[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.793 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
@thewizard2006 Ook bedankt! alleen kan ik hem niet vinden, kan je een linkje plaatsen?

En misschien nog meer dingen waar ik op kan bezuinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 02:49:
[...]

Toch niet toekomstbestendig genoeg ?
Dat zijn PC's toch nooit?

Vandaag kopen, is morgen oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-07 21:47
Hallo allemaal,

Aangezien ik sinds 2006 niets meer aan mijn PC heb gedaan, behalve 1x een videokaart vervangen, is het nodig tijd voor iets nieuws :)

Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld, maar ik zou graag jullie mening willen horen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000, liefst minder.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Monitor, tobo, muis, dvd brander e.d. heb ik wel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
In principe alles wat ik nodig heb om een nieuwe PC te bouwen, minus eerder genoemde zaken.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt specifiek, maar ik wil wel graag wat extra betalen voor een echt goede videokaart, ten koste van andere onderdelen. Heb nu online een systeem samengesteld, maar als onderdelen goedkoper kunnen, dan hoor ik het graag.

Wat voor soort gamer ben je?
Een fanatieke gamer, tenminste als ik niet moet werken :)

Wat ik zelf bij elkaar gegooid heb:

Club 3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
€ 229,90*

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-2500K
€ 199,90*

Corsair CMPSU-750TXV2
€ 107,90*

Cooler Master HAF 922
€ 107,90*

Solid State Drive 2,5 inch SATA
OCZ OCZSSD2-2VTXE120G
€ 134,90*

Moederborden Socket 1155
ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-
Intel® P67 Express, ATX, 2x PCIe 2.0 x16, SLI, CrossFire, 1155
€ 167,90*

Geheugen DDR3-1600
Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit
€ 43,99*

Subtotaal:
€ 992,39*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik zou dan eerder zoiets doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF 922€ 90,58€ 90,58
1Zalman CNPS10X Performa€ 28,50€ 28,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 76,97€ 76,97
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 168,98€ 168,98
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,80€ 36,80
1Sapphire HD6950 2GB Dual Fan€ 234,90€ 234,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 113,75€ 113,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,38

- Goedkoper moederbord met nieuwere chipset (schakelt onboard video in als je je videokaart niet gebruikt dus zuiniger) en mogelijkheid tot CFX/SLI
- Goedkopere en minder overdreven voeding die ook twee videokaarten aankan
- Betere (lees: betrouwbaardere) SSD
- Goedkoper geheugen
- Betere en stillere koeler
- Videokaart met betere fan
- Totaal goedkoper

Je bespaart zo'n 60 euro en als je je videokaart echt zo belangrijk vindt, kan je dat daarin investeren door een OC versie te nemen met betere koeler zoals de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
chim0 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:44:
[...]

Ja, op dezelfde DX want die vorm de kern. Dus DX12 met DX12 en niet met DX11.

OpenGL games zijn er bijna niet eens meer.

Is toch logsich? Je moet kijken naar welke features in de game die ondersteunt en hoe en wat voor technologie iemand daarvoor gebruikt, is irrelevant.

Is zelfde als F1 racen bijvoorbeeld (om maar een gek voorbeeld te noemen). De ene gebruikt zo'n spoiler, de andere zo'n sploier. De ene gebruikt dit, de andere dat, maar allemaal met hetzelfde doel: het beste presteren op dat circuit.

Je kan niet op rallybanden op een F1 circuit gaan rijden terwijl de andere op slicks rijdt want dan is degene op slicks natuurlijk sneller.
De logica ontgaat mij een beetje:
Je mag alleen DX11 met DX11 kaarten vergelijken? HD7970 en GTX580 kunnen toch beide DX11 games met dezelfde functies spelen?

F1 voorbeeld: Ieder team ontwikkeld voor een nieuw F1 seizoen een nieuwe auto. Teams die aan het begin van het nieuwe seizoen (ijkpunt) hun nieuwe auto nog niet klaar hebben hebben een nadeel wanneer een ander team de auto voor het nieuwe seizoen al wel klaar heeft en deze beter presteert door nieuwe technologische ontwikkeling. Maar wanneer de eerste races van start gaan worden nog steeds de auto's van het vorige seizoen vergeleken met de nieuwe auto's. Degene die wint krijgt gewoon de punten. Tot het moment dat het andere team met de nieuwe auto op de proppen komt, dan word die auto beoordeeld. Als hij sneller is (dus meer FPS behaald) krijgt hij de punten in het kampioenschap.

Het vergelijken van zowel videokaarten als F1 auto's is een momentopname. En je moet dus ook meten met wat er op dat bepaalde moment beschikbaar is. Dit is zowel voor videokaarten, DX functies als games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jaapsander schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:23:
[...]

De logica ontgaat mij een beetje:
Je mag alleen DX11 met DX11 kaarten vergelijken? HD7970 en GTX580 kunnen toch beide DX11 games met dezelfde functies spelen?
DX12. Als een game daarop gemaakt is en de ene kan het wel en de ander niet, is het appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:24:
[...]

DX12. Als een game daarop gemaakt is en de ene kan het wel en de ander niet, is het appels met peren.
Dan vergelijk je toch functies met elkaar? De ene videokaart kan gebruik maken van dx12 functies en de andere niet (voordeel voor de ene videokaart). Rauwe performance kun je meten door gewoon hetzelfde spel op dezelfde instellingen te doen (zelfde dx11 functies). Maar GTX500 serie en HD7000 serie zijn toch beide DX11 kaarten (of heb ik dit nu mis)?

Overigens vergelijk je niet appels met peren, maar voor beide fabrikanten het nieuwste wat er op DIT moment beschikbaar is en dus op dezelfde planken ligt in de winkel. Overigens kunnen we hier eindeloos over doorgaan, je mag natuurlijk je eigen mening hebben over het vergelijken van videokaarten. Alleen moet je wel beseffen dat jouw mening anders is dan die van iedereen die er verstand van heeft (omdat het tegen de geldende regels van de logica in gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:24:
[...]

Dus kan je ze wel vergelijken in een DX11 game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jaapsander schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:34:
[...]

Dan vergelijk je toch functies met elkaar?
Nee! De software, voor de zoveelste keer, want daar gaat het om.

Je hebt een DX12 game en wie benadert die het beste. En als de ene dat met 2000 streamprocessors doet en de ander met 10000, maakt geen flikker uit. Het gaat erom wie het meeste uit dat DX12 kan halen. En dan gaat het om mooiheid en snelheid.

Om weer auto's erbij te halen, een Japanner met een 2.0 V-TEC twin turbo motor of een Amerikaan met een 8.0 liter V12 moeten allebei, laten we voor het gemak zeggen, 400pk halen. Maar die Japanner is net zo groot als een bierkrat en weegt 30kg en die Amerikaan is net een wasmachine en weegt 200kg maar allebei halen ze die 400pk. Oftewel, totaal andere benadering maar hetzelfde resultaat want dat is het uiteindelijke doel: resultaat.

Zo zie ik het tenminste en daarom "haat" ik AMD en Nvidia vergelijken en AMD en Intel omdat het appels en peren is qua benadering. Maarja, hier moet het wel want dit is een BBG en dus een commeciele vergelijking (prijs) maar puur technisch gezien is het appels en peren.

En zo kan je tig voorbeelden noemen. Voetballen bijvoorbeeld. Stel, het resultaat moet zijn 3 - 0. Nou, de ene doet het met een 4-4-2 systeem en de ander met een 4-3-1-2 ofzo. Oftewel, twee verschillende systemen met allebei hetzelfde doel, namelijk dat resultaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:48:
[...]

Dus kan je ze wel vergelijken in een DX11 game?
Hehe, die verwachtte ik al. :*

Dat kan ja, maar dan mag die DX12 kaart niks "extra's" hebben om meer prestaties te halen. Het moet wel gelijk blijven qua generatie, zeg maar. Dus die DX11 functies in die DX12 kaart, mogen niet meer zijn dan de DX11 functies in de kaart van de generatie ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:55:
[...]

