Beste Tweakers,
Ter aanvulling op de laptop ben ik op zoek naar een PC welke dienst moet gaan doen als Game pc de build die ik op het oog heb, zweeft ergens tussen het mainstream en het high-end systeem. Het hoeft niet op alle vlakken het beste te zijn, maar graag ga ik toch een stap verder dan het mainstream-systeem. hoor graag of onderstaande onderdelen een beetje redelijk op elkaar afgestemd zijn, of wat jullie anders zouden doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 - 800 euro, excl. randapparatuur en windows.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) windows en alle verdere randapparatuur is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)Zie de uitleg hieronder.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?Idem.
Wat voor soort gamer ben je?Ik zou mijzelf zeker geen geen die-hard gamefanaat noemen, ben een casual gamer die gem. 2x per week zon 4 uur gamed. Ik wil de mogelijkheid hebben om de huidige lichting spellen op (zeer) hoge instellingen te spelen op een 24 inch monitor . en een stabiel systeem is ook belangrijk voor mij. geen overclock praktijken. tevens maakt wat meer of minder herrie mij ook niet uit, ik game met headset, en pc staat onder het bureau.
De build die ik hiervoor heb samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Aerocool Qs-200 | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Lite-On IHAS122-18 | € 16,- | € 16,- |
1 | Seagate Barracuda ST3250312AS, 250GB | € 58,31 | € 58,31 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 177,- | € 177,- |
1 | Seasonic M12II 620W | € 77,80 | € 77,80 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 38,45 | € 38,45 |
1 | EVGA GeForce GTX 570 HD | € 289,- | € 289,- |
1 | Asrock H67M-GE | € 77,82 | € 77,82 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 769,28 |
behuizing:geef niets om uiterlijk, moest goedkoop zijn en voorzien van handig kabelmanagement, kast zal ook gem, 10x per jaar vervoerd gaan worden in de auto.
HHD:ben hier nog niet helemaal over uit. heb extern ruimte zat, en wil graag een zo klein mogelijk schijf voor een snel systeem en zet er alleen games op, me laptop gebruik ik wel voor de rest. echter 128gb SSD ook overwogen, maar vrees echt te weinig ruimte voor toekomstige spellen. 240gb vond ik te duur. en een kleine SSD voor alleen windows heb ik in games niets aan.
CPU
tja... beetje doorsnee keuze zie ik hier al, heb dan ook gewoon de BBG aangehouden. enige opmerking hier is dat ik zeker niet wil overklokken, vraagje: zit er koelpasta bij de boxed versie??
voeding:
ook hier twijfels, wil een stabiel systeem dus voeding vind ik belangrijk, maar in een pc van 800 euro is maar ruimte voor een bepaald budget per onderdeel. zou de 520w variant ook kunnen? heb er geen problemen mee om over 3 jaar nog es te upgraden. modulair is een must vanwege kleine kast.
RAM:
heb nu nog ruimte over in het budget, zou best nog wat meer uit willen geven aan beter/sneller geheugen, maar heb hier te weinig kaas van gegeten wat echt sneller of beter zou zijn??
MOBO:
ook hier te weinig verstand van alle nieuwe opties om echt een goede persoonlijke keus te maken, ik lig al een jaartje of 5 uit de desktopwereld

maar kijk uit om deze pc weer es zelf te bouwen.
eisen voor mobo:
matx
sata600
sli of cf hoeft niet
zou wel graag 1 beschikbaar standaard pci slot overhouden voor de toekomst
socket 1155
tja verder geen idee eigenlijk?
GRAKA
pc is puur en alleen om te gamen, dus meeste geld gaat voor mij in de gfx zitten. hoop dat jullie kunnen aangeven of de rest v/d onderdelen een beetje in lijn zijn met de kaart, of zitten er evt, zwakke schakels (onderdelen) in wat frame rates kunnen beinvloeden?
gfx kaart ga ik niet oc' en vandaar de keus voor deze EVGA. gtx 580 vin ik te duur, en heb budget genoeg om niet voor de standaard 560 te hoeven gaan. ook hier wil ik in de toekomst best upgraden naar weer een single gfx kaart.
hoop op jullie advies!