[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.511 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
ik doe de laatste tijd eigenlijk ook wel veel solo top met gragas :D
ik vind echt dat deze champ nog veeeeel te weinig wordt gespeeld
nochtans kan hij heel veel pijn doen early en mid game en late game zeer handig om met zijn ulti
het vijandige team weg te duwen of een gank tegen te gaan :D

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:11:
Wel grappig wist je dat, Je kunt alleen maar de namen van PRO'S opnoemen.
Ik kan anders ook wel mid winnen met AP soraka maar zal dat altijd gebeuren? Nee.

De pro's zijn nou eenmaal beter dan de rest, anders zouden ze ook niet betaald worden om LoL te spelen.
Ja, omdat je alleen op het hoogste nivo kunt bepalen of iets viable is en werkt. Balans zou ook daar bepaald moeten worden.

Ik kan ook wel voorbeelden uit mijn eigen games geven maar eerlijk gezegd draait het daar bijna altijd meer om wie het minste aantal fouten maakt dan om de champ select :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:20:
Weet je wat ik niet begrijp??

De willen de sustain champs nerfen op solotop en het een beetje eerlijk maken. EN DAN MAKEN ZE VOLIBEAR MET ZIJN OP HEAL PASSIVE, oftwel de ultimate sustain! dat slaat echt nergens op. Maak dan ook gewoon een champ zonder heal/lifesteal.
Solotop champs die heal/lifesteal hebben:
Volibear, Nasus, Irelia, Nasus, Warwick, Garen, Cho'gatch, Sion, Akali, Lee sin, Udyr.
De enige die niet hebben is: Talon, Wukong, pantheon ( Die je bijna nooit solotop ziet ).
Dit zijn dan ook dan ook de enige die solotop kunnen spelen.. en gewoon allemaal met hele sterke Sustain.

Ze moeten gewoon wat meer balanceerde champs maken voordat ze de hele metagame gaan veranderen...

edit:
Zijn er champs die solotop spelen die ik niet genoemd heb? denk het niet. kan niet ff 1,2,3 iedereen opnoemen :P.
120sec cd volibear legt het af tegen echte sustain units als irelia etc hij is wel leuk door zijn abilites maar hij heeft dus geen echte sustain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:24:
[...]

Ja, omdat je alleen op het hoogste nivo kunt bepalen of iets viable is en werkt. Balans zou ook daar bepaald moeten worden.
Ok, maar als een PRO speler goed speelt met bijvoorbeeld Karthus top. Dan wil dat niet zeggen dat iemand op low elo dat ook meteen kan. En dan is het toch weer een stuk lastiger om balans te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:32:
[...]

Ok, maar als een PRO speler goed speelt met bijvoorbeeld Karthus top. Dan wil dat niet zeggen dat iemand op low elo dat ook meteen kan. En dan is het toch weer een stuk lastiger om balans te kunnen krijgen.
Je moet geen balans willen op lage ELO.
Daar draait het nogmaals vooral om wie het minste fouten maakt. Hierdoor zijn balans verschillen te verwaarlozen en hebben veel minder impact dan wanneer er (bijna) foutloos gespeeld wordt. Je kunt balans daar dus ook niet 'meten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

djengizz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:24:
[...]

Hier ben ik het pertinent niet mee eens. Er is een zeer kleine groep (<.5%) die tot de pro's horen. Zij zullen veel dingen goed doen en dus is (in)balans dat makkelijker te zien, maar dat betekend niet dat je alles moet gaan aanpassen voor hen, zij blijven immers maar een klein deel van de doelgroep.

Je kunt wat er gebeurd bij de pro's wel als hint nemen en dan kijken of het echt overal zo is. Als dat zo is, dan is een champ/item op of up en moet het dus gebalanced worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gropah schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:48:
[...]

Hier ben ik het pertinent niet mee eens. Er is een zeer kleine groep (<.5%) die tot de pro's horen. Zij zullen veel dingen goed doen en dus is (in)balans dat makkelijker te zien, maar dat betekend niet dat je alles moet gaan aanpassen voor hen, zij blijven immers maar een klein deel van de doelgroep.

Je kunt wat er gebeurd bij de pro's wel als hint nemen en dan kijken of het echt overal zo is. Als dat zo is, dan is een champ/item op of up en moet het dus gebalanced worden.
Tuurlijk kun je ook balanceren voor een lager nivo maar in feite ben je dan de fouten van die spelers aan het compenseren en betekent het dat iemand die niet die fouten maakt per definitie een unbalanced game speelt.
Dit is funest voor de competitieve scene van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hear hear
volledig eens met djengizz "jizz in your pants" khan

enkel op pro niveau kan je degelijk balancen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:54:
[...]

Tuurlijk kun je ook balanceren voor een lager nivo maar in feite ben je dan de fouten van die spelers aan het compenseren en betekent het dat iemand die niet die fouten maakt per definitie een unbalanced game speelt.
Dit is funest voor de competitieve scene van een spel.
Ik denk dat riot dit opzich wel goed doet ze balanceren in principe voor op het hoogste niveau. Maar als iets in laag elo veel te sterk is passen ze dit ook aan> zie xin zhao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zeg ook niet dat je niet kunt balanceren voor de hogere elo's, maar ik zeg dat je alleen de pro's niet moet nemen voor balance, omdat zij een kleine doelgroep zijn, weleens waar 1 die veel waard is maar alsnog. Van de ik weet niet hoeveel miljoen (hoorde laatst 14m) is nog (lang) geen 10k pro (als in geld verdienen puur op de game, dus tourneys of streamen ed) dat is dus 0,07% van de hele playbase... dat is een te kleine groep om de hele game op te balancen.

Als je alles boven de 1500 elo (oid) neemt en dat neem als (grote) hint voor inbalance om te onderzoeken, ben je beter uit voor de hele game en dus iedereen, dan waarneer je alles puur balanced voor de pro's. Zo voorkom je dat in welke elo dan ook er champions zijn die OP/UP zijn en hou je dus iedereen blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Nee, balans moet bij de top gedaan worden.

STEL je hebt een hero die heel sterk is maar achterlijk moeilijk te spelen en team afhankelijk is... De pros vernietigen andere teams als deze hero goed gespeeld word... Hij is echter zo lastig te spelen en team afhankelijk dat de low elo's hem als zwaar UP beschouwen...

Als riot deze hero nu bufft... Dat gaat dan dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:14:

STEL je hebt een hero die heel sterk is maar achterlijk moeilijk te spelen en team afhankelijk is... De pros vernietigen andere teams als deze hero goed gespeeld word... Hij is echter zo lastig te spelen en team afhankelijk dat de low elo's hem als zwaar UP beschouwen...

