moederboard (uit bovenstaande wenslijst dus) is echter nog weinig bekend, alleen een review van een duitse site (Overclocked Inside) waar hij wel goed uit de bus kwam. Het blijft natuurlijk echter een risicotje vergeleken met de Gen 3 die 30 euro duurder is....

[Voor 8% gewijzigd door KingKoning op 01-03-2012 16:47]

• MrFox
@KoningL

Je hoeft niet te overclocken aangezien je een i5 2500 neemt (niet de 2500k). Daarom is het niet nodig om een z68 chipset te nemen. Volgens mij kun je prima wegkomen met een h61chipset en dus een goedkoper moederbord (bv. pricewatch: Asrock H61M/U3S3). Ik neem hierbij ook aan dat je niet binnenkort een ivy bridge processor wil kopen.

Volgens mij voldoet de standaard koeler.

[Voor 21% gewijzigd door MrFox op 01-03-2012 17:17]

• KingKoning
  • Laatst online: 16:25
MrFox schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:10:
@KoningL

Je hoeft niet te overclocken aangezien je een i5 2500 neemt (niet de 2500k). Daarom is het niet nodig om een z68 chipset te nemen. Volgens mij kun je prima wegkomen met een h61chipset en dus een goedkoper moederbord (bv. pricewatch: Asrock H61M/U3S3). Ik neem hierbij ook aan dat je niet binnenkort een ivy bridge processor wil kopen.

Volgens mij voldoet de standaard koeler.

Past jou 8600GT trouwens wel op de Asrock Z68 PRO3 GEN3? De 8600GT heeft een PCI-e 16x nodig, deze is niet aanwezig op de Asrock Z68 PRO3 GEN3 (en dit moederbord heeft een PCI-e 3.x 16x ipv de 'normale' PCI-e 2.x 16x). Of is het allemaal backwards compatible?
Volgens mij wel, Het moederboard ondersteund sowieso alleen PCI-e 3.x icm Ivy Bridge. Met Sandy Bridge alleen 2.0
Uit de specs (http://www.asrock.com/mb/...p?Model=Z68%20Pro3%20Gen3) maak ik op dat het backwards compatible is, maar ik zal ook ff naar de H61 kijken, thanx!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 04:05
Ik heb een tijd terug al een keer een setup gepost, maar ben nog steeds bezig deze te finetunen.
Dit systeem zal worden gebruikt voor grafische toepassingen (Adobe CS, etc.), video, en gaming (BF3).

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium€ 66,20€ 66,20
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 166,90€ 166,90
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,30€ 86,30
2Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm€ 8,70€ 17,40
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 259,65€ 259,65
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 531,38€ 531,38
1be quiet! Straight Power E8 600W€ 99,-€ 99,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 158,75€ 158,75
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,10€ 84,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.632,48

Mensen met op- of aanmerkingen op deze setup, zoals compatibiliteitsproblemen oid? Of kan ik hier zonder enige vorm van buyers remorse voor gaan? Ik las wel iets over een nieuwe generatie cpu's die er in april aan staat te komen. Is dat de moeite waard om te wachten, of is dat vooral voor de echte enthousiastelingen?

• megadoom
  • Laatst online: 26-04 16:59
hmm, waarvoor zou jij een geluidskaart willen?

ook zou ik eerder voor deze voeding gaan: pricewatch: XFX Pro 550W

voor de rest ziet het er goed uit, die cpu's komen pas uit in juni. stond gisteren (of eergisteren) op t.net nieuws

Thanks apekont.

Ik ga dan voor de m4 of de samsung 830.

Is de 7950 beter dan de gtx580? Voor alles of voor bepaalde grafische bewerkingen?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 171551 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:37:
Thanks apekont.

Ik ga dan voor de m4 of de samsung 830.

Is de 7950 beter dan de gtx580? Voor alles of voor bepaalde grafische bewerkingen?
De 7950 zal zeker in de toekomst (na driver updates) beter zijn dan de gtx580, ook is de 7950 over het algemeen goedkoper. Maar omdat het verschil in prestaties toch wel erg klein is, kies je misschien liever voor nvidia. Het kan ook zijn dat je gewoon een nvidia fan bent (of ati hati) en dan is de keuze zo gemaakt, met beide ga je uiteindelijk toch wel plezier hebben ;) .

Grillmeister

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 04:05
megadoom schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:36:
hmm, waarvoor zou jij een geluidskaart willen?

ook zou ik eerder voor deze voeding gaan: pricewatch: XFX Pro 550W

voor de rest ziet het er goed uit, die cpu's komen pas uit in juni. stond gisteren (of eergisteren) op t.net nieuws
Omdat onboard Realtek soundcards erg veel probs veroorzaken met bijvoorbeeld Battlefield, maar ook andere games. Bedankt voor de voeding tip, ik ga het even bekijken.

