[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.512 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Cloud schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:05:
@sjaggy
Vergeet ook pink wards niet hoor. Als ik een stealth tegenstander heb, ga ik gewoon altijd (ongeacht welke rol ik speel) pink wards kopen. Zo'n champion is dan gewoon compleet nutteloos gemaakt. Hoe vaak ik wel niet tegen een roaming Twitch speelde op mid en dan een pink ward iets voor het midden van mijn lane plaatste. Vanaf het moment dat die ward daar staat is Twitch nutteloos want al zijn kracht komt uit het feit dat je hem niet aan ziet komen.

En jazeker, dat kost geld en dat is ook een van de redenen dat ze niet zo blij zijn met stealth zoals het nu in LoL zit. Het forceert dingen, zoals Jax een SotD forceert. Die A dus B en C dus D regels, daar willen ze er zo weinig mogelijk van hebben. Dat is namelijk niet goed voor competitieve gameplay.
+1 :)

Dit is ook precies waar ik het mee eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik denk ook dat grote overhauls tijd kosten. Laat ze eerst maar dat hele dodge verhaal afronden voordat ze doorgaan naar de volgende mechanic. Zie nog steeds dodges gebeuren en dodge runes staan.

Bovendien kan het ook geen kwaad als ze een keertje het summoner levelling onder de loep nemen, gezien de grote impact van runes in met name early game (kan zo 20-30% verschil maken in een stat vergeleken met laag level summoner bij gelijke champions).

Of de schaling van armor/resists welke bij 100 al 50% is en dan bij 200 'slechts' 67%. De diminishing return is een goed idee, maar zo extreem zorgt ervoor dat iedereen voor 100+ armor/resist gaat (immers slechts 1 item voor nodig om voor beide waardes dat niveau te krijgen) en daarna enkel voor hp. Hoeveel mensen je wel niet ziet met frozen mallet/rylai's scepter en een guardian angel tegen endgame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intruder schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:24:
LoL heeft gewoon een compleet eigen systeem bedacht in de jaren dus is het eigenlijk niet meer aan de orde om die 2 games te gaan vergelijken champion wise.
De mechaniek kan nog steeds overeenkomen. Pink wards weghalen en de stealthers tweaken blijft een oplossing. Hoe je daarna de base stats en skills aanpast is natuurlijk een andere zaak. Stealth werkt in talloze games goed gebalanceerd in contrast met de rest van het spel. Zelfs in games van hetzelfde genre. Het lijkt me zeer opmerkelijk dat met wat werk dit in LoL niet zou kunnen.

[quote]Myrdreon schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:30:
Ik denk ook dat grote overhauls tijd kosten. Laat ze eerst maar dat hele dodge verhaal afronden voordat ze doorgaan naar de volgende mechanic. Zie nog steeds dodges gebeuren en dodge runes staan.
Bovendien kan het ook geen kwaad als ze een keertje het summoner levelling onder de loep nemen, gezien de grote impact van runes in met name early game (kan zo 20-30% verschil maken in een stat vergeleken met laag level summoner bij gelijke champions).
Dit bepleitte ik eerder al op een ander forum waar ik soms kom; Levelen is een waardeloos systeem dat geen echte voordelen biedt. Tot lv20 is levelen waardeloos en T1-2 runes zijn waste of cash. Je levelt van lv5 naar 18 en wat je ervoor terugkrijgt in Runes is 3-4 Armor en 3 AD ofzo als je al je T2 slots voltankt.

Oplossing: Levels weghalen. Iedereen begint met 30 Mastery pts, alle Runeslots. Nieuwe spelers laten kiezen tussen New/Experienced/Expert en een Elo geven (100/500/900 o.i.d.) en vanaf daar wordt iedereen verplaatst naar het juiste niveau door verlies/winst. Na een x aantal gespeelde games in Ranked toelaten.
Of de schaling van armor/resists welke bij 100 al 50% is en dan bij 200 'slechts' 67%. De diminishing return is een goed idee, maar zo extreem zorgt ervoor dat iedereen voor 100+ armor/resist gaat (immers slechts 1 item voor nodig om voor beide waardes dat niveau te krijgen) en daarna enkel voor hp. Hoeveel mensen je wel niet ziet met frozen mallet/rylai's scepter en een guardian angel tegen endgame...
Exact het probleem van LoL en Champs meer item-reliant maken dan op eigen stats/skills. Iedereen en z'n moeder gebruikt dezelfde build omdat die items het beste zijn voor een grote groep champs. De core van bijna elke mage is Deathcap+Rylais of RoA+Deathcap. en Atmas+Warmogs/Mallets voor de melees, BT+Infinity+PD voor de ranged etc.

Er zijn te weinig situationele items en over het algemeen te weinig items. Ik bedoel, magic resist: enige endgame keuzes zijn FoN, Banshees en Abyssal, situational tegen DPS = Thornmail, situational tegen Mage = Banshees/zelden Hexdrinker.

Defensive stats zijn overigens niet diminishing. Effective HP, google it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:41

SHEePYTaGGeRNeP

EUW: Dragon Hodor

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:39:
[...]

Dit bepleitte ik eerder al op een ander forum waar ik soms kom; Levelen is een waardeloos systeem dat geen echte voordelen biedt. Tot lv20 is levelen waardeloos en T1-2 runes zijn waste of cash. Je levelt van lv5 naar 18 en wat je ervoor terugkrijgt in Runes is 3-4 Armor en 3 AD ofzo als je al je T2 slots voltankt.

Oplossing: Levels weghalen. Iedereen begint met 30 Mastery pts, alle Runeslots. Nieuwe spelers laten kiezen tussen New/Experienced/Expert en een Elo geven (100/500/900 o.i.d.) en vanaf daar wordt iedereen verplaatst naar het juiste niveau door verlies/winst. Na een x aantal gespeelde games in Ranked toelaten.
Zeer goed idee

EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan?
Wat heeft dit spel een nut voor de nieuwere spelers die niet een kunnen levelen?
Runes op tier 2 zijn btw ook niet zoo een cash waste want je hebt er wel wat aan.

New/Experienced/Expert players een "Eigen" Elo geven? Dat slaat totaal nergens op.
Voorbeeld: Ik speel LoL voor het eerst, ik wil niet beginnen met een "Noob" Elo.
Dan kies ik dus voor expert en zorg ik ervoor dat mijn team heel hard verliest waardoor de expert players ook elo kwijt raakt en dan op een niveau komen waarbij hij eigenlijk niet hoort.

Nu kun je wel zeggen van: Als die expert is kan die wel hoger elo komen. Maar als je steeds van de nieuwe players krijgt die expert kiezen gaat dat toch wel moelijker of niet...?

ps. Het reden van levelen zorgt er ook voor dat je de game kunt begrijpen. Als je dan lvl 30 bent en ranked wilt spelen weet je iig hoe je moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:51:
[...]

ps. Het reden van levelen zorgt er ook voor dat je de game kunt begrijpen. Als je dan lvl 30 bent en ranked wilt spelen weet je iig hoe je moet spelen.
Hij zei toch na een X aantal games gespeeld te hebben ranked unlocken, want hetzelfde is als levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een X aantal games?
Want rond de 150 wins en 100 - 150 loses ben je al lvl 30.
En dan heb je ook nog genoeg IP gekregen om je favoriete champions te kopen en evt. runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik eerlijk gezegd niet.

De buffer tussen een nieuwe speler en level 30 is er niet zonder reden. Niet iedereen gaat de forums afdweilen op zoek naar tips & tricks hoe zijn gameplay te verbeteren, en leert dus bij door dagelijks zijn potjes te spelen. Door deze nieuwe spelers niet geleidelijk aan het nut van masteries/runes/summoners aan te leren creëer je volgens mij een veel te grote gap in ranked games. Laat ons stellen dat je een average speler bent die gewoonlijk rond de 1100-1200 elo hangt, en dan plots met mensen in een game wordt opgescheept die het spel misschien 10-20 games zullen gespeeld hebben : Hoe bedoel je ss? wards ?

Hoeveel verschillende champions zal je kunnen spelen als je in een paar games al aan ranked overgelaten wordt. Ik geef toe, het is geen verplichting om ranked te spelen op max level, maar als de mogelijkheid er is, zullen veel trolls het ook gaan doen.

Daarnaast ga je het trollen in de hand werken : mocht iemand geband worden kan hij toch weer in no time ranked games spelen en de boel verzieken.

Dat zijn een paar nadelen waar ik nu op kom, zijn er ongetwijfeld meer.

tl:dr; levelen is nodig om het spel te leren snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoewel ik er wel wat in zie, zou je dan wel veel meer waarde moeten gaan hechten aan het aantal gespeelde games. Want het tribunal (bijvoorbeeld) werkt nu, omdat het niet eenvoudig is direct weer een lvl30 account te hebben om verder mee te rellen. Het kost veel tijd om daar te komen, dan niet meer. Het is m.i. een zekere weg tot nog meer ellende met trollers/relschoppers.