Zo een champion zal nooit komen,
Voorbeeld: Udyr is een moelijke champ, Ik kon hem in het begin HELEMAAL niet spelen en was ik dus noob met hem. Nu heb ik zoo vaak met hem gespeeld is hij mijn main en ik kan hem heel goed spelen en own ik iedereen met udyr. >:)
Wat ik wil zeggen is dus een champion zal je altijd goed kunnen spelen, het kost mischien meer tijd maar uiteindelijk zal je er zijn!(bij de pro's neemt het simpelweg gewoon minder tijd.)

edit:
Typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:14:

Zo gaat het niet het kan zijn dat een champion, bijvoorbeeld xin zhao voor de pros makkelijk te counteren is.
Maar noobs ownt hij verschrikkelijk hard dus is hij generfed ook al was hij voor de pros allang niet meer speelbaar.
Hetzelfde met orianna pros waren gewoon te goed met haar en ze was helemaal gamebreaking daar.
Terwijl op lagere elos een simpele mage als annie wel meer OP leek dan orianna. Toch werd orianna generfed, ook al kon het grootste deel van de player base haar niet zo benutten dat ze OP leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm ik mis orriana :( een van de leukste champs en lekker snoepen met haar. Nu gewoon decent maar nog steeds FUN :D

Zelf vind ik dat je inderdaad moet balancen op pro player base, maarja er zijn uitzonderingen I geuss, maar logischer wijs ga je balancen op mensen die bijna geen fouten maken daar wordt duidelijk wat UP en OP is.

[ Voor 48% gewijzigd door Jasper 99 op 02-12-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Volgens mij zijn de meeste het hier wel met elkaar eens ;)

Misschien is alles balancen op basis van wat pro-spelers doen (spelers die er hun brood mee verdienen = minder dan 1%) niet heel handig... echter de top van de playerbase kan best bestaan uit de top 5% oid. Lijkt me dat daar al dusdanig weinig fouten worden gemaakt dat je wel redelijk het spel kan balancen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Het gaat ook niet alleen om de hoeveelheid top spelers die idd klein is.

Voor een spel als LoL / bedrijf als Riot is een competitieve scene belangrijk omdat ze op die manier een hoop van hun player base verkrijgen en geïnteresseerd in het spel houden. Het zijn dan niet veel spelers maar ze trekken soms wel 10k-15k viewers als ze streamen en sommige gaming events trekken meer streamviews dan een gemiddelde superbowl.

Zo'n competitieve scene kan alleen langdurig bestaan als er geen twijfel is over het feit dat de meest getalenteerde teams hier winnen en niet één of ander balans probleem dat voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

^^ wat djengizz zegt. Als je een competitieve game wilt maken en die zo wilt houden, dan moet je balanceren op de top. Natuurlijk kun je rekening houden met lower levels maar zie bijvoorbeeld de Orianna nerf.
Orianna was eigenlijk geen probleem behalve als iemand héél goed met haar was; dan was ze game breaking. Dat die personen niet bestonden met een elo van lager dan 1800 stopte Riot niet om haar tóch te nerfen voor de competitieve scene. :) En zo hoort het vind ik. Andersom gebeurt het v.z.i.w. nooit. Anders waren Tryndamere of bijvoorbeeld Katarina al lang met de grond gelijk generfd, omdat nieuwe spelers geen flauw idee hebben hoe ze tegen dat soort champs moeten spelen.

De jungle aanpassingen zijn inderdaad gericht op de solo top die ze willen gaan aanpakken. De solo top bestaat nu vrijwel alleen uit champions met een hoge self sustain en daar willen ze verandering in brengen. Alleen ze kunnen die sustain niet aanpassen omdat veel champions van die champions ook de junglers waren. Dus maken ze de jungle zo dat er minder sustain voor nodig is, waarna het ze vrij staat om de sustain van solo top te verlagen. Volgen jullie het nog? :P Net als een paar anderen hier heb ik dat ook gelezen en dan niet alleen op reddit om eerlijk te zijn. Ik geloof dat het zelfs in een patch preview filmpje deels uitlegt werd.

Hoe dan ook: solo top hoeft niet saai te zijn, maar op dit moment is het wel een spelletje 'wie heeft de meeste sustain'. Ik wil niet zeggen dat ze de huidige meta open willen breken, maar ik denk wel dat ze meer keuzes op top willen hebben. En dat is niet zo heel raar.

/mijn 2 cents

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Riot heeft anders wel Xin Zhao generfed vanwege low elo.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je bedoelt Xin Zhao toen hij uitkwam? Volgens mij was Xin toen over de gehele elo range OP, al zal het effect waarschijnlijk wel het grootste geweest zijn in de lower elo (omdat het een melee champion betreft). Xin is eigenlijk een van de weinige echte super-OP @ release champions die ik mij kan herinneren :P Ik weet nog goed dat ik toen gewoon een tijdje niet gespeeld heb omdat Xin werkelijk elke game kapot maakte :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:40:
Je bedoelt Xin Zhao toen hij uitkwam? Volgens mij was Xin toen over de gehele elo range OP, al zal het effect waarschijnlijk wel het grootste geweest zijn in de lower elo (omdat het een melee champion betreft). Xin is eigenlijk een van de weinige echte super-OP @ release champions die ik mij kan herinneren :P Ik weet nog goed dat ik toen gewoon een tijdje niet gespeeld heb omdat Xin werkelijk elke game kapot maakte :+
Nee, gewoon een paar maanden terug nog. Hij was een probleem in low elo omdat low elo spelers niet tegen hem konden spelen. Door het gebrek aan teamplay op dat niveau werd iedereen 1v1 geownd door xin omdat hij je kan knockuppen EN slowen zodat je nooit bij hem weg kan komen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:30:

De jungle aanpassingen zijn inderdaad gericht op de solo top die ze willen gaan aanpakken. De solo top bestaat nu vrijwel alleen uit champions met een hoge self sustain en daar willen ze verandering in brengen. Alleen ze kunnen die sustain niet aanpassen omdat veel champions van die champions ook de junglers waren. Dus maken ze de jungle zo dat er minder sustain voor nodig is, waarna het ze vrij staat om de sustain van solo top te verlagen. Volgen jullie het nog? :P Net als een paar anderen hier heb ik dat ook gelezen en dan niet alleen op reddit om eerlijk te zijn. Ik geloof dat het zelfs in een patch preview filmpje deels uitlegt werd.

