[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.793 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YourzZ schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:02:
[...]

We kunnen altijd hopen, Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de 6000 serie kaarten, snelle verlaging in prijzen verwacht?
Waarschijnlijk en er komt dus nog een 6930 uit. Mogelijk krijgt die een leuke 6870 prijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Iemand schreef hier boven het volgende;

Om weer auto's erbij te halen, een Japanner met een 2.0 V-TEC twin turbo motor of een Amerikaan met een 8.0 liter V12 moeten allebei, laten we voor het gemak zeggen, 400pk halen. Maar die Japanner is net zo groot als een bierkrat en weegt 30kg en die Amerikaan is net een wasmachine en weegt 200kg maar allebei halen ze die 400pk. Oftewel, totaal andere benadering maar hetzelfde resultaat want dat is het uiteindelijke doel: resultaat.

Over welke resultaat heb je het dan? :+

Ik rij dan vele malen liever in die v12 dan in zo'n klein rot Japannertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 23:53
Antwan46 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:19:

Om weer auto's erbij te halen, een Japanner met een 2.0 V-TEC twin turbo motor of een Amerikaan met een 8.0 liter V12 moeten allebei, laten we voor het gemak zeggen, 400pk halen. Maar die Japanner is net zo groot als een bierkrat en weegt 30kg en die Amerikaan is net een wasmachine en weegt 200kg maar allebei halen ze die 400pk. Oftewel, totaal andere benadering maar hetzelfde resultaat want dat is het uiteindelijke doel: resultaat.

tot dat je bij de pomp staat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:44
YourzZ schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:02:
We kunnen altijd hopen, Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de 6000 serie kaarten, snelle verlaging in prijzen verwacht?
Voorlopig nog niet denk ik, de 2 kaarten die als eerst komen worden boven de 6970 gepositioneerd (kwa prijs en performance), de kaarten die de 6xxx serie gaan vervangen (kwa performance) komen volgens mij later.

[ Voor 38% gewijzigd door mitsumark op 21-12-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 11:44
Dan heb je meer eisen/wensen dan alleen 400pk
Geef mij maar het lichtgewicht

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 21-12-2011 23:32 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

De Adata is een sandforce rebrand. Niet nemen!
Wat is dat nou weer voor loze kreet. Sandforce maakt de controller, sandforce verkoopt zelf geen SSD's onder eigen naam. Hoe kan die Adata dan een "SAndforce" rebrand zijn ?
Allemaal merken die met sandforce controllers SSD's verkopen:
http://www.sandforce.com/index.php?id=182

Maar ik snap het wel, tegen een hetze ingaan is hetzelfde als zwemmen tegen de stroom in; je komt geen meter verder.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 22-12-2011 00:18 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Wel een beetje meedenken hoor, je weet prima wat daar staat. De schijven die als gemene deler een Sandforcecontroller uit de SF-1000 en SF-2000 serie hebben kampen volgens de berichten eigenlijk allemaal met problemen (al kampt niet iedere schijf met die problemen). Ook als er geen directe vermeldingen zijn dat de Adata problemen heeft, is dat wel een erg goede reden te zijn om erg kritisch te zijn naar een SSD met een dergelijke controller toe. Zeker omdat je zelf al aangeeft dat andere onderdelen variëren. Het zou dan wel heel raar gelopen moeten zijn wil het niet aan de controller liggen en als het aan de controller ligt heeft de Adata net zo goed een potentieel probleem.
Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:13:
Maar ik snap het wel, tegen een hetze ingaan is hetzelfde als zwemmen tegen de stroom in; je komt geen meter verder.
Dit vind ik geen eerlijke kwalificatie. Een hetze is onredelijk, maar ik heb volgens mij overal redelijk objectief gezegd waar het op staat. Negen van de tien doen het goed, iets in de trant van tien procent geeft problemen. Helaas zijn er genoeg verhalen te vinden van mensen die meerdere schijven moeten omwisselen omdat het mis gaat. Ik word er zelf onrustig van om zoiets in mijn kast te steken en wat advies betreft vind ik eigenlijk dat je nog minder risico's zou moeten willen nemen. Een gokje met je eigen geld is toch wat anders dan dat met dat van iemand anders die ook misschien niet volledig snapt wat er nu eigenlijk speelt. Hoe je het ook wendt of keert, je moet je toch wel even twee keer achter de oren krabben voor je de Adata aanraadt. Als mensen dan om één of andere reden geen Intel of het wat duurdere spul willen hebben moet men wel weten waar men aan toe is. Dan kan men zelf kiezen.

Noem het een hetze, ik noem het eerlijke informatie. Iemand waarschuwen voor reëele risico's is geen haatzaaien. Je hebt lui die doen alsof iederen Sandforceschijf uit elkaar valt, maar dat is natuurlijk onzin. Je kan echter ook niet doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Dan ben je volgens mij net zo binair bezig en geef je mensen geen degelijk advies.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 00:42 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:23:
Wel een beetje meedenken hoor, je weet prima wat daar staat. De schijven die als gemene deler een Sandforcecontroller uit de SF-1000 en SF-2000 serie hebben kampen volgens de berichten eigenlijk allemaal met problemen (al kampt niet iedere schijf met die problemen).
Het is niet perse de schijf, het is de combinatie van schijf/moederbord/chipset.
Ook als er geen directe vermeldingen zijn dat de Adata problemen heeft, is dat wel een erg goede reden te zijn om erg kritisch te zijn naar een SSD met een dergelijke controller toe. Zeker omdat je zelf al aangeeft dat andere onderdelen variëren. Het zou dan wel heel raar gelopen moeten zijn wil het niet aan de controller liggen en als het aan de controller ligt heeft de Adata net zo goed een potentieel probleem.
Bij New-egg staan meerdere reacties, en zover ik zie, werken de disks bij vrijwel iedereen nog.
Dit vind ik geen eerlijke kwalificatie. Een hetze is onredelijk, maar ik heb volgens mij overal redelijk objectief gezegd waar het op staat.
Nee? Eerst Reinman, toen jij....
Terwijl het risico al vermeld was.
Negen van de tien doen het goed, iets in de trant van tien procent geeft problemen.
10% bij OCZ, bedoel je. Van de rest kan je het alleen maar gokken, Corsair zie ik 5 % staan.
Helaas zijn er genoeg verhalen te vinden van mensen die meerdere schijven moeten omwisselen omdat het mis gaat. Ik word er zelf onrustig van om zoiets in mijn kast te steken en wat advies betreft vind ik eigenlijk dat je nog minder risico's zou moeten willen nemen. Een gokje met je eigen geld is toch wat anders dan dat met dat van iemand anders die ook misschien niet volledig snapt wat er nu eigenlijk speelt. Hoe je het ook wendt of keert, je moet je toch wel even twee keer achter de oren krabben voor je de Adata aanraadt. Als mensen dan om één of andere reden geen Intel of het wat duurdere spul willen hebben moet men wel weten waar men aan toe is. Dan kan men zelf kiezen.
Het gebeurt juist bij dezelfde mensen, omdat hun config problemen geeft met deze controller, omruilen voor eentje met dezelfde controller...tja, dat kan natuurlijk weer mis gaan.
Noem het een hetze, ik noem het eerlijke informatie. Iemand waarschuwen voor reëele risico's is geen haatzaaien. Je hebt lui die doen alsof iederen Sandforceschijf uit elkaar valt, maar dat is natuurlijk onzin. Je kan echter ook niet doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Dan ben je volgens mij net zo binair bezig en geef je mensen geen degelijk advies.
Wel gezien de meeste problemen met de laatste firmware aanzienlijk verminderd zijn, vind ik niet dat ik fout handel. Dat is ook eerlijke informatie. Ik pak express geen OCZ, omdat daar schijnbaar de issue's het grootst zijn.

en last but not least, de Adata heb ik niet zomaar gekozen. Moest het ff ophoesten, ik had dit ergense gelezen:

STABILITY AND PERFORMANCE

Our ‘retail packaged and sealed’ AData S510 arrived with the newly updated SandForce firmware update (320ABBFO) which has met with very positive response with the SSD crowd and I don’t know of a single complaint of SandForce SSD BSODs since its release. Similarly, the performance of the S510 puts it right up there with the rest of the ‘new gen’ SATA 3 SSD crowd.

