Niet alle skins zijn 975, er zijn andere dingen buiten skins te koop in de shop zoals Champions en Boosts. Jouw vergelijking gaat dus niet op. Ondankbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:47:
Free riot points. Nice. Kijken wat een skin kost.
Edit: lol. Dit is net zoiets als 9credits geven in een 10credits shop.
Well played riot well played.
wow net een intens potje gehad, we stonden op elk front dik achter, domme picks. (Speel draft pick als lvl 20). Het was Eve - WW - Jungle fiddle - Cho - en ik als graves. Teegen nunu - teemo - brand - garen - malzahar (mid).
Ik weet atm niet precies meer hoe het ging, moest namelijk weg om te werken. We stonden wel flink achter. Hebben 1 keer bijna baron gestolen. stonden toen qua score 19-39 ofzo. Na een paar keer flink mazzel en een goede push waren bot + top inhibitor kapot van hun. Terwijl die er bij ons nog gewoon stonden. En door een mooie actie de torens van de nexus kapot. Daarna gelijk terug getrokken.
Even heen en weer duwen bij onze toren. Daarna ging onze evelyn stealthed naar hun nexus toe en wonnen met behoorlijk veel mazzel
.
Voor replay: http://www.leaguereplays.com/replays/match/78063/
Ik weet atm niet precies meer hoe het ging, moest namelijk weg om te werken. We stonden wel flink achter. Hebben 1 keer bijna baron gestolen. stonden toen qua score 19-39 ofzo. Na een paar keer flink mazzel en een goede push waren bot + top inhibitor kapot van hun. Terwijl die er bij ons nog gewoon stonden. En door een mooie actie de torens van de nexus kapot. Daarna gelijk terug getrokken.
Even heen en weer duwen bij onze toren. Daarna ging onze evelyn stealthed naar hun nexus toe en wonnen met behoorlijk veel mazzel
Voor replay: http://www.leaguereplays.com/replays/match/78063/
13 - 6 - 19 kennen
1630 elo nu, dus dat is weer 'n nieuw hoogtepunt bereikt.
lanen vs ahri is wel verdomd lastig early game, maar wij hadden kennen + amumu dus dat is echt goddelijke teamfight.
lanen vs ahri is wel verdomd lastig early game, maar wij hadden kennen + amumu dus dat is echt goddelijke teamfight.
Kennen en ammu zijn inderdaad redelijk hard.Als ze alle 2 goed gespeelt worden natuurlijk.Safarikip schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:57:
13 - 6 - 19 kennen
Ik zat vandaag tegen een gangplank en rammus. ik was met Soraka en mijn teamspeler met Tristan.
Gangplank en morde failde hard.Al moet ik zelf toegeven dat trist constant pushte en niet farmde dat was het grootte nadeel na een bepaalde tijd wel, Dat hij bijna geen items had enz.
Is er eigenlijk iemand die die hybrid (double
) penetration marks gebruikt?
Zo ja, waarom en op wie?

Zo ja, waarom en op wie?
Ik niet.djengizz schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:36:
Is er eigenlijk iemand die die hybrid (double) penetration marks gebruikt?
Zo ja, waarom en op wie?
Wie heb je allemaal niet voor hybrid?? ik durf TF, teemp spelen als hybrid, soms sion
Genoeg chars eigenlijk die ze wel kunnen gebruiken, maar 820ip per stuk.....
Kog, Teemo, Twitch, Akali, Kayle, Nidalee, WW, MF, etc, etc.Deefje85 schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:40:
Wie heb je allemaal niet voor hybrid?? ik durf TF, teemp spelen als hybrid, soms sion
In theorie......
Als je 50/50 magic en physical damage doet krijg je 120% penetration vergeleken met een mono penetration runes setup.
Het probleem is alleen welke champ doet nu in de praktijk echt 50/50 (of iets van 60/40) mag / phys damage? Vaak bouw je zo'n champ toch op een bepaalde manier (AD of on-hit wat in de praktijk merendeels magic damage doet) of is het situationeel voor de game die je speelt.
Ik zie het theoretische voordeel van deze runes maar ik kan eigenlijk geen praktijk voorbeeld vinden.
Verwijderd
Zat laatst deze te kijkenVerwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:28:
[...]
iemand de laatste state of the league gezien?
YouTube: HOTSHOT SUCK A D!
IK gebruik eigenlijk gewone page runes voor champs. Gewoon AP. Crit page en nu ben ik nog bezig met een armor en magic resist pagina.djengizz schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:55:
[...]
Kog, Teemo, Twitch, Akali, Kayle, Nidalee, WW, MF, etc, etc.
In theorie......
Als je 50/50 magic en physical damage doet krijg je 120% penetration vergeleken met een mono penetration runes setup.
Het probleem is alleen welke champ doet nu in de praktijk echt 50/50 (of iets van 60/40) mag / phys damage? Vaak bouw je zo'n champ toch op een bepaalde manier (AD of on-hit wat in de praktijk merendeels magic damage doet) of is het situationeel voor de game die je speelt.
Ik zie het theoretische voordeel van deze runes maar ik kan eigenlijk geen praktijk voorbeeld vinden.
Voor de rest speel ik het spel veel Def en wacht mijn moment af om toe te slaan.
Net een enorm vage game gehad. Gelijke stand in turrets op/neer, en we staan zo'n 10 kills achter (18-25 ofzo). Uiteindelijk komt er een surrender als we 23-34 achterstaan. Van hen.
Ze waren zo op kills gefocussed, dat ze niet meer hun turrets in de gaten hielden. Toen ze doorhadden dat turrets neer aan het gaan waren (we deden 3 of 4 push vanaf top) renden ze er alle 5 op af. Kon met mn yi ongestoord bot lane 2nd turret-inhib-nexus turret neerhalen in de push. Vervolgens kwam vrijwel direct de surrender.
Ze waren zo op kills gefocussed, dat ze niet meer hun turrets in de gaten hielden. Toen ze doorhadden dat turrets neer aan het gaan waren (we deden 3 of 4 push vanaf top) renden ze er alle 5 op af. Kon met mn yi ongestoord bot lane 2nd turret-inhib-nexus turret neerhalen in de push. Vervolgens kwam vrijwel direct de surrender.
Ik dacht ik ga mij nocturne kopen vandaag en eens gaan jungelen met hem in een normal game enja
geen uitleg nodig veronderstel ik enkel deze screen
geen uitleg nodig veronderstel ik enkel deze screen

