Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:18:
Het spel word overal ter wereld op hetzelfde moment uitgegeven (Zal wel 12u lokale tijd @ Bethesda zijn). Er zit geen verschil in uren afaik aangezien de activatie via steam(works) verloopt en ze het dus overal tegelijk aan kunnen zetten.
De wereld is opgedeeld in 'tijdzones' en daar gaan ze tegelijk.
Zo is UK/Europa één tijdzone die tegelijk gaat. Amerika is er ook een, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7cyF9.jpg

Damn, wat een doos :X Jammer dat de draak die er bij zit erg cheap is, dat kon veel beter. Gelukkig is het artboek wel erg goed :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
XyritZz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:14:
[...]
Aan de andere kant is Skyrim ook weer moeilijker geworden doordat je nu op level 1 ook vijanden tegen het lijf kunt lopen die je niet kunt verslaan. Dat vind ik persoonlijk een belangrijkere aanpassing dan een versimpeld level system, wat me eerlijk gezegd niet zo heel veel boeit.
Je hebt helemaal gelijk, ik was allang vergeten dat ze inderdaad ook het spawnen van de monsters hebben aangepast. In plaatst van volledig gelevelde tegenstanders zoals in Oblivion, of handmatig geplaatste monster met een verschillende moeilijkheidsgraad gebruikt Skryim een combinatie van die twee.

Er zijn verschillende gebieden die gemarkeerd kunnen zijn met verschillende niveau's, in een gebied of grot die gemarkeerd is als 'moeilijk' zul je dus tegenstanders tegenkomen die op basis van je level altijd moeilijk zijn (bijvoorbeeld 10 levels hoger dan jou) en een gebied dat gemarkeerd is als 'makkelijk' zul je dus tegenstanders tegen komen die makkelijk te verslaan zijn, bijvoorbeeld hetzelfde level als jou of lager.

Of heb ik dit nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:18:
Het spel word overal ter wereld op hetzelfde moment uitgegeven (Zal wel 12u lokale tijd @ Bethesda zijn). Er zit geen verschil in uren afaik aangezien de activatie via steam(works) verloopt en ze het dus overal tegelijk aan kunnen zetten.
Steam maakt onderscheid tussen verschillende continenten. Voor Europa is het dus de vraag of GMT of CET wordt gebruikt, en volgens mij stond eerder in dit topic al bevestigd dat Steam GMT volgt. 11-11-11 01:00 kan je in NL dus unlocken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:20:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik was allang vergeten dat ze inderdaad ook het spawnen van de monsters hebben aangepast. In plaatst van volledig gelevelde tegenstanders zoals in Oblivion, of handmatig geplaatste monster met een verschillende moeilijkheidsgraad gebruikt Skryim een combinatie van die twee.

Er zijn verschillende gebieden die gemarkeerd kunnen zijn met verschillende niveau's, in een gebied of grot die gemarkeerd is als 'moeilijk' zul je dus tegenstanders tegenkomen die op basis van je level altijd moeilijk zijn (bijvoorbeeld 10 levels hoger dan jou) en een gebied dat gemarkeerd is als 'makkelijk' zul je dus tegenstanders tegen komen die makkelijk te verslaan zijn, bijvoorbeeld hetzelfde level als jou of lager.

Of heb ik dit nu fout?
Volgens mij heb je het goed, wel is het zo dat zodra je een dungeon betreed de enemies gelocked zullen worden op hun level. Loop je dus een dungeon in waar iedereen 10 levels sterker is, en je komt zelf 20 levels later nog eens terug dan is het een zeer makkelijke dungeon omdat iedereen 10 levels zwakker is.

Al met al geeft dat je wel een gevoel van 'macht' dat ik miste in Oblivion. Het ene moment ga je dood door een groepje tegenstanders, en na een poos trainen veeg je de vloer met ze aan :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:19:
Net opgehaald:
[afbeelding]

Damn, wat een doos :X Jammer dat de draak die er bij zit erg cheap is, dat kon veel beter. Gelukkig is het artboek wel erg goed :)
:9 Heftig man. Hoe groot is de doos in vergelijking met een normale jewel-case?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Maar kan je hem al preloaden?
Want anders wordt het vrijdag met nauwelijks snelheid binnenhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Korben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:24:
[...]

:9 Heftig man. Hoe groot is de doos in vergelijking met een normale jewel-case?
YouTube: Unboxing the Elder Scrolls V: Skyrim Collector's Edition

Zo groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
GoTCoast schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:25:
Maar kan je hem al preloaden?
Want anders wordt het vrijdag met nauwelijks snelheid binnenhalen!
Nee, je kan hem nog niet preloaden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:19:
Net opgehaald:
[afbeelding]

dat is een goddamn big box you have there :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Hoe snel is een download eigenlijk als je iets koopt op Steam?

De enige ervaring die ik met Steam heb was destijds met HL2 en dat duurde een eeuwigheid voor die paar bestandjes te downloaden, dat weet ik nog wel ;(

Als ik tegenwoordig iets koop daar, trek ik dan gewoon netjes 120Mbit of ga ik dat niet redden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:29:
Hoe snel is een download eigenlijk als je iets koopt op Steam?

De enige ervaring die ik met Steam heb was destijds met HL2 en dat duurde een eeuwigheid voor die paar bestandjes te downloaden, dat weet ik nog wel ;(

Als ik tegenwoordig iets koop daar, trek ik dan gewoon netjes 120Mbit of ga ik dat niet redden? :?
De snelheid van de server daar hangt een beetje vanaf de load, en aangezien er toch best wel war mensen zijn die op het spel zitten te wachten kan het zijn dat de download snelheid een stuk minder is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:05:
Kreeg net een sms van game mania, dat Skyrim voor me klaar ligt en opgehaald kan worden. _/-\o_
Dus bij de Game Mania is ie al op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
Hoogste wat ik gedownload heb via steam was 7 MB/s dus Byte niet bit. Maar verwacht maar niet zo'n snelheden, een heleboel mensen zullen skyrim downloaden/preloaden ik verwacht 2 t/m 4 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Gediminas schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]

Dus bij de Game Mania is ie al op te halen?
Jup, heb mijn CE bij de Game Mania gehaald.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
Hoogste wat ik gedownload heb via steam was 7 MB/s dus Byte niet bit. Maar verwacht maar niet zo'n snelheden, een heleboel mensen zullen skyrim downloaden/preloaden ik verwacht 2 t/m 4 MB/s.
Als je de DVD in je computer stopt haal je de meeste data daar al wel vanaf, dus dat helpt. Echter is er ook een 0-day patch beschikbaar vrijdag, en die zal (afhankelijk van hoe groot die patch is) de download snelheden via Steam ook flink kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Geen cd's/dvd's/blu-ray's voor mij, ik heb hem via Steam. Ook al ben ik me er bewust van dat je Skyrim op sommige plekken voor 30-40 euro kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
Waarschijnlijk cross ik er morgenochtend even langs.. must.. have..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Iemand al in eindhoven bij de mediamarkt wezen kijken of ze hem daar al verkopen.

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Iemand enig idee of de 'Making of' DVD spoilers bevat? Want dan kan ik die alvast kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

wat ik alleen niet begrijp, ik heb de dvd, maar wat gaat er straks gebeuren zodra ie vrij wordt gegeven? moet ik dan via steam iets gaan downloaden ofzo? want tot nu toe kon ik eigenlijk alleen de steam installer opstarten en installeren. er staan wel wat .sim, .sid en .sis bestanden op de dvd, maar die kan je niet openen. ik vroeg mij af hoe je dan straks de daadwerkelijke installatie van de game moet gaan beginnen. want door enkel op de steam.exe te klikken krijg je doodleuk een browsertje van steam te zien. en daar kan je nergens op aangeven dat je een game wilt gaan installeren. ik heb geen zin om straks nog een heel game te moeten gaan downloaden terwijl ik een dvd heb. maar dat lijkt me logisch dat de bestanden door steam ge-unlocked worden zodra deze gedeblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:31:
[...]

Maar hoe zit het dan met de activatie? Kun je hem al spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Gediminas schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:38:
[...]

Nee. Kon em alleen toevoegen aan mijn Steam Library. Kan het ook nog niet pre-loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gediminas schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:38:
[...]

Dacht je dat hij dan hier vroeg of de DVD spoilers bevatte? ;) Nee dan zat hij wel te spelen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XunFar schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:36:
wat ik alleen niet begrijp, ik heb de dvd, maar wat gaat er straks gebeuren zodra ie vrij wordt gegeven? moet ik dan via steam iets gaan downloaden ofzo? want tot nu toe kon ik eigenlijk alleen de steam installer opstarten en installeren. er staan wel wat .sim, .sid en .sis bestanden op de dvd, maar die kan je niet openen. ik vroeg mij af hoe je dan straks de daadwerkelijke installatie van de game moet gaan beginnen. want door enkel op de steam.exe te klikken krijg je doodleuk een browsertje van steam te zien. en daar kan je nergens op aangeven dat je een game wilt gaan installeren. ik heb geen zin om straks nog een heel game te moeten gaan downloaden terwijl ik een dvd heb. maar dat lijkt me logisch dat de bestanden door steam ge-unlocked worden zodra deze gedeblokkeerd wordt.
Zodra de game vrijgegeven is dan kan je hem installeren vanaf DVD :) Of downloaden. Wat je wil.
Chester schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:38:
[...]

Nee. Kon em alleen toevoegen aan mijn Steam Library. Kan het ook nog niet pre-loaden.
Pre-loaden is nog niet begonnen inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 08-11-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
XunFar schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:36:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar normaal gesproken kun je pas van DVD installeren als de game is uitgegeven, dit is waarschijnlijk ook pas als de game écht gereleased is en niet wanneer het preloaden begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ben heel benieuwd. Heb hoge verwachtingen.

M'n ps3 versie is iig verstuurd. Hoef gelukkig niet te wachten op steam activatie :p

Zat naar die oblivion remake van de trailer te kijken, maar damn wat een verschil!
Als dat de xbox versie is, en die is het zwakste (volgens de devs), hebben ze er echt een stuk meer uit de consoles geknepen dan oblivion deed.

Is er nou niemand anders die Gandalf-style met een staf, longsword, pointy hat & wizardry robe wil gaan spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 08-11-2011 14:44 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Ik denk dat het pre-loaden pas woensdag of donderdag toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Als dat de xbox versie is, en die is het zwakste (volgens de devs), hebben ze er echt een stuk meer uit de consoles geknepen dan oblivion deed.
Vergeet niet dat Oblivion ook helemaal in het begin van de XBox360 uit kwam he.
De devs moesten nog veel leren hoe het beste eruit te halen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:42:
[...]

Plus, de game is uit 2006 en dat is toch best wel lang geleden. Goede tijden, ik weet nog de eerste keer toen ik Morrowind inruilde voor Oblivion, ik dacht echt dat ik in een foto aan het lopen was. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

@anandus
@Mikero

heb eens die bestanden ge-copy/paste in een mapje op men pc, en dat in totaal maakt het iets van 5.09 gieg.
dus pff, ja, hoogstwaarschijnlijk inderdaad van dvd gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:42:
[...]

Voor de ps3 wist ik dat. Maar ik had het beeld dat een Xbox een gestandaardiseerde pc was die grotendeels dezelfde api's ondersteunde als windows (zoals directX) om cross-platform development te versimpelen?

Ach, weet ik veel. Speelde altijd op de pc. Tegenwoordig op de ps3 en het is stiekum wel erg makkelijk & relaxed. Alleen dus geen mods :( (en ik mis vaak m'n muis/tobo combo, maar da's ook een kwestie van wennen).

offtopic:
wordt trouwens wel 's tijd voor een ps4/xbox3, kunnen de games ook weer knap verder ipv rekening te moeten houden met system die eigenlijk tekort (video) geheugen hebben
Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:45:
[...]

Plus, de game is uit 2006 en dat is toch best wel lang geleden. Goede tijden, ik weet nog de eerste keer toen ik Morrowind inruilde voor Oblivion, ik dacht echt dat ik in een foto aan het lopen was. 8)
mwah, mijn pc begon te flippen met de befaamde 5200fx
zag er echt voor geen ruk uit, dat blauwe scherm :X

Maar dat was zeker een behoorlijke stap vooruit. Herinner me nog goed hoe ik de pijlen in die emmer aan het bewonderen was _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door J2pc op 08-11-2011 14:54 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zit ineens ook te denken.

Bij mn Xbox staat een 107 fullHD TV en een paar zuilen met versterker.

Bij mn PC (die hem waarschijnlijk op ultra settings wel gaat trekken) staat een 26"inch 1920x1200 scherm en een paar Eltax Monitor III's die aan een versterker hangen.

Afgezien van de mods, waar zouden jullie voor kiezen? :)

spoiler:
ik ga toch maar voor de pc versie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:54:

Bij mn PC (die hem waarschijnlijk op ultra settings wel gaat trekken) staat een 26"inch 1920x1200 scherm en een paar Eltax Monitor III's die aan een versterker hangen.

spoiler:
Denk dat PC op ultra > Xdoos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Je 107cm Full HD tv heeft minder pixels dan je 16:10 monitor, op een veel groter oppervlak. het zal dus veel scherper zijn op je monitor.

Edit: en sowieso zal de pc versie mooier zijn [fapfap]

[ Voor 17% gewijzigd door Yintha op 08-11-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:54:

spoiler:
PC aansluiten op TV en versterker, draadloze controller erbij en lekker vanaf de bank gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:57:
[...]
PC aansluiten op TV en versterker, draadloze controller erbij en lekker vanaf de bank gamen?
mjah, word je wel afgemaakt door mennekes met een muis he.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
haarbal schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:58:
[...]

Het is geen multiplayer he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haarbal schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:58:
[...]

Epic reply :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Yintha schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:56:
Je 107cm Full HD tv heeft minder pixels dan je 16:10 monitor, op een veel groter oppervlak. het zal dus veel scherper zijn op je monitor.

Edit: en sowieso zal de pc versie mooier zijn [fapfap]
Pixeldichtheid is niet alles. Ik neem tenminste aan dat je niet met je niet net zo dicht op je 107" tv zit als op je 26" monitor?

Technische gezien denk ik dat m'n nieuwe full HD led tv een beter beeld tovert dan m'n 8 jaar oude lcd scherm.

Neemt niet weg dat je waarschijnlijk gewoon op een hogere res kunt draaien & meer eye-candy aan kunt zetten. Draagt bij aan de sfeer en kan daarbij een betere game ervaring geven. Aan de andere kant kan een groot scherm & dik geluid dat ook
(kan soms echt genieten van de dendere explosies in bf3 bijvoorbeeld)

Weet iemand trouwens of skyrim op 720p of 1080p naar de consoles komt?

[ Voor 40% gewijzigd door J2pc op 08-11-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

720p voor zover ik weet, maar dat verschil zie je waarschijnlijk toch niet tenzij je in de televisie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
haha nu net de dvd erin gestoken.
De muziek geeft me al rillingen :D
PC versie btw

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Heb al een stukje gespeeld!
Tot nu toe vind ik persoonlijk de sfeer een beetje matig. Maar ben ook nog geen dorp ingeweest. Zo maar eens verder spelen en kijken wat de game allemaal brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Ik ben wel benieuwd wanneer de releasedatum voor de soundtrack (op iTunes) bekend word. Die moet ik echt hebben :) Jeremy Soule is echt mn favoriete game muziek composer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
Bartaz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:18:
Tot nu toe vind ik persoonlijk de sfeer een beetje matig. Maar ben ook nog geen dorp ingeweest. Zo maar eens verder spelen en kijken wat de game allemaal brengt!
Ik ben ook nog steeds niet zeker of het kan tippen aan Morrowind, maar ik weet wel zeker dat het Oblivion zal overtreffen in alle aspecten van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 20:42
Heeft iemand hem al voor de PS3? En waar gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
Cornelisjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:17:
De muziek geeft me al ringelingen :D
PC versie btw
Jammer dat je hem niet kunt spelen he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Cornelisjuh schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:17:
De muziek geeft me al ringelingen :D
PC versie btw
Wat is een 'ringeling'? Ik weet wel dat je een rilling bedoelt, maar toch...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
badbadpresident schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:20:
Ben rond 14u de lokale GameMania binnen gelopen en daar lagen er pakweg 15 (heb alleen PS3 versies gezien) op een stapel achter de kassa, nogal verborgen achter bergen en bergen MW3 doosjes.
Deze waren gewoon te koop, de pre-orders lagen op een aparte plek gereserveerd.

