Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CocoLoco
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04-2024
Vanaf 23 november bij de Aldi.
Medion externe USB 3.0 harde schijf van 2TB voor 74,99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
crack_en_hack schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:02:
Pfff ik baal er flink van :(, Wilde net ee QNAP NAS kopen waar 6 schijven in kunnen, dat gaan me nu een paar honderdjes meer kosten |:(
Of je wacht gewoon even... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
CocoLoco schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:15:
Vanaf 23 november bij de Aldi.
Medion externe USB 3.0 harde schijf van 2TB voor 74,99 euro.
Heb je daar misschien een bron voor?

Ik kan daar namelijk niets over vinden. Of is het enkel voor een lokale Aldi?

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 12-11-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ja als het "even" was is het geen probleem maar de berichten nu zijn dat het nog wel een paar maanden gaat duren, en dan zitten we al in 2012.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CocoLoco
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04-2024
Bolletje92 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:53:
[...]

Heb je daar misschien een bron voor?

Ik kan daar namelijk niets over vinden. Of is het enkel voor een lokale Aldi?
Sorry, ik loop een weekje voor, reclames worden volgende week pas verspreid.
Scan van het foldertje:
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/7734/scan01612.jpg

Ik verwacht dat ze maar een beperkt aantal per filiaal hebben, als ze ze al hebben, Aldi kennende...
En naar mijn weten is het een landelijke actie?

Edit:
Waarschijnlijk is het krantje al een tijdje geleden gedrukt of is het toch lokaal, op de website is er namelijk niets over te vinden.
Wel een 1TB extern voor 79,99 op 27 november en wie een maand langer kan wachten 1TB intern voor 64,99 en 1.5TB extern voor 99,99.
Dit allemaal onder voorbehoud omdat dit voorlopige aanbiedingen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door CocoLoco op 13-11-2011 16:45 . Reden: Toevoeging Aldi website ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
75 euro voor een 2tb usb3.0 is toch wel spot goedkoop nu. Toch eff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Ben benieuwd naar welke schijf erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:51
Nidec is weer druk bezig om zijn fabrieken online te krijgen. Er wordt in ieder geval weer wat geproduceerd...

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 20:51
Het is toch aardig gek al die prijzen, ik zou 2 van HD204UI ecogreen moeten hebben maar je betaalt per stuk dik 130 euries..

Ik heb er 2 liggen die samen had ik voor 110 ofzo :S

[ Voor 3% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 14-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Is er al nieuws over hoe lang de hele situatie nog gaat duren? M'n backup-ruimte is bijna op en een nieuwe HDD aanschaffen is me nu toch wat te duur :| .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

_Arthur

blub

D4NG3R schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:25:
Is er al nieuws over hoe lang de hele situatie nog gaat duren? M'n backup-ruimte is bijna op en een nieuwe HDD aanschaffen is me nu toch wat te duur :| .
De glazenbol zegt: 21 dagen, 4uur en 38 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

_Arthur schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:21:
[...]

De glazenbol zegt: 21 dagen, 4uur en 38 seconden.
Ik vraag om nieuws, je hoeft echt geen sarcastische opmerkingen te maken met gegokte tijden 8)7 ..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 05:59
Unity2 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:01:
Nidec is weer druk bezig om zijn fabrieken online te krijgen. Er wordt in ieder geval weer wat geproduceerd...

klik
Goed nieuws :). Hopelijk gaan de prijzen wat omlaag binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
D4NG3R schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:23:
[...]

Ik vraag om nieuws, je hoeft echt geen sarcastische opmerkingen te maken met gegokte tijden 8)7 ..
De prijzen zijn puur speculatief, dus daar is weinig over te zeggen. De prijzen dropten zo snel toen de overstromingen kwamen, dat daar onmogelijk iets van te merken was in de supplychain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:38:
Ja als het "even" was is het geen probleem maar de berichten nu zijn dat het nog wel een paar maanden gaat duren, en dan zitten we al in 2012.
Potverdoppie, en je situatie is dusdanig anders geworden dat die twee a drie maanden extra niet echt ook nog even kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Als de nood echt heel hoog is dan kun je ook een 3 tal 500GB schijfjes 2e hands op de kop tikken en in een RAID-5 zetten. Een RAID-5 is in vele gevallen later nog uit te breiden op een per schijf basis, dus dan zijn de kosten nog te overzien. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen per direct de volle 1.5 of 2TB van een enkele schijf zullen benutten, dus het is wellicht een goede, tijdelijke, optie.

Ik heb gemerkt dat mensen die 500GB (en kleiner) schijven aanbieden er niet zozeer een slaatje uit proberen te slaan, in tegenstelling to de mensen die nu opeens hun 1.5 & 2TB schijven gaan aanbieden voor idiote bedragen. Je moet alleen even zoeken & eventueel sprokkelen bij meerdere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 05:55:
[...] Potverdoppie, en je situatie is dusdanig anders geworden dat die twee a drie maanden extra niet echt ook nog even kan?
Uh hallo.. jij staat toch niet in zijn schoenen. Is het verboden om te balen van zo'n situatie of wat? Vol is vol. En zeg maar gerust 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:55
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_47/OFF01.SHTML

Staat intussen op de Aldi site, leuke aanbieding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Als jij hem koopt, wil je me dan vertellen welke schijf erin zit. Als er een Samsung HD204UI inzit, koop ik er 8. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54
Er staat dat er 64MB cache in zit, een HD204UI heeft 32MB cache.
Dus er zou bijvoorbeeld een WD20EARS in kunnen zitten.
Ik ben ook wel benieuwd en ga ook waarschijnlijk een paar schijfjes halen, gezien de huidige prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Tot nu toe zijn alle externe harde schijven die ik zag bij Aldi van Hitachi.
Dus ik denk een Hitachi Deskstar 7K3000.
Ik vraag mij af hoe de betrouwbaarheid daarvan is. Volgens mij worden die warmer dan de andere concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

Gister nog even door de BCC op Nijmegen Dukenburg gelopen: Toshiba extern USB 2.0, 2TB, 89,-, HP 2TB USB 3.0 voor 99,-.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
GioStyle schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:27:
[...]

Als jij hem koopt, wil je me dan vertellen welke schijf erin zit. Als er een Samsung HD204UI inzit, koop ik er 8. :D
Jij bent zo te zien nog nooit op een Aldi aanbiedding afgegaan. :+

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000

Wallie

Herr

yzf1kr schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:07:
[...]

Jij bent zo te zien nog nooit op een Aldi aanbiedding afgegaan. :+
Met z'n 20en voor de deur wachten tot hij open gaat en dan vechten met een stel dikke huismoeders die op de pantoffels afkomen :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
Zo ongeveer ja.
Alleen bij IT aanbieding staan er dan 20 van die shag rokende steuntrekkers, voor 12 harde schijven. :P

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

_Arthur

blub

yzf1kr schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:24:
Zo ongeveer ja.
Alleen bij IT aanbieding staan er dan 20 van die shag rokende steuntrekkers, voor 12 harde schijven. :P
Als er al 12 liggen en niet maar 2, of zelfs helemaal geen omdat ze toevallig dat product toch niet hebben gekregen.

Af en toe een beetje een loterij dat soort aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is, dat de medewerkers van de aldi eerst hun eigen zakken vol stoppen. Het zou mij verbazen als er vlak na opening nog 2 of 3 in de schappen liggen. Bij conrad komen 21 november nog een aantal schijven binnen die nog redelijk geprijsd zijn en nog leverbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door r.p.engelsma op 17-11-2011 08:56 ]

Verwijderd

Ik heb nog maar even een Samsung G3 USB2.0 aangeschaft voor een kleine 100 euro. Helaas waren de USB3.0 exemplaren net uitverkocht :(. Aan de andere kant ik heb nog geen USB3.0 dus USB2.0 volstaat nog prima :).

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Mijn Western Digital Elements Desktop 2TB heb ik als veiling advertentie aangezet om te kijken wat mensen ervoor bieden. Hoogste bod is nu 120 euro. Twee weken geleden was het nog max 90 euro.

Goede prijs om te verkopen? Aangezien ik straks minder dan 1TB nodig hebt na opruiming van Restore images en backups.

Het rare is dat 2,5" 1TB externe schijven soms goedkoper zijn dan 1TB 3,5". Vroeger was dat nooit zo.
Daarom denk ik dat het nieuwsartikel: nieuws: Samsung en winkels wijzen schuld van gestegen hdd-prijzen af
Wel enigszins waar is, de distributeurs hebben alleen naar de meest verkochte schijven gekeken en die flink verhoogd. De rest was denk ik een berekening van een hoger percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wil me qnap (ts-410) kwijt .. helaas moet ik er schijven bij doen om dat ding kwijt te raken :P ...
op MP dachten ze dat voor een prikkie alles inclusieff konden krijgen lolbroeken ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Er zijn nog steeds goede aanbiedingen te vinden, ook bij etailers. Hou de grotere spelers in de gaten, die gaan vooral in december nog wel met leuke aanbiedingen komen. Dan moeten ze ivm het einde van het jaar van hun voorraden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:50
hoi

ik zit een beetje zonder glazen bol ,
maar wel met een vraag over de huidige prijzen van harde schijven
ik wil binnen een paar maanden een andere hd kopen
alleen doe ik dat beter nu of is het beter te wachten ,

ik weet het niet , waarschijnlijk niemand ,
maar tips zijn welkom want veel hogere prijzen maken mij zeker helemaal niet blij

de prijs van de harde schijf die ik op het oog heb is al bijna 75 euro duurder geworden en dat vind ik al veel

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Laatst online: 10-06 17:02
Misterpc schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:58:
hoi

ik zit een beetje zonder glazen bol ,
maar wel met een vraag over de huidige prijzen van harde schijven
ik wil binnen een paar maanden een andere hd kopen
alleen doe ik dat beter nu of is het beter te wachten ,

ik weet het niet , waarschijnlijk niemand ,
maar tips zijn welkom want veel hogere prijzen maken mij zeker helemaal niet blij

de prijs van de harde schijf die ik op het oog heb is al bijna 75 euro duurder geworden en dat vind ik al veel
Het ziet er naar uit dat je er beter nu een kan kopen dan over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Woe, ben ik blij dat ik voor een maandje terug nog een WD 2TB voor 66 euro heb kunnen scoren :)

Die prijzen zijn echt gigantisch gestegen. :S

Kameraad van me wil een nieuwe pc samenstellen, we dachten aanvankelijk voor 60 euro ook wel klaar te zijn, maar je betaald nu gewoon 140 euro voor een 2TB hd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Snowwie schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 05:16:
Woe, ben ik blij dat ik voor een maandje terug nog een WD 2TB voor 66 euro heb kunnen scoren :)

Die prijzen zijn echt gigantisch gestegen. :S

Kameraad van me wil een nieuwe pc samenstellen, we dacht aanvankelijk voor 60 euro ook wel klaar te zijn, maar je betaald nu gewoon 140 euro voor een 2TB hd.
Same here. Had net 6 samsung f4 2TB disks gekocht. Met de prijzen van nu zou dat 850 euro gekost hebben bj dezelfde winkel terwijl ik nu klaar was voor 380 euro. Een prijsstijging van 470 euro of 124%. Hopelijk geen uitval in me array tot de prijzen weer normaal zijn :P.

Ach ja, hopelijk komt dit de SSD ontwikkelingen ten goede. Heb zelf al een SSD maar wil graag grotere zien (heb nu 250GB) en voor een betere prijs. Hopelijk geven deze HDD problemen een goede impuls aan de SSD markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Uiteindelijk is de hdd markt aan het evolueren naar een Duopolie voor consumer hard disks.

Enerzijds WD & anderzijds Seagate (wat ondertussen maxtor & samsung hdd ook omhelst). Daarbuiten heb je enkel nog een beetje hitachi (waar WD dan weer op overname pad was / is).

Ik merk nu 2 trends, grote distri's hebben beetje betaalbara HGST disks, kleinere distri's zie ik met redelijke stocks tegen absurde prijzen. Iedereen wil zijn graantje meepikken maar dit is wel een beetje absurd aan het worden.

Zeker nu je externe hdd's kan kopen en enkel de interne gebruiken, lekker voor het milieu zoveel nutteloze productie & afval.

Ik hoop dat de ssd markt hiervan kan profiteren.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb eigenlijk helemaal niet zo veel harddisk ruimte meer. Vroeger (IDE tijd) moest ik altijd de grootste schijven hebben en had ik er minimaal drie in mijn PC zitten maar er zit nu maar 1 250GB schijfje in (en 300 GB in mijn laptop en 300 GB in mijn mediaplayer) en dat is genoeg. Mijn muziekcollectie heb ik uitgedunt tot wat ik echt afspeel (dus geen 30 albums meer van een artiest) en films gooi ik weg als ik ze gezien heb (of als ik ze niet gezien heb en ze er al lang op staan)

Ik denk dat ik wel naar betaalbare SSD's zou overkunnen als harddisks zich uit de markt gaan prijzen.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 19-11-2011 12:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:39:
Ik heb eigenlijk helemaal niet zo veel harddisk ruimte meer. Vroeger (IDE tijd) moest ik altijd de grootste schijven hebben en had ik er minimaal drie in mijn PC zitten maar er zit nu maar 1 250GB schijfje in (en 300 GB in mijn laptop en 300 GB in mijn mediaplayer) en dat is genoeg. Mijn muziekcollectie heb ik uitgedunt tot wat ik echt afspeel (dus geen 30 albums meer van een artiest) en films gooi ik weg als ik ze gezien heb (of als ik ze niet gezien heb en ze er al lang op staan)

Ik denk dat ik wel naar betaalbare SSD's zou overkunnen als harddisks zich uit de markt gaan prijzen.
dat herken ik ook wel.
heb slechts een 128 GB ssd in mijn MBA.
ik schat ruwweg 30 GB aan mijn systeem en progs.

films/series down ik en kijk ik en gooi ze weg.
maar voor back-up van docs en pics wil ik raid1.
het prijsverschil tussen 1 en 2 tb prijzen was zo laag dat ik maar 2 tb heb genomen.
tja, ik wil op den duur wel een leuke film/serie collectie en muziek collectie aanleggen maar of het nodig is met de huidige snelle internetverbindingen en p2p netwerken...

en als je een huishouden met meerdere gebruikers hebt is een nasje met flink wat capaciteit wellicht ideaal.

(ik snap zelf niet hoe mensen meer dan 2 tb kunnen vullen maar goed :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:13:
[...]

dat herken ik ook wel.
heb slechts een 128 GB ssd in mijn MBA.
ik schat ruwweg 30 GB aan mijn systeem en progs.

films/series down ik en kijk ik en gooi ze weg.
maar voor back-up van docs en pics wil ik raid1.
het prijsverschil tussen 1 en 2 tb prijzen was zo laag dat ik maar 2 tb heb genomen.
tja, ik wil op den duur wel een leuke film/serie collectie en muziek collectie aanleggen maar of het nodig is met de huidige snelle internetverbindingen en p2p netwerken...

en als je een huishouden met meerdere gebruikers hebt is een nasje met flink wat capaciteit wellicht ideaal.

(ik snap zelf niet hoe mensen meer dan 2 tb kunnen vullen maar goed :'))
Dat is niet zo lastig hoor, al mijn films zijn al 16gb per stuk.
En elke aflevering van een Season van een serie is ook 1.5gb x 20 per season.
En dan nog alle MLG matches etc loopt het zo op.

Denk dat toen ik 8TB in mijn nas deed toen me server eruit ging dat ik binnen een week al 4.5tb gevuld had.
En ja onnodig misschien, maar ik hou van keuze :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 19-11-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:19:
[...]

Denk dat toen ik 8TB in mijn nas deed toen me server eruit ging dat ik binnen een week al 4.5tb gevuld had.
oke dan down jij content in de beste kwaliteit.
maar hoe vaak kijk je het?

als ik een filmpje wil kijken dan down ik hem.
ik down dan xvid maar stel dat je dvd kwaliteit pakt of blue ray dan heb je het met een fatsoenlijke lijnen binnen no time binnen.

ik had in mijn hoogtij dagen 100 gb aan natuurfilms, 100 gb aan muziek, 50 gb aan concert dvd's en dan eens 50 gb aan films/series.
dat vond ik al extreem.
(heb mijn natuurfilm collectie gedelete omdat het hele huis zat te streaken en mijn bak traag als stront werd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 19:36

Wekkie

Yeah

Toch wel apart die ontwikkelingen zo. Je merkt hoe erg we als consument aan lage prijzen en grote beschikbaarheid gewend raken.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mektheb schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:19:
[...]

Dat is dan 1,5 GB die hooguit een weekje op mijn schijf staat (want dan komt de volgende aflevering weer, meestal heb ik het na een paar dagen wel gekeken). Films van 16 GB downloaden kan ik niet meer (ben in Belgie gaan wonen met bijbehorende datalimieten). Is ook niet nodig trouwens, duurt vooral onnodig lang met downloaden en uitpakken voor een film die je een keer kijkt.

In Nederland ging de data er wel harder doorheen al zal dat geen 4 TB per week geweest zijn :p (deed alles over ip, bellen, tv-kijken, radio, films huren on demand, uitzending gemist etc. maar zoals je ziet ook toen geen BR-rips)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 19-11-2011 21:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Laatst online: 18-09 18:39
Marzman schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:14:
[...]

Dat is dan 1,5 GB die hooguit een weekje op mijn schijf staat (want dan komt de volgende aflevering weer, meestal heb ik het na een paar dagen wel gekeken). Films van 16 GB downloaden kan ik niet meer (ben in Belgie gaan wonen met bijbehorende datalimieten). Is ook niet nodig trouwens, duurt vooral onnodig lang met downloaden en uitpakken voor een film die je een keer kijkt.

In Nederland ging de data er wel harder doorheen al zal dat geen 4 TB per week geweest zijn :p (deed alles over ip, bellen, tv-kijken, radio, films huren on demand, uitzending gemist etc. maar zoals je ziet ook toen geen BR-rips)
Ik laat heel veel series staan om nog een keer te kijken later. Zo is mijn South Park folder bijv al 50GB en dat is nog niet eens alles in HD, the office 60GB etc. Zo loopt het aardig gauw op maar dat zijn wel series die ik nog weleens nog een keer kijk. Zo ben ik laatst bijvoorbeeld 30 rock (35GB) weer gaan kijken vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:10:
Uh hallo.. jij staat toch niet in zijn schoenen. Is het verboden om te balen van zo'n situatie of wat? Vol is vol. En zeg maar gerust 6 maanden.
Balen is prima, maar soms lijkt het dat harde schijven een primaire levensbehoefte zijn. Er zijn maar bar weinig mensen die dergelijke schijven ook daadwerkelijk vullen met niet-triviaal materiaal. Bij het gros denk ik eerlijk gezegd dan delete je toch een paar filmpjes.

Knappe jongen als je dergelijke hoeveelheden weet te vullen met data die je ook binnen afzienbare tijd gebruikt en die echt niet na elkaar beschikbaar kan zijn in plaats van tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Wat ik niet begrijp is waarom ALLE fabrikanten hun prijzen omhoog gooien? Het was toch enkel een WD fabriek die overstroomd was? Samsung, IBM, Seagate of Maxtor hebben toch niet fabrieken op dezelfde plekken? Ik vermoed dat men gewoon een slaatje probeert te slaan uit deze situatie. Zouden die fabrikanten echt geen voorraden hebben?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:28
De een z'n dood is de andere z'n brood.
Waarschijnlijk komt de prijsstijging voor het grootste gedeelte voor rekening van de tussenleveranciers als we het bericht van bv Samsung mogen geloven.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 20 november 2011 @ 05:34:
Wat ik niet begrijp is waarom ALLE fabrikanten hun prijzen omhoog gooien? Het was toch enkel een WD fabriek die overstroomd was? Samsung, IBM, Seagate of Maxtor hebben toch niet fabrieken op dezelfde plekken? Ik vermoed dat men gewoon een slaatje probeert te slaan uit deze situatie. Zouden die fabrikanten echt geen voorraden hebben?
Wat dacht je van de onderdelen die in een hd zitten! schijnt dat er veel uit Thailand komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Trouwens, zou ook best deze externe HD kunnen kopen. (pricewatch: Verbatim 3.5'' External Hard Drive USB 2.0 1TB Zwart). En daar de HDD eruit schroeven. (pricewatch: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB). Dan ben je 40 euro goedkopen uit.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Snowwie schreef op zondag 20 november 2011 @ 05:34:
Vraag en aanbod? Als er een hele grote leverancier wegvalt is er minder aanbod, bij gelijke vraag stijgen dan de prijzen van de concurrenten. Dat kun je er een slaatje uit slaan noemen, maar volgens mij is de officiële term "marktwerking".

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
GioStyle schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:27:
[...]

Heb even gegoogled en ik denk dat er de HD204UI inzit volgens dit vage testplaatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.testberichte.de/dimg/resultimg?f=66949&t=5&s=23825139&p=183

Moet dan een drukfoutje zijn in de folder want is 32MB cache...

Ik ga iig even langs woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmmm...

Heb zelf de gok genomen (beschermd met paypal), leuke 4x2TB RAID10 voor 91,55 euro 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-11-2011 15:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Tutti-frutti schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:47:
Hmmm...

Heb zelf de gok genomen (beschermd met paypal), leuke 4x2TB RAID10 voor 91,55 euro 8)
Ook ik heb zojuist de gok genomen door een aantal te kopen en te betalen via PayPal. :) Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
brndst schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:07:
[...]

Ook ik heb zojuist de gok genomen door een aantal te kopen en te betalen via PayPal. :) Ben benieuwd.
Ook de gok genomen en heb er 10 besteld... nu hopen dat de douane er niet meer aan de haal gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

22 euro voor 2TB? kom op das toch alles behalve realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:00
Dat kan toch niet voor die prijs? Komt op mij over als 'too good to be true'
Koop je niet alleen de doos ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Emcee op 20-11-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

dit is een artikel wat die reeds heeft verkocht : http://www.ebay.nl/itm/170732350687#ht_3406wt_1413

ik zeg succes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
SYQ schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:25:
dit is een artikel wat die reeds heeft verkocht : http://www.ebay.nl/itm/170732350687#ht_3406wt_1413

ik zeg succes O-)
Dankje.. we zullen zien.. anders wordt het een geschil aanmaken op ebay en geld terug vragen bij pay pal! Af en toe een klein gokje wagen in het leven 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Aapie op 20-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik snap niet dat jullie dat allemaal geloven ?

Ebay account beetje positieve reputatie opgebouwd met verkopen < 1 $ / euro / pond en dan nu zogegzegd de super aanbieding.

Laat ons zeggen 10 dagen open en nu al 110 verkocht, dus doe 22 x 1000 = 22000 euro dan verdwijnen en voila.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Tomsworld schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:33:
Ik snap niet dat jullie dat allemaal geloven ?

Ebay account beetje positieve reputatie opgebouwd met verkopen < 1 $ / euro / pond en dan nu zogegzegd de super aanbieding.

Laat ons zeggen 10 dagen open en nu al 110 verkocht, dus doe 22 x 1000 = 22000 euro dan verdwijnen en voila.
Hier heb je natuurlijk een punt! Maar je staat als koper ook redelijk veilig tegenwoordig op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

SYQ schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:25:

ik zeg succes O-)
Heeft hij anders wel positieve feedback op gehad ;)
Maar het is gewoon een gok, en het risico is gedekt door Paypal. Ik heb nou eenmaal een koopjesjager instinct, maakt me niet zo veel uit als het 3 maanden gaat duren voordat ik m'n investering terugkrijg. Ik vind het erger als hij ze daadwerkelijk voor die prijs levert en ik heb ze niet gekocht :+ 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-11-2011 17:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Dat is de prijs wat je in Nederland betaald voor de behuizing. Er zijn wel mensen op Ebay die 2TB voor 45 of 55 aanbieden uit China, weet alleen niet of je die echt kan vertrouwen.
Wat ga je doen als je alleen de Behuizing krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Een geschil aanvragen is wat ik ga doen... of eerst contact zoeken met de verkoper(niet dat dat helpt denk ik) Maar laten we eerst afwachten en kijken hoe het verder verloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
steef200sx schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:29:
[...]

Heb even gegoogled en ik denk dat er de HD204UI inzit volgens dit vage testplaatje :

[afbeelding]

Moet dan een drukfoutje zijn in de folder want is 32MB cache...

Ik ga iig even langs woensdag :)
Yup, ik ga woensdag ook even langs, als er genoeg is neem ik er 4 of 8 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Laatst online: 19-09 21:52
Tomsworld schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:33:
Ebay account beetje positieve reputatie opgebouwd met verkopen < 1 $ / euro / pond en dan nu zogegzegd de super aanbieding. Laat ons zeggen 10 dagen open en nu al 110 verkocht, dus doe 22 x 1000 = 22000 euro dan verdwijnen en voila.
Heel goed gezien. Je kunt wel denken dat Paypal toch alles terugbetaalt, maar als dat vaak moet gebeuren verhoogt Paypal gewoon de tarieven, dus uiteindelijk betaal je toch zelf de strop. De verkoper berekent die tarieven weer in zijn prijzen door. Ik heb deze verkoper gerapporteerd bij de klantenservice en ik hoop dat anderen dat ook doen, des te eerder wordt hij eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Tutti-frutti schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:47:
Hmmm...

nieuws: Chinese oplichters vinden truc om opslagcapaciteit na te bootsen

Veel plezier met je moeren..
joosthaarman schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:39:
[...]

Hier heb je natuurlijk een punt! Maar je staat als koper ook redelijk veilig tegenwoordig op ebay.
Ik heb die PayPal bescherming ook al eens gebruikt, mocht wel €12 administratiekosten aftikken. Toch jammer voor iets waarvan je al weet dat het nep is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:46
Ik mag hopen dat ie straks zijn geld kwijt is en niks van paypal terug krijgt, daar zullen die kopers ten minste van leren. Er zou geen kopers bescherming moeten zijn bij een artikel dat 'too good to be true' is. Paypal heeft geen gratis geld persmachine ofzo, daar mag ik en de rest van de paypal gebruikers gewoon voor opdraaien via de tarieven die de verkopers ons (ongezien) zullen berekenen.

Ik heb de verkoper in na volging van Alex3 in elk geval gerapporteerd bij ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joosthaarman schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:32:
[...]

Dankje.. we zullen zien.. anders wordt het een geschil aanmaken op ebay en geld terug vragen bij pay pal! Af en toe een klein gokje wagen in het leven 8)7
en ik hoop paypal dus je de middelvinger geeft.
echt waar, wat een achterlijke instelling houden jij en anderen erop na.
die verkoper is duidelijk een oplichter die een paar koopjes bij zichzelf doet voor goede reviews.
en dan komen er lutsers die maar raak bestellen bij hem onder het motto paypal betaalt wel terug.

op den duur zegt paypal ook dikke vinger en past hun voorwaarden aan waar de normale consument de dupe van word.

ik hoop dat paypal een clausule heeft waarin staat dat bij overduidelijke oplichtingspraktijken de koper geen geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:03:
[...]

Heeft hij anders wel positieve feedback op gehad ;)
Maar het is gewoon een gok, en het risico is gedekt door Paypal. Ik heb nou eenmaal een koopjesjager instinct, maakt me niet zo veel uit als het 3 maanden gaat duren voordat ik m'n investering terugkrijg. Ik vind het erger als hij ze daadwerkelijk voor die prijs levert en ik heb ze niet gekocht :+ 8)7
echt slim ben je niet he.
feedback voor 25 dollarcent items...goh...
je hebt geen koopjesjagers instinct, je bent gewoon dom :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:13

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Goede tip
Heb er ook maar gelijk 5 besteld :)

Komt altijd van pas...
En uiteraard betaald met PayPal, dus is nog verzekerd ook :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:03:
Ik heb nou eenmaal een koopjesjager instinct
Heet dat tegenwoordig zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ovhees schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:09:
Goede tip
Heb er ook maar gelijk 5 besteld :)
10 grote moeren, komt eraan..
Komt altijd van pas...
En uiteraard betaald met PayPal, dus is nog verzekerd ook :)
Zucht. Wat denk je nou? Je krijgt 99,8% zeker een baksteen, een behuizing met dikke moeren en een USB-stickje of gewoon helemaal niets.

In geval van die laatste 0,2% krijg je de schijven maar zijn ze gestolen. En dat had je voor dit geld ook kunnen weten.

Ik hoop eigenlijk ook dat je gewoon geen cent terugkrijgt van Paypal.

[edit]Ben de kleine lettertjes maar even gaan lezen.
If PayPal determines a Claim in your favour, PayPal will reimburse you the full purchase price of the item and original postage costs only.
En daarna:
PayPal will not reimburse you for the shipping costs you incur to return a SNAD item to the seller or another party PayPal specifies.
SNAD = Significantly Not as Described, waar we hier waarschijnlijk mee te maken krijgen.

Dus wie mag er betalen om een berg rotzooi terug naar China te sturen? Jij!

Maar:
If the seller presents evidence that they delivered the goods to your address, PayPal may find in favour of the seller even if you did not receive the goods.
Als ze een hele harde schijf kunnen neppen dan zal een verzendbonnetje ook nog wel lukken.

[ Voor 39% gewijzigd door Mentalist op 21-11-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

W3ird_N3rd schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:14:
Ik hoop eigenlijk ook dat je gewoon geen cent terugkrijgt van Paypal.
Als ze een hele harde schijf kunnen neppen dan zal een verzendbonnetje ook nog wel lukken.
Heb wel vaker een probleem gehad met een aankoop via PayPal, maar dit is altijd netjes opgelost.
Denk overigens wel dat WD zelf dit erg interessant zal vinden moet het nep zijn..

Overigens wordt een verzendbonnetje vrij lastig voor ze, omdat je hier toch echt moet tekenen voor ontvangst..
En dat is vrij eenvoudig op te vragen bij de betreffende vervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Ik heb een hele boel sarcasme waargenomen toen ik de reactie las van ovhees (hopelijk heb ik gelijk), dus volgens mij kan je rustig slapen W3eird_N3rd. De Paypalkosten zullen in ieder geval niet door hem gaan stijgen.

Toch niet...?

[ Voor 6% gewijzigd door Flow op 21-11-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Nou ja, dat laatste is niet echt het probleem, de goederen zullen wel aankomen. Het punt is alleen dat de kans groot is dat het product niet echt is wat je er van verwacht.

Is het gewoon opportunisme of gewoon naïviteit dat je op zo een aanbieding ingaat, terwijl je aanvoelt dat er iets niet klopt? Toch gaan de HDD's snel de deur uit, want de verkopen staan al op 300+ totaal.
joosthaarman schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:19:
[...]

Ook de gok genomen en heb er 10 besteld... nu hopen dat de douane er niet meer aan de haal gaan..
Het is te hopen voor je dat het originele zijn, anders komt de douane wel bij jou aan de deur. De importeur is namelijk verantwoordelijk als de waren namaak zijn (Bron: hier).

[ Voor 5% gewijzigd door Ex Nunc op 21-11-2011 00:40 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ovhees schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:34:
[...]

Heb wel vaker een probleem gehad met een aankoop via PayPal, maar dit is altijd netjes opgelost.
Denk overigens wel dat WD zelf dit erg interessant zal vinden moet het nep zijn..
Dat zal wel meevallen, de Chinezen plaatsen gewoon een USB stickje in een mogelijk wel genuine behuizing. Of ze printen "WD" op een noname behuizing. Valt hoe dan ook weinig aan te doen, die verkoper is over een paar weken met de noorderzon vertrokken.
Overigens wordt een verzendbonnetje vrij lastig voor ze, omdat je hier toch echt moet tekenen voor ontvangst..
En dat is vrij eenvoudig op te vragen bij de betreffende vervoerder.
Een bonnetje dat ze het hebben verzonden zal wel lukken.

Dan nog, kans is groter dat je wel iets krijgt maar dat het dus een kleine flashdrive is in een grote behuizing. En die rommel mag op jouw kosten terug naar China.
BlackLightning schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:34:
Ik heb een hele boel sarcasme waargenomen toen ik de reactie las van ovhees (hopelijk heb ik gelijk), dus volgens mij kan je rustig slapen W3eird_N3rd. De Paypalkosten zullen in ieder geval niet door hem gaan stijgen.

Toch niet...?
Tot nu toe waren er al 327 sukkels die erin zijn getrapt. Helaas kunnen daar ook zomaar een paar tweakers tussenzitten.
Ex Nunc schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:39:
[...]

Het is te hopen voor je dat het originele zijn, anders komt de douane wel bij jou aan de deur. De importeur is namelijk verantwoordelijk als de waren namaak zijn (Bron: hier).
Klopt. Zo hebben ze zelfs een keer een huismoeder gepakt die Disney-stickers had gekocht op eBay. Kon zij ook niet weten, maar ze kreeg toch een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Al zou er maar 1 van de 5 schijven daadwerkelijk goed werken, dan nog is het een goede deal.
En ik kom wel vaker dingen tegen die extreem goedkoop zijn en toch goed zijn.

Voorbeeldje: akku voor een Nokia N79 kost 30 euro in de winkel.
Zoek eens op eBay en je hebt ze voor 5 euro inklusief verzenden in huis.

Ok, dit is erg goedkoop , maar niet onmogelijk.
Bulk prijzen voor hdd`s waren erg laag een paar weken geleden.
En het kunnen best refurbished schijven zijn, uit de r.m.a van WD
Seagate doet dit namelijk ook.

En mocht het echt nep zijn, dan regelen we dat wel via PayPal.

[ Voor 31% gewijzigd door fordrwd4ever op 21-11-2011 00:54 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ovhees schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:49:
Al zou er maar 1 van de 5 schijven daadwerkelijk goed werken, dan nog is het een goede deal.
Je denkt nog steeds dat je echt schijven gaat krijgen (kans zo goed als nul) die dan ook niet gejat zouden zijn?

Omdat de accu in de winkel zwaar overpriced is. Een kleine Lithium-cel kost geen drol. Laat de behuizing er omheen door een paar Chinezen in elkaar zetten en dat kan prima voor 5 euro ja. Het versturen is ook niet zo duur, weegt maar een paar tientallen grammen.

Zelfde met kabeltjes, dat is in het westen ook een margeproduct.

Je kan niet even een goedkope noname harddisk in elkaar zetten. En harde schijven waren voor de overstroming ook absoluut niet overpriced.
Dit is wel onmogelijk hoor.
Het kost al 20-30 dollar om iets als een externe 3,5" schijf van China naar hier te verschepen. De schijf zelf kan dan dus echt niets kosten.

Toen de prijzen laag waren betaalde je nog steeds €60 voor een losse schijf zonder behuizing. Geen 30! Refurbished? Dan nog gaat er niet zò veel vanaf.
Ik zet 50 euro in dat het nep is of niet aankomt.

Toen ik Goedkope USB stick uit China: bagger of gewoon nep? kocht was dat al een lage prijs, maar dat was misschien nog mogelijk. Maar zelfs dat was nep.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 21-11-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nofi, maar dit is nu precies de reden waarom sommige verzekeringen niet meer te betalen zijn. Iets dat bedoeld is om je te beschermen tegen zaken waar je weinig aan kan doen eindigt als een kunstje om zelf niet meer na te hoeven denken (of te hoeven werken voor iets nieuws in het geval van verzekeringen tegen diefstal of schade). Een erg laakbare praktijk, in mijn ogen en wat mij betreft zijn clausules als niet verzekerd in geval van duidelijke oplichting dan ook terecht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit lijkt me het Chinese WD pakket te gaan worden:
YouTube: zhongshang3689@163.com Western Digital Passport ebay fraud

[ Voor 30% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-11-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:46
Je mag straks je ontvangen fake item eerst gaan terug sturen (met tracking + handtekening!!) naar China voordat paypal uberhaupt een refund doet (als ze dat al doen). Dit kost je al net zoveel als wat je voor die HD betaald hebt...
Oja en het is trouwens ook nog eens tegen de wet om een nep product (terug) te versturen, maar van paypal moet je als je je geld wilt terug zien.

En die chinees gaat dat pakketje dus nooit accepteren of ophalen van het postkantoor en dus komt er nooit een ontvangst bevestiging. En paypal zal bij geen ontvangt simpel weg in jou nadeel beslissen.

En ze vragen je om een document van een third party expert dat kan bewijzen dat het product nep is.

Paypal gaat het je echt niet makkelijk en goedkoop maken om je geld terug te krijgen. Helemaal als ze zien dat dit een overduidelijke scam is.

Veel plezier met de bouten allemaal.

[ Voor 70% gewijzigd door Rutger Mulder op 21-11-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ons wel op de hoogte houden he :))

maar wel een bazenactie van de oplichter vind ik, gewoon gebruik maken van de domheid vd mens (overal boven de 100 euro, maar bij hem 22 euro). hij heeft al meer als 200 verkocht, en dat puur door zn waardering eerst op te krikken met producten onder de euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Let wel even op dat je het niet gaat terugsturen als het duidelijk fake is, dan ben jij nml strafbaar bezig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aceke
  • Laatst online: 17-09 11:10
duidelijk fake, best dat je nu een case maakt en zegt dat je het niet moet hebben, en als hij het toch verstuurd dan weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn geen refurbished...je hebt zelfs geen moeite gedaan om de advertentie te lezen...
een van de grote inkomsten voor veel bedrijven zijn de nevenverkopen.
bij schoenen praten ze je schoensmeer van 10 euro aan (nog geen 1 euro bij action).
bij een tv gold plated turbo super hdmi kabels a 50 euro.
bij een telecom zaak een hoesje a 20 euro.

de originele accu zal wellicht iets beter van kwaliteit zijn maar 5 euro voor een accu is dood normaal, zelfs nog duur op ebay.

de 2 tb kwam nooit onder de 50 euro extern en nu opeens van een goed merk voor 30 dollar terwijl de prijzen nu vaak verdubbeld zijn...

heb op ebay de ad als frauduleus aangegeven en ff gelinkt naar dit topic.
ik mag hopen dat ze moeite doen om dit te gebruiken om niet te vergoeden.

koopbescherming kan alleen als mensen er geen misbruik van maken.
zo heb ik een keer een paar sneakers gekocht.
de adverteerder had in den beginnen ook echt een 30 tal geleverd om goede refs te krijgen.
daarna verzond die niks meer en heel wat mensen waaronder ik waren de dupe.

ik heb een klacht geopend en zonder gezeik kreeg ik meteen mijn geld terug en een bericht dat de verkoper idd fraudeerde.
maar goed door sukkels hier moeten we straks 5 voddige bewijzen indienen en aantonen dat het er niet uit zag als een scam...bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb ook de advertentie doorgegeven aan EBay als verdacht.
Als de verkoper geen goed verhaal kan leveren aan hun, dan wordt hij toch gewoon gekicked.

En mocht het toch geen nep zijn, dan heb ik de eerste jaren geen hdd`s meer nodig.

to be contined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:28
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:13:
[...]

....ik mag hopen dat ze moeite doen om dit te gebruiken om niet te vergoeden.
Je bent net zo slecht als die verkoper,Paypal maakt maar al te graag reclame met kopersbescherming dus dan moeten zo ook niet zeuren.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Dat doen ze ook niet.

Heb een keer een motorblok van een brommer gekocht bij EBay.
Niks mis mee, maar na 2 weken brak de kickstartas doormidden.

Kontakt met de verkoper opgenomen.
Ik wilde alleen een nieuwe as bestellen. maar totaal geen reaktie gekregen van de verkoper

Claim gemaakt en zonder problemen de aankoopprijs vergoed gekregen.
Ze wilden alleen de e-mails hebben die ik naar de verkoper verstuurd had.

En nee, ik hoefde niets terug te sturen(met een gewicht van 30 kilo wordt dat ook wat duur...)

[ Voor 9% gewijzigd door fordrwd4ever op 21-11-2011 10:54 . Reden: tiepvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
De Medion 2TB usb3 schijf vanaf woensdag nu ook in ALDI België:)
Ik ga er alvast ééntje halen woensdag morgen.
Maakt niet veel uit welke disk er in zit maar heb dringend storage nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Laatst online: 14-03-2024
Vandaag na bijna 2 weken wachten door MediaMarkt gebeld dat ze de 2TB Buffalo NAS van 130 euro voor onbepaalde tijd niet kunnen leveren. Lekker handig, adverteren dat ze ze hebben en vervolgens niet leveren.

Woensdag dan ook maar naar de Aldi gaan om die Medion HDD te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
Is er niet al eerder een externe Aldi-Medion HDD van 2 TB met USB 3.0 aansluiting verkocht? Dan zou er dezelfde HDD in kunnen zitten. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
En welke was dat ? Ik laat woensdag ook wel iets weten ga deze sowieso toch uit de behuizing slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 18:15
Louise525 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:26:
Is er niet al eerder een externe Aldi-Medion HDD van 2 TB met USB 3.0 aansluiting verkocht? Dan zou er dezelfde HDD in kunnen zitten. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Is er iemand op het forum die de schijf toen gekocht heeft (in nederland) en kan bevestigen welk model van schijf er nu uiteindelijk in zat?

Want ik wil deze aanbieding ook wel gaan halen eventueel afhankelijk van het model dat erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
Zelfs al is het een traag model het blijft 2TB voor een spotprijs :)
Maar ben ook wel benieuwd naar het model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik heb nog ff op google gekeken, en ik kwam dit tegen bij de comments op: http://nl.hardware.info/r...schijven-review-conclusie
...
We hadden bij aldi laatst 2TB USB3 schijven van medion (Zit Seagate Barracudda in) voor 84,99!!! Mooi zwart design, en erg snel (heb er 3 gekocht)
...
Dus dan zou ik denken dat er bijvoorbeeld deze schijf in zou kunnen zitten: pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB

Deze heeft namelijk ook 64MB cache, wat vermeld word bij de specificaties op Aldi.nl

Als ik op de site van Medion bekijk kan ik geen 2TB model externe hardeschijf vinden, maar wel een 1,5TB: http://www.medion.com/nl/...?category=external_hdd_46
quote: Specificaties 1,5TB Model
USB 3.0, 1,5 TB opslagruimte, 64 MB cache, overdracht snelheid max. 6 GBit / sec., 5.900 RPM, compatible met USB 2.0/1.1 aansluiting
En hierbij word ook 5900RPM genoemd, alleen Seagate heeft schijven met 5900RPM.

Dus het zou dus goed kunnen zijn dat het een Seagate Barracuda 2TB betreft, kan dat natuurlijk niet garanderen. Ik ga zelf ook hopelijk een aantal schijfjes halen (als ze er nog zijn :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
En hierbij word ook 5900RPM genoemd, alleen Seagate heeft schijven met 5900RPM.

Dus het zou dus goed kunnen zijn dat het een Seagate Barracuda 2TB betreft, kan dat natuurlijk niet garanderen. Ik ga zelf ook hopelijk een aantal schijfjes halen (als ze er nog zijn :P ).
Het ziet er naar uit dat die schijfjes woensdag snel uitverkocht zullen zijn.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het is dat ik er een tweetal moet hebben als externe disk, maar als het idd Barracuda Greens zijn hoef ik ze voor interne opslag niet. Overigens is er met de oudere Barracuda LP's niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Tip, er staan nog 2 freecom xs 2 tb usb 3.0 schijven van coolblue op marktplaats. Zijn ex-demo modellen met nog gewoon garantie, en wat ik kon vinden zitten er samsung f4 spinpoint schijven in. Ik heb er één voor 71 gekocht, er staat er nog 1 voor 82 en 87 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Wat doen jullie nu eigenlijk met AL die extra schijven? Van die 2TB die ik er laatst ingezet heb hier heb ik nog maar 350GB in gebruik, en allemaal data dat zo te her downloaden valt. :)

En m'n persoonlijke data (eigen video/foto's/persoonlijke data) is amper 150GB totaal.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Snowwie schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:38:
Wat doen jullie nu eigenlijk met AL die extra schijven? Van die 2TB die ik er laatst ingezet heb hier heb ik nog maar 350GB in gebruik, en allemaal data dat zo te her downloaden valt. :)

En m'n persoonlijke data (eigen video/foto's/persoonlijke data) is amper 150GB totaal.
Als je wat doet met (Full) HD films heb je het zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

rene2870 schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:24:
Tip, er staan nog 2 freecom xs 2 tb usb 3.0 schijven van coolblue op marktplaats. Zijn ex-demo modellen met nog gewoon garantie, en wat ik kon vinden zitten er samsung f4 spinpoint schijven in. Ik heb er één voor 71 gekocht, er staat er nog 1 voor 82 en 87 dacht ik.
Dank je voor de tip rene.
De verschillen zijn:
€ 71 11 maanden garantie, Doos: Ja, Compleet: Ja, Staat: krassen op de behuizing
€ 75 20 maanden garantie, USB 2.0 versie, Doos:nee bubbelzak, Compleet: Nee, harde schijf en ac,lader, Staat: krasjes
€ 87 12 maanden garantie, Doos : Ja, Compleet : Ja, Staat : ZGAN

Volgens mij is laatste verkoopprijs: € 99, als je een nieuwe wilt hebben.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.