[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alwaysleft schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:11:
Hoe is de beschikbaarheid in de Apple Stores in Keulen en Oberhausen nu? Iemand die iets weet of er laatst is geweest?
Wat men hoort van de afgelopen dagen zijn er Space Gray versies aanwezig, meestal 64gb versies. Maar goed, dat veranderd zo snel..

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• marco781976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
fsfikke schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Via welke koerier verstuurd? Bij FedEX bijv. komt de aanslag later per post.
Via TNT

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
fsfikke schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Wat men hoort van de afgelopen dagen zijn er Space Gray versies aanwezig, meestal 64gb versies. Maar goed, dat veranderd zo snel..
Tsja. Grote gros wil 16 of 32 GB.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

marco781976 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:30:
Iphone 5S besteld bij apple in VS (T-mobile unlocked), afgeleverd bij borderlinx, nog 4 dagen geduld eer hij hier is.
Gaat dat werken hier? Volgens mij de telefoons in Amerika zijn CDMA. Misschien heb je GSM. Maar zeker geen 4G of LTE in die trant.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 15:26
kevinl schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:37:
[...]

Gaat dat werken hier? Volgens mij de telefoons in Amerika zijn CDMA. Misschien heb je GSM. Maar zeker geen 4G of LTE in die trant.
Deze post zou kloppen als het 2003 zou zijn. Het is geen 2003, het is 2013. De Amerikaanse iPhone 5S is iets anders, maar ondersteunt alle frequenties (ook LTE) die je hier in Nederland nodig hebt :).

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 12:40
Zijn er hier mensen die de iPhone 5s besteld hebben bij belsimpel en er doodleuk ook 1 opgestuurd hebben gekregen? Lijkt mij allesbehalve handig. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door RSD1982 op 16-10-2013 07:16 ]

• alwaysleft
RSD1982 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:14:
Zijn er hier mensen die de iPhone 5s besteld hebben bij belsimpel en er doodleuk 1 opgestuurd krijgen met een simlock? Graag hoor ik ervaringen
Zozo. Dat heb jij dus of wat?

Verwijderd

Zijn er hier mensen die de iPhone 5s besteld hebben bij belsimpel en er doodleuk ook 1 opgestuurd hebben gekregen? Lijkt mij allesbehalve handig. |:(
Ja, bij Belsimpel besteld (inclusief abonnement) en opgestuurd gekregen. Hoezo niet handig; ik vond het juist heel handig. :)

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-12 10:54
ik zelf niet, maar hier meer mensen wel : http://forum.iculture.nl/...verkoopt-5s-simplock.html

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 12:40
Klopt daar ben ook in actief. Heb met Belsimpel gesproken en zij willen het toestel omruilen. Echter schiet dan heel het idee van "wat" meer betalen om een 5s te krijgen voor release helemaal door. Nog eens 5 dagen wachten tot ie terug is, vind ik zonde van mijn tijd. Ik overweeg om de heleboel maar te annuleren en mijn geld terug te laten storten.

• JimmyJoness
RSD1982 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

Klopt daar ben ook in actief. Heb met Belsimpel gesproken en zij willen het toestel omruilen. Echter schiet dan heel het idee van "wat" meer betalen om een 5s te krijgen voor release helemaal door. Nog eens 5 dagen wachten tot ie terug is, vind ik zonde van mijn tijd. Ik overweeg om de heleboel maar te annuleren en mijn geld terug te laten storten.
Het is natuurlijk stuitend om te lezen dat de telefoons die zij VER boven de officiële verkoopprijs verkopen, en waar ze mee adverteren dat ze simlock vrij zijn, wel gelocked zijn.
Ik vraag mij af waarvoor ze het toestel willen omruilen. Hij is zoals we weten nog niet verkrijgbaar in NL en ik ga ervanuit dat ze hun 5S'en gewoon via 1 en dezelfde levering/land oid hebben. (m.a.w , ze kunnen hem waarschijnlijk alleen ruilen voor een andere gesimlockte).

Echter zou ik in deze kwestie wel goed nadenken over wanneer je de 5S zal krijgen als je hem de 25e in Nederland besteld. (dat als je hem annuleert bij belsimpel je hem in Nederland misschien pas over 4+ weken zal ontvangen)

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:20

pvr

Een vriendin van me was in Berlijn, en moest van mijn een iPhone 5s 32GB@64GB meenemen. Helaas was er alleen een 16GB variant. Ik wil zelf 25 okt naar de Apple Store in Amsterdam gaan. Heeft iemand een idee wat de beste tijd is om als eerste aan de beurt te komen , voor een IPhone 5s 32GB@64GB ? En kan ik daar gewon pinnen, of contant betalen ?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 19:49

robertwebbe

Robert Webbe

Als je als eerste aan de beurt wil zijn zul je minimaal 18:00 uur de dag er voor moeten gaan staan. Vanaf dat moment zullen er langzamerhand mensen gaan aanschuiven en zo tegen 22:00 uur begint het echt druk te worden. En bij alle Apple Stores kun je contant, met pin of creditcard betalen.

Mogelijk zal er op de eerste verkoopdag weer een zeer beperkte voorraad zijn, net als de andere landen. Maar dat is koffiedik kijken.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RSD1982 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

Je kan makkelijk voor €50 boven de adviesprijs een 5S krijgen. Dus ik zou gewoon die boel annuleren bij Belsimpel en zelf op zoek gaan naar een losse 5S. Desnoods moet je even wachten tot 25 oktober om een Nderlandse BTW bon er bij te krijgen. Ik heb een 5S gereserveerd staan bij de Apple Store in Amsterdam maar ben reeds voorzien. Voor een stuk lager bedrag dan wat je Belsimpel hebt betaald kunnen we best praten ;)
pvr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:14:
En kan ik daar gewon pinnen, of contant betalen ?
Kom op zeg :|

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 18-10-2013 15:45 ]

• pvr

pvr

fsfikke schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Je kan makkelijk voor €50 boven de adviesprijs een 5S krijgen. Dus ik zou gewoon die boel annuleren bij Belsimpel en zelf op zoek gaan naar een losse 5S. Desnoods moet je even wachten tot 25 oktober om een Nderlandse BTW bon er bij te krijgen. Ik heb een 5S gereserveerd staan bij de Apple Store in Amsterdam maar ben reeds voorzien. Voor een stuk lager bedrag dan wat je Belsimpel hebt betaald kunnen we best praten ;)

[...]
😏
Kom op zeg :|
Er zijn stores waar je contant moet betalen. Dus zo,n rare vraag is dit niet 😏

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-12 21:48
pvr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Ja, maar die verkopen niet van die dure producten, dus een beetje raar is die vraag wel ;)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pvr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Denk je echt dat Apple op een launch day elke vorm van digitale betaling weigert en liever met een kluis vol contanten zit?
Leon- schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:08:
Heeft iemand ervaring met de site http://www.markauf.com ? Hier is de 5s goedkoop, en verzenden gratis in Europa (en doen er nog eens 35 euro korting bovenop). Zag deze site via een advertentie op Facebook voorbij komen.
Om daar nog even op terug te komen. Kijk nu nog eens op die site, die site die direct na de launch alle iPhones ruim op voorraad had en voor onder de prijs van Apple verkocht.
Op Iphoneclub is er tenminste een iemand ingetrapt en die is mooi €700 kwijt. Altijd jammer om te zien hoe hebzucht elk normaal denkvermogen de baas wordt op sommige momenten.

• alwaysleft
De 16GB iPhone 5S is inmiddels voor 90 euro meer dan de gewone prijs gewoon netjes te krijgen op het internet, hop dat het wat sneller zakt de komende weken.

Zie: http://www.telecomlink.nl...5s-16gb-zilver-p-623.html

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Zie ik het nou goed dat alle modellen op gravis gewoon weer leverbaar zijn? Iemand die daar recent nog besteld heeft? En kan je nou kiezen om het te leveren op elk adres in Duitsland maar ook om het op te halen in een winkel naar keuze?

Vriendin van me wil er één bestellen. Heb wel familie wonen in dtl. Of is bestellen in nl de 25ste ook wel te doen?! Ik heb fukkin 8 weken moeten wachten vorig jaar op de 5.

• alwaysleft
opa_paul schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:57:
Zie ik het nou goed dat alle modellen op gravis gewoon weer leverbaar zijn? Iemand die daar recent nog besteld heeft? En kan je nou kiezen om het te leveren op elk adres in Duitsland maar ook om het op te halen in een winkel naar keuze?

Vriendin van me wil er één bestellen. Heb wel familie wonen in dtl. Of is bestellen in nl de 25ste ook wel te doen?! Ik heb fukkin 8 weken moeten wachten vorig jaar op de 5.
Nee, dan kan je geen Duits. Bald wieder lieferbar betekend niet dat ze het rechtstreeks op voorraad hebben, maar dat je hem binnen 3 a 4 weken weken binnen krijgt als je hem besteld. http://www.gravis.de/Smartphones-Tablets/Apple-iPhone/2/

Bron, heb met ze gemaild vanmiddag. ( gravis.de)

• SpoekGTi
  • Laatst online: 22:16
Ik hoop dat Apple een bescheiden voorraadje heeft gestocked in A: de apple store zelf en B: bij infineon (distripunt in Waalwijk) zodat er in ieder geval om 00:01 op de 25ste orders zullen zijn die binnen 1 week geleverd kunnen gaan worden tenminste als je ze via de online store besteld.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
fsfikke schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Ik heb een 5S gereserveerd staan bij de Apple Store in Amsterdam maar ben reeds voorzien.
Ik benieuwd hoe je deze hebt gereserveerd? Link?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• SpoekGTi
Donde schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

Ik benieuwd hoe je deze hebt gereserveerd? Link?
Er zal niet een hidden link wezen denk ik, denk gewoon dat hij heeft gebeld of daar een kennis heeft lopen :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SpoekGTi schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

Er zal niet een hidden link wezen denk ik, denk gewoon dat hij heeft gebeld of daar een kennis heeft lopen :P
Dat laatste idd.

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik heb mijn iphone 5s 7 oktober bestelt in de duitse apple store, hij wordt maandag afgeleverd bij mailbox DE. Vervolgens duurt het denk ik nog ongeveer 2 dagen, dan heb ik telefoon 2 dagen voor de release hier :P

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-12 23:07
Weet iemand hoe de voorraad in Oberhausen is (moet toevallig die kant op van de week, voor vrijdag 25 oktober, iPhone 5s 32gb space gray)? Is het een echte gok om daar heen te gaan en er één te scoren of is het een zekerheidje?

• alwaysleft
Tip, de iPhone 5S 16 GB space gray is in Mediamarkt Duitsland binnen een weekje beschikbaar zo te zien:

http://www.mediamarkt.de/...ell+1+-+Topseller-1755450

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
alwaysleft schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:40:
Tip, de iPhone 5S 16 GB space gray is in Mediamarkt Duitsland binnen een weekje beschikbaar zo te zien:

De afbeelding bevat "Lieferbar in 3-4 Wochen", beetje tegenstrijdig

• JimmyJoness
alwaysleft schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:40:

nee, eerst stond hier 4-7 werkdagen, daarna (3 weken geleden oid) hebben ze er 3-4 wochen bijgezet.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

matthijsg schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:06:
Weet iemand hoe de voorraad in Oberhausen is (moet toevallig die kant op van de week, voor vrijdag 25 oktober, iPhone 5s 32gb space gray)? Is het een echte gok om daar heen te gaan en er één te scoren of is het een zekerheidje?
Als je die Apple Store zou bellen zouden ze je het niet eens kunnen vertellen, dus hier weet ook niemand hoe de voorraad er volgende week vrijdag uit gaat zien. Hou het topic op iPhoneclub.nl in de gaten zou ik zeggen voor dagelijkse updates, de kansen worden steeds groter.

• matthijsg
fsfikke schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:05:
[...]

Als je die Apple Store zou bellen zouden ze je het niet eens kunnen vertellen, dus hier weet ook niemand hoe de voorraad er volgende week vrijdag uit gaat zien. Hou het topic op iPhoneclub.nl in de gaten zou ik zeggen voor dagelijkse updates, de kansen worden steeds groter.
Thnx voor het antwoord. Dan zal ik er nog maar een vraag inslingeren waarvan ik denk ik het antwoord al weet (nobody knows) maar daar komt ie: 25 oktober komt ie uit, maar wanneer start de pre order?

• alwaysleft
JimmyJoness schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

nee, eerst stond hier 4-7 werkdagen, daarna (3 weken geleden oid) hebben ze er 3-4 wochen bijgezet.
Nu dus weer 4 tot 7 dagen ;)

• SpoekGTi
matthijsg schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:15:
[...]

Thnx voor het antwoord. Dan zal ik er nog maar een vraag inslingeren waarvan ik denk ik het antwoord al weet (nobody knows) maar daar komt ie: 25 oktober komt ie uit, maar wanneer start de pre order?
Er komt geen pre-order.

Je kan op de 25ste naar de Stores of je provider shop en hopen dat je er 1tje kan scoren.

Je kan ook de 24ste in de rij gaan staan bij de Store en hopen dat je 1 van de eerste 100 bent zodat je er gegarandeerd 1 hebt.

Of je doet zoals ik, en je ordert er gewoon eentje om 00:01 op de online store en je stapt daarna je warme bed weer in en hoopt dat de phone ongeveer een weekje later op de mat valt :P

• matthijsg
SpoekGTi schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:56:
[...]

Of je doet zoals ik, en je ordert er gewoon eentje om 00:01 op de online store en je stapt daarna je warme bed weer in en hoopt dat de phone ongeveer een weekje later op de mat valt :P
Denk dat ik op Oberhausen gok en mocht dat niet werken, gewoon lekker via de online winkel!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Reken daar maar niet op. Met de 4S was dit niet zo in ieder geval, weet niet hoe het met de 5 was.

met de 4S wat het zo na bestelling op 21 oktober om rond 9.30 toen de apple site gewijzigd was

Release 28 oktober.
Pre-order via de site 21 oktober.

Vanaf 28 oktober 2 weken levertijd, had hem pas 7 november.

Elect a clown, expect a circus.

• JimmyJoness
nee, er staat nog steeds 3 tot 4 weken bij

• Ener103
  • Laatst online: 23:05
[...]

bij de 5 was het ook niet om 0001. Ergens laat in de nacht. Weet nog wel dat rond 0100-0130 de website nog niet was aangepast. Ik meende ergens tegen 04-05 in de ochtend. Ik heb m rond 0730 in de ochtend besteld en toen waren al veel mede-tweakers voor mij. maar ik zat wel bij de 1e ronde.

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-12 13:26
reactie hierboven, ja dat klopt.. heb vorig jaar ook de 5 los besteld was toen een van de eerste. Zat bij de eerste lading echter duurde de eerste lading nog bijna 3 a 4 weken voordat hij echt in huis was.

Je kon hem toen beter krijgen bij de Apple stores of bij je provider met vernieuwing/verlenging van je abonnement.

De apple store werd toen inderdaad pas rond een uur of 4 in de nacht geüpdatet.
Gelukkig dit jaar kan ik verlengen en heb ik hem op tijd gereserveerd.

Vrijdag zal er eentje voor mij klaar liggen hopelijk :)

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb met de apple store gebeld, en daar wisten ze ook niet hoe laat de site weer online zou gaan. Hij verwachtte niet direct om 12u, omdat de update dan nog moest doorgevoerd worden in de site dus hij dacht ergens halverwege de ochtend. Maar hij dacht niét dat de iphone diezelfde ochtend uitverkocht zou zijn, want dat was in andere landen ook niet dus hij gaat mij vrijdagochtend bellen. Maar ik denk dat hij er vanuit ging dat ik een 5C bedoelde omdat ik een meisje ben, terwijl ik toch echt de 5S wil hebben.

Als ik vrijdagochtend met de trein ga, en ongeveer 8u bij de store ben, hoe druk verwachtten jullie dan dat het er is?

• SpoekGTi
Ehm http://store.apple.com/nl...ne5s/32-gb-iphone-5s-goud

Het meeste is al gedaan, ik wilde al gaan bestellen maar mis de ga door knop alleen, dus ik verwacht dat de store maar een aantal minuten down gaat om middernacht op de 25ste

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:44
Bij orange Frankrijk kost de iPhone 5S goud los €759,90 en is hij op voorraad. Je moet wel het geluk hebben dat je regelmatig in Frankrijk komt denk ik, want de losse moet je kopen in de winkel.

http://boutique.orange.fr/mobile/apple-iphone5s-32go-or

• wii06
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 22:09
Ik wil graag de iphone online in de Apple store kopen, maar heb ik dan ook gewoon 2 jaar garantie?

Verwijderd

Weet iemand hier of je met deze http://www.walmart.com/ip...k/26011015#Q%26A+Exchange ook kunt bellen en 3G internetten in NL? En, is ie simlock vrij? Gaat om type A1428.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 00:11 ]

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 15:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:10:
Weet iemand hier of je met deze http://www.walmart.com/ip...k/26011015#Q%26A+Exchange ook kunt bellen en 3G internetten in NL? En, is ie simlock vrij? Gaat om type A1428.
http://www.apple.com/iphone/LTE/

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

wii06 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:44:
Ik wil graag de iphone online in de Apple store kopen, maar heb ik dan ook gewoon 2 jaar garantie?
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Het Nederlands consumenten recht staat boven de garantie regeling van Apple.

[ Voor 13% gewijzigd door Rpower18 op 23-10-2013 11:19 ]

• JimmyJoness
gisteren van tmobile een email gekregen en de 32gb ge pre-ordered.
vandaag een email gekregen van de bezorgdienst en mijn 5S kon vanaf vrijdag! al afgeleverd worden bij mijn adres :).

Triest dat een apple authorised rebelleer als Gravis er een aantal maanden over doet om (waarschijnlijk) een 5S te kunnen leveren.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 19:44
In de USA beginnen de winkels langzaam kleine leveringen binnen te krijgen. Vandaag een iPhone 5S 16GB grey A1533 gekocht voor 700.92 USD incl NY state tax. Geen reservering, gewoon binnen gelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Napsju op 24-10-2013 02:07 ]

Lekker!

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Weet iemand hoelaat de online store weer online was in Amerika, dít jaar? Ik wil best tot 1u opblijven, of om 7u opstaan, of desnoods om 3u ff uit m'n bed komen. Maar de hele nacht wakker zitten trek ik niet, en ik heb heel erg het idee dat wanneer je niet in de eerste 15 minuten besteld, dat je dan alsnog gewoon lekker 3 weken kan wachten op de volgende bevoorading :P

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-12 18:46
Ik vraag me ook vooral af wanneer online bestellingen werden uitgeleverd in landen van de eerste lading?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:35
JimmyJoness schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:26:
gisteren van tmobile een email gekregen en de 32gb ge pre-ordered.
vandaag een email gekregen van de bezorgdienst en mijn 5S kon vanaf vrijdag! al afgeleverd worden bij mijn adres :).

Triest dat een apple authorised reseller als Gravis er een aantal maanden over doet om (waarschijnlijk) een 5S te kunnen leveren.
Mijn ervaring met Gravis is een levertijd van 4 dagen.

• mohawk0618
  • Laatst online: 10-12 10:50
Was in New york en elke keer tussen 1 en 2 AM, zag ik ineens "available for Pickup" optie staan, waarna bij checkout dit weer faalde met de mededeling dat er bij de desbetreffende store er geen pickup mogelijk was.
Afgelopen maandag, na veel proberen ineens gelukt en kon de 32GB space-grey ophalen bij Grand Central :-)

[ Voor 3% gewijzigd door mohawk0618 op 24-10-2013 16:42 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 11:49
Was van plan om vandaag om mijn iPhone 5s via applecare + te verzekeren, maar helaas een dag te laat met aanvragen. Uiteraard mijn eigen schuld. Heb mijn iPhone 5S via gravis aangeschaft, maar zit dus met het probleem dat ik na een jaar mijn garantie moet claimen via gravis en die zitten in Duitsland. Apple medewerker gaf aan dat ik een apple protection plan kan aanschaffen. Hierbij heb je dan geen recht op een vervangend toestel als je hem laat vallen.

Ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen als je gebruik wil maken van de garantie na 1 jaar als je de iPhone in het buitenland hebt aangeschaft.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
Untouchablezz20 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:06:

Ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen als je gebruik wil maken van de garantie na 1 jaar als je de iPhone in het buitenland hebt aangeschaft.
Hmmm niet, want Apple wijst bij het 2e jaar bikkelhard door naar de verkopende partij, en als deze partij niet onder het Nederlands consumenten recht valt heb je eigenlijk nergens recht op in het 2e jaar.

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

• Untouchablezz20
Mits je apple protection plan kiest voor 69 euro dan krijg je wel dat 2de jaar garantie erbij.

• alwaysleft
Untouchablezz20 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:44:
Mits je apple protection plan kiest voor 69 euro dan krijg je wel dat 2de jaar garantie erbij.
Die is niet meer voor de iPhone. Je hebt alleen nog AppleCare plus voor 99 euro: http://store.apple.com/nl...M/A/applecare-voor-iphone

• Untouchablezz20
Ow vreemd werd me vandaag aangeboden toen ik had gebeld met ze. Zal morgen nog eens met ze bellen.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 12:57

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Untouchablezz20 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:44:
Mits? Je bedoelt 'tenzij' denk ik?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
gday schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:48:
[...]

Mits? Je bedoelt 'tenzij' denk ik?
http://vandale.nl/opzoeke...mits&lang=nn#.Uml6OpEqPgI lijkt mij gewoon correct Nederlands.

• Untouchablezz20
alwaysleft schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:24:
[...]

Die is niet meer voor de iPhone. Je hebt alleen nog AppleCare plus voor 99 euro: http://store.apple.com/nl...M/A/applecare-voor-iphone
Zojuist dit gevonden; http://www.apple.com/lega...plecare/appforiphone.html

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:06:
Was van plan om vandaag om mijn iPhone 5s via applecare + te verzekeren, maar helaas een dag te laat met aanvragen. Uiteraard mijn eigen schuld. Heb mijn iPhone 5S via gravis aangeschaft, maar zit dus met het probleem dat ik na een jaar mijn garantie moet claimen via gravis en die zitten in Duitsland. Apple medewerker gaf aan dat ik een apple protection plan kan aanschaffen. Hierbij heb je dan geen recht op een vervangend toestel als je hem laat vallen.

serieus niet om bijdehand te zijn, maar er zijn zoveel topics geopend over het 2e jaar garantie wanneer je een iphone uit het buitenland koopt, waarbij iedereen riep dat het allemaal obvious was.

toen had je niet zoiets van ik zoek het eerst uit voordat ik er 1 koop?

• Untouchablezz20
Nou nee eigenlijk niet. Heb de iPhone 5s op 20-09 gekocht gelijk bij de release, zonder rekening te houden met de 2de jaar garantie. Maar in deze kan de protection plan soelaas bieden of gewoon via gravis regelen. Die zitten in Duitsland dus zeker te doen.

• alwaysleft
Maar je kunt het niet meer kopen die Apple Care via Apple online. Alleen Apple care plus.

• pvr

pvr

Kom net bij de iPhone store Amsterdam vandaan. En er zijn daar op het moment nog genoeg iPhone 5s in alle smaken. Zelf heb ik de 32GB Gold gekocht

• alwaysleft
Kom half uur geleden van de Apple Sotre vandaan, alle modellen zijn er nog. Behalve de gouden en zilveren 32 GB. Ze verwachten dat binnen een aantal uur alles weg is.

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 25-10-2013 12:41 ]

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoe zit het met winkelketens? Ik vermoed dat die nog geen stock hebben?

• alwaysleft
De eerste webwinkel gevonden die hem op voorraad heeft en voor een mooie prijs doet leveren, Ritel.nl levert hem voor 740 euro de iPhone 5S: https://www.ritel.nl/gsm-...-02248?toon=los_bestellen

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-12 18:09

cue

9 november ga ik kijken of ik een iphone in New York kan bemachtigen. Weet hier iemand of je gewoon met een Nederlandse creditcard kan betalen in de Apple store in New York?

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:12

Grin

Ride si sapis.

cue schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:08:
9 november ga ik kijken of ik een iphone in New York kan bemachtigen. Weet hier iemand of je gewoon met een Nederlandse creditcard kan betalen in de Apple store in New York?
Tenzij er ristricties op je kaart zitten kan je gewoon betalen met een NL CC.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2013 20:26 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het is niet ongehoord dat bepaalde producten/diensten alleen te koop zijn met een Amerikaanse creditcard, dus zo stom is die vraag niet.

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
499, wow, nog even en ik koop er een iphoontje bij, gewoon, omdat ie zo lekker goedkoop is

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

m-m schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:20:
Het is niet ongehoord dat bepaalde producten/diensten alleen te koop zijn met een Amerikaanse creditcard, dus zo stom is die vraag niet.
In een winkel kan je met elke credit card betalen zolang MC/Visa/.. daar geaccepteerd wordt. Dat sommige online diensten alleen klanten uit de US willen is weer wat anders.

• mohawk0618
cue schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:08:
Uhh Nee, je NL CC gaat niet werken Ik heb het zelf in NY ondervonden Je checkout gaat prima, maar daarna krijg je gelijk een mail dat er iets is met je payment.
Dit natuurlijk voor het store pickup, ik weet niet of je de 5s in de winkel gelijk kan kopen bij dan .
btw heB ik heb gewoon mee kunnen krijgen, door met mn Bestelnr naar GrandCentral te gaan en vragen of ik contant mocht betalen, na consult met iemand van ackoffice, kreeg ik hem mee (32gB, 520 euro!)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mohawk0618 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:48:
[...]

Uhh Nee, je NL CC gaat niet werken Ik heb het zelf in NY ondervonden Je checkout gaat prima, maar daarna krijg je gelijk een mail dat er iets is met je payment.
Dit natuurlijk voor het store pickup, ik weet niet of je de 5s in de winkel gelijk kan kopen bij dan .
btw heB ik heb gewoon mee kunnen krijgen, door met mn Bestelnr naar GrandCentral te gaan en vragen of ik contant mocht betalen, na consult met iemand van ackoffice, kreeg ik hem mee (32gB, 520 euro!)
Context, ik heb familie in USA en ga sinds 2006 1-2 keer per jaar op bezoek. Ook daarvoor al vele malen daar geweest.
Ik koop al sinds 2006 Apple spullen in de USA. Van MacBooks, de eerste iPhone, de eerste iPad, en afgelopen augustus nog een MBA. Apple stores in Los Angeles, Chicago en New York. Letterlijk 10 tallen aankopen, B&W P5, battery packs, you name it. Alles met mijn NL CC, nog nooit een probleem gehad. Sorry maar dit is m.i. echt een vraag voor je bank en minder voor dit forum. Dat je iets niet kan betalen met je NL CC is absoluut een CC issue, ligt niet aan Apple, period.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 27-10-2013 18:28 . Reden: Context++ ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:47:
[...]

In een winkel kan je met elke credit card betalen zolang MC/Visa/.. daar geaccepteerd wordt. Dat sommige online diensten alleen klanten uit de US willen is weer wat anders.
ja, sure, maar dat maakt de vraag mijns inziens wel een begrijpelijke en daarom stoorde ik me aan de manier waarop de vraag werd weggezet als dom.

• alwaysleft
redparrotnl schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:40:
499, wow, nog even en ik koop er een iphoontje bij, gewoon, omdat ie zo lekker goedkoop is
wel de uk versie zonder doos, niet te vertrouwen dus ;)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

m-m schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:43:
[...]

ja, sure, maar dat maakt de vraag mijns inziens wel een begrijpelijke en daarom stoorde ik me aan de manier waarop de vraag werd weggezet als dom.
Dom en/of stom (jouw woorden, niet de mijne(!)) zal ik zijn vraag niet noemen, en zo heb ik hem m.i. niet weggezet.
Daarnaast geef ik in mijn eerste zin/reactie al antwoord op zijn vraag. De vraag stoorde mij enigszins omdat hij een heel specifiek antwoord wil zonder details te geven (welke CC, type CC, hoe wil hij bestellen/afhalen, etc.). Enfin, ik heb genoeg gezegd hier over. ;)

• robertwebbe
  • Laatst online: 19-12 19:49

robertwebbe

Robert Webbe

Betreft de vraag over de Nederlandse creditcard in een Amerikaanse Apple Store:
Volgens mij is het zo dat als je daar een artikel uit de winkel koopt en bij een medewerker gaat afrekenen dat het geen enkel probleem is.
Anders is het als je een vooraf een pick up order doet, dan gaat die via de online systemen en daar kun je wel een probleem verwachten, blijkbaar worden alleen Amerikaanse credit cards geaccepteerd.

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 14:03
redparrotnl schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:40:
5C is bij groupon nu ook in de aanbieding voor 499 :P

http://www.groupon.nl/dea...s-international-/28608895

• mohawk0618
Grin schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:24:
[...]

Context, ik heb familie in USA en ga sinds 2006 1-2 keer per jaar op bezoek. Ook daarvoor al vele malen daar geweest.
Ik koop al sinds 2006 Apple spullen in de USA. Van MacBooks, de eerste iPhone, de eerste iPad, en afgelopen augustus nog een MBA. Apple stores in Los Angeles, Chicago en New York. Letterlijk 10 tallen aankopen, B&W P5, battery packs, you name it. Alles met mijn NL CC, nog nooit een probleem gehad. Sorry maar dit is m.i. echt een vraag voor je bank en minder voor dit forum. Dat je iets niet kan betalen met je NL CC is absoluut een CC issue, ligt niet aan Apple, period.
Ik heb het ook over de online aankopen op apple online store en niet in de winkel. Want dit was (week geleden) de enige manier om de 5s te krijgen.

Mijn cc werkte gewoon ook in de apple winkels

• mohawk0618
robertwebbe schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:29:
Betreft de vraag over de Nederlandse creditcard in een Amerikaanse Apple Store:
Volgens mij is het zo dat als je daar een artikel uit de winkel koopt en bij een medewerker gaat afrekenen dat het geen enkel probleem is.
Anders is het als je een vooraf een pick up order doet, dan gaat die via de online systemen en daar kun je wel een probleem verwachten, blijkbaar worden alleen Amerikaanse credit cards geaccepteerd.
Dit is idd correct

• marco781976
Nederlandse creditcards worden gewoon geaccepteerd, inmiddels 3 iphones besteld in amerikaanse apple store.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-12 18:09

cue

Dank allen voor de reacties! Nu maar hopen dat ze rond 9 november goed leverbaar zijn :S...

Verwijderd

Hallo Marco,

Kan je misschien uitleggen hoe je de iPhones besteld bij Apple VS?

Dank je.

Groeten,

Jimidar
marco781976 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:23:
[...]

Nederlandse creditcards worden gewoon geaccepteerd, inmiddels 3 iphones besteld in amerikaanse apple store.

• marco781976
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:33:
Hallo Marco,

Kan je misschien uitleggen hoe je de iPhones besteld bij Apple VS?

Dank je.

Groeten,

Jimidar

[...]
In het kort:

1. US adres aanmaken bij een post forwarding bedrijf (borderlinx, etc)
2. Je bestelling doen bij apple of andere leverancier en betalen met creditcard
3. Wachten tot je bestelling binnen is bij post forwarding bedrijf
4. Verzending naar NL kiezen + douane aangifte invullen, ook dit betalen met creditcard of paypal
5. Wachten op pakketbezorger

• mohawk0618
marco781976 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

In het kort:

1. US adres aanmaken bij een post forwarding bedrijf (borderlinx, etc)
2. Je bestelling doen bij apple of andere leverancier en betalen met creditcard
3. Wachten tot je bestelling binnen is bij post forwarding bedrijf
4. Verzending naar NL kiezen + douane aangifte invullen, ook dit betalen met creditcard of paypal
5. Wachten op pakketbezorger
Ja lekker logisch man. onderwerp begon juist met iemand die naar New york gaat en vroeg of NL CC werkt.

• marco781976
mohawk0618 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

Ja lekker logisch man. onderwerp begon juist met iemand die naar New york gaat en vroeg of NL CC werkt.
Man, blijkbaar is het voor sommige mensen niet zo logisch!
Mijn ervaring is alleen maar dat ik al 3 iphones met een NL creditcard heb besteld in de online apple store en geen problemen heb ondervonden!

• Phoolie
mohawk0618 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

Hij reageerde op de discussie of er met een NL CC betaald kon worden zowel online als offline, dus misschien moet je voortaan eerst even beter lezen voordat je iemand te kakken probeert te zetten.

• mohawk0618
Phoolie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:23:
[...]
Hij reageerde op de discussie of er met een NL CC betaald kon worden zowel online als offline, dus misschien moet je voortaan eerst even beter lezen voordat je iemand te kakken probeert te zetten.
Ik heb niemand proberen te kak te zetten, let op je woorden. Feit blijft dat een NL CC niet zomaar gaat werken bij de US store (ONLINE). Ik heb 2 CC's van banken, en beide gaven na bestelling, melding dat er iets aan de hand was met de betalingsmethode.
Zowel mijn bank als Apple Store medewerker gaven aan dat een buitenlandse CC niet goed werkt voor online aankopen bij de US store.

Dit hele discussie dat hij aangeeft dat een CC werkt online, is dus niet een garantie en zal diegene die naar NY gaat, misschien de verkeerde verwachting geven.

[ Voor 46% gewijzigd door mohawk0618 op 30-10-2013 13:39 ]

• Phoolie
mohawk0618 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Ik heb niemand proberen te kak te zetten, let op je woorden.
Je geeft toch duidelijk aan dat hij een heel ander antwoord geeft dan gevraagd werd, terwijl er juist wel antwoord op de quote gegeven wordt.
Feit blijft dat een NL CC niet zomaar gaat werken bij de US store (ONLINE). Ik heb 2 CC's van banken, en beide gaven na bestelling, melding dat er iets aan de hand was met de betalingsmethode.
Zowel mijn bank als Apple Store medewerker gaven aan dat een buitenlandse CC niet goed werkt voor online aankopen bij de US store.

Dit hele discussie dat hij aangeeft dat een CC werkt online, is dus niet een garantie en zal diegene die naar NY gaat, misschien de verkeerde verwachting geven.
Waarom de verkeerde verwachting geven? De persoon die naar Amerika ging vroeg of de creditcard in de Apple store in NY (offline dus) zou werken, wat heeft het online functioneren van de creditcard dan te maken met verkeerde verwachtingen geven?

Fijn dat je meerdere personen verwijt verkeerde verwachtingen te geven en dingen door elkaar te halen, maar volgens mij ben je zelf de enige die dat momenteel doet.

• mohawk0618
Phoolie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Je geeft toch duidelijk aan dat hij een heel ander antwoord geeft dan gevraagd werd, terwijl er juist wel antwoord op de quote gegeven wordt.

[...]
Waarom de verkeerde verwachting geven? De persoon die naar Amerika ging vroeg of de creditcard in de Apple store in NY (offline dus) zou werken, wat heeft het online functioneren van de creditcard dan te maken met verkeerde verwachtingen geven?

Fijn dat je meerdere personen verwijt verkeerde verwachtingen te geven en dingen door elkaar te halen, maar volgens mij ben je zelf de enige die dat momenteel doet.
Gast, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen: IPhone 5s in de USA is alleen via de pickup optie te verkrijgen via de online store. Dus als je naar de winkel gaat, dan mogen zij deze niet uitgeven en verwijzen naar de Pickup optie.

Offline werkt je NL CC zonder problemen idd, maar in dit geval is de 5s is het eerst online betalen en dan ophalen:
Na checkout via de online store (daar geef je aan bij welke winkel jij je 5s wilt ophalen), krijg je met een NL CC, gelijk een mailtje dat er iets is met je betaalmethode. Dit omdat een buitenlandse CC met een US adres blijkbaar niet werkt.

Bij mij ging hetzelfde, maar omdat ik direct naar de winkel ging met mijn ordernr en aangaf of het misschien mogelijk was om contant te betalen, hebben zij mij in de winkel laten bellen met hun backoffice. Die aardige dude heeft de winkel geautoriseerd om toch maar 1tje uit te leveren mits ik contant kon betalen, gelukkig maar. Hij gaf aan dat een NL CC dus voor Online niet werkt en 5s is dus alleen online te verkrijgen (eigenlijk offline in de store, maar de bestelling en betaling moet je dus online doen).

Hoop dat het zo duidelijk is.

• Phoolie
mohawk0618 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Gast, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen: IPhone 5s in de USA is alleen via de pickup optie te verkrijgen via de online store. Dus als je naar de winkel gaat, dan mogen zij deze niet uitgeven en verwijzen naar de Pickup optie.

Offline werkt je NL CC zonder problemen idd, maar in dit geval is de 5s is het eerst online betalen en dan ophalen:
Na checkout via de online store (daar geef je aan bij welke winkel jij je 5s wilt ophalen), krijg je met een NL CC, gelijk een mailtje dat er iets is met je betaalmethode. Dit omdat een buitenlandse CC met een US adres blijkbaar niet werkt.

Bij mij ging hetzelfde, maar omdat ik direct naar de winkel ging met mijn ordernr en aangaf of het misschien mogelijk was om contant te betalen, hebben zij mij in de winkel laten bellen met hun backoffice. Die aardige dude heeft de winkel geautoriseerd om toch maar 1tje uit te leveren mits ik contant kon betalen, gelukkig maar. Hij gaf aan dat een NL CC dus voor Online niet werkt en 5s is dus alleen online te verkrijgen (eigenlijk offline in de store, maar de bestelling en betaling moet je dus online doen).

Hoop dat het zo duidelijk is.
Echt heel erg bedankt voor de uitleg 8)7 Maar 2 dingen:

1. Jouw creditcard is online geweigerd, die van marco781976 tot 3 keer toe niet. Dus je verhaal dat het online niet werkt klopt niet. Het werkt blijkbaar in sommige gevallen niet. Maar ik neem aan dat iemand niet alleen om een iPhone 5s te kopen naar NY gaat, dus je kan het toch gewoon proberen en als het niet lukt net als jou kijken of er niet toch iets te regelen valt?
2. Er werd gevraagd of je een Nederlandse creditcard offline in de Apple store in Amerika kon gebruiken. Het antwoord op die vraag is dus JA of je het nou wilt of niet.

• mohawk0618
Phoolie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:05:
[...]
Echt heel erg bedankt voor de uitleg 8)7 Maar 2 dingen:

1. Jouw creditcard is online geweigerd, die van marco781976 tot 3 keer toe niet. Dus je verhaal dat het online niet werkt klopt niet. Het werkt blijkbaar in sommige gevallen niet. Maar ik neem aan dat iemand niet alleen om een iPhone 5s te kopen naar NY gaat, dus je kan het toch gewoon proberen en als het niet lukt net als jou kijken of er niet toch iets te regelen valt?
2. Er werd gevraagd of je een Nederlandse creditcard offline in de Apple store in Amerika kon gebruiken. Het antwoord op die vraag is dus JA of je het nou wilt of niet.
Ik geef het jongens, I tried :O

• alwaysleft
De Belgen hebben gewoon de meeste modellen op voorraad los, wat een voorrecht. Jammer dat providers hier hem niet los verkopen, zie: http://www.mobistar.be/nl...s/iphone%205s#shop-search

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 20:00
Ik ben pas thuis gekomen uit Amerika en wij hebben daar 3 iPhones gekocht, 2x 5S en een 5C en ik zie hierboven nogal wat vragen over kopen en met CC betalen in Amerika dus misschien kan ik wat antwoorden geven.

Hoe ik het gedaan heb:
1. Via Apple tracker gekeken op ZIP code waar ik op dat moment was/naar toe ging (rondreis gemaakt) waar degene die ik wilde te krijgen was, Space Gray T-mobile model1533. Die is unlocked namelijk Viel behoorlijk tegen om ze te krijgen overigens, heeft paar weken geduurd voordat ik ze kon bemachtigen, maar goed.
2. Naar de online Apple store gegaan, voor in store pickup today kiezen en de betreffende winkel waar hij op voorraad is geselecteerd.
3. Bij het afrekenen gewoon NL VISA creditcard gebruikt en betaald, geen enkel probleem.
4. Bij Adres gegevens kun je alleen een US adres kiezen (wat niet erg is, want je haalt m toch op) ik heb gewoon de postcode van de Apple store zelf ingevuld en een onzin US telnr en toen kon ik de bestelling afronden.

[edit] geen problemen met betalen dus gehad met NL CC en US adres zoals Mohawk hierboven aangeeft.
Ik kreeg geen mailtje dat betaling geweigerd was.

5. Half uur later ofzo bevestigingsmail gehad dat ik ze op kon halen. En direct naar de winkel gegaan, was uur rijden verderop ofzo)
6. In de winkel op mn iPad bevestigingsmail laten zien, even gewacht en ik kreeg ze mee.

Ik kan wel bevestigen wat Mohawk zegt dat alle Apple winkel medewerkers je naar de online in store pickup verwijzen en er in de winkel zelf voor zogenaamde walk-ins geen telefoons te krijgen zijn. En ik ben in zeker 6 verschillende stores geweest o.a in Las Vegas, San Fransisco, Santa Barbera, San Diego en uiteindelijk bij The Oaks kon ik ze ophalen na online gekocht te hebben.

Wat overigens wel zo is, is dat als je dat adres veranderd, je adres in je Apple ID veranderd is. Maar dit kun je zelf eenvoudig weer naar je NL adres terug zetten.

7. Paar dagen na aanschaf op http://iphoneimei.info/ gecheckt of ze wel echt simlock vrij waren (anders had ik ze in USA nog terug gebracht) en dat zijn ze inderdaad. Er gaan namelijk geruchten op diverse fora dat de t-mobile versie niet unlocked is, dat klopt dus niet. Wel als je m bij een T-mob winkel daar haalt, dan zit er een lock op en moet je m minimaal 40 dgn gebruikt hebben op hun netwerk voordat ze unlock code vrij willen geven. (zelf gecheckt bij T-mob winkel daar, medewerker bevestigde dit)

Ik las ook een verhaal op t forum van MacRumors van iemand die een T-mobile versie bij de Apple store gekocht had en m alleen in Amerika nooit aangezet heeft en vervolgens in een ander land wel een probleem had omdat de iPhone niet geactiveerd kon worden. Hij schijnt minimaal 1x verbinding met USA netwerk gemaakt te moeten hebben ivm activatie.Wat hier van waar is weet ik natuurlijk niet maar ik heb ze daar wel aangezet, verbinding laten maken met het T-mobile netwerk met SIM die je er bij krijgt (kan gewoon zonder abo, je kan alleen niet bellen enz) en vervolgens waren ze gewoon te gebruiken.

Mijn vriendin haar SIM (Hollandse Nieuwe) konden we ergens laten knippen tot nano formaat en die heb ik in beide 5S geprobeerd aldaar en werkte gewoon met diverse netwerken (AT&T, T-mobile etc). Inmiddels thuis m'n eigen VF sim omgewisseld voor nano (mijne kon niet geknipt worden) en alles werkt naar verwachting als een trein.

[edit 2] De 5C hebben we trouwens later gekocht dan de 5Sen en ook gewoon met NL creditcard betaald, Mastercard van mijn vriendin in dit geval.

[ Voor 19% gewijzigd door ElayZ op 01-11-2013 00:34 ]

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik wou eigenlijk geen nieuw topic maken, volgens mij kan ik mijn vraag hier kwijt.

Ik heb al een tijdje een iPhone 4 liggen die op zich prima is, maar mist een eigen lader (ben ik kwijt, maar gebruikte mijn iPad lader). Heb wel het doosje/aankoopbewijs nog, hij is al bijna 3 jaar oud. Maar als je naar 'verkoop je telefoon'-sites gaat staat er nooit iets vermeld van wat hij waard is als hij in deze staat is (kan me niet voorstellen dat mijn oude iPhone 117 euro waard is, zoals zonzoo me doet voordoen!).

Vraag
Heeft iemand ervaringen met zulke sites EN mobiels met dus ouderdomsverschijnselen (krasjes (niet diep), accu waarschijnlijk vrij matig, geen lader, maar verder helemaal prima)?? En of je dan wel geld krijgt uitgekeerd?

Ik wil hem niet via marktplaats verkopen, er staan er sowieso al 4000 op (op dit moment) en vertrouw er niets van (krijg meestal van die mailtjes van 'stuur hem maar naar me op, ik betaal als ik hem ontvangen heb, ja daaaahg!).

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-12 13:45
semicon schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:16:
Ik wou eigenlijk geen nieuw topic maken, volgens mij kan ik mijn vraag hier kwijt.

Ik heb al een tijdje een iPhone 4 liggen die op zich prima is, maar mist een eigen lader (ben ik kwijt, maar gebruikte mijn iPad lader). Heb wel het doosje/aankoopbewijs nog, hij is al bijna 3 jaar oud. Maar als je naar 'verkoop je telefoon'-sites gaat staat er nooit iets vermeld van wat hij waard is als hij in deze staat is (kan me niet voorstellen dat mijn oude iPhone 117 euro waard is, zoals zonzoo me doet voordoen!).

Vraag
Heeft iemand ervaringen met zulke sites EN mobiels met dus ouderdomsverschijnselen (krasjes (niet diep), accu waarschijnlijk vrij matig, geen lader, maar verder helemaal prima)?? En of je dan wel geld krijgt uitgekeerd?

Ik wil hem niet via marktplaats verkopen, er staan er sowieso al 4000 op (op dit moment) en vertrouw er niets van (krijg meestal van die mailtjes van 'stuur hem maar naar me op, ik betaal als ik hem ontvangen heb, ja daaaahg!).
Marktplaats is toch denk ik wel het plek om genoeg geld voor je iphone te krijgen...

Daar willen ze hem al voor 180 euro hebben

simpel: als ze zeggen stuur maar op, zeg je gewoon zet het geld er maar eerst op of kom langs ;)

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 22:45

pposthoorn

Constructeur

ElayZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:43:
Ik ben gisteren thuis gekomen uit Amerika en wij hebben daar 3 iPhones gekocht, 2x 5S en een 5C en ik zie hierboven nogal wat vragen over kopen en met CC betalen in Amerika dus misschien kan ik wat antwoorden geven.

*knip*
_/-\o_

Mag ik vragen hoe je het bij de doune gedaan hebt? (als je dat niet wil vertellen begrijp ik het ook ;) )

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-12 17:14
Iemand ervaring met de melding "simkaart ongeldig" op een geimporteerde 5S?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hmmm, misschien heb ik m'n reply in 't verkeerde topic gepost :P
BtM909 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:15:
Voor de liefhebbers: vanochtend was er nogal onduidelijk over de voorraad.

Inmiddels heeft de Apple Store (Amsterdam) alle kleuren in alle varianten ruim op voorraad. Het is totaal niet druk (had 1 persoon voor mij in de rij) en ben nu bezitter van een Gold 32GB :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alwaysleft
Update Amsterdam:

Zilver volledig uitverkocht
Zwart alleen nog in 64gb
Goud is in alle uitvoeringen op voorraad
Pagina: 1 ... 53 ... 64 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid

Voor slowchat kan je op Tweakers.net IRC terecht.