Het idee zelf is wel goed maar ik weet niet hoe je het goed zou kunnen oplossen. Verder mag dat X aantal games wel flink hoog liggen voordat men aan ranked kan beginnen. Zelfs als men nu lvl30 bereikt heb ik het idee dat je nog maar net begonnen bent. Toen ik lvl30 was, was ik nog echt niet klaar om Ranked te spelen. Dat is gewoon andere koek :) Dus ja, als je zo'n account dan meteen lvl30 maakt, zul je wel iets van 250 wins als minimumgrens in moeten stellen.

Een ander probleem zijn de runes. Als jij met je schone runepage direct tussen de lvl30's ingedumpt wordt, dan mis je toch echt wel wat. Ik wil niet zeggen dat runes zaligmakend zijn, maar zeker early game zijn die dingen behoorlijk invloedrijk. Normaliter heb je zeker één page volgespaard tegen de tijd dat je lvl30 bereikt, in dit geval zou je dan nog moeten beginnen met sparen.

Allemaal kleine problemen die ik ermee zie, hoewel ik ook wel zou willen dat het makkelijker was een tweede account op lvl30 te hebben (desnoods voor RP of zo). :) Zou wel graag mijn oude NA accountje naar lvl30 willen hebben, maar ik heb het simpelweg niet aan tijd om daar echt mee bezig te gaan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:55:
Vind ik eerlijk gezegd niet.

De buffer tussen een nieuwe speler en level 30 is er niet zonder reden. Niet iedereen gaat de forums afdweilen op zoek naar tips & tricks hoe zijn gameplay te verbeteren, en leert dus bij door dagelijks zijn potjes te spelen. Door deze nieuwe spelers niet geleidelijk aan het nut van masteries/runes/summoners aan te leren creëer je volgens mij een veel te grote gap in ranked games. Laat ons stellen dat je een average speler bent die gewoonlijk rond de 1100-1200 elo hangt, en dan plots met mensen in een game wordt opgescheept die het spel misschien 10-20 games zullen gespeeld hebben : Hoe bedoel je ss? wards ?
Wat is daarmee het verschil met nu? Toen ik begon met ranked op 1200 waren er zoveel aapjes die niet warden of miss calls roepen. Op een zeer laag Elo beginnen maakt het onmogelijk om zomaar even 1200+ te krijgen. Tenzij je echt zo goed bent, dan verdien je het.
Daarnaast ga je het trollen in de hand werken : mocht iemand geband worden kan hij toch weer in no time ranked games spelen en de boel verzieken.
Niet meer dan nu als er een game limit is. Ik neem aan dat als je 300-400 games verplicht stelt dat iemand even casually dat overdoet. Sowieso vraag ik me af of er nu trolls zijn die lopende band lv30 worden. Kost wel een paar weken. Of meer.

Tribunal is toch een grap. Iets over dweilen met de kraan open. Tribunal leidt ook pas naar een perma ban nadat je meer dan 10x bent veroordeelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defensive stats zijn overigens niet diminishing. Effective HP, google it.
Effective HP neemt bij een bepaalde hoeveelheid armor/MR wel sneller toe als je health gaat kopen ipv NOG MEER armor/MR. Dat zou je ook kunnen uitleggen als diminishing returns. Kwestie van semantics.

edit: en ohja, dat levelen is juist om te zorgen dat mensen ongeveer gelijk lopen qua runes. Masteries en summoners zou je wat mij betreft helemaal vrij kunne geven omdat die niets kosten, maar het is wel zo eerlijk als iedereen ongeveer evenveel runes heeft in een game.

[ Voor 26% gewijzigd door Vicarious op 05-12-2011 15:27 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:19:
[...]
Wat is daarmee het verschil met nu? Toen ik begon met ranked op 1200 waren er zoveel aapjes die niet warden of miss calls roepen. Op een zeer laag Elo beginnen maakt het onmogelijk om zomaar even 1200+ te krijgen. Tenzij je echt zo goed bent, dan verdien je het.
Het is gewoon een feit dat je niet genoeg van het spel kent, als je in een mum van tijd tussen de ervaren rotten gegooid wordt.

Je zal beschikken over een beperktere kennis over alle onderdelen van het game, dan als je deze geleidelijk aan bijkrijgt. Door bijvoorbeeld elk level 1 masterypunt extra te krijgen, leer je hoezeer deze ook gaan invloed hebben op je game en leer je betere keuzes maken. Verder zal je ook niet hebben kunnen gaan spelen met verschillende (rollen van) champions, hetgeen je bijdrage in een ranked game ook niet echt in de hand werkt.

Zie echt niet hoe dat positief zou kunnen uitdraaien met betrekking tot het niveau van de doorsnee games. Integendeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De mechaniek kan nog steeds overeenkomen. Pink wards weghalen en de stealthers tweaken blijft een oplossing. Hoe je daarna de base stats en skills aanpast is natuurlijk een andere zaak. Stealth werkt in talloze games goed gebalanceerd in contrast met de rest van het spel. Zelfs in games van hetzelfde genre. Het lijkt me zeer opmerkelijk dat met wat werk dit in LoL niet zou kunnen.
Ja, en met 'wat' werk kun je er ook een exacte dota of andere moba kloon van maken. Alleen is het dat nu eenmaal niet.
Zo worden bv. pink wards ook gebruikt voor mapcontrol en niet alleen vs champion stealth en zou het simpelweg verwijderen heel veel meer doen dan alleen het stealth mechanisme verbeteren. Het is dus geen oplossing voor het stealth probleem (iig niet zonder andere problemen te introduceren). Stealth is nogmaals anders geïmplementeerd in LoL.
Voordelen:
-XP / IP boost is extra inkomen
-Het geeft een gevoel van progressie wat spelers aan de game bindt
-Het remt mensen af zodat ze de tijd krijgen het spel te leren en het vermindert het aantal trolls op level 30 wat erg belangrijk is in een F2P.

Wel moet hier natuurlijk de matchmaking op afgestemd worden zodat bv. het punt wat je noemt met runes geen probleem vormt.
Exact het probleem van LoL en Champs meer item-reliant maken dan op eigen stats/skills. Iedereen en z'n moeder gebruikt dezelfde build omdat die items het beste zijn voor een grote groep champs. De core van bijna elke mage is Deathcap+Rylais of RoA+Deathcap. en Atmas+Warmogs/Mallets voor de melees, BT+Infinity+PD voor de ranged etc.
Dit is voor een groot deel metagame driven en staat deels los van game design. Bij bv. een dubbel AP meta zul je zien dat anti-cc en MR items meer worden gebruikt. Ook de mate van item dependency is een design keuze en ik zie niet direct waarom dit moet worden geïmplementeerd zoals in andere games of welke problemen het nu geeft. Het is imo simpelweg een andere keuze om het zo te ontwerpen.

Het komt op mij een beetje over alsof je de problemen die er spelen binnen LoL op wil lossen door naar andere games te kijken in het genre. Probleem van deze aanpak is dat balans zo delicaat is dat dit simpelweg niet te kopiëren is zonder een exacte kloon te creëren en dat een oplossing die lijkt te werken in een andere game helemaal niet van toepassing hoeft te zijn. Balans wijzigingen kunnen namelijk supersnel snowballen in effecten die je niet voorziet. En dat is het laatste wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:27:
[...]

Het is gewoon een feit dat je niet genoeg van het spel kent, als je in een mum van tijd tussen de ervaren rotten gegooid wordt.
Hoe goed zijn "ervaren rotten" als een nieuweling op hun niveau weet te komen? Ja ja.
Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:26:
[...]

Effective HP neemt bij een bepaalde hoeveelheid armor/MR wel sneller toe als je health gaat kopen ipv NOG MEER armor/MR. Dat zou je ook kunnen uitleggen als diminishing returns. Kwestie van semantics.
Er is een ratio tussen health en defenses increasen, maar nogmaals: Defenses zijn niet diminishing. Het blijft hetzelfde toevoegen aan effective HP. Er zijn genoeg artikelen over. Als je deze theorie niet begrijpt vraag ik me af hoe je efficiente builds creeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:39:
[...]
Hoe goed zijn "ervaren rotten" als een nieuweling op hun niveau weet te komen? Ja ja.
Nja ok dan..

Graag ondersteunde argumenten de volgende keer.

On a side note : Volibear is een beest in dominion, heb me er dit weekend heel goed mee geamuseerd.
Zijn Q is perfect voor de map en met zijn aoe mogelijkheden zijn de eerste teamfights in het spel meestal in jouw voordeel beslecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:39:
[...]

[...]

