Morgen zal er waarschijnlijk geen voorraad meer zijn. Wellicht dat dit morgenochtend/middag duidelijker wordt. Heb ook gelezen dat er meer space grey zijn dan andere modellen.
Verwijderd
ik woon zelf in heerlen, wanneer verwacht je weer terug te keren?Brm-G schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:18:
Ik vertrek om 21:00 vanuit Landgraaf richting Oberhausen en heb nog 1 of 2 plekken vrij in de auto. Nog mensen die mee willen rijden? Ik rij vanuit Landgraaf richting Venlo en daar de grens over dus onderweg zou ik nog wel iemand op kunnen pikken.
Vertrek toch vanuit Tilburg.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:36:
[...]
ik woon zelf in heerlen, wanneer verwacht je weer terug te keren?:P
Helaas en excuses.
@mregeling als je een 16 Gb blauwe 5C mee zou kunnen nemen
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
De mensen die vanavond/morgen gaan, zijn ze van plan extra iPhones mee te nemen?
Ik zit met heel veel smart te wachten op een iPhone 5S, echter ben ik zelf niet in de mogelijkheid om naar Duitsland te gaan.
Misschien valt er via DM wat te regelen?
Ik zit met heel veel smart te wachten op een iPhone 5S, echter ben ik zelf niet in de mogelijkheid om naar Duitsland te gaan.
Misschien valt er via DM wat te regelen?
^ voor mij ook! DM me maar, valt zeker wat te regelen.
Verwijderd
dm me maarmarcellux schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:30:
@mregeling als je een 16 Gb blauwe 5C mee zou kunnen nemen
Het weer is niet heel best voor morgen
desalniettemin ga ik toch gewoon! Rij hier twee uur weg
zal wel op tijd zijn. Ik neem ook extra iPhones mee btw
[ Voor 13% gewijzigd door FDMK op 19-09-2013 20:54 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Je hebt op iphoneclub.nl gelezen dat er al ruim 300 man in de rij staat en er nu wordt aangegeven dat er misschien niet voldaan kan worden aan de vraag van de mensen in de rij?Rooke schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:53:
Het weer is niet heel best voor morgendesalniettemin ga ik toch gewoon! Rij hier twee uur weg
zal wel op tijd zijn. Ik neem ook extra iPhones mee btw
http://www.iphoneclub.nl/...r-iphone-5s-en-iphone-5c/
Las het net, begin nu toch wel hard te twijfelen! Bij de 4s was het met 600mam gedaan geloof ik.
Nu wordt Keulen misschien toch een betere optie, althans daar is het denk ik minder druk
Nu wordt Keulen misschien toch een betere optie, althans daar is het denk ik minder druk
[ Voor 31% gewijzigd door FDMK op 19-09-2013 21:16 ]
Same here, besloten om niet te gaan, het is rot weer, het is (/wordt) erg druk en de voorraden zijn erg onzeker. Jammer, maar helaas.Rooke schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:13:
Las het net, begin nu toch wel hard te twijfelen! Bij de 4s was het met 600mam gedaan geloof ik.
Lees ik op twitter niets over, maar is voor mij met 3 uur rijden te ver.
Is voor mij 2,25 uur maar dat krijg ik wel in 1,75 gereden. Twitter inderdaad niets maarja waar moet je op af gaan.
Wederom op onze vrienden van iPhoneclub (http://www.iphoneclub.nl/...r-iphone-5s-en-iphone-5c/) nu bijgewerkt met een stukje over Keulen. Lijkt dus rustiger maar geen dranghekken, en met vorig jaar Oberhausen in het achterhoofd is dat wel iets om rekening mee te houden.Rooke schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:32:
Is voor mij 2,25 uur maar dat krijg ik wel in 1,75 gereden. Twitter inderdaad niets maarja waar moet je op af gaan.
Mocht je er voor gaan: veel succes!
Is er een forumlid dat tegen een riante vergoeding een 5S zou willen meenemen uit Duitsland? DM me please!
thanks!
thanks!
Apple store is offline, zou het zo zijn......
Mijn vriendin woont in Duitsland dus wil graag de iPhone 5S bestellen via de Duitse Apple store, voor zover ik weet moet dit geen problemen geven zolang ik het maar bij haar laat bezorgen.
