Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
mattttt schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:38:
[...]

GL/HF als uitgangspunt nemen voor iemand fair play te geven sloopt het nut (als het al nut heeft) van fair play. Je krijgt bij mij pas fair play als je niet met FC Speedmerchant speelt en niet gaat lopen kutten bij uittrappen van de keeper.
Dan ben jij poer defeinitie iemand die al nooit fair play zal krijgen, lol. Je mag het invullen zoals je wilt natuurlijk maar dit is ook wel wat kinderachtig of niet? Ik gaf in het begin iedereen fair play tot ik tot de realistie kwam dat waarschijnlijk de meeste mensen zoals jou denken en niemand fair play geven. Ik geef nu alleen nog maar een fair play award als ik minimaal met 4 doelpunten verschil win. Dan heb je het wel verdiend. Anders krijgt niemand hem lekker.

Maar ik gaf het dus als tip, en het werkt wel. Dat jij er niks van aantrekt, en een bijzonder rare vreemde invulling geeft aan fairplay (alleen teams die ik goedkeur krijgen fairplay) is apart en volgens mij snap je dan het fair play niet maar goed. Geen zin om hier ook weer rellen over te schoppen :+.

En harribo je mag me best bedanken hoor voor de tip om betere verdedigers te halen, ga je niet dood van al blijf ik natuurlijk je forum vijand dus je moet mijn naam niet teveel typen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 24-10-2011 12:36 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:18:
[...]

Ik gebruik altijd R2. Werkt het hetzelfde? Als dat zo is, probeer dan ook eens R2 want ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om L2 te gebruiken..
ow wat slecht van mij. Natuurlijk is het geen L2 maar R2 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

Hulde aan iemand die de moeite neemt om mij, niets-weter van patches een in Jip en Janneke taal (desnoods met privébericht) wil uitleggen wat ik precies moet doen. Ps3, gewone winkel uitvoering van pes2012. Wat the f moet ik doen om die update te krijgen met bundesliga etc (wat zit er nog meer bij?)

Alvast bedankt en mijn nederige excuses voor m'n niets-wetendheid.
Als het goed is staat achterop of op de rug van het hoesje welke bles versie je hebt, maar als je hem gewoon in de winkel hebt gehaald is het vrijwel zeker de 1407 versie.

Zoek via Google naar een option file voor pes 2012 op de PS3 (wel een 1407) en doe het volgende:
Een of andere Gerrit op pespatchs.com schreef:
[...]
1. Download the Option File
2. Unzip it using winzip or winrar
3. Insert USB stick into PC
4. Make a new folder on your USB called PS3, then inside that Folder create another folder called SAVEDATA
5. Copy the OF files into the SAVEDATA folder of the USB stick.
6. Plug USB stick into PS3
7. Go to Game-Saved Data Utility
8. Find your USB stick and select it.
9. All the kits etc should show as single files, along with an Edit Data file, and a System Data file
10. Start at the first kit, press Triangle while you are on it, a Copy option will appear
11. Copy onto your PS3
12. Repeat for all kits (this may take some time but it’s the only way)
13. Also copy the Edit Data from the OF.
If you want to use my System file (contain several extra content etc additiol unlocked players) you can copy it to. but bear in mind that all of your progress will be deleted.
14. Unplug your USB stick and load the game.
Daar voeg ik aan toe:
15. Volgende keer Google raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Als het goed is staat achterop of op de rug van het hoesje welke bles versie je hebt, maar als je hem gewoon in de winkel hebt gehaald is het vrijwel zeker de 1407 versie.

Zoek via Google naar een option file voor pes 2012 op de PS3 (wel een 1407) en doe het volgende:

[...]

Daar voeg ik aan toe:
15. Volgende keer Google raadplegen.
Hee dank je wel voor deze informatie. (En voor de toevoeging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Voor iedereen die MLO doet, drogba is zwaar uit vorm dus relatief atm echt een koopje(meer dan 5 miljoen goedkoper dan normaal). Ik heb hem binnengehengeld. Stel hem wel weer op als die in vorm is.

Vanmiddag de D2 cup finale verloren met 2-1. Verschrikkelijk onverdiend maar goed de wedstrijd was best oke, beetje saai. Maar toch jammer had graag is gewonnen.

[ Voor 40% gewijzigd door Postius op 24-10-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Framoes schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:57:
[...]

Ja ik speel wel quick counter met de verdedigende lijn ver naar voren (Queens Park Rangers standaard instelling). Je verwacht dat je met een team dat gewoon op praktisch elke plek beter is dan de rest van de competitie zo moet kunnen winnen. Ook maak ik erg veel gebruik van opkomende spelers in de aanval, maar bij possession game lijkt die ondersteuning soms een beetje gebrekkig te zijn, waardoor ik met 4 man langs een een tegenstander of 8 moet.

Twee DMF's moet kunnen, maar dan moet ik met een spits minder gaan spelen en mijn aanvallende middenveld mist het doel nog op 3m afstand en voorzetten -die ze wel kunnen geven- kopt de spits standaard over.

Dat wordt puzzelen. Ben iig kampioen in de D2 (heb nogal eens wat wedstrijden opnieuw gespeeld, na 85e min nepgoals).
Eerste wedstrijd PL was Newcastle uit, win ik 1-2. Ik rekende op een verlies en ze kwamen er op basis van veel betere spelers ook meer aan te pas, maar om een of andere reden waren er geen momenten dat ik het idee had dat ze ineens veel beter werden, ook niet nadat ik het eerste doelpunt maakte.
Shimizu en een van m'n spitsen waren beiden geblesseerd (tijdens zomerstop 5 zware blessures gehad, beetje vreemd), waardoor ik met een RMF van 62 ipv 79 en een spits van 62 ipv 68 moest spelen.

Ik snap er niks meer van. Hoewel ik me kan herinneren dat bij PES11 die nepteams -als ze promoveerden naar een A league- altijd erg vervelend waren om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:09
Postius schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:34:
[...]

Dan ben jij poer defeinitie iemand die al nooit fair play zal krijgen, lol. Je mag het invullen zoals je wilt natuurlijk maar dit is ook wel wat kinderachtig of niet? Ik gaf in het begin iedereen fair play tot ik tot de realistie kwam dat waarschijnlijk de meeste mensen zoals jou denken en niemand fair play geven. Ik geef nu alleen nog maar een fair play award als ik minimaal met 4 doelpunten verschil win. Dan heb je het wel verdiend. Anders krijgt niemand hem lekker.

Maar ik gaf het dus als tip, en het werkt wel. Dat jij er niks van aantrekt, en een bijzonder rare vreemde invulling geeft aan fairplay (alleen teams die ik goedkeur krijgen fairplay) is apart en volgens mij snap je dan het fair play niet maar goed. Geen zin om hier ook weer rellen over te schoppen :+.

En harribo je mag me best bedanken hoor voor de tip om betere verdedigers te halen, ga je niet dood van al blijf ik natuurlijk je forum vijand dus je moet mijn naam niet teveel typen :+
Ik word echt moe van jou, enige wat je kan is flamen en jezelf almachtig vinden, en alles wat de rest hier doet is kut en slecht en zijn allemaal noobs, ga vooral zo door!

Wat is er fair play aan met 4 doelpunten verschil winnen? Wat is er fair play aan iemand good luck wensen? Ik heb de chat uitgezet omdat ik vorig jaar horensdol werd van al die gasten die alleen maar lopen te klieren.

Wat is er volgens jou fair play aan iemand die meteen naar de backs toe rent en het je moeilijk wil maken met een korte uittrap? Wat is er volgens jou fair play aan alleen maar speedmerchants opstellen? Voor mij is dat geen fair play.

Om even de definitie van fair play er bij te halen:
fair play
n
1. an established standard of decency, honesty, etc.
2. abidance by this standard

[ Voor 4% gewijzigd door bakakaizoku op 24-10-2011 19:27 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
mattttt schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:22:
[...]

Ik word echt moe van jou, enige wat je kan is flamen en jezelf almachtig vinden, en alles wat de rest hier doet is kut en slecht en zijn allemaal noobs, ga vooral zo door!

Wat is er fair play aan met 4 doelpunten verschil winnen? Wat is er fair play aan iemand good luck wensen? Ik heb de chat uitgezet omdat ik vorig jaar horensdol werd van al die gasten die alleen maar lopen te klieren.

Wat is er volgens jou fair play aan iemand die meteen naar de backs toe rent en het je moeilijk wil maken met een korte uittrap? Wat is er volgens jou fair play aan alleen maar speedmerchants opstellen? Voor mij is dat geen fair play.

Om even de definitie van fair play er bij te halen:

[...]
Precies dus alleen maar fair play aan teams geven die aan jou eisen voldoen is net zo debiel. Goed gevonden idd. Volgens mij moet je sowiezo de definitie goed lezen en dan je eigen post is lezen. Je snapt het echt niet. Elkaar een goede wedstrijd toewensen is wel een vorm van eerlijk/fair play. Maar ik hoop dat ik je bubbel niet teveel doorbreek want zo te lezen ben je aardig gefrustreerd van de speed merchant.

Jij lijkt me typisch een voorbeeld van iemand die online alleen maar gefrustreerd raakt, ik heb chat aanstaan. Al zat leuke gesprekken had. Je ontmoet zo nog is wat mensen, of even de wedstrijd na bespreken. Er zitten geen mensen te klieren maar waarschijnlijk heb ik weer extreem veel geluk.

Overigens als je moeite hebt met korte uittrappen ja dan ben je wel echt slecht, sorry kan er niks aan doen. Daar bestaan in PES 100den oplossingen voor. Probeer eens wat anders. Daarnaast heb ik de indruk dat je elk verlies aan speed merchants toeschrijft. (wat vrij onterecht is). En je bent niet beter of iets door zonder te spelen. Het is geen goddelijk kaartje, maar het is natuurlijk wel lekker om ieder verlies eraan te wijdden.

Voor mensen die niet kunnen verdedigen en last hebben van speed merchants.
Ten eerste leer verdedigen.
Ten tweede als je echt kwetsbaar bent voor steek passen waarna er doorheen wordt gerend, er is een vrij simpele oplossing voor. Tactiek ->standaard->defensive line-> lager dan 6 zetten. Voila. Eveneens raad ik je aan met veel pressie te spelen, anders geef je ze teveel ruimte.

Maar ik vindt wel dat er aardig wordt overdreven over die speed merchants maar goed, alle speed merchants zijn geen fair play dat iedereen het weet. Ik ga ze nu snel allemaal verkopen(ik heb uiteraard 16 speed merchants).

Overigens doe ik inderdaad mijn best om zo door te gaan, het noob gehalte op tweakers moet omlaag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is niet fair aan speed merchants?
Het is toch aan jezelf waar je je zuur verdiende geld aan uit wil geven?

Dan vind ik een 'money cheat' vele malen kwalijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:34:
[...]
Als jij dat graag wilt: bedankt bij deze, wist niet meer dat jij van jou kwam.
Maar....verder...voel je zelf niet zo verheven boven anderen, dat ben je niet namelijk. Heb je ook niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1407 Gedownload via een andere site, alle namen etc van de
Premier league, Bundesliga clubs, de spelers en champ volgen nog. Werkt prima trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:03:
Wat is niet fair aan speed merchants?
Het is toch aan jezelf waar je je zuur verdiende geld aan uit wil geven?

Dan vind ik een 'money cheat' vele malen kwalijker.
Van mij mag je best met speedmerchants spelen, hell ik heb er ook 2 op de vleugels, al dan niet matige spelers, maar waar het mij om gaat met speedmerchant misbruik (dat overigens precies hetzelfde was in het vorige deel) is dat degenen die alleen maar speedmerchants opstellen 9 van de 10 keer niks anders kunnen dan de renknop ingedrukt houden en overal dwars doorheen slalommen. Tegen iemand die 1 a 2 speedmerchants heeft is dat nog te verdedigen, maar zodra je op alle fronten waar mogelijk een speedmerchant neerzet, is dit gewoon niet meer te verdedigen en gaan ze te vaak door je verdediging heen. Het heeft een beetje een Barcelona gevoel, er kan toch geen flikker meer aan zijn als je elke keer met 2 vingers in je neus met 15-2 wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
wat is nou weer een money cheat?
Ik had al spelers gezien met meer dan een miljard waarde, maar stond er eigenlijk niet bij stil dat dat een hack was.

Waar let men trouwens op bij het aantrekken van een goede verdediger?
Ik let vooral op defense en goede extra kaarten.
Speed, bodybalance en heading zijn bij mij net wat minder belangrijk.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Sinned123 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:15:
wat is nou weer een money cheat?
Ik had al spelers gezien met meer dan een miljard waarde, maar stond er eigenlijk niet bij stil dat dat een hack was.

Waar let men trouwens op bij het aantrekken van een goede verdediger?
Ik let vooral op defense en goede extra kaarten.
Speed, bodybalance en heading zijn bij mij net wat minder belangrijk.
Bij een verdediger zou ik zeker wel op headers letten.

Ik kijk zelf meestal naar defense, length, heading en response. Een lange verdediger met kop-skills kan je vaak uit benarde situaties redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:11:
[...]

Van mij mag je best met speedmerchants spelen, hell ik heb er ook 2 op de vleugels, al dan niet matige spelers, maar waar het mij om gaat met speedmerchant misbruik (dat overigens precies hetzelfde was in het vorige deel) is dat degenen die alleen maar speedmerchants opstellen 9 van de 10 keer niks anders kunnen dan de renknop ingedrukt houden en overal dwars doorheen slalommen. Tegen iemand die 1 a 2 speedmerchants heeft is dat nog te verdedigen, maar zodra je op alle fronten waar mogelijk een speedmerchant neerzet, is dit gewoon niet meer te verdedigen en gaan ze te vaak door je verdediging heen. Het heeft een beetje een Barcelona gevoel, er kan toch geen flikker meer aan zijn als je elke keer met 2 vingers in je neus met 15-2 wint?
Ik kan me er niet druk om maken welke middelen een tegenstander inzet om van mij te winnen. (zolang er geen cheats in het spel zijn, vind ik het best).
Nu zijn het 'speedmerchants' een volgende keer is het omdat de tegenstander op blauwe voetbalschoenen loopt....? ;)

Eigenlijk baal je van het aankoopbeleid van je tegenstander..... _O-

Wanneer ik me zo aan speedmerchants zou storen dan zou ik ovewegen te stoppen met het online gedeelte.
Of je zou een eigen league kunnen opzetten met bepaalde voorwaarden, zodat je het naar 'jouw' wensen kunt spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:08:
Ik heb de 1407 Gedownload via een andere site, alle namen etc van de
Premier league, Bundesliga clubs, de spelers en champ volgen nog. Werkt prima trouwens
Mijn option file werkt ook goed, behalve dat de Bundesliga teams die er niet al in zaten (Bayern, Dortmund, Leverkusen) veel nepspelers bevatten en allemaal erg slecht zijn. Hopen dat iemand de moeite neemt om al die teams te vullen met zelfgemaakte echte spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik heb zojuist met de meest lullige goal ooit de D2 cup gewonnen. Echt hilarisch, een eigen doelpunt, en ook nog een vervelend langzaam rollertje. Het was een voorzet van links naar Fellaini, en zijn eigen verdediger loopt er zo tegen aan Pok->goal. Haha, achja winnen is winnen. 10 miljoen prijzengeld en 4 gratis wedstrijden, zo gaat het hard met je geld moet ik zeggen.

Ik zoek nog een goede spits, ik heb adebayor maar die is te matig. Aan de bal is hij voor mij echt te langzaam. Verder Drogba maar die is zwaar uit vorm(de reden dat ik hem gekocht heb hij was zo goedkoop). Zit nu te denken om van Persie of Hulk te halen, maar volgens mij is van persie beter als linkermiddenvelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Postius schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:13:
Ik heb zojuist met de meest lullige goal ooit de D2 cup gewonnen. Echt hilarisch, een eigen doelpunt, en ook nog een vervelend langzaam rollertje. Het was een voorzet van links naar Fellaini, en zijn eigen verdediger loopt er zo tegen aan Pok->goal. Haha, achja winnen is winnen. 10 miljoen prijzengeld en 4 gratis wedstrijden, zo gaat het hard met je geld moet ik zeggen.

Ik zoek nog een goede spits, ik heb adebayor maar die is te matig. Aan de bal is hij voor mij echt te langzaam. Verder Drogba maar die is zwaar uit vorm(de reden dat ik hem gekocht heb hij was zo goedkoop). Zit nu te denken om van Persie of Hulk te halen, maar volgens mij is van persie beter als linkermiddenvelder.
Volgens mij zijn er echt idioot veel spelers die als vleugelmiddenvelder beter zijn dat op hun positie waar ze staan (veelal R/LWF, SS, CF). Het valt me steeds vaker op en ik snap niet helemaal waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Framoes schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Volgens mij zijn er echt idioot veel spelers die als vleugelmiddenvelder beter zijn dat op hun positie waar ze staan (veelal R/LWF, SS, CF). Het valt me steeds vaker op en ik snap niet helemaal waar het vandaan komt.
Yup vleugels is niet zo moeilijk om 90+ te krijgen. Een goeie spits daarin tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Postius schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:28:
[...]

Yup vleugels is niet zo moeilijk om 90+ te krijgen. Een goeie spits daarin tegen.
Mijn -vergeten te noemen- punt is dat je bijna wordt gedwongen om 4-2-3-1 te spelen, omdat je anders veel spelers niet volledig benut. Als iemand 85 is als LMF en 81 als LWF, dan ben je toch geneigd om 'm als LMF op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:25
Pffff.... ik blijf moeite houden met verdedigen. Wat kun je nu het beste doen? Gewoon op X rammen, of in combinatie met R2? Ik krijg het nog niet onder de knie. Zonde want aanvallend speel ik best lekker. Maar verdedigend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Framoes schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:34:
[...]

Mijn -vergeten te noemen- punt is dat je bijna wordt gedwongen om 4-2-3-1 te spelen, omdat je anders veel spelers niet volledig benut. Als iemand 85 is als LMF en 81 als LWF, dan ben je toch geneigd om 'm als LMF op te stellen.
Maar volgens mij is het onzin dat de rating die een speler in het veld is wordt bepaald door de plek waar je 'm opstelt. Sowieso is die hele rating maar gewoon een getalletje waar verder niets mee gedaan wordt. Waar het op neer komt is dat een speler bepaalde stats heeft, en daar wordt uiteindelijk een algemene rating uit bepaald afhankelijk van de plek waar ie staat. Maar da's puur ter indicatie voor ons mensen. Het systeem zelf werkt met de afzonderlijke stats (voor support, pass accuracy, etc) en hoe belangrijk elke stat is hangt af van de plek op het veld. Verder wordt er niets gedaan met de algemene rating. Als een LMF'er rent naar de plek waar normaal een LWF staat, dan is ie op dat moment net zo goed alsof je 'm als LWF'er had opgesteld.

Uiteraard bepaalt het wel de rol die een speler vervult, en als je zowel een LMF als een LWF hebt dan zal die LMF'er niet of nooit op de plek staan van de LWF omdat de LWF'er daar al staat. Maar door de LWF'er niet op te stellen kan de LMF'er naar voren rennen.

Zelf speel ik 4-2-2-2, met 2 DMF's, een CMF, een AMF, een SS en een CF (of 4-4-2 als je vindt dat die midfielders 1 groep zijn, vind dat zelf altijd lastig te bepalen). Ik heb dus helemaal geen wings. Maar vaak geef ik vanaf het middenveld een through pass opzij, en dan komt er een SB'er aangesneld die meestal tot aan de verdediging door naar achteren kan lopen. Want juist het feit dat ik geen wings heb betekent dat daar niemand van de tegenstander loopt omdat die mij aan het marken is in het midden als ik balbezit heb.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 24-10-2011 22:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
.oisyn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Maar volgens mij is het onzin dat de rating die een speler in het veld is wordt bepaald door de plek waar je 'm opstelt. Sowieso is die hele rating maar gewoon een getalletje waar verder niets mee gedaan wordt. Waar het op neer komt is dat een speler bepaalde stats heeft, en daar wordt uiteindelijk een algemene rating uit bepaald afhankelijk van de plek waar ie staat. Maar da's puur ter indicatie voor ons mensen. Het systeem zelf werkt met de afzonderlijke stats (voor support, pass accuracy, etc) en hoe belangrijk elke stat is hangt af van de plek op het veld. Verder wordt er niets gedaan met de algemene rating. Als een LMF'er rent naar de plek waar normaal een LWF staat, dan is ie op dat moment net zo goed alsof je 'm als LWF'er had opgesteld.

Uiteraard bepaalt het wel de rol die een speler vervult, en als je zowel een LMF als een LWF hebt dan zal die LMF'er niet of nooit op de plek staan van de LWF omdat de LWF'er daar al staat. Maar door de LWF'er niet op te stellen kan de LMF'er naar voren rennen.

Zelf speel ik 4-2-2-2, met 2 DMF's, een CMF, een AMF, een SS en een CF (of 4-4-2 als je vindt dat die midfielders 1 groep zijn, vind dat zelf altijd lastig te bepalen). Ik heb dus helemaal geen wings. Maar vaak geef ik vanaf het middenveld een through pass opzij, en dan komt er een SB'er aangesneld die meestal tot aan de verdediging door naar achteren kan lopen. Want juist het feit dat ik geen wings heb betekent dat daar niemand van de tegenstander loopt omdat die mij aan het marken is in het midden als ik balbezit heb.
Ik snap ook wel dat een speler niet slechter wordt als je hem op een andere positie neerzet, maar een CB heeft waarschijnlijk een lagere top speed dan een vleugelspeler of spits, wat hem dus minder geschikt maakt voor die positie. Ik vraag me af waarom veel spelers op hun best zijn als L/RMF, terwijl ze waarschijnlijk al L/RWF ook doen wat ze moeten doen.

Robben, Ribery, Eto'o, Tevez, van Persie, Rooney zijn (geloof ik) allemaal beter als vleugelmiddenvelder dan de positie die ze in het spel hebben. Robbery staan wel al als MF in het spel, maar Robben is eigenlijk een RWF als je kijkt naar hoe aanvallend hij is ingesteld. Een MF zakt namelijk meer in als je de bal niet hebt.

Overigens speel ik 4-2-2-2 met 1 DMF, 1CMF, 1/1 L/RMF en 2 CF's. Mijn SB's komen niet heel erg op omdat ze geen offensive fullbacks zijn en ik een lage defensive line heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 25-10-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2021
De spelers uit vorm bij MLO......

Kan iemand uitleggen op waar het op wordt gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Pffff.... ik blijf moeite houden met verdedigen. Wat kun je nu het beste doen? Gewoon op X rammen, of in combinatie met R2? Ik krijg het nog niet onder de knie. Zonde want aanvallend speel ik best lekker. Maar verdedigend...
Heb je die training challenges al geprobeerd? Dat helpt ook wel met het onder de knie te krijgen.
De spelers uit vorm bij MLO......

Kan iemand uitleggen op waar het op wordt gebaseerd?
Ben ik zelf ook eigenlijk wel benieuwd naar. Kan die grafiek wel zien en aan de hand daarvan bepalen of het zinvol is om nu een speler te kopen. Maar vroeg mij idd ook af waar precies het op gebaseerd is
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Kraziey schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:12:
[...]

Heb je die training challenges al geprobeerd? Dat helpt ook wel met het onder de knie te krijgen.

[...]
Ja, ik heb wel die training challenges doorlopen, maar daar had ik ook al best moeite mee. Misschien dat ik ze nog een keer moet proberen, of een tijdje offline weer gaan spelen. Want nu verlies ik online echt door mijn zwakke verdediging, terwijl ik aanvallend best aardig speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:34:
[...]

Mijn option file werkt ook goed, behalve dat de Bundesliga teams die er niet al in zaten (Bayern, Dortmund, Leverkusen) veel nepspelers bevatten en allemaal erg slecht zijn. Hopen dat iemand de moeite neemt om al die teams te vullen met zelfgemaakte echte spelers.
Volgens mij komt die snel, samen met het championship?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:34
Voor BLES01407 is nu een goede combo beschikbaar op WENB. Het bestaat uit de optionfile van Roigaifni (of zoiets) en het Bundesliga Teampack van Moeom en Nobleknight (of zoiets). Er is een nieuw topic voor geopend in het editing forum.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:37:
Voor BLES01407 is nu een goede combo beschikbaar op WENB. Het bestaat uit de optionfile van Roigaifni (of zoiets) en het Bundesliga Teampack van Moeom en Nobleknight (of zoiets). Er is een nieuw topic voor geopend in het editing forum.
Ik heb em van pesgaming en als ik nu een nieuwe doe dan ben ik bang dat er iets niet goed gaat? Die 2e van Paul van die site zou snel volgen zegt men. Kun je die teams ook online in QuickMatch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Robben, Ribery, Eto'o, Tevez, van Persie, Rooney zijn (geloof ik) allemaal beter als vleugelmiddenvelder dan de positie die ze in het spel hebben. Robbery staan wel al als MF in het spel, maar Robben is eigenlijk een RWF als je kijkt naar hoe aanvallend hij is ingesteld. Een MF zakt namelijk meer in als je de bal niet hebt.
Mijn inziens komt dit simpelweg omdat het spel bepaalde stats meeneemt om de algemene beoordeling op een bepaalde positie te berekenen.

Als je naar Eto'o bijvoorbeeld kijkt:Een 'winger' krijgt een hoge algemene beoordeling als hij hoge stats heeft voor "lange pass' 'dribbelen' 'topsnelheid' 'techniek' (noem maar even wat logisch, weet het niet precies)

Een CA krijgt een hogere algemene beoordeling als hij kan 'koppen' 'attack' 'schotprecisie' 'schietkracht'

Wanneer Eto'o dus al deze dingen (van zowel de 'winger'alswel de 'CA' stats op 85 heeft behalve koppen (een CA stat) krijgt hij 85 als winger en bijvoorbeeld 81 als CA.

Dan nog kan het zijn dat hij als CA fijner is omdat hij bijvoorbeeld de looplijnen beter beheerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
En gister nog mijn 2de D2 cup bijgeschreven. Deze keer in assistent modus maar toch. 2 cups in 1 dag. Gaat goed! Mischien ga ik wel gewoon CR kopen :D.

Nu alleen nog klassementsleider worden en ik heb de treble/trippel! :+

Edit: *O* Gepromoveerd naar de D1 MLO *O*

Overgiens weet ik nog steeds niet welke spits ik moet halen. Heb gister Di natale ingeruiled voor Ribery(WINNER), maar mijn spitsen zijn zo slecht haha. Mijn middenveld is echt zwaar mijn beste linie.(2 van 9+ op de vleugels en fellaini en makoun in het midden voor de *jeremy clarkson voice* powaaaaaaah)

Ik denk aguero maar die is erg inflated qua prijs, van persie mischien maar die gebruik ik liever als linkermiddenvelder denk ik, ik heb hem nog niet maar zijn stats daarvoor zijn wel gunstig. Messi en CR zijn gewoon duur. Drogba heb ik dus maar is uit vorm. Echt geen idee wie ik er naast moet zetten. Ik hoef geen pure snelheidsduivels, maar wil wel veel balcontrole. Moet nog kunnen koppen. Misschien dan toch maar Hulk? Dat is een aardige allrounder. Benzema ben ik niet echt van gecharmeerd, en die zie ik al teveel. Rooney kan ook uiteraard maar die vindt ik ook niet zo speciaal

@hieronder: ik speel tegen zat teams met messi en CR. En bij mij rennen ze er echt niet door heen. Ook niet mpehla (ieder team heeft die) en sanchez en di maria en piatti. Ik kom ze iedere wedstrijd allemaal tegen. Maar zo makkelijk is het echt niet. Mischien op lagere niveau's wel, aangezien aanvallen makkelijker is dan verdedigen. Maar dan is het een kwestie van oefenen en zelf een paar spelers opstellen. Maar echt er wordt schromelijk overdreven met die speed merchant. En koop ze dan lekker zelf je zult zien, zo makkelijk is het echt niet.

Voor de laatste keer: Je kan er niet zomaar met 1 speler door heen rennen. Als je dat gebeurd dan ligt het niet aan je tegenstander maar aan de persoon die verdedigt. Het is gewoon godsonmogelijk om er met 1 speler doorheen te rennen, dat kan alleen als er echt gruwelijk verdedigende fouten worden gemaakt, zoals lekker instappen met iederen speler, dit zie ik iedereen in D4 of lager standaard doen, instappen als een gek met al je spelers. Ja dan ren ik er inderdaad zo doorheen, maar dan ren ik er nog doorheen met Iaquanta en Adebayor. Als je echt problemen hebt dat mensen door je verdediging rennen, zou ik echt even de training op gaan zoeken.

Overigens kan ik voorstellen dat als je geen MLO speelt en alleen quick match het wel irritant is maar goed dat is vrij logisch dat iedereen daar met barca en real speelt. Dat is al 10-13 jaar zo.

Overigens als er tweakers zijn die eens een potje willen doen op de PC: Postius is ook mijn gebruikers naam online. Ik ben er altijd voor in een 1 op 1 match. Al is het maar om elkaar een beetje te helpen met je speelstijl en je grootste fouten uit je spel halen. Daarnaast wil ik ook wel is ADO- NEC spelen 8)

[ Voor 130% gewijzigd door Postius op 25-10-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:33:
[...]

Ik kan me er niet druk om maken welke middelen een tegenstander inzet om van mij te winnen. (zolang er geen cheats in het spel zijn, vind ik het best).
Nu zijn het 'speedmerchants' een volgende keer is het omdat de tegenstander op blauwe voetbalschoenen loopt....? ;)

Eigenlijk baal je van het aankoopbeleid van je tegenstander..... _O-

Wanneer ik me zo aan speedmerchants zou storen dan zou ik ovewegen te stoppen met het online gedeelte.
Of je zou een eigen league kunnen opzetten met bepaalde voorwaarden, zodat je het naar 'jouw' wensen kunt spelen...
Wat een onzin zeg, hij geeft gewoon zijn mening, dan kom jij met blauwe schoenen. Het gaat erom dat iemand met snelle mensen er alleen maar doorheen rent, dus die steekpass hoeft ie niet eens te gebruiken. Fair play is gewoon niet teveel dat chat aan met goal, goed gespeeld enz of als je zelf naast schiet, goed gedaan en dat soort getreuzel. Gelukkig kun je nu zelf de herhalingen uitzetten. Ik kan ook niet geloven dat het leuk spelen is voor iemand die er met Messi alleen maar doorheen rent hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ero-Sensei schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:24:
[...]
Mijn inziens komt dit simpelweg omdat het spel bepaalde stats meeneemt om de algemene beoordeling op een bepaalde positie te berekenen.
Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Speed merchants...ik heb er geen problemen mee,,,gewoon R2+X inhouden en met een ander mannetje de bal afpakken.... En natuurlijk je verdedigers op 1 lijn met je CV zetten...ander krijg je zo'n mooi gaatje waar ze in gaan lopen.

Ik heb meer moeite met het feit dat ik nog niet genoeg geld heb om ook snelle vleugelverdedigers te kopen, dus zodra een Pato er naast staat, wint hij het op de sprint in een rechte lijn. Hetzelfde geld soms ook voor mijn centrale verdedigers, die worden soms er ook uitgelopen.

Ik heb trouwens ook Mphela gekocht. Ik wou er eigenlijk niet aan aangezien veel mensen hem hebben, maar ok...wat scoort die gast makkelijk en is hij er snel bij. Tja dan maar even meelopen met de massa...

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 25-10-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:29:
[...]

Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Speed merchants...ik heb er geen problemen mee,,,gewoon R2+X inhouden en met een ander mannetje de bal afpakken.... En natuurlijk je verdedigers op 1 lijn met je CV zetten...ander krijg je zo'n mooi gaatje waar ze in gaan lopen.

Ik heb meer moeite met het feit dat ik nog niet genoeg geld heb om ook snelle vleugelverdedigers te kopen, dus zodra een Pato er naast staat, wint hij het op de sprint in een rechte lijn. Hetzelfde geld soms ook voor mijn centrale verdedigers, die worden soms er ook uitgelopen.

Ik heb trouwens ook Mphela gekocht. Ik wou er eigenlijk niet aan aangezien veel mensen hem hebben, maar ok...wat scoort die gast makkelijk en is hij er snel bij. Tja dan maar even meelopen met de massa...
Er zit soms wel wat wijsheid in de massa ;) . Kom hem in ieder team tegen ongeveer dat d2 of d1 is. Over het algemeen als invaller maar toch, ze hebben hem nog steeds

Het probleem van eruit gelopen te worden los ik meestal op door 1 middenvelder te pakken of CV en dan gewoon handmatig 2 meter erachter blijven. Als die dieptepass komt heb je hem altijd.

Nadat messi er bij mij ook voor de 108ste keer doorheen is gerend is het genoeg. C'est Ca!. Pepe gekocht, en nog 1 wedstrijd verwijderd van Perea. Mijn grootste tip voor verdedigers kopen is let vooral op de snelheid.

@harpoen:
Vraag 1: Ik doe het altijd wel, over het algemeen worden alle team namen etc weer gereset. Maar ik raad je aan om updates van konami altijd te doen.
Vraag 2: Geen idee.

[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 25-10-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met de update via de link. Als Konami met een update komt, moet je die dan wel doen of overschrijf je dan alles?

Vraag 2: Als de volgende update komt, moet je dan al je gegevens in je savedata laten staan (van update1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schijn met MLO gepromoveerd te zijn van D5 naar D1 :)
En dat met mijn middelmatig teampje....
Ok dat was MLO dit jaar weer....ander spel graag :P

Edit: ik deel trouwens om de haverklap Fair Plays uit, elk spel dat niet gequit wordt, is een fair play voor mij.
Tegenstander ook weer blij :D

Mijn team
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2011/10/257328_AFC_Ajax.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 25-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

MadMoody schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:39:
[...]

Ja, ik heb wel die training challenges doorlopen, maar daar had ik ook al best moeite mee. Misschien dat ik ze nog een keer moet proberen, of een tijdje offline weer gaan spelen. Want nu verlies ik online echt door mijn zwakke verdediging, terwijl ik aanvallend best aardig speel.
Wat ik doe wanneer ik balverlies lijd is R2 + X + Vierkantje ingedrukt houden en dan de richting van mijn goal indrukken.

Waar kun je eigenlijk checken hoeveel Fair Play ratings je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Booth schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:33:
[...]

Wat ik doe wanneer ik balverlies lijd is R2 + X + Vierkantje ingedrukt houden en dan de richting van mijn goal indrukken.

Waar kun je eigenlijk checken hoeveel Fair Play ratings je hebt?
Bij het hoofdmenu van online. Het eerste schermpje waar je opkomt als je naar de online modus gaat. Volgens mij is dat de meest linkse. In ieder geval daar ergens.

Mijn god, Pepe is echt een held in de verdediging. Ergenis van de messi's is een stuk omlaag! Het is trouwens aardig druk in die D1.

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 25-10-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Edit: *O* Gepromoveerd naar de D1 MLO *O*
Gefeliciteerd, ik ben gedegradeerd naaar D5 en het gaat alleen maar slechter. Puur omdat ik niet kan verdedigen. Begint behoorlijk frustrerend te worden. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Prrt mogelijk net tegen de allerslechtste speler ooit gespeeld.
Na 1 helft quick match stond het 8-0.
En ik ben verre van goed....
Heb het de 2e helft maar rustig aan gedaan omdat ik het zielig vond.

Enige wat hij kon was de bal aan torres of baretto geven en dan proberen te slalommen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Sinned123 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:07:
Prrt mogelijk net tegen de allerslechtste speler ooit gespeeld.
Na 1 helft quick match stond het 8-0.
En ik ben verre van goed....
Heb het de 2e helft maar rustig aan gedaan omdat ik het zielig vond.

Enige wat hij kon was de bal aan torres of baretto geven en dan proberen te slalommen.
Je omschrijft hiermee 90% van alle PES spelers. Alleen maar diepte passen en rennen. Als het zo doorgaat blijf ik nog wel ff in de D1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Wanneer wordt de pot Haribo - Postius gespeeld?

Allebei de wedstrijd in zijn geheel opnemen en hier weg pleuren. (de winnaar post hem)

Ik ben benieuwd. Oja, zet de uitslag in een spoiler zodat we kunnen kijken zonder iets te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst eens de Masterleague online gespeeld. Normaliter speel ik eigenlijk alleen maar snelle wedstrijden en online competities, maar om die beunhazen die standaard Barcelona, Madrid en Spanje kiezen eens te ontlopen ben ik dus begonnen met de Masterleague online.

En ik was aangenaam verrast hoe leuk dit eigenlijk is. Hoewel ik nog steeds veel verlies (Lucky, Lucky tegenstanders) vind ik het op deze manier veel minder erg dan dat ik verlies van Barca, Madrid en Spanje etc. Ik heb nu Dembele en Biseswar gekocht en nog een keeper. Moet zeggen dat Dembele echt een slimme zet was. Wat is die gast balvast zeg, nu moet ik alleen nog proberen te winnen maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik heb nu deze OF gedowload (Roigafi): http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5311.
Deze wil ik combineren met deze (Bundesliga exportteams): http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5377

Alleen vroeg ik me nu af wat de juiste volgorde is van installeren icm de konami patch en de dlc van konami. Weet iemand dit?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:00:
Ik heb nu deze OF gedowload (Roigafi): http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5311.
Deze wil ik combineren met deze (Bundesliga exportteams): http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5377

Alleen vroeg ik me nu af wat de juiste volgorde is van installeren icm de konami patch en de dlc van konami. Weet iemand dit?
Als je een andere of hebt gebruikt, kun je deze dan gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Monda schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:00:

Volgens mij is de goede volgorde:

1. Konami patch
2. Konami DLC
3. Roigafi Option File
4. Bundesliga teams

Tenminste, zo heb ik het gedaan en werkt het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 26-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sluuz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:12:
[...]

Volgens mij is de goede volgorde:

1. Konami patch
2. Konami DLC
3. Roigafi Option File
4. Bundesliga teams

Tenminste, zo heb ik het gedaan en werkt het prima.
Oke Thnx. Ik twijfelde ff omdat ik iemand op dat forum zag die zei dat je na de patch eerst de OF moest installeren en daarna de DLC... Had iets met spelers/opstellingen te maken... In die DLC zitten natuurlijk alle laatste transfers..

EDIT: Dit zegt die maker van de OF:
yep. delete the DLC. Copy my OF, run the game install the patch and than the DLC.

Doe het wel zo dan...

[ Voor 24% gewijzigd door Monda op 26-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gister PES gehaald voor de xbox. Was even een gekloot om de optionfile erop te krijgen, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Eerste ervaringen zijn erg positief. Het speelt fantastisch, ook al moet ik nog een beetje spelen met de instellingen. Passes gaan vaak naar de verkeerde speler nog. :P

Moet nog een paar wedstrijd aanklooien en dan heb ik genoeg punten om de normale selecties te unlocken voor de Master League en dan kan het "echte" werk beginnen. *O*

Het is wel vreselijk wennen zeg, met controller op de xbox ipv een toetsenbord op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Gaius schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:17:
Gister PES gehaald voor de xbox. Was even een gekloot om de optionfile erop te krijgen, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Eerste ervaringen zijn erg positief. Het speelt fantastisch, ook al moet ik nog een beetje spelen met de instellingen. Passes gaan vaak naar de verkeerde speler nog. :P

Moet nog een paar wedstrijd aanklooien en dan heb ik genoeg punten om de normale selecties te unlocken voor de Master League en dan kan het "echte" werk beginnen. *O*

Het is wel vreselijk wennen zeg, met controller op de xbox ipv een toetsenbord op de pc.
Je bedoeld dat je na 10 jaar eindelijk normaal footie games kan spelen? Ja das inderdaad wennen. :+ Ik zou niet eens race en footiegames op een tobo kunnen spelen, te frustrerend. Speel echt al sinds fifa 98 met een gamepad. Het is ook niet te doen zonder. Je kan 360 controllers trouwens probleem loos op je pc aansluiten.

Ik zie het helemaal zitten die match tussen harribo en mij. :9 Niet verliezen natuurlijk haha.

Trouwens ribery als RH is echt heerlijk. ZIjn snelheid en balcontrole is echt echt heel lekker. Kap er zo 2/3 man uit, ja zonder speed merchant. Maar op snelheid ben je echt de lul, ik vind het wel hilarisch. Kom in D1 voornamelijk speedmerchants teams tegen, alleen ze kunnen het niet toepassen. Ik heb 2 speedsmerchants in mijn team maar ben er veel effectiever mee gemiddeld :9 . En die Mphela schopt er toch geen bal in, die kan echt alleen maar rennen. :9.

Overigens ben ik echt nog steeds zo blij met Pepe en perea(als je geld hebt nu kopen, hij is bodem prijs). God wat scheelt dat veel irritatie goede verdedigers.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 26-10-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Postius schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Je bedoeld dat je na 10 jaar eindelijk normaal footie games kan spelen? Ja das inderdaad wennen. :+
Mwah, PES5 speel ik gewoon netjes op 6 sterretjes waarbij ik het meeste vrij makkelijk win. Wel kan ik nu in principe alle trucjes gebruiken ja. Maar die automatismen moet ik even opnieuw aanleren. :P
Ik zou niet eens race en footiegames op een tobo kunnen spelen, te frustrerend. Speel echt al sinds fifa 98 met een gamepad. Het is ook niet te doen zonder. Je kan 360 controllers trouwens probleemloos op je pc aansluiten.
Racegames speel je ook niet met een tobo of controller, maar met een stuurtje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gaius schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:17:
Was even een gekloot om de optionfile erop te krijgen, maar het is uiteindelijk toch gelukt.
Welke OF gebruik je? Ik zat er toevallig vandaag even naar te kijken, maar de keuze voor de 360 leek iig op pes-patch.com een beetje beperkt... Ik zoek iig gewoon de volledige Primier League, voor de rest boeit het me niet echt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
[...]

Je bedoeld dat je na 10 jaar eindelijk normaal footie games kan spelen? Ja das inderdaad wennen. :+ Ik zou niet eens race en footiegames op een tobo kunnen spelen, te frustrerend. Speel echt al sinds fifa 98 met een gamepad. Het is ook niet te doen zonder. Je kan 360 controllers trouwens probleem loos op je pc aansluiten.

Ik zie het helemaal zitten die match tussen harribo en mij. :9 Niet verliezen natuurlijk haha.

Trouwens ribery als RH is echt heerlijk. ZIjn snelheid en balcontrole is echt echt heel lekker. Kap er zo 2/3 man uit, ja zonder speed merchant. Maar op snelheid ben je echt de lul, ik vind het wel hilarisch. Kom in D1 voornamelijk speedmerchants teams tegen, alleen ze kunnen het niet toepassen. Ik heb 2 speedsmerchants in mijn team maar ben er veel effectiever mee gemiddeld :9 . En die Mphela schopt er toch geen bal in, die kan echt alleen maar rennen. :9.

Overigens ben ik echt nog steeds zo blij met Pepe en perea(als je geld hebt nu kopen, hij is bodem prijs). God wat scheelt dat veel irritatie goede verdedigers.
Ik zie heel veel het woord speed merchant... Wat wordt hier eigenlijk mee bedoelt? Type speler, of een kaart of manier van spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Welke OF gebruik je? Ik zat er toevallig vandaag even naar te kijken, maar de keuze voor de 360 leek iig op pes-patch.com een beetje beperkt... Ik zoek iig gewoon de volledige Primier League, voor de rest boeit het me niet echt.
DAYMOS OPE ELITE PES2012 /WE2012 Npower & Bundesliga OF

En dan de nieuwste versie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
[...]

Heb gekeken naar pepe, maar die zit qua waarde bijna op zn top. Of bedoel je die andere pepe die half back en vleugel kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Monda schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:38:
[...]

Heb gekeken naar pepe, maar die zit qua waarde bijna op zn top. Of bedoel je die andere pepe die half back en vleugel kan spelen?
Nope DE Pepe, de slager van real. Ja ik heb hem gekocht toen ie net blauw/groen was. Toen was ie lekker goedkoop. Nu met een roo dpijltje kost ie echt klauwen met geld meer. Maar hij heerscht wel achterin met zijn rode pijltje. En dadelijk verkopen we hem weer lekker voor +/- 3 milj winst ofzo :*)

Perea was eergister ook voor een bodemprijs te koop.

Speedmerchant is een kaartje van een speler.

EDIT: LOLOLOLOLOL. Ik heb eergister robinho gekocht voor 15-16 miljoen (inc 10 wedstrijden). Vandaag zijn grafiek gaat recht omhoog met waarde. Kan hem nu verkopen voor 21 mil. en hij gaat nog meer stijgen want hij gaat een rood pijltje krijgen. Maar ik denk niet dat ik hem weg ga doen. Vindt een speler van 91 wel erg fijn spelen :+

Meer edit: Drogba is ook alweer 21 miljoen. Gister was hij nog 16. Zo moeilijk is het niet om winst te maken :9

[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 26-10-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 19:51

LIM

Ik heb even een vraag aan de xbox gebruikers...

Kunnen jullie ook niet online met ze 2en, dus 2vs2 online in quick match?
Op de PS3 kan dit wel gewoon bij online quick match , maar bij de xbox dus niet?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Godver, zit met een probleem.

Elke keer als ik inlog en ik doe quick match dat zoek hij een tegenstander en dan krijg ik een soort van soundloop, alles zit vast, 10 sec later doet hij het weer met als resultaat--> An error has occured. Nu zit ik dus met een match completion van onder de 70 procent:S Daarna kan ik gewoon spelen. Ik zit dus elke keer als ik inlog en quick match doe met een disconnect waar ik dus niks aan kan doen.....

Hoe voorkom ik dit en hoe kom ik hier weer vanaf?

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 26-10-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Deruxian schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:52:
Godver, zit met een probleem.

Elke keer als ik inlog en ik doe quick match dat zoek hij een tegenstander en dan krijg ik een soort van soundloop, alles zit vast, 10 sec later doet hij het weer met als resultaat--> An error has occured. Nu zit ik dus met een match completion van onder de 70 procent:S Daarna kan ik gewoon spelen. Ik zit dus elke keer als ik inlog en quick match doe met een disconnect waar ik dus niks aan kan doen.....

Hoe voorkom ik dit en hoe kom ik hier weer vanaf?
Wel even belangrijk om te melden welk systeem het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allemaal,

longtime lurker en firsttime poster ;). Ik speel al heeeel lang PES, vanaf deeltje 4, en PES2011 heb ik helemaal grijs gespeeld. Ik heb net PES2012 binnen en wil meteen mn Master League offline starten. Ik heb eerst mn oudere PES2011 team geïmporteerd (alleen dus tenues en zo, helaas niet de spelers zelf), en deze heeft de game toegevoegd aan de PES League. Alleen hoe krijg ik mijn gecreëerde team in Master League bij de Premier League? Moet ik daarvoor een Premier League team aanpassen zodat dit de mijne wordt?

EDIT: PS. Op andere fora lees ik heel wat dat de 1.0 versie veel beter speelt dan de geupdate versie. Daarom heb ik de patch nog niet, heeft iemand hier ervaringen mee (let wel, je kunt dan niet online spelen, en ik merk dat de meesten hier online zitten).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik stop met de Master League online. Ik krijg het verdedigen niet onder controle. Zelfs van tegenstanders met minder punten dan mij (dat zullen er niet veel meer zijn) verlies ik kansloos. Het begint me teveel te frustreren. Heb al verschillende keren die training doorlopen, ik heb het geprobeerd met R2 en het kruisje en vierkantje, ook met alleen het kruisje, maar het lukt gewoon niet. Omdat het daardoor te frustrerend wordt, stop ik er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Ik moet bekennen dat online Konami nog steeds zijn balans niet weet te vinden, het is echt ziekelijk hoe iedereen op doel afloopt, liefst ter hoogte van de zijlijn van de kleine rechthoek, om dan met twee zijwaartse stappen de keeper te omzeilen en te scoren. Echt iedereen tegen wie ik speel doet het en ondanks de tips heb je er al vlug 3 binnen omdat je natuurlijk zelf ook aanvalt en daardoor soms uit formatie loopt. ( en als beginnende Mo'er maken de tips weinig uit natuurlijk)

Ook het puntensysteem trekt op niet veel. Bij Fifa kun je als mindere speler tegen een goede speler enorm scoren als je de nul weet te houden, daar levert een 0-0 tegen een goede speler tenminste nog iets op, hier maakt het allemaal blijkbaar niet uit tegen wie je speelt, verliezen, gelijk of winst levert steeds hetzelfde op....

Nu, ik denk dat ik het maar bij offline hou want een glitch die al in 1995 werd opgemerkt door spelers die er nu voor zorgt dat het online niet leuk is is voor mij iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ekfad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:53:
Ik moet bekennen dat online Konami nog steeds zijn balans niet weet te vinden, het is echt ziekelijk hoe iedereen op doel afloopt, liefst ter hoogte van de zijlijn van de kleine rechthoek, om dan met twee zijwaartse stappen de keeper te omzeilen en te scoren. Echt iedereen tegen wie ik speel doet het en ondanks de tips heb je er al vlug 3 binnen omdat je natuurlijk zelf ook aanvalt en daardoor soms uit formatie loopt. ( en als beginnende Mo'er maken de tips weinig uit natuurlijk)

Ook het puntensysteem trekt op niet veel. Bij Fifa kun je als mindere speler tegen een goede speler enorm scoren als je de nul weet te houden, daar levert een 0-0 tegen een goede speler tenminste nog iets op, hier maakt het allemaal blijkbaar niet uit tegen wie je speelt, verliezen, gelijk of winst levert steeds hetzelfde op....

Nu, ik denk dat ik het maar bij offline hou want een glitch die al in 1995 werd opgemerkt door spelers die er nu voor zorgt dat het online niet leuk is is voor mij iets te veel van het goede.
Mee eens! Ik blijf nog wel ff gemotiveerd, omdat het verdedigen me nog redelijk af gaat. Nog ff over dat speed merchant. Ik las hier iemand die met ribery zonder speed merchant speelt, hoe bedoelt hij dat? Dat die kaart op sommige posities niet gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

Niet lullig bedoeld maar heb je al geprobeerd om niet als een gek op de bal af te rennen? Hoeveel mensen ik dat heb zien doen. En het probleem is niet het makkelijk scoren, maar het feit dat ze er compleet doorheen komen en de ruimte en tijd hebben om te doen wat ze willen. Tis net zoveel de fout van de speler als de AI imo, en iedereen heeft er evenveel last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 26-10-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Toch nog een paar potjes online geprobeerd voordat ik het echt opgeef, maar weer hetzelfde. Het verdedigen is voor mij te moeilijk geworden, waardoor het een frustratie wordt. Ik sta nu ergens onderaan in D5 en verlies steeds vaker van tegenstanders met nog minder punten dan mij... Soms scoor ik 3x in een wedstrijd, maar krijg ik er 5 tegen. Aan de aanval ligt het dus niet, maar dat verdedigen. Training 5x doorlopen, online echt van alles geprobeerd (tot rode kaarten aan toe). Ik geef het op... Zelfs een Harribo die altijd zo loopt te schelden speelt in D1, nou geniet er maar van want ik kan daar alleen maar van dromen. :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MadMoody schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:33:
Toch nog een paar potjes online geprobeerd voordat ik het echt opgeef, maar weer hetzelfde. Het verdedigen is voor mij te moeilijk geworden, waardoor het een frustratie wordt. Ik sta nu ergens onderaan in D5 en verlies steeds vaker van tegenstanders met nog minder punten dan mij... Soms scoor ik 3x in een wedstrijd, maar krijg ik er 5 tegen. Aan de aanval ligt het dus niet, maar dat verdedigen. Training 5x doorlopen, online echt van alles geprobeerd (tot rode kaarten aan toe). Ik geef het op... Zelfs een Harribo die altijd zo loopt te schelden speelt in D1, nou geniet er maar van want ik kan daar alleen maar van dromen. :'( :'( :'(
Post eens een wedstrijd van je, het klinkt echt alsof je een gigantische beginnersfout maakt (no offense). Ik wil best is een potje tegen je spelen (speel zelf op PC) en je wat tips geven, wss wordt je dan wel van de mat afgetikt maar als je wilt verbeteren heb je dat er maar voor over ;) . En ergens ben ik zelf nu ook wel nieuwsgierig geworden om te zien wat er mis gaat want het klinkt echt alsof het gaten kaas is. Overigens als je offline een beetje kan verdedigen zou je online wel een eind moeten komen, of in ieder geval een basis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet bekennen dat online Konami nog steeds zijn balans niet weet te vinden, het is echt ziekelijk hoe iedereen op doel afloopt, liefst ter hoogte van de zijlijn van de kleine rechthoek, om dan met twee zijwaartse stappen de keeper te omzeilen en te scoren.
Dit is inderdaad enorm ziekelijk irritant maar ben er al achter hoe en wat. Mijn keeper heet Bracali, doet het goed voor zijn geld, en als er een spits op hem af komt, geen knop indrukken! Echt niet doen! Dat scheelt enorm, pak nu 4 van de 5 ballen van de spits af.

Verdedigen is een kwestie van niet happen. Ik pak altijd een ándere man dan degene die zou moet verdedigen. Dan met de cpu-druk-zetten knop laat ik die verdediger proberen de bal af te pakken. Met het mannetje dat ik wél bestuur probeer ik de tegenstander zijn loop- of passlijn te blokkeren.

Vervelend genoeg had ik vandaag wat potjes waarin er weer online vertraging optrad, dwz de knoppen reageren niet op tijd. Gelukkig maar een paar potjes maar dan wordt het opeens heel anders spelen online.

Ik vind verder MLO heel leuk, nooit gedacht dat ik zó positief hierover zou zijn.
Ik win us wat, ik verlies us wat. Als ik verlies, is het vaak mijn eigen schuld, dat vind ik zo fijn, dat was met MLO in PES 2011 wel anders.
Ik vind persoonlijk het verschil tussen een D1-er en een D4-er ook niet zo groot. Tegen beiden divisies moet ik aan de bak.
Tegen echte topspelers blijft het lastig maar ach als ik kijk hoe goed ik het soms ertegen doe, dan heb ik daar wel vrede mee.
Postius heeft gelijk als hij zegt dat veel tegenstanders dezelfde tactieken hanteren. Dat is doorzichtig en maakt het makkelijk voor mij, weinig creativiteit te speuren bij de meesten.
MadMoody schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:33:
Toch nog een paar potjes online geprobeerd voordat ik het echt opgeef, maar weer hetzelfde. Het verdedigen is voor mij te moeilijk geworden,
....
Training 5x doorlopen, online echt van alles geprobeerd (tot rode kaarten aan toe).
MadMoody, ga inderdaad maar eens iets leren van een Postius of zo(goed bedoeld)? Ik kon eerst ook niet verdedigen, dat is echt even wennen.
Die trainingen.....nou die kom ik ook niet 100% door hoor ;)

Wat betreft dat schelden, dat doe ik bij mijn voetbalclub hier om de hoek ook, ook daar is niet iedereen altijd blij met mij :)

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 26-10-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ook eindelijk maar eens geregistreerd.
Ik heb nu bijna het hele topic doorgelezen, maar geen antwoord gevonden. Weet iemand of je in de MLO je team kan wijzigen of met een ander team opnieuw kan beginnen?

Verder vind ik het verdedigen moeilijker dan in PES2011, maar niet onmogelijk. Ik verlies nog wel meer dan dat ik win, maar boek wel vooruitgang. Vooral R2 en X (PS3) bieden uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Postius schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Niet lullig bedoeld maar heb je al geprobeerd om niet als een gek op de bal af te rennen? Hoeveel mensen ik dat heb zien doen. En het probleem is niet het makkelijk scoren, maar het feit dat ze er compleet doorheen komen en de ruimte en tijd hebben om te doen wat ze willen. Tis net zoveel de fout van de speler als de AI imo, en iedereen heeft er evenveel last van.
Ik probeer zo weinig mogelijk vooruit te verdedigen eens men op mijn helft komt (en blijf druk zetten), ik sta zelf met een CB net voor mijn verdedigende lijn. En het is niet dat ik niet kan winnen of gelijkspelen als ik MLO speel. Alleen zijn 90% van mijn verliespartijen te wijten aan die 'leuke' speed merchants, vroeg of laat komt er toch wel ééns iemand door en dan is het meestal prijs.
Het probleem is ook dat je ofwel de verdediging laat hangen en je dan enorm veel ruimte hebt tussen jouw opkomende middenvelders en de verdediging waardoor je soms moet uitstappen, ofwel dat je de verdediging laat aansluiten (bij een aanval) en je daardoor een keeper hebt die soms ongevraagd uitkomt op een afstormende speed merchant.
Harribo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:45:
[...]

Dit is inderdaad enorm ziekelijk irritant maar ben er al achter hoe en wat. Mijn keeper heet Bracali, doet het goed voor zijn geld, en als er een spits op hem af komt, geen knop indrukken! Echt niet doen! Dat scheelt enorm, pak nu 4 van de 5 ballen van de spits af.

Verdedigen is een kwestie van niet happen. Ik pak altijd een ándere man dan degene die zou moet verdedigen. Dan met de cpu-druk-zetten knop laat ik die verdediger proberen de bal af te pakken. Met het mannetje dat ik wél bestuur probeer ik de tegenstander zijn loop- of passlijn te blokkeren.

[...]
Probeer ik zoveel mogelijk niet te doen, en als ik gewoon online speel (dus niet MLO) dan heb ik er eigenlijk veel minder last van maar dat ligt dan ook aan de kwaliteit van mijn verdedigers :). Nu zoals ik zei is het ook een keuze maken tussen de verdeging laten opschuiven of niet, alleen ben ik een speler die niet graag met veel ruimte tussen de linies speelt :/ .

En ik moet er ook wel aan toevoegen dat ik gisteren enorm gefrustreerd was omdat ik een wedstrijd van 2-0 naar 2-3 wist om te buigen maar dan doodleuk 0€ kreeg toegewezen van de vrienden van Konami (Ja, ook dat nog! 8)7 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Postius schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:37:
[...]

Post eens een wedstrijd van je, het klinkt echt alsof je een gigantische beginnersfout maakt (no offense). Ik wil best is een potje tegen je spelen (speel zelf op PC) en je wat tips geven, wss wordt je dan wel van de mat afgetikt maar als je wilt verbeteren heb je dat er maar voor over ;) . En ergens ben ik zelf nu ook wel nieuwsgierig geworden om te zien wat er mis gaat want het klinkt echt alsof het gaten kaas is. Overigens als je offline een beetje kan verdedigen zou je online wel een eind moeten komen, of in ieder geval een basis hebben.
Bedankt voor je aanbod. Ik speel ook op de pc en het zit me niet lekker, want ik vind MLO wel ontzettend verslavend. Maar als het telkens niet lukt raak ik gefrustreerd. Misschien kunnen we inderdaad een potje tegen elkaar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:24:
[...]

Ik probeer zo weinig mogelijk vooruit te verdedigen eens men op mijn helft komt (en blijf druk zetten), ik sta zelf met een CB net voor mijn verdedigende lijn. En het is niet dat ik niet kan winnen of gelijkspelen als ik MLO speel. Alleen zijn 90% van mijn verliespartijen te wijten aan die 'leuke' speed merchants, vroeg of laat komt er toch wel ééns iemand door en dan is het meestal prijs.
Het probleem is ook dat je ofwel de verdediging laat hangen en je dan enorm veel ruimte hebt tussen jouw opkomende middenvelders en de verdediging waardoor je soms moet uitstappen, ofwel dat je de verdediging laat aansluiten (bij een aanval) en je daardoor een keeper hebt die soms ongevraagd uitkomt op een afstormende speed merchant.

[...]

Probeer ik zoveel mogelijk niet te doen, en als ik gewoon online speel (dus niet MLO) dan heb ik er eigenlijk veel minder last van maar dat ligt dan ook aan de kwaliteit van mijn verdedigers :). Nu zoals ik zei is het ook een keuze maken tussen de verdeging laten opschuiven of niet, alleen ben ik een speler die niet graag met veel ruimte tussen de linies speelt :/ .

En ik moet er ook wel aan toevoegen dat ik gisteren enorm gefrustreerd was omdat ik een wedstrijd van 2-0 naar 2-3 wist om te buigen maar dan doodleuk 0€ kreeg toegewezen van de vrienden van Konami (Ja, ook dat nog! 8)7 :) )
Hoe stel je dat in dan? weinig ruimtes tussen de linies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:39:
[...]

Hoe stel je dat in dan? weinig ruimtes tussen de linies..
Er zijn verschillende mogelijkheden om dat in te stellen. Je kan de algemene gegevens wijzigen bij de formatieopstelling (druk, aanvallende intenties, enz....), de opstelling aanpassen, enz...

Het verschil zit hem wel in het feit dat als je de linies gesloten houdt de ruimte tussen de verdediging en de keeper groter wordt waardoor men met hun snelle aanvallers vlugger in de diepte kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Booth schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Wel even belangrijk om te melden welk systeem het is :)
PC, nog nooit eerder connectieproblemen gehad. Het is echt elke keer als ik inlog-->quick match. Dan hapert het geluid en heb ik een disconnect te pakken. Nu moet ik dus tegen mensen met een slechte verbinding spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Weer een goede aankoop gedaan qua kwaliteiten. Onze eigen Theodorus Janssen! Wat kan hij schieten van afstand zeg, bijna elke bal gaat er gewoon in niet normaal! Kost wel wat meer, maar met schieten en passen (snelheid heeft die niet) steekt hij met kop en schouders boven de rest van mijn 75isch team uit.

Ga nu langzaam aan steeds verder uitbouwen en heb nog maar 4 originele MLO players (Ruskin ftw!!, Mourbarki, Lothar en Dodo), welke ik als reserve gebruik. Zit nu in D4 en Beerens is hier toch echt te licht voor, terwijl Cabral (mits hij niet down is) het nog aardig bijbeent. Volgende stap wordt dus een flitsende RWF. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Vind de matchmaking heel vaag. Ik heb tot nu toe echt dramatisch gepresteerd in de MLO en zit nu in D4. Toen ik gisteren een aantal potjes wilde spelen werd ik steevast tegen een D1 dude ingedeeld. Vervelende is dat je op dat moment niet meer kan annuleren. Ik werd dus twee keer finaal hard afgeslacht.

Vooral de "truc" dat je vanaf de zijlijn een schuine harde steekbal geeft blijkt goed te werken.
Ook heb ik slechts 4 redelijke spelers waar inmiddels iedereen zijn team vol heeft lopen met Totti's, Pepe's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Echt, ik verbaas me erover hoeveel mensen hier de game in het Nederlands spelen. Ik dacht dat wij Nederlandse gamers wel massal voor Engels zouden kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Sluuz schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:50:
Vind de matchmaking heel vaag. Ik heb tot nu toe echt dramatisch gepresteerd in de MLO en zit nu in D4. Toen ik gisteren een aantal potjes wilde spelen werd ik steevast tegen een D1 dude ingedeeld. Vervelende is dat je op dat moment niet meer kan annuleren. Ik werd dus twee keer finaal hard afgeslacht.

Vooral de "truc" dat je vanaf de zijlijn een schuine harde steekbal geeft blijkt goed te werken.
Ook heb ik slechts 4 redelijke spelers waar inmiddels iedereen zijn team vol heeft lopen met Totti's, Pepe's e.d.
Ik speel tegen voornamelijkl teams met messi en ronaldo allebei. Maar soms hebben ze hun elftal nog niet compleet. Gaan ze massaal achter de bal staan. en maar noor voor schoppen, dan zeg ik in de chat U Bent een Idioot he! En dan is het je team is is beter.... 8)7 8)7 .

Achja, meest mensen online veranderen gewoon in retards helaas. Gisteren Krasic gekocht, zat te twijfelen tussen hem en arshavin, maar hij is beter voor de flank.

Overigens nooit met je CVvoor je verdediging gaan staan, of je moet veel tegen goals willen dan moet je het vooral doen. Die steekpassen van de zijkant werken voor geenmeter. Dat zie je toch al 10 minuten van te voren aankomen. Zo makkelijk af te dekken, anders een redelijke CV halen.

Maar hhet makkelijkst scoren is voor mij als mensen hun CV's uit positie laten rennen, als er maar 1tje goed staat is die steekpass wel erg makkelijk. Maar ik vind het midden altijd vrij vol.

Afgelopen paar dagen waren spelers enorm goedkoop na een enorme pricedrop, als je het geld nog hebt zou ik snel perea kopen. Want die was spotgoedkoop..

Overigens werkt die matchmaking prima. Denk er is wat meer over na. Maar die matchmaking doet het echt goed. Er zijn gewoon weinig mensen online (1000 spelers is echt een aantal van niks). En als je nederlander bent, ben je maximaal 1 keer in een andere divisie geplaatst. Dat is wat weinig, het zal even duren voordat alle divisies echt ingedeeld zijn op sterkte.

Edit: De meerderheid van de pessers geeft alleen maar steekballen naar voren zo snel mogelijk. Echt waar geef ze de bal en dek de spitsen af en ze weten gewoon niet wat ze moeten doen. Zelfs in de D1 doet iedereen doet, het begint wel echt saai te worden. Wil normaal voetbal zien. Overigens geef ik ook wel is een steekpass en probeer te rennen. Maar echt waar 75% van de pessers hanteerd een tactiek alleballen door het midden naar voor schoppen en de rest van je 9 man altijd achter de bal. Het is geen voetbal meer te noemen, en het is echt stom vervelend om tegen te spelen winnen of niet.

edit2: De tip van harribo over je keepers niet uit laten komen is een gouden tip. (serieus, keeper uitlaten komen is het slechtste idee wat je kan hebben)

[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 27-10-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Keepers laten uitkomen heb ik nog niet echt problemen mee gehad, maar zal het eens testen. Voor de rest net tegen een D1-er gespeeld, welke maar met 9 man kon voetballen ivm niet betaalde salarissen denk ik. Uiteraard Messi, CR, Gerrard etc. etc.
Ik denk 9 man moet kunnen toch 2-0 verloren. Kon mijzelf wel compleet het raam uitgooien :X . Uiteraard had ik het overwicht, maar de tegencounters met Messi en CR proberen af te stoppen werkt misschien een keer of twee. Helaas ging het in de tweede helft mis, mijn CV-ers zijn gewoon net te traag voor tegen een Messi of CR en daardoor delfde ik het onderspit :'(.

Overigens merk ik dat het online qua stabiliteit weer minder wordt (PS3), ben er al drie keer uitgegooid vandaag, wat ook je connectie status niet ten goede komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Heb mijn verdedigende strategie wat verder aangepast en het lijkt best prima te werken, dus ik deel hem graag met jullie. Ik selecteer het ventje die in een rechte lijn tussen de aanvaller en het doel staat (ook op het middenveld) en die laat ik met name in de weg lopen (niet eens met R2) en als het moment daar is er gewoon tegenaan lopen (met of zonder bal-afpakken ingedrukt). Ik laat eigenlijk ten alle tijde een tweede speler bijsluiten en dat is vaak de speler die de bal pakt of zorgt dat ik met de andere blind er tegenaan kan rennen. Dit werkt echt prima om de druk op het middenveld op te voeren, maar ook om vleugels te stoppen. Voorgeven lukt ze in 80% van de gevallen niet en naar binnentrekken in meer dan de helft. Als ze naar binnen trekken staat er overigens altijd wel weer een volgende speler die de druk er op houdt.

Het is eigenlijk van "bal afpakken" ingedrukt houden gegaan naar "tweede speler druk geven" gegaan, met daarbij een beetje button bashen op de "bal afpakken" knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt er wel schijtziek van met MLO dat van de 19 spelers die ik heb, er 11 een pijl naar beneden hebben. En net de betere die ik heb. En dit al 3 dagen lang.....en ik heb al geen topspelers...lekker is dat dan in D1... :S

Oh en Postius...je kan wel reclame maken voor koopjes die ik ook wel wil kopen maar ik heb niet eens geld voor een Drogba (doe jij wel eens wat anders dan MLO op een dag vraag ik me af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik speel overigens op de pc onder de naam Moody22. Dus wie er eens een makkelijke overwinning wil/mij wil helpen leren te verdedigen: Feel free!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tja iedereen heeft een budget, en als je spelers uit vorm zijn heb je niet goed genoeg ingekocht!

En nee ik doe inderdaad op het moment helemaal niks anders dan MLO, heerlijk man! Lekker hoor. Dadelijk mogen we weer aan de, nu heel de dag MLO!

Daarnaast scheelt het als je veel wint, je krijgt zo snel betere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Net dus weer een typerend potje voor mij: Ik kom 1-0 voor door een keurig doelpunt van Gomez, mijn spits. Vervolgens sta ik met mijn verdedigende lijn ver naar voren omdat ik in de aanval ben, en er komt 1 dieptepassje en de spits van die ander staat 1 tegen 1 met mijn keeper: 1-1. Daarna schiet hij tegen mijn verdediger op (terwijl ik kruisje, vierkantje en R2 ingedrukt heb) en een rollertje langs mijn keeper door de veranderde richting en ik sta 2-1 achter... Uit een vrije trap weet ik met Kalou de 2-2 er in te leggen (de 1e vrije trap waar ik uit scoor!). Als laatste wordt ik wat meer onder druk gezet en vliegt de 3-2 voor hem er in. En weer een verloren pot er bij dus...

Edit: 4 potjes gespeeld, 3-2 verloren, 4-2 verloren, 2-1 gewonnen(!) en 2-1 verloren (Bij dit potje kom ik vrij snel 1-0 voor en speel ik mijn tegenstander echt he-le-maal van de mat, en dan toch... verliezen :( )

[ Voor 13% gewijzigd door Moody2204 op 27-10-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMoody schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:54:
Edit: 4 potjes gespeeld, 3-2 verloren, 4-2 verloren, 2-1 gewonnen(!) en 2-1 verloren (Bij dit potje kom ik vrij snel 1-0 voor en speel ik mijn tegenstander echt he-le-maal van de mat, en dan toch... verliezen :( )
Onthou: PES is zo nu en dan oneerlijk ;)

Uh Postius, dat niet goed genoeg inkopen heeft er weinig mee te maken denk ik? Iedere dag of iedere keer dat je inlogt (?) , verandert de fitheid van elke speler. Tenminste dat vermoed ik hoor. Qua conditie heb ik spelers van 5 en hoger, daar heb ik wel op gelet.

Edit: log net in: dezelfde pijltjes als voorheen, het gaat per dag denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 27-10-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Maar ondanks dat je verliest klinkt het eerste potje wel als een goeie wedstrijd. Daar is toch niks mis mee. En nogmaals set je eigen strategie in. En ga handmatig achter je verdediging lopen als je een dieptepass ziet aankomen(meestal een minuut of 5 van te voren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Harribo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:51:
[...]

Onthou: PES is zo nu en dan oneerlijk ;)

Uh Postius, dat niet goed genoeg inkopen heeft er weinig mee te maken denk ik? Iedere dag of iedere keer dat je inlogt (?) , verandert de fitheid van elke speler. Tenminste dat vermoed ik hoor. Qua conditie heb ik spelers van 5 en hoger, daar heb ik wel op gelet.

Edit: log net in: dezelfde pijltjes als voorheen, het gaat per dag denk ik
Als je slim inkoopt kan je veel aan een speler hebben. Koop bijvoorbeeld als zijn pijl op groen staat en zijn grafiek omhoog gaat. Dan is je speler iig de komende tijd groen, oranje, rood, oranje en groen.
Denk dat Postius dat bedoeld met slim inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha anders win je de halve avond niet van odersteich. Ik hoef alleen maar gelijk te spelen om niet ontslagen te worden en krijg ik eerst in de 90ste minuut een goal tegen en daarna in wedstrijd zoveel in de 86ste minuut. Echt duitsers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraziey schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:02:
[...]
Als je slim inkoopt kan je veel aan een speler hebben. Koop bijvoorbeeld als zijn pijl op groen staat en zijn grafiek omhoog gaat.
Dat betekent dat ik dus op die grafiek ook moet letten? Ik let alleen op de pijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Het is ook een kwestie van veel doen denk ik. Je eigen vorm van de dag speelt ook mee :P Ik merk wel dat ik af en toe toch potjes heb waarvan ik denk: Mwah, dat ging best aardig. Ik krijg nog steeds te veel doelpunten tegen, maar ik hoop door veel te spelen en de tactische tips die ik hier vaak lees toch wat beter te gaan spelen. Is het bijvoorbeeld handig om met een soort van laatste man achter je verdediging te spelen? Daar zit ik weleens aan te denken om de dieptepass er uit te halen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf helaas verliezen (en ik ren echt niet als een gek met al mijn verdedigers op de aanvallers af) , ga nu wel alleen die online competities doen van de MLO en niet meer die snelle wedstrijden. Krijg al te vaak dat ik tegen een team kom die alleen maar spelers heeft als Sanchez, Messi, Ribery etc.

Ikzelf heb nu voorin Dembele, Biseswar en Asaidi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Harribo schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:09:
[...]

Dat betekent dat ik dus op die grafiek ook moet letten? Ik let alleen op de pijlen
Let als je een aankoop doet op de grafiek. Deze heeft twee weergaves:
- Eentje welke de Valuation Changes weergeeft
- Eentje die de vorm weergeeft

Let op de laatste en als je een speler wilt kopen welke een lijn naar beneden heeft kan je dit beter niet doen want dan krijgt ie de komende tijd een blauw en paars pijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraziey schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:22:
[...]
Let op de laatste en als je een speler wilt kopen welke een lijn naar beneden heeft kan je dit beter niet doen want dan krijgt ie de komende tijd een blauw en paars pijltje.
Aha ok! Ik zal eens kijken. Hoewel...ik had een Mertens, die had op een dag een rood pijltje, dag daarna een paarse....dus of het nu echt zo werkt.... maar ik zal het in elk geval eens in de gaten houden.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:48:
Krijg al te vaak dat ik tegen een team kom die alleen maar spelers heeft als Sanchez, Messi, Ribery etc.
Stel je wel in dat je tegen tegenstanders van hetzelfde niveau wilt spelen? Scheelt wat D1-ers in elk geval.

Ik speel enorm wisselvallig nu. Zal vast niet in D1 blijven. Was trouwens gisteren tegen iemand aan het spelen die een 70-er team had en 380 punten uit D5. Die was echt lang niet slecht, hij had meer kansen dan mij. 2-2 geworden.

Oh ik heb trouwens al tijden een spits van 1:93 , naam = Lafferty. Moet je voor de gein eens kopen, kost niet veel en is beeeeresterk, duw je iedereen mee weg en scoort bij mij nog meer dan Mphela. Ook omdat hij oa goed kan koppen met zijn lengte bij corners.
Ikzelf heb nu voorin Dembele, Biseswar en Asaidi. ;)
Assaidi....hoe is die? Zat ik ook nog te denken om te kopen.

[ Voor 49% gewijzigd door Harribo op 28-10-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Mphela is zo zwaar overschat, hij kan werkelijk niets 8)7
Heb nu Ilan staan die er de nodige inprikt. Hij is zeker niet de snelste, maar gewoon een echte killerspits.
Ben nog haastig op zoek naar een goede RWF, eentje die wat snel is en een goede voorzet heeft (eigenlijk alles wat een rechtsbuiten moet hebben :P)
Aha ok! Ik zal eens kijken. Hoewel...ik had een Mertens, die had op een dag een rood pijltje, dag daarna een paarse....dus of het nu echt zo werkt.... maar ik zal het in elk geval eens in de gaten houden.
Hmm, dat zou best kunnen. Zelf heb ik alleen maar ervaringen met pijltjes die elkaar opvolgen (groen, oranje, rood, oranje, groen, blauw, paars, blauw, groen).
Denk dat ik dan aardig geluk heb gehad tot nu toe dan.

[ Voor 41% gewijzigd door Kraziey op 28-10-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraziey schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:57:
Mphela is zo zwaar overschat, hij kan werkelijk niets 8)7
Heb nu Ilan staan die er de nodige inprikt. Hij is zeker niet de snelste, maar gewoon een echte killerspits.
Ben nog haastig op zoek naar een goede RWF, eentje die wat snel is en een goede voorzet heeft (eigenlijk alles wat een rechtsbuiten moet hebben :P)
Mwah Mphela is aardig maar ook niet meer dan dat. Ik heb als RWF Beerens. Hij heeft Schaarvaardigheden en ik heb de truc Elastico eronder geprogrammeerd. Bijna elke verdediger die recht op hem op komt, is hij voorbij. Ff voorzetten en Lafferty knikt hem erin :)
Zal nog kijken naar Ilan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Harribo schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:01:
[...]

Mwah Mphela is aardig maar ook niet meer dan dat. Ik heb als RWF Beerens. Hij heeft Schaarvaardigheden en ik heb de truc Elastico eronder geprogrammeerd. Bijna elke verdediger die recht op hem op komt, is hij voorbij. Ff voorzetten en Lafferty knikt hem erin :)
Zal nog kijken naar Ilan
Lol, Beerens heb ik ook maar hij komt echt wat tekort nu. Alleen op pijl rood is hij nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Toch hoog tijd dat ik PES eens zelf ga aanschaffen om te trainen.

Ik speel het eigenlijk alleen bij vrienden thuis en dan doen we altijd tegen elkaar. Ik merk dat ik bij 10 en 11 een stuk vaker won (en ik in 12 gigantisch veel overtredingen maak met penalties e.d. als gevolg :+ ) dus daar moet iets aan veranderen >:)

Ik ben ook erg benieuwd naar de online "single-player" spelmodi. Nou verwacht ik wel dat ik daar i.v.m. complete afwezigheid van enige vorm van voetbalkennis nogal in het nadeel zal zijn maar daar kan ik prima mee leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15
gisternacht de CL op superstar mode proberen te spelen

real tegen, lille, luik en cska

de eerste 3 wedstrijden met 4-0,3-0 en 4-2 verloren
daarna gewonnen met 2-0 en 1-0 verloor ik de laatste met 3-1

lag ik er toch uit :')
superstar mode is toch wel andere koek dan topplayer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo ga je me nu vertellen dat je pas na een week die grafiek functie hebt gevonden? :+ :o Hoe heb je dan in godsnaam transfers gedaan?

Grieken en veel russen hebben ook een brakke verbinding. Ik heb zelf nog geen lag gehad gelukkig. Geen enkel potje, mischien heeft mijn turbogalsvezel er iets mee te maken( universiteits netwerk ftw). Maar internet in deze flats is zo razend snel (downloaden met 8 mb/s) zal wss iets helpen ja.

Over aankopen: Je kan echt zoveel winst op spelers maken. Ik heb alleen deze week echt veel MLO gedaan ik was ook nog van 14 okt t/m 21 weg. Maar de reden ik snel mijn spelers kan upgraden is omdat ik tot nu toe op bijna alle transfers winst heb gepakt. Ik krijg er meer of evenveel voor terug als toen ik een speler kocht, alleen als je hem koopt zit er salaris bij. Maar als je een beetje handig bent kan je echt zonder echt veel moeite al vrij veel winst pakken. Ieder miljoentje is weer een stapje dichter bij mesi :+

[ Voor 74% gewijzigd door Postius op 28-10-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gatver, wat word ik toch enorm schijtziek van Grieken online. Áltijd slechte verbindingen!
Altijd! Kunnen ze die mensen niet weigeren bij PES?

Kan geen kans fatsoenlijk afmaken en hij pist uit 2 kansen 2 erin.
En waarom? Niet vanwege mijn onkunde maar zodra de verbinding zo bagger wordt, reageren mijn knoppen niet goed. Mijn verdediger springt dus niet meer terwijl ik duidelijk een knop indruk. Andere verdediger passt niet meer terwijl ik ook duidelijk een knop indruk. En dat gaat maar zo door....leek weer wat op PES 2011 MLO...daar was dit ook al een enorme frustratie.
Wat heb ik toch een hekel aan die lui, vnl Grieken. Ik zou bijna zeggen...

edit: ik bak er trouwens niet meer van online, snap het niet...alle ballen vallen net verkeerd etc

[ Voor 73% gewijzigd door Harribo op 28-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
MadMoody schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:21:
Het is ook een kwestie van veel doen denk ik. Je eigen vorm van de dag speelt ook mee :P Ik merk wel dat ik af en toe toch potjes heb waarvan ik denk: Mwah, dat ging best aardig. Ik krijg nog steeds te veel doelpunten tegen, maar ik hoop door veel te spelen en de tactische tips die ik hier vaak lees toch wat beter te gaan spelen. Is het bijvoorbeeld handig om met een soort van laatste man achter je verdediging te spelen? Daar zit ik weleens aan te denken om de dieptepass er uit te halen namelijk.
Een echte libero! Dat is lang geleden dat ik nog zo zien lopen heb :)
Je kan het proberen maar weet dan dat op buitenspel spelen zo goed als onmogelijk wordt en ook dat die libero verdomd goed moet zijn want op die manier heb je steeds ruimte achter jouw verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Libero.... Doet me denken aan de B1 en A1 voetbaltijd van vroeger. Toen speelde we altijd met een Libero :o
Zit ik te denken, is Libero hetzelfde als Sweeper in PES2012?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste