Beep Boop son ... Beep Boop
Je bent zo voorspelbaar heDrunk3nD3m0n schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:44:
jaaa en voor de opmerkingen komen ik was vergeten om mij sumonner spels aan te passen
Hij was bezig met z'n masteries.
Ik: Je spells.... je spells....... JE SPELLS...
Hij: OH KUTTTT
En toen hadden we double CV
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Zier er wel een aangename champ uit om te spelen.djengizz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:48:
Voor de liefhebbers: Elementz is nu Viktor aan het testen op zijn stream
Edit: Ik denk dat ik Viktor nog wel ga kopen, ziet er uit als een leuke champ om te spelen
[ Voor 39% gewijzigd door Jeffroiscool op 29-12-2011 12:06 ]
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
Lijkt er stiekem ook op dat hun Brand en Graves het beter deden dan jullie. Sowieso qua farm. Die is bij jullie wel erg laag natuurlijk (ik ga uit van een surrender na 20 mins)Jeffroiscool schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:33:
[...]
Yup, you dragged me back into ELO hell,
En ja het bestaat. 1200 range is elo hell want dan krijg je mensen die voor het eerst ranked spelen...
In plaats van GET ON MY STINGGGG: GET ON MY ELOOOO
/cutwrists voor het potje van gister...
[afbeelding]
Een Karma die farmde, een Irelia die feedde als een gek, een Shyvana die niet kon ganken (sowieso lastig voor level 6 tegen een Shaco en Gangplank die je stompen)
Verwijderd
Ik neem aan dat je het gewoon start en als je een potje begint dat het automatisch wordt opgenomen?
Op 5 minuten begon waren Shaco en GP al gefeed. Ik kreeg niet de kans om te farmen want als ik ook maar een halve centimeter van m'n tower wegliep kreeg ik een GP ult, Shaco Fear en Brand Stun combo op m'n hoofd. Ik kan op zich best goed farmen met Annie maar die Shyvana kwam ook niet ganken en dan word je effectief gezoned. Ik kon iig niks meer.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:53:
[...]
Lijkt er stiekem ook op dat hun Brand en Graves het beter deden dan jullie. Sowieso qua farm. Die is bij jullie wel erg laag natuurlijk (ik ga uit van een surrender na 20 mins)
Verwijderd
Zou inderdaad het geval moeten zijn. Je moet eerst de directory van je league of legends opgeven en dan zou hij telkens je een potje speelt, automatisch een replay hebben in my documents/LolReplay/..Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:53:
Ik krijg LOL Replay niet aan de praat, hoe moet je precies opnemen?
Ik neem aan dat je het gewoon start en als je een potje begint dat het automatisch wordt opgenomen?
Bij mij start het ook automatisch op als de pc opgestart wordt, en moet ik het dus niet telkens opnieuw laden als ik lol speel.
Verwijderd
Kan zo zijn, maar dan had je bot moeten farmen. Bij heel jullie team is het gewoon minimaal. Plus dat de GP ult nogal een cooldown heeft, shaco fear makkenlijk te ontwijken is, ook de stun van brand is makkenlijk te ontwijken door simpel achter 1 minion te blijven staanJeffroiscool schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:59:
[...]
Op 5 minuten begon waren Shaco en GP al gefeed. Ik kreeg niet de kans om te farmen want als ik ook maar een halve centimeter van m'n tower wegliep kreeg ik een GP ult, Shaco Fear en Brand Stun combo op m'n hoofd. Ik kan op zich best goed farmen met Annie maar die Shyvana kwam ook niet ganken en dan word je effectief gezoned. Ik kon iig niks meer.
Niet als ze gefeed zijn en shaco een box neerzet op zo'n positie dat als je die wilt ontwijken moet je naar de ene kant lopen, maarja daar gooit Brand z'n pillar neer he -.-Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:07:
[...]
Kan zo zijn, maar dan had je bot moeten farmen. Bij heel jullie team is het gewoon minimaal. Plus dat de GP ult nogal een cooldown heeft, shaco fear makkenlijk te ontwijken is, ook de stun van brand is makkenlijk te ontwijken door simpel achter 1 minion te blijven staan
Dit was inderdaad een surrender @ 20 maar daarbij kon ik alsnog niet farmen. Spel blijft eenmaal een Team effort, als je de replay wilt zien mag het van mij?
Edit: Hierbij replay D: http://puu.sh/bQeL
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffroiscool op 29-12-2011 13:26 ]
Dat is gelijk mensen die russisch zitten praten, gezellig hoor^^Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:01:
Heb ik weer, 3 chineze spelers in mijn team die met tekentjes praten.
9-5-14 en 11-3-4, ik denk dat ik een counter gevonden heb.
Annie heeft geen zware skillshotafhankelijkheid waardoor het grootste deel van Ahri haar mobiliteit teniet gedaan wordt. Een Stun met Q + W zorgt voor veel harass die ze niet snel terug kan doen, en door de targetted stun kan ze hem niet dodgen met haar ult.
Buiten dat is Annie natuurlijk enorm tof om te spelen!
Verwijderd
Hij staat al lang te koop.Vicarious schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:10:
[...]
Die gast boven je zegt dat hij hem net koopt. Ik denk het wel.
Verwijderd
Ja af en toe zeiden ze wat in het engels, maar volgens mij was het een premade. Ze waren in iedergeval alle drie goed.Deefje85 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:14:
[...]
Dat is gelijk mensen die russisch zitten praten, gezellig hoor^^
Vicariously I live while the whole world dies
Ik probeer dat ook.Maar soms luisteren ze zelfs niet op PING dan ze terug moeten dat snappen ze niet altijdVicarious schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:57:
Meestal probeer ik de chat toch al zoveel mogelijk te negeren dus ik zit er meestal niet zo mee.
Verwijderd
Zelf nog niet gezien, maar na een aantal streams gekeken vind ik hem tegenvallen..
Mischien kunnen de streamers er niet me spelen?
Verwijderd
LEUK!
Hij is best moeilijk om te spelen in het begin omdat je veel moet micro managen om echt effectief met hem te zijn. Eerst even de skills
De q skill is handig voor harras omdat je door je schild weinig dmg krijgt, goede trading dus.
W is heel handig als er ganks komen, sowieso door de slow. Het uitklappen duurt even en is denk ik goed te dodgen maar je zal vaak nog wel een beetje slow te pakken krijgen. het is ook heel goed defensive te gebruiken, wil je niet dat de enemy dichtbij komt, ze je w ervoor, dan zal hij daar toch eerst overheen moeten.
E is geniaal om mee te farmen (mid/lategame) en te harassen. De range is insane en hij geeft lekkere dmg, mid/endgame kon ik zonder de upgrade voor e iedere minions (uitgezonderd siege) in één beam killen.
De ult is geniaal en word door weinig mensen verwacht heb ik het idee. Deze doet niet alleen dmg maar silenced ook en welke champ zien we tegenwoordig veel in midlane en vertrouwt heel erg op één skill voor kills? Inderdaad, ahri.
Om even te beschrijven wat er gebeurde. Ik was redelijk kwetsbaar opgesteld, ahri denk: die pak ik wel even en gebruikt haar ult om naar mij toe te komen. Ik silence haar met mijn ult zodat ze niet weg kan en flink wat dmg mist. Mijn w stuned haar aangezien ze niet weg kan waarna q en e met een ignite haar afmaken.
Het moeilijkste en leukste aan viktor is nog wel dat je zo veel moet micromanagen. Je ut is bestuurbaar, je lazer kost wat extra tijd om te richen en ook zelf moet je nog rondlopen en op alle andere dingen letten.
Ik vind het een moeilijke champ maar wel heel leuk om mee te spelen.
edit: mijn build, ik had nog geen spellvamp gebouwd in deze game maar is wellicht aan te raden
mijn augment heb ik op mijn W gedaan voor de 30% extra range op de slow/stun en dit werkt heel goed, de range is ongelooflijk.
Verder de sorcerers shoes voor extra dmg
omdat ik extra mana wilde maar ook zo veel mogenlijk ap een archangel staff gebouwd
rabadon deathcap voor extra ap
Ryalish scepter voor ap en health maar ook voor de slow zodat de w nog makkelijker te raken is
als laatste had ik morello's evil tome omdat de cd op de abilities nogal lang is voor mijn gevoel dus mooi wat cdr mee genomen en de mana regen is altijd fijn. Andere optie was frozen heart maar ik kreeg niet zo gek veel dmg en had mana genoeg
eind ap voor Viktor en zijn handje, 603 AP en het kon nog hoger door meer spells te gebruiken
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 15:14 ]
Hele sterke harrass imo, krijgt een shield voor dmg die hij doet (point and click). Ik denk toch wel dat dit een goede pick gaat zijn tegen veel ap heroes. Vooral in teamfights zal hij veel utility moeten hebben.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:03:
[...]
Zelf nog niet gezien, maar na een aantal streams gekeken vind ik hem tegenvallen..
Mischien kunnen de streamers er niet me spelen?
http://www.own3d.tv/live/37905/Dyrus speelt hem nu
Edit: Hij owned als een gek haha
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffroiscool op 29-12-2011 15:11 ]
Verwijderd
zijn utli haat ik al. hij stuurd die wolk op je af en je bent dood.Jeffroiscool schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:05:
[...]
Hele sterke harrass imo, krijgt een shield voor dmg die hij doet (point and click). Ik denk toch wel dat dit een goede pick gaat zijn tegen veel ap heroes. Vooral in teamfights zal hij veel utility moeten hebben.
http://www.own3d.tv/live/37905/Dyrus speelt hem nu
Edit: Hij owned als een gek haha
ik denk dat victor zal misbruikt worden bij noobs omdat zijn ulti wat kills kan maken op low heal.
Verwijderd
Ik vind die constante dmg van die ult echter wel laag (gelukkig maar ook).Deefje85 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:14:
[...]
zijn utli haat ik al. hij stuurd die wolk op je af en je bent dood.
ik denk dat victor zal misbruikt worden bij noobs omdat zijn ulti wat kills kan maken op low heal.
Eigenlijk is het gewoon een bestuurbare blitzcrank ult
sommige gaan hem gebruiken gelijk kartus denk ik, gewoon wachten tot er iemand bijna dood is en dan toeslaan.Jeffroiscool schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:16:
[...]
Ik vind die constante dmg van die ult echter wel laag (gelukkig maar ook).
Eigenlijk is het gewoon een bestuurbare blitzcrank ult
Heb nu even gespeeld tegen en die kerel deed nisk,wacht gewoon tot er iemand bijna dood was en dan valde hij aan .Als ze hem zo gaan gebruiken vind ik dat wel spijtig om een champ so low te spelen
[ Voor 21% gewijzigd door Deefje85 op 29-12-2011 15:20 ]
Verwijderd
Op zo'n manier spelen lijkt me niet viable. Een speler moet ook harrassen anders wordt een goede tegenstander niet low.Deefje85 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:17:
[...]
sommige gaan hem gebruiken gelijk kartus denk ik, gewoon wachten tot er iemand bijna dood is en dan toeslaan.
Heb nu even gespeeld tegen en die kerel deed nisk,wacht gewoon tot er iemand bijna dood was en dan valde hij aan .Als ze hem zo gaan gebruiken vind ik dat wel spijtig om een champ so low te spelen
Je hebt altijd van die spelers. Op het einde van de game zeggen "noobs i´m pro " xdVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:49:
[...]
Op zo'n manier spelen lijkt me niet viable. Een speler moet ook harrassen anders wordt een goede tegenstander niet low.
KOM DAN 1 VS 1 JONGUH!111Deefje85 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:52:
[...]
Je hebt altijd van die spelers. Op het einde van de game zeggen "noobs i´m pro " xd
Surfin' paradise!
Volgens mij trekt draft alleen maar idioten aan. Van die types die op zich wel weten hoe het hoort omdat ze streams kijken maar helaas de foutieve verwachting hebben dat iedereen zo kan spelen. En natuurlijk niet goed genoeg zijn om het team te carry'en en maar blijven roepen dat het team noob is.
Verwijderd
Als ik een goede en spannende game heb (zonder feeders en trollers) zal ik 'm hier plaatsen voor eventuele feedback.
Verwijderd
Gemiddeld gezien kom ik iedereen wel eens tegen, de één meer dan de ander, maar degene die ik nooit heb gezien of heel sporadisch:
Nooit: Jarvan IV, Renekton, Nunu, Trundle, Zilean, Yorick, Xerath, Taric.
Heel weinig: Leona, Olaf, Rumble, Swain, Sivir.
Zijn deze Champions gewoon zo slecht of zijn er gewoon betere alternatieven?
Ik heb al een aantal "vrienden" gemaakt bij de blind picks vs AI en speel regelmatig met 2 buddies en 2 blind picks en meestal is het een hele leuke bedoening. Wij chatten het hele game door en vaak komt het voor dat je zo ook de andere 2 spelers op een leuke manier in het spel kan betrekken.Peertje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:56:
Ik ben nu lvl 21 en speelde tot gister alleen blind pick. Gister en vandaag draft gedaan maar daar stap ik maar vanaf....
Volgens mij trekt draft alleen maar idioten aan. Van die types die op zich wel weten hoe het hoort omdat ze streams kijken maar helaas de foutieve verwachting hebben dat iedereen zo kan spelen. En natuurlijk niet goed genoeg zijn om het team te carry'en en maar blijven roepen dat het team noob is.
Natuurlijk heb je ook altijd wat idioten die echt ontploffen op hun stoel als wij bv wat farmen om het game wat langer te maken terwijl zij de hele tijd pushen en aan lvl 10 het spel proberen te winnen.
Trundle in imo een underplayed champion. Heel veel mensen snappen gewoon niet hoe zijn kit werkt en hoe ongelooflijk goed hij eigenlijk is. Zowel in lane als in Jungle. (Overigens ook mijn mainVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:02:
Hebben jullie trouwens ook bepaalde Champions die je echt nóóóit tegenkomt?
Gemiddeld gezien kom ik iedereen wel eens tegen, de één meer dan de ander, maar degene die ik nooit heb gezien of heel sporadisch:
Jarvan zelfde verhaal, werkt enorm goed in jungle (heeft genoeg AOE) en amazing ganks die altijd wel een flash forceren als je hem goed speelt.
Yorick is 1 van de sterkste top laners maar heeft zijn team weinig te bieden (afgezien van zijn ult)
Xerath is ook een hele goede AP.
Kan zo wel doorgaan maar eigenlijk zijn de meeste daarvan gewoon goede champs die underplayed zijn

ik speel nog nunu trundle yorick xerath swain sivirVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:02:
Surfin' paradise!
Verwijderd
De meeste champs hebben gewoon tijd en skill nodig om deze te begrijpen, en aangezien niet iedereen dat kan worden ze weinig gespeelt of ze onderschatten de champ. Er is geen één champion slecht..Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:02:
Eerlijk gezegt wil ik sommige champs ook niet zien
Ik zag jarvan letterlijk NOOIT in ranked, kom ik gister in 2 games waarbij in mijn team jarvan speelt en ook beide hard verliezen -,-. And there goes my elo

Oh trust me, FIDDLE IS SLECHT!Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:20:
[...]
De meeste champs hebben gewoon tijd en skill nodig om deze te begrijpen, en aangezien niet iedereen dat kan worden ze weinig gespeelt of ze onderschatten de champ. Er is geen één champion slecht..
Eerlijk gezegt wil ik sommige champs ook niet zien
Ik zag jarvan letterlijk NOOIT in ranked, kom ik gister in 2 games waarbij in mijn team jarvan speelt en ook beide hard verliezen -,-. And there goes my elo
Verwijderd
Ik speel op 1800 elo en er zitten juist erg sterke picks tussenVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:02:
-Rumble solo top
-Swain solo top
-Yorick top
-Xerath mid
-Olaf jungle
Enige slecht picks zijn
- Taric support
- Nunu
- Zilean
Jarvan is nog steeds vrij sterk in de jungle
Verwijderd
Sinds wanneer is fiddle een Champ?Jeffroiscool schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:25:
Oh trust me, FIDDLE IS SLECHT!
Ik zie hem meer als een minnion.
Verwijderd
Een aantal van deze champions zijn erg duur. IP is ook een factor. Ik zie bijvoorbeeld bijna nooit Shyvana of Maokai.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:02:
Waarom vindt iedereen taric support een slechte pick? Een ranged stun die geen skillshot is, een heal en een armor buff. Zijn ult is in teamfights ook best sterk. Voor mij persoonlijk is hij de support waar ik het liefst mee speel.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:27:
[...]
Ik speel op 1800 elo en er zitten juist erg sterke picks tussen
-Rumble solo top
-Swain solo top
-Yorick top
-Xerath mid
-Olaf jungle
Enige slecht picks zijn
- Taric support
- Nunu
- Zilean
Jarvan is nog steeds vrij sterk in de jungle
Verwijderd
De CC en ondersteuning die Sona en Janna bieden zijn natuurlijk veel beter.Vicarious schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:37:
[...]
Waarom vindt iedereen taric support een slechte pick? Een ranged stun die geen skillshot is, een heal en een armor buff. Zijn ult is in teamfights ook best sterk. Voor mij persoonlijk is hij de support waar ik het liefst mee speel.
Uiteindelijk zal een game uitlopen op teamfights en wat Janna/Sona dan te bieden hebben tegenover taric is een enorm verschil. Op laag elo is een game over het algemeen rond 20/30 min beslist in de lane fase op hoog elo niet.
In de lane fase is Taric redelijk maar is een Janna en Sona alsnog veel beter. Daarnaast is Taric enorm traag en heeft in verhouding weinig CC en Buffs.
Taric / Catelyn of Taric / Vayne kan een goede combo zijn door de dubble stun/trap. Maar in vergelijking veel slechter
Verwijderd
Zelfde voor swain, heel sterk en een hele goede offtank. Bouw hem altijd puur ap (met archangel zodat mijn ult langer aan blijft) ga midden in een team staan met je ult en dankzij de lifesteal ga je amper dood, bijna dood? activeer zhona's hourglass en als die 2 sec over zijn zit je weer bijna op full health.
weer even terug naar viktor. Ik hou echt van hem, hij is echt leuk om mee te spelen
edit: wat ik wel merk is dat hij een beetje traag is maar dat kan aan mij liggen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 16:50 ]
Taric support zie ik ook liever niet in mijn team, maar Nunu support kan heel goed werken met bepaalde carries (Vayne!) en Zilean is en blijft een sterke mid champion.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:27:
[...]
Enige slecht picks zijn
- Taric support
- Nunu
- Zilean
bedankt voor je review. Klinkt idd als een leuke champ om te spelen! Theoretisch heeft hij een erg sterke skillset. Een nuke+shield, area slow+stun (OP!), LASER! en een area ulti + silence....Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:04:
Net viktor gekocht en ik denk ik vertel de mensen hier even wat ik er na één game van denk.
LEUK!
Hij is best moeilijk om te spelen in het begin omdat je veel moet micro managen om echt effectief met hem te zijn. Eerst even de skills
De q skill is handig voor harras omdat je door je schild weinig dmg krijgt, goede trading dus.
W is heel handig als er ganks komen, sowieso door de slow. Het uitklappen duurt even en is denk ik goed te dodgen maar je zal vaak nog wel een beetje slow te pakken krijgen. het is ook heel goed defensive te gebruiken, wil je niet dat de enemy dichtbij komt, ze je w ervoor, dan zal hij daar toch eerst overheen moeten.
E is geniaal om mee te farmen (mid/lategame) en te harassen. De range is insane en hij geeft lekkere dmg, mid/endgame kon ik zonder de upgrade voor e iedere minions (uitgezonderd siege) in één beam killen.
De ult is geniaal en word door weinig mensen verwacht heb ik het idee. Deze doet niet alleen dmg maar silenced ook en welke champ zien we tegenwoordig veel in midlane en vertrouwt heel erg op één skill voor kills? Inderdaad, ahri.
Om even te beschrijven wat er gebeurde. Ik was redelijk kwetsbaar opgesteld, ahri denk: die pak ik wel even en gebruikt haar ult om naar mij toe te komen. Ik silence haar met mijn ult zodat ze niet weg kan en flink wat dmg mist. Mijn w stuned haar aangezien ze niet weg kan waarna q en e met een ignite haar afmaken.
Het moeilijkste en leukste aan viktor is nog wel dat je zo veel moet micromanagen. Je ut is bestuurbaar, je lazer kost wat extra tijd om te richen en ook zelf moet je nog rondlopen en op alle andere dingen letten.
Ik vind het een moeilijke champ maar wel heel leuk om mee te spelen.
edit: mijn build, ik had nog geen spellvamp gebouwd in deze game maar is wellicht aan te raden
mijn augment heb ik op mijn W gedaan voor de 30% extra range op de slow/stun en dit werkt heel goed, de range is ongelooflijk.
Verder de sorcerers shoes voor extra dmg
omdat ik extra mana wilde maar ook zo veel mogenlijk ap een archangel staff gebouwd
rabadon deathcap voor extra ap
Ryalish scepter voor ap en health maar ook voor de slow zodat de w nog makkelijker te raken is
als laatste had ik morello's evil tome omdat de cd op de abilities nogal lang is voor mijn gevoel dus mooi wat cdr mee genomen en de mana regen is altijd fijn. Andere optie was frozen heart maar ik kreeg niet zo gek veel dmg en had mana genoeg
eind ap voor Viktor en zijn handje, 603 AP en het kon nog hoger door meer spells te gebruiken
Denk dat deze champ in de juiste handigen een teamfight volledig kan domineren. full team stun >> laser doorheen gooien >> silence en area dmg van ulti

Verwijderd
waar zou ik die moeten uploaden?
edit: heb hem geupload bij lol replay zelf
even zoeken op: wagori - viktor
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 17:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
ahri heeft altijd dezelfde manier van attacken, als je je goed beweegt kan ze haar skillshots moeilijk raken en als ze een keer dashed silence je haar met ult en snare je haar met w, dat zijn ze niet gewend
Dit waag ik te betwijfelen. Ik kijk vaak zat high elo streams en ook daar snowballen de meeste games gewoon keihard voor degenen die de laning phase winnen. De laning phase is gewoon op alle niveaus zo'n beetje de belangrijkste fase van het spel. En in de laning phase is Taric naar mijn mening enorm goed. Door de armor buff moet jouw team altijd winnen in harass en met die stun worden jungle ganks bijna gegarandeerde kills. Ook in teamfights is de stun een erg goed wapen. Stun er 1, de rest van het team erbovenop en het is direct een 4v5. De stun is namelijk ranged en dus prima te gebruiken om ermee te initieren. In een premade wil ik zelfs wel eens flash+stun doen om een teamfight te starten. Meestal word ik daarna kapot gemept, maar dan verspillen ze al hun cooldowns op mij zodat mijn team makkelijk zou moeten kunnen opvegen.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:43:
[...]
Op laag elo is een game over het algemeen rond 20/30 min beslist in de lane fase op hoog elo niet.
ik zou niet te rap zeggen dat fid slecht is. Heb al vaak goeie fids gezien.Zekers in team met zijn ultiVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:28:
[...]
Sinds wanneer is fiddle een Champ?
Ik zie hem meer als een minnion.
Ik speel vaak LB maar tegen viktor of ahri zijn ze geen match voor mijVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:36:
Ahri heb je als viktor niet echt problemen mee, brand was een groter probleem, ik begon met boots en kon niet echt uit zijn aoe skill blijven terwijl dat prima gaat met andere champs.
ahri heeft altijd dezelfde manier van attacken, als je je goed beweegt kan ze haar skillshots moeilijk raken en als ze een keer dashed silence je haar met ult en snare je haar met w, dat zijn ze niet gewend
LB met blitz is ook wel vet hij pakt er 1 uit ik gooi alles wat ik heb en dood
[ Voor 5% gewijzigd door Killertjuh op 29-12-2011 18:18 ]
Verwijderd
Slecht ?Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:27:
[...]
Enige slecht picks zijn
- Taric support
- Nunu
- Zilean
Vind ze allemaal supersterk in hun eigen rolletje.
Zoals Vicarious aangaf is taric echt een stevige support om naast je te hebben als ad. Denk dan vooral aan caitlyn. Taric stun into caitlyn trap en daar sta je mooi voor een paar seconden
Nunu was ik ook sceptisch over, maar een goed gespeelde nunu is een terror om tegen je te hebben. Die slow is zo crap, je raakt er amper van weg. Samen met vayne & kog'maw op zijn best volgens mij.
En Zilean, tja die is echt borderline op als je ermee kan spelen op mid.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 18:39 ]
Hoop niet dat dat echt het geval is
Speedzor kijk hier ook is naar. en vertel me de fouten die ik maak in mijn calls.
Niet de obvious mistakes maar vooral de wat kleinere foutjes...
Enjoy www.megaupload.com/?d=FIT0UV8K
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Verwijderd
Het is en blijft natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze / mening:Vicarious schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:48:
[...]
Dit waag ik te betwijfelen. Ik kijk vaak zat high elo streams en ook daar snowballen de meeste games gewoon keihard voor degenen die de laning phase winnen. De laning phase is gewoon op alle niveaus zo'n beetje de belangrijkste fase van het spel. En in de laning phase is Taric naar mijn mening enorm goed. Door de armor buff moet jouw team altijd winnen in harass en met die stun worden jungle ganks bijna gegarandeerde kills. Ook in teamfights is de stun een erg goed wapen. Stun er 1, de rest van het team erbovenop en het is direct een 4v5. De stun is namelijk ranged en dus prima te gebruiken om ermee te initieren. In een premade wil ik zelfs wel eens flash+stun doen om een teamfight te starten. Meestal word ik daarna kapot gemept, maar dan verspillen ze al hun cooldowns op mij zodat mijn team makkelijk zou moeten kunnen opvegen.
De taak van de support is voornamelijk om te assisteren van de AD carry in de lane. Je zorgt dat de Ad carry zo goed mogelijk kan farmen/kills behalen. Tijdens de teamfights is het de taak om de AP,AD carry te beschermen. En niet om een team fight te starten. Om dat de support over het algemeen wel CC heeft kan je in je teamfight de AD,AP carry beschermen, laten chasen, of carry's redden.
Mijn mening over support is: (ik speel heel vaak support ranked)
- Taric: In lane blijft erg sterk maar een goede counter pick is Soraka ( silence, geen mana problemen, sterkere heals, meer damage over range) in een teamfight vind ik dit absoluut de minste.
- Sona: In lane vrij sterk en heeft veel damage early, speedboost, heal, slow, aoe stun. Is en blijft de sterkste support op dit moment. Ulti is enorm game bepalend.
- Janna: Verreweg het moeilijkste te spelen en naar mijn mening meest waarde volle support. Knockup, kan damage geven, shielden, heal, knockback ulty, slow, geeft movement speed is zelf enorm snel. Nadeel is dat dit heel erg samen gaat met spelers skill en je ziet over het algemeen een Janna falen.
- Soraka: Soraka in de lane is enorm sterk. Ulti is in de laning fase handig maar niet zo bepalend in teamfights als Janna, Sona.
De voorkeur is voor mij toch: sona/janna en als je regelmatig streams kijkt en op 1800 elo speel dan zie je niet anders als janna/sona op een uitzondering na gelaten
Verwijderd
- Taric zijn veel betere picks voor met name teamfight gedeelteVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:35:
[...]
Slecht ?
Vind ze allemaal supersterk in hun eigen rolletje.
Zoals Vicarious aangaf is taric echt een stevige support om naast je te hebben als ad. Denk dan vooral aan caitlyn. Taric stun into caitlyn trap en daar sta je mooi voor een paar seconden
Nunu was ik ook sceptisch over, maar een goed gespeelde nunu is een terror om tegen je te hebben. Die slow is zo crap, je raakt er amper van weg. Samen met vayne & kog'maw op zijn best volgens mij.
En Zilean, tja die is echt borderline op als je ermee kan spelen op mid.
- Nunu zijn veel betere picks jungle ( lee sin, udyr, skarner) support weet ik niet.. kan met niet voorstellen dat dit beter werkt dan een sona,soraka,taric,janna
- Zilean alleen early heel sterk daarna heb je er niets meer aan. (endgame)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 19:18 ]
Verwijderd
als ik tegen LB speel kijk ik echt wel uit als me health een beetje zakt. gewoon grote fout van spelers om de burst van LB te onderschatten. Voor de rest ben ik niet echt bang van LB, enige wat ze kan is burst maar de escapes die ze heeft zijn heel irritant, niet alleen een flash maar ook nog die mirror >_>Killertjuh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:14:
[...]
Ik speel vaak LB maar tegen viktor of ahri zijn ze geen match voor mijWanneer ik eenmaal level 6 ben en hun net iets meer als de helft leven overhebben is het gelijk afgelopen
LB met blitz is ook wel vet hij pakt er 1 uit ik gooi alles wat ik heb en dood
Wil LB nog wel een keer proberen als ik de kans krijg
Verwijderd
Taric zijn ulti is revamped en is super handig in team fights voor je carries + armor buff + een van de betere heals van alle supports.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:16:
[...]
- Taric zijn veel betere picks voor met name teamfight gedeelte
- Nunu zijn veel betere picks jungle ( lee sin, udyr, skarner) support weet ik niet.. kan met niet voorstellen dat dit beter werkt dan een sona,soraka,taric,janna
- Zilean alleen early heel sterk daarna heb je er niets meer aan. (endgame)
Nunu vind ik vooral een counter tov die "traditionele" supports. Nunu & carry focus krijgen iemand heel snel neer.
Zilean end game is met zijn ulti poke & speed/slow super handig end game vind ik juist. Enemy team heeft al zijn cd op carry gebruikt en die is down ?No problem. Past wel beter in de oudere meta met 2 ap carries. Nu kan hij botlane gewoon supervervelend zijn en een waardige bijdrage tot het team. Laning & teamfights
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 19:45 ]
Comments voor je singed game:Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:43:
[...]
Replay van vandaag ik en me collega (anivia) in een trolgame precies. Was echt te gemakkelijk:
http://www.gr00v.be/Yash/Singed%20trololol.lrf
Replay van gisteren. Nog aan het wennen aan singed jungle en was niet zo tevreden van mezelf uiteindelijk:
http://www.gr00v.be/Yash/Singed%20learning.lrf
Mag ook gereviewed worden door de heren speedzor & vicarious mocht je daar zin in hebben, wil beter worden want voel me nog een dikke nabjungler.
2:45 - Hun pantheon gankt jouw Ahri mid. Je gaat er ook op af om te counterganken, maar je flinged hun lvl 2 pantheon in jouw lvl 1 Ahri. Da's niet handig. Ahri werd gelijk gestund en HS'd naar half life. Als hun mid goed had opgelet was Ahri dood. Nu pakte het gelukkig goed uit omdat Ahri net levelde en op lvl 2 aardig kan bursten met ignite en 2 skills, maar dit had heel erg verkeerd kunnen aflopen
4:10 - Je komt mid weer ganken. Je pool was prima, maar je vergat je poison aan te doen. Anders had er wellicht een kill ingezeten.
6:40 - Na de mislukte gank op top ga je weer voor mid (bot zei overigens dat ze een easy gank hadden ,waarom ging je top voor Tryndamere die zonder stun niet te ganken valt door zijn E?). Jullie damagen Nidalee flink, maar je flingt haar richting haar eigen tower. Dat was niet heel handig. Uiteindelijk gaat ze net aan dood, maar ze had kunnen ontsnappen.
7:30 - Je gaat counterjunglen met low mana en geen full HP en zonder wards. Bovendien had je een skill nog niet geleveld. Wat mij betreft had je daarvoor een handiger moment kunnen kiezen. Uiteindelijk kom je full HP pantheon tegen en met wat hulp van hun mid ga je dood. Zonde.
10:00 - Gank top op tryndamere. Je gooit je puddle te vroeg. Die puddle wil je eigenlijk pas gooien als je zeker weet dat hij erdoorheen moet. Nu kon hij hem simpel ontwijken. Ook doordat je twijfelde of je hem via de tribush of via de river wilde ganken ging Sivir bijna dood. Pakte wederom goed uit gelukkig.
12:40 - Je popt je ult en gaat achter Nidalee aan die gewoon onder haar tower staat. Het was te verwachten dat dit geen kill zou gaan opleveren
13:45 - Jouw bot lane besluit zelf maar om dragon te pakken. Die lane domineert zwaar, dus dat houdt in dat je automatisch dragon control hebt (zeker als hun botlane net gekilld is). Zelf ben je nog niet 1x in de buurt geweest van dragon, zelfs niet om te warden. Zonde, want dragon is een belangrijk onderdeel voor een jungler, zelfs als je jungler dragon niet snel kan neerhalen. Daar heb je dan de AD carry voor.
14:00 - Je gank top heb ik helaas gemist. Maar Trynda blijft lastig om te ganken met die E als je geen stun hebt.
15:00 - JE toplane gaat dood door een gank, maar je blijft maar heel kort in de lane hangen om XP te leachen. Dat is een van de redenen dat jij na een tijdje lvl 8 bent en hun jungler pantheon Lvl 10. Als er een lane open is, probeer dan zoveel mogelijk XP uit de lane te pakken. Anders gaat de XP verloren, da's zonde.
16:30 - Je blijft zonder vision in hun jungle hangen en je gaat dood. Was niet nodig.
18:00 - Je ziet teemo jouw bot tower aanvallen, gaat erop af en killt hem. Prima gedaan, al had ik misschien mijn ghost gepopt.
19:30 - Je probeert met Leona top te ganken nadat trynda jullie sivir weer eens gesloopt heeft maar wordt door 5 man gepakt. Zonde, als je minimaal 1 ward had staan had je dat kunnen voorkomen. Je had er 2 in je inventory!
24:00 - Terwijl je hele team bluepillt nadat jullie een aantal towers hebben omgepusht ren jij in je eentje hun jungle in om wraiths te pakken. Ten eerste hebben wraiths op dit tijdstip nagenoeg NIETS meer te betekenen (alleen de buffs zijn nog van groot belang), ten tweede had je daar geen vision en ben je alleen. Geen wonder dat je gevangen wordt en doodgaat dus. Wederom een onnodige death tijdens counterjunglen.
27:00 - Game over. Jullie winnen, maar jij had niet heel veel impact daarop. Bot lane heeft zichzelf volledig zelfstandig gefeed op hun teemo, want jij bent niet 1x komen ganken daar. Op zich geen probleeem hoor, de lane wint al dus beter om je te focussen op andere lanes.
Algemeen:
- Qua build zie ik Dyrus met jungle singed voor een snelle hextech gaan voor wat sustain terwijl jij een zooi pots koopt. Is het overwegen waard. Verder vind ik de keuze voor Ninja Tabi niet heel handig. Om de escape master te zijn die singed kan zijn wil je wel merc treads hebben. Cloth armor kun je icm met heart of gold naar raduins maken lategame. Verder ga je voor Rod of Ages, maar die heb je pas na 20+ minuten af omdat je in de jungle niet goed kan farmen. Dan zou ik dus voor andere, goedkope tankitems gaan. Denk aan spirit visage, shurelia's en/of heart of gold.
- Je wacht soms heel lang met het levelen van een skill, of is dat een LoLreplay bug? Ik zie geen reden om je skills niet direct te levelen, tenzij je midden in een fight zit of je afwacht of je een lvl 1 teamfight gaat doen.
- Je haalt echt veeeeeel te weinig wards voor een jungler. Je kan wards voor een heleboel dingen gebruiken, zoals dragon warden, je top lane een ward geven indien nodig en hun buffs warden om te counterjunglen en buffs te stealen. Jij haalt je eerste wards pas na 17 minuten!
- Soms zie ik je zelfs in teamfights je ulti niet poppen. De cooldown is niet extreem hoog, dus zelfs bij kleine skirmishes (2v2 etc.) gewoon gebruiken!
- Kies je counterjungle momenten goed! Je wilt (bijna) full health zijn en wards bij je hebben om die direct te plaatsen als je toch bezig bent. Ook is lategame counterjunglen niet handig, tenzij je een buff steelt, maar dan moet je het met meerdere mensen doen.
- Tijdens teamfights doe je over het algemeen je ding gewoon goed. In de weg lopen, beetje flingen en mensen die weg willen rennen slowen met puddle. Niks meer aan doen
Naja ik kijk dus regelmatig streams en zie vooral in toernooien Taric best vaak voorkomen. In soloqueue inderdaad een stuk minder, dat ben ik met je eens. Maar de statistieken spreken de waarheid en het blijkt dat jij er een stuk beter beeld van hebt dan ik. In high ELO wordt hij het minst vaak gespeeld en heeft hij een lagere W/L ratio dan Janna en Sona. I stand correctedVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:14:
[...]
als je regelmatig streams kijkt en op 1800 elo speel dan zie je niet anders als janna/sona op een uitzondering na gelaten
Bron: http://www.lolstatistics.com/champions/all/2/12-28-2011
[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 29-12-2011 20:19 ]
Even een voorbeelde van bovenstaande: Net nog mid gespeeld als Xerath vs Viktor. Hij gebruikt zijn Q en loopt weg, nog voor hij zijn shield heeft verkregen, heb ik mijn E + Q combo op hem geland en finish ik hem met ignite. Had zijn shield op tijd geactiveerd, had hij het overleeft. En zo heb ik hem vaker echt kunnen straffen voor het gebruik van zijn Q. Het is zeker een leuke Q, maar het is ooooh zo makkelijk deze te straffen. Elke andere AP mid, kan Viktor genadeloos afstraffen: Veigar, Kassadin, Xerath, Kart, enz, enz.
Het is te high risk low reward, want het idee is natuurlijk erg leuk op papier (doe damage, krijg shield), maar in de praktijk is het echt bagger. Zijn laser is nais, niet echt spectaculair in damage, redelijk goede range, en kan natuurlijk gebruikt worden tijdens lopen. Maar hij is makkelijk te ontwijken, en je bent net iets teveel tijd kwijt aan het casten. Het is erg moeilijk om hiermee goed te voorspellen waar iemand naar toe gaat, om hem te landen.
Zijn Slow/Stun is misschien het enige echt goede en betrouwbare, redelijk goede range, nette slow die in een stun kan resulteren. Geweldig tijdens teamfights en om early game mee te zonen.
Zijn ult valt echt vies tegen. Niet bijzonder veel damage, en het projectiel is echt erg traag, tenzij je hem boven op iemand cast, ga je er niet veel damage uit halen. Tegen de tijd dat je level 6 bent, heeft echt iedereen boots (uitgaande dat je niet met boots begon), dus is het voorblijven/ontwijken van deze ult vrij eenvoudig
Early game vrij hoge mana costs, high risk low reward, en tijdens teamfights gebrek aan damage vergeleken bij andere AP carries. Ook geen echte support, aangezien zijn slow/stun geen support maakt op zichzelf.
-
Verwijderd
thx man
super geäpprecieerd. Ik leer er vooral uit dat ik meer wards moet meehebben bij het counterjunglen en mijn momenten daar vooral beter moet leren kiezen.
Aangezien ik redelijk veel support speel verwachte ik misschien teveel dat wards rond dragon en andere vitale punten van daar zou komen. Geen excuus aangezien iedere lane vroeg wel een ward kan gebruiken
Mijn build inderdaad had ik bijgeschaafd naar vooral gold/5 items early en dan uitbouwen naar pure singed build. Experience overnemen in lanes is ook iets waar ik meer aandacht aan besteed in m'n betere games, faal er helaas soms wel in.
Was niet tevreden over mijn overall gameplay zoals je aangaf ulti poppen op het juiste moment en fail flings. Concentratie moest ook een pak beter en dat heb je goed aangegeven door het laat levelen van skills.
Vond je trouwens dat ik teveel gankte ? Moest me mss meer met mn jungle bezighouden
Vielen dank
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 21:23 ]
Edit: te vaak ganken? Neehoor, dat is juist goed. De jungle levert vanaf midgame eigenlijk te weinig XP op om bij te blijven en in soloqueue willen je lanes juist vaak een gank hebben anders gaan ze zeuren en raakt het team gedemoraliseerd door de "noob jungler, never ganks". XP moet je in bijblijven door soms XP uit de lanes te leachen als iemand doodgaat.
[ Voor 36% gewijzigd door Vicarious op 29-12-2011 21:37 ]
weet niet waarom ik opeens nu ben gebanned, want ik heb niks speciaals gedaan laatste tijd.
vind zelf ook niet dat ik banneble gedrag laat zien, maar ik flame wel zo af en toe.
Ik had vanmiddag een viktor in mid, tegenover onze akali. Werd bij 0/4 switch want hij vermorselde haar. Gravity field maakt herassing enorm gemakkelijk (na 1,5sec krijg je stun, waardoor je met enkel lvl2 boots nooit op tijd eruit komt als je midden erin staat).Nazanir schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:08:
Viktor is erg meh, vergeleken met AP carries, maar hij is ook geen fantastische support. Hij heeft leuke pokes met zijn lazor (die erg nice is, dat je hem kan casten terwijl je beweegt, dat is zeker wel een plus), maar zijn Q heeft gewoon te korte range en TE trage missle speed om effectief te zijn.
Even een voorbeelde van bovenstaande: Net nog mid gespeeld als Xerath vs Viktor. Hij gebruikt zijn Q en loopt weg, nog voor hij zijn shield heeft verkregen, heb ik mijn E + Q combo op hem geland en finish ik hem met ignite. Had zijn shield op tijd geactiveerd, had hij het overleeft. En zo heb ik hem vaker echt kunnen straffen voor het gebruik van zijn Q. Het is zeker een leuke Q, maar het is ooooh zo makkelijk deze te straffen. Elke andere AP mid, kan Viktor genadeloos afstraffen: Veigar, Kassadin, Xerath, Kart, enz, enz.
Het is te high risk low reward, want het idee is natuurlijk erg leuk op papier (doe damage, krijg shield), maar in de praktijk is het echt bagger. Zijn laser is nais, niet echt spectaculair in damage, redelijk goede range, en kan natuurlijk gebruikt worden tijdens lopen. Maar hij is makkelijk te ontwijken, en je bent net iets teveel tijd kwijt aan het casten. Het is erg moeilijk om hiermee goed te voorspellen waar iemand naar toe gaat, om hem te landen.
Zijn Slow/Stun is misschien het enige echt goede en betrouwbare, redelijk goede range, nette slow die in een stun kan resulteren. Geweldig tijdens teamfights en om early game mee te zonen.
Zijn ult valt echt vies tegen. Niet bijzonder veel damage, en het projectiel is echt erg traag, tenzij je hem boven op iemand cast, ga je er niet veel damage uit halen. Tegen de tijd dat je level 6 bent, heeft echt iedereen boots (uitgaande dat je niet met boots begon), dus is het voorblijven/ontwijken van deze ult vrij eenvoudig
Early game vrij hoge mana costs, high risk low reward, en tijdens teamfights gebrek aan damage vergeleken bij andere AP carries. Ook geen echte support, aangezien zijn slow/stun geen support maakt op zichzelf.
Ook erg goed tegen herass/gank, cast het op jezelf en ze moeten je laten gaan of ze krijgen de stun, in welk geval jij de herass/gank kan doen.
Daarbij is zn ult vrij sterk (bij volledige hit krijg je op lvl6 430 + 1.95 AP, met gravity field goed te doen) waardoor je op lvl6 succesvol kan ganken als de ander onder 75% hp zit.
Ik vind hem tot nu toe echter geweldig, die Q moet je ook als 1e maxen en dikke AP runes nemen. Het maakt dan alsnog niet uit of je die shield krijgt of niet want door je passive doe je toch meer damage als je tegenstander. Ook die ult doet dik 300 dmg op z'n 1e lvl.Nazanir schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:08:
Viktor is erg meh, vergeleken met AP carries, maar hij is ook geen fantastische support. Hij heeft leuke pokes met zijn lazor (die erg nice is, dat je hem kan casten terwijl je beweegt, dat is zeker wel een plus), maar zijn Q heeft gewoon te korte range en TE trage missle speed om effectief te zijn.
Genoeg om iemand even snel neer te bursten
Die E skill gebruiken om te poken in combinatie met farm (met 2 Doran's Rings had ik eigenlijk geen mana issues)
Het probleem met die W skill is dat de range erg kort is. Je moet bijna die item wel halen voor de juiste range. Had erg vaak dat ik andere gewoon niet bij kon houden.
Verwijderd
Flamen = Bannwaardig.Baristo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:50:
wow, na 2 jaar LoL trollen ben ik gebanned voor 2 dagen
weet niet waarom ik opeens nu ben gebanned, want ik heb niks speciaals gedaan laatste tijd.
vind zelf ook niet dat ik banneble gedrag laat zien, maar ik flame wel zo af en toe.
ik weet het, maar ik had er nooit shit voor gekregen...
het is mischien wel goed, heb zoveel mensen voor retard uitgemaakt, maarja sommige spelers zijn zo slecht...
edit: ik ben nooit zo'n kinderachtige trollpicker geweest of afk gegaan het is echt maar 100% flame, waarbij ik mensen eigenlijk ook tips geef
[ Voor 18% gewijzigd door Baristo op 29-12-2011 22:35 ]
Nou en?Baristo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:34:
[...]
het is mischien wel goed, heb zoveel mensen voor retard uitgemaakt, maarja sommige spelers zijn zo slecht...
edit: ik ben nooit zo'n kinderachtige trollpicker geweest of afk gegaan het is echt maar 100% flame, waarbij ik mensen eigenlijk ook tips geef
Even los van het flamen, geweldig dat je mensen tips geeft, maar hier wordt snel overheen gekeken als je je als een ***** gedraagd, terrecht dat mensen je hiervoor rapporteren, want je kan niet iemand uitschelden en tegelijker tijd tips geven.
-
Verwijderd
Je bent niet de enige heb een 3 dagen ban gekregen voor flamen. Moet zeggen dat ik vind dat ik meestal niet zoveel flame doe vaker gewoon ignore. Zelfs als gasten aan het feeden zijn kan me eigenlijk niks schelen. Maar af en toe zijn gasten en aan het feeden en aan het schelden en dan heb ik er geen moeite mee om ze even verbaal te abusen en dat zijn natuurlijk precies de gasten die je dan daarna reporten.Baristo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:34:
[...]
Sowieso met het aantal games dat ik gespeeld heb en het feit dat ik met alle 90 champs ranked probeert te winnen levert me regelmatig reports op. Veel mensen vinden het picken van mundo of eve al report waardig terwijl ik gewoon mijn best doe om met die champs te winnen.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 00:02 ]
ik ben misschien bot, maar geen ragekid, maar ik ben wel duidlijk als ik vind dat iemand faalt.
ben atm me broers acc aan het pimpen, 1200 elo is zoveel fun
TY RIOT
Binnenkort maar eens filmpjes maken en hopen dat iemand hier me wat tips kan geven.
Ik ben ook bang dat ik teveel op 1 champion blijf hangen nu, moet er nog 1 of enkele bij vinden die ook leuk zijn om te spelen, als nu Ahri word gekozen door iemand anders ben ik al vrijwel nutteloos.
Nhat Nguyen participeert in een vraag-en-antwoord sessie van wat blijkt een nieuwe reeks met commentaar van pro's te zijn. Er wordt een replay getoond van een Janna game van hem, waarbij de interviewer hem vragen stelt die van reddit komen en algemenere vragen die hij zelf voorbereid heeft.
Janna is zelf m'n favoriete support, dus ik kan deze zeker aanraden!
zeker de 25 min waardspeedzor schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 01:03:
YouTube: Ult In 10 Seconds Ep. 1 - Nhat Nguyen (Janna)
Nhat Nguyen participeert in een vraag-en-antwoord sessie van wat blijkt een nieuwe reeks met commentaar van pro's te zijn. Er wordt een replay getoond van een Janna game van hem, waarbij de interviewer hem vragen stelt die van reddit komen en algemenere vragen die hij zelf voorbereid heeft.
Janna is zelf m'n favoriete support, dus ik kan deze zeker aanraden!
BTW: ik ben weer unbanned, LOL?
Verwijderd
Ik speelde 5x Mal'zahar mid en wat blijft deze character verschrikkelijk sterk. Dikke Aoe Silence met dubble damage, enorme farm ability's, en de mogelijkheid om in 1x iemand uit te schakelen. Ondermeer gehakt gemaakt van Viktor, Ahri, Brand en anivia. Ik snap niet waarom deze AP carry champ zo weinig gekozen wordt.
Op een gegeven moment kwam er een 7-0 vayne van de lane af. In team fight Dot erop, nullzone, Ulti en Vayne heeft geen schot kunnen vuren XD
Er zijn naar mijn idee maar twee echte counter picks en dat zijn. Kassadin en Le Blanc.
Poos geen Mal'zahar gespeeld maar wat heb ik genoten XD. Ga ik zeker meer AP mid spelen.
Verwijderd
Wel natuurlijk kostelijk om iedere 3 minuten een ward te droppen, maar wel leuke feature mocht het zo zijn.
Verwijderd
Ow wist ik niet! DOT blijft toch wel een van zijn sterkste tools. Doet al snel 400 tot 500 damage.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:23:
Heb ergens gelezen onlangs dat je malzahar zijn dot kan counteren op mid door een ward te droppen. Dot zou op de ward springen maar geen damage er op doen.
Wel natuurlijk kostelijk om iedere 3 minuten een ward te droppen, maar wel leuke feature mocht het zo zijn.
Verwijderd
http://www.reddit.com/r/l..._middle_of_the_lane_will/
Laatste tijd volop alistar support aan het uitbuiten & luving it. Wat een brute support. Gisteren een paar keer skarner ganks gewoon geneutraliseerd desondanks we zwaar aan het overextenden waren (met vision wel).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 09:34 ]
Verwijderd
Bedankt voor de linkVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:32:
Pin me er niet op vast wel. Had het op reddit gelezen en aangezien ik zelden ap mid speel, heb ik dit zelf nog niet kunnen testen.
http://www.reddit.com/r/l..._middle_of_the_lane_will/
Laatste tijd volop alistar support aan het uitbuiten & luving it. Wat een brute support. Gisteren een paar keer skarner ganks gewoon geneutraliseerd desondanks we zwaar aan het overextenden waren (met vision wel).
Verwijderd
Inderdaad. We zaten dus bot (wij paars team) hun eerste turret aan het pushen. Zij hadden vayne & sona, wij alistar & taric dus. Wij bevonden ons ongeveer bij hun toren toen skarner als een malle uit hun tribush langs de river achter ons kwam. Gewoon headbutt op skarner en een Q op de 2 enemy laners en alles was geneutraliseerd. Die heal op lage cooldown is ook gewoon lekker en de combos beginnen zowaar ook te lukken (headbut+stomp).Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:54:
[...]
Bedankt voor de linkga dit vandaag toch wel even testen:). Helaas speel ik alistar bijna nooit en ik vind het ook nog vrij lastig.
Bij een gank wil je toch alistar niet focussen omdat die nog vrij tanky is. En hij mept er natuurlijk gewoon 1 weg XD.. Maar Alistar als support is bruut inderdaad altijd een meerwaarde in het team. Helaas kan ik niet goed alistar spelen.
Galio, Morg, Kennen (zijn ult cancelled malz ult), GP. Soraka zie ik ook wel werken vs Malz.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:19:
Er zijn naar mijn idee maar twee echte counter picks en dat zijn. Kassadin en Le Blanc.
Verder een goede jungler (Malz heeft minder goede creep wave control) en elke burst champ met QSS.
Verwijderd
Silence is gewoon een goede counter tegen Malz maar over het algemeen tegen elke AP.djengizz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:04:
[...]
Galio, Morg, Kennen (zijn ult cancelled malz ult), GP. Soraka zie ik ook wel werken vs Malz.
Verder een goede jungler (Malz heeft minder goede creep wave control) en elke burst champ met QSS.
- Galio is over het algemeen anti AP mid. Maar hij kan zijn ulti niet gebruiken als hij supressed is
- Zelfde voor Kennen
- GP is een goede counter pick maar is het verstandig om hem mid te spelen?
- Nooit gespeeld tegen Soraka mid maar lijkt mij een nachtmerrie. maar Soraka AP carry is dat heel geweldig?
Zelf vind ik een nadeel dat als je ulti cast in een slecht positie wat soms niet anders kan ben je enorm kwetsbaar. Betreft de jungle ben ik het met je eens. Malz zal altijd pushen met zijn dot E en heeft een slecht survibilty. Maar het pushen geeft je wel goed de gelegenheid om te ganken. Wat goed werkt met zijn ulti
Verwijderd
Ik zou dat wel eens willen proberen inderdaad met veel armor runes (omdat je toch altijd tegen atk damage staat) op bot lane) lekker irriteren van hun carry:) Geweldig. Alleen die combo (heabutt + stomp is egt lastig haha vergt toch wel enige oefening XDVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:59:
[...]
Inderdaad. We zaten dus bot (wij paars team) hun eerste turret aan het pushen. Zij hadden vayne & sona, wij alistar & taric dus. Wij bevonden ons ongeveer bij hun toren toen skarner als een malle uit hun tribush langs de river achter ons kwam. Gewoon headbutt op skarner en een Q op de 2 enemy laners en alles was geneutraliseerd. Die heal op lage cooldown is ook gewoon lekker en de combos beginnen zowaar ook te lukken (headbut+stomp).
Verwijderd
Tip is om je stomp te spammen van zodra je headbut gedaan hebt. Vroeger wachte ik het juiste moment af om te stompen maar dat resulteerde niet altijd in het gewenste resultaatVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:16:
[...]
Ik zou dat wel eens willen proberen inderdaad met veel armor runes (omdat je toch altijd tegen atk damage staat) op bot lane) lekker irriteren van hun carry:) Geweldig. Alleen die combo (heabutt + stomp is egt lastig haha vergt toch wel enige oefening XD
Dat krijg je vooral als je target een klein stukje wegloopt en het iets langer duurt voor je headbut aankomt waardoor je timing klote isVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:21:
[...]
Tip is om je stomp te spammen van zodra je headbut gedaan hebt. Vroeger wachte ik het juiste moment af om te stompen maar dat resulteerde niet altijd in het gewenste resultaat
Spammen is idd 1 van de goede opties om succesvol die combo te doen.
Mijn vraag is dus, wat is een goede build voor jungle olaf?
Verwijderd
Haha gewoon spammen dus. Ik oefen nieuwe champs altijd op mn broertjes account 495 Elo XD ongelooflijk laag niveau maar wel relax om te testen. Ik kan dan denk het beste AP bouwen ofniet?Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:21:
[...]
Tip is om je stomp te spammen van zodra je headbut gedaan hebt. Vroeger wachte ik het juiste moment af om te stompen maar dat resulteerde niet altijd in het gewenste resultaat
Nee, het gaat bij Galio ook meer om de MR en om het feit dat Bullwark + Malefic Vision hem heelt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:13:
[...]
Silence is gewoon een goede counter tegen Malz maar over het algemeen tegen elke AP.
- Galio is over het algemeen anti AP mid. Maar hij kan zijn ulti niet gebruiken als hij supressed is
Kennen is één van de weinige AP's die kan farmen en harassen vs malz (korte CD, veel sustain met revolver, langere range). Zijn ult is sterker (malz kan niet ulten als kennen ult) en hij heeft veel CC wat een soft counter is vs malz.- Zelfde voor Kennen
Why not? GP is ook een solide counterpick vs bv. Kass, ook op high ELO. Pick een AP die solotop kan.- GP is een goede counter pick maar is het verstandig om hem mid te spelen?
Nee, ik vind Soraka geen goede AP carry maar zie haar wel solo gespeeld worden, ook op hoog nivo. Dus blijkbaar zijn sommige spelers het niet eens met ons. In lane kan ze wel winnen denk ik.- Nooit gespeeld tegen Soraka mid maar lijkt mij een nachtmerrie. maar Soraka AP carry is dat heel geweldig?
De timing is precies als de animatie van de headbut start.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:21:
Ik level Q altijd als jungle olaf. Q is AOE, dus cleart camps sneller. Daarna level je E, als laatste W. Ulti altijd nemen wanneer beschikbaar (6,11,16). Qua items: rush wriggles, dan merc treads en ga voor Frozen Mallet. Dan Atma's en als het dan nog niet is afgelopen kun je voor een Stark gaan.Gropah schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:26:
Ik wil graag beginnen met olaf jungle, en heb (volgens mij) ook wel een redelijk build gevonden, maar hier zitten tegenstrijdigheden in. In de tekst staat Q eerst lvlen, alle charts geven echter E aan. Daarnaast is hij het ook niet met zichzelf eens over sommige items, of noemt hij ze niet in de text maar wel in de charts.
Mijn vraag is dus, wat is een goede build voor jungle olaf?
Verwijderd
Ik rush HoG & Philo's op alistar.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:33:
[...]
Haha gewoon spammen dus. Ik oefen nieuwe champs altijd op mn broertjes account 495 Elo XD ongelooflijk laag niveau maar wel relax om te testen. Ik kan dan denk het beste AP bouwen ofniet?
Ik ga niet ap gericht gaan bouwen op alistar, maar soms als ons team het goed doet en ik veel gold heb samengeraapt zou ik wel durven een sheen er tussen te gooien .Verder is aegis goed voor teamfights en later philo uitbouwen naar shurelia's. Met hog & philo ben je echt al super durable.
Als boots zou ik durven de cdr boots nemen of mercs als er belachelijk veel cc is bij hun.
@ djengizz
Bedankt voor de tip voor ali's combo.
Soraka kan inderdaad supersterk zijn op mid. Vrijwel een directe counter voor karthus en die starfall wil je echt niet te lang gaan instaan end game indien ap gebouwd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 10:39 ]
Dit topic is gesloten.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!