[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:45:
Doublelift bijvoorbeeld, en van hem word gezegd dat hij een van de beste spelers is in het mechanische gedeelte van het spel.
Voor hem is het een beetje van beide.

Uit zijn AMA:
Why do you run AD marks AND AD quints when playing AD carries?

Doublelift:
because the purpose of your early game is to farm not to kill your enemies. It only hurts you in specific situations by like 2 or 3 damage, and mostly helps you if your abilities scale off AD like Cait and Vayne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
AD marks maken het makkelijker om te CS'en, maar als jij skilled genoeg bent dan ga je met Arpen marks even veel CS kunnen halen en een voordeel in een pvp gevecht halen.
Zoals doublelift zelf aangeeft, ga je met sommige champions ook een voordeel uit die AD halen dmv abilities, maar dit is dus niet bij iedereen zo.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024
speedzor schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:55:
AD marks maken het makkelijker om te CS'en, maar als jij skilled genoeg bent dan ga je met Arpen marks even veel CS kunnen halen en een voordeel in een pvp gevecht halen.
Zoals doublelift zelf aangeeft, ga je met sommige champions ook een voordeel uit die AD halen dmv abilities, maar dit is dus niet bij iedereen zo.
Just a matter of preference :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:48:
[...]

Is uiteraard ook altijd weer een risico :)
Maar in principe wil ik helemaal niet dat de tegenstander net zo goed last hit als mij :D Ik speel zelf dan vooral Caitlyn als ik AD carry speel en ik hit de ander gewoon als hij in de buurt komt voor een lasthit :)
Een risico is het misschien wel, maar als je het nuchter bekijkt kan het je vaak kills opleveren.

Stel we nemen het voorbeeld die we bespreken en je bent botlane met ad carry & support vs ad carry & support.

1. De bush is enkel geward bij de river : Dan gaat je jungler zelf geen moeite moeten doen om langs te komen, verliest hij enkel tijd (& tijd = gold & xp ). Als hij dan via je eigen jungle komt en dan via de brush in botlane er in komt geslopen wint hij xp door daar gewoon te zitten en kan hij ganken indien die brush niet geward is.

2. De brush is geward bij de river + je tribush : Je jungler gaat hun jungle in via river, gaat achter de toren en jullie zorgen ervoor dat de lane is gepusht tot die toren. Dit moet je natuurlijk niet op lvl 2-3 gaan doen, maar vanaf 7-8-9 als je al iets tankier bent. Je zou ervan schrikken hoeveel keer dit resulteert in een/twee kills. Voorwaarde is wel dat iedereen goed weet wanneer en van wie ze damage krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
indeed die tactiek kan je doen meet een bepaald aantal junglers zoals
-lee-sin
-rammus
-skarner
-malphite
-trundle
-udyr

als je dit gaat proberen met een nocturne of een fiddle of een twitch gaat dit verkeerd uitdraaien

het hangt echt grotendeels af van wat de allied lane is
de ennemy lane
en de jungler

je kan bij LoL niet alles plannen en laten verlopen zoals je het wilt

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Middag allemaal,

Heb zojuist een skarner game gespeeld als jungler, het was niet flawless, alles behalve van... maar heb wel het idee dat ik ons er doorheen geholpen heb. Qua gedachten gang lig ik denk ik wel rond de 1600elo, echter ik heb zo weinig ervaring dat ik het vaak afleg tegen anderen of dat trolls mn elo omlaag trekken waardoor ik weer lager in elo kom...

Je ziet geen timers van dragon omdat ik ze zelf hier bijhoud aangezien die gasten niet eens als team functioneerde...

Hier is mijn replay:
http://dvhguild.nl/27-12-skarner.lrf

Gaarne feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ik zal vanavond eens kijken als ik thuis ben en zal je desnoods waar nodig tips of comments geven
ik doe skarner jungle ook wel veel
vind deze nog heel veel sustain hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Spuitelf schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:18:
Middag allemaal,

Heb zojuist een skarner game gespeeld als jungler, het was niet flawless, alles behalve van... maar heb wel het idee dat ik ons er doorheen geholpen heb. Qua gedachten gang lig ik denk ik wel rond de 1600elo, echter ik heb zo weinig ervaring dat ik het vaak afleg tegen anderen of dat trolls mn elo omlaag trekken waardoor ik weer lager in elo kom...

Je ziet geen timers van dragon omdat ik ze zelf hier bijhoud aangezien die gasten niet eens als team functioneerde...

Hier is mijn replay:
http://dvhguild.nl/27-12-skarner.lrf

Gaarne feedback :)
Feedback:

00:00 - Ik speel zelf geen skarner, maar ik zie TheOddOne altijd met regrowth pendant beginnen. Misschien eens overwegen.
00:30 - Je besluit te invaden, echter heeft de vijand een Blitzcrank (absoluut de beste level 1 fighter) en heb jij enkel Ashe als uitmuntende level 1. Geen goed idee.
00:50 - Je gaat naar de vijandelijke bush door de river, slecht idee. Indien de vijand rechtstreeks naar de river brush is gewandeld (zoals ze moeten doen), dan gaan ze je zien aankomen hebben. Beter is het om via mid naar de mid-sidebrush te gaan zodat ze echt in het midden van de map hadden moeten staan om je aan te zien komen. Niemand doet dat.
In de afbeelding hieronder zie je in het rood de route die je niet mag volgen, in het groen staat de te volgen route.
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/9199/summonersrift1006x809.png
02:45 - Je ging red doen op level 1, ik zou eerst de golems genomen hebben zodat je level 2 was en je met meer HP ging overblijven.
03:50 - Je pushed de lane van je GP top, niet doen. Hij mist CS en gaat makkelijker gezoned kunnen worden omdat hij geen ward heeft.
04:40 - Je gebruikt je smite bij aanvang bij de blue golem. Hou die om de golem ermee te lasthitten, zodat een eventuele counterjungle van nocturne je niet je blue laat verliezen.
06:10 - Je gaat voor wriggles lantern. Nogmaals, ik ben geen skarner speler, maar ik denk dat TheOddOne double g/10 gaat. Misschien het overwegen waard.
06:55 - Fail flash zoals je zelf wel weet, een goede malzahar had hier je blue kunnen stelen. Zelfs met een goede flash ging de kans op succes niet zo heel groot zijn aangezien je nog geen ult had.
09:20 - Als je dan toch voor wriggles gaat, waarom finish je hem niet? Die lifesteal zou je jungle en ganks goed helpen.
10:05 - Matig geplaatste ward, ik zou hem meer richting de river zetten. Nu heb je een kleinere vision radius omdat je een heel stuk van de river mist.
11:00 - Je beslist om na je blue verder te junglen. Een gank op bot zou zeker te overwegen zijn hier! Die kill op Jarvan is een grove fout van hem, om aan jullie toren te staan zonder een ward. Kwestie van afwegen hier.
14:00 - Had je hier niet even de enemy jungle in kunnen duiken en kijken of hun wraiths er waren? Je had zelf geen jungle om te farmen en er was geen mogelijkheid tot gank bot.
16:50 - Ward dragon! Het was 4v5 omdat je nunu dood was, een goed team had hier gewoon dragon kunnen nemen. Je hebt de 3v4 teamfight gewonnen omdat je team compleet fed as, maar bij een gelijke stand had je hier 3 deaths en een dragon gegeven.
18:40 - Nunu was al dood, gewoon van weglopen dus.
20:25 - Je hebt wards in je inventory, als je op zo'n plek gaat pushen dan zou je toch zeker de brush bij hun blue buff moeten warden.
22:50 - Je ult die malzahar zonder dat er iemand in de buurt is. Verspiling van de ult dus als er niemand kan volgen.
24:55 - Je hebt Dragon niet gesmite. Granted, er waren geen vijanden in de buurt, maar je had geen vision op de ruimte achter de dragonpit.
25:40 - Counterjunglen zonder vision wanneer er twee van je team dood zijn? Jouw fout dat je daar met Katarina doodgaat, jij stond out of position.
27:00 - Koop een oracle. Het is baron tijd en niemand in je team heeft baron de-warded!
29:30 - Je verkoopt die vampiric scepter? Was het een miskoop? Nogmaals:Oracle!
31:20 - Weer geen oracle! Had de vijand hier slim gespeeld, dan hadden ze een baron gerushed. Jullie hebben geen wards over de hele map, geen oracle om die van hen te verwijderen en jullie waren met 2 bij dragon en 1 in botlane.

En toen was het spel gedaan :) Je speelt je Skarner goed, maar er zijn meer algemene gameplay zaken waar je op zou moeten focussen. Agressief warden is er zeker één van, je hebt alles samen maar 1 of 2 keer een ward in de vijand z'n jungle geplaatst.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh? Van golems word je geen lvl 2 meer hoor in de nieuwe jungle.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:56:
Wss bedoelt hij de Big golem van blue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Vicarious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:56:
Je moet het filmpje bekijken ;) Hij had eerst de blue buff van vijand gepakt en zijn wraiths gedaan, hij stond op het punt om te levellen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohja, en over de itembuild van Skarner. Er zijn imo 2 routes:
- Start regrowth pendant, rush philostone en heart of gold en ga tanky bouwen
- Start armor + 5 pots, rush wriggles en ga voor sheen + attackspeed en bruiser-items (wits end is ook een goede!)

Naar mijn mening is de tweede route doordat je in de jungle te weinig farm hebt niet heel handig. In teamfights ga je dan steeds als eerste dood terwijl jij met je ult juist wilt initieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Denk dat ik ook maar eens replays moet gaan submitten, wat een detail O_O

Als iemand zin heeft om een game te analyzen: http://puu.sh/bFK3 (let niet op de Fiddle XD)

Ben wel benieuwd wat men denkt over m'n Trundle Solo Top. Dit was een premade dus general comments enzo zijn op prijs gesteld :)

[ Voor 62% gewijzigd door Jeffroiscool op 27-12-2011 17:05 ]

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:

Als iemand zin heeft om een game te analyzen: http://puu.sh/bFK3 (let niet op de Fiddle XD)

Ben wel benieuwd wat men denkt over m'n Trundle Solo Top. Dit was een premade dus general comments enzo zijn op prijs gesteld :)
Als er vanavond niemand heeft gekeken kijk ik wel even. Ben geen high elo speler, maar elkaar helpen kan natuurlijk altijd ;)

EDIT: Hieronder alsnog mijn visie op je game:

3:00 - Je engaged Irelia met een auto-attack terwijl er veel van zijn minions zijn en maar weinig van jou. Als je auto-attackt krijg je minion aggro. Als je alleen een Q op hem doet niet. Free harass dus.
4:00 - Je mist best veel hits onder je eigen tower, imo onnodig, maar misschien was je minion blocked waardoor je niet bij de juiste kwam ofzo?
5:30 - Die gank daar vraag je ongeveer om. Je lane is unwarded en je pusht heel hard terwijl je net Olaf uit mid ziet weglopen die de lane van de dode Anivia overnam. Stukje map awareness. Was dus een te voorkomen death. Na je death koop je een vamp scepter en boots en 2 pots, maar geen ward. Waarom die pots als je al sustain haalt met je vamp scepter?
8:00 - Nu speel je (misschien door je death?) ineens heel passief. Zelfs lasthits laat je gewoon lopen?
12:50 - Teleport, noemde Speedzor ook al
14:00 - Nette kill op Irelia. Nu is te merken dat Trundle heel goed tegen AD solo top is met zijn ulti en zijn Q.
18:30 - Je loopt een ward bij dragon van jouw team voorbij, maar je hebt je wriggles nog. Ik gebruik die dan meestal om een ward bij enemy blue te zetten als ik daar toch in de buurt ben.
18:55 - Knappe kill mid, al had ik die pillar misschien iets eerder gedaan omdat Ryze nu wel erg low werd.
20:30 - Fight bij dragon. Fout van het hele team eigenlijk. Jullie waren gewoon uit positie. Op het moment dat je dat merkt moet je met zn allen vol terug rennen en degene die toch al dood aan het gaan is lekker laten gaan. Dan overleef je met de meeste mensen.
22:00 - Je kill op Olaf miste ik, de kleine leidde me net af. Kan ik dus weinig over zeggen behalve GJ :P
24:00 - Niet handig om als team je te laten vangen als Corki (die de meeste damage doet op dat moment met zo debiel veel CS) top loopt. Was vooral aan Ryze te wijten tho.
27:57 - WTF doet die Anivia van enemy team daar? In dr eentje dragon killen? :o Nouja, in ieder geval goed afgestraft.
Even later de teamfight bij hun tower die volgt was prima, maar op een gegeven moment ga jij uit de fight om wolves te farmen terwijl de rest van jouw team doorging. Waarom niet nog even blijven hangen daar? Denk dat je beter als volledig team ervoor kan gaan en anders gewoon met zijn allen back moet.
30:20 - Je teleport naar mid, vermoedelijk om die tower te redden, maar Fiddle was er al bijna? Dan had ik eerder top geteleport om die tower om te pushen terwijl de tegenstander liep te verdedigen. Toch weer 150 teamgold :)
32:00 - Teamfight. Wat een slechte focus (van iedereen). Het begon goed met een redelijke Fiddle ult, maar daarna lieten jullie Vayne vrolijk op ryze knallen terwijl jij achter nota bene Irelia aan ging. Tuurlijk is het handig om Irelia te ulten als je trundle bent, maar niet ten koste van alles.
33:00 - 34:00 3 assists op ganks met alle keren een prima pillar. Die plaats je over het algemeen erg goed!
36:00 - Je gaat na je triforce voor Wits End. Ik zou in jouw team, met verder alleen Ryze als semi tanky character en niet echt een goede initiation, eerder voor full tank items gaan. Die gank top daarna was een beetje faal met zoveel MIA op de map, maar dat kan ook aan de beslissing van Fiddle te wijten zijn die ging ulten
40:10 - Haha die pillar bij baron was wat te laat (plaatsen toen Olaf naar jullie toe kwam en van zijn team gescheiden was!) en fiddle ult er precies bovenop op dat moment. Sorry, dit zag er heel grappig uit. Kan gebeuren tho, niet te zwaar aan tillen :D
40:50 - Nice save op Ryze met die pillar. Die had daar nooit moeten staan alleen. Vervolgens blijft ie nog hangen ook en gaat ie dood. Kon jij niks aan doen.
41:30 - Triple kill! Nice!
41:55 - Knappe pillar om fiddle te redden die de verkeerde route liep.
44:00 - Je haalt Frozen Mallet als upgrade van je Giant Belt. De kosten hiervan lijken het mij niet waard aangezien je al triforce hebt. Dan betaal je namelijk iets van 2100 gold voor een gegarandeerde slow ipv een 25% kans op slow (die vaak proct met je Wits End!) en wat HP. Imo kon je beter Sunfire of Warmogs halen vanuit die Giants Belt.
45:00 - Jullie vangen Irelia out of position maar riskeren alles om haar te killen terwijl ze een GA heeft. Even later maakt ze een triple kill!
48:00 - Knappe fiddle ult en netjes afgemaakt daarna.

Algemeen:
- Build kan imo iets beter
- Lasthitting kan imo iets beter. Je loopt vaak behoorlijk achter in CS. Na verloop van tijd liep je 40 CS achter op Irelia terwijl je tower top vrij vroeg down was waardoor je in die lane gratis kon CS'en. Soms is het beter om CS te pakken zodat je tankier bent ipv continue proberen overal te helpen. 40 CS is een Giants Belt!
- Vergeet je wriggles ward niet!
- Bescherm je carries als jij de enige tank bent. Dus niet blind achter Irelia aanrennen omdat je haar wilt ulten
- Pillars zijn over het algemeen uitstekend
- Skills van Trundle prima in de gaten (consequent die W-skill als je een toren wilt neermaaien, prima pillars en ult op de juiste personen).

edit: lol wtf?! Bij mij loopt de tijd door als ik de game op pause zet. Maar als ik verder ga springt de tijd weer goed!

