Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427208

en die max 2 per klant regeling.

alsof de MM het uitmaakt of je met 2 of 20 schijven de deur uit loopt.
ook goed te controleren met 10 kassa's :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PilatuS schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:25:
[...]

Je weet niet hoelang dit deze prijzen zo blijven. Misschien is het over 2 maanden weer normaal. Het is ook mogelijk dat het een jaar duurt. Als je de schijven niet nodig hebt kan je ze altijd nog verkopen, of zelfs over 1 maand met winst verkopen.

Ook doen een hoop mensen steeds meer met HD video, dan gaan de TB's hard.
Bedoel je downloaden of vakantiefoto's? Volgens mij komt het eerste het meeste voor, maar om dan alles te bewaren. Als ik iets gezien heb kan het weer weg, ik zie het downloaden meer als vervanging van een videotheek denk ik dan als vervanging van een DVD-rek.

Foto's kun je nu trouwens ook ongelimiteerd backuppen in Google+, dat vind ik wel ideaal. Dan is de harddisk in mijn PC, laptop en mediaplayer wel genoeg verder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Wat lullig voor die Thai : eerst overstromen ze en dan moeten ze ook nog meer betalen voor hun harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:45:
[...]

Bedoel je downloaden of vakantiefoto's? Volgens mij komt het eerste het meeste voor, maar om dan alles te bewaren. Als ik iets gezien heb kan het weer weg, ik zie het downloaden meer als vervanging van een videotheek denk ik dan als vervanging van een DVD-rek.

Foto's kun je nu trouwens ook ongelimiteerd backuppen in Google+, dat vind ik wel ideaal. Dan is de harddisk in mijn PC, laptop en mediaplayer wel genoeg verder.
ook in raw formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Voor de mensen die in de buurt van Breda wonen en nog op zoek zijn naar een voordelige externe 2TB WD schijf moeten maar snel naar de Mycom Breda gaan. Daar hebben ze een verbouwingsopening actie waarbij je 30 euro korting krijgt op de Samsung M3 Station USB 3.0 2TB, dus nu voor 69,99 ipv 99,99! Ik heb er in ieder geval eentje kunnen kopen (was van plan de Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB te halen). De aanbieding is alleen nog t/m vandaag geldig en max 1 per klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Straks meer even pricewatch: LaCie Rikiki USB 3.0 750GB Aluminium kopen voor €59,- bij de MM hier. Lijkt mij een super deal vergeleken met de andere HDD's en vooral nu de prijzen gaan stijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 05-11-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 02:55
Marzman schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:45:
[...]

niet iedereen vertrouwd google en andere clouddiensten, ik heb me eigen cloud, en daarvoor zijn HDD's Nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En dan krijg je brand of een diefstal? Lijkt me handig een kopie op een andere locatie te hebben, dat zou een cloud kunnen zijn, bijvoorbeeld je eigen cloud in een datacenter maar als je daar geld voor hebt dan maken de gestegen harddiskprijzen ook niet zo veel uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel echt belangrijke bestanden moet je goed backuppen?
ik heb een keer 10 GB aan filmpjes en foto's die ik niet kwijt wil.
zal met mijn dslr straks wat meer worden maar in principe kan ik de rest gewoon downloaden :P

heb ervan 6 back-ups op 3 locaties :P :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik had laatst een medewerker in een winkel gesproken en die vertelde mij dat hij dus 2 externe hdd's heeft voor dezelfde backup en dan nog 2 backups ergens op het Internet. Sommige mensen kunnen echt overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Licht er aan wat er op staat. Over het algemeen is het aan te bevelen om 1 'lokale' backup te hebben (dagelijks/wekelijks) en 1 off-site (wekelijks/maandelijks) voor als het gebouw afbrand. Als het bedrijfskritische informatie is wil je er gewoon meteen weer bij kunnen en er zeker van zijn dat je het niet kwijt raakt.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:35:
Ik had laatst een medewerker in een winkel gesproken en die vertelde mij dat hij dus 2 externe hdd's heeft voor dezelfde backup en dan nog 2 backups ergens op het Internet. Sommige mensen kunnen echt overdrijven.
Ook ik heb mijn data op 2 externe HDD's. De reden hiervoor is dat als de orginele of backup disk crashed de data nog maar op 1 plek staat (Bij de data op 1 externe HDD backuppen). Door het op 2 externe schijven te hebben staat de data altijd op 2 plekken als een schijf crashed. Misschien wat overdreven maar schijven kosten tot 1 maand terug helemaal niets. Die 65 euro voor een 2TB extrene HDD vind ik het geld waard voor wat extra zekerheid. Om het dan ook nog op 2 plekken op internet te zetten is wel wat overdreven inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:35:
Sorry, maar als je een bedrijf runt vind ik hooguit 300 euro absoluut geen gekkigheid. Weet je wat het kost als je zelfs maar één dag niet open kunt, zelfs bij relatief kleine bedrijven?

Zelfs als freelancer vind ik zoiets nog best te verantwoorden. Privé probeer ik al één lokale backup en één offsite backup te doen, al moet ik daar nog even steviger achteraan.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 05-11-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 17:42

miekol

erm

Kun je bij externe HD's met case deze er altijd uit slopen? Zit nooit de SATA vastgebakken aan de schijf oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
miekol schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:02:
Kun je bij externe HD's met case deze er altijd uit slopen? Zit nooit de SATA vastgebakken aan de schijf oid?
Bij sommige 2,5" HDD's is het SATA en USB gedeelte één geheel. Bij 3,5" schijven heb ik dat nog nooit gezien en is het voor zover ik weet altijd mogelijk de schijf eruit te halen en normaal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik zie bv bij techdata ed nu zelfs dat alle courante schijven niet meer orderbaar zijn, laat staan tegen welke prijs alle producten zijn gewoon uit hun systeem. Lopende orders zijn gecancelled met vaak als reden EOL.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
Marzman schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:09:
En dan krijg je brand of een diefstal? Lijkt me handig een kopie op een andere locatie te hebben, dat zou een cloud kunnen zijn, bijvoorbeeld je eigen cloud in een datacenter maar als je daar geld voor hebt dan maken de gestegen harddiskprijzen ook niet zo veel uit.
er is een kopie/backup op een externe plaats. is niet altijd up to date(meestal 1 maand achter). een offsite offline backup.

en met cloud bedoel ik dus dat me pc/server toegankelijk is via het internet

[ Voor 8% gewijzigd door swifty_DK op 05-11-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:56:
[...]

Sorry, maar als je een bedrijf runt vind ik hooguit 300 euro absoluut geen gekkigheid. Weet je wat het kost als je zelfs maar één dag niet open kunt, zelfs bij relatief kleine bedrijven?

Zelfs als freelancer vind ik zoiets nog best te verantwoorden. Privé probeer ik al één lokale backup en één offsite backup te doen, al moet ik daar nog even steviger achteraan.
Ik had het dus over een medewerker (geen eigenaar), misschien had ik het duidelijker moeten zeggen. Deze persoon had het gewoon over foto's, video's e.d. van zijn familie etc. Voor zoiets lijkt mij het overdreven. Als je zelf een bedrijf hebt is het nog acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

PilatuS schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:09:
[...]

Bij sommige 2,5" HDD's is het SATA en USB gedeelte één geheel. Bij 3,5" schijven heb ik dat nog nooit gezien en is het voor zover ik weet altijd mogelijk de schijf eruit te halen en normaal te gebruiken.
Mooi. Dan ga ik morgen eens kijken bij de MM/BCC e.d. in Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, beetje absurde prijsverhogingen nu... heb bij Informatique (mijn vaste leverancier) drie weken geleden (17 oktober) 5 schijven (Samsung EcoGreen 2 TB, deze disk) besteld. Vier voor in mijn NAS, de vijfde als spare.

Toen betaalde ik 69 euro per stuk, ik zie nu dat binnen 3 weken die disk opeens 213 euro (!) per stuk kost... bizar! Ben er net op tijd bijgeweest kennelijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:33:
Hmm, beetje absurde prijsverhogingen nu... heb bij Informatique (mijn vaste leverancier) drie weken geleden (17 oktober) 5 schijven (Samsung EcoGreen 2 TB, deze disk) besteld. Vier voor in mijn NAS, de vijfde als spare.

Toen betaalde ik 69 euro per stuk, ik zie nu dat binnen 3 weken die disk opeens 213 euro (!) per stuk kost... bizar! Ben er net op tijd bijgeweest kennelijk...
in hoeverre zijn die prijzen realistisch?
kan het niet zijn dat de voorraadbeheer een rommeltje is bij de leverancier en de prijzen automatische extreem hoog worden om daarna (handmatig) weer bijgesteld te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01-2024
Gster bij de Media Markt nog 2x2TB WD Caviar Greens gehaald a €99,- ps voor mijn HTPC/Server.
Op de verpakking en sticker stond type: WDBAAY0020HNC. Er zitten op een of andere manier echter WD20EARX schijven in de doos! Maakte mij weinig uit want dat waren de schijven dit ik er eigenlijk in wilde hebben.
Tevens daar een Iomega 2TB USB3.0 externe harddrive voor €129,-.
Hiermee kosten deze drie schijven mij €327,-. Zelfde setje schijven bij de goedkoopste shops uit pricewatch kost €560,-. Scheelt dus een behoorlijke smak geld!
Het lijkt dus momenteel zo dat je beter bij je lokale grote electronicawinkel kunt kijken. Zo lagen er bijvoorbeeld bij de media markt (nee, heb geen aandelen ofzo en werk er ook niet) ook nog verschillende Samsung G3 2TB externe harde schijven voor €77,- hier zit volgens mij een samsung spinpoint F3 in. Ook nog een prima schijf dus voor €77,- dus een externe schijf openmaken lijkt stukken goedkoper.
Hoop echter wel dat de prijs snel weer wat gaat dalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
wildhagen schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:33:

Gekke is dat Samsung geen HDD fabrieken in Thailand heeft, maar ondertussen wel onbetaalbare harde schijven heeft. Dus je zou zeggen dat Samsung wellicht onderdelen in Thailand betrekt of iedereen ineens Samsung schijven bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 18:03
rogierius schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:34:
[...]

Gekke is dat Samsung geen HDD fabrieken in Thailand heeft, maar ondertussen wel onbetaalbare harde schijven heeft. Dus je zou zeggen dat Samsung wellicht onderdelen in Thailand betrekt of iedereen ineens Samsung schijven besteld.
Dat laatste zou zo maar eens het geval kunnen zijn inderdaad. Hoe dan ook het begint extreme vormen aan te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Koenoe op 06-11-2011 14:45 . Reden: beter lezen Koenoe ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:32

jjwa

CZ3 tentmuis

En is er gewoon een harddisk schaarste. Als ik 300 harddisks nodig heb (ik bouw 300 systemen voor een klant bijvoorbeeld), en de schijven van bedrijf 1, 2 en 3 zijn niet verkrijgbaar, ga ik naar bedrijf 4. Zoals Samsung. Die daardoor ook gevraagd zal worden veel meer te leveren dan ze kunnen fabriceren, of ze nou zelf wel of geen last hebben van de overstroming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rogierius schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:34:
[...]

Gekke is dat Samsung geen HDD fabrieken in Thailand heeft, maar ondertussen wel onbetaalbare harde schijven heeft. Dus je zou zeggen dat Samsung wellicht onderdelen in Thailand betrekt of iedereen ineens Samsung schijven besteld.
Als andere fabrikanten door hun voorraden heen raken worden Samsung schijven ook duurder omdat ze ook makkelijker door hun vooraden heen raken (meer vraag voor Samsung schijven want de andere schijven zjin al op)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:41

TMV

Where did that damn icon go?!?

Was net bij de Dixons in Apeldoorn waar ze nog Freecom Harddrive XS 2TB's hadden voor €79,99. Twee meegenomen en er blijken Samsung F4EG schijven in te zitten. Kan ik toch nog een Synology kopen binnenkort :p

Edit: de prijs op het kaartje was €79,99 maar aan de kassa was het opeens €99,99. Het geheel wel voor de oude prijs meegekregen.

[ Voor 24% gewijzigd door TMV op 06-11-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik ben in de MM Rotterdam maar voor een Buffalon Linkstation Duo met 2x2TB gegaan voor 249,- euro. Bijna gratis NAS erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:31
Mijn god wat zijn die dingen onwijs hard aan het klimmen zeg:S Heb een tijd terug nog een mooie WD Green 2TB gekocht voor 60 euries...dat nu bijna 140 euro:S

Hoop dat ze daar opschieten met dwijlen en de prijs snel weer een beetje normaal word...anders komt die nas er nooit:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

15 oktober bij Alternate nog 4x 2TB Refurbished harddisk SATA € 49,99 gehaald. Type: Western Digital WD20EARX (Bulk, SATA 600, Caviar Green). Nu prijs: €. 237,90. Dat is een factor 5,6 duurder. En dat in 2 en half week.

Maar heb het vermoeden dat leveranciers zoals Alternate bestaande voorraden gewoon verkopen voor de nieuwe prijzen om mee te liften van de winst. Gezien de winstmarges maken ze op bestaande voorraad gewoon 400% marge. Zal goed zijn voor de jaarcijfers.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

_Arthur

blub

Wim-Bart schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:07:
Maar heb het vermoeden dat leveranciers zoals Alternate bestaande voorraden gewoon verkopen voor de nieuwe prijzen om mee te liften van de winst. Gezien de winstmarges maken ze op bestaande voorraad gewoon 400% marge. Zal goed zijn voor de jaarcijfers.
Dat doen ze zeer zeker.

Alleen wanneer hun bestaande voorraad op is, zullen ze relatief duur moeten inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

15 oktober bij Alternate nog 4x 2TB Refurbished harddisk SATA € 49,99 gehaald. Type: Western Digital WD20EARX (Bulk, SATA 600, Caviar Green). Nu prijs: €. 237,90. Dat is een factor 5,6 duurder. En dat in 2 en half week.

Kun je het raar vinden dan?
jaren concurreren ze met elkaar om de laagste prijzen.
pakken ze een paar euro per schijfje winst.
de klant blijft echt niet trouw als die elders voor 5 euro dezelfde schijf kan krijgen.

ze zijn wel hemelaa gestoord als ze hun oude voorraad voor de oude prijs gaan verkopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
De fabrikant krijgt niets te zien van deze woekerwinst. Deze extra winst verdwijnt in de boeken van de leveranciers. Kijk maar eens naar de fabricagedatum op de schijven, die liggen ver van voor de overstroming.
Er wordt momenteel gewoon misbruik gemaakt van de situatie in Thailand. De Thais zien niets van dat geld.
Bovendien staat weliswaar de hoofdfabriek in Thailand (WD) maar ze hebben ook fabrieken in Maleisie, Singapore en China.
Ik heb zelf mijn Nas ambitie voorlopig op ijs gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo is het misbruik dan?
maakten de consumenten geen "misbruik" door bedrijven in systemen als de prijswatch tegen elkaar uit te spelen.
als je niet in de top 5 van de prijswatch staat dan zullen er weinig tweakers zijn die er bestellen.
onze loyaliteit aan een bedrijf eindigd wanneer we een paar euro kunnen besparen.
Nu hebben bedrijven een flinke stock omdat kieskeurige klanten binnen 24 uur hun product willen hebben opmdat ze anders naar de concurrent gaan.
Ik weet niet hoe "edel" jullie als verkoper zijn maar als jij een uniek exemplaar van iets hebt waarvoor je een maand geleden 50 euro hebt betaald. verkoop je dat dan verder aan iemand die 70 euro biedt of iemand die er 200 voor over heeft?

ik snap de vervelende situatie maar ik snap ook dat bedrijven een leuke kerstbonus willen verdienen :+

en als die prijzen nog harder stijgen dan gooi ik mijn 2x2tb wd's ook in de verkoop :+
(en dan niet voor 80 euro ps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
dan heb ik ook nog wel 2 Samsung F4EG's van 2tb in de verkoop (ook niet voor 80 euro ps) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 00:13
Marzman schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:54:
[...]

Als andere fabrikanten door hun voorraden heen raken worden Samsung schijven ook duurder omdat ze ook makkelijker door hun vooraden heen raken (meer vraag voor Samsung schijven want de andere schijven zjin al op)
En de voorraad van Samsung gaat helemaal hard omdat Seagate de HDD divisie van Samsung heeft overgenomen, waardoor de productie van Samsung branded schijven op een heel laag pitje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik vind persoonlijk dat wanneer mensen opeens prive op V&A harddisks te koop gaan aanbieden tegen veel hogere prijzen dat is echt wel misbruik van de situatie maken is. Eigenlijk vind ik ook dat Tweakers hier tegen op moet treden en dit gewoon valse handel is en daarbij, hoe kan je het verantwoorden als de bon erbij zit.

Dus mede-tweakers wees gewaarschuwd voor V&A en vraag om de bon en wanneer dan een abnormale prijs gevraagd word dan absoluut niet kopen. Net aan dit soort praktijken gaat ook onze economie kapot door van die winstjagers en dat domme verhaal dat wij als consumenten voor de goedkoopste kiezen pfff.

Laten we wel wezen dat de webshops echt wel meer dan genoeg winst maken en zoals al iemand schreef zien de Thaiwanezen hier echt niks van. Die zitten alleen met een boel ellende daar en hier in NL word er ook nog eens vies misbruik van gemaakt.

Excuses voor de harde taal nu maar ik kan mij gruwelijk aan dit soort dingen ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Roel1966 schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:14:
Ik vind persoonlijk dat wanneer mensen opeens prive op V&A harddisks te koop gaan aanbieden tegen veel hogere prijzen dat is echt wel misbruik van de situatie maken is. Eigenlijk vind ik ook dat Tweakers hier tegen op moet treden en dit gewoon valse handel is en daarbij, hoe kan je het verantwoorden als de bon erbij zit.

Dus mede-tweakers wees gewaarschuwd voor V&A en vraag om de bon en wanneer dan een abnormale prijs gevraagd word dan absoluut niet kopen. Net aan dit soort praktijken gaat ook onze economie kapot door van die winstjagers en dat domme verhaal dat wij als consumenten voor de goedkoopste kiezen pfff.

Laten we wel wezen dat de webshops echt wel meer dan genoeg winst maken en zoals al iemand schreef zien de Thaiwanezen hier echt niks van. Die zitten alleen met een boel ellende daar en hier in NL word er ook nog eens vies misbruik van gemaakt.

Excuses voor de harde taal nu maar ik kan mij gruwelijk aan dit soort dingen ergeren.
Wij hebben toch zelf de keus of we wel of niet de schijven van zo iemand kopen?
En als iemand die schijven voor die prijzen koopt, heeft die dat er blijkbaar voor over...

Het is jammer dan de prijzen zo hoog zijn, in het algemeen, maar die V&A aanbieders reageren gewoon op de vraag, en creëren meer aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Hitachi Harddisk 3.5" 3TB, SATA600, 7200rpm, 0F12450 € 194.50 en nu voor € 420,-..
levertijd onbekend.( dat werd mij via de telefoon verteld)maar op tweaker staat levering binnen 3 dagen
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000, 3TB

op de site 4launch staat er dood leuk https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-104045 dat hij binnen 5 dagen geleverd kan worden

geloof er niks van. mijn order ga ik echt niet cancellen hoor.
Is er mogelijkheid om hun te dwingen de HD gewoon te leveren. ;( ( want is een grote bestelling van pc onderdelen)
Stukje van de mail :

en een Hitachi Harddisk 3.5" 3TB, SATA600, 7200rpm, 0F12450 in bestelling staan. Helaas is de verwachte leverdatum voor dit artikel op het moment van schrijven onbekend. :X

4launch heeft zijn voorraad indicatie toch altijd orde omdat dit gekoppeld is aan de leverancier?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 08-11-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 07:20
Blijkbaar een gevalletje van wie heeft de langste adem. Ik wens je succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat noemen ze handel. we hebben het hier nog steeds over luxe goederen en niet over brood.
en waarom niet kopen?
als consument heb je 3 keuzes:
1) niet kopen of koop uitstellen
2) via een webshop kopen voor bedrag x
3)kopen via particulier voor bedrag x-y (waarbij y een paar tientjes onder de marktwaarde zal zitten).

en dat domme verhaal dat wij het goedkoopste kiezen is gewoon waar. waarom denk je dat in elektronicaland zoveel bedrijven kapot zijn gegaan of overgenomen de laatste tijd?
omdat de klant zo trouw is en voor zijn band met de winkel een paar tientjes meer betaald?
hoe fucking hypocriet kun je het krijgen.

de webshops hebben nu een melkkoe en dat zijn de harddisks.
normaliter zijn de winstmarges hierop klein net als op de rest van de producten.

en wat denk je dat de thaiwanezen doen als ze weer normale productie draaien?
dat van de een op de andere dag de schijven weer op het normale prijsniveau zijn?
Of denk je dat ze met stapjes de prijs weer verlagen waarbij ze een enorme winst pakken in zeg een jaar tijd?

:F

het ideaal wat jij aanhangt kun je alleen nog vinden in strikt communistische landen.
en dat zijn er tegenwoordig weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Iedereen blijft maar zeggen dat de webshops nu HDs als melkkoeien hebben, maar de eerste webshop met meer dan een week voorraad moet ik nog vinden en in dit topic hebben meerdere mensen al aangegeven dat de prijzen bij de leveranciers net zo hard gestegen zijn.

Ik denk dat helemaal niemand hier een slag uit gaat slaan. Uiteindelijk komt de prijsverhoging bij de fabrikanten zelf vandaan, en zij hebben extreme onvoorziene kosten om alle fabrieken weer aan de praat te krijgen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Gisteren nog bij afuture een 2tb schijf van wd gekocht voor 80 euro oid. Was eergisteren nog 190 euro :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 14:50
Als ze hun voorraad op peil willen houden, kopen ze tegelijkertijd schijven in voor de nieuwe prijzen, dus ze maken niet meer winst dan vroeger. Het is net als de goudprijs: het maakt niet uit wanneer het gedolven is, de prijs is hetzelfde. Als de inkoopprijzen dalen, worden de duur ingekochte schijven ook niet voor de oude hoge prijs verkocht, want dan zouden degenen met de grootste voorraad er mee blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 07:20

WTF?!? Jij stemt zeker op SP? :-(

Marktwerking werkt 2 kanten op en dit is de kant die sommige mensen liever niet zien. Zoals franksetank al aangeeft heb je verschillende opties als je op zoek bent naar hardeschijven. Ik probeer het zelf gewoon nog even uit te zingen met de schijven die ik heb. Voor mij zijn de huidige prijzen te hoog en zal ze ook niet voor die prijs gaan aanschaffen. Kwestie van vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02

Wallie

Herr

Ja euh, da's toch gewoon vraag en aanbod verhaal? Wacht anders een paar maanden, is het weer over.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
...
Je moet niks kopen, is de prijs je te hoog, laat je het toch zitten?
De bon is vooral handig voor de garantie. (in mijn geval)

En net zoals hierboven wordt vermeld, dit is geen misbruik, maar inspelen op de markt.
Of de verkoper daar winst op maakt, is dat toch lekker voor de verkoper?

Ik zet misschien binnenkort mijn Samsung F4EG's ook wel te koop. (inspelen op de vraag)
En die zet ik niet te koop voor minder dan dat ik ervoor heb betaald, dankzij de vrije markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 05-06 05:15
Dit gebeurd gewoon bij Hardware.
Bij Geheugen is dit ook al enkele keren gebeurd en ook bij CPU's kan het zo zijn dat je em koopt en de prijs de dag erna 40% lager is.
Dat heet marktwerking en als je dat niet snapt ben je geen tweaker (die zijn dit gewend) en snap je gewoon marktwerking niet en raad ik je aan te verhuizen naar Noord-Korea

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Om maar even af te wijken van het ´Kapitalisme - les 1' onderwerp, weer nieuws dat direct te maken heeft met de harddisk schaarste vanuit Thailand :).
http://www.xbitlabs.com/n...d_Drives_in_Thailand.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik zit te twijfelen of ik nu nog even een 2TB externe schijf moet halen. Want als de prijzen nog verder stijgen dan heb ik straks echt een schijf nodig en is de prijs nog hoger :/. Helaas woon ik er dichtbij een MM of Saturn.
Anoniem: 290112 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:11:
Gisteren nog bij afuture een 2tb schijf van wd gekocht voor 80 euro oid. Was eergisteren nog 190 euro :s
Fysiek in de winkel of online?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 08-11-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Vervolg van mij 4 launch mailtje krijg ik als antwoord:
Beste,

Deze kan geleverd worden voor een prijs van 420 euro bij een externe partij, voor u staat deze ergens anders in bestelling en wachten wij nog op de leveracier.

:? maar de voorraad indicatie was toch gekoppeld aan de leverancier en niet aan externe partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Blij dat ik mn HDD eerder heb gekocht :D, heb m nu voor 36,50 ipv 100 Euro!!!. WD caviar blue 500 gb.
En hopelijk gaan die SSD's hierdoor omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

megadoom schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:43:
Blij dat ik mn HDD eerder heb gekocht :D, heb m nu voor 36,50 ipv 100 Euro!!!. WD caviar blue 500 gb.
En hopelijk gaan die SSD's hierdoor omlaag
Dat laatste denk ik dus niet, er komt meer vraag naar SSD's op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 09:40
Iemand enig idee hoe lang deze hoge prijzen gaan aanhouden?
Zat er net over te denken een schijfje erbij te kopen, maar meer dan 100 euro voor een schijf die eerst rond de 40 was is wel een beetje overdreven. Dan wacht ik nog wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mijn glazenbol nog 21,6 dagen en 14 uur. Maar die heeft wel vaker dingen mis...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hehe, was meer de vraag of iemand toevallig iets van een persbericht heeft opgepikt. Het hoeft niet op de dag precies te zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TheTMC schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:13:
Hehe, was meer de vraag of iemand toevallig iets van een persbericht heeft opgepikt. Het hoeft niet op de dag precies te zijn hoor ;)
Hier kan niemand een antwoord op geven. Het hangt allemaal af van vraag een aanbod. Op dit monent is de vraag hoog en het aanbod laag. Het kan zijn dat de prijzen over 1 maand weer normaal zijn. Ik verwacht echter dat het nog minimaal 3 maanden duurt. Als het nog 8 maanden duurt verbaast mij dat ook niets. De WD fabriek in Thailand produceert nog steeds helemaal niets en dat zal ook nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken.
Maar goed, dan doe ik het nog wel even met de schijven die ik nu heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-05 08:59
Ondertussen komen mijn schijven steeds voller te zitten, maar ik weiger het dubbele te betalen als 1 maand geleden dus het wordt weer opschonen... En inderdaad, het is wel 'vies' dat fabrikanten die helemaal niet getroffen zijn ook hun prijzen met dezelfde grootheden omhoog gooien, een gedeelte kan ik wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Kainda schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
Ondertussen komen mijn schijven steeds voller te zitten, maar ik weiger het dubbele te betalen als 1 maand geleden dus het wordt weer opschonen... En inderdaad, het is wel 'vies' dat fabrikanten die helemaal niet getroffen zijn ook hun prijzen met dezelfde grootheden omhoog gooien, een gedeelte kan ik wel begrijpen.
Dat is niet 'vies', dat is handel. Waarom zou je als bedrijf je schijf voor 50euro verkopen, als je er ook meer dan 100 voor kan vangen? 't Is een bedrijf, geen instelling zonder winstoogmerk.
Het is ook juist de reden waarom schijven zo goedkoop waren: concurrentie, veel aanbod en weinig vraag. Toen hoorde je ook niemand klagen over die 'vieze' consumenten die niet genoeg kochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04 16:00
Ik werd laatst gewezen op de prijsstijging, en schrik hier toch wel van.
Normaal kocht ik eens per half jaar een schijfje erbij, ze worden steeds groter en "koste" steeds minder, tot nu dan.
Ik denk dat er voorlopig niks anders op zit dan gigantisch te gaan opschonen, ik denk dat de natuurfilms als eerste een weg naar de digitale vuilnisbak gaan maken.
Het driedubbele voor een schijf kan ik me momenteel niet veroorloven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 12:54
Fietsbel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:11:
Volgens mijn glazenbol nog 21,6 dagen en 14 uur. Maar die heeft wel vaker dingen mis...
Met andere woorden: 22 dagen en 4,4 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
Wallie schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:50:
[...]

Dat is niet 'vies', dat is handel. Waarom zou je als bedrijf je schijf voor 50euro verkopen, als je er ook meer dan 100 voor kan vangen? 't Is een bedrijf, geen instelling zonder winstoogmerk.
Het is ook juist de reden waarom schijven zo goedkoop waren: concurrentie, veel aanbod en weinig vraag. Toen hoorde je ook niemand klagen over die 'vieze' consumenten die niet genoeg kochten ;)
Het mag dan handel zijn, maar aardig word je er niet door gevonden. Ik zou dan alsnog niet hetzelfde als de getroffen fabrikanten vragen, maar eronder gaan zitten zodat iedereen mij koopt. Dus niet dezelfde procentuele stijging hanteren.

En wij zijn geen 'vieze' consumenten, wij zijn Koning. O-)
Als een bedrijf zou klagen op die manier, zullen ze dat daarna nog veel meer doen en tenslotte niet meer, tenzij je een cult aan je broek hebt natuurlijk |:(

Maargoed, neemt niet weg dat ik mooi wacht met een nieuwe HDD, kan ik mooi doorsparen voor een HTPC meteen... en daar een 3TBtje bijkopen als die een mooie €/GB krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kainda schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:24:
[...]

Het mag dan handel zijn, maar aardig word je er niet door gevonden. Ik zou dan alsnog niet hetzelfde als de getroffen fabrikanten vragen, maar eronder gaan zitten zodat iedereen mij koopt. Dus niet dezelfde procentuele stijging hanteren.

En wij zijn geen 'vieze' consumenten, wij zijn Koning. O-)
Als een bedrijf zou klagen op die manier, zullen ze dat daarna nog veel meer doen en tenslotte niet meer, tenzij je een cult aan je broek hebt natuurlijk |:(

Maargoed, neemt niet weg dat ik mooi wacht met een nieuwe HDD, kan ik mooi doorsparen voor een HTPC meteen... en daar een 3TBtje bijkopen als die een mooie €/GB krijgen.
als je aardig gevonden wil worden dan moet je bij artsen zonder grenzen gaan werken of zo.
je schrijft " ik zou" idd, jij zou. daar zal het wel bij blijven want " ik zal " zie ik het niet snel worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind het een beetje raar dat je de schijven eventueel voor meer niet mag verkopen.
2 weken geleden ee n2 TB op de veiling gezet, hier werd 66 euro op geboden,
1 week daarvoor was hij nog 60, had ik dan maar moeten zeggen neem hem maar voor 55 ?
TEvens ga ik nu mijn overige schijven verkopen omdat ik een 2de server schijf wil hebben van 2TB zodat ik een mirror heb.
deze zijn ook 2 x zo duur geworden (300 ipv 150) , dat wil ik toch ook terug verdienen om deze schijven voor wat meer geld te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
Anoniem: 427208 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:44:
[...]

als je aardig gevonden wil worden dan moet je bij artsen zonder grenzen gaan werken of zo.
je schrijft " ik zou" idd, jij zou. daar zal het wel bij blijven want " ik zal " zie ik het niet snel worden :')
Goed, laat ik het anders verwoorden, "Het mag dan handel zijn, maar je imago zal het niet ten goede komen".
Helaas zijn de meeste consumenten schapen en kijken niet verder dan hun neus lang is (vooral op technologie gebied want goh-goh wat is dat moeilijk), dan heb ik het niet over de (meeste) mensen hier op GoT/Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
rufus666 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:58:
Ik werd laatst gewezen op de prijsstijging, en schrik hier toch wel van.
Normaal kocht ik eens per half jaar een schijfje erbij, ze worden steeds groter en "koste" steeds minder, tot nu dan.
Ik denk dat er voorlopig niks anders op zit dan gigantisch te gaan opschonen, ik denk dat de natuurfilms als eerste een weg naar de digitale vuilnisbak gaan maken.
Het driedubbele voor een schijf kan ik me momenteel niet veroorloven ;(
heel wat natuurfilms zijn de dupe geworden van deze situatie, een situatie gecreëerd door moeder natuur. O-)

jammer maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
Wat een ironie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Net nog bij de mediamarkt Utrecht een 4TB Buffalo NAS gehaald voor 249,-

Was de laatste... alle andere NAS'en van 4TB waren 350-500 euro.

Goede koop denk ik zo 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter op 09-11-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:01

Wat een onzin,dus ik zou mijn WD GP 2 TB EARX á 74,95 en nog nieuw in de verpakking niet mogen aanbieden op Tweakers voor bv 120€ :7
Ging vroeger ook zo met bv Kingston BH-5 geheugen kun je rustig het dubbele voor vragen en je was ze hier op Tweakers binnen een week kwijt.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kainda schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:40:
[...]

Goed, laat ik het anders verwoorden, "Het mag dan handel zijn, maar je imago zal het niet ten goede komen".
Helaas zijn de meeste consumenten schapen en kijken niet verder dan hun neus lang is (vooral op technologie gebied want goh-goh wat is dat moeilijk), dan heb ik het niet over de (meeste) mensen hier op GoT/Tweakers.
dus je gaat een bedrijf afstraffen vanwege wat die doet waarvoor die in het leven is geroepen: " winst maximaliseren"
Ik denk eerder dat service en kwaliteit het imago bepaald.
als over een jaar de prijzen weer 50 euro voor 2 tb zijn en de samsung is 48 euro dan gaan mensen echt niet lopen zeiken dat samsung eerst woekerwinsten maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Wouter schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:05:
Net nog bij de mediamarkt Utrecht een 4TB Buffalo NAS gehaald voor 249,-

Was de laatste... alle andere NAS'en van 4TB waren 350-500 euro.

Goede koop denk ik zo 8)
Die heb ik ook gekocht, zag ook dat ie in de pricewatch tussen de 270 - 350 euro stond. Wel heel voordelig dus, zover zit de MM toch nooit onder de pricewatch prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze pricewatch: Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB Zwart zou bij MM 79 euro moeten kosten.... Alleen verwijst de link naar een pagina die niet laadt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268598

Zojuist bij de ALDI geweest om een kijkje te nemen naar de laptop die zij in de aanbieding hadden vanaf vandaag. Staan daar in zo'n elektronica kast nog twee doosjes van Pro media met een interne harde schijf erop. Er staat SATA maar de afbeelding laat een IDE harddisk zien. Dus even opengemaakt zit er een Hitachi DS7SAC100 harddisk in.

1TB Voor 64.99! het typenummer komt overeen met deze pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB

Die van mij komt bij de ALDI op het Eudokiaplein in Rotterdam vandaan. Ze hadden er nog één staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:12:
Deze pricewatch: Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB Zwart zou bij MM 79 euro moeten kosten.... Alleen verwijst de link naar een pagina die niet laadt :(.
Dan haal je hem bij Bol.com, heb de mijne zojuist binnen: zit een HD204UI in. Voor 99,- nog steeds een goede deal: pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Ohw ja, fabrieksgarantie kan je wel naar fluiten op de HD zelf: "The product has been brought in from outside of this service region and cannot be serviced. Please contact your reseller or distributor." als je het S/N checkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wallie schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:30:
[...]

Dan haal je hem bij Bol.com, heb de mijne zojuist binnen: zit een HD204UI in. Voor 99,- nog steeds een goede deal: pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Ohw ja, fabrieksgarantie kan je wel naar fluiten op de HD zelf: "The product has been brought in from outside of this service region and cannot be serviced. Please contact your reseller or distributor." als je het S/N checkt.
79 en 99 scheelt toch 20 euro ;). Garantie moet Bol.com maar verzorgen :), daar zou ik me niet al te druk om maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:12:
Ik zit te twijfelen of ik nu nog even een 2TB externe schijf moet halen. Want als de prijzen nog verder stijgen dan heb ik straks echt een schijf nodig en is de prijs nog hoger :/. Helaas woon ik er dichtbij een MM of Saturn.

[...]

Fysiek in de winkel of online?
Sorry voor de late reactie... Online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:18:
[...]

79 en 99 scheelt toch 20 euro ;). Garantie moet Bol.com maar verzorgen :), daar zou ik me niet al te druk om maken ;).
Nou, als je hem, zoals ik uit z'n behuizing hebt gehaald, dan zie je dat wel er aan, je moet er aardig aan wrikken om het los te krijgen. Denk niet dat bol.com het nog in z'n bol (_O- ) haalt om er garantie op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
TheTMC schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:09:
Iemand enig idee hoe lang deze hoge prijzen gaan aanhouden?
Zat er net over te denken een schijfje erbij te kopen, maar meer dan 100 euro voor een schijf die eerst rond de 40 was is wel een beetje overdreven. Dan wacht ik nog wel even!
Minimaal vijf tot zeven maanden eer de prijzen een beetje genormaliseerd zijn. De moesson in Thailand duurt dit jaar tot november. En dan moet het waterniveau nog zakken. Dit duurt ook minstens een aantal weken.
En dan pas kan er begonnen worden met het opnieuw opbouwen van de apparatuur in de fabrieken. Vervolgens worden eerst de grote klanten bediend eer de harde schijven doorsijpelen naar de groothandelaars en de webshops.

Omdat in het laatste kwartaal niet zoveel computers en harde schijven zijn verkocht juist door de overstromingen, zal de vraag in het eerste kwartaal van het volgende jaar fors hoog zijn. Omdat wij aan het eind van de keten zitten (webshops vs. pc-bouwers), zullen de prijzen pas in de lente van 2012 gezakt zijn in richting van de prijzen van de herfst van 2011. De honger van de Apple's, Dell's en de HP's zullen eerst gestild moeten worden, voordat wij voor een redelijk prijs een harde schijf kunnen consumeren. Dus ff nog doorbijten en je data op een ander manier veilig stellen.

Jammer, want ik wilde net een thuisserver bouwen. Dat plan gaat voor minstens een half jaar de ijskast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Minimaal vijf tot zeven maanden eer de prijzen een beetje genormaliseerd zijn.
Ik denk dat dit inderdaad vrij realistisch is. No way dat over 2 maanden de prijzen weer normaal zijn. Ik denk dat het juist handig om nu nog schijven te kopen die nog een beetje een nette prijs hebben, eventueel extern en dan eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:58:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad vrij realistisch is. No way dat over 2 maanden de prijzen weer normaal zijn. Ik denk dat het juist handig om nu nog schijven te kopen die nog een beetje een nette prijs hebben, eventueel extern en dan eruit halen.
Dit sterkt mij wel om nog maar even een externe 2TB schijf aan te schaffen :).
Wallie schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:07:
[...]

Nou, als je hem, zoals ik uit z'n behuizing hebt gehaald, dan zie je dat wel er aan, je moet er aardig aan wrikken om het los te krijgen. Denk niet dat bol.com het nog in z'n bol (_O- ) haalt om er garantie op te geven.
LOL :+. Dat stond er niet bij ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-11-2011 21:40 ]

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Wat ik dan niet begrijp he, is dat er voor zo'n grote business (bijna alle harde schijven in de wereld) echt een waardeloze (lees: geen) risk management is. Waarom worden bijna alle harde schijven in de hele wereld op dezelfde (risico volle) plek gemaakt? Waarom hebben ze het risico niet gespreid?

Eigenlijk kan ik dat ook niet geloven voor een miljarden business, iets klopt er gewoon niet aan dit hele verhaal.
Worden we gewoon aan het lijntje gehouden door de leveranciers? (Hebben ze soms stiekem prijsafspraken gemaakt?) Zijn de prijzen in het buitenland ook explosief gestegen?

EDIT: Ik heb even gekeken en maar op 1 van mijn 8 harde schijven staat made in Thailand. Op de overigen staat Malaysia en Singapore.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43
Gelukkig zit ik voorlopig nog wel safe... heb nog zo'n 5 TB ruimte vrij op mijn server en nog een 2TB HDD spare :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

_Arthur

blub

Was van plan rond december een nieuw diskje voor een nasje aan te schaffen, maar toch maar niet langer gewacht een 3TB externe WD besteld bij de BCC voor 159,95 (inc btw).

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
WhatTheFuck schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:12:
Wat ik dan niet begrijp he, is dat er voor zo'n grote business (bijna alle harde schijven in de wereld) echt een waardeloze (lees: geen) risk management is. Waarom worden bijna alle harde schijven in de hele wereld op dezelfde (risico volle) plek gemaakt? Waarom hebben ze het risico niet gespreid?

Eigenlijk kan ik dat ook niet geloven voor een miljarden business, iets klopt er gewoon niet aan dit hele verhaal.
Worden we gewoon aan het lijntje gehouden door de leveranciers? (Hebben ze soms stiekem prijsafspraken gemaakt?) Zijn de prijzen in het buitenland ook explosief gestegen?

EDIT: Ik heb even gekeken en maar op 1 van mijn 8 harde schijven staat made in Thailand. Op de overigen staat Malaysia en Singapore.
ALs je weet dat er voor kleurpigment voor auto's, er maar 1 fabriek voor bestond (!) en dan nog eens in aardbevinggevoelig japan. Tjah wat verwacht je dan?

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
WhatTheFuck schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:12:
Ja maar veel onderdelen komen wel uit thailand.

Als er nu een meteoriet op ASML valt hebben is er ook een groot probleem in de chipmarkt (nou ja over een aantal jaar dan).

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
Bij de aldi was gister een 1TB USB 3.0 2.5inch diskje te koop voor 79,99. als ik in de pricewatch zoek zie ik er maar 1 die ook zo'n prijsje heeft en dat is nog wel USB 2.0.

Wie weet wat voor disk er in de behuizing zit van de Medion 1tb 2.5inch externe disk? anders ga ik ook alle aldi's nog wel even af. ;)

• Tricq
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarschijnlijk is vanwege economische redenen de productie naar Thailand verplaatst. Inmiddels is alles overstroomd en ligt de markt op z'n gat. Ben benieuwd of het nou uiteindelijk goedkoper was geweest als er zo'n fabriek bijvoorbeeld in het westen geplaatst was en niet overstroomd was.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

@boppes

Wega had jouw reactie al beantwoord:
Anoniem: 268598 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:15:
Zojuist bij de ALDI geweest om een kijkje te nemen naar de laptop die zij in de aanbieding hadden vanaf vandaag. Staan daar in zo'n elektronica kast nog twee doosjes van Pro media met een interne harde schijf erop. Er staat SATA maar de afbeelding laat een IDE harddisk zien. Dus even opengemaakt zit er een Hitachi DS7SAC100 harddisk in.

1TB Voor 64.99! het typenummer komt overeen met deze pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB

Die van mij komt bij de ALDI op het Eudokiaplein in Rotterdam vandaan. Ze hadden er nog één staan!
Ik merk wel dat sommige mensen (slechts enkelen) de harde schijven voor een vrij lage prijs aanbieden.
Gemiddelde 2ehands prijzen van biedingen (niet vraagprijs):
2TB: 70 - 80 euro
1TB: 50 - 65
750G: 40 - 50
500GB: 25 - 35

IDE schijven worden 2ehands denk ik niet zo goed verkocht. Weet iemand hoe het zit met 2,5inch notebook harde schijven?

Nog een vraagje: hoeveel tijd zijn de "handelaren" kwijt aan advertentie, foto maken, kopen van harde schijven, parkeergeld, beantwoorden van emails en versturen van pakketjes?

Als ik iets verkoop kost het mij al minimaal 2 - 3 uur in totaal. Dan moet je al 20 stuks verkopen om flinke winst te maken. Aandelen zijn misschien nog minder risicovol en meer winstgevend.

Weet iemand hoe duur 2TB schijven bij Mediamarkt en Saturn zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door Archimond op 10-11-2011 20:21 ]

• Wallie

Wallie

Herr

Mochten mensen nog een externe harddisk zoeken... ik liep net even de BCC binnen (Nijmegen, winkelcentrum Dukenburg), jawel, een fysieke winkel :o, daar lagen nog diverse merken externe schijven (WD (extern tot 3TB), Toshiba (2TB voor 89euro!), en nog wat anderen), voor prijzen vanaf 70euro. Ruim voorradig. Daarna even naar Kijkshop, idem dito.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Neckerman: 2TB 3,5inch Freecom met 1 jaar garantie voor 89,95
http://www.neck.nl/produk...34&ns_source=110&ns_fee=0

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Voor geïnteresseerden: deze zijn ook bij de kijkshop te krijgen voor dezelfde prijs. (vandaag nog geweest)
De Samsung G3 2tb is er 110 euro.

@Archimond
Ik ga morgen kijken bij de Mediamakt in Breda (als ik het niet weer vergeet). Zal wel posten of ze nog wat hebben voor welke prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Meessen op 10-11-2011 20:57 ]

• Meessen
Wallie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:12:
Mochten mensen nog een externe harddisk zoeken... ik liep net even de BCC binnen (Nijmegen, winkelcentrum Dukenburg), jawel, een fysieke winkel :o, daar lagen nog diverse merken externe schijven (WD (extern tot 3TB), Toshiba (2TB voor 89euro!), en nog wat anderen), voor prijzen vanaf 70euro. Ruim voorradig. Daarna even naar Kijkshop, idem dito.
Jammer, ik was vandaag bij de BCC in beek en daar was alles op de 500gb's en dure WD 1tb mybooks na uitverkocht.

• boppos
  • Laatst online: 03-06 20:25
Archimond schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:05:
@boppes

Wega had jouw reactie al beantwoord:

[...]
volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen... :O ik heb het over een externe 2.5inch USB 3.0 hardeschijf die €79.99 kost en wega had het over een 3.5inch losse schijf in een doosje voor 65 ofzo.

Maar goed heeft iemand dat medion schijfje? en weet iemand wat erin zit? want als het wat is dan ga ik morgen nog ff wat aldi's af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Vandaag bij de mediamarkt en BCC in Breda geweest voor een externe harde schijf.

De Mediamarkt heeft nog heel veel harde schijven, echter hebben ze ook al belachelijke prijzen;
- de WD elements 2tb kost 160 euro.
- Samsung G3 2tb 130 euro (100 euro bij bol.com).
- rest rond dezelfde hoge prijs in verhouding, niks goedkopers in ieder geval.
Was toch wel verbaasd om te zien dat ook hun al zo'n hoge prijzen hebben.

De BCC heeft nog een paar harde schijven, waarvan de goedkoopste een Toshiba 2tb voor 90 euro, niet al te duur op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Laatst online: 05-06 19:32
Belgie:

Samsung G3 1,5 tb voor 69euro in carrefour. De harde schijf is een samsung f2 ecogreen

PSN: joeri213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
http://www.komplett.nl/Ko...net&product_code=37155738

Ook nog niet veel en veel te duur..

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 21-05 14:12
Ik heb het idee dat de prijs al weer ietsje aan het zakken is als ik naar enkele grafieken kijk in de pricewatch. Nog lang niet op het oude niveau wel te verstaan.

Is ook niet zo heel gek. DELL, HP, Compaq etc zijn in paniek heel veel schijven gaan opkopen. De markt reageert door de prijzen op te schroeven. Nu de ergste paniek over is stabiliseert de markt en dalen de prijzen licht. Denk zelfs dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat na het opstarten van de fabrieken de prijzen onder het oude niveau kunnen zakken.
Er komt plots veel vrij, Groothandel etc zitten snel vol, en die willen de markt toch weer op gang brengen.

Echter kan het ook zo zijn dat de prijzen dalen, er weer vraag komt en ze daarna weer iets stijgen door het nog niet op orde zijn van de voorraden.

De tijd zal het leren, wel balen net nu ik een NAS aan wilde schaffen, nog maar even geduld hebben dus...

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:49
Prijzen aan het dalen? Staar je niet blind op die grafiekjes, zeker niet die van de laagste prijs, er zitten regelmatig wat shops binnen met prijzen terwijl ze voorlopig niet kunnen leveren of verkeerde links (PCStraat Eindhoven) wat een vertekend beeld geeft.
Volgens mij zijn dit ongeveer de prijzen:
1TB zeker 100 euro
1,5 TB kost zeker 150 euro.
2TB schijf kost minimaal 140 euro (Samsung Ecogreen lijkt nog redelijk leverbaar, maar ander schrijven oplopend tot meer dan 200 euro)
3TB schijf minimaal 220 euro (maar gemiddeld zeker 250 tot 300 euro)

Vind dat nog niet echt een prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Pfff ik baal er flink van :(, Wilde net ee QNAP NAS kopen waar 6 schijven in kunnen, dat gaan me nu een paar honderdjes meer kosten |:(

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.