Maar kan er misschien iemand wat meer informatie geven wanneer ik er een via de website bestel? Hoe ging dit in het verleden? Bijvoorbeeld met de lancering van de 5 en de 4S. Vrij vlotte levering of is het verstandiger om een ritje Oberhausen te doen?
Maar kan er misschien iemand wat meer informatie geven wanneer ik er een via de website bestel? Hoe ging dit in het verleden? Bijvoorbeeld met de lancering van de 5 en de 4S. Vrij vlotte levering of is het verstandiger om een ritje Oberhausen te doen?
Ik heb zojuist via de Duitse online store een 5S geplaatst en tot nu toe geeft hij aan dat de telefoon binnen 7 a 10 werkdagen wordt verzonden en dat ik hem op het afleveradres in Duitsland tussen 9 en 11 Oktober kan verwachten. Had zelf al op een maandje gerekend dus zat er niet al te ver naast. Nu maar hopen dat Apple deze data ook echt zal halen.MX-Arjen schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:09:
Mijn vriendin woont in Duitsland dus wil graag de iPhone 5S bestellen via de Duitse Apple store, voor zover ik weet moet dit geen problemen geven zolang ik het maar bij haar laat bezorgen.
hoe heb je het gedaan kwa aflever adres ? mailboxde gebruikt ?Jeroen797 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:32:
[...]
Ik heb zojuist via de Duitse online store een 5S geplaatst en tot nu toe geeft hij aan dat de telefoon binnen 7 a 10 werkdagen wordt verzonden en dat ik hem op het afleveradres in Duitsland tussen 9 en 11 Oktober kan verwachten. Had zelf al op een maandje gerekend dus zat er niet al te ver naast. Nu maar hopen dat Apple deze data ook echt zal halen.
Ik heb net een iPhone 5S 16GB in space gray besteld bij Gravis.de. Betalen kon ik met Paypal, verzending is €14,99 via UPS.
Ik kon helaas geen levertijd vinden, maar ze zijn sinds net pas op voorraad, dus ik neem aan dat het niet al te lang gaat duren.
Ik kon helaas geen levertijd vinden, maar ze zijn sinds net pas op voorraad, dus ik neem aan dat het niet al te lang gaat duren.
Net even op de store van de UK gekeken, die geven aan oktober. Nogal ruim...
Bedankt voor de tip! Zojuist ook eentje besteld. Volgens de site is de 16gb space Grey nog. Leverbaar....RnB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:56:
Ik heb net een iPhone 5S 16GB in space gray besteld bij Gravis.de. Betalen kon ik met Paypal, verzending is €14,99 via UPS.
Gravis is echt een ramp, vorig jaar ook geprobeerd met de iPad, weten nooit wanneer die komt en voorraad indicatie klopt vaak ook niet.
Heb je je bestelling uiteindelijk geannuleerd of heb je gewacht? Hoelang moest je uiteindelijk wachten?NotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:47:
Gravis is echt een ramp, vorig jaar ook geprobeerd met de iPad, weten nooit wanneer die komt en voorraad indicatie klopt vaak ook niet.
Ik wacht het af, ik heb al een mail de deur uit gestuurd met de vraag of ze een indicatie kunnen geven over de levertijd.
[ Voor 36% gewijzigd door RnB op 20-09-2013 11:51 ]
Iemand in Keulen geweest? Via twitter kunnen lezen dat het daar wat rustiger was qua aantal, maar wel wat opstootjes. Iemand toevallig apple store in Keulen gebeld over voorraad?
Oke, als een importeer newbie. Hoe zit het met 'garantie' bij het kopen in andere landen? Ik ga binnenkort naar de UK en dat is wat goedkoper. Hoe doen mensen dat met de douane? En kan je dan in nederland naar de winkel met je iPhone?
(sorry als deze vraag al is beantwoord.. kon het echt niet vinden
)
(sorry als deze vraag al is beantwoord.. kon het echt niet vinden
Heb het nog serieus overwogen maar ben toch lekker gaan slapen.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:51:
Iemand in Keulen geweest? Via twitter kunnen lezen dat het daar wat rustiger was qua aantal, maar wel wat opstootjes. Iemand toevallig apple store in Keulen gebeld over voorraad?
Binnen de EU is er geen probleem bij de doane, mits je voor jezelf meeneent vzviw en garantie is wereldwijd. Ik neem aan dat in de UK hetzelfde model wordt verkocht als in Nederland, er zijn twee modellen elk die op andere frequenties voor 4G werken.daanoontje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:58:
Oke, als een importeer newbie. Hoe zit het met 'garantie' bij het kopen in andere landen? Ik ga binnenkort naar de UK en dat is wat goedkoper. Hoe doen mensen dat met de douane? En kan je dan in nederland naar de winkel met je iPhone?
(sorry als deze vraag al is beantwoord.. kon het echt niet vinden)
Wat zou de iPhone 5S in zwitserland gaan kosten. Weet iemand dat?
Heb ze een tweet gestuurd, hoop op snel antwoord. Op de site staat ie als 'direct leverbaar', als dat binnen een week is vind ik dat prima, maar een maand wachten trekt niet zo.RnB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:51:
[...]
Heb je je bestelling uiteindelijk geannuleerd of heb je gewacht? Hoelang moest je uiteindelijk wachten?
Ik wacht het af, ik heb al een mail de deur uit gestuurd met de vraag of ze een indicatie kunnen geven over de levertijd.
Ben benieuwd. Post je dan hier het antwoord? Dan bestel ik hem ook gelijk daar.
Vanzelfsprekend, direct nadat ik 'm besteld heb
. Nu maar hopen dat ze snel reageren.
Een maand wachten zie ik ook niet zo zitten, dan wacht ik wel tot de Nederlandse release.vistu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:16:
[...]
Heb ze een tweet gestuurd, hoop op snel antwoord. Op de site staat ie als 'direct leverbaar', als dat binnen een week is vind ik dat prima, maar een maand wachten trekt niet zo.
Ik ben benieuwd naar hun reactie! Ook naar mij toe uiteraard.
Geannuleerd, had er weinig vertrouwen in, terwijl de iPad slechts 30km verder prima was te verkrijgen. Dat zal met de iPhone echter wel een tikje anders liggen.RnB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:51:
[...]
Heb je je bestelling uiteindelijk geannuleerd of heb je gewacht? Hoelang moest je uiteindelijk wachten?

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 20-09-2013 12:33 ]
Net contact gehad, ze hebben er nog een aantal in space grey, nu bestellen en waarschijnlijk dinsdag bezorgd. Net dus besteld
Super man, thanks voor de post.vistu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:10:
Net contact gehad, ze hebben er nog een aantal in space grey, nu bestellen en waarschijnlijk dinsdag bezorgd. Net dus besteld
Hopelijk houden ze zich dan ook aan de dinsdag, ik wacht af.
alleen nog een paar 16GB begrijp ik. 32 en 64 zijn reeds weg.
Verwijderd
Welk type krijg je eigenlijk vanuit Duitsland? Krijg je dan dezelfde variant welke straks in NL wordt geleverd, dus dat je de juiste LTE banden aankan?
Er is 1 model in Europa, dus daar hoef je je niet druk om te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:19:
Welk type krijg je eigenlijk vanuit Duitsland? Krijg je dan dezelfde variant welke straks in NL wordt geleverd, dus dat je de juiste LTE banden aankan?
Ik was zelf in Keulen samen met Zeef. Hiervoor gekozen omdat Oberhausen volgens de berichten op Twitter veel drukker was. Helaas waren rond 10.30u de 5S'en op toen wij de ingang van de Apple Store op twintig meter waren genaderd. 5C's waren er nog wel volop maar de interesse daarvoor was gering. Toen bekendgemaakt werd dat alle 5S'en op waren dropen bijna alle wachtenden af. Wij hebben alleen een roze 5C meegebracht voor de redactie.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:51:
De organisatie in Keulen was slecht. Toen we om 3.30u aankwamen stonden de mensen in een dunne rij langs de buitengevel van het winkelcentrum. Wij stonden zelf om de hoek en konden de ingang van het winkelcentrum niet zien. De sfeer was toen prima en iedereen had ruimte en stond in de juiste volgorde. Blijkbaar deden er een paar idioten landjepik waardoor de hele meute opeens ging rennen en op elkaar gepakt in een cirkel voor de ingang van het winkelcentrum kwam te staan met nog meer dan drie uur te gaan tot de opening. Nieuwkomers kwamen toen niet achteraan te staan maar aan alle kanten in de buitenste rand van de cirkel waardoor het onbeschofte petjesvolk en voortrekturken kans zagen om posities te winnen ten opzichte van het publiek dat al langer voor de deur lag. Dranghekken of zelfs maar een lint om een rij af te zetten waren er niet. De beveiliging kwam pas rond 7.00u opdraven en had toen de grootste moeite om een rij te vormen die niet het fietspad blokkeerde.
Net een mail van gravis gehad met een bestelbevestiging en dat ik hem volgende week mag verwachten. Bedankt voor de tips hier!
Heb ook een bestelbevestiging, maar staat nergens dat ik hem volgende week mag verwachten. Heb je het over deze email?

Dat is je tweede mail als het goed is? In elk geval heb ik ze simpelweg een mailtje gestuurd naar social@gravis.de met m'n bestelnummer en de vraag wat k kan verwachten.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:03:
Heb ook een bestelbevestiging, maar staat nergens dat ik hem volgende week mag verwachten. Heb je het over deze email?
[afbeelding]
Ja is inderdaad mijn tweede e-mail. Advies dus om even een email richting hun te sturen? Mag email ook in het engels?
[ Voor 14% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-09-2013 14:07 ]
Nee, is niet nodig lijkt me, maar ik ben slecht in geduld opbrengen dus heb het wel gedaanUntouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:06:
Ja is inderdaad mijn tweede e-mail. Advies dus om even een email richting hun te sturen?
Haha ik ook, mocht je het niet doorhebben. Maar tweede email geeft dus aan dat je hem mag verwachten?
Het geeft aan dat ze je order accepteren, en volgens hun twitter houdt het in dat ze een model voor je reserveren. Zou dus in orde moeten zijnUntouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:07:
Haha ik ook, mocht je het niet doorhebben. Maar tweede email geeft dus aan dat je hem mag verwachten?
Dus jij (zij) zegt dus eigenlijk dat als je de 2e mail hebt gekregen (Auftragsbestätigung) , dat je dan een exemplaar krijgt volgende week ? Zou mooi zijn, want net een besteld en die 2e mail gekregen.vistu schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:33:
[...]
Het geeft aan dat ze je order accepteren, en volgens hun twitter houdt het in dat ze een model voor je reserveren. Zou dus in orde moeten zijn
Voor de zekerheid ook nog even naar gravis zelf gemaild om te vragen of het allemaal goed komt. Zo ja, prima, zo nee, gevraagd om geld terug te storten
Dat was wat ik eruit heb opgemaakt ja, maar of dat correct is kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Lees hun twitter anders even terug.enzoronald schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:35:
[...]
Dus jij (zij) zegt dus eigenlijk dat als je de 2e mail hebt gekregen (Auftragsbestätigung) , dat je dan een exemplaar krijgt volgende week ? Zou mooi zijn, want net een besteld en die 2e mail gekregen.
Voor de zekerheid ook nog even naar gravis zelf gemaild om te vragen of het allemaal goed komt. Zo ja, prima, zo nee, gevraagd om geld terug te storten
Nou ik kreeg vorig jaar met de iPad ook een Auftragsbestätigung, wat niks meer is dan een orderbevestiging.
Voor de zekerheid ook maar een e-mail gestuurd en kreeg gelijk antwoord terug dat mijn bestelling goed is doorgekomen en dat de order klaar wordt gemaakt. Dus heb wel hoop dat dit positief eindigt.
[ Voor 12% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-09-2013 14:45 ]
Ook naar social@gravis.de?
Ik krijg een mail van ze dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik naar ecom@gravis.de moet mailen.
Ik heb al gereplied dat andere personen wel gewoon hun bestelling hebben doorgekregen via dat mailadres, voor de zekerheid heb ik ook ecom gemaild.
Ik krijg een mail van ze dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik naar ecom@gravis.de moet mailen.
Ik heb al gereplied dat andere personen wel gewoon hun bestelling hebben doorgekregen via dat mailadres, voor de zekerheid heb ik ook ecom gemaild.
Ja dit heb ik naar social@gravis.de gestuurd. Vreemd dat ze jou niet verder kunnen helpen. Wanneer heb je besteld?
Vanochtend om 10:54, tweede mailtje rond 12en ontvangen.
Ik heb inmiddels bericht terug:

Ongeduld is een schone zaak.
Nou maar hopen dat alles goed gaat tot de levering.
Ik heb inmiddels bericht terug:

Ongeduld is een schone zaak.

Nou maar hopen dat alles goed gaat tot de levering.
[ Voor 65% gewijzigd door RnB op 20-09-2013 15:51 ]
Hello again,
I took a second look and now your "Auftragsnr." is ******* and is in progress.
That means it's going into shipping a.s.a.p.
With best regards your
GRAVIS Service-Team
Is je bestelnummer gewijzigd?
[ Voor 7% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-09-2013 16:37 ]
Bestelnummer op de site is hetzelfde, dit zou een afdrachtsnummer (?) zijn. Zal iets interns zijn lijkt me.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:28:
Is je bestelnummer gewijzigd?
dat is jammer. Ik was net te laat om te bestellen bij Gravis... Toen ik het proces inging was het nog steeds op voorraad. Bij afronden van het proces niet meer, maar dacht dat de voorraad misschien realtime was omdat ik besteld had.
Maar net een mail gekregen dat het feest niet door gaat. Nu de annulering eens regelen en het geld via paypal terug te zien krijgen.
Edit : oh zie net op m'n paypal account dat het bedrag is terugbetaald. Netjes gehandeld van ze zo.
Maar net een mail gekregen dat het feest niet door gaat. Nu de annulering eens regelen en het geld via paypal terug te zien krijgen.
Edit : oh zie net op m'n paypal account dat het bedrag is terugbetaald. Netjes gehandeld van ze zo.
[ Voor 12% gewijzigd door enzoronald op 20-09-2013 18:07 ]
Verwijderd
ik zie dat jullie een losse iphone 5s op internet bestellen, danwel vanmorgen vroeg in duitsland hebben gekocht. jullie betalen dan 700 euro voor het toesten en nemen er een sim only bij? waarom op deze manier en geen combi met een abonnement?
Omdat je de telefoon in een abbo gewoon gespreid betaald?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:59:
ik zie dat jullie een losse iphone 5s op internet bestellen, danwel vanmorgen vroeg in duitsland hebben gekocht. jullie betalen dan 700 euro voor het toesten en nemen er een sim only bij? waarom op deze manier en geen combi met een abonnement?
Nothing to see here
Verwijderd
als je een losse iphone neemt en sim only ben je toch een paar 100 euro duurder uit?itsme schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:01:
[...]
Omdat je de telefoon in een abbo gewoon gespreid betaald?
Ik heb nog een bestaande abonnement lopen, heb mijn iPhone 5 die daarbij hoort verkocht en met bijbetaling de 5S gehaald.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:59:
Niet omdat ik per se de 5S wilde, maar omdat ik nog een boel geld voor mijn 5 kon krijgen.
Verwijderd
nice:DRnB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:06:
[...]
Ik heb nog een bestaande abonnement lopen, heb mijn iPhone 5 die daarbij hoort verkocht en met bijbetaling de 5S gehaald.
Niet omdat ik per se de 5S wilde, maar omdat ik nog een boel geld voor mijn 5 kon krijgen.
ik vraag het omdat ik altijd een gsm + abbo heb afgeloten, en me afvraag wat de voordelen/nadelen zijn t.o.v. een losse iphone + sim only.
Voordeel? Gemiddeld ben je goedkoper uit vaak.En je zit nergens aan vast. Je kan gewoon je telefoon verkopen en weer een nieuwe nemen... (kan anders ook, maar je abo loopt eigenlijk voor die telefoon, dus doe je het psychologisch niet zo snel).Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:07:
[...]
nice:D
ik vraag het omdat ik altijd een gsm + abbo heb afgeloten, en me afvraag wat de voordelen/nadelen zijn t.o.v. een losse iphone + sim only.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Precies, Stel je pakt ee nvodafone red abbo van 60 euro oid dan krijg je daar wss een gratis 5s bij.RickvN schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:10:
[...]
Voordeel? Gemiddeld ben je goedkoper uit vaak.En je zit nergens aan vast. Je kan gewoon je telefoon verkopen en weer een nieuwe nemen... (kan anders ook, maar je abo loopt eigenlijk voor die telefoon, dus doe je het psychologisch niet zo snel).
Na 2 jaar is dat 1440 euro
een losse iphone kost 700 dus hou je nog 740 euro over. Als je dan een abbo pakt voor rond de 20-25 euro kom je uit op pakweg 500 euro, dan bespaar je dus al 240 euro.
Nee dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik ben met een sim-only goedkoper uit dan met een 2jr abonnement + toestel. Heb nu een vodafone sim-only en ben zeker goedkoper uit.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:05:
[...]
als je een losse iphone neemt en sim only ben je toch een paar 100 euro duurder uit?
Dit is maar 1 grof voorbeeld.Scrtz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:17:
[...]
Precies, Stel je pakt ee nvodafone red abbo van 60 euro oid dan krijg je daar wss een gratis 5s bij.
een losse iphone kost 700 dus hou je nog 740 euro over. Als je dan een abbo pakt voor rond de 20-25 euro kom je uit op pakweg 500 euro, dan bespaar je dus al 240 euro.
Mijn situatie: simonly bij Vodafone/Telfort is beiden 15€ dus neem wss Telfort (KPN netwerk). 15 * 24 maanden = € 360 eu + € 700 voor iphone = € 1060 eu. / 24 maanden = € 44,20 per maand. Dat vind je straks niet aan gemiddelde maandlasten voor een abo (dat is wss allemaal € 50 en zelfs nog bijbetalen).
En een nog groter voordeel: Met de iphone 5s doe ik straks waarschijnlijk langer dan 2 jaar. Waardoor ik de lasten van € 1060 alleen maar meer ga spreiden en het nóg voordeliger wordt pm berekend.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Nu vergelijk je wel appels met peren. Je moet natuurlijk dan wel een vergelijkbaar sim-only er bij nemen.Scrtz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:17:
[...]
Precies, Stel je pakt ee nvodafone red abbo van 60 euro oid dan krijg je daar wss een gratis 5s bij.
Ik heb toevallig zelf laatst eens bij vodafone alles bekeken, op de een of andere manier is de toestel korting nu voor ieder abonnement hetzelfde, pak je datzelfde abonnement zonder toestel en koop je een losse iPhone er bij zijn de totaal kosten toch hoger dan icm een abonnement. Koop je een vergelijkbaar abonnement van een sim-only provider ben je wel goedkoper uit. Mocht je 4G willen zit je sowieso vast aan Vodafone of KPN en ben je (iig bij Vodafone) toch goedkoper uit icm toestel.
Voor mijzelf gaat het (waarschijnlijk) Tele 2 worden, ga zo mijn Vodafone abonnement (einde contract) omzetten naar een maandelijk opzegbaar sim-only abonnement van Tele 2 en als het dan bevalt verleng ik met 2 jaar icm de iPhone 5s, bevalt het niet ga ik kijken naar toch een los toestel icm een sim-only provider, dat zal dan hoogstwaarschijnlijk Simyo worden, aangezien die op het KPN netwerk zitten en die (volgens mij) de hoogste internetsnelheid hebben van alle sim-only providers.
Verwijderd
hoeveel minuten, sms, data etc krijg je voor die 15 euro?RickvN schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:19:
[...]
Dit is maar 1 grof voorbeeld.
Mijn situatie: simonly bij Vodafone/Telfort is beiden 15€ dus neem wss Telfort (KPN netwerk). 15 * 24 maanden = € 360 eu + € 700 voor iphone = € 1060 eu. / 24 maanden = € 44,20 per maand. Dat vind je straks niet aan gemiddelde maandlasten voor een abo (dat is wss allemaal € 50 en zelfs nog bijbetalen).
En een nog groter voordeel: Met de iphone 5s doe ik straks waarschijnlijk langer dan 2 jaar. Waardoor ik de lasten van € 1060 alleen maar meer ga spreiden en het nóg voordeliger wordt pm berekend.
Heb zelf voor 15 euro per maand bij Vodafone 150 belminuten, onbeperkt SMS, onbeperkt naar andere Vodafone klanten en 10GB data. Koop ieder jaar de laatste iPhone. Oude gaat tussen de 350 en 450 weg afhankelijk van de staat. Kost mij dus 15 euro (Vodafone) plus ongeveer 25 euro (iPhone afschrijving) per maand. Voor 40 euro per maand een prima abonnement en altijd de laatste telefoon.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Ik zou het abonnement wat je nu hebt nooit meer opzeggen. Je hebt geluk dat je abonnement nog afgesloten was toen de providers databundels tegen dumpprijzen aanboden. Tegenwoordig is sim only duurder. Bijvoorbeeld Vodafone Red sim only kost €33/maand en met toestel €39/maand. De goedkoopste abonnementen voor de iPhone 5:
- Sim Only: €33 x 24 + €550 = €1342
- Abo: €39 x 24 + €271 = €1207
Iemand al verzendbevestiging gekregen van gravis?
Yep, om 2108 een mailtje met tracking code van ups gekregen. Dinsdag heb ik hem binnenUntouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:26:
Verwijderd
dit zou ik idd nooit meer loslaten. het abbo wat jij nu hebt sluit je nu af voor minimaal het dubbele.Zware Unit schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:04:
Heb zelf voor 15 euro per maand bij Vodafone 150 belminuten, onbeperkt SMS, onbeperkt naar andere Vodafone klanten en 10GB data. Koop ieder jaar de laatste iPhone. Oude gaat tussen de 350 en 450 weg afhankelijk van de staat. Kost mij dus 15 euro (Vodafone) plus ongeveer 25 euro (iPhone afschrijving) per maand. Voor 40 euro per maand een prima abonnement en altijd de laatste telefoon.
Hoe zit het met de voorraden in Duitsland over twee weken? Dan heb ik tijd om die kant op te gaan.
Ik heb zelf ook een heel gunstig Vodafone sim-only abo, 3 jaar geleden afgesloten met een blijvende actiekorting (was toen een "tvgids.nl actie"). Kost me € 12,15 p/m voor 400 minuten, 400 sms en FUP data. Af en toe een kleine verhoging van het bedrag door inflatiecorrectie. Het mooie is ook dat ze het 3G snelheidslimiet dat er eerst op zat (2 mbit down) recentelijk voor alle oude abonnementen hebben losgelaten. Nu alleen nog hopen dat er ooit nog een gratis 4G-upgrade komt voor alle lopende abonnementen.Zware Unit schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:04:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik geef het weinig kans. Nu moet er immers ook 2,50 bijbetaald worden bij de huidige bsw abo's.Tourniquet schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 02:04:
[...]
Ik heb zelf ook een heel gunstig Vodafone sim-only abo, 3 jaar geleden afgesloten met een blijvende actiekorting (was toen een "tvgids.nl actie"). Kost me € 12,15 p/m voor 400 minuten, 400 sms en FUP data. Af en toe een kleine verhoging van het bedrag door inflatiecorrectie. Het mooie is ook dat ze het 3G snelheidslimiet dat er eerst op zat (2 mbit down) recentelijk voor alle oude abonnementen hebben losgelaten. Nu alleen nog hopen dat er ooit nog een gratis 4G-upgrade komt voor alle lopende abonnementen.
Hoi!
Jep, ik heb die gisteravond gekregen, samen met die van UPS. Dinsdag voor het einde van de dag is ie binnen!Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:26:
Zo, besteld via Gravis.de (iPhone 5S, "spacegrau", 16 GB). Bij de bestelling stond "binnenkort leverbaar".
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
Alleen wat is "binnenkort"Wasp schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:54:
Zo, besteld via Gravis.de (iPhone 5S, "spacegrau", 16 GB). Bij de bestelling stond "binnenkort leverbaar".
Dat weet niemand. Zelf ook 1 besteld bij Gravis (32 zilver), we gaan het zien.
Haters everywhere but I don’t really care
iPhone wordt op marktplaats voor 900/1000 euro aangeboden. Voor een 16 GB model. Zouden mensen dit echt kopen?
Vast wel, anders zouden ze het echt niet doen.
Want het zal wat moeite gekost hebben om die extra iPhone in handen te krijgen.
Want het zal wat moeite gekost hebben om die extra iPhone in handen te krijgen.
Reken maar dat mensen dat ervoor betalen 
Om die te kopen heeft iemand wel 12 uur in de rij gestaan, dus op zich kan je dan vragen wat je wilt natuurlijk, maar wel triest dat Apple nog steeds 2 iPhones per persoon verkoopt terwijl ze weten dat 85% in de rij staat om er dik aan te verdienen. Dit keer hadden ze in Oberhausen schijnbaar kaartjes op naam, waardoor er geen handel in kaartjes meer was. Maar de handelaartjes liepen de winkel uit en meteen langs de rij wachtenden om hun iPhone door te verkopen.
Apple als veredelde uitkeringsinstantie.
Om die te kopen heeft iemand wel 12 uur in de rij gestaan, dus op zich kan je dan vragen wat je wilt natuurlijk, maar wel triest dat Apple nog steeds 2 iPhones per persoon verkoopt terwijl ze weten dat 85% in de rij staat om er dik aan te verdienen. Dit keer hadden ze in Oberhausen schijnbaar kaartjes op naam, waardoor er geen handel in kaartjes meer was. Maar de handelaartjes liepen de winkel uit en meteen langs de rij wachtenden om hun iPhone door te verkopen.
Apple als veredelde uitkeringsinstantie.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja snap het wel. Is gewoon een kwestie van vraag --> aanbod. Maar dat mensen zo ongeduldig zijn om er 200 euro extra voor te betalen. Anderzijds als je het er voor over hebt dan moet je het natuurlijk doen.
Nog niet nee, jij?Untouchablezz20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:26:
Jawel heb een verzendbevestiging gekregen. Er zijn meerdere die dit hebben ontvangen.
Hm, dan maar een mailtje naar gravis. Als ik hun eerdere mailtjes moest geloven was alles prima en zou ie gister verzonden zijn, maar ook op de site staat m'n order nog als 'offen'Untouchablezz20 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:21:
Jawel heb een verzendbevestiging gekregen. Er zijn meerdere die dit hebben ontvangen.
Ik kan het even niet zo snel vinden maar de US versies van de iPhone 5s voor tmobile, zijn die simlock vrij en werken die op de europese bands voor LTE?
Bigg Balls schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:43:
Ik kan het even niet zo snel vinden maar de US versies van de iPhone 5s voor tmobile, zijn die simlock vrij en werken die op de europese bands voor LTE?
Dit is wat ik heb kunnen vinden via IPC.Verenigde Staten en Canada
De situatie in VS en Canada is het meest ingewikkeld, omdat je rekening moet houden met verschillende toestellen voor het GSM- en CDMA-netwerk. De iPhone 5s is met modelnummer A1533 verkrijgbaar in een GSM- en CDMA-versie. Op zich zijn beide geschikt. Ze werken allebei (ook) op GSM-frequenties maar ondersteunen niet LTE-band 7, die in Nederland wel gebruikt wordt maar niet noodzakelijk is. Hetzelfde geldt voor de iPhone 5c, die met modelnummer A1532 in de winkel ligt, ook in aparte GSM- en CDMA-versies. In de VS worden ook nog speciale CDMA-versies voor operator Sprint verkocht met modelnummers A1456 en A1453. Op 20 september zullen toestellen voor de netwerken van AT&T, Sprint en Verizon alleen met simlock en met verplicht abonnement worden verkocht.
Wie op safe wil spelen, vraagt in de Amerikaanse Apple Store naar het simlockvrije GSM-model voor T-Mobile USA. Deze staat op de website als: ‘Unlocked and contract-free‘ met modelnummers A1533 (iPhone 5s) en A1532 (iPhone 5c). Dit zijn GSM-modellen, die als enige nadeel hebben dat ze LTE-band 7 niet ondersteunen. Je kunt dus geen gebruik maken van het 4G-netwerk van Tele2. In de toelichting op de website van Apple staat:
Je krijgt type iPhone 5s (A1457) die om kan gaan met de europese LTE banden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:19:
Verwijderd
Je moest eens weten. Er zijn zelfs lieden die er een lening voor afsluiten.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:57:
iPhone wordt op marktplaats voor 900/1000 euro aangeboden. Voor een 16 GB model. Zouden mensen dit echt kopen?
Alles voor het uiterlijk vertoon en denken exclusief te zijn als je met de nieuwste iPhone rondloopt.
Niet wetend dat die exclusiviteit zich alleen beperkt tot in de bovenkamers.
Komende week zit ik in New York. Ik heb nu nog een iPhone 4 van bijna 3 jaar oud, twijfels twijfels...
Band 7 wordt amper gebruikt, het gaat in NL vooral om band 3 en 20Untouchablezz20 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:46:
[...]
[...]
Dit is wat ik heb kunnen vinden via IPC.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid
Voor slowchat kan je op Tweakers.net IRC terecht.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid
Voor slowchat kan je op Tweakers.net IRC terecht.