[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.518 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:17
Urgot, die zie ik in mijn niveau nou nooit, maar dan ook echt nooit, gespeeld worden.
Lvl 27 geloof ik inmiddles nu en ik heb die char misschein ooit 1 of 2 keer gezien in alle lvl's.
Is hij wel viable? ( en nee ik bedoel neit top niveau viable) maar meer in welke team comp. welke lane, want hij lijkt me een minder singed/Cassio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekwaus21 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:54:
Ik weet niet wat ik van manamune moet vinden, je moet hem natuurlijk meteen bouwen maar hij is ook behoorlijk duur. En bij ezreal ga ik hem toch niet vaak bouwen aangezien ik ook voor de basic attack damage wil gaan, dus ga liever naar bf sword en TF. Urgot vind ik nog wel meest logisch, zijn damage komt meer van zijn spells.
Als je wilt gaan voor basic auto attack damage kun je natuurlijk niet eenTF bouwen.
Een Game kun je niet Carryen als iemand met ezreal als je alleen maar je Q hebt om een beetje dmg te doen :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Vocalise schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:56:
Urgot, die zie ik in mijn niveau nou nooit, maar dan ook echt nooit, gespeeld worden.
Lvl 27 geloof ik inmiddles nu en ik heb die char misschein ooit 1 of 2 keer gezien in alle lvl's.
Is hij wel viable? ( en nee ik bedoel neit top niveau viable) maar meer in welke team comp. welke lane, want hij lijkt me een minder singed/Cassio
Je kan Urgot zowel solo top als bot zetten, vanwege zijn belachelijke range en tankyness. Als je hem bot zet, moet er wel een ap support bij zoals morgana of lux om hem wat makkelijker zijn corrosive charge te laten raken. In dat geval domineer je bot lane meestal wel.

Ikzelf speel Urgot wel eens met een maat van me die morgana speelt. Meestal pakken we dan best wel veel kills botlane. Hij kan zonder veel risico veel schade doen. Je moet alleen niet uit positie gepakt worden door een jungler, want kills weggeven moet je met Urgot niet doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Blaat op 12-12-2011 11:01 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:58:
[...]

Je kan Urgot zowel solo top als bot zetten, vanwege zijn belachelijke range en tankyness. Als je hem bot zet, moet er wel een ap support bij zoals morgana of lux om hem wat makkelijker zijn corrosive charge te laten raken. In dat geval domineer je bot lane meestal wel.

Ikzelf speel Urgot wel eens met een maat van me die morgana speelt. Meestal pakken we dan best wel veel kills botlane. Hij kan zonder veel risico veel schade doen. Je moet alleen niet uit positie gepakt worden door een jungler, want kills weggeven moet je met Urgot niet doen.
Je kunt ook een taric/leona/alistar hebben i.p.v. een AP carry een support te maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Mwoah een Morgana als support is een leuke combi met veel hero's :D
En het feit adt Black Shield gewoon Ulti's snares stuns laat negeren is zo ongelofelijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Ik heb gisteren weer een paar potjes met GP solo top gespeeld. Gaat wel vrij makkelijk en meestal farm ik de andere champ er best makkelijk uit met zijn ez-mode harass... alleen Udyr niet. Heeft iemand tips, of een idee wie Udyr goed kan counteren solo top? Het is niet dat hij me dood maakt, maar ik krijg hem ook niet echt (veel) neer... zeker niet na level 10 of 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:41

SHEePYTaGGeRNeP

EUW: Dragon Hodor

Ik denk dat Ryze Udyr best aankan als je genoeg mana hebt.

EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broc85 schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:15:
Ik heb gisteren weer een paar potjes met GP solo top gespeeld. Gaat wel vrij makkelijk en meestal farm ik de andere champ er best makkelijk uit met zijn ez-mode harass... alleen Udyr niet. Heeft iemand tips, of een idee wie Udyr goed kan counteren solo top? Het is niet dat hij me dood maakt, maar ik krijg hem ook niet echt (veel) neer... zeker niet na level 10 of 11.
Udyr solotop is idd heel erg sterk, Alleen is hij ook beetje nutteloos totdat hij lvl 4/5 wordt.
Dus je moet meteen voor jungle ganks vragen voordat hij een te hoog level word. Na lvl 8 is hij gewoon NIET te killen.

Ik speelde gister met udyr solotop tegen een kayle :o. Tot dat ik lvl 4 werd kon ik letterlijk niks doen, ook doordat kyle ranged spells heeft maar ook omdat turtle stance laag lvl was.
Maar toen ik eenmaal hoog level was, was ik gewoon niet te stoppen ik werd geganked door hun jungler en nog krijg ik een doublekill waarbij ik levend wegkom ^^. Ik was gewoon te sterk en niet te stoppen!
Op de 20ste minuut had de enemy's al gesurrendered en zeiden ze dat ik als udyr te sterk was 8) .

Als iemand udyr goed kan counteren is het iemand met veel range! Galio bijv. vind ik een goeie counter tegen udyr.

edit:
@hierboven Ryze countered udyr ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Dat vreesde ik al een beetje, mijn jungler was echter niet heel erg van het ganken. Heb Udyr wel één keer dood gekregen voor level 4/5... maar daarna lukte het echt niet meer en moest ik zelfs zelf oppassen. Maar nu ben ik zelf ook wel benieuwd om Udyr solo top te gaan spelen en weet ik dat er veel discussies over zijn speel stijl zijn.

Hoe speel je Udyr solo top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:23:
[...]

Als iemand udyr goed kan counteren is het iemand met veel range! Galio bijv. vind ik een goeie counter tegen udyr.
Udyr is juist een counter tegen Galio. Dit omdat Udyr zogenaamde hard CC heeft. Dat wil zeggen dat hij iemand kan stunnen met autoattacks. Dus als Galio zijn ult gebruikt in een teamfight kan Udyr deze verolgens makkelijk breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
broc85 schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:26:
Dat vreesde ik al een beetje, mijn jungler was echter niet heel erg van het ganken. Heb Udyr wel één keer dood gekregen voor level 4/5... maar daarna lukte het echt niet meer en moest ik zelfs zelf oppassen. Maar nu ben ik zelf ook wel benieuwd om Udyr solo top te gaan spelen en weet ik dat er veel discussies over zijn speel stijl zijn.

tl;dr versie:

Runes: AD marks en quints, armor seals (dodge gaat eruit) en MR/lvl glyphs
Masteries: choice, zorg iig voor genoeg in defensive masteries

Skills: W > Q > E > R met iig 1 puntje in E op lvl 2 voor ganks van je jungler.

items: Rush wriggles voor ubersustain en bouw daarna afhankelijk van hoe je game gaat tanky items en daarna triforce of eerst triforce en daarna tanky items.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Udyr is zeker wel te counteren hoor...