Hehe, die verwachtte ik al. :*

Dat kan ja, maar dan mag die DX12 kaart niks "extra's" hebben om meer prestaties te halen. Het moet wel gelijk blijven qua generatie, zeg maar. Dus die DX11 functies in die DX12 kaart, mogen niet meer zijn dan de DX11 functies in de kaart van de generatie ervoor.
Waarom niet? Dat slaat werkelijk waar als een tang op een varken. We mogen dus voor 4/5 maanden de 7 serie niet vergelijken in de zelfde games? Het gaat er gewoon om hoe kaart x presteert met functie y. Hoe ze daar komen is irrelevant. Dus GTX580 vergelijken met een 7970 is eerlijk. Tuurlijk vergelijk je dan met een oudere serie, maar nvidia heeft niets beters op dit moment. Zolang ze maar met de zelfde instellingen worden getest.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:57:
[...]

We mogen dus voor 4/5 maanden de 7 serie niet vergelijken in de zelfde games?
Lees nog eens goed wat ik schrijf. Het mag wel, als die DX functies maar hetzelfde zijn als de generatie ervoor.

Maar technische gezien, zou ik niet weten hoe je uit een nieuwere generatie kaart meer kan halen uit een oudere DX versie. Immers, DX blijft DX. Of er moeten "verborgen" functies in die DX11 zitten, die simpelweg niet mogelijk waren met oudere technologie en wel met nieuwe technologie, maar dat is wat anders!

Enige is fysieke kracht, zoals kloksnelheid, streamproc's, geheugensnelheid etc etc etc. maar dat mag dus niet want dat is dus next-gen. Die chip zou dan hogere snelheden maken, terwijl de ander op een oude chip zit waarbij het niet kan.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:57:
[...]

Tuurlijk vergelijk je dan met een oudere serie, maar nvidia heeft niets beters op dit moment.
Precies, dus moet je wachten tot de ander ook komt met next-gen, anders is het niet eerlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Geen idee in wat voor wereld jij leeft chim0 maar hier is het zo dat je koopt wat het beste is en beschikbaar is op het moment. Anders kun je jaren wachten omdat iedereen steeds met iets beters komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
kaiy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:09:
Geen idee in wat voor wereld jij leeft chim0 maar hier is het zo dat je koopt wat het beste is en beschikbaar is op het moment. Anders kun je jaren wachten omdat iedereen steeds met iets beters komt.
Blijkbaar in dezelfde wereld als jij want ik zei juist dat ie een 6950 moest halen maar iemand anders zei dat ie moest wachten op 7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 21:34

skoozie

SCSI

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:04:
[...]
Precies, dus moet je wachten tot de ander ook komt met next-gen, anders is het niet eerlijk.
Chim0, Ik heb me tot nu toe kunnen inhouden om er niet op te reageren, maar sorry hoor, voor "eerlijk" koop je niets. hoe wil jij straks bepalen hoe de 7xxx serie presteert? Je mag ze niet vergelijken. Hoe deden we het vroeger toen nvidia enkel DX10 had ipv DX10.1?
Zoals jij het schets mag er niet met nvidia vergeleken worden omdat ze cuda hebben.

Kijk gewoon wat je er mee wilt doen en welke daarbij het beste voor je is, architectuur en dergelijke boeit (bijna) niemand, enkel het geen wat eruit komt. gaat het om games dan kijkje o.a. waar de beste FPS uit komen. doe je aan video-editing welke Cuda ondersteund kijk je toch ook welke het beste is, ok het zal wss nvidia zijn. maar als de amd zoveel spierballen heeft dat ie de klus beter klaart als cuda, so what? sneller is sneller

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lees nog eens goed wat ik schrijf. Het mag wel, als die DX functies maar hetzelfde zijn als de generatie ervoor.
Wat boeit dat. De code blijft het zelfde. Al heeft de kaart DX versie miljard miljaar, zo lang de code DX11 is en beide kaarten DX11 ondersteunen, kan je ze in het zelfde programma met de zelfde settings vergelijken.
Maar technische gezien, zou ik niet weten hoe je uit een nieuwere generatie kaart meer kan halen uit een oudere DX versie. Immers, DX blijft DX. Of er moeten "verborgen" functies in die DX11 zitten, die simpelweg niet mogelijk waren met oudere technologie en wel met nieuwe technologie, maar dat is wat anders!
Je weet niet hoe ze er meer uit halen? Door een nieuwe architectuur, hogere kloksnelheid, meer stream processoren etc etc. DX11 is DX11, daar zit niets verborgen in. Moet helemaal voldoen aan de standaard of anders kan hij geen predicaat dragen. Dus in het zelfde programma kan er prima vergeleken worden.
Enige is fysieke kracht, zoals kloksnelheid, streamproc's, geheugensnelheid etc etc etc. maar dat mag dus niet want dat is dus next-gen. Die chip zou dan hogere snelheden maken, terwijl de ander op een oude chip zit waarbij het niet kan.
En wie zijn fout is dat? Niet die van AMD. Dus omdat Nvidia op een oude chip zit en nu geen nieuwe heeft omdat ze weer eens achterlopen, moet iedereen maar wachten.
Nee, is gewoon eerlijk. Je klinkt net als calimero:"het is niet eerlijk zij zijn groot en ik ben klein". Had nvidia nu ook maar een nieuwe serie moeten lanceren, hebben ze niet gedaan, dus word er vergeleken met wat ze wel hebben. Wie is er dan in gebreken gebleven? Nivdia, die zijn niet op tijd. Want laat ik nu de nieuwe serie van Nvidia willen kopen... o wacht dat kan niet. Nieuwe AMD serie, volgende maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

nieuws: AMD: HD7970 gemiddeld bijna de helft sneller dan GTX580

en niet meer van die welles-nietus discussies hier he;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

je moet er natuurlijk wel bijvermelden dat de bron AMD zelf is. Dus geheel onafhankelijk zullen de grafiekjes natuurlijk niet zijn :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

M2M schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:56:
[...]
je moet er natuurlijk wel bijvermelden dat de bron AMD zelf is. Dus geheel onafhankelijk zullen de grafiekjes natuurlijk niet zijn :)
Waarom :? ? Ik ga er wel vanuit dat mensen het stukje lezen....het staat er niet voor niets in 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Als je enkel afgaat op de titel krijg je nogal een scheef beeld. Maar je hebt volledig gelijk dat je wel idioot stom moet zijn om niet op het onderstreepte regeltje te klikken.

Bovendien nog een vraagje, verwacht AMD levertijd issues met deze kaarten? Ik hoop namelijk niet dat ze het eerste half jaar niet te krijgen zijn...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

[...]

Het hele leven is niet eerlijk. Niemand wacht op elkaar. Als de groene partij wil scoren, moeten ze gewoon harder werken. Er word getest wat er is, nu. Btw, als er iets nieuws op stapel is "van de andere kant" , word dat meestal ook vermeld. Hoe eerlijk!

BTw: in de reviews worden al DX11 vs DX10 vs DX9 gezet, vaak genoeg. Hoe eerlijk!
Punt is, als je dat nieuwe spel wil spelen met die nieuwe Dx functie, zal het je allemaal een worst wezen; dan wil je die nieuwe kaart toch al!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Als ik naar het verleden kijk creeren ze gewoonweg een enorme vraag op de markt en zijn dan net niet snel genoeg met de release/productie.... hierdoor slechte verkrijgbaarheid en bizar hoge prijzen:(
Ik heb ook de 5870 Vapor X voor 400 euro gekocht omdat hij maar bij 1 toko te krijgen was. Na een maandje was hij 250 ongeveer maarja, ik had de rest van de hardware al en wilde er niet op wachten.
Ik heb ook 16-11 een 6950dirt3 gekocht en die is nu dus 2 maanden later verouderd.... toen was het nog niet bekend wanner de 7xxx zou uitkomen precies due ga je er niet op wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mitsumark schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:07:
[...]