/mijn 2 cents
Volgens mij is dat echt onzin hoor waarom zou je in godsnaam een champ als warwick kiezen als hij nog maar weinig sustain heeft. Dat is toch gewoon net zoiets als eve picken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk net via de LOL site Shushei en volgens mij is Volibear > OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:32:
Ik kijk net via de LOL site Shushei en volgens mij is Volibear > OP
Hij haalde zelfs met Xin Zhao in een high elo game een goede score, ik denk dat het ook deels aan de speler ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Vicarious schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:57:
[...]

Hij haalde zelfs met Xin Zhao in een high elo game een goede score, ik denk dat het ook deels aan de speler ligt ;)
Dat ligt inderdaad aan de speler :P. Je ziet tijdens go4lol(of hoe dat ook heet) pro teams 1500 elo teams met de meeste belachelijke builds wegvagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:57:
[...]

Sushei speelde zelf met Fizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Mwa op papier lijkt Volibear best sterk:

Passive: Mundo's ult, ipv over 12 seconden over 6 seconden (dus healed sneller), geen HP cost om te activeren, maar geen speed boost. Wel een vrij hoge cooldown, 120s.

Rolling Thunder: Singed zijn Fling + movespeed bonus als hij naar een vijand toe rent (Fling + Vayne passive zeg maar). Schaalt met niets.

Frenzy: Jax ult + Garen Ult + Atma's. Klinkt iets overdreven, maar attack speed bonus van Jax zijn ult + bonus damage effect op een trigger die je zelf activeert. Die trigger is vergelijkbaar met Garen zijn ult, al is het procentueel gezien een stuk zwakker, en doet meer damage als je meer HP hebt. Doet physical damage.

Majestic Roar: Magical AoE damage met een slow effect. Schaalt met AP.

Thunder Claws: Beetje Ricochet achtig, doet bonus magical damage, springt naar max 4 nabije vijanden. Schaalt met AP.

Goed kijkende naar zijn skills: 2 zijn physical damage, 2 doen magical damage. 1 skill schaalt helemaal niet, 1 met HP, 2 met AP.

Dan lijkt het in eerste instantie erg leuk om wat AP de bouwen als je puur voor een damage build zal gaan. RoA, Rylais, misschien een Rageblade (hier hebben mensen ongetwijfeld mee gespeeld), of een pure tank/HP build vanwege Frenzy. Hoe dan ook, je moet iets opgeven om er wat voor terug te krijgen.

Hier komt het grote probleem: Volibear kan een aantal dingen, maar kan het niet echt goed. Zijn skills hebben relatief hoge cooldowns, zeker een Frenzy en ook Majestic Roar. Dat betekend dat veel damage doen met een AP build erg leuk is, maar dat je deze skills niet kan spammen. Je doet dus damage met je Ult en Roar, en daarna ben je nutteloos in teamfights. ja je hebt frenzy, maar omdat je geen armorpen gebruikt met deze build, doet deze flink minder damage. Je bent negeerbaar om je auto attacks.

Met een armorpen setup, doe je meer damage met Frenzy en Rolling Thunder, maar het is een gap closer die nergens mee schaalt, en Frenzy schaalt met HP, maar heeft een erg hoge cooldown, je gebruikt hem nog altijd maar 1x per gevecht. Je Ult en Roar doen nu eigenlijk nog nauwelijks damage.

Puur HP stacken is an sich al dom (zie mijn oude post over EHP), om veel damage uit je Frenzy te halen, even los van de cooldown.

Qua jungler heeft hij best aardige ganks (Rolling Thunder + Roar), maar als solo top is hij vrij zwak, Roar heeft een lage AoE range en doet early game heel weinig damage, hij farmed een stuk slechter dan andere goede solo tops (Singed, Irelia, Nasus, etc) en zijn enige sustain is zijn passive elke 2 min.

Zijn grootste bestaansrecht is dus als jungler, maar je wilt hem liever niet solo top of in een duo lane bot ten koste van een (vaak AD) carry. Hij schiet heel erg te kort late game, hij kan van alles een beetje, schaalt slecht met verschillende builds en kan niet veel uitrichten tijdens teamfights.

Eerlijk is eerlijk, early game als jungler/ganker/teamfighter is hij zeker best goed en ook al lijken zijn skills sterk op papier, het valt allemaal reuze mee. Ik denk wel dat zijn passive enige nerfs (vooral tweaken van nummers) zal gaan krijgen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volibear kan 1 v 2 beaten, goed diven en fights starten.
Nazanir schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:12:

Passive: Mundo's ult, ipv over 12 seconden over 6 seconden (dus healed sneller), geen HP cost om te activeren, maar geen speed boost. Wel een vrij hoge cooldown, 120s.

Rolling Thunder: Singed zijn Fling + movespeed bonus als hij naar een vijand toe rent (Fling + Vayne passive zeg maar). Schaalt met niets.

Frenzy: Jax ult + Garen Ult + Atma's. Klinkt iets overdreven, maar attack speed bonus van Jax zijn ult + bonus damage effect op een trigger die je zelf activeert. Die trigger is vergelijkbaar met Garen zijn ult, al is het procentueel gezien een stuk zwakker, en doet meer damage als je meer HP hebt. Doet physical damage.

Thunder Claws: Beetje Ricochet achtig, doet bonus magical damage, springt naar max 4 nabije vijanden. Schaalt met AP.

Goed kijkende naar zijn skills: 2 zijn physical damage, 2 doen magical damage. 1 skill schaalt helemaal niet, 1 met HP, 2 met AP.

Dan lijkt het in eerste instantie erg leuk om wat AP de bouwen als je puur voor een damage build zal gaan. RoA, Rylais, misschien een Rageblade (hier hebben mensen ongetwijfeld mee gespeeld), of een pure tank/HP build vanwege Frenzy. Hoe dan ook, je moet iets opgeven om er wat voor terug te krijgen.

Hier komt het grote probleem: Volibear kan een aantal dingen, maar kan het niet echt goed. Zijn skills hebben relatief hoge cooldowns, zeker een Frenzy en ook Majestic Roar. Dat betekend dat veel damage doen met een AP build erg leuk is, maar dat je deze skills niet kan spammen. Je doet dus damage met je Ult en Roar, en daarna ben je nutteloos in teamfights. ja je hebt frenzy, maar omdat je geen armorpen gebruikt met deze build, doet deze flink minder damage. Je bent negeerbaar om je auto attacks.

