Roel1966 schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:14:
Ik vind persoonlijk dat wanneer mensen opeens prive op V&A harddisks te koop gaan aanbieden tegen veel hogere prijzen dat is echt wel misbruik van de situatie maken is. Eigenlijk vind ik ook dat Tweakers hier tegen op moet treden en dit gewoon valse handel is en daarbij, hoe kan je het verantwoorden als de bon erbij zit.
Dus mede-tweakers wees gewaarschuwd voor V&A en vraag om de bon en wanneer dan een abnormale prijs gevraagd word dan absoluut niet kopen. Net aan dit soort praktijken gaat ook onze economie kapot door van die winstjagers en dat domme verhaal dat wij als consumenten voor de goedkoopste kiezen pfff.
Laten we wel wezen dat de webshops echt wel meer dan genoeg winst maken en zoals al iemand schreef zien de Thaiwanezen hier echt niks van. Die zitten alleen met een boel ellende daar en hier in NL word er ook nog eens vies misbruik van gemaakt.
Excuses voor de harde taal nu maar ik kan mij gruwelijk aan dit soort dingen ergeren.
dat noemen ze handel. we hebben het hier nog steeds over luxe goederen en niet over brood.
en waarom niet kopen?
als consument heb je 3 keuzes:
1) niet kopen of koop uitstellen
2) via een webshop kopen voor bedrag x
3)kopen via particulier voor bedrag x-y (waarbij y een paar tientjes onder de marktwaarde zal zitten).
en dat domme verhaal dat wij het goedkoopste kiezen is gewoon waar. waarom denk je dat in elektronicaland zoveel bedrijven kapot zijn gegaan of overgenomen de laatste tijd?
omdat de klant zo trouw is en voor zijn band met de winkel een paar tientjes meer betaald?
hoe fucking hypocriet kun je het krijgen.
de webshops hebben nu een melkkoe en dat zijn de harddisks.
normaliter zijn de winstmarges hierop klein net als op de rest van de producten.
en wat denk je dat de thaiwanezen doen als ze weer normale productie draaien?
dat van de een op de andere dag de schijven weer op het normale prijsniveau zijn?
Of denk je dat ze met stapjes de prijs weer verlagen waarbij ze een enorme winst pakken in zeg een jaar tijd?
het ideaal wat jij aanhangt kun je alleen nog vinden in strikt communistische landen.
en dat zijn er tegenwoordig weinig...