De dame achter de kassa vertelde me dat gisteravond was aangegeven (intern bij GM uiteraard) dat ze vanaf vandaag al mochten worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Korben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:33:
[...]

Wat is een 'ringeling'? Ik weet wel dat je een rilling bedoelt, maar toch...
Ik was zo onder de indruk dat ik totaal mijn spelling vergat :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Awsom schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:32:
[...]

Jammer dat je hem niet kunt spelen he :9
;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean N
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Bartaz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:18:
Hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

badbadpresident schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:20:
PS3 hier, net meegenomen van de E-plaza in Rijswijk. Inclusief een CD met The Elder Scrolls V SKYRIM - Featured music selections (18min. sfeermuziek). Ga hem installeren als ik straks thuis ben.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
Doe maar zo... De console versie van de game licht inderdaad ook al weer een paar dagen (weekje?) in de haven van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:40:
[...]

Doe maar zo... De console versie van de game licht inderdaad ook al weer een paar dagen (weekje?) in de haven van het internet.
.. is gewoon te koop en te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Waarom kan men de pc versie (dvd) nu niet spellen? Zit er een datum beveiliging of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miranon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:41:
Waarom kan men de pc versie (dvd) nu niet spellen? Zit er een datum beveiliging of zoiets?
Yup, donderdagnacht 01:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Je moet de game via Steam activeren. Dit gaat niet voor vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Zoals het hoort wordt de game pas vrijgegeven op 11-11-11. Dat de console spelers nu 'valsspelen' en het vóór de eigenlijke release gaan spelen, tja...

Houdt het wel een beetje netjes aub.

[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:42:
[...]

Zoals het hoort wordt de game pas vrijgegeven op 11-11-11. Dat de consoletards nu 'valsspelen' en het vóór de eigenlijke release gaan spelen, tja...
Het probleem ligt bij de gamestores die een game al verkopen nog voordat het mag van de uitgever, niet bij de consument die koopt wat er in de schappen ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:41:
[...]
.. is gewoon te koop en te spelen.
Dat klopt, maar ik bedoelde dat de game zelfs een aantal dagen vóór dat hij in de winkel lag ook al te downloaden lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

'consoletards' leuk hokje waar je ze instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:44:
[...]

Dat klopt, maar ik bedoelde dat de game zelfs een aantal dagen vóór dat hij in de winkel lag ook al te downloaden lag.
Waar dan? Ik zie alleen maar fakes langskomen.

edit:
Ik hoef geen link uiteraard, ik heb de game gewoon gepre-ordered.

[ Voor 12% gewijzigd door Korben op 08-11-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:40:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "doe maar zo", misschien vond je mijn reactie wat kort ofzo maar de afgelopen x pagina's staan vol met meldingen dat mensen hun XBox of PS3-versie hebben opgehaald bij de winkel en dat die meteen speelbaar is dus meer uitleg leek me niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
Lijkt me wel goed als ze op 11/11 voor de consoles een patch beschikbaar maken die de savegame onspeelbaar maakt ;-)

dat zou inhouden dat ik 11/11 ook weer opnieuw moet beginnen, maar mag de pret niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
SnoeiKoei schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:45:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "doe maar zo", misschien vond je mijn reactie wat kort ofzo maar de afgelopen x pagina's staan vol met meldingen dat mensen hun XBox of PS3-versie hebben opgehaald bij de winkel en dat die meteen speelbaar is dus meer uitleg leek me niet nodig?
Dat was een jaloerse reactie, ik heb hem vandaag namelijk gehaald voor de PC en kan hem dus nog niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zometeen maar langs Nedgame dan ;)

-snip- Zal het wel even weghalen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ga dan donderdag lekker vroeg slapen zodat ik vroeg wakker word om dan meteen Skyrim te starten. Net bevestiging gekregen dat mn nieuwe pc bezorgt is aan UPS, die moet ik hopelijk dan morgen binnen krijgen. Met wat geluk begint dan ook de preloading zodat ik alles gereed heb! :D

In de tussentijd maar wat WoW gaan spelen, heb nog een Hunter te levelen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:52:

Over de authenticatie...
Modbreak:Zullen we dat soort dingen niet bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

knip
Eh... waar heb je het over? Er zijn gewoon bepaalde bestanden ge-encrypt, en die kunnen alleen door Steam worden gedecrypt, en dat kan alleen wanneer je de decryptiesleutel van Steam hebt. Lijkt me sterk.

[ Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

knip
Als het de grote jongens niet is gelukt, dan zal het jou ook wel niet lukken ;p

[ Voor 42% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:51:
[...]

Dat was een jaloerse reactie, ik heb hem vandaag namelijk gehaald voor de PC en kan hem dus nog niet spelen.
Aha! Nou op mij hoef je niet jaloers te zijn, ik heb de PC-versie besteld en nog niet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:55:
[...]

Eh... waar heb je het over? Er zijn gewoon bepaalde bestanden ge-encrypt, en die kunnen alleen door Steam worden gedecrypt, en dat kan alleen wanneer je de decryptiesleutel van Steam hebt. Lijkt me sterk.
Ik heb het dan natuurlijk niet over steam. Maar is Skyrim enkel te activeren via Steam dan? Ik dacht dat het een stand-alone game was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:42:
[...]

Ja. Je moet de game via Steam activeren. Dit gaat niet voor vrijdag.
Moet ik dus de hele Steam meuk downloaden om de game te activeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miranon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:58:
[...]

Moet ik dus de hele Steam meuk downloaden om de game te activeren? :?
Ja, zoveel meuk is het niet hoor. Bij de eerste Steam game twijfel je nog, maar zodra je er 20 games in hebt staan is het eigenlijk verrekte handig om al je games netjes via één applicatie te beheren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:59:
[...]

Ja, zoveel meuk is het niet hoor. Bij de eerste Steam game twijfel je nog, maar zodra je er 20 games in hebt staan is het eigenlijk verrekte handig om al je games netjes via één applicatie te beheren :).
Steam vind ik zelf eigenlijk het enige topplatform. Niet zoiets als Games for Windows Live (dat is bagger!)

Mn eerste spel overgens bij Steam was Half-Life 2, toen twijfelde ik dus echt niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:51:
Als hij inmiddels te koop is in het retail kanaal dan zorgen de heren en dames van SR en RLD er wel voor dat hij binnenkort net zoals de consoleversies speelbaar wordt voordat het 11 november is. Achterlijk systeem ook die release date lock; zorg dan dat deze voor alle platformen aanwezig is, of maak er gewoon geen gebruik van (overigens heb ik het ernstige vermoeden dat we deze feature onder druk van de grote publishers ook terug gaan vinden in de besturingssystemen van de volgende generatie consoles, maar goed)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:01:
Steam vind ik zelf eigenlijk het enige topplatform. Niet zoiets als Games for Windows Live (dat is bagger!)
Ten opzichte van Origin is GfWL nog een juweeltje IMNSHO.

Maar genoeg offtopic geleuter. Non-Bethesda made videos en screenshots (zonder al te veel spoilers) anyone? :)

[ Voor 21% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 16:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

offtopic:
Inderdaad :)
En dan voor je het weet zit je opeens aan de 300+ spelletjes in Steam :/ :P

Maar los van dat vind ik het vreselkijk handig om alle spellen in een library bij elkaar te hebben, patches worden automatisch gedownload en geïnstalleerd, je hebt geen (andere) DRM nodig (always-on-internet of een cd in je drive).
Natuurlijk er zitten wat nadelen aan Steam, maar imho valt dat in het niet bij het gemak en de voordelen die Steam biedt.
Om over de geweldige sales maar te zwijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:09:
[...]
offtopic:
Inderdaad :)
En dan voor je het weet zit je opeens aan de 300+ spelletjes in Steam :/ :P

Maar los van dat vind ik het vreselkijk handig om alle spellen in een library bij elkaar te hebben, patches worden automatisch gedownload en geïnstalleerd, je hebt geen (andere) DRM nodig (always-on-internet of een cd in je drive).
Natuurlijk er zitten wat nadelen aan Steam, maar imho valt dat in het niet bij het gemak en de voordelen die Steam biedt.
Om over de geweldige sales maar te zwijgen :P
300+ is een beetje overdreven, niet? Ik zit nu op 77. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 25-08 21:24
Mijn exemplaar is vandaag ook verzonden! Besteld bij GameSync, de pc-versie.

Wat ik alleen wat minder leuk vind is dit:
Mikero schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:39:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar normaal gesproken kun je pas van DVD installeren als de game is uitgegeven, dit is waarschijnlijk ook pas als de game écht gereleased is en niet wanneer het preloaden begint.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat zodra preloaden mogelijk is je ook kan installeren via de dvd. Nu ik de game waarschijnlijk morgen al binnen krijg, was ik van plan om donderdagavond te installeren maar dat kan waarschijnlijk dus pas na 11-11-'11 01:00 uur.

Vanavond zal het hier wel vol staan met spoiler tags van de console gamers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:11:
[...]

300+ is een beetje overdreven, niet? Ik zit nu op 77. :9
offtopic:
Stomme sales :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zoek wel een oplossing om het spel zonder steam te spelen. Nogal onzin om alleen voor 1 game je systeem te vervuilen met extra software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

TomAtTweakers schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:11:
Mijn exemplaar is vandaag ook verzonden! Besteld bij GameSync, de pc-versie.

Wat ik alleen wat minder leuk vind is dit:

[...]

Ik had eigenlijk wel verwacht dat zodra preloaden mogelijk is je ook kan installeren via de dvd. Nu ik de game waarschijnlijk morgen al binnen krijg, was ik van plan om donderdagavond te installeren maar dat kan waarschijnlijk dus pas na 11-11-'11 01:00 uur.

zodra je je key op steam geregistreerd hebt kun je toch ook gaan preloaden? (mits de preload begonnen is natuurlijk)
of zit ik er nou heel erg naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:13:
[...]

Ik zoek wel een oplossing om het spel zonder steam te spelen. Nogal onzin om alleen voor 1 game je systeem te vervuilen met extra software
In principe is het niet mogelijk om legaal zonder Steam te spelen :)
J2pc schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:13:
[...]

zodra je je key op steam geregistreerd hebt kun je toch ook gaan preloaden? (mits de preload begonnen is natuurlijk)
of zit ik er nou heel erg naast?
Nee, volgens mij heb je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 25-08 21:24
Wat je zegt klopt inderdaad, maar ik installeer de game liever via DVD dan via Steam. Ik heb namelijk het vermoeden dat de downloadsnelheid Steam heel langzaam gaat zijn vanwege de grote vraag naar Skyrim.

En installeren via DVD kan dus pas na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:15:
[...]
Nee, volgens mij heb je gelijk :)
Nu moet alleen de pre-load nog beginnen, en uit de reacties hier heb ik begrepen dat dat nog niet zo is.
TomAtTweakers schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:11:
Skyrim Spoilers

[ Voor 36% gewijzigd door Korben op 08-11-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:13:
[...]

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:16:
Wat je zegt klopt inderdaad, maar ik installeer de game liever via DVD dan via Steam. Ik heb namelijk het vermoeden dat de downloadsnelheid Steam heel langzaam gaat zijn vanwege de grote vraag naar Skyrim.

En installeren via DVD kan dus pas na de release.
Kan wel kloppen ja, hoewel ze wel veel download servers hebben (die je kan selecteren in de settings) en zo kan je wellicht naar eentje kijken die een normalere snelheid heeft.

Ook daarom had ik toch eigenlijk wel gehoopt dat er nu al een preloading was, maargoed... er is nog tijd zat. :) Zelfs met mijn internet (500kb/s) moet 2 dagen genoeg zijn, hehe.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

preloaden gaat idd nog niet.

En steam is inmiddels idd. een volwassen platform welke af en toe wel ongemakken met zich mee brengt, maar dit ligt vaak eerder aan de gameontwikkelaar dan aan steam zelf.
(ik heb slechts 28 games op m'n steam staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:15:
[...]
In principe is het niet mogelijk om legaal zonder Steam te spelen :)
Klopt ja, boeit je Steam niks dan kan je wel altijd een crack downloaden, bijna zeker dat die -of- er al is, of erg snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Heeft iemand de game bij gamereservering.nl besteld? Ik vraag me af of ze het vandaag of morgen zullen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
D-rez schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:20:
preloaden gaat idd nog niet.

En steam is inmiddels idd. een volwassen platform welke af en toe wel ongemakken met zich mee brengt, maar dit ligt vaak eerder aan de gameontwikkelaar dan aan steam zelf.
(ik heb slechts 28 games op m'n steam staan)
Heb wel veel problemen gehad met de installatie van CSS, waar zomaar ineens de key van verlopen was of gewoon niet meer wilde opstarten, maar dat was erg lang geleden. Inmiddels eigenlijk nooit meer problemen en vind het persoonlijk erg fijn om mijn games via Steam te kopen/draaien.

Voor veel mensen die nooit steam gebruiken lijkt het in het begin een beetje nutteloos en raar, maar het beidt echter veel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voordelen voor Steam?

Wat dan? Dat je geen doosje en boekje en kaart en disc krijgt en toch net zo veel (en in veel gevallen nog meer) betaald dan in de winkel waar je het eerdergenoemde wél gewoon krijgt?

Ik zie er eerlijk gezegd niet zo heel veel voordelen in. Ja wat oudere games die nogal eens in de aanbieding zijn, maargoed, die liggen bij je lokale gameboer ook in de budgetbakken.

Ieder zijn ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio-K
  • Laatst online: 15:06
Hehe.. Gister was ik nog opzoek naar de goedkoopste..

Maar kon het toch niet laten net, liep langs de GM en toch maar een hardcopy gekocht met een koele kaart ;) voor de volle pond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
vosss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:27:
Voordelen voor Steam?

Wat dan? Dat je geen doosje en boekje en kaart en disc krijgt en toch net zo veel (en in veel gevallen nog meer) betaald dan in de winkel waar je het eerdergenoemde wél gewoon krijgt?

Ik zie er eerlijk gezegd niet zo heel veel voordelen in. Ja wat oudere games die nogal eens in de aanbieding zijn, maargoed, die liggen bij je lokale gameboer ook in de budgetbakken.

Je kunt een steam game natuurijk ook ergens anders kopen, dan krijg je nog steeds boekje, kaart en disc. De voordelen van steam zijn dat je spellen automatisch updaten, je spellen in één overzicht hebt en ze makkelijk op een nieuwe pc kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Manu_ schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:29:
[...]

Je kunt een steam game natuurijk ook ergens anders kopen, dan krijg je nog steeds boekje, kaart en disc. De voordelen van steam zijn dat je spellen automatisch updaten, je spellen in één overzicht hebt en ze makkelijk op een nieuwe pc kan installeren.
En dat je makkelijk zonder gezeur spellen kunt de- en herinstalleren, zonder dat je weer een dag bezig bent met patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikero
Voordelen voor Steam?

Ik heb de game gewoon in de winkel gekocht en heb dus wel een doosje met alles erbij. Wat ik persoonlijk nou fijn vind bij Steam games is dat ik na het toevoegen van de game aan mijn account overal het spel kan spelen. Een kwestie van inloggen op steam, downloaden en spelen maar. Verder vind ik de in-game interface van steam om te chatten met je vrienden (zoals bij xfire) ook wel handig, wat overigens bij bijna alle games werkt.

En natuurlijk de sales die op steam worden gegevens, nieuwe games kosten vrijwel altijd hetzelfde maar dan nog eens zonder doosje ook nog eens. Maar wat oudere spellen zijn spotgoedkoop tijdens sales, paar maandjes geleden nog Left 4 Dead 1 en 2 gekocht voor €5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Voordelen voor Steam?

Ikzelf heb ook liever een doosje (Al heb ik al bijna 4 jaar lang geen ODD meer in m'n systeem gestoken) gewoon omdat je dan iets fysieks hebt. Maar Steam komt geregeld met leuke aanbiedingen en er is simpelweg geen beter (PC) platform dan steam om met je (game)vrienden in contact te blijven en events te organiseren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Modbreak:Discussies over cracks en andere vormen van het omzeilen van de beveiliging mag je ergens anders voeren, zolang het maar niet op Tweakers is.

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De beveiliging in Steam die het onmogelijk maakt het spel vóór 11-11-11 te spelen zit er niet voor niets in. Het is hier dan ook niet toegestaan om over het omzeilen van deze beveiliging te praten!