Apekont1 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:46:
[...]

De 7950 zal zeker in de toekomst (na driver updates) beter zijn dan de gtx580, ook is de 7950 over het algemeen goedkoper. Maar omdat het verschil in prestaties toch wel erg klein is, kies je misschien liever voor nvidia. Het kan ook zijn dat je gewoon een nvidia fan bent (of ati hati) en dan is de keuze zo gemaakt, met beide ga je uiteindelijk toch wel plezier hebben ;) .
:9 Ben wel een nvidia fan. Nooit een ander gehad. Dus vandaar dat ik daar ook meteen mee begon, maar eens goed over nadenken. Is allemaal lastig, al die keuzes.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 171551 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:21:
[...]

:9 Ben wel een nvidia fan. Nooit een ander gehad. Dus vandaar dat ik daar ook meteen mee begon, maar eens goed over nadenken. Is allemaal lastig, al die keuzes.
Tweede optie is dubbel gtx560 ti, goedkoper en toch beter dan enkele gtx580. Wel even kijken of dat op het moederbord past.

Edit: Ze zijn ook nog eens beter dan een 7950 (2x pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC)

[Voor 18% gewijzigd door RoofTurkey op 02-03-2012 10:19]

Grillmeister

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 21:22
Hi iedereen,

Ik wil voor een vriend van mij een pc samenstellen en laten assembleren (hij wil graag garantie).
Het mag bij elkaar max 750€ kosten.

Er zal niet worden ge-overclocked.
Het liefst een zo stil mogelijk systeem.

Verder wil hij er bf3 en wat oudere games op kunnen spelen.

Dit had ik voor zover samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 59,-€ 59,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,-€ 42,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 147,90€ 147,90
1Asrock H61M/U3S3€ 55,30€ 55,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,61

Iemand soms nog suggesties op bepaalde onderdelen?

• Exile84
  • Laatst online: 01-08-2020
DonnyR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:03:
Hi iedereen,

Ik wil voor een vriend van mij een pc samenstellen en laten assembleren (hij wil graag garantie).
Het mag bij elkaar max 750€ kosten.

Er zal niet worden ge-overclocked.
Het liefst een zo stil mogelijk systeem.

Verder wil hij er bf3 en wat oudere games op kunnen spelen.

Dit had ik voor zover samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 59,-€ 59,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 147,90€ 147,90
1Asrock H61M/U3S3€ 55,30€ 55,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,61

Iemand soms nog suggesties op bepaalde onderdelen?
Ziet er goed uit, alleen zet zo m'n vraagtekens bij het moederbord. Wellicht een wat betere optie: pricewatch: Asrock Z68 Extreme3 Gen3

• Tyreaven
Beste tweakers,

Ik heb gisteren een build voor mijn nieuwe PC neergezet, maar daar zijn nu wat verandering in gekomen.

Deze PC is 100% voor het gamen, ik speel vooral WoW, maar ook shooters als CoD4 en Counterstrike.
Ook wil ik graag diablo 3 gaan spelen wanneer die uitkomt op max graphics. Ook spellen die in de komende paar jaar gaan uitkomen probleemloos spelen op hoge graphics is mijn doel.
Is deze build daar geschikt voor? of kan ik beter een duurdere videokaart nemen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 110,90€ 110,90
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 35,50€ 35,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 236,-€ 236,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.083,44

Mijn budget was trouwens 1000 euro tot 1200 max, dus ik heb niet heel veel speelruimte meer hehe.
Ik hoop dus ook dat dit een goed genoege build is om nog een tijdje van goeie kwaliteit te genieten

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Na zo'n 6,5 jaar trouw dienst ben ik van plan om mijn desktop [tevens voor gamen] flink te gaan upgraden [eigenlijk volledig vernieuwen]. Momenteel zit ik nog te werken met een AMD Athlon64 4000+, dus het mag duidelijk zijn wat voor een sprong ik maken zal:

Niet veel meer dan €900,00

Ik heb momenteel de volgende componenten die ik [tijdelijk] mee zal nemen:
Monitor: Samsung SyncMaster 22" 226BW [In gebruik sinds 03-2007]
Toetsenbord: Logitech G15 [Wil ik later vervangen door een Logitech G110]
Muis: Logitech <onbekend> [Wil ik later vervangen door een Logitech G500]

Ik heb ook nog: Asus A8N-SLI [In gebruik sinds 07-2005], 4x Corsair 512MB DDR [In gebruik sinds 07-2005], Radeon HD4870 1GB [In gebruik sinds 04-2009]. Echter wil ik deze niet meenemen...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende set-up in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 188,40€ 188,40
1Seasonic M12II 520W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 158,65€ 158,65
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 198,90€ 198,90
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 134,70€ 134,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,64

Hardeschijven voor opslag zijn niet nodig, daar heb ik een thuisserver voor...