Er is een ratio tussen health en defenses increasen, maar nogmaals: Defenses zijn niet diminishing. Het blijft hetzelfde toevoegen aan effective HP. Er zijn genoeg artikelen over. Als je deze theorie niet begrijpt vraag ik me af hoe je efficiente builds creeert.
Ik begrijp de theorie prima. Ik begrijp niet waarom je altijd mensen moet aanvallen in je posts. Altijd als iemand het niet met je eens is zal het wel een low elo scrub zijn ofzo. Accepteer eens dat er mensen zijn met andere meningen dan die van jezelf.

Voor dit voorbeeld:
Ik heb een champ met 1000 health en 200 armor. Dan heb ik 3000 effective HP tegen physical attacks. Nu kan ik nog 100 armor erbij kopen en dan heb ik 4000 effective HP tegen physical attacks. Kost me 1000 gold. Voor die 1000 gold kan ik ~400 HP erbij kopen en dan heb ik 4200 effective HP tegen physical attacks. Dan reken ik nog niet eens mee dat die 400 HP me ook nog helpt tegen magic attacks.

Begrijp JIJ de theorie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:37:
[...]

Ja, en met 'wat' werk kun je er ook een exacte dota of andere moba kloon van maken. Alleen is het dat nu eenmaal niet.
Zo worden bv. pink wards ook gebruikt voor mapcontrol en niet alleen vs champion stealth en zou het simpelweg verwijderen heel veel meer doen dan alleen het stealth mechanisme verbeteren. Het is dus geen oplossing voor het stealth probleem (iig niet zonder andere problemen te introduceren). Stealth is nogmaals anders geïmplementeerd in LoL.

[...]
Onzin, wards veranderen maakt LoL geen compleet andere game. Het blijft een unieke moba in zijn eigen respect- misschien voor de verandering met niet broken stealth champs. Het is altijd of OP of waardeloos geweest, vanaf beta al. OB Twitch always penta, never lose gg. en met green wards heb je ook map control, wie plempt er overal pinks neer? Met Oracle kun je enemy wards weghalen.
Voordelen:
-XP / IP boost is extra inkomen
Zonder levels is er nog steeds IP, zie het probleem niet. En XP Boosts zijn slecht voor de game. een lv30 met teveel geld begint na 70 wins al aan Ranked \o/ dat wil je echt, of niet?
-Het geeft een gevoel van progressie wat spelers aan de game bindt
Een vals gevoel, zoals ik eerder zei, pre-20 zijn runes waardeloos en geldverspilling. Je bereikt er weinig door te levelen van 1-21.
-Het remt mensen af zodat ze de tijd krijgen het spel te leren en het vermindert het aantal trolls op level 30 wat erg belangrijk is in een F2P.
Elo remt mensen ook af als ze niet goed genoeg worden/zijn op hoger niveau te spelen. Uiteindelijk kom je op lv30 toch bij die techniek van matchmaking uit. Waarom wachten?
Wel moet hier natuurlijk de matchmaking op afgestemd worden zodat bv. het punt wat je noemt met runes geen probleem vormt.
MM is al een grap, veel slechter kan het niet. Als het echt werkte dan zou ik niet met Poolse en Russische fagtrolls worden gematched die 1/16 gaan, terwijl ik vrij positief W/L heb en zulke scores nooit behaal.

---

Ik vindt levelen om sterker te worden in moba's counterproductief. Je leert met een lager AD last-hitten, dan krijg je een set runes en verandert het hele plaatje. Je early game burst/dps gaat omhoog en die van de tegenstander. Je leert jezelf steeds overnieuw hoe je al die dingen verwerkt in je speelstijl. Bad practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:51:
[...]

Ik begrijp de theorie prima. Ik begrijp niet waarom je altijd mensen moet aanvallen in je posts. Altijd als iemand het niet met je eens is zal het wel een low elo scrub zijn ofzo. Accepteer eens dat er mensen zijn met andere meningen dan die van jezelf.

Voor dit voorbeeld:
Ik heb een champ met 1000 health en 200 armor. Dan heb ik 3000 effective HP tegen physical attacks. Nu kan ik nog 100 armor erbij kopen en dan heb ik 4000 effective HP tegen physical attacks. Kost me 1000 gold. Voor die 1000 gold kan ik ~400 HP erbij kopen en dan heb ik 4200 effective HP tegen physical attacks. Dan reken ik nog niet eens mee dat die 400 HP me ook nog helpt tegen magic attacks.

Begrijp JIJ de theorie wel?
http://leagueoflegends.wi...Armor#Diminishing_returns

Ik begrijp het prima. En mijn vraag was niet aanvallend; hoe creeert iemand een efficiente build zonder cruciale kennis? Als jij dat zo opvat, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ItsNotRudy

Ik ben het eens met gr00v:
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:27:

Het is gewoon een feit dat je niet genoeg van het spel kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kun je dan niet snappen wat ik eerder zei? Op een bepaald punt wordt je effective HP sneller verhoogd door health te kopen dan nog meer armor. Dan zou je dat ook kunnen opvatten als een diminishing return van armor, alleen verwoord je het dan een beetje verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:52:
[...]
Onzin, wards veranderen maakt LoL geen compleet andere game. Het blijft een unieke moba in zijn eigen respect- misschien voor de verandering met niet broken stealth champs. Het is altijd of OP of waardeloos geweest, vanaf beta al. OB Twitch always penta, never lose gg. en met green wards heb je ook map control, wie plempt er overal pinks neer? Met Oracle kun je enemy wards weghalen.
Geen compleet andere game maar het veranderd wel een belangrijk aspect van LoL. Ik neem aan dat je beseft dat een oracle een stuk duurder is dan een pink ward? Als je pink wards eruit gooit is stealth meteen verschrikkelijk sterk early game. Dan wordt het bij de picks en bans een wedstrijd wie de meeste stealths kan pakken, want het is te duur je ertegen te verdedigen. Oh, dan maken we oracle's goedkoper! He shit, dan is stealth weer waardeloos ;) Dat is een beetje de situatie die je krijgt. Stealth past op dit moment gewoon niet lekker in LoL.

Misschien wat ver doorgetrokken, maar het is zeker een mogelijkheid. Het is allemaal niet zo simpel. Sowieso verander je heel dragon control en is counterwarding, zeker early game, praktisch onmogelijk. Het haalt een stukje strategie/dynamiek uit het spel, vind ik. :)
[...]
Zonder levels is er nog steeds IP, zie het probleem niet. En XP Boosts zijn slecht voor de game. een lv30 met teveel geld begint na 70 wins al aan Ranked \o/ dat wil je echt, of niet?
Dat zal niet zo vaak voorkomen dat dat nu een reden is om dan maar boosts af te schaffen. En so what, laat diegene lekker aan Ranked beginnen. Zal hem met 70 wins in elk geval vies tegenvallen :+
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:56:
[...]

En mijn vraag was niet aanvallend; hoe creeert iemand een efficiente build zonder cruciale kennis? Als jij dat zo opvat, prima.
Dat lag niet geheel aan het interpretatievermogen van Vicarious hoor. Je hebt vandaag nog een keer eerder gehint op 'zal wel lage elo zijn'. Dat soort opmerkingen scheppen verwachtingen/een beeld.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Onzin, wards veranderen maakt LoL geen compleet andere game. Het blijft een unieke moba in zijn eigen respect- misschien voor de verandering met niet broken stealth champs.
Mapcontrol is niet alleen vision, het is het ook vision denyen, vandaar de pinks. Oracle is champ gebonden en geeft dus een ander type mapcontrol (jij hebt bv geen idee wanneer er weer een nieuwe ward geplaatst wordt als jij hem hebt weggehaald). Niet voor niets worden er in high ELO games pinks gekocht ook al is er al een Oracle en geen stealth champ aanwezig.
Zonder levels is er nog steeds IP, zie het probleem niet. En XP Boosts zijn slecht voor de game. een lv30 met teveel geld begint na 70 wins al aan Ranked \o/ dat wil je echt, of niet.
Riot is een commercieel bedrijf dat toch moet verdienen aan een F2P.
Een vals gevoel, zoals ik eerder zei, pre-20 zijn runes waardeloos en geldverspilling. Je bereikt er weinig door te levelen van 1-21.
Het is geen vals gevoel: hoger level = meer games gespeeld = meer ervaring.
Elo remt mensen ook af als ze niet goed genoeg worden/zijn op hoger niveau te spelen. Uiteindelijk kom je op lv30 toch bij die techniek van matchmaking uit. Waarom wachten?
Ik heb mijn argumenten al genoemd. Het is een F2P.
Wat als een gebande troll meteen weer een account kan aanmaken en aan het competitieve deel van de game kan deelnemen? Er is geen andere penalty dan tijd en effort in een F2P.
MM is al een grap, veel slechter kan het niet. Als het echt werkte dan zou ik niet met Poolse en Russische fagtrolls worden gematched die 1/16 gaan, terwijl ik vrij positief W/L heb en zulke scores nooit behaal.
Dan moet dat verbeteren. Overigens is hij beter dan sommige ELO hell bewoners willen doen geloven.
Je leert jezelf steeds overnieuw hoe je al die dingen verwerkt in je speelstijl. Bad practice.
Nah, niet zo'n probleem imo. De game kent sowieso evolutie en mensen met een gefixeerde speelstijl zullen achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:57:
@ItsNotRudy

