LeukVerwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:00:
Wilde mijn Fujifilm lenzen set voor mijn X-T1 iets uitbreiden met een XF 35mm F/1.4 R. Was net iets te laat voor de Cashback actie, maar nu kwam ik misschien wel een leukere aanbieding tegen. De XF 35mm is inmiddels weer terug naar zijn normale prijs van €549,-. Nu bleek dat de XF 35mm inclusief een Fujifilm X-M1 als kit "maar" €499,- is. Die kon ik niet laten liggen. €50 minder als de lens los en ook nog een Camera erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben nog aan het twijfelen, de 35mm is een mooie toevoeging door de 1.4 maar optisch is er weinig verschil met de 18-55. Keuzes!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 20:51 ]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Prachtig systeem, maar alleen de lenzen zijn zo duur vergeleken met de rest. Kan ik gewoon niet verantwoorden als kleine body voor "erbij"Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:00:
Wilde mijn Fujifilm lenzen set voor mijn X-T1 iets uitbreiden met een XF 35mm F/1.4 R. Was net iets te laat voor de Cashback actie, maar nu kwam ik misschien wel een leukere aanbieding tegen. De XF 35mm is inmiddels weer terug naar zijn normale prijs van €549,-. Nu bleek dat de XF 35mm inclusief een Fujifilm X-M1 als kit "maar" €499,- is. Die kon ik niet laten liggen. €50 minder als de lens los en ook nog een Camera erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze kosten best veel geld, maar vergeleken met bijvoorbeeld Leica, Zeiss en Canon L glas is duur niet helemaal het juiste woord...citruspers schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:28:
[...]
Prachtig systeem, maar alleen de lenzen zijn zo duur vergeleken met de rest. Kan ik gewoon niet verantwoorden als kleine body voor "erbij"
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En als je minder waarde hecht aan "feeling" kan je ook voor de XC lenzen gaan.. Iets minder lichtsterk maar het glas zelf is ook van goede kwaliteit.
Ik teken nergens meer voor
Goed glas kost nu eenmaal veel geld. En in lichtsterke lenzen hoort nu eenmaal veel goed glas te zitten
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Is Fuji glas met X-mount fullframe? Want daar valt ook nog wat geld te besparen lijkt me.
Aan de Nikon kant hebben we een mooie 35mm F/1.8 DX voor weinig, en de standaard 50 1.8 fullframe voor nog minder. Aan de fuji kant heb ik nog niks vergelijkbaars gevonden.
Aan de Nikon kant hebben we een mooie 35mm F/1.8 DX voor weinig, en de standaard 50 1.8 fullframe voor nog minder. Aan de fuji kant heb ik nog niks vergelijkbaars gevonden.
Nope. De lenzen zijn ontworpen voor 1.5x crop (enkele schijnen ook op 1.2 of 1.3x crop te functioneren als je bepaalde sites/tests mag geloven...). Wie weet dat er dus nog een 1.2 of 1.3 crop Fuji camera aan komtcitruspers schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:44:
Is Fuji glas met X-mount fullframe? Want daar valt ook nog wat geld te besparen lijkt me.

Fujifilm X mount is geen FF, daar hebben ze ook de camera's niet voor. Ze zijn natuurlijk ook nog maar een paar jaar bezig en hebben zich lijkt mij vooral gericht op de 'premium' producten. Maar het zou mij niks verbazen als er ook nog een wat meer budget gerichte lijn bij komt.
Die Nikon lijn van f/1.8 lenzen is overigens wel redelijk uniek, dat heeft zelfs Canon niet of nauwelijks.
Anyway, ik zeg niet dat Fujifilm spul weinig kost, maar je krijgt wel waar voor je geld. Dus duur is niet het juiste woord.
Die Nikon lijn van f/1.8 lenzen is overigens wel redelijk uniek, dat heeft zelfs Canon niet of nauwelijks.
Anyway, ik zeg niet dat Fujifilm spul weinig kost, maar je krijgt wel waar voor je geld. Dus duur is niet het juiste woord.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik neem aan van wel, daar zijn ze met de X-A1 en X-M1 ook al druk mee bezig. Ik had de X-A1 trouwens besteld, maar gezien de kosten van de 1st-party lenzen en de kosten voor adapters heb ik er toch maar vanaf gezien. Voor oude M42 lenzen leek het me leuk, maar dan wil ik wel een (digitale) zoeker hebben en dan mag je meteen door naar de X-E1 of hoger.Fiber schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:19:
Fujifilm X mount is geen FF, daar hebben ze ook de camera's niet voor. Ze zijn natuurlijk ook nog maar een paar jaar bezig en hebben zich lijkt mij vooral gericht op de 'premium' producten. Maar het zou mij niks verbazen als er ook nog een wat meer budget gerichte lijn bij komt.
Die zijn voor ruwweg €200,00 te vinden als je op MP zoekt :);). X-E2 voor €450,00. Etherway we raken off-topic haha. Ik zal van de week eens een fotootje maken van mijn set na de switchcitruspers schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:16:
[...]
Ik neem aan van wel, daar zijn ze met de X-A1 en X-M1 ook al druk mee bezig. Ik had de X-A1 trouwens besteld, maar gezien de kosten van de 1st-party lenzen en de kosten voor adapters heb ik er toch maar vanaf gezien. Voor oude M42 lenzen leek het me leuk, maar dan wil ik wel een (digitale) zoeker hebben en dan mag je meteen door naar de X-E1 of hoger.
Inderdaad, snel weer ontopic:
Vandaag mijn spoedpakketje binnengekregen, met daarin een occasion Sigma DP2 Merrill, toch wel een van de meest controversiele compactcamera's van dit moment. Zie daarvoor ook deze hilarische review: YouTube: Sigma DP 1 & 2 Merrill Field Test with Nick Devlin
Gelukkig net op tijd binnen voor een shoot die ik woensdag gepland heb staan. Geweldig detail, een ragscherpe lens en een flits-syncsnelheid van 1/2000 van een seconde met een bladsluiter op een APS-C sensor......ik ben heel erg benieuwd!

...
Wacht eens even, dat is een gewone DP2, die is 4 jaar ouder! Daarvoor heb ik niet 75% van de nieuwprijs betaald! Snel m'n order gecheckt, en daar stond toch echt dat ik de DP2 Merrill had besteld. Gelukkig maar.
Kamera-Express gebeld en contact gehad met een erg vriendelijke helpdeskmedewerker, die me helaas geen goed aanbod kon doen: een andere camera (de mindere DP1 Merrill met een andere lens) of 25 euro korting op een nieuw model
Ik ben niet akkoord gegaan, morgen hoor ik meer en hoop ik deze post te kunnen updaten met een foto van de juiste camera
UPDATE: Kamera-Express geeft aan "dat ze me niet verder kunnen helpen". Het feit dat ik voor een product heb betaald en dat niet geleverd heb gekregen doet er blijkbaar niet toe.
UPDATE 2:
Ik ben langsgegaan bij de KE citystore Utrecht en daar konden ze me wel verder helpen. Ik ben een zeer net aanbod gekregen voor een nieuwe DP2 Merrill
Vandaag mijn spoedpakketje binnengekregen, met daarin een occasion Sigma DP2 Merrill, toch wel een van de meest controversiele compactcamera's van dit moment. Zie daarvoor ook deze hilarische review: YouTube: Sigma DP 1 & 2 Merrill Field Test with Nick Devlin
Gelukkig net op tijd binnen voor een shoot die ik woensdag gepland heb staan. Geweldig detail, een ragscherpe lens en een flits-syncsnelheid van 1/2000 van een seconde met een bladsluiter op een APS-C sensor......ik ben heel erg benieuwd!

...
Wacht eens even, dat is een gewone DP2, die is 4 jaar ouder! Daarvoor heb ik niet 75% van de nieuwprijs betaald! Snel m'n order gecheckt, en daar stond toch echt dat ik de DP2 Merrill had besteld. Gelukkig maar.
Kamera-Express gebeld en contact gehad met een erg vriendelijke helpdeskmedewerker, die me helaas geen goed aanbod kon doen: een andere camera (de mindere DP1 Merrill met een andere lens) of 25 euro korting op een nieuw model

Ik ben niet akkoord gegaan, morgen hoor ik meer en hoop ik deze post te kunnen updaten met een foto van de juiste camera
UPDATE: Kamera-Express geeft aan "dat ze me niet verder kunnen helpen". Het feit dat ik voor een product heb betaald en dat niet geleverd heb gekregen doet er blijkbaar niet toe.
UPDATE 2:
Ik ben langsgegaan bij de KE citystore Utrecht en daar konden ze me wel verder helpen. Ik ben een zeer net aanbod gekregen voor een nieuwe DP2 Merrill
[ Voor 29% gewijzigd door citruspers op 01-09-2015 14:58 ]
Verwijderd
M'n allereerste canon ever :-)

Is ook m'n eerste rangefinder trouwens. Naast een paar compacts alleen maar SLRs gehad. Was zodanig goedkoop dat ik 'm niet kon laten liggen. Moet wel ff zien te achterhalen wat voor batterij er achter dat plastiek klepje onderaan hoort.
Is ook m'n eerste rangefinder trouwens. Naast een paar compacts alleen maar SLRs gehad. Was zodanig goedkoop dat ik 'm niet kon laten liggen. Moet wel ff zien te achterhalen wat voor batterij er achter dat plastiek klepje onderaan hoort.
Blijft er prachtig uitzien, zo'n klassieke metalen camera...
Inmiddels nu een maand in mijn bezit deze Sony A7II met Zeiss 24-70 F4. Ik kom van een Nikon D7100 (in het verleden ook een D80, D90, D7000 gehad) met grip, 12-24 F4, 17-50 F2.8, 70-200 F2.8 en dan is de Sony A7II een verademing. Bewust gekozen voor de A7II voor de IBIS (in-body image stabilization) en de nieuwe opbouw/grip van de body. Ik fotografeerde met mijn Nikon het meest in het 17-50 bereik dus de keuze voor een 24-70 was makkelijk. De F2.8 was te duur maar ik ben zeer tevreden met de F4 versie. Daarnaast een Crumpler Jackpack 3000 schoudertas(je) aangeschaft en heerlijk op pad zonder iedere keer de zware Nikon apparatuur mee te sjouwen. Absoluut geen spijt van deze overstap.
Beetje crapy iPhone foto
Beetje crapy iPhone foto

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
er is toch nog geen f2.8 zoomlens voor de e-mount? Ben zelf ook aan het kijken naar de A7II voor vervanging van m'n NEX-6, maar heb mezelf nog niet overgehaald het bedrag neer te leggen
. Misschien een tweedehands A7, die zijn nu voor €8/900 te krijgen.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Mooi setje gefeliciteerd!
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Verwijderd
Daar zou ik op dit moment zeker niet meer voor kiezen, dat apparaat is inmiddels toch al redelijk verouderd.RobbieB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:43:
[....] Misschien een tweedehands A7, die zijn nu voor €8/900 te krijgen.
Hij is er wel hoor:RobbieB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:43:
er is toch nog geen f2.8 zoomlens voor de e-mount? Ben zelf ook aan het kijken naar de A7II voor vervanging van m'n NEX-6, maar heb mezelf nog niet overgehaald het bedrag neer te leggen. Misschien een tweedehands A7, die zijn nu voor €8/900 te krijgen.
pricewatch: Sony Vario Sonnar T* 24-70 mm F2.8 ZA SSM
En dit is de F4 variant:
pricewatch: Sony Vario-Tessar T* FE 24-70 mm F4 ZA OSS
Ik heb deze set in Duitsland besteld, scheelde rond de 300 euro met de winkels hier. Het is een groot bedrag maar m.i. dubbel en dwars waard.
Dat zijn A-mount lenzen, geen E-mount.
Je hebt gelijk, overheen gelezen. Ik ging er vanuit omdat het over mijn post ging dat het om A-mount objectieven ging en niet over E-mount.
Je hebt zelf de E-mount versie van de f/4 en je zegt dat de f/2.8 versie te duur was. Dus vandaar zijn reactie over de E-mount versie.Madhouse1979 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:25:
Je hebt gelijk, overheen gelezen. Ik ging er vanuit omdat het over mijn post ging dat het om A-mount objectieven ging en niet over E-mount.
Snap ik, ik loop ook alles door elkaar te halen, vind een nieuw systeem soms ook nog verwarrend
.
Excuses

Excuses
Knoop doorgehakt, net even de Canon 50 mm 1.8 STM gehaald.
http://www.bhphotovideo.c...0mm_f_1_8_stm_1143786.jpg
Plastic Fantastic III... die gaan we eens grondig testen.
Mijn eerste prime.
http://www.bhphotovideo.c...0mm_f_1_8_stm_1143786.jpg
Plastic Fantastic III... die gaan we eens grondig testen.
Mijn eerste prime.
[ Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 04-09-2015 20:40 . Reden: Eigen foto plaatsen, geen stock foto. ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nice, veel plezier ermee. Portretten?
Ja, en een beetje filmen en zo.
Gewoon een beetje testen.
Gewoon een beetje testen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat houdt me ook tegen. Verschil met de A7II is dan weer dusdanig groot en verwacht voor de A7III ook een stacked sensor als in de A7RII, dus misschien nog maar gewoon een jaartje wachtenVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:21:
[...]
Daar zou ik op dit moment zeker niet meer voor kiezen, dat apparaat is inmiddels toch al redelijk verouderd.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
De A7R-II heeft een gewone BSI sensor, geen stacked BSI zoals de RX-100 IV en RX-10 II.
Hoi allemaal ik zal me zelf effe voorstellen want ik ben nieuw hier,
Ik ben Rein, 16 jaar oud en ik hou erg van fotograferen en hoop dat ik in de fotografie topics hier die passie kwijt kan en inspiratie op kan doen.
Laatst bij een 2e hands winkel deze 3 lenzen gekocht voor 15 euro leek me wel leuk voor als ik een body ga kopen.
Van links naar rechts: een pallas 28mm f2.8 lens met m42 mount, een pentor 135mm f2.8 met ook een m42 mount en als laatste een prackticar 70-210mm f4.5-5.6 lens met prackticar B mount
Iemand ervaring met deze lenzen?
Ik ben Rein, 16 jaar oud en ik hou erg van fotograferen en hoop dat ik in de fotografie topics hier die passie kwijt kan en inspiratie op kan doen.
Laatst bij een 2e hands winkel deze 3 lenzen gekocht voor 15 euro leek me wel leuk voor als ik een body ga kopen.
Van links naar rechts: een pallas 28mm f2.8 lens met m42 mount, een pentor 135mm f2.8 met ook een m42 mount en als laatste een prackticar 70-210mm f4.5-5.6 lens met prackticar B mount
Iemand ervaring met deze lenzen?

Hoi, leuk dat je begonnen bent met deze hobby. Die Pallas heb ik ook gehad (was alleen het een en ander mee aan de hand, dus ik heb 'm niet meer).
Wat voor body ga je kopen?
Wat voor body ga je kopen?
Ik ga een Fujifilm x-e1 body kopen, alleen heb nog geen een 2ehands zo snel bij mij in de buurt gezien dus dat is effe wachten. Ik heb momenteel de Fujifilm x20 alleen ik wil toch graag wat meer lenzen gebruiken dus vandaar, maar de x20 hou ik gewoon als 2e body die is handig voor straatfotografie, compact en heeft snelle focus
Portemonnee ligt inmiddels bij het vuil, zat toch niets meer in 
Think Tank Retrospective 50 (tweedehands)
Canon 5D mark III (tweedehands)
Sigma 15mm F2.8 Fisheye (tweedehands)
Joby wriststrap
Spider holster inc een extra voor me 6D.
Joby wriststrap

Verwijderd
Oeh mooie spullen!sweebee schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:15:
Portemonnee ligt inmiddels bij het vuil, zat toch niets meer in
Joby wriststrap
[afbeelding]
Nice, die Think Tank Retrospective's blijven ook echt heerlijke tassen. Veel plezier er mee!
5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L
Ja idd, kan redelijk compact zijn (doordat die van flexibele materialen gemaakt is) maar er kan toch ook heel veel in, zo veel dat het soms veel te zwaar wordt. Alles wat ik heb past erin (uitgezonderd licht statieven, plu's ed).
Dit past er dus met gemak in, inc macbook + lader
Alleen niet te ver mee willen lopen.
Dit past er dus met gemak in, inc macbook + lader

Zo ik ben ook voor de Think Tank Retrospective 30 gegaan
Daarnaast doet ie dienst als papa's luiertas op een dagje uit
[ Voor 5% gewijzigd door jd1987 op 22-09-2015 19:28 ]
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Lol, luiertas
Graag nog even je plaatje verkleinen naar maximaal 800pixel breed.
@jd1987: Mooie luiertas. Handig ook met die schotjes, zo kun je de luiers en billendoekjes gescheiden houden.
@sweebee: Mooie spulletjes, er zit aardig wat ruimte in die Think Thank als je al die gear er in kwijt kunt.
Zelf ook iets op de kop getikt ondanks de reviews die niet allemaal even positief zijn. Hij ziet er nog uit als nieuw en er zit nog ruim 10 maanden garantie op. Binnenkort maar even wat foto's mee schieten.
@sweebee: Mooie spulletjes, er zit aardig wat ruimte in die Think Thank als je al die gear er in kwijt kunt.
Zelf ook iets op de kop getikt ondanks de reviews die niet allemaal even positief zijn. Hij ziet er nog uit als nieuw en er zit nog ruim 10 maanden garantie op. Binnenkort maar even wat foto's mee schieten.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Welkom bij de club! Staat ook nog op mijn lijstje inderdaad, gaaf ding!AdmiralSnipe schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:12:
@jd1987: Mooie luiertas. Handig ook met die schotjes, zo kun je de luiers en billendoekjes gescheiden houden.
Zelf ook iets op de kop getikt ondanks de reviews die niet allemaal even positief zijn. Hij ziet er nog uit als nieuw en er zit nog ruim 10 maanden garantie op. Binnenkort maar even wat foto's mee schieten.![]()
[afbeelding]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dankje!Ventieldopje schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:20:
[...]
Welkom bij de club! Staat ook nog op mijn lijstje inderdaad, gaaf ding!
Hmmm ik wist dat iemand daarover ging vallen... Maar ik kan er niks aan doen, eerlijk waar! Hij zat erbij toen ik 'm kocht.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:28:
Nice AdmiralSnipe!
Maareh... Er zit een filter op.
Vandaar dat het glas er nog zo goed uitziet natuurlijk!
[ Voor 6% gewijzigd door AdmiralSnipe op 26-09-2015 18:35 ]
De vorige eigenaar heeft hem vast weggedaan vanwege de vele flares en de focus shift...AdmiralSnipe schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:32:
Vandaar dat het glas er nog zo goed uitziet natuurlijk!
Mooie lens hoor, lekker veel bokehliciousnessness
Heerlijke tassen die Think Tank retrospective. Ik gebruik deze ook maar ik ben toch nog op zoek naar een rugzak voor als ik echt de hele dag op pad ben en ik ook mijn zwaardere lenzen meeneem.
Verwijderd
Ik ben sinds kort in het bezit van een "Beauty Dish", nu is de modifiercollectie eerst wel compleet. 
Beauty Dish by Woutoud, on Flickr

Ik dacht even dat het een luidspreker was...
Me nieuwe body voor voorlopig
van links naar rechts
Pallas 28mm f2.8 lens met m42 mount
Fujifilm x-m1 met 16-50mm f3.5-5.6 kit lens
Pentor 135mm f2.8 m42 met een m42 naar fuji x mount adapter er op.
kleur (1 van 1) by Rein Veenstra, on Flickr
van links naar rechts
Pallas 28mm f2.8 lens met m42 mount
Fujifilm x-m1 met 16-50mm f3.5-5.6 kit lens
Pentor 135mm f2.8 m42 met een m42 naar fuji x mount adapter er op.