Ik heb niet per se voorkeuren...

Ik ben geen die-hard gamer meer, maar ik zou wel de nieuwste spelen willen spelen zoals bijv. Guild Wars 2 (dat hoeft niet per se op de allerhoogste standjes). Daarnaast zal ik de computer veel gebruiken voor browsen, office, et cetera...

Het systeem zou ik op Microsoft Windows 7 willen draaien [momenteel draai ik nog steeds Microsoft Windows XP SP3].

Graag verneem ik commentaar...

[Voor 33% gewijzigd door Flavius op 02-03-2012 11:44]

• Exile84
  • Laatst online: 01-08-2020
Tyreaven schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 01:04:
Beste tweakers,

Ik heb gisteren een build voor mijn nieuwe PC neergezet, maar daar zijn nu wat verandering in gekomen.

Deze PC is 100% voor het gamen, ik speel vooral WoW, maar ook shooters als CoD4 en Counterstrike.
Ook wil ik graag diablo 3 gaan spelen wanneer die uitkomt op max graphics. Ook spellen die in de komende paar jaar gaan uitkomen probleemloos spelen op hoge graphics is mijn doel.
Is deze build daar geschikt voor? of kan ik beter een duurdere videokaart nemen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 35,50€ 35,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 236,-€ 236,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.083,44

Mijn budget was trouwens 1000 euro tot 1200 max, dus ik heb niet heel veel speelruimte meer hehe.
Ik hoop dus ook dat dit een goed genoege build is om nog een tijdje van goeie kwaliteit te genieten
Als je het bij een HD6950 houdt, zou ik toch voor deze gaan: pricewatch: Sapphire HD6950 2GB Dual Fan prijsverschil is op het moment weg.

Je hebt nog speling in je budget over. Je zou voor een HD7950 kunnen gaan: pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC maar ik denk dat je de eerste tijd wel aan een HD6950 voldoende hebt. Kun je altijd over een tijdje je gpu een upgrade geven en je oude weer in de verkoop doen.

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 16:54
me pc is vandaag binnen gekomen !

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Elysium€ 165,01€ 165,01
1Noctua NH-D14€ 64,80€ 64,80
1Corsair Professional Gold AX850€ 163,-€ 163,-
2MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 467,84€ 935,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.035,45

• zetten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 17:23
I.v.m. ouderdomskwalen van m'n huidige systeem ben ik op zoek naar een nieuw systeem. Monitor (Samsung SyncMaster 2243EW 5ms 22" VGA DVI-D), speakers, muis, tobo, OS etc. bezit ik al, het gaat puur om de kast + inhoud.

Gebruik het voor uiteenlopende taken, simpelweg surfen, fotobewerking (lightroom) en office, maar ben ook van plan om vaker games a la MW3 te gaan spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem dat dergelijke games nu op hoge settings kan draaien en in de toekomst ook nog even mee kan door nieuwe games op gemiddelde instellinge te draaien. Ben een fervent multitasker, syteem moet moeiteloos div. firefoxtapbladen en diverse office paginas tegelijkertijd aankunnen. Merk bij mijn huidige systeem dat vooral lang wachten bij schakelen tussen programma's irritatie opwekt, mijn keuze is daarom gevallen op 8 GB RAM en een 128 GB SSD, vooral om windows, office en enkele games vanaf te draaien. Een kleiner SSD is goedkoper maar ik vermoed dat ik daar snel spijt van ga krijgen.

Oorspronkelijk zat ik met het streefbedrag van circa € 750 in mijn hoofd, ik begrijp echter dat dit zeker als ik een SSD wil niet erg ruim is. De onderstaande configuratie sluit in mijn ogen goed aan op m'n wensen, maar is wel een slag duurder. Omdat ik het dagelijks gebruik is bezuinigen niet echt verstandig, maar ik vind het ook zonde om veel geld uit te geven als bepaalde onderdelen gerust een stapje terug kunnen. Daarom zijn er twee dingen waar ik mee zit en waar mijn kennis tekort schiet:

