Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:09:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Soraka is zwaar unviable zowel als support als AP-nuke. Kijk maar naar de hoog ELO streams. Soraka wordt zelden gepicked omdat er gewoon andere champs zijn die dezelfde rol vervullen maar dan beter.
Vanwege je uiterst constructieve posts zal ik hier maar op reageren.
Soraka is zwaar unviable zowel als support
Ik zie soraka heel vaak in mijn games passeren, ik speel ze zelf vaak en ook in streams zie ik ze vaak gebruikt worden (en geloof me, ik kijk heel veel streams)
Waarom zou ze unviable zijn? Ze brengt de veiligste laning phase die er maar kan zijn door haar sterke heals, armor buff en permanent mana, waardoor je met een champ als graves, ezreal, corki, etc. gewoon je lane onder hun turret kan pushen, zo hen veel CS denien en elke tradeoff heal je toch terug op.
als AP-nuke
Heb je nog zwakkere argumenten? Stellen dat Soraka een zwakke AP nuke is, is hetzelfde als zeggen dat Ashe een matige AP carry is. Ze is nu eenmaal geen AP nuke maar een sustained damage AP carry zoals Vladimir en Swain.
Kijk maar naar de hoog ELO streams. Soraka wordt zelden gepicked omdat er gewoon andere champs zijn die dezelfde rol vervullen maar dan beter.
Soraka haar rol is die van een sustain lane, de enige andere support met dezelfde functie is Sona. Tegen een Sona ben je net goed om Soraka te pakken om die constante harass van Sona teniet te doen, en geloof me: Soraka wordt wel degelijk veel gespeeld.
Alistar, Blitzcrank en Taric zijn beide bedoelt om hoge druk te zetten en zo een agressieve lane te creëeren, Janna is iets tussen sustain en agressief.
Heb je battlemage Soraka al gespeeld? Heb je ze al goed gespeeld?
Er is niets zoals viability. Sommige champions zijn beter in tournament play tussen professionele teams, maar dat zegt helemaal niets soloqueue.
Uiteraard ga je met een Mundo niet ver komen in ranked omdat daar de gap gewoon te groot is, maar Soraka hoort daar helemaal niet bij. Ik heb al Karma supports in mijn games compleet de game zien carrien, amumu's die alles met de grond gelijk maken ondanks dat hij in onmin is gevallen door zijn afhankelijkheid van blue buff, Kayle jungle die een game op zichzelf domineert en poppy's die de botlane wegspelen.
Zijn ze minder viable? Volgens jou wel. Zijn ze daarom slecht? Nee, ze zijn gewoon minder goed op letterlijk het allerhoogste niveau.
Bij deze gaan we de post afsluiten met het beste motivatieliedje dat me altijd goed geholpen heeft in soloqueue:
YouTube: Pokémon Theme Song
Edit: dan typ je heel dit ding, zijn er intussen al 10 andere reacties tussen gekomen