Welke firmware versie draai je? Hoeveel meter ben je verwijderd van de router? Valt de verbinding weg wanneer je met je laptop/smartphone of iets anders verbonden bent?McVirusS schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:54:
Ik ben zelf zeer ontevreden met mijn E4200. Wifi valt regelmatig weg en dit schijnt een bekende issue te zijn.
Lijkt wel alsof Wifi laatste week het wel redelijk doet. Maar echt goed ding is het niet imho. Wired doet hij het trouwens uitstekend (heb 120/10 Mbit en hij verslikt zich niet in torrents met enorm veel connecties bijvoorbeeld).
Laatste firmware versie op een E4200v2. Paar meter verwijderd, vooral getest met smartphones (iPhone 4s, iPhone 3GS en HTC Desire). Valt gewoon weg, ook op laptop trouwens.
Draait nu al poosje redelijk goed gek genoeg, had iets aangepast naar aanleiding van tip op ander forum maar weet niet meer wat
.
Draait nu al poosje redelijk goed gek genoeg, had iets aangepast naar aanleiding van tip op ander forum maar weet niet meer wat
Het is wel fijn dat het nu redelijk goed blijft draaien.McVirusS schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:42:
Laatste firmware versie op een E4200v2. Paar meter verwijderd, vooral getest met smartphones (iPhone 4s, iPhone 3GS en HTC Desire). Valt gewoon weg, ook op laptop trouwens.
Draait nu al poosje redelijk goed gek genoeg, had iets aangepast naar aanleiding van tip op ander forum maar weet niet meer wat.
Voor mezelf ben ik er wel uit dat ik ga voor een Netgear WNDR4500. Hij is een stukje duurder dan Linksys E4200 V.2, maar voor stabieler en heeft meer functies.
Net firmware geupdate van mijn v1. Draait voorlopig goed. Volgens de ziggo speedtest haal ik nu draadloos werkelijk tegen de 120 mb.
Last Release Date: Sept 27, 2012
Last Firmware version: 1.0.05 (build 7)
- Fixed router stability issue when using Apple airplay.
- Fixed wireless compatibility issue when WMM is disabled.
- Fixed some storage relative issues.
- Fixed local HTTPs accessing issue with some browsers.
- Fixed some minor bugs.
- Improved QoS bandwidth detection accuracy.
- Fixed some minor bugs.
Anoniem: 170423
ik krijg em nog niet aangeboden via de cisco connect software.jacuzzi schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:51:
Net firmware geupdate van mijn v1. Draait voorlopig goed. Volgens de ziggo speedtest haal ik nu draadloos werkelijk tegen de 120 mb.
- Fixed some minor bugs.
gewoon downloaden en installeren via de web user interface... http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/routers/E4200
Wel even oppassen met de nieuwe firmware je gast account staat nu wel open ookal heb je hem met wachtwoord beveiligd, heb hem maar uitgeschakeld , met een Andriod toestel heb je vrij toegang op het gast account.
Ik heb em nu via deze weg geinstalleerd.jacuzzi schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:35:
gewoon downloaden en installeren via de web user interface... http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/routers/E4200
Zijn er al verbeteringen te merken?
Na update loop ik alles altijd even na en guest account staat bij mij gewoon uit.pieter01 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:17:
Wel even oppassen met de nieuwe firmware je gast account staat nu wel open ookal heb je hem met wachtwoord beveiligd, heb hem maar uitgeschakeld , met een Andriod toestel heb je vrij toegang op het gast account.
De enige verbetering die ik merk is sneller draadloos internet, voor de rest draait het gewoon stabielAnoniem: 170423 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:31:
[...]
Ik heb em nu via deze weg geinstalleerd.
Zijn er al verbeteringen te merken?
klopt ik haal nu ook meer snelheid draadloos in precies dezeflde situatie.jacuzzi schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:40:
[...]
De enige verbetering die ik merk is sneller draadloos internet, voor de rest draait het gewoon stabiel
Ik heb de E4200 V2 met latest firmware. maar op een of andere manier haal ik geen 50mbt download/upload draadloos.
Want heb glasvezel verbindingen van 50mb up/dwn liggen thuis. via kabel haal ik het prima maar draadloos kom ik bij 30mb dwn / 10mb up stil te staan, terwijl e4200 50 makelijk aan kan.
weet iemand hier oplossing voor ?
Want heb glasvezel verbindingen van 50mb up/dwn liggen thuis. via kabel haal ik het prima maar draadloos kom ik bij 30mb dwn / 10mb up stil te staan, terwijl e4200 50 makelijk aan kan.
Ik denk dat je aquarium verkeerd is opgesteldacreed166 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:41:
Ik heb de E4200 V2 met latest firmware. maar op een of andere manier haal ik geen 50mbt download/upload draadloos.
Deze maakt kortsluiting met de magnetron, en daardoor raken de kleueren verward in de transmissie
* misschien handig als je wat meer info geeft die relevant is ?
Wie van de e4200 (v1) bezitters hebben dd-wrt erop geflashed en zijn hier tevreden over? (als in, dat het beter werkt dan de stock firmware)
Heb ik draaien, helaas een wat oudere versie die wel stabiel is.X_lawl_X schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:01:
Wie van de e4200 (v1) bezitters hebben dd-wrt erop geflashed en zijn hier tevreden over? (als in, dat het beter werkt dan de stock firmware)
Geen vergelijk met de originele firmware aangezien ik meteen dd-wrt geinstalleerd heb aangezien ik ssh nodig heb. Lijkt wel alsof er geen nieuwere versie meer komt van dd-wrt. Openwrt is al helemaal niet mogelijk.
Met mijn huidige router kan ik maximaal 16 devices een IP geven. Dat is voor mij een probleem aangezien alleen de telefoons, computers en consoles al zoveel IP's in beslag nemen waardoor er geen bezoekers bij kunnen. Weet iemand of deze router ook zo'n beperking heeft?
Verder lees ik in een aantal reviews dat de WiFi wel ok is, maar in dit topic ook wel een incidenteel probleem met het in stand houden van de verbinding. Dit lijkt vooralsnog alleen voor de v1 te gelden. Klopt dat beeld een beetje? (Google lijkt geen uitsluitsel te geven, maar zoeken op problemen zorgt er wellicht ook wel een beetje voor dat je er een vertekend beeld aan overhoudt)
Verder lees ik in een aantal reviews dat de WiFi wel ok is, maar in dit topic ook wel een incidenteel probleem met het in stand houden van de verbinding. Dit lijkt vooralsnog alleen voor de v1 te gelden. Klopt dat beeld een beetje? (Google lijkt geen uitsluitsel te geven, maar zoeken op problemen zorgt er wellicht ook wel een beetje voor dat je er een vertekend beeld aan overhoudt)
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
ik heb al een half jaar lang een stabiele verbinding hier met de v1.ocf81 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:09:
Met mijn huidige router kan ik maximaal 16 devices een IP geven. Dat is voor mij een probleem aangezien alleen de telefoons, computers en consoles al zoveel IP's in beslag nemen waardoor er geen bezoekers bij kunnen. Weet iemand of deze router ook zo'n beperking heeft?
ik heb even een vraagje, ik heb nu een Cisco Linksys e2000 router, is het slim, verstandig en het waard om een nieuwe te kopen en dan de e4200 v2?? Die van mij is bijna kapot en heb een nieuwe nodig??
mijn e4200 v1 werkt perfect hier , geen klachten.Aldaugha schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:29:
ik heb even een vraagje, ik heb nu een Cisco Linksys e2000 router, is het slim, verstandig en het waard om een nieuwe te kopen en dan de e4200 v2?? Die van mij is bijna kapot en heb een nieuwe nodig??
dit is wat ik zonder problemen draadloos op mijn laptop haal :

dit met een upc 100/5 abbo.
Ik zit met een ietwat rare situatie waarvan ik niet 100% weet of het aan de router ligt maar misschien kan iemand er wat zinnigs over zeggen;
Het gaat overigens om een e4200 v1 met laatste firmware 1.0.05
Ik gebruik Single en Range Port Forwarding al geruime tijd maar onlangs gaat dit niet helemaal goed meer. Andere computer en NAS in gebruik waardoor er ook andere poorten gebruikt worden. Het gaat om forwards naar bijv sabnzbd, sickbeard en couchpotato.
Vanaf mijn werk (laptop op bedrijfsnetwerk) kan ik nu alleen de Sickbeard op de NAS laden, maar Sabnzbd en Couchpotato op diezelfde NAS niet (ze draaien wel, via Teamviewer kan ik dat zien). Tevens kan andere pagina, op een anders systeem ook niet laden.
Al deze pagina's laden wel via 3G op m'n iPhone. Het forwarden van de poorten lijkt dus wel te werken maar is kennlijk selectief. Vanaf m'n laptop kan ik dus alleen Sickbeard laden.
Wat zou hier een verklaring voor kunnen zijn? En kan het iets aan mijn kant van het netwerk zijn?
Het gaat overigens om een e4200 v1 met laatste firmware 1.0.05
Ik gebruik Single en Range Port Forwarding al geruime tijd maar onlangs gaat dit niet helemaal goed meer. Andere computer en NAS in gebruik waardoor er ook andere poorten gebruikt worden. Het gaat om forwards naar bijv sabnzbd, sickbeard en couchpotato.
Vanaf mijn werk (laptop op bedrijfsnetwerk) kan ik nu alleen de Sickbeard op de NAS laden, maar Sabnzbd en Couchpotato op diezelfde NAS niet (ze draaien wel, via Teamviewer kan ik dat zien). Tevens kan andere pagina, op een anders systeem ook niet laden.
Al deze pagina's laden wel via 3G op m'n iPhone. Het forwarden van de poorten lijkt dus wel te werken maar is kennlijk selectief. Vanaf m'n laptop kan ik dus alleen Sickbeard laden.
Wat zou hier een verklaring voor kunnen zijn? En kan het iets aan mijn kant van het netwerk zijn?
Ik wil graag even advies aanvragen bij jullie...
Ik heb een Linksys E4200 v1 met voorlaatste firmware 1.0.04 aangesloten op een Ubee modem (zonder WiFi) van Ziggo en Alles-in-Een Plus (60/6)
In eerste instantie bleek ik vast op kanaal 6 te zitten, met als gevolg een lage snelheid en vaak niet direct op het web als ik de laptop inschakelde. Gek werd je ervan.
Via dat programmaatje inSSer gezien dat er veel mensen in de buurt ook op kanaal 6 zaten, dus heb ik mijn router op "auto" gezet. Dat werkte een tijdje goed, maar met ongeveer 8-9 draadloze netwerken zichtbaar in de buurt is het misschien vragen om problemen.
Op aanraden van een mede forumlid in de topic over Ziggo, heb ik nu mijn router vastgezet op kanaal 1, daar dit het minst gebruikt is. Meestal alleen door mij. So far so good. Direct verbinding en op min of meer (ong. 85-98%) volle snelheid, zelfs in drukke tijden. Dus helemaal tevreden!
Gisteren echter, had ik weer een probleem om het net op te komen, nadat we de laptop aangezet hadden. Geen verbinding.
Het bleek dat er nog iemand op kanaal 1 zat. Door middel van het aan-uit zetten van de router lukte het wel weer en werkt het nu weer prima.
Mijn vraag is nu gezien bovenstaande:
Is het normaal dat je het internet niet opkunt als er nog iemand op hetzelfde kanaal zit of zou dat niet uit moeten maken?
Als dat niet uit zou moeten maken, wat kan dan de reden zijn?
Bedankt.
Ik heb een Linksys E4200 v1 met voorlaatste firmware 1.0.04 aangesloten op een Ubee modem (zonder WiFi) van Ziggo en Alles-in-Een Plus (60/6)
In eerste instantie bleek ik vast op kanaal 6 te zitten, met als gevolg een lage snelheid en vaak niet direct op het web als ik de laptop inschakelde. Gek werd je ervan.
Via dat programmaatje inSSer gezien dat er veel mensen in de buurt ook op kanaal 6 zaten, dus heb ik mijn router op "auto" gezet. Dat werkte een tijdje goed, maar met ongeveer 8-9 draadloze netwerken zichtbaar in de buurt is het misschien vragen om problemen.
Op aanraden van een mede forumlid in de topic over Ziggo, heb ik nu mijn router vastgezet op kanaal 1, daar dit het minst gebruikt is. Meestal alleen door mij. So far so good. Direct verbinding en op min of meer (ong. 85-98%) volle snelheid, zelfs in drukke tijden. Dus helemaal tevreden!
Gisteren echter, had ik weer een probleem om het net op te komen, nadat we de laptop aangezet hadden. Geen verbinding.
Het bleek dat er nog iemand op kanaal 1 zat. Door middel van het aan-uit zetten van de router lukte het wel weer en werkt het nu weer prima.
Mijn vraag is nu gezien bovenstaande:
Is het normaal dat je het internet niet opkunt als er nog iemand op hetzelfde kanaal zit of zou dat niet uit moeten maken?
Als dat niet uit zou moeten maken, wat kan dan de reden zijn?
Bedankt.
Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
Hetgeen ik hierboven heb geschreven, gebeurde gisteren helaas weer.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat je er aan kunt doen?
UPDATE 7/01/2013
Sinds zaterdagmiddag, hebben we weer enorm last van dit fenomeen. De verbinding valt spontaan weg en na het herstarten door middel van het aan-uit zetten van de router lukte het wel weer en werkte het weer even. Dit hebben we ongeveer een keer of 7-8 moeten doen. Als we verbinding hebben, is de snelheid wel goed.
Op de router is een desktop bekabeld aangesloten. Draadloos zit er een laptop op en 2 smartphones. Echter het spontaan wegvallen begint me nu wel giga te irriteren.
X_lawl_X heeft het over dd-wrt erop geflashen. Maar ik heb hier geen idee van. Ik bedoel, ik weet niet wat het is en hoe je dat moet doen.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat je er aan kunt doen?
UPDATE 7/01/2013
Sinds zaterdagmiddag, hebben we weer enorm last van dit fenomeen. De verbinding valt spontaan weg en na het herstarten door middel van het aan-uit zetten van de router lukte het wel weer en werkte het weer even. Dit hebben we ongeveer een keer of 7-8 moeten doen. Als we verbinding hebben, is de snelheid wel goed.
Op de router is een desktop bekabeld aangesloten. Draadloos zit er een laptop op en 2 smartphones. Echter het spontaan wegvallen begint me nu wel giga te irriteren.
X_lawl_X heeft het over dd-wrt erop geflashen. Maar ik heb hier geen idee van. Ik bedoel, ik weet niet wat het is en hoe je dat moet doen.
[ Voor 70% gewijzigd door Thaitai op 07-01-2013 15:36 ]
Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
Ik had een soortgelijk probleem met de e4200, maar sinds ik er dd-wrt opgeflashed heb, heb ik daar geen last meer van. Ik weet niet of dit voor jouw een optie is, maar misschien is het de moeite waard om daar even naar te kijken.
(Ik had er namelijk geen andere oplossing voor gevonden)
(Ik had er namelijk geen andere oplossing voor gevonden)
IK wil DD-WRT op mijn E4200 V1 zetten. Kan ik van onderstaande handleiding uitgaan of zijn er nog tips?loyske schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:47:
Hier staat een en ander uitgelegd over DD-WRT op de E4200.
Vergeet de settings van de Wireless N, dit sloeg op een oude versie.
Ook wordt in deze wiki verwezen naar een oude versie.
Momenteel draai ik deze versie.
Bron: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E4200
Flashing Process:
Perform these steps when flashing from the stock Linksys GUI:
Read all required reading sections of the peacock announcement: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=51486
Disconnect all cables and wireless clients.
Do a Hard reset or 30/30/30 on router.
Set your computer to a static IP-address 192.168.1.8
Connect 1 Lan cable to pc doing the flash.
Flash the latest E4200 specific mini build E4200 Trailed Initial Flash Build
Do NOT use a build with "nv60k" in the name for the initial flash, use only the build linked just above.
Wait for the flashing process to complete.
Wait at LEAST another 5 minutes after the flashing process has completed.
Perform a Hard reset or 30/30/30 after the device has successfully updated.
Wait 3 minutes and log into web interface.
You may have to clear your browser cache before the web login will display.
Hoi,
is er iemand die een Extender gebruikt in combinatie met de e4200?
Ik verlies iedere keer de verbinding tussen de extender en de e4200. Het lijkt erop dat de e4200 iedere
keer van zender verwisseld. Dus als ik alles instel zit ik bijvoorbeeld op 3 en 1 a 2 weken later ben ik de verbinding kwijt met mijn extender en dan ga ik kijken dan praat de e4200 over een andere zender.
Dus dan moet ik de extender weer op een ander signaal instellen.
Iemand een idee?
Ik gebruik de Sitecom 300N wireless extender
Ik verlies iedere keer de verbinding tussen de extender en de e4200. Het lijkt erop dat de e4200 iedere
keer van zender verwisseld. Dus als ik alles instel zit ik bijvoorbeeld op 3 en 1 a 2 weken later ben ik de verbinding kwijt met mijn extender en dan ga ik kijken dan praat de e4200 over een andere zender.
Iemand een idee?
Its all in the little things that people do..
de e4200 vastzetten op een kanaal.ptjuh schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:09:
Hoi,
Iemand een idee?
Dennis, deze optie moet ik dan echt even ergens gemist hebben. Kon em niet vinden!!
Its all in the little things that people do..
het is even zoeken ja , standaard staat de e4200 op automatisch.ptjuh schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:48:
Dennis, deze optie moet ik dan echt even ergens gemist hebben. Kon em niet vinden!!
Het prettige van de E4200 V1 was dat hierop DD-wrt op kan draaien.
Wat ik kan terugvinden zijn er geen nieuwe routers die voorzien kunnen worden van DD-WRT.
Misschien nu kiezen voor Open-WRT?
Wat ik kan terugvinden zijn er geen nieuwe routers die voorzien kunnen worden van DD-WRT.
Misschien nu kiezen voor Open-WRT?
Nieuwe stabiele DD-WRT: http://stevejenkins.com/b...t-settings-for-max-speed/
IS deze te gebruiken met v2?loyske schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:45:
Niet echt een optie meer dus...V1 is alleen nog MP te scoren..
Die had ik ook geprobeerd, maar bij mij werden de snelheden alleen maar erger. Met de originele firmware kom ik niet hoger dan 44Mbps als ik er zo goed als voor sta met tablet/telefoon/laptop.loyske schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:45:
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Is er al nieuws over een 2013 update voor de E4200?
Er zijn zeker nog bugs die gefixt kunnen worden.
Nog een keer dezelfde vraag.Anoniem: 170423 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:01:
Is er al nieuws over een 2013 update voor de E4200?
Ben eigenlijk nog steeds erg tevreden met mijn E4200, er zitten al jaren verschillende apparaten aan zonder problemen waaronder Pc's, smartphones, tablets en een NAS. Maar ik het vorige week een nieuwe tablet gekocht (ASUS Zenpad 3s 10) en die heeft wel een raar probleem. De verbinding valt steeds weg en dan een paar seconde later is hij weer verbonden maar even daarna weer weg. Eigenlijk dus onmogelijk om b.v. online een spelletje te spelen.
Heb soms dat hij de verbinding wel een tijdje houd maar probleem komt altijd weer terug. Heb meerdere kanalen geprobeerd maar dat is niet de oplossing en maakt ook niet uit hoever je van de router bent, als ik er naast sta heeft hij het ook. Via mijn Ziggo modem krijg ik wel een goede WiFi verbinding met mijn Zenpad dus denk niet dat het probleem in de tablet zit, maar wil eigenlijk via de router want daar zit mijn NAS op.
Iemand een idee? is de router gewoon te oud of zou dd-wrt firmware een oplossing zijn? Had er firmware 1005 op staan en nu 1006 maar ook daarbij geen oplossing, misschien 1001?
Heb soms dat hij de verbinding wel een tijdje houd maar probleem komt altijd weer terug. Heb meerdere kanalen geprobeerd maar dat is niet de oplossing en maakt ook niet uit hoever je van de router bent, als ik er naast sta heeft hij het ook. Via mijn Ziggo modem krijg ik wel een goede WiFi verbinding met mijn Zenpad dus denk niet dat het probleem in de tablet zit, maar wil eigenlijk via de router want daar zit mijn NAS op.
Iemand een idee? is de router gewoon te oud of zou dd-wrt firmware een oplossing zijn? Had er firmware 1005 op staan en nu 1006 maar ook daarbij geen oplossing, misschien 1001?
[ Voor 4% gewijzigd door bvonk op 13-09-2016 02:19 ]
Je kan natuurlijk altijd de DD-WRT firmware proberen, samen met deze link (http://stevejenkins.com/b...t-settings-for-max-speed/) kan je je e4200 configureren. Ik moet zeggen sinds dat ik DD-WRT draai echt nergens last meer van heb.
Dan moet het wel een v1 zijn, ik had op mijn E4200-v1 altijd tomato draaien altijd goed gewerkt.Sharky_NL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:33:
Je kan natuurlijk altijd de DD-WRT firmware proberen, samen met deze link (http://stevejenkins.com/b...t-settings-for-max-speed/) kan je je e4200 configureren. Ik moet zeggen sinds dat ik DD-WRT draai echt nergens last meer van heb.
Daar heb je gelijk in LightStar, aangezien de v2 geen Broadcom chipset heeft.
Ja is een v1, zal het eens proberen, bedankt!