Hoe bevalt die Pentor 135mm op je Fuji? Er staan op marktplaats veel 135mm/2.8 lenzen met die op elkaar lijken (pallas, pentor etc.) en ik wilde 's experimenteren met een telelens.
Mijn twee 135mm lenzen zijn op f2.8 niet bijster sterk, zeg maar ronduit zacht en "hazy". Eenmaal op f4 zijn ze wel oké... Mocht het je lengte zijn goed te gebruiken als alternatief voor een 50-200 of 90mm f2 zolang je geen AF nodig hebtPPaul schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:10:
Hoe bevalt die Pentor 135mm op je Fuji? Er staan op marktplaats veel 135mm/2.8 lenzen met die op elkaar lijken (pallas, pentor etc.) en ik wilde 's experimenteren met een telelens.
OK dankje. Ja, er is ook nog de fuji 50-230, schijnt een prima lens te zijn en duikt wel eens op voor € 150,- a € 200,-
Verwijderd
Mmmm, misschien is het ding daar qua design nog wel op gebaseerd ook.Universal Creations schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:47:
Ik dacht even dat het een luidspreker was...
Die van mij is op f2.8 best wel soft inderdaad, maar hij bevalt me voor de rest goed(voor de 4 euro die ik er voor betaalt heb al helemaal) , ik zou je als je wil wel een paar foto's kunnen sturen die ik met die lens heb gemaakt.PPaul schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:10:
Hou je dan nog wel licht over met die mesh ervoor? (heb je misschien met en zonder mesh voorbeelden?) Heb dat eigenlijk niet eerder gezien icm een beautydish, maar goed het is voor mij alweer wat jaartjes geleden dat ik met strobes heb gewerkt.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:22:
[...]
Mmmm, misschien is het ding daar qua design nog wel op gebaseerd ook.
[ Voor 58% gewijzigd door Terryb47 op 01-10-2015 19:34 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Mwoa... Je moet goed mikken en ook zeker wel harder flitsen, twee stops ongeveer.
Voorbeeldfoto's heb ik nog niet echt, maar het verschil is zeker dramatisch te noemen.
Voorbeeldfoto's heb ik nog niet echt, maar het verschil is zeker dramatisch te noemen.
En welke is het / van waar komt ie?Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:09:
Ik ben sinds kort in het bezit van een "Beauty Dish", nu is de modifiercollectie eerst wel compleet.
Gaaf ding Woutoud!
Dacht inderdaad zelf toen ik hem zag ook aan een speaker
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Goede zaak!AdmiralSnipe schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:12:
Zelf ook iets op de kop getikt ondanks de reviews die niet allemaal even positief zijn. Hij ziet er nog uit als nieuw en er zit nog ruim 10 maanden garantie op. Binnenkort maar even wat foto's mee schieten.![]()
[afbeelding]
Een lens met een wat onverdiende reputatie waar heden ten dage wat op neergekeken wordt. Ik heb 'm al ettelijke jaren (ik heb 'm nieuw in 2008 gekocht) en het ding is tot zeer speciale foto's in staat. Optisch ook een juweeltje, alleen minder scherp wide-open dan de Arts en de Otusjes van tegenwoordig. Voordat de 12+ elementige 50 mm's verschenen was deze 8-elementige Planar variant King of the Hill.
Schitterende verzadigde kleuren, een mooi bokeh, flare resistent, top gebouwd & geweathersealed, acceptabel scherp wide open en zeer scherp 1 stop geknepen. De 'focus-shift' heb ik in al die jaren nooit wat van gemerkt; van funky purple fringing wide open wel (zeker wide open aan de randen van het frame in een tegenlicht situatie).
Ik ben benieuwd naar de foto's!
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Mijn nieuwe aanwinst: Fuji X-T10 met XF18-55mmF2.8-4.
Ik was toch wel toe aan vervanging van mijn 7 jaar oude Sony A200. Bovendien wilde ik wat kleiners, maar wilde ik wel een camera met APS-C sensor. Vandaar dat mijn oog uiteindelijk op de Fuji is gevallen. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, de eerste indruk is goed in ieder geval.
Tof! Mooie combi!nielsgaastra schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:34:
[afbeelding]
Mijn nieuwe aanwinst: Fuji X-T10 met XF18-55mmF2.8-4.
Ik was toch wel toe aan vervanging van mijn 7 jaar oude Sony A200. Bovendien wilde ik wat kleiners, maar wilde ik wel een camera met APS-C sensor. Vandaar dat mijn oog uiteindelijk op de Fuji is gevallen. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, de eerste indruk is goed in ieder geval.
Vanavond opgehaald: Tokina 12-24mm F4 DX (I) inclusief Hoya 77mm filterkit (PL-CIR, ND8- en UV-filter).

