Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 16:03

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Matched: N66U
Specificaties
  • 4x gigabit LAN
  • 1x gigabit WAN
  • Broadcom BCM4706@600MHz
  • 256MB RAM
  • 32MB flash
  • Dual-band 450 mpbs wireless lan (802.11a/b/g/n)
  • 2x USB aansluiting
  • Printer + Scanner server
  • FTP & SAMBA server
  • Download master: torrent, nzb, http, ftp. Kan overweg met dht, pex en magnet links
  • DLNA server (UPnP) voor media.
  • PPTP VPN server
  • Mogelijkheid om 3 wlan gastnetwerken aan te maken per frequentie
Een wat uitgebreidere spec-sheet in het duits: link
Benchmark
Hardware.info heeft hier wat resultaten staan:
http://nl.hardware.info/p...t-n66u#tab:testresultaten
Reviews en Previews
Een preview van vr-zone met de bijbehorende forum post
http://www.smallnetbuilde...0-gigabit-router-reviewed
Chip informatie
De RT-N66U heeft een BCM4331 draadloze controller: Broadcom product pagina

De SOC is de BCM4706: Broadcom product pagina

En volgens cpuinfo is de BCM5300 cpu gebruikt een MIPS 74K V4.9
Plaatjes
Even om verwarring te voorkomen, de RT-N66U had eerst een ander uiterlijk op beurzen, dit is het definitieve design:
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/rt-n66uec8p.jpg
Firmware
alternatieve firmware is op dit moment nog beta!
Tomato
DD-WRT
Merlin mod van originele firmware

[ Voor 48% gewijzigd door wootah op 14-05-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 13:21
Matched: AC66U, N66U
net gevonden nieuwe firmware (posting op het asus forum)

hier

changelog:

Fix bugs:
1. UI related bugs
2. Network map cannot show device name.
3. QoS control for wired connected devices.
4. Special character name/password issue in VPN server.
5. Download master installing issue in AP mode.
6. PPPoE compatibility issue.
7. L2TP compatibility issue.
8. Sonos audio system and network map compatibility issue.

Modified
1. Enable cross night setting in wireless radio on/off setting page.
2. Adjust WDS connection rule
3. Enable Beceem Wimax support.
4. Change default wireless security to WPA-AES in QIS.
5. Add Spanish language.
6. Modify VPN server UI.

checken naar nieuwe firmware in de webinterface vind deze (nog) niet.

Tevens wordt er gesproken over een nvram issue, de AC66U schijnt 64M nvram te hebben en de N66U ook, alleen is dat nog niet enabled zo lijkt het.

Uiteraard gebruiken op eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
wiz-oz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:58:
net gevonden nieuwe firmware (posting op het asus forum)

hier

changelog:

Fix bugs:
1. UI related bugs
2. Network map cannot show device name.
3. QoS control for wired connected devices.
4. Special character name/password issue in VPN server.
5. Download master installing issue in AP mode.
6. PPPoE compatibility issue.
7. L2TP compatibility issue.
8. Sonos audio system and network map compatibility issue.

Modified
1. Enable cross night setting in wireless radio on/off setting page.
2. Adjust WDS connection rule
3. Enable Beceem Wimax support.
4. Change default wireless security to WPA-AES in QIS.
5. Add Spanish language.
6. Modify VPN server UI.

checken naar nieuwe firmware in de webinterface vind deze (nog) niet.

Tevens wordt er gesproken over een nvram issue, de AC66U schijnt 64M nvram te hebben en de N66U ook, alleen is dat nog niet enabled zo lijkt het.

Op de download site van Asus nu ook te vinden.
http://support.asus.com/D...RT-N66U+(VER.B1)&p=11&s=2

Geinstalleerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
wiz-oz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:58:

Deze firmware gebruikt nog steeds 32K nvram, als ze 64K zouden releasen dan zou iedereen zijn router opnieuw moeten instellen omdat het geheugenbeheer anders is.
Een hoop mensen zouden daar niet blij van worden, hoop dat asus ook de 64K build maar dan met een waarschuwing released.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Fresh T. schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:52:
Ik heb momenteel een Linksys E4200 in mijn meterkast staan. Het betreft hier een nieuwbouwwoning, net opgeleverd. In vergelijking met mijn oude woning (woning uit de jaren 50) is het bereik in het huis dramatisch gekelderd. Zelfs wanneer ik de router in de woonkamer zet, heb ik op de eerste verdieping een erg zwak signaal. Nu had ik het idee om het bereik te verbeteren deze Asus aan te schaffen. Wanneer het bereik dan nog steeds niet voldoende is, wil ik mijn huidige E4200 inzetten als Access Point. Mijn vraag is echter, gaan deze twee routers samen als ze op hetzelfde SSID (ander kanaal) worden ingesteld, om zodoende een beter bereik te verkrijgen?
Je bereik zal nooit beter worden(misschien omdat de N66U wat sterker is). Je zet er simpelweg een extra punt neer.
Zolang je SSID/wachtwoord/encryptie op hetzelfde zet dan kunnen de meeste apparaten deze zonder problemen overpakken.

Ander kanaal is sowieso aan te raden, zodat ze niet met elkaar gaan storen.

Ik heb gisteren een N66U in mijn meterkast geplaatst, en een AC66U op een slaapkamer, en een Airport Express in de woonkamer, zo heb ik maximale dekking kunnen bereiken in mijn appartement(nieuwbouw, vreselijk).

Ik heb wel problemen gehad toen mijn opstelling bestond uit sitecom/netgear/fritzbox. Toch werkt het niet ideaal. Daarom heb ik nu 2x ASUS en 2x ASUS switch. Werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 18:31
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:30:
[...]

Mag je bij dit vermogen je geheugenkaartjes en usb sitcks wel in dezelfde ruimte laten liggen?? :+

Er wordt gemeld dat deze kraan openzetten ook kan resulteren in een juist minder efficiënte overdracht, heb je naast de check met inSSIDer ook speedtestjes gedaan om de effectiviteit van hogere zendvermogens aan de tand te voelen??
En merk je of je buiten, op grotere afstand van je huis, een nog betere ontvangst hebt??

Ik meet hier in dezelfde, of naastgelegen ruimte tenminste amper verschil als ik het vermogen van 90mW naar zeg 150mW zet.
Niets te klagen overigens hoor, het ding doet het nog steeds fantastisch. 8)
Ook met de voorlaatste Asus firmware.
Gelukkig hangt de router boven op de overloop waar geen USB sticks en dergelijke liggen, haha :)

Het klopt inderdaad dat het volle vermogen ook kan resulteren in minder efficiënte overdracht.
Bij mijn broer is dit het geval, dus die heeft het vermogen nu op 225mW staan en dat werkt wel perfect.
Bij mij werkt het wel het beste op de volle 500mW op beide banden (uiteraard ruim getest over 3 weken).

Uiteraard heb ik ook zeker een stuk of 40 speedtesten gedaan met speedtest.net, speedtest.ziggo.nl, speedtest.upc.nl en zelfs speedtest.telenet.be.
Uiteraard steeds het vermogen een stukje verder opengeschroefd.

Met het standaard vermogen op mijn oude D-link haalde ik vroeger op de Intel 3945 A/B/G zo'n +/- 10Mbps van de 60Mbps.
Na het spelen met het vermogen van de Asus haal ik nu +/- 31Mbps! Ja echt ik moest het ook 10 keer opnieuw doen met de verschillende test sites om het te geloven 8)

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nu nog in een huis van 1939 woon, waar dus bijna geen beton in verwerkt zit en alleen maar houten vloeren, dus dat scheelt uiteraard ook.
The Wizard schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:44:
[...]

Maar zijn deze firmwares wel geschikt voor snelle verbindingen? Ik dacht dat hardware NAT niet mogelijk was met de source codes van Asus, die waren nog niet vrijgegeven. Daardoor blijft de maximale download snelheid rond 120 Mbit/s hangen.
Durf ik je niet te zeggen, want ik heb "maar" een 60Mbit/s lijntje van Ziggo en daar haal ik wel de volledige snelheid van :)
En ik heb niet de RT-N66U maar de grotere broer de RT-AC66U

[ Voor 12% gewijzigd door mistervis007 op 03-12-2012 15:13 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Ik sta op het punt om de Asus RT-N66U modem aan te schaffen, maar ik heb zo'n stemmetje in mijn hoofd die steeds zegt dat ik de AC variant moet halen en de meerprijs van €45 voor lief moet nemen. Ik weet het niet... iemand hier die me over de streep kan trekken?

Op dit moment heb ik een D-Link DIR-655 maar deze bevalt me totaal niet meer.. haal zowel draadloos als met draad al een poosje niet meer dan 4MB/s, terwijl mijn internetverbinding zonder router gewoon keurig de 60mbit haalt. Bovendien is het het ook frustrerend dat ik volledig bekabeld ook maar met 4MB/s met mijn NAS kan communiceren, terwijl ik dit voorheen altijd kon met snelheden van gemiddeld 40MB/s bedraad en 10MB/s via wifi. Ohja, die 4MB/s is in het gunstigste geval, nadat ik 'm een paar keer heb gereset. Meestal doet hij nog veel minder! :(

Ik pomp regelmatig grote bestanden van en naar mijn NAS, is dan de meerprijs van de Asus RT-AC66U de moeite waard? Over een paar maanden een AC adapter kopen en gaan met de banaan.. of zal ik gewoon lekker de N66U doen.. ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marando schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:43:
Ik sta op het punt om de Asus RT-N66U modem aan te schaffen, maar ik heb zo'n stemmetje in mijn hoofd die steeds zegt dat ik de AC variant moet halen en de meerprijs van €45 voor lief moet nemen. Ik weet het niet... iemand hier die me over de streep kan trekken?

Op dit moment heb ik een D-Link DIR-655 maar deze bevalt me totaal niet meer.. haal zowel draadloos als met draad al een poosje niet meer dan 4MB/s, terwijl mijn internetverbinding zonder router gewoon keurig de 60mbit haalt. Bovendien is het het ook frustrerend dat ik volledig bekabeld ook maar met 4MB/s met mijn NAS kan communiceren, terwijl ik dit voorheen altijd kon met snelheden van gemiddeld 40MB/s bedraad en 10MB/s via wifi. Ohja, die 4MB/s is in het gunstigste geval, nadat ik 'm een paar keer heb gereset. Meestal doet hij nog veel minder! :(

Ik pomp regelmatig grote bestanden van en naar mijn NAS, is dan de meerprijs van de Asus RT-AC66U de moeite waard? Over een paar maanden een AC adapter kopen en gaan met de banaan.. of zal ik gewoon lekker de N66U doen.. ik kom er niet uit.
Ik zou voor RT-AC66U gaan. Ben er zeer tevreden ermee! Heb je naar de reviews gekeken van de beide asus routers ? zie http://nl.hardware.info/r...iew-rt-n66u-aan-de-doping

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:55:
[...]

Ik zou voor RT-AC66U gaan. Ben er zeer tevreden ermee! Heb je naar de reviews gekeken van de beide asus routers ? zie http://nl.hardware.info/r...iew-rt-n66u-aan-de-doping
Bedankt voor je reactie. Ik had die review inderdaad gelezen en het was dit zinnetje waardoor ik het gevoel kreeg dat ik de N66U moet gaan halen, aangezien ik toch geen AC adapter heb:

"De resultaten die de RT-AC66U op 802.11n behaalt zijn zeker niet slecht, maar halen het toch niet altijd bij die van de RT-N66U."

edit: misschien heb je me toch overtuigd.. het is een kwestie van een paar maandjes en dan zullen er ook AC adapters te krijgen zijn (je hebt ze al op USB 2.0, maar heb liever PCIe) waardoor de AC66U router echt tot zijn recht kan komen. Hmmmm, interesting! (maar damn wat een bult geld!)

[ Voor 18% gewijzigd door Marando op 06-12-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is elke cent waard :) en met dit router kan je makkelijk meerdere jaren vooruit!
Marando schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had die review inderdaad gelezen en het was dit zinnetje waardoor ik het gevoel kreeg dat ik de N66U moet gaan halen, aangezien ik toch geen AC adapter heb:

"De resultaten die de RT-AC66U op 802.11n behaalt zijn zeker niet slecht, maar halen het toch niet altijd bij die van de RT-N66U."

edit: misschien heb je me toch overtuigd.. het is een kwestie van een paar maandjes en dan zullen er ook AC adapters te krijgen zijn (je hebt ze al op USB 2.0, maar heb liever PCIe) waardoor de AC66U router echt tot zijn recht kan komen. Hmmmm, interesting! (maar damn wat een bult geld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een RT-N66U hebt is sowiseo een Asus EA-N66 of USB-N66 aan te raden als je 450mbps wilt.. en als je 300mbps genoeg vind , pak dan een USB-N53

ik heb mn N66U omgeruilt voor een AC66U
ik ga iig voor een EA-N66 om de HTPC een beetje te versterken en een AC-53 (die komt spoedig uit) voor mn laptop.. en als er ooit nog een Intel Centrino komt met Ac ondersteuning pleur ik die daar wel in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 16:03

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
CedricD schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:48:
Ik haal gewoon de volledige snelheid via speedtest.net van mijn verbinding op 5 GHz (120 Mbit)
Op 2,4 GHz haal ik iets van rond de 80 Mbit.
Ik haal zo'n 30MB/s met 1 client :)
Effectief zo'n 360mbit 240mbit/s
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/286yids.jpg

Wel met een RT-AC66U, maar met mijn RT-N66U haalde ik het zelfde :)

volledige review: productreview: Asus RT-AC66U review door wootah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wootah schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Ik haal zo'n 30MB/s met 1 client :)
Effectief zo'n 360mbit
[afbeelding]

Wel met een RT-AC66U, maar met mijn RT-N66U haalde ik het zelfde :)

volledige review: productreview: Asus RT-AC66U review door wootah
- Kan je uitleggen hoe je aan 360mbit komt en hoe je dit "gemeten" hebt, maw hoe kom je aan de gegevens in je tabel? De grens van kabelaanbieders ligt momenteel op max 160Gbit/s. De "metingen" betreffen dus PC to PC snelheden? :?

- Bovendien: 30MB/s * 8 = 240Mbit, snap dus niet wat je bedoeld met "effectief 360mbit"? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 03:13
fast-server schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:57:
[...]

Teamviewer is erg gevoelig voor een lage upload van de client, vooral bij adsl verbindingen merk je dat.
Als ik een sessie naar mijn ouders start (beide glasvezel) dan loopt alles super! ik kan dan zelfs een 1080P film meekijken.
Beste fast-server,

Ik ben bekend met hoe teamviewer werkt. Ik werk hier al jaren mee en het heeft altijd zonder problemen bij mij gefunctioneerd. Ik ben net overgestapt op Caiway Glasvezel, en met me vorige router die ik had, WNDR 3700 werkte teamviewer ook nog soepel en zonder problemen.

Maar sinds ik mijn nieuwe router heb (Eerst Asus RT-AC66U) een Asus RT-N66U loopt teamviewer helemaal niet meer soepel, en sommige stukken is hij zelfs echt niet vooruit te branden.

Daarom mijn vraag of iemand ook last heeft van een trage teamviewer met de Asus Rt-N66U router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 23:22
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:20:
Heb afgelopen vrijdag de RT-N66U van CD-rom-land (€119,90) ontvangen (19:30 besteld, volgende dag om 13:30 binnen, dit werkte dus echt zo snel als beloofd). _/-\o_

Snelheid draadloos viel mij initieel erg tegen. Haalde 50Mb/s, weliswaar zo'n 20 Mb/s sneller dan met oude D-Link Dir-855 maar dat moet draadloos toch veel sneller kunnen. :(

Configuratie:
- Router met orginele Asus firmware 30.0.0.4.354, is geplaatst in meterkast.
- Laptop Dell Inspiron 15R SE (2013) met Windows 8 en Centrino N2230 (max 300Mb/s) WiFi Card en werkt alleen in de 2,4Ghz.
- Ziggo Alles in 1 Extra 120Mb/s max. (haal deze snelheid ook daadwerkelijk bedraad).
- Metingen verricht met Eweka en Speedtest.net en proggie InSSider (niet gelijktijdig gebruiken!).
- Voor sterktemeting ook GSM App WiFi analyser (dBm) gebruikt.

:+ - Draai na allerlei testen nu draadloos in een werkgebied die ligt tussen de 100 en 120Mb/s!

Mijn bevindingen:
De RT-N66U is een dualband router en werkt in auto stand altijd op 20Mhz bandbreedte.
De Centrino Card moet ook van 20Mhz naar automatisch ingesteld worden (deze schakelt dan wel naar 40Mhz), zie link 1.
Als je de boel niet instelt op 40Mhz bandbreedte heb je geen 2 zendende kanalen! (goed zichtbaar met Inssider.)
(Edit) Een ander voorwaarde voor 40Mhz channel bonding is WPA2-PSK. WEP en WPA-TKIP gooien ook roet in het eten (zie link 2).
Heb kanaal 1 ingesteld en router gooit dan zelf kanaal 5 erbij. Heb de 2 andere niet overlappende kanalen 6 en 11 ook getest, maar deze presteren bij mij minder.
Signaalsterkte met InSSider is -41RSSI, met router in meterkast (deuren dicht) en laptop in woonkamer op zo'n 10 meter afstand, deur naar woonkamer gesloten en er zit een sterkere keuken gipsmuur tussen.
Vermogen instellen op 200mW maakt wel degelijk uit. Apart is dat de signaalsterkte op InSSider niet verandert, maar de performance schiet wel met zo'n 25% omhoog.
GSM App WiFi analyser ziet extra kanaal 5 niet! Je ziet wel de sterkte uitgedrukt in dBm's.

Ben voornemens de WiFi card te vervangen door een Centrino N6300 (max 450Mb/s, werkt ook op de minder drukke 5Ghz). Per 1 juli gaat ziggo Alles in 1 Extra van 120Mb/s naar 180Mb/s max.

Linkje:
1. http://www.intel.com/supp...apkw=wireless+performance
2. http://www.intel.com/support/wireless/sb/CS-030709.htm
Thanks Herbie :) :)

Mijn RT-AC66U met Merlin firmware zingt nu als een zonnetje omdat hij nu wel multichannels biedt :P
Nogmaals superrrrrr bedankt voor de uitleg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

Ook maar de N66U verkozen boven de AC66U: al is het maar omdat ik nog geen devices heb voor 802.11ac en de 2.4Ghz vervuiling erg mee valt bij mij thuis.

Ik ben benieuwd, nog even wachten op de bezorging :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Officieel niet:

3.0.0.4.374.33 (3-Oct-2013):
* IMPORTANT *: RT-N66U users must revert back to factory defaults and
manually reconfigure their settings if coming from a FW
older than 3.0.0.4.374.xxx (applies to both Asus or
Asuswrt-Merlin).

Ikzelf heb het wel gedaan omdat de changelog gewoon te groot is om het niet te doen. Let wel op het volgende:

- NEW: Merged with Asus 374_726 code from RT-AC66U GPL. Notable changes:
* RT-N66U now based on the SDK6 driver. This resolved the
numerous connectivity issues, at the expense of a shorter
range (a separate SDK5 build based on driver 5.100 is available
in the Experimental folder as an alternative).

Ondanks het problemen oplost met bepaalde Intel wifi chipsets en iOS apparaten, zal je hoogstwaarschijnlijk mindere ontvangst hebben met de nieuwe firmware.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zei ik toch?
- NEW: Merged with Asus 374_726 code from RT-AC66U GPL. Notable changes:
* RT-N66U now based on the SDK6 driver. This resolved the
numerous connectivity issues, at the expense of a shorter
range (a separate SDK5 build based on driver 5.100 is available
in the Experimental folder as an alternative).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Is het een idee om een algemeen Asus router firmware/instellingen topic aan te maken?

De N66U, AC66U en AC68U zijn alle drie erg populair en zijn qua instellingen en firmware ook behoorlijk identiek. Ik heb het idee dat er in alle drie de topics behoorlijk veel wordt besproken die voor alle drie de routers op gaan, maar dat de meeste vragen in dit topic terecht komen omdat dit nu eenmaal het grootste topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb nog even gekeken naar de verschillen tussen de N66U en AC66U. Beiden zijn onlangs getest door Hardware.info:
Vergelijkingstabel Asus RT-N66U en RT-AC66U

Als ik de resultaten goed interpreteer dan presteert de N66U op de 2,4 Gz band toch net wat beter als de AC66U. Klopt dat? Allemaal met de standaard firmware neem ik aan. Overigens is er ook voor de AC66U Merlin firmware zie ik.

Ik ken de N66U al, die staat nu bij mijn buurvrouw. Wil er voor mezelf ook een kopen echter ik twijfel een beetje of ik met het oog op de toekomst (lees ondersteuning AC standaard) niet beter voor die versie kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
TommyGun schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:58:
Ik, en vele collega's met mij, hebben inderdaad de AC66U gekozen vanwege de betere 2,4G prestaties.
Oh? Haal je dat ook uit de tabel van Hardware.info? bij het ene onderdeel is de AC66U nl. beter en bij het andere de N66U. Welke testonderdelen moet ik met name op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

musicfreak schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:44:
[...]

Oh? Haal je dat ook uit de tabel van Hardware.info? bij het ene onderdeel is de AC66U nl. beter en bij het andere de N66U. Welke testonderdelen moet ik met name op letten?
Nee, andere ervaringen uit dit topic (eerste X aantal pagina's).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: N66U
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:16:
Allen,

Misschien niet helemaal de juiste plek, maar om het zo even onder de aandacht te brengen...

Ik heb nu een half jaar een Sitecom WLR 7100 X7 AC1200 router hangen en word op het moment gek van het ding. Gewoon geen verbinding meer krijgen en m'n 5 GHz netwerk is spontaan "verdwenen".

Nu ben ik dus aan het kijken voor een vervanger, allebei de ASUS'en zien er leuk uit, de AC66-u en de AC68u. Ik heb hier alleen nog een aantal vragen over:

- Is het mogelijk om zowel een 2.4GHz als een 5 GHz netwerk tegelijkertijd uit te zenden? (Lijkt me van wel)
- Is het streamen van WiFi -> LAN mogelijk? (Sitecom heeft deze mogelijkheid niet; Client Isolation kan niet uit... )
Wat is nu de betere keus? Ik, als niet heel ervaren router etc persoon, zie door de bomen het bos niet zo meer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast hartelijk dank!
Ik zelf ben niet te vreden met de asus router RT-N66U. De firmware vind ik persoonlijk zeer onstabiel. Ik ben over gestapt naar de Linksys WRT 1900AC. Ik wil de asus router RT-N66U als repeater op de eerste verdieping zetten zo dat de verdieping daar boven en sterker wifi signaal heeft. Alleen ik krijg een foutmelding tijdens de koppeling met de Linksys router..zie ''...''. Ik heb alles na gelopen maar ziet niet iets verkeerd staan. Weten jullie hier eventueel de oplossing hiervoor..alvast bedankt.

'' The LAN IP address of RT-N66U may have changed.Close this window''
'' You have changed SSID or security setting. Thus it will result in wireless clints disconnect. Please adjust clients setting for connecting again''
''Please check if you have unplugged the network cable from the wan port''

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Senaxx schreef op donderdag 11 september 2014 @ 01:40:
Mijn RT-N66U had het probleem dat hij ineens uitviel. Bleek het stroom pennetje niet meer in geklikt te blijven. Nu weet ik niet of dit door warmte komt? of gewoon een defecte power knop. Met een tandenstoker en tape blijft hij nu wel zitten en werkt hij perfect. Alleen sindsdien lijkt me wifi een beetje brak. (weinig bereik)

Mijn RT-N66u is op dit moment 2.4 GHz: 53°C - 5 GHz: 55°C kan iemand mijn zijn temperatuur waardes vertellen? of dit misschien aan de hoge kant is?
Die temps kloppen. Ding word aardig warm, likkt abnormaal heet. Toen ac66u met uit was ook maar gaan zoeken. Kwam deze temps ook tegen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zie dat "Spanning-Tree Protocol" standaard aanstaat in de N66U (de router draait op 376.45 Merlin build).

Nu lees ik hier (bij punt #11) http://blog.ittoby.com/20...ur-new-asus-rt-ac66u.html dat STP beter kan uitgeschakeld worden. Waar of niet waar?

Ik heb thuis alleen een modem en een router (de N66U dus). Geen verdere switches of iets dergelijks.

Is het voor mij dan verstandiger en/of beter om STP misschien uit te schakelen? Eventueel veiliger als het uitstaat?

[ Voor 9% gewijzigd door unkind op 11-09-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:37
Hallo,

Ik sta op het punt mijn router te vervangen(TL-WR1043ND v1) dit omdat hij niet echt stabiel is en ik hem vaak op nieuw moet opstarten en daar door weer problemen krijg met mijn andere apparatuur bv DLNA tussen mijn 2 Humax apparaten.
Nu twijfel ik tussen de RT N66U of de nieuwere RT-AC66U.
Het gaat mij vooral om een goed bereik en een zeer stabiele router.
Wat zou jullie keuze zijn ?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groet,

Jos

[ Voor 6% gewijzigd door timbe op 28-09-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:01:
Hallo,

Ik sta op het punt mijn router te vervangen(TL-WR1043ND v1) dit omdat hij niet echt stabiel is en ik hem vaak op nieuw moet opstarten en daar door weer problemen krijg met mijn andere apparatuur bv DLNA tussen mijn 2 Humax apparaten.

Groet,

Jos
Is er niemand die me bij deze keuze kan helpen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:24
timbe schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:01:
Hallo,

Groet,

Jos
Ik ben ook van een v1 TL-WR1043ND naar een RT-N66U gegaan. Stabiliteit van de Asus is vele malen beter dan de TP-link. WiFi range van de Asus is iets beter, maar scheelt bij mij in de praktijk niet significant qua snelheid.
Grootste voordeel van de Asus (naast de stabiliteit) vond ik de snelheid van de WAN poort en vele malen grotere hoeveelheid open poorten waarmee de Asus nog steeds stabiel draait. Vooral bij torrents was de TP-link onstabiel, ondanks een juiste configuratie van de torrent client.
Ander voordeel van de Asus vergeleken met de TP-link is native ondersteuning voor gast WiFi netwerken en een stabiele openVPN server.

Ik zou persoonlijk opnieuw voor de N-versie gaan. Is ook tweedehands goed te vinden voor een fatsoenlijke prijs!

[ Voor 5% gewijzigd door chielmi op 01-10-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik ben ook een tijd geleden van de TP-link 1043ND (met DD-wrt) overgestapt op de Asus N66U (Merlin-firmware). Meerprijs voor de AC66u vond ik te veel en de komende jaren is deze echt snel zat.

Voordelen zijn zoals hierboven benoemd en daarnaast ook dual-band en Open VPN gebruik ik graag. De router is erg stabiel, zeker tov de TP-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
JPS schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:27:
Ik ben ook een tijd geleden van de TP-link 1043ND (met DD-wrt) overgestapt op de Asus N66U (Merlin-firmware). Meerprijs voor de AC66u vond ik te veel en de komende jaren is deze echt snel zat.

Voordelen zijn zoals hierboven benoemd en daarnaast ook dual-band en Open VPN gebruik ik graag. De router is erg stabiel, zeker tov de TP-link.
Bedankt JPS!

Heb mijn keuze zo goed als gemaakt.
Zeker ook omdat ik vaak lees dat AC ook echt nog in zijn kinderschoenen staat.
En met mijn huidige apparatuur is N66U meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Wat is het verschil tussen de RT-N66U en de RT-N66W? dat verschil kan ik nergens vinden.

Verder zit ik met een probleem dat ik in een goede range wens zodat ik in de tuin ook goed bereik heb, eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de Asus het beste te tweaken is, maar welke asus voor een enigszins acceptabele prijs is voor mij nu het fijnst?

Grote range, goed vlot, en op de toekomst voorbereid...
De N66U voldoende?
AC66U betere keus?
AC68U betere range? sneller?
AC87U?? Persoonlijk denk ik dat ik pas over 4 jaar snel genoege apparatuur heb om hier van te genieten.

Er ligt een 100/100 glas verbinding in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-10 11:58
Die verschillen had jezelf kunnen opzoeken. Die staan op de website:

374.43_2-05j9527 (02-November-2014)
- Source: https://github.com/john9527/asuswrt-merlin : branch 374.43_2-update
- Desc: Incremental update to remap key fixes through 376.48 beta3, update-05

- CHANGED: OpenSSL: Upgraded to 1.0.0o
- CHANGED: SSL: disable SSLv2 and SSLv3 support - we now only support TLS 1.0 for https access (IE6 browser is no longer supported)
- CHANGED: Updated miniupnpd to 1.9 (plus upstream PCP fix)
- CHANGED: Updated dropbear to 2014.66
- FIXED: init-broadcom: fix typo preventing wireless mac filter from working on guest network
* FIXED: Password obscured on Wireless/General tab unless has focus (user request)
* NEW: ssh: Add nvram option to listen on single address (user request)

Changes/fixes marked as (*) are unique to this fork, but do not affect the basic/default function of the firmware.

----------------------------------------------------------------------------------
* NEW: ssh: Add ability to restrict to single address (user request)
You can restrict the ssh (dropbear) client to listen on only a single address,
usually your router lan IP address (i.e. 192.168.1.1). Warning, an invalid or
unused address will prevent SSH access - use telnet to fix. I do not expect this
option will be required for most environments.

nvram set sshd_addr=xxx.xxx.xxx.xxx (substitute the desired IP address)
nvram commit
(reboot is required)
----------------------------------------------------------------------------------

README-merlin-fork.txt
RT-AC56U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx........MD5: E2669C0A59803B4ACC904A87A43819BC
RT-AC66U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx........MD5: 7497F283F8BCF07DCF12A9BC363AA1C2
RT-AC68U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx........MD5: F2CCD5D8C85118E71854767AEE28B891
RT-N16_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx..........MD5: 26C5FD897B09837FB7A2F06BA80B6687
RT-N66U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx.........MD5: 812ACC2B4618D842508F9C55D59D1B6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

prein2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:
jep, maar dan vergeet je het zinnetje 'met deze router'.. we zitten immers in het N66u draadje...
prein2... ik zie je dit nu al een paar keer zeggen, maar dit hele topic is doorspekt met AC66U, AC68U... al vanaf release van de diverse modellen. Misschien wat minder mod willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36

Zenix

BOE!

CreativeS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:15:
[...]

prein2... ik zie je dit nu al een paar keer zeggen, maar dit hele topic is doorspekt met AC66U, AC68U... al vanaf release van de diverse modellen. Misschien wat minder mod willen spelen?
Maar hij heeft wel gelijk. Ook al kan hij het misschien wat netter zeggen ;)

[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit
[Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router

Ik heb sinds eergisteren ook RFC https://tools.ietf.org/html/rfc4638 aangezet op mijn router voor PPPoE, werkt prima! Ik heb de N66U sinds maart 2012 en sindsdien is die niet uitgevallen, alleen tijdens stroomstoring _/-\o_ Terwijl er zo'n 2 a 4TB doorheen gaat elke maand :> Heb hier ook een R7000 maar de N66U blijft de core router.

[ Voor 41% gewijzigd door Zenix op 29-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:06
Is het mogelijk om het vermogen van deze router op te schroeven? Ik heb het volgende geprobeerd:

# RT-AC66U / RT-N66U specific region unlock
# set regulation domain in CFE from EU to #a
nvram set asuscferegulation_domain=#a
nvram set asuscferegulation_domain_5G=#a
# set regulation revision in CFE from 13 to 0
nvram set asuscfepci/1/1/regrev=0
nvram set asuscfepci/2/1/regrev=0
# set ccode in CFE from US to #a
nvram set asuscfepci/1/1/ccode=#a
nvram set asuscfepci/2/1/ccode=#a
nvram set asuscfecommit=1
# Update all EU specific regions to #a in NVRAM
nvram set regulation_domain=#a
nvram set regulation_domain_5G=#a
nvram set pci/1/1/regrev=0
nvram set pci/2/1/regrev=0
nvram set pci/1/1/ccode=#a
nvram set pci/2/1/ccode=#a
nvram set wl0_country_code=#a
nvram set wl1_country_code=#a
nvram commit
reboot

Maar krijg na reboot output 'Unsupported ' na het volgende commando wl txpwr_target_max.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Pagina: 1