Raku schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:18:
[...]
Hm, toch raar dat ik het niet merk. Misschien toch even wat op letten want misschien was het gewoon placebo. Hoe sterk ervaar je die negatieve acceleratie? Als ik een mx500 inplug merk ik /wel/ duidelijke acceleratie problemen overigens. Misschien dat het afhankelijk is van andere parameters die voor ons niet duidelijk zijn.
Zoals het rare gedrag als je de sensitivity helemaal naar beneden zet. Je kunt met de xai ook een accel. instellen, maar dat werkt bijvoorbeeld helemaal niet om het moment dat de sensitivity helemaal naar beneden is ingesteld.
Alles staat uit bij de Xai. Ik heb geen acceleratie problemen in elke andere game, en als er acceleratie inzit die ik er niet uit krijg dan is dat meestal gewoon nog speelbaar. Voor multiplayer games kan ik gewoon niet met acceleratie spelen, daarvoor is mijn aim al te consistent: ik weet hoeveel ik mijn muis moet bewegen om iets te raken.
Overigens wil ik niet betwisten dat er negatieve accel. in het spel zit, maar misschien is het met bepaalde settings gewoon minder dan andere settings. Jammer dat er geen harde waarden zichtbaar zijn qua sensitivity, maar alleen zo'n prut slider, dan konden we tenminste elkanders settings proberen om te zien of het daadwerkelijk verschil maakt.
Kijk het youtube filmpje hierboven maar eens, dat is
precies hetzelfde als ik heb. Waar hij normaal
360 graden draait met normale snelheid kan hij als hij zijn muis snel beweegt over de zelfde afstand nog maar 20 graden draaien. Harde waarden? Mouse sens is het beste uit te drukken in aantal cm voor een
360 graden draai, en dat is zoals ik al zei ~
35cm voor mij normaal gesproken. Als je het filmpje even kijkt dan snap je wat het probleem is. Als ik in mijn zij geschoten word wil ik gewoon snel kunnen omdraaien. Met lage sens beweeg je je muis snel om op je doel uit te komen en remt dan als het ware af en gebruikt de extra
preciesie om goed te kunnen mikken. Hell, ik merkte het al in de eerste level van de SP en daar hoef je niet eens 90 graden te kunnen draaien

.
Wat bedoel je met het best op de helft van de max dpi? Ik neem aan dat de sensor op het interval 0-~5k gewoon precies is. Die 5k-11k range zal wel geinterpoleerd worden, maar daarbuiten maakt niet zo veel uit lijkt me. Ik las wel over een aantal 'sweet spots' qua waardes, maar of het voor een niet professionele gamer wat uitmaakt betwijfel ik.
Je sensei doet iets van 10000 dpi als maximum instelling toch?
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 04-11-2011 14:26
]