"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Damn, wat een doos
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Je hebt helemaal gelijk, ik was allang vergeten dat ze inderdaad ook het spawnen van de monsters hebben aangepast. In plaatst van volledig gelevelde tegenstanders zoals in Oblivion, of handmatig geplaatste monster met een verschillende moeilijkheidsgraad gebruikt Skryim een combinatie van die twee.XyritZz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:14:
[...]
Aan de andere kant is Skyrim ook weer moeilijker geworden doordat je nu op level 1 ook vijanden tegen het lijf kunt lopen die je niet kunt verslaan. Dat vind ik persoonlijk een belangrijkere aanpassing dan een versimpeld level system, wat me eerlijk gezegd niet zo heel veel boeit.
Er zijn verschillende gebieden die gemarkeerd kunnen zijn met verschillende niveau's, in een gebied of grot die gemarkeerd is als 'moeilijk' zul je dus tegenstanders tegenkomen die op basis van je level altijd moeilijk zijn (bijvoorbeeld 10 levels hoger dan jou) en een gebied dat gemarkeerd is als 'makkelijk' zul je dus tegenstanders tegen komen die makkelijk te verslaan zijn, bijvoorbeeld hetzelfde level als jou of lager.
Of heb ik dit nu fout?
Steam maakt onderscheid tussen verschillende continenten. Voor Europa is het dus de vraag of GMT of CET wordt gebruikt, en volgens mij stond eerder in dit topic al bevestigd dat Steam GMT volgt. 11-11-11 01:00 kan je in NL dus unlocken.D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:18:
Het spel word overal ter wereld op hetzelfde moment uitgegeven (Zal wel 12u lokale tijd @ Bethesda zijn). Er zit geen verschil in uren afaik aangezien de activatie via steam(works) verloopt en ze het dus overal tegelijk aan kunnen zetten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Volgens mij heb je het goed, wel is het zo dat zodra je een dungeon betreed de enemies gelocked zullen worden op hun level. Loop je dus een dungeon in waar iedereen 10 levels sterker is, en je komt zelf 20 levels later nog eens terug dan is het een zeer makkelijke dungeon omdat iedereen 10 levels zwakker is.Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:20:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik was allang vergeten dat ze inderdaad ook het spawnen van de monsters hebben aangepast. In plaatst van volledig gelevelde tegenstanders zoals in Oblivion, of handmatig geplaatste monster met een verschillende moeilijkheidsgraad gebruikt Skryim een combinatie van die twee.
Er zijn verschillende gebieden die gemarkeerd kunnen zijn met verschillende niveau's, in een gebied of grot die gemarkeerd is als 'moeilijk' zul je dus tegenstanders tegenkomen die op basis van je level altijd moeilijk zijn (bijvoorbeeld 10 levels hoger dan jou) en een gebied dat gemarkeerd is als 'makkelijk' zul je dus tegenstanders tegen komen die makkelijk te verslaan zijn, bijvoorbeeld hetzelfde level als jou of lager.
Of heb ik dit nu fout?
Al met al geeft dat je wel een gevoel van 'macht' dat ik miste in Oblivion. Het ene moment ga je dood door een groepje tegenstanders, en na een poos trainen veeg je de vloer met ze aan
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:19:
Net opgehaald:
[afbeelding]
Damn, wat een doosJammer dat de draak die er bij zit erg cheap is, dat kon veel beter. Gelukkig is het artboek wel erg goed
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
YouTube: Unboxing the Elder Scrolls V: Skyrim Collector's EditionKorben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:24:
[...]
Heftig man. Hoe groot is de doos in vergelijking met een normale jewel-case?
Zo groot
Nee, je kan hem nog niet preloaden, helaas.GoTCoast schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:25:
Maar kan je hem al preloaden?