Zoals gezegd kan Galio dit zeker en vast maar ook met Malphite heb ik udyr al meerdere malen gesloopt.
En als je Kyle On hit Ad maakt dan kan die udyr ook best wel harassen en eventueel zelfs een kill afsnoepen.

Kyle vind ik trouwens ongelooflijk OP. niet enkel early game maar ook late. Gisteren nog tripple kill gehaald vs vayne, sona en yi. Echt belachelijk hoeveel dmg hij doet als je full AS on hit gaat + je krijgt nog feel MR van je wits end en je verlaagt nog de opponent zijn Mr en armor rating. Bovendien heb je nog een heal een slow en een OP ulti. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Op level 1 Q pakken tenzij er een level 1 teamfight komt, dan pak je E.
Level 2 pak je W en gebruik je dat wanneer de enemy je harrassed en je hebt zo je hp/mana terug. Q gebruik om melee heroes aan te pakken als ze willen lasthitten en ze kunnen weinig tegen tenzij het een counter tegen je is natuurlijk.

Probeer dan ook goede runes te hebben. Armor Pen Marks, Armor Seals, Magic Resist Glyphs.
En dan of AD Quints of Arp Quints of Movementspeed Quints

Beginitem hangt af van je tegenstander. Begin je tegen iemand met vooral skillshots, begin je met boots en 5 health pots en anders begin je met Cloth armor of dat zwaardje en een paar health pots. Je kan ook beginnen met een Vampiric Scepter maar dat moedigt autoattacks aan dus moet je redelijk zeker zijn dat je de kans krijgt om je enemy te autoattacken.

1e item bouw je uit naar Wriggle's Lantern.
2e item bouw je je boots uit. Meestal Mercury Threads maar als je al 2/3 bruisers/tanky dudes hebt kan je voor Boots of Swiftness gaan om de vijand in te kunnen halen.
3e item hangt ook van je tegenstander af maar dat is bij mij meestal Wit's End
Daarna heb je pas de luxe om je Triforce te gaan bouwen.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:29:
[...]

Udyr is juist een counter tegen Galio. Dit omdat Udyr zogenaamde hard CC heeft. Dat wil zeggen dat hij iemand kan stunnen met autoattacks. Dus als Galio zijn ult gebruikt in een teamfight kan Udyr deze verolgens makkelijk breken.
Het i s wel een melee stun. Dus OF hij zat in de taunt van Galio waardoor hij zijn skills niet kan gebruiken (want taunted), OF hij moet helemaal naar hem toe rennen om de ult te onderbreken waardoor de tegenstanders alsnog ruim een seconde in die taunt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffroiscool schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:34:
[...]

Op level 1 Q pakken tenzij er een level 1 teamfight komt, dan pak je E.
Level 2 pak je W en gebruik je dat wanneer de enemy je harrassed en je hebt zo je hp/mana terug. Q gebruik om melee heroes aan te pakken als ze willen lasthitten en ze kunnen weinig tegen tenzij het een counter tegen je is natuurlijk.

Probeer dan ook goede runes te hebben. Armor Pen Marks, Armor Seals, Magic Resist Glyphs.
En dan of AD Quints of Arp Quints of Movementspeed Quints

Beginitem hangt af van je tegenstander. Begin je tegen iemand met vooral skillshots, begin je met boots en 5 health pots en anders begin je met Cloth armor of dat zwaardje en een paar health pots. Je kan ook beginnen met een Vampiric Scepter maar dat moedigt autoattacks aan dus moet je redelijk zeker zijn dat je de kans krijgt om je enemy te autoattacken.

1e item bouw je uit naar Wriggle's Lantern.
2e item bouw je je boots uit. Meestal Mercury Threads maar als je al 2/3 bruisers/tanky dudes hebt kan je voor Boots of Swiftness gaan om de vijand in te kunnen halen.
3e item hangt ook van je tegenstander af maar dat is bij mij meestal Wit's End
Daarna heb je pas de luxe om je Triforce te gaan bouwen.
Ik ben niet zo voor Armorpen runes. Die damage van tiger strike is magic damage en hij scalet met AD. Ik zou echt voor AD runes gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel udyr met full Red armor pen runes, Yellow armor, Blue magic resist en armor pen Quints.
Ik speel puur en puur tigerstance udyr omdat dit het meeste dmg zal doen in het korste tijd.
Ik lvl Q ( tiger), dan W ( turtle ) en dan E ( Bear ).
Als ik denk dat de lane moelijk wordt level ik in W,Q,W,Q,W etc.
Uiteindelijk heb ik dan 4/4/1 in levels en ben ik gewoon niet te killen en doe carry ik elke game zonder moeite >:) .

Als item start ik met Cloth armot + 5 pots of Vampiric specter ( Lifesteal item ).
Daarvan maak ik meteen een wriggles + merc threads.
Daarna is het een beetje kijken wat de vijand heeft en dan kun je kiezen tussen tank of meer dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Hmmm ik ga in ieder geval het één en ander proberen. Thanks Vic, Jeffro & Assasin.

[ Voor 8% gewijzigd door broc85 op 12-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:36:
[...]
Ik ben niet zo voor Armorpen runes. Die damage van tiger strike is magic damage en hij scalet met AD. Ik zou echt voor AD runes gaan.
Ik heb een mix van AD/ArP runes :)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/atsZ

Deze houd rekening met hoeveel armor de meeste champions op lvl 1 hebben zodat je maximale damage kan doen :)

Gebruik ik overigens voor heel veel chars :)

Edit: Zijn 6 ArP Marks en rest AD ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffroiscool op 12-12-2011 11:40 ]

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik speelde mijn AD carries altijd met APen red runes, maar ik zag laatst een stream van Chaox waarin hij uitlegde waarom hij juist AD red neemt. Meer AD helpt je met harass en ook zeker met je last hits. Sinds ik mijn runes omgegooid heb heb ik het voor mijn gevoel veel makkelijker (als Caitlyn). Mijn harass is stukken enger, ik kan dus beter zonen, en last hits zijn ook wat eenvoudiger. Voor APen bouw ik toch eigenlijk altijd een LW in de mid-game en dat is ook het punt waarop de meesten wat armor gaan stacken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffroiscool schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:38:
[...]