Beep Boop son ... Beep Boop
Verwijderd
Wat is de zwakte van ahri? Want ze heeft met die boomerang bal een sterke laning en na lvl 6 belachelijk veel mobiliteit en goede ganks
Verwijderd
Gragas of Xerath ertegen zetten werkt wel goed, gewoon van een afstandje farmen en je kun de 1v1 ook wel winnen volgensmij.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:55:
Wat is de zwakte van ahri? Want ze heeft met die boomerang bal een sterke laning en na lvl 6 belachelijk veel mobiliteit en goede ganks
Opzich zou het denk ik wel kunnen op jax. Deze doet AP damage, maar moet het ook voor een deel van AD hebben. Hier zouden beide dus wel gewenst zijn...djengizz schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:55:
[...]
Kog, Teemo, Twitch, Akali, Kayle, Nidalee, WW, MF, etc, etc.
In theorie......
Pin me er echter niet op vast, speel niet vaak met jax en ben nog geen eens lvl 30
Verwijderd
Probleem met jax is dat hij stats krijgt van ap en ad. Dus als je een beetje een redelijke early game wilt zul je ad of ap reds en quints moeten runnen.Gropah schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:24:
[...]
Opzich zou het denk ik wel kunnen op jax. Deze doet AP damage, maar moet het ook voor een deel van AD hebben. Hier zouden beide dus wel gewenst zijn...
Pin me er echter niet op vast, speel niet vaak met jax en ben nog geen eens lvl 30
Denk dat de beste champ om die runes te runnen nidalee is. Early game vrijwel alleen maar normal damage en dan late/midgame vrijwel alleen maar magic damage. Maarja als je ad/tank nidalee runt kan je net zo goed met armor pen gaan.
Ik denk dat je met bijvoorbeeld Kog en Teemo ook heel leuk een hybrid AD / AP kan bouwen
AD voor de autoattack en AP voor de ulti, die bij allebei een korte cooldown hebben.
AD voor de autoattack en AP voor de ulti, die bij allebei een korte cooldown hebben.
Mobiliteit, en daarbij bedoel ik niet de hare, maar de jouwe.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:55:
Ze heeft een lage base movespeed, haar Charm en Q hebben vrij lage projectile speeds, dus ontwijken is vrij makkelijk ontwijken. Ze heeft geen harde CC, en geen betrouwbare escape (ja haar ult is een triple dash, met een vrij hoge cooldown en om die defensief te gebruiken is dan best zonde.
Ze heeft het moeilijk tegen iedereen met burst en/of mobiliteit of eventueel zelfs stuns, aangezien ze zelf vrij squish is.
-
Verwijderd
deze is grappigVerwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 01:42:
[...]
Zat laatst deze te kijken![]()
YouTube: HOTSHOT SUCK A D!
de regel was dat iedereen moest drinken en het bracht soms wel het beste in de mensen naar boven
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5PXQxrjrjug&context=C30b6554ADOEgsToPDskJpzhtzp8UARGa-6yvED9Vt]
dat saint
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 20:47 ]
En haar control skill is een taunt. Ook niet het meest ideale als je tegen melee speelt, die vinden het niet erg zo'n zwakke target neer te meppen of gingen toch al die richting op. Daardoor kan je ook niet echt 'wegrennen' als je denkt het gevecht te verliezen. En het is skillshot, met beetje pech mist het of pakt een minion het op.Nazanir schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:52:
[...]
Mobiliteit, en daarbij bedoel ik niet de hare, maar de jouwe.
Ze heeft een lage base movespeed, haar Charm en Q hebben vrij lage projectile speeds, dus ontwijken is vrij makkelijk ontwijken. Ze heeft geen harde CC, en geen betrouwbare escape (ja haar ult is een triple dash, met een vrij hoge cooldown en om die defensief te gebruiken is dan best zonde.
Ze heeft het moeilijk tegen iedereen met burst en/of mobiliteit of eventueel zelfs stuns, aangezien ze zelf vrij squish is.
En meeste van haar skills zijn aoe-based (bedoeld voor meerdere targets) waardoor ze in kleinere (1v1, 2v2 etc) situaties vaak nét iets zwakker zijn dan skills die puur single target zijn. Dat zie je ook wel met het schalen. Merendeel zit rond +0.3 AP (maar merendeel is bedoeld voor 3-hit, dus tot +0.9 in teamfights).
[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 25-12-2011 22:18 ]
Verwijderd
Dat is dus net niet waar. Haar skill verschilt tov shen of rammus, omdat haar skill er niet voor zorgt dat zij wordt aangevallen. Ze volgen haar alleen maar en doen dus totaal geen damage. Wel klopt het als je zegt dat het geen ideale skill is om van je tegenstander af te komenMyrdreon schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:07:
[...]
En haar control skill is een taunt. Ook niet het meest ideale als je tegen melee speelt, die vinden het niet erg zo'n zwakke target neer te meppen of gingen toch al die richting op.
Haar charm slowt ook, dus is het ook goed om van iemand weg te rennen.
[ Voor 4% gewijzigd door Fanatic_FS op 26-12-2011 00:59 ]
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=531220
/rant
Goed leesvoer lijkt me, zeker iets om over na te denken.
/rant
Goed verhaal.speedzor schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:14:
/rant
Het is natuurlijk wel nog steeds slim om te duoqueuen @high ELO als je zeker weet dat je partner een te lage ELO heeft (een smurf bv).
True, als je zeker weet dat je het elo verschil van je teammates kan goedmaken, dan ga je voordeel blijven halen. Maar hoeveel van de duoqueuers zijn dan ook Super high elo spelers..djengizz schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:42:
[...]
Goed verhaal.
Het is natuurlijk wel nog steeds slim om te duoqueuen @high ELO als je zeker weet dat je partner een te lage ELO heeft (een smurf bv).
Op het moment zit ik een beetje rond te kloten, kijken wat ik leuk vind ed. Daarnaast probeer ik ook beter te worden, maar zoals altijd bij iedereen, wil dat niet... 
Ik stream atm via http://www.twitch.tv/GropahTV
tips zijn welkom
Ik stream atm via http://www.twitch.tv/GropahTV
tips zijn welkom
prettige 2e kerstdag iedereen ( om mee te beginnen )
vraagje hoeveel support champs zijn er nu al ongeveer ??
ik ben nu voornamelijk jungler maar zou eraan denken om als 2e optie in een full premade support ook opzij te zetten
want er zijn toch maar weinig mensen die dit graag doen
ik heb nu soraka sona taric en jana (nidalee)
zijn er nog of is dat zo ongeveer alles
vinden jullie ook niet dat Riot eens een nieuwe support champ mag uitbrengen om nog eens wat mensen aan te tonen dat dit nog handig is ?
ik ben nu voornamelijk jungler maar zou eraan denken om als 2e optie in een full premade support ook opzij te zetten
vinden jullie ook niet dat Riot eens een nieuwe support champ mag uitbrengen om nog eens wat mensen aan te tonen dat dit nog handig is ?
Verwijderd
Vrolijk kerstfeest iedereen,Drunk3nD3m0n schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:26:
prettige 2e kerstdag iedereen ( om mee te beginnen )
Als support heb je Sona, Soraka, Taric, Janna, Blitzcrank, Alistar, Zilean, Shen, waarschijnlijk mis ik een paar.
Phreak vertelde op zijn stream dat Riot bezig is met een nieuwe support champ te maken
nu dat is eens goed nieuws
Ja, dat zei ik een tijd geleden ook al! De laatste support was karma en die kwam rond de jaarwisseling 2010/2011 uit (zie timeline Riot). Dus het wordt niet tijd voor het support, het is al lang over datum voor een support. XDDrunk3nD3m0n schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:26:
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
er moet zeker een nieuwe support champ komen maar denk dat ondertussen wel duidelijk is dat support handig is aangezien in de huidige "meta" er steevast een support aanwezig is.Drunk3nD3m0n schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:26:
zie vaak gangplank support ook tegenwoordig, vrij dodelijk met zijn crits op parley & een goed getimede raise morale.
Gisteren zilean support bovengehaald, superleuk met een gankende shaco
Verwijderd
Inderdaad intressant, zelf heb ik ook de ervaring dat ik wanneer ik duoqueue vaker verlies dan solo.speedzor schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:14:
/rant
Zo irritant... 200 elo gedropt gister door trolls/leavers.... zit je dan op 1100 elo

Verwijderd
Vind die diffuculty vs elo chart nogal discutabel ik heb zelf iig geen verschil gemerkt tussen 1500 en 1700 elo. Vond het zelf makkelijker worden na ongeveer 1600 omdat mensen daadwerkelijk het spel beginnen te snappen. Ook vaak zat tegen 1700-1800 spelers gespeeld en die kunnen helemaal niet beter lanen of teamfighten. Het enige wat ze meestal beter doen is beslissingen maken/ item/runebuilds.speedzor schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:14:
/rant
Maar ik moet verder wel zeggen dat ik met duo que boven de 1500 denk ik ook veel meer verloren heb dan gewonnen wat ik met solo que minder had. Dus er zit wel een kern van waarheid in. Maar vrijwel nooit dat de duo que faalde, bijna altijd de zogenaamd betere spelers die dan solo lanes claimen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 13:27 ]
Verwijderd
Leona is uitgebracht na Karma. Leona is meer support dan wat dan ook (hoewel ze niet bij de beste supports hoort, alistar janna taric soraka sona).Dreanor schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:37:
[...]
Ja, dat zei ik een tijd geleden ook al! De laatste support was karma en die kwam rond de jaarwisseling 2010/2011 uit (zie timeline Riot). Dus het wordt niet tijd voor het support, het is al lang over datum voor een support. XD
Leona is een tank, alleen wordt ze als support gespeeld omdat je haar nergens anders kwijt kunt. Een tank moet of solo top kunnen of junglen in de huidige meta, wat Leona niet kan, dus vandaar dat ze als support wordt geprobeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Fanatic_FS op 26-12-2011 15:36 ]
Behoort malzahar nu onder de supports of ap carry groep ?
heb eens een discussie gehad dat zijn silence meer effectief is als support dan zijn damage als AP carry
ik denk zelf eerder dat malz nog tamelijk pijn kan doen en onder de AP groep hoort
heb eens een discussie gehad dat zijn silence meer effectief is als support dan zijn damage als AP carry
ik denk zelf eerder dat malz nog tamelijk pijn kan doen en onder de AP groep hoort
AP carryDrunk3nD3m0n schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:41:
Behoort malzahar nu onder de supports of ap carry groep ?
dat was een kort maar krachtig antwoord
Verwijderd
Hybrid runes blijven nutteloos, ook al zijn er hybrid characters. Jax benefit het meest van AD runes door zijn passive en na mijn after-game logs te analyseren kom ik er toch snel achter dat mijn physical damage 65-70% van alle damage is. By champs zoals MF en Nidalee zal dat op hetzelfde niveau liggen en wellicht nog wel hoger. Ik zou liever hetgeen waar mijn champ het best in is extra versterken ipv een beetje van alles.
@DrunkenDemon ik weet niet met wie je die discussie hebt gehad maar hem als support afschrijven is het raarste wat ik ooit gehoord heb. Koning van 1v1 en heeft zieke endgame damage.
@DrunkenDemon ik weet niet met wie je die discussie hebt gehad maar hem als support afschrijven is het raarste wat ik ooit gehoord heb. Koning van 1v1 en heeft zieke endgame damage.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 15:54 ]
Malzahar is na zijn nerf geen faceroll champ meer, maar hij is nog steeds heel sterk, farmt supereasy en zodra hij lvl 6 is en ganked heb je een kill te pakken, 2.5s supress is HEEL sterk
jah ik heb nog niet met malz gespeeld maar als ik er 1tje tegenkom in ranked is dat altijd
AUW WTF HOE KAN DIE ZO VEEL PIJN DOEN
en dan komt er plots zo een kut klein beestje af op4' poten dat met moeite pijn doet xD
dat klein irritant kut beestje heb ik nooit gesnapt wat doet dat precies ?
AUW WTF HOE KAN DIE ZO VEEL PIJN DOEN
en dan komt er plots zo een kut klein beestje af op4' poten dat met moeite pijn doet xD
dat klein irritant kut beestje heb ik nooit gesnapt wat doet dat precies ?
(Innate): After casting 4 spells, Malzahar summons a Voidling for 21 seconds. Voidlings have 200 + (50 x level) health and 20 + (5 x level) + (+1.0 per bonus attack damage) attack damage (bonus autoattack damage isn't noticed in tooltip or voidling's stats, but it affects damage done by voidling). The voidlings benefit from Malzahar's armor penetration.
Voidlings grow after 7 seconds (+50% base damage/armor), and Frenzy after 14 seconds (increased attack speed).
■Voidlings' Armor: 30 (45 after 7 seconds)
■Voidlings' Magic Resistance: 50
■Voidlings' Attack Speed: 0.831 (1.496 after 14 seconds)
■Voidlings' Movement Speed: 451
Voidlings will always attack the target affected by Malzahar's most recently cast Malefic Visions. If there are no targets affected by Malefic Visions, it will attack random targets.
Voidlings grow after 7 seconds (+50% base damage/armor), and Frenzy after 14 seconds (increased attack speed).
■Voidlings' Armor: 30 (45 after 7 seconds)
■Voidlings' Magic Resistance: 50
■Voidlings' Attack Speed: 0.831 (1.496 after 14 seconds)
■Voidlings' Movement Speed: 451
Voidlings will always attack the target affected by Malzahar's most recently cast Malefic Visions. If there are no targets affected by Malefic Visions, it will attack random targets.
dus als dat beestje op het veld rondloopt doet malz nog MEER pijn ? O.o
Beestje valt hetgene aan waar het het dichtste bij is OF hetgene waar Malz zijn E op cast.
Nu ben ik mee maar dat beestje gaat ongelofelijk snel dood en het doet heeeel weinig damage
ik vind dit persoonlijk heel nutteloos als ik eerlijk ben
Op vroege levels doet het nog best wat damage en het is enorm enorm irritant voor skillshot champs zoals Brand z'n stun. Dan ga je er op los, komt daar plots die mier tussen lopen, houdt het je stun tegen en dan heeft Malzahar de tijd om z'n vernietigend combo los te laten op jou.Drunk3nD3m0n schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:09:
Nu ben ik mee maar dat beestje gaat ongelofelijk snel dood en het doet heeeel weinig damage
[quote]Spuitelf schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:17:
Zo irritant... 200 elo gedropt gister door trolls/leavers.... zit je dan op 1100 elo
Hopelijk zak je niet te hard , gelijk dat ik heb.
Het éné troll team na het andere

Hopelijk zak je niet te hard , gelijk dat ik heb.
Het éné troll team na het andere
Verwijderd
Net nieuw?Drunk3nD3m0n schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:03:
dus als dat beestje op het veld rondloopt doet malz nog MEER pijn ? O.o
neh niet nieuw ik snapte malz nooit of heb er nooit met gespeeld
Verwijderd
Ik heb echt een probleem met kills pakken als carry. Het is niet ongewoon om met 27 assists te eindigen
.

Ik heb dat probleem soms ook.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:00:
Ik heb echt een probleem met kills pakken als carry. Het is niet ongewoon om met 27 assists te eindigen.
Ben nu aan het twijfels welke runes pagina ik nog zou maken
en welke runes pagina ik zou maken voor een support?
Even om wat discussie voer te geven/starten en some food for thought:
Het Elo systeem an sich is een slecht concept voor deze game, om meerdere redenenen.
Je wordt individueel beoordeeld in een TEAM game. Jij bent niet de enige die invloed heeft op de game, maar 9 anderen ook. Kijk, je kan je solo top lane natuurlijk prima winnen, dan is een leuke graden meter. Je kan ook alles perfect doen: andere lanes helpen, warden, counter jungle help, dragon en baron control, maar dan zijn er nog altijd 8 anderen (als je even jouw tegenstander solo top wegcijfert omdat je hem hebt verslagen). Hun AD carry en AP carry kunnen hun lanes bijv. heel erg hard winnen.
Betekend dat automatisch dat jouw teammates zuigen? Natuurlijk niet, mensen maken fouten, we hebben allemaal wel eens potjes waar we minder preseteren, misschien was hun jungler net iets aggresiever, liep je ward net af toen je over-extende, ga zo maar door.
Betekend dit dat je met slechte teammates gemachted word? Is de tegenstander zoveel beter dan? Zijn mijn medespelers gewoon zo slecht? En hieruit duiken dan de Elo Hell discussies op. Altijd is het het andere team dat veel beter was, alles overkomt mij, etc.
Maar als iemand verliest, betekend dat ook iemand wint. Maar bedenk je even het volgende, dit is namelijk een cruciaal detail voor mijn discussie:
Stel je teammates zijn inderdaad erg slecht (hey it DOES happen), maar jij bent in staat om te carry-en (ja, ook dit gebeurt). Wat gebeurt er dan met jouw 4 teammates? Zij worden beloond voor hun slechte spelen met een hogere Elo rating. Dit gebeurt een aantal keer, en voor je het weet, is iemand die thuishoort in de 1100-1200 range, gedragen naar een 1500-1600 rating.
En dan begint het gejammer: Ik kan mijn team niet carryen, de anderen zijn veel beter, ik krijg altijd de slechten, etc. Veel mensen geloven maar wat graag dat ze beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn. Maar in feite zijn ze op handen en voeten naar een te hoge Elo gedragen. En dan begint het niveau verschil ineens pijnlijk zichtbaar te worden. Want je kan misschien nog prima meedoen met je toplane (je hebt daar toch de nodige ervaring in), maar hoe goed hun AD carry en mid AP carry wel niet zijn, ze domineren het hele team.
Maar zij zijn gefed door de "baddies", terwijl dit net zo goed mensen zijn, die net als jij in een te hoge Elo geraakt zijn, of het anderen team speelt inderdaad gewoon beter. Het begrip Elo Hell heeft geen bestaansrecht als je dit in acht neemt, door dit systeem zitten mensen te hoog en te laag, maar de mensen die 200+ games hebben gespeeld, komen pas echt een beetje in de buurt van hun "true Elo", waarvoor volgens mij een game of 1000 voor nodig zijn (meende ik gelezen te hebben op de US forums, Phreak bevestigde dit, maar heb geen link bij de hand), dus al heb je nog zo'n mooie win spree, je kan niet 100% zeker zeggen dat je zit waar je hoort.
Mensen die in de 1300 range zitten, maar eigenlijk op 900 thuis horen, vinden toch dat ze in elo hell zitten, omdat ze niet instaat zijn, een game te overwinnen. Dat komt namelijk omdat je te hoog bent gekomen. En dat is inderdaad vaak een bittere pil.
Maar dat is niet het enige mankement aan het Elo systeem. Als je een troll in je team hebt, dan verliezen 4 mensen Elo rating, maar 5 anderen krijgen het erbij. Als iemand opzettelijk feed, zelfde scenario. Ook dit draagt bij aan dat mensen te hoog of te laag in elo komen. Maar dit gebeurt dus ook wanneer mensen net een slechte dag hebben. Hoe goed je ook speelt, je kan niets meer uitrichten tegen die AD carry in de bot lane, want die heeft 4 kills, een cs van 150 en is gewoon gesnowballed.
Jouw "persoonlijke" beoordeling, word door 90% niet door jouzelf bepaald, dit is de voornaamste reden dat Elo gewoon domweg nooit kan werken. Zeker niet voor de mensen die niet de hele dag LoL spelen, zoals sommige high Elo streamers. Kijk, uiteindelijk kom je wel waar je behoort, maar na mijn 2 jaar, en ruim 2k games later, zit ik wel aardig waar ik hoor (unranked dan), maar dat betekend nog steeds niet dat je mensen tegenkomt, die gewoon te hoog zitten, omdat ondanks dat ik wel voldoende voer heb voor het Elo systeem, mijn teamgenoot dat misschien niet heeft (heeft naar 30 gegrind mbv co-op vs AI, wordt daarna ook op handen en voeten gedragen en heeft daardoor echt 0,0 ervaring).
Het systeem kan gewoon nooit werken, omdat er nog altijd nieuwe spelers toetreden tot de League. Kijk, voor arranged Team Ladder, is een systeem als deze perfect, het hele team krijgt namelijk maar 1 rating, ipv dat je gematched word met en tegen mensen van jouw Elo. Maar hierop is dus mijn voorgaande verhaal op toepassing, en duo queue blijft een riskante gok, omdat je Elo kunstmatig verhoogd word, dus je zult vaker dan niet tegen te goede mensen uit kunnen komen.
Frustratie alom! Mensen die vinden dat ze te laag zitten, maar niet durven erkennen dat dit is waar ze horen, de baddies, de trolls en ga zo maar door. Het Elo systeem is een hele slechte toevoeging van dit spel. Zeker als je bedenkt dat dit voor schakers in het leven is geroepen, en altijd bedoeld is als een individuele score.
Nu wordt het in LoL wel als individuele score toegekent, maar onterecht, zolang 9 anderen er invloed op hebben, in tegenstelling tot die ene persoon die tegenover je aan het schaakbord zit.
Het Elo systeem an sich is een slecht concept voor deze game, om meerdere redenenen.
Je wordt individueel beoordeeld in een TEAM game. Jij bent niet de enige die invloed heeft op de game, maar 9 anderen ook. Kijk, je kan je solo top lane natuurlijk prima winnen, dan is een leuke graden meter. Je kan ook alles perfect doen: andere lanes helpen, warden, counter jungle help, dragon en baron control, maar dan zijn er nog altijd 8 anderen (als je even jouw tegenstander solo top wegcijfert omdat je hem hebt verslagen). Hun AD carry en AP carry kunnen hun lanes bijv. heel erg hard winnen.
Betekend dat automatisch dat jouw teammates zuigen? Natuurlijk niet, mensen maken fouten, we hebben allemaal wel eens potjes waar we minder preseteren, misschien was hun jungler net iets aggresiever, liep je ward net af toen je over-extende, ga zo maar door.
Betekend dit dat je met slechte teammates gemachted word? Is de tegenstander zoveel beter dan? Zijn mijn medespelers gewoon zo slecht? En hieruit duiken dan de Elo Hell discussies op. Altijd is het het andere team dat veel beter was, alles overkomt mij, etc.
Maar als iemand verliest, betekend dat ook iemand wint. Maar bedenk je even het volgende, dit is namelijk een cruciaal detail voor mijn discussie:
Stel je teammates zijn inderdaad erg slecht (hey it DOES happen), maar jij bent in staat om te carry-en (ja, ook dit gebeurt). Wat gebeurt er dan met jouw 4 teammates? Zij worden beloond voor hun slechte spelen met een hogere Elo rating. Dit gebeurt een aantal keer, en voor je het weet, is iemand die thuishoort in de 1100-1200 range, gedragen naar een 1500-1600 rating.
En dan begint het gejammer: Ik kan mijn team niet carryen, de anderen zijn veel beter, ik krijg altijd de slechten, etc. Veel mensen geloven maar wat graag dat ze beter zijn dan ze daadwerkelijk zijn. Maar in feite zijn ze op handen en voeten naar een te hoge Elo gedragen. En dan begint het niveau verschil ineens pijnlijk zichtbaar te worden. Want je kan misschien nog prima meedoen met je toplane (je hebt daar toch de nodige ervaring in), maar hoe goed hun AD carry en mid AP carry wel niet zijn, ze domineren het hele team.
Maar zij zijn gefed door de "baddies", terwijl dit net zo goed mensen zijn, die net als jij in een te hoge Elo geraakt zijn, of het anderen team speelt inderdaad gewoon beter. Het begrip Elo Hell heeft geen bestaansrecht als je dit in acht neemt, door dit systeem zitten mensen te hoog en te laag, maar de mensen die 200+ games hebben gespeeld, komen pas echt een beetje in de buurt van hun "true Elo", waarvoor volgens mij een game of 1000 voor nodig zijn (meende ik gelezen te hebben op de US forums, Phreak bevestigde dit, maar heb geen link bij de hand), dus al heb je nog zo'n mooie win spree, je kan niet 100% zeker zeggen dat je zit waar je hoort.
Mensen die in de 1300 range zitten, maar eigenlijk op 900 thuis horen, vinden toch dat ze in elo hell zitten, omdat ze niet instaat zijn, een game te overwinnen. Dat komt namelijk omdat je te hoog bent gekomen. En dat is inderdaad vaak een bittere pil.
Maar dat is niet het enige mankement aan het Elo systeem. Als je een troll in je team hebt, dan verliezen 4 mensen Elo rating, maar 5 anderen krijgen het erbij. Als iemand opzettelijk feed, zelfde scenario. Ook dit draagt bij aan dat mensen te hoog of te laag in elo komen. Maar dit gebeurt dus ook wanneer mensen net een slechte dag hebben. Hoe goed je ook speelt, je kan niets meer uitrichten tegen die AD carry in de bot lane, want die heeft 4 kills, een cs van 150 en is gewoon gesnowballed.
Jouw "persoonlijke" beoordeling, word door 90% niet door jouzelf bepaald, dit is de voornaamste reden dat Elo gewoon domweg nooit kan werken. Zeker niet voor de mensen die niet de hele dag LoL spelen, zoals sommige high Elo streamers. Kijk, uiteindelijk kom je wel waar je behoort, maar na mijn 2 jaar, en ruim 2k games later, zit ik wel aardig waar ik hoor (unranked dan), maar dat betekend nog steeds niet dat je mensen tegenkomt, die gewoon te hoog zitten, omdat ondanks dat ik wel voldoende voer heb voor het Elo systeem, mijn teamgenoot dat misschien niet heeft (heeft naar 30 gegrind mbv co-op vs AI, wordt daarna ook op handen en voeten gedragen en heeft daardoor echt 0,0 ervaring).
Het systeem kan gewoon nooit werken, omdat er nog altijd nieuwe spelers toetreden tot de League. Kijk, voor arranged Team Ladder, is een systeem als deze perfect, het hele team krijgt namelijk maar 1 rating, ipv dat je gematched word met en tegen mensen van jouw Elo. Maar hierop is dus mijn voorgaande verhaal op toepassing, en duo queue blijft een riskante gok, omdat je Elo kunstmatig verhoogd word, dus je zult vaker dan niet tegen te goede mensen uit kunnen komen.
Frustratie alom! Mensen die vinden dat ze te laag zitten, maar niet durven erkennen dat dit is waar ze horen, de baddies, de trolls en ga zo maar door. Het Elo systeem is een hele slechte toevoeging van dit spel. Zeker als je bedenkt dat dit voor schakers in het leven is geroepen, en altijd bedoeld is als een individuele score.
Nu wordt het in LoL wel als individuele score toegekent, maar onterecht, zolang 9 anderen er invloed op hebben, in tegenstelling tot die ene persoon die tegenover je aan het schaakbord zit.
-
Ik begrijp je tekst heel goed en dat is soms wel waar.
Véél spelers denken als ze laag zitten dan ze eigenlijk mega slecht zijn.Dat is niet altijd zo.
Je moet in teamspelen en elkaar hebben en doe je dat niet , dan loop vaak alles verkeerd.
voorbeeld: Hoe vaak je zie geen spelers die direct vies worden als ze een toren kwijt zijn?? of dan gaan surrenderen als ze 1 tower kwijt zijn? en dan gaat ook alles verkeerd hoor.
Dan begint de elo tekst enzz... Wat natuurlijk wel spijtig is als er iemand dan in één bepaalde lane wel goed speelt. Door die hele tekst gaat hij dan op eens ook slecht spelen, hij verliest zijn concentratie.(die surrender knop haat).
Ik ben persoonlijk iemand die rustig speel.
In het begin lette ik ook veel op de ELO world die er rond draaid.Maar nu niet meer zo en ik speel daar door al een stuk beter (ik zeg het eerlijk, zo goed ben ik niet).MIJn rank is laag zit maar op 800 maar om de zoveel dagen speel ik eens potje rank op mijn gemak en tot nu heb ik ze al altijd gewonnen.Voor de rest doe ik gewoon normal game en oefenen.
kort samengevat: veel spelers denken dan ze goed , omdat ze een paar kills maken en dan ze waarschijnlijk de 1500 al eens gehaald hebben.
Maar het grootste probleem is , in teamspelen en een goeie communicatie daar hebben vele problemen mee.en wat champs kennen.
wie altijd een potje willen spelen met mij,mag zich altijd toevoegen : Mrbullseye sta ook in de lijst van GOT op pagina 1
ps: zie lol soms als ping pong. De bal gaat naar de andere kant en dan kom dan terug
Véél spelers denken als ze laag zitten dan ze eigenlijk mega slecht zijn.Dat is niet altijd zo.
Je moet in teamspelen en elkaar hebben en doe je dat niet , dan loop vaak alles verkeerd.
voorbeeld: Hoe vaak je zie geen spelers die direct vies worden als ze een toren kwijt zijn?? of dan gaan surrenderen als ze 1 tower kwijt zijn? en dan gaat ook alles verkeerd hoor.
Dan begint de elo tekst enzz... Wat natuurlijk wel spijtig is als er iemand dan in één bepaalde lane wel goed speelt. Door die hele tekst gaat hij dan op eens ook slecht spelen, hij verliest zijn concentratie.(die surrender knop haat).
Ik ben persoonlijk iemand die rustig speel.
In het begin lette ik ook veel op de ELO world die er rond draaid.Maar nu niet meer zo en ik speel daar door al een stuk beter (ik zeg het eerlijk, zo goed ben ik niet).MIJn rank is laag zit maar op 800 maar om de zoveel dagen speel ik eens potje rank op mijn gemak en tot nu heb ik ze al altijd gewonnen.Voor de rest doe ik gewoon normal game en oefenen.
kort samengevat: veel spelers denken dan ze goed , omdat ze een paar kills maken en dan ze waarschijnlijk de 1500 al eens gehaald hebben.
Maar het grootste probleem is , in teamspelen en een goeie communicatie daar hebben vele problemen mee.en wat champs kennen.
wie altijd een potje willen spelen met mij,mag zich altijd toevoegen : Mrbullseye sta ook in de lijst van GOT op pagina 1
ps: zie lol soms als ping pong. De bal gaat naar de andere kant en dan kom dan terug
[ Voor 3% gewijzigd door Deefje85 op 26-12-2011 22:47 ]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, maar ik begrijp de frustratie wel. Zeker als je maar een 10tal potjes hebt gespeeld is het inderdaad een slecht systeem. Maar zodra je 100+ potjes gespeeld hebt werkt het al veel beter... want jij ben de enige "constante" factor bij al jou eigen potjes. Hoe meer potjes jij speelt, hoe beter jou ELO jou zal vertegenwoordigen.
Naast het feit of het een slecht of goed systeem is. Wat is jou oplossing? Het is natuurlijk best makkelijk om de mankementen in een systeem te zien... maar de nieuwe oplossing vinden gaat nog zo snel niet. Dan moet je toch een beetje de vraag stellen of het niet het beste systeem is dat er is, hoewel niet perfect. Zo zit het tenslotte ook een beetje met de democratie... het werkt niet perfect, maar is op dit moment wel het beste alternatief.
En hier sluit ik me dan weer bij aan. Tuurlijk heeft het ELO systeem een aantal nadelen, maar ik zou geen beter systeem kunnen verzinnen. Want een game van iemand op individuele basis 'beoordelen' gaat namelijk niet. Op K/D/A ratio kun je niet afgaan, want er zijn ook supports en tanks die misschien wel hun team naar de overwinning dragen maar 1/6/21 gaan. Dan zou die de minste score krijgen. Minions farmed ook niet, want junglers en support hebben altijd minder.broc85 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:01:
[...]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, maar ik begrijp de frustratie wel. Zeker als je maar een 10tal potjes hebt gespeeld is het inderdaad een slecht systeem. Maar zodra je 100+ potjes gespeeld hebt werkt het al veel beter... want jij ben de enige "constante" factor bij al jou eigen potjes. Hoe meer potjes jij speelt, hoe beter jou ELO jou zal vertegenwoordigen.
Naast het feit of het een slecht of goed systeem is. Wat is jou oplossing? Het is natuurlijk best makkelijk om de mankementen in een systeem te zien... maar de nieuwe oplossing vinden gaat nog zo snel niet. Dan moet je toch een beetje de vraag stellen of het niet het beste systeem is dat er is, hoewel niet perfect. Zo zit het tenslotte ook een beetje met de democratie... het werkt niet perfect, maar is op dit moment wel het beste alternatief.
Vicariously I live while the whole world dies
Ik ben het voor een groot deel eens met je conclusies behalve met het feit dat ELO nooit kan werken voor een teamgame.Nazanir schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:29:
Als dit zo zou zijn hoe verklaar je dan dat de beste spelers ook na een reset weer allemaal op hoge ELO terecht komen en de top van de ladder consistent door de dezelfde spelers wordt bezet? Ook kunnen deze spelers consistent een nieuwe account of smurf naar hun natuurlijke ELO brengen.
Door de macht van grote getallen zul je ondanks dat je een individuele score krijgt in een team game uiteindelijk terecht komen op je werkelijke ELO. Wat hier zwaar meespeelt is dat dit over het algemeen gepaard gaat met upswings en downswings en mensen deze swings en de rating die hieruit voorkomt verkeerd uitleggen.
Natuurlijk zul je spelers hebben met weinig games die in de verkeerde (te hoge) ELO zitten maar omdat ze zo weinig spelen of gespeeld hebben zullen die nauwelijks druk zetten op het ELO systeem. Gaan ze meer spelen dan zullen ze toch weer naar hun eigen ELO gaan.
Iets wat veel mensen over het hoofd zien is dat er maar weinig games nodig zijn om in de buurt van je natuurlijke ELO te komen maar dat er erg veel games nodig zijn om op je exacte ELO te komen. Vergelijk dit met Poker: een mid-stakes speler met een natuurlijke winrate van 10 bb/100 zal veel en veel minder swings kennen dan een speler met zeg 2 bb/100 en zal hierdoor veel sneller doorgroeien naar high-stakes dan de 2 bb/100 speler alhoewel ze beide winnende spelers zijn op hun 'ELO'. Hierdoor zal iemand met een lagere winrate ook meer games moeten spelen om deze swings uit zijn statistieken te werken en een realistisch beeld te krijgen. Dit is een teken dat je in de buurt van je natuurlijke ELO zit!
Ook speelt er mee dat je in een team game vaak een verkeerde perceptie krijgt van je teamgenoten omdat je het baseert op te weinig games. Guardsman Bob zei het laatst mooi: je ziet zaken bij je teamgenoten die ze fout doen waar ze zichzelf minder van bewust zijn (en die jij nooit fout zal doen) maar dit werkt net zo goed omgekeerd. Deze game kent een fragiele balans en kleine factoren kunnen al zorgen voor verlies.
Zo had ik laatst een Ahri mid die ons zo hard carry-de dat het hele team hem hiervoor credit gaf. Twee games later had ik dezelfde Ahri mid maar nu met een trollende shaco waardoor botlane instortte en mid voortdurend geganked werd. Het resultaat was dat dezelfde Ahri nu een complete noob leek met de bijbehorende score.
ELO hell is een niet bestaand concept en is in het level geroepen door gefrustreerde spelers. Wel zal de ELO range waar de grootste populatie LOL spelers zich bevindt meer swings en de bijbehorende frustraties kennen omdat het een hoger percentage spelers in de buurt van hun natuurlijke ELO bevat.
Overigens zijn er wel degelijk matchmaking systemen die beter werken voor teamgames dan het ELO systeem. Deze systemen zijn alleen een stuk complexer en hierdoor ook meer gevoelig voor fouten.
Edit:
Nog een factor die meespeelt bij dit soort high variance systemen is dat als je zelf ook slechter gaat spelen tijdens een downswing ('tilt') je sneller rating zal verliezen dan je met je beste spel weer terug kan winnen in evenveel games.
[ Voor 3% gewijzigd door djengizz op 27-12-2011 11:08 ]
man man man gisteren was echt een kut spel met een twist op het einde een shaco die mijn jungle invade ( ik was noturne ) uiteindelijk 3 keer doodgegaan aan hem 
ik had veeeeel level achterstand en had maar 1 keer van de 3 mijn blue kunnen krijgen maar wel 2 keer die van hem aan swain kunnen geven
het spel ging dus voor mij heel slecht maar voor ons team goed
de vijand was op het einde aan het doorpushen maar plots liepen ze weg en gingen baron doen
onze support had geward ( <= Hoe je het MOET doen )
ik zat dus van een afstandje te wachten en als baron low life was ...
ulti casten op shaco en dan baron stealen met smite !
ik ging wel op 1 seconde dood maar met een full size cho gath en een feeded swain was het een eitje op met baron 3 torens kapot te maken en nexus te finishen
Voelde ik me toch nog nuttig
ik had veeeeel level achterstand en had maar 1 keer van de 3 mijn blue kunnen krijgen maar wel 2 keer die van hem aan swain kunnen geven
het spel ging dus voor mij heel slecht maar voor ons team goed
de vijand was op het einde aan het doorpushen maar plots liepen ze weg en gingen baron doen
onze support had geward ( <= Hoe je het MOET doen )
ik zat dus van een afstandje te wachten en als baron low life was ...
ulti casten op shaco en dan baron stealen met smite !
Voelde ik me toch nog nuttig
Eerlijk gezegt vind ik het niet erg om met 0 0 27 te eindigen als een carry. Misschien raar maar jou taak is om dmg te doen, als je teamfights wint zonder kills te krijgen who cares? Het is niet zo dat je geen geld krijgt van assists ( ok het is minder dan een kill )Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:00:
Ik heb echt een probleem met kills pakken als carry. Het is niet ongewoon om met 27 assists te eindigen.
Mee eens. Ik speel bijna altijd met Ashe en games zoals 5/0/20 of 10/0/35 zijn eerder regel dan uitzondering.Rost schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:45:
[...]
Eerlijk gezegt vind ik het niet erg om met 0 0 27 te eindigen als een carry. Misschien raar maar jou taak is om dmg te doen, als je teamfights wint zonder kills te krijgen who cares? Het is niet zo dat je geen geld krijgt van assists ( ok het is minder dan een kill )
Als ik Ashe mid speel, dan haal ik vaak maar maximum 2 kills aangezien in de lagere lvls de AS en dmg van Ashe niet echt denderend is. Aan het einde van de game kan ik dan wel snel veel dmg leveren wat me vaak assists en soms een kill oplevert.
De ulti van Ashe kan zeer leuk zijn, als een teammate het andere team hun champs aan het pushen zijn en ik van ver de ulti afschiet zodat ze stunnen net op de plaats waar een ander teammate klaar staat om te ganken
Als je meer kills wilt, zal je toch een ander type moeten zoeken dan een carry.
Als jij 0/0/27 gaat als carry is dat toch wel een aanwijzing dat je te weinig damage doet en dat er ergens wat fout is gegaan.Rost schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:45:
Eerlijk gezegt vind ik het niet erg om met 0 0 27 te eindigen als een carry. Misschien raar maar jou taak is om dmg te doen, als je teamfights wint zonder kills te krijgen who cares? Het is niet zo dat je geen geld krijgt van assists ( ok het is minder dan een kill )
Nope, in theorie zal de carry vaak de beste k/d/a ratio's hebben.misterdoom schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:33:
Als je meer kills wilt, zal je toch een ander type moeten zoeken dan een carry.
Dat van die supports heb ik vaak. en toch winnen ze.Vicarious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:11:
[...]
En hier sluit ik me dan weer bij aan. Tuurlijk heeft het ELO systeem een aantal nadelen, maar ik zou geen beter systeem kunnen verzinnen. Want een game van iemand op individuele basis 'beoordelen' gaat namelijk niet. Op K/D/A ratio kun je niet afgaan, want er zijn ook supports en tanks die misschien wel hun team naar de overwinning dragen maar 1/6/21 gaan. Dan zou die de minste score krijgen. Minions farmed ook niet, want junglers en support hebben altijd minder.
Je mag niet altijd naar de score kijken , je sterft soms op de domste manieren die er zijn.
iemand aardig genoeg om de free champs te posten van deze week?
Blitzcrank
Twitch
MF
skarner
ahri
shen
annie
irelia
cho gath
en de laatste ben ik vergeten
edit: en janna
Twitch
MF
skarner
ahri
shen
annie
irelia
cho gath
en de laatste ben ik vergeten
edit: en janna
[ Voor 9% gewijzigd door shalaka op 27-12-2011 11:02 ]

There you go
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
blitz : wou ik eens proberen 
jana wou ik eens proberen
twitch wou ik eens proberen
en ook nog MF wou ik proberen
wat hou ik van deze week
wat hou ik van deze week
Voor mij redelijk hetzelfde 
Blitz, MF en skarner zijn champions die mij wel aanspreken
Blitz, MF en skarner zijn champions die mij wel aanspreken
Blitz is heel vet om te spelen, zou ik zeker proberenDrunk3nD3m0n schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:11:
blitz : wou ik eens proberen
wat hou ik van deze week
Janna is beetje een apart geval, je moet heel goed die shield weten te timen (mij lukt het niet maar ik gebruik dan ook geen smartcast).
Twitch, zolang je hem niet als Fiddle speelt vind ik het best?
MF wil ik zelf ook nog proberen, is denk ik wel m'n alternatief van Caitlyn
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
hmmmm twitch jungle ...
I LIKE
Verwijderd
Is in mijn ogen de moeilijkste support die er is. Ze is een counter tegen de meeste aoe champs, maar een slechte ulti of een laat shield kan je team meer pijn doen dan goed.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:14:
[...]
Janna is beetje een apart geval, je moet heel goed die shield weten te timen (mij lukt het niet maar ik gebruik dan ook geen smartcast).
En caitlyn verschilt toch wel erg van MF in mijn ogen. Volledig andere skillset en mindset tijdens het lanen.
Verwijderd
Ik denk dat het elo systeem niet werkt. Het systeem werkt niet volgens de wet van de grote getallen. Je kan na 100 potjes van 1700 naar 1400 gaan in misschien wel minder dan 15 potjes. Riot zou het +/- systeem moeten veranderen en kleiner moeten maken dan bij schaken. De veranderingen per potje zijn te veel. Misschien zou er ook een onzichtbare behaviourrating moeten zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 11:36 ]
Woei thanks!Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:04:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
There you go
Nog nooit Twitch gespeeld dus die ga ik proberen
Issie viable in jungle dan?
YES! Gratis feeden op faaltwitches!
Vicariously I live while the whole world dies
Dat doet het wel en alle tegenwerpingen die je kunt hebben vs ELO omdat het een individueel scoringsysteem is dat gebruikt wordt in een team game worden gecompenseerd door een grote sample size.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:33:
Ik denk dat het elo systeem niet werkt. Het systeem werkt niet volgens de wet van de grote getallen.
M.a.w. games met feeders, trolls, unskilled players, afk-ers of juist hele goede spelers die carry-en komen net zo vaak voor bij jouw team als bij de tegenstander als je maar genoeg speelt.
Blijft er over je individuele prestaties die je ELO beinvloed na voldoende games.
Leuk heVicarious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:40:
YES! Gratis feeden op faaltwitches!
en ik zal er 1 van zijn =P
ik hou toch eerder van wat sustain junglers IPV squishies Zoals fiddle
but i will give it a try
ik hou toch eerder van wat sustain junglers IPV squishies Zoals fiddle
but i will give it a try
Verwijderd
In het huidige systeem werkt naar mijn mening de wet van grote getallen niet. De speling is gewoon te groot. Het maakt niet uit of je 1000 potjes hebt gespeeld of 1000000 potjes of 100000000000000000000000 potjes. Als je op 1500 elo staat en je verliest 10 potjes sta je weer op 1300. Als je 10 wint sta je weer op 1700. Op de lange termijn kom je op je ideale elo, maar je kan zo snel weer stijgen of dalen dat je er net zo snel weer af bent.djengizz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:45:
[...]
Dat doet het wel en alle tegenwerpingen die je kunt hebben vs ELO omdat het een individueel scoringsysteem is dat gebruikt wordt in een team game worden gecompenseerd door een grote sample size.
M.a.w. games met feeders, trolls, unskilled players, afk-ers of juist hele goede spelers die carry-en komen net zo vaak voor bij jouw team als bij de tegenstander als je maar genoeg speelt.
Blijft er over je individuele prestaties die je ELO beinvloed na voldoende games.
Dat betekent dat het systeem een hoge variantie kent. Hoge variantie != niet voldoen aan de wet van grote getallen. Dus short term ELO veranderingen zijn voornamelijk luck based, je long-term ELO is dat niet.
Vergelijk het opnieuw met die poker speler die beter is dan iedereen aan de tafel en toch makkelijk een week lang elke avond kan verliezen met zijn beste spel. Winrates van de top spelers liggen ook maar rond de 55-60% wat al aangeeft dat het een high variance systeem is.
Dit is denk ik ook een grote reden dat het voor veel mensen aanvoelt als een crapshoot. Ook geeft het aan dat het super belangrijk is om altijd op je best te spelen ongeacht de game of je teammates, dit doet nml ontzettend veel voor je winrate.
Vergelijk het opnieuw met die poker speler die beter is dan iedereen aan de tafel en toch makkelijk een week lang elke avond kan verliezen met zijn beste spel. Winrates van de top spelers liggen ook maar rond de 55-60% wat al aangeeft dat het een high variance systeem is.
Dit is denk ik ook een grote reden dat het voor veel mensen aanvoelt als een crapshoot. Ook geeft het aan dat het super belangrijk is om altijd op je best te spelen ongeacht de game of je teammates, dit doet nml ontzettend veel voor je winrate.
[ Voor 13% gewijzigd door djengizz op 27-12-2011 12:38 ]
Ben atm bezig om zoveel mogelijk goede runepages samen te stellen. Heb er op dit moment 8/9 goede en ik zoek er nog 1/2.
Wat vinden jullie van deze pages en hebben jullie nog goede suggesties?

Runepage voor Tanky Melee bruisers en Solo Top

Runepage voor Tanky Mage (Ryze, Chogath etc)

Runepage voor AD carries. Speciale mix van AD en ArP om zoveel mogelijk te kunnen harrassen en lasthitten terwijl je zelf wat beschermt bent tegen harrass

Runepage voor AP Burst carries, doet wonderen op Annie die atm gratis is ;D

Runepage voor Support. Gold per Level en dikke armor zorgt ervoor dat je wat meer gold krijgt terwijl je niet snel geharrassed kan worden in je lane.

Runepage voor Junglers die Attack Speed goed kunnen gebruiken terwijl ze tergelijkertijd tanky zijn. Goed voor Champs zoals Udyr en Skarner.

Runepage voor Shaco, deze werkt op het moment erg goed met de Double Buff route en zorgt voor ongelooflijke ganks!

Runepage voor AP carries die toch die MP5/lvl nodig hebben zoals AP Shaco (heel leuk in je lane, 8/10 first blood
)

Runepage voor ARAM. Ja ik speel ARAM! LOL
GP10/lvl zorgt voor een goed inkomen terwijl je met je MP5/lvl en MPen goede pokes hebt aangezien je in ARAM bijna altijd skills gebruikt om te harrassen.
So what do you people think?
Wat vinden jullie van deze pages en hebben jullie nog goede suggesties?
Runepage voor Tanky Melee bruisers en Solo Top
Runepage voor Tanky Mage (Ryze, Chogath etc)
Runepage voor AD carries. Speciale mix van AD en ArP om zoveel mogelijk te kunnen harrassen en lasthitten terwijl je zelf wat beschermt bent tegen harrass
Runepage voor AP Burst carries, doet wonderen op Annie die atm gratis is ;D
Runepage voor Support. Gold per Level en dikke armor zorgt ervoor dat je wat meer gold krijgt terwijl je niet snel geharrassed kan worden in je lane.
Runepage voor Junglers die Attack Speed goed kunnen gebruiken terwijl ze tergelijkertijd tanky zijn. Goed voor Champs zoals Udyr en Skarner.
Runepage voor Shaco, deze werkt op het moment erg goed met de Double Buff route en zorgt voor ongelooflijke ganks!
Runepage voor AP carries die toch die MP5/lvl nodig hebben zoals AP Shaco (heel leuk in je lane, 8/10 first blood
Runepage voor ARAM. Ja ik speel ARAM! LOL
So what do you people think?
Wow jeffro hoe lang speel jij al ?
[ Voor 53% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 27-12-2011 13:07 ]
Voor Ryze kan je beter Double Magic Pen gaan aangezien je daarmee early game meer damage blijft doen. In principe is die hele rune page slechts 1 saphire crystal van 400 die je pas op lvl 18 volledig hebt.speedzor schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:19:
Ryze en Galio verdienen een aparte runepage imo.
Dit is zoals ik ze heb.
Galio:
[afbeelding]
Ryze:
[afbeelding]
Sinds League of Legends in closed beta zat
[ Voor 15% gewijzigd door Jeffroiscool op 27-12-2011 13:50 ]
Verwijderd
Sowieso in je ad carry pagina je armor pen marks eruitgooien voor ad marks. En een ad glyph nemen.
Krijg je +16ad op level 1 is heel makkelijk last hitten. En als je gewoon een early last whisper haalt is het qua damage ook ongeveer evengoed.
Krijg je +16ad op level 1 is heel makkelijk last hitten. En als je gewoon een early last whisper haalt is het qua damage ook ongeveer evengoed.
Maar dan kan je de andere AD carry minder goed harrassen, je moet sowieso een mix hebben, een AD Carry heeft weinig armor zonder iets erbij waardoor je true dmg doet op een gegeven moment wat ten goede komt in het lanenVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:54:
Sowieso in je ad carry pagina je armor pen marks eruitgooien voor ad marks. En een ad glyph nemen.
Verwijderd
?? De meeste carrys beginnen rond de 30 armor en runnen + 13 armor seals dus dan kom je op 43 armor. Vind ik niet heel laag en met die 15 armor pen kom je ook niet in de buurt van die true damage.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:56:
[...]
Maar dan kan je de andere AD carry minder goed harrassen, je moet sowieso een mix hebben, een AD Carry heeft weinig armor zonder iets erbij waardoor je true dmg doet op een gegeven moment wat ten goede komt in het lanen
En last whisper heb je sowieso nodig als ad carry om een beetje damage tegen tanks te doen.
Als je meer last hits pakt doe je ook meer damage. Ik weet in ieder geval dat ik weinig last hits nog mis met 80 ad op level 1 in tegenstelling tot toen ik nog niet voor vol ad ging.
Je kan inderdaad vasthouden aan je setup die beter was voor de nieuwe masteries. Maar je vraagt zelf om tips.
Je hoeft ook niet precies op die true damage te zitten maar met 15 armor pen doe jij meer dmg (op champions) dan die extra AD.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:00:
[...]
?? De meeste carrys beginnen rond de 30 armor en runnen + 13 armor seals dus dan kom je op 43 armor. Vind ik niet heel laag en met die 15 armor pen kom je ook niet in de buurt van die true damage.
En last whisper heb je sowieso nodig als ad carry om een beetje damage tegen tanks te doen.
Als je meer last hits pakt doe je ook meer damage. Ik weet in ieder geval dat ik weinig last hits nog mis met 80 ad op level 1 in tegenstelling tot toen ik nog niet voor vol ad ging.
Je kan inderdaad vasthouden aan je setup die beter was voor de nieuwe masteries. Maar je vraagt zelf om tips.
Dat je later een Last Whisper haalt is irrelevant voor dit verhaal aangezien runes er vooral voor zijn om je early game een edge te geven zodat je je lane kan winnen.
Verwijderd
Ben het hier eens met Jeffro, hoewel ik éen uitzondering ga maken (namelijk, Corki). Bij Corki is het nu juist wel prettig om AD red's te hebben gezien je 10% extra krijgt op elke autoattack, en die damage is ook nog 's true damage. Om éxtra gebruik te maken van Corki's early advantage (die hij verkrijgt door Q eerst te maxxen), wil je dit wel hebben. Zo begin ik met Corki als ik als start een Doran's Blade koop met 79 AD, en dat is toch wel erg fijn.
Ok, daar ben ik het dan ook wel mee eensVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:13:
Ben het hier eens met Jeffro, hoewel ik éen uitzondering ga maken (namelijk, Corki). Bij Corki is het nu juist wel prettig om AD red's te hebben gezien je 10% extra krijgt op elke autoattack, en die damage is ook nog 's true damage. Om éxtra gebruik te maken van Corki's early advantage (die hij verkrijgt door Q eerst te maxxen), wil je dit wel hebben. Zo begin ik met Corki als ik als start een Doran's Blade koop met 79 AD, en dat is toch wel erg fijn.
Lang geleden dat ik Corki heb gespeeld though
corki + nunu = Insta win op bot lane
Verwijderd
Je krijgt een early game edge namelijk dat je beter gaat last hitten als ik 20% meer last hits pak dan jij heb ik ook meer damage na een back. Alle pro's doen dit trouwens ook. Heb je het uberhaupt al geprobeerd? En zeker op mannetjes als trist een corki die voornamelijk magic damage doen early zou ik het wel weten.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:05:
[...]
Je hoeft ook niet precies op die true damage te zitten maar met 15 armor pen doe jij meer dmg (op champions) dan die extra AD.
Dat je later een Last Whisper haalt is irrelevant voor dit verhaal aangezien runes er vooral voor zijn om je early game een edge te geven zodat je je lane kan winnen.
Wie zegt dat je niet kan last hitten zonder die extra AD.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:30:
[...]
Je krijgt een early game edge namelijk dat je beter gaat last hitten als ik 20% meer last hits pak dan jij heb ik ook meer damage na een back. Alle pro's doen dit trouwens ook. Heb je het uberhaupt al geprobeerd? En zeker op mannetjes als trist een corki die voornamelijk magic damage doen early zou ik het wel weten.
Eigenlijk is het slecht om jezelf makkelijker te laten lasthitten. De andere minions zullen dus sneller overgaan op andere mobs en je lane zal dus naturally sneller pushen als je tegenstander die beter lasthit op slechts een heel klein balkje hp van de minion.
Maar dat is natuurlijk weer een kwestie van skill
Verwijderd
Denk dat makkelijker lasthitten niet automatisch wil zeggen dat je meer je lane gaat pushen. Met de extra ad maakt het je iets gemakkelijker om de laatste hit te hebben, en dat je bijvoorbeeld geen 10 damage meer over hebt op die minion na je (auto)attack.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:37:
[...]
Wie zegt dat je niet kan last hitten zonder die extra AD.
Eigenlijk is het slecht om jezelf makkelijker te laten lasthitten. De andere minions zullen dus sneller overgaan op andere mobs en je lane zal dus naturally sneller pushen als je tegenstander die beter lasthit op slechts een heel klein balkje hp van de minion.
Maar dat is natuurlijk weer een kwestie van skill
Precies en dat is dus ook niet de reden.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:37:
De reden dat sommige pro's het doen is vanwege meer harass burst early voor champs die abilities hebben die schalen met AD zoals Vayne's Tumble of Caitlyn's Piltover.
Het is overigens niet ideaal qua damage en zeer speelstijl afhankelijk wat beter is.
Moet je maar eens opletten als je ongeveer de helft creeps voorstaat op je tegenstander of tegen iemand die helemaal niet last hit. Ik heb het vaak genoeg dat m'n lane ineens uit het niks gepushed word. Dan word je geforceerd om te stoppen met lasthitten omdat de jungler wilt ganken (wat een waste of money is omdat je dan zoveel cs verliest -.-Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:39:
[...]
Denk dat makkelijker lasthitten niet automatisch wil zeggen dat je meer je lane gaat pushen. Met de extra ad maakt het je iets gemakkelijker om de laatste hit te hebben, en dat je bijvoorbeeld geen 10 damage meer over hebt op die minion na je (auto)attack.
Verwijderd
Doublelift bijvoorbeeld, en van hem word gezegd dat hij een van de beste spelers is in het mechanische gedeelte van het spel. Het gaat natuurlijk ook niet erom dat je niks meer raakt maar als je 10% minder last hit is dat toch significant. Daarbij doe je op level 1 met volle ad runes ook niet minder damage dan iemand met armor pen.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:37:
[...]
Maar als jullie ook alle last hits halen met armor pen zou ik dat vooral runnen. Vind het alleen wel ongeloofwaardig.
Oh en je lane pushen als ad carry is ook helemaal niet erg. Je jungler kan dan niet ganken maar mits je de river ward die van de tegenstander ook niet. En je hebt geen kans om een brush gank op je dak te krijgen. En als je back wilt heb je de kans. Dat heb je niet als je zelf tegen je tower aan gepusht bent.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 14:46 ]
Verwijderd
Ah ok op die manier.Jeffroiscool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:44:
[...]
Moet je maar eens opletten als je ongeveer de helft creeps voorstaat op je tegenstander of tegen iemand die helemaal niet last hit. Ik heb het vaak genoeg dat m'n lane ineens uit het niks gepushed word. Dan word je geforceerd om te stoppen met lasthitten omdat de jungler wilt ganken (wat een waste of money is omdat je dan zoveel cs verliest -.-
Als we veronderstellen dat je tegenstander net zogoed last hit als jou, dan zou dit geen verschil mogen geven.
In die gevallen dat de jungler wilt ganken maar het niet lukt wegens minions die in de weg staan, kan hij dan niet achter hun toren of via je bushes komen ?
Is uiteraard ook altijd weer een risicoVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:46:
[...]
Ah ok op die manier.
Als we veronderstellen dat je tegenstander net zogoed last hit als jou, dan zou dit geen verschil mogen geven.
In die gevallen dat de jungler wilt ganken maar het niet lukt wegens minions die in de weg staan, kan hij dan niet achter hun toren of via je bushes komen ?
Maar in principe wil ik helemaal niet dat de tegenstander net zo goed last hit als mij
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!