Want anders wordt het vrijdag met nauwelijks snelheid binnenhalen!
dat is een goddamn big box you have thereChester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:19:
Net opgehaald:
[afbeelding]
Damn, wat een doosJammer dat de draak die er bij zit erg cheap is, dat kon veel beter. Gelukkig is het artboek wel erg goed
De enige ervaring die ik met Steam heb was destijds met HL2 en dat duurde een eeuwigheid voor die paar bestandjes te downloaden, dat weet ik nog wel
Als ik tegenwoordig iets koop daar, trek ik dan gewoon netjes 120Mbit of ga ik dat niet redden?
De snelheid van de server daar hangt een beetje vanaf de load, en aangezien er toch best wel war mensen zijn die op het spel zitten te wachten kan het zijn dat de download snelheid een stuk minder is dan normaal.vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:29:
Hoe snel is een download eigenlijk als je iets koopt op Steam?
De enige ervaring die ik met Steam heb was destijds met HL2 en dat duurde een eeuwigheid voor die paar bestandjes te downloaden, dat weet ik nog wel
Als ik tegenwoordig iets koop daar, trek ik dan gewoon netjes 120Mbit of ga ik dat niet redden?
Dus bij de Game Mania is ie al op te halen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:05:
Kreeg net een sms van game mania, dat Skyrim voor me klaar ligt en opgehaald kan worden.
Jup, heb mijn CE bij de Game Mania gehaald.Gediminas schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]
Dus bij de Game Mania is ie al op te halen?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Als je de DVD in je computer stopt haal je de meeste data daar al wel vanaf, dus dat helpt. Echter is er ook een 0-day patch beschikbaar vrijdag, en die zal (afhankelijk van hoe groot die patch is) de download snelheden via Steam ook flink kunnen drukken.OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
Hoogste wat ik gedownload heb via steam was 7 MB/s dus Byte niet bit. Maar verwacht maar niet zo'n snelheden, een heleboel mensen zullen skyrim downloaden/preloaden ik verwacht 2 t/m 4 MB/s.
Waarschijnlijk cross ik er morgenochtend even langs.. must.. have..Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
Jup, heb mijn CE bij de Game Mania gehaald.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
Maar hoe zit het dan met de activatie? Kun je hem al spelen?Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]
Jup, heb mijn CE bij de Game Mania gehaald.
Nee. Kon em alleen toevoegen aan mijn Steam Library. Kan het ook nog niet pre-loaden.Gediminas schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:38:
[...]
Maar hoe zit het dan met de activatie? Kun je hem al spelen?
Dacht je dat hij dan hier vroeg of de DVD spoilers bevatte?Gediminas schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:38:
[...]
Maar hoe zit het dan met de activatie? Kun je hem al spelen?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Zodra de game vrijgegeven is dan kan je hem installeren vanaf DVDXunFar schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:36:
wat ik alleen niet begrijp, ik heb de dvd, maar wat gaat er straks gebeuren zodra ie vrij wordt gegeven? moet ik dan via steam iets gaan downloaden ofzo? want tot nu toe kon ik eigenlijk alleen de steam installer opstarten en installeren. er staan wel wat .sim, .sid en .sis bestanden op de dvd, maar die kan je niet openen. ik vroeg mij af hoe je dan straks de daadwerkelijke installatie van de game moet gaan beginnen. want door enkel op de steam.exe te klikken krijg je doodleuk een browsertje van steam te zien. en daar kan je nergens op aangeven dat je een game wilt gaan installeren. ik heb geen zin om straks nog een heel game te moeten gaan downloaden terwijl ik een dvd heb. maar dat lijkt me logisch dat de bestanden door steam ge-unlocked worden zodra deze gedeblokkeerd wordt.
Pre-loaden is nog niet begonnen inderdaad.Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:38:
[...]
Nee. Kon em alleen toevoegen aan mijn Steam Library. Kan het ook nog niet pre-loaden.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 08-11-2011 14:39 ]
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar normaal gesproken kun je pas van DVD installeren als de game is uitgegeven, dit is waarschijnlijk ook pas als de game écht gereleased is en niet wanneer het preloaden begint.XunFar schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:36:
wat ik alleen niet begrijp, ik heb de dvd, maar wat gaat er straks gebeuren zodra ie vrij wordt gegeven? moet ik dan via steam iets gaan downloaden ofzo? want tot nu toe kon ik eigenlijk alleen de steam installer opstarten en installeren. er staan wel wat .sim, .sid en .sis bestanden op de dvd, maar die kan je niet openen. ik vroeg mij af hoe je dan straks de daadwerkelijke installatie van de game moet gaan beginnen. want door enkel op de steam.exe te klikken krijg je doodleuk een browsertje van steam te zien. en daar kan je nergens op aangeven dat je een game wilt gaan installeren. ik heb geen zin om straks nog een heel game te moeten gaan downloaden terwijl ik een dvd heb. maar dat lijkt me logisch dat de bestanden door steam ge-unlocked worden zodra deze gedeblokkeerd wordt.
M'n ps3 versie is iig verstuurd. Hoef gelukkig niet te wachten op steam activatie
Zat naar die oblivion remake van de trailer te kijken, maar damn wat een verschil!
Als dat de xbox versie is, en die is het zwakste (volgens de devs), hebben ze er echt een stuk meer uit de consoles geknepen dan oblivion deed.
Is er nou niemand anders die Gandalf-style met een staf, longsword, pointy hat & wizardry robe wil gaan spelen?
[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 08-11-2011 14:44 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Vergeet niet dat Oblivion ook helemaal in het begin van de XBox360 uit kwam he.Als dat de xbox versie is, en die is het zwakste (volgens de devs), hebben ze er echt een stuk meer uit de consoles geknepen dan oblivion deed.
De devs moesten nog veel leren hoe het beste eruit te halen.
Plus, de game is uit 2006 en dat is toch best wel lang geleden. Goede tijden, ik weet nog de eerste keer toen ik Morrowind inruilde voor Oblivion, ik dacht echt dat ik in een foto aan het lopen was.vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:42:
[...]
Vergeet niet dat Oblivion ook helemaal in het begin van de XBox360 uit kwam he.
@Mikero
heb eens die bestanden ge-copy/paste in een mapje op men pc, en dat in totaal maakt het iets van 5.09 gieg.
dus pff, ja, hoogstwaarschijnlijk inderdaad van dvd gewoon installeren.
Voor de ps3 wist ik dat. Maar ik had het beeld dat een Xbox een gestandaardiseerde pc was die grotendeels dezelfde api's ondersteunde als windows (zoals directX) om cross-platform development te versimpelen?vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:42:
[...]
Vergeet niet dat Oblivion ook helemaal in het begin van de XBox360 uit kwam he.
Ach, weet ik veel. Speelde altijd op de pc. Tegenwoordig op de ps3 en het is stiekum wel erg makkelijk & relaxed. Alleen dus geen mods
wordt trouwens wel 's tijd voor een ps4/xbox3, kunnen de games ook weer knap verder ipv rekening te moeten houden met system die eigenlijk tekort (video) geheugen hebben
mwah, mijn pc begon te flippen met de befaamde 5200fxMikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:45:
[...]
Plus, de game is uit 2006 en dat is toch best wel lang geleden. Goede tijden, ik weet nog de eerste keer toen ik Morrowind inruilde voor Oblivion, ik dacht echt dat ik in een foto aan het lopen was.
zag er echt voor geen ruk uit, dat blauwe scherm
Maar dat was zeker een behoorlijke stap vooruit. Herinner me nog goed hoe ik de pijlen in die emmer aan het bewonderen was
[ Voor 36% gewijzigd door J2pc op 08-11-2011 14:54 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Bij mn Xbox staat een 107 fullHD TV en een paar zuilen met versterker.
Bij mn PC (die hem waarschijnlijk op ultra settings wel gaat trekken) staat een 26"inch 1920x1200 scherm en een paar Eltax Monitor III's die aan een versterker hangen.
Afgezien van de mods, waar zouden jullie voor kiezen?
Denk dat PC op ultra > Xdoos.vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:54:
Ik zit ineens ook te denken.
Bij mn PC (die hem waarschijnlijk op ultra settings wel gaat trekken) staat een 26"inch 1920x1200 scherm en een paar Eltax Monitor III's die aan een versterker hangen.
spoiler:ik ga toch maar voor de pc versie denk ik
Edit: en sowieso zal de pc versie mooier zijn [fapfap]
[ Voor 17% gewijzigd door Yintha op 08-11-2011 14:56 ]
PC aansluiten op TV en versterker, draadloze controller erbij en lekker vanaf de bank gamen?vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:54:
Ik zit ineens ook te denken.
spoiler:ik ga toch maar voor de pc versie denk ik
mjah, word je wel afgemaakt door mennekes met een muis he.anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:57:
[...]
PC aansluiten op TV en versterker, draadloze controller erbij en lekker vanaf de bank gamen?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Het is geen multiplayer hehaarbal schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:58:
[...]
mjah, word je wel afgemaakt door mennekes met een muis he.
Epic replyhaarbal schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:58:
[...]
mjah, word je wel afgemaakt door mennekes met een muis he.
Pixeldichtheid is niet alles. Ik neem tenminste aan dat je niet met je niet net zo dicht op je 107" tv zit als op je 26" monitor?Yintha schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:56:
Je 107cm Full HD tv heeft minder pixels dan je 16:10 monitor, op een veel groter oppervlak. het zal dus veel scherper zijn op je monitor.
Edit: en sowieso zal de pc versie mooier zijn [fapfap]
Technische gezien denk ik dat m'n nieuwe full HD led tv een beter beeld tovert dan m'n 8 jaar oude lcd scherm.
Neemt niet weg dat je waarschijnlijk gewoon op een hogere res kunt draaien & meer eye-candy aan kunt zetten. Draagt bij aan de sfeer en kan daarbij een betere game ervaring geven. Aan de andere kant kan een groot scherm & dik geluid dat ook
(kan soms echt genieten van de dendere explosies in bf3 bijvoorbeeld)
Weet iemand trouwens of skyrim op 720p of 1080p naar de consoles komt?
[ Voor 40% gewijzigd door J2pc op 08-11-2011 15:18 ]
De muziek geeft me al rillingen
PC versie btw
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Tot nu toe vind ik persoonlijk de sfeer een beetje matig. Maar ben ook nog geen dorp ingeweest. Zo maar eens verder spelen en kijken wat de game allemaal brengt!
Verwijderd
Ik ben ook nog steeds niet zeker of het kan tippen aan Morrowind, maar ik weet wel zeker dat het Oblivion zal overtreffen in alle aspecten van de game.Bartaz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:18:
Heb al een stukje gespeeld!
Tot nu toe vind ik persoonlijk de sfeer een beetje matig. Maar ben ook nog geen dorp ingeweest. Zo maar eens verder spelen en kijken wat de game allemaal brengt!
Jammer dat je hem niet kunt spelen heCornelisjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:17:
haha nu net de dvd erin gestoken.
De muziek geeft me al ringelingen
PC versie btw
Wat is een 'ringeling'? Ik weet wel dat je een rilling bedoelt, maar toch...Cornelisjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:17:
haha nu net de dvd erin gestoken.
De muziek geeft me al ringelingen
PC versie btw
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ben rond 14u de lokale GameMania binnen gelopen en daar lagen er pakweg 15 (heb alleen PS3 versies gezien) op een stapel achter de kassa, nogal verborgen achter bergen en bergen MW3 doosjes.badbadpresident schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:20:
Heeft iemand hem al voor de PS3? En waar gehaald?
Deze waren gewoon te koop, de pre-orders lagen op een aparte plek gereserveerd.
De dame achter de kassa vertelde me dat gisteravond was aangegeven (intern bij GM uiteraard) dat ze vanaf vandaag al mochten worden verkocht.
Ik was zo onder de indruk dat ik totaal mijn spelling vergatKorben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:33:
[...]
Wat is een 'ringeling'? Ik weet wel dat je een rilling bedoelt, maar toch...
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Hoe kan dat dan?Bartaz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:18:
Heb al een stukje gespeeld!
Console.
PS3 hier, net meegenomen van de E-plaza in Rijswijk. Inclusief een CD met The Elder Scrolls V SKYRIM - Featured music selections (18min. sfeermuziek). Ga hem installeren als ik straks thuis ben.badbadpresident schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:20:
Heeft iemand hem al voor de PS3? En waar gehaald?
PSN-id: Chrasher
Doe maar zo... De console versie van de game licht inderdaad ook al weer een paar dagen (weekje?) in de haven van het internet.
.. is gewoon te koop en te spelen.Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:40:
[...]
Doe maar zo... De console versie van de game licht inderdaad ook al weer een paar dagen (weekje?) in de haven van het internet.
Yup, donderdagnacht 01:00miranon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:41:
Waarom kan men de pc versie (dvd) nu niet spellen? Zit er een datum beveiliging of zoiets?
Verwijderd
Ja. Je moet de game via Steam activeren. Dit gaat niet voor vrijdag.miranon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:41:
Waarom kan men de pc versie (dvd) nu niet spellen? Zit er een datum beveiliging of zoiets?
Zoals het hoort wordt de game pas vrijgegeven op 11-11-11. Dat de console spelers nu 'valsspelen' en het vóór de eigenlijke release gaan spelen, tja...miranon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:41:
Houdt het wel een beetje netjes aub.
[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2011 18:22 ]
Het probleem ligt bij de gamestores die een game al verkopen nog voordat het mag van de uitgever, niet bij de consument die koopt wat er in de schappen ligtKorben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:42:
[...]
Zoals het hoort wordt de game pas vrijgegeven op 11-11-11. Dat de consoletards nu 'valsspelen' en het vóór de eigenlijke release gaan spelen, tja...
Dat klopt, maar ik bedoelde dat de game zelfs een aantal dagen vóór dat hij in de winkel lag ook al te downloaden lag.
Waar dan? Ik zie alleen maar fakes langskomen.Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:44:
[...]
Dat klopt, maar ik bedoelde dat de game zelfs een aantal dagen vóór dat hij in de winkel lag ook al te downloaden lag.
Ik hoef geen link uiteraard, ik heb de game gewoon gepre-ordered.
[ Voor 12% gewijzigd door Korben op 08-11-2011 15:45 ]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "doe maar zo", misschien vond je mijn reactie wat kort ofzo maar de afgelopen x pagina's staan vol met meldingen dat mensen hun XBox of PS3-versie hebben opgehaald bij de winkel en dat die meteen speelbaar is dus meer uitleg leek me niet nodig?Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:40:
[...]
dat zou inhouden dat ik 11/11 ook weer opnieuw moet beginnen, maar mag de pret niet drukken
Dat was een jaloerse reactie, ik heb hem vandaag namelijk gehaald voor de PC en kan hem dus nog niet spelen.SnoeiKoei schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:45:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "doe maar zo", misschien vond je mijn reactie wat kort ofzo maar de afgelopen x pagina's staan vol met meldingen dat mensen hun XBox of PS3-versie hebben opgehaald bij de winkel en dat die meteen speelbaar is dus meer uitleg leek me niet nodig?
Verwijderd
-snip- Zal het wel even weghalen
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:56 ]
Verwijderd
In de tussentijd maar wat WoW gaan spelen, heb nog een Hunter te levelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:54 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:52:
Zometeen maar langs Nedgame dan![]()
Over de authenticatie...
Eh... waar heb je het over? Er zijn gewoon bepaalde bestanden ge-encrypt, en die kunnen alleen door Steam worden gedecrypt, en dat kan alleen wanneer je de decryptiesleutel van Steam hebt. Lijkt me sterk.
[ Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2011 18:23 ]
Als het de grote jongens niet is gelukt, dan zal het jou ook wel niet lukken ;p
[ Voor 42% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2011 18:24 ]
Aha! Nou op mij hoef je niet jaloers te zijn, ik heb de PC-versie besteld en nog niet in huis.Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:51:
[...]
Dat was een jaloerse reactie, ik heb hem vandaag namelijk gehaald voor de PC en kan hem dus nog niet spelen.
Verwijderd
Ik heb het dan natuurlijk niet over steam. Maar is Skyrim enkel te activeren via Steam dan? Ik dacht dat het een stand-alone game wasKorben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:55:
[...]
Eh... waar heb je het over? Er zijn gewoon bepaalde bestanden ge-encrypt, en die kunnen alleen door Steam worden gedecrypt, en dat kan alleen wanneer je de decryptiesleutel van Steam hebt. Lijkt me sterk.
Moet ik dus de hele Steam meuk downloaden om de game te activeren?Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:42:
[...]
Ja. Je moet de game via Steam activeren. Dit gaat niet voor vrijdag.
Ja, zoveel meuk is het niet hoor. Bij de eerste Steam game twijfel je nog, maar zodra je er 20 games in hebt staan is het eigenlijk verrekte handig om al je games netjes via één applicatie te beherenmiranon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:58:
[...]
Moet ik dus de hele Steam meuk downloaden om de game te activeren?
Verwijderd
Steam vind ik zelf eigenlijk het enige topplatform. Niet zoiets als Games for Windows Live (dat is bagger!)XyritZz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:59:
[...]
Ja, zoveel meuk is het niet hoor. Bij de eerste Steam game twijfel je nog, maar zodra je er 20 games in hebt staan is het eigenlijk verrekte handig om al je games netjes via één applicatie te beheren.
Mn eerste spel overgens bij Steam was Half-Life 2, toen twijfelde ik dus echt niet.
Als hij inmiddels te koop is in het retail kanaal dan zorgen de heren en dames van SR en RLD er wel voor dat hij binnenkort net zoals de consoleversies speelbaar wordt voordat het 11 november is. Achterlijk systeem ook die release date lock; zorg dan dat deze voor alle platformen aanwezig is, of maak er gewoon geen gebruik van (overigens heb ik het ernstige vermoeden dat we deze feature onder druk van de grote publishers ook terug gaan vinden in de besturingssystemen van de volgende generatie consoles, maar goed)Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:51:
Dat was een jaloerse reactie, ik heb hem vandaag namelijk gehaald voor de PC en kan hem dus nog niet spelen.
Ten opzichte van Origin is GfWL nog een juweeltje IMNSHO.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:01:
Steam vind ik zelf eigenlijk het enige topplatform. Niet zoiets als Games for Windows Live (dat is bagger!)
Maar genoeg offtopic geleuter. Non-Bethesda made videos en screenshots (zonder al te veel spoilers) anyone?
[ Voor 21% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 16:03 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
XyritZz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:59:
[...]
Ja, zoveel meuk is het niet hoor. Bij de eerste Steam game twijfel je nog, maar zodra je er 20 games in hebt staan is het eigenlijk verrekte handig om al je games netjes via één applicatie te beheren.
Inderdaad
En dan voor je het weet zit je opeens aan de 300+ spelletjes in Steam
Maar los van dat vind ik het vreselkijk handig om alle spellen in een library bij elkaar te hebben, patches worden automatisch gedownload en geïnstalleerd, je hebt geen (andere) DRM nodig (always-on-internet of een cd in je drive).
Natuurlijk er zitten wat nadelen aan Steam, maar imho valt dat in het niet bij het gemak en de voordelen die Steam biedt.
Om over de geweldige sales maar te zwijgen
Verwijderd
300+ is een beetje overdreven, niet? Ik zit nu op 77.anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:09:
[...]
offtopic:
Inderdaad
En dan voor je het weet zit je opeens aan de 300+ spelletjes in Steam![]()
Maar los van dat vind ik het vreselkijk handig om alle spellen in een library bij elkaar te hebben, patches worden automatisch gedownload en geïnstalleerd, je hebt geen (andere) DRM nodig (always-on-internet of een cd in je drive).
Natuurlijk er zitten wat nadelen aan Steam, maar imho valt dat in het niet bij het gemak en de voordelen die Steam biedt.
Om over de geweldige sales maar te zwijgen
Wat ik alleen wat minder leuk vind is dit:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat zodra preloaden mogelijk is je ook kan installeren via de dvd. Nu ik de game waarschijnlijk morgen al binnen krijg, was ik van plan om donderdagavond te installeren maar dat kan waarschijnlijk dus pas na 11-11-'11 01:00 uur.Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:39:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar normaal gesproken kun je pas van DVD installeren als de game is uitgegeven, dit is waarschijnlijk ook pas als de game écht gereleased is en niet wanneer het preloaden begint.
Vanavond zal het hier wel vol staan met spoiler tags van de console gamers.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:11:
[...]
300+ is een beetje overdreven, niet? Ik zit nu op 77.
Stomme sales
Verwijderd
Ik zoek wel een oplossing om het spel zonder steam te spelen. Nogal onzin om alleen voor 1 game je systeem te vervuilen met extra softwareXyritZz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:59:
[...]
zodra je je key op steam geregistreerd hebt kun je toch ook gaan preloaden? (mits de preload begonnen is natuurlijk)TomAtTweakers schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:11:
Mijn exemplaar is vandaag ook verzonden! Besteld bij GameSync, de pc-versie.
Wat ik alleen wat minder leuk vind is dit:
[...]
Ik had eigenlijk wel verwacht dat zodra preloaden mogelijk is je ook kan installeren via de dvd. Nu ik de game waarschijnlijk morgen al binnen krijg, was ik van plan om donderdagavond te installeren maar dat kan waarschijnlijk dus pas na 11-11-'11 01:00 uur.
of zit ik er nou heel erg naast?
In principe is het niet mogelijk om legaal zonder Steam te spelenVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:13:
[...]
Ik zoek wel een oplossing om het spel zonder steam te spelen. Nogal onzin om alleen voor 1 game je systeem te vervuilen met extra software
Nee, volgens mij heb je gelijkJ2pc schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:13:
[...]
zodra je je key op steam geregistreerd hebt kun je toch ook gaan preloaden? (mits de preload begonnen is natuurlijk)
of zit ik er nou heel erg naast?
En installeren via DVD kan dus pas na de release.
Nu moet alleen de pre-load nog beginnen, en uit de reacties hier heb ik begrepen dat dat nog niet zo is.
TomAtTweakers schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:11:
[ Voor 36% gewijzigd door Korben op 08-11-2011 16:20 ]
Succes!Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:13:
[...]
Ik zoek wel een oplossing om het spel zonder steam te spelen. Nogal onzin om alleen voor 1 game je systeem te vervuilen met extra software
Verwijderd
Kan wel kloppen ja, hoewel ze wel veel download servers hebben (die je kan selecteren in de settings) en zo kan je wellicht naar eentje kijken die een normalere snelheid heeft.TomAtTweakers schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:16:
Wat je zegt klopt inderdaad, maar ik installeer de game liever via DVD dan via Steam. Ik heb namelijk het vermoeden dat de downloadsnelheid Steam heel langzaam gaat zijn vanwege de grote vraag naar Skyrim.
En installeren via DVD kan dus pas na de release.
Ook daarom had ik toch eigenlijk wel gehoopt dat er nu al een preloading was, maargoed... er is nog tijd zat.
En steam is inmiddels idd. een volwassen platform welke af en toe wel ongemakken met zich mee brengt, maar dit ligt vaak eerder aan de gameontwikkelaar dan aan steam zelf.
(ik heb slechts 28 games op m'n steam staan)
Verwijderd
Klopt ja, boeit je Steam niks dan kan je wel altijd een crack downloaden, bijna zeker dat die -of- er al is, of erg snel komt.anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:15:
[...]
In principe is het niet mogelijk om legaal zonder Steam te spelen
Heb wel veel problemen gehad met de installatie van CSS, waar zomaar ineens de key van verlopen was of gewoon niet meer wilde opstarten, maar dat was erg lang geleden. Inmiddels eigenlijk nooit meer problemen en vind het persoonlijk erg fijn om mijn games via Steam te kopen/draaien.D-rez schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:20:
preloaden gaat idd nog niet.
En steam is inmiddels idd. een volwassen platform welke af en toe wel ongemakken met zich mee brengt, maar dit ligt vaak eerder aan de gameontwikkelaar dan aan steam zelf.
(ik heb slechts 28 games op m'n steam staan)
Voor veel mensen die nooit steam gebruiken lijkt het in het begin een beetje nutteloos en raar, maar het beidt echter veel voordelen.
Wat dan? Dat je geen doosje en boekje en kaart en disc krijgt en toch net zo veel (en in veel gevallen nog meer) betaald dan in de winkel waar je het eerdergenoemde wél gewoon krijgt?
Ik zie er eerlijk gezegd niet zo heel veel voordelen in. Ja wat oudere games die nogal eens in de aanbieding zijn, maargoed, die liggen bij je lokale gameboer ook in de budgetbakken.
Ieder zijn ding.
Maar kon het toch niet laten net, liep langs de GM en toch maar een hardcopy gekocht met een koele kaart
Je kunt een steam game natuurijk ook ergens anders kopen, dan krijg je nog steeds boekje, kaart en disc. De voordelen van steam zijn dat je spellen automatisch updaten, je spellen in één overzicht hebt en ze makkelijk op een nieuwe pc kan installeren.vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:27:
Voordelen voor Steam?
Wat dan? Dat je geen doosje en boekje en kaart en disc krijgt en toch net zo veel (en in veel gevallen nog meer) betaald dan in de winkel waar je het eerdergenoemde wél gewoon krijgt?
Ik zie er eerlijk gezegd niet zo heel veel voordelen in. Ja wat oudere games die nogal eens in de aanbieding zijn, maargoed, die liggen bij je lokale gameboer ook in de budgetbakken.
Ieder zijn ding.
En dat je makkelijk zonder gezeur spellen kunt de- en herinstalleren, zonder dat je weer een dag bezig bent met patchen.Manu_ schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:29:
[...]
Je kunt een steam game natuurijk ook ergens anders kopen, dan krijg je nog steeds boekje, kaart en disc. De voordelen van steam zijn dat je spellen automatisch updaten, je spellen in één overzicht hebt en ze makkelijk op een nieuwe pc kan installeren.
Ik heb de game gewoon in de winkel gekocht en heb dus wel een doosje met alles erbij. Wat ik persoonlijk nou fijn vind bij Steam games is dat ik na het toevoegen van de game aan mijn account overal het spel kan spelen. Een kwestie van inloggen op steam, downloaden en spelen maar. Verder vind ik de in-game interface van steam om te chatten met je vrienden (zoals bij xfire) ook wel handig, wat overigens bij bijna alle games werkt.vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:27:
Voordelen voor Steam?
Ieder zijn ding.
En natuurlijk de sales die op steam worden gegevens, nieuwe games kosten vrijwel altijd hetzelfde maar dan nog eens zonder doosje ook nog eens. Maar wat oudere spellen zijn spotgoedkoop tijdens sales, paar maandjes geleden nog Left 4 Dead 1 en 2 gekocht voor €5.
Ikzelf heb ook liever een doosje (Al heb ik al bijna 4 jaar lang geen ODD meer in m'n systeem gestoken) gewoon omdat je dan iets fysieks hebt. Maar Steam komt geregeld met leuke aanbiedingen en er is simpelweg geen beter (PC) platform dan steam om met je (game)vrienden in contact te blijven en events te organiseren.vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:27:
Voordelen voor Steam?
Ieder zijn ding.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dit topic is gesloten.
![]()
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!