Last but not least comes the question of whether I would recommend the AData S510 for purchase. Overall, I find that the AData S510 SATA 3 SSD is a another of the many similar ‘SandForce Driven’ SSDs that we have seen recently but with a few extras that have to be considered. It’s price speaks of excellent value, it comes with a desktop adapter and, quite unexpectedly, we were surprised that the kit was bundled with Acronis Software. The AData S510 gets my full recommendation!

http://thessdreview.com/o...ata-3-120gb-ssd-review/5/

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 22-12-2011 04:00 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

Het gaat om het principe en ik denk dat je best wel begrijpt wat er bedoeld wordt.

Je wilt een bepaald doel bereiken en de één doet het zo, de ander zo. Tijdsbestek heeft hier niks mee te maken.

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 03:52:
Nee? Eerst Reinman, toen jij....
Terwijl het risico al vermeld was.
Zoals gewoonlijk lieg je ook nog weer eens, naast mensen dingen in de mond te legge/dingen aan jouw intepretatie over te laten. Jij hebt het niet vermeld. Daarbij is het ook niet vermeld door jouw dat het om sandforce ging qua betrouwbaarheid. Eigenlijk ben jij de enige die nu juist het tegenovergestelde probeerd.

En je mag lullen wat je wil, Sandforce blijft gewoon een risico. Je wilt het niet toe geven, want dat kun je niet, maar het is zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 08:26 ]

• chim0
Het gaat om enkele gevallen maar de meesten doen het gewoon prima met de laatste firmware. En als je een kapotte hebt, kan je hem gewoon ruilen voor een goeie.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:46:
Het gaat om enkele gevallen maar de meesten doen het gewoon prima met de laatste firmware. En als je een kapotte hebt, kan je hem gewoon ruilen voor een goeie.
Als jij dat risco wil aangaan, prima, maar daarom moet die gene zeker gewezen worden op het risico. En als je een kapote hebt, ben je je data kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 08:53 ]

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:51:
[...]

En als je een kapote hebt, ben je je data kwijt.
Volgens mij krijg je alleen een BSOD maar ben je niet je data kwijt.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:03:
[...]

Volgens mij krijg je alleen een BSOD maar ben je niet je data kwijt.
Nee? Want je data staat dan netjes op de schijf waarmee je hem omruilt?

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:08:
[...]

Nee? Want je data staat dan netjes op de schijf waarmee je hem omruilt?
Volgens mij kan je hem dan als tweede schijf gewoon benaderen.

Maar sowieso zou ik nooit mijn kostbare data op een werkschijf zetten, of het nou een SSD of mechanische schijf is.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:10:
[...]

Volgens mij kan je hem dan als tweede schijf gewoon benaderen.
Dan moet je hem dus of in een andere pc zetten of je windows ook nog installeren op een hardeschijf of een linux live cd gebruiken. Van die 3, hoeveel zie je echt gebeuren bij iemand die hier om hulp komt vragen?
Maar sowieso zou ik nooit mijn kostbare data op een werkschijf zetten, of het nou een SSD of mechanische schijf is.
Nee, ik ook niet. Ik maak backups, maar kijk eens goed in je naaste omgevingen. Hoe veel, of eigenlijk weinig, mensen doen dat?

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:12:
[...]

Dan moet je hem dus of in een andere pc zetten of je windows ook nog installeren op een hardeschijf of een linux live cd gebruiken. Van die 3, hoeveel zie je echt gebeuren bij iemand die hier om hulp komt vragen?
Ik bedoel als je hem gaat retourneren, fixt de winkel of fabrikant het voor je.
[...]

Nee, ik ook niet. Ik maak backups, maar kijk eens goed in je naaste omgevingen. Hoe veel, of eigenlijk weinig, mensen doen dat?
Nee klopt, maar hij gaat toch niet kapot? Alleen BSOD maar als je opnieuw opstart, doet ie het weer. Maar dan weet je het en ga je alles kopieren en dan kan je hem ruilen.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:17:
[...]

Ik bedoel als je hem gaat retourneren, fixt de winkel of fabrikant het voor je.
Als je hem terug stuurt ben jij je data kwijt.
Nee klopt, maar hij gaat toch niet kapot? Alleen BSOD maar als je opnieuw opstart, doet ie het weer. Maar dan weet je het en ga je alles kopieren en dan kan je hem ruilen.
En wat als hij blijft BSODen, gezien dat ook gebeurt?

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:36:
[...]

Als je hem terug stuurt ben jij je data kwijt.
Waarom?
[...]

En wat als hij blijft BSODen, gezien dat ook gebeurt?
Als tweede schijf moet het wel werken.

Verwijderd

Omdat op je nieuwe schijf je data niet staat.
Als tweede schijf moet het wel werken.
Dus moet je eerst een eerste schijf hebben met een OS.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:23:
[...]

Zoals gewoonlijk lieg je ook nog weer eens, naast mensen dingen in de mond te legge/dingen aan jouw intepretatie over te laten. Jij hebt het niet vermeld.
Oja, derde post, nadat jij over ...sandforce begon. Dat bedoelde ik. En toch vond hij het nodig zich in de discussie te mengen. Maar ik weet het wel, je zoekt gewoon een stok om mee te slaan, omdat ik je vaker de oren heb gewassen als het op hardware aankomt. Zo, steek die maar in je zak. Je vraagt erom.

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:42:
[...]

Oja, derde post, nadat jij over ...sandforce begon. Dat bedoelde ik. En toch vond hij het nodig zich in de discussie te mengen.
Dus je geeft toe dat je loog en dat je dus het uit je zelf niet hebt gedaan, alleen dus door toedoen van andere mensen. Wat je daar mee dus weer zegt is dat je willens en wetens dus iemand slecht en onvolledig advies geeft. Ben blij dat we dat dan duidelijk hebben.
Maar ik weet het wel, je zoekt gewoon een stok om mee te slaan, omdat ik je vaker de oren heb gewassen als het op hardware aankomt. Zo, steek die maar in je zak. Je vraagt erom.
Hahahaha, je bent hilarisch. Je hebt mij nog nooit de oren gewassen. Het is telkens anders om. 'ik zit al 30 jaar in het vak en ik weet niet het verschil tussen een module en een core'.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 09:46 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:44:
[...]

Dus je geeft toe dat je loog en dat je dus het uit je zelf niet hebt gedaan, alleen dus door toedoen van andere mensen.

[...]

Hahahaha, je bent hilarisch. Je hebt mij nog nooit de oren gewassen. Het is telkens anders om. 'ik zit al 30 jaar in het vak en ik weet niet het verschil tussen een module en een core'.
wie legt hier wie nou woorden in de mond ?
Aan jou geef ik zeker niks toe, je verdraait de kluit.

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:47:
[...]

wie legt hier wie nou woorden in de mond ?
Jij, want je vind het moeilijk te herhalen wat ik zeg. Daarbij, wat klopt er niet aan dan? Je hebt niet toegeven tot andere mensen je meerdere malen het voor je uit spellen. Uit jezelf heb je dat niet gedaan.
Aan jou geef ik zeker niks toe, je verdraait de kluit.
Nee, dat is het probleem. Je zal nooit toegeven. Dat is het probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 09:48 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:48:
[...]

Jij, want je vind het moeilijk te herhalen wat ik zeg. Daarbij, wat klopt er niet aan dan? Je hebt niet toegeven tot andere mensen je meerdere malen het voor je uit spellen. Uit jezelf heb je dat niet gedaan.

[...]

Nee, dat is het probleem. Je zal nooit toegeven. Dat is het probleem.
Beste man, ben je niet mans genoeg om dit prive af te handelen ?
Dit is niet de plek om dat te doen!

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:49:
[...]

Beste man, ben je niet mans genoeg om dit prive af te handelen ?
Waarom? Daar geef je ook niet toe. Behalve dat bijna raak nog steeds mis is.
Dit is niet de plek om dat te doen!
Nee, dit is de plek om advies te geven. Jij geeft geen goed advies, dus daar word je op aangesproken.

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:41:
[...]

Omdat op je nieuwe schijf je data niet staat.
Nee, daarom doe je hem als tweede schijf erin, benader je hem en kan je alles kopieren.
[...]

Dus moet je eerst een eerste schijf hebben met een OS.
Daarom zeg ik, misschien doet de winkel of fabrikant een back-up maken voor je. Hangt ervan af of ze die service hebben.

Toen ik nog bij een computerzaak werkte, deden we altijd een mapje "Backup" op het bureaublad met alles daarin en zeiden we tegen de klant dat alles daarin staat. Daarna mochten ze het zelf uitzoeken.

Je kan idd never nooit een 1-op-1 kopie maken maar dat is ook niet nodig. Gewoon alles kopieren, nieuwe schijf erin, en alles terugkopieren naar 1 map en daarna mag je het zelf uitzoeken. Programma's etc. moeten toch opnieuw geinstalleerd worden.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:53:
[...]

Nee, daarom doe je hem als tweede schijf erin, benader je hem en kan je alles kopieren.
RMA werkt altijd door je product op te sturen en dan krijg je een neiuwe?
Daarom zeg ik, misschien doet de winkel of fabrikant een back-up maken voor je. Hangt ervan af of ze die service hebben.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat hij als 2e schijf er bij kon. Dan ga ik er van uit dat het op de pc zelf gebeurd, niet dat het bij een computer winkel ging gebeuren.
Toen ik nog bij een computerzaak werkte, deden we altijd een mapje "Backup" op het bureaublad met alles daarin en zeiden we tegen de klant dat alles daarin staat. Daarna mochten ze het zelf uitzoeken.

Je kan idd never nooit een 1-op-1 kopie maken maar dat is ook niet nodig. Gewoon alles kopieren, nieuwe schijf erin, en alles terugkopieren naar 1 map en daarna mag je het zelf uitzoeken. Programma's etc. moeten toch opnieuw geinstalleerd worden.
Dat kan, maar de meeste mensen bestellen online bij een van de shops, aan de hand van het advies dat ze hier krijgen. Weet niet of die wel een backup voor je maken. Dan nog zit je dus een tijd zonder je schijf en je pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 09:56 ]

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:54:
[...]

RMA werkt altijd door je product op te sturen en dan krijg je een neiuwe?
Klopt, maar ik zou er toch echt voor zorgen dat ik eerst op welke manier dan ook m'n data kan kopieren. Desnoods bij een vriend of kennis in z'n PC.

Maar ik snap je punt, niet iedereen kan dat.
[...]

Dat kan, maar de meeste mensen bestellen online bij een van de shops, aan de hand van het advies dat ze hier krijgen.
Mja, het maakt niet uit hoe je het koopt. Je kan het altijd wel ergens kopieren door hem in een andere PC te prikken maar niet iedereen kan dat idd.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat hij als 2e schijf er bij kon. Dan ga ik er van uit dat het op de pc zelf gebeurd, niet dat het bij een computer winkel ging gebeuren.
Bij de winkel dus.

Maar goed, je zit misschien even zonder schijf maar daarna heb je wel een nieuwe met je data erop.

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 22-12-2011 09:58 ]

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:56:
[...]

Klopt, maar ik zou er toch echt voor zorgen dat ik eerst op welke manier dan ook m'n data kan kopieren. Desnoods bij een vriend of kennis in z'n PC.

Maar ik snap je punt, niet iedereen kan dat.

Mja, het maakt niet uit hoe je het koopt. Je kan het altijd wel ergens kopieren door hem in een andere PC te prikken maar niet iedereen kan dat idd.
Dat is idd mijn punt. Kijk, persoonlijk zou ik het risico ook wel aan durven. Maar ik weet niet in hoe verre iemand dat soort dingen en kennis tot zijn beschikking heeft. Dus ga ik liever van uit dat hij dat niet heeft, dan kan het alleen maar mee vallen. Terwijl hij opzich het risico niet eens hoeft te lopen van dit probleem. Althans het risico kleiner is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 09:59 ]

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:58:
[...]

Dat is idd mijn punt. Kijk, persoonlijk zou ik het risico ook wel aan durven. Maar ik weet niet in hoe verre iemand dat soort dingen en kennis tot zijn beschikking heeft. Dus ga ik liever van uit dat hij dat niet heeft, dan kan het alleen maar mee vallen. Terwijl hij opzich het risico niet eens hoeft te lopen van dit probleem. Althans het risico kleiner is.
Tja, alles kan altijd kapot gaan. Het blijft elektronica. Garanties heb je nooit, ook niet met Crusial of Marvell.

Maar nogmaals, het is maar een klein deel en het gaat om een BSOD, niet dat dat ding helemaal niet te benanderen is want dat zou wel zorgerlijk zijn. Er zijn zat mensen die een Sandforce SSD hebben die gewoon prima werkt.

Maar het blijven de snelste SSD's, daarom nemen mensen ze.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 22-12-2011 10:01 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:52:
[...]

Waarom? Daar geef je ook niet toe. Behalve dat bijna raak nog steeds mis is.

[...]

Nee, dit is de plek om advies te geven. Jij geeft geen goed advies, dus daar word je op aangesproken.
Zal het even uitspellen voor je:
ten eerste was mijn reactie naar Camacho toe.

Eerste reageerde jij, daar heb ik op gereageerd en bij mijn derde post staat duidelijk dat er een risico is, kijk terug het staat er gewoon. Vervlogens ging jij er verder op door, ik reageer tot dat Camacho ertussen kwam. Dat bedoelde ik te zeggen en niet anders.

Dat jij er dan wat anders van maakt, bewijst helemaal niks behalve dat ik blijkbaar niet duidelijk genoeg was.
Her risico was allang vermeld, nog voor Camacho erbij kwam.

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:00:
[...]

Zal het even uitspellen voor je:
ten eerste wan mijn reactie naar Camacho toe. Eerste reageerde jij, daar heb ik op gereageerd en bij mijn derde post staat duidelijk dat er een risico is, kijk terig het staat er gewoon. Vervlogens ging jij er verder op door, ik reageer tot dat Camacho ertussen kwam. Dat bedoelde ik te zeggen en niet anders.

Dat jij er dan wat anders van maakt, bewijst helemaal niks behalve dat ik blijkbaar niet duidelijk genoeg was.
Her risico was allang vermeld, nog voor Camacho erbij kwam.
Het risico wat jij elke keer blijft ontkennen en bagitalizeren. Daarbij heb je het zelf niet vermeld tot je er op werd aangesproken (wat veel erger is).

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tot? Direct erop werd aangesproken door jou, ja. En binnen wat, tien minuten was het bekend.
Ach, je mag het bagatiliseren vinden. Zelf vind ik dat jullie het zwaar overdrijven, dus dat brengt het weer een beetje in evenwicht. Waarom ik de Adata koos, heb ik ondertussen haarfijn uitgelegt. Dat, bagateliseren jullie dan weer.
Terwijl jij en Camacho geen flauw benul hebben hoeveel Adata's van die serie stuk gaan.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:01:
[...]

Het risico wat jij elke keer blijft ontkennen en bagitalizeren. Daarbij heb je het zelf niet vermeld tot je er op werd aangesproken (wat veel erger is).
Hoevee Adata's zijn er al stuk dan ? Ach ja, daar kan je geen zinnig woord over zeggen. Gek he, dat ik het bagatiliseer. Zelf zie ik meer tevreden klanten, dan jij kapotte Adata's aan kan wijzen. Veel meer.

Maar nu hou ik erover op, het forum is alweer genoeg vervuilt.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 22-12-2011 10:10 ]

• Grobsul
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08 13:11
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro. Het liefst uiteraard minder ;)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
muis, toetsenbord en hardeschijf

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
niet speciaal.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Op aanraden van mijn broer een intel systeem. Hij heeft zelf een amd systeem maar heeft hier regelmatig problemen mee en rade mij aan om voor een intel systeem te gaan.

Wat voor soort gamer ben je?
Ik wil voornamelijk BF3 spelen op High in 1980-1020!
Daarnaast verder nog F1 2011.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,95€ 15,95
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Intel Core i5 2400€ 157,50€ 157,50
1Corsair Builder CX500 V2€ 48,99€ 48,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 35,-€ 35,-
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 225,01€ 225,01
1Asrock P67 Pro€ 75,89€ 75,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,34

Dit is de eerste keer dat ik een desktop pc in elkaar zet. Ik heb dus totaal geen idee of dit systeem een goede prijs/perfomance verhouding heeft.

Aan jullie de vraag of jullie mij bij mijn eerste build kunnen helpen.

• chim0
Grobsul schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:17:

Aan jullie de vraag of jullie mij bij mijn eerste build kunnen helpen.
Prima systeem. Hiermee kan je BF3 wel op high spelen.

Maar je zit wel over je budget met die i5. Je kan ook voor een AMD X4 960T kiezen, scheelt weer een dot en maakt qua gamen niet zoveel uit.

Uiteraard is die i5 processor superieur aan de AMD op elk ander gebied (maar ook in gamen, al is het verschil op hoge resoluties iets minder want dan is het aan de videokaart.

Let er wel op dat je een B3 bord neemt.

• Grobsul
Oke thanks!

Zal er een grote fps verschil zijn tussen een i2400 en de X4 960T met bf3 op 1920-1080?
Of is dit verwaarloosbaar?

En welk B3 moederbord zou je aanraden?

• chim0
Grobsul schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:32:
Oke thanks!

Zal er een grote fps verschil zijn tussen een i2400 en de X4 960T met bf3 op 1920-1080?
Zou je wat reviews en benchmarks moeten opzoeken met die combinaties. Meestal gebruiken ze de i5 2500K.
Elke, als het maar een B3 revisie is want in de vorige zat een bug.

Dit kan ook bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 216,35€ 216,35
1MSI P67S-C43 (B3)€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,79

Is gewoon een simpel, prima bordje met alles erop wat je nodig hebt. Tenzij je specifieke wensen hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door chim0 op 22-12-2011 10:37 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oke thanks!

Verschil is groter op low settings, zonder AA etc. Zodra je de GPU harder laat werken, zijn de verschillen in fps vrijwel nihil.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:34:
[...]

Zou je wat reviews en benchmarks moeten opzoeken met die combinaties. Meestal gebruiken ze de i5 2500K.

[...]

zie het nu ook. Chimo, zijn die gen3 en pro 3 plankjes idem aan B3, of is dat weer wat anders ?

• chim0
Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:37:
[...]

zie het nu ook. Chimo, zijn die gen3 en pro 3 plankjes idem aan B3, of is dat weer wat anders ?
Nee, Gen3 slaat op de Z68 chipset met PCI-e 3.0, geloof ik.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oke thanks!

als je vooral gamed, zal zelfs een snelle dualcore al genoeg zijn op hoge settings. De bottleneck is dan de gpu, niet de cpu; zelfs niet een dualcore ;)

(denk aan de i3 2100/2105 a 105 a 115 euro).

• chim0
Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:42:
[...]

als je vooral gamed, zal zelfs een snelle dualcore al genoeg zijn op hoge settings. De bottleneck is dan de gpu, niet de cpu; zelfs niet een dualcore ;)

(denk aan de i3 2100/2105 a 105 a 115 euro).
Mja, ik zou het dan toch bij die 2400 houden, omdat ie ook gewoon in z'n budget past.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:43:
[...]

Mja, ik zou het dan toch bij die 2400 houden, omdat ie ook gewoon in z'n budget past.
Dat is waar. Zat aan een SSD te denken, maar dat word krap.

• Grobsul
Dank voor jullie adviezen.

Ik heb nu 2 systemen in elkaar gezet.

Eentje met de 960T
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 99,90€ 99,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 66,64€ 66,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,49

En eentje met de i5 2400

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1Gigabyte GA-P67-DS3-B3€ 74,75€ 74,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 608,25

Ik zit nu erg te twijfelen, omdat beide systemen hun goeie punten hebben.
Welke zouden jullie aanraden?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bij de eerste zit je iig ruim onder je budget. Bij de tweede ga je er ruim over.
Misschien toch het AMD setje, dan. En misschien een Mugen 2 koeler erop, lekker stil is die, ook onder load.

[ Voor 24% gewijzigd door Madrox op 22-12-2011 11:18 ]

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:17:
Bij de eerste zit je iig ruim onder je budget. Bij de tweede ga je er ruim over.
Misschien toch het AMD setje, dan. En misschien een Mugen 2 koeler erop, lekker stil is die, ook onder load.
Hij zit maar 8 euro over zijn budget.. ?

• chim0
Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:55:
[...]

Dat is waar. Zat aan een SSD te denken, maar dat word krap.
Heb ik ook aan gedacht maar dan wordt het AMD, een mindere behuizing en goedkoper bord.

• chim0
Is allebei goed, alleen de Intel is sneller.

En neem de pricewatch: Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E: goedkoper en betere koeler.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:20:
[...]

Hij zit maar 8 euro over zijn budget.. ?
Je moet kijken bij "Bestelkosten berekenen" en dan alle producten bij 1 winkel. Zit je op 645 bij Afuture.

Met het MSI bordje en de 6950 dual fan, zit je op 622 bij Afuture. Toch weer een kratje en een pakkie shag! :D

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 22-12-2011 11:32 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:30:
[...]

Is allebei goed, alleen de Intel is sneller.

En neem de pricewatch: Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E: goedkoper en betere koeler.

[...]

Je moet kijken bij "Bestelkosten berekenen" en dan alle producten bij 1 winkel. Zit je op 645 bij Afuture.

Met het MSI bordje en de 6950 dual fan, zit je op 622 bij Afuture. Toch weer een kratje en een pakkie shag! :D
Je bedoelt twee dagen minder diepvries pizza eten :+ (het zit nog altijd boven zijn budget)
Bij de AMD kan hij er een vette koeler bijnemen, een krat bier, shag en verse groenten op tafel :P

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik ben nu ook sinds een tijdje op zoek naar een PC om minder afhankelijk te zijn van console games. Ik weet nog niet precies wat ik wil hebben maar budget staat ongeveer wel vast.

Onder de € 800,- (exclusief monitor)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Ik gebruik nog mijn vorige kast (HAF912 Plus) en haal nog een HDD uit vorige PC. Toetsenbord en muis kan ik nog wel gebruiken van vorige PC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD heb ik nu nog wel in mijn samenstelling maar is niet verplicht. Bij geldbesparing kan deze nog vervangen worden door een normale HDD..

Ik hoef niet te OC'en.
Mijn games op hoogste settings zetten zonder enige frame drop.

Ik speel games zoals Starcraft 2 , BF3 en wat (toekomstige) MMO's: WoW, SWTOR en GW2. Ik kom van console gaming dus verder weet ik het nog niet.

Samengestelde systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Basiq BP550Plus€ 62,39€ 62,39
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,50€ 35,50
1Sapphire HD 6970 2 GB GDDR5 PCI-E€ 279,-€ 279,-
1Asrock H61iCAFE€ 65,34€ 65,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,63

Is de voeding(550W) goed genoeg voor de videokaart of zou ik voor 750W moeten gaan?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp :)

[ Voor 10% gewijzigd door Negaiido op 22-12-2011 19:22 ]

• Grobsul
Ik denk dat ik voor het AMD systeem ga.
Ik kan bij Afuture alle onderdelen voor €560.46 aanschaffen.

ik heb dan nog ruimte om een goeie koeler erbij te halen.

• Benebol
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Allen ik ben opzoek naar een nieuw gamessyteem van rond de 800EUR.
Nu had ik al onderstaande samenstelling gedaan en kom boven mijn budget uit.

Weten jullie raad, waar ik kan aan sleutelen om mijn budget wat lager te krijgen?
Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 108,-€ 108,-
1Scythe Mugen 3€ 34,90€ 34,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,19€ 92,19
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 35,90€ 35,90
1Sapphire HD6950 2GB Dual Fan€ 234,90€ 234,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 113,75€ 113,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,48

• chim0
Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:36:
[...]

Je bedoelt twee dagen minder diepvries pizza eten :+ (het zit nog altijd boven zijn budget)
Bij de AMD kan hij er een vette koeler bijnemen, een krat bier, shag en verse groenten op tafel :P
Zijn PC vergeleken met mijn PC.

Als je onder de 600 wilt blijven, moet je in alle bovegenoemde gevallen iets doen.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Benebol schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:57:
Allen ik ben opzoek naar een nieuw gamessyteem van rond de 800EUR.
Nu had ik al onderstaande samenstelling gedaan en kom boven mijn budget uit.

Weten jullie raad, waar ik kan aan sleutelen om mijn budget wat lager te krijgen?
Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 34,90€ 34,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 113,75€ 113,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,48
Als je niet wil overklokken kan je een i5-2400 nemen. Als je die neemt, heb je ook geen aftermarket koeler nodig. Als je geen Crossfire wil in de toekomst, kan je ook nog een goedkoper moederbord nemen.

• Benebol
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Jo... schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:27:
[...]

Als je niet wil overklokken kan je een i5-2400 nemen. Als je die neemt, heb je ook geen aftermarket koeler nodig. Als je geen Crossfire wil in de toekomst, kan je ook nog een goedkoper moederbord nemen.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb je raad gevolgd en wat dingen aangepast, lijkt onderstaande oké?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 828,33

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 19:19
Naar aanleiding van een vraag van een maat van mij of ik een toekomst gerichte highend multimedia / game systeem wilde samenstellen dat zeker wel een aantal jaren (6/10 jaar) vooruit moet gaan heb ik het volgende systeem samen gesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 580 3072MB€ 501,98€ 501,98
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 117,-€ 117,-
1NZXT Phantom€ 136,50€ 136,50
1Corsair Hydro Series H80€ 82,95€ 82,95
1Intel Core i7 960 Boxed€ 240,-€ 240,-
1Asus BW-12B1LT Zwart€ 119,-€ 119,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 160,90€ 160,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 168,95€ 168,95
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 76,51€ 76,51
1Asus Sabertooth X58€ 148,50€ 148,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.752,29

Nu was mijn vraag wat is jullie mening en wat zouden jullie anders doen met een budget van 2000 euro.
Het doel is dat deze onder andere op een TV wordt aangesloten en als high-end multimedia / game systeem gaat dienen wat nog vele jaren mee moet gaan.

Tevens wist ik nog niet zeker of ik voor sandybridge moest gaan, maar dan zou dit het moederbord en CPU gaan vervangen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 242,46€ 242,46
1Asus Republic Of Gamers Rampage IV Extreme (Battlefield 3 Edition)€ 349,-€ 349,-

Als jullie iets anders adviseren betreft sandybridge dan stel ik dat dan ook zeer op prijs.
Aangezien ik op dit moment niet veel ervaring nog heb met sandybridge.

~ReTechNL

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd, maar 1700 euro uitgeven, geeft je geen systeem wat alles doet 10 jaar lang. Zelfs 2000 euro niet. Zeker en vooral in gamen niet. Ga maar terug naar je maat en vertel hem dat het gewoon niet mogelijk is en stel gewoon een goed systeem samen voor 1200 euro en de rest oppotten voor een upgrade naar 3 jaar. Dan kom je mogelijk tot ongeveer 6 jaar, maar zelfs dan houd het niet over.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 14:36 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 21:34

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:36:
Begrijp me niet verkeerd, maar 1700 euro uitgeven, geeft je geen systeem wat alles doet 10 jaar lang. Zelfs 2000 euro niet. Zeker en vooral in gamen niet. Ga maar terug naar je maat en vertel hem dat het gewoon niet mogelijk is en stel gewoon een goed systeem samen voor 1200 euro en de rest oppotten voor een upgrade naar 3 jaar. Dan kom je mogelijk tot ongeveer 6 jaar, maar zelfs dan houd het niet over.
drie keer een systeem van 750 euro. kan die ongeveer 9 jaar vooruit!
je hebt niet iedere keer een nieuwe brander/hd/kast/mobo/tobo/muis nodig.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 15:22
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Basiq BP550Plus€ 62,39€ 62,39
1Sapphire HD 6970 2 GB GDDR5 PCI-E€ 279,-€ 279,-
1Asrock H61iCAFE€ 65,34€ 65,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,63

Ik heb gelezen dat de Sapphire HD 6970 2 GB GDDR5 PCI-E niet de moeite waard is om te kopen i.v.m. unlocken/OC'en van de 6950. Maar wat als ik niet wil OC'en? Welke videokaart kan ik het beste nemen?

Verwijderd

even een vraagje ik gebruik een i5 2500k
ik draai 560 ti in sli
gebruik h100 cooling etc
al met al is mijn built 1300 euro.

nu is mijn vraag is dit een goed moederbord voor deze setup?
Asrock Z68 Extreme3 Gen3

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
@tomvzuuk, had je nog geen mobo? rond 1 december had je al deze vraag. nog niks kunnen vinden? maar dat is een goed mobo hoor die extreme 3

• Grobsul
chim0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:34:
[...]

[...]

Dit kan ook bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 216,35€ 216,35
1MSI P67S-C43 (B3)€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,79

Is gewoon een simpel, prima bordje met alles erop wat je nodig hebt. Tenzij je specifieke wensen hebt.
Ik denk dat ik deze samenstelling doe.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

• Majora
  • Laatst online: 20-09 20:59
Oke tweakers,

ik heb dus op dit moment

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 88,-€ 88,-
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 26,95€ 26,95
1Mushkin 4GB (2x2GB) DDR3 SODIMM PC3-10600 CL9 Apple€ 19,99€ 19,99
1Intel Core i7 860€ 286,06€ 286,06
1HKC ATX Series SZ-400R€ 14,50€ 14,50
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,50

Met een kast van onbekende origine. Nu kan hierop geen Skyrim spelen D:(ook omdat er geen videokaart meer inzit, die is kapot gegaan).

Ik zat te denken om het onderstaande erbij te kopen na advies van jullie vorige week. Ik zoek ook een nieuwe kast, graag met al fans erin(omdat mijn eigen fans niet goed genoeg zijn blijkt).

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 172,99

Zouden jullie nog wat aan kunnen bevelen? Ik heb een 1440x900 monitor, die ik de eerstkomende 5 jaar niet ga veranderen.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
~ 500 euro.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Tobo neem ik mee + Muis + HDD spinpoint F3 1TB + Voeding heb ik al (TX750 V2) Monitor ook.
Ik heb eerst geen GPU Nodig.. Dit ivm, later kopen van gpu en hier nog wel pci-etje liggen hebben. (geld)
Ik denk later een High-End kaartje te halen dus dat is het probleem niet
Beetje overclocken misschien, niet extreem.
GTA, BF3,MW3 etc.

Ik heb een AMD Setje samengesteld en een Intel setje,
Misschien de intel upgraden naar ivybridge later is ook mogelijk. Moet in iedergeval wel even ermee door kunnen!

Intel Set:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,44€ 14,44
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,90€ 94,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 139,50€ 139,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,26

AMD Set:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,44€ 14,44
1AMD FX-8120 Black Edition€ 185,50€ 185,50
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,10€ 34,10
1Asrock 970 Extreme4€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 441,96

Wat denken jullie dat het beste is voor gaming, en voor in de future gaming etc?
Alvast bedankt!
Mvg,

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik zou voor die intel gaan, hoewel je een goedkoper mobo kan nemen.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
megadoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:33:
ik zou voor die intel gaan, hoewel je een goedkoper mobo kan nemen.
Usb 3 en pci-e 3 nooit verkeerd,,
Waarom zou jij de intel kiezen? Mvg,

Verwijderd

Drowzz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:49:
Waarom zou jij de intel kiezen? Mvg,
De i5 is vooralsnog een betere chip voor games. De single threaded performance en hoe spellen daarmee omgaan is bij de Bulldozer nog niet ideaal. Wellicht verandert dat nog in de toekomst, maar nu en in de voorzienbare toekomst zit je wat games betreft beter bij de i5.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Die ASrock Intel plankjes, is dat wel (B3) ?

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 22-12-2011 19:00 ]

Verwijderd

megadoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:05:
@tomvzuuk, had je nog geen mobo? rond 1 december had je al deze vraag. nog niks kunnen vinden? maar dat is een goed mobo hoor die extreme 3
nou ik had eerst die gene-z van asus maar die was eigenlijk iets te duur mijn setup is al aardig wat veranderd.
ik ga over precies een weekje bestellen :) wou alleen even weten of mijn mobo de rest van mijn setup niet gaat bottlenecken omdat de rest wel aardig duur bij 489 euro aan grafische kaarten etc

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 13:57
Lee245 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:45:
Tijd voor een nieuwe game pc voor mijn broertje. :) Momenteel wordt er gespeeld op een P4 + 6600GT.

Rond de €400,- minder mag ook :9

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alle randapparatuur is aanwezig.

Niets speciaals.

Beste prijs/prestatie uiteraard.

Casual; games die gespeeld worden (o.a.):
FIFA, BF3, GTA V (als hij uitkomt), Assassin's Creed

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 13,92€ 13,92
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 74,99€ 74,99
1Fractal Design Core 1000€ 31,50€ 31,50
1AMD Athlon II X3 455 Boxed€ 66,90€ 66,90
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,95€ 54,95
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,46

Dit is wat ik bij elkaar heb gezicht. Voeding, RAM, ODD staan sowieso al vast; heb die zelf ook en ben erg tevreden erover. Monitor resolutie is 1080p.

WLAN kaart: Zijn er betere alternatieven voor ongeveer eenzelfde prijs?
HDD: Toen ik hem kocht was hij €30. Zijn er goedkopere alternatieven?
Behuizing: Niet erg belangrijk, zolang alles er maar in past een fatsoenlijke airflow heeft (<€30)
CPU: Beste prijs/prestatie denk ik op dit moment. Misschien een 2e hands een Phenom II X4 op de kop tikken?
Mobo: USB3 wordt op dit moment niet gebruikt en denk ook niet dat dat veel gebruikt gaat worden. Zijn er hier goedkopere en goed leverbare alternatieven?
GPU: Beste prijs/prestatie

• Silence
  • Laatst online: 22-09 10:09

Silence

Godlike

Ik ben van plan mijn pc een upgrade te geven. Ik heb nu dit lijstje hardeschijven, kast, voeding, koelers en grafische kaart heb ik nog liggen.

Ben altijd intel fan geweest maar ben ook wel eens benieuwd naar AMD zeker de prijzen spreken mij wel aan.

Is het een beetje goed spul wat ik heb gekozen of heeft iemand nog wat aanpassingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill RipjawsX F3-10666CL7Q-16GBXH€ 86,50€ 86,50
1AMD FX-6100 Boxed€ 132,90€ 132,90
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 134,90€ 134,90
1Asus M5A88-V EVO€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,30

Inventaris - Steam

• Majora
Oke, ik heb eens wat rondgekeken.

Wat ik kopen wil is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,-€ 148,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 243,99

Wat ik thuis heb en dus hierin ga zetten is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 88,-€ 88,-
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 26,95€ 26,95
1Mushkin 4GB (2x2GB) DDR3 SODIMM PC3-10600 CL9 Apple€ 19,99€ 19,99
1Intel Core i7 860€ 286,06€ 286,06
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,-

En mijn beeldscherm is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Packard Bell Maestro 190W (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver)€ 666,-€ 666,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 666,-

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 60% gewijzigd door Majora op 22-12-2011 19:52 ]

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
@Majora
Ik zou zeker voor een 6870 gaan.
Hij is niet veel duurder maar heeft wel meer performance.
En zou je niet voor 1TB HDD gaan?
Heeft dubbele grootte voor maar ong 20 euro meer

[ Voor 29% gewijzigd door Sniperzkillz op 22-12-2011 19:55 ]

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Majora
Ik heb al een EHDD van 1.5 TB en alles uit dat lijstje heb ik al staan, dat ga ik niet extra aanschaffen.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro Series H100€ 89,50€ 89,50
1Scythe Kaze Master Ace 5.25" Zwart€ 30,94€ 30,94
1Cooler Master Silent Pro M850€ 115,-€ 115,-
2MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 241,90€ 483,80
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 115,-€ 115,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.238,44

de hdd heb ik thuis liggen die koop ik niet ivm de dure prijzen nu.
wat vinden jullie er van?
nog enige verbeteringen?

EDIT: er zit ook nog een dvd drive bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Laatst online: 22-09 23:29
Ik ben van plan mijn computer te upgraden.

Wat ik nu heb:

- Coolermaster 500 watt voeding
- Q6600 @ stock,
- 4 GB ram @ 667,
- XFX Radeon HD 5770,
- 320 GB hdd (dacht 5400 toeren)
- Onbekend Acer moederbord
- NZXT Tempest Evo case

Ik heb hier ook al een Mugen 2 Rev. B liggen.

Mijn idee is om naar een core i5 over te stappen en wel de 2500K.

Qua geheugen dacht ik aan de Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit. Nu zit ik alleen te dubben over het moederbord. Met name tussen de ASRock z68 extreme 3 gen3 en de ASRock z68 extreme 4 gen 3. Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? Volgens de specificaties zit het hem in het aantal usb- en sata-poorten. Maar ook in een extra pci-express 16x slot. Suggesties voor een ander moederbord zijn ook welkom!

Graag neem ik de voeding, videokaart, harde schijf en case van mijn oude setup mee. De harde schijf wil ik later vervangen als de prijzen wat gunstiger zijn. Ook dacht ik er aan om Intel SRT te gaan gebruiken. Hiervoor lijkt mij een 32 GB ssd genoeg. Graag zou ik advies krijgen over welke ssd dan prijstechnisch het voordeligst is, maar nog wel behoorlijke prestaties tevoorschijn tovert in combinatie met een hardeschijf.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnalreden
  • Laatst online: 08-10-2023
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 800 euro, met randapparatuur erbij
  • Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Nee. Alles wordt nieuw gekocht.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Niets bijzonders.
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Dit systeem is niet bedoeld om te gamen, maar om te pokeren. Ik kon alleen geen topic vinden waarvan ik dacht dat dit systeem er goed in zou passen, dus ik heb deze maar gekozen omdat die het meest actief is. Mijn excuses als er een ander topic is dat geschikter is.

Ik wil met deze computer 24 tafels tegelijk kunnen draaien op Pokerstars, terwijl Hold em manager, iTunes, msn en andere kleine dingen draaien, en ten alle tijde soepel. Voor de rest zal ik de computer alleen gebruiken om films en series te kijken. Ik ben niet van plan te overclocken en de enige upgrades waarvan ik me nu kan bedenken dat ik ze op korte termijn zou maken, zijn een ssd en een extra scherm erbij.
  • Wat voor soort gamer ben je?
Zie hierboven

Ik heb, met m'n zeer beperkte kennis van computers, geprobeerd zelf een computer in elkaar te zetten.
Zou iemand me kunnen vertellen of dit systeem geschikt is voor mijn doeleinden? En of er misschien iets verbeterd zou kunnen worden? En natuurlijk of alles compatibel is. Bij voorbaat dank :).

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2220HD€ 99,-€ 99,-
1Logitech LS11€ 14,-€ 14,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,90€ 27,90
1Logitech K120 (Internationaal)€ 7,59€ 7,59
1Logitech RX250 (Zwart)€ 5,90€ 5,90
1Asrock H67DE3 (H67DE3)€ 75,89€ 75,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:36:
Ik denk dat je met 2000 euro toch best een eind moet komen in die 10 jaar, alleen gaat het zoals je zegt niet in één keer. De eerste keer kan je wat meer uitgeven aan een degelijke kast en dergelijk spul, vervolgens met intervallen upgraden. Iedere 3 jaar geheugen en afhankelijk van de eisen een videokaart (die verouderen snel), na 4-5 jaar een nieuwe processor, moederbord en dat gebeuren. Dan kan je voor betrekkelijk lage kosten altijd behoorlijk bij de tijd zijn, in plaats van eerst heel hip en daarna heel sip :P

Echter moet je je wel afvragen of je als je in de high-end hoek aan het kijken bent wel na al die tijd nog steeds met zulk oud spul wil zitten. Dat voelt dan natuurlijk al lang niet high-end meer. Ik zou inderdaad in eerste instantie kijken voor een systeem voor zo'n 900-1200 euro (afhankelijk van of er ook een monitor e.d. bij moet) en dan later naar behoefte upgraden. Dan heb je voor hetzelfde geld een veel hoger performancegemiddelde en kan je leuk spelen, ondanks dat je nooit de absolute koning bent. Dat laatste is vooral grappig als je wilt patsen, maar voor de portemonnee een stuk minder leuk en ik denk wat performance betreft ook. Al mijn videokaarten de afgelopen jaren passen bijvoorbeeld binnen wat die ene GTX 580 kost, en ik zit nu wel met een prettig en zuinig kaartje in plaats van een antiek bakbeest zonder moderne technieken die tevens als verwarming functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je kunt ook gewoon een nieuwe computer kopen voor €800 en over 3 jaar doorverkopen voor €250. Dat moet makkelijk lukken. Dan ben je over 9 jaar dus nog maar €1650 kwijt.

Ik vind de moederborden van €300 persoonlijk erg zonde. Je kunt hem in 2013 toch niet vervangen met de beste "bang for bucks"-processor van dat moment, zonder het moederbord te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
  • Laatst online: 22-02 00:00
Hallo,

Mijn kerst bonus is weer binnen en ik ben opzoek naar een nieuw systeem.

Wat mag het kosten?
-1200 +/- 100 EUR

Wat heb je al?
-Iyama monitor 24 inch, Razor muis en keyboard en 2.1 geluids set

Wat voor gamer ben je?

-Hardcore: Voornamelijk MMO's, WoW, EVE en straks Diablo 3
- Casual: MW2, MW3, Battlefield 3

Welke resolution speel je?
Hoogst mogelijk voor 24 inch. Het lieft wil ik met dit nieuwe systeem de best mogelijke (Ultra) settings behalen.

SSD?
Ja, graag 128 Gb denk ik.

Intel of AMD?
Intel

Waar kunnen we je mee helpen?
Feadback geven op mijn keuze!
Ik ben opzoek naar een mooie kast, liefst een zilveren of witte? Of anders een coole zwarte. Het liefst wil ik een systeem waar in zonder veel moeite een goede kabel management heb en gemakkelijk alle onderdelen kan inplaatsen.

Als de kast geen openside heeft dan mogen er ook minder "mooie" onderdelen in.

Is crosfire een optie voor iemand met mijn budget?

Welke geheugen reepjes kunnen hier het beste in, ik wil over naar Windows 7 64 bit?

Mijn lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 260,90€ 260,90
1be quiet! Pure Power L8 630W€ 81,61€ 81,61
1Corsair Force 3 120GB€ 139,90€ 139,90
1Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2€ 131,80€ 131,80
1Asus Sabertooth P67€ 158,-€ 158,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een core i5 2500k en zet de rest in op een betere videokaart. Want je cpu gaat niet helpen voor ultra settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is crosfire een optie voor iemand met mijn budget?
Dit kan altijd nog!
Welke geheugen reepjes kunnen hier het beste in, ik wil over naar Windows 7 64 bit?
Als maar meer is dan 5GB zit je goed. Dit in verband met de swap file tijdens spelen grote games etc.

Beetje slappe voeding als je ook nog CF zou willen verder een leuke configuratie maar je kan veel besparen door sommige onderdelen via V&A te halen want van zowel Intel als van ATI/AMD is er net een nieuw seizoen in aantocht. Dit betekend dat oude oude highend spullen weer voor minder de deur uit gaan ;)

Als 1200 mijn buget zou zijn voor aleen een kast zou ik het wel weten en een s2011 (X79) Sandy Bridge gaan halen!

pricewatch: Intel Core i7 3930K Boxed
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Rampage IV Extreme
pricewatch: G.Skill RipjawsZ F3-12800CL9Q2-32GBZL

blijft er nog net wat over voor een kast en GPU (die je later in CF kan zetten). Kost wat maar dan zit je weer zeker 2 jaar goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want een X79 Sandy Bridge werkt zo veel beter dan Sandy Bridge op 1155.... dus niet. Dat is gewoon geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
  • Laatst online: 22-02 00:00
X79 zou wel leuk zijn maar toch denk iets te highend.

Mijn lijstje nu...

(ik bestel het liefst bij Alternate, dus geen mooi lijstje)

CPUs Koelers
Scythe Mugen 3 SCMG-3000
http://www.alternate.nl/h...o=HXLY41&cn=1&tn=BUILDERS

Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
http://www.alternate.nl/h...o=JDXVW4&cn=1&tn=BUILDERS

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-2405S
http://www.alternate.nl/h...o=HR5I15&cn=1&tn=BUILDERS

Voedingen meer dan 600 Watt
be quiet! Pure Power CML8 730W
http://www.alternate.nl/h...o=TN7V27&cn=1&tn=BUILDERS

Behuizingen Big Tower
Aerocool XPredator White Edition
http://www.alternate.nl/h...o=TQXRX3&cn=1&tn=BUILDERS

Solid State Drive 2,5 inch SATA
Corsair CSSD-F120GB3-BK
http://www.alternate.nl/h...o=IMHM5E&cn=1&tn=BUILDERS

Moederborden Socket 1155
ASUS MAXIMUS IV EXTREME-Z
http://www.alternate.nl/h...o=GREA68&cn=1&tn=BUILDERS

Geheugen DDR3-1333
G.Skill DIMM 8 GB DDR3-1333 Kit
http://www.alternate.nl/h...IDIFG3J4&cn=1&tn=BUILDERS

Totale prijs: € 1.243,58

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I5 2405S? Neem als er word geklokt een 2500k. Te duur moederbord neem een Z68 Extreme 3 of 4. Niet echt een super voeding, neem een XFX, corsair of Seasonic. Niet echt een super koeler, vergeleken met de Mugen 2. Qua SSD zou ik geen sandforce nemen, maar een Crucial M4 (Sandforce heeft een slechte reputatie qua betrouwbaarheid). Daarbij, als er zo graag futurproof wil zijn, de 7 serie is net aangekondigd voor Januari.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kizomo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:32:
X79 zou wel leuk zijn maar toch denk iets te highend.

Mijn lijstje nu...