Ik heb een mix van AD/ArP runes :)

[afbeelding]

Deze houd rekening met hoeveel armor de meeste champions op lvl 1 hebben zodat je maximale damage kan doen :)

Gebruik ik overigens voor heel veel chars :)

Edit: Zijn 6 ArP Marks en rest AD ;)
Op zich is een mix voor de meeste characters prima (sterker nog, ik gebruik dit op veel junglers en op mijn AD carries ook), maar als een champ heel goed scalet met AD ga ik altijd voor full AD runes op marks en quints. In het geval van Udyr ben ik dus voor full AD gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Misschien dat die nieuwe hybrid armor/magic pen marks wat worden voor Tiger Udyr.
Voor Jax en Kayle lijken ze me wel goed, Akali gaat ze niet gebruiken of misschien 2 stuks, aangezien ze 7 flat AD runes nodig heeft voor passive op lvl 1.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Fanatic_FS schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:54:
Misschien dat die nieuwe hybrid armor/magic pen marks wat worden voor Tiger Udyr.
Voor Jax en Kayle lijken ze me wel goed, Akali gaat ze niet gebruiken of misschien 2 stuks, aangezien ze 7 flat AD runes nodig heeft voor passive op lvl 1.
Dat gaat inderdaad leuk worden, samen met Lifesteal Quints?
Zal wel godlike sustain gaan worden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Schiet me net nog een hero te binnen die wel hybrid pen marks kan gebruiken, Malphite en misschien Rammus.

Lifesteal en Spellvamp Quints weet ik niet of goed gaan worden, ligt echt aan de hoeveelheid die ze gaan geven. Stel dat het 1% per quint is, heb ik liever 6.8dmg of 15ap ipv 3% lifesteal/spellvamp

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 11:12
hallo

ik speel ook vaak leaug eof legends.

welk level zijn jullie?

ik ben momenteel level 13, en speel vaak master yi.

vandaar ook mijn naam haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben lvl 30 op USA server
en lvl 30 op EUW server :P
Totaal aantal games: Rond de 3000.. Mischien wel meer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

30 op US en 30 op EUW

Speel vaak Garen, Nasus, Gangplank, Alistar en Vayne

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
mastah yi schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:04:
hallo

ik speel ook vaak leaug eof legends.

welk level zijn jullie?

ik ben momenteel level 13, en speel vaak master yi.

vandaar ook mijn naam haha
Daar hebben we een lijst voor! :D

http://www.fakegaming.eu/GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit met APACHE gemaakt of is dit nog een oude MS-DOS client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:13:
[...]

Is dit met APACHE gemaakt of is dit nog een oude MS-DOS client?
:?

De site draait op een Apache server, bedoelde je dat te vragen? En zo ja; waarom wil je het weten?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Omdat lamp zo 2010 is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:54:
Die Runes moeten dan wel veel beter zijn dan gewoon 50/50 Arp/Mpen te statten. Speaking of which, welke champ doet dit nu eigenlijk? AD opgeven op Jax is sowieso slecht aangezien je Q en passive ermee scalen. Ook ben ik van mening dat je je runes op je sterkste attribuut moet afstemmen. Jax doet dan wel beide type damage, het blijft zo dat in veel games physical damage 66-70% van je damage output is met een traditionele build. Op Udyr is ratio Physical/Magical damage net zo, als physical al niet veel dominanter is. Volgens mij weer zo'n gevalletje ongebruikte runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Cloud schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:27:
[...]

De site draait op een Apache server, bedoelde je dat te vragen? En zo ja; waarom wil je het weten?
waarschijnlijk net doen als hij er iets vanaf weet denk ik, aangezien hij zelfs de vraag verkeerd stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ceekah schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:29:
[...]

waarschijnlijk net doen als hij er iets vanaf weet denk ik, aangezien hij zelfs de vraag verkeerd stelt.
Nee joh ik weet best veel van webdesign zelf gebruik ik altijd HTML of wordpress. Maar apache is ook een taal die ik nog een keer wil leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardal
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:34:
[...]

Nee joh ik weet best veel van webdesign zelf gebruik ik altijd HTML of wordpress. Maar apache is ook een taal die ik nog een keer wil leren.
/
welke champions speel jij vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:34:
[...]

Apache is geen taal, het is een webserver. Het serveert content, je script voorderest vrij weinig/niets om Apache gaande te houden/te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:35:
[...]

Apache is geen taal, het is een webserver. Het serveert content, je script voorderest vrij weinig/niets.
Ja dat bedoelde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supersimpel om op te zetten voor beginners; Google Xampp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zullen we het hier gewoon bij LoL houden? Discussie over webdesign hebben we andere subfora voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastah yi schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:35:
[...]

/
welke champions speel jij vaak?
Om maar on-topic te blijven. Ik main de champs die bovenin de tier list staan. Omdat deze gewoon de beste zijn. Een champ spelen die unviable is vind ik persoonlijk maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Welek item build gebruik jij op bot lane met caitlyn Cloud?
Ik heb de laatste game een vampyric scepter gekocht, mijn beserkerboots en BF sowrd op eerste recall en daarna vooral recommended items, maar ik sta zeker open voor ideeen, of sterkere builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardal
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:38:
[...]

Om maar on-topic te blijven. Ik main de champs die bovenin de tier list staan. Omdat deze gewoon de beste zijn. Een champ spelen die unviable is vind ik persoonlijk maar niks.
wat is dat, een tier list.
staat dat op de site van league of legends? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
@Sarrox, pas op, je maakt zo een hoop slapende honden wakker ;) Niet iedereen is het daar namelijk mee eens.

@Mastah, een tier list is een lijst met champions gesorteerd op hoe goed ze passen binnen een team. Tier 1 champions zouden vrijwel altijd een goede toevoeging zijn, terwijl er voor Tier-4 champions vrijwel altijd een beter alternatief is.

Zie bijvoorbeeld de tier list van Elementz: http://rog.clgaming.net/tier-lists/44-solo-queue/latest

De discussie over champions tiers is al meerdere keren voorbij gekomen. Laten we hem niet weer opnieuw gaan houden!

[ Voor 52% gewijzigd door SaphuA op 12-12-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardal
SaphuA schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:39:
@Sarrox, pas op, je maakt zo een hoop slapende honden wakker ;) Niet iedereen is het daar namelijk mee eens.

@Mastah, een tier list is een lijst met champions gesorteerd op hoe goed ze passen binnen een team. Tier 1 champions zouden vrijwel altijd een goede toevoeging zijn, terwijl er voor Tier-4 champions vrijwel altijd een beter alternatief is.