[ Voor 105% gewijzigd door Vicarious op 27-12-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:

Analyse:

03:00 - Je vecht voor je eigen minions tegen Irelia waardoor je aangevallen wordt door een volledige caster minion wave. Heel veel onnodige damage die je had kunnen vermijden en zo beter uit de tradeoff kunnen komen. Ik zag het te laat, maar was je hier niet als level 1 tegen een level 2 aan het vechten? Je levelde pas na het gevecht, zeker niet als level 1 vs level 2 vechten!
03:40 - Je gaat tussen letterlijk 10 vijandelijke minions lopen en Irelia aanvallen waardoor je heel veel minion damage kreeg. Moet je mee oppassen, je voordeel van health pots vs Dorans shield ben je aan het ondermijnen.
05:40 - Olaf had een minuut geleden een mislukte gank op bot gedaan en zijn mid stierf intussen. Het logische gevolg is dat hij terug in z'n jungle gaat en richting top komt. Tussen de 4 en 6 min mark is het heel gevaarlijk om te overextenden, dan zijn de junglers klaar met hun initiële doorloop en gaan ze ganken.
06:30 - Had je niet beter even gewacht op een ward ipv nog een health pot? Je had je vampiric al voor sustain.
08:20 - Ik merk dat je veel CS mist omdat Irelia bij je minions staat. Je kunt gerust 1v1 wanneer je minions erbij zijn, jij zou dat moeten winnen door je lifesteal en je ult. Een ward zou je hier ook veel veiliger gemaakt hebben.
12:50 - Je teleport terug naar je lane. Ik zou hier gewoon gelopen hebben, je wilt op dit moment van het spel je teleport beschikbaar hebben om te reageren op een dragon fight. (En terwijl ik dit typ zie ik Olaf dragon beginnen).

Ik heb tot de 23ste minuut gekeken, maar ben dan gestopt omdat ik straks op restaurant ga en nog graag een match zelf wou spelen voor ik vertrok :) Iemand anders kan de resterende tijd wel bekijken denk ik

Edit: Vicarious stole my text!
En idd, die tijd bug had ik ook ;)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL@ Speedzor, wij hebben preceis hetzelfde gezegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Thanks voor de info, zal als de kids dalijk op bed liggen lekker even een nieuwe game spelen en kijken wat de tanky build met me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:
Ohja, en over de itembuild van Skarner. Er zijn imo 2 routes:
- Start regrowth pendant, rush philostone en heart of gold en ga tanky bouwen
- Start armor + 5 pots, rush wriggles en ga voor sheen + attackspeed en bruiser-items (wits end is ook een goede!)

Naar mijn mening is de tweede route doordat je in de jungle te weinig farm hebt niet heel handig. In teamfights ga je dan steeds als eerste dood terwijl jij met je ult juist wilt initieren.
Imho zijn die routes ook weer beter tegen bepaalde comps. Met philo+hog ga je uiteindelijk randuins + shurelia kopen (shurelia is erg goed, kan je mensen gigantisch snel mee wegslepen met je ult), wat weer erg goed is tegen kite comps (veel slows, weinig hard CC)

Denk er ook aan dat als je regrowth gaat je wel 0/21/9 in je masteries hebt. Zonder extra armor zal je veel damage krijgen in het begin. OddOne's guide is nu 2 dagen oud http://solomid.net/guides.php?g=13232 , dus goed up to date met huidige meta.

Verder is Skarner eigenlijk de ultieme jungler tegen AD-heavy teams. Is er een bruiser in de jungle en top, dan is Skarner een goede pick. Tegen dubbel AP mid en top is hij meestal wat minder, vooral omdat veel casters die top kunnen gaan een escape hebben (Kennen, Vlad, Nid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:57:
[...]

Wss bedoelt hij de Big golem van blue. :)
van hem wordt je wel lvl 2.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
whyyyy ooh whyyy
jeffro heb jij nu echt mijn fiddle jungle fail op tweakers gepost ? :D
daar gaat mijn reputatie
...
of had ik dat niet

*dramatische muziek *

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Pfff... hoe stom kan die queue werken :(.. Ranked draft... ik vraag netjes heeft iemand preferences om te spelen, 3 zeggen solo top, 2 mid... dus ik zeg ik support of jungle wel, no problem. Nemen er 3 solo top champs.... Ik dus leave game aangezien ik geen elo wil verliezen door een stel donkeys...

15min timer om te queuen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in ranked queuedodged verlies je WEL elo! Niet meer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Serieus? blegh... maar daar kan je dus niets tegen doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope. Vaak zat ELO verloren doordat een mongool een dikke trollpick doet. Als je queuedodget verlies je ELO, dus ik speel meestal gewoon. 20 minuten frustratatie en alsnog ELO loss gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:06:
[...]

Als er vanavond niemand heeft gekeken kijk ik wel even. Ben geen high elo speler, maar elkaar helpen kan natuurlijk altijd ;)

EDIT: Hieronder alsnog mijn visie op je game:

3:00 - Je engaged Irelia met een auto-attack terwijl er veel van zijn minions zijn en maar weinig van jou. Als je auto-attackt krijg je minion aggro. Als je alleen een Q op hem doet niet. Free harass dus.
4:00 - Je mist best veel hits onder je eigen tower, imo onnodig, maar misschien was je minion blocked waardoor je niet bij de juiste kwam ofzo?
5:30 - Die gank daar vraag je ongeveer om. Je lane is unwarded en je pusht heel hard terwijl je net Olaf uit mid ziet weglopen die de lane van de dode Anivia overnam. Stukje map awareness. Was dus een te voorkomen death. Na je death koop je een vamp scepter en boots en 2 pots, maar geen ward. Waarom die pots als je al sustain haalt met je vamp scepter?
8:00 - Nu speel je (misschien door je death?) ineens heel passief. Zelfs lasthits laat je gewoon lopen?
12:50 - Teleport, noemde Speedzor ook al
14:00 - Nette kill op Irelia. Nu is te merken dat Trundle heel goed tegen AD solo top is met zijn ulti en zijn Q.
18:30 - Je loopt een ward bij dragon van jouw team voorbij, maar je hebt je wriggles nog. Ik gebruik die dan meestal om een ward bij enemy blue te zetten als ik daar toch in de buurt ben.
18:55 - Knappe kill mid, al had ik die pillar misschien iets eerder gedaan omdat Ryze nu wel erg low werd.
20:30 - Fight bij dragon. Fout van het hele team eigenlijk. Jullie waren gewoon uit positie. Op het moment dat je dat merkt moet je met zn allen vol terug rennen en degene die toch al dood aan het gaan is lekker laten gaan. Dan overleef je met de meeste mensen.
22:00 - Je kill op Olaf miste ik, de kleine leidde me net af. Kan ik dus weinig over zeggen behalve GJ :P
24:00 - Niet handig om als team je te laten vangen als Corki (die de meeste damage doet op dat moment met zo debiel veel CS) top loopt. Was vooral aan Ryze te wijten tho.
27:57 - WTF doet die Anivia van enemy team daar? In dr eentje dragon killen? :o Nouja, in ieder geval goed afgestraft.
Even later de teamfight bij hun tower die volgt was prima, maar op een gegeven moment ga jij uit de fight om wolves te farmen terwijl de rest van jouw team doorging. Waarom niet nog even blijven hangen daar? Denk dat je beter als volledig team ervoor kan gaan en anders gewoon met zijn allen back moet.
30:20 - Je teleport naar mid, vermoedelijk om die tower te redden, maar Fiddle was er al bijna? Dan had ik eerder top geteleport om die tower om te pushen terwijl de tegenstander liep te verdedigen. Toch weer 150 teamgold :)
32:00 - Teamfight. Wat een slechte focus (van iedereen). Het begon goed met een redelijke Fiddle ult, maar daarna lieten jullie Vayne vrolijk op ryze knallen terwijl jij achter nota bene Irelia aan ging. Tuurlijk is het handig om Irelia te ulten als je trundle bent, maar niet ten koste van alles.
33:00 - 34:00 3 assists op ganks met alle keren een prima pillar. Die plaats je over het algemeen erg goed!
36:00 - Je gaat na je triforce voor Wits End. Ik zou in jouw team, met verder alleen Ryze als semi tanky character en niet echt een goede initiation, eerder voor full tank items gaan. Die gank top daarna was een beetje faal met zoveel MIA op de map, maar dat kan ook aan de beslissing van Fiddle te wijten zijn die ging ulten
40:10 - Haha die pillar bij baron was wat te laat (plaatsen toen Olaf naar jullie toe kwam en van zijn team gescheiden was!) en fiddle ult er precies bovenop op dat moment. Sorry, dit zag er heel grappig uit. Kan gebeuren tho, niet te zwaar aan tillen :D
40:50 - Nice save op Ryze met die pillar. Die had daar nooit moeten staan alleen. Vervolgens blijft ie nog hangen ook en gaat ie dood. Kon jij niks aan doen.
41:30 - Triple kill! Nice!
41:55 - Knappe pillar om fiddle te redden die de verkeerde route liep.
44:00 - Je haalt Frozen Mallet als upgrade van je Giant Belt. De kosten hiervan lijken het mij niet waard aangezien je al triforce hebt. Dan betaal je namelijk iets van 2100 gold voor een gegarandeerde slow ipv een 25% kans op slow (die vaak proct met je Wits End!) en wat HP. Imo kon je beter Sunfire of Warmogs halen vanuit die Giants Belt.
45:00 - Jullie vangen Irelia out of position maar riskeren alles om haar te killen terwijl ze een GA heeft. Even later maakt ze een triple kill!
48:00 - Knappe fiddle ult en netjes afgemaakt daarna.

Algemeen:
- Build kan imo iets beter
- Lasthitting kan imo iets beter. Je loopt vaak behoorlijk achter in CS. Na verloop van tijd liep je 40 CS achter op Irelia terwijl je tower top vrij vroeg down was waardoor je in die lane gratis kon CS'en. Soms is het beter om CS te pakken zodat je tankier bent ipv continue proberen overal te helpen. 40 CS is een Giants Belt!
- Vergeet je wriggles ward niet!
- Bescherm je carries als jij de enige tank bent. Dus niet blind achter Irelia aanrennen omdat je haar wilt ulten
- Pillars zijn over het algemeen uitstekend
- Skills van Trundle prima in de gaten (consequent die W-skill als je een toren wilt neermaaien, prima pillars en ult op de juiste personen).

edit: lol wtf?! Bij mij loopt de tijd door als ik de game op pause zet. Maar als ik verder ga springt de tijd weer goed!
Jij en Speedzor bedankt voor jullie inzichtvolle blik op de game.
Ik merk vooral dat ik vaker rekening moet houden met de positioning van m'n minions.
Met m'n CS loop ik inderdaad vaak achter vooral in lategame omdat ik overal wil helpen en mensen wil bijstaan, ik vind het vaak echter wel gevaarlijk om alsnog verder te pushen als de positie waar de enemy tower eerst stond. (Dit zal ook wel weer een stukje map awareness zijn).

Mijn keuze om een Frozen Mallet te maken was gebaseerd op dat het potje al goed ging en dat je dan net iets meer damage kan pakken. Maar ik denk inderdaad dat ik hier iets anders had kunnen pakken aangezien ik inderdaad de enige tank was.

Wit's End vind ik echter wel een core item op Trundle (solo top) en deze hoor ik eigenlijk ook vaak voor Triforce te bouwen (had zeker meer nut gehad aangezien Irelia best veel magic damage doet).

Overal het algemeen probeer ik altijd te warden wanneer ik ergens langs loop en een plek zie die best wel eens geward mag worden, m'n pillar is namelijk ook een hele goede close range CV :)

Ik denk dat ik vaker voor die Atmog's moet gaan. Speel het spel al zo lang maar ik heb nog steeds een "meh" houding naar Warmog's omdat hij vroeger zo slecht was :P

Misschien maak ik nog wel een systeem om replays te uploaden op de GoT Lijst website zodat we elkaar onder de loep kunnen nemen :) Ik ben er iig blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:49:
whyyyy ooh whyyy
jeffro heb jij nu echt mijn fiddle jungle fail op tweakers gepost ? :D
daar gaat mijn reputatie
...
of had ik dat niet

*dramatische muziek *

:+
Ben de replay gaan bekijken om jeffro zijn play te zien maar werd om de een of andere reden afgeleid door die fiddle steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:30:
[...]

Ben de replay gaan bekijken om jeffro zijn play te zien maar werd om de een of andere reden afgeleid door die fiddle steeds :D
Hahahaha, zal die leuk vinden vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
jeffro je zal maar beter niet falen de komende weken of ik maak een compilatie en zet die op youtube

}) muwhahahahahaha })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:47:
jeffro je zal maar beter niet falen de komende weken of ik maak een compilatie en zet die op youtube

}) muwhahahahahaha })
Je gaat je gang maar :)

Dan kan ik van m'n fouten leren!
Gister maakte ik wel een hele domme fout zeg :/ Ik was vergeten dat de enemy turret er stond, anders had ik er met teleport wel mee weg gekomen denk ik :P

Maarja, ik heb een gepassioneerde liefde voor Trundle maar dat potje gister /cry /emo /cutwrist

Als ik geweten had dat ik een Gragas en een Amumu op Top kreeg had ik Cho'Gath gepakt :/ (Die kan erg goed een 1v2 lane houden, en krijgt veel makkelijker als andere CS onder de tower).

Ik was echt bedroevend slecht dat potje...
Krijg je als je de meta gewend bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren jungle singed geprobeerd na eerst wat in custom games gezocht te hebben naar de beste build voor me. Is goed afgelopen en gaat eigenlijk verbazend snel: had op 3minuten20 de jungle gecleared volledig.

Met boots als 2e item (of je cloth armor direct uitbouwen naar ninja tabis) kan je heel snel al heel goed ganken en counterjunglen. In het ergste geval loop je gewoon weg en gaan ze je toch niet volgen met je poison cloud.

Had ik het maar es eerder geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Groov kan je mij eens een replay geven van die jungle route en je runepage ofzo ik wil deze ook wel eens testen

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:02:
Groov kan je mij eens een replay geven van die jungle route en je runepage ofzo ik wil deze ook wel eens testen

Thnx
Oh nee hé! >:)

Dat gaat leuk worden XD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungleroute : wolves -> blue -> wraiths -> GANK? -> golems -> red -> GANK ? -> Wolves -> Teleport.

Eerste twee stappen liefst met een aardige pull.

Runepage die ik gebruikte : magic pen reds, armor yellow, mana/5 blue, ability power quints
Masteries : 9-21-0 met 10% magic pen.

De mana/5 blues heb ik uit armoe genomen. Denk dat ik volgende keer hier ap/level ga proberen, of armor of mres.

Als ik het niet vergeet zal ik hem vanavond opladen, eerst es zien of ik geen te domme dingen gedaan heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:06:
Jungleroute : wolves -> blue -> wraiths -> GANK? -> golems -> red -> GANK ? -> Wolves -> Teleport.

Eerste twee stappen liefst met een aardige pull.

Runepage die ik gebruikte : magic pen reds, armor yellow, mana/5 blue, ability power quints
Masteries : 9-21-0 met 10% magic pen.

De mana/5 blues heb ik uit armoe genomen. Denk dat ik volgende keer hier ap/level ga proberen, of armor of mres.

Als ik het niet vergeet zal ik hem vanavond opladen, eerst es zien of ik geen te domme dingen gedaan heb :P
Mocht de gank niet werken dat is dit toch ook een viable route?
Wolves, Blue, Wraiths, Wolves, Red, Golems, Gank?, Wraiths, Gank?

Ik denk dat het als Singed het zeker waard is om MR/lvl runes te gebruiken. Om te gank zal je toch ondertussen dat je naar je target toe sprint gehit worden door enige skills en het maakt je toch weer wat durable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hehe ik ging gister dood door dragon :z Ik was als Caitlyn samen met Maokai draakje aan het doen maar kreeg ineens aggro van het beest. Achteraf logisch natuurlijk, want dat kwam door Maokai zijn root, maar ik merkte het te laat. Het was een redelijk veilig draakje dus ik nam net een slokje drinken :P Toen rennen voor mijn leven natuurlijk, maar de laatste attack van draakje deed het hem.

Is zie hier een aantal replays besproken worden en stiekem ben ik zelf ook wel benieuwd. Dit is een game van gisteravond van mij, met Corki, geheel premade (let niet op de compo). Grappig genoeg hadden we de game ervoor tegen exact dezelfde premade gespeeld, wel verloren overigens. De game: http://www.mediafire.com/?pu8owbcb65r582t

We hebben deze keer gewonnen, maar ik wil eigenlijk wel eens weten waar er nog verbeterpunten zijn en wat ik al goed doe. Op zich scoor ik eigenlijk altijd de hoogste damage, haal veel assists, maar op een of andere manier blijven de kills altijd achter. Nu kan dat komen door de team compo, maar als iemand eens een blik wil werpen: thanks! :) Ik ben overigens nog niet super ervaren met Corki, dit is de ad carrry waar ik het minst mee gespeeld heb. Maar voor mijn gevoel gaat het wel redelijk.

Voor mijn gevoel moet ik als AD carry agressiever zijn in de laning fase, maar dit vond ik wat link omdat ik tegenover een Blitz stond en dus constant rekening moest houden met mijn eigen minions.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 28-12-2011 09:23 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:12:
[...]

Mocht de gank niet werken dat is dit toch ook een viable route?
Wolves, Blue, Wraiths, Wolves, Red, Golems, Gank?, Wraiths, Gank?

Ik denk dat het als Singed het zeker waard is om MR/lvl runes te gebruiken. Om te gank zal je toch ondertussen dat je naar je target toe sprint gehit worden door enige skills en het maakt je toch weer wat durable.
Zou het moeten dubbelchecken maar denk niet dat wolves al terug op zijn na wraiths direct. Kan zijn van wel met de nieuwe timers.

Spawn wolves : 01:39 (kill rond 01:50)
Spawn Blue : 01:55 (kill rond 02:05-10)
Wraiths camp : 02:30-35 (heel ruim gerekend)

Geeft je nog 15-20 seconden in principe vooraleer wolves terug op zijn. Denk dat het beter is om onmiddellijk naar golems te lopen en rood erna te doen, op die manier kan je naar boven lopen erna voor wolves en vervolgens wraiths opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:18:
[...]

Zou het moeten dubbelchecken maar denk niet dat wolves al terug op zijn na wraiths direct. Kan zijn van wel met de nieuwe timers.

Spawn wolves : 01:39 (kill rond 01:50)
Spawn Blue : 01:55 (kill rond 02:05-10)
Wraiths camp : 02:30-35

Geeft je nog 15-20 seconden in principe vooraleer wolves terug op zijn. Denk dat het beter is om onmiddellijk naar golems te lopen en rood erna te doen, op die manier kan je naar boven lopen erna voor wolves en vervolgens wraiths opnieuw.

Het is de standaardroute sinds de nieuwe jungle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:21:
[...]

[video]

Het is de standaardroute sinds de nieuwe jungle :)
Dit is een test in een customgame, kan je niet als standaard nemen eh :p

In een normaal potje krijg je hulp bij wolves & blue, en ben je daarmee klaar om 02:10 ten laatste, hij toont in zijn video voornamelijk in mijn ogen aan dat het kan, maar het kan veel sneller.

Ook blijft hij vaak stil staan :p Ik weet dat stonewall een topreferentie is voor jungling, maar met singed probeer ik veel te bewegen tussen de autoattack animations door. Poison doet sowieso het meeste damage, je reset je AA animation telkens en je wordt weinig (lees:minder) geraakt als je beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
man man man

ik zal het deze avond eens doen ... een potje fiddle jungle ik kan een replay posten of jullie kunnen mischien de FAAL actie live meevolgen
ik zal dit ongeveer rond 20u doen ik zal het op het GOT channel ook posten in-game
er zijn maar 4 zetels vrij en deze zijn dan ook nog op de eerste rij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:33:
man man man

ik zal het deze avond eens doen ... een potje fiddle jungle ik kan een replay posten of jullie kunnen mischien de FAAL actie live meevolgen
ik zal dit ongeveer rond 20u doen ik zal het op het GOT channel ook posten in-game
er zijn maar 4 zetels vrij en deze zijn dan ook nog op de eerste rij :D
Ik ben wel van de partij? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Dramatische blik* NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO. Niet de jungle Fiddle! Maar als je het echt wil, dan kan je 't nogmaals proberen. Denk alleen dat hij je niet bepaald ligt omdat z'n mechanics zo verschillen van de andere junglers die je speelt. Heb je al 'n guide gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:07:
*Dramatische blik* NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO. Niet de jungle Fiddle! Maar als je het echt wil, dan kan je 't nogmaals proberen. Denk alleen dat hij je niet bepaald ligt omdat z'n mechanics zo verschillen van de andere junglers die je speelt. Heb je al 'n guide gelezen?
Fiddle is gewoon squishy en als je dus op verkeerde moment probeert te ganken en/of je laners zijn er niet op tijd bij word je gewoon geinstanuked door de laners.

Ik ben echter ook een faalhaas met Fiddle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiddle is in mijn ogen voornamelijk u wegsteken en op het juiste moment een feestje bouwen.

Is feestje op cooldown, ga dan iets anders nuttigs gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met fiddle is dat de nieuwe jungle voor hem niet zo goed is. Weinig AoE (leuk hoor, die crowstorm, maar niet zo boeiend), en het feit dat hij nu juist ontzettend op succesvolle ganks leunde. Hij is géen farm jungler en is als je het mij vraagt dus ook niet de meest viable pick meer, tenzij je tegen een team speelt dat erg makkelijk te ganken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Cloud schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:15:
Hehe ik ging gister dood door dragon :z Ik was als Caitlyn samen met Maokai draakje aan het doen maar kreeg ineens aggro van het beest. Achteraf logisch natuurlijk, want dat kwam door Maokai zijn root, maar ik merkte het te laat. Het was een redelijk veilig draakje dus ik nam net een slokje drinken :P Toen rennen voor mijn leven natuurlijk, maar de laatste attack van draakje deed het hem.

Is zie hier een aantal replays besproken worden en stiekem ben ik zelf ook wel benieuwd. Dit is een game van gisteravond van mij, met Corki, geheel premade (let niet op de compo). Grappig genoeg hadden we de game ervoor tegen exact dezelfde premade gespeeld, wel verloren overigens. De game: http://www.mediafire.com/?pu8owbcb65r582t

We hebben deze keer gewonnen, maar ik wil eigenlijk wel eens weten waar er nog verbeterpunten zijn en wat ik al goed doe. Op zich scoor ik eigenlijk altijd de hoogste damage, haal veel assists, maar op een of andere manier blijven de kills altijd achter. Nu kan dat komen door de team compo, maar als iemand eens een blik wil werpen: thanks! :) Ik ben overigens nog niet super ervaren met Corki, dit is de ad carrry waar ik het minst mee gespeeld heb. Maar voor mijn gevoel gaat het wel redelijk.

Voor mijn gevoel moet ik als AD carry agressiever zijn in de laning fase, maar dit vond ik wat link omdat ik tegenover een Blitz stond en dus constant rekening moest houden met mijn eigen minions.
Feedback:
00:00 - Corki met Ignite overtuigt me niet. Een Exhaust is ook niet bepaald nodig omdat je er al twee in je team hebt, dus zou ik voor Cleanse gegaan hebben. Sion en pantheon beiden hebben een ranged targetted stun waar je asap van weg wilt komen.
03:00 - Je gaat nog even moeten werken aan lasthitten op minions onder de toren die al damage gepakt hebben. Een minion waar je je Q al op gedaan hebt, moet je 1x raken voor de turret hem raakt zodat je kan lasthitten.
05:55 - Ze waren soraka aan het focussen terwijl ze weg rent en jij blijft gewoon naast haar lopen. Daar had je veel gratis damage kunnen uitdelen met je Q + E + autoattacks en zo ze misschien kunnen dwingen snel terug te trekken.
17:20 - Je passeerde er toch, kon je niet even red buff nemen?
19:40 - Je kon wegraken van Pantheon door je flash hier te gebruiken.
24:50 - die flash? :P
30:30 - De vijand had hier baron kunnen doen aangezien jij bot was en er niets van wards op de map staan.

En toen was het gedaan :) Je speelt je Corki goed, een aandachtspuntje zou je lasthitten zijn, daar is er nog ruimte voor verbetering.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
speedzor schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:41:
Corki met Ignite overtuigt me niet. Een Exhaust is ook niet bepaald nodig omdat je er al twee in je team hebt, dus zou ik voor Cleanse gegaan hebben. Sion en pantheon beiden hebben een ranged targetted stun waar je asap van weg wilt komen.
Dit plus een blitz en noc, zoveel te cleansen vs dat team.

Qua laning spam ik veel meer Q's op de bosjes zeker met zo'n Blitzer die daar kampeert. 6s reveal is lang en zeker als zijn grab op CD is, is dit free harass.

Tweede Doran terwijl je een Phage kon kopen en je lane wint had ik niet gedaan (je verkoopt je Dorans ook zo snel weer). Ook neem ik persoonlijk nog de Sheen voor de Zeal met Corki.

Ook is het voor je burst beter als je eerst je abilities spammed en dan pas je gatling aanzet. Gatling shred armour en je physical damage komt voornamelijk van je auto-attacks. Als je gatling aanzet en dan je (magic) abilities spammed vertragen de animaties je auto-attack attack speed.

Oh, en ik begreep niet waarom je bij die split push niet voor de tower ging maar bluepilled (toen je aangaf niet te kunnen helpen; er stond nog een wave te pushen en er kwam een nieuwe aan). Imo was die tower doomed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Top beiden, dat was het soort feedback waar ik naar op zoek was! :) Ik ga vanavond de replay een paar keer terugkijken met jullie opmerkingen erbij om precies te zien waar de pijnpuntjes liggen. In elk geval fijn om te weten dat ik in de juiste richting zit.
speedzor schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:41:
[...]

Feedback:
00:00 - Corki met Ignite overtuigt me niet. Een Exhaust is ook niet bepaald nodig omdat je er al twee in je team hebt, dus zou ik voor Cleanse gegaan hebben. Sion en pantheon beiden hebben een ranged targetted stun waar je asap van weg wilt komen.
Was inderdaad een veel betere keuze geweest ja. Geef ik onmiddelijk toe. Ik moet meer nadenken tijdens de champion select over dat soort zaken.
03:00 - Je gaat nog even moeten werken aan lasthitten op minions onder de toren die al damage gepakt hebben. Een minion waar je je Q al op gedaan hebt, moet je 1x raken voor de turret hem raakt zodat je kan lasthitten.
Last hitting blijft lastig, maar vooral onder de tower. Op een of andere manier raak ik gestressed en begin ik te spammen met van alles en nog wat waardoor de minions wel snel weg zijn maar ik 0 cs krijg. Zeker iets om aan te werken ja.
05:55 - Ze waren soraka aan het focussen terwijl ze weg rent en jij blijft gewoon naast haar lopen. Daar had je veel gratis damage kunnen uitdelen met je Q + E + autoattacks en zo ze misschien kunnen dwingen snel terug te trekken.
Ik weet welke situatie je bedoelt, en dat besefte ik mij ook geheel toen die situatie voorbij was. Beetje hetzelfde als hierboven; je teammate ligt onder vuur en haalt het waarschijnlijk niet en je gaat zelf ineens ook super defensief te werk. Achteraf had ik veel meer damage kunnen uitdelen inderdaad en mogelijk zelfs Soraka kunnen redden.
17:20 - Je passeerde er toch, kon je niet even red buff nemen?
19:40 - Je kon wegraken van Pantheon door je flash hier te gebruiken.
24:50 - die flash? :P
30:30 - De vijand had hier baron kunnen doen aangezien jij bot was en er niets van wards op de map staan.
Voor deze puntjes zal ik echt de replay even moeten zien. :)
djengizz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:00:
[...]
Qua laning spam ik veel meer Q's op de bosjes zeker met zo'n Blitzer die daar kampeert. 6s reveal is lang en zeker als zijn grab op CD is, is dit free harass.
Dat is waar ja. Ik ben daar altijd vanwege mana issues wat voorzichtig mee, maar ik had natuurlijk Soraka bij me. Had beter gekund ja :)
Tweede Doran terwijl je een Phage kon kopen en je lane wint had ik niet gedaan (je verkoopt je Dorans ook zo snel weer). Ook neem ik persoonlijk nog de Sheen voor de Zeal met Corki.
Dat was een beetje autopiloot (hehe) kopen; ik besefte me later ook dat ik in een keer die Phage had kunnen halen. Sheen voor Zeal voelt wat gek omdat ik op dat punt gevoelsmatig eerder AS wil hebben. Ik zal het eens proberen :)
Ook is het voor je burst beter als je eerst je abilities spammed en dan pas je gatling aanzet. Gatling shred armour en je physical damage komt voornamelijk van je auto-attacks. Als je gatling aanzet en dan je (magic) abilities spammed vertragen de animaties je auto-attack attack speed.
Dat is typisch zo'n Corki-specifiek punt waar je zelf pas later achter komt. Bedankt!
Oh, en ik begreep niet waarom je bij die split push niet voor de tower ging maar bluepilled (toen je aangaf niet te kunnen helpen; er stond nog een wave te pushen en er kwam een nieuwe aan). Imo was die tower doomed.
Ik zal even terugkijken welke situatie dat was!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
En BTW als je feedback op een replay wilt om te verbeteren kun je het beste er één posten waarin je snoeihard je lane verliest :P.

Je ziet daar veel beter waar je als eerste aan moet werken en wat je grootste fouten zijn. Waarschijnlijk ook wat meer 'high-pressure' momenten waarin decision making en foutjes uitvergroot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
djengizz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:12:
En BTW als je feedback op een replay wilt om te verbeteren kun je het beste er één posten waarin je snoeihard je lane verliest :P.

Je ziet daar veel beter waar je als eerste aan moet werken en wat je grootste fouten zijn. Waarschijnlijk ook wat meer 'high-pressure' momenten waarin decision making en foutjes uitvergroot worden.
Dat is ook wel weer waar maar er zijn ook gewoon lanes die je simpelweg verliest door de picks :(

Beetje lastig geval dus uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

djengizz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:12:

Daar heb ik naar gezocht, maar die kon ik niet zo goed vinden voor de ad carry rol. Ik weet nog wel een potje dat ik recent geroflstomped werd maar kon die zo snel niet vinden. Ik record nog niet zo heel lang games en heb me de laatste tijd vooral geconcentreerd op andere rollen omdat ad carry me meestal wel goed afgaat.

Mocht ik binnenkort compleet outplayed worden als ad carry dan zal ik daar ook een replay van posten. Daar heb ik nog meer aan, daar heb je gelijk in. :)

Ik verlies de laatste tijd vooral door fouten in het team (niet van teammates per se!) en gebrek aan teamplay. Of een enkele verkeerde beslissing in de endgame waardoor ze in een keer t/m je nexus kapot pushen. Bij dat soort games weet ik hartstikke goed wat er fout ging en wat er beter kon. Alleen op dat moment zie je dat niet.

De laning phase is wat mij betreft het belangrijkste om eerst goed te krijgen.
djengizz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:17:
[...]

In een game die je wint kun je ook veel moeilijker de zwaarte van je fouten wegen omdat de gevolgen vertroebeld worden door het feit dat je wint.
Dat klopt en die blindheid had ik vroeger ook veel. Tegenwoordig zie ik altijd wel minpuntjes in mijn eigen spel, ook als ik win. Deaths die ik had kunnen vermijden, kills die ik had kunnen scoren, teammates die ik had kunnen redden. Etc. Fouten op teamplay niveau zoeken heb ik nog niet zoveel aan omdat ik toch vooral solo q speel en niet met een vast team.

[ Voor 37% gewijzigd door Cloud op 28-12-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Jeffroiscool schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:14:
[...]

Dat is ook wel weer waar maar er zijn ook gewoon lanes die je simpelweg verliest door de picks :(

Beetje lastig geval dus uiteindelijk...
Ok, maar als het zo duidelijk is waarom je verliest valt er ook niet veel te analyseren.

Veel tijd besteden aan winnende games doet weinig voor je spel. Cruciale fouten uit je spel halen wel en die maak je nu eenmaal meer als je verliest.

In een game die je wint kun je ook veel moeilijker de zwaarte van je fouten wegen omdat de gevolgen vertroebeld worden door het feit dat je wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
djengizz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:17:
[...]

Ok, maar als het zo duidelijk is waarom je verliest valt er ook niet veel te analyseren.

Veel tijd besteden aan winnende games doet weinig voor je spel. Cruciale fouten uit je spel halen wel en die maak je nu eenmaal meer als je verliest.

Zal zo eens kijken of ik nog een paar goede losses heb liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:20:
[...]

Zal zo eens kijken of ik nog een paar goede losses heb liggen :)
Anders es duolanen met die fiddle? :P

j/k :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
i-i-i-i-i INSTA - FAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Je maakt me bang! D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:02:

Thnx
Replay van vandaag ik en me collega (anivia) in een trolgame precies. Was echt te gemakkelijk:
http://www.gr00v.be/Yash/Singed%20trololol.lrf

Replay van gisteren. Nog aan het wennen aan singed jungle en was niet zo tevreden van mezelf uiteindelijk:
http://www.gr00v.be/Yash/Singed%20learning.lrf

Mag ook gereviewed worden door de heren speedzor & vicarious mocht je daar zin in hebben, wil beter worden want voel me nog een dikke nabjungler. ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 07:58
Hmm, Ahri begin ik echt aan te wennen, echt fijn om te spelen, net werd ze alleen gekozen door iemand anders, dus dan moet ik terugvallen op een andere champ... tja, dat werd dus een faal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:04
Eindelijk mijn elo van ~1370 naar 1456 kunnen krikken :)
Helaas kon ik maar laatste 10 bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NcAlh.png

Geheim? gewoon meedere champions goed kunnen spelen en dan nog beetje geluk hebben :)
Jaa ik heb vandaag even goede zaken gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door koekwaus21 op 28-12-2011 23:34 ]

• Drunk3nD3m0n
terug wat ashe beginnen spelen
haaaah was ik vergeten hoe fun haar ult was
*pokemon muziekje*
a wild frost arrow appears !
ashe uses ultimate
it's super effective !
*pokemon muziekje*

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Gisteren weer effe 2 potten gespeeld (damn verslavende game :P ) in mijn route naar L30 (nu L18) kom ik echt rare dingen tegen :P
De ene keer verlies je dik en de andere keer win je weer dik, zo gisteren ook een pot waar het na een goede 15 minuten zo 23-7 staat.

Ik merk wel (uit jullie verhalen en andere verhalen) dat op L30 er anders gespeeld word dan mijn games tot nu toe. Het grote verschil zit hem in de solo lane top en het jungle. Tot nu toe komen er niet echt jungles voor. Is het daarom wel aan te raden om zelf als team wel te gaan junglen?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Verwijderd

Damien2004 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:35:
Ik merk wel (uit jullie verhalen en andere verhalen) dat op L30 er anders gespeeld word dan mijn games tot nu toe. Het grote verschil zit hem in de solo lane top en het jungle. Tot nu toe komen er niet echt jungles voor. Is het daarom wel aan te raden om zelf als team wel te gaan junglen?
Solo top lane & jungler is over het algemeen beter omdat je als toplaner meer experience vergaart op die manier dan in een duolane en ook je gold income zou een pak hoger moeten zijn. Hetzelfde kan gezegd worden van de jungler, en al zeker sinds de nieuwe jungle er is.

Daarbij heb je nog es de constante dreiging in de lanes dat er iemand kan komen ganken any given moment.

Het opzet van een solo toplane en bijvoorbeeld geen solo botlane is om de dragon makkelijker te kunnen "controleren".

• Drunk3nD3m0n
de meeste mensen gaan proberen jungelen onder de lvl 30 maar dit is meestal heel moeilijk
als je geen standaard sustain jungler hebt zoals nocturne warwick of nunu
gaat het heel traag en slecht gaan
je hebt zeker een paar dingen nodig om te kunnen junglen
- een lvl 20 minimum met tot dan al een gevulde runepage met trier 3 runes
- een minimul hersencapaciteit van 50% boven het LoL domheids gemiddelde
- iemand die zo vriendelijk wil zijn om een pull te geven en damage te doen ( kwam ik niet veel tegen op level 25 )
- en mensen in lane die weten HOE ze hun jungler helpen WANEER en WAAROM
- en mensen die niet beginnen ragen en leaven als een jungler zogezegd en kill van ze stealt
- en mensen die niet weglopen bij een gank
- een goeie solo topper met sustain zoals een cho gath die het zeker tegen 2 man kan uithouden want er is 70% kans dat de vijand geen jungler heeft
- ... ( zeg maar als ik er nog vergeten ben )

Dus kort samengevat neem een master Yi / Tryndamere / ashe / brand en blijf games carryen tot lvl 30 en ga dan wat in de jungle rondhangen :D

• Swanfield
Okies :D

Speels soms met 4 vrienden dus dan kan ik wel eens wat proberen. Als jungler speel ik zelf fiddle maar die werd in eerdere posts volgens mij al als negatieve jungler bestempeld maar ik vind dat wel mee vallen op zich.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Jeffroiscool
Damien2004 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:02:
Okies :D

Speels soms met 4 vrienden dus dan kan ik wel eens wat proberen. Als jungler speel ik zelf fiddle maar die werd in eerdere posts volgens mij al als negatieve jungler bestempeld maar ik vind dat wel mee vallen op zich.
Please don't mention Fiddle.... D:

• Swanfield
Jeffroiscool schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:04:
[...]

Please don't mention Fiddle.... D:
Haha ja die posts bedoelde ik ook ;) Maar ik kan je replay niet zien nu, misschien vanavond eens rustig bekijken ;)

• Jeffroiscool
Als mensen willen weten wat ik doe als ik zin heb om te relaxen kan je deze replay bekijken: http://puu.sh/bPyx

Combinatie van ik die als AP Shaco het leven van Lee Sin zuur maakt. En DrunkenDemon die als een Pokémon speler uithangt (Ashe) en er op weet te bouwen :D

• djengizz
  • Niet online
Damien2004 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:02:
Als jungler speel ik zelf fiddle maar die werd in eerdere posts volgens mij al als negatieve jungler bestempeld maar ik vind dat wel mee vallen op zich.
Fiddle is zeker niet slecht en heeft erg goede ganks voor een jungler en kan erg snel dragon solo-en.

Het probleem is dat hij door de nieuwe jungle minder viable is geworden.

-AOE junglers hebben een groter voordeel gekregen (clearen sneller de kleine camps). Crowstorm is multi target maar doet onvoldoende damage en Crowstorm eerst levellen over Drain is slecht.
-Auto attackers zijn sterkere junglers geworden omdat de spawn tijden van de jungle camps korter zijn. Fiddle is AP en mana afhankelijk en heeft hier nadeel van (mana gebruik in de nieuwe jungle ligt hoger). Ook is hij hierdoor early nog meer afhankelijk van blue buff en dus gevoeliger voor counter jungling.
-Fiddle is te traag (opnieuw door kortere spawn tijden moet je meer afstand afleggen voor je XP).

• Swanfield
Ah ok, duidelijke argumenten :-)

Shaco vind ik echt bloed irritant! Zeker een goede Shaco (kom maar weinig slechte tegen) kan mij en mijn team maten het leven behoorlijk zuur maken :-(

• Jeffroiscool
Damien2004 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:26:
Ah ok, duidelijke argumenten :-)

Shaco vind ik echt bloed irritant! Zeker een goede Shaco (kom maar weinig slechte tegen) kan mij en mijn team maten het leven behoorlijk zuur maken :-(
Ja maar meestal hoor je dat AD te doen, ik had gewoon zin om te trollen en AP Shaco te gaan :D. Moet je eens zien hoe makkelijk het is om te harrassen met je ultimate <3

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 14:14
Laatst een potje botlane met sona, met Ashe naast mij. Tegen een AD shaco en een Blitz. bush vol met potjes. Werd ashe erin gepulled. Instakill met die potjes ernaast. geen fijne combi om tegen te spelen.

• Drunk3nD3m0n
DAT gaan we vanavond doen jeffro :P

Pop Goes the Squishy !

[ Voor 27% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 29-12-2011 09:51 ]

Verwijderd

Arjan_25 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:36:
Laatst een potje botlane met sona, met Ashe naast mij. Tegen een AD shaco en een Blitz. bush vol met potjes. Werd ashe erin gepulled. Instakill met die potjes ernaast. geen fijne combi om tegen te spelen.
invis ward in de bush & weg is de threat.

blijf ook achter je eigen minions staan als je weet dat blitz in de bushes campt.

werd onlangs wetenschappelijk bewezen dat met deze twee voorzorgsmaatregelen blitz zijn threat tot niets herleid wordt :P. Ad shaco viel nog mee in je geval, ap ging pure terror geweest zijn :]

Verwijderd

Damien2004 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:35:
Gisteren weer effe 2 potten gespeeld (damn verslavende game :P ) in mijn route naar L30 (nu L18) kom ik echt rare dingen tegen :P
De ene keer verlies je dik en de andere keer win je weer dik, zo gisteren ook een pot waar het na een goede 15 minuten zo 23-7 staat.

Ik denk dat je prima kan junglen als je maar hoger bent dan level 20. Ik doe het zelf ook op level 24. Vergeet niet dat de jungle generfed is. Je zou shaco, maokai of warwick eens kunnen proberen. Vroeger was jungling meer exclusief voor het level 30 clubje dan nu. Je moet alleen wel zeker weten dat je een goede solo top hebt en dat je 2 ad/ap carrys hebt

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Spreek het inderdaad van tevoen af (champion select). Anders krijgt wellicht je top lane het erg moeilijk. Junglen is veeeeeeeel leuker (en beter) als je op een Teamspeak/Skype zit, omdat het ganken dan makkelijker gaat.

• Swanfield
DeX schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:08:
Spreek het inderdaad van tevoen af (champion select). Anders krijgt wellicht je top lane het erg moeilijk. Junglen is veeeeeeeel leuker (en beter) als je op een Teamspeak/Skype zit, omdat het ganken dan makkelijker gaat.
Nou dat word geen probleem :-) Tnx voor de tips!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:29
Ik hoor inderdaad altijd dat shaco AD beter is
Maar als ik hem tegen kom is hij bijna altijd AP...

Wil hem gaan kopen vanavond :)

• djengizz
  • Niet online
shalaka schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:19:

Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/board/attachment.php?attachmentid=351660&d=1325119630

:P

Verwijderd

shalaka schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:19:

Ik zal de keuze tussen AP en AD ook laten afhangen van de build van je tegenstander en je eigen allies.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 10:36 ]

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:29
Haha oke oke
Ik zal het uittesten xD

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:57
Iemand al de nieuwe champion gekocht en geprobeerd?
Zo ja, ervaringen ermee?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Drunk3nD3m0n
is viktor er dan al ? O.o ?

• Jeffroiscool
Ik weet dat AD Shaco beter is maar ik vind het gewoon leuk om met AP te trollen :D

Hardstikke leuk om mensen zo te pakken met die boxes :D
Makes me LOL hard! <3

• Snobbieh
Ja hoor, staat al in champion store :)

Verwijderd

Viktor patch is er zelf nog niet, maar je kunt wel zijn spotlight zien op de site :).

Verwijderd

Snobbieh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:06:
Ja hoor, staat al in champion store :)
Ja maar je kunt hem nog niet kopen, er staat dan unavailable bij. :P

edit:
Sorry for dubbel post :z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 11:08 ]

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:07:
Viktor patch is er zelf nog niet, maar je kunt wel zijn spotlight zien op de site :).
Ik koop hem net.

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:07:
[...]

Hij staat er toch echt! xD

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bPR3

• Snobbieh
Ik zei het toch.. :P

Verwijderd

Is hij al te kopen dan? Ik denk het niet

ps. je kon hem al weken zien in profile > Champions :)
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:10:
Die gast boven je zegt dat hij hem net koopt. Ik denk het wel.

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:10:

ps. je kon hem al weken zien in profile > Champions :)
Geef me nog 144 RP extra en ik probeer het voor je! :D

• Drunk3nD3m0n
iemand al naar de spotlight gekeken ? :P
zegt phreak dan toevallig
quote: " I play victor as a jungler ! "
:p

• Jeffroiscool
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:12:
iemand al naar de spotlight gekeken ? :P
zegt phreak dan toevallig
quote: " I play victor as a jungler ! "
:p
Heeft ie het kit niet voor denk ik, het zou theoretisch mogelijk moeten zijn maar blue buff afhankelijk :/

Heb hier geen geluid op het kantoor (of ik ga zo op m'n SGS2 kijken met oortjes in XD)

• Drunk3nD3m0n
moet jij niet werken als je op je werk zit 0.o
ik anders wel hoor

ik denk niet dat ik hem ga kopen die victor :P
ik wil een beetje opzij houden voor als er een nieuwe jungler uitkomt

• Jeffroiscool
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:14:
moet jij niet werken als je op je werk zit 0.o
ik anders wel hoor

ik denk niet dat ik hem ga kopen die victor :P
ik wil een beetje opzij houden voor als er een nieuwe jungler uitkomt
Volgens mij moest jij ook werken dus ik weet niet wat jij doet? xD
Overigens ben ik erg afhankelijk van de klanten op het moment en heel veel van onze klanten zijn met vakantie. Komen dus amper problemen of meldingen binnen. Oftewel ik kan gewoon bijna geen fuck doen :P

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:10:
[...]

Die gast boven je zegt dat hij hem net koopt. Ik denk het wel.
Uhm, hij zei alleen dat het al in champ store was. Maar ik had hem al geprobeerd te kopen, kreeg alleen een melding dat dit unavailable was.

• Jeffroiscool
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bPSs

Edit: THEY DELIVERED!

[ Voor 53% gewijzigd door Jeffroiscool op 29-12-2011 11:19 ]

Verwijderd

LOL. im sorry! beetje moe denk ik, had er overheen gelezen :P

• Drunk3nD3m0n
jah voor de mensen die mee willen doen deze avond ik ga proberen uit mijn ELO hell te geraken :D
1124 op het moment ( dankjewel troll's ! )
en een ( zoals jeffro het beschrijft )
een skarner ultimate op hun ELO krijgen
feel free to join
message me maar op LoL dan : Drunkendemon

[ Voor 9% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 29-12-2011 11:31 ]

• Jeffroiscool
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:30:
jah voor de mensen die mee willen doen deze avond ik ga proberen uit mijn ELO hell te geraken :D
1124 op het moment ( dankjewel troll's ! )
en een ( zoals jeffro het beschrijft )
een skarner ultimate op hun ELO krijgen
feel free to join
message me maar op LoL dan : Drunkendemon
Yup, you dragged me back into ELO hell,

En ja het bestaat. 1200 range is elo hell want dan krijg je mensen die voor het eerst ranked spelen...

In plaats van GET ON MY STINGGGG: GET ON MY ELOOOO

/cutwrists voor het potje van gister...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bPVq

Een Karma die farmde, een Irelia die feedde als een gek, een Shyvana die niet kon ganken (sowieso lastig voor level 6 tegen een Shaco en Gangplank die je stompen)

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffroiscool op 29-12-2011 11:42 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!