Ik ben het eens met gr00v:

[...]
lol Assasins wat ben jij een stokertje :)
het is duidelijk dat jij wel weet wat iets uit de context trekken is

ik vind hierboven wel een discussie die er eigenlijk niet zo zwaar toe doet
ja riot maakt fouten maar al bij al blijft het spel wel ok
en ze slagen misschien niet in alles 100% zoals het moet
matchmaking is tja op zn best echt niet zo goed
ik vind het wel leuk om met vrienden eens een premade te doen
ik 450 wins vrienden tussen de 100-250 wins en dan nog een vriend met 500 wins
en dan komen we tegen een team met minimum allemaal 1000 wins
dan zitten er gewoon 3 op ons team die echt niet meer mee kunnen en dat is niet plezant
maja je leert er mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibs Razell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
@Vicarious & @ItsNotRudy

Lekker langs elkaar op discussiëren zo :) De een heeft het over verschillen in effective HP increases en de ander heeft het over of Armor wel of niet diminishing returns heeft.

Zodat je niet vast komt te zitten in die lage elo omdat de kans extreem veel hoger ligt dat je teammates niet snappen wat de bedoeling is, waardoor het luck wordt of je wel/niet uit de elo hel weet te komen. Een teamgame win je tenslotte niet in je eentje. Ga maar weer eens een smurf maken en vraag jezelf maar af of je met die mensen in ranked games wilt komen terwijl je je elo op het spel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dibs_Razell schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:17:
@Vicarious & @ItsNotRudy

Lekker langs elkaar op discussiëren zo :) De een heeft het over verschillen in effective HP increases en de ander heeft het over of Armor wel of niet diminishing returns heeft.
Dat is precies wat ik duidelijk probeer te maken. De meesten weten wel dat armor geen diminishing returns heeft maar NOEMEN het alleen zo omdat op een bepaald moment health kopen gewoon meer doet voor je EHP. Semantics dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:08:

lol Assasins wat ben jij een stokertje :)
het is duidelijk dat jij wel weet wat iets uit de context trekken is

ik vind hierboven wel een discussie die er eigenlijk niet zo zwaar toe doet
ja riot maakt fouten maar al bij al blijft het spel wel ok
en ze slagen misschien niet in alles 100% zoals het moet
matchmaking is tja op zn best echt niet zo goed
ik vind het wel leuk om met vrienden eens een premade te doen
ik 450 wins vrienden tussen de 100-250 wins en dan nog een vriend met 500 wins
en dan komen we tegen een team met minimum allemaal 1000 wins
dan zitten er gewoon 3 op ons team die echt niet meer mee kunnen en dat is niet plezant
maja je leert er mee leven
Ja, ik weet wel wat van de game. Heb genoeeg games gedaan en weet genoeg over dit spel om een reactie over hem te plaatsten.

Blijkbaar heeft ItsNotRudy minder verstand dan ik en vind ik al zijn reactie's nergens op slaat tbh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Laatst online: 08-09 17:24
Misschien ben je bij level 30 nog niet volleerd... maar het spel is door die 30 levels heen voor de meesten in ieder geval een stuk begrijpelijker geworden.

Niet iedereen heeft Dota varianten gespeeld... ik wist bij level 10 pass wat ss, of miss, betekende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibs Razell
  • Laatst online: 24-01-2024
Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:19:
[...]

Dat is precies wat ik duidelijk probeer te maken. De meesten weten wel dat armor geen diminishing returns heeft maar NOEMEN het alleen zo omdat op een bepaald moment health kopen gewoon meer doet voor je EHP. Semantics dus.
Tjah, iets een ander naampje geven dan het daadwerkelijk is lokt die semantiek wel uit, ongeacht je goede bedoelingen ;)
broc85 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:43:
Misschien ben je bij level 30 nog niet volleerd... maar het spel is door die 30 levels heen voor de meesten in ieder geval een stuk begrijpelijker geworden.

Niet iedereen heeft Dota varianten gespeeld... ik wist bij level 10 pass wat ss, of miss, betekende :)
Dat probleem had ik ook, maar dat is meer kennis van hoe men iets noemt in een spel. Iemand anders noemt de jungle weer de forest, anderen gebruiken weer MIA i.p.v. ss of miss, en zo gaat het maar door.
Spelvaardigheid daarentegen krijg je door iets te doen. Het taaltje komt dan vanzelf wel. (gewoon vragen wat ze bedoelen, dan weet je dat ook weer. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Laatst online: 19-06-2021
broc85 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:43:

Klopt, je blijft natuurlijk leren in dit spel. Al moet ik zeggen dat ik vanaf lvl 1 toch wel beter was omdat ik 2 accounts heb :x

btw ss en miss is toch hetzelfde? je hebt trouwens ook iets wat ik steeds vaker zie: mia, missing in action. Ik blijf rare afkortingen ontdekken maar voor mij zijn ze tegenwoordig steeds vaker vanzelfsprekend.

btw nog even een reactie op wat assasins61 zegt. Ik vind dat wins helemaal niks zegt, ik heb af en toe teammates gehad waarvan ik ZO zeker wist dat hun onmogelijk lvl 30 konden zijn en dan blijken ze ook al over 1k wins te hebben. Vaak denk ik dan echt van shiiiiit ga bloos een ander genre spel spelen, als je dit spel niet doorhebt na 1k wins dan moet je gwn stoppen.

edit: waarschijnlijk dat ik wel wat kritiek zal krijgen op men uitspraken hierboven maar af en toe vind ik gewoon echt dat dit spel verziekt word door men medespelers ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaggy op 05-12-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
[b][message=37264489,noline]Dibs_Razell schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:46Dat probleem had ik ook, maar dat is meer kennis van hoe men iets noemt in een spel. Iemand anders noemt de jungle weer de forest, anderen gebruiken weer MIA i.p.v. ss of miss, en zo gaat het maar door.
Spelvaardigheid daarentegen krijg je door iets te doen. Het taaltje komt dan vanzelf wel. (gewoon vragen wat ze bedoelen, dan weet je dat ook weer. ;))
Vragen scheelt sowieso vaak een hoop... maar dan moet er ook geluisterd worden :) ben het met je eens dat spelvaardigheid "belangrijker" is dan het jargon. Als je het spel een beetje begrijpt dan is (meestal) het jargon er bij leren niet zo veel werk.

@sjaggy: ss, miss, mia is inderdaad allemaal hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:04:
[...]

Geen compleet andere game maar het veranderd wel een belangrijk aspect van LoL. Ik neem aan dat je beseft dat een oracle een stuk duurder is dan een pink ward? Als je pink wards eruit gooit is stealth meteen verschrikkelijk sterk early game. Dan wordt het bij de picks en bans een wedstrijd wie de meeste stealths kan pakken, want het is te duur je ertegen te verdedigen. Oh, dan maken we oracle's goedkoper! He shit, dan is stealth weer waardeloos ;) Dat is een beetje de situatie die je krijgt. Stealth past op dit moment gewoon niet lekker in LoL.
Stealth champs moeten toch reworks. Lv6 active/passive maken. No probs. Zonder pinks kun je Oracles iets verlagen. Wards met wards met wards met wards verslaan is toch een raar phenomeen. Stealth wordt niet waardeloos aangezien je nog steeds kunt ganken door voorbij andere lanes en non-Oraclers heen te sneaken.
Voorbeeld: Je campt invisible aan allied side van bot lane en wacht op jungler. Insta 4v2 gank waar de vijand een 3v2 had verwacht.
Misschien wat ver doorgetrokken, maar het is zeker een mogelijkheid. Het is allemaal niet zo simpel. Sowieso verander je heel dragon control en is counterwarding, zeker early game, praktisch onmogelijk. Het haalt een stukje strategie/dynamiek uit het spel, vind ik. :)
Early game zou bot lane met een goedkopere Oracle (misschien de Oracle variant van Dominion naar SR halen helemaal zo gek nog niet) de Dragon periodiek kunnen checken. Of een Roamer (rol die ik graag terug zou zien)/Jungler.
Dat zal niet zo vaak voorkomen dat dat nu een reden is om dan maar boosts af te schaffen. En so what, laat diegene lekker aan Ranked beginnen. Zal hem met 70 wins in elk geval vies tegenvallen :+
Klopt, maar mijn punt is, Riot faciliteert het nog makkelijk dat complete klungels en trolls Ranked in gaan en de boel proberen te verzieken. Er wordt hier gereageerd alsof een verandering dit zou veroorzaken.
Dibs_Razell schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:17:
@Vicarious & @ItsNotRudy

:+
Zodat je niet vast komt te zitten in die lage elo omdat de kans extreem veel hoger ligt dat je teammates niet snappen wat de bedoeling is, waardoor het luck wordt of je wel/niet uit de elo hel weet te komen. Een teamgame win je tenslotte niet in je eentje. Ga maar weer eens een smurf maken en vraag jezelf maar af of je met die mensen in ranked games wilt komen terwijl je je elo op het spel zet.
Als je goed genoeg bent carry je jezelf. Ben in een 20-winstreak van 1200 naar 1400+ gegaan. Ookal waren er feeding scrubs en trolls aanwezig.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:21:
[...]

