👉🏻 Blog 👈🏻
Ik kan helaas niet testen of die werkt op dsm 6. Maar zo te zien aan de boodschap heb je een rechtenprobleem wat vlgs. mij met chmod op te lossen is. Maar vraag me niet wat je exact moet doen op dsm 6.ikkeenjij36 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 05:57:
versie 20161225
http://synology.nzbusenet.com/?arch=88f5281kraades schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:18:
Er is toch helemaal geen spotweb package van synocommunity of begrijp ik het verkeerd?
Dat had ik ook. Bij mij kwam het volgens mij omdat ik upgrade-db aanriep in de hoofdfolder (ik had een nieuwe versie gekopieerd over een oude isntallatie) terwijl de upgrade-db verhuisd is naar de bin folder.pdukers schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:44:
Ik heb de laatste versie van spotweb gedownload. Bij het runnen van upgrade-db.php krijg ik de volgende foutmelding:
[...]
Iemand een idee hoe dit te fixen?
Ipv " /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php" moest ik dus doen " /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php"
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
1
2
3
4
5
6
7
8
| remote: Counting objects: 14, done. remote: Total 14 (delta 10), reused 10 (delta 10), pack-reused 4 Unpacking objects: 100% (14/14), done. From https://github.com/spotweb/spotweb + 4d97648...7746ae1 master -> origin/master (forced update) Auto-merging lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php CONFLICT (content): Merge conflict in lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php Automatic merge failed; fix conflicts and then commit the result. |
Wat is nu het meest veilig om te doen? Overigens heb ik geen idee waarom ie klaagt.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dat is inderdaad de oplossingwontcachme schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:30:
[...]
Dat had ik ook. Bij mij kwam het volgens mij omdat ik upgrade-db aanriep in de hoofdfolder (ik had een nieuwe versie gekopieerd over een oude isntallatie) terwijl de upgrade-db verhuisd is naar de bin folder.
Ipv " /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php" moest ik dus doen " /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php"

De nieuwe "bin" directory was me niet opgevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door pdukers op 19-01-2017 18:10 ]
Hernoem het bestand Services_Format_Parsing.php eens naar Services_Format_Parsing.php.old en probeer het dan nog eens.pven schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:23:
Als ik spotweb bijwerk (git pull) dan krijg ik een error:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 remote: Counting objects: 14, done. remote: Total 14 (delta 10), reused 10 (delta 10), pack-reused 4 Unpacking objects: 100% (14/14), done. From https://github.com/spotweb/spotweb + 4d97648...7746ae1 master -> origin/master (forced update) Auto-merging lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php CONFLICT (content): Merge conflict in lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php Automatic merge failed; fix conflicts and then commit the result.
Wat is nu het meest veilig om te doen? Overigens heb ik geen idee waarom ie klaagt.
Dank, maar dit werkte helaas niet. Ik heb hem nu met git reset naar een vorige commit terug gezet, daarna git pull gedaan en alles werkt prima.MikeOO schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:51:
[...]
Hernoem het bestand Services_Format_Parsing.php eens naar Services_Format_Parsing.php.old en probeer het dan nog eens.
totale n00b hier, hoop dat dit de juiste plek is om de vraag te stellen.
Ik heb spotweb geinstalleerd op mn Synology zoals dat volgens vele websites is terug te vinden. Dit heb ik gedaan met een gratis newsserver. Dit heeft gewerkt en daarom heb ik ondertussen ook een betaalde nieuwsserver beschikbaar.
Ik dacht dat ik in de spotweb UI via Configuratie -> Instellingen -> Nieuwsservers (en ook de instellingen in Ophalen natuurlijk) de gegevens simpelweg kon aanpassen en wijzigen.
Maar sinds ik dat heb aangepast werkt de retrieve niet meer.
Wanneer ik naar /spotweb/retrieve.php ga krijg ik onderstaande error.
1
2
3
4
5
| #!/usr/bin/php SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v5.5.33 crashed Fatal error occured retrieving reports: Unknown OwnsettingsCreatedOutputException #0 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(142): CustomException->__construct() #1 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(49): Bootstrap->validate(Object(Services_Settings_Base)) #2 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(12): Bootstrap->boot() #3 {main} |
Ik heb al gekeken in de rootfolder van spotweb en heb daar geen ownsettings.php staan, dus vind het vooral vreemd dat ik specifiek deze error krijg. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan oplossen?
Wellicht dat dat makkelijk uit te proberen is door een nieuwe lege database te maken (met andere naam) en die in Spotweb in te vullen, daarna een retrieve starten.
Maar wellicht verstandig om nog even wat meer reacties af te wachten. Zijn wellicht ook mensen die WEL verstand van spotweb hebben...
ik ben laatst geswitched van newsserver, maar het was bij mij niet nodig om de database weer van scratch op te bouwenvanaalten schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:57:
Ik gok eigenlijk dat als je een andere newsserver instelt, je mogelijk je complete database opnieuw moet opbouwen
Heb je ook PHP-Upgrade uitgevoerd en gebruik je MariaDB. Als je een handleiding hebt gebruikt die geen vermelding maakt van MariaDB dan heb je een verouderde handleiding gebruikt. Je moet dan op je NAS de MariaDB package installeren en daarna de upgrade-db.php uitvoeren.Wazzaaaaa schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:31:
Hallo,
totale n00b hier, hoop dat dit de juiste plek is om de vraag te stellen.
Ik heb spotweb geinstalleerd op mn Synology zoals dat volgens vele websites is terug te vinden. Dit heb ik gedaan met een gratis newsserver. Dit heeft gewerkt en daarom heb ik ondertussen ook een betaalde nieuwsserver beschikbaar.
Ik dacht dat ik in de spotweb UI via Configuratie -> Instellingen -> Nieuwsservers (en ook de instellingen in Ophalen natuurlijk) de gegevens simpelweg kon aanpassen en wijzigen.
Maar sinds ik dat heb aangepast werkt de retrieve niet meer.
Wanneer ik naar /spotweb/retrieve.php ga krijg ik onderstaande error.
code:
1 2 3 4 5 #!/usr/bin/php SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v5.5.33 crashed Fatal error occured retrieving reports: Unknown OwnsettingsCreatedOutputException #0 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(142): CustomException->__construct() #1 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(49): Bootstrap->validate(Object(Services_Settings_Base)) #2 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(12): Bootstrap->boot() #3 {main}
Ik heb al gekeken in de rootfolder van spotweb en heb daar geen ownsettings.php staan, dus vind het vooral vreemd dat ik specifiek deze error krijg. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan oplossen?
In Putty inloggen en naar \volume1\web\spotweb gaan.
Daarna het commando: /usr/local/bin/php56 upgrade-db.php
Commando is icm DSM6. Voor DSM 5.xx moet je /usr/local/bin/php upgrade-db.php meen ik,
Als dat ook niet werk zou het kunnen dat er mogelijk iets niet goed staat in ownsettings.php (Spotweb folder) als ik de eerste fout lees.
Start ook eens in je browser ip-nas/spotweb/install.php en check ook daar alles op OK staat, alleen bij OpenDir kan NOT OK staat maar overige moeten op OK staan. Als dat niet het geval is dan is heb je nog niet alles goed ingesteld.
Als ik naar install.php ga dan staat overal ok behalve bij ownsettings, maar die is optional. (Ik gebruik geen ownsettings, dus heb die file ook niet).
Des te vreemder dat hij die foutmelding geeft. Ik heb in de dir van volume1/web/spotweb via commando ls -a gekeken wat er allemaal in die folder staat, maar ook op die manier kom ik geen ownsettings.php tegen.
Ik ga denk ik de configuratie maar even opnieuw doen van zowel de DB als spotweb, kijken of dat helpt.
Update:
- Ik heb de oude database verwijderd.
- Ik heb spotweb verwijderd
- Ik heb spotweb opnieuw geinstalleerd
- Ik heb spotweb opnieuw geconfigureerd
- Wanneer ik naar spotweb/retrieve.php ga, blijf ik dezelfde foutmelding krijgen.
- Ik heb een ownsettings.php file aangemaakt en in de root gezet met onderstaande code
- Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen
1
2
3
| <?php ini_set("include_path", "/opt/share/pear"); ?> |
Volgens spotweb/install.php is die ownsettings OK.
Please help!
[ Voor 51% gewijzigd door Wazzaaaaa op 11-02-2017 17:22 ]
Ik heb guides gevolgd van NZBusenet en snelrennen en al gecontroleerd of de SpotWeb map de juiste rechten heeft, maar dat klopt allemaal.
Ik weet het echt niet meer, dus help! Google levert me ook niet veel op, want bijna iedereen heeft 403 fouten, geen 500.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Ditmaal gekozen om eens te gaan naar CentOS versie 7
na dat de standaard Spotweb installatie was afgerond bleken er toch een paar zaken vreemd te functioneren
- ik kon spots niet openen, dit resulteerde in popup bericht met de melding
dat er iets fout was gegaan en dat hij me terug stuurde naar de start pagina - plaatjes werden niet geschreven naar de cache folder ondanks correcte chmod en chown acties
- klikken op NZB om deze te downloaden gaf helemaal een fout
code:1 2
Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://reader.i-telligent.com:119 (Permission denied) in /var/www/html/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Protocol/Client.php on line 725 {"result":"failure","data":[],"info":[],"warnings":[],"errors":["Error while connecting to server (server did not respond) [response: \"\"] [response: \"\"]"]}
Mn vermoeden ging dan ook al snel uit naar de enige factor die anders dan anders was: CENTOS
inderdaad CentOS of beter SELinux had een duidelijke mening over mn installatie
Er waren 2 zaken aan de hand,
1: de HTTPD / PHP mocht niet schrijven naar de Cache dir van SELinux
waardoor pagina issues ontonden en de plaatjes niet geschreven werden naar de Cache
onderstaande commando loste dit voor me op:
1
| sudo chcon -t httpd_sys_rw_content_t /var/www/html/spotweb/cache -R |
2:het downloaden van de NZB files werden geblokkeerd door een funtie binnen SELinux (httpd_can_network_connect)
die vind dat HTTPD geen externe tcp verbindingen kan opzetten (ff makkelijk gezegd)
hiervoor moet je dus SELinux vertellen dat het wel mag dmv het onderstaande commando
1
| sudo setsebool httpd_can_network_connect=1 |
Het waren geen zaken die je ff makelijk vind in google of tweakers search
dus ik hoop dat de fellow tweaker die hier tegen aanloopt hiermee wat sneller geholpen is
een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten
Hoe installeer je Spotweb, via Package of via een Git Clone.Wazzaaaaa schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:13:
Zojuist de upgrade-db.php gedaan, levert helaas geen resultaat op.
Als ik naar install.php ga dan staat overal ok behalve bij ownsettings, maar die is optional. (Ik gebruik geen ownsettings, dus heb die file ook niet).
Des te vreemder dat hij die foutmelding geeft. Ik heb in de dir van volume1/web/spotweb via commando ls -a gekeken wat er allemaal in die folder staat, maar ook op die manier kom ik geen ownsettings.php tegen.
Ik ga denk ik de configuratie maar even opnieuw doen van zowel de DB als spotweb, kijken of dat helpt.
Update:
- Ik heb de oude database verwijderd.
- Ik heb spotweb verwijderd
- Ik heb spotweb opnieuw geinstalleerd
- Ik heb spotweb opnieuw geconfigureerd
- Wanneer ik naar spotweb/retrieve.php ga, blijf ik dezelfde foutmelding krijgen.
- Ik heb een ownsettings.php file aangemaakt en in de root gezet met onderstaande code
- Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen
code:
1 2 3 <?php ini_set("include_path", "/opt/share/pear"); ?>
Volgens spotweb/install.php is die ownsettings OK.
Please help!
Kan zijn dat het package verouderd is en daarom mogelijk niet meer goed gaat (gebruik ik zelf niet dus is een aanname)
Via Git Clone werkt prima mits je de NAS gebootstrapt hebt. Anders zul je het wel via het package moeten doen.
De regel met Pear in Ownsettings is niet meer nodig. Toevallig gisteren achter gekomen. Had ook een vreemd probleem en bij het melden op Git Hub kreeg ik deze melding. Vroeger was dit nodig maar nu niet meer. En bij DSM6 klopt het path ook niet meer.
Anders even de probleem melden bij Git Hub Spotweb.
Je krijgt vrij snel een reactie en daar zit veel kennis dus mogelijk dat zij nog tips hebben.
Open eerst de Spotweb pagina: ipnas/spotweb/install.php en check of alles op OK staat.Mr Ton schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:51:
Ik loop al een week te strugglen met Spotweb installatie op mijn DS216j. Zodra ik de package geinstalleerd heb en voor het eerst wil openen krijg ik een 500 error met ''er is een fout opgetreden tijdens de aanvraag''.
Ik heb guides gevolgd van NZBusenet en snelrennen en al gecontroleerd of de SpotWeb map de juiste rechten heeft, maar dat klopt allemaal.
Ik weet het echt niet meer, dus help! Google levert me ook niet veel op, want bijna iedereen heeft 403 fouten, geen 500.
Als er zaken niet op OK staan dan weer eerst zorgen dat deze op OK komen te staan. Via Google kun je vaak wel terugvinden wat je hiervoor moet doen en komt je er dan nog niet uit die info melden en kunnen wij kijken of wij nog ideeën hebbben.
Vemeld dan ook welke DSM versie je gebruikt.
Zodra ik daar heen ga krijg ik dus deze 500 error. Spotweb is wel ingeschakeld in het Package Center.MikeOO schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:12:
[...]
Open eerst de Spotweb pagina: ipnas/spotweb/install.php en check of alles op OK staat.
Als er zaken niet op OK staan dan weer eerst zorgen dat deze op OK komen te staan. Via Google kun je vaak wel terugvinden wat je hiervoor moet doen en komt je er dan nog niet uit die info melden en kunnen wij kijken of wij nog ideeën hebbben.
Vemeld dan ook welke DSM versie je gebruikt.
Mijn NAS is nieuw, DSM 6.0.2-8451 Update 9 draait erop.
Ik heb zelf het idee dat er iets heel stoms fout gaat maar ik heb geen idee wat.
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb je wel Webstation draaien op je NAS. Anders deze installeren via Synology Package Center en ook PHP 5.6 installeren via hetzelfde Center.Mr Ton schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:47:
[...]
Zodra ik daar heen ga krijg ik dus deze 500 error. Spotweb is wel ingeschakeld in het Package Center.
Mijn NAS is nieuw, DSM 6.0.2-8451 Update 9 draait erop.
Ik heb zelf het idee dat er iets heel stoms fout gaat maar ik heb geen idee wat.
Daarna Webstation openen en zorgen dat PHP 5.6 ook actief is als status.
Anders kan hij waarschijnlijk niets doen met PHP bestanden.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 12-02-2017 10:54 ]
De tweede afbeelding dat vinkje mistte ik! Super thanks, nu al een geslaagde zondagMikeOO schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:50:
[...]
Heb je wel Webstation draaien op je NAS. Anders deze installeren via Synology Package Center en ook PHP 5.6 installeren via hetzelfde Center.
Daarna Webstation openen en zorgen dat PHP 5.6 ook actief is als status.
Anders kan hij waarschijnlijk niets doen met PHP bestanden.
Nu nog even de andere packages aan de gang krijgen.
Mooi dat je weer een stapje verder bentMr Ton schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:35:
[...]
De tweede afbeelding dat vinkje mistte ik! Super thanks, nu al een geslaagde zondag.
Nu nog even de andere packages aan de gang krijgen.
Deze omgeving werkt al 2+ jaar goed op een debian machine. Iemand enige idee hoe ik dit het beste kan troubleshooten als linux noob? Lijkt dat de cache directory ook een andere user heeft. Maar de rechten staan nu helemaal open lijkt me (775?)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| spotweb@webserver:~/domains/removed.nl/private_html/spotweb$ ls -l total 360 drwxr-xr-x 2 spotweb spotweb 4096 Feb 19 16:58 bin drwxrwxrwx 6 apache spotweb 4096 Feb 11 2015 cache drwxrwxrwx 4 spotweb spotweb 4096 Aug 18 2013 cache2 -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 723 Feb 19 16:58 composer.json -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 64944 Feb 19 16:58 composer.lock -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 192 Aug 14 2013 dbsettings.inc.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 1712 Feb 13 2015 error.log -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 2174 Feb 11 2015 exportmc.php lrwxrwxrwx 1 spotweb spotweb 18 Apr 2 2015 favicon.ico -> images/favicon.ico drwxr-xr-x 3 spotweb spotweb 4096 Aug 14 2013 images -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 2090 Feb 11 2015 importMc.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 16295 Feb 19 16:58 index.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 1755 Nov 17 17:25 install.php drwxr-xr-x 8 spotweb spotweb 4096 Dec 8 2013 js drwxr-xr-x 13 spotweb spotweb 4096 Feb 19 16:58 lib -rwxr-xr-x 1 spotweb spotweb 1488 Nov 17 17:25 LICENSE.md -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 0 Jul 4 2015 list2.txt -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 0 Jul 4 2015 list.txt drwxr-xr-x 3 spotweb spotweb 4096 Nov 17 17:25 locales drwxr-xr-x 2 spotweb spotweb 4096 Jul 4 2015 log -rwxr-xr-x 1 spotweb spotweb 20928 Feb 19 16:58 notifications.xml -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 46836 Aug 18 2013 output -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 46836 Aug 18 2013 output.txt -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 1546 Aug 17 2013 ownsettings.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 1031 Nov 17 17:25 phpunit.xml.dist -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 2570 Feb 11 2015 precacheTmdbInfo.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 2466 Feb 11 2015 queryTmdb.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 2858 Nov 17 17:25 README.md -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 2525 Feb 11 2015 recreate-collections.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 0 Jul 4 2015 reportclean.log -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 831 Jul 4 2015 reportclean.php -rw-r--r-- 1 spotweb spotweb 10501 Nov 17 17:25 retrieve.php -rwxr-xr-x 1 spotweb spotweb 8946 Nov 17 17:25 settings.php drwxr-xr-x 7 spotweb spotweb 4096 Dec 8 2013 templates drwxr-xr-x 2 spotweb spotweb 4096 Nov 17 17:25 tests -rwxr-xr-x 1 spotweb spotweb 25633 Nov 17 17:25 usenetservers.xml drwxr-xr-x 3 spotweb spotweb 4096 Nov 17 17:25 utils drwxr-xr-x 13 spotweb spotweb 4096 Nov 17 17:25 vendor |
[ Voor 101% gewijzigd door Workaholic op 19-02-2017 17:01 ]
De rechten op cache en cache2 staan helemaal open en dat is 777.Workaholic schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:50:
Ik krijg helaas geen afbeeldingen (thumbnails) meer te zien -> foutmelding is best duidelijk (unable to write to cachepath) maar het vreemde is dat dit soms sporadisch is en soms weer weg gaat.
Deze omgeving werkt al 2+ jaar goed op een debian machine. Iemand enige idee hoe ik dit het beste kan troubleshooten als linux noob? Lijkt dat de cache directory ook een andere user heeft. Maar de rechten staan nu helemaal open lijkt me (775?)
Uit m'n hoofd gezegd zijn er in de cache directory nog meer dieectories, hoe staan de rechten daar?
Heb je nog wel ruimte op je schijf?Workaholic schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:50:
Ik krijg helaas geen afbeeldingen (thumbnails) meer te zien -> foutmelding is best duidelijk (unable to write to cachepath) maar het vreemde is dat dit soms sporadisch is en soms weer weg gaat.
df -h
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Volgens https://github.com/spotweb/spotweb/commits/master is de laatste commit van 5 feb.
Que pasa?
Gebruik je misschien de Media branch ipv Master. Media is namelijk van 1/12/2016.Webjunkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:57:
Ik heb al heel erg lang niet meer geupdate, maar als ik een pull doe schijn ik toch up2date tezijn.
Volgens https://github.com/spotweb/spotweb/commits/master is de laatste commit van 5 feb.
Que pasa?
via git show-branch is dat te zien.
[code]root@ownCloud:/var/www/spotweb# git show-branch
[master] Merge pull request #122 from mesa57/master
root@ownCloud:/var/www/spotweb# git status
On branch master
root@ownCloud:/var/www/spotweb# git remote -v
origin git://github.com/spotweb/spotweb.git (fetch)[/code]
Weird.. Nu pullt hij ineens wel..
edit: comments laden een stuk sneller en zonder die ellendige getartictle() errors
[ Voor 11% gewijzigd door Webjunkie op 23-02-2017 12:43 ]
Dus bijvoorbeeld standaard 100 resultaten, avatars uit en standard search older op latest first? Moet ik dit handmatig in de DB gaan aanpassen? Zo ja waar?
Als laatste --> staan wachtwoorden in clear text in de database?
[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 26-02-2017 10:47 ]
Ik heb een probleem met spotweb op mijn synology. Ik heb spotweb al jaren draaien maar gisteren had ik wat verbindings problemen met mijn DS412 toen heb ik die opnieuw opgestart alleen nu doet spotweb het niet meer. Ik krijg de volgende fout melding:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php error_reporting(2147483647); ini_set('display_errors', 1); require_once "lib/SpotClassAutoload.php"; SpotClassAutoload::register(); Etc (teveel om hier te posten) |
1
2
3
4
| catch(InvalidOwnSettingsSettingException $x) { echo "There is an error in your ownsettings.php<br><br>" . PHP_EOL; echo nl2br($x->getMessage()); } # InvalidOwnSettingsSettingException |
Toen heb ik dit in puty gedaan:
1
2
| /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php There is an error in your settings. Please open install.php to configure Spotweb |
Daar gaf hij aan dat in install.php moet doen.
Dus dat ook gedaan maar als ik op next click krijg ik de volgende error:
1
2
3
| Spotweb has already been setup. If you want to run this wizard again, please remove the file 'dbsettings.inc.php' Please correct the errors in below form and try again. |
heb dsbsettings verwijderd en toen kun ik wel upgrade-db.php doen. Alleen als ik spotweb open krijg ik weer de zelfde error. En als ik ik retrieve doe krijg ik de volgende error
1
2
3
4
| /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28 Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28 |
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
EDIT: Ik weet niet precies wat ik gedaan heb maar het lijkt weer te werken, alleen zie ik de settings tab niet rechtsboven in alleen preferences onder mijn eigen account. Onder de admin account wel.
EDIT2:Heb uit eindelijk alles maar verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-02-2017 16:44 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Hier een waarschijnlijk super-n00b vraag, maar ik zie volgens mij echt iets heel simpels over het hoofd.
DSM 6.1 op mijn NAS, MariaDb geinstalleerd en spotnet nu ook.
Vervolgens moet ik naar de http://IP-adres_NAS/spotweb/install.php pagina, maar ik blijf daar om een of andere vage reden een 500 error krijgen

Wie helpt me uit de stress?
Heb ik ook gehad,oplossing bij mij op mijn xpenology was eerst het .htaccess bestand in de spotwebmap te zettenpascal1109 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:37:
Hallo,
Hier een waarschijnlijk super-n00b vraag, maar ik zie volgens mij echt iets heel simpels over het hoofd.
DSM 6.1 op mijn NAS, MariaDb geinstalleerd en spotnet nu ook.
Vervolgens moet ik naar de http://IP-adres_NAS/spotweb/install.php pagina, maar ik blijf daar om een of andere vage reden een 500 error krijgen![]()
Wie helpt me uit de stress?
Ik heb vandaag de HDD in mijn mac vervangen voor een SSD en begonnen met herinstallatie
Na de installatie van Spotweb dien je upgrade-db.php uit te voeren, maar krijg de onderstaande melding:
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory
Voorheen ook gehad en hielp de onderstaande regel:
sudo ln -s /Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock /tmp/mysql.sock
Dit werkt echter niet meer.
Verder geprobeerd localhost in db settings te veranderen naar 127.0.0.1 met port nummer, maar krijg dan "Connection refused"
Iemand nog ideeen? Lijkt alsof ik alles geprobeerd heb
Draai MAMP 3.5.2 omdat ik met MAMP 4 niet verder kom in de installatie (page=4 is not found)
Gebruik geen MAC maar even mijn gedachte.bejvb schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:24:
Zijn er nog mensen die Spotweb op OSX hebben draaien met MAMP?
Ik heb vandaag de HDD in mijn mac vervangen voor een SSD en begonnen met herinstallatie
Na de installatie van Spotweb dien je upgrade-db.php uit te voeren, maar krijg de onderstaande melding:
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] \[2002] No such file or directory
Voorheen ook gehad en hielp de onderstaande regel:
sudo ln -s /Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock /tmp/mysql.sock
Dit werkt echter niet meer.
Verder geprobeerd localhost in db settings te veranderen naar 127.0.0.1 met port nummer, maar krijg dan "Connection refused"
Iemand nog ideeen? Lijkt alsof ik alles geprobeerd heb
Draai MAMP 3.5.2 omdat ik met MAMP 4 niet verder kom in de installatie (page=4 is not found)
Als ik de eerste melding lees dan kan hij je DB niet vinden/verbinden.
Controleer met install.php of alles op OK staat.
Check dbsettings.inc.php in Spotweb folder of de gegevens juist zijn voor je DB
Ik heb een vraag over enrypted NZB bestanden.
Ik gebruik Spotweb in combinatie met SABnzbd, beide laatste versie.
Sommige NZB bestanden worden niet door Spotweb cq. SABnzbd herkent en dus ook niet gedownload.
Ik heb alleen even geen idee of het nu een Spotweb of SABnzbd "probleem" is.
Als er iemand is die hier enig licht op kan/wil schijnen, graag!
Groeten,
Martijn
3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'
Ondertussen opgelost. Het .htaccess bestand heb ik niet gebruikt.ikkeenjij36 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:47:
[...]
Heb ik ook gehad,oplossing bij mij op mijn xpenology was eerst het .htaccess bestand in de spotwebmap te zetten
Het probleem zit hem erin dat op internet vele handleidingen staan, alleen allen voor DSM 5.x en ik heb ondertussen al geupgrade naar 6.1
Tussen deze versies zit klaarblijkelijk nogal wat subtiele verschillen.
Dit specifieke probleem heb ik getackled door in de geinstalleerde webservice package nog een vinkje mbt php aan te zetten. Weet uit mijn hoofd niet meer precies welke, maar toen ik hem zag, leek het me voor zich spreken dat die nog aan moest staan.
Ander probleem is dat ik tegenkwam en gelukkig ook opgelost heb, is de automatische taak die niet werkte. Het userscript uit de handleidingen is voor DSM 5.x en voor DSM 6.x heb je dus een ander scriptje nodig. Een google actie stuurde me naar het synology-forum waar ik het juiste gevonden heb.
Kortom, het werkt, de spots zijn geupdate en SABNZB zit eraan gekoppeld. Nu nog hopen dat het downloaden werkt, dat heb ik nog niet getest.
Mooi dat t gelukt is....kan je misschien van t automatisch updaten delen?pascal1109 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:32:
[...]
Ondertussen opgelost. Het .htaccess bestand heb ik niet gebruikt.
Het probleem zit hem erin dat op internet vele handleidingen staan, alleen allen voor DSM 5.x en ik heb ondertussen al geupgrade naar 6.1
Tussen deze versies zit klaarblijkelijk nogal wat subtiele verschillen.
Dit specifieke probleem heb ik getackled door in de geinstalleerde webservice package nog een vinkje mbt php aan te zetten. Weet uit mijn hoofd niet meer precies welke, maar toen ik hem zag, leek het me voor zich spreken dat die nog aan moest staan.
Ander probleem is dat ik tegenkwam en gelukkig ook opgelost heb, is de automatische taak die niet werkte. Het userscript uit de handleidingen is voor DSM 5.x en voor DSM 6.x heb je dus een ander scriptje nodig. Een google actie stuurde me naar het synology-forum waar ik het juiste gevonden heb.
Kortom, het werkt, de spots zijn geupdate en SABNZB zit eraan gekoppeld. Nu nog hopen dat het downloaden werkt, dat heb ik nog niet getest.
Werkt bij mij nog niet groet
Excuus voor de late reactie.ikkeenjij36 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:44:
[...]
Mooi dat t gelukt is....kan je misschien van t automatisch updaten delen?
Werkt bij mij nog niet groet
Het script dat ik in de taakplanner nu heb staan is als volgt:
/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Wat wel zeer belangrijk is, is dat overal de rechten op de folders goed staan. Ik heb daar een beetje mee zitten goochelen en nu werkt het niet helemaal lekker meer. Maar goed...het heeft dus goed gewerkt voordat ik met rechten zat te klooien
cd /volume1/web/spotweb && /usr/local/bin/php56 retrieve.php --force
Aangemaakt met chronjob en uitvoeren als root.
[ Voor 20% gewijzigd door Virtua op 16-03-2017 22:04 ]
Retrieve kan dan vanuit elke folder, ook de default voor cron, worden uitgevoerd.
Zal is kijken, die haal je van github hé?mesa57 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:50:
In de allerlaatste versie van spotweb zou het probleem van @virtua69 opgelost moeten zijn.
Retrieve kan dan vanuit elke folder, ook de default voor cron, worden uitgevoerd.
Moet ik wel weer alles opnieuw installeren maar das eigenlijk zo gebeurd, gewoon in de webfolder en de phpinstall doen, is dat de moeite waard trouwens?
weet je eigenlijk ook of die al werkt met de nieuwe php 7?
Kreeg daarmee de updater niet werkend.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtua op 16-03-2017 23:03 ]
En ja, alles werkt met php7 (zelfs 7,1) als deze goed geïnstalleerd is.
Let op : de synlogy dsm 6.0 installatie van php 7 is niet correct ! (vandaar het advies om maar php56 te gebruiken voor retrieve).
Hoe het met dsm 6.1 zit weet ik niet.
De versies ervoor ook al hoor, koste alleen een beetje knutsel werkmesa57 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:06:
En de laatste versie kan ook achter een SSL proxy (zoals nginx) gebruikt worden. Lees wel de wiki (installatie en troubleshooting).
Samen met een gratis certificaat een erg goede manier om hem overal ter wereld veilig te kunnen benaderen (wel digest-auth gebruiken uiteraard).
Hell / 0
Eerlijk gezegd ben ik inmiddels vergeten wat ik precies gedaan heb, maar het werkt wel op dsm 6.0
Belangrijk is : schakel alle mysql extensie uit behalve pdo_mysql
Controleer met phpinfo of alleen mysql_pdo en mysqlnd geladen zijn, dan zou het al aardig moeten werken.
Er was ook nog iets met een libsodium.so extensie (maar die gaf alleen een warning).
[ Voor 31% gewijzigd door mesa57 op 18-03-2017 10:59 ]
Het is op te lossen door in /usr/local/etc/php70/conf.d een extensions.ini bestand aan te maken.Cyrus The Virus schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:50:
...
heb dsbsettings verwijderd en toen kun ik wel upgrade-db.php doen. Alleen als ik spotweb open krijg ik weer de zelfde error. En als ik ik retrieve doe krijg ik de volgende error
code:
1 2 3 4 /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28 Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
...
Daar zet je het volgende in:
1
| extension = pdo_mysql |
Hiermee werkt de retrieve.php etc voor mij weer middels de task planner
je kunt de geladen modules bekijken door commando:
1
| php70 -m |
uit te voeren
Mijn retrieve commando:
1
| /usr/local/bin/php70 /volume1/web/spotweb/retrieve.php |
[ Voor 9% gewijzigd door Trazer op 31-03-2017 09:05 ]
I regret.... things i should have said
Had vandaag ineens hetzelfde. Zelfde config 412+ en spotweb draait als jaren. Dus ingelogd via ssh op mn terminal en ik kon nog wel een upgrade db doen. Dat gaf geen foutmelding. Dus meende ik, dr is in feite niet eens zo heel veel ad hand. Een reboot v mijn synology hielp niet.Cyrus The Virus schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:50:
Hallo
Ik heb een probleem met spotweb op mijn synology. Ik heb spotweb al jaren draaien maar gisteren had ik wat verbindings problemen met mijn DS412 toen heb ik die opnieuw opgestart alleen nu doet spotweb het niet meer. Ik krijg de volgende fout melding:
[code]<?php
error_reporting(2147483647);
ini_set('display_errors', 1);
require_once "lib/SpotClassAutoload.php";
SpotClassAutoload::register();
Groot stuk weg gehaald maar dit (voor de zoekers onder ons) laten staan
Nu meende ik me te herinneren dat php7 onlangs geïnstalleerd is. Dus daar eens naar gaan zoeken (aangezien alle taken op 5.6 draaien).
En eigenlijk heel simpel; weet zelfs niet eens of dit dé oplossing/oorzaak is momenteel; maar op het moment dat ik php 7.0 stop zet in de applicaties op de synology; gaat het spotweb weer draaien en nog netjes bijgewerkt ook nog.
Dus dat sterkt mij nog meer dat het een php issue is.
Wellicht is het niks, maar je kunt het proberen als je ook zoiets tegen komt.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Als je Photostation gebruikt en DSM 6.1 dan krijg je daar ook PHP7 bij geïnstalleerd. Je kreeg daar ook een melding van te zien als je packages handmatig laat bijwerken ipv automatisch.beerns schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:44:
[...]
Had vandaag ineens hetzelfde. Zelfde config 412+ en spotweb draait als jaren. Dus ingelogd via ssh op mn terminal en ik kon nog wel een upgrade db doen. Dat gaf geen foutmelding. Dus meende ik, dr is in feite niet eens zo heel veel ad hand. Een reboot v mijn synology hielp niet.
Nu meende ik me te herinneren dat php7 onlangs geïnstalleerd is. Dus daar eens naar gaan zoeken (aangezien alle taken op 5.6 draaien).
En eigenlijk heel simpel; weet zelfs niet eens of dit dé oplossing/oorzaak is momenteel; maar op het moment dat ik php 7.0 stop zet in de applicaties op de synology; gaat het spotweb weer draaien en nog netjes bijgewerkt ook nog.
Dus dat sterkt mij nog meer dat het een php issue is.
Wellicht is het niks, maar je kunt het proberen als je ook zoiets tegen komt.
Ik zie twee mogelijke opties, waarbij de eerste het makkelijkst is (niet zelf getest overigens):EValentino schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:44:
Ik heb na veel klooien eindelijk Spotnet werkend op mijn Synology, ik zit nu alleen met een dingetje. Ik heb NZBGet gekoppeld aan mijn Spotweb, maar als ik iets download dan plaatst hij de downloads in mapjes zoals "movies" "series" & books. Kan ik er niet gewoon voor kiezen om deze in mijn map Downloads te plaatsen, zodat ik zelf kan bepalen wat ik ermee doe?
1. In NZBget bij settings - 'INCOMING NZBS' de optie 'AppenCategoryDir' op 'No' zetten;
2. Als je helemaal niet van plan bent om de categorieën te gaan gebruiken kan je deze uit Spotweb halen door in de 'setting.php' file de categorieën leeg te maken. "movies" wordt bijvoorbeeld "" enzovoorts.
EDIT: misschien dat de makers van Spotweb een beter oplossing hebben voor #2, @mesa57?
Zelf maak ik juist wel gebruik van de categorieën om de verschillende downloads direct in de juiste folders te laten plaatsen. Zo hoef ik zelf geen acties uit te voeren om de bestanden in de juiste mappen te krijgen.
offtopic: nzb's stuur ik via spotweb naar NZBget. Deze ziet aan de categorie waar de download uiteindeiljk moet komen (movies in de map movies, tv series in de map tv_shows enzovoort, dit kan je instellen in NZBget). Met behulp van videosort laat ik vervolgens de mapnaam en bestandsnaam (bijv.: De.Titel.Van.Een.Film.[JAAR[) goed zetten zodat deze goed door Kodi gescraped kan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door alesandro_46 op 04-04-2017 15:53 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
De eerste oplossing werkt helaas niet, de 2e wel, bedankt daarvoor! Ik zal eens kijken naar Videosortalesandro_46 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:51:
[...]
Ik zie twee mogelijke opties, waarbij de eerste het makkelijkst is (niet zelf getest overigens):
1. In NZBget bij settings - 'INCOMING NZBS' de optie 'AppenCategoryDir' op 'No' zetten;
2. Als je helemaal niet van plan bent om de categorieën te gaan gebruiken kan je deze uit Spotweb halen door in de 'setting.php' file de categorieën leeg te maken. "movies" wordt bijvoorbeeld "" enzovoorts.
EDIT: misschien dat de makers van Spotweb een beter oplossing hebben voor #2, @mesa57?
Zelf maak ik juist wel gebruik van de categorieën om de verschillende downloads direct in de juiste folders te laten plaatsen. Zo hoef ik zelf geen acties uit te voeren om de bestanden in de juiste mappen te krijgen.
offtopic: nzb's stuur ik via spotweb naar NZBget. Deze ziet aan de categorie waar de download uiteindeiljk moet komen (movies in de map movies, tv series in de map tv_shows enzovoort, dit kan je instellen in NZBget). Met behulp van videosort laat ik vervolgens de mapnaam en bestandsnaam (bijv.: De.Titel.Van.Een.Film.[JAAR[) goed zetten zodat deze goed door Kodi gescraped kan worden.
KODI heeft deze aanpassingen niet nodig. Zolang het seizoen en afleverings-nummer en titel er maar in het bestand staan is dit voldoende. Hoe dit genoteerd staat en hoe de folder heet is op zich niet belangrijk.alesandro_46 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:51:
[...]
Als je ondertitels gebruikt moet je niet alle info uit de bestandsnaam halen. Anders kan de juiste sub niet meer gevonden worden. Zeker de naam van de releasegroep heb je hiervoor nodig.
Ik laat alle afleveringen in een seizoens folder plaatsen en met de bestandsnaam doe ik helemaal niet.
In KODI komen SZ/Aflevering/Naam etc netjes in de database en wordt alle gegevens herkend.
Uiteraard is videosort een prima oplossing maar wil deze extra info alleen meegeven in de overweging dat je problemen kunt krijgen bij het vinden van losse ondertitels en dat KODI dit ook zelf kan oplossen.
Bedankt voor de aanvulling. Persoonlijk vind ik de structuur zo netter staan. Ik begrijp wel jouw methode makkelijker gaat zijn voor de verschillende ondertitel add-ons in Kodi.MikeOO schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:04:
[...]
KODI heeft deze aanpassingen niet nodig. Zolang het seizoen en afleverings-nummer en titel er maar in het bestand staan is dit voldoende. Hoe dit genoteerd staat en hoe de folder heet is op zich niet belangrijk.
Als je ondertitels gebruikt moet je niet alle info uit de bestandsnaam halen. Anders kan de juiste sub niet meer gevonden worden. Zeker de naam van de releasegroep heb je hiervoor nodig.
Ik laat alle afleveringen in een seizoens folder plaatsen en met de bestandsnaam doe ik helemaal niet.
In KODI komen SZ/Aflevering/Naam etc netjes in de database en wordt alle gegevens herkend.
Uiteraard is videosort een prima oplossing maar wil deze extra info alleen meegeven in de overweging dat je problemen kunt krijgen bij het vinden van losse ondertitels en dat KODI dit ook zelf kan oplossen.
Zoals besxhreven in o.a. deze link, heb ik een taak gemaakt in de taakplanner. Bij door de gebruiker gedefinieerd script heb in ingevuld:
/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Script wordt dus uitgevoerd als root. Als ik op uitvoeren druk krijg ik de volgende melding per mail:
SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v5.6.28 crashed
Fatal error occured retrieving reports:
Permission denied [21] for objectid []
#0 {main}
PHP Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
PHP Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Manuele update via ssh of telnet met het bovenstaande commando werkt wel goed. Ook de knop Ophalen in de web interface werkt naar behoren.
Iemand die mij tips kan geven om automatische updates werkend kan krijgen?
Apache 2.4.25 werkt!
php5.6 werkt (denk ik? phpsysinfo werkt gewoon zonder problemen)
echter als in naar de install.php ga van spotweb krijg ik een lege pagina.. helemaal niks geen content
zowel in FF, Edge als Chrome
als ik gewoon de index.php laat openen krijg ik wel netjes deze fout:
welke logisch is omdat ik de install.php nog niet heb gedraaid...Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotwe...equently-asked-questions/ first
Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set
nou heb ik dit ooit op een andere installatie ook gehad, alleen ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb
iemand die me even een trap in de goede richting kan geven?
404 Signature not found
apache er en php er compleet weer afgegooid, en opnieuw begonnen.. toen kwam er na veel wachten wel een pagina voor de dag..
daarna 1 voor 1 de ontbrekende dingen gefixt.. en nou werkt ze weer als bijna als vanouds
Database bijwerken, en de cronjob nog even maken voor de automatische updates
404 Signature not found
Ik heb deze inmiddels wel draaien:
https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/
Misschien heb je nog iets aan mijn docker-compose.yml:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| version: '2' networks: nginx-tier: external: name: nginx-proxy volumes: spotweb-db-data: driver: nfs driver_opts: share: "x.x.x.x:/spotweb" services: spotweb-db: image: mariadb container_name: spotweb-db networks: - nginx-tier volumes: - spotweb-db-data:/var/lib/mysql environment: - MYSQL_ROOT_PASSWORD=*password* - MYSQL_DATABASE=*database* - MYSQL_USER=*user* - MYSQL_PASSWORD=*user_pass* restart: always spotweb: image: jgeusebroek/spotweb container_name: spotweb networks: - nginx-tier volumes: - /home/docker/spotweb:/config depends_on: - spotweb-db ports: - "8181:80" # - "8282:443" environment: - TZ=Europe/Amsterdam - SPOTWEB_DB_TYPE=pdo_mysql - SPOTWEB_DB_HOST=spotweb-db - SPOTWEB_DB_NAME=*database* - SPOTWEB_DB_USER=*user* - SPOTWEB_DB_PASS=*user_pass* - VIRTUAL_PORT=8181 - DEBUG=true restart: always |
Vergeet niet dat mensen hier meestal alleen reageren als ze tegen een probleem aanlopen. Dus je krijgt snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.Hennie-M schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:18:
Als ik de reacties zo lees zijn er veel mensen die gedoe hebben met Spotweb op hun Synology. Om al deze dingen te voorkomen zou je denken dat Docker de ideale oplossing zou zijn.. Maar dat krijg ik ook al niet aan de gang dankzij de nogal matige instructies op https://hub.docker.com/r/isuftin/spotweb_db/
Spotweb installeren is tegenwoordig veel eenvoudiger dan in het begin. Op Pag 1 staat genoeg info om Spotweb werkend te krijgen zonder docker.
De nas wordt wordt steeds meer dicht getimmerd qua veiligheid en dan loopt je soms tegen iets aan wat niet in de handleiding staat. Maar veel is in dit topic wel terug te vinden en anders met Google kom je ook meestal wel tot de oplossing.
Helaas vermeld je verder niet waar je tegen aan loopt en dan wordt het lastig voor tweakers om je eventueel te helpen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met Spotweb. Niet op mijn DS410, en niet op mijn DS214+.Hennie-M schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:18:
Als ik de reacties zo lees zijn er veel mensen die gedoe hebben met Spotweb op hun Synology. Om al deze dingen te voorkomen zou je denken dat Docker de ideale oplossing zou zijn.. Maar dat krijg ik ook al niet aan de gang dankzij de nogal matige instructies op https://hub.docker.com/r/isuftin/spotweb_db/
Uh, volgens mij moet je je db-settings opnemen in dbsettings.inc.php ? (Ik weet het ook niet precies meer, maar in die hoek zit het.)SMSfreakie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:06:
net even mn Freebsd box geupgrade van 10.1 naar 11.0, alleen nou krijg ik spotweb niet meer aan de loop..
Apache 2.4.25 werkt!
php5.6 werkt (denk ik? phpsysinfo werkt gewoon zonder problemen)
echter als in naar de install.php ga van spotweb krijg ik een lege pagina.. helemaal niks geen content![]()
zowel in FF, Edge als Chrome
als ik gewoon de index.php laat openen krijg ik wel netjes deze fout:
[...]
welke logisch is omdat ik de install.php nog niet heb gedraaid...
nou heb ik dit ooit op een andere installatie ook gehad, alleen ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb![]()
iemand die me even een trap in de goede richting kan geven?
Ik heb op mijn vorige synology ook Spotweb draaiend gekregen alleen het was nogal veel gedoe en had stiekem gehoopt op een min of meer kant en klare setup in Docker. Dat is dus duidelijk niet het gevalMikeOO schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:59:
[...]
Vergeet niet dat mensen hier meestal alleen reageren als ze tegen een probleem aanlopen. Dus je krijgt snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Spotweb installeren is tegenwoordig veel eenvoudiger dan in het begin. Op Pag 1 staat genoeg info om Spotweb werkend te krijgen zonder docker.
De nas wordt wordt steeds meer dicht getimmerd qua veiligheid en dan loopt je soms tegen iets aan wat niet in de handleiding staat. Maar veel is in dit topic wel terug te vinden en anders met Google kom je ook meestal wel tot de oplossing.
Helaas vermeld je verder niet waar je tegen aan loopt en dan wordt het lastig voor tweakers om je eventueel te helpen.
Mijn post was ook eigenlijk geen verkapte support-vraag maar meer een verbazing over hoe de situatie nu zit omdat het in potentie supersimpel en multi-platform gemaakt kan worden, mits je de database in dezelfde docker blijft houden. Maar dat willen mensen blijkbaar niet? Maar dat lijkt mij juist ideaal want nu moet ik in PHP7 vanalles gaan aanpassen terwijl ik dat niet wil. Want misschien maak ik zo weer andere dingen stuk.
Ik ga nu wel verder prullen met de Docker image die @RudolfR aangeeft. Ben blij dat ik een 3e paasdag heb opgenomen voor dit soort experimentjes
Spotweb komt bij mij niet in de web map maar in @appstore map terecht waardoor de install.php niet werkt.
Als ik de komplete spotweb map verplaats dan zegt de spk dat ie beschadigt is en wordt hersteld.
Ik heb de .spk hier vandaan geplukt.
Ds3615x dsm6.0.1 5584 geloof ik
Denk dat het grootste probleem is dat Docker op veel Synology modellen niet werkt. Zeker als je de NAS als wat langer hebt of een basis model hebt wordt dit helaas niet ondersteunt.Hennie-M schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:09:
[...]
Ik heb op mijn vorige synology ook Spotweb draaiend gekregen alleen het was nogal veel gedoe en had stiekem gehoopt op een min of meer kant en klare setup in Docker. Dat is dus duidelijk niet het geval
Mijn post was ook eigenlijk geen verkapte support-vraag maar meer een verbazing over hoe de situatie nu zit omdat het in potentie supersimpel en multi-platform gemaakt kan worden, mits je de database in dezelfde docker blijft houden. Maar dat willen mensen blijkbaar niet? Maar dat lijkt mij juist ideaal want nu moet ik in PHP7 vanalles gaan aanpassen terwijl ik dat niet wil. Want misschien maak ik zo weer andere dingen stuk.
Ik ga nu wel verder prullen met de Docker image die @RudolfR aangeeft. Ben blij dat ik een 3e paasdag heb opgenomen voor dit soort experimentjes
Veel mensen kiezen toch voor een redelijk geprijsd model en gebruiken Spotweb dus op de normale manier en aangezien Spotweb voor nl gemaakt is is de doelgroep dus aan beide kanten een stuk kleiner.
Maar als je het werkend hebt dan zullen er zeker mensen zijn die uitkijken naar jouw stappenplan.
Kan ik die ook mooi gebruiken als ik ooit een model aanschaf die Docker ondersteunt.
Ik heb inmiddels Spotweb werkend in een docker op een Synology. Ben nog niet helemaal tevreden over de performance en ben er ook nog niet achter hoe ik commando's moet invoeren. Zo ben ik vergeten om retrieve full posts en comments aan te zetten voor mijn eerste retrieve. Ik was heel blij om te zien dat alle spots van de afgelopen 7 jaar er binnen een kwartier in zaten maar miste nogal veel informatie. En nu weet ik niet hoe ik spotweb deze zaken alsnog moet laten binnenhalen. Aan de andere kant, ik kan ook binnen 10minuten een nieuwe spotweb docker en mariaDB-docker bouwen en opnieuw beginnen. Dan kan ik ook gelijk screenshots maken.MikeOO schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:23:
[...]
Denk dat het grootste probleem is dat Docker op veel Synology modellen niet werkt. Zeker als je de NAS als wat langer hebt of een basis model hebt wordt dit helaas niet ondersteunt.
Veel mensen kiezen toch voor een redelijk geprijsd model en gebruiken Spotweb dus op de normale manier en aangezien Spotweb voor nl gemaakt is is de doelgroep dus aan beide kanten een stuk kleiner.
Maar als je het werkend hebt dan zullen er zeker mensen zijn die uitkijken naar jouw stappenplan.
Kan ik die ook mooi gebruiken als ik ooit een model aanschaf die Docker ondersteunt.
Ik zit met volgend probleem bij mijn eerste Spotweb installatie:
Setup specs:
Ubuntu 16.10
Php7.015
Nginx 1.10.1
Mysql 5.7.17
Stappen reeds doorlopen:
Git clone -> install.php (all good) -> php upgrade-db.php (all good)
In screen daarna de retrieve.php in gang gezet.
Geen .htpasswd, enkel de ingebouwde u/pw ingesteld.
Errors:
Na de upgrade-db stap krijg ik enkel het volgende te zien op de http://server/spotweb/index.php pagina:
1
2
3
4
5
6
| Notice: Array to string conversion in /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Array to string conversion in /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Array to string conversion in /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v7.0.15-0ubuntu0.16.10.4 crashed object(SqlErrorException)#16 (8) { ["message":protected]=> string(74) "HY000: 1366: Incorrect integer value: 'Array' for column 'userid' at row 1" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(-1) ["file":protected]=> string(45) "/var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php" ["line":protected]=> int(59) ["trace":"Exception":private]=> array(5) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(45) "/var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php" ["line"]=> int(74) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_pdo" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(155) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit, ipaddr, devicetype) VALUES(:sessionid, :userid, :hitcount, :lasthit, :ipaddr, :devicetype)" [1]=> array(6) { [":sessionid"]=> array(2) { [0]=> string(60) "2l5j053ewhp89a750efmx56djhy1h2v7fcxzjyjyadfzbn44clu9fyiikzw0" [1]=> int(2) } [":userid"]=> array(2) { [0]=> array(0) { } [1]=> int(1) } [":hitcount"]=> array(2) { [0]=> int(1) [1]=> int(1) } [":lasthit"]=> array(2) { [0]=> int(1492581929) [1]=> int(1) } ["ipaddr"]=> array(2) { [0]=> string(13) " ***redacted_external_IP*** " [1]=> int(2) } ["devicetype"]=> array(2) { [0]=> string(4) "full" [1]=> int(2) } } } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(55) "/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Session.php" ["line"]=> int(52) ["function"]=> string(6) "modify" ["class"]=> string(9) "dbeng_pdo" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(155) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit, ipaddr, devicetype) VALUES(:sessionid, :userid, :hitcount, :lasthit, :ipaddr, :devicetype)" [1]=> array(6) { [":sessionid"]=> array(2) { [0]=> string(60) "2l5j053ewhp89a750efmx56djhy1h2v7fcxzjyjyadfzbn44clu9fyiikzw0" [1]=> int(2) } [":userid"]=> array(2) { [0]=> array(0) { } [1]=> int(1) } [":hitcount"]=> array(2) { [0]=> int(1) [1]=> int(1) } [":lasthit"]=> array(2) { [0]=> int(1492581929) [1]=> int(1) } ["ipaddr"]=> array(2) { [0]=> string(13) " ***redacted_external_IP*** " [1]=> int(2) } ["devicetype"]=> array(2) { [0]=> string(4) "full" [1]=> int(2) } } } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(72) "/var/www/html/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php" ["line"]=> int(58) ["function"]=> string(10) "addSession" ["class"]=> string(16) "Dao_Base_Session" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> array(6) { ["sessionid"]=> string(60) "2l5j053ewhp89a750efmx56djhy1h2v7fcxzjyjyadfzbn44clu9fyiikzw0" ["userid"]=> array(0) { } ["hitcount"]=> int(1) ["lasthit"]=> int(1492581929) ["ipaddr"]=> string(13) " ***redacted_external_IP*** " ["devicetype"]=> string(4) "full" } } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(72) "/var/www/html/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php" ["line"]=> int(121) ["function"]=> string(16) "createNewSession" ["class"]=> string(28) "Services_User_Authentication" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> array(0) { } } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(31) "/var/www/html/spotweb/index.php" ["line"]=> int(36) ["function"]=> string(17) "useOrStartSession" ["class"]=> string(28) "Services_User_Authentication" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> bool(false) } } } ["previous":"Exception":private]=> NULL ["string":"Exception":private]=> string(0) "" } HY000: 1366: Incorrect integer value: 'Array' for column 'userid' at row 1 |
De retrieve.php eindigt ook met een error:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Processed a total of 13403270 comments Finished retrieving comments. Last retrieve at Wed 19 Apr 2017 05:50:50 AM CEST Retrieving new reports from server *** Appr. Message count: 187068 First message number: 50413 Last message number: 237481 Current article number: 50413 Retrieving 50413 till 55414, found 5001 reports in 0.52 seconds Retrieving 55414 till 60415, found 5001 reports in 0.35 seconds Retrieving 60415 till 65416, found 5001 reports in 0.48 seconds Retrieving 65416 till 70417, found 5001 reports in 0.41 seconds SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v7.0.15-0ubuntu0.16.10.4 crashed Fatal error occured retrieving reports: 22007: 1292: Truncated incorrect DOUBLE value: '1UpaGppUiPYc7epTgAMhS@spot.net' #0 /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php(74): dbeng_pdo->exec('UPDATE spots \n\t...', Array) #1 /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(270): dbeng_pdo->modify('UPDATE spots \n\t...') #2 /var/www/html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Reports.php(132): Dao_Base_Spot->updateSpotReportCount(Array) #3 /var/www/html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Reports->process(Array, 65416, 70417, 1492573860.9297) #4 /var/www/html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(70417, '5000') #5 /var/www/html/spotweb/retrieve.php(197): Services_Retriever_Base->perform() #6 {main} Finished retrieving reports. |
De mysql log zelf is leeg.
Heb mijn spotweb install al 's volledig verwijderd en opnieuw geconfigureerd, maar ik krijg terug hetzelfde eindresultaat.
Heb voor de rest weinig kaas gegeten van mysql dus hopelijk kunnen jullie mij in de juiste richting wijzen.
Ik heb geprobeerd om een Git pull te doen (nadat ik de huidige spotweb dir hernoemd heb), deze te CHOWNen en vervolgens Nginx en php restarten. Het resultaat was dat ik install.php heb moeten draaien en de database opnieuw op kon bouwen, maar ik blijf daarbij op de versie van 20-04-2016
Bedankt voor de snelle terugkoppeling.Heb de commando's ingegeven en deze resulteerden in:mesa57 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:16:
Probeer eens
code:
1 2 git fetch --all git reset --hard origin/master
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| git fetch --all Fetching origin remote: Counting objects: 51, done. remote: Compressing objects: 100% (11/11), done. remote: Total 51 (delta 30), reused 27 (delta 27), pack-reused 13 Unpacking objects: 100% (51/51), done. From https://github.com/spotweb/spotweb 2f24d11..8369830 master -> origin/master * [new branch] develop -> origin/develop git reset --hard origin/master HEAD is now at 8369830 Merge pull request #299 from akerssies/master |
Zelf kan ik er weinig kaas van maken, er lijken een aantal packages geupdate? Na een reboot blijft de versie op 20-04-2016 steken.
ok fouten weg.. nieuw probleem
Fatal error occured retrieving reports:
HY000: 1785: Statement violates GTID consistency: Updates to non-transactional tables can only be done in either autocommitted statements or single-statement transactions, and never in the same statement as updates to transactional tables.
[ Voor 84% gewijzigd door SMSfreakie op 20-04-2017 17:20 ]
404 Signature not found
Dit werkt. Bedankt voor de tip.m-buurman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:48:
Probeer het eens met 'sudo /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php', dat was bij mij de oplossing.
<?php
error_reporting(2147483647);
ini_set('display_errors', 1);
require_once "lib/SpotClassAutoload.php";
SpotClassAutoload::register();
#- main() -#
try {
SpotTranslation::initialize('en_US');
SpotTiming::enable();
SpotTiming::start('total');
/*
* Initialize the Spotweb base classes
*/
$bootstrap = new Bootstrap();
list($settings, $daoFactory, $req) = $bootstrap->boot();
/*
* Enable debug logging mechanism if timing is enabled
Foutmelding dus. Had een workaround gemaakt door php7 tijdelijk uit te zetten. Dat was (ivm photostation wat php7 gebruikt) niet echt een oplossing. Dus vanavond er even voor gaan zitten.
Was toch iets meer werk dan ik dacht.
Wat bleek. Ik gebruikte de ' oude ' repository nog en dus draaide ik op een versie van een jaar oud.
Dus eerst http://synology.nzbusenet.com/?fulllist=true daar de nieuwste versie gedownload en handmatig geïnstalleerd (nadat ik de repository ff had toegevoegd). Automagisch updaten lukte niet. Fout vanaf repository
Goed. Wilde ik een update van de database doen nadat deze update succesvol was gedraaid, kreeg ik foutmelding 1. Ik kon niet /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php draaien agv deze issue:
https://github.com/tswest...203e5308413b2fb31ab6abe0a
Deze oplossing werkte (settings.php dus aangepast via de console op mn mac) Kon nu db-upgrade doen
Toch bleef de foutmelding (begin vd post).
Daar haalde ik dit uit:
https://github.com/spotwe...1fe027b193ad8b64a9f0be701
Dat was fout twee. Ook index.php moest ik nog aanpassen.
Herstarte ik spotweb, bleef ik de fout houden en ik zag dat de issue nog steeds in het geladen bestand stond. Dus, eigenlijk heel simpel, achter ip/spotweb heb ik index.php gezet en voilà. Daar was spotweb weer.
Dus voor diegene die ook een fout krijgt. Een stappenplan zoals ik het eea op heb gelost.
Was wel 1.5u voordat ik er doorheen was.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
dit probleem heb ik nou ook echter ook met admin + net vers gemaakte userpass uit de instal.php werkt het nietalesandro_46 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Heb dit in het verleden ook gehad. Tijdens het draaien van de install.php maak je een nieuwe username+password aan. Deze had bij mij geen administrator rechten.
Ik heb dit op kunnen lossen door in te loggen met de username admin en het password van de username die aangemaakt is bij de installatie.
Als je nu wel in kan loggen dan kun je bij 'config' - 'User & group management' administrator rechten toekennen aan de eerder aangemaakte user.
404 Signature not found
Welk syno package gebruiken jullie eigenlijk (btw. syno packages worden niet door het spotweb team gemaakt) ?
Was mij ook opgevallen. Eigenlijk al een aantal jaren vrij probleemloos pakket gedraaid, maar sinds tijdje wat meer problemen door bugs. Nu dus upgrade naar de 20170305 gedaan. Daar ook een fix uit 2016 toegepast (die post van mij hier iets boven), maar ook een fix voor http://alturl.com/4dpey (issue 282) van 11 mrt jl toe moeten passen.mesa57 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:29:
Wel raar als je syno package 20170305 gebruikt dat je dan nog fixes uit 2016 moet toepassen.
Welk syno package gebruiken jullie eigenlijk (btw. syno packages worden niet door het spotweb team gemaakt) ?
Dr zitten nog wel links en rechts van foutjes in. Vreemde is dat ik eigenlijk nooit veranderende functionaliteit zie binnen spotweb.
Daanaast was spotweb absoluut niet compatible met php 7 of mysql 5.7.
PostgreSQL / SQLite database optie werken nu ook. En daarnaast zijn er nog veel meer issue's opgelost.
De foutjes lijken meer in de .spk te zitten dan in spotweb zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door mesa57 op 22-04-2017 21:28 ]
Alles draait prima behalve spotweb.
Als ik hem wil instaleren krijg ik de melding:kan niet instaleren mist mysql.
Mariadb en phpmyadmin staan er op en werken naar behoren
Heeft iemand een idee?
ja hoor. Je nederlands is niet het je van het, maar ik snap je.ikkeenjij36 schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:00:
Hallo...mijn xpenology herinstalleetd met de laatste synology pat file
Alles draait prima behalve spotweb.
Als ik hem wil instaleren krijg ik de melding:kan niet instaleren mist mysql.
Mariadb en phpmyadmin staan er op en werken naar behoren
Heeft iemand een idee?
Punt wat je aan haalt komt bekend voor. Ga naar de repository zelf en download daar de spk zelf en installeer die dan handmatig.
Ik heb hier ooit eens een instelling voorbij zien komen waarbij totaal geen spots worden getoond, maar dat je perse eerst moet inloggen. Iemand een idee? Ik kan het nergens vinden namelijk. Uiteraard ook als admin ingelogd, maar ook daar zie ik hem niet staan.
[edit]
Gevonden
Als admin, ga naar instellingen, wijzig gebruiker
Daar de anonymoud lid maken van "Authenticated users" en opslaan. Nu krijg je als je naar je spotweb gaat eerst een inlog scherm te zien
[ Voor 18% gewijzigd door sus op 29-04-2017 20:46 ]
Er kwam een grote update binnen, met (zo snel ik kan zien) de overstap naar Zend Framework. Ik heb reeds composer install gedaan en de upgrade-db.php uitgevoerd vanuit de bin map, maar de weergave is bij mij nog altijd niet goed. Ik gebruik het Weirdo template, is dat nog wel de juiste?
Ik heb geen idee wat ik verder moet doen, de README.md lijkt nog te zijn gebaseerd op de oude versie, daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Het is niet echt van toepassing, maar voor de zekerheid:
Debian Testing (9.0),
MariaDB: 10.1.22-MariaDB- Debian 9.0
PHP: 7.0.16-3
nginx/1.10.3
Volgens install.php heb ik nog steeds de benodigde packages.
EDIT:
Moet ik de database instellingen opnieuw doen of zo en die dbsettings.inc.php verwijderen / verplaatsen?
EDIT2:
Mocht helaas niet baten.
Ik zie overigens ook, dat een aantal mappen vanuit vendor niet in de gitignore staan, lijkt mij overigens wel logisch, aangezien die packages beheerd worden via composer, toch?
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2017 00:31 ]
In concreto betekend dat ik last had van mixed content.
Ik heb een QNAP NAS 451 PRO II.
Ik probeer Spotweb te installeren, maar de handleidingen die ik gevonden heb zijn allemaal verouderd. Optware wordt niet meer ondersteund op de QNAP, entware werkt weer net even anders. Uiteindelijk een QPKG gevonden uit 2012, alleen die vraagt vervolgens om Optware php-pear.
Als ik hem handmatig met GIT probeer te installeren krijg ik:
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /share/MD0_DATA/Web/Spotweb
Cloning into '/share/MD0_DATA/Web/Spotweb'...
fatal: Unable to find remote helper for 'https'
Iemand enig idee?
[ Voor 18% gewijzigd door wduren81 op 06-05-2017 17:56 ]
Vanuit de map /share/Web/spotweb de git doen als administrator.
[ Voor 155% gewijzigd door Kroonkurk op 06-05-2017 18:01 ]
Yes allemaal gedaan. chmod 777 gedaan voor de zekerheid, maar blijft dezelfde melding geven.
sudo pakt hij niet, maar ik voer git uit onder de admin-login.[/share/MD0_DATA/Web/spotweb] # git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
Cloning into 'spotweb'...
fatal: Unable to find remote helper for 'https'
Helaas dus geen resultaat.
Overigens heb ik GIT geinstalleerd vanuit Entware. Misschien heb ik de verkeerde GIT geinstalleerd? Hij staat er standaard niet bij in de app-selectie
[ Voor 26% gewijzigd door wduren81 op 06-05-2017 19:53 ]
Als je een x86 processor hebt, dan moet je Google gebruiken. Zoeken op git_2.1.0_x86.qpkg
Dan vindt je hem wel op Dropbox.
Voor de arm versie zoeken op git_2.1.0_arm.qpkg
[ Voor 11% gewijzigd door Kroonkurk op 06-05-2017 20:19 ]
502
Er is een fout opgetreden tijdens deze aanvraag.
Heb eigenlijk geen idee waar ik het moet zoeken, aangezien spotweb wel draait, maar ik niet verder kom dan deze foutmelding.
Ik heb de QNAP-459 Pro II. Ik zie dat daar een Dual Core Intel Atom 1800Mhz processor in zit.
Is dat X86 of Arm?
Groet, Willem.
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.