Als je enkele maanden terugkijkt, dan zul je zien dat ik er nog een tijdje over zitten zingen hebVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:57:
[...]
Heb je wel eens ap amumu geprobeerd? Ik heb dan dinh dit een paar keer zien doen en heb het zelf ook denk ik ongeveer 15 potjes met 80% winrate gespeeld. Build is philo hog boots, Wota dan zou ik wat armor en mr bouwen of als je gefeed word deathcap. Zeker in een press R to win team met nog een will werkt dit erg goed. Amumu ulti heeft een prima ratio dus als je teammates goed volgen is de tegenstander gelijk dood. Ook spellvamp je aardig wat leven terug zeker als je q doet.
Dus ja, ik heb het geprobeerd, maar ik vind amumu het soort champion dat als AP de eerste 3-4 items maar matig is, en dan plots met item 5 en 6 regelrecht godlike is.
Echter zijn de meeste games early game al gedaan waardoor je daarop wil focussen, en dan wil je daar een tanky amumu tussen de vijand hebben lopen, liefst met een Aegis, Abyssal en Frozen heart op hem om zoveel mogelijk AoE impact te hebben (AoE % damage van je tears, AoE snare van je ult, AoE buff voor je team en AoE debuffs voor de vijand).
Edit: AD Sona, AD Janna en AD Blitz kunnen je ook nog veel pijn doen, maar daarom ga je hen geen grotere damage toekennen omdat ze potentieel met een ongewone build die om terechte redenen niet gespeeld wordt toch nog iets kunnen betekenen.
[ Voor 9% gewijzigd door speedzor op 04-01-2012 15:07 ]