We hebben het hier over 580 vs 7970 op hoge resolutie en settings, situaties waar dit soort kaarten voor gemaakt zijn. Niet 1680x1050 zonder AA... 8)7
Nogmaals, de cpu heeft hier amper invloed.
Weet ik toch :+
En daarbij, waar zie jij welke GPU op welk systeem is getest?
(hoe kom je erbij dat ze niet beide op hetzelfde systeem zijn getest?)
Goede vragen :+
Overigens 'verbleken' AMD's niet bij elke game, zelfs de FX4100 kan de 2500k bijhouden op 'lage'resolutie en settings.
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html
Heel erg zwak van AMD inderdaad |:(
Je zit naar een gpu bottleneck te staren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hithaelgir
  • Laatst online: 26-06 16:20
Kunnen jullie de discussies over DX11/12, ATI/Nvidia, etc. ergens anders voeren, aub? Ik probeer hier meer te weten te komen over een toekomstige pc-configuratie, en dat is nu wat lastig met alle off-topic posts ertussen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:21:
[...]
- Goedkoper moederbord met nieuwere chipset (schakelt onboard video in als je je videokaart niet gebruikt dus zuiniger) en mogelijkheid tot CFX/SLI
- Goedkopere en minder overdreven voeding die ook twee videokaarten aankan
- Betere (lees: betrouwbaardere) SSD
- Goedkoper geheugen
- Betere en stillere koeler
- Videokaart met betere fan
- Totaal goedkoper

Je bespaart zo'n 60 euro en als je je videokaart echt zo belangrijk vindt, kan je dat daarin investeren door een OC versie te nemen met betere koeler zoals de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
- Moederbord heb ik altijd wel lastig gevonden, dus thanks.
- Is deze voeding ook enigszins toekomst gericht (tot zover mogelijk), mocht er crossfire/sli aan te pas komen? Als dit zo is, thanks, zullen we doen.
- Mja, maar wel gelijk duurder. Wat zou ik beter kunnen doen als ik in dezelfde prijscategorie wil blijven.
- Thanks, kan ik niets op afdingen lijkt me.
- Deze koeler of Scythe Mugen 3 (ong. €40)??
- Ok top qua videokaart zal het wel lukken.

PS. Nog advies over een goede behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

jaco32 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:14:
@Madrox Dankje!
Is de i5 ook toekomst bestendig? En is dit een goede kast(Corsair Carbide 500R Black), of kan die nog goedkoper met de zelfde kwaliteit?
Alvast bedankt!
Net zo toekomstbestendig als een i7 2600k. Buiten dat, het doet ook minder pijn in je budget.
De Coolermaster kast, wilde je nog een linkje ?
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Die Corsair is kwalitatief misschien net een tikkie beter, maar de verschillen zijn klein.
De Coolermaster heeft wel meer koelings potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Begin volgend jaar komt spaarloon vrij, mooie gelegenheid om de pc weer eens te upgraden.
Ik doe eigenlijk van alles op mijn pc, van internetten tot Photoshop/Lightroom en van wat videobewerking tot gamen.
De afgelopen weken druk bezig geweest met inlezen in de huidige stand van zaken omtrent hardware en daar is onderstaand lijstje uit gekomen.

Rond €600,- als het minder kan, dan graag :)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Ik heb momenteel nog een mooie Antec Sonata behuizing met een 500 of 550 watt Antec Earthwatt voeding.
Monitor en andere randapparatuur is niet nodig, dus het gaat puur om het hart van de computer (mobo, videokaart, processor, geheugen). Mijn monitor is een 22 inch met 1680x1050 resolutie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, videokaart, SSD, geheugen, processorkoeler, processor (mogelijk voeding)

Heb lang getwijfeld of ik toch niet voor een AMD moest gaan, maar de benchmarks van die nieuwe processors vallen zo tegen dat ik toch voor een i5 2500k wil gaan, vooral ook met oog op de toekomst. Zit nog steeds in dubio of ik niet voor 16GB moet gaan, maar ik denk dat ik voorlopig wel toekan met 8GB vooral ook om de overtallige scherpe randjes van het budget wat glad te strijken.

Voornamelijk casual, strategiegames en rpg's hebben voorkeur, maar een shooter op z'n tijd kunnen ook :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 34,90€ 34,90
1Intel 320 120GB€ 145,74€ 145,74
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 35,90€ 35,90
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 149,50€ 149,50
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,84

Heb ik voor die videokaart ook nog een bepaalde voedingsaansluiting nodig, of trekt deze alles uit het PCI slot?
Ik ben voor de Mugen 3 gegaan omdat de 2 toch net ff wat te groot wordt en ik wil niet het risico lopen dat het niet past met het geheugen.
Ik zit in dubio of mijn huidige voeding nog toereikend genoeg is, iemand die mij dat kan vertellen?

Kleine edit, was de SSD vergeten :)
Grote edit, ff wat opgeknapt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ossi op 21-12-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
Mijn huidige systeem van ruim 4 jaar oud is aan vervanging toe (vrijwel dezelfde als Ossi hierboven), graag jullie mening over het systeem wat ik samengesteld heb.

Huidige systeem
#ProductPrijsSubtotaal
4Seagate Barracuda 7200.10 ST3320820AS, 320GB€ 0,-€ 0,-
1Antec Sonata III 500€ 101,04€ 101,04
1MSI P35 Platinum€ 124,81€ 124,81
1OCZ ATI CrossFire DDR2 PC2-6400 Dual Channel€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Duo E6750€ 79,-€ 79,-
1MSI NX8800 GTS-T2D640E-HD-OC€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 304,85

Onder de € 900,- (exclusief monitor)

Ik ben van plan om als monitor de BenQ G2420HD (1920*1080 met HDMI) te gebruiken en als het mogelijk is de kast, voeding en harde schijven uit het huidige systeem mee te nemen.

Een vereiste van het systeem is een SSD, voor het besturingssysteem en een aantal games.

Verder ben ik veel bezig met beeldbewerking (Premiere Pro, After Effects), wat nu erg traag werkt en rendert, misschien hebben jullie nog tips m.b.t. het nieuwe systeem.

Ik speel games als MW, BF, SC2, Saints Row, etc... en wil Skyrim (op hoogste settings) kunnen spelen.

Samengestelde systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX AMD Radeon HD6950 2048 MB GDDR5€ 228,71€ 228,71
1Cooler Master CM 690 II€ 65,-€ 65,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 28,50€ 28,50
1XFX Pro 450W€ 49,-€ 49,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,90€ 36,90
1Asrock Z68M/USB3€ 82,63€ 82,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Pain_E schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:18:
[...]

- Moederbord heb ik altijd wel lastig gevonden, dus thanks.
Zeker met al die misleidende marketing propaganda en tweakers die dat klakkeloos overnemen:
http://www.bit-tech.net/h...s-the-intel-z68-chipset/4
Met "Lucid Virtu" (=software), wat nodig is om die GPU's aan en uit te ztten verbruikt de pc hier MEER stroom
in idle. Het is nooit zuiniger. Nee, dat valt me nog eens zwaar tegen. Het werkt ook nog eens niet vlekkeloos en het installeren van zo'n setup is geen kinnepis.

Maw: deze feature zou ik voorlopig nog niet te hoog op je lijstje zetten, integendeel.
- Is deze voeding ook enigszins toekomst gericht (tot zover mogelijk), mocht er crossfire/sli aan te pas komen? Als dit zo is, thanks, zullen we doen.
Voor twee HD6950 kaarten, meer dan genoeg.
- Deze koeler of Scythe Mugen 3 (ong. €40)??
Gewoon de Mugen 2, die is beter en goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF 922€ 90,58€ 90,58
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 76,97€ 76,97
1Adata S510 120GB€ 131,-€ 131,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,90€ 36,90
1Sapphire HD6950 2GB Dual Fan€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,02

[ Voor 65% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandforce SSD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ossi schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:40:
Begin volgend jaar komt spaarloon vrij, mooie gelegenheid om de pc weer eens te upgraden.
Ik doe eigenlijk van alles op mijn pc, van internetten tot Photoshop/Lightroom en van wat videobewerking tot gamen.
De afgelopen weken druk bezig geweest met inlezen in de huidige stand van zaken omtrent hardware en daar is onderstaand lijstje uit gekomen.

Rond €600,- als het minder kan, dan graag :)

Ik heb momenteel nog een mooie Antec Sonata behuizing met een 500 of 550 watt Antec Earthwatt voeding.
Monitor en andere randapparatuur is niet nodig, dus het gaat puur om het hart van de computer (mobo, videokaart, processor, geheugen). Mijn monitor is een 22 inch met 1680x1050 resolutie

Moederbord, videokaart, SSD, geheugen, processorkoeler, processor (mogelijk voeding)

Heb lang getwijfeld of ik toch niet voor een AMD moest gaan, maar de benchmarks van die nieuwe processors vallen zo tegen dat ik toch voor een i5 2500k wil gaan, vooral ook met oog op de toekomst. Zit nog steeds in dubio of ik niet voor 16GB moet gaan, maar ik denk dat ik voorlopig wel toekan met 8GB vooral ook om de overtallige scherpe randjes van het budget wat glad te strijken.

Voornamelijk casual, strategiegames en rpg's hebben voorkeur, maar een shooter op z'n tijd kunnen ook :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 34,90€ 34,90
1Intel 320 120GB€ 145,74€ 145,74
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 35,90€ 35,90
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 149,50€ 149,50
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,84

Heb ik voor die videokaart ook nog een bepaalde voedingsaansluiting nodig, of trekt deze alles uit het PCI slot?
Ik ben voor de Mugen 3 gegaan omdat de 2 toch net ff wat te groot wordt en ik wil niet het risico lopen dat het niet past met het geheugen.
Ik zit in dubio of mijn huidige voeding nog toereikend genoeg is, iemand die mij dat kan vertellen?

Kleine edit, was de SSD vergeten :)
Grote edit, ff wat opgeknapt :)
Ga je overklokken ?
Mugen 2 past prima met al het geheugen met normale heatspreaders. Tip: prik geheugen er eerst in, daarna de koeler monteren.
Nieuwe generatie. De A-Data heeft btw hier ook (met zijn vieren) de raid review onlangs overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds de zelfde generatie als de Vertex 3 en dus onbetrouwbaar. Sandforce gewoon over slaan als je van je data houd. En sinds wanneer zegt die review iets over betrouwbaarheid over langere termijn. Helemaal niets.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:40:
[...]
Ga je overklokken ?
Mugen 2 past prima met al het geheugen met normale heatspreaders. Tip: prik geheugen er eerst in, daarna de koeler monteren.
[...]
De Corsair vengeance serie heeft nou niet bepaald normale heatspreaders :P Vandaar de keuze voor Mugen 3.
De keuze voor Corsair Vengeance heb ik gedaan vanwege dat die bankjes op 1.5v lopen ipv de gebruikelijk 1.65v wat je veelal ziet. Het hele 1.5v -1.65v verhaal vinden sommigen onzin, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Vooral als ik mogelijk in de toekomst ga overclocken. Overclocken is geen zekerheid, de kans is zelf vrij groot dat het helemaal niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ook vengeance met LP spreaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:20:
[...]

Nivdia, die zijn niet op tijd.
Wat is nou weer "op tijd moeten zijn"??? Net of er een dead-line is.

Nou, dan is AMD ook te laat want ik wou gisteren de HD9000.

Tijdsbestek heeft hier totaal niks mee te maken. Het komt wanneer het komt.
M2M schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:56:
[...]

je moet er natuurlijk wel bijvermelden dat de bron AMD zelf is.
De bron is Paint.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:55:
[...]

Wat is nou weer "op tijd moeten zijn"??? Net of er een dead-line is.

Nou, dan is AMD ook te laat want ik wou gisteren de HD9000.

Tijdsbestek heeft hier totaal niks mee te maken. Het komt wanneer het komt.
Jij wil toch vergelijken met de nieuwste serie. AMD is er straks al, nivdia niet. Dus gaan we vergelijken wat nvidia wel heeft de GTX580 en dat is dan hartstikke eerlijk, want dat is nvidia zijn nieuwste serie op dat moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:57:
[...]

Jij wil toch vergelijken met de nieuwste serie. AMD is er straks al, nivdia niet. Dus gaan we vergelijken wat nvidia wel heeft de GTX580 en dat is dan hartstikke eerlijk.
Nee, ik vergelijk op generatie en 7970 is niet 580 maar 680.
want dat is nvidia zijn nieuwste serie op dat moment.
Dan zijn we het eens want AMD's nieuwste is 6970, niet 7970.

Of heb je een shop voor me waar ik hem NU kan kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:58:
[...]

Dus je gaat nog een half jaar door op je oude kaart maar met een nieuw systeem?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:58:
[...]

Ik ook en dat doe ik nu en dan scoort de 680 op elke test 0, want de kaart is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:43:
Nog steeds de zelfde generatie als de Vertex 3 en dus onbetrouwbaar. Sandforce gewoon over slaan als je van je data houd. En sinds wanneer zegt die review iets over betrouwbaarheid over langere termijn. Helemaal niets.
Net als nieuwe produkten. Niemand weet bijv. hoe betrouwbaar de nieuwe Samsung is, toch word die gekozen.
Er waren idd wat issue's, maar als je de reacties van gebruikers leest, zijn ze over het algemeen best tevreden.
En ja, dat zegt meer dan een review. Bovendien bestaat er nog zoiets als garantie.

De nieuwere firmwares hebben de problemen ook al grotendeels opgelost. Ze zitten niet stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:59:
[...]

Ik ook en dat doe ik nu en dan scoort de 680 op elke test 0, want de kaart is er niet.
Net zo min als dat de 7970 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door yzx op 21-12-2011 17:01 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:59:
[...]
Net als nieuwe produkten. Niemand weet bijv. hoe betrouwbaar de nieuwe Samsung is, toch word die gekozen.
Er waren idd wat issue's, maar als je de reacties van gebruikers leest, zijn ze over het algemeen best tevreden.
En ja, dat zegt meer dan een review. Bovendien bestaat er nog zoiets als garantie.
Garantie, daar zit je op te wachten als je windows schijf weg, al je data weg, leuk joh! Terwijl je dus gewoon een kan kiezen die wel betrouwbaar is. Gewoon de M4 kiezen. Maarja, je zou ook eens wat aannemen, nee, meneer Madrox blijft koppig en heeft altijd gelijk!
chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:00:
[...]

Net zo min als dat de 7970 er is.
Die is er in 9 januari, nvidia is er dan nog met hun nieuwste kaart, de GTX580. Waar we dan ook mee gaan vergelijken. Dan mag jij gaan huilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ossi schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:50:
[...]

De Corsair vengeance serie heeft nou niet bepaald normale heatspreaders :P Vandaar de keuze voor Mugen 3.
De keuze voor Corsair Vengeance heb ik gedaan vanwege dat die bankjes op 1.5v lopen ipv de gebruikelijk 1.65v wat je veelal ziet. Het hele 1.5v -1.65v verhaal vinden sommigen onzin, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Vooral als ik mogelijk in de toekomst ga overclocken. Overclocken is geen zekerheid, de kans is zelf vrij groot dat het helemaal niet gaat gebeuren.
Die 1.5 reepjes zijn er ook met gewonen heatspreaders ;)
(ja, ook van Corsair)

Want wat wel vrij nutteloos is, zijn die uit de kluiten gewassen heatspreaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:01:
[...]

Die is er in 9 januari, nvidia is er dan nog met hun nieuwste kaart, de GTX580. Waar we dan ook mee gaan vergelijken. Dan mag jij gaan huilen.
Vandaag is 21 december en de 6970 en 580 zijn er al een tijdje.

En ik ga niet huilen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:17:
Voor twee HD6950 kaarten, meer dan genoeg.
Ah ja, ik vroeg et me af, want alternate begon te klagen over te weinig Watt en "Vereisen een voeding met twee aparte 12 volt circuits" (geen idee wat dat moet betekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:08:
[...]

Vandaag is 21 december en de 6970 en 580 zijn er al een tijdje.
Ja en 9 januari is de 7970 er. En op dat moment is de GTX580 Nvidia zijn nieuwste kaart. Dus gaan we de nieuwste kaarten van beide bedrijven met elkaar vergelijken.
En ik ga niet huilen hoor.
Zo lijkt het anders wel. Want je logica is ver te zoeken en is het vooral emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:01:
[...]

Garantie, daar zit je op te wachten als je windows schijf weg, al je data weg, leuk joh! Terwijl je dus gewoon een kan kiezen die wel betrouwbaar is. Gewoon de M4 kiezen. Maarja, je zou ook eens wat aannemen, nee, meneer Madrox blijft koppig en heeft altijd gelijk!
Nee, maar je overdijft. Je doet net of ze allemaal stuk gaan. Kijk, het is heel simpel hoor.
Hij wil het goedkoper he...tja, dan lever is misschien een beetje "garantie dat het 100% werkt en blijft werken" in.
Dat is een risico die iemand neemt, of niet. Die keus laat ik aan hem. Omdat het vaak wel goed gaat. Maar joh, al die gasten met die sandforce SSD's, ze zijn knettergek. Nee, jij hebt gelijk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:09:
[...]

Nee, maar je overdijft. Je doet net of ze allemaal stuk gaan. Kijk, het is heel simpel hoor.
Hij wil het goedkoper he...tja, dan lever is misschien een beetje "garantie dat het 100% werkt en blijft werken" in.
Dat is een risico die iemand neemt, of niet. Die keus laat ik aan hem. Omdat het vaak wel goed gaat. Maar joh, al die gasten met die sandforce SSD's, ze zijn knettergek. Nee, jij hebt gelijk hoor!
Die keus laat je niet aan hem, want je hebt hem er niet eens over geïnformeerd. En ja ik heb gelijk als het gaat om betrouwbaarheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nee, vond ik niet nodig. Daar hebben we jou toch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:11:
Nee, vond ik niet nodig. Daar hebben we jou toch voor.
Ja, want jij doet het blijkbaar niet. Volledig zijn ho maar. Zoals vorige keer met de 3 module verhaal ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:09:
[...]

Ja en 9 januari is de 7970 er. En op dat moment is de GTX580 Nvidia zijn nieuwste kaart. Dus gaan we de nieuwste kaarten van beide bedrijven met elkaar vergelijken.
680 680 680 680, lalalalaaaa la la la laaaaaaaaaa lalala! *O*
[...]

Zo lijkt het anders wel. Want je logica is ver te zoeken en is het vooral emotie.
Ach gossie, als je je daar je voldoening uit haalt, wil ik best een prive huilshowtje voor je neerzetten hoor

Neem jij de uien mee? En verander je avatar meteen in een AMD logo!

Maar ik zie met belangstelling je review van de 7970! Want jij gaat hem aanscheffen, neem ik aan? Is de nieuwste shit, 50% sneller dan GTX580!!!!1111oneoneone

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:14:
[...]

680 680 680 680, lalalalaaaa la la la laaaaaaaaaa lalala! *O*
Die is er 9 januari nog niet he. Op dat moment is de GTX580 Nvidia haar beste kaart.... En worden die ook door de hele wereld vergeleken.
Ach gossie, als je je daar je voldoening uit haalt, wil ik best een prive huilshowtje voor je neerzetten.

Neem jij de uien mee? En verander je avatar meteen in een AMD logo!

Ja sorry, hoor maar hoe moet je hier anders op reageren...
En jij je avatar in een nvidia logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:12:
[...]

Ja, want jij doet het blijkbaar niet. Volledig zijn ho maar. Zoals vorige keer met de 3 module verhaal ook.
Niemand kan percentages erbij geven hoe betrouwbaar iets is. Buiten dat, je komt niet eens met een gelijk geprijsd alternatief.

Op het module verhaal ga ik niet meer in, want je snapt duidelijk het concept Bulldozer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:15:
[...]

Die is er 9 januari nog niet he. Op dat moment is de GTX580 Nvidia haar beste kaart.... En worden die ook door de hele wereld vergeleken.
Niet door mij iig. :)
[...]

En jij je avatar in een nvidia logo?
Als ik het geld ervoor had, zeker! *fap fap fap*

Die 6850, die er nu in zit, is ook enkel en alleen uit pure armoe. :)

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:16:
[...]

Niemand kan percentages erbij geven hoe betrouwbaar iets is. Buiten dat, je komt niet eens met een gelijk geprijsd alternatief.
Gelijk geprijsd, M4, weliswaar kleiner, maar betrouwbaarder.
Op het module verhaal ga ik niet meer in, want je snapt duidelijk het concept Bulldozer niet.
Jij snapt volledig zijn niet. Daarbij gaf je mij gelijk dat bijna raak mis is, maar dat bijna een dual core, toch een dual core is. Dat het niet gelijk is....
Jij leeft dan ook in je eigen wereld. En jij vergelijkt de 7970 als hij uit is straks met een stukje lucht, of misschien een droom.
Als ik het geld ervoor had, zeker! *fap fap fap*

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 10:52
Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:16:
[...]

klopt maar als je goed SSD advies wilt ga je naar BGG ssd topic.. en daarin worden alle sdd's met sandforce controller gewoon afgeraden :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:17:
[...]

Jij leeft dan ook in je eigen wereld. En jij vergelijkt de 7970 als hij uit is straks met een stukje lucht, of misschien een droom.
Wie weet, maar 1 ding is zeker: AMD gaat geen cent zien van mij voor hun 7970. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:19:
[...]

Wie weet, maar 1 ding is zeker: AMD gaat geen cent zien van mij voor hun 7970. :)
Ik denk dat AMD daar niet wakker van ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

jhesse schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:17:
[...]

klopt maar als je goed SSD advies wilt ga je naar BGG ssd topic.. en daarin worden alle sdd's met sandforce controller gewoon afgeraden :x
Dat mag. Neemt niet weg dat het vaak gewoon wel werkt:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820211569
Als geld geen issue is, raad ook ik wat anders aan.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:17:
[...]

Gelijk geprijsd, M4, weliswaar kleiner, maar betrouwbaarder.
Bijna 100% kleiner, dat noem jij een gelijkwaardig alternatief :F

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat AMD daar niet wakker van ligt.
En jij? Want ik wil je geen verdriet bezorgen want je blijft toch m'n schatje! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:20:
[...]

En jij? Want ik wil je geen verdriet bezorgen want je blijft toch m'n schatje! :*
Nee, mijn beeld van jouw is nog nooit veranderd.
Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:20:
Bijna 100% kleiner, dat noem jij een gelijkwaardig alternatief :F
Wat heb je opslag als het stuk is?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:20:
[...]

Gelukkig! Voor even dacht ik dat je het uit wilde maken. -O-

Luv u, baby! ^) *;

Maar ik wil wel die review straks als je die 7970 koopt! :*

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:20:
[...]

[...]

Wat heb je opslag als het stuk is?
Is het al stuk dan ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het probleem, het gaat pas na een tijd stuk. Net als je al een tijd bezig bent. Maarja, betrouwbaarheid is niet jouw zorg. Gewoon adviseren! Het maakt jouw niet uit of het stuk gaat of niet.
chim0 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:25:
[...]

Gelukkig! Voor even dacht ik dat je het uit wilde maken. -O-
Was niet positief bedoeld, maar dat zal aan je voorbij zijn gegaan.
Luv u, baby! ^) *;
Ik zal het aan mijn vriendin doorgeven.
Maar ik wil wel die review straks als je die 7970 koopt! :*
Ik ga geen 7970 kopen. Geeft niet meer dan 200 euro uit aan een grafische kaart. Zeker met 1680x1050 wat ik heb is dat ook niet nodig.

Trouwens, als ik 9 januari een 7970 koop en een review moet maken, kan ik geen 680 kopen want die is er niet! En dus kan ik ook geen review maken. Met jouw logica dan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, speel niet op de man en kom met argumenten en niet nutteloze spam.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:28:
[...]

Nee, dat is het probleem, het gaat pas na een tijd stuk. Net als je al een tijd bezig bent. Maarja, betrouwbaarheid is niet jouw zorg. Gewoon adviseren! Het maakt jouw niet uit of het stuk gaat of niet.
Moet ik hier nog op in gaan, behalve dat je weer lekker op de man speelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:33:
[...]
Moet ik hier nog op in gaan, behalve dat je weer lekker op de man speelt ?
Je bedoeld, dat je opzettelijk iets minder betrouwbaars adviseert. Dat daar wat van gezegd word en dat je dan ook nog niet toe wil geven. Zwak. Ben ik inmiddels wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:34:
[...]

Je bedoeld, dat je opzettelijk iets minder betrouwbaars adviseert. Dat daar wat van gezegd word en dat je dan ook nog niet toe wil geven. Zwak. Ben ik inmiddels wel gewend.
Nee, een produkt wat net een paar weken op de markt is, dat is betrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:35:
[...]

Nee, een produkt wat net een paar weken op de markt is, dat is betrouwbaar!
De M4 is al veel langer op de markt dan een paar week. De Sandforce controller is al langer op de markt dan een paar week.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:36:
[...]

De M4 is al veel langer op de markt dan een paar week. De Sandforce controller is al langer op de markt dan een paar week.
Ja, en Sandforce zit niet stil. Er zijn nieuwe patches, waar ik overigens goede geluiden over hoor.
Zoals je bijv. bij Anandtech over kan lezen, die het nauw volgde. De wereld staat niet stil, Reinman.

En ja, de M4..klopt. Die is er wat langer dan twee weken, een paar maanden ?

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:37:
[...]

Ja, en Sandforce zit niet stil. Er zijn nieuwe patches, waar ik overigens goede geluiden over hoor.
Dan nog weet je niet dat ze betrouwbaar zijn, zijn ze onbetrouwbaar geweest, geeft iemand dus geen volledig advies dat hij onbetrouwbaarder kan zijn. Willens en wetens zon advies geven en dan zo reageren als er wat van word gezegd.... zwak.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
Ok, thanks Chim0 en Madrox. De opstelling heb ik iets aangepast.

Scythe Mugen 2
€ 32,02*

XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC) BF3-Edition
€ 244,90*

CPUs Socket 1155
€ 199,90*

XFX 650W XXX Edition
€ 87,90*

Thermaltake Element G VL10001W2Z (Miste in me ouwe build een 2.5)
€ 109,90*

ADATA AS510S3-120GM-C
€ 134,90*

ASRock Z68 Extreme3 Gen3
€ 122,90*

Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
€ 39,99*

€964,38 totaal

Mochten jullie nog goed advies hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:39:
[...]

Dan nog weet je niet dat ze betrouwbaar zijn, zijn ze onbetrouwbaar geweest, geeft iemand dus geen volledig advies dat hij onbetrouwbaarder kan zijn. Willens en wetens zon advies geven en dan zo reageren als er wat van word gezegd.... zwak.
Echt jongen, je doet gewoon zielig nu. Alsof jij altijd alle ins en outs erbij geeft. Weetje, laten we er meteen een vollodig technisch rapport tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames, kunnen de virtuele piemels weer even ingerold worden zodat we met goede moed de volgende kunnen helpen?
Pain_E schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:43:

Scythe Mugen 2
€ 32,02*

[...]

€ 39,99*

€964,38 totaal

Is dat geheugen low-profile? Indien dat niet het geval is kan dat in combinatie met de Mugen 2 wel eens lastig passen worden, als in, volgens mij past het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Pain_E schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:43:

Scythe Mugen 2
€ 32,02*

XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC) BF3-Edition
€ 244,90*

CPUs Socket 1155
€ 199,90*

XFX 650W XXX Edition
€ 87,90*

Thermaltake Element G VL10001W2Z (Miste in me ouwe build een 2.5)
€ 109,90*

ADATA AS510S3-120GM-C
€ 134,90*

ASRock Z68 Extreme3 Gen3
€ 122,90*

€ 39,99*

€964,38 totaal

Zeg er maar even bij, voordat iemand hier weer helemaal over de rooie gaat:

In die Adata zit een sandforce controller, met die sandforce controller zijn wat perikelen, welke gelukkig met de laatste firmaware grotendeels (lees voor de meeste systemen) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:43:
[...]

Echt jongen, je doet gewoon zielig nu. Alsof jij altijd alle ins en outs erbij geeft. Weetje, laten we er meteen een vollodig technisch rapport tegenaan gooien.
Wie doet er nu zielig? Je had toch gewoon kunnen zeggen, ja ze zijn wat minder betrouwbaar, maar de prijs/prestatie/gb is wel goed, dan zou hij het risico moeten nemen. Nee, jij gaat er tegen in, nergens toegeven, want als je toegeeft, dan ben je minderwaardig (dat is gewoon het grote probleem, je geeft nergens, maar dan ook nergens toe)! Willens en wetens, mindere kwaliteit geven. Vooral omdat het met iemand anders zijn centen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:46:
In die Adata zit een sandforce controller, met die sandforce controller zijn wat perikelen, welke gelukkig met de laatste firmaware grotendeels (lees voor de meeste systemen) opgelost.
Sandforce is een beetje een gokje. De diverse fixes blijken de problemen toch niet helemaal opgelost te hebben, dus of de laatste fix dat nu wel doet vind ik lastig te zeggen.

Als je goed backupt mag het geen groot probleem zijn, in negen van de tien gevallen blijkt e.e.a. gewoon te werken, maar ik sta op het punt een SSD aan te schaffen en voor mijn persoonlijke gemoedsrust heb ik toch afgezien van een Sandforce-controller. Dat zijn die paar tientjes me niet waard, maar die keuze moet iedereen voor zichzelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:46:
[...]

Wie doet er nu zielig? Je had toch gewoon kunnen zeggen, ja ze zijn wat minder betrouwbaar, maar de prijs/prestatie/gb is wel goed, dan zou hij het risico moeten nemen. Nee, jij gaat er tegen in, nergens toegeven, want als je toegeeft, dan ben je minderwaardig!
O nee, jij kwam leker binnen ...sandforce controller :|

A) Dan kwam niet direct bij me op
B: Zo reageer ik op iemand met zo'n reactie (zie hierboven)
C) Wat je zegt klopt niet helemaal. Als ze werken, werken ze goed en betrouwbaar. Er zijn wat issue's met bepaalde configs, soms werkte dat niet goed. Die issue's, worden aangepakt. Er zijn al issue's verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:51:
[...]

O nee, jij kwam leker binnen ...sandforce controller :|
Dat zei ik niet. Ik zei alleen Sandforce SSD. Meer niet. Graag geen woorden in de mond leggen, zoals elke keer.
A) Dan kwam niet direct bij me op
Nee dat is het probleem. Het komt niet in je op, maar je weet best wat ik bedoel. Je wou zelf toch niet behandeld worden als newbee?
B) Zo reageer ik op iemand met zo'n reactie (zie hierboven)
Dus je kan niet goed reageren op een korte duidelijke hint. Blijkbaar moet ik het wel voor je spellen en je wel behandelen als iemand die nieuw is. Blijkbaar moet ik wel denken het is Madrox, die moet ik alles uitleggen.
C) Wat je zegt klopt niet helemaal. Als ze werken, werken ze goed en betrouwbaar. Er zijn wat issue's met bepaalde configs, soms werkte dat niet goed. Die issue's, worden aangepakt. Er zijn al issue's verholpen.
En nog steeds zijn er problemen....Waarom zou je dat iemand willen aandoen, zonder hem te waarschuwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:53:
[...]

Dat zei ik niet. Ik zei alleen Sandforce SSD. Meer niet. Graag geen woorden in de mond leggen, zoals elke keer.
Mijn god, Sandforce contoller of Sandforce SSD. Kan je mij het verschil uitleggen ?
Nee dat is het probleem. Het komt niet in je op, maar je weet best wat ik bedoel. Je wou zelf toch niet behandeld worden als newbee?
Oja. Natuurlijk. Daarom maak jij onderscheid tussen controller en SSD |:(
Dus je kan niet goed reageren op een korte duidelijke hint. Blijkbaar moet ik het wel voor je spellen en je wel behandelen als iemand die nieuw is. Blijkbaar moet ik wel denken het is Madrox, die moet ik alles uitleggen.
Ipv van "een hint", zou je het ook even kunnen toelichten, niet voor mij, maar voor die jongen.
Dat is het het verschil. Je hoeft mij niks uit te leggen. Ben ik de koper?
En nog steeds zijn er problemen....Waarom zou je dat iemand willen aandoen, zonder hem te waarschuwen.
Er kunnen altijd problemen zijn, zoals geheugen wat niet compatible is, een psu die niet compatible is.
Hier zie je bijv. ook dat de issue's vooral bij OCZ gebeuren.
http://www.behardware.com...ents-returns-rates-5.html
Want het is toch opmerkelijk, dat Corsair er veel minder last van heeft, met diezelfde sandforce controller.

Waarom ik die Adata dan zo klakkeloos aanbeveel ? Wel, als die goed genoeg is voor Femme en zijn team om de Adata s510 in een groepje van 4 SSD's te testen in een raid benchmark, is die goed genoeg voor mij .
reviews: Shootout: de RevoDrive 3 X2 versus vier ssd's in raid

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:09:
Waarom ik die Adata dan zo klakkeloos aanbeveel ? Wel, als die goed genoeg is voor Femme en zijn team om de Adata s510 in een groepje van 4 SSD's te testen in een raid benchmark, is die goed genoeg voor mij .
reviews: Shootout: de RevoDrive 3 X2 versus vier ssd's in raid
Zonder me te willen mengen in de discussie die nu al veel te lang duurt is dat er voor een review een aantal schijven bij elkaar worden gegooid wel even wat anders dan een schijf waar iemand thuis van afhankelijk is. De betrouwbaarheid is niet nodig in de shoot-out, terwijl (theoretische) performance juist interessanter is.

De basis voor de keuze is gewoon totaal anders. Tevens suggereert die aanname dat alles dat de redactie in reviews meeneemt automatisch betrouwbaar/goed is en ik hoef niet uit te leggen waarom dat een gevaarlijke aanname is, in ieder geval voor de BBG en waarschijnlijk daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:16:
[...]

Zonder me te willen mengen in de discussie die nu al veel te lang duurt is dat er voor een review een aantal schijven bij elkaar worden gegooid wel even wat anders dan een schijf waar iemand thuis van afhankelijk is. De betrouwbaarheid is niet nodig in de shoot-out, terwijl (theoretische) performance juist interessanter is.

De basis voor de keuze is gewoon totaal anders. Tevens suggereert die aanname dat alles dat de redactie in reviews meeneemt automatisch betrouwbaar/goed is en ik hoef niet uit te leggen waarom dat een gevaarlijke aanname is, in ieder geval voor de BBG en waarschijnlijk daarbuiten.
oke. Simpel gezegt: betrouwbaarheid gaat verder dan alleen de controller. Kijk naar de return rates, link hierboven.
Juist daarom adviseer ik geen OCZ, maar een ander merk, die schijnbaar minder vaak stuk gaan. Niemand hier weet dat precies. Ook ik niet.

Maarre, ik let vooral op gebruikers ervaringen. Dat zijn de mensen die ze ook echt gebruiken. En nee, bij de Adata gebruikers heb ik niet meteen het gevoel dat ik alarm moet slaan. En ja, na mijn derde reactie was het voor mij iig wel duidelijk; Reinman vond het helaas niet genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij vooral zorgen baart aan de Sandforces zijn lastig waterdicht te bevestigen berichten dat gebruikers die intensief met data bezig zijn allemaal vroeg of laat tegen problemen aanlopen. Dat suggereert dat het mogelijk slechts een kwestie van tijd is, afhankelijk van je schijfgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:28:
Wat mij vooral zorgen baart aan de Sandforces zijn lastig waterdicht te bevestigen berichten dat gebruikers die intensief met data bezig zijn allemaal vroeg of laat tegen problemen aanlopen. Dat suggereert dat het mogelijk slechts een kwestie van tijd is, afhankelijk van je schijfgebruik.
Lijkt me sterk, er zijn er genoeg die helemaal geen problemen hebben. Het schijfgebruik is toch niet het probleem, dacht dat af en toe een spontane boot het "grote heikele punt" was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:31:
Lijkt me sterk, er zijn er genoeg die helemaal geen problemen hebben.
Ik zeg niet dat het zeker zo is, maar dat zegt natuurlijk ook lang niet alles. Als iets na verloop van tijd steeds waarschijnlijker wordt is het niet onmogelijk dat een aardige groep (nog) geen problemen heeft. Zoals ik al zei is het wel lastig dergelijke claims en verhalen te bevestigen.
Het schijfgebruik is toch niet het probleem, dacht dat af en toe een spontane boot het "grote heikele punt" was ?
Schijven die opeens dood zijn, dataverlies en meer. Als het alleen reboots waren was het niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:57:
[...]

Schijven die opeens dood zijn, dataverlies en meer. Als het alleen reboots waren was het niet zo'n issue.
Vooral een OCZ probleem, dat dood gaan. Dataverlies, tja, dat krijg je met spontane reboots he; processen worden abrupt afgebroken, data kan dan corrupt raken. Als je data trouwens zo belangrijk is, maak je backups; altijd!

Maar goed, zoang ik geen angstaanjagende verhalen hoor over Adata SSD's, blijf ik ze adviseren. Ga er verder niet op in, daar is het hier de plek niet voor. Iedereen staat vrij me een pm te sturen .

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 21-12-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 17:46

superblaag

Mooi spul hoor!

Ik heb al wat eerder terug gepost, en heb na verder lezen de setup aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,50€ 8,50
1Corsair Enthusiast TX650M€ 89,-€ 89,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,19€ 92,19
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,26€ 37,26
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,-€ 148,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 119,90€ 119,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,77

SM Fan: gewoon goed!
FDS 120mm fan: Die ik nu heb werkt niet meer.
CPU: Geen geld voor i7.
Power: Had eerst de 550W, aangepast naar 650W voor toekomst.
SSD: Lijkt me heerlijk als OS disk.
Ram: pure noodzaak en lowprofile :P
GPU: Van 6850 aangepast naar 6870.
MoBo: Van GA-Z68X-UD4-B3, Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 gemaakt omdat deze ook bied wat ik nodig heb.
En ik kan het systeem zo toekomstproof mogelijk maken, maar er moeten knopen gehakt worden! :)

Er zit nog wel wat rek in het budget, maar als de HDD prijzen zakken komen er nog 2x 1TB schijven bij.

Iemand nog wat op te merken? :>

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

superblaag schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:04:
Ik heb al wat eerder terug gepost, en heb na verder lezen de setup aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,50€ 8,50
1Corsair Enthusiast TX650M€ 89,-€ 89,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,19€ 92,19
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,26€ 37,26
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,-€ 148,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 119,90€ 119,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,77

SM Fan: gewoon goed!
FDS 120mm fan: Die ik nu heb werkt niet meer.
CPU: Geen geld voor i7.
Power: Had eerst de 550W, aangepast naar 650W voor toekomst.
SSD: Lijkt me heerlijk als OS disk.
Ram: pure noodzaak en lowprofile :P
GPU: Van 6850 aangepast naar 6870.
MoBo: Van GA-Z68X-UD4-B3, Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 gemaakt omdat deze ook bied wat ik nodig heb.
En ik kan het systeem zo toekomstproof mogelijk maken, maar er moeten knopen gehakt worden! :)

Er zit nog wel wat rek in het budget, maar als de HDD prijzen zakken komen er nog 2x 1TB schijven bij.

Iemand nog wat op te merken? :>
Ziet er goed uit. doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:00:
Maar goed, zoang ik geen angstaanjagende verhalen hoor over Adata SSD's, blijf ik ze adviseren. Ga er verder niet op in, daar is het hier de plek niet voor. Iedereen staat vrij me een pm te sturen .
Helaas lijkt het exacte merkje minder relevant te zijn en de problemen verspreid over het hele Sandforcegebied. De één lijkt er echter wel meer last van te hebben dan de ander, wellicht door firmwarefixes.

Om even een meestal erg goed ingelichte tweaker uit de SSD BBG te quoten:
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:55:
De Adata is een sandforce rebrand. Niet nemen!
Maar goed, genoeg gezegd, genoeg gewaarschuwd. Ik vind het wat riskant om mensen zaken aan te raden waarvan de betrouwbaarheid ter discussie staat, maar de poster waar het nu over gaat is genoeg gewaarschuwd om zelf die afweging te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 13:57
Tijd voor een nieuwe game pc voor mijn broertje. :) Momenteel wordt er gespeeld op een P4 + 6600GT.

Rond de €400,- minder mag ook :9

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alle randapparatuur is aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Niets speciaals.

Beste prijs/prestatie uiteraard.

Casual; games die gespeeld worden (o.a.):
FIFA, BF3, GTA V (als hij uitkomt), Assassin's Creed

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 13,92€ 13,92
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 74,99€ 74,99
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,95€ 15,95
1Fractal Design Core 1000€ 31,50€ 31,50
1AMD Athlon II X3 455 Boxed€ 66,90€ 66,90
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,95€ 54,95
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,46

Dit is wat ik bij elkaar heb gezicht. Voeding, RAM, ODD staan sowieso al vast; heb die zelf ook en ben erg tevreden erover. Monitor resolutie is 1080p.

WLAN kaart: Zijn er betere alternatieven voor ongeveer eenzelfde prijs?
HDD: Toen ik hem kocht was hij €30. Zijn er goedkopere alternatieven?
Behuizing: Niet erg belangrijk, zolang alles er maar in past een fatsoenlijke airflow heeft (<€30)
CPU: Beste prijs/prestatie denk ik op dit moment. Misschien een 2e hands een Phenom II X4 op de kop tikken?
Mobo: USB3 wordt op dit moment niet gebruikt en denk ook niet dat dat veel gebruikt gaat worden. Zijn er hier goedkopere en goed leverbare alternatieven?
GPU: Beste prijs/prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:20:
[...]
Maar goed, genoeg gezegd, genoeg gewaarschuwd. Ik vind het wat riskant om mensen zaken aan te raden waarvan de betrouwbaarheid ter discussie staat, maar de poster waar het nu over gaat is genoeg gewaarschuwd om zelf die afweging te maken.
een beetje net zoals met CrossFire zeg maar...

Maar als die 7970 echt zo goed presteerd als AMD in hun benchmarks laat zien, is er straks echt geen reden meer om 2 kaarten in de High End BBG te zetten (vind ik). Nu maar hopen dat de 1920x1080 benchmarks goed uitpakken en dat de prijs niet te hoog word.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takkenjong
  • Laatst online: 31-08 18:57
Hoi mensen ik zit er aan te denken om voor mijn pc een upgrade aan te schaffen die bestaat uit een CPU, een moederbord en geheugen.

De volgende onderdelen heb ik al in mijn bezit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Raven RV02 Zwart€ 144,89€ 144,89
1Adata HM-650€ 79,95€ 79,95
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,84

En deze onderdelen wil ik graag bij kopen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9R€ 37,90€ 37,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,55

Hebben jullie nog advies of tips, ik hoor het graag.

Edit:
Opslag/Optics heb ik al en mijn resolutie is 1920x1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Robolokotobo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:51:
[...]

Maar als die 7970 echt zo goed presteerd als AMD in hun benchmarks laat zien, is er straks echt geen reden meer om 2 kaarten in de High End BBG te zetten (vind ik). Nu maar hopen dat de 1920x1080 benchmarks goed uitpakken en dat de prijs niet te hoog word.
Als ie 500 euro gaat kosten met de prestaties van 2x 6870 is er toch echt wel een reden om alsnog voor crossfire te gaan, zoals dat nu het geval is t.o.v. de 580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain_E
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:46:
Is dat geheugen low-profile? Indien dat niet het geval is kan dat in combinatie met de Mugen 2 wel eens lastig passen worden, als in, volgens mij past het niet.
Ah dank je, daar kunnen we wel wat aan doen, kan altijd nog een low-profile nemen of een Mugen 3.
M.b.t. die SandForce discussie, wat zou ik kunnen nemen als alternatief qua opslag/prijs verhouding wat niet SandForce is, om te vergelijken?

Tips en verbeteringen zijn welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Pain_E op 21-12-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Een intel 320 kost ongeveer hetzelfde, deze heeft wel langzamere lees- en schrijfsnelheden, maar in de praktijk scheelt het niet zoveel omdat de IOPS een stuk hoger zijn.
Anders toch iets meer uitgeven voor een crucial m4.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 21-12-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Intel is inderdaad wat prijs betreft het meest interessant en ontzettend betrouwbaar. Van de betere prestaties van de Sandforces zal je weinig merken, dat is vooral leuk als je gaat benchen. Mocht je toch liever performance hebben die hoger is dan de Intel kom je wat duurder uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Plextor PX-128M2P 128GB€ 189,-€ 189,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
Robolokotobo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:51:

De discussie wat betreft CrossFire vind ik een andere zaak. Daar zitten geen desastreuze bugs in, je kan immers altijd met één kaart spelen. Dat is uiteraard ook suboptimaal, maar geen inherente fout en ook niet desastreus. Een SSD met problemen is gewoon een SSD met problemen, daar valt dan weinig meer mee te doen. Het één is een inherent gevolg van de gebruikte technieken, het ander slecht ontworpen hardware of software. Een goed geïnformeerde gebruiker of een gebruiker die door ons goed geïnformeerd wordt weet vrij precies wat hij kan verwachten van CrossFire en waar de pijnpunten liggen. Bij de Sandforces lijkt het een beetje Russisch roulette. Novendien, CrossFire is vaak een optie als een single card-oplossing niet meer afdoende is. Bij SSD's zijn er gewoon volwaardige bewezen alternatieven.

Ik snap wel hoe je redeneert, maar in basis zijn die twee zaken in mijn ogen verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
mitsumark schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:36:
[...]

Als ie 500 euro gaat kosten met de prestaties van 2x 6870 is er toch echt wel een reden om alsnog voor crossfire te gaan, zoals dat nu het geval is t.o.v. de 580.
Ja 500 euro vind ik ook te duur. Maar 400 euro en 6950 Crossfire performance :9~ Maar dat zal die wel net niet halen ben ik bang. Maar ik ben heel nieuwsgierig naar benchmarks van Hardwaresites. Morgen is er meer bekend toch?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:01:
Ja 500 euro vind ik ook te duur. Maar 400 euro en 6950 Crossfire performance :9~ Maar dat zal die wel net niet halen ben ik bang. Maar ik ben heel nieuwsgierig naar benchmarks van Hardwaresites. Morgen is er meer bekend toch?
De 22ste inderdaad, als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YourzZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-08 22:35
Robolokotobo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:01:
[...]

We kunnen altijd hopen, Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de 6000 serie kaarten, snelle verlaging in prijzen verwacht?
Pagina: 1 ... 21 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.