Interpolis, glashelder!
Ik kan juist en wil hem ook maar heb nog steeds mijn reservering niet binnen.. Denk maar niet dat ik de gok ga wagen om zonder reservering erheen te rijden.
Edit; Laat maar

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 15-09-2014 12:12 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 15-09-2014 13:09 ]
Een simpele zoekopdracht zegt dat het in Nederland wel kan, dus ik ga ervan uit dat dit ook in Duitsland kan?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Haha Sjappies ook echtUltraSub schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:28:
[...]
Nee, het zijn die sjappies die er zoveel mogelijk willen scoren om op te verdienen. En dan heb ik het niet over mensen die er twee nemen.

Ik doe dat dus ook, ik zie het meer als "mensen betalen bij mij € 200,- meer zodat ze niet zelf naar Duitsland hoeven". Zeker nu met de uitgestelde pre-orders gaat verkopen geen enkel probleem worden.
Een prijs is alleen maar te hoog voor iemand die het niet kan betalen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Moet je eens voorstellen dat jij nu niet meteen in de eerste week een i Phone zou hebben,dan liep je hier waarschijnlijk te zeuren over het feit dat er mensen zijn die er (in jou geval 4!) Meenemen om ze allemaal voor 200 euro! Meer Door te verkopen.Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:21:
[...]
Haha Sjappies ook echt![]()
Ik doe dat dus ook, ik zie het meer als "mensen betalen bij mij € 200,- meer zodat ze niet zelf naar Duitsland hoeven". Zeker nu met de uitgestelde pre-orders gaat verkopen geen enkel probleem worden.
Een prijs is alleen maar te hoog voor iemand die het niet kan betalen.
Niet dat ik iets tegen jou persoonlijk heb hoor maar ik vind dit echt asociaal , en hoop dan ook altijd dat iemand met al die toestellen blijft zitten omdat er geen tekorten zouden zijn,maar helaas gebeurd dat nooit met Apple producten.
Ooh nee hoor toen de 4s in Duitsland in de verkoop ging zat ik in het vliegtuig dus kon helaas niets bestellen.schumi1986 schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:57:
[...]
Moet je eens voorstellen dat jij nu niet meteen in de eerste week een i Phone zou hebben,dan liep je hier waarschijnlijk te zeuren over het feit dat er mensen zijn die er (in jou geval 4!) Meenemen om ze allemaal voor 200 euro! Meer Door te verkopen.
Toen heb ik ook gewoon netjes 200,- meer betaald via Marktplaats.
We moeten ook niet doen alsof 200,- echt de wereld is. Benzine moet er nog af, milieusticker, vrije middag, parkeer geld, geld voorschieten, decadent lunchen. Enz enz. Hou je niet zoveel van over.
200x4=800€Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:15:
[...]
Ooh nee hoor toen de 4s in Duitsland in de verkoop ging zat ik in het vliegtuig dus kon helaas niets bestellen.
Toen heb ik ook gewoon netjes 200,- meer betaald via Marktplaats.
We moeten ook niet doen alsof 200,- echt de wereld is. Benzine moet er nog af, milieusticker, vrije middag, parkeer geld, geld voorschieten, decadent lunchen. Enz enz. Hou je niet zoveel van over.
Ik snap best dat als je dit met alle producten doet,dat je ondertussen wel een ferrari zal rijden maar zelfs dan is het nog een extreme winst!
Ik begrijp jou ook wel hoor,als jij het niet zou doen dan iser wel iemand anders die het doet alleen ik zou er persoonlijk niet zo mee te koop lopen op een forum waar er mensen zijn die echt heel erg graag een iphone zouden willen kopen om deze zelf te kunnen gebruiken,maar nu langs de pot pissen omdat alles al verkocht is.
*zie trouwens dat je eens smart bezit, dus die milieu sticker zal daarvoor wel niet heel prijzig zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 15-09-2014 18:30 ]
Op Apple.de heb je bijna 45 minuten kunnen reserveren, als dat al een tekorte tijd was moeten ze nu niet zeuren om andere die het wek gedaan hebben.
Verwijderd
Ik weet al dat ik een iPhone 6+ 128GB zal kopen, maar heeft iemand ook al een berekening gemaakt of dit goedkoper is los of icm een abonnement? Als u deze berekening met mij zou kunnen delen, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt.
Tuurlijk, zal ik even voor je doen, voor alle abonnementen neem ik aan? Nog beter, ik zal er even een website van maken zodat je alle abonnementen en toestellen met elkaar kunt vergelijken.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:19:
Hoi Tweakers,
Ik weet al dat ik een iPhone 6+ 128GB zal kopen, maar heeft iemand ook al een berekening gemaakt of dit goedkoper is los of icm een abonnement? Als u deze berekening met mij zou kunnen delen, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt.
<tik>, <tik>, <tik> Klaar: Met toestel en sim-only.
Maar echt, hoe simpel is die berekening?
Totaal kosten = 12/24 x abonnementskosten + bijbetaling toestel + eenmalige administratie- en verzendkosten.
Bij sim-only is "bijbetaling toestel" simpelweg de prijs van je losse toestel.
[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-09-2014 19:34 ]
Is er iets mis met geld verdienen dan? Als mensen 't willen betalen, wie zijn die andere dudes dan om dat niet aan te bieden, hmm?schumi1986 schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:26:
[...]
200x4=800€
Ik snap best dat als je dit met alle producten doet,dat je ondertussen wel een ferrari zal rijden maar zelfs dan is het nog een extreme winst!
Volgens mij is 't een marge van 25% en dat is nog best laag.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2014 20:13 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kopie ID wil ik wel van je, kan ik slapend rijk worden, dat is dus echt het domste wat je kan doenTheIbex schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:54:
iPhone 6 64GB Spacegrey
Maar wijzigen Apple ID voel ik niet zoveel voor... Daar zit m'n CC ook aan gelinkt met iTunes store enzo, dat is me net even te persoonlijk.
Kopie ID kaart zou ik minder problemen mee hebben (doe ik met e-tickets ook wel eens)

Samsung Flip 7
Misschien ben ik wel te sociaal om dit te begrijpen,ik verdien gewoon mijn geld door te werken.CyBeR schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:12:
[...]
Is er iets mis met geld verdienen dan? Als mensen 't willen betalen, wie zijn die andere dudes dan om dat niet aan te bieden, hmm?
Volgens mij is 't een marge van 25% en dat is nog best laag.
Met festival tickets wordt het ook niet meer geaccepteerd dus zo normaal is het allemaal niet
De VS is $749 ($906 met 21% BTW), hier is het €799 ($1.034 met 21% BTW), dat is een verschil van $128 dollar of 14% die nergens door te verklaren is.
Euh, naar Duitsland gaan en een aantal iPhones inslaan om die te verkopen voor een hogere prijs is toch feitelijk ook werk? Hoe is dat anders dan een andere koopman?schumi1986 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:28:
[...]
Misschien ben ik wel te sociaal om dit te begrijpen,ik verdien gewoon mijn geld door te werken.
Met festival tickets wordt het ook niet meer geaccepteerd dus zo normaal is het allemaal niet
Je kunt beter de ex-btw en prijzen vergelijken, aangezien 21% BTW op een dollarbedrag niet echt logisch is. (Tenzij je ze importeert en netjes btw betaalt over de retailprijs, maar dat is niet hoe Apple's eigen import werkt.)Pyrone89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:33:
Ik blijf het raar vinden dat de iPhone hier, gecorrigeerd voor belastingen, 14% duurder is dan de VS.
De VS is $749 ($906 met 21% BTW), hier is het €799 ($1.034 met 21% BTW), dat is een verschil van $128 dollar of 14% die nergens door te verklaren is.
Niet dat 't dan beter wordt trouwens; €660 -> $854.
[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2014 21:36 ]
Officieel pleeg je trouwens een strafbaar feit als je in dergelijke aantallen inkoopt en verkoopt zonder KvK, btw en afdracht winst en dus de hele poespas. Zou me niks verbazen als een overijverige belastinginspecteur deze dagen ook Marktplaats afstruintCyBeR schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:34:
[...]
Euh, naar Duitsland gaan en een aantal iPhones inslaan om die te verkopen voor een hogere prijs is toch feitelijk ook werk? Hoe is dat anders dan een andere koopman?
Precies. Als je 't allemaal netjes doet houd je er zeker geen €200 aan over.Pyrone89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:36:
[...]
Officieel pleeg je trouwens een strafbaar feit als je in dergelijke aantallen inkoopt en verkoopt zonder KvK, btw en afdracht winst en dus de hele poespas. Zou me niks verbazen als een overijverige belastinginspecteur deze dagen ook Marktplaats afstruint
Laat maarCyBeR schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:34:
[...]
Euh, naar Duitsland gaan en een aantal iPhones inslaan om die te verkopen voor een hogere prijs is toch feitelijk ook werk? Hoe is dat anders dan een andere koopman?

Begrijp alleen niet dat apple dit elk jaar toelaat,aangezien ze altijd ontelbaar veel mensen moeten teleurstellen omdat alles weer uitverkocht is en daardoor veel negatieve berichten verschijnen
Op de Educational Store hebben ze inderdaad die beperking, Technisch kan het dus al.schumi1986 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:44:
Nee maar wel dat je er maar max 2 mag kopen
Edit2: even opgezocht, winst wat je haalt uit verkopen op Marktplaats moet je officieel opgeven ja.Pyrone89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:36:
[...]
Officieel pleeg je trouwens een strafbaar feit als je in dergelijke aantallen inkoopt en verkoopt zonder KvK, btw en afdracht winst en dus de hele poespas. Zou me niks verbazen als een overijverige belastinginspecteur deze dagen ook Marktplaats afstruint
Nu maak je met 2e hands spullen vaak geen winst (je verkoopt het voor minder) maar met nieuwe iPhones dus wel.
Dat wordt ze voor € 250,- extra verkopen dus zodat ik er keurig belasting over kan afdragen
Of een nieuw Marktplaats account aanmaken en afspreken achter het centraal station
Edit: Met "dergelijke aantallen" suggereer je ook een beetje alsof iedereen het doet met honderden toestellen per keer wat natuurlijk onzin is, het gaat bij de meeste om 2 à 3 toestellen voor de verkoop en 1 voor eigen gebruik.
Het lijkt me erg lastig voor die belastinginspecteur om nu Marktplaats af te struinen en in 2015 als we aangifte doen precies die aangiftes eruit te pikken. Terwijl hij niet eens weet of de koop gesloten is en voor welk bedrag.Pyrone89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:36:
Zou me niks verbazen als een overijverige belastinginspecteur deze dagen ook Marktplaats afstruint
Dat is al zovaak uitgelegd, bij elke product lancering wordt er weer over gesproken maar gek genoeg snap nog steeds niemand het.Pyrone89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:33:
Ik blijf het raar vinden dat de iPhone hier, gecorrigeerd voor belastingen, 14% duurder is dan de VS.
Onze lonen liggen hoger, distributie is hier duurder, opslag is hier duurder, marketing is hier duurder. Welkom in de wereld van Sociale zekerheid zou ik zeggen.
[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 16-09-2014 00:22 ]
Er zijn in elk geval twee eenvoudige verklaringen voor:Pyrone89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:33:
- extra kosten voor vertalingen
- afdekken koersrisico's
Maar de echte verklaring is:
- dit bedrag wordt gewoon betaald hier in Europa
Het heeft geen zin om prijzen uit totaal andere markten te vergelijken. Een hamburger bij McDonald's heeft in Amerika ook een andere prijs dan in Europa of Azië.
Je wordt echt niet ineens ondernemer voor de Belastingdienst door de incidentele verkoop van 2 iPhones (of t-shirts). Je moet de inkomsten uit die verkoop natuurlijk wel gewoon opgeven, ook als particulier.Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:59:
[...]
Is dat wel zo? Kan me niet voorstellen dat dit met 2 producten al zo is.
(Twee op mijn naam, andere 2 op die van mijn vriendin)
Dus je koopt op een beurs 2 t-shirtjes van € 15,- maar blijken niet te passen.
Je zet ze daarna op Marktplaats voor € 20,- waardoor je 30% winst maakt. Dan komt de Belastingdienst bij jou aan voor een KvK handel en pleeg je een strafbaar feit?
Lijkt me sterk hoor.
Ik zou daar graag een bron van zien.
Ik heb me inmiddels ingelezen en mijn bericht aangepast.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:07:
[...]
Je wordt echt niet ineens ondernemer voor de Belastingdienst door de incidentele verkoop van 2 iPhones (of t-shirts). Je moet de inkomsten uit die verkoop natuurlijk wel gewoon opgeven, ook als particulier.
Nooit geweten.
Ach we moeten maar zo denken, ook na aftrek belasting is de winst in ieder geval meer als wanneer ik ze in de Apple Store laat liggen
Mwah, Japan en Hong Kong zijn ze goedkoper dan in de VSHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:03:
[...]
Er zijn in elk geval twee eenvoudige verklaringen voor:
- extra kosten voor vertalingen
- afdekken koersrisico's
En de Yen fluctueert harder dan de euro.
Maar idd: men betaalt het hier toch wel.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik zou het niet doen hoor. Je kan hem beter laten liggen in de winkels "zodat de andere liefhebbers hem eerder hebben"matthijst schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:39:
Zet je ze gewoon op Marktplaats ja?
Kan nog een extra meenemen ook (64GB wit, 6), maar twijfel nog...
Begrijp me niet verkeerd,ik snap wel dat mensen dit doen,ik begrijp alleen niet dat jij en een aantal andere hier op het forum het zoveel keer moeten aanhalen dat ze er zoveel gaan kopen.Donstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:44:
[...]
Ik zou het niet doen hoor. Je kan hem beter laten liggen in de winkels "zodat de andere liefhebbers hem eerder hebben"
Stoer doen over het feit dat je veel geld hebt zal het wel niet zijn,want schijnbaar haal je de kosten er maar net uit als je er 200 euro meer voor vraagt (volgens jou woorden).
Je kunt toch ook gewoon je mond houden over het feit dat je er zoveel gaat kopen? Hier wil je ze niet verkopen want veel tweakers gaan er geen 200 euro extra voor betalen.
Ach dat zie je de andere kant op ook, mensen die het er niet mee eens zijn blijven zich er ook maar tegenaan bemoeien. Daar steek ik (graag) de draak een beetje mee.schumi1986 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:51:
[...]
Begrijp me niet verkeerd,ik snap wel dat mensen dit doen,ik begrijp alleen niet dat jij en een aantal andere hier op het forum het zoveel keer moeten aanhalen dat ze er zoveel gaan kopen.
Stoer doen over het feit dat je veel geld hebt zal het wel niet zijn,want schijnbaar haal je de kosten er maar net uit als je er 200 euro meer voor vraagt (volgens jou woorden).
Je kunt toch ook gewoon je mond houden over het feit dat je er zoveel gaat kopen? Hier wil je ze niet verkopen want veel tweakers gaan er geen 200 euro extra voor betalen.
Ook hier op Tweakers zijn er mensen die een dergelijke meerprijs ( € 200,- is een schatting he, kan ook meer of minder zijn) wel willen betalen. Simpelweg omdat ze geen zin hebben in de rij te staan. Niet voor iedereen is € 200,- net zoveel geld natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-09-2014 11:03 ]
Ik stoor me er eerlijk gezegd niet aan dat hij het zegt. Beter dat je het weet, zodat je weet dat het gaat gebeuren, dan dat hij het doet en je niets vermoedend in de rij gaat staan en dus ongemerkt de voorraad weg is. Nu kun je alvast voorbereiden met deze kennis: of je gaat extra vroeg in de rij staan of je besluit alsnog te wachten tot de 2e lading er is.schumi1986 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:51:
[...]
Begrijp me niet verkeerd,ik snap wel dat mensen dit doen,ik begrijp alleen niet dat jij en een aantal andere hier op het forum het zoveel keer moeten aanhalen dat ze er zoveel gaan kopen.
Ik wil de helft van de bezine kosten vergoeden, boven op de normale prijs van het toestel.
Ik zou graag de iphone 6 plus willen in 16GB Silver
De helft van de benzinekosten...toe maarsjtienuh schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:20:
GAat er iemand uit noord-limburg naar duitsland toe? Ik heb zelf helaas geen tijd om dan te gaan.
Ik wil de helft van de bezine kosten vergoeden, boven op de normale prijs van het toestel.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Haha lees even een paar posts terugsjtienuh schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:20:
GAat er iemand uit noord-limburg naar duitsland toe? Ik heb zelf helaas geen tijd om dan te gaan.
als je zelf gaat en je neemt er een aantal mee,kun je na de verkoop je auto voltanken,je kofferbak vol gooien met jarrycans en een rondje brandstof weggeven aan de rest die staat te tanken
ook al ben ik daar op tegen,moet ik toch even zeggen dat het best een goede deal is,als je er 4 meeneemt kun je er 3 verkopen en heb je die andere gratis voorjezelf!
[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 16-09-2014 12:58 ]
Je vergeet Decadent Lunchen nogschumi1986 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:56:
[...]
Haha lees even een paar posts terug![]()
als je zelf gaat en je neemt er een aantal mee,kun je na de verkoop je auto voltanken,je kofferbak vol gooien met jarrycans en een rondje brandstof weggeven aan de rest die staat te tanken
ook al ben ik daar op tegen,moet ik toch even zeggen dat het best een goede deal is,als je er 4 meeneemt kun je er 3 verkopen en heb je die andere gratis voorjezelf!
Wel is het mogelijk om ze te reserveren, al ben je dan net zo snel of zelfs langzamer als via Apple in NL.

[ Voor 21% gewijzigd door mdrop op 18-09-2014 12:11 ]
Ik heb zoals meerdere afgelopen vrijdag ochtend een iPhone 6 gereserveerd, direct daarna ontving ik een mail met: Dein iPhone 6 ist reserviert.
Nu vraag ik me af is het voldoende als ik deze meeneem incl. paspoort of rijbewijs.
Hoe weten ze eigenlijk wie er echt een iPhone gereserveerd heeft en wie niet? er staat namelijk nergens een Apple ID in die mail.
Dat ik dus niet voor niks rij
Is er voor zover jullie weten een aparte rij voor mensen die gereserveerd hebben en wie niet?
Ik moet hem namelijk tussen 08:00 en 09:00 halen en was van plan om daar rond 7:30 aan te komen.
Alvast bedankt.
Volgens mij is je Apple ID voldoende. Er staat in de mail dat je het volgende mee moet nemen:Creative91 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:57:
Ik heb zoals meerdere afgelopen vrijdag ochtend een iPhone 6 gereserveerd, direct daarna ontving ik een mail met: Dein iPhone 6 ist reserviert.
Nu vraag ik me af is het voldoende als ik deze meeneem incl. paspoort of rijbewijs.
Hoe weten ze eigenlijk wie er echt een iPhone gereserveerd heeft en wie niet? er staat namelijk nergens een Apple ID in die mail.
Dat ik dus niet voor niks rij
- je oude iPhone, indien aanwezig (lijkt mij alleen van belang als je zaken wilt overzetten of hem wilt inruilen)
- je Apple ID
- bankgevens en gegevens huidige abonnement (lijkt mij alleen van belang als je een iPhone met abonnement hebt gekocht, wat denk ik voor de NL'ers niet zal gelden)
- je identiteitsbewijs (ik denk alleen van belang als je een nieuw abonnement wilt afsluiten, maar goed, ID heb je toch bij je)
Zou me wel logisch lijken, maar ik kan in het topic niet terugvinden hoe dat vorig jaar is gegaan. Volgens mij is de aanpak dit jaar ook weer net iets anders met de reserveringen.Is er voor zover jullie weten een aparte rij voor mensen die gereserveerd hebben en wie niet?
Ik moet hem namelijk tussen 08:00 en 09:00 halen en was van plan om daar rond 7:30 aan te komen.
Ik had met de 5s de website gerefreshed totdat ie op leverbaar stond, maar toen was er natuurlijk geen ''vorbestellung''. Die is er nu met de 6 wel en ik kan mij voorstellen dat er al honderdenen, dan wel duizenden mensen voorbesteld hebben.
iD is wel echt van belang om een reservering op te halen.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:40:
[...]
Volgens mij is je Apple ID voldoende. Er staat in de mail dat je het volgende mee moet nemen:[...]
- je oude iPhone, indien aanwezig (lijkt mij alleen van belang als je zaken wilt overzetten of hem wilt inruilen)
- je Apple ID
- bankgevens en gegevens huidige abonnement (lijkt mij alleen van belang als je een iPhone met abonnement hebt gekocht, wat denk ik voor de NL'ers niet zal gelden)
- je identiteitsbewijs (ik denk alleen van belang als je een nieuw abonnement wilt afsluiten, maar goed, ID heb je toch bij je)
Zou me wel logisch lijken, maar ik kan in het topic niet terugvinden hoe dat vorig jaar is gegaan. Volgens mij is de aanpak dit jaar ook weer net iets anders met de reserveringen.
Ze checken namelijk op een iPad of je ID (voornaam, familie naam) klopt met je Apple ID.
Dus aankomen met "Hoi ik ben Henk, mijn iD is Henk@tweakers.net" werkt niet.
Nee die gebruiken ze ook om te checken of jij wel degene bent die gereserveerd heeft en dat je je niet als iemand anders voordoet.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:40:
[...]
• je identiteitsbewijs (ik denk alleen van belang als je een nieuw abonnement wilt afsluiten, maar goed, ID heb je toch bij je)
Donstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:43:
[...]
iD is wel echt van belang om een reservering op te halen.
Ze checken namelijk op een iPad of je ID (voornaam, familie naam) klopt met je Apple ID.
Dus aankomen met "Hoi ik ben Henk, mijn iD is Henk@tweakers.net" werkt niet.
Ok, helder. Paspoort/ID-kaart heb ik sowieso bij me in het buitenlandCyBeR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:49:
[...]
Nee die gebruiken ze ook om te checken of jij wel degene bent die gereserveerd heeft en dat je je niet als iemand anders voordoet.
Ik zal de e-mail uitprinten en die samen met paspoort meenemen.
Voor de gene die er vrijdag ochtend ook zijn, tot dan.
Dat kon ook niet toch? Althans op de pagina waar ik gereserveerd heb kon ik alleen een model kiezen, daarna de opslag en dan de hoeveelheid.joffrey19 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:55:
Ik heb in alle haast voor de reservering geen case meebesteld, maar ben bang dat ik vrijdag nu om 4u naast t net vis 😔
Voor Cases verwacht ik eigenlijk geen schaarste persoonlijk, heb zelf een Sleeve besteld maar ben wel benieuwd naar de Blauwe lederen case.
Echt? Ik wilde er een en die was er gewoon.marijn65 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:59:
Vorig jaar waren ze compleet uitverkocht toch? De hoesjes van Apple
Enorm spijt van. Ding was na 1 week broekzak zo versleten dat ik hem eraf heb gehaald.
Ik begreep uit reacties die ik toen las op t forum dat in oberhausen sommige leren hoesjes uitverkocht waren.Donstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:14:
[...]
Echt? Ik wilde er een en die was er gewoon.
Enorm spijt van. Ding was na 1 week broekzak zo versleten dat ik hem eraf heb gehaald.
Hmja ik vind ze persoonlijk ook niet zo mooi. Ga altijd voor een doorzichtig hoesje. Wel n goeie, geen waardeloos 0,2 mm plastic laagje. Heb je geen ruk aan als die valt.
Hoe weet jij dat?Adarkar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:02:
Gravis.de krijgt helaas deze week geen iPhones voor internet bestellingen. Of heeft iemand toch geluk gehad?
Ik weet dat de mensen het zelf moeten weten, maar het is volgens mijn Mac Pro nog altijd donderdag 18 september 10:21.Brm-G schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:02:
Volgens iCulture staan er al 70 mensen in de rij in Oberhausen! Dat zijn waarschijnlijk 140 6+ toestellen. Voor een 6+ ben je vanaf nu dus redelijk kansloos als je naar Oberhausen gaat lijkt me.

Nee.UltraSub schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:24:
Geen pre-ordering bij Apple.nl vannacht he? Toch?
En ik vrees dat de providers vanavond louter abonnementen gaan verkopen, en geen losse.
Dan maar Typhone.nl proberen, voor de rest zou ik niet weten welke andere zaken vannacht al beginnen met pre-orders.
Tesla M3LR '21
Ik heb besteld op vr 12.09 rond 12u, preorders waren dan ongeveer 2uur open bij hen.
XBL: AntichristSupa
Haha wat kut zeg, 24 uur wachten op een toestel is al bezopen maar helemaal als je gewoon kon reserveren. Morgen loop ik om 17:00 lachend de Store binnen na een heerlijke autorit met mijn reservering op zak en staan de wachters er waarschijnlijk nogBrm-G schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:02:
Volgens iCulture staan er al 70 mensen in de rij in Oberhausen! Dat zijn waarschijnlijk 140 6+ toestellen. Voor een 6+ ben je vanaf nu dus redelijk kansloos als je naar Oberhausen gaat lijkt me.
Haha knettergek inderdaad, gisteren iPhones verzonden en komen morgen aan op duits adres, vrolijk ophalen daar dusDonstil schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:07:
[...]
Haha wat kut zeg, 24 uur wachten op een toestel is al bezopen maar helemaal als je gewoon kon reserveren. Morgen loop ik om 17:00 lachend de Store binnen na een heerlijke autorit met mijn reservering op zak en staan de wachters er waarschijnlijk nog
Hier ook verzonden! DHL nummer werkt alleen nog niet, heb jij dat ook?Scrtz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:10:
[...]
Haha knettergek inderdaad, gisteren iPhones verzonden en komen morgen aan op duits adres, vrolijk ophalen daar dus
Ik heb een Hermes logistik gruppe nummer gekregen, enigste wat hun tot nu toe aangeven is: Die Sendungsdaten wurden an die Hermes Logistik Gruppe übermittelt.EValentino schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:11:
[...]
Hier ook verzonden! DHL nummer werkt alleen nog niet, heb jij dat ook?
Geen idee, had vorig jaar ook UPS maar blijkbaar dit keer niet meerEValentino schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:19:
Is dat gebruikelijk dat ze verschillende koeriers gebruiken? Toch wel vreemd dat jullie hem wel kunnen traceren en ik nog niet....
Kon maar 1 iPhone bestellen per order, dus alle 3 bij een andere vervoerder hehe.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Bij jou DHL ook niet te traceren?knny schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:22:
Ik heb UPS, DHL Express en Hermes.
Kon maar 1 iPhone bestellen per order, dus alle 3 bij een andere vervoerder hehe.
Kan ze alle drie in de gaten houden en tracken. Ik gebruik de iPhone app Parcel daarvoor.
DHL:
Donnerstag, September 18, 2014 Ort Zeit Stücke
1 Sendungsinformationen eingegangen PRAGUE - CZECH REPUBLIC, THE 09:35
[ Voor 20% gewijzigd door knny op 18-09-2014 11:29 ]
Ik krijg 't niet voor elkaar iig.
http://nos.nl/artikel/699743/
Woon 40min van Oberhausen, maar daar is het nu te laat voor ben ik bang...
Mijn naam is niet Peter!
YouTube: iPhone 6 Verkaufsstart Oberhausen 18.09.14 11uhr
LOL mafkezenknny schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:38:
Hier een filmpje gevonden van de situatie Oberhausen vandaag om 11u
YouTube: iPhone 6 Verkaufsstart Oberhausen 18.09.14 11uhr
Je moet gewoon heel brutaal langs de rij lopen en ondertussen met je reservering hoog in de lucht heen en weer wapperen. Daarna roep je bij de ingang van de winkel heel hard, iPhone 6 bitte! Schnell Schnell..Empo schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:45:
Hoe zal de rij zijn voor de mensen die gereserveerd hebben dan? Kan ik er gewoon langslopen en naar binnen? of komt daar een aparte rij voor? Hoe werkt het nou?
(Duitse) MediaMarkt wordt kansloos helaas. Die hebben al aangegeven geen iPhones te hebben op release.NotSoSteady schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:38:
Ik het morgenvroeg gewoon bij een lokale Mediamarkt proberen, ga echt niet in een rij staan voor een iPhone.
Of ik roep heel hard "IPhone 6 plus. Hier kaufen, kaufen Sie hier"brndst schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:50:
[...]
Je moet gewoon heel brutaal langs de rij lopen en ondertussen met je reservering hoog in de lucht heen en weer wapperen. Daarna roep je bij de ingang van de winkel heel hard, iPhone 6 bitte! Schnell Schnell..
Toen ik mijn pre-order in Frankrijk ging ophalen (iPhone 4) werd ik in de winkel al aangesproken door een meneer. Wilde er € 250,- extra voor betalen, Apple medewerker stond met grote ogen te kijken
[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 18-09-2014 11:59 ]
Ik zou daar niet heel lang over nadenken ;-)Donstil schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:55:
[...]
(Duitse) MediaMarkt wordt kansloos helaas. Die hebben al aangegeven geen iPhones te hebben op release.
[...]
Of ik roep heel hard "IPhone 6 plus. Hier kaufen, kaufen Sie hier"als ik naar buiten kom.
Toen ik mijn pre-order in Frankrijk ging ophalen (iPhone 4) werd ik in de winkel al aangesproken door een meneer. Wilde er € 250,- extra voor betalen, Apple medewerker stond met grote ogen te kijken
haha, ok. Wat een gek er voor geeft hé :-) BegrijpelijkCyBeR schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:04:
Ik wel aangezien ik er toen een via marktplaats verkocht heb voor €350 extra
Lees dit even;NotSoSteady schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:38:
Ik het morgenvroeg gewoon bij een lokale Mediamarkt proberen, ga echt niet in een rij staan voor een iPhone.
mdrop in "[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6"
Ik wel.joffrey19 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:59:
[...]
Ik zou daar niet heel lang over nadenken ;-)
€ 569,- gekocht in Parijs. € 999 op marktplaats verkocht zelfde avond.
Tja ik heb dat vroeger ook wel gedaan. Maar tegenwoordig is het allemaal zo massive geworden... Ik vraag me erg af in hoeverre er nog winst te behalen is met de 6.Donstil schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:25:
[...]
Ik wel.
€ 569,- gekocht in Parijs. € 999 op marktplaats verkocht zelfde avond.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zet je iPhone 6 morgen op marktplaats en je verkoopt hem nog diezelfde dag met minimaal €200 winst, trust me.fsfikke schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:28:
[...]
Tja ik heb dat vroeger ook wel gedaan. Maar tegenwoordig is het allemaal zo massive geworden... Ik vraag me erg af in hoeverre er nog winst te behalen is met de 6.
Morgen of zaterdag kom ik erachter.fsfikke schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:28:
[...]
Tja ik heb dat vroeger ook wel gedaan. Maar tegenwoordig is het allemaal zo massive geworden... Ik vraag me erg af in hoeverre er nog winst te behalen is met de 6.
In het ergste geval rij ik terug naar Dusseldorf en laat ik ze crediteren.
I served in a company of heroes.
Het ligt maar net aan de schaarste morgen (hoeveel toestellen zijn er) en aan de leveringstijd bij apple.nl morgen.Vuvuzela schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:37:
Winst zal je vast wel kunnen pakken. Maar minder dan toen met de iphone 4, die kwam pas een maand later in NL.
Volgende week.joffrey19 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:07:
en aan de leveringstijd bij apple.nl morgen.
Ik zie het nu ja, excuses.
Nou dan weet je zeker dat je nog tot eind oktober moet wachten.
Wel vreemd dat ze hier geen voorreserveren voor ophalen in de winkel doen zoals in DE.
Er zal heus wel een Nederlandse voorraad komen hoor. Ben je er volgende week echt vroeg bij zal je hem best snel ontvangen verwacht ik.joffrey19 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:19:
[...]
Ik zie het nu ja, excuses.
Nou dan weet je zeker dat je nog tot eind oktober moet wachten.
Wel vreemd dat ze hier geen voorreserveren voor ophalen in de winkel doen zoals in DE.
Daarna zullen de wachttijden snel oplopen, althans dat is de verwachting.
Verwijderd
Denk ook wel dat je er snel en vroeg bij moet zijn, hoewel de 6+ waarschijnlijk meer in trek zal zijn dan de 6.Donstil schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:22:
[...]
Er zal heus wel een Nederlandse voorraad komen hoor. Ben je er volgende week echt vroeg bij zal je hem best snel ontvangen verwacht ik.
Daarna zullen de wachttijden snel oplopen, althans dat is de verwachting.
Na de release in Nederland zal het wel een stuk lastiger worden. Ik bestel zowel de 6 als de 6 plus omdat ik voor mezelf nog geen keuze heb kunnen maken. Zolang ik maar geen verlies maak over 1/1.5 week.RDMA schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:31:
[...]
Zet je iPhone 6 morgen op marktplaats en je verkoopt hem nog diezelfde dag met minimaal €200 winst, trust me.
Mooi dat ik morgen "3" extra Plus modellen binnen krijgVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:36:
[...]
Denk ook wel dat je er snel en vroeg bij moet zijn, hoewel de 6+ waarschijnlijk meer in trek zal zijn dan de 6.
Misschien bij de early adopters, maar na het lezen van verschillende review (The Verge, Engadget) denk ik dat ik toch wel de goeie keuze gemaakt heb (de 4.7" 6). Ik las ook ergens dat de productie targets voorVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:36:
[...]
Denk ook wel dat je er snel en vroeg bij moet zijn, hoewel de 6+ waarschijnlijk meer in trek zal zijn dan de 6.
de 6+ momenteel bij Foxconn op 140K/dag voor de 6+ en 400K voor de 6 zijn. Blijkbaar schatte Apple de verhoudingen dus 1:3 in, hoewel de yield voor de 5.5" schermen ook niet helemaal ok zijn momenteel. Dus ze de 6+ is gewoon lastiger te krijgen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid
Voor slowchat kan je op Tweakers.net IRC terecht.