(ik bestel het liefst bij Alternate, dus geen mooi lijstje)

CPUs Koelers
Scythe Mugen 3 SCMG-3000
http://www.alternate.nl/h...o=HXLY41&cn=1&tn=BUILDERS

Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
http://www.alternate.nl/h...o=JDXVW4&cn=1&tn=BUILDERS

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-2405S
http://www.alternate.nl/h...o=HR5I15&cn=1&tn=BUILDERS

Voedingen meer dan 600 Watt
be quiet! Pure Power CML8 730W
http://www.alternate.nl/h...o=TN7V27&cn=1&tn=BUILDERS

Behuizingen Big Tower
Aerocool XPredator White Edition
http://www.alternate.nl/h...o=TQXRX3&cn=1&tn=BUILDERS

Solid State Drive 2,5 inch SATA
Corsair CSSD-F120GB3-BK
http://www.alternate.nl/h...o=IMHM5E&cn=1&tn=BUILDERS

Moederborden Socket 1155
ASUS MAXIMUS IV EXTREME-Z
http://www.alternate.nl/h...o=GREA68&cn=1&tn=BUILDERS

Geheugen DDR3-1333
G.Skill DIMM 8 GB DDR3-1333 Kit
http://www.alternate.nl/h...IDIFG3J4&cn=1&tn=BUILDERS

Totale prijs: € 1.243,58

Nog tips?
Deze SSD kan je rustig nemen. Met de Sandforce controller is weinig mis, met OCZ wel.
http://www.bit-tech.net/n...nces-force-3-ssd-recall/1
Corsair maakt er werk van als iets niet deugt, dat schept vertrouwen. Lees de reacties ook, mensen zijn er blij mee, omdat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Dnalreden schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 03:49:
  • Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Niets bijzonders.
Dit systeem is niet bedoeld om te gamen, maar om te pokeren. Ik kon alleen geen topic vinden waarvan ik dacht dat dit systeem er goed in zou passen, dus ik heb deze maar gekozen omdat die het meest actief is. Mijn excuses als er een ander topic is dat geschikter is.

Ik wil met deze computer 24 tafels tegelijk kunnen draaien op Pokerstars, terwijl Hold em manager, iTunes, msn en andere kleine dingen draaien, en ten alle tijde soepel. Voor de rest zal ik de computer alleen gebruiken om films en series te kijken. Ik ben niet van plan te overclocken en de enige upgrades waarvan ik me nu kan bedenken dat ik ze op korte termijn zou maken, zijn een ssd en een extra scherm erbij.
Zie hierboven

Ik heb, met m'n zeer beperkte kennis van computers, geprobeerd zelf een computer in elkaar te zetten.
Zou iemand me kunnen vertellen of dit systeem geschikt is voor mijn doeleinden? En of er misschien iets verbeterd zou kunnen worden? En natuurlijk of alles compatibel is. Bij voorbaat dank :).

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,22
Als je alleen wilt gaan pokeren kan je nog wat besparen.
Je hebt voor pokeren en MSN'en geen 8GB RAM nodig 4 is genoeg.
Je kan ook nog wel wat op je moederbord besparen.
Als ik jou was zou ik ook nog een wat comfortabelere muis en toetsenbord kopen.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Grobsul schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:40:
[...]

Ik denk dat ik deze samenstelling doe.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Mooi systeem hoor!

Mooiste is nog een SSD erin maarja, kost ook weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Sniperzkillz schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:00:
[...]

Als jij alleen wilt gaan pokeren kan je nog flink wat besparen.
Je hebt voor pokeren en MSN'en geen 8GB RAM nodig 4 is genoeg.
Je kan ook nog wel wat op je moederbord besparen.
Als ik jou was zou ik ook nog een wat comfortabelere muis en toetsenbord kopen.
Ik zou hem lekker uitrusten met 8GB. Het kan nooit kwaad en dan ben je wat meer toekomstbestendig.

Zeker met de huidige prijzen is het momenteel interessant.

http://nl.hardware.info/n...tijgen-in-het-nieuwe-jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:04:
[...]

Mooi systeem hoor!

Mooiste is nog een SSD erin maarja, kost ook weer geld.
Als ik zie wat hij ermee gaat doen: HDD eruit , SSD erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Madrox schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:14:
[...]

Als ik zie wat hij ermee gaat doen: HDD eruit , SSD erin :)
Harde schijf heeft ie al en SSD zegt ie niet speciaal nodig te hebben maar als ie het geld ervoor heeft, zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grobsul
chim0 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:17:
[...]

Harde schijf heeft ie al en SSD zegt ie niet speciaal nodig te hebben maar als ie het geld ervoor heeft, zou ik het zeker doen.
Misschien is een SSD iets voor in de toekomst.
Het is meer een geld kwestie. Daarom hou ik het nu bij dit systeem.
Misschien plaats ik er over een half jaar of een jaar wel een SSD erbij(als mijn financiele situatie het toelaat :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

chim0 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:17:
[...]

Klopt. ik had iemand anders in gedachten O+ (zie hieronder)
Dnalreden schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 03:49:
Niets bijzonders.

Zie hierboven

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,22
Mijn idee voor je, met AMD FX quadcore , SSD (geen hddd!) en alles wat je nodig hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 72,35€ 72,35
1Antec One Hundred€ 46,45€ 46,45
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 165,-€ 165,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 35,30€ 35,30
1AMD A6-3650 Boxed€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 613,93

-430watt watt psu is meer dan genoeg voor een systeem met geintegreerde GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 20:41
Beste mede tweakers,

Op internet zijn nogal wat verschillende antwoorden te vinden over het RAM voltage voor bij een i5-2500k.
Heb gekozen voor 1600Mhz RAM omdat ik de 2500k wil overclocken naar ongeveer 4Ghz.
Zal deze set (RAM draait op 1.65V) problemen opleveren?
Corsair Vengance RAM gaat niet passen i.v.m. koeler formaat.

#ProductPrijsSubtotaal
2Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 38,90€ 77,80
1MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 318,50€ 318,50
1Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3€ 152,19€ 152,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 896,39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Magiciano schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:02:
Beste mede tweakers,

Op internet zijn nogal wat verschillende antwoorden te vinden over het RAM voltage voor bij een i5-2500k.
Heb gekozen voor 1600Mhz RAM omdat ik de 2500k wil overclocken naar ongeveer 4Ghz.
Zal deze set (RAM draait op 1.65V) problemen opleveren?
Corsair Vengance RAM gaat niet passen i.v.m. koeler formaat.

#ProductPrijsSubtotaal
2Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 38,90€ 77,80
1MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 318,50€ 318,50
1Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3€ 152,19€ 152,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 896,39
Het is ook in low profile te krijgen. Zoek op LP in de productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier goed zit want ik wil iets ver van een gamepc..
Ik wil dus een pc aanschaffen waar ik Word,windows 7, msn en firefox op kan draaien.. Geen films, foto's.. Die gaan allemaal op mijn externe schijf.
Dus ik wil echt een budget pc van 200euro kan wel tot 250 gaan...
ik kwam niet verder dan dit, want ik weet weinig af van goedkope producten.. Dus zou ik graag hulp hierbij willen.
32GB SSD zou genoeg zijn denk ik.
#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen ES45H€ 44,27€ 44,27
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD A4-3300 Boxed€ 49,30€ 49,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 130,37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima samenstelling! Al zou ik voor de igp die paar euro voor 1600mhz geheugen nog doen. Je mist alleen een mobo. 32GB is wel erg weinig voor een SSD.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Laatst online: 22-09 10:09

Silence

Godlike

Kan er iemand nog even naar mij lijstje kijken?
Alvast bedankt

===================================================================

Ik ben van plan mijn pc een upgrade te geven. Ik heb nu dit lijstje hardeschijven, kast, voeding, koelers en grafische kaart heb ik nog liggen.

Ben altijd intel fan geweest maar ben ook wel eens benieuwd naar AMD zeker de prijzen spreken mij wel aan.

Is het een beetje goed spul wat ik heb gekozen of heeft iemand nog wat aanpassingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill RipjawsX F3-10666CL7Q-16GBXH€ 86,50€ 86,50
1AMD FX-6100 Boxed€ 132,90€ 132,90
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 134,90€ 134,90
1Asus M5A88-V EVO€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,30

Inventaris - Steam

Pagina: 1 ... 22 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.