Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Ervaringen - Linksys E4200 v1 en v2

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/ot2olh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/nz579f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/vgq0rm.jpg

Voorwoord
Deze draadloze N router van linksys verdient een eigen topic. Het is alround de beste N router op het moment. Dit moet een centrale plek worden om over deze router te discussiëren. Ik heb alvast een klein begin gemaakt, maar ik ben slecht in het maken van topicstarts dus ik nodig vrijwilligers uit tot mede-auteur (stuur maar een DM ).

Introductie
De Linksys E4200 Wireless-N Router is de nieuwste draadloze router van Linksys en biedt de gebruiker alles wat je van een moderne router mag verwachten. Zo is de Linksys E4200 router klaar voor IPV6, het nieuwe internet protocol zodat je de komende jaren klaar bent om over de digitale snelweg te surfen.

Deze draadloze router behaald snelheden van ver boven de 650 Mbps op zijn WAN (internet) aansluiting.
Dankzij deze enorme snelheid kunt je de Linksys E4200 inzetten op de snelste breedband internet verbindingen zonder aan snelheid in te moeten leveren. Dit maakt de Linksys E4200 de ideale router voor bijvoorbeeld Ziggo Alles-in-1 of UPC Fiber Power.

Deze router van Linksys is ideaal voor gebruikers van veel draadloze producten in huis. De router ondersteunt gelijktijdig gebruik van de 2,4GHz en 5GHz gebruik en haalt daardoor snelheden van 300 + 450Mbps. De router is ook geschikt voor IPv6.

Gelijktijdige dual-band voor high performance draadloze entertainment
Maximale snelheid (300 + 450 Mbps) voor ultra-snelle draadloze overdrachtssnelheden
Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mbps) poorten voor bekabelde snelheden tot 10x sneller
USB-poort voor centraal delen van bestanden met ingebouwde UPnP AV media server
Volledige 3x3 MIMO antenne-opstellen voor maximaal bereik en betrouwbaarheid

Wireless-N Technologie
Gebouwd met toonaangevende draadloze 802.11n-technologie biedt de Linksys E4200 maximale snelheid en maximaal bereik speciaal ontworpen voor streaming video. Sluit uw computers, internet-ready tv's, game consoles en andere Wi-Fi-apparaten aan met overdrachtsnelheden tot 300 + 450 Mbps voor een ongeëvenaarde ervaring.

De kracht van Dual-Band
Verdubbeld de bandbreedte van het netwerk met gelijktijdig dual-band N (2,4 en 5 GHz) en is ontworpen om interferentie te voorkomen en de throughput te optimaliseren voor soepele en snelle HD video-streaming, bestandsoverdracht en draadloze gaming.

Speedbooster
Krachtige versterkers versterken het signaal wat zorgt voor een maximale draadloze dekking en in-huis mobiliteit.

Hypermoderne beveiliging
Houdt Wi-Fi profiteurs en bedreigingen van internet op afstand met WPA/WPA2 encryptie en SPI-firewall waarmee uw netwerk goed beveiligd wordt.

Voordelen van Gigabit
Gebruik de vier Gigabit Ethernet (10/100/1000) poorten voor snelle file sharing, 10x sneller dan standaard Ethernet, tussen andere Gigabit-compatibele apparaten zoals computers, harde schijven en servers.

Ingebouwde USB poort en UPnP Media Server
Via de USB-poort kunt u een externe USB-schijf toevoegen aan uw netwerk en zo bestanden delen, thuis of via het internet. Plus, een ingebouwde UPnP AV Media Server zorgt voor naadloos streamen van uw video-en mediabestanden naar een Xbox 360, PS3, of andere UPnP-compatibel apparaat.

Klaar voor video streaming
Breng de ultieme entertainment ervaring naar uw huis door het aansluiten van computers, internet-ready tv's, game consoles, mediaspelers en nog veel meer op uw draadloze netwerk en het internet. Gelijktijdige dual-band N en QoS prioritering van verkeer-technologie levert maximale snelheid en prestaties, zodat u kunt genieten van snelle downloads, vloeiende video en streaming van muziek, en zonder haperingen gaming en VoIP.

Eenvoudige Installatie
Cisco Connect-software helpt u in drie eenvoudige stappen uw beveiligde draadloze netwerk in te stellen.

Eenvoudig beheer
• Cisco Connect-software helpt u bij het aanpassen van uw instellingen een het eenvoudig toevoegen van meerdere apparaten op het netwerk
• Maak een aparte, beveiligd, netwerk voor gasten
• Beperk de tijden dat internet beschikbaar is en sluit websites uit met de ouderlijk toezicht mogelijkheden
• Eenvoudige toegang tot geavanceerde netwerkinstellingen

Specificaties

CPU Broadcom BCM4718
CPU Speed 480 MHz
Flash ROM 16 MB
RAM 64 MB
Radios 2.4 GHz, 5 GHz
WLAN Support a/b/g/n
WLAN Max Speed 300mbps (2.4 GHz) & 450mbps (5 GHz)
Antenna Location Internal (x6)
Draadloos 802.11n op 2,4Ghz & 5Ghz
Draadloze beveiliging WPA, WPA2, WEP
Afneembare antenne nee
Type ant. aansluiting intern (mimo)
Switch 4-Poorts 10/100/1000Mbps
Firewall Ja, Stateful Packet Inspection
VoIP VoIP Passthrough
VPN Alleen Passthrough
VPN Encryptie n.v.t.
Printserver Nee
Quality of Service Ja
Virtual LAN Nee
Plug & Play Ja, UPnP
Standaarden n.v.t.
Bijzonderheden 300 + 450 Mbps draadloos
USB voor Printer of HDD Ja, voor HDD
IPv6 Ondersteuning Ja

Linksys E4200 v2

De Linksys E4200 v2 is de opvolger van de zeer succesvolle, prijswinnende E4200. De Linksys E4200 v2 is nog beter dan zijn voorganger.

De E4200 v2 wireless simultaneous dual-band router heeft namelijk zes interne antennes voor het beste draadloze bereik, en kan op beide banden een maximale overdrachtsnelheid 450 Mbit/s halen. Dit maakt de Linksys E4200 v2 nog sneller dan de v1.

Naast hoge draadloze snelheden is de E4200 v2 ook bedraad erg snel. Dankzij de vier gigabit ethernetpoorten leg je ook een snel bedraad netwerk aan. De handige usb-poort is geschikt om een externe harde schijf of usb-stick op aan te sluiten. Zo deel je de bestanden binnen het thuisnetwerk. De ingebouwde UPnP-mediaserver streamt jouw opgeslagen films en muziek naar je mediaspeler of Smart TV met netwerkmogelijkheid. De Linksys E4200 v2 heeft in het buitenland al diverse prijzen in de wacht gesleept. Denk hierbij o.a. aan Editors' Choice-awards van CNET en PCMAG.

Firmware
09/28/2011
Ver.1.0.03 (Build 14)
http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/linksys/E4200

Daarnaast zijn er verschillende alternatieve firmware's beschikbaar, waaronder DD-WRT en OpenWRT. Let op! deze alternatieve firmware's zijn geheel op eigen risico, er worden geen garanties geboden.

DD-WRT
Wanneer je de router flashed naar DD-WRT loop je tegen wat performance "probleempjes" aan. Wat je moet doen is ervoor zorgen dat de beveiliging op WPA2 staat met AES encryptie. In combinatie met 40Mhz kanalen (Turbo Mode) haal je de meest optimale snelheid.

Releases
De ontwikkelaar van DD-WRT (Eko) heeft onlangs een nieuwe stable release uitgebracht:
(dd-wrt.v24-<build number>_NEWD-2_K2.6_mini-e4200.bin) to the router. 16773_NEWD-2_K2.6_mini e4200.bin

OpenWRT
Met OpenWRT ben je nog meer 'baas' over je router dan met DD-WRT. Je kunt alles namelijk naar eigen inzicht installeren en configureren. De drempel ligt wel wat hoger dan bijvoorbeeld bij dd-wrt. Voor je aan de slag gaat met OpenWRT is het goed om je even in te lezen.

Handige links
dd-wrt wiki
Pricewatch
Tweakers nieuws
smallnetbuilder
meuktracker

Laatste update
De TS is voor het laatst bijgewerkt op dinsdag 10 April 2012. Toevoeging: v2.

[ Voor 7% gewijzigd door ikweetniks op 10-04-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 08:13
Deze router heb ik nu een paar maanden en hij bevalt prima. Zeer stabiel. Heb het apparaat in die paar maanden dat hij hier staat niet opnieuw op hoeven starten.
Hij is alleen offline geweest tijdens firmware upgrades. Voor mij werkt alles zoals zou moeten, maar de mediaserver heb ik nog niet geprobeerd/nodig gehad.
Misschien dat deze link handig is: http://www6.nohold.net/Ci...00.xml&pid=94&converted=0
En deze: http://homecommunity.cisc...edback-Thread/td-p/453245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo,
Ik gebruik deze router nu 2 maanden, performance heeft die zeker, met speed tests haal ik 129 mbit (ziggo alles in een extra)
Toevallig heb ik vandaag net Tomato firmware geinstalleerd vind het geweldig werken!

Dit is zeker een aanrader als de prijs je niet afschrikt.

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 11:41

S913

Abusus non tollit usum

Sinds een week of 3 in bezig nadat mijn ouwe Sitecom begon te overlijden. Erg tevreden met de E4200, bereik goed door 2 betonnen vloeren etc etc.

Ik zit nog wel op FW 1.0.0.1 in verband met de genoemde snelheid issues en ervaringen in de Meuktracker (misschien een linkje naar de Meuktracker toevoegen in je TS?), maar heb zelf deze kleine "problemen":
  • Als ik MAC filtering aanzet (voor mijn Private netwerk) geldt die MAC filtering ook voor het Guest netwerk. Dat wil je dus niet want je wil iedereen toelaten op je Guest met alleen een wachtwoord beveiliging. Dus MAC filtering maar uitgezet.
  • Als ik SSID broadcasting uitzet, willen een aantal devices niet meer connecten (of worden zelfs gedisconnect als ze op dat moment connected waren) Jammer, want broadcast hoeft van mij niet zo nodig, want guest netwerk is voor de overige casual connectors.
  • Op zich had het handig/leuk geweest als je het guest netwerk een andere SSID had kunnen geven, nu is het gewoon <SSID>-guest.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermie55
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 16:26
Afgelopen week heb ik de nieuwe firmware (1.003) erin gezet. Echter daarna zag ik binnen mijn netwerk, de HDD schijf van de Dreambox (satteliet tuner) niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Resetten, pc opnieuw opgestart (ik werk met Windows 7), firewall instellingen bekeken, hij kon de HDD niet meer benaderen. Uiteindelijk weer terug gegaan naar de 1.001 release en hoe vreemd, binnen het netwerk is de HDD schijf weer terug en benaderbaar.
Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Het is een bekabelde verbinding. Moet ik na de firmware update naar 1.00..3 van de 4200, instellingen binnen de router aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik kreeg vandaag een melding van de cisco connect software dat er een firmware update is.
Helaas is de upgrade na een paar keer proberen nog steeds niet gelukt.

Ik had eerst de laatste firmware build 14 , maar de nieuwere erop zetten lukt me helaas niet.

Iemand meer info en/of tips hierover?

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:16
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:02:
Ik kreeg vandaag een melding van de cisco connect software dat er een firmware update is.
Helaas is de upgrade na een paar keer proberen nog steeds niet gelukt.

Ik had eerst de laatste firmware build 14 , maar de nieuwere erop zetten lukt me helaas niet.

Iemand meer info en/of tips hierover?
Je kan even proberen het via de webinterface te doen. Dit werkte bij mij wel.

Iemand enig idee hoe je het wachtwoord voor guest access uit kan zetten?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Frankster schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:11:
[...]

Je kan even proberen het via de webinterface te doen. Dit werkte bij mij wel.

Iemand enig idee hoe je het wachtwoord voor guest access uit kan zetten?
Welke versie van de firmware heb jij nu?

• Frankster
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:23:
[...]

Welke versie van de firmware heb jij nu?
Ik zit nu op 1.0.03

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Welke build?

• Frankster
Firmware Version: 1.0.03 build 14 Sep 20, 2011

&Creative

Hmmm ik heb die build ook , maar ik krijg in de cisco connect software een update aangeboden voor een nieuwere versie.
Maar als ik em wil installeren mislukt ie de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb de E4200 met de nieuwste firmware geïnstalleerd toen ik 3 weken geleden van ADSL Lite naar glasvezel overstapte (Lijbrandt 50/50 Mbps). Met Cisco connect speedtest blijkt de uploadsnelheid structureel dicht tegen de 50Mbps te zijn. De downloadsnelheid varieert enorm (ook als alle andere apparaten in het netwerk uitstaan) en is gemiddeld 25 Mbps.
Verder valt me op dat het websurfen ivm mijn vorige ADSL-verbinding (4x zo lage snelheid) veel langzamer is. Elk connectie verzoek vanuit een op te roepen webpagina verloopt traag tot zeer traag. Het oproepen van webpagina's duurt vaak zo'n 10 seconden. Als ik mail vanuit Outlook 2010 aanklik, duurt het daar ook lang eer de grafische elementen in de mailtjes geladen zijn. Ik kan er niet achter komen wat de oorzaak is.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Politoer schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:12:
Ik heb de E4200 met de nieuwste firmware geïnstalleerd toen ik 3 weken geleden van ADSL Lite naar glasvezel overstapte (Lijbrandt 50/50 Mbps). Met Cisco connect speedtest blijkt de uploadsnelheid structureel dicht tegen de 50Mbps te zijn. De downloadsnelheid varieert enorm (ook als alle andere apparaten in het netwerk uitstaan) en is gemiddeld 25 Mbps.
Verder valt me op dat het websurfen ivm mijn vorige ADSL-verbinding (4x zo lage snelheid) veel langzamer is. Elk connectie verzoek vanuit een op te roepen webpagina verloopt traag tot zeer traag. Het oproepen van webpagina's duurt vaak zo'n 10 seconden. Als ik mail vanuit Outlook 2010 aanklik, duurt het daar ook lang eer de grafische elementen in de mailtjes geladen zijn. Ik kan er niet achter komen wat de oorzaak is.

Iemand enig idee?
Met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat er snelheidsproblemen zijn met firmware versies > 1.0.0.1. Ik was zo stom om ook de nieuwste firmware erop te zetten totdat ook mijn verbindingen steeds trager en trager werden. Terug naar de oude firmware loste het snelheidsprobleem op. Er zijn dan nog wel wat issues met USB maar die gebruik ik niet dus daar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

regmaster schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:57:
[...]

Met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat er snelheidsproblemen zijn met firmware versies > 1.0.0.1. Ik was zo stom om ook de nieuwste firmware erop te zetten totdat ook mijn verbindingen steeds trager en trager werden. Terug naar de oude firmware loste het snelheidsprobleem op. Er zijn dan nog wel wat issues met USB maar die gebruik ik niet dus daar heb ik geen last van.
Zijn die krimpende snelheden bij elke waarde of alleen bij de wat hogere? Ik haal hier namelijk al sinds firmware 1.0.0.0 een DL snelheid van 14.3mbit. Heb niet echt snelheidsverlies gemerkt sinds ik 1.0.0.2 of 3 draai. (heb een 20mbit abo bij online btw, sinds ik de E4200 ertussen heb hangen is mijn snelheid wireless hoger dan toen ik zonder E4200 bedraad op de Livebox zat 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_1980
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 19:46
30 december bij komplett besteld, snelle en goede service!

Inmiddels geinstalleerd via de bijgeleverde cd zonder enige problemen. De installatie verliep voorspoedig!

De firmware is geupdate naar Firmwareversie: 1.0.03 build 14 Sep 20, 2011.

Met mijn oude WRT54G haalde ik draadloos een snelheid van 20 mb maximaal met mijn ziggo alles in 1 plus (Internet down 40 Mbit/s up 4 Mbit/s). Bedraad haalde ik de snelheid van 40 mb al wel.

Met de nieuwe E4200 haal ik de 40 mb ook draadloos! En bedraad ook overigens (vanzelfsprekend).

Dus tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Met mijn oude router had ik ook nog een probleem om mijn TV draadloos aan te kunnen sluiten op de router / internet. Met de E4200 verliep dit ook helemaal zonder problemen, piece of cake.

Mocht er iemand nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 11:36

rg-mohwa

Phoe Hé

heb hem vandaag ook gekocht. had een Asus WL500G staan maar dacht dat het bereik van deze wat tegen viel. Nu heb ik de E4200 in de meterkast gezet en eigenlijk maakt het geen verschil. toch wel vreemd dat een router van 5 jaar oud net zo goed bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 08:34
rg-mohwa schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:36:
toch wel vreemd dat een router van 5 jaar oud net zo goed bereik heeft.
Het is 2 weg verkeer he; je computer moet ook terugschreeuwen naar je router dus vaak merk je weinig verschil.

Overigens deze week een WAP54G op het werk vervangen voor deze (hebben we er 3 van in het pand, alleen voor internet met een RADIUS server) en heb vandaag vernomen dat het nu wel mogelijk is om te wordfeud'n tijdens number two (ofwel er is nu ook bereik in de toiletten).

edit: Verder wel nice; Haal over 2,4N 70/70Mbit terwijl ik 30 meter verderop zit + 2 muren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 06-01-2012 20:30 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Ik heb deze router nu zo'n 2 weken in bezet en ben nog niet helemaal tevreden.

Ten eerste vind ik de interface/menu erg traag. Ik had hiervoor een 5 jaar oude Zyxel NB460 en die was een stuk sneller.
Maar goed ik kan hier nog mee leven want zo vaak kom je niet in het menu.

Het tweede probleem is dat ik niet meer mijn snelheid haal van mijn provider. Ik heb ziggo 120Mbit en met mn vorige router haalde ik ook die snelheid! altijd tussen de 115/122Mbit/s
Nu met deze router (firmware 1.0.03 build14) niet sneller dan 86/87Mbit/s !

Ik had deze router juist gehaald vanwege de hoge snelheden ook met het oog op de toekomst (mocht ziggo naar 150mbit of 200mbit gaan dat ik dat zou halen met deze router)
Ik las dat er meerdere mensen zijn die niet meer halen dan 80-90mbit met firmware 1.03.. 1.01 schijnt nog de enige te zijn waarbij je wel de normale 120mbit/s haal of 1.0.0?
Probleem is alleen waar haal ik die nu vandaan? Bij linksys kom ik niet verder, elke pagina komt uit op de laatste firmware 1.03..

En tot slot vermeld linksys dat je een printer kan delen via de USB poort maar ook dit werkt niet!

Heeft iemand nog 1.01 beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 08-01-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 16:11
Anoniem: 19547 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:39:

Ik had deze router juist gehaald vanwege de hoge snelheden ook met het oog op de toekomst (mocht ziggo naar 150mbit of 200mbit gaan dat ik dat zou halen met deze router)
Ik las dat er meer mensen hebben die niet meer halen dan 80-90mbit met firmware 1.03.. 1.01 schijnt nog de enige te zijn waarbij je wel de normale 120mbit/s haalt.
Probleem is alleen waar haal ik die nu vandaan? Bij linksys kom ik niet verder, elke pagina komt uit op de laatste firmware 1.03..

Heeft iemand nog 1.01 beschikbaar?
Volgens mij is er hier via tweakers met de meuktracker nog wel aan 1.01 te komen. Overigens heb ik hier 1.03 gewoon draaien en halen wij (bedraad) gewoon 120MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Die link in meuktracker werkt dus niet meer.
Had ik al geprobeerd.

Update: Inmiddels de 1.01 firmware gevonden via mediashare

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 08-01-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Ik las dat sommige routers, zoals de Asus RT-N66U, ook nzb en andere zaken kan downloaden. Is dat met deze Linksys ook mogelijk? Is het vervolgens ook een beetje rendabel/acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Hoe zit het met de ondersteuning van WOL (wake on lan) via internet bij deze router? Er zijn nogal wat fabrikanten die deze mogelijkheid namelijk blokkeren in de firmware "voor je veiligheid". :X

Heb even gezocht en het lijkt er helaas op dat Cisco ook forwarden naar 192.168.1.255 blokkeerd, wat essentieel is om WOL te laten werken. Is dit nog steeds zo met de laastste firmware?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 17:35
Ik heb de router sinds een maand of twee. Valt mij enorm tegen. Kwam van een 320N en die was veel en veel sneller. De interface van de 4200 laad traag en al zit ik vijf meter van hem af, bereik op mijn laptop of smartphone is overal slechts 70 procent.

Zeer matig dus, ik denk dat hij er weer uit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Laatst online: 04-07 13:17
"Ik heb de router sinds een maand of twee. Valt mij enorm tegen."

Dat was mijn eerste gedacht ook, en ik heb em ongeveer even lang :)

"De interface van de 4200 laad traag en al zit ik vijf meter van hem af, bereik op mijn laptop of smartphone is overal slechts 70 procent."

Bij mij net het zelfde, bereik is inderdaad zèèr matig. Mijn Sitecom WL-614 was beter wat dat betreft. Al moet ik zeggen dat het voor mij nog steeds voldoende is. De buren moeten mijn signaal niet ontvangen, en ik hoef geen extra onnodige straling in de woonkamer.

Het traag laden van de interface heb ik opgelost door te verbinden via http i.p.v https. Het zou niet noodzakelijk mogen zijn (zeker niet voor die prijs) maar het is nu zo.

Ik heb ook bijna alle frequentie banden moeten afgaan voor uiteindelijk tot een snelheid te komen van 13 a 14MB. Dit vind ik nogal matig, alleen weet ik niet of mijn laptop of de router de bottleneck is van deze trage draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
JimmyNL schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:02:
Ik heb de router sinds een maand of twee. Valt mij enorm tegen. Kwam van een 320N en die was veel en veel sneller. De interface van de 4200 laad traag en al zit ik vijf meter van hem af, bereik op mijn laptop of smartphone is overal slechts 70 procent.

Zeer matig dus, ik denk dat hij er weer uit gaat...
De Linksys firmware is ook waardeloos.

Ik heb er een aantal staan op het werk als domme accesspoints en met DD-WRT is het bereik bijna verdubbeld en de stabiliteit een stuk beter.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 17:35
Ballebek schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:59:
[...]

De Linksys firmware is ook waardeloos.

Ik heb er een aantal staan op het werk als domme accesspoints en met DD-WRT is het bereik bijna verdubbeld en de stabiliteit een stuk beter.
Dat klinkt nog als de moeite waard om te proberen. Welke firmware draai je er precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Laatst online: 04-07 13:17
Dat zegt hij toch? "met DD-WRT is het bereik bijna verdubbeld" .

Anders TomatoUSB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 19:23
Ongelofelijk - ik lees dit verhaal overal - het mag cisco's/linksys' top router zijn maar het ding presteerd hopeloos... Ik heb hem net besteld maar heb er nu al spijt van. Hopelijk valt het mee, zo niet dan hoop ik dat dd-wrt uitkomst bied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitechief
  • Laatst online: 22-05-2022
Hallo,
vraag als ik een externe 1 TB HD aansluit moet deze dan externe stroom krijgen of levert de e4200 genoegstroom?
Met vriendelijke groet Denny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hangt er vanaf, probeer het maar lijkt me... Ik draai nu op firmware versie 1.0.01. Is het de moeite waard om te updaten naar 1.0.03? Of dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
whitechief schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:48:
vraag als ik een externe 1 TB HD aansluit moet deze dan externe stroom krijgen of levert de e4200 genoegstroom?
Levert USB van een gewone PC genoeg? Voor 2,5" waarschijnlijk wel, 3,5" vrijwel zeker van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Beatboxx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:53:
Hangt er vanaf, probeer het maar lijkt me... Ik draai nu op firmware versie 1.0.01. Is het de moeite waard om te updaten naar 1.0.03? Of dd-wrt?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 23:01
Nieuwe firmware is uit!

Ik kwam deze gisteren tegen en er meten opgezet, maar heb tot nu toe alleen maar problemen....pfff

Link Firmware: Linksys E4200 Ver.1.0.04 (Build 11) 21-02-2012

Link Algemeen: Linksys E4200

---------------------------------------------------------------------------
Cisco Consumer Products
Product: E4200
Classification: Firmware Release History

---------------------------------------------------------------------------
IMPORTANT:
- The safest way to perform the firmware upgrade is to use a wired computer.
- DO NOT power cycle the Router during the firmware upgrade process.

===========================================================================
Last Release Date: Feb 21, 2012
Last Firmware version: 1.0.04 (build 11)

- Added Enabled/Disabled feature for Wi-Fi Protected Setup in the web configuration
- Added WPS lockdown feature
- Fixed Linux kernel IPv6 fragment identification remote Denial-of-Service vulnerability
- Fixed Router cannot get a WAN IP address form some ISP
- Fixed Internet Access Policy issue when disabling Parental Control
- Fixed some minor bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De router nu 2 a 3 maanden, maar geen van de hierboven beschreven problemen heb ik last van.

Alle wireless devices connecten op hun respectievelijke banden ( G-N en A )
Uitval of onbereikbaarheid ook nog niet tegen gekomen, dit in tegenstelling tot de WNDR 3700, welke ik om de 3 dagen moest resetten, en de 2.4Ghz een prutbereik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe firmware even geinstalleerd.
Geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Anoniem: 170423 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 05:54:
Nieuwe firmware even geinstalleerd.
Geen problemen tot nu toe.
Ik heb alleen wireless problemen, kan maar niet connecten met het wireless netwerk.

Hoe heb jij je wireless settings staan dan? Wellicht kunnen wij wat info uitwisselen via DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vjenne-ICT schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:51:
[...]

Ik heb alleen wireless problemen, kan maar niet connecten met het wireless netwerk.

Hoe heb jij je wireless settings staan dan? Wellicht kunnen wij wat info uitwisselen via DM?
Ik heb alles nog standaard staan.

Ik heb alleen het gastaccount uitgeschakeld via de cisco software.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1812471884.png

Ik heb een 30/3mb upc connectie.
Acer Wifi N laptop.

Al mijn gadgets heb ik zonder problemen draadloos via de E4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 17:58
Heb hier ook een E4200 staan. Maar aangezien we een groot huis hebben er gelijk een Re-1000 repeater te kopen.
De eerste tip die ik graag alle gebruikers wil meegeven is dat ding uit de meterkast halen en ergens ophangen (centrale plek)
Dat verbeterd het signaal een groot stuk.
Hierna een Re-1000 op 10 meter afstand gehangen (met kabel eerst gekoppeld en ingesteld!) en heb nu tot ver in mijn tuin bereik. Ben eigenlijk best tevreden met deze combo. Ook via mijn Nokia N8 gaat het surfen met N vlot en haal ik in de tuin met 20% bereik nog steeds 3,2mbit down en ~550kbit up. (abbo: 8mbit down 756up)

Verbindingen zijn stabiel. Ook de laptop met Intel Wifi link 5100 werkt prima.
De atheros 9002wb-1ng wifi kaart in mijn asus weigert op N, maar dat ligt aan het feit dat een k*tkaart is.

Hiervoor heb ik een D-Link Dir-655 gebruikt en de E4200 is toch net ff wat beter qua bereik en stabiliteit.
De firmware die erop zit is de standaard firmware van fabrieksaf, dus denk 1.0.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07

MartNL

&nbsp;

Ik heb ook de linksys E4200.. En dan versie2.
Heb eigenlijk niet echt problemen.
Behalve dat het wifi signaal niet echt heel sterk is.
(wel sterk genoeg in mijn huis)
En dat terwijl ik hiervoor de e2500 had en daar had ik een sterker signaal mee. :|
Dat is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gisteravond geupdate naar de nieuwe firmware versie en eigenlijk merk ik er helemaal niets van.

Wat op zichzelf heel goed is, want het apparaat doet hier exact wat het moet doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hooglander1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:01:
Gisteravond geupdate naar de nieuwe firmware versie en eigenlijk merk ik er helemaal niets van.

Wat op zichzelf heel goed is, want het apparaat doet hier exact wat het moet doen.
Bij mij werkt alles sinds de update ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MartNL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:58:
En dat terwijl ik hiervoor de e2500 had en daar had ik een sterker signaal mee. :|
Dat is toch vreemd.
Je zou evt de E2500 als repeater / APonly in kunnen zetten ( als je hem nog hebt )

Ik had hiervoor de WNDR3700 van Netgear, en door het slechte bereik op de 2.4ghz had ik op de overloop mijn (nog oudere) Belkin N Vision als AP weggehangen ( het lcdscherm was tevens een mooi looplicht daar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb voor mijn E4200 een WRT54G gehad voor 4 jaar tot ie toch kuren begon te vertonen.
Ik ben het merk Linksys trouw gebleven en ben voor de duurste gegaan : De E4200.

Tot nu toe geen spijt gehad , ik haal er draadloos snellere down/upload snelheden mee.
Plus de MS vertraging is er ook iets minder op geworden.

Ik hoop dat het bedrijf de E4200 nog lang blijft updaten met firmwares.
Er is altijd ruimte voor verbetering.Ik ben benieuwd of mijn E4200 ook minstens 4 jaar meegaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1816691290.png

5MS , zo laag heb ik em nog nooit gehad , mede dankzij de nieuwe firmware.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 170423 op 06-03-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

FreshMaker schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:16:
[...]

Je zou evt de E2500 als repeater / APonly in kunnen zetten ( als je hem nog hebt )

Ik had hiervoor de WNDR3700 van Netgear, en door het slechte bereik op de 2.4ghz had ik op de overloop mijn (nog oudere) Belkin N Vision als AP weggehangen ( het lcdscherm was tevens een mooi looplicht daar )
Dat was wel een goed idee geweest maar helaas heb de 2500 weg gegeven. :)
En nu blijkt dat ik boven op mijn slaapkamer toch niet helemaal feilloos uitzending gemist kan kijken.
Stottert af en toe.
update.
Ik heb nu met inssider gekeken als er wat meer ruimte was op een andere band.(13)
En het lijkt te werken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MartNL op 06-03-2012 21:36 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb de Linksys E4200 nu zo'n 4 maanden in huis en hij werkt prima. Ik haal ook de toegezegde 40Mbit download van mijn Ziggo Alles-in-1 Plus.

Ik heb er ook middels de USB poort een WD externe harde schijf aanhangen, die nu zowel van de de laptop als de stationaire desktop te bereiken is.

Ik ben dus een tevreden gebruiker. Geinstalleerd, in gebruik genomen en nooit meer wat aan gedaan.

Ik zie hierboven, dat er nieuwe firmware is. Is het noodzakelijk om die te installeren?

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als het werkt en doet wat je ervan verwacht, niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:04:
Als het werkt en doet wat je ervan verwacht, niet updaten.
Mijn snelheden zijn er op vooruit gegaan met de nieuwe firmware.
Het is allemaal ook wat stabieler geworden.

Ik heb aan mijn E4200 een 2.5 inch externe 320gb hd hangen.
Werkt prima , ik kan op elk aangesloten apparaat de externe hd bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Niet normaal hoe snel ie nu is met wifi.
Ik heb alles nu optimaal ingesteld..Haal nu de volle mep met ziggo extra..120mbits. :P
Heb er een 640gig schijfje aanhangen die door alle computers zijn te benaderen. Inclusief de mediaplayer (ac ryan) Dus ik ben ook een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449144

Heb de E4200 nu bijna 3 maanden nadat de ASUS WL500W uitfikte na een paar jaar redelijk zwaar gebruik. Er hingen/hangen 5 desktops, een wifi printer, een ethernet hub en twee laptops en een paar smartphones wisselend aan vast, De WL500 had eerder al problemen gegeven met zijn instabiele voeding (vervangen),maar ging daarna prima mee,.. uiteindelijk is ons netwerkje toch wat te groot voor hem geworden en na het toevoegen van een PS3 gaf hij er opeens de brui aan en een nare geur van brandend elektra bleef achter.
Ik vond de Linksys E4200 makkelijk installeren, hij pakt de zaken prima op met de speciale verbindingssoftware. Terwijl één van de kids volgas aan het gaan is op youtube, kan de ander genadeloos rondknallen op de PS 3 en kan moeder naar haar webforum bedienen en trekt hij ook nog een beetje email verkeer van mijzelf. Zonder hik.
Dat maak je wel eens anders mee. Hij hangt strak via een Zyxel modem met een adsl verbinding aan het Net.
Of hij dit ook net zo lang vol kan houden als de Asus.. wie weet.
Ik vindt hem tot nu toe toppie en ga er ook een hard schijfje aan vast maken.. de mail opslag, los van de mediahub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
MartNL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:05:
Niet normaal hoe snel ie nu is met wifi.
Ik heb alles nu optimaal ingesteld..Haal nu de volle mep met ziggo extra..120mbits. :P
Heb er een 640gig schijfje aanhangen die door alle computers zijn te benaderen. Inclusief de mediaplayer (ac ryan) Dus ik ben ook een tevreden gebruiker.
Vraag me af wat voor instellingen jij hebt... Ik zit echt max op 85 mb draadloos. Bedraad haal ik de volle 120 wel.
Oh en de volle snelheid, haal je die met 5, of 2,4 GHz? En welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

jacuzzi schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:20:
[...]

Vraag me af wat voor instellingen jij hebt... Ik zit echt max op 85 mb draadloos. Bedraad haal ik de volle 120 wel.
Oh en de volle snelheid, haal je die met 5, of 2,4 GHz? En welke firmware?
heb je de wifi instelling van je wifi kaarten ook goed staan?
ik heb als voorkeur de 5 ghz + (40Mhz )en de 40 Mhz geselecteerd op de router.
verder heb ik versie 2 van de e4200.
(laatste firmware)
ben nu niet thuis maar wil later wel de precieze instellingen posten.

[ Voor 6% gewijzigd door MartNL op 09-03-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Nou zoals met elke firmware (behalve versie 01) haal ik met deze wederom geen 120 Mbit :)
Je merkt het ook aan het browsen door de instellingen de hardware in deze router is niet geschikt voor alle functionaliteit die linksys wil bieden.
De V2 is niets voor niets zo snel op de markt gekomen lees voor de grap ook eens de comments op de officiele cisco site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
@Jur Op zich is de V1 een erg goede router, alleen niet zo goed als beloofd is... helaas.

@MartNL Laat maar, ik heb de V1, niet de V2. bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomT
  • Niet online
Bij de specs staat dat de Linksys 450Mbps op WiFi zou draaien. Natuurlijk haalt hij dit in de praktijk nooit, maar is dit niet afhankelijk van de netwerkkaart in je PC? Als die volgens de specs maar tot 300Mbps gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomT schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:52:
Bij de specs staat dat de Linksys 450Mbps op WiFi zou draaien. Natuurlijk haalt hij dit in de praktijk nooit, maar is dit niet afhankelijk van de netwerkkaart in je PC? Als die volgens de specs maar tot 300Mbps gaat?
Klopt daar ligt het ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ben blij dat ik deze router weg heb gedaan.

Net zoals velen had ik bedraad steeds max 100Mb/s. Draadloos kwam ik niet boven de 80Mb/s.
Andere router, zelfde PC en laptop en draadloos/bedraad haal ik nu keurig op de PC (5GHz) en laptop (2.4GHz) 117Mb/s. Het was altijd erg goed spul van Linksys, maar het gaat hard achteruit (is toch belachelijk dat je voor goede werking 3rd party software nodig hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Welke, als ik vragen mag? :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 21:38
Creative S schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:52:
Ben blij dat ik deze router weg heb gedaan.

Net zoals velen had ik bedraad steeds max 100Mb/s. Draadloos kwam ik niet boven de 80Mb/s.
Andere router, zelfde PC en laptop en draadloos/bedraad haal ik nu keurig op de PC (5GHz) en laptop (2.4GHz) 117Mb/s. Het was altijd erg goed spul van Linksys, maar het gaat hard achteruit (is toch belachelijk dat je voor goede werking 3rd party software nodig hebt ;))
Welke router heb je voor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Excuses voor de late reactie. Ik heb voor de Netgear WNDR3800 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Weet iemand WAAR je kan vinden of je e4200 een versie2 is?
Ik vind dat niet op de achterkant terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
pitchdown schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:41:
Weet iemand WAAR je kan vinden of je e4200 een versie2 is?
Ik vind dat niet op de achterkant terug!
Het zou op de doos moeten staan.
En anders kan je het nog zien aan het serienummer 01C10C is een V1 en 01C106 is een V2.
Oh en Google is your best friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 22:57
Is de v2 al leverbaar in Nederland?? Ik zie bij geen enkele webwinkel v2 staan bij de router.

Ik zit behoorlijk te sukkelen met een belkin N= router die mij veel problemen met WiFi geeft en zoek een topper op WiFi gebied. Deze zou volgens alle reviews die ik heb gelezen erg goed zijn, vooral op 2.4GHz gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Shodan schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:26:
Is de v2 al leverbaar in Nederland?? Ik zie bij geen enkele webwinkel v2 staan bij de router.

Ik zit behoorlijk te sukkelen met een belkin N= router die mij veel problemen met WiFi geeft en zoek een topper op WiFi gebied. Deze zou volgens alle reviews die ik heb gelezen erg goed zijn, vooral op 2.4GHz gebied.
De wifi-prestaties vind ik tegenvallen. De meerwaarde van de V2 hiervoor lijkt ook gering.
Ik denk dat je dan beter voor een V1 van de e4200 kan gaan omdat je hierop DD-Wrt kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 22:57
Vind je de Wifi prestaties van de V2 tov V1 tegenvallen? Of van de e4200 in het algemeen? Volgens de reviews (maar dat zegt natuurlijk niet alles) zou hij juist vanwege zijn wifi prestaties goed zijn. Ik wil vooral stabiliteit en grote dekking. Daadwerkelijke doorvoer snelheid is niet heel erg van belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bij elk product zitten rotte appels, helaas worden deze vaak breed uitgemeten in fora

Hier draait een E4200 sinds sept.'12 ( sept '11 dus ) ongeveer, zonder noemenswaardige issues
Ik ben een intensieve gebruiker, en heb een aantal portforwards en rules erin staan, en mijn vorige router ( WNDR3700 verslikte zich daar nog al eens in )

Ook het Wifideel is stabiel en sterk aanwezig in een ( op 2.4 Ghz ) druk bevolkte omgeving

[ Voor 2% gewijzigd door FreshMaker op 30-03-2012 21:08 . Reden: Tijdreis module is gecrashed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Same here, gaat zonder problemen door 2 betonnen vloeren ... Alleen tijdreizen (sept. '12???) kan de mijne niet :+

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Heb hem sinds gisteren, meteen DD-WRT erop gezet en het ding gaat als een trein !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijdreizen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:29
Toch kunnen sommige routers dat, met openWRT en time machine, kan je tijdrijzen in je backup bestanden, 24 uur lang! ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
theforce81 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:21:
[...]

Toch kunnen sommige routers dat, met openWRT en time machine, kan je tijdrijzen in je backup bestanden, 24 uur lang! ;)
Ja, alleen heeft de router een probleem, de backup van '12 was totaal onvindbaar
Foutmelding op foutmelding
Error validating access token: Session has expired at unix time Uncaught OAuthException: (#210)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Laatst online: 13:49
Hallo,

Na vele reacties hier kwam ik tot de conclusie dat die DD-WRT firmware echt een uitbreiding geeft voor de router.
Ik heb zowat tut's en de wiki pagina gelezen. Maar ik snap iets niet...

Ik heb echt geen idee welke versie ik moet kiezen. Ik zou liefst de stabiele versie (Dus niet de beta) hebben voor de E4200 V1. Als ik het goed begrijp heb ik 2 files nodig. Een eerste file om te flashen om dan "half" DD-WRT erop te zetten en dan een 2de om de volledige erop te zetten.

Zou iemand mij aub kunnen helpen (DM)

Alvast bedankt, Amd Aero!

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263632

Ik heb sinds een maand de E4200.
Ben erg tevereden. Laptop, Android phone en Ipad werken prima op deze router.
Probleem is echter dat mijn oudste laptop alle wifi signalen in de buurt herkend behalve de E4200.
Is hier sprake van een verouderde wifi kaart in de laptop en kan ik dit oplossen met een Usb wifi=
Zo ja welke is dan aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkel123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
ben ook benieuwd wat het voordeel is van DD-WRT firmware op de E4200. en hoe ik dit moet installeren. Wie kan helpen. Blijft alles evengoed hetzelfde met installen van je draadloos in je e4200.

Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
bikkel123 schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:05:
ben ook benieuwd wat het voordeel is van DD-WRT firmware op de E4200. en hoe ik dit moet installeren. Wie kan helpen. Blijft alles evengoed hetzelfde met installen van je draadloos in je e4200.

Bedankt alvast voor de reacties.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Hier ook in het bezit van V1 en voorzien van de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Anoniem: 263632 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:20:
Ik heb sinds een maand de E4200.
Ben erg tevereden. Laptop, Android phone en Ipad werken prima op deze router.
Probleem is echter dat mijn oudste laptop alle wifi signalen in de buurt herkend behalve de E4200.
Is hier sprake van een verouderde wifi kaart in de laptop en kan ik dit oplossen met een Usb wifi=
Zo ja welke is dan aan te bevelen.
Je kunt ook even een instelling veranderen in de router. Uitzenden in "mixed mode" even proberen. Er zit bij mij een draadloze printer op het netwerk die ook maximaal "g" aan kan, dus staat mijn 2,4 GHz op mixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Hier staat een en ander uitgelegd over DD-WRT op de E4200.

Vergeet de settings van de Wireless N, dit sloeg op een oude versie.
Ook wordt in deze wiki verwezen naar een oude versie.
Momenteel draai ik deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263632

Bedankt voor de reacties maar ik heb het anders opgelost.
Heb een USB WIFI stick aangesloten en mijn netwerk was weer zichtbaar.
Blijft voor mij wel de vraag waarom mijn oude kaart dit signaal niet kon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Anoniem: 263632 schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:00:
Bedankt voor de reacties maar ik heb het anders opgelost.
Heb een USB WIFI stick aangesloten en mijn netwerk was weer zichtbaar.
Blijft voor mij wel de vraag waarom mijn oude kaart dit signaal niet kon ontvangen.
Soms kan het zijn dat je wifi kaart niet alle kanalen ondersteund.
Heb het laatst zelf gehad met 5Ghz wireless N. Router op auto, koos kanaal 151 echter mijn Macbook ondersteunde maar tot kanaal 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Laatst online: 13:49
Ik heb nu DD-WRT erop staan. (Dankzij loyske!)
En hij gaat als een trein, de wifi ontvangst is verbeterd :)

Nu nog die VPN uittesten...

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:42
Hmmmm twijfels twijfels is die 18774 build een beetje stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
BurnerT schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:59:
Hmmmm twijfels twijfels is die 18774 build een beetje stabiel?
Draait hier sinds donderdag zonder problemen.
Geen vreemde dingen tegengekomen en ook geen crash oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb de handleiding doorgelezen over hoe de E4200 te flashen naar DD-WRT, maar ik kom er toch niet helemaal uit. ALle clients disconnecten lukt wel, 30/30/30 reset ook,computer via ethernet met static ip vastbinden ook, maar hoe flash ik 'm dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Wat gebeurt er na de eerste 30/30/30 reset? Roept de router: 'Flasht u mij maar!'? Wat moet ik dan doen? En ik flash eerst 'dd-wrt.v24-18777_NEWD-2_K2.6_mini-e4200.bin', moet ik daarna ook nog 'dd-wrt.v24-18774_NEWD-2_K2.6_big-nv60k.bin' erop flashen?

edit:
Sorry voor de dubbelpost |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Beatboxx op 09-04-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:29
Beatboxx schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:14:
Wat gebeurt er na de eerste 30/30/30 reset? Roept de router: 'Flasht u mij maar!'? Wat moet ik dan doen? En ik flash eerst 'dd-wrt.v24-18777_NEWD-2_K2.6_mini-e4200.bin', moet ik daarna ook nog 'dd-wrt.v24-18774_NEWD-2_K2.6_big-nv60k.bin' erop flashen?

edit:
Sorry voor de dubbelpost |:(
http://www.dd-wrt.com/wik...ys_E4200#Flashing_Process
Lees hier even, wordt het helemaal in besproken, wel natuurlijk even de goede FW downloaden!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 13:13
Leuk dat er ook een ervaringen topic is voor de E4200 :). Ligt het aan mij of heb je de TS (deels) gekopieerd van [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND? :)

edit:
@TS, Geeft niets, dacht alleen 'goh, wat komt me dit bekend voor' :+.

[ Voor 20% gewijzigd door Puch-Maxi op 11-04-2012 01:16 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Ja, dat heb ik gedaan, maar niet veel.

[ Voor 64% gewijzigd door ikweetniks op 10-04-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
theforce81 schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:18:
[...]

http://www.dd-wrt.com/wik...ys_E4200#Flashing_Process
Lees hier even, wordt het helemaal in besproken, wel natuurlijk even de goede FW downloaden!
Ik heb ook versie v1 en lees net dit hele topic even, maar is er iemand die mij hierbij wil helpen via teamviewer of telefonisch er doorheen wil loodsen.
Of kan ik ook volstaan met versie v2 te kopen?

Edit: ik zie net dat er ook een nieuwe uit is, de EA 4500, wat nu te doen ? mijn huidige E4200 flashen of de versie v2 kopen of de nieuwe EA 4500.

[ Voor 13% gewijzigd door Le_Freak ! op 26-04-2012 10:34 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144898

Sinds vorige week heb ik ook een E4200 aangeschaft, deze is nu geflashed naar dd-wrt firmware.
Internet komt binnen via Ziggo, het MAC adres van de router is als pass through ingesteld in de Ubee modem van Ziggo,

Nu wil ik een 2e SSID (Beveiligd gast netwerk) aanmaken, zoals wordt uitgelegd in dit youtube filmpje: YouTube: DD-WRT Tutorial: Create a secure and separate public guest network

Dat werkt prima, behalve het feit dat ik via dit gast netwerk niet op het internet kan, alleen lokaal.

Setup:

- Prive LAN/WAN: 192.168.1.xxx
- Public WAN/Guest: 192.168.2.xxx

De E4200 heeft BSSID waardoor het MAC adres dus anders is voor bijv. het 2e gast SSID.
Deze heb ik ook toegevoegd aan de Ziggo modem, maar dat biedt geen oplossing.

Iemand een idee wat ik hier vergeten ben of welke setting ik nog toe moet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Denk dat je een stukje routering vergeten bent naar het 192.168.2.x netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heeft iemand al eens iets gevonden over een fonspot op de e4200 ?

De 'oude' linksys waren zo om te flashen, zodat het geustsignaal als fonera gebruikt kan worden.
Aangezien mijn guest bijna niet in gebruik is, kan die net zo goed als fonspot dienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 25-06 17:13
Zijn er meer mensen die bij een Linksys E4200v2 regelmatig last hebben dat wifi lijkt vast te lopen/niet altijd werkt?

Ik kan nu gewoon met mijn iPhone niet op het Wifi netwerk, terwijl als ik 'm restart dat wel lukt. Hij ziet 'm gewoon niet meer.

Dat iPhone de E4200 niet ziet komt vaker voor, maar nu zien ook andere apparaten het ding niet meer. Best vreemd, is dat bekend probleem?

Ben eigenlijk best teleurgesteld in E4200, wifi range is helemaal niet zo impressive als ik verwachte (mijn WRT610n doet het beter) en nu deze issue weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschrand
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 09:50
Bij mij geen problemen met de iPhone of iPad, Zowel de iPhone 4 als 4S werken prima.Wifi loopt (even afkloppen) nooit vast. De Linksys draait maanden zonder reset of opnieuw opstarten. Ben bang dat jij een slecht exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb met mijn v1 van de e4200 ook geen problemen.

garantie claimen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Ik heb nu een tijdje de E4200 (v1) en het werkt prima (al ben ik niet te spreken over de snelheden op 5Ghz). Nu is het probleem dat hoewel de interne Twonky server prima werkt, het geen subs ondersteunt. In de mkv of ernaast, het wil niet. Ik heb gelezen dat de nieuwe versie van Twonky dit wel kan maar dat je deze niet kunt updaten met de E4200 (het is allemaal wat vaag betreft de versie van Twonky op de E4200). Kan dit wel met DD-RWT? Ik wil dus de laatste versie van Twonky erop zodat subs wel werken als ik stream.

De transfer speeds naar de USB HDD zijn wel bagger moet ik zeggen. Schrijven naar de schijf gaat met 6MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
Verborgen pagina in E4200 web interface (Linksys Firmware):

http://<router_ip>/System.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om deze router aan te schaffen, maar als ik de review van HardwareInfo mag geloven dan word ik niet bepaald blij van. Misschien zijn de performance issues reeds verholpen met de nieuwste firmware versie dan de versie 2.0.37.131047 tijdens de review

Zijn er anderen hier die de nieuwste firmware draaien en wat zijn jullie ervaringen? Zijn er nog steeds issues met het bereik vanaf 20 meter?

Ik hoor het graag.

Link review: http://nl.hardware.info/r...n-testresultaten-bekabeld

[ Voor 13% gewijzigd door lawkexarib op 10-08-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 25-06 17:13
Ik ben zelf zeer ontevreden met mijn E4200. Wifi valt regelmatig weg en dit schijnt een bekende issue te zijn.

Lijkt wel alsof Wifi laatste week het wel redelijk doet. Maar echt goed ding is het niet imho. Wired doet hij het trouwens uitstekend (heb 120/10 Mbit en hij verslikt zich niet in torrents met enorm veel connecties bijvoorbeeld).
Pagina: 1 2 Laatste