Dat dacht ik ook al ja, alle champs die minder dan 6300 ip niet kopen met rp
Ik heb Vayne en xerath gehaald
Ik vind Negenstaart vosje redelijk sterk, zo niet overpowered. Maar, misschien komt dat ook wel omdat de meeste mensen nog niet weten hoe tegen deze champ te spelen.
Zo zie ik veel mensen mij tower diven als ik low hp heb, simpele taunt + Q en W maakt korte met de meeste champs. Zeker gezien ik voor spel vamp ga wat echt awesome is op NineTail.
Tot nu toe 100% win rate met deze champ in normal games.
Ik open met Dorians Ring voor mana regen/AP, daarna lvl 1 boots en dan eerst Hextech Revolver. Met deze spellvamp en je passive vind ik dat je genoeg survival hebt om geen RotA of Rylai's Crystal Scepter te kopen.
Vervolgens ga ik voor cooldown redux (minder dan 1 min ult = awesome) met Morello's Evil Tome om daarna Deathcap te nemen.
Dit werkt tot nu toe prima en levert victory voor mij met scores als 20-3-15, 17-9-23, 11-2-15, etc.
Zo zie ik veel mensen mij tower diven als ik low hp heb, simpele taunt + Q en W maakt korte met de meeste champs. Zeker gezien ik voor spel vamp ga wat echt awesome is op NineTail.
Ik open met Dorians Ring voor mana regen/AP, daarna lvl 1 boots en dan eerst Hextech Revolver. Met deze spellvamp en je passive vind ik dat je genoeg survival hebt om geen RotA of Rylai's Crystal Scepter te kopen.
Vervolgens ga ik voor cooldown redux (minder dan 1 min ult = awesome) met Morello's Evil Tome om daarna Deathcap te nemen.
Dit werkt tot nu toe prima en levert victory voor mij met scores als 20-3-15, 17-9-23, 11-2-15, etc.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Vooral die taunt is heel verraderlijk inderdaad. Ik denk niet dat de champ OP is, meer gewoon dat ze nieuw is. Gefeed is ze nog enger dan een Akali met al die mobiliteit en zieke burst en dat feeden gebeurt nu gewoon wat meer omdat het een nieuwe champ is en mensen er niet tegen kunnen spelen.Dreanor schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:06:
Ik vind Negenstaart vosje redelijk sterk, zo niet overpowered. Maar, misschien komt dat ook wel omdat de meeste mensen nog niet weten hoe tegen deze champ te spelen.
Overigens de laatste tijd veel bezig met Jungle J4, maar met de nieuwe jungle is hij stukken beter dan voorheen. Kheb hem echt heel lang niet gespeeld omdat hij solo top te weinig sustain had en in de jungle te traag was, maar nu is hij echt prima in de jungle en zijn ganks zijn altijd al goed geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 17-12-2011 13:02 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Ik vind haar echt niet op, ze wordt prima gecountered en kan prima counteren.
Ik vind haar niet super hard scalen en als je team faalt gaat ze net zo goed keihard neer.
Maar verder een erg leuke champ en verschillende builds checken,
Ik begin gewoon boots pots
dan ROA
dan hextech
dan rabadon etc etc
Ik vind haar niet super hard scalen en als je team faalt gaat ze net zo goed keihard neer.
Maar verder een erg leuke champ en verschillende builds checken,
Ik begin gewoon boots pots
dan ROA
dan hextech
dan rabadon etc etc
Van wat ik heb gezien van vossenstaartvrouwtje:
Ze moet het echt niet hebben van haar burst. Niet dat deze slecht is, maar ze komt het beste tot haar recht als het gevecht langer gaat duren. Haar Q heeft een relatief korte cooldown, ze heeft fantastische mobiliteit + extra damage met haar ult, en geweldige sustain dankzij haar passive.
Ze legt het wel heel hard af in 1v1 tegen echte assassins zoals Talon of Akali, omdat hun echt veel meer burst hebben, maar met wat goed spelwerk, kan ze 1v1 prima winnen van een ieder die meer van de sustained damage is.
Patch notes voor Shen op de PBE:
Shen
Vorpal Blade
Energy cost changed to 60 from 70/65/60/55/50
Heal piñata effect reduced to 10/16/22/28/34 from 18/26/34/42/50
Heal piñata also heals for 2% of maximum health
Shen gets the heal if he last hits with Vorpal Blade
Single target damaging spells can now also trigger Vorpal Blade instead of just attacks
Feint
Feint now grants 20/25/30/35/40 Armor while it's active
Feint duration increased to 3 from 2.5
Cost increased to 50 from 45
Shadow Dash
Cooldown changed to 11-9 from 10
Energy cost reduced to 100 from 120-100
Taunt Duration increased to 1/1.3/1.6/1.9/2.2 from 1/1.25/1.5/1.75/2
Restores 40 Energy per champion affected, from 50 Energy if you affect one
Ki Strike
Bonus Damage from Health increased to 12% from 8%
Cooldown is now reduced by 0.5 seconds for minion hits in addition to 2 seconds for champion hits
Als dit uiteindelijk op de live servers komt, heb ik mijn oude main weer terug
Ze moet het echt niet hebben van haar burst. Niet dat deze slecht is, maar ze komt het beste tot haar recht als het gevecht langer gaat duren. Haar Q heeft een relatief korte cooldown, ze heeft fantastische mobiliteit + extra damage met haar ult, en geweldige sustain dankzij haar passive.
Ze legt het wel heel hard af in 1v1 tegen echte assassins zoals Talon of Akali, omdat hun echt veel meer burst hebben, maar met wat goed spelwerk, kan ze 1v1 prima winnen van een ieder die meer van de sustained damage is.
Patch notes voor Shen op de PBE:
Shen
Vorpal Blade
Energy cost changed to 60 from 70/65/60/55/50
Heal piñata effect reduced to 10/16/22/28/34 from 18/26/34/42/50
Heal piñata also heals for 2% of maximum health
Shen gets the heal if he last hits with Vorpal Blade
Single target damaging spells can now also trigger Vorpal Blade instead of just attacks
Feint
Feint now grants 20/25/30/35/40 Armor while it's active
Feint duration increased to 3 from 2.5
Cost increased to 50 from 45
Shadow Dash
Cooldown changed to 11-9 from 10
Energy cost reduced to 100 from 120-100
Taunt Duration increased to 1/1.3/1.6/1.9/2.2 from 1/1.25/1.5/1.75/2
Restores 40 Energy per champion affected, from 50 Energy if you affect one
Ki Strike
Bonus Damage from Health increased to 12% from 8%
Cooldown is now reduced by 0.5 seconds for minion hits in addition to 2 seconds for champion hits
Als dit uiteindelijk op de live servers komt, heb ik mijn oude main weer terug
[ Voor 46% gewijzigd door Nazanir op 17-12-2011 14:34 ]
-
Ik merk juist dat Ahri veel meer heeft met burst dan sustained. Die taunt (move towards ahri) als pull naar turret range en het is over in 2-3 seconde.
Sustained legt ze het juist af, vanwege de hoge limiet op de innate (9-stack nodig voor 1x 45% spellvamp).
Sustained legt ze het juist af, vanwege de hoge limiet op de innate (9-stack nodig voor 1x 45% spellvamp).
Verwijderd
Het valt me op dat beide minionwaves niet even sterk zijn. Ik speel de laatste tijd heel wisselvallig. Soms heel goed soms heel slecht en als ik slecht speel wordt ik geregeld dingen genoemd zoals noob. Ik pik dat niet en daag die zelfde mensen uit voor een 1v1 gevecht. In de twee uitdagingen die werden geaccepteerd pushten de minions omstebeurten een toren van de andere in de lanes waar niemand stond. Heel irritant.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 15:59 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:58:
Het valt me op dat beide minionwaves niet even sterk zijn. Ik speel de laatste tijd heel wisselvallig. Soms heel goed soms heel slecht en als ik slecht speel wordt ik geregeld dingen genoemd zoals noob. Ik pik dat niet en daag die zelfde mensen uit voor een 1v1 gevecht. In de twee uitdagingen die werden geaccepteerd pushten de minions omstebeurten een toren van de andere in de lanes waar niemand stond. Heel irritant.
Wat hebben de andere lanes uberhaubt met een 1v1 te maken, alsof jij of je tegenstander bij die lanes komt.
[ Voor 8% gewijzigd door atlantisx op 17-12-2011 16:17 ]
Verwijderd
Als een tower gepushed word krijgt dat team gold en exp. Dus is niet eerlijk in 1 tegen 1. De toplane pusht sowieso altijd een van de kanten. Botlane en mid weet ik niet zeker.atlantisx schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:11:
[...]
Wikipedia: Chaos theory
Wat hebben de andere lanes uberhaubt met een 1v1 te maken, alsof jij of je tegenstander bij die lanes komt.
Verwijderd
Mooie theorie. Maar Lord-Ronddraai heeft wel gelijk. Het maakt 1v1 wel uit of torens gratis gepusht worden. Top en Bot gebeurt dat gelukkig omstebeurten en heeft het niet zoveel effect op het aantal gold bij summonersrift. Bij twistedtreeline krijg je helaas toch wel problemen als je de nadelige minion kant hebt. De torens staan daar zwakker en er zijn minder van.atlantisx schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:11:
[...]
Wikipedia: Chaos theory
Voordat een tower omgepushed is zijn we 20-30 minuten verder !? Dan is een 1v1 wel afgelopen. Mocht het toch niet zo zijn neem ik aan dat je die laatste paar hits wel even mag doen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:26:
[...]
Als een tower gepushed word krijgt dat team gold en exp. Dus is niet eerlijk in 1 tegen 1. De toplane pusht sowieso altijd een van de kanten. Botlane en mid weet ik niet zeker.
De theorie was met een knipoog, maar in ieder geval de inleiding is aardig toepasselijkVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:35:
[...]
Mooie theorie. Maar Lord-Ronddraai heeft wel gelijk. Het maakt 1v1 wel uit of torens gratis gepusht worden. Top en Bot gebeurt dat gelukkig omstebeurten en heeft het niet zoveel effect op het aantal gold bij summonersrift. Bij twistedtreeline krijg je helaas toch wel problemen als je de nadelige minion kant hebt. De torens staan daar zwakker en er zijn minder van.
Twisted treeline heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht. Maar ook daar kan je tegenstander die tower toch even laten vallen.
Misschien speel ik de zeldzame 1v1's anders dan de meeste, maar over het algemeen is het idee toch wel om in 1v1 in een lane te zijn dacht ik zo ?
Of gaan jullie constant naar een andere lane om daar de tower te pushen ?
Verwijderd
Nee bij summoners rift is het 't makkelijkste om bijvoorbeeld de middelste af te spreken. Bij twisted treeline mag je wel lopen. Een tower is helaas sneller gepusht dan die 20 minatlantisx schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:42:
[...]
Voordat een tower omgepushed is zijn we 20-30 minuten verder !? Dan is een 1v1 wel afgelopen. Mocht het toch niet zo zijn neem ik aan dat je die laatste paar hits wel even mag doen.
[...]
De theorie was met een knipoog, maar in ieder geval de inleiding is aardig toepasselijk
Twisted treeline heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht. Maar ook daar kan je tegenstander die tower toch even laten vallen.
Misschien speel ik de zeldzame 1v1's anders dan de meeste, maar over het algemeen is het idee toch wel om in 1v1 in een lane te zijn dacht ik zo ?
Of gaan jullie constant naar een andere lane om daar de tower te pushen ?
Mwa, niet na de minion damage nerf 2 patches geleden. Speel voor de grap eens een custom game, alleen jij, geen enkele bot. Blijf in je fountain zitten en wacht to een minion wave zelf een tower heeft gepushed. Het duurt ~20 minuten voor een minion wave zelf een tower neer heeft, zo weinig damage doen ze nu. Voorheen duurde dat meestal een minuut of 15 of iets minder. Dat betekend dat als je een lane alleen laat, en er pushed ook geen tegenstander, dat het echt met zo'n vaart niet zal gaan lopen. Minions zijn gewoon echt heel zwak gemaakt, dat ze qua pushen of wanneer je een gevecht met iemand aangaat in een minion wave, gewoon bijna geen invloed meer hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:35:
[...]
Mooie theorie. Maar Lord-Ronddraai heeft wel gelijk. Het maakt 1v1 wel uit of torens gratis gepusht worden. Top en Bot gebeurt dat gelukkig omstebeurten en heeft het niet zoveel effect op het aantal gold bij summonersrift. Bij twistedtreeline krijg je helaas toch wel problemen als je de nadelige minion kant hebt. De torens staan daar zwakker en er zijn minder van.
Dat is eigenlijk best jammer, je word niet meer gestraft als je gewoon roekeloos wordt.
-
Verwijderd
Ik heb trouwens een nieuw projectje voor mezelf. Met alle 89 champs een ranked game winnen. Dit omdat ik er helemaal klaar mee ben om in mijn eigen elo hell te zitten en heel de tijd dezelfde champs te tryharden. Met alle bijbehorende frustraties van dien.
Heb gisteren met ongeveer 12 champs waar ik nog niet mee gespeeld had dit season gewonnen.
Heb er nu nog 37 te gaan en er zitten er wel een paar bij die me wat angst inboezemen
Al heb ik de naar mijn idee ergste gehad, eve gespeeld en 3-0-8 geindigd.
Vooral mundo en cassio lijken me ook nog pittig worden, gezien mundo totaal niet viable is voor whatever roll en cassio is lastig buiten het lanen. Ik heb ook 10 champions niet maar dat word wel verholpen met de freeweekly's/ip.
Moet zeggen dat solo que gelijk weer een stuk leuker is zo. En ik heb het idee dat ik niet meer in elo hell zit omdat ik bijna precies dezelfde elo houd terwijl ik dus alleen maar mannetjes speel die ik of niet viable vind of die ik nooit speel.
Heb gisteren met ongeveer 12 champs waar ik nog niet mee gespeeld had dit season gewonnen.
Heb er nu nog 37 te gaan en er zitten er wel een paar bij die me wat angst inboezemen
Al heb ik de naar mijn idee ergste gehad, eve gespeeld en 3-0-8 geindigd.
Vooral mundo en cassio lijken me ook nog pittig worden, gezien mundo totaal niet viable is voor whatever roll en cassio is lastig buiten het lanen. Ik heb ook 10 champions niet maar dat word wel verholpen met de freeweekly's/ip.
Moet zeggen dat solo que gelijk weer een stuk leuker is zo. En ik heb het idee dat ik niet meer in elo hell zit omdat ik bijna precies dezelfde elo houd terwijl ik dus alleen maar mannetjes speel die ik of niet viable vind of die ik nooit speel.
IK ben op zoek naar uitleg over wat bepaalde runes betekenen of welk effect ze hebben?
Sommige runes weet ik niet echt wat ze doen eigenlijk.
Sommige runes weet ik niet echt wat ze doen eigenlijk.
met mundo winnen op 1400 is ezy
gewoon support mundo, neem mag pen runes etc en cleave your way to the nexus, check maar me acc, sta volgens mij 60% win met hem in 20 games.
hij kan ook wel solo top, Max E en op lvl 2 hopen op een crit
gewoon support mundo, neem mag pen runes etc en cleave your way to the nexus, check maar me acc, sta volgens mij 60% win met hem in 20 games.
Als iemand behoefte heeft aan een normal game met mij (lvl 30) voeg me aub toe, ik begin een beetje alle leavers en trolls zat te worden, wildcardxl is mijn speelnaam.
Speel voornamelijk Xin en Malphite...
Speel voornamelijk Xin en Malphite...
[ Voor 11% gewijzigd door wildcardxl op 17-12-2011 18:30 ]
Verwijderd
1400 is inderdaad echt een makkelijk winnen, zolang je team niet gelijk gaat trollen.Baristo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:15:
met mundo winnen op 1400 is ezy
Met karma en eve moest ik echt lullen als een brugman en zorgen voor first blood om de gemoederen een beetje tot bedaren te brengen.
Ik heb afgelopen dagen zo'n +- 35 games gespeeld met Tryndamere, maar wow: wat is die ontzettend sterk. Vooral tegen ongeorganiseerde teams. Met de ult kan niemand je op 1v1 aan. Hilarisch. 
Van deze 35 games in totaal 26 gewonnen, niet slecht dacht ik zo.
Alleen nu zit ik te twijfelen, ik gebruik op 't moment de 3.33 armor pen quintessences, alleen met de nieuwe lifesteal runes (2% per quintessence) begin ik toch te twijfelen.
Met scepter beginnen (12%) en vervolgens 3x de lifesteal quintessences (6%) begin je met 18% lifesteal op level 1.. Dat lijkt me complete lane domination en gratis farm..
Wat zullen jullie doen? Armor pen, lifesteal of toch de crit quintessence's? Helaas is het niet zo even uit te testen met in totaal 6k IP kosten.
Van deze 35 games in totaal 26 gewonnen, niet slecht dacht ik zo.
Alleen nu zit ik te twijfelen, ik gebruik op 't moment de 3.33 armor pen quintessences, alleen met de nieuwe lifesteal runes (2% per quintessence) begin ik toch te twijfelen.
Met scepter beginnen (12%) en vervolgens 3x de lifesteal quintessences (6%) begin je met 18% lifesteal op level 1.. Dat lijkt me complete lane domination en gratis farm..
Wat zullen jullie doen? Armor pen, lifesteal of toch de crit quintessence's? Helaas is het niet zo even uit te testen met in totaal 6k IP kosten.
Armorpen is nog altijd het beste, deze zijn early game erg goed, want je kan altijd vertrouwen dat ze hun werk doen, crit blijft RNG werk. En late game doen ze hun werk ook nog. Omdat je op Tryn toch graag crit items bouwt EN je zijn passive hebt, heb je vaak crit te over: IE, PD, Ghostblade zijn toch veel gebruikte items. Als je dan zijn passive er bij neemt zit je ruim over de 100% crit, dan is het gewoon zonde om crit runes te nemen. Mijn aanrading:
Red: Arpen
Yellow: Flat armor
Blue: mr/level
Quint Arpen of movespeed
Red: Arpen
Yellow: Flat armor
Blue: mr/level
Quint Arpen of movespeed
-
Verwijderd
Ik gebruik zelf movespeed quints voor tryn. Damage vind ik meestal niet echt het probleem van tryndamere dus armor pen zou ik niet nemen. En buiten het lanen vind ik zijn grootste probleem dat je hem makkelijk kan kiten.
Lifesteal quints lijken me vrij zinloos trynds sustain is al zon beetje het beste en tegen de paar champs die je early kunnen zonen kan je toch geen creeps auto attacken dus heb je niks aan die lifesteal.
Lifesteal quints lijken me vrij zinloos trynds sustain is al zon beetje het beste en tegen de paar champs die je early kunnen zonen kan je toch geen creeps auto attacken dus heb je niks aan die lifesteal.
Toch heeft trynd die movespeed ook niet echt nodig met zijn E en als hij de aanvallende partij is zijn slow. Ik heb hem zelf health gegeven als quints omdat hij de eerste paar levels wel wat squishy aanvoelt, vooral als ze een knappe gankende jungler hebben.
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens de cooldown op je e is 12 seconde en je tegenstander heeft ook vrijwel altijd op zijn minst een slow. Daarbij hebben carrys ook bijna altijd een phantom dancer dus elk beetje movespeed is goed meegenomen.Vicarious schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:24:
Toch heeft trynd die movespeed ook niet echt nodig met zijn E en als hij de aanvallende partij is zijn slow. Ik heb hem zelf health gegeven als quints omdat hij de eerste paar levels wel wat squishy aanvoelt, vooral als ze een knappe gankende jungler hebben.
die cooldown verlaagt toch met je crits? Naja kwestie van voorkeur denk ik. Ik ben ook niet een hele ervaren trynda-expert ofzo, dus misschien werken jouw runes wel beter.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:20:
[...]
Ben ik het niet mee eens de cooldown op je e is 12 seconde en je tegenstander heeft ook vrijwel altijd op zijn minst een slow. Daarbij hebben carrys ook bijna altijd een phantom dancer dus elk beetje movespeed is goed meegenomen.
Als je optimaal voor crit wil runen op trynd kun je beter voor AD runes gaan.
Verder zijn MS quints godly op top lane melee bruisers en flat health gebruik ik zelfs niet meer op mijn top lane champs die geen sustain hebben. Ik neem vaak zelfs nog de MS masteries erbij voor tanky toplane. Escapes, dodges, initiates, trading and chases worden zo veel makkelijker en zeker op champs met sustain overstijgt het imo de health quints met afstand.
Ook schalen MS quints door de hele game waarbij de flat Health quints vooral early game voordeel geven en zeer snel afvallen.
Ook ArPen zou nog mijn voorkeur hebben over health ook omdat er zo vaak cloth en 5x pot wordt geopend top en het betere runes zijn.
Verder zijn MS quints godly op top lane melee bruisers en flat health gebruik ik zelfs niet meer op mijn top lane champs die geen sustain hebben. Ik neem vaak zelfs nog de MS masteries erbij voor tanky toplane. Escapes, dodges, initiates, trading and chases worden zo veel makkelijker en zeker op champs met sustain overstijgt het imo de health quints met afstand.
Ook schalen MS quints door de hele game waarbij de flat Health quints vooral early game voordeel geven en zeer snel afvallen.
Ook ArPen zou nog mijn voorkeur hebben over health ook omdat er zo vaak cloth en 5x pot wordt geopend top en het betere runes zijn.
Rprp schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:52:

[ Voor 14% gewijzigd door atlantisx op 17-12-2011 23:37 ]
Die CrC quints voegen niets toe vergeleken met AD (crit schaalt met AD evenals trynd zijn E) of ArP quints qua DPS en CrC heeft een natuurlijke cap van 100%. Imo een slechte keuze. De CrC marks kan ik dan nog inkomen.
Zie ook: level 1 damage voor physical marks / quints
Zie ook: level 1 damage voor physical marks / quints
[ Voor 4% gewijzigd door djengizz op 18-12-2011 00:02 ]
Even op zoek naar tips voor het volgende:
Ik heb laatst Vayne aangeschaft, en in het begin veel lol mee gehad. Nu merk ik in 5v5 dat ik snel in de problemen kom. Vayne is nogal squishy. Ik kan in het begin een aardige lane presence houden en mijn CS score aarig opbouwen. Helaas gaat het na zo'n 8 a 9 minuten erg wisselvallig worden. Of ik blijf sterk, krijg een paar kills en weet mijn team te dragen naar een winst, of ik word gedenied, pak wellicht een kill of 2 maar ben vooral snel weggedrukt. Hierdoor farm ik minder, en ga ik gewoon dramatisch achterlopen. Lategame heb ik dan niets, maar dan ook niets te vertellen.
Build:
-Dorans blade
-Beserker greaves
-BF-sword --> Bloodthirster
-Phantom dancer
-Banshee's veil
Mijn vraag dus: Wat kan ik doen als mijn income mid-game bijna verwaarloosbaar is omdat ik te snel doodga? Hoe kan ik dan Lategame nog een verschil maken? Moet ik dan gaan denken aan een andere build (meer armor, etc)?
Ik heb laatst Vayne aangeschaft, en in het begin veel lol mee gehad. Nu merk ik in 5v5 dat ik snel in de problemen kom. Vayne is nogal squishy. Ik kan in het begin een aardige lane presence houden en mijn CS score aarig opbouwen. Helaas gaat het na zo'n 8 a 9 minuten erg wisselvallig worden. Of ik blijf sterk, krijg een paar kills en weet mijn team te dragen naar een winst, of ik word gedenied, pak wellicht een kill of 2 maar ben vooral snel weggedrukt. Hierdoor farm ik minder, en ga ik gewoon dramatisch achterlopen. Lategame heb ik dan niets, maar dan ook niets te vertellen.
Build:
-Dorans blade
-Beserker greaves
-BF-sword --> Bloodthirster
-Phantom dancer
-Banshee's veil
Mijn vraag dus: Wat kan ik doen als mijn income mid-game bijna verwaarloosbaar is omdat ik te snel doodga? Hoe kan ik dan Lategame nog een verschil maken? Moet ik dan gaan denken aan een andere build (meer armor, etc)?
Je build is prima, ik denk dus dat het iets in je speelstijl is. Als carry moet je altijd zorgen dat je aan het farmen bent. Eis elke wave die ergens richting jouw torens pusht gewoon op en zorg dat je farm het hoogste in het spel is. Ga alleen voor kills zodra je zeker weet dat je een kill kan maken of voor teamfights bij dragon/baron etc.
Tnx voor de tips.
Is het een idee om mijn Masteries/Runes meer defensive in te zetten? Gezien mijn Global Taunt nu me onwijs veel problemen geeft?
Is het een idee om mijn Masteries/Runes meer defensive in te zetten? Gezien mijn Global Taunt nu me onwijs veel problemen geeft?
Ik was even bij runes te kijken en vond dit: Greater Mark of Destruction
+ 1.0 armor pen / +. 57 Magic pen
Moet dit 5.7 of 0.57 zijn ?
Daarbij kom ik nog meer rare dingen tegen zoals
Greater quintessence of desolation +3.33 armor pen (1024 IP)
Greater quintessence of the deadly wreath +3.33 armor pen (775 IP)
+ 1.0 armor pen / +. 57 Magic pen
Moet dit 5.7 of 0.57 zijn ?
[ Voor 40% gewijzigd door Killertjuh op 18-12-2011 12:21 ]
Ik run tegenwoordig flash / cleanse op Vayne voor extra survivability en dat werkt goed voor mij. Meer armor zou ik nooit bouwen op vayne maar er zijn mensen die wriggles rushen voor de BT en dit zal wel helpen. Verder zou ik nog wel een Last Whisper in je build opnemen, zeker als de tegenstander armor stacked.DeX schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:35:
Met Vayne is positionering misschien nog wel belangrijker dan bij andere AD carries vanwege Condemn. Door de dreiging van condemn kun je prima tegenstanders zonen en als ze dit niet begrijpen heb je met een goede support vaak free kills vanaf level 6. Land je condemm (probeer dit de 3e silver bolts proc te laten zijn), pop je ulti en tumble (blijf tumblen zou gauw hij van cooldown gaat). Het verschil tussen iemand condemnen tegen een muur of niet maakt een ontzettend groot verschil in de kans op een kill.
Max tumble eerst en hierna silver bolts. Verder ga ik redelijk 'all-in' als mijn tumble crit + silver bolts procced (probeer de tumble te timen met je silver bolt proc) omdat dit vaak al de halve health bar is van een ad carry of support. Ook als ik mijn condemn goed land ga ik vaak all-in (dus ulti gebruiken en tower diven).
Is die onderste niet een holiday quint? Die zijn goedkoper, maar sommige zijn even goed als de 3rd tier schijnbaar.Killertjuh schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:19:
Correct, en correct.Gropah schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:32:
[...]
Is die onderste niet een holiday quint? Die zijn goedkoper, maar sommige zijn even goed als de 3rd tier schijnbaar.
Je kan ze overigens het hele jaar gebruiken, aanschaffen dus als je 'm nog niet hebt

Surfin' paradise!
Gewoon op 'Page 1' klikken en veranderen?
Is op Vayne een Black Cleaver niet beter ipv Last Whisper? Ten eerste doet Vayne al een sloot true damage, ten tweede profiteert de rest ook van de armor die je bij je tegenstander wegschiet, ten derde zorgt die attack speed dat je je silver bolts vaker proct.djengizz schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:20:
[...]
Ik run tegenwoordig flash / cleanse op Vayne voor extra survivability en dat werkt goed voor mij. Meer armor zou ik nooit bouwen op vayne maar er zijn mensen die wriggles rushen voor de BT en dit zal wel helpen. Verder zou ik nog wel een Last Whisper in je build opnemen, zeker als de tegenstander armor stacked.
Wat gebruiken jullie van runes voor
-Gangplank:
ik zit nu met cri chance +6.3% , Crit dmg 2.5% en phys dmg 3.8
en voor carry gebruik ik:
phys dmg 15% en 10% attacj speed
ik zit altijd in de knoop met mijn runes voor champs.
-Gangplank:
ik zit nu met cri chance +6.3% , Crit dmg 2.5% en phys dmg 3.8
en voor carry gebruik ik:
phys dmg 15% en 10% attacj speed
ik zit altijd in de knoop met mijn runes voor champs.
[ Voor 10% gewijzigd door Deefje85 op 18-12-2011 13:30 ]
Jungle je met Gangplank of niet?
Als jungler:
- 7x Attack Speed marks (rood)
- 2x Armorpen marks
- 9x armor seals
- 9x magicres glyphs
- 3x armorpen quints
Als laner zou ik gaan voor:
- 9x AD marks
- 9x armor seals
- 9x magicres glyphs
- 3x armorpen quints
Als jungler:
- 2x Armorpen marks
- 9x armor seals
- 9x magicres glyphs
- 3x armorpen quints
- 9x AD marks
- 9x armor seals
- 9x magicres glyphs
- 3x armorpen quints
[ Voor 79% gewijzigd door Vicarious op 18-12-2011 13:44 ]
Situationeel, al neem ik in de praktijk vaker LW dan BC.Vicarious schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:10:
[...]
Is op Vayne een Black Cleaver niet beter ipv Last Whisper? Ten eerste doet Vayne al een sloot true damage, ten tweede profiteert de rest ook van de armor die je bij je tegenstander wegschiet, ten derde zorgt die attack speed dat je je silver bolts vaker proct.
Enemy team stacked armor: LW > BC
Enemy team vol squishies: BC > LW
LW is beter vs tanks vanwege de procentuele reductie. De extra stats (AS / team util) betaal je ook flink voor en vertraagt mijn banshee / QSS.
Mijn redenatie voor de Last Whisper is dat vayne van nature al erg goed is vs squishies en de BC niet echt nodig heeft omdat tegen de tijd dat hij zijn 4 hits landt (voor de max stacks op BC heb je 4 hits nodig, eerste hit telt niet) zijn squishies al bijna dood als je ult en condemned. Een groter gevaar imo is een tanky / armor team waardoor mijn DPS te veel afneemt en vayne zijn effectiviteit in team fights flink afneemt. Runes (sommige gaan full AD tegenwoordig--> gebrek aan ArP) en masteries (weapon expertise is procentueel) spelen ook een rol.
Voor pubstomps (low ELO koopt alleen damage) of squishy teams is BC dus beter, in de huidige tanky bruiser top / tanky jungler meta vind ik vaak LW beter.
ja als ze het vragen doe ik het.IK speel overal een beetje eigenlijk.Vicarious schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:40:
Jungle je met Gangplank of niet?
Als jungler:
- 2x Armorpen marks
- 9x armor seals
- 9x magicres glyphs
- 3x armorpen quints
- 9x AD marks
- 9x armor seals
- 9x magicres glyphs
- 3x armorpen quints
Hallo
Speel nu samen met paar vrienden van starcraft 2 wat League of Legends. Inmiddels al lvl 21 en niemand van ons team had een tank, want iedereen wil altijd kills, kills en kills
Terwijl ik gelezen heb (en ervaring in HoN) dat een goed team het volgende nodig heeft:
"-A tank
-A ranged AD carry
-An AP carry
-A support
-An offtank or a bulky melee DPS (5th member is pretty flexible - optional additional carry)
-A jungler (any of the above can fill this role - usually the tank or the offtank)."
Heb momenteel: rammus, shen, alistair, volibear (neem ik als iemand anders tankt) en speel ook met amumu (momenteel gratis) Toen Leona gratis was heb ik haar ook veel gespeeld.
Nu binnenkort gaat iemand anders wellicht ook een tank spelen en ik zoek een offtank/fighter dat eigl veel damage doet, ben aan het denken aan Olaf, en die dan tankish builden. Iemand ervaring mee?
Ik zou hem zo bouwen: http://www.mobafire.com/l...s-competitive-olaf-145429 (3de champ build) en top solo gaan.
Als ik olaf zo speel, heeft mijn team dan nog een tank nodig zoals amumu, rammus?
Kan niet wachten tot ik ranked games begin spelen, maar ik hoor dat tanks zoals rammus (mijn main) nog al veel gebannt worden ...
Iemand nog suggesties met champs die wat passen met men tank/melee runes? En hoe is die Jarvan IV ?
Speel nu samen met paar vrienden van starcraft 2 wat League of Legends. Inmiddels al lvl 21 en niemand van ons team had een tank, want iedereen wil altijd kills, kills en kills
Terwijl ik gelezen heb (en ervaring in HoN) dat een goed team het volgende nodig heeft:
"-A tank
-A ranged AD carry
-An AP carry
-A support
-An offtank or a bulky melee DPS (5th member is pretty flexible - optional additional carry)
-A jungler (any of the above can fill this role - usually the tank or the offtank)."
Heb momenteel: rammus, shen, alistair, volibear (neem ik als iemand anders tankt) en speel ook met amumu (momenteel gratis) Toen Leona gratis was heb ik haar ook veel gespeeld.
Nu binnenkort gaat iemand anders wellicht ook een tank spelen en ik zoek een offtank/fighter dat eigl veel damage doet, ben aan het denken aan Olaf, en die dan tankish builden. Iemand ervaring mee?
Ik zou hem zo bouwen: http://www.mobafire.com/l...s-competitive-olaf-145429 (3de champ build) en top solo gaan.
Als ik olaf zo speel, heeft mijn team dan nog een tank nodig zoals amumu, rammus?
Kan niet wachten tot ik ranked games begin spelen, maar ik hoor dat tanks zoals rammus (mijn main) nog al veel gebannt worden ...
Iemand nog suggesties met champs die wat passen met men tank/melee runes? En hoe is die Jarvan IV ?
Verwijderd
Meestal heeft een team een (off)tank top en een (off)tank in de jungle. Als je fulltank speet moet je er wel eentje nemen met veel cc of andere goede abilities, zodat je kunt engagen, want anders wordt je gewoon genegeerd door de tegenstanders en heb je geen nut. Amumu heeft bv een stun en zn ult (root) waardoor hij terwijl hij vaak fulltank wordt gebouwd toch heel goed in teamfights is.
Maar het komt er eigenlijk vaak op neer dat er geen fulltank in je team zit. Vaak 1/2 offtanks en dat is het wel. Zolang je kunt engagen met je team heb je ook geen fulltank nodig naar mijn idee.
Als offtank fighter kun je idd olaf nemen.
Daarnaast zijn Lee sin, Udyr en irelia ook wel leuke opties
Maar het komt er eigenlijk vaak op neer dat er geen fulltank in je team zit. Vaak 1/2 offtanks en dat is het wel. Zolang je kunt engagen met je team heb je ook geen fulltank nodig naar mijn idee.
Als offtank fighter kun je idd olaf nemen.
Daarnaast zijn Lee sin, Udyr en irelia ook wel leuke opties
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 15:53 ]
Jep Olaf en Udyr lijken me wel leuk ^^ nog 150 ip te gaan
Ik ben een kleine week geleden begonnen met LoL te spelen. Ik speel voornamelijk met Ashe. Ik heb eens met Allistar, Volibear en WarWick gespeeld maar amuseer me meer met Ashe alhoewel Volibear relatief eenvoudig is om te spelen.
Het grootste probleem dat Ashe heeft is dat ze in de early game een goede farmer is, maar zeer zwak tegen champions. Dit resulteert dat ik relatief veel dood ga vooral als er plotseling meerdere champions afkomen.
Het gaat een stuk beter als je met Ashe mee kan lopen met een tank waarbij die de andere champion(s) pusht en met Ashe ze afremt/killed.
Ashe wordt pas "goed" als Volley op lvl 5 is én als je attack speed enkele boosts heeft gekregen door dergelijke items.
Iemand die soms tips heeft/zelf Ashe speelt?
Het grootste probleem dat Ashe heeft is dat ze in de early game een goede farmer is, maar zeer zwak tegen champions. Dit resulteert dat ik relatief veel dood ga vooral als er plotseling meerdere champions afkomen.
Het gaat een stuk beter als je met Ashe mee kan lopen met een tank waarbij die de andere champion(s) pusht en met Ashe ze afremt/killed.
Ashe wordt pas "goed" als Volley op lvl 5 is én als je attack speed enkele boosts heeft gekregen door dergelijke items.
Ik gebruik BC op vayne.Vicarious schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:10:
[...]
Is op Vayne een Black Cleaver niet beter ipv Last Whisper? Ten eerste doet Vayne al een sloot true damage, ten tweede profiteert de rest ook van de armor die je bij je tegenstander wegschiet, ten derde zorgt die attack speed dat je je silver bolts vaker proct.
Vanwege de silver bullets ga ik eerder richting madreds bloodrazor. Gaan voor maximale AS (2.5) en met silver bullets schiet je gemiddeld 6,5% max hp aan damage weg per schot. Aangezien BC een AS component heeft, geef ik die altijd het voordeel. De ArP maakt verder niks uit als je voornamelijk true (silver bullets) en magic damage (madreds) uitdeelt. Het is vooral voor de AD en AS.
Black Cleaver is inderdaad erg goed op Vayne. Het is eigenlijk altijd het eerste item waar ik voor ga (naast boots/doran's dan). Je wilt namelijk in het begin echt wel damage hebben (een BF sword), en AS is gewoon erg goed voor Vayne.
Als de tegenstanders tanky zijn/gaan worden, ga ik daarna voor Madred's, anders Bloodthirster.
**
Het punt met Ashe is inderdaad dat ze enorm kwetsbaar is. Je kunt haar ook eigenlijk alleen spelen als het 'in het team past'. Het team moet sowieso altijd de AD carry beschermen, maar de anderen hebben veel betere ontsnappingsmogelijkheden. Als ik toch Ashe wil spelen, ga ik altijd voor de movement speed boots en neem ik Ghost+Flash. Ik koop ook meer wards dan normaal en gebruik de hawk op cooldown.
Als de tegenstanders tanky zijn/gaan worden, ga ik daarna voor Madred's, anders Bloodthirster.
**
Het punt met Ashe is inderdaad dat ze enorm kwetsbaar is. Je kunt haar ook eigenlijk alleen spelen als het 'in het team past'. Het team moet sowieso altijd de AD carry beschermen, maar de anderen hebben veel betere ontsnappingsmogelijkheden. Als ik toch Ashe wil spelen, ga ik altijd voor de movement speed boots en neem ik Ghost+Flash. Ik koop ook meer wards dan normaal en gebruik de hawk op cooldown.
Verwijderd
Ik vind bloodrazer echt een waardeloos item op ad carrys. De meeste bruisers hebben sowieso wel rond de 150 mr dus doet je bloodrazer misschien 1.5%hp per schot. En je hebt als het goed is al heel wat geinvesteerd in IE en phantom dancer. Dan kan je veel beter een last whisper bouwen voor de armor pen en bijvoorbeeld een bloodthirster. Ook is dit tegen squishys een stuk sterker dan een bloodrazer.
Ashe kan hard zijn. ik speel haar meestal op attackspeed and damage .misterdoom schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:05:
Ik ben een kleine week geleden begonnen met LoL te spelen. Ik speel voornamelijk met Ashe. Ik heb eens met Allistar, Volibear en WarWick gespeeld maar amuseer me meer met Ashe alhoewel Volibear relatief eenvoudig is om te spelen.
met een goeie support of een sterke tank of offtank vind ik ashe wel hard
Het is te zien hoe je natuurlijk met je champ speel
AS Vayne is te gevoelig voor bursts en gimped het feit dat zij zelf bursty is (borderline assasin) met veel AD vanwege haar steroids.Myrdreon schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:53:
Ik gebruik BC op vayne.
Vanwege de silver bullets ga ik eerder richting madreds bloodrazor. Gaan voor maximale AS (2.5) en met silver bullets schiet je gemiddeld 6,5% max hp aan damage weg per schot. Aangezien BC een AS component heeft, geef ik die altijd het voordeel. De ArP maakt verder niks uit als je voornamelijk true (silver bullets) en magic damage (madreds) uitdeelt. Het is vooral voor de AD en AS.
Overigens is het ook een probleem dat de Silver Bolts proc en Black Cleaver stacks nodig hebben voor een AD carry.
In veel teamfight dans je achter je tanklijn en herpositioneer je voortdurend vanwege survivability. Dan geldt vaak closest target is focus en krijg je je stacks niet vol omdat je target weer terug zijn team induikt.
Ook al is het erg goed, overschat ook de silver bolts niet. 8% betekent toch nog dat je flink moet focussen en het reset na 3s maar ook na switchen van target.
Voor mij is dat juist de reden om AS niet te vergeten. Door juist wat AS te hebben, kun je in ieder geval 1 ronde (3 schoten, iets meer dan een seconde) silver bolts op een tegenstander doen. Black Cleaver heeft een gezonde mix van beide, dus rush ik dat vrijwel altijd op Vayne.
Persoonlijk vind ik het een slecht idee om je te focussen op silver bolts, daar komt niet de meeste dmg vandaan. Maar ik vind het ook een slecht idee om de silver bolts te negeren. Ik zie heel vaak Vaynes langskomen met IE->BT->BT->LW(of zelfs TF), en dat maakt me toch een beetje droevig.
Persoonlijk vind ik het een slecht idee om je te focussen op silver bolts, daar komt niet de meeste dmg vandaan. Maar ik vind het ook een slecht idee om de silver bolts te negeren. Ik zie heel vaak Vaynes langskomen met IE->BT->BT->LW(of zelfs TF), en dat maakt me toch een beetje droevig.
Welke van de tweakers wil er een pot spelen?
Ben lvl 30, heb 700+ games gespeeld. Ik main bijna alle ap carries, ezreal, en rammus.
Voeg maar toe : CallMeHeepH
Ben lvl 30, heb 700+ games gespeeld. Ik main bijna alle ap carries, ezreal, en rammus.
Voeg maar toe : CallMeHeepH
Verwijderd
Ik koop meestal eerst een IE en daarna een Phantom op Vayne, net als een ander in m'n team. Aspeed en AD in de Runes. Werkt best goed. Vind een Black Cleaver eigenlijk helemaal niet zo belangrijk.
Daarnet in ranked team premade tegen het team van Imb4h enzo gemoeten
Ikzelf kende hen niet, maar blijkbaar waren ze het team waartegen SK dagelijks oefent en soms van verliest.
Needless to say dat we zo enorm snel verloren.. Na de match naar Imb4h (hun support) z'n rating gekeken, blijkt dat hij 2200 top rating heeft
Enkele uren later ga ik soloqueue ranked, zit diezelfde imb4h en diezelfde AD carry van hen (naam ff kwijt) in het vijandelijke team. Gelukkig domineerden wij ze volledig, en hebben ze na 20 minuten al surrendered. Toch nog de eer hoog gehouden
Beetje later hoorde ik van een maat dat hij hen ook had, maar dit keer in zijn team. Geen idee wat de uitslag was, maar ik heb gemerkt dat ze heel afwisselend spelen
Edit: dat colbycheeze ESL streamed, tot daar aan toe. Maar dat hij dan voor de gelegenheid die irritante skins van hem afzet. Ik zit naar een championselect te kijken en weet van verschillende portretjes gewoon niet welke champion het is, zo irritant.
Oh en zijn stem maakt me compleet depressief..
Ikzelf kende hen niet, maar blijkbaar waren ze het team waartegen SK dagelijks oefent en soms van verliest.
Needless to say dat we zo enorm snel verloren.. Na de match naar Imb4h (hun support) z'n rating gekeken, blijkt dat hij 2200 top rating heeft
Enkele uren later ga ik soloqueue ranked, zit diezelfde imb4h en diezelfde AD carry van hen (naam ff kwijt) in het vijandelijke team. Gelukkig domineerden wij ze volledig, en hebben ze na 20 minuten al surrendered. Toch nog de eer hoog gehouden
Beetje later hoorde ik van een maat dat hij hen ook had, maar dit keer in zijn team. Geen idee wat de uitslag was, maar ik heb gemerkt dat ze heel afwisselend spelen
Edit: dat colbycheeze ESL streamed, tot daar aan toe. Maar dat hij dan voor de gelegenheid die irritante skins van hem afzet. Ik zit naar een championselect te kijken en weet van verschillende portretjes gewoon niet welke champion het is, zo irritant.
[ Voor 16% gewijzigd door speedzor op 19-12-2011 00:40 ]
Verwijderd
Dit! Hoelang het duurde vooraleer ik doorhad dat ze karthus genomen hadden zaterdag. En dat brand icoontje is helemaal lachen.speedzor schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:35:
Is dat diegene die zaterdag ook aan het casten was, met een stem die klinkt als van een 70jarige soulzanger ? Bijna niet aan te horen if so.
Ik gisteren voor het eerst go4lol gedaan en tot in de tweede ronde geraakt. Daar moesten we tegen gasten met een gemiddelde rating 1800-1900 en is het niet goed afgelopen
Het oefenen met caitlyn begint zijn vruchten af te werpen. In alle potjes die ik gisteren gedaan had, was ik vrij tevreden van mijn prestatie.
Met cait nam ik telkens boots op lvl 1 , dan 1 a 2 dorans blades + lvl 2 boots, BT, Zeal, IE, zeal into PD en dan last whisper.
Denk eraan om last whisper voor IE te maken in het vervolg wel, maar die damage is zo ziek met IE erbij.
LVL1 kun je ook voor Dorans gaan als je een support met heal bij je hebt. Maakt lasthitten makkelijker en harassment effectiever.
Even een vlug vraagje, is het mogelijk om met alistar te junglen? Ik weet wel dat hij een roaming champion is maar of hij ook daadwerkelijk jungle kan? Ik wil dit namelijk best gaan proberen, ik ga dan de AP alistar in jungle ^^. Ik test graag nieuwe dingen uit nu
Ik weet dat het kan. Onder andere vanwege z'n passive. Zeker met de huidige stand van zaken wat betreft masteries en de nieuwe jungle etc.
Hoe effectief het is weet ik niet.
Hoe effectief het is weet ik niet.
http://www.mobafire.com/l...listar-jungle-guide-93081sjaggy schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:54:
Even een vlug vraagje, is het mogelijk om met alistar te junglen? Ik weet wel dat hij een roaming champion is maar of hij ook daadwerkelijk jungle kan? Ik wil dit namelijk best gaan proberen, ik ga dan de AP alistar in jungle ^^. Ik test graag nieuwe dingen uit nu
@Sjaggy
Ja, maar dat kon voor de jungle change ook al.
Ik begin zelf meestal met Regrowth pendant en 1 health pot.
Levelen -> Q,E,W,W -> W maxen daarna Q en daarna E.
Begin bij blue > wolves > Wraiths > Golems en dan heb je je phillostone.
Ja, maar dat kon voor de jungle change ook al.
Ik begin zelf meestal met Regrowth pendant en 1 health pot.
Levelen -> Q,E,W,W -> W maxen daarna Q en daarna E.
Begin bij blue > wolves > Wraiths > Golems en dan heb je je phillostone.
EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014
Ik heb flink wat potjes gespeeld op ashe. Probleem op low lvl is dat je vaak geen support in je team hebt, en dus je minion kills moet delen op je lane. Ashe is, zo goed als de ideale farmer. Kills halen is vaak wel lastig als je degelijke mensen tegen je hebt spelen. Dus begin ik vaak met hawkshot voor de extra poen, Sterker nog in een hoop potjes was dat de eerste skill die ik maxxde.misterdoom schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:05:
Ik begin meestal met boots en 3 health pots, farm totdat ik een B.F. Sword kan kopen, en finish na dat bf sword me boots. Als het andere team sterk is, of als jouw team zelf slechter gaat dan hun team, haal ik vaak tussendoor een Zeal/vampiric scepter. Meestal bouw ik gewoon me infinity's edge af en ga dan verder op een phantom dancer, om dan daarna een vampiric scepter te halen en die uit te bouwen naar een blood thirster. Dit is natuurlijk allemaal situation dependand, je kan moeilijk vol dmg bouwen als je tegenstanders je bv counteren (tanky ap carries, veel cc)
Ik raad je aan om gewoon wat verschillende builds op mobafire te bekijken en door te lezen; en dan vervolgens zelf uit te proberen wat voor jouw het beste werkt.
Overigens speel ik met 33% crit dmg runes, klein beetje mana regen per lvl runes.
voeg me anders maar toe ingame, vind het altijd wel leuk om met nieuwe mensen te que-en
waterwings
Okayokay, ik zal het waarschijnlijk gaan proberen vandaag. Kan nu niet de link checken want ben op het werk maar ik ga het zeker proberen. Welke champ zouden jullie trouwens aanraden om te kopen? Ik ben aan het nadenken over Gankplank of Shaco. Ik vind ze beide echt awesome dus weet niet snel welke ik moet pakken. Daarna staat amumu samen met malphite op mijn lijstje.
Ik was toevallig de website van "SHEePYTaGGeRNeP" aan het kijken (youtube filmpje) en dat gaat over Blitz.
Een vriend van me speelt 70% altijd blitz en wanneer we samen in een lane zitten winnen we deze bijna altijd.
Dit komt voornamelijk door de grab ability. Kies er een uit haal hem naar je toe en maak hem zo snel mogelijk af. Dit kun je doen met teamfights of in een lane.
Echter is deze ability naar mijn mening onmisbaar in een team. Waarom wordt deze zowat nooit gespeelt?
Een vriend van me speelt 70% altijd blitz en wanneer we samen in een lane zitten winnen we deze bijna altijd.
Dit komt voornamelijk door de grab ability. Kies er een uit haal hem naar je toe en maak hem zo snel mogelijk af. Dit kun je doen met teamfights of in een lane.
Echter is deze ability naar mijn mening onmisbaar in een team. Waarom wordt deze zowat nooit gespeelt?
Verwijderd
Probleem met blitz is het landen van zijn grabs. Ik zie hem het best tot zijn recht komen als jungler alhoewel hij hier een pak trager is dan veel junglers nu, maar als support zie ik hem ook soms genomen worden. Als support vind ik hem eigenlijk niet zozeer geslaagd, aangezien hij geen shield/heal heeft voor de ad carry en eigenlijk puur offensief er staat.Killertjuh schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:10:
Ik was toevallig de website van "SHEePYTaGGeRNeP" aan het kijken (youtube filmpje) en dat gaat over Blitz.
Onlangs tegen een ali + blitz botlane gestaan en die owned ons wel hard early game. Eenmaal lategame daarentegen was die combo een stuk minder nuttig en wonnen we alsnog.
Daarom vraag ik ook waarom deze bijna nooit gespeelt wordt. Misschien heeft iemand hier wel een antwoord opVerwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:17:
[...]
Je zegt net dat Blitz sterk is omdat je mensen kan grabben. Ik denk dat iedereen die ooit een keer tegen Blitz gespeelt heeft dit wel doorheeft.
Verwijderd
Omdat Blitz een support is die niet kan healen en naast zijn grab niet veel CC heeft. Champs zoals Cho'Gath zijn gewoon beter.Killertjuh schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:18:
[...]
Daarom vraag ik ook waarom deze bijna nooit gespeelt wordt. Misschien heeft iemand hier wel een antwoord op
Omdat de huidige meta nog steeds teveel geforceerd wordt door de meesten, waardoor er vrijwel altijd een healer als support gespeeld moet worden. Alhoewel ik zelf steeds vaker ga voor Blitz + Flash + Heal en dat bevalt aardig
Tsja, denk dat hij voor solo queue vrij waardeloos als support is. Denk dat als je in een team speelt, en met je AD afspreekt dat die iets meer sustain zelf moet hebben je vrij effectief kills kan farmen in lane. Zeker als hij vanaf lvl 6 een pull, knock-up, silence combo kan initieren. Die blijft toch ook best handig end-game. Alleen moet je wel echt je lane winnen qua kills... want door wat meer sustain van je AD te vragen zal die meer gold nodig hebben om zijn build alsnog on par met de tegenstander af te maken.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:21:
[...]
Omdat Blitz een support is die niet kan healen en naast zijn grab niet veel CC heeft. Champs zoals Cho'Gath zijn gewoon beter.
Edit: Blitz + heal is dus al een redelijke oplossing
[ Voor 3% gewijzigd door broc85 op 19-12-2011 11:27 ]
Blitz is in de laning phase een erg goede support. Gegarandeerd kills. Daarentegen is ie lategame een stukkie minder dan andere, en heeft hij zeker flink items nodig om nog nuttig te zijn, wat niet handig is voor een support.
Overigens zie je tegenwoordig steeds meer niet-healers hoor. Leona support wordt tegenwoordig ook gewoon in toernooien gespeeld, en zelfs Nunu is weer hip tegenwoordig. Die hebben ook geen heal/shield.
Overigens zie je tegenwoordig steeds meer niet-healers hoor. Leona support wordt tegenwoordig ook gewoon in toernooien gespeeld, en zelfs Nunu is weer hip tegenwoordig. Die hebben ook geen heal/shield.
Blitzcrank kan ook junglen ( kijk maar naar Saintvicious die deed dat gisteren nog minstens 2x op zijn stream) of solo top, maar hij wordt idd niet vaak gespeeld.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:21:
[...]
Omdat Blitz een support is die niet kan healen en naast zijn grab niet veel CC heeft. Champs zoals Cho'Gath zijn gewoon beter.
EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014
haha blitzcrank jungle lijkt me best hilarisch, erg underrated ook.
Verwijderd
Leona heeft 3 stuns en nunu heeft een speed+attack boost. Zou ik sowieso liever naast me hebben dan een blitzcrank.Wravburn schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:28:
Blitz is in de laning phase een erg goede support. Gegarandeerd kills. Daarentegen is ie lategame een stukkie minder dan andere, en heeft hij zeker flink items nodig om nog nuttig te zijn, wat niet handig is voor een support.
Blitz is in de laning phase een goede initiator, maar support ?
Blitz niet veel CC? 5s cd knockup op 1 persoon (cc die niet reduced wordt door tenacity) en een aoe 0.5s silence en een grab (weer cc die niet reduced wordt door tenacity) Hoe is dat minder cc dan Soraka/Taric die 1 cc ability hebben?
Kijk de stream is van de jungler van SK. Snoopeh jungled heel vaak met blitz. Blitz heeft hele sterke ganks. Wat ik pas heb gedaan met een maat is om te gaan roamen. hij was Alistar en ik was Blitz. We hebben uiteindelijk wel verloren maar het was erg leuk om te doen.
League of Legends EUW: IBullit
Leona in de laning phase zorgt voor bescherming van de carry en het opzetten/enablen van kills. Blitz kan dit earlygame imo net zo goed, misschien wel beter dan Leona. Blitz is echt een singletarget CC monster. Daarom heeft men het ook altijd over de lololol Ali+Blitz combo.
Blitz is een viable support met een hoop CC die je team een hele goede poke geeft. Wel is de skill van de blitz speler nogal belangrijk en is je succes zwaar afhankelijk van het landen van je grabs.
Sterker nog met de nieuwe jungle is hij meer viable als support dan als jungler.
Sterker nog met de nieuwe jungle is hij meer viable als support dan als jungler.
Verwijderd
Die vergelijking slaat dus nergens op. Soraka kan in tegenstelling tot Blitz healen en heeft een armor buff. Een betere vergelijking zou je kunnen met maken met Cho.Fanatic_FS schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:32:
Blitz niet veel CC? 5s cd knockup op 1 persoon (cc die niet reduced wordt door tenacity) en een aoe 0.5s silence en een grab (weer cc die niet reduced wordt door tenacity) Hoe is dat minder cc dan Soraka/Taric die 1 cc ability hebben?
Verwijderd
Leona kan een ad carry beschermen door de enemy ad carry/ganker te stunnen of slowen met een shield op haar ondertussen.Wravburn schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:35:
Leona in de laning phase zorgt voor bescherming van de carry en het opzetten/enablen van kills. Blitz kan dit earlygame imo net zo goed, misschien wel beter dan Leona. Blitz is echt een singletarget CC monster. Daarom heeft men het ook altijd over de lololol Ali+Blitz combo.
Blitz kan een knockup doen en iemand naar zich toe trekken. Als je het puur defensief bekijkt ben je sowieso toch veel meer geholpen met leona naast je aangezien blitz in het beste geval iemand effe kan knockuppen.
De ali+blitz combo is leuk, maar gaat je tegen tegenstanders op niveau geen games laten winnen gelijk het niets is.
Verwijderd
Blitz heeft zat CC, en werkt als support ook prima. Waarom? Enemies weten dat als ze van achter hun minions vandaan komen, ze zeker de grab te verwerken krijgen. Dat is een grote dreiging. Daarbij kan hij prima van GP5 en wat defensive items een build maken en nuttig zijn binnen teamfights door A. Een grab B. Een knockup C. Een AoE (!!) silence.
In ranked heb ik een 3-1 met blitz support, en elke keer werd ik geflamed in de character select, en de 3 games dat we gewonnen hebben heeft de AD carry me persoonlijk bedankt voor mijn diensten bot.
Daarbij kan ik dan ook zeggen dat Blitz support een van de meest satisfying roles is om te spelen, want als je die clutch grab land, en vervolgens een kill of zelfs een double kill haalt voor je carry daarmee, is 't gewoon zalig.
In ranked heb ik een 3-1 met blitz support, en elke keer werd ik geflamed in de character select, en de 3 games dat we gewonnen hebben heeft de AD carry me persoonlijk bedankt voor mijn diensten bot.
Daarbij kan ik dan ook zeggen dat Blitz support een van de meest satisfying roles is om te spelen, want als je die clutch grab land, en vervolgens een kill of zelfs een double kill haalt voor je carry daarmee, is 't gewoon zalig.
Het gaat over de vergelijking tussen algemeen gespeelde supports, waar soraka en taric ook onder vallen, dus de vergelijking gaat wel op, Blitz kan supporten door zijn hoeveelheid cc, die het ontbreken van een heal teniet doet.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:39:
[...]
Die vergelijking slaat dus nergens op. Soraka kan in tegenstelling tot Blitz healen en heeft een armor buff. Een betere vergelijking zou je kunnen met maken met Cho.
Verwijderd
ben ik het niet helemaal mee eens, je wilt eigenlijk niet lanen met een blitz als Ranged AD, aangezien je juist je afstand tot je enemy wilt bewaren en pokenFanatic_FS schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:44:
[...]
Het gaat over de vergelijking tussen algemeen gespeelde supports, waar soraka en taric ook onder vallen, dus de vergelijking gaat wel op, Blitz kan supporten door zijn hoeveelheid cc, die het ontbreken van een heal teniet doet.
Verwijderd
Ik heb een 5-1 in ranked met Ali maar dat zegt ook niks. Feit is dat Blitz geen sustain biedt voor je AD carry en als de enemy je een beetje weet te harassen sta je binnen no-time onder je eigen turret.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:40:
Blitz heeft zat CC, en werkt als support ook prima. Waarom? Enemies weten dat als ze van achter hun minions vandaan komen, ze zeker de grab te verwerken krijgen. Dat is een grote dreiging. Daarbij kan hij prima van GP5 en wat defensive items een build maken en nuttig zijn binnen teamfights door A. Een grab B. Een knockup C. Een AoE (!!) silence.
Aka, grab met Blitz en maak ze af onder je eigen turret. Maakt het allemaal nog leukerVerwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:45:
[...]
Ik heb een 5-1 in ranked met Ali maar dat zegt ook niks. Feit is dat Blitz geen sustain biedt voor je AD carry en als de enemy je een beetje weet te harassen sta je binnen no-time onder je eigen turret.
Janna kan ook niet healen (buiten ulti dan die een hoge cd heeft) en toch is ze een van de betere supports.
Verwijderd
Ben ik het mee eens , als blitz ook wel leuk als je onder je eigen turret iemand kan pullen, dan is blitz wel een goede support , maar toch liever een sona of soraka voor de sustainabilityVerwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:45:
[...]
Ik heb een 5-1 in ranked met Ali maar dat zegt ook niks. Feit is dat Blitz geen sustain biedt voor je AD carry en als de enemy je een beetje weet te harassen sta je binnen no-time onder je eigen turret.
Verwijderd
Is niet waar. Supports die geen sustain bieden zijn niet per definitie slechte supports. En wat ik nu probeer te zeggen is dat als je blitz speelt, je nu juist die harass goed kan voorkomen met de dreiging van een welgeplaatste grab.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:45:
[...]
Verwijderd
Janna heeft een shield dit is een soort van heal alleen wat lastiger te gebruiken.Fanatic_FS schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:46:
Janna kan ook niet healen (buiten ulti dan die een hoge cd heeft) en toch is ze een van de betere supports.
Je kan een champ die het voornamelijk van zijn heals moet hebben toch niet vergelijken met een champ die alleen CC heeft.Fanatic_FS schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:44:
[...]
Het gaat over de vergelijking tussen algemeen gespeelde supports, waar soraka en taric ook onder vallen, dus de vergelijking gaat wel op, Blitz kan supporten door zijn hoeveelheid cc, die het ontbreken van een heal teniet doet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 11:49 ]
Mijn Ali+Blitz voorbeeld was enkel om aan te geven dat Blitz toch wel echt bekend staat om z'n sterke CC, niet als serieus voorstel. (vandaar de lololol)
Als jij Leona prefereert, prima. Maar Blitz is echt wel een goede support in de laning phase.
Sowieso is er geen 'beste' support. Het hangt ook allemaal van de carry af waarmee je speelt. Als je een passive farmer naast je hebt, moet je voor Soraka gaan. Als je dan als Leona speelt, is het ook ruk. Zit je met een aggressieveling, dan heb je meer aan Leona dan aan Soraka. Die kan je niet echt helpen aan een kill.
Als jij Leona prefereert, prima. Maar Blitz is echt wel een goede support in de laning phase.
Sowieso is er geen 'beste' support. Het hangt ook allemaal van de carry af waarmee je speelt. Als je een passive farmer naast je hebt, moet je voor Soraka gaan. Als je dan als Leona speelt, is het ook ruk. Zit je met een aggressieveling, dan heb je meer aan Leona dan aan Soraka. Die kan je niet echt helpen aan een kill.
Sustain is geen voorwaarde voor een viable support (Janna?). En onder je turret staan met een blitz naast je is helemaal niet erg. Het is geen traditionele support maar imo erg viable.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:45:
[...]
De jammer genoeg weinig games die ik heb gespeelt met een blitz zijn erg goed gegaan (en fun btw!) en Elementz heeft een 80% winrate met blitz support.
Verwijderd
Als je niet weet hoe je achter je eigen minions moet staan, misschien wel ja.BlackD0 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:46:
[...]
Aka, grab met Blitz en maak ze af onder je eigen turret. Maakt het allemaal nog leuker
Ik ben absoluut niet overtuigd dat een blitz beter is dan een traditionele support.
Mijns inziens ligt dat dus aan de carry. De support moet matchen met de speelstijl van de carry(en andersom).
Verwijderd
Ik zal het nog éen keer uitleggen. A: Een grab (en de dreiging die hier dus mee komt, positioning ruineren is HEEL sterk) B. Een knockup (aardige CC) C. Een silence die AoE is (Dit is fantástisch voor teamfights)Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:48:
[...]
Als je niet weet hoe je achter je eigen minions moet staan, misschien wel ja.
Ik ben absoluut niet overtuigd dat een blitz beter is dan een traditionele support.
Blitzcrank is voornamelijk een ongelooflijk sterke support in combinatie met Vayne. Denk toch 's aan de grab / condemn combo. Dat is vreselijk dreigend. Kan je vertellen dat geen enkele AD carry dat graag in z'n gezicht krijgt.
Zet dat af tegen een soraka / vayne lane, en de blitz / vayne lane gaat dit winnen mits de blitz de grabs kan landen.
Verwijderd
Het komt er gewoon op neer dat het aan de skill van de blitzcrank ligt of het viability heeft, kunnen we nu weer inhoudelijk verder, al dit gequote heeft geen zin
Mijn vorige post had ik geschreven na zo'n 5 potjes Ahri, waarin ik hetvolgende zei:
Moeilijkste tegenstander mid vind ik tot nu toe Kennen. Een goeie kennen forceert je om Q te gebruiken voor minions. Gelukkig kan je hem vaak gebruiken voordat je OOM gaat. Probeer hem te raken met je combi wanneer hij z'n shuriken gooit.
Erg leuke champ om te spelen, maar vind nog steeds dat andere AP champs een betere aanvulling kunnen zijn aan je team dan Ahri.
Inmiddels ben ik zo'n 20 potjes verder met deze champ en heb er NOG meer plezier mee. De volgende punten vind ik belangrijk voor Ahri:Tjukkie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:09:
Ik vind Ahri een erg fijne Champ om mee te spelen. Haar damage is goed en vind haar totaal niet overpowered. Men weet alleen niet zo goed hoe je haar moet counteren; vandaar dat ze gelijk OP schreeuwen als ze Ahri niet neerkrijgen op hun normale manier.
Heb inmiddels mid gespeeld vs Brand, Kassadin, Ryze en Soraka (wtf lol?)
Tegen brand moet je echt boots hebben, anders kan het moeilijk worden. Met boots kan je z'n skills redelijk makkelijk dodgen en terug-poken met je E>Q>W (indien er geen minions in de weg staan). Daarnaast is je sustain ook hoger door je passive
Kassadin is pre-6 easy target. Wanneer hij komt voor z'n Q, geef je een Q terug.
Ryze is ook easy. Je hebt meer range, meer burst. Zorg alleen dat je GTFO gaat wanneer je je burst hebt gedaan, want 1op1 over langere tijd wint ryze het wel.
Soraka .....![]()
Skills:
Haar Q is een geweldige poke/harass/farm skill die je kan combineren met je ulti: afschieten en herpositioneren voor de true damage.
W skill activeer je altijd wanneer een enemy champ in de buurt is, hetzij offensief of defensief
E skill altijd in combi met Q gebruiken voor gegarandeerde true damage
R.... zoveel mogelijkheden. Initiaten ermee met W geactiveerd, daarna gelijk E>Q>R en de laatste R gebruik je om de kill te krijgen of te ontsnappen. UBER!![]()
Haar core item vind ik toch wel Rylai's. I.c.m met Deathcap en abyssal sceptor heb je net iets meer survivability en area slow op bijna al je skills. Abyssal Sceptor vind ik ook erg handig vanwege haar lage mres en omdat je meestal langs/door de battlefield heen vliegt + MPen. Daarnaast was een Negatron de enige manier om tegen post-6 kassadin te lanen in mid.
Als ik nog meer survivability wil ga ik Rylai + RoA als core. Vooral omdat Ahri zo'n aantrekkelijke target is om te killen atm![]()
Hoewel ze leuk is om te spelen, vind ik toch dat andere AP champs meer kunnen bieden.
- Land die skillshots! Ik gebruik mijn Q in laning fase vrijwel alleen voor harass wanneer de enemy champ voor een last-hit komt. Probeer hem te raken op max range, zodat hij je terugkaatsende bal niet kan ontwijken. Na wat oefenen leer je deze afstand uit je hoofd en kan je optimaal gebruik maken van smartcast.
- Als je blauw hebt, kan je oneindig je skills spammen zodra ze van CD afkomen.
- Auto-attack/skill na elke Ulti sprong ipv 3x jumpen achter elkaar, want je hebt een lange time-window om je ulti te gebruiken
- Ulti niet gelijk opmaken aan begin van teamfights, maar verspreid hem of gebruik hem om te chasen.
- Wees niet bang om te towerdiven als je enemy <50% HP heeft. Je kan er makkelijk uitkomen met ulti.
- Straf enemies die achter je aan rennen: E(taunt) > Q+W doet erg pijn
- Gebruik je Soul Eater passive voor je Q, daarmee doe je de meeste damage op een groep minions.
- Staat je team aan de voet van de enemy base te vechten, wachtend op minions waves voor een kans om aan te vallen? Ga tegen het muurtje staan en schiet je skillshots naar binnen om de enemy champs te verzwakken.
- Je kan niet over alle muren jumpen! Leer ze uit je hoofd, want het kan je leven kosten
Moeilijkste tegenstander mid vind ik tot nu toe Kennen. Een goeie kennen forceert je om Q te gebruiken voor minions. Gelukkig kan je hem vaak gebruiken voordat je OOM gaat. Probeer hem te raken met je combi wanneer hij z'n shuriken gooit.
Erg leuke champ om te spelen, maar vind nog steeds dat andere AP champs een betere aanvulling kunnen zijn aan je team dan Ahri.
Verwijderd
Valt ook te zeggen van een Soraka, heeft een Soraka geen enkele kaas gegeten van support spelen dan zal deze ook niet 'viable' zijn. Kom toch, zeggen dat het aan de skill ligt wil het viable zijn, geldt voor elke champion.
Verwijderd
Je hoeft dit gerust niet op zo'n toon te zetten. Ik heb blitz genoeg gespeeld om zijn skills te kennen.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:50:
[...]
Ik zal het nog éen keer uitleggen. A: Een grab (en de dreiging die hier dus mee komt, positioning ruineren is HEEL sterk) B. Een knockup (aardige CC) C. Een silence die AoE is (Dit is fantástisch voor teamfights)
Blitzcrank is voornamelijk een ongelooflijk sterke support incombinatie met Vayne. Denk toch 's aan de grab / condemn combo. Dat is vreselijk dreigend. Kan je vertellen dat geen enkele AD carry dat graag in z'n gezicht krijgt.
Zet dat af tegen een soraka / vayne lane, en de blitz / vayne lane gaat dit winnen mits de blitz de grabs kan landen.
Als je denkt dat blitz een sterke support is met vayne, denk dan eens aan hoeveel meer je aan een leona/taric/alistar hebt in dat geval. Vooral de laatste twee zorgen ervoor dat je een echte monsterlane hebt door de stun & heal.
Verwijderd
Leona & Alistar zijn beiden heel goede alternatieven. Taric vind ik beter geschikt voor een lane met Caitlyn.
ik zou voor leona gaan ,, vind ik persoonlijk beter dan taric of ali .. omdat leona oa 2 stuns heeft kan erin vliege en heeft mr en armor met skills .. en scaled lekker met ap
O.R.C. Black Bulls Rugby
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!