Met een armorpen setup, doe je meer damage met Frenzy en Rolling Thunder, maar het is een gap closer die nergens mee schaalt, en Frenzy schaalt met HP, maar heeft een erg hoge cooldown, je gebruikt hem nog altijd maar 1x per gevecht. Je Ult en Roar doen nu eigenlijk nog nauwelijks damage.

Puur HP stacken is an sich al dom (zie mijn oude post over EHP), om veel damage uit je Frenzy te halen, even los van de cooldown.

Qua jungler heeft hij best aardige ganks (Rolling Thunder + Roar), maar als solo top is hij vrij zwak, Roar heeft een lage AoE range en doet early game heel weinig damage, hij farmed een stuk slechter dan andere goede solo tops (Singed, Irelia, Nasus, etc) en zijn enige sustain is zijn passive elke 2 min.

Zijn grootste bestaansrecht is dus als jungler, maar je wilt hem liever niet solo top of in een duo lane bot ten koste van een (vaak AD) carry. Hij schiet heel erg te kort late game, hij kan van alles een beetje, schaalt slecht met verschillende builds en kan niet veel uitrichten tijdens teamfights.

Eerlijk is eerlijk, early game als jungler/ganker/teamfighter is hij zeker best goed en ook al lijken zijn skills sterk op papier, het valt allemaal reuze mee. Ik denk wel dat zijn passive enige nerfs (vooral tweaken van nummers) zal gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Kan iemand Riot vertellen dat Gangplank er bij loopt als een debiel nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Ik ben heel erg blij dat je dat met argumenten hebt onderbouwt Rubsen, mij heb je overtuigd!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gnermo schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:44:
Kan iemand Riot vertellen dat Gangplank er bij loopt als een debiel nu?
Waarom iets veranderen in iets lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
http://www.reddit.com/r/l...he_worlds_greatest_teemo/
So I solo que ranked at around 1150 ELO. The usual banter between teammates starts, everyone wants to be solo top/ad carry, it's all fun.
Then there is one gentleman, picking 4th, who is not speaking to anyone. When this happens, usually this guy wants to play 1 champ, and he's going to instalock them and play them regardless. I'm sitting there waiting for his instalock and sure enough its Teemo. This Teemo ends up going bottom with another AD carry.
The game progresses onward and our Teemo is failing hard. By 15 minutes he had died 5 times. At this point, I should mention our team comp. We had myself on Yorick solo top, Xin, Kassadin, Ashe, and our hero, Teemo. We're facing, Akali, Twitch, Wukong, Nasus, and Vlad (Wukong jungled for them, Xin for us.).
Obviously, Ashe and Teemo are having a hard time and Xin is baby sitting that lane. Kass and I actually are able to gank each others lanes a few times and get a couple of kills. The game is pretty even considering we didn't follow the meta to the T and it cost us bottom lane. This is where the game gets fun.
Teemo refuses to communicate or play with us. I look at his items and he has decent CS, he has attack speed and AP items. A very strange build but I can see how it will work on his character.
Our jungler was the best kind, constantly warding dragon and timing all of the buffs. The 4 of us moved around the map and took advantage of every instance we could.
But not Teemo. Teemo literally just went top lane and killed minions until he died. Team fight? Didn't matter to Teemo, he was just pushing lanes and dying. He would try to escape, but it was no use. The other team was on to him and was just waiting for him to push and akali quickly blew him up.
At this point in the game, it's around the 25 minute mark and Teemo has died roughly 12 to 13 times. Everyone is trolling him and the typical whines and moans start about ELO HELL.
Our team reacts by building extremely tanky, Atmogs for everyone. We begin attempting to secure baron. Teemo did actually manage to place tons of mushrooms around the map, and by accident or not, had plenty of mushrooms around baron.
We catch Akali out of position and kill her, the 4 of us rush to baron. We have oracles, the enemy does not have site and we proceed. Teemo continued to push top, despite our desperate plea for his DPS since this was indeed a risky baron, the entire enemy team was still alive. They quickly ran up and killed Teemo, for a total of 80g, while we got baron.
This is when I realize that I am the fool.
I look at the map and realize that if they had tried to stop our baron, Teemo had about 3 million mushrooms surrounding the area and about 200 AP. Their DPS surely wouldn't make it through. Their first 2 towers in all lanes were dead. We still had our back towers and base towers. They never had a chance to push them, Teemo watched them like some kind of bottom lane Batman, defending them at all costs.
I later realized that the opposing team was in a very bad place, even though they were ahead about 12 kills. Teemo meant nothing as a target. Killing him wasn't even worth their time at this point (90G for killing him). However, if they sent just 1 person to kill Teemo as he pushed, he would get away with move quick and some well placed mushrooms. If they sent 2 people to kill him, well, we would have the 4v3 advantage in any fight that would occur. We new to push this advantage at all costs.
This might seem like typical split push play, but the real kicker here is that Teemo has killed no one. He's worth nothing. Just sending 2 people to stop him and collect 90 gold isn't worth it. If they don't send anyone he'll literally get an inhib with his insane attack speed. They have to defend and punish his over extension but with seemingly no risk from us.
Teemo was going out of his way to avoid kills. He knew that if he killed someone he'd be worth 300 gold again, and that wasn't in his master plan. He built straight AP but quickly stopped at what I assume was a predetermined number and went straight AS. Then he moved directly into move speed.
In this moment I was awestruck, as though time was standing still.
Soon baron respawns and everyone knows it. The 4 of us rush baron and Teemo quickly makes his way into the enemy jungle. As they show themsevles in mid lane, Teemo dashes for their middle bottom tower, completely pushing the tower and inhib down.
He's working on one of the base turrets when they retreat to defend. We take an undefended baron for the second time.
This went on for a very long time. Teemo eventually got all the inhibs by using teleport and waiting in the enemy jungle, invisible. Teemo had died over 25 times at this point. He simply teleported / ran bottom/top lane and attacked creeps, while we stayed at the other side of the map.
Eventually, the 4 of us push for the win, after killing about 4 barons, we feel strong enough to win a 5v4. The game creased the hour mark and we would like to move on, it's 2:30 AM EST.
As we cut through our own jungle we are surprised by all 5. We trade our 4 lives for only 1 of theirs and they run for our base. At this moment I'm sure we've lost. Teemo can't defend vs 4 other champs, and our respawn timers are insanely long.
Teemo was at their red buff the entire time.
He moves out quick and absolutely assaults the enemy base. In the madness that is a late game team fight Teemo was calmly auto attacking turrets. No one noticed him, including myself. I was so used to him being anywhere he felt like I had stopped looking for him. He had sold all of his AP items for AS and AD. He was a tower killing machine. He had even taken ALL of the anti tower masteries. He had planned this from the start.
Before their creeps could even make it to our middle tower/inhib Teemo was on the nexus. Sure his score was 0/30/3, but his strategy was unmatched.
Our team is extremely happy. We hated on and trolled Teemo all game for his unwillingness to work with us. No one saw his genius but me. Afterwards, I asked him about his masteries in post game, I wanted to know if this was his plan the entire time.. I was concerned that I had imagined this. He confirmed the masteries, as I suspected since he just melted towers but then he then left me with this bit of wisdom.
"I don't like to play deathmatch, but I know how to win."
Not sure why he called it deathmatch, still not sure if I was being trolled or not. In my heart of hearts, I believe.
TL;DR, Troll Teemo with seemingly Troll tactics M. Night Shyamalan's the shit out of me as he reveals himself to be the best LoL player of all time.
One could argue that he could have simply team fought with us and won the game that way. But I think that would have been far less funny, IMO. In the late game, it felt like the other team was "damned if they do, damned if they don't". Sure we could have won some 5v5s and won traditionally, but this felt like they had lost at 35 minutes in and the rest was simply a formality.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik pas dezelfde strategie wel eens toe met singed als ik early game gesloopt ben. In het begin doe ik wel mijn best om n niet dood te gaan maar als je op een gegeven moment onverhoop 0-5 staat kan het soms gewoon veel voordeliger zijn keihard te pushen en 4 spelers van hun team een minuut bezig houden met achter je aan rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe ik had hem gelezen ja (Dat teemo verhaaltje). Geinig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Volibear is een tanky DPS en zijn taak is om de squishy te beschermen en hun squishies uit de fight te houden. Verder heeft hij een nuke met zijn W die squishies dwingt voorzichtig te zijn met low health en een redelijk goede initiate / chase met zijn skillset. Overigens denk ik dat hij buiten de jungle het ook goed gaat doen solo top.

Alleen HP items stacken is idd niet effectief maar ik zie hem wel als een HP tank ala Mundo omdat zijn W en passive beide schalen met Health. Items als Warmog / Mallet zijn erg goed op hem en verder heb je dan de keuze voor meer damage (AS / Atma's / whatever) of tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kills en gold waard zijn? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:57:
Kills en gold waard zijn? Hoe werkt dat?
Je bent 300 gold waard als je gekilld wordt. Iedere keer dat je dood gaat en zelf geen kills haalt word je minder waard, maar zodra je een kill maakt wordt dat weer gereset naar 300 gold. Andersom geldt het ook: als je op een killing spree bent word je meer gold waard. Als je legendary wordt ben je 500 gold waard, wordt ook weer naar 300 gereset zodra je dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Assists verhogen je waarde toch ook, niet?
Laat maar, dat was dan toch niet geimplementeerd

[ Voor 40% gewijzigd door speedzor op 03-12-2011 17:11 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

speedzor schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:11:
Assists verhogen je waarde toch ook, niet?
Laat maar, dat was dan toch niet geimplementeerd
Geloof van wel, was enkel patches terug toegevoegd omdat supports niks waard waren omdat ze geen kills pakken maar wel assists.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze Shaco kon zonder smite in een paar seconden zowel red buff als blue buff pakken:

http://www.solomid.net/videoplayer.php?v=971

Zwaar OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

pfff die dozen waren al OP early game, nu dit ook nog :(

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IEM Kiev qualifiers zijn bezig met o.a. v8 en Team SoloMid. Die spelen nu tegen elkaar. Oddone, Rainman en Chaox streamen dus je kan het vanuit 3 point of views bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Lux will be getting some attention this upcoming patch.

Right now, we feel she has amazing potential if the stars align and you are able to land all of her skills perfectly. At the current tuning, missing even just one of her abilities late game is devastating to her overall output and contribution to her team. In general, we want to make playing her a little more forgiving since she is so skillshot heavy. We hope to achieve that by making her spells a bit more consistent and slightly lowering cooldown/mana cost where we can.
En CLG gaat zich in twee teams verdelen :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff speel nu een pot ranked waar de lastpick in het begin al zei dat hij niks anders zou spelen dan solo top. We hadden er al een en hij picked singed. Ik heb gezegd fk you im out. Oftewel ik afk vanaf minuut 1 in de fountain wat is jullie mening over dit soort trolls? Ik ben er namelijk vrij klaar mee om ditsoort etters te proberen te carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:09:
Pff speel nu een pot ranked waar de lastpick in het begin al zei dat hij niks anders zou spelen dan solo top. We hadden er al een en hij picked singed. Ik heb gezegd fk you im out. Oftewel ik afk vanaf minuut 1 in de fountain wat is jullie mening over dit soort trolls? Ik ben er namelijk vrij klaar mee om ditsoort etters te proberen te carryen.
Je focussed je teveel op hem en te weinig op de rest van je team. Zij zijn er nu ook de dupe van.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Oftewel ik afk vanaf minuut 1 in de fountain wat is jullie mening over dit soort trolls?
Je bedoeld het soort trolls die de champ selectie verpesten als ze hun zin niet krijgen of het soort wat de game verpest door AFK te gaan in de fountain als hij het ergens niet mee eens is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:15:
[...]

Je bedoeld het soort trolls die de champ selectie verpesten als ze hun zin niet krijgen of het soort wat de game verpest door AFK te gaan in de fountain als hij het ergens niet mee eens is?
Ik bedoel gasten die 2e mid/top kiezen of revive promote teemo gaan. Gasten die een pick nemen die niet gebruikelijk is heb ik geen probleem mee. Als jij zegt dat je heel goed eve kan spelen en het past in het team zeg ik doe je ding. Maar bij ditsoort figuren die ook gelijk beginnen te feeden heb ik in ieder geval direct geen zin meer. En ik ga niet que dodgen want dan moet ik wachten en krijg - punten en zij ruineren de game voor het volgende team waar ze in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Het klinkt misschien wat heilig maar waarom niet het beste er van maken?

Die games ga je toch krijgen en al win je maar een klein percentage van die 'onwinbare' matches met een troll dan doet dat heel veel voor je winrate en zul je een betere rating hebben dan iemand die deze matches opgeeft.

Nu maak jij het voor je niet trollende teammates onmogelijk om met zo'n instelling er nog iets van te kunnen maken en dat vind ik eigenlijk net zo erg als die troll @champ pick.
Zie ik dit in Tribunal dan krijg je een insta punish van mij en hoef ik je overige cases niet eens te zien.

edit:

Ik wil echt niet de moraalridder uithangen en ik begrijp dat het frustrerend kan zijn maar zo vind ik dat ook van een leaver ook al heb ik al een troll in mijn game.

Zeker als je al op een losingstreak zit of je hebt last van lichte tilt kan zo'n troll de druppel zijn. Toch is het een state-of-mind die je kunt veranderen. Zie zo'n troll of een verloren game als een uitdaging en probeer er het beste van te maken. Zet bv als doel om iig je eigen lane te winnen of om zo min mogelijk dood te gaan ofzo.

Op die manier heb je er nog wat aan en kun je eens in de zoveel tijd nog verrast worden en de game winnen. Ook is het nog eens statistisch gezien de beste manier om ELO terug te winnen. AFK gaan is dat niet en schaadt iedereen op je team.

[ Voor 39% gewijzigd door djengizz op 03-12-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:32:
Het klinkt misschien wat heilig maar waarom niet het beste er van maken?

Die games ga je toch krijgen en al win je maar een klein percentage van die 'onwinbare' matches met een troll dan doet dat heel veel voor je winrate en zul je een betere rating hebben dan iemand die deze matches opgeeft.

Nu maak jij het voor je niet trollende teammates onmogelijk om met zo'n instelling er nog iets van te kunnen maken en dat vind ik eigenlijk net zo erg als die troll @champ pick.
Zie ik dit in Tribunal dan krijg je een insta punish van mij en hoef ik je overige cases niet eens te zien.
De enige leaver in tribunal die ik niet gepunisht heb was omdat ik toevallig de chatlog las, zag dat iemand iets belangrijks had en moest leaven en 2 van zijn teammates er geen probleem van maakten. De rest had hem wel gereport (inclusief tegenstanders), maar aangezien het merendeel van het team er niet zoveel last van had heb ik hem gepardond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja heb het zelf over het algemeen ook kan er echt niet tegen als van die gasten leaven omdat één lane feed wat hij waarschijnlijk per ongeluk doet. Maar iemand die doelbewust je game verneukt kan ik echt slecht hebben. Ik heb dit nu denk ik 2x gedaan in 700 games ofzo.
Potje was trouwens afgelopen na 15 minuten en het werd iets van 25-1 voor de tegenstander. De enige van mijn team die me wilde reporten was die singed zelf, de rest vond het ook maar matig dat hij eerst trollpickte en daarna 1-7 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dit soort reacties wil ik op tweakers niet zien en is nergens voor nodig.

[ Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 04-12-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Afk gaan en het dan over trolls hebben 8)7

YaY lol is weer down, het gaat weer de goede kant op :')

[ Voor 6% gewijzigd door atlantisx op 04-12-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol eu was down dus op mijn oude main ne een potje gespeeld ranked. Jezus was weer eens wat anders dan mijn lvl 17 lvl'en.
Er werd goed geward, vroeg ge oracled and baroned. Compositie was standaard en over het geheel was het geen eenzijdige slachtpartij maar behoorlijk gelijk. Na 1 potje vond ik het ook wel gelijk genoeg geweest :P
Met die nieuwe jungle kan je vrij vroeg als mid de blue buff krijgen. Waar ik vroeger met ryze 2potions en lvl 7/9 was met 1000 mana richting blu ging. Nu kan ik blu al op lvl 5 krijgen, wat vreemd was want ik had nog niet eens mijn tear afgemaakt (boots* swain , crystal, meki). Ik vind een vroege blu altijd fijn als ryze omdat ik dan ook ongegeneerd de tear kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/6303/66945912.png

I give up 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Enigszins aparte item keuzes over de gehele linie...

Gevalletje ace en je nexus kwijt ?

[ Voor 23% gewijzigd door atlantisx op 04-12-2011 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is goed als een tank die eventjes towerdived om iemand onder andere net dat beetje naar achteren te trekken zodat diegene door anderen dood gemaakt worden. Hij kan ook gewoon 3 v 2 in de tower rennen. Ik kreeg niet eens in mijn tower op level 12 met Ryze hem op meer de helft levens er af onder mijn toren met MF. Hij was level 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Level 1 Lee Sin ganks zijn te sterk :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
dit is nooit anders geweest hoor kon altijd al. Nu moet lee alleen en wolfs en blue voor lvl 2 Vroegah kon je fijn golems en dan bot/top ganken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Net potje met Master Yi gedaan. Nouja.. was deels hilarisch lachen en deels wtf! momentjes. Op de 20min werd direct surrender gedaan, stond toen 30/3/3 in mn eentje (het totaal van andere team was 23 kills).

Zijn E is ook zo absurd sterk in schalen. Doordat het bij basic damage erbij komt in je hits, kan het ook critical gaan en telt het mee voor lifesteal. Helemaal met de cooldown reset via R waardoor je altijd voor de dubbele schade kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
rxs schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:34:
Level 1 Lee Sin ganks zijn te sterk :x

[video]
All day everyday. Als solotop kan je hier wel eigenlijk op zitten wachten.

Brand had ook wel ff flash kunnen branden om geen fb te geven. JmanIV kan dit ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Wel meer champs hebben goede lv2 ganks met jungle, lijstje is groter dan je denkt. Grootste verschil is gewoon dat iemand al level 2 is en dus een skill extra beschikbaar heeft en al wat meer hp + damage met level up. Vind het niet heel bijzonder wat er in het filmpje gebeurd. Op het moment blijf ik gewoon even achter tot de jungler met cv gespot is of zn gank voordeel weg is. Hug tower, dan mis je maar 5 cs als je in xp range blijft geen probleem.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Heeft er iemand een link naar een video van Goose? Zij hebben naar het schijnt iets leuks gepresteerd op de IEM Kiev Qualifiers dus ik ben best benieuwd :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedzor schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:47:
Heeft er iemand een link naar een video van Goose? Zij hebben naar het schijnt iets leuks gepresteerd op de IEM Kiev Qualifiers dus ik ben best benieuwd :)
Goose heeft inderdaad leuke dingen laten zien. Helaas geen vids gevonden vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De potjes van CLG tegen V8 vond ik het beste. Daar zaten echt zieke comebacks in. Wat echt vrijwel nooit gebeurd in LoL volgens mij. Meestal als een team een paar K gold voorstaat geven ze het niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
Ik zit effe de stream te kijken maar saintvicous is toch de jungler van CLG? Ik zie daar nu theoddone spelen. Verder speelt elementz welke er toch uitgegooid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arcanis schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:40:
Ik zit effe de stream te kijken maar saintvicous is toch de jungler van CLG? Ik zie daar nu theoddone spelen. Verder speelt elementz welke er toch uitgegooid was.
Dat is CLG CA (CLG Canada), het team wat op de WCG gaat spelen. Daar moet iedereen uit hetzelfde land komen en dat team representeert Canada. CDE (Chicks Dig ELO) representeert samen met Dignitas geloof ik USA. CDE bestaat uit o.a. Reginald, Chauster en Dyrus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
Vicarious schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:44:
[...]