Heb na mijn 18-105mm te hebben ingeruild een tijdje rondgelopen met alleen 35 en 50mm primes. De lichtsterkte en scherpte is heerlijk en ik vind het erg leuk om te schieten met primes, maar ik miste toch wel echt wat in het bereik eronder.
Op dit moment is dit voor mij wel het ideale setje denk ik; bereik van groothoek tot portret met ook lichtsterke opties, en als geheel toch nog wel compact en draagbaar (fotografeer mn. op reis/vakantie). Happy met deze toevoeging(en) dus. Morgen maar eens mee het bos in

Heb na mijn 18-105mm te hebben ingeruild een tijdje rondgelopen met alleen 35 en 50mm primes. De lichtsterkte en scherpte is heerlijk en ik vind het erg leuk om te schieten met primes, maar ik miste toch wel echt wat in het bereik eronder.
Op dit moment is dit voor mij wel het ideale setje denk ik; bereik van groothoek tot portret met ook lichtsterke opties, en als geheel toch nog wel compact en draagbaar (fotografeer mn. op reis/vakantie). Happy met deze toevoeging(en) dus. Morgen maar eens mee het bos in
Goede vraag, heb namelijk ook lang getwijfeld. Doorslaggevend was voornamelijk dat deze beter aansluit op mijn 35mm en 50mm. De 11-16 is alleen UWA, terwijl de 12-24 voor mij bijna het hele gat onder de 35mm (op DX) opvult. Qua scherpte, bouwkwaliteit etc schijnt er verder niet zo veel verschil in te zitten.
Simpel gezegd verwacht ik dat het extra bereik aan de bovenkant van de 12-24 mij uiteindelijk meer waard is dan de grotere lichtsterkte en extra mm aan de onderkant van de 11-16. In jouw geval zou ik me overigens kunnen voorstellen dat je eerder de 11-16 verkiest, die sluit namelijk weer mooier aan op een 17-50.
Simpel gezegd verwacht ik dat het extra bereik aan de bovenkant van de 12-24 mij uiteindelijk meer waard is dan de grotere lichtsterkte en extra mm aan de onderkant van de 11-16. In jouw geval zou ik me overigens kunnen voorstellen dat je eerder de 11-16 verkiest, die sluit namelijk weer mooier aan op een 17-50.
Dat lijkt me inderdaad een legitieme reden 
Zo heb je inderdaad een mooi gebied te pakken met je lenzen.
Zo heb je inderdaad een mooi gebied te pakken met je lenzen.
Dat was inderdaad voor mij de optie. Echter ga ik binnenkort over op FF, dus is dat geen optie meerwerkenslaap schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:33:
In jouw geval zou ik me overigens kunnen voorstellen dat je eerder de 11-16 verkiest, die sluit namelijk weer mooier aan op een 17-50.
Exact dezelfde set als ik had voor de FF overstap, zij het dat ik een D7000 had. Mooi spul om mee te werken!werkenslaap schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:15:
Vanavond opgehaald: Tokina 12-24mm F4 DX (I) inclusief Hoya 77mm filterkit (PL-CIR, ND8- en UV-filter).
[afbeelding]
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Oke, dat is ook toevallig dan! Ja ben erg benieuwd, mijn handen jeuken maar gisteren was het zo grijs en vies buiten dat ik er nog niet mee op uit ben gegaan.
Binnenkort nog even een lichtgewicht reisstatiefje aanschaffen en dan ben ik compleet en klaar voor de volgende trip (Sri Lanka). Na wat research zal die keuze waarschijnlijk vallen op de MeFoto Backpacker. Hoewel niet al te hoog, is deze wel goed betaalbaar en degelijk, + slechts 32cm ingeklapt.
Binnenkort nog even een lichtgewicht reisstatiefje aanschaffen en dan ben ik compleet en klaar voor de volgende trip (Sri Lanka). Na wat research zal die keuze waarschijnlijk vallen op de MeFoto Backpacker. Hoewel niet al te hoog, is deze wel goed betaalbaar en degelijk, + slechts 32cm ingeklapt.
[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 16-10-2015 09:30 ]
Met dit balhoofd wordt de GorillaPod eindelijk praktisch:
Sommigen hebben het misschien al gezien op Flickr, maar sinds deze week ben ik eigenaar van de Sigma 18-35 f/1.8 DC HSM ART ter vervanging van mijn Tamron 17-50 2.8 VC.
Meteen maar eens een (redelijk) serieuze product foto van proberen te maken

Sigma 18-35 f/1.8 ART by Patrick de Bie, on Flickr
Waarom de 17-50 vervangen?
Hij is bij lange na niet zo scherp als de 18-35 en op 50mm ook bij lange na niet zo scherp als mijn Nikon 50mm 1.8D. Dus de 17-50 eruit. De 18-35 1.8 erin. En als 50mm nu dus gewoon de Nikon mee. Die is toch niet zo zwaar en groot, dus die zit gewoon standaard in mijn tas. Nu heb ik met de 18-35mm, 50mm en 90mm een leuk bereik gedekt voor mijn typen fotografie
En nu is het ook even klaar met gear kopen, want er staan nu grotere plannen op de agenda (lees: verhuizen naar groter huis).
Meteen maar eens een (redelijk) serieuze product foto van proberen te maken