Zie bijvoorbeeld de tier list van Elementz: http://rog.clgaming.net/tier-lists/44-solo-queue/latest

De discussie over champions tiers is al meerdere keren voorbij gekomen. Laten we hem niet weer opnieuw gaan houden!
hmm, fijn om te weten. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Sorry hoor maar ik lach me hier dood om het offtopic Apache verhaal xD

on topic:
Tier list is meer een leidraad en statistische manier om na te gaan met welke champions je een efficient team zou kunnen maken. Maar haak er niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vocalise schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:39:
Ik heb de laatste game een vampyric scepter gekocht, mijn beserkerboots en BF sowrd op eerste recall en daarna vooral recommended items, maar ik sta zeker open voor ideeen, of sterkere builds.
Dat is afhankelijk van mijn lane partner. Als ik een goede sustain support heb zoals Soraka of Sona dan start ik meestal Dorans blade. Dat maakt het last hitten nog wat makkelijker, geeft je wat defense en maakt een eventuele kill nog ietsje makkelijker. Anders start ik boots+3hp voor mobiliteit. :)

Daarna is het een beetje afhankelijk van hoe het allemaal voelt. Is mijn lane veilig of domineer ik de boel, dan ga ik rechtstreeks voor een BF sword. Na die BF ga ik inderdaad voor Beserker boots. Ik bouwde vroeger altijd een Bloodthirster op Cait, maar de laatste tijd vaker een Infinity Edge. Die past goed bij je passive. Na mijn 1e grote item, dus BT of IE, bouw ik vaak een Zeal. Extra AS, MS + crit is altijd erg fijn.

Hierna kijk ik weer hoe het allemaal gaat, gaat het niet lekker dan ga ik voor een defensive item (Banshee bijv.), gaat het goed dan ga ik voor een Last Whisper. Hierna bouw ik vaak mijn Zeal uit tot de Phantom Dancer.

Dus:
  • Boots+3hp of Doran
  • BF sword of meer Doran's (als het niet fijn gaat)
  • Beserker boots
  • IE of BT
  • Zeal
  • Last Whisper of defense
  • PD
Dat gezegd hebbende, geen game is hetzelfde dus hou je nooit al te stevig aan een gegeven build vast. :) Verder kijk ik graag naar goede AD carry builds van Chaox, Doublelift enzo, voor tips.

Over tier lists:
nee toch maar niet die discussie weer starten :+

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 12-12-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Vocalise schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:39:
Ik ben geen cloud maar ik gebruik deze build :P

start: boots 3hp pots / dorans. Als ik een healer als support heb (bijv. soraka/sona) dan haal ik dorans. heb ik bijvoorbeeld janna als support dan ga ik voor boots 3hp pots.

1e recall: bf sword en boots upgraden.

daarna ligt eraan hoe de game verloopt. Kan ik free farmen dan haal ik BT. Kan ik minder farmen maar wat meer voor kills gaan dan haal ik IE. Daarna haal ik een phantom dancer. Meer crits, attackspeed en de movementspeed is ook niet verkeerd. Dan een last whisper voor extra armor pen. en als laatst een banshee + pots. Meestal haal ik de banshee niet eens.

Edit: ongeveer dezelfde build als cloud. Hij was me net voor :+

[ Voor 3% gewijzigd door axel101 op 12-12-2011 12:50 ]

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Persoonlijk kies ik als AD Carry vaker voor Merc Threads dan Berzerkers. De Tenacity heb je harder nodig dan de Attack Speed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaphuA schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:50:
Persoonlijk kies ik als AD Carry vaker voor Merc Threads dan Berzerkers. De Tenacity heb je harder nodig dan de Attack Speed imo.
Lategame misschien, maar in lane haal je VEEL MEER lasthits met zerkers. Ik ga op AD carries standaard voor Zerkers. Op een aantal junglers (Sion!) trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Beide heren thx, ik ga vanavond de Boots 3 pot en daarna bf- Infinity en dan door voor een pahntom dancer indirect, uiteraard pas ik de items aan per pot en hoe het gaat, veel magic = Banshees rushen, heel veel AD = Thornmail indien nodig, maar Caitlyn bouwen jullie ongeveer gelijk, dus Atttack speed en Attack Damage.

He kan niet eachten tot ik thuis kom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SaphuA schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:50:
Natuurlijk, geen build is heilig. :) Moet wel zeggen dat ik vaker damage potentieel verkies in plaats van defense. Als je te vroeg investeert in defense haal je de tegenpartij nooit meer in. Merc threads heb ik dus wel eens gekocht, maar dan meer omdat het echt voor geen meter liep in m'n lane. Als de lane gemiddeld of beter verloopt, zou ik persoonlijk altijd voor Beserkers gaan.

En zoals Vicarious ook zegt; Beserkers helpen vooral bij het farmen in de mid-game. En, Caitlyn heeft wel direct profijt van AS vanwege haar passive. Als je die vaker kunt proccen in een teamfight, maakt dat veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Elke week zeg ik tegen mezelf dat ik niet de maandagochtend en de dinsdagochtend mag gamen. Elke week doe ik het toch. En elke week verlies ik.
Om de één of andere reden spelen er enkel trolls en slechte zwakke spelers op die momenten, ik merk het nu al bijna 2 maand op rij.

Hoog tijd dat je zo'n slot op je game kunt zetten op bepaalde momenten :(

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ben de laatste dagen veel bezig met shaco in de jungle... merk wel dat als ik ergens mn routine kwijt raak omdat het even niet lekker loopt ik daar tot zeker later mid game nog veel last van heb.. moet denk nog gewoon wennen aan de jungle.. ben nu lvl 22 en heb iets van 100 wins ofzo... 6 daarvan pas in de jungle gezeten :)

Heb udyr en nu shaco dan getest in de jungle.. Hiervoor veel support gespeeld en aardig wat AD carry.. Het is alleen zo lastig aangezien iedereen zichzelf al meteen locked in de game zonder ook maar even iets gezegd te hebben. Hierdoor word het vaker van ik pas me maar aan de rest aan. Heb in ieder geval wel een exp boost genomen aangezien ik toch wel graag op max level wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Geef me je inlog maar hoor ik verander het wel op zo avond en ma avond voor je. Knappe kop als je dan nog in kunt loggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Vocalise schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:54:
Beide heren thx, ik ga vanavond de Boots 3 pot en daarna bf- Infinity en dan door voor een pahntom dancer indirect, uiteraard pas ik de items aan per pot en hoe het gaat, veel magic = Banshees rushen, heel veel AD = Thornmail indien nodig, maar Caitlyn bouwen jullie ongeveer gelijk, dus Atttack speed en Attack Damage.

He kan niet eachten tot ik thuis kom :D
Thornmail ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Als caitlyn wil je niet voorop staan in een teamfight. Door de grote range van caitlyn kan je vanaf een afstand veel damage doen terwijl jou team voorop loopt.

Als de game echt heel lang duurt dan kan je overwegen om een extra BloodThirster te halen. Doordat je zoveel attackspeed hebt, heal je ongelooflijk veel. Als je een klein beetje gefeed bent dan heal je vaak sneller dan dat de tegenstander damage doet. Het is dan ook vele malen sneller om even snel een paar minions te pakken en jezelf te healen dan terug te gaan naar base. Dit kan je ook tijdens een fight doen. even snel een paar minions pakken en dan weer terug het gevecht ingaan.

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
axel101 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:59:
[...]

Thornmail ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Als caitlyn wil je niet voorop staan in een teamfight. Door de grote range van caitlyn kan je vanaf een afstand veel damage doen terwijl jou team voorop loopt.

Als de game echt heel lang duurt dan kan je overwegen om een extra BloodThirster te halen. Doordat je zoveel attackspeed hebt, heal je ongelooflijk veel. Als je een klein beetje gefeed bent dan heal je vaak sneller dan dat de tegenstander damage doet. Het is dan ook vele malen sneller om even snel een paar minions te pakken en jezelf te healen dan terug te gaan naar base. Dit kan je ook tijdens een fight doen. even snel een paar minions pakken en dan weer terug het gevecht ingaan.
Als je als Cait thornmail haalt doe je dat hopelijk niet voor de passive, maaar gewoon omdat het de goedkoopste manier is om 100 armor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zijn er nog mensen die Brand spelen? Ik speel hem nu een paar dagen en heb al een hoop builds op mobafire geprobeerd maar er zit er volgens mij geen één tussen die echt lekker werkt voor mij. Ik mis meestal mana regen of power :p Zeker in het begin wanneer er eigenlijk eerder voor boots word gegaan dan voor power. Ik heb wel gemerkt dat snel lopen een voordeel heeft :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:47:
[...]
Verder kijk ik graag naar goede AD carry builds van Chaox, Doublelift enzo, voor tips.
Beide enorm geskillede AD's met een overdreven goede positionering.

Hoop er snel in te leren maar is niet altijd zo gemakkelijk om in teamfights zo optimaal mogelijk gepositioneerd te zijn, vooral als teamfights plots starten en je er niet op geanticipeerd hebt. Wordt dus belangrijk om hier ervaring in op te doen en jezelf al automatisch op een veilige spot plaatsen als teamfights kunnen gebeuren.

Gaan jullie 21-9-0 of 21-0-9 op jullie ad-carries nu ? En verkies je armor pen reds of flat ad ?

Ikzelf ga 21-9-0 en neem arp reds, ad quints.

@brand. Normaal gezien zou je met 21-0-9 en in extremis mana regen runes nooit oom mogen komen early game, anders spam je gewoon te veel :p. Probeer niet te veel te last hitten met je spells early fight en normaal gezien zou je meer dan voldoende moeten hebben om te harassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Damien2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:13:
Zijn er nog mensen die Brand spelen? Ik speel hem nu een paar dagen en heb al een hoop builds op mobafire geprobeerd maar er zit er volgens mij geen één tussen die echt lekker werkt voor mij. Ik mis meestal mana regen of power :p Zeker in het begin wanneer er eigenlijk eerder voor boots word gegaan dan voor power. Ik heb wel gemerkt dat snel lopen een voordeel heeft :)
De laatste paar keer dat ik Brand speelde ben ik gewoon gestart met 2 á 3 Doran's rings. Krijg je wat mana/sec, AP en health voor terug. Daarna ga ik meestal voor de magic penetration boots... en dan hangt het af van hoe het gaat. Met 2 á 3 dorans rings is het een koud kunstje om te farmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Speel Brand zelf ook wel eens, begin altijd met boots en 3 pots, daarna 1~2 dorans rings. Daarna meestal hextech revolver. Vervolgens of needlessly large rod als ik niet snel dood ga in fights, anders crystal scepter beginnen te maken.

Endgame build is meestal:
Boots
Deathcap
Wota
Crystal Scepter
Void staff
Banshee's/Morello's/Abyssal/Hourglass (wat ik het meeste denk nodig te hebben)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:15:
[...]

Beide enorm geskillede AD's met een overdreven goede positionering.

Hoop er snel in te leren maar is niet altijd zo gemakkelijk om in teamfights zo optimaal mogelijk gepositioneerd te zijn, vooral als teamfights plots starten en je er niet op geanticipeerd hebt. Wordt dus belangrijk om hier ervaring in op te doen en jezelf al automatisch op een veilige spot plaatsen als teamfights kunnen gebeuren.

Gaan jullie 21-9-0 of 21-0-9 op jullie ad-carries nu ? En verkies je armor pen reds of flat ad ?

Ikzelf ga 21-9-0 en neem arp reds, ad quints.
Ik ga meestal voor 21-9-0.

Het is tenslotte je taak om zoveel mogelijk damage te doen... dus 21 in offense. Daarnaast ben je nogal squishy (meestal) en is zeker die extra health van de defense tree erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ok tnx. Die Dora ringen heb ik inderdaad ook in een build voorbij zien komen. Zijn cheap en hebben idd leuke stats om mee te beginnen.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beginnen op brand zou ik toch sowieso met boots doen. Velen zien een mid die start met ring als free kill early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:23:
Beginnen op brand zou ik toch sowieso met boots doen. Velen zien een mid die start met ring als free kill early game.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel skillshots je tegenstander heeft. Als hij nauwelijks skill shots heeft hoef je zelden ook (heel) snel te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, waaronder ik.
Ik begin ook altijd met boots + 3 pots. Het geeft je veel sustain voor als je geharrased word.
Als je vijand begint met dorans ring heeft hij geen sustain dus als je hem vaak genoeg harrased heb je 90% kans dat jij een kill krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Brand is toevallig m'n main van alle mains die ik main.

Starten met boots + 3 health potions, bij moeilijkheden koop je een dorans ring (heel uitzonderlijk twee). Afhankelijk van de moeilijkheid/nuke van de tegenstander ga je voor een early giants belt of direct voor een needlessly large rod.