- Is het mogelijk om de prijs nog wat te laten zakken zonder veel aan performance in te leveren? Met mijn wensen en mijn gebruik kan er m.i. misschien beter iets bespaard worden op de videokaart, het moederboard of de processor, is mijn gevoel juist?
- Op een alternatieve SSD van een paar tientjes goedkoper (maar met minder lovende reacties) na kan ik niet ontdekken waar ik veel kan besparen. Ik heb a.d.h.v. eerdere reacties in dit topic het idee dat het systeem zo goed "in balans" is qua onderdelen. Met andere woorden: er zijn geen bottlenecks die uitschieten. Is dat zo of zie ik iets over het hoofd? Als een goedkoper maar gelijkwaardig onderdeel volstaat ga ik liever daar voor, maar als gezegd, ik heb niet genoeg know-how om na al mijn zoekwerk te bepalen of de totale configuratie goed afgestemd is op én de onderdelen onderling én mijn wensen. Hopelijk kan men mij hier meer duidelijkheid over verschaffen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB€ 104,50€ 104,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,40€ 25,40
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,-€ 5,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 135,51€ 135,51
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 37,90€ 37,90
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,90€ 199,90
1Asrock H61iCAFE€ 65,50€ 65,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,66

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 21:22
Exile84 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:29:
[...]

Ziet er goed uit, alleen zet zo m'n vraagtekens bij het moederbord. Wellicht een wat betere optie: pricewatch: Asrock Z68 Extreme3 Gen3
Over het moederbord zat ik zelf ook te twijfelen.
Alleen de extreme3-gen3 is wel gelijk 2x zo duur.

asrock-z68-pro3-gen3 ga ik dan liever voor.
Minder upgrade mogelijkheden, maar die worden toch niet gebruikt.

• Bakel
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11-2020
Hallo,

Waar gebruik ik mijn pc voor?
Ik ga hem gebruiken voor te gamen (battlefield 3, DIRT3) en voor HD videobewerking (adobe premiere pro)

Ik heb nu 2 systemen op basis van 2011 en 1155 socket.

Mijn vraag is welke zal beter zijn? Prijs verschilt ongeveer 50 euro.

Ik heb gelezen dat asus soms toch wel problemen heeft met dit moederbord, klopt dit?

Alvast bedankt.

1155 systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 36,30€ 36,30
1Corsair Professional Gold AX650€ 118,65€ 118,65
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 82,80€ 82,80
1Asus P8Z68-V PRO Gen3€ 162,90€ 162,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,36

2011 systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD45 (8D)€ 214,36€ 214,36
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 271,38€ 271,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.234,79

• dakilla
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 12:13
Mijn huidige PC is 3,5 jaar oud en voor mijn gevoel toe aan vervanging. Ik ben van plan de PC zelf in elkaar te gaan zetten, dit gaat wel de eerste pc worden die ik zelf in elkaar zet. Maar niet de eerste keer dat ik met pc’s heb mogen klooien. Dus ik weet wel hoe een pc werkt en er van binnen uitziet. Ook heb ik kennis van vrienden paraat, dus ik denk dat het wel moet lukken.

Geen maximum, maar het moet geen belachelijk dure pc worden. Ik zit nu ongeveer rond de prijs van de BBG high-end gamesysteem (excl. randapparatuur).

Ik heb alvast een processor koeler aangeschaft: Scythe Mugen 2 Rev. B, voordat deze niet meer leverbaar zou zijn. Ik heb de koeler voor het gemak nog wel opgenomen in mijn wensenlijstje.

Ik zie mezelf niet als diehard gamer, maar ik game toch wel regelmatig. Ik vind persoonlijk dat als ik game, ik gewoon goed moet kunnen gamen. Ik speel vooral BF3, maar daar komt Diablo 3 straks zeker bij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 97,75€ 97,75
1Cooler Master CM Storm Trooper€ 121,52€ 121,52
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 426,99€ 426,99
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.316,81

Ik wil een pc die goed, snel en toekomst gericht is. En natuurlijk moet het ook wel een beetje de looks van een game-pc hebben. Daarom heb ik als case de CM Storm Trooper gekozen.
En de mogelijkheid tot uitbreiding met een 2de videokaart wil ik ook graag als optie hebben. Daarom ga ik ook voor een XFX 750 watt voeding in plaats van een XFX 550.
Als laatste klooi ik graag met pc’s, dus overclocken kan nog weleens van de orde zijn.

Randapparatuur.
Op het gebied van randapparatuur heb ik nog niet overal een keuze in kunnen maken, daarom staan er 2 monitors en 2 toetsenborden in het lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 174,90€ 174,90
1Dell Ultrasharp U2412M€ 231,15€ 231,15
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 57,99€ 57,99
1Steelseries 6Gv2€ 64,99€ 64,99
1Logitech G500€ 39,90€ 39,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 653,93

De vraag.
Ik verwacht dat de onderdelen samen in 1 systeem geen problemen zullen geven, maar misschien hebben jullie nog betere ideeën voor deze setup. Ook over de randapparatuur is advies welkom. Daarnaast ben ik zeer dankbaar voor degene die de tijd neemt om deze post door te lezen en advies te geven.

• thewizard2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
Dellmorte schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:47:
me pc is vandaag binnen gekomen !

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Elysium€ 165,01€ 165,01
1Noctua NH-D14€ 64,80€ 64,80
1Corsair Professional Gold AX850€ 163,-€ 163,-
2MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 467,84€ 935,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.035,45
Goh, jammer dat je niet even dit topic hebt geraadpleegd. Had je een hoop geld kunnen schelen

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Bakel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:44:
Hallo,

Waar gebruik ik mijn pc voor?
Ik ga hem gebruiken voor te gamen (battlefield 3, DIRT3) en voor HD videobewerking (adobe premiere pro)

Ik heb nu 2 systemen op basis van 2011 en 1155 socket.

Mijn vraag is welke zal beter zijn? Prijs verschilt ongeveer 50 euro.

Ik heb gelezen dat asus soms toch wel problemen heeft met dit moederbord, klopt dit?

Alvast bedankt.

1155 systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z68-V PRO Gen3€ 162,90€ 162,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,36

2011 systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD45 (8D)€ 214,36€ 214,36
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 271,38€ 271,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.234,79
Ik denk dat tussen deze twee, je beter het 2011 systeem kunt nemen, niet omdat er ook maar een noemenswaardig verschil is. Maar wel kun je hier in de toekomst net een beetje meer aan upgraden. Persoonlijk zou ik kiezen voor een 2gb versie van de gtx560 ti, maar hier zit het verschil voor mij meer in de drivers die jij misschien van ATI juist fijner vind.

Sommigen zullen zeggen dat je voor het geld beter wat luxe (zoals SSD) kunt laten liggen en daarvoor in de plaats beter een betere videokaart + voeding kunt kopen, maar dat heb jij zelf waarschijnlijk al beslist dat je het zo wilt. Hoewel een 750w voeding niet veel meer, misschien zelfs wel minder bij een ander merk kost is dat toch niet zo stom, hiermee zou je in de toekomst er een 2de gpu bij kunnen prikken zonder de voeding te hoeven upgraden... :)

Grillmeister

• Tyreaven
Zo, ik heb em besteld hoor!

Dit is hem uiteindelijk geworden, no turning back now haha

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110,50

en nou hopen dat ik hem goed inelkaar weet te zetten (eerste keer dat ik dit doe) 8)

trouwens, als je op een vrijdag besteld, kom het dan alsnog de volgende dag? of pas op maandag?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 20:56

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Er is een nieuw topic gestart waar de discussie kan worden hervat: [BBG aanschaf] Gamesysteem

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 15:56
Ik sta op het punt te upgraden omdat ik een veldslag in Shogun 2 niet kan uitspelen (:p ) omdat m'n pc het niet meer trekt. Ik heb zojuist m'n videokaart geüpgraded maar de rest van m'n systeem (E6600, 4GB, Asus P5NE) bottleneckt die als een malle.

Maar ik zit nog een beetje in dubio over een aantal zaken. Als ik vandaag naar de pc-boer zou lopen en voor de beste bang for the buck zou gaan kom je volgens mij niet onder een i5 2500k systeem uit. Behalve misschien als je spellen speelt die heel erg cpu intensief zijn zoals Shogun2. Dan is misschien een 2600k een betere keuze? Ik kan geen vergelijkende benchmarks vinden..

Maarr... ik wil graag zo lang mogelijk plezier hebben van m'n hardware en omdat een half jaar geleden de 2500k ook al de best back for the buck was ben ik toch even verder gaan kijken wat er nog meer aan zit te komen. En toen kwam ik de i7-3820 tegen op Sandy Bridge E. Deze is qua gemiddelde performance niet eens zo heel veel beter dan de 2500k en kost ook nog eens wat meer. Als het puur over de processor zou gaan zou ik het de meerprijs niet waard vinden. Alleen wat me wel trekt is dat het een nieuwe platform is, en puur en alleen om die reden de potentie zou moeten hebben om langer mee te gaan dan een 1155 platform. Daarnaast schijnt SB-E wat beter ingericht te zijn op overklokken. Iets wat ik ongetwijfeld niet kan laten.

Any thoughts?

Hallo met Tim

• Ed_L
  • Laatst online: 09:55

Ed_L

Crew Council
Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee