Ik wil graag even advies aanvragen bij jullie...
Ik heb een Linksys E4200 v1 met voorlaatste firmware 1.0.04 aangesloten op een Ubee modem (zonder WiFi) van Ziggo en Alles-in-Een Plus (60/6)
In eerste instantie bleek ik vast op kanaal 6 te zitten, met als gevolg een lage snelheid en vaak niet direct op het web als ik de laptop inschakelde. Gek werd je ervan.
Via dat programmaatje inSSer gezien dat er veel mensen in de buurt ook op kanaal 6 zaten, dus heb ik mijn router op "auto" gezet. Dat werkte een tijdje goed, maar met ongeveer 8-9 draadloze netwerken zichtbaar in de buurt is het misschien vragen om problemen.
Op aanraden van een mede forumlid in de topic over Ziggo, heb ik nu mijn router vastgezet op kanaal 1, daar dit het minst gebruikt is. Meestal alleen door mij. So far so good. Direct verbinding en op min of meer (ong. 85-98%) volle snelheid, zelfs in drukke tijden. Dus helemaal tevreden!
Gisteren echter, had ik weer een probleem om het net op te komen, nadat we de laptop aangezet hadden. Geen verbinding.
Het bleek dat er nog iemand op kanaal 1 zat. Door middel van het aan-uit zetten van de router lukte het wel weer en werkt het nu weer prima.
Mijn vraag is nu gezien bovenstaande:
Is het normaal dat je het internet niet opkunt als er nog iemand op hetzelfde kanaal zit of zou dat niet uit moeten maken?
Als dat niet uit zou moeten maken, wat kan dan de reden zijn?
Bedankt.