Uiteindelijke item build is: Mercurys treads/Sorcerers boots, Rabadons deathcap, Rylais crystal scepter, void staff, will of the ancients en nog iets situationeels.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broc85 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:24:

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel skillshots je tegenstander heeft. Als hij nauwelijks skill shots heeft hoef je zelden ook (heel) snel te bewegen.
Je kunt met boots ook sneller weglopen uit range ( bijv de W van kennen of Q van cassiop/karthus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:26:
[...]

Je kunt met boots ook sneller weglopen uit range ( bijv de W van kennen of Q van cassiop/karthus.
Hmm, das natuurlijk waar. Misschien toch wat vaker boots + pots gebruiken. Scheelt natuurlijk ook als je geen teleport hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Tja en als ik mid niet start kan ik voor de ring gaan neem ik aan? Ik zit namelijk in een team van 5 vrienden waarvan één Malzahar speelt en graag in het midden wilt spelen :) Ik ben de rotste niet dus vandaar een andere lane ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:28:
[...]

Tja en als ik mid niet start kan ik voor de ring gaan neem ik aan? Ik zit namelijk in een team van 5 vrienden waarvan één Malzahar speelt en graag in het midden wilt spelen :) Ik ben de rotste niet dus vandaar een andere lane ;)
Als ad carry begin je best ook met boots + 3 pots en voor veel top champions ook, alhoewel ik soms wel voor cloth + pots durf te gaan top als ik tegen een puur ad uitkom.

Je kan verkiezen om dorans blade te nemen voor sustain als ad carry zoals cloud eerder aangaf om het last hitten te vergemakkelijken, maar ik vind de huidige masteries meer dan voldoende om efficient te lasthitten. Probleem hiermee vind ik is dat je 475 gold in een item gestoken hebt dat je nergens kunt naartoe upgraden, terwijl boots early game sowieso goed is voor early-mid&late

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:32:
[...]

Als ad carry begin je best ook met boots + 3 pots en voor veel top champions ook, alhoewel ik soms wel voor cloth + pots durf te gaan top als ik tegen een puur ad uitkom.

Je kan verkiezen om dorans blade te nemen voor sustain als ad carry zoals cloud eerder aangaf om het last hitten te vergemakkelijken, maar ik vind de huidige masteries meer dan voldoende om efficient te lasthitten. Probleem hiermee vind ik is dat je 475 gold in een item gestoken hebt dat je nergens kunt naartoe upgraden, terwijl boots early game sowieso goed is voor early-mid&late
Ik verruil best vaak nog mijn zerkers greaves of sorcerors boots voor merc boots end-game... met name zoals hier boven is gezegt om net wat meer poke te hebben of om makkelijker te farmen. Dat zou dan meer dan 475 gold zijn dat ik verspil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Boots op AD carry hangt gewoon af van de tegenstander en de mate van bescherming die je team je weet te geven. Als ik Fiddlesticks of Nasus zie bij de tegenstander weet ik eigenlijk al zeker dat ik mercs wil. Fiddle heeft gewoon veel cc en Nasus zijn W maakt een AD carry nutteloos voor 5 seconden.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:32:
[...]

Zo dacht ik ook tijden, totdat ik de andere kant van die medaille eens bekeek. Ja Dorans Blade bouwt tot niets uit in de late game en zul je dus moeten verkopen voor ik geloof 238g? Dat is 237g weggegooid zou je zeggen.

Echter, als jij middels die Dorans blade veel meer kunt harassen en de tegenpartij echt buiten de gold/xp range kunt houden levert je dat relatief gezien ook gold op. Bij AD carries gaat het erom te winnen van de AD carry van de tegenpartij. Als jij zijn CS laag kunt houden, heb je misschien wel wat gold verspild met die Doran, maar heb je op de tegenpartij waarschijnlijk nog meer verspild. En dus eigenlijk gold gewonnen.

Dat betekent wel dat je, als je Dorans start, ook echt wat agressiever moet zijn in je harass. Je moet niet Dorans starten en dan puur en alleen farmen; dat is zonde. Simplistisch gezien heb je dan, (als je niet een gank overleeft puur vanwege de +100 HP en/of +3% lifesteal), je gold inderdaad weggegooid. Oké zo simpel is het waarschijnlijk niet vaak, maar het is wel iets om te beseffen. :)

Ik heb een tijd gehad dat ik alle Doran's items vermeed omdat ze nergens in uitbouwen en dus dacht dat die dingen voor 'noobs' waren. Totdat ik iemand op een stream eens het bovenstaande verhaal hoorde afsteken, wat dingen in perspectief zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Iemand die Gragas heeft als main? Ben wel eens benieuwd naar wat tips. Ik vind het een toffe peer om mee te spelen en zeker leuk in group. Solo heb ik het wel moeilijk om kills te scoren... .

Mensen lopen rond mijn tonnen heen en ik mankeer een echte burst.

Of heb ik gewoon een totaal nutteloze champ gekozen? Ik vind niet veel Gragassen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
ik wil wel een keer gragas vs gragas doen met je.

add me maar op lol.
summonername blamauci

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Probeer eens tijdens je body slam een barrel te gooien. Vergt wat oefening, maar dat doet in 1 keer een hoop damage en is niet te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Skillcap van Gragas is redelijk hoog, aangezien al je damage skills skillshots zijn, als je ze niet weet te landen ben je inderdaad nutteloos, maar kan je dat wel mag je genieten van 0.9 ratio op je Q en 1.0 op je ulti.

Gragas is zeker goed, maar vereist wel wat skill, een verkeerde ulti kan je tegenstander van een dood redden ipv hem te killen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik speel Gragas regelmatig op mid. Erg leuke champion en ik heb juist geen enkele moeite met kills halen. Die barrels, dat is gewoon ervaring op doen. Voorspellen waar zij denken dat je die barrel gaat gooien en daar rekening mee houden. Zeker early game (zonder lvl2 boots dus) moet het te doen zijn die barrels te raken. Raak je eerst je body slam, dan is het een gegarandeerde hit voor je barrel. En omdat ze zoveel damage doen, kun je vrij goed zonen met hem. Ik gebruik Gragas als counterpick voor Veigar, Brand en Annie. Of dat helemaal terecht is weet ik niet, maar het werkt op mijn niveau wel.

Het moeilijkste is natuurlijk zijn ultimate, maar die gebruik ik zelf ook nog vooral om kills mee te halen en af en toe een teamfight uit elkaar te breken. :) Kills verprutsen is ook erg eenvoudig met zijn ultimate trouwens. Hoe vaak ik wel niet een tegenstander heb zien zeggen 'omg thanks for saving me gragas <3'.. :X

@speedzor hieronder
Ik zou graag eens wat Gragas van jou willen zien! Heb je toevallig replays/videos van hem?

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 12-12-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik speel zelf ook veel gragas, dus als je wat specifieke vragen hebt dan kan ik je wel wat beter helpen ;)

@Cloud: Om de één of andere reden zijn m'n replays wat corrupted (icoontjes op minimap laden niet en er zitten wat witte balkjes onder alle namen), dus ik zal wat gragas deze middag spelen en indien er een deftige tussen zit met degelijke teams en geen leavers/afk'ers, zal ik ze uploaden.

[ Voor 58% gewijzigd door speedzor op 12-12-2011 13:54 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Weet iemand trouwens waar je die pay-safe kaarten kunt kopen? Ik had het geprobeerd op een adres wat er op die site stond maar toen keken ze me raar aan en noteerde ze p-saif kaart :P Dus dat word hem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
De Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Laatst online: 21-06 22:00
Probeer een tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ja was bij een tankstation :) Maar de Shell heb ik niet geprobeerd :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:40:
Boots op AD carry hangt gewoon af van de tegenstander en de mate van bescherming die je team je weet te geven. Als ik Fiddlesticks of Nasus zie bij de tegenstander weet ik eigenlijk al zeker dat ik mercs wil. Fiddle heeft gewoon veel cc en Nasus zijn W maakt een AD carry nutteloos voor 5 seconden.
Ben geen fan van merc threads op een AD carry. Ja, het gaat je helpen vs CC maar het idee achter een carry is dat hij zijn gebrek aan survivability opvangt door goede positionering en door achter je tanklijn te vechten.

Voor mij max 1 defensive item op een AD carry en dat zijn niet de boots. Meestal banshee of QSS, soms GA afhankelijk van de game. Zie je tijdens picks een sterk CC team dan neem ik nog eerder cleanse ipv exhaust mee op mijn AD. All-round bouwen op een specialist gimped vaak zijn specialisme.

En alle doran items zijn gewoon ontzettend cost effectief waardoor iedereen die daar zijn eerste goud aan spendeert betere stats krijgt dan iemand die dit niet doet. In theorie zou je daar een lane voordeel uit moeten halen wat het niet kunnen upgraden van de doran items weer compenseert of zelfs overstijgt in het geval van je lane winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
laatste paar dagen met eve bezig gaat opzich lekker had haar toen gekocht en een week later hebben ze de stun op haar e skill eruit gehaald.. dus daarna ook niet meer gespeeld

nu toch maar weer eens begonnen met een ap build.. damn daar kun je leuk damage mee doen en met het stealth is het achter iemand staan een 900dmg doen even paar keer verder hitten en gegarandeerd succes...

weg komen is vaak easy met stealth en je ult (indien al nodig)
gister was het team zo flauw van mij dat ze massaal wards gingen plaatsen en oracle gingen kopen (=minder geld voor items bij hun) maar toch was ik er wat minder blij mee..

verder merk ik ook vaak dat teams niet echt ervaring met haar hebben ipv jou te laten scouten lopen ze direct met je mee waardoor de gevolgen vaak minder zijn..

toch vind ik haar een leuke char om te spelen loopt iemand solo is het bijna een gegarandeerde kill (behalve tanks die zijn beetje lastig nog)

meer mensen die haar spelen? zou nog wel wat tips kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:41:
[...]

Zo dacht ik ook tijden, totdat ik de andere kant van die medaille eens bekeek. Ja Dorans Blade bouwt tot niets uit in de late game en zul je dus moeten verkopen voor ik geloof 238g? Dat is 237g weggegooid zou je zeggen.

Echter, als jij middels die Dorans blade veel meer kunt harassen en de tegenpartij echt buiten de gold/xp range kunt houden levert je dat relatief gezien ook gold op. Bij AD carries gaat het erom te winnen van de AD carry van de tegenpartij. Als jij zijn CS laag kunt houden, heb je misschien wel wat gold verspild met die Doran, maar heb je op de tegenpartij waarschijnlijk nog meer verspild. En dus eigenlijk gold gewonnen.

Dat betekent wel dat je, als je Dorans start, ook echt wat agressiever moet zijn in je harass. Je moet niet Dorans starten en dan puur en alleen farmen; dat is zonde. Simplistisch gezien heb je dan, (als je niet een gank overleeft puur vanwege de +100 HP en/of +3% lifesteal), je gold inderdaad weggegooid. Oké zo simpel is het waarschijnlijk niet vaak, maar het is wel iets om te beseffen. :)

Ik heb een tijd gehad dat ik alle Doran's items vermeed omdat ze nergens in uitbouwen en dus dacht dat die dingen voor 'noobs' waren. Totdat ik iemand op een stream eens het bovenstaande verhaal hoorde afsteken, wat dingen in perspectief zet.
Daar wringt het schoentje bij me. Gezien ik in de learning phase zit met ad-carries ben ik nog veel te passief in de botlane en focus ik teveel op farmen en te weinig op harassen. Het gaat al iets beter maar nog niet goed genoeg om te vertrouwen op de dorans blade in het geval ik gegankt zou worden.

Zal vanavond eens potje doen met dorans en trachten agressief te spelen. Had gisteren een potje met mij als cait & een collega als soraka tegen een trynda & fiddlesticks. Kon bijna niet beter voor me, ze konden beiden niets doen en hadden op 10 minuten samen de helft van mijn farm ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:04
eehbiertje schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:02:
laatste paar dagen met eve bezig gaat opzich lekker had haar toen gekocht en een week later hebben ze de stun op haar e skill eruit gehaald.. dus daarna ook niet meer gespeeld

nu toch maar weer eens begonnen met een ap build.. damn daar kun je leuk damage mee doen en met het stealth is het achter iemand staan een 900dmg doen even paar keer verder hitten en gegarandeerd succes...

weg komen is vaak easy met stealth en je ult (indien al nodig)
gister was het team zo flauw van mij dat ze massaal wards gingen plaatsen en oracle gingen kopen (=minder geld voor items bij hun) maar toch was ik er wat minder blij mee..

verder merk ik ook vaak dat teams niet echt ervaring met haar hebben ipv jou te laten scouten lopen ze direct met je mee waardoor de gevolgen vaak minder zijn..

toch vind ik haar een leuke char om te spelen loopt iemand solo is het bijna een gegarandeerde kill (behalve tanks die zijn beetje lastig nog)

meer mensen die haar spelen? zou nog wel wat tips kunnen gebruiken
Als ze masaal wards kopen, kan je zelf ook oracle kopen. Zo kan je gewoon al hun wards mollen en kom je voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
koekwaus21 schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:05:
[...]

Als ze masaal wards kopen, kan je zelf ook oracle kopen. Zo kan je gewoon al hun wards mollen en kom je voordeliger uit.
klopt! maar als ze daarnaast ook oracle hebben vind ik het een beetje nutteloos tuurlijk wordt je overal op de map gespot maar probeer altijd zo snel mogelijk mijn build af te krijgen..

archangel staff + boots of mobility + rabadon deathcap + void staff + lich bane + hextech gunblade

hiermee heb je leuke ap dmg (wel minder tegen een veigar met ult 0_o) en je ap wordt omgezet naar gewone damage als je een skill doet.. dus vaak een 900 van skill dan een 600 gewone damage nog een x en tussendoor je w gebruiken die ook nog een 250dmg per halve seconde kunnen doen :D en op alles zit natuurlijk spellvamp en lifesteal :D

verder heb ik mpen en cd runes wat opzich wel lekker weg speelt naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Hier m'n (eerste) Gragas game van vandaag.

Normal Draft Mode, Graves + Fiddlesticks (support) + Nasus + Gragas + Yorick (jungle) vs Caitlyn + Alistar + Irelia + Ryze + Gangplank.

Onze fiddlesticks ging al heel vroeg uit de game waardoor we 4 vs 5 speelden. Ryze speelde niet bijster goed omdat hij constant z'n spells gebruikte zonder aan veel mana management te doen en hij vaak oom was (wat ik uiteraard tegen hem gebruikte).

7-1-2 geëindigd, ze hebben surrendered @ 20.

http://www.2shared.com/fi...peedzor_-_Gragas__6_.html

Ik zal proberen Gragas in ranked te spelen, maar aangezien ik enkel counterpick mid is dit dus niet echt te voorspellen wanneer en of ik met hem kan spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door speedzor op 12-12-2011 14:29 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over Gragas als je moeite hebt om kills te halen tijdens laning phase:

- Barrel je tegenstander helemaal zoek tot hij ~50% HP heeft
- Gooi je ult achter hem
- Je tegenstander vliegt naar je toe, BODYSLAM!
- Hij beweegt nu langzaam, barrel
- Eventueel ignite

Bijna gegarandeerde kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

djengizz schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:59:
[...]

Ben geen fan van merc threads op een AD carry. Ja, het gaat je helpen vs CC maar het idee achter een carry is dat hij zijn gebrek aan survivability opvangt door goede positionering en door achter je tanklijn te vechten.

Voor mij max 1 defensive item op een AD carry en dat zijn niet de boots. Meestal banshee of QSS, soms GA afhankelijk van de game. Zie je tijdens picks een sterk CC team dan neem ik nog eerder cleanse ipv exhaust mee op mijn AD. All-round bouwen op een specialist gimped vaak zijn specialisme.

En alle doran items zijn gewoon ontzettend kost effectief waardoor iedereen die daar zijn eerste goud aan spendeert betere stats krijgt dan iemand die dit niet doet. In theorie zou je daar een lane voordeel uit moeten halen wat het niet kunnen upgraden van de doran items weer compenseert of zelfs overstijgt in het geval van je lane winnen.
Ik snap je redenatie achter je keuze, een goede tank en positionering moet veel cc voorkomen, maar een goede Fiddle staat ergens achter een muurtje en ultied ineens bovenop jouw en dan heb je al 3s fear op je plakken voordat je tank kan reageren, laat staan tijdens de lanefase als je alleen je support bij je hebt en fiddle weet jouw te ganken. Ik ga zelf ook bijna altijd voor zerkers, maar als ik fiddle en/of nasus zie betekent dat voor mij mercs.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:29
hmm zijn hier ryze spelers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
\o Wat moet je weten?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:29
Of hij het een beetje goed doet op ranked :P
Ik dacht namelijk dat hij nooit gespeeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:46:
Ik snap je redenatie achter je keuze, een goede tank en positionering moet veel cc voorkomen, maar een goede Fiddle staat ergens achter een muurtje en ultied ineens bovenop jouw en dan heb je al 3s fear op je plakken voordat je tank kan reageren, laat staan tijdens de lanefase als je alleen je support bij je hebt en fiddle weet jouw te ganken. Ik ga zelf ook bijna altijd voor zerkers, maar als ik fiddle en/of nasus zie betekent dat voor mij mercs.
Maar als je als AD carry ge-CC't wordt in een teamfight ben je vaak toch wel dood Mercs of niet.

Merc's zijn ook een stuk duurder (zeker omdat je al snel level 2 boots wil en dus al early game je merc's haalt--> gimped je laning ontzettend hard) en doen niets voor je damage output. Potentieel kost dit je meer in de laning fase dan een fiddle gank. Verder werkt het niet vs zaken als pulls / pushes, walls, knockups, etc.

Beter koopt je support wards en probeer je die fiddle gank te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
shalaka schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:53:
Of hij het een beetje goed doet op ranked :P
Ik dacht namelijk dat hij nooit gespeeld wordt
Hij is een enorm sterke pick in ranked, vanwege z'n automatische tankiness door z'n items (Banshees veil en frozen heart hebben beide stevige defensive stats) doet hij EN veel damage EN kan hij veel damage nemen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Merc threads gaan je inderdaad niet helpen die Fiddle ult te overleven. Natuurlijk helpt het een beetje, maar bij lange na niet genoeg om niet dood te gaan. Dan zou ik eerder een QSS nemen of Cleanse als summoner spell. Dan cancel je zijn Fear en ren je weg. Ik denk dat je op die manier meer kans op overleven hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:54:
[...]

Hij is een enorm sterke pick in ranked, vanwege z'n automatische tankiness door z'n items (Banshees veil en frozen heart hebben beide stevige defensive stats) doet hij EN veel damage EN kan hij veel damage nemen.
EN hij kan al zijn spells spammen zonder problemen, hij gaat nooit out of mana + passive met extra cdr.
Zeker een goeie pick in ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedzor schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:54:
[...]

Klopt. Moet er wel bij zeggen dat je in laning phase vaak een beetje genaaid wordt omdat je range relatief kort is (vooral op je snare). Zorg dus dat je in de laning phase niet al te ver achter komt in CS en dat je niet gekilld wordt, dan komt het midgame (~20 minuten) helemaal goed.

edit: en op AD carry heeft een QSS lategame meer nut dan een merc treads.

[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 12-12-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:56:
[...]

Ja was bij een tankstation :) Maar de Shell heb ik niet geprobeerd :) tnx
Mocht je ook daar geen geluk hebben kun je ook online (met 45 cent extra kosten) via www.beltegoed.nl doen
Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!