Sigma 18-35 f/1.8 ART by Patrick de Bie, on Flickr
Waarom de 17-50 vervangen?
Hij is bij lange na niet zo scherp als de 18-35 en op 50mm ook bij lange na niet zo scherp als mijn Nikon 50mm 1.8D. Dus de 17-50 eruit. De 18-35 1.8 erin. En als 50mm nu dus gewoon de Nikon mee. Die is toch niet zo zwaar en groot, dus die zit gewoon standaard in mijn tas. Nu heb ik met de 18-35mm, 50mm en 90mm een leuk bereik gedekt voor mijn typen fotografie
En nu is het ook even klaar met gear kopen, want er staan nu grotere plannen op de agenda (lees: verhuizen naar groter huis).
Leuk lensje die 18-35mm, lijkt me een waardige vervanger voor de 17-50mm. De overstap naar FF gaat het dus niet worden binnenkort?
Nee, dat is even helemaal van de baan. De D7000 doet het prima en er komen dus grotere plannen aan die voorrang hebben.AdmiralSnipe schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:37:
Leuk lensje die 18-35mm, lijkt me een waardige vervanger voor de 17-50mm. De overstap naar FF gaat het dus niet worden binnenkort?
Ja, er was ook weinig reden te vinden om het niet te doenVerwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:42:
Nice Patrick, dat heb je snel besloten. Veel plezier er mee!
Nu nog wel een keer het USB dock kopen, zodat ik eventuele firmware updates kan doen (weet niet of die er al zijn?) en de lens kan fine-tunen indien nodig. Heb nog geen front- of back-focus problemen ontdekt, maar heb er ook nog niet heel veel mee geschoten.
Ik zou pas kijken voor een USB-dock als je die echt nodig hebt.
Nooit nodig gehad?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:29:
Zou ik ook doen, dan ding ligt hier te verstoffen.
Ding ligt hier ook nog ergens.
Ooit eens mee liggen kloten bij een 35art maar nooit iets goeds uit gekregen.
De 35 verkocht en dock ergens hier in de la.
Ooit eens mee liggen kloten bij een 35art maar nooit iets goeds uit gekregen.
De 35 verkocht en dock ergens hier in de la.
Ik ook niet 
had na aanschaf van de sigma 18-35 wel mn camera laten wegbrengen omdat pas bij die lens bleek dat er iets niet goed zat.
had na aanschaf van de sigma 18-35 wel mn camera laten wegbrengen omdat pas bij die lens bleek dat er iets niet goed zat.
[ Voor 81% gewijzigd door mrc4nl op 24-10-2015 23:01 ]
ora et labora
@PdeBie, mooie lens. Have phun!!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@PdeBie. En ik vind die 17-50 al zo lekker scherp
Ben benieuwd naar de foto's! veel plezier ermee:)
www.mariovisser.com
Verwijderd
Zo even fotos gemaakt van me nieuwe spullen even hierbij zetten
De teleconverter ful opties
Zoals pensdrive motor maar ook alle contacten van de nikon pin bezetting

Mijn analoge nikon met lens

Mijn nieuwe nikon 55/200 vr lens

Mijn anderen camera

En een gratis tasje die ik nog moet vullen met lenzen.
De teleconverter ful opties
Zoals pensdrive motor maar ook alle contacten van de nikon pin bezetting

Mijn analoge nikon met lens

Mijn nieuwe nikon 55/200 vr lens

Mijn anderen camera

En een gratis tasje die ik nog moet vullen met lenzen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 16:52 ]
Eigenlijk moet je die gewoon verhuren. Bijna niemand heeft het geld er voor over, maar velen vinden het afstellen toch wel fijn.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:29:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen back-focus issues?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:29:
Ik heb een aantal foto's die duidelijke back-focus hebben zag ik op mijn pc. Vooral van objecten die een paar meter van me verwijderd zijn en waarbij ik met een groot diafragma werkte. Heb het nog niet met live-view getest.
Verwijderd
Mijn 18-35/1.8 was en is tot nu toe volledig prima. De 50/1.4 is wel even bijgesteld, of nee... Dat is met micro-adjust in de body gedaan.
Kan het ook een gevalletje body <> lens combi zijn?
Jij hebt de D7100 met een beter AF systeem dan de D7000.
Jij hebt de D7100 met een beter AF systeem dan de D7000.
Alles kan, je weet het pas welke richting je moet denken als je er achter bent of de focus consistent is en of je het dus met micro-adjustment kunt corrigeren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Tokina 80-200mm f/2.8 AT-X 828 AF PRO.
Na de Nikon 80-200mm f/2.8 een keer geleend te hebben stond een soortgelijke lens al lange tijd op mijn verlanglijstje. Uiteindelijk heb ik deze Tokina voor €150 inclusief verzendkosten op Marktplaats gekocht. Mijn eerste bevindingen:
- Qua scherpte iets zacht op f/2.8, maar vanaf f/4 kan deze goed meekomen met de Nikon
- Autofocus snelheid is prima, met goede techniek zou je hier makkelijk sport mee kunnen fotograferen
- Veel paarse CA bij hoog contrast, maar erg makkelijk achteraf te verwijderen
- Qua gewicht iets zwaarder dan de Nikon. Handheld vond ik prima te doen (incl. battery grip), maar een monopod zou ook niet verkeerd zijn
- Alles is van metaal en deze lens voelt dan ook aan als een tank
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik wilde al langer een lens met het 70-200 bereik op m'n camera, aangezien de 18-50 op m'n D7100 vaak net te weinig bereik had.
Nu had ik dan toch eindelijk genoeg bij elkaar gespraard om een mooie lens te kopen. In eerste instantie zou het een nieuwe Sigma of Tamron worden, maar toen kwam ik een mooie Nikon AF-S VR 70-200mm f2.8G IF-ED tegen.
Is natuurlijk een ietwat ouder model, maar na het lezen van enkele posts leek mij dit toch een goede keuze.
Daarom deze dus maar gekocht!