Ja, ik weet wel wat van de game. Heb genoeeg games gedaan en weet genoeg over dit spel om een reactie over hem te plaatsten.

Blijkbaar heeft ItsNotRudy minder verstand dan ik en vind ik al zijn reactie's nergens op slaat tbh..
Ha, ha, ha. Dat is een goeie van iemand die claimt dat T2 runes geen moneywaster zijn. Die houden we erin.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:58:
Stealth champs moeten toch reworks. Lv6 active/passive maken. No probs. Zonder pinks kun je Oracles iets verlagen. Wards met wards met wards met wards verslaan is toch een raar phenomeen.
Toch grappig hoe iemand die eerst de noodzaak tot testen benadrukt denkt in zijn eentje dit soort oplossingen te kunnen beoordelen op viability.
Overigens is mapcontrol in bijna elke strategie game een constante battle dus zo'n raar fenomeen is het niet.
Klopt, maar mijn punt is, Riot faciliteert het nog makkelijk dat complete klungels en trolls Ranked in gaan en de boel proberen te verzieken. Er wordt hier gereageerd alsof een verandering dit zou veroorzaken.
Je spreekt jezelf nogal tegen: het levellen moet worden afgeschaft maar XP boost brengen iemand te snel naar level 30 wat slecht is en trollen bevordert?
Als je goed genoeg bent carry je jezelf. Ben in een 20-winstreak van 1200 naar 1400+ gegaan. Ookal waren er feeding scrubs en trolls aanwezig.
Idd. Dus het probleem van unskilled spelers in ranked is niet zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:29
Net riven gekocht!
Vroeg me af hoe jullie hem builden?

[ Voor 87% gewijzigd door shalaka op 05-12-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

shalaka schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:07:
Net riven gekocht!
ik zou HAAR in iedergeval de volgende items laten bouwen:
Bloodthirster
Last Whisper
Guardian Angel
Merc threads
Brutalizer (ghostblade later)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met riven (heb ik gemerkt) is als je de enige bruiser bent dan kun je zoiets niet builden.
Atmogs / Randuins werkt ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shalaka schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:07:
Net riven gekocht!
Starten met:
Moeilijke lane matchup>Armor+5pots/Boots+3pots
Makkelijke lane>doransblade.

Dan Lantern>bloodthirster(heel belangrijk)>warmogs>atmas>Last Whisperer>Bloodthirster.

Je kunt ook wat variatie doen, 2/3 doransblade/Brutaliser in plaats van Lantern. Ook kun je eerder een LW oppakken als je ziet dat ze veel armor hebben.
En natuurlijk Magic resist kopen als je het lastig hebt met hun AP.

Voor masteries 21/6/3 en runes vooral ArP en armor/magic resist.
Max w>e>q en natuurlijk je ult.

Edit: je kunt ook atmogs skippen en voor pure dmg gaan> LW>IF>GA

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atmogs is for pussies. Met Riven kun je pure damage gaan en toch tanky genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Is lol got forum useless troll spam wall tegenwoordig? waarom doen jullie niet ff een skype call om het uit te spreken?

Iemand al leona ontdekt? Gestoorde support als je een duo partner hebt. Doe dit nu met een vriend en we verliezen alleen nog als de solo lanes en jungle extreem falen. Naar mijn mening is ze een stuk beter als blitz voor als je een agressieve botlane wil spelen.

Ik vind wel dat RIOT wat balance changes moet gaan toepassen. Deze meta is zo vastgeroest, doordat sommige champs echt veel beter functioneren en minder farm nodig hebben om te kunnen carryen. Hetzelfde geldt voor hyper carries in soloQ. In soloQ is het heel vaak een stomp of een 40 minuten heen en weer ren sessie waarna de hyper carries (ik heb het echt niet over vayne ughugh) gewoon solo een team penta killen.
Vayne/graves/talon/akali/tryn zijn hier redelijk goed in. Best zuur als je als tank met full build neergaat in 2 sec dps, effective hp daargelaten :).

Ook stoor ik me extreem in soloQ aan noobs, 3 dingen waar randoms in falen.

1. Picks/bans en de laning phase, wrom zou je ooit soraka/ashe botlane nemen tegen vayne/sona. (garentued feedfest)
2. Macro, wrom ga je items kopen na een ace of een gewonnen teamfight? Er was een reden voor de teamfight, toch?
3. Teamfights, waste je AoE niet, en focus fire targets. AP>AD>de rest. Late game switched AP met AD. En soms is het beter om te zonen/beschermen dan dmg te doen.

Ik weet ook wel dat als je hier in chat over QQ'd dat je dan een flamer etc bent maar wtf, ik heb zoveel games verloren door spelers die in deze 3 dingen zo hard falen. Het gebeurd voorbij regelmatig dat ze gewonnen games weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vind zelf Alistar nog de beste support, zijn CC wordt niet reduced door tenacity, heeft een aoe heal en met zijn ulti wordt hij eventjes super tanky, goed om te turretdiven of om een death te ontsnappen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:33:
Vind zelf Alistar nog de beste support, zijn CC wordt niet reduced door tenacity, heeft een aoe heal en met zijn ulti wordt hij eventjes super tanky, goed om te turretdiven of om een death te ontsnappen.
Alistair vind ik ook een erg goede support al vind ik niet dat er een beste support is. Dat hangt puur van je teambuild af. Als je geen tank hebt is alistair helemaal goed, maar alistair heeft bijvoorbeeld geen silence zoals Sona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:45:
[...]

Alistair vind ik ook een erg goede support al vind ik niet dat er een beste support is. Dat hangt puur van je teambuild af. Als je geen tank hebt is alistair helemaal goed, maar alistair heeft bijvoorbeeld geen silence zoals Sona.
Sona heeft ook geen silence. Je zult Soraka bedoelen.

Maar inderdaad, ik vind ook dat er geen 'beste' support is, het hangt allemaal af van de twee teamcomposities.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 09:29
thanks voor de riven feedback!
ik ga alles uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:47:
[...]

Sona heeft ook geen silence. Je zult Soraka bedoelen.

Maar inderdaad, ik vind ook dat er geen 'beste' support is, het hangt allemaal af van de twee teamcomposities.
Ja. Het aardige is wel van Alistair dat je met hem kan junglen en zo een soort van tank support hebt naast een andere support. Ik ben benieuwd hoe het zou zijn als een Nasus, Alistair, Morgana, Vayne en Taric in één team zouden zitten. Volgens mij heb een lastig te counteren ijzer sterk team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Alles hangt af van teamplay in je team/.

Mijn rank is letterlijk kapot. ik zit echt op 700 nu.Probleem?? wel ja

héél de tijd spelers die niet weten welke champ ze hebben, afk,flamers cry babys enzzzz en dat begint echt irritant te worden de laaste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Maarja, wat is er hetzelfde aan al die potjes? Jup jij. voor de rest is het random. Dus of je hebt heel veel ongeluk hebben gehad en niet zoveel potjes hebben gedaan, of je bent gewoon ook niet zo goed.
Ik zeg niet dat je dan ook echt in de 700 thuis hoort. Maar waarschijnlijk ook niet op 1200.

Andere reden kan zijn is dat je steeds champions neemt die weinig invloed hebben op een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Laatst online: 10-09 08:21
Nutral schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:30:
Maarja, wat is er hetzelfde aan al die potjes? Jup jij. voor de rest is het random. Dus of je hebt heel veel ongeluk hebben gehad en niet zoveel potjes hebben gedaan, of je bent gewoon ook niet zo goed.
Ik zeg niet dat je dan ook echt in de 700 thuis hoort. Maar waarschijnlijk ook niet op 1200.

Andere reden kan zijn is dat je steeds champions neemt die weinig invloed hebben op een game.
heb je totaal gelijk aan de 1 speelt beter met "jou" dan de andere..
aangezien ik nooit ranked speel.. zit ik vaak in gewone potjes waar ik andere champs speel omdat ik die 1e net even flauw ben of omdat ik een uitdaging zoek..
ongeacht de team samenstelling en het leuk is om dingen te proberen

verder zullen andere mensen dit ook hebben...
en krijg je dus vaak het nooooob gezeur.. daarintegen is de 1 net even sneller / andere build / beter gefed en dat soort dingen..

toch denk ik dat als je het spel echt pro wil spelen je goed wakker moet zijn en je attentie erbij moet hebben.. en als team een keuze moet gaan maken in de champs (waarbij je met gewone pick dus niet weet wat je andere team heeft) en het dus totaal waardeloos kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deefje85 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:17:
Alles hangt af van teamplay in je team/.

Mijn rank is letterlijk kapot. ik zit echt op 700 nu.Probleem?? wel ja

héél de tijd spelers die niet weten welke champ ze hebben, afk,flamers cry babys enzzzz en dat begint echt irritant te worden de laaste tijd
Als je echt niet thuis hoort in de elo waarin je zit zou je vrijwel altijd je lane moeten winnen. In dat geval moet je gewoon champs spelen die hard snowballen. Zeg trynd,irelia,jax,akali. Met datsoort champs kan je soms wel 3v1 aan en dan moet je team wel heel hard falen als ze alsong verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk in mid met ryze als ik tegen een lager niveau tegenstander speel ik hem makkelijk eruit farm / killz.
Dus als top stabiel is en bot dan komt er vanzelf een moment dat ik van alles weg kan blazen.

Soms verlies je een potje dankzij je team, soms win je er een dankzij je team en soms win je er een omdat jij beter bent dan de ander. En zo ga je langzaam omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu lvl 18 op west, ik wil best wanneer ik 30 ben als experiment mezelf naar ultra low elo brengen en dan verslag doen hoeveel potjes het duurt voordat je eruit bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:13:
Ik ben nu lvl 18 op west, ik wil best wanneer ik 30 ben als experiment mezelf naar ultra low elo brengen en dan verslag doen hoeveel potjes het duurt voordat je eruit bent.
Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je vrij snel uit die lage elo bent, want met 5 slechte tegenstanders en 4 slechte allies kan je het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:54:
[...]

Toch grappig hoe iemand die eerst de noodzaak tot testen benadrukt denkt in zijn eentje dit soort oplossingen te kunnen beoordelen op viability.
Overigens is mapcontrol in bijna elke strategie game een constante battle dus zo'n raar fenomeen is het niet.
Heeft weinig te maken met testen, aangezien ik geen hele specifieke reworks heb genoemd behalve stealth levels en pink wards weghalen. Map control kan behouden worden zonder pink wards- sterker nog in veel games gaat dit ook zonder pink wards. Support met Oracle en Green Wards is een veel meer voorkomend fenomeen dan twee teams die elkaar constant lopen te pink warden.
Je spreekt jezelf nogal tegen: het levellen moet worden afgeschaft maar XP boost brengen iemand te snel naar level 30 wat slecht is en trollen bevordert?
Ik heb nooit gezegd dat sneller lv30 trollen bevordert, ik heb gezegd dat dit niet wenselijk is. En levelen afschaffen staat los van trollen. Trolls zijn er op elk Elo, van 900 to 2000+. En ja, uit ervaring. Als Elo de enige meting wordt van skill (wat het al is na lv30, dus waarom dan pas beginnen?) zorg je er in ieder geval voor dat mensen niet eerst een paar 100 uur met absolute derpfaces die AD Akali en 3x Deathcap Zilean bouwen (ze weten gewoon niet beter, maar alsnog is het vervelend). De game sorteert pre-30 puur op level en niet erg op Elo, wat zeer storend is voor mensen die duidelijk beter zijn dan hun level-genoten.

Ben zelf begonnen door duo queuen met een lv30 vriend, dan leer je snel hoe het spelletje werkt, ookal zijn je eerste paar tientallen games heel lastig. Toen ik dus al een paar 100 games achter de rug had en solo queue ging doen om te levelen met andere lv20-ish random mensen werdt het al gauw vervelend dat zij niets wisten. Onvoldoende kennis, warden niet, junglen niet, builden verkeerd etc.
Idd. Dus het probleem van unskilled spelers in ranked is niet zo groot?
Voor degenen die zich snel uit het lage bracket weten te tillen- nee. Voor degenen die daadwerkelijk qua skill rond de 1200-1300 liggen- ja (en volgens Riot is dat meer als de helft v.d. playerbase). Als je niet beter bent als speler dan dat niveau, betekent het niet dat je een troll bent of extreem unskilled. Toch zul je op dat niveau veel trolls/fags tegenkomen. Niet een heel erg leuke game modus in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:28:
[...]

Heeft weinig te maken met testen, aangezien ik geen hele specifieke reworks heb genoemd behalve stealth levels en pink wards weghalen. Map control kan behouden worden zonder pink wards- sterker nog in veel games gaat dit ook zonder pink wards. Support met Oracle en Green Wards is een veel meer voorkomend fenomeen dan twee teams die elkaar constant lopen te pink warden.
Ik ga me uit de discussie houden omdat ik ze onderhand saai ben beginnen vinden, maar hier wil ik toch wel op reageren.

Ik begin op mijn support altijd met 1x Health pot, Faerie Charm, 2x Green ward en 1x Pink ward. Dit zorgt ervoor dat ik op level 1 al vision dominance heb en ze heel kwetsbaar maak voor early ganks.
De eerste ward die ze plaatsen kan ik direct verwijderen waardoor ze in het donker zitten. Mijn eerste en tweede recall ga ik zeker 1 Pink ward, mogelijks 2 meenemen om die dominantie te behouden. Dragon geef ik liefst Pink wards waardoor ik er vaak wel eentje bij heb.

Ik zie vaak dat mijn tegenstander als reactie hierop ook Pink wards koopt waardoor er soms dan wel een paar gewisseld worden.

Alhoewel ik akkoord ga dat Pink wards vaker op een hoger elo gebruikt worden, betekent dit daarom niet dat het iets overbodigs is.

Oracle is heel duur en houdt veel risico in, niet het soort item dat je heel vroeg wilt kopen.

http://www.reddit.com/r/bestoftribunal/
:D

[ Voor 11% gewijzigd door speedzor op 06-12-2011 02:37 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Slecht idee is slecht.

je hebt nog steeds een team nodig om de nexus kapot te maken en er is een punt van elo waar dit moeilijk te vinden word.
Je kan beter smurfen, en erachter komen dat je 30/0/0 kan staan en nog steeds kan verliezen omdat er echt ubertrieste spelers zijn, die niemand kan carryen naar een win.
Daarnaast ga je spijt hebben als je wel een normaal potje wil spelen, het is een redelijke grind om weer elo te gainen doordat je soms instalosses hebt.

over je lane winnen, ik win voor 90% mijn lane bot als ik AD (in CS/kills/tower), en bezorg meestal een drake aan mijn team. Maar mid game heb ik 50% kans om gewoon 0 hulp te krijgen van mijn team om te dps'en. Dan ben ik eigenlijk een soort van escape artist elke teamfight omdat ik 3 bruiser achter me aan krijg die allemaal flash/exhaust op me branden zodat ik gezoned word. (en dus mijn 200 cs en 4 kills helemaal useless maken want ik kan niet dps'en)
Als ik dan jungle/solotop neem heb ik meestal zo'n waardeloze AD carry dat ik dat toch liever zelf doe.
Ik zit nu op 1350 elo en het probleem is volgens mij dat de helft de game begrijpt maar de andere helft nog steeds obsessies heeft met kda en teamfights. (dit zijn meestal de instalock talons/akali/fizz/vayne/sion spelers)

Naar mijn mening is de enige objective in de game de nexus kapot maken of enemy laten surrenderen.

Ipv eindeloos farmen en in de enemy jungle te trollen. buff control is nice etc. maar in de tijd dat je blu met ze 4e jat kon je ook split pushen/mid pushen. meestal weet ik al dat ik verlies als mijn team geen 'balls' heeft om mid game lanes continue gepushed te houden om druk te veroorzaken. (split push, kost een paar wards maar is eigenlijk de enige manier om pre18 te winnen zonder surrender)

Maarja w/e is vast mijn elo maar ik vind het jammer dat ik met spelers kom te zitten die ik moet carryen en soms meer tegen dan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
speedzor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:40:
[...]
Ik ga me uit de discussie houden omdat ik ze onderhand saai ben beginnen vinden, maar hier wil ik toch wel op reageren.
Je bent inmiddels echt niet de enige die zich er een beetje aan ergert hoor ;) een discussie is leuk, maar dit is nauwelijks een discussie nog te noemen. Agree to disagree kan ook altijd een oplossing zijn!
speedzor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:40:
Ik begin op mijn support altijd met 1x Health pot, Faerie Charm, 2x Green ward en 1x Pink ward. Dit zorgt ervoor dat ik op level 1 al vision dominance heb en ze heel kwetsbaar maak voor early ganks.
De eerste ward die ze plaatsen kan ik direct verwijderen waardoor ze in het donker zitten. Mijn eerste en tweede recall ga ik zeker 1 Pink ward, mogelijks 2 meenemen om die dominantie te behouden. Dragon geef ik liefst Pink wards waardoor ik er vaak wel eentje bij heb.

Ik zie vaak dat mijn tegenstander als reactie hierop ook Pink wards koopt waardoor er soms dan wel een paar gewisseld worden.

Alhoewel ik akkoord ga dat Pink wards vaker op een hoger elo gebruikt worden, betekent dit daarom niet dat het iets overbodigs is.

Oracle is heel duur en houdt veel risico in, niet het soort item dat je heel vroeg wilt kopen.
http://www.reddit.com/r/bestoftribunal/
:D
Dit doe ik meestal ook op support, en het werkt toch meestal wel positief voor het potje. Alleen met het pink wards uitwisselen doe ik meestal niet mee... dat wordt inderdaad erg duur! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

Je kan ook die masterie nemen met 40 extra gold dan kan je regrowth pendant + ward, kan je dus gelijk boots, Phillo stone & wards kopen als je terug gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Laatst online: 03-04-2015
gisteren het meest IDIOTE potje draft gehad ooit ...
we begonnen ik zei tegen iedereen : i will do lee-sin jungle :D
1 van de personen antwoorde en zei dan ok i wil go malzahar
en dan begonnen ze plots in het italiaans tegen elkaar te praten en bannden ze lee-sin :(
ok dan deed ik maar nunu jungle en raad eens wat de slimme italianen van champs namen ...
1 ryze , 1 morgana , 1 veigar , 1 Malzahar ...
...
na 20 minuten spelen en een feedende ryze begonnen ze op mij te ragen met gebroken engels omdat ik JUNGLER was ... en aleen maar rondliep op de map en mensen hun kills "steelde" terwijl ik volop aan het ganken was .. na 20 minuten RAGE RAGE RAGE RAGE surrender en 4 repports van unskilled player op mij ...

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als ze daadwerkelijk 'unskilled player' gekozen hebben heb je helemaal niets te vrezen. Die reports worden alleen door matchmaking gebruikt om je hidden elo wat te verlagen (in het ergste geval!). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

@Drunk3nD3m0n dat krijg je hè als je mensen zijn kills gaat afpakken :D.
Zoiezo is Nunu niet echt een hele goede pick, hij staat waarschijnlijk in Tier 3 ofzo. Udyr, Rammus, Nocturne, Olaf zijn allemaal betere picks als je damage wilt doen :) Maarja is toch maar normal dus maakt niet zoveel uit :D. Ik probeerde ook Kass te spelen voor het eerst kwam ik tegen een andere kassadin op mid -_-. Zeg ik tegen shaco van gank pre-level 6, doet die dat maar 1 keer voor een flash en nooit meer teruggekomen naar mid :/. Die andere kass die was natuurlijk wat beter als ik en hun jungler kwam wel gewoon af en toe langs om te ganken. Ik had gewoon jungler moeten zijn en de game carryen, maarja shaco instalockte en eindigde met 0-8-2 ofzo :/

[ Voor 4% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 06-12-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
jah maar ik was samen met de host 1e pick dusjah ik had niet echt zien aankomen dat het allemaal AP casters gingen worden en ik had niet echt een andere jungler :D als ik had gezien dat we met 4 mages gingen rondlopen was het ook wel anders geweest
ik praat nu eenmaal geen italiaals spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
verschijnt bij jullie ook maar de helft van de champ rotation op http://www.championrotation.com/ ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Ja, maar ik bekijk de rotation vaak op de officieele site of de wiki page
Daar stonden wel de volledige op

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
inderdaad maar heb even gekeken naar de eigenschappen van de .jpg's en het zijn de volgende champs :D
alistar, corki, sion, zilean, morderkaiser, shen, swain, leblanc, caitlyn, riven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
Sion lijkt me leuke champ om eens te proberen, denk aan een hybrid build AP/AD
Als je hem pure AP bouwt heb je zowat niks aan zn andere skills, beetje jammer lijkt me
Iemand ervaring met deze champ? Tips/Advies misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nidhiki schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:10:
Sion lijkt me leuke champ om eens te proberen, denk aan een hybrid build AP/AD
Als je hem pure AP bouwt heb je zowat niks aan zn andere skills, beetje jammer lijkt me
Iemand ervaring met deze champ? Tips/Advies misschien
Hybrid werkt niet. Ik doe of AP lanen, waarbij je je lane MOET winnen (niet heel erg lastig met een goede partner) of AD in de jungle, wat erg ziek is. Met E 200+ AD op lv11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:12:
[...]

Hybrid werkt niet. Ik doe of AP lanen, waarbij je je lane MOET winnen (niet heel erg lastig met een goede partner) of AD in de jungle, wat erg ziek is. Met E 200+ AD op lv11.
Yup, AD jungle doe ik ook al een hele tijd (build staat een zooi pagina's terug) en da's best ziek. Hele goede ganks door een stun (die geen skillshot is) en zieke damage door je E-skill. Lategame kun je als je even wacht met een teamfight in rennen makkelijk quadrakills halen.

edit: partner? meestal speel je AP sion toch mid?

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 06-12-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
Okj, ik ga beide builds eens proberen vanmiddag
Benieuwd hoe Sion speelt in ieder geval.
Bedankt voor de tips :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:06:
inderdaad maar heb even gekeken naar de eigenschappen van de .jpg's en het zijn de volgende champs :D
alistar, corki, sion, zilean, morderkaiser, shen, swain, leblanc, caitlyn, riven :)
Bedankt voor het posten!

Het is weer even geleden dat ik met Cait gespeeld heb, komt mooi uit! Ben ook benieuwd naar swain, gaat helemaal goedkomen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Vicarious schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:22:
[...]

Hele goede ganks door een stun (die geen skillshot is)
Geen?

Maar inderdaad, Sion zou ik echt niet hybrid bouwen, dan verlies je gewoon teveel kracht.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:06:
thanks! :)

wikia en officiele site zijn geblokt hier, dus ben blij als het hier op GoT staat.

Heb zin om Ezreal te spelen. Had hem de vorige keer gespeeld toen hij free was. Zijn poke en harass is echt geweldig in lane, maar vond zijn damage en aanwezigheid in teamfights @ lategame tegenvallen.... Wat is jullie ervaring?

Daarnaast krijg ik ook de kriebels om Lee Sin te proberen. Heb nog een jungler nodig naast Rammus en Lee Sin lijkt me een erg leuke en nuttige champ.

Waarom zijn deze niet free |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Patience my young padawan :D
jah inderdaad ik herinner mij nog da lee-sin mijn eerste champ was die ik probeerde hij was dan free in die tijd
vanaf dan blijven sparen en heb hem als eerste champ gekocht ook
speel er nu nog veel mee :P

graag gedaan BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjukkie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:55:
[...]

wikia en officiele site zijn geblokt hier, dus ben blij als het hier op GoT staat.

Heb zin om Ezreal te spelen. Had hem de vorige keer gespeeld toen hij free was. Zijn poke en harass is echt geweldig in lane, maar vond zijn damage en aanwezigheid in teamfights @ lategame tegenvallen.... Wat is jullie ervaring?

Daarnaast krijg ik ook de kriebels om Lee Sin te proberen. Heb nog een jungler nodig naast Rammus en Lee Sin lijkt me een erg leuke en nuttige champ.

Ezreal heeft zeker wel goede dmg lategame,
De reden dat jij denk dat het mischien tegevalt is omdat iedereen trinity rushd met ezreal maar waarom :?
Als je een TF built op ezreal dan doe je gewoon geen dmg met basic attacks, alleen maar met je Q. En je kunt een game niet carryen met je Q spel alleen.

Dus als je ezreal speelt moet je TF pas builden als je 3e of 4e item waneer je al genoeg dmg doet met basic attacks en +200 AD hebt. Dan zul je heel veel dmg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TF werkt ook met zijn W en E hé. En die wil je sowieso allemaal spammen vanwege zijn passive. Maar inderdaad TF kun je beter wat later bouwen, zeker niet als eerste grote item. Wat ik wel vaak doe is na mijn eerste damage item meteen een Sheen maken. Daar heb je wel degelijk veel aan. Maar die bouw ik pas later uit tot een TF (als ik zover kom en het me past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:04
Tjukkie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:55:
[...]

Ezreal & Lee sin zijn beide wel mijn main en zijn leuke champions.
Idd zoals je zegt Ezreal zijn poke en harass is sterk, maar zijn farm is echt heel belangrijk, mijn core items zijn dan:
cdr boots/cc boots en brutalizer
of
cdr boots/cc boots of TF

Persoonlijk ga ik eerder naar TF, omdat heeft je meer mana, attackspeed en attack damage, maar je moet niet achterlopen met je farm en mid game boots en half afgemaakte TF hebben. Dan heb je er niks meer aan.
Daarna ga ik vaak voor bf sword die ik upgrade naar bloodthirster of infinity egde maar vaak kom ik niet zo ver :P .

En lee sin, zijn build verschilt bij mij altijd, maar warmogs of frozen mallet komen bij mij wel vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep lee sin blijft een baas :) Ik heb mijn jungle arsenaal ook vergroot (naast lee sin) met Rammus, Gangplank, Fiddlesticks (wat faalde ik hard met hem 1ste 3 games lol) en Udyr. Hier wil ik Nocturne en Maokai nog aan toevoegen en dan vind ik het wel welletjes. Ik heb ook tryndamere en riven (die schijnbaar ook viable zijn in jungle maar ik vind ze mooier op top).

Ik heb meer mid champs nodig, momenteel zijn dat alleen annie, brand en twisted fate. Ik heb Gragas, maar nog niet geprobeerd en Xerath, 1x mee gespeeld en keihard gefaald.

Ik zit te denken aan Swain, Karthus of LeBlanc. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Hehe, zonet het perfecte solo queue team gehad :P
Morgana, Sion, Graves, Lee Sin, Taric vs Swain, Tryndamere, Sivir, Janna, Udyr.

Onze leader had Kayle, Soraka en Evelynn gebanned zodat ze vrij zouden zijn en dan pakt de vijand er geen enkele van..

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
@ajtweak Gragas in het midden is echt het proberen waard hij kan heel goed harassen mid vooral early game ik ga met gragas altijd voor deze build als ik mid ga
Dorans ring
boots
dorans ring
dorans ring
rod of ages
rabadons deathcap
en dan naar eigen keuze die ringen beginnen veranderen door andere items :D
werkt altijd heel goed voor mij en ik blijf erbij gragas heeft een ongelofelijk handige ulti 1 van de beste counters tegen een gank van een paar man gewoon tonnetje smijten en weg die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:34:
Morgana, Kassadin, Cassio, Malzahar

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Fanatic_FS schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:04:
[...]

ik wil er wel nog 1'te toevoegen ( een kleintje ) Veigar :D

(is that a short joke? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:34:

Onder de 1400 elo is ryze ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

niet alleen onder de 1400 elo lol :D
Nyjackie van Crs speelt alleen maar ryze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:14:
niet alleen onder de 1400 elo lol :D
Nyjackie van Crs speelt alleen maar ryze.
Njah persoonlijk heb ik wat meer moeite met ryze op mid tegen goede sterke mids.
Er zijn een hoop champs die je eruit farmen (zo hard kunnen pushen dat je cs verliest door de turret) / een flinke burst hebben tegen je.

Een goede brand, morgana, kassa, cass, leblanc malz. Maakt het ryze wel moeilijk vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:13:
[...]

Onder de 1400 elo is ryze ook goed.
Ryze is overal goed, zo'n enorm sterke champion.
Je moet dan ook niet voor die level 1 burst gaan, van zodra je enkele mana crystals omgebouwd hebt ben je niet te stoppen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:04:
[...]

Morgana Kassadin spreken me niet aan, sowieso instaban. Cassio malzy maybe yeh. Gragas ga ik zekers eens proberen, lijkt me een leuke champ. Malzy daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
Voor mezelf en eventueel andere kun je ook nog voor AP twisted fate gaan. Erg leuke champion, je kan best makkelijk farmen en je kan lang in je lane blijven vanwege blue card die je mana geeft. :)

Is misschien squashy begin game maar dan moet je eerst maar voor Rod of Ages gaan. Hij kan echt pijn doen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door koekwaus21 op 06-12-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ik speel ook graag twisted fate maar ik blijf toch nog steeds fan van een DPS build gewoon lekker veel attack speed gele kaart klaarhouden teleport achter een champ stun dood :)
ik heb al eens die ap geprobeerd maar ligt mij niet zo echt :s

[ Voor 16% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 06-12-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild cards is echt hard als AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

speedzor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:35:
[...]

Onze leader had Kayle, Soraka en Evelynn gebanned zodat ze vrij zouden zijn en dan pakt de vijand er geen enkele van..
YouTube: Vrij zijn - Marco Borsato + lyrics :?

Ik snap je niet :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:27:
ik speel ook graag twisted fate maar ik blijf toch nog steeds fan van een DPS build gewoon lekker veel attack speed gele kaart klaarhouden teleport achter een champ stun dood :)
ik heb al eens die ap geprobeerd maar ligt mij niet zo echt :s
Ja, onder recommended build staat ook een dps, maar met AP is dit ongeveer mijn build:
Boots, 3 hp pots. (Boots komt mij altijd wel beter uit dan dorans ring ofzo)
catalyst of Sheen pots of wards (vergeet niet dat catalyst ook health elke keer je levelt. Sheen pak ik vaak als ik niet goed kan farmen.)
catalyst -> RoA of Magic pen boots.
sheen -> Guinsoo's Rageblade

Have fun

Wanneer klaar, ga voor deathcap en dan: have more fun.

Door je extra attackspeed van je guinsoo rageblage maakt je E vaker 100 extra schade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Zodat Morgana, Sion, Graves en Lee Sin vrij zouden zijn.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van GP trouwens - nerf nodig? Het is een echte baas met een lage learning curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
koekwaus21 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:40:
[...]

Ja, onder recommended build staat ook een dps, maar met AP is dit ongeveer mijn build:
Boots, 3 hp pots. (Boots komt mij altijd wel beter uit dan dorans ring ofzo)
catalyst of Sheen pots of wards (vergeet niet dat catalyst ook health elke keer je levelt. Sheen pak ik vaak als ik niet goed kan farmen.)
catalyst -> RoA of Magic pen boots.
sheen -> Guinsoo's Rageblade

Have fun

Wanneer klaar, ga voor deathcap en dan: have more fun.

Door je extra attackspeed van je guinsoo rageblage maakt je E vaker 100 extra schade. :)
ok de build snap ik nu wel
maar hoe ga je dan je skils levelen en ga je dan gewoon je q spammen en de rode kaart gebruiken voor damage ? of moet dit anders
( zal het vanavond eens uitproberen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Hmm, leuke rotatie deze week. Ga zeker Caitlyn even uitproberen, gevoel dat die redelijk net als Yi kan werken (hoge as+ad en maar auto attacks doen).

Corki ook al tijdje eens willen spelen. Schijnt sterk in de burst te zijn doordat gatling gun niet channeled is (dus ondertussen kan aanvallen/andere skills gebruiken) en die true damage bonus helpt ook.

Vraag me alleen sterk af of er nog iets is dat in de buurt zal komen van Master Yi. Dat monster sloopt turrets en wint vrijwel alles, zelfs 1v2/1v3 is vaak makkelijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er aan of YI fed is, maar dan is iedereen een monster :) Normaal gesproken is YI niet zo gevaarlijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

Olaf lijkt een beetje op Yi.
Xin Zhao?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:50:
Xin Zhao ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myrdreon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:44:
Hmm, leuke rotatie deze week. Ga zeker Caitlyn even uitproberen, gevoel dat die redelijk net als Yi kan werken (hoge as+ad en maar auto attacks doen).

Corki ook al tijdje eens willen spelen. Schijnt sterk in de burst te zijn doordat gatling gun niet channeled is (dus ondertussen kan aanvallen/andere skills gebruiken) en die true damage bonus helpt ook.

Vraag me alleen sterk af of er nog iets is dat in de buurt zal komen van Master Yi. Dat monster sloopt turrets en wint vrijwel alles, zelfs 1v2/1v3 is vaak makkelijk te noemen.
als je Yi een terror vindt, ga dan eens trynda checken ;)

net iets meer een monster in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:50:
Xin Zhao?
ik zie niet echt de gelijkenis tussen olaf en yi ? :s
ik vind dat hier een heel groot verschil is tussen deze 2 champs vooral qua builds en speelstijll en skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:43:
[...]

ok de build snap ik dan wel nu hoe ga je dan je skils levelen en ga je dan gewoon je q spammen en de rode kaart gebruiken voor damage ? of moet dit anders
( zal het vanavond eens uitproberen )
Ik level me skills zo:
w-q-e-q-q-r-q-e-q-e-r-e-e-w-w-r-w-w

Ik max mijn Q zo snel mogelijk daarna E (want geeft ook attack speed) en dan W, wanneer de minions er aan komen dan gooi ik een Q over heen (wanneer deze in een rij lopen) dan heb je achterste minions met een redcard zo dood. En af en toe een blue card bij een cannon minion voor de mana.

Voor champions is vooral met Q harassen of met een stun en dan Q. Je moet echt niet de damage van je Q onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sage mastery voor support stelt maar bar weinig voor is het niet?
40xp per assist. Hoeveel xp krijg je voor 1 monster?
Pagina: 1 ... 33 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!