Beeldscherm trilt, na aansluiten nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem vandaag ontvangen (heb alleen de videokaart zelf geinstalleerd):

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 100,90€ 100,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,95€ 15,95
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 87,90€ 87,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,-€ 193,-
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 559,72€ 559,72
1XFX ProSeries 850W XXX Edition€ 120,79€ 120,79
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 174,49€ 174,49
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,90€ 36,90
1Asrock Fatal1ty P67 Professional (B3)€ 170,90€ 170,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.492,57

Nu trilt echter mijn beeldscherm (Samsung 2443BW, 60hz), en dit is zeer, zeer irritant..
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Groeten,
Gwinkl3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangesloten hoe? DVI? D-SUB? Driver van videokaart goed geinstalleerd? Driver van monitor goed geinstalleerd? Monitor al zelf laten calibreren via het OSD?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Trillend beeld doet me denken dat het aangesloten is via een d-sub. Dan komt het wel eens voor dat de er sprake is van instraling. De vga kabel dan verleggen (uit de buurt van andere kabels) lost zoiets vaak op.

Heb je de boel aangesloten via hdmi/dvi dan weet ik zo geen oorzaak.
Je kan natuurlijk altijd zelf oorzaken uitsluiten: andere kabels proberen, ander scherm, andere pc, andere videokaart etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een d-sub kabel aangesloten op een DVI tussenstuk, echter deed ik dit op mijn vorige pc ook al, toen werkte de monitor wel, drivers zijn goed geïnstalleerd as far as I know..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:11:
Trillend beeld doet me denken dat het aangesloten is via een d-sub. Dan komt het wel eens voor dat de er sprake is van instraling. De vga kabel dan verleggen (uit de buurt van andere kabels) lost zoiets vaak op.

Heb je de boel aangesloten via hdmi/dvi dan weet ik zo geen oorzaak.
Je kan natuurlijk altijd zelf oorzaken uitsluiten: andere kabels proberen, ander scherm, andere pc, andere videokaart etc..
De kabels zaten vastgebonden, heb ze losgemaakt van elkaar en nu lijkt het trillen afgelopen te zijn, eeuwig dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuicht, het beeld trilt nog steeds, binnenkort even een ander beeldscherm proberen of het dan werkt..

Blegh, baal hier zo van, nieuwe pc en dan krijg je dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ander scherm ingeplugd met dezelfde kabels, geen trilling etc meer, mijn andere monitor is kapot dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Of de uitgang van die monitor is niet helemaal kosjer meer

kan ook nog zijn dat je met het anders aansluiten een magnetische bron hebt verplaatst die er nu niet meer is,d ie kan immers ook voor trillingen zorgen afaik.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je een scherm als dat heb zou ik nooit voor VGA gaan. Pak een DVI en probeer het daar eens mee. Met een digitale kabel heb je iig niet op zo'n manier last van overspraak. Komt nog bij dat DVI deze resoluties beter aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Heb je in windows de refreshrate voor de monitor wel goed gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Septillion schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:45:
Als je een scherm als dat heb zou ik nooit voor VGA gaan. Pak een DVI en probeer het daar eens mee. Met een digitale kabel heb je iig niet op zo'n manier last van overspraak. Komt nog bij dat DVI deze resoluties beter aan kan.
Even gezocht op zolder en heb nog een DVI kabel gevonden, eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n0elite schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:45:
Heb je in windows de refreshrate voor de monitor wel goed gezet?
60Hz is de enige refreshrate die ik kan gebruiken

EDIT:

Andere kabel ingeplugd, het trillen is afgelopen, echter krijg ik nu random BSODs/freezes/audioloop, net tijdens het pokeren (met software voor statistieken), direct na het opstarten en na een paar seconden Bf3.. ben echt radeloos nu :/

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je eigen topic kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling. Heb je wat toe te voegen, gebruik dan de edit-knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Speedfan draaien, kijk naar de temperaturen. Probeer een andere kabel, probeer een andere monitor.

Dit kan aan echt van alles liggen. Van een virus, tot windows, tot een hardware component wat net scheef zit.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
laatste beeldscherm dat ik kreeg (nu rma) was de monitor kapot gegaan :( (die zat heel erg te trillen, en kreeg rare lijntjes en ging uiteindelijk niet meer aan),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:13:
[...]
Waar kan dit aan liggen? [/b]
Niet weten/snappen hoe BSOD's kunnen worden getroubleshoot?

http://www.techrepublic.c...blue-screen-of-death/1922

Beetje eigen inzet; kunnen wij weer verder meedenken over de resultaten van een eigen troubleshoot die je niet snapt :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gezien het eerst je scherm was wat trilde en nu bsods zijn.... indien je temperaturen goed zijn zou ik eens een oude graka porberen ipv de nieuwe....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:17:
[...]

Niet weten/snappen hoe BSOD's kunnen worden getroubleshoot?

http://www.techrepublic.c...blue-screen-of-death/1922

Beetje eigen inzet; kunnen wij weer verder meedenken over de resultaten van een eigen troubleshoot die je niet snapt :)
Heb nog maar 1x BSOD gehad, rest van de keren liep de pc gewoon vast en moest ik hem zelf restarten.. minidump etc ingesteld maar nog geen BSOD gehad :( wel vastlopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je kan proberen het probleem op te lossen door:

1. Check hardware, controlleer kabelaanslutingen. Check temps. Check temps onder load. Alles oke ?
2. Update bios en moederbord chipset en videokaart drivers, voor zover dat nog niet gebeurt is.
2a. Ook de onnoard audio, netwerk en usb drivers kunnen aan vernieuwing toe zijn, allen te vinden op de site van je moederbord fabrikant.

Nog steeds problemen ?

Dan zal het systeem van de grond af opnieuw moeten worden opgebouwd om het probleem te isoleren en/of op te lossen. Hier op het forum staan guidelines voor zo'n geval.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:24:
Je kan proberen het probleem op te lossen door:

1. Check hardware, controlleer kabelaanslutingen. Check temps. Check temps onder load. Alles oke ?
2. Update bios en moederbord chipset en videokaart drivers, voor zover dat nog niet gebeurt is.
2a. Ook de onnoard audio, netwerk en usb drivers kunnen aan vernieuwing toe zijn, allen te vinden op de site van je moederbord fabrikant.

Nog steeds problemen ?

Dan zal het systeem van de grond af opnieuw moeten worden opgebouwd om het probleem te isoleren en/of op te lossen. Hier op het forum staan guidelines voor zo'n geval.
Kabelaansluitingen gecheckt, alles lijkt me fine. Vanmorgen half uurtje battlefield op ultra gespeeld zonder problemen, temperaturen fine. Bios is up-to-date, videokaart drivers en alle andere drivers zo ver ik weet up-to -date. Memtest 14 passes.

Kwartier geleden loopt echter mijn pc weer vast, gewoon onder het kijken van een YouTube filmpje, geluid stuck (BRRRRRRRRRRR, dit geluid kan je nog wel gewoon harder en zachter zetten) en uiteindelijk moest met de knop opnieuw worden opgestart. Het opvallende is dat ik precies hetzelfde probleem had met mijn oude computer. Ligt het dan aan mijn randapparatuur?

Wat hebben mijn oude pc en nieuwe pc gemeen?

- Monitor (+ kabel voeding)
- Kabel voeding pc
- Keyboard en muis (lijkt me sterk dat deze er iets mee te maken kunnen hebben though)
- Internetkabel
- Headset

Kan een van deze dingen er toe leiden dat mijn beeld en geluid vast loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

De stroom uit de muur, dat hebben ze ook gemeen. Zou haast gaan denken dat je stroom niet lekker is, aardelek of whatever :X

Verder zou ik eens een nieuwe of andere psu kabel proberen.

Headset en Monitor kunnen zeker je pc niet laten hangen, uitgesloten!
Muis en tobo heel misschien, als je daarvoor specifieke software installeerd. Zeer onwaarschijnlijk!
Internet kabel ansich, zeer onwaarschijnlijk. Wel kan je een netwerk conflict intern hebben, hard of softwarematig.

Blijft over je stroomtoevoer. Dat is de kabel naar je PSU en de stroom zelf. Hoop dat je het met de kabel oplost, dat is nog het eenvoudigst. Anders moet je contact opnemen met je energie maatschappij.

Tip: probeer op een andere locatie of daar je pc wel stabiel blijft, bij fam ofzo (en ander stroomnet). Eventueel gelijk met nieuwe kabel, dan weet je iig dat daar niets mis mee is.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 22-01-2012 02:59 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1