Even 2 snelle testshots uit de hand gemaakt, binnenshuis. Tot nu toe erg tevreden over de resultaten. Dit weekend heb ik hopelijk wat tijd om de lens op het strand en zo uit te proberen met onze puppy.
Nu had ik dan toch eindelijk genoeg bij elkaar gespraard om een mooie lens te kopen. In eerste instantie zou het een nieuwe Sigma of Tamron worden, maar toen kwam ik een mooie Nikon AF-S VR 70-200mm f2.8G IF-ED tegen.
Is natuurlijk een ietwat ouder model, maar na het lezen van enkele posts leek mij dit toch een goede keuze.

Even 2 snelle testshots uit de hand gemaakt, binnenshuis. Tot nu toe erg tevreden over de resultaten. Dit weekend heb ik hopelijk wat tijd om de lens op het strand en zo uit te proberen met onze puppy.
[ Voor 14% gewijzigd door Jan_V op 01-11-2015 10:57 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
De beste lens die ik ooit bezeten heb. Veel plezier ermee! Voor de pup issie snel zatJan_V schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:09:
Ik wilde al langer een lens met het 70-200 bereik op m'n camera, aangezien de 18-50 op m'n D7100 vaak net te weinig bereik had.
[afbeelding]
Ja dat wel, maar ik bedoelde dat jij en ik een verschillend AF systeem hebbenVerwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:25:
Is het niet eigenlijk altijd een gevalletje body <> lens combi?
Wellicht dat de nieuwe D7100 minder problemen oplevert bij focussen door de viewfinder dan de D7000.
Heb hem al een tijdje, maar nog steeds geen foto hier geplaatst.
Carl Zeiss Batis 25mm f/2.0
Carl Zeiss Batis 25mm f/2.0

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Nice Hamed! Vragen of die bevalt doe ik maar niet, weet het antwoord al
Thx 
Net zoals vele zeissjes heeft hij ook last van CA, maar dat is makkelijk weg te werken.
Net zoals vele zeissjes heeft hij ook last van CA, maar dat is makkelijk weg te werken.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Gaaf ding die batis. Is het schermpje altijd goed af te lezen?
Qua formaat vind ik hem wel fors ogen. Formaat loxia lijkt me fijner op de A7 voor een prime.
Qua formaat vind ik hem wel fors ogen. Formaat loxia lijkt me fijner op de A7 voor een prime.
Leica MM + Sony A9
Hij is wel goed te lezen. Moet wel wat langer mee spelenRobertJRB schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:59:
Gaaf ding die batis. Is het schermpje altijd goed af te lezen?
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Oude apparatuur, om iets nieuws mee te creëren.
Ben bezig met een Arduino steppermotor sturing voor een macro rail.
Heb de macro rail en al wat andere componenten binnengekregen, dus het grote knutselen kan beginnen.
Wel aardig om eens zo'n oude focus rail te zien, die hergebruikt gaat worden.
Kon 'm overnemen van iemand voor een paar tientjes:
MacroRailProjRail01 by Erik Haak, on Flickr
Stukje degelijk materiaal. 'Made in Japan'.
Ben bezig met een Arduino steppermotor sturing voor een macro rail.
Heb de macro rail en al wat andere componenten binnengekregen, dus het grote knutselen kan beginnen.
Wel aardig om eens zo'n oude focus rail te zien, die hergebruikt gaat worden.
Kon 'm overnemen van iemand voor een paar tientjes:

Stukje degelijk materiaal. 'Made in Japan'.

Recentelijk de Sony a7r II en 16-35 aangeschaft. Deze moet mijn standaard camera worden voor landschappen en avond fotografie. Vandaag een L bracket ontvangen voor de camera.
Extra lader en vier batterijen zijn onderweg.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Om jaloers van te wordenSuperdaantje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:36:
Recentelijk de Sony a7r II en 16-35 aangeschaft. Deze moet mijn standaard camera worden voor landschappen en avond fotografie. Vandaag een L bracket ontvangen voor de camera.
[afbeelding]
Wat een mooi ding!
Het is en blijft "User Error" als er wat misgaat. De camera's kregen al niet de schuld. Met de andere camera's bv Fujifilm X T1 kwamen ook mooie platen. De Sony presteert toch weer net iets beterFireBladeX schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:50:
[...]
Om jaloers van te worden! Je kan nu niet meer de schuld geven dat het aan de camera ligt als je geen mooie foto's maakt
Heel veel plezier ermee!
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
Voor mij is er paar weken terug een nieuw decoratiestuk geleverd. Let wel magazijn is geladen en vangt niet alleen stof.

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt