SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 07:21
Matched: spotweb
Koffie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:54:
Ik heb spotweb draaien op mijn Qnap. Deze installatie is vrij recent, hiervoor draaide ik het op een Ubuntu server.
Bij de installatie op de qnap heb ik mijn bestaande spotweb database geimporteerd op de MySQL server. Zo verder geen enkel probleem.

Nu hoor ik vandaag een collega roepen dat een bepaalde film gepost was (toen al een age van 13 uur). Het vreemde was: bij mij stond hij niet in de database.
Pas laat in de middag begin ik de film binnen te krijgen in mijn database, maar nog steeds niet alle meldingen (hij staat namelijk ook in de categorie HD, en daar heb ik nog niets).
Het is dus niet een fout met zoeken oid, want posts in andere categorieën zag ik vanochtend nog niet en inmiddels wel.
Normaal zou je denken aan retentie van je provider oid, maar in dit specifieke geval gebruiken de collega's en ik exact dezelfde usenet provider, sterker nog: zelfs hetzelfde account.

Spotweb zelf vind overigens dat hij up2date is, ook nadat ik meerdere malen vanaf een SSH sessie een retrieve draai.

Iemand een idee in welke hoe ik dit moet zoeken?
Voer aan eens een retrieve uit met het retro command. Deze vult de gaten op.
let op de 2x een - voor retro.

retrieve.php --retro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
Stel dit is de oplossing, wat is dan de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
smeerbartje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:05:
Stel dit is de oplossing, wat is dan de oorzaak?
Geen idee, bepaalde newsservers hebben dit probleem inderdaad. Ik had hier ook last van icm sunny usenet. Ze ook onder de instellingen spotweb (instellingen > nieuwsservers) de optie "Buggy" aan. Hiermee waren mijn problemen iig verdwenen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Mirx_NL schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:10:
Heeft met je path settings te maken volgens mij. Is bij handmatige installatie ook.
Even /usr/bin/php gebruiken ipv php zelf.

Meterkast> php retrieve.php
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 27
Meterkast> /usr/bin/php retrieve.php
Last retrieve at Sat Aug 3 14:02:11 2013
Had ik uiteraard geprobeerd, zonder succes. Al is het wel dezelfde foutmelding inderdaad. Dat geeft te denken. Dit is wat ik doe:

code:
1
2
3
Gizmo> cd /volume1/web/spotweb
Gizmo> /usr/bin/php retrieve.php
PHP Fatal error:  Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 27
xost schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Maak eens test.php aan, en zet daar het volgende in:

PHP:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

Staat daar mysql of mysqli ingeschakeld?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MySQL Support   enabled
Active Persistent Links 0
Active Links    0
Client API version  5.1.49
MYSQL_MODULE_TYPE   external
MYSQL_SOCKET    /tmp/mysql.sock
MYSQL_INCLUDE   -I/usr/syno/mysql/include/mysql
MYSQL_LIBS  -L/usr/syno/mysql/lib/mysql -lmysqlclient

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
MysqlI Support  enabled
Client API library version  5.1.49
Active Persistent Links 0
Inactive Persistent Links   0
Active Links    0
Client API header version   5.1.49
MYSQLI_SOCKET   /tmp/mysql.sock

Directive   Local Value Master Value
mysqli.allow_local_infile   On  On
mysqli.allow_persistent On  On
mysqli.default_host no value    no value
mysqli.default_port 3306    3306
mysqli.default_pw   no value    no value
mysqli.default_socket   no value    no value
mysqli.default_user no value    no value
mysqli.max_links    Unlimited   Unlimited
mysqli.max_persistent   Unlimited   Unlimited
mysqli.reconnect    Off Off

Beide staan er tussen, maar kan niet inschatten of de output is wat het moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-08-2013 10:59 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[quote]NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:57:
code:
1
2
3
Gizmo> cd /volume1/web/spotweb
Gizmo> /usr/bin/php retrieve.php
PHP Fatal error:  Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 27

Doe dan eens:

php -i | grep -i mysql

of/en:
/usr/bin/php -i | grep -i mysql

Ik gok dat er geen MySQL tussen staat. Jouw "web" versie van PHP zal dus wel een MySQL hebben, maar de CLI versie niet. Ik weet niet precies hoe je de MySQL extension toevoegt op synology.

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 10-08-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Geen matches
elevator schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:26:

Doe dan eens:

php -i | grep -i mysql

of/en:
/usr/bin/php -i | grep -i mysql

Ik gok dat er geen MySQL tussen staat. Jouw "web" versie van PHP zal dus wel een MySQL hebben, maar de CLI versie niet. Ik weet niet precies hoe je de MySQL extension toevoegt op synology.
Gizmo> /usr/bin/php -i | grep -i mysql
Configure Command => './configure.syno' '--host=armle-unknown-linux' '--target=armle-unknown-linux' '--build=i686-pc-linux' '--with-ldap=shared,/usr/syno' '--with-ldap-sasl=/usr/syno' '--prefix=/usr/syno/php' '--with-apxs2=/usr/syno/apache/bin/apxs' '--disable-cgi' '--with-config-file-path=/usr/syno/etc' '--with-config-file-scan-dir=/usr/syno/etc/php' '--with-libxml-dir=/usr/syno' '--with-bz2=/usr/local/arm-none-linux-gnueabi' '--with-zlib=shared,/usr/syno' '--enable-bcmath=shared' '--enable-syno_compiler=shared' '--enable-calendar=shared' '--with-curl=shared,/usr/syno' '--enable-dba=shared' '--enable-exif=shared' '--enable-ftp=shared' '--with-gd=shared' '--with-jpeg-dir=/usr/syno' '--with-png-dir=/usr/syno' '--with-freetype-dir=/usr/syno' '--enable-gd-native-ttf' '--with-gettext=shared' '--with-iconv=shared,/usr/syno/libiconv' '--with-imap=shared,/source/imap-2007e' '--with-imap-ssl=shared,/usr/syno' '--enable-mbstring=shared' '--with-mcrypt=shared,/usr/syno' '--with-mysql=shared,/usr/syno/mysql' '--with-mysqli=shared,/usr/syno/mysql/bin/mysql_config' '--with-openssl=shared,/usr/syno' '--with-pdo-mysql=shared,/usr/syno/mysql' '--with-pdo-pgsql=shared,/usr/syno/pgsql' '--with-pgsql=shared,/usr/syno/pgsql' '--enable-shmop=shared' '--enable-soap=shared' '--enable-sockets=shared' '--enable-wddx=shared' '--with-xmlrpc=shared' '--enable-zip=shared' '--with-sqlite3=static,/usr/syno/sqlite3' '--with-pdo-sqlite=static,/usr/syno/sqlite3' '--with-xsl=shared,/usr/syno/libxslt' '--enable-phar=shared' '--with-mssql=shared,/usr/syno/freetds'

Lijkt er wel op?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Nee, hier staat dat er een shared module gemaakt is waarin MySQL staat. Oftewel, er is ergens een module eindigend op '.so' (zeg maar een DLL) gemaakt met daarin ondersteuning voor MySQL. Deze module kan je vervolgens laden of niet laden.

Zoals je ziet staat er bij jou dus helemaal geen 'MySQL' tussen, dit hoor je te krijgen zo ongeveer:

# php -i | grep -i mysql
Configure Command =>  './configure'  '--with-layout=GNU' '--localstatedir=/var' '--with-config-file-scan-dir=/usr/local/etc/php' '--disable-all' '--enable-libxml' '--enable-mysqlnd' '--with-libxml-dir=/usr/local' '--with-pcre-regex=/usr/local' '--with-zlib-dir=/usr' '--program-prefix=' '--disable-cgi' '--enable-fpm' '--with-fpm-user=www' '--with-fpm-group=www' '--with-regex=php' '--with-zend-vm=CALL' '--prefix=/usr/local' '--mandir=/usr/local/man' '--infodir=/usr/local/info/' '--build=amd64-portbld-freebsd9.1'
mysql
MySQL Support => enabled
Client API version => mysqlnd 5.0.11-dev - 20120503 - $Id: 40933630edef551dfaca71298a83fad8d03d62d4 $

Jouw PHP installatie laad dus standard de MySQL module niet, net zoals heel veel modules standaard niet geladen worden. In de PHP ini files kan je opgeven welke modules geladen worden. Deze INI files zijn een beetje afhankelijk van hoe je PHP geocmpiled is, maar als je "/usr/bin/php -i" uitvoert, en vervolgens checkt op regels die beginnen met:

• "Configuration File (php.ini) Path"
• "Loaded Configuration File"
• "Scan this dir for additional .ini files"
• "Additional .ini files parsed"

Dan heb je een redelijk idee welke INI file er gebruikt worden. Bij mij is dat bijvoorbeeld het volgende:

# php -i | grep -i ini
Configuration File (php.ini) Path => /usr/local/etc
Loaded Configuration File => /usr/local/etc/php.ini
Scan this dir for additional .ini files => /usr/local/etc/php
Additional .ini files parsed => /usr/local/etc/php/extensions.ini

Hierdoor weet ik dat ik in /usr/local/etc/php.ini kan gaan kijken maar ook in /usr/local/etc/php/extensions.ini. In mijn /usr/local/etc/php/extensions.ini staat toevallig dit:

code:
1
extension=mysql.so

waardoor bij mij MySQL wel geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Geen matches
Ah, dat verklaart waarom het niet werkt. Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe ik vanuit SSH de configuratie gerepareerd krijg. In DSM staan de plugins etc gewoon goed; ik kan ze uit en weer aanzetten, maar dat helpt de cli niet.

Gizmo> php -i | grep -i ini
Configuration File (php.ini) Path => /usr/syno/etc
Loaded Configuration File => /usr/syno/etc/php.ini
Scan this dir for additional .ini files => /usr/syno/etc/php
Additional .ini files parsed => /usr/syno/etc/php/user-setting.ini
user_ini.cache_ttl => 300 => 300
user_ini.filename => .user.ini => .user.ini

Ik zou dus moeten gaan neuzen in de php.ini of de user-setting.ini?
Zou het volstaan de extension=mysql.so daar gewoon toe te voegen?

Ps; dank voor het uitgebreid meedenken, ik ben weer een hoop aan het leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:55:
Ah, dat verklaart waarom het niet werkt. Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe ik vanuit SSH de configuratie gerepareerd krijg. In DSM staan de plugins etc gewoon goed; ik kan ze uit en weer aanzetten, maar dat helpt de cli niet.
Nano of vi?
# Hier vind je wat php allemaal aan mysql configuratie gebruikt:
php -i | grep -i mysql
# Hier zie je welke ini-files php laadt.
php --ini
# Voeg aan een van bovenstaande configuratie-bestanden (bijvoorkeur iets met cli) de volgende regel toe:
(sudo) nano/vi/whatever /etc/php5/cli/conf.d/mysql.ini 
; configuration for php MySQL module
extension=mysql.so

Daarna heel je apache deamon herstarten en als het goed is, werkt het nu wel.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:44
Geen matches
Van de week het hier boven beschreven commando "retrieve.php --retro" geprobeerd.

Sindsdien krijg ik geen output meer te zien van php. Synology al herstart, maar dat heeft niet geholpen.

Retrieve.php, maar ook bovenstaande SQL commandos geven 0 output.

In optware php-pear en php ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat bood geen oplossing.

Iemand een idee?

Edit:
Als ik bovenstaande test.php aanmaak, en run via "php test.php" dan krijg ik wel output.
Als ik bovenstaande test.php aanmaak, en run via "/usr/bin/php test.php" dan krijg ik geen output.

code:
1
2
3
4
Meterkast> /usr/bin/php test.php
Meterkast> php test.php |more
phpinfo()
PHP Version => 5.2.17

Tevens heeft mijn usenet provider een probleem met zijn headers, dus misschien dat ik daarom geen output krijg op de retrieve.php, maar volgens mij moet ik dan nog steeds no new headers found krijgen.

Edit2: Hmmm ,mijn /usr/bin/php is 0 bytes... Dat zou een hoop verklaren, nu nog effe kijken hoe ik daar een nieuwe van kan vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Mirx_NL op 11-08-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen matches
MikeOO schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 07:57:
[...]

Voer aan eens een retrieve uit met het retro command. Deze vult de gaten op.
let op de 2x een - voor retro.

retrieve.php --retro
Uiteindelijk is hij 1 a 2 dagen later toch binnen gekomen, zonder gebruik van de retro paramter.
Zojuist een volledige retrieve gedaan:

Last retrieve at Sun 11 Aug 2013 12:00:33 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.sunnyusenet.com...
Looking for articlenumber for messageid
Searching from 2594828 to 2599829
Appr. Message count:    929158
First message number:   1670671
Last message number:    2599829
Current message:        2599134

Retrieving 2599134 till 2599831 (parsed 696 headers, 0 full, verified 33, modera                                                                                                                     ted 660, skipped 0 of 697 total messages) in 18.16 seconds
Processed a total of 697 spots
Finished retrieving spots.

Calculating how many spots are new, done.
Last retrieve at Sun 11 Aug 2013 12:59:07 PM CEST
Retrieving new comments from server news.sunnyusenet.com...
Searching from 7990844 to 7995845
Appr. Message count:    7995844
First message number:   1
Last message number:    7995845
Current message:        7995288

Retrieving 7995288 till 7995864, found 576 comments in 3.82 seconds
Processed a total of 576 comments
Finished retrieving comments.

Last retrieve at Sun 11 Aug 2013 12:59:29 PM CEST
Retrieving new reports from server news.sunnyusenet.com...
Searching from 110038 to 115039
Appr. Message count:    81557
First message number:   33482
Last message number:    115039
Current message:        115037

Retrieving 115037 till 115040, found 3 reports in 0.05 seconds
Processed a total of 3 reports
Finished retrieving reports.

Blacklist not modified, no need to update
Whitelist not modified, no need to update

Daarna direct een --retro deze loopt nu nog:

Last retrieve at Sun 11 Aug 2013 01:00:03 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.sunnyusenet.com...
Appr. Message count:    929158
First message number:   1670671
Last message number:    2599829
Current message:        1670671

Retrieving 1670671 till 1671672 (parsed 164 headers, 0 full, verified 134, moderated 26, skipped 0 of 1001 total messages) in 18.97 seconds
Retrieving 1671672 till 1672673 (parsed 152 headers, 0 full, verified 138, moderated 8, skipped 0 of 1001 total messages) in 14.73 seconds
Retrieving 1672673 till 1673674 (parsed 513 headers, 0 full, verified 125, moderated 149, skipped 0 of 1001 total messages)

Eens kijken wat dit op gaat leveren. Bedankt voor zover :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
Kom ik hier even uit de lucht vallen.
Zit inmiddels al twee uur de staren naar hoe ik ipkg draaiend krijg op mijn DS1511+

Ja inderdaad genoeg info over te vinden maar ik het het gevoel dat de installatie maar half voltooid is oid.
In elk geval,
ipkg draait maar update niet. zegt alleen:
code:
1
2
3
4
DiskStation> ipkg update
Successfully terminated.
DiskStation> ipkg list
Successfully terminated.

Ik werk niet vaak met SSH verbindingen maar had het idee dat chdir ook niet echt een werking had. Ik ben natuurlijk domweg wel door gegaan :$.

chdir leek niets te doen wat nu dan misschien zou betekenen dat ipkg ergens op een plek staat waar hij niet zou horen te staan? Of is het normaal dat je niet zoals vroeger in cmd ziet dat chdir je directory veranderd?

Het probleem is dus dat ik de ipkg packages niet binnen krijg en hierdoor dus spotweb niet kan laten draaien wat ik toch graag heb.

Iemand een idee hoe ik meer uitfilter wat het probleem zou kunnen zijn?

Heb al op te veel plekken info gezocht en kan eigenlijk weinig mensen die dit hebben. of een uitleg die ik niet durf te proberen omdat ik het half begrijp en je met SSH maar kapot kan maken dan je lief is.

Overigens als ik een pakker probeer te installeren krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
DiskStation> ipkg install textutils
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.
Collected errors:
Cannot find package textutils.
Check the spelling or perhaps run 'ipkg update'

Logische fout dat ipkg update moet draaien echter doet dat het niet en geeft geen foutmelding.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Geen matches
@clifdon

Zolang je geen IPKG update en upgrade kunt uitvoeren zou ik niet verder proberen om andere package te installeren omdat dit toch niet goed gaat.

Als je een SSH verbinding maakt log je dan wel in als ROOT.

Op deze link staat veel info wat je kunt proberen.
http://geekswithblogs.net...ve/2011/07/08/146137.aspx

Bij •Using PuTTY staat hoe je IPKG zou moeten installeren en ook de juiste bootstrap. Weet niet welke stappen je gevolgd hebt en welke bootstrap, je kunt niet zomaar 1 pakken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Geen matches
Jazeker ik log in als root. Aangezien ik geen foutmelding krijg neem ik ook aan dat dit goed gaat. Ik zet hieronder even neer wat ik bedoel met dat ik chdir niets zie doen.

Ik had overigens de guide gebruikt op de syno wiki. Zo ver ik weet de juiste bootstrap gebruikt.

login as: root
root@192.168.2.110's password:

BusyBox v1.16.1 (2013-04-16 20:14:37 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> cd /volume1/@tmp
DiskStation>

Je ziet dus niet zoals in cmd dat je dir veranderd naar /volume1/@tmp

Is dit normaal?

Verder gaat het downloaden van de bootstrap goed maar staat daar geen locatie bij waar de bootstrap neer word gezet.

zoals gezegd ben ik geen held met SSH verbindingen en weet niet wat precies 'hoort'

EDIT:
Ziet er normaal uit toch?
DiskStation> chdir /volume1/@tmp
DiskStation> wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unst
able/syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
--11:55:04--  http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
           => `syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh'
Resolving ipkg.nslu2-linux.org... 140.211.169.161
Connecting to ipkg.nslu2-linux.org|140.211.169.161|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 249,507 (244K) [text/plain]

100%[====================================>] 249,507      174.50K/s

11:55:06 (174.00 KB/s) - `syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh' saved [249507/249507]

DiskStation> sh syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
Optware Bootstrap for syno-i686.
Extracting archive... please wait
bootstrap/
bootstrap/bootstrap.sh
bootstrap/ipkg-opt.ipk
bootstrap/ipkg.sh
bootstrap/optware-bootstrap.ipk
bootstrap/wget.ipk
1216+1 records in
1216+1 records out
Backup your configuration settings, then type:
  rm -rf /volume1/@optware
  rm -rf /usr/lib/ipkg
This will remove all existing optware packages.

You must *reboot* and then restart the bootstrap script.

BusyBox v1.16.1 (2013-04-16 20:14:37 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation>

EDIT2:
Wat vervolgens dan weer niet lukt is het verwijderen van de bootstrap.
[cmd]
DiskStation>
DiskStation> rm syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
rm: can't remove 'syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh': No such file or directory[/cmd
Wat er mij op doet lijken dat ik dus in de verkeerde DIR bezig ben.
Maar waarom werkt chdir dan niet?

[ Voor 53% gewijzigd door Clifdon op 13-08-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Niet om lullig te doen, maar je problemen met je Synology NAS kan je die niet veel beter in een topic poneren dat over Synology's gaat? [Synology] Vraag en antwoord lijkt me bijvoorbeeld beter geschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 13:29
Geen matches
Ik denk dat als je dit wilt debuggen, dat enige basiskennis Linux wel zo handig is:
Directory listing opvragen, inclusief details, inclusief hidden files:
code:
1
ls -la

Opvragen wat de huidige directory is:
code:
1
pwd

Ga met die commando's zelf eens aan de slag om bovenstaande te debuggen. Bijvoorbeeld dat eerste stuk:
doe eerst eens:
code:
1
2
cd /
ls -la

... om te zien wat er zoal in je root staat en dan met name of je een 'volume1' directory hebt. Zo ja, ga dan die directory eens in en kijk wat je daar aantreft:
code:
1
2
cd volume1
ls -la

... zie je daar een directory '@tmp'?

Ik heb zelf geen Synology, dus kan niet heel direct helpen, maar met bovenstaande commando's kan je hier denk ik weer verder om hulp vragen (en er wat nuttige dingen bij leren... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Geen matches
@elevator
Je hebt helemaal gelijk!. Ik zat constant te proberen spotnet op die manier te installeren dat ik automatisch hier ben gaan posten. sorry, toch bedankt voor de hulp. Niet bij nagedacht dat ik hier helemaal verkeerd zit :$. Al krijg ik hier wel gepaste hulp (A)

Ik ga nog even na wat @vanaalten gemeld heeft. Misschien kom ik er daarmee uit.

Inderdaad ik zou graag wat nuttige dingen bijleren. 't is gebrek aan kennis maar geen gebrek aan interesse.

EDIT:

Nog even terugkomend op de hulp:
command cd lijkt goed te werken. Alles word netjes geinstalleerd op de juiste plekken. Ik ga op een ander forum verder proberen hulp te krijgen mbt het niet werken van ipkg. danku!

[ Voor 19% gewijzigd door Clifdon op 13-08-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
ik kan nu niet meer retrieven. bij een retrieve --retro --force krijg ik:

Retrieving 853854 till 854855 (parsed: 980, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 964, mod: 36, full: 2, total: 1001) in 2.66 seconds
Retrieving 854855 till 855856 (parsed: 1001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 978, mod: 22, full: 412, total: 1001)

SpotWeb v0.61.27.31 on PHP v5.3.24 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
Duplicate entry 'ZQvpjaQqUgFOeRcLmH54r@spot.net' for key 'idx_spotsfull_1'

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(111): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO spo...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(54): dbeng_abs->exec('INSERT INTO spo...', Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(192): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO spo...', Array)
#3 /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(442): dbeng_abs->batchInsert(Array, 'INSERT INTO spo...', '('%s', '%s', '%...', Array)
#4 /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(402): Dao_Base_Spot->addFullSpots(Array)
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(511): Dao_Base_Spot->addSpots(Array, Array)
#6 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(229): Services_Retriever_Spots->process(Array, 854855, 855856, 1376405544.2756)
#7 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(313): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(0, '1000')
#8 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(144): Services_Retriever_Base->perform()
#9 {main}

iemand die me advies kan geven?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
remcoXP schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:12:

Retrieving 853854 till 854855 (parsed: 980, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 964, mod: 36, full: 2, total: 1001) in 2.66 seconds
Retrieving 854855 till 855856 (parsed: 1001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 978, mod: 22, full: 412, total: 1001)

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(111): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO spo...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(54): dbeng_abs->exec('INSERT INTO spo...', Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(192): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO spo...', Array)
#3 /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(442): dbeng_abs->batchInsert(Array, 'INSERT INTO spo...', '('%s', '%s', '%...', Array)
#4 /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(402): Dao_Base_Spot->addFullSpots(Array)
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(511): Dao_Base_Spot->addSpots(Array, Array)
#6 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(229): Services_Retriever_Spots->process(Array, 854855, 855856, 1376405544.2756)
#7 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(313): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(0, '1000')
#9 {main}

Ik ben geen expert, maar zo te zien wil hij een post ophalen die al aanwezig is in je sql database en kan die niet wegschrijven. Even checken met phpmyAdmin en de betreffende record verwijderen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
remcoXP schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:12:

#9 {main}

Controleer je database eens op fouten dan wil ook nog wel eens helpen.
Paden zijn voor een Synolog Nas deze dus aanpassen naar jouw situatie.

code:
1
2
Inloggen met Putty
/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb

code:
1
2
3
4
5
Controleer een tabel van de database
check table spots;  <spots als voorbeeld>

Als er fouten zijn gevonden onderstaand uitvoeren
repair table spots;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Thanks Mike, maar het lijkt het niet te zijn. in de update van vandaag zie ik wel:

2013-08-14 02:01:02: Updating Spotweb

First update Spotweb self.
Git results:
From git://github.com/spotweb/spotweb
f410616..3595eb3 refactor -> origin/refactor
2 files changed, 2 insertions(+), 1 deletion(-)
Updated to the latest version!
Then wait untill the pull is completed
Start the database upgrade, to incorporate db changes
Upgrade-db results:

SpotWeb crashed

Database schema or settings upgrade failed:
Unknown system variable 'CHARACTER_SET'

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(29): dbeng_mysql->rawExec('SET CHARACTER_S...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php(99): dbeng_mysql->connect('localhost', 'spotweb', 'password', 'spotweb')
#2 /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php(32): Bootstrap->getDaoFactory()
#3 {main}
2013-08-14 02:01:19: Updating Spotweb ended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Geen matches
de laatste git update verhelpt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Oke ik had Spotweb draaiende maar wilde hem omzetten naar de betreffende newsnab server.

Ik had hiervoor de guide van patrick scholten gebruikt.

Nadat ik dit gedaan had werkte spotweb niet meer. Ik kan de webinterface niet meer bereiken:

''Brickman made a file you can download from his DropBox:
code:
1
wget -O /volume1/web/spotweb/.htaccess http://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_files/spotweb/htaccess.txt
''

code:
1
http://<nas_ip>/spotweb/api?t=c

De pagina is wel te vinden enkel is de pagina blanco.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen.

Ik ga er van uit de het de htaccess file is. Echter ligt het probleem misschien ergens anders.

Ik heb spotweb geinstalleerd via Martijn z'n package. Daarna de installatie afgerond doormiddel van
code:
1
http://192.168.2.110/spotweb/install.php

Hierna werkte de link naar de spotweb server.

Toen retrive gedaan (2 dagen lang) daar achteraan de htaccess file gedownload. In de tussentijd heb ik dus niet meer gecontroleerd of de spotweb page nog in tact was. Mij lijkt het alleen sterk dat het ophalen van spots en comments zorgt dat de php page leeg is.

EDIT:
Ok paar uur gezocht naar het probleem. 3 minuten nadat ik hier een post maak vind ik dat het vinkje 'PHP open_Basedir aanpassen' aanstond bij webservices op mn NAS. Blijkbaar dus geen probleem met spotweb.

Alsnog bedankt voor het meedenken. :') 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Clifdon op 17-08-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik hoorde iets over een refactored spotweb; wie gebruikt dat? Wat zijn de voordelen? Ikzelf gebruik deze: https://github.com/spotweb/spotweb.git

Waar vind ik deze nieuwe versie? En is deze nog wel volop in ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
smeerbartje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:23:
Ik hoorde iets over een refactored spotweb; wie gebruikt dat? Wat zijn de voordelen? Ikzelf gebruik deze: https://github.com/spotweb/spotweb.git

Waar vind ik deze nieuwe versie? En is deze nog wel volop in ontwikkeling?
Andere branch kiezen bij Spotweb
https://github.com/spotweb/spotweb/tree/refactor

De refactored is zover ik weet een testversie. Schijnt op zich goed te werken en is opnieuw opgebouwd en de werken is anders dacht ik. Maar blijft een testversie dus er kunnen altijd problemen in zitten.
Als je dat geen punt vindt gewoon proberen. Werkt alles naar behoren dan zou ik rustig wachten tot hij dit omzet naar de normale Spotweb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sinds gister een nieuwe Synology en daar vanochtend spotweb even op gestampt. Dat was in 5 minuten klaar en hij staat nu netjes alles binnen te halen - retrieve.php werkt in 1 keer. Ben ik op m'n vorige installatie zo lang mee bezig geweest en uiteindelijk werkte dat nog niet, maar nu is het geregeld :) Thx voor de hulp zo ver, soms is een schone installatie dus nodig als je niet linux-guru genoeg bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Ok thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Er word wel opgeroepen om die branch te gaan testen: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Ik wil ze beide naast elkaar draaien, in afzonderlijke tabellen. Welke checkout url moet ik nu hebben voor die refactored version? Ik snap dat GIT nog niet echt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij is het zo:

1. Maak een lege directory aan
2. Ga naar die directory toe
3. Type in: git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
4. Type in: git checkout -b refactor
5. Roep de 'install.php' van die directory op in je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Ok, dankje. En een "git pull" haalt daarna de updated voor de refactored fork op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zo, omgezet naar refactor, upgrade_db en migrate_cache gedaan, alles lijkt OK.
Retrieve.php geeft al wel meteen een crash... dus bij deze een bug report in GitHub gedaan! :)

Hopelijk snel opgelost, want momenteel werkt spotweb daardoor niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
hallo allemaal,ook ik heb nu spotweb op mijn nas(zfsguru) staan maar ik zit nog dat ik mijn db settingsinc.php nog ergens moet zetten.
Waar moeten die precies komen?
En hoe kan ik dat het makkelijkste ergens neer zetten.
Ik heb dit op de pagina van spotweb. zie plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/fqdi53fyt.png
En dit in mijn terminal.
[root@zfsguru /schijf1/zfsguru/services/9.1-006/sabnzbdplus/data/spotweb]# l
Crypt README.md lib templates
INSTALL favicon.ico locales tests
LICENSE images notifications.xml upgrade-db.php
Math index.php retrieve.php usenetservers.xml
Mobile_Detect.php install.php settings.php utils
NNTP js spotweb
[root@zfsguru /schijf1/zfsguru/services/9.1-006/sabnzbdplus/data/spotweb]#

[ Voor 3% gewijzigd door ikkeenjij36 op 24-08-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hoe kom je precies op die NAS? Vanaf een windows machine via PuTTY of zo? Heb je een texteditor (nano bijvoorbeeld) die je kan opstarten op die NAS? Indien je vanaf een windows machine er heen gaat, dan zou je het met copy/paste moeten kunnen kopieeren.

En die file, dbsettings.inc.php, moet in die directory waarvan je de inhoud liet zien. En je weet dat je het wachtwoord van je spotweb-user in je post hebt staan? Geen probleem als verder niemand erbij kan, maar als spotweb via het internet bereikbaar gaat zijn is het niet zo'n handig wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Geen matches
@vanaalten
Oke ja via een putty progje krijg ik acces tot de server.
Maar de vraag is hoe maak ik die file precies dan?
via comando mkdir?
Want zover ik begrijp maak ik dan een directory en dat zal niet werken neem ik aan?

[ Voor 2% gewijzigd door ikkeenjij36 op 24-08-2013 15:53 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Geen matches
Ik krijg de indruk dat je niet zo heel veel van Linux weet... ;)

Inderdaad NIET met mkdir. Je zal een text-editor moeten starten.
Probeer het commando
code:
1
nano dbsettings.inc.php
eens? 'nano' is nog een enigzins gebruikersvriendelijke text-editor. Het alternatief, dat hoogstwaarschijnlijk wel werkt, is
code:
1
vi dbsettings.inc.php

Copy&paste vanaf windows: je selecteert de tekst en doet ctrl-C zoals gewoonlijk, dan kan je in het putty-venster met de rechtermuistoets pasten.

Stel dat je dat voor-oorlogse programma 'vi' moet gebruiken:
code:
1
vi dbsettings.inc.php

dan: toets de 'i' om in edit-mode te komen,
Type je tekst in (of paste vanaf windows),
dan: druk 'escape' om in command-mode te komen,
type dan ":wq" (dus dubbele punt, w, q, zonder de quotes) om het bestand weg te schrijven.
(nee, vi is NIET gebruiksvriendelijk. Ik hoop dan ook dat 'nano' het doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Geen matches
Onder ZFSGuru is ee de standaard geïnstalleerde texteditor

Je moet dan dus in de commandpromt ee dbsettings.inc.php typen
Kopieer de gegevens uit de web setup in het bestand
Druk op esc. en kies leave editor daarna kan je kiezen voor save changes ;)

[ Voor 33% gewijzigd door MdBruin op 24-08-2013 16:50 . Reden: stukje ee editor toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Geen matches
ok gedaan en gelukt,hoe nu verder?
Ik heb het eens draaiend gehad op een syno nas maar das al ff geleden.
Hoe doe ik retrieven en hoe kom ik in de webgui?
In ieder geva;l heel erg bedankt voor jullie hulp tot nu toe?
Nou de retrieve opdracht is gelukt maar hij haalt niks binnen alleen o articles found zegt ie elke keer
Ik weet dat ik iets fout doe maar kom er niet achter wat.

[ Voor 27% gewijzigd door ikkeenjij36 op 24-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Geen matches
Is een beetje lastig om te zeggen of afstand maar welke modules heb je geïnstalleerd?

Je zou deze how-to eens kunnen volgen voor de installatie of de eventueel overgeslagen stappen alsnog te uitvoeren.
https://github.com/spotwe...-on-ZFSGuru-%28FreeBSD%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Ik heb net spotweb geinstalleerd op een cleane debian jessie server mbv apt-get install spotweb. Installatie verloopt vlekkeloos alleen kan ik spotweb niet bereiken.
Wanneer ik surf naar 192.168.1.12/spotweb (zoals beschreven in handleiding) krijg ik:
Not Found The requested URL /spotweb was not found on this server.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat jessie nu apache 2.4 installeert en hierbij een aantal significante wijzigingen zijn tov apache 2.2.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik aanpassen in de apache conf om het te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik draai het al maanden op Apache 2.4 en ben geen problemen tegen gekomen, daar hoeft het niet perse aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:12

Jimbolino

troep.com

Geen matches
Ik draai de laatste versie (via git) op mijn CentOS servertje, alleen kom niet door de wizard heen.

Mijn newsserver is die van @home, en ik heb geen problemen om (via telnet) in te loggen op de server.

De foutmelding die ik krijg:
Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

Iemand suggesties?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compboy100
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09-2015
raven22 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:50:
Ik heb net spotweb geinstalleerd op een cleane debian jessie server mbv apt-get install spotweb. Installatie verloopt vlekkeloos alleen kan ik spotweb niet bereiken.
Wanneer ik surf naar 192.168.1.12/spotweb (zoals beschreven in handleiding) krijg ik:
Not Found The requested URL /spotweb was not found on this server.

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat jessie nu apache 2.4 installeert en hierbij een aantal significante wijzigingen zijn tov apache 2.2.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik aanpassen in de apache conf om het te laten werken?
kijk naar je /etc/apache2/conf-enabled
daarin moet je link naar je spotweb.conf hebben. (als je spotweb op een ander plek heb dan /var/www)

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Wat is eigenlijk de tablestructuur bij jullie van Spotweb? Heb nog een installatie uit de begintijd, echter is bij mij het meeste InnoDB met een paar MyIsam tabellen. Klopt dit? (spots en sessions)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kom er maar niet aan uit wat ik verkeerd doe om spotweb dicht te timmeren.

.htaccess staat in de spotweb-directory en bevat het onderstaande (zo heb ik hem op mijn synology staan, ik probeer hem nu op een externe server afgeschermd te krijgen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
AuthUserFile /home/spotweb/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "pven.com"
AuthType Basic
Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from 1.2.3.4 #gecensureerd
Satisfy any
require user naampje
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

/home/spotweb/.htpasswd bestaat uiteraard.

Als ik spotweb laad, dan laadt hij meteen door zonder om een login te vragen. Wat zie ik over het hoofd?

Hmz, volgens mij moet ik verder in centos duiken, want als ik hem versimpel naar het onderstaande dan doet ie het nog steeds niet:
code:
1
2
3
4
5
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "pven.com"
AuthType Basic
require user naampje

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 29-08-2013 20:27 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Even een vraagje,

Sinds gisteren Spotweb op mijn Synology 412+ gezet door IPK package te installeren.
Via een handleiding de stappen voldaan.

Meteen gelukt en in Spotweb kon ik de spots meteen ophalen , nu volgende dag heeft hij niks meer binnengehaald en heb ik een taak aangemaakt

/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php

Maar het lijkt wel of de taak helemaal niks doet, even net via Putty ingelogd en hetzelfde commando uitgevoerd en hij update keurig alle spots iemand een idee waar het fout zit ?

Ook vraag ik me af waarom ik nu mijn poort nummer ( 5000) achter mijn IP (DNS) adres moet zetten om via de browser in je nas te komen.Sinds ik webservices aan heb gezet dien ik dit te doen.

• renzo4000
martijn24 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:34:
Even een vraagje,

Sinds gisteren Spotweb op mijn Synology 412+ gezet door IPK package te installeren.

Meteen gelukt en in Spotweb kon ik de spots meteen ophalen , nu volgende dag heeft hij niks meer binnengehaald en heb ik een taak aangemaakt

Maar het lijkt wel of de taak helemaal niks doet, even net via Putty ingelogd en hetzelfde commando uitgevoerd en hij update keurig alle spots iemand een idee waar het fout zit ?

Ook vraag ik me af waarom ik nu mijn poort nummer ( 5000) achter mijn IP (DNS) adres moet zetten om via de browser in je nas te komen.Sinds ik webservices aan heb gezet dien ik dit te doen.
Zal iets met rechten te maken hebben, de taak moet volgens mij als ROOT worden uitgevoerd. Overigens, waarom geen cronjob aanmaken? Dit staat ook beschreven in het spotwebtopic in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
pven schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:59:

Hmz, volgens mij moet ik verder in centos duiken, want als ik hem versimpel naar het onderstaande dan doet ie het nog steeds niet:
code:
1
2
3
4
5
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "pven.com"
AuthType Basic
require user naampje
Heb je in je site configuratatie ook aangegeven dat override toegestaan is/word?
Standaard staat dit uit en zal moeten worden aangezet om een .htaccess file uit te laten voeren.
Wat misschien beter is dat je voor je spotweb een apart stukje toevoegd in site configuratie zodat het een stuk veiliger is.
Bijv. wat ik heb toegepast bij apache 2.2 (wel natuurlijk wat aangepast ;) ) :

/etc/apache2/sites-available/default

<Directory /var/www/spotweb/>
Options Indexes FollowSymLinks Multiviews
AllowOverrride None
Order allow,deny
Allow from 192.168.1.0/24
</Directory>

Hiermee blokkeer je je webdirectory maar zorg je er tegelijkertijd voor dat bijv. een hacker jouw .htaccess bestand kan uitlezen om zo een gat te kunnen vinden ;)
Het klopt dat er geen deny from all in staat, als je dit toevoegd kan je namelijk problemen ondervinden met ip ranges. Het wordt nu zo uitgevoerd dat als er geen allow is dat wordt het automatisch een deny.

Apache 2.4 schijnt een stukje anders te werken en zou zover ik heb gelezen de configuratie in de httpd.conf hebben staan, maar hier heb ik nog geen ervaring mee

Uiteraard kan je ook in de configuratie zetten dat er om een login wordt gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
renzo4000 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:17:
[...]

Zal iets met rechten te maken hebben, de taak moet volgens mij als ROOT worden uitgevoerd. Overigens, waarom geen cronjob aanmaken? Dit staat ook beschreven in het spotwebtopic in de startpost.
Het is al gelukt ik moest even via putty upgrade php draaien en daarna retrieve php.
Nu haalt hij keurig elke uur de spots binnen( script taakplanner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Geen matches
Ik heb van de week een crontab toegevoegd om de spots automatisch te retrieven. Dit gaat verder zonder problemen.

Echter, ik merk dat de om de een of andere reden de spots automatisch op "Mark as read" gaan.
Dat de counters verloren gaan maakt me niet zoveel uit, is lastig, maar dat de nieuwe spots niet meer dik gedrukt zijn is enorm irritant.

Is er ergens nog een setting dit zegt dat hij maar X retrieves als nieuw ziet? Dus bijvoorbeeld laatste 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mirx_NL schreef op zondag 01 september 2013 @ 08:34:
Ik heb van de week een crontab toegevoegd om de spots automatisch te retrieven. Dit gaat verder zonder problemen.

Echter, ik merk dat de om de een of andere reden de spots automatisch op "Mark as read" gaan.
Dat de counters verloren gaan maakt me niet zoveel uit, is lastig, maar dat de nieuwe spots niet meer dik gedrukt zijn is enorm irritant.

Is er ergens nog een setting dit zegt dat hij maar X retrieves als nieuw ziet? Dus bijvoorbeeld laatste 2?
Kijk eens in Spotweb bij Configuratie --> Voorkeuren Wijzigen --> Tab Algemeen en dan vinkje bij
Nieuwe Spots tellen in de lijst met filters

Moet zeggen dat het voorheen prima werkte maar nu ook al maanden niet meer lekker. Lijkt wel of hij alleen kijkt naar de laatste retrieve ipv alles sinds de laatste keer starten van Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
martijn24 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:34:
Even een vraagje,

Als de taak om wat voor reden blijft hangen kun je hem vriendelijk verzoeken toch opnieuw te beginnen door 'm te starten met --force achter je commando. Ik heb hem ook zo in de taakplannen opgenomen en dat gaat prima. Als ie goed heeft gedraaid doet het niets extra's, als ie is blijven hangen kill je hem en start ie opnieuw. In het begin wilde die bij mij ook vaak niet.

Ik zou overigens niet per se elk uur retrieve.php draaien, maar ik draai hem om de 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
retrieve.php moet je echt niet zomaar met de --force optie starten, dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Geen matches
elevator schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:52:
retrieve.php moet je echt niet zomaar met de --force optie starten, dat is vragen om problemen.
Welk alternatief heb je als ie niet meer start omdat ie loopt, maar niets meer doet dan?
En welke problemen vraag je dan om? Bij mij werkt het tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

elevator schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:54:
Volgens mij is het zo:

1. Maak een lege directory aan
2. Ga naar die directory toe
3. Type in: git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
4. Type in: git checkout -b refactor
5. Roep de 'install.php' van die directory op in je browser.
stap3/4:
code:
1
git clone -b refactor https://github.com/spotweb/spotweb.git

werkte bij mij beter: geen merge conflicten, stap 4 mag dan weg

Stap 5 kun je overslaan bij een upgrade: de dbsettings.inc.php kopieëren en
Stap 6 na achter elkaar: upgrade-db / migrate-cache / db-upgrade te draaien werkte het

[ Voor 4% gewijzigd door HeyDude op 02-09-2013 13:27 . Reden: stap 6 toegevoegd ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geen matches
NiGeLaToR schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:01:
[...]

Welk alternatief heb je als ie niet meer start omdat ie loopt, maar niets meer doet dan?
En welke problemen vraag je dan om? Bij mij werkt het tot nu toe prima.
Sowieso zou het niet nodig moeten zijn om een --force te gebruiken, als nog loopt is ie gewoon weg nog niet klaar. Ik heb mijn retrieve via een crontab om het uur staan en dat levert geen problemen op. Als hij langer loopt dan een uur moet je het probleem ergens anders zoeken, wellicht bij je usenet provider of instellingen daarvan. Je loopt het "risico" dat je op deze manier posts mist in je database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
renzo4000 schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:21:
[...]

Sowieso zou het niet nodig moeten zijn om een --force te gebruiken, als nog loopt is ie gewoon weg nog niet klaar. Ik heb mijn retrieve via een crontab om het uur staan en dat levert geen problemen op. Als hij langer loopt dan een uur moet je het probleem ergens anders zoeken, wellicht bij je usenet provider of instellingen daarvan. Je loopt het "risico" dat je op deze manier posts mist in je database.
Wellicht is dit iets wat mee kan spelen; stel:
- je download met 10 sessies, alle 10 worden gebruikt voor een download
- spotweb draait een retrieve, dit zal niet gaan, newsserver is druk
- ding blijft hangen maar haalt niets op

Heb wel dat een nzb af en toe leeg is, dus wellicht heb je wel gelijk, dunno of dat daar door komt, heb het bij online nzb's ook regelmatig. Geef takedown maar de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
NiGeLaToR schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:33:
[...]

Wellicht is dit iets wat mee kan spelen; stel:
- je download met 10 sessies, alle 10 worden gebruikt voor een download
- spotweb draait een retrieve, dit zal niet gaan, newsserver is druk
- ding blijft hangen maar haalt niets op

Heb wel dat een nzb af en toe leeg is, dus wellicht heb je wel gelijk, dunno of dat daar door komt, heb het bij online nzb's ook regelmatig. Geef takedown maar de schuld.
M.i. moet je op z'n minst 1 draadje vrij laten van je usenetprovider zodat deze ten allen tijden gebruikt kan worden voor het ophalen van posts. Uiteraard zijn takedowns die soms voor problemen zorgen, maar een lege nzb ken ik niet. Let wel op dat sommige posters niet direct een nzb koppelen maar verwijzen naar een alternatieve wijze op een nzb binnen te halen. Maar nogmaals, --force zou ik niet gebruiken als standaard maar als jij geen problemen ondervind d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
NiGeLaToR schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:01:
Lost zichzelf op. De --force melding wil zeggen dat retrieve.php de laatste 'x' minuten nog actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
MikeOO schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:09:
[...]

Kijk eens in Spotweb bij Configuratie --> Voorkeuren Wijzigen --> Tab Algemeen en dan vinkje bij
Nieuwe Spots tellen in de lijst met filters

Moet zeggen dat het voorheen prima werkte maar nu ook al maanden niet meer lekker. Lijkt wel of hij alleen kijkt naar de laatste retrieve ipv alles sinds de laatste keer starten van Spotweb.
Bedankt voor het meedenken. Inmiddels werkt het weer. Had het vinkje "
Automatic mark spots as read after each visit?" per ongeluk aangezet. Niet direct aan gedacht, omdat 's ochtends de spots vanaf 5AM wel nog als nieuw stonden, en ik 's nachts nu niet bepaald nog een keer ingelogd had. Dus daar zal nog iets van een timer / time-out ofzo opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
Geen matches
zijn er meer mensen die news.kpn.nl als header server gebruiken en spots missen?
(buggy staat aangevinkt)

[ Voor 13% gewijzigd door Webjunkie op 03-09-2013 12:27 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Geen matches
Webjunkie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:27:
zijn er meer mensen die news.kpn.nl als header server gebruiken en spots missen?
(buggy staat aangevinkt)
Probeer anders een keer de retrieve te draaien met --retro optie. Die zal normaal gesproken de gaten opvullen als deze uiteraard nog bestaan op de server.
retrieve.php --retro

Nu zullen news servers van provider eerder dingen missen en de retentie is ook vaak laag tov een payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
hmm.. misschien dat ik 'm 1 of 2 x per dag dan maar met --retro laat retrieven.. voor de zekerheid :)

edit: alhoewel.. het duurt best een nbehoorlijke tijd met retro.

trouwens, met handmatig ophalen, kwam ik trouwens deze error tegen.
PHP Notice: Undefined index: rsa_keys in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 53

iemand een idee?

[ Voor 55% gewijzigd door Webjunkie op 04-09-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:21:
hmm.. misschien dat ik 'm 1 of 2 x per dag dan maar met --retro laat retrieven.. voor de zekerheid :)

edit: alhoewel.. het duurt best een nbehoorlijke tijd met retro.

trouwens, met handmatig ophalen, kwam ik trouwens deze error tegen.
PHP Notice: Undefined index: rsa_keys in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 53

iemand een idee?
Het is eigenlijk nergens voor nodig om --retro te doen, duurt lang en met een gewone retrieve vult de database zichzelf ook wel, als je eenmaal bij bent dan is retrieven ook niet meer zo lang. (weet trouwens niet hoever terug in de tijd je retrieved?)

Voor die laatste error zou je een keer upgrade-db.php kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Webjunkie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:27:
(buggy staat aangevinkt)
Het is algemeen bekend dat het beter is een Payserver te nemen, gratis server's of die je van je provider zijn niet betrouwebaar en geven doorgaans meer problemen.

Dus neem een abbo van een paar euries, scheelt een hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
spotweb en SABNZBD geïnstalleerd en draait prima totdat ik meerdere spots wil gaan selecteren. Dan komt de eerste geselecteerde in SAB terecht en download dan prima. Maar de tweede, en de volgende willen gewoon niet altijd in SAB terecht komen totdat de volledige download binnen is, en dan kan ik wel de volgende weer in de download zetten.

Wat moet ik doen om wel meerdere tegelijk in de download list te krijgen van SAB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Gamma_ed schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:51:
spotweb en SABNZBD geïnstalleerd en draait prima totdat ik meerdere spots wil gaan selecteren. Dan komt de eerste geselecteerde in SAB terecht en download dan prima. Maar de tweede, en de volgende willen gewoon niet altijd in SAB terecht komen totdat de volledige download binnen is, en dan kan ik wel de volgende weer in de download zetten.

Wat moet ik doen om wel meerdere tegelijk in de download list te krijgen van SAB?
Je selecteert dus meerdere, door vinkje te zetten en klikt dan op bovenaan op Download X Spots? Dat werkt hier perfect :) Alleen vraagt hij mij dan een bestand op te slaan, denk dat, dat aan mijn instellingen ligt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Geen matches
Satom schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:34:
[...]
Je selecteert dus meerdere, door vinkje te zetten en klikt dan op bovenaan op Download X Spots? Dat werkt hier perfect :) Alleen vraagt hij mij dan een bestand op te slaan, denk dat, dat aan mijn instellingen ligt. :9
Ik heb in de meeste rechtse kolom een sab icoontje, met een groene download pijl. als ik die aanklik komt de spot per direct in sab terecht en gaat het dus downloaden. Maar ik wil meerdere aan kunnen klikken die dan in de download list van sab komen te staan.

Download spots komt te voorschijn als je een vinkje hebt gezet, klink dan download x spots aan...en krijg dan vervolgens deze melding ERRORAuthentication rejected [response: "Authentication Failed"] [response: ""]

Moet ook zeggen dat git pull bij mij niet werkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Gamma_ed op 07-09-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:43:
[...]
Het is algemeen bekend dat het beter is een Payserver te nemen, gratis server's of die je van je provider zijn niet betrouwebaar en geven doorgaans meer problemen.

Dus neem een abbo van een paar euries, scheelt een hoop gezeik.
een abo alleen voor de headers vind ik een beetje zonde.
m'n payserver geeft maar 8 threads, vandaar dat ik kpn gebruik voor de headers.
retentie moet geen probleem zijn omdat ik elk kwartier retrieve.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:41:
[...]
Het is eigenlijk nergens voor nodig om --retro te doen, duurt lang en met een gewone retrieve vult de database zichzelf ook wel, als je eenmaal bij bent dan is retrieven ook niet meer zo lang. (weet trouwens niet hoever terug in de tijd je retrieved?)
met retro?
geen idee.. ik heb gewoon php retrieve.php --retro gedaan :)
retentie staat in spotweb iig ingesteld op 1500 dagen.
Voor die laatste error zou je een keer upgrade-db.php kunnen draaien.
ik heb al sinds de eerste dagen van spotweb een cronjob draaien die elke ochtend een git pull doet en daarna upgrade-db.php draait.
heeft weinig zin meer denk ik want er zijn volgens mij niet zo veel updates meer ;)
maar, de database zal zeker up2date zijn :)

ik zal 's kijken of ik ergens wat threads kan lenen voor de headers of dat er een betrouwbaardere gratis header server te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Geen matches
Gamma_ed schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:59:
[...]

Ik heb in de meeste rechtse kolom een sab icoontje, met een groene download pijl. als ik die aanklik komt de spot per direct in sab terecht en gaat het dus downloaden. Maar ik wil meerdere aan kunnen klikken die dan in de download list van sab komen te staan.

Download spots komt te voorschijn als je een vinkje hebt gezet, klink dan download x spots aan...en krijg dan vervolgens deze melding ERRORAuthentication rejected [response: "Authentication Failed"] [response: ""]

Moet ook zeggen dat git pull bij mij niet werkt...
SABNZBD deleted en opnieuw geinstalleerd, dat werkt voor mijn probleem

• smeerbartje
Ik heb onderstaande mail gekregen van Eweka; zou ik nu ook iets met m'n spotweb install moeten doen? Ik maak géén gebruik van de refactored variant.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/EWEKA%20mail.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de koppeling naar SABnzbd?

Dit heeft altijd prima gewerkt, sinds de laatste weken wordt er niks meer doorgestuurd naar SABnzbd als er op het groene vinkje wordt geklikt. Er wordt verder ook geen foutmelding gegeven.

Het enige wat ik kan bedenken is dat dit door de update kan komen naar SABnzbd 0.7.16
SickBeard en CouchPotato blijven overigens wel goed werken naar SABnzbd.

edit: De oplossing al gevonden. Snap niet helemaal waarom het nu wel goed werk maar bij de instellingen heb ik de keuze gemaakt voor: Roep SABnzbd aan via de users` browser i.p.v. Roep SABnzbd aan via HTTP door SpotWeb.

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn085 op 01-10-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Webjunkie schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:38:

ik zal 's kijken of ik ergens wat threads kan lenen voor de headers of dat er een betrouwbaardere gratis header server te vinden is.
bij XSusenet kan je een lifetime 1Mbit (2x) draadje krijgen ...

Geven een retentie van 900 dagen, maar mijn ervaring is 30 á 45 dagen, vanwege de doorstroming in de groepen.
Dus voor headers icm spotweb zou het moeten lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Bedankt voor de tip! :)
De retentie van hun free account is 10 dagen, maar klopt het dat de header server in principe alleen voor het retrieve script wordt gebruikt? Want dan zou dat voldoende zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geen matches
--MeAngry-- schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:58:
Bedankt voor de tip! :)
De retentie van hun free account is 10 dagen, maar klopt het dat de header server in principe alleen voor het retrieve script wordt gebruikt? Want dan zou dat voldoende zijn.
Feitelijk moet je dus 1x zorgen dat je een database hebt opgebouwd van de afgelopen 1000 dagen en dan kan je daarna prima of met een retentie van 10 dagen voor het binnenhalen van de headers (je bent dan tenslotte "bij"). Echter voor het downloaden van bestanden ouder dan 10 dagen zal je een goede nieuwsserver moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Ja, ik heb een goede newsserver, maar het is altijd handig om er een extra te hebben om up to date te blijven. Ik heb het nu zo ingesteld en het lijkt prima te werken.
Ik had mijn database dus al wel eerst adhv een fatsoenlijke server opgebouwd.

Ondanks de 1 Mbit beperking lijkt XS wel sneller headers door te geven dan m'n payserver. :o

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-10-2013 15:16 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
Ik ben sinds vandaag over gestapt van Apache2 naar Nginx op mijn Xubuntu machine. PHP loopt via PHP-FPM. Ik probeer hierop Spotweb aan de praat te krijgen, ben voor 90% geslaagd :)

Wanneer ik met mijn browser ga naar http://192.168.X.X/spotweb/api?t=c, dan zie ik geen XML, maar download mijn browser een bestand wat hij api noemt. Zelfde gebeurd als ik naar http://192.168.X.X/spotweb/install.php ga, dan download hij install.php

Ik denk dat ik ergens een foutje heb gemaakt, maar kan het niet vinden. Heeft iemand de gouden tip?

Ik was vergeten in de zonefile van Nginx aan te geven wat hij eigenlijk met PHP files moest doen. Oeps }:O

Heb het volgende toegevoegd aan de zonfile in /sites-enabled

code:
1
2
3
4
5
6
7
location ~ \.php$ {
        include /etc/nginx/fastcgi_params;
        fastcgi_pass unix:/var/run/php5-fpm.sock;

# The next two lines should go in your fastcgi_params
        fastcgi_index index.php;
        fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name;

Nu krijg ik alleen een 403 op http://192.168.X.X/spotweb... Weer even verder zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door Muncher op 03-10-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Heb inmiddels weer spot-web geinstalleerd via github (master file gedownload). Install.php gedraaid en alles goed ingesteld. retrieve.php draait als een zonnetje. Nu krijg ik alleen de volgende melding als ik de web pagina probeer te open:
There is an error in your ownsettings.php

No databasesettings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotwe...equently-asked-questions/ first
Ik heb al even lopen zoeken, maar overal zie ik dat ownsettings.php al enige tijd niet meer gebruikt wordt. Waarom vraagt hij er dan nog naar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ge-flopt schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:54:
Heb inmiddels weer spot-web geinstalleerd via github (master file gedownload). Install.php gedraaid en alles goed ingesteld. retrieve.php draait als een zonnetje. Nu krijg ik alleen de volgende melding als ik de web pagina probeer te open:

[...]

Ik heb al even lopen zoeken, maar overal zie ik dat ownsettings.php al enige tijd niet meer gebruikt wordt. Waarom vraagt hij er dan nog naar?!
Probeer het eens zoals bij de FAQ staat vermeld onder
I have upgraded Spotweb but now i get an error about needing to run "install.php"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Geen matches
Daar staat in dat ik of install.php moet draaien (al gedaan) of met het handje dbsettings.inc.php moet aanmaken, en die heb ik ook al aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
Zo gister eindelijk Spotweb op de synology aan de praat gekregen, werkt super :D.
Enig wat niet wil werken is de automatische database update.
Ik had de volgende regel toegevoegd aan de taakplanner maar er gebeurd niks:

volgens mij bestaat de map /usr/bin/php ook niet.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

m-buurman

hmmm...coffee!!

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:04:
Zo gister eindelijk Spotweb op de synology aan de praat gekregen, werkt super :D.
Enig wat niet wil werken is de automatische database update.
Ik had de volgende regel toegevoegd aan de taakplanner maar er gebeurd niks:

volgens mij bestaat de map /usr/bin/php ook niet.
Werkt inderdaad niet via de taakplanner, je zal handmatig een cronjob aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Geen matches
m-buurman schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:53:
[...]

Werkt inderdaad niet via de taakplanner, je zal handmatig een cronjob aan moeten maken.
ow, dat had ik gevonden op het synology forum in een post van de SPK maker (link)

Eens zoeken wat cronjob is, nog niet van gehoord.

EDIT: Het lijkt nu wel te werken, na een restart van de NAS.

EDIT2: Toch niet hij heeft 1x geupdate daarna niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyrus The Virus op 04-10-2013 15:10 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Geen matches
Hij geeft het volgende aan als ik het via SSH doe:

retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning.

Elke keer als ik de NAS herstart runt hij het script daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 10:28
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:54:
Hij geeft het volgende aan als ik het via SSH doe:

retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning.

Elke keer als ik de NAS herstart runt hij het script daarna niet meer.
Bekijk de howto van Brickman eens : http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb spotweb geinstalleerd i.c.m. SABnzbd op een Synology DS713+.
Spotweb draait prima en SABnzbd ook. Maar ik krijg maar niet de download knop te voorschijn in spotweb.
De api van SABnzbd werkt wel gewoon, aangezien ik in Spotweb wel de wachtrij van SABnzbd kan zien. Hebben jullie nog een paar tips voor me?

Ben de hele avond al aan het puzzelen en allerlei oplossingen aan het uitproberen, maar tot nu toe heeft nog niks geholpen.. :-( Ik kom er niet uit... Ik Heb meerdere fora's doorgespit, maar mijn antwoord stond er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Zijn je spots wel enigszinds recent? Hele, hele oude spots hebben geen download knop namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Ik heb dit forum door zitten lezen want ik krijg steeds van die wazige releases bij Couchpotato van films en/of ik vind op sommige sites films die al lang uit zijn (met nederlandse ondertiteling) maar die in couchpotato nog niet voorkomen (en ja ik heb een betaalde nieuwsgroep).. Dus ik dacht ik ga over op spotweb zodat ik een filter kan toevoegen voor mijn favoriete spotters hannes3 en inge2222.

Het punt is echter. Ik heb een mac en ik weet eerlijk gezegd niet echt goed hoe ik moet beginnen en of ik het uberhaupt op een mac kan installeren en nu lees ik ook over Newznab dat dat wel op een mac kan (een uitleg op http://forums.sabnzbd.org...cc9de10d2bbe1775006bb074d). Is dit hetzelfde principe als Spotweb of toch weer net iets anders?

Alvast bedankt:)

Oh en als de link niet geplaatst mag worden, sorry daarvoor..

[ Voor 21% gewijzigd door willem1509 op 05-10-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

gisteren spotweb op een nas geinstalleerd maar wat een bagger ik heb de eerste keer date opgehaald en dat is prima . maar nu kan ik geen nieuwe data ophalen . als ik retrieve doe komt er gewoon nix bij. de laatste spot is van 12 uur geleden ofzo. hoe kan dat ,?

[ Voor 18% gewijzigd door style2k op 06-10-2013 13:28 ]

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 19:16

Caveman

whahoehaha

style2k schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:12:
gisteren spotweb op een nas geinstalleerd maar wat een bagger ik heb de eerste keer date opgehaald en dat is prima . maar nu kan ik geen nieuwe data ophalen . als ik retrieve doe komt er gewoon nix bij. de laatste spot is van 12 uur geleden ofzo. hoe kan dat ,?
Als je hem op 25 zet dan scrollt die niet, hoger wel.... als je dat zou willen dan moet je in de template die je gebruikt wat wijzigen.

retrieve: bij de instellingen staan wat tips als die niet goed werkt. bv. van 1000 naar 500 zetten ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 06-10-2013 13:33 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

Geen matches
het werkt gewoon voor geen meter ik krijg gewoon geen nieuwe spots binnen heb al echt vanalles geprobeerd maar als ik retrieve druk zegt die nieuwe spots retrieved en dan gaat die weer laden etc want een nas is nu eenmaal niet supper snel en daarna is het weer hetzelfde geen nieuwe spots te bekennen .

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 19:16

Caveman

whahoehaha

style2k schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:10:
het werkt gewoon voor geen meter ik krijg gewoon geen nieuwe spots binnen heb al echt vanalles geprobeerd maar als ik retrieve druk zegt die nieuwe spots retrieved en dan gaat die weer laden etc want een nas is nu eenmaal niet supper snel en daarna is het weer hetzelfde geen nieuwe spots te bekennen .
Mja, heb je al eens een handmatige retrieve geprobeert ? Met putty oid inloggen op je nas en dan vanuit de spotweb map het commando /usr/bin/php retrieve.php geven. Dan kun je precies zien wat er gebeurt.
/usr/bin/php geld voor een synology, bij een andere nas kan het zo zijn dat php ergens anders staat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Geen matches
wat je kan doen is --force toevoegen, dat hielp bij mij ook. Bij mij lijkt het nu allemaal te werken ook de automatische update. En heb eigenlijk niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

Ik heb spotweb ook werkend gekregen op een Synology.

Helemaal blij dat het werkt echter viel mij op dat mijn user account ingelogd blijft.

Aangezien het ook extern te bereiken valt vind ik dit geen goed idee. Is dit makkelijk te herstellen? Ik neem aan dat het afgevangen is. Ik heb al gekeken maar zelfs als ik klik op log out, blijf ik ingelogd?

[ Voor 68% gewijzigd door Quakie op 06-10-2013 20:24 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Quakie schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:21:
Ik heb spotweb ook werkend gekregen op een Synology.

Helemaal blij dat het werkt echter viel mij op dat mijn user account ingelogd blijft.

Aangezien het ook extern te bereiken valt vind ik dit geen goed idee. Is dit makkelijk te herstellen? Ik neem aan dat het afgevangen is. Ik heb al gekeken maar zelfs als ik klik op log out, blijf ik ingelogd?
Misschien heb je bij het aanloggen voor "wachtwoord onthouden" gekozen? Browser gegevens wissen? Of even proberen met een andere browser, of vanaf een andere pc en ipadres even proberen om er zeker van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Geen matches
Die vraag is mij niet gesteld. Ik heb het op meerdere apparaten getest.
Op alle apparaten kom ik er zo in.
Het is echt "gelockt".

[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 07-10-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij de configuratie van spotweb, welk soort systeem heb je gekozen?

als je een open systeem hebt gemaakt, dan kun je inderdaad als anonieme gebruiker "inloggen". bij een gesloten systeem kom je er alleen in met een gebruikersnaam en password.

Ik heb zelf ook een vraagje:
Ik heb voor 1 filter een prowl notificatie ingesteld, nu krijg ik wanneer er een nieuwe spot in dat filter is netjes een berichtje in de trend van "er zijn X nieuwe spots in Filter Y". Kan ik ook per spot een berichtje krijgen, met de titel van de spot. bijvoorbeeld "in filter Y is spot "naamvanpost.x264.nlsub" gepost" ?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Geen matches
Quakie schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:43:
Die vraag is mij niet gesteld. Ik heb het op meerdere apparaten getest.
Op alle apparaten kom ik er zo in.
Het is echt "gelockt".
Dat heb ik dus ook, en ik had toch gesloten system gekozen bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Geen matches
hier hetzelfde, echt een gesloten systeem gekozen. User met sterke wachtwoord aangemaakt. Ik kan echt niet uitloggen of inloggen.

oke, op zich kunnen ze er vrij weinig mee, maar het is ook gelinkt aan sabnzbd. in theorie zou dus iedereen mijn wachtrij kunnen vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
willem1509 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:29:
Ik heb dit forum door zitten lezen want ik krijg steeds van die wazige releases bij Couchpotato van films en/of ik vind op sommige sites films die al lang uit zijn (met nederlandse ondertiteling) maar die in couchpotato nog niet voorkomen (en ja ik heb een betaalde nieuwsgroep).. Dus ik dacht ik ga over op spotweb zodat ik een filter kan toevoegen voor mijn favoriete spotters hannes3 en inge2222.

Het punt is echter. Ik heb een mac en ik weet eerlijk gezegd niet echt goed hoe ik moet beginnen en of ik het uberhaupt op een mac kan installeren en nu lees ik ook over Newznab dat dat wel op een mac kan (een uitleg op http://forums.sabnzbd.org...cc9de10d2bbe1775006bb074d). Is dit hetzelfde principe als Spotweb of toch weer net iets anders?

Alvast bedankt:)

Oh en als de link niet geplaatst mag worden, sorry daarvoor..
Iemand?
Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.