Die simkaart wordt pas actief als je hem geactiveerd en zal als je nieuwe abonnement nog niet is in gegaan zijn gewoon gelden voor je oude abonnement. Als je zeker wil weten dat het de goede simkaart is kan je altijd de klantenservice even bellen om te controleren of de goede simkaart in het systeem staat en dan kunnen ze hem gelijk voor je activeren hoef je dat niet via dat onding van een hi website te doen.HyperioN schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:28:
Vraagje..
Ik heb dus bij Hi besteld, de Lumia in combinatie met een verlenging.
Mijn contract loopt t/m 29 december. Mijn nieuwe abonnement gaat dus 30 december in.
Nu krijg ik bij mijn bestelling dus een Micro-SIM-kaartje. Maar deze is denk ik gekoppeld aan mijn nieuwe abonnement? Of gaat dat direct over en kan ik het Micro-SIM-kaartje direct gebruiken?
Anders moet ik namelijk mijn huidige SIM-kaart gaan verknippen en daar ben ik een beetje huiverig voor tbh.
Ik heb hem dus bij Vodafone nu in de bestelling staan. Maar iedereen zegt de hele tijd slechte dingen over een branded toestel. Wat is er mis mee? Je ziet enkel even een Vodafone logo aan het begin toch? Voor de rest is het toch hetzelfde?
Waarschijnlijk krijg je toekomstige updates pas, als vodafone deze heeft getest en goedgekeurd.QErikNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:50:
Ik heb hem dus bij Vodafone nu in de bestelling staan. Maar iedereen zegt de hele tijd slechte dingen over een branded toestel. Wat is er mis mee? Je ziet enkel even een Vodafone logo aan het begin toch? Voor de rest is het toch hetzelfde?
Je moet er niet van opkijken, als je een update bv een maand later pas krijgt, dan de unbranded toestellen.
Waarom is het zo erg om een update iets later te krijgen? Of is dat een kwestie van hebbe, hebbe, hebbe. Het toestel werkt gewoon al goed.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Is van persoon tot persoon. De update kan iets tot heel veel weken later komen. Als er een update is, wil ik niet afhankelijk zijn van een telco. Daarnaast kan je typische branding dingen tegen komen zoals initieel de koppeling van de zoek knop met Vodafone360.Telfordia schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:41:
Waarom is het zo erg om een update iets later te krijgen? Of is dat een kwestie van hebbe, hebbe, hebbe. Het toestel werkt gewoon al goed.
Ik heb nu bijvoorbeeld nog de N97. Daar heb je bij bepaalde productnummers dat je meer dan een maand moet wachten op updates voor bugs of nieuwe features t.o.v. andere mensen. Zo'n beetje niemand heeft nog geduld en helemaal niet als je buurman met dezelfde telefoon wel al die update heeft voor Nokia Drive waarmee hij geen internet connectie meer nodig heeft bij afwijken van de route.Telfordia schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:41:
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat Vodafone bepaalde updates helemaal niet uitbrengt en dat is toch altijd een beetje jammer.
Kortgezegd heeft een gebruiker eigenlijk geen enkele baat bij een branded toestel. Het biedt enkel nadelen.
En tja voor de één zijn die nadelen niet boeiend, voor de ander wel. Voordelen heeft het in ieder geval sowieso niet.
En tja voor de één zijn die nadelen niet boeiend, voor de ander wel. Voordelen heeft het in ieder geval sowieso niet.
[ Voor 35% gewijzigd door joblamie op 18-11-2011 10:13 ]
Dat over de NOkia drive is onzin. Dat is een app en daar krijgt iedereen tegelijkertijd een update van.WaSteiL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:57:
[...]
Ik heb nu bijvoorbeeld nog de N97. Daar heb je bij bepaalde productnummers dat je meer dan een maand moet wachten op updates voor bugs of nieuwe features t.o.v. andere mensen. Zo'n beetje niemand heeft nog geduld en helemaal niet als je buurman met dezelfde telefoon wel al die update heeft voor Nokia Drive waarmee hij geen internet connectie meer nodig heeft bij afwijken van de route.
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat Vodafone bepaalde updates helemaal niet uitbrengt en dat is toch altijd een beetje jammer.
Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat Vodafone debiel doet en er langer over doet om de update te testen. Maar uit Mango is gebleken dat deze bijna door alle providers tegelijkertijd is getest en doorgevoerd. In de toekomst zal het uiteindelijk meevallen als je een branded toestel hebt.
En nee Vodafone mag niet een update nooit uitbrengen. MS heeft met telco's duidelijke afspraken gemaakt dat updates hoe dan ook doorgevoerd worden. Als je de ene update tijdelijk blokkeert als Telco (alleen met goede reden), dan krijg je als consument de update daarna gegarandeerd zonder tussenkomst van de Telco inclusief alle updates die je nooit hebt ontvangen.
Unbranded is natuurlijk makkelijker en geeft geen gezeik, maar als je geduld hebt en het allemaal niet zo snel hoeft dan is branded een prima oplossing. Vooral als je naar de prijzen kijkt.
[ Voor 21% gewijzigd door Relief2009 op 18-11-2011 10:29 ]
Eeens, want als volgend jaar WP8 komt zal je zien dat mensen die meteen updaten compatibiliteitsproblemen hebben met apps. Daarnaast zit Microsoft er met zijn neus op dat de updates snel verlopen, dus die zal providers goed pushen.Telfordia schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:41:
Nog een vraagje, in alle gevallen is het toestel simlockvrij toch?
Verwijderd
Afgelopen jaar heeft uitgewezen dat Telco's 1 update mogen uitstellen.Relief2009 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:15:
[...]
En nee Vodafone mag niet een update nooit uitbrengen. MS heeft met telco's duidelijke afspraken gemaakt dat updates hoe dan ook doorgevoerd worden. Als je de ene update tijdelijk blokkeert als Telco (alleen met goede reden), dan krijg je als consument de update daarna gegarandeerd zonder tussenkomst van de Telco inclusief alle updates die je nooit hebt ontvangen..
Met een branded telefoon kan je 1 update achter komen te liggen.
Let op het woordje KAN. In de praktijk is gebleken dat er ongeveer een maand tussen kan zitten, niet een hele update (een half jaar).
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik zie ook niet in waarom telecom bedrijven een update willen uitstellen - ik bedoel, ze willen de klant te vriend houden, en klanten gaan weg als dit soort dingen niet op orde zijn.
Omdat ze zelf willen testen?QErikNL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:47:
Ik zie ook niet in waarom telecom bedrijven een update willen uitstellen - ik bedoel, ze willen de klant te vriend houden, en klanten gaan weg als dit soort dingen niet op orde zijn.
Verwijderd
Precies. Je zag dan ook vaak een kleine update na een grote update.PaT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:43:
Let op het woordje KAN. In de praktijk is gebleken dat er ongeveer een maand tussen kan zitten, niet een hele update (een half jaar).
De uitstel van een telco is ook niet om gebruikers te pesten, maar een extra tijd kostende (administratieve) actie + controle op hun eigen telco software.
nope, ik heb de mijne gisteren gaan halen..joblamie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:12:
De The Phone House prijs van 479 geldt alleen online. In fysieke winkels blijft het 499.
De prijs stond idd nog op 499, maar na mijn uitleg dat ie online pas 20 euro goedkoper was geworden issie gaan rondbellen, en de prijswijziging was idd nog niet doorgevoerd, maar gingen ze meteen doen..
dus beetje later heb ik 'm meegekregen voor 479 euro in de phonehouse van Venray (fijne verkopers btw
Dus ze gaan er vanuit dat de update niet goed is? Vreemd argument.
tnx, lijst geupdate!fewips schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:36:
[...]
nog een goeie shop (als de voorraad binnenkomt):
http://www.gigavolt.nl/Nokia-Lumia-800-Black-n1115m1307
449,00 http://www.gigavolt.nl/Nokia-Lumia-800-Black-n1115m1307
449,00 http://www.vodafone.nl/sh.../nokia-lumia/sku52220021/
450,00 http://www.gsmwijzer.nl/gsmshop/product/8675/nokia-lumia-800
450,00 http://www.studentmobiel....plan_id=217&provider_id=1
479,00 http://www.phonehouse.nl/telefoon/nokia/lumia800/
481,00 http://www.gsmeasy.nl/com...c466c4396bc5b48&g_id=1477
482,00 http://gsm.nl/mobiel/nokia/lumia-800-black/11600/
485,00 http://www.belsimpel.nl/N...=2013&utm_medium=1&cntd=1
489,00 http://www.pdashop.nl/pro...okia-lumia-800-black.html
489,99 http://www.belcompany.nl/...071_1&gsm=Nokia-Lumia-800
499,00 http://www.amazon.de/dp/B...64073?smid=A3JWKAKR8XB7XF
499,00 http://www.redcoon.nl/B34...tphones-%28Simlockvrij%29
589,00 http://www.2call.nl/nokia/lumia-800-black/T11352/
En alleen maar de zwarte!
Geen enkele winkel die een realistische opgave doet van de blauwe! Zelfs belcompany zegt "beperkte op voorraad" (wat is dat voor taalgebruik
) Nou, amehoela, die is er echt nog niet!
Phonehouse geeft aan "verwachte levertijd 1 tot 2 weken" bij de blauwe en de roze. Kan kloppen met de eerder genoemde release van eind november.
Dat ze maar die witte N9 uitbrengen als Lumia 800._Rene_ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:09:
Phonehouse geeft aan "verwachte levertijd 1 tot 2 weken" bij de blauwe en de roze. Kan kloppen met de eerder genoemde release van eind november.

Hoe zou die er na een paar maanden uit zien? Lichtgrijs? Zebraprint?? Lijkt me heel vlek gevoelig, zo'n witte. Ziet er verder wel echt schitterend uit!
Ja maar dat doen ze ook met de roze en die zou op de rol staan voor het einde van het jaar. Dus of die indicatie nou zo betrouwbaar is_Rene_ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:09:
[ Voor 57% gewijzigd door PaT op 18-11-2011 14:23 ]
Dacht ik ook v.w.b. vlekgevoelig, maar blijkbaar niet (praktijk moet nog blijken): http://mynokiablog.com/20...-white-nokia-n9-hands-on/PaT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:21:
Hoe zou die er na een paar maanden uit zien? Lichtgrijs? Zebraprint?? Lijkt me heel vlek gevoelig, zo'n witte. Ziet er verder wel echt schitterend uit!
Mij lijkt het iig nog een interessante optie qua kleur. En wie weet: http://www.ic-mobile.com/news/104-nokia-lumia-800-in-white
Zou nog mooier zijn als die witte dan net als de N9 ook 64GB kreeg
[ Voor 15% gewijzigd door unknowndb op 18-11-2011 14:29 ]
Voor iedereen die net als ik wacht op de pre-order-uitlevering van Hi..
Standaard antwoord dus.. Achterstand op de afdeling? Zo populair is het ding toch niet?Je geeft aan dat je je bestelling nog niet hebt mogen ontvangen. Ik snap dat dit vervelend is. Wegens een achterstand op de betreffende afdeling worden de bestellingen later afgeleverd. Helaas kan ik niet aangeven wanneer dit zal gebeuren. Wel zal je bestelling zo spoedig mogelijk worden afgeleverd. Zodra deze klaar staat voor verzending ontvang je hier een sms-bericht over. Ik adviseer je dit af te wachten. Excuses voor het ongemak.
Volgens mij was jij ook actief in de HD2 forums toen dat ding nieuw was. Weet je nog hoe erg Hi het toen verkloot had? Mensen zaten maanden te wachten op hun telefoon. Als de L800 weer een onverwacht succes is zou zoiets zomaar weer kunnen gebeuren.HyperioN schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:39:
Voor iedereen die net als ik wacht op de pre-order-uitlevering van Hi..
[...]
Standaard antwoord dus.. Achterstand op de afdeling? Zo populair is het ding toch niet?
AARRGGHHHH 
Hopen dat dat een pessimistische planning is...

Van de facebook site van NokiaDag, de blauwe Lumia's worden tegen midden december verwacht! Let op, KPN gaat voorlopig geen blauwe Lumia's verkopen.
Hopen dat dat een pessimistische planning is...
Voor degenen die de lumia 800 bij studentmobiel.nl besteld hebben: hij wordt WAARSCHIJNLIJK a.s. maandag binnen verwacht. (Ze hebben pas enkele dagen geleden de bestelling geplaatst bij de distributeur.)
Ik ga in elk geval niet langer wachten dan maandag. Dan annuleer ik 'm en haal de 800 bij de phonehouse...
Ik ga in elk geval niet langer wachten dan maandag. Dan annuleer ik 'm en haal de 800 bij de phonehouse...
Ik zag al op wat engelse sites staan dat de blauwe daar begin december (zie nu eerste week december) verwacht wordt. Jammer
. Eerste week december is over 2 weken zo'n beetje.
[ Voor 35% gewijzigd door Paul01 op 18-11-2011 16:55 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Heeft er iemand een overzicht van plaatsen waar hij echt not-branded is ?
Bij Smartphoneshop.nl blijkt hij eveneens Vodafone branded te zijn (maar wel simlockvrij). Ik heb namelijk in Belgie mensen gezien die 6 maanden en langer moesten wachten op een firmware update voor hun Nokia 5800 terwijl ik die steeds vanaf dag 1 had (not branded toestel).
Bij Smartphoneshop.nl blijkt hij eveneens Vodafone branded te zijn (maar wel simlockvrij). Ik heb namelijk in Belgie mensen gezien die 6 maanden en langer moesten wachten op een firmware update voor hun Nokia 5800 terwijl ik die steeds vanaf dag 1 had (not branded toestel).
eerste week december, dus week 48 hoorde ik aanvankelijk ook. Laten we hopen dat het die week wordt!Telfordia schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:41:
Ik zag al op wat engelse sites staan dat de blauwe daar begin december (zie nu eerste week december) verwacht wordt. Jammer. Eerste week december is over 2 weken zo'n beetje.
Of Engeland is eerder als ons aan de beurt. Ik zou het ook jammer vinden als KPN geen blauwe krijgt. Betekent dat Hi en Telfort ze waarschijnlijk ook niet krijgen.
Verwijderd
De verwachte leverdatum voor de zwarte is 6 december. Ik ga voor jullie proberen meer info te achterhalen over de blauwe.
Hugo
Hugo
Is € 450,- bij studentmobiel al inclusief studentenkorting?
Ik weet dat de site studentmobiel heet maar zover ik weet kun je ook mobiele telefoons kopen zonder studentenpas.
Ik weet dat de site studentmobiel heet maar zover ik weet kun je ook mobiele telefoons kopen zonder studentenpas.
Waarom pas 6 december als zelfs webshops al kunnen leveren?Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:11:
De verwachte leverdatum voor de zwarte is 6 december. Ik ga voor jullie proberen meer info te achterhalen over de blauwe.
Hugo
Die vraag heb ik ook via de Telfort chat proberen te stellen.
Antwoord was: Als het toestel op de website staat dan kan die al besteld worden.
Ik hoop dat webcare Telfort snel meer nieuws heeft. Ik sta op het punt om naar 6 jaar over te stappen van Telfort. Mede door de zeer slechte informatie voorziening en de late leverdata van toestellen.
Antwoord was: Als het toestel op de website staat dan kan die al besteld worden.
Ik hoop dat webcare Telfort snel meer nieuws heeft. Ik sta op het punt om naar 6 jaar over te stappen van Telfort. Mede door de zeer slechte informatie voorziening en de late leverdata van toestellen.
Een beetje lezen mag ook wel. Met een branded toestel heb je als je pech hebt vertraging. Als een Telco beetje zijn zaakjes op orde heeft dan kan je hem bijna net zo snel verwachten als non-branded. Maar het is geen garantie.r2504 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:42:
Non-branded heb je de update meteen van MS en Nokia zonder tussenkomst van Telco.
Verwijderd
Gisteren unbranded gezien bij Phonehouse en Belcompany.r2504 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:42:
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:17:
[...]
Gisteren unbranded gezien bij Phonehouse en Belcompany.
leverd met een d doen ze sowieso niet 
Als het met de tnt of dhl verzonden wordt kan het volgens mij wel.
Als het met de tnt of dhl verzonden wordt kan het volgens mij wel.
Ik heb het ook maar gelijk even gevraagd op facebook; of dat het inderdaad betekent dat KPN, Hi/MTV Mobile & Telfort geen blauwe krijgen. Als ik een antwoord zie zal ik het meteen posten. Het zou echt een misser zijnTelfordia schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:14:
Of Engeland is eerder als ons aan de beurt. Ik zou het ook jammer vinden als KPN geen blauwe krijgt. Betekent dat Hi en Telfort ze waarschijnlijk ook niet krijgen.

Tevens kun je hier nu ook een zwarte Lumia 800 kopen: http://www.smsandbuy.com/...a-lumia-800-simlock-vrij/
Geen flauw idee of dat werkt, en wat de prijs dan doet, en let op het kost wel geld om te sms'en.
Viel me op dat in Rotterdam bijna geen Lumia te vinden is om mee te spelen.

Bij ThePhoneHouse.nl is hij inderdaad unbranded... ben hem vanmiddag gaan halen, men heeft ter plaatsen m'n Belgische SIM geknipt en het ding blijkt het op het eerste gezicht prima te doen.
Net reclame op tv van de Lumia. De blauwe was te zien en er stond bij verkrijgbaar bij Hi en KPN. Raar als Kpn de blauwe niet gaat leveren.
Als je je daar sterk voor maakt, dan kun je ermee bereiken dat ze hem toch gaan leveren. Maar of je daar zin in hebt... Was bijvoorbeeld ook met de KPN Interactieve TV reclame, waar in de reclame Voetbal International werd teruggekeken (RTL5 programma) terwijl je in werkelijkheid RTL5 helemaal niet kunt terugkijken. Die reclame moest toen van de reclamecode commissie van de buis gehaald worden, maar in plaats daarvan zijn ze het toch maar gaan aanbieden... Ofzoiets...Telfordia schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:50:
Net reclame op tv van de Lumia. De blauwe was te zien en er stond bij verkrijgbaar bij Hi en KPN. Raar als Kpn de blauwe niet gaat leveren.
Ook bij Typhone binnenkort, wel de laagste prijs die ik heb kunnen vinden (los €399):
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/2340/nokia-lumia-800
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/2340/nokia-lumia-800
Verwijderd
Vraagje .. Dit studentenkorting bij the phonehouse, geldt dat ook voor Belgische studenten ?? 407e is wel een interessante prijs. Ik heb nu de zwarte gekocht aan 489e, maar als ik de blauwe zou kunnen kopen in the phonehouse voor 407e, dan doe ik misschien deze van de hand en koop ik de blauwe.
Als iemand van jullie naar the phonehouse gaat, zou je dat dan even kunnen vragen aub? Alvast bedankt!
Als iemand van jullie naar the phonehouse gaat, zou je dat dan even kunnen vragen aub? Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 13:38 ]
Deze prijs klopt niet meer zoals ik net op de site zag, is helaas weer 489,00 geworden
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Dit weekend even een vergelijking gemaakt van alle Sim Only abonnementen en abbo's in combinatie met de Lumia. Daarbij viel mij op dat geen enkel Sim Only abonnement een snelheid van 14.4 Mbit/s bied.
KPN en Hi lijken het beste uit de bus te komen qua eisen: ongeveer 400 min, 50 sms en snel internet met een 1 jarig abbonement.
KPN Web XL 450 komt dan op 60 p/m * 12 = 720 euro voor 450 min, 1250mb en 14.4 Mbit/s
en Hi Web 52,50 + Messaging zit op 692,50 in totaal voor 400 min, onbeperkt sms en ook 14.4 Mbit/s.
Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat gesprekken bij KPN per seconde worden afgerekend terwijl dit bij Hi per minuut is. Verder heeft Hi nog onbeperkt SMS, maar met WhatsApp zal ik daar toch niet veel gebruik van maken.
Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken of er nog betere aanbiedingen te krijgen zijn via de telefoon dan op de website staan. Hebben andere mensen hier dat al geprobeerd?
KPN en Hi lijken het beste uit de bus te komen qua eisen: ongeveer 400 min, 50 sms en snel internet met een 1 jarig abbonement.
KPN Web XL 450 komt dan op 60 p/m * 12 = 720 euro voor 450 min, 1250mb en 14.4 Mbit/s
en Hi Web 52,50 + Messaging zit op 692,50 in totaal voor 400 min, onbeperkt sms en ook 14.4 Mbit/s.
Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat gesprekken bij KPN per seconde worden afgerekend terwijl dit bij Hi per minuut is. Verder heeft Hi nog onbeperkt SMS, maar met WhatsApp zal ik daar toch niet veel gebruik van maken.
Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken of er nog betere aanbiedingen te krijgen zijn via de telefoon dan op de website staan. Hebben andere mensen hier dat al geprobeerd?
Hmm, ik denk dat ik het huidige abonement laat doorlopen, ik krijg 20% korting op mn abonement als ik voor een paar maanden bijteken, maar dan heb ik nog wel onbeperkt internet. Dat plus de telefoon kopen voor max 400, (moet lukken heb ik hierboven al gelezen) ben ik omgerekend voor 1 jaar slechts 50 per maand kwijt, maar geen gedoe met datalimieten (heb alleen thuis wifi) en kan over een paar maanden alsnog overstappen als een van de providers heeft bedacht dat ze normale tarieven gaan berekenen
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Gisteren bij de Hi winkel in Groningen geweest en even gespeeld met dit machtige apparaat. Super nice. Maar ik wil ook graag de blauwe, dus gevraagd wanneer zij hem verwachten te kunnen leveren. De verkoper gaf aan dat ze hem niet eerder dan halverwege december verwachten &*# potverdikkie. Overigens stond er wel iemand naast mij in de rij die de zwarte mee naar huis nam 
Ik vind het overigens wel zeer merkwaardig dat ze overal adverteren met de blauwe en deze nergens leverbaar maken bij de launch !
Ik vind het overigens wel zeer merkwaardig dat ze overal adverteren met de blauwe en deze nergens leverbaar maken bij de launch !
[ Voor 14% gewijzigd door DocM3 op 20-11-2011 18:15 ]
Don't they have towels in the future ?
Verdomme.. dus in Hi winkels kun je het ding gewoon meenemen.. terwijl ik sinds begin november een pre-order heb via de site en dus niks krijg.DocM3 schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:10:
Gisteren bij de Hi winkel in Groningen geweest en even gespeeld met dit machtige apparaat. Super nice. Maar ik wil ook graag de blauwe, dus gevraagd wanneer zij hem verwachten te kunnen leveren. De verkoper gaf aan dat ze hem niet eerder dan halverwege december verwachten &*# potverdikkie. Overigens stond er wel iemand naast mij in de rij die de zwarte mee naar huis nam
Kut Hi.
Hier idem dito. Het fabeltje dat hi geen toestellen zou hebben gaat dan ook niet opHyperioN schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:39:
[...]
Verdomme.. dus in Hi winkels kun je het ding gewoon meenemen.. terwijl ik sinds begin november een pre-order heb via de site en dus niks krijg.
Kut Hi.
Daar zou ik niet zomaar mee akkoord gaan. Zou gewoon een winkel inlopen en niet weggaan zonder een telefoon !HyperioN schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:39:
[...]
Verdomme.. dus in Hi winkels kun je het ding gewoon meenemen.. terwijl ik sinds begin november een pre-order heb via de site en dus niks krijg.
Kut Hi.
Don't they have towels in the future ?
Verwijderd
Paar pagina's terug al eens gemeld. Maar kan het niet weerstaan om het nog eens erin te wrijvenHyperioN schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:39:
[...]
Kut Hi.
Lumia 800 kost €386 los bij de KPN winkel, gisteren (koopzondag) gecheckt.
En kan je 'm dan ook kopen zonder abonnement?Sonnve schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:47:
Lumia 800 kost €386 los bij de KPN winkel, gisteren (koopzondag) gecheckt.
Same here, heb verlengd bij Hi maar nog geen Lumia 800 binnen. Die sufferds bij Hi begrijpen toch wel dat wachten op je nieuws speelgoed uber frustrerend is..?surr1e schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:53:
[...]
Hier idem dito. Het fabeltje dat hi geen toestellen zou hebben gaat dan ook niet opIk gok dat je hebt verlengd?
> Note to self: pre-order is een no-go.
Verwijderd
Twee weken geleden al bij de KPN winkel in Breda gevraagd en daar was het antwoord NEE.rajboen schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:54:
[...]
En kan je 'm dan ook kopen zonder abonnement?
Wij verkopen geen losse toestellen alleen met abonnement. Of er moet in de tussentijd iets veranderd zijn.
Toestel staat op de Hi website voor €386,- , KPN website staat nog steeds €280,- (maar daar) wordt die dus niet voor verkocht helaas
Net weer gebeld met Hi. Had op 3 november al een voorinschrijving gedaan. Blijkt dat er iets fout is gegaan in het order systeem. Als het goed is wordt ik vandaag gebeld en dan wordt hij morgen of woensdag geleverd
Ben benieuwd, moet morgen namelijk werken tot 18:15 en denk niet dat ze in de avond leveren...
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Laten bezorgen op je werk?Snippertje schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:56:
Net weer gebeld met Hi. Had op 3 november al een voorinschrijving gedaan. Blijkt dat er iets fout is gegaan in het order systeem. Als het goed is wordt ik vandaag gebeld en dan wordt hij morgen of woensdag geleverdBen benieuwd, moet morgen namelijk werken tot 18:15 en denk niet dat ze in de avond leveren...
Hopelijk zit ik dan in dezelfde "batch" als jou.
Idd.. voor mij ook eens maar nooit meer.ElectroDonker schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:22:
[...]
> Note to self: pre-order is een no-go.
Ze snappen blijkbaar niet dat je pre-ordert omdat je extra veel interesse hebt in het product en het dus snel (lees: 1 à 2 dagen) na lancering wil hebben..
[ Voor 26% gewijzigd door HyperioN op 21-11-2011 10:51 ]
Nee pre-order slaat inderdaad helemaal nergens op. Enige voordeel is nog dat ik 9 maanden 50% korting heb ipv 6 maanden die er nu is.
Bezorgen op werk zou fijn zijn als dat mogelijk is, ben benieuwd.
Bezorgen op werk zou fijn zijn als dat mogelijk is, ben benieuwd.
De saturn 15 euro actie is weer begonnen, geldt ook op telecom. Als ze een lumia 800 hebben kun je die met een flinke korting krijgen.
Ik lees net in een tweet van Matthijs Hoekstra (Microsoft NL) dat de blauwe Lumia volgende week verkrijgbaar is.
super! Schrijft hij ook waar?
studentmobiel is gewoon een naam.. de hele shop heeft verder niets met studenten te makenPmBb schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:50:
Is € 450,- bij studentmobiel al inclusief studentenkorting?

is btw dezelfde shop als Gsmwijzer.nl
je kan der zelfs geen studentenpas ingeven
tnx aangepastdevino schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:30:
[...]
Deze prijs klopt niet meer zoals ik net op de site zag, is helaas weer 489,00 geworden
39 euro extra is wel veel ineens

399,00 http://www.typhone.nl/gsm/nokia/2340/nokia-lumia-800
441,00 http://gsm.nl/mobiel/nokia/lumia-800-black/11600/
471,00 http://www.belsimpel.nl/N...=2013&utm_medium=1&cntd=1
479,00 http://www.amazon.de/dp/B...64073?smid=A3JWKAKR8XB7XF
479,00 http://www.redcoon.nl/B34...tphones-%28Simlockvrij%29
489,00 http://www.vodafone.nl/sh.../nokia-lumia/sku52220021/
491,00 http://www.2call.nl/nokia/lumia-800-black/T11352/
prijzen veranderen vaak zo te zien
vanaf nu laat ik het over aan de pricewatch (ook al staan er daar niet alle shops in)
Ik heb hem net besteld bij Hi.nl met een 1 jarig abonnement. 175 minuten/onbeperkt SMS/750MB 14.4M internet. Voor 42.50 per maand, eerste twee maanden voor 17.50. En uiteraard die stomme aansluitkosten van 29.95.
Aangezien ik liever iets meer betaal voor een toestel dan elke maand een hoger bedrag was dit de beste deal. Toestel kostte op deze manier 139.95. Totaal pakketje voor een jaar is dus 630 euro..
PS. Voor de mensen die nog wachten op hun pre-order, op de website van Hi zijn er zo'n 30 in voorraad. Dus misschien even een belletje naar de klantenservice..
Aangezien ik liever iets meer betaal voor een toestel dan elke maand een hoger bedrag was dit de beste deal. Toestel kostte op deze manier 139.95. Totaal pakketje voor een jaar is dus 630 euro..
PS. Voor de mensen die nog wachten op hun pre-order, op de website van Hi zijn er zo'n 30 in voorraad. Dus misschien even een belletje naar de klantenservice..
Je bent de 399 euro van Typhone vergetendefcon84 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:39:
[...]
studentmobiel is gewoon een naam.. de hele shop heeft verder niets met studenten te maken![]()
is btw dezelfde shop als Gsmwijzer.nl
je kan der zelfs geen studentenpas ingeven
[...]
tnx aangepast
39 euro extra is wel veel ineens![]()
441,00 http://gsm.nl/mobiel/nokia/lumia-800-black/11600/
471,00 http://www.belsimpel.nl/N...=2013&utm_medium=1&cntd=1
479,00 http://www.amazon.de/dp/B...64073?smid=A3JWKAKR8XB7XF
479,00 http://www.redcoon.nl/B34...tphones-%28Simlockvrij%29
489,00 http://www.vodafone.nl/sh.../nokia-lumia/sku52220021/
491,00 http://www.2call.nl/nokia/lumia-800-black/T11352/
prijzen veranderen vaak zo te zien
vanaf nu laat ik het over aan de pricewatch (ook al staan er daar niet alle shops in)
Neem aan bij Belcompany en The Phone House... Hij meldt er niets specifieks over (maar misschien leest hij stiekem mee?)Telfordia schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:12:
super! Schrijft hij ook waar?
Edit:
Ik blijf mij toch verwonderen over de kennis en kunde van telecom personeel. Was zojuist bij een van de grote landelijke ketens. Die bewuste dame (al ietsjes op leeftijd, dus zeker geen werkstudentje) zocht keurig achter of er al blauwe Lumia's beschikbaar waren. Dit was helaas nog niet zo, waarna ze aangaf dat ze echt niet wist wanneer die dan wel kwamen. Zoiets moet toch wel in je systeem staan als het waarschijnlijk minder dan een week is voordat ze leverbaar worden? Niets van dat alles. Wel probeerde ze mij te helpen door door te verwijzen naar een concullega in de buurt.
Daar meldden ze mij dat het toestel alleen in combinatie met een abonnement verkocht wordt (que?) en dat zij ze pas in januari verwachten. dat laatste kan dus, specifiek voor die zaak. Des te opmerkelijker was de mededeling dat ze vanmorgen voor het eerst iemand in de zaak hadden gehad met een blauwe. "Die komt vaak in België" werd er bij gezegd. Tenzij het een van de vertegenwoordigers van Nokia waren vind ik dat nogal een wonderlijke uitspraak aangezien de Lumia 800 toch niet geleverd wordt bij onze zuiderburen?
[ Voor 67% gewijzigd door PaT op 21-11-2011 13:10 ]
Mijn status is veranderd bij Hi.
Status:
Laatste update: 21/11/2011
Order wordt gepickt in magazijn
Status:
Nice, als ik vragen mag, sinds wanneer sta je in de pre-order en wanneer was je hiervoor laatste update? mijn laatste update was 16 november, 'bestelling is ontvangen en in behandeling'...Snippertje schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:17:
Status:
Update aan de hand van mijn bestelling, vandaag geplaatst rond 10 uur en hij word morgen geleverd. Het kan dus wel snel bij Hi..
niet waar!Relief2009 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:57:
[...]
Je bent de 399 euro van Typhone vergeten
scherpe prijs btw!
Ik heb mijn Sensation van 3 maanden oud op MP staan, helaas kom ik niet verder dan 270 euro...
Daar heb ik nog geen Lumia voor...
Ik hoor wat wisselende verhalen over de 386 euro bij hi...
Kun je hem daarvoor nu kopen of niet?
Daar heb ik nog geen Lumia voor...
Ik hoor wat wisselende verhalen over de 386 euro bij hi...
Kun je hem daarvoor nu kopen of niet?
Volgens mij is dat de prijs die bij een abonnement wordt weergegeven. Hi zelf verkoopt geen losse high-end toestellen.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
het bewijs is sterk
Inderdaad. Ik ben echt benieuwd wanneer ze kunnen leveren. Helaas hebben ze qua abonnementen nog niet veel ingesteld.
Verwijderd
Waar zijn deze Nokia's unbranded te halen icm een abbo?
Hebben jullie een suggestie voor een betrouwbare webshop?
Hebben jullie een suggestie voor een betrouwbare webshop?
the phonehouse is unbranded
3 november geplaatst. 16 november is behandeling. Nu dus deze status. Maar nog steeds geen idee wanneer hij geleverd gaat worden... Klantenservice zei dat ik hem morgen of overmorgen kan verwachten. Maar zo schiet het niet op. Nog niks gehoord...ElectroDonker schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:54:
[...]
Nice, als ik vragen mag, sinds wanneer sta je in de pre-order en wanneer was je hiervoor laatste update? mijn laatste update was 16 november, 'bestelling is ontvangen en in behandeling'...
Net bij de hi geweest. Zeer ongemotiveerde jongen dacht dat ze hem niet in het blauw kregen omdat de n8 ook maar in een kleur leverbaar was... Dat wist hij te vertellen terwijl hij op zijn blackberry keek. Gelijk maar de winkel uitgelopen. Als je geen moeite voor een klant wil doen en je eigen BB belangrijker vindt ben ik weg.
Vreselijk dat telecom personeel zeg!
[ Voor 22% gewijzigd door Paul01 op 21-11-2011 19:10 ]
Ah, bij mij ookSnippertje schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:17:
Status:
Ik 7 november besteld; 16 november tevens "Bestelling ontvangen en in behandeling". En nu zouden ze hem dus aan het orderpicken zijn
Zou toch moeten betekenen dat ik hem uiterlijk woensdag wel zou moeten hebben..
Gedeelde smart is halve smart?Snippertje schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:54:
[...]
3 november geplaatst. 16 november is behandeling. Nu dus deze status. Maar nog steeds geen idee wanneer hij geleverd gaat worden... Klantenservice zei dat ik hem morgen of overmorgen kan verwachten. Maar zo schiet het niet op. Nog niks gehoord...
Dat was vast niet in LeidenTelfordia schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:15:
Net bij de hi geweest. Zeer ongemotiveerde jongen dacht dat ze hem niet in het blauw kregen omdat de n8 ook maar in een kleur leverbaar was... Dat wist hij te vertellen terwijl hij op zijn blackberry keek. Gelijk maar de winkel uitgelopen. Als je geen moeite voor een klant wil doen en je eigen BB belangrijker vindt ben ik weg.
Vreeselijk dat telecom personeel zeg!
Daar wisten ze niet precies wanneer de blauwe zal komen maar wel dat het binnenkort(eerste week december denk ik zo) zou zijn.
Zover ik kon testen is die Lumia 800 een heerlijk ding.
Wat eerste indrukken:
- voelt goed aan
- heerlijke overgangen
- toetsenbord ondersteund dikke vingers, echt super accuraat
- OS zit logisch in elkaar
[ Voor 15% gewijzigd door PmBb op 21-11-2011 18:19 ]
Zijn er mensen die deze telefoon al met een abonnement hebben aangeschaft?
bij €35 x 24 maanden is hij gratis, ofwel €840.
Koop je hem los betaal je €480 + €15x24 maanden simonly = 360 = €840 maar dan heb je wel 300 belminuten ipv 150 (t-mobile voordeelsim).
Kortom je kan hem beter los kopen + een simonly abonnementje? Kan je nog kiezen voor een 12 maande abbo ook...
bij €35 x 24 maanden is hij gratis, ofwel €840.
Koop je hem los betaal je €480 + €15x24 maanden simonly = 360 = €840 maar dan heb je wel 300 belminuten ipv 150 (t-mobile voordeelsim).
Kortom je kan hem beter los kopen + een simonly abonnementje? Kan je nog kiezen voor een 12 maande abbo ook...
youtube.com/@hisrep
Ik keek in eerste instantie ook voor de zwarte, is toch een iets minder risicovolle kleur. Zeker voor zakelijke gebruikers kan ik me voorstellen dat nokia inschatte dat zwart harder zou gaan dan turquoise blauwDocM3 schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:10:
youtube.com/@hisrep
Was in Arnhem.PmBb schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:14:
[...]
Dat was vast niet in Leiden
Daar wisten ze niet precies wanneer de blauwe zal komen maar wel dat het binnenkort(eerste week december denk ik zo) zou zijn.
[/list]
Verwijderd
Waar kan ik de status van mijn bestelling eigenlijk zien op de HI pagina? Ik heb de Lumia 800 vorige week besteld toen de staus nog 'niet voorradig' was. 1 of 2 dagen later was de telefoon wel op voorraad, maar tot nu heb ik alleen een sms en een mail gehad met de mededeling dat de telefoon vertraagd was en dat ik een sms zou ontvangen als de telefoon er is voor een leveringsafspraak.
https://hi.reviva.nl/Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:50:
Waar kan ik de status van mijn bestelling eigenlijk zien op de HI pagina? Ik heb de Lumia 800 vorige week besteld toen de staus nog 'niet voorradig' was. 1 of 2 dagen later was de telefoon wel op voorraad, maar tot nu heb ik alleen een sms en een mail gehad met de mededeling dat de telefoon vertraagd was en dat ik een sms zou ontvangen als de telefoon er is voor een leveringsafspraak.
Je ordernummer kun je vinden in je orderbevestiging-email (die link trouwens ook).
Bij mij zijn ze nog steeds aan het orderpicken
Ik heb overigens niet eens een sms of mail gehad daarover..
[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 22-11-2011 00:11 ]
Verwijderd
Status:
Laatste update: 18-11-2011
Order in pickfase
Duurt nog wel even dus. Ik ga morgen eens bellen. Dank voor de info HyperioN.
Laatste update: 18-11-2011
Order in pickfase
Duurt nog wel even dus. Ik ga morgen eens bellen. Dank voor de info HyperioN.
Aangezien zijn antwoord bij 80% v/h volk dat bij Hi binnenloopt werkt vond ik het niet zo'n slecht antwoord. Je kunt beter die 80% helpen en de rest om proberen te lullen dan moeilijk gaan doen.Telfordia schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:15:
Over het leveren. Winkels (en ik zeg hier niet telco's) kunnen 9 vd10 keer alleen de 'primaire' kleur bestellen en dat is bij de lumia zwart. Wil je dus een blauwe icm met abo is de grootste kans van slagen een webshop. Eveneens geldt hier de regel: 80% v/h volk koopt de kleur die je in de winkel hebt hangen, dus bestel je alleen die kleur.
---
Iets anders, vinden jullie het toestel niet veel te duur in NL. Iedereen kent wel het verhaal over importeren uit VS etc. maar als ik zie dat een vriendin van me gewoon kan kopen in de winkel voor (omgerekend) E300,- vind ik 450 eigenlijk wel HEEL erg duur. Komt dat door de nieuwigheid? De Htc Radar is namelijk met ong. dezelfde specs wel +/- E300
Lege virente, virent cuncta
Idd voorkeur ligt bij abonnement, het kan wel mits de kassa prepaid aangeeft (maar dat is niet bij elk toestel). Zal het eens controleren.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:33:
[...]
Twee weken geleden al bij de KPN winkel in Breda gevraagd en daar was het antwoord NEE.
Wij verkopen geen losse toestellen alleen met abonnement. Of er moet in de tussentijd iets veranderd zijn.
Toestel staat op de Hi website voor €386,- , KPN website staat nog steeds €280,- (maar daar) wordt die dus niet voor verkocht helaas
Dit weekend is de lumia 800 zwart uitgekomen, heb direct gekeken in het systeem of er ueberhaupt al een melding is van de blauwe variant. En die staat er (nog) niet bij, ook niet een introductie melding. Sowieso, is KPN niet zo happig op een toestel in meerdere kleuren leveren dan de standaard; wit, zwart en eventueel roze (bij pinkribbon acties).PmBb schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:14:
[...]
Dat was vast niet in Leiden
Zover ik kon testen is die Lumia 800 een heerlijk ding.
Wat eerste indrukken:
- voelt goed aan
- heerlijke overgangen
- toetsenbord ondersteund dikke vingers, echt super accuraat
- OS zit logisch in elkaar
Mijne is verzonden gister.. Alleen ben de hele dag niet thuis.. Dus krijg ik hem vandaag nog steeds niet. Abbo is wel vandaag ingegaan, lekker snel internet
Verwijderd
Hierbij vanuit Telfort bevestiging dat we de Lumia 800 alleen in zwart zullen gaan leveren.
Hugo
Hugo
Bedankt voor het uitzoeken Hugo!
Gisteren ben ik even bij wat telco shops geweest in Rotterdam Alexandrium, dit was mijn ervaring:
BelCompany: hadden een werkende zwarte, en verkoper wist er gelukkig ook redelijk wat van. Al overtroefde ik hem soms
. Maar ik heb er dus even mee kunnen spelen, en ik dacht echt dat ie kleiner zou zijn (heb liever dit formaat, en hij is lekker wat dikker dan mijn Desire HD), maar man wat een fijn toestel. Ook nog even gevraagd naar de blauwe, en hij wist te vertellen dat Nokia de blauwe voor de feestdagen beloofd had ("maar ja, dat kan bijna heel december zijn"). Er stond in ieder geval nog niks over de blauwe op het intranet.
Hi: hadden ook een werkende zwarte (net binnen gekregen), verkoper wist er duidelijk niks van af, ik heb hem meer verteld dan hij mij, maar hij leek ook niet echt geïnteresseerd. Ik vroeg naar de blauwe, en hij beweerde eerst dat die niet zou komen. Maar toen het bij hem door drong dat ik er meer van af wist, vroeg hij of die wel in Europa uit zou komen
. Hij wist dus ook niks van een leveringsdatum van een blauwe af. En wilde me uiteraard van de blauwe afpraten naar de zwarte ("ik heb ze met hoesje gezien, en dat zit er erg strak om heen, dus dan kan je toch ook een blauw hoesje er om heen doen, dan ben je flexibel").
KPN: hadden een zwarte dummy, was erg druk, ik heb nog even gewacht, maar kwam niemand vrij. Maar ik had even mee geluisterd, ik kreeg niet het gevoel dat ze er verstand van hadden. Daar niets meer gevraagd.
Telfort: en ja hoor, (serieus Hi en KPN zitten er naast, die mensen moeten is met elkaar praten), bij Telfort wisten ze niks, alleen dat ie in de webshop wel al te bestellen was, maar pas leverbaar vanaf begin december dus daarna zouden ze pas mogelijk de zwarte krijgen. Over de blauwe was wederom niks bekend.
Vodafone: was helaas erg druk, daarom niet meer kunnen vragen naar de Lumia 800, ze hadden er in ieder geval geen 1 hangen zover ik kon zien, maar wellicht hadden ze hem ergens onder de toonbank liggen.
De behuizing/knopjes/etc. was trouwens erg degelijk bij beide demo-modellen, geen los zittende delen gevoeld. En man man man, wat loopt het scherm mooi door in de behuizing, wat een verschil met mijn Desire HD (en vele andere toestellen). En het scherm zelf is natuurlijk echt wow!
Prijzen waren overigens niet anders dan al bekend, ik ben eigenlijk vergeten te vragen naar losse verkoop bij de shops, aangezien ik een nieuw abonnement moet nemen of moet verlengen. Ik ga sowieso over 1 week of 2 weken (als de blauwe ergens opduikt) weer kijken, zal dan gelijk voor de losse verkoop vragen.
BelCompany: hadden een werkende zwarte, en verkoper wist er gelukkig ook redelijk wat van. Al overtroefde ik hem soms
Hi: hadden ook een werkende zwarte (net binnen gekregen), verkoper wist er duidelijk niks van af, ik heb hem meer verteld dan hij mij, maar hij leek ook niet echt geïnteresseerd. Ik vroeg naar de blauwe, en hij beweerde eerst dat die niet zou komen. Maar toen het bij hem door drong dat ik er meer van af wist, vroeg hij of die wel in Europa uit zou komen

KPN: hadden een zwarte dummy, was erg druk, ik heb nog even gewacht, maar kwam niemand vrij. Maar ik had even mee geluisterd, ik kreeg niet het gevoel dat ze er verstand van hadden. Daar niets meer gevraagd.
Telfort: en ja hoor, (serieus Hi en KPN zitten er naast, die mensen moeten is met elkaar praten), bij Telfort wisten ze niks, alleen dat ie in de webshop wel al te bestellen was, maar pas leverbaar vanaf begin december dus daarna zouden ze pas mogelijk de zwarte krijgen. Over de blauwe was wederom niks bekend.
Vodafone: was helaas erg druk, daarom niet meer kunnen vragen naar de Lumia 800, ze hadden er in ieder geval geen 1 hangen zover ik kon zien, maar wellicht hadden ze hem ergens onder de toonbank liggen.
De behuizing/knopjes/etc. was trouwens erg degelijk bij beide demo-modellen, geen los zittende delen gevoeld. En man man man, wat loopt het scherm mooi door in de behuizing, wat een verschil met mijn Desire HD (en vele andere toestellen). En het scherm zelf is natuurlijk echt wow!
Prijzen waren overigens niet anders dan al bekend, ik ben eigenlijk vergeten te vragen naar losse verkoop bij de shops, aangezien ik een nieuw abonnement moet nemen of moet verlengen. Ik ga sowieso over 1 week of 2 weken (als de blauwe ergens opduikt) weer kijken, zal dan gelijk voor de losse verkoop vragen.
Vreemd, de Lumia 800 is in de VS helemaal niet te koop.B.Lensen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 02:53:
[...]
Aangezien zijn antwoord bij 80% v/h volk dat bij Hi binnenloopt werkt vond ik het niet zo'n slecht antwoord. Je kunt beter die 80% helpen en de rest om proberen te lullen dan moeilijk gaan doen.
Over het leveren. Winkels (en ik zeg hier niet telco's) kunnen 9 vd10 keer alleen de 'primaire' kleur bestellen en dat is bij de lumia zwart. Wil je dus een blauwe icm met abo is de grootste kans van slagen een webshop. Eveneens geldt hier de regel: 80% v/h volk koopt de kleur die je in de winkel hebt hangen, dus bestel je alleen die kleur.
---
Iets anders, vinden jullie het toestel niet veel te duur in NL. Iedereen kent wel het verhaal over importeren uit VS etc. maar als ik zie dat een vriendin van me gewoon kan kopen in de winkel voor (omgerekend) E300,- vind ik 450 eigenlijk wel HEEL erg duur. Komt dat door de nieuwigheid? De Htc Radar is namelijk met ong. dezelfde specs wel +/- E300
450 euro is inderdaad veel geld, maar komt waarschijnlijk ook omdat telco's veel winst op het toestel maken. Je ziet dat typhone al op de 400 euro zit en zulke bedrijven moeten het niet hebben van grote winstmarges.
De HTC radar is inderdaad goedkoper, maar heeft wel een tragere cpu, de helft aan opslag, 5MP, geen Nokia Drive en Music, etc etc. En dan heb ik het nog niet over design etc.
De Lumia 800 is prijzig, maar de prijs het zeker waard. Als de 400 euro van typhone een indicatie is van de prijzen over een maand dan is 400 euro een perfecte prijs.
Ben je toevallig nog in Rdam Centrum geweest? Ik kon hem daar bij geen enkele winkel vindenTrueChaoZ schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:16:
Gisteren ben ik even bij wat telco shops geweest in Rotterdam Alexandrium, dit was mijn ervaring:
BelCompany: hadden een werkende zwarte, en verkoper wist er gelukkig ook redelijk wat van. Al overtroefde ik hem soms. Maar ik heb er dus even mee kunnen spelen, en ik dacht echt dat ie kleiner zou zijn (heb liever dit formaat, en hij is lekker wat dikker dan mijn Desire HD), maar man wat een fijn toestel. Ook nog even gevraagd naar de blauwe, en hij wist te vertellen dat Nokia de blauwe voor de feestdagen beloofd had ("maar ja, dat kan bijna heel december zijn"). Er stond in ieder geval nog niks over de blauwe op het intranet.
Hi: hadden ook een werkende zwarte (net binnen gekregen), verkoper wist er duidelijk niks van af, ik heb hem meer verteld dan hij mij, maar hij leek ook niet echt geïnteresseerd. Ik vroeg naar de blauwe, en hij beweerde eerst dat die niet zou komen. Maar toen het bij hem door drong dat ik er meer van af wist, vroeg hij of die wel in Europa uit zou komen. Hij wist dus ook niks van een leveringsdatum van een blauwe af. En wilde me uiteraard van de blauwe afpraten naar de zwarte ("ik heb ze met hoesje gezien, en dat zit er erg strak om heen, dus dan kan je toch ook een blauw hoesje er om heen doen, dan ben je flexibel").
De behuizing/knopjes/etc. was trouwens erg degelijk bij beide demo-modellen, geen los zittende delen gevoeld. En man man man, wat loopt het scherm mooi door in de behuizing, wat een verschil met mijn Desire HD (en vele andere toestellen). En het scherm zelf is natuurlijk echt wow!![]()

ik zie hem hier toch in menigeen webshop te koop. (negri, cellhut etc.)Relief2009 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:56:
[...]
Vreemd, de Lumia 800 is in de VS helemaal niet te koop.![]()
450 euro is inderdaad veel geld, maar komt waarschijnlijk ook omdat telco's veel winst op het toestel maken. Je ziet dat typhone al op de 400 euro zit en zulke bedrijven moeten het niet hebben van grote winstmarges.
De HTC radar is inderdaad goedkoper, maar heeft wel een tragere cpu, de helft aan opslag, 5MP, geen Nokia Drive en Music, etc etc. En dan heb ik het nog niet over design etc.
De Lumia 800 is prijzig, maar de prijs het zeker waard. Als de 400 euro van typhone een indicatie is van de prijzen over een maand dan is 400 euro een perfecte prijs.
Tevens geloof ik haar wel dat ze daar te koop waren, ik zie geen reden voor haar om anders te verklaren.
t.o.v. de Radar, deze heeft wel 2de camera en een groter scherm dus ik vind de lumia licht(gniffel) overpriced. Maar ik wacht nog rustig een maandje, wie weet wat hij dan doet.
Lege virente, virent cuncta
Nope, nog niet, ik woon daar iets verder vandaan, dus ik was het niet meteen van plan. Maar misschien dat ik daar zeer binnenkort nog kom, en als de winkels open zijn zal ik zeker even kijken.Relief2009 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:57:
[...]
Ben je toevallig nog in Rdam Centrum geweest? Ik kon hem daar bij geen enkele winkel vinden
@B.Lensen
Kunnen we dan niet even een mass-import doen voor die mooie prijzen aan de andere kant van de oceaan?
[ Voor 12% gewijzigd door TrueChaoZ op 22-11-2011 13:18 ]
Zo morgen dan eindelijk de telefoon ophalen op het postkantoor.Snippertje schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:51:
Mijne is verzonden gister.. Alleen ben de hele dag niet thuis.. Dus krijg ik hem vandaag nog steeds niet. Abbo is wel vandaag ingegaan, lekker snel internet