Dat is CLG CA (CLG Canada), het team wat op de WCG gaat spelen. Daar moet iedereen uit hetzelfde land komen en dat team representeert Canada. CDE (Chicks Dig ELO) representeert samen met Dignitas geloof ik USA. CDE bestaat uit o.a. Reginald, Chauster en Dyrus.
Dat snap ik maar dit is voor IEM Kiev.
Edit: laat maar dit is dus van CLG eigen tournooi. |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door arcanis op 04-12-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Jezus.. Net naar TheOddOne z'n Nunu gekeken.
Sterkste staaltje counterjunglen dat ik ooit gezien heb, vijandelijke Warwick stond op het einde bijna 4 levels achter. Constant werd die jungle van hem leeggehaald, geen schijn van kans.
Kwaliteitsspel, zo enorm goed.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ben nu lvl 22 en merk dat het kiezen van een champ bij 5v5 veel nauwkeuriger gaat. Je team communiceert duidelijk over wie er mid gaat, die er AD / AP gaat en wie voornamelijk de rol van Tank gaat spelen. Ik merk nu dat ik veel meer aan het winnen ben, omdat er veel meer als team gespeeld word, in tegenstelling tot de instalock & go mentaliteit in het verleden.

Nu wil ik langzamerhand wat dingen gaan leren:
Warding
Jungling & Counterjungling
Zoning
etc.

Ik ben oop zoek naar goeie (video) guides hiervoor. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX schreef op maandag 05 december 2011 @ 07:17:
Ben nu lvl 22 en merk dat het kiezen van een champ bij 5v5 veel nauwkeuriger gaat. Je team communiceert duidelijk over wie er mid gaat, die er AD / AP gaat en wie voornamelijk de rol van Tank gaat spelen. Ik merk nu dat ik veel meer aan het winnen ben, omdat er veel meer als team gespeeld word, in tegenstelling tot de instalock & go mentaliteit in het verleden.

Warding
Zoning
etc.

Zoek naar alles van TheOddone over junglen. Hij heeft ook een algemene jungle guide gemaakt. Let wel dat de jungle iets veranderd is de laatste tijd. Warding heeft Xpecial een keer een hele goede guide van gemaakt. Beide zijn van solomid.net, dus hun vids zijn daar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hieruit blijkt maar weer dat Riot een vooruitziende blik lijkt te hebben en wel degelijk weet waar het mee bezig is:

http://ggchronicle.com/the-upper-bracket-eulogy-for-a-meta/

Voorbode van een nieuwe meta aan de hand van de resultaten en hopelijk VOD's die online komen van het Noord-Amerikaanse qualifier event voor IEM Kiev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goed verhaal zeg. Ik heb helaas heel IEM gemist, maar ik hoop wel wat VOD's te kunnen kijken. Klinkt allemaal veelbelovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:01
DeX schreef op maandag 05 december 2011 @ 07:17:

Warding
Zoning
etc.

Zoning heeft shurelia een ontzettend goede guide over gemaakt (als je niet op haar ontzettend irrenante stem let :D) Staat wel op youtube. Een aanrader als je daar wat over wil leren.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! heb ook wel eens zo'n potje meegemaakt, maar dan in het winnende team:

Onze hele laning fase was waardeloos, in de teamfights werden we geraped, onze inhibitors werden gesloopt. Na 50 minuten compleet weg gespeeld te worden winnen we 2 teamfights achter elkaar en vernietigen hun nexus, madness! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:42:
Hieruit blijkt maar weer dat Riot een vooruitziende blik lijkt te hebben en wel degelijk weet waar het mee bezig is:

Voorbode van een nieuwe meta aan de hand van de resultaten en hopelijk VOD's die online komen van het Noord-Amerikaanse qualifier event voor IEM Kiev.
Dat Riot niet weet wat ze teweegbrengen is wel duidelijk met de jungle patch die ze binnen een paar dagen weer omgooien. En vele eerdere patches

LoL wordt steeds meer casual, en alle goede dingen in het spel worden beschouwd als "anti-fun" en kapotgenerfed (zie: alle long-stealth champs) in plaats van gerepareerd of gebalanced terwijl dit prima mogelijk is. (bvb: Dota's Riki is altijd in stealth buiten combat en deze hero is niet bepaald UP/OP)

De community en matchmaking wordt ook steeds slechter, zonder concrete oplossingen. Daarvoor in de plaats komen steeds meer champs waarvan weinig echt leuke/vernieuwende die echt blijven plakken. Ik hoop dat ze snel wat veranderingen brengen, anders kan ik LoL mooi vervangen door D2 wanneer deze permanent uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie absoluut niet in hoe je stealth 'gemakkelijk' gebalanceerd kan maken. Stealth is precies zo'n alles of niets mechaniek die Riot eruit wil hebben. Of je knalt als Twitch de tegenpartij geheel omver omdat ze géén pink wards en oracles kopen, of je bent 110% nutteloos omdat ze dat wel doen. Ik heb nog nooit een Twitch gezien die daartussen in zat.

Wat betreft patches omgooien; het is ook nooit goed natuurlijk. Als ze niets aanpassen dan is het fout, nu doen ze een patch maar zien ze bij de top elo spelers dat er problemen zijn. Die problemen erkennen ze, ze komen met m.i. een super oplossing; maar nee ze doen het allemaal fout. 8)7 Ik ben blij dat Riot zelfs met de enorme playerbase die ze al hebben, niet op hun zak geld gaat liggen ronken en dingen durft te doen met de game om een stap verder te komen. Dat daarbij af en toe wat spaanders vallen ('waar gehakt wordt...') is logisch en echt niet erg. Stilstand is achteruitgang.

En natuurlijk weet Riot niet precies wat sommige aanpassingen exact teweeg zullen brengen, maar ze willen het anders hebben en dat is ze zeker gelukt. Dat er blijkbaar op de IEM (ik heb er nog niet van kunnen genieten) compleet nieuwe picks/bans succesvol ingezet worden is voor mij een teken dat ze het hartstikke goed doen. Of had je weer een tankydps solo top/ap mid/ad+sup bot/jungle meta willen zien voor álle gespeelde matches? Uiteindelijk zal er misschien één meta als sterkste uitkomen, maar misschien houden we ook wel meerdere opties open in de toekomst. Net zoals in SC2 er meerdere winnende tactics per matchup te spelen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze prima wisten wat ze teweeg zouden brengen, en dat is gelukt. En natuurlijk is het niet in 1x goed, daar was die hotfix voor. Dan speel je wat met cijfertjes om het te balanceren en gaat het alsnog de kant op die je voor ogen had. Riot heeft volgens mij met de recente patches alle doelstellingen die ze voor ogen hadden bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:25:
Ik denk dat ze prima wisten wat ze teweeg zouden brengen, en dat is gelukt. En natuurlijk is het niet in 1x goed, daar was die hotfix voor. Dan speel je wat met cijfertjes om het te balanceren en gaat het alsnog de kant op die je voor ogen had. Riot heeft volgens mij met de recente patches alle doelstellingen die ze voor ogen hadden bereikt
Was er een hotfix ooit gekomen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de NA servers is er een hotfix uit, weet niet wanneer die op EU uitgerold wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:22:
Ik zie absoluut niet in hoe je stealth 'gemakkelijk' gebalanceerd kan maken. Stealth is precies zo'n alles of niets mechaniek die Riot eruit wil hebben. Of je knalt als Twitch de tegenpartij geheel omver omdat ze géén pink wards en oracles kopen, of je bent 110% nutteloos omdat ze dat wel doen. Ik heb nog nooit een Twitch gezien die daartussen in zat.
Jij ziet het niet != het kan niet. Zoals ik dus al zei, er zijn moba's die stealth wel effectief toepassen zonder dat het broken is. Het probleem is de mix harde CC/Stealth, wat uiteindelijk het einde van Eve werd. Daarbij zijn alle stealthers squishies en slechte 1v1ers die zonder deze CC niet kunnen overleven.
Wat betreft patches omgooien; het is ook nooit goed natuurlijk. Als ze niets aanpassen dan is het fout, nu doen ze een patch maar zien ze bij de top elo spelers dat er problemen zijn. Die problemen erkennen ze, ze komen met m.i. een super oplossing; maar nee ze doen het allemaal fout. 8)7
Super oplossing? Rofl. Wat voor Elo speel jij? En die problemen waren al weken ervoor voorspeld op fora. Klaarblijkelijk dus gewoon genegeerd en doorgetrapt. Nu met de brokken zitten.
En natuurlijk weet Riot niet precies wat sommige aanpassingen exact teweeg zullen brengen, maar ze willen het anders hebben en dat is ze zeker gelukt.
Testen heet dat geloof ik, doen game devs wel eens. Zo nu en dan. Iets over kwaliteit willen garanderen.
Dat er blijkbaar op de IEM (ik heb er nog niet van kunnen genieten) compleet nieuwe picks/bans succesvol ingezet worden is voor mij een teken dat ze het hartstikke goed doen. Of had je weer een tankydps solo top/ap mid/ad+sup bot/jungle meta willen zien voor álle gespeelde matches?
De ene teamcomp wordt vervangen door de ander, big deal. Gebeurt nu al twee jaar. Dat zegt niet dat het beter is geworden. Roaming is compleet verdwenen en full-tanks zijn nu veel zwakker dan vroeger en dus weinig/niet present in teams. Ik snap niet hoe jij nieuwe bans vertaald naar betere game.
Uiteindelijk zal er misschien één meta als sterkste uitkomen, maar misschien houden we ook wel meerdere opties open in de toekomst. Net zoals in SC2 er meerdere winnende tactics per matchup te spelen zijn. :)
Als er één teamcomp het sterkste is, is er geen reden om een ander te kiezen. SC2 is totaal niet vergelijkbaar met LoL in dat aspect aangezien tactieken daar elkaar counteren, niet kleinschalige teamcomps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Tnx for the tips guys! Vanmiddag maar aan de "studie" . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:17:
Op de NA servers is er een hotfix uit, weet niet wanneer die op EU uitgerold wordt.
Weet je ook wat de veranderingen zijn?
Kun je dat ergens lezen op de site etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:30:
[...]

http://na.leagueoflegends...d.php?p=17854392#17854392

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Superverhaal om te lezen _/-\o_

Ik speel regelmatig Teemo en vind hem een geweldige champ. Jammer genoeg zijn er zoveel betere champs om uit te kiezen, waardoor Teemo "nutteloos" lijkt. Ok, shrooms planten is leuk en backdooren om vervolgens zonder krassen weg te komen is heel vermakelijk, maar ook hier zijn andere champs beter...

Ik wil Teemo gebuffed zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Tjukkie schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:37:
[...]

Superverhaal om te lezen _/-\o_

Ik speel regelmatig Teemo en vind hem een geweldige champ. Jammer genoeg zijn er zoveel betere champs om uit te kiezen, waardoor Teemo "nutteloos" lijkt. Ok, shrooms planten is leuk en backdooren om vervolgens zonder krassen weg te komen is heel vermakelijk, maar ook hier zijn andere champs beter...

Ik wil Teemo gebuffed zien :D
Ik ben ook een grote Teemo fan, maar mis inderdaad wat meer "skill". Ik kies ehm nu als hard-counter tegen Yi & Tryn (maar dat kan een fout zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:30:
[...]

http://clgaming.net/redtracker/topic/22503/?p=1 is het topic over de hotfix. :)
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:29:
[...]
Jij ziet het niet != het kan niet. Zoals ik dus al zei, er zijn moba's die stealth wel effectief toepassen zonder dat het broken is. Het probleem is de mix harde CC/Stealth, wat uiteindelijk het einde van Eve werd. Daarbij zijn alle stealthers squishies en slechte 1v1ers die zonder deze CC niet kunnen overleven.
Maar hoe lossen die andere moba's het probleem wat ik schetste op dan? :)
[...]

Super oplossing? Rofl. Wat voor Elo speel jij? En die problemen waren al weken ervoor voorspeld op fora. Klaarblijkelijk dus gewoon genegeerd en doorgetrapt. Nu met de brokken zitten.
Is dit de manier waarop we gaan discussiëren?
[...]

Testen heet dat geloof ik, doen game devs wel eens. Zo nu en dan. Iets over kwaliteit willen garanderen.
Standaard antwoord natuurlijk. Nee ze hebben inderdaad niet getest ze gooien dingen gewoon online en zien later wel. Dat is hoe Riot werkt.

...

Natuurlijk testen ze van tevoren. Maar Riot heeft geen legioen high elo spelers in hun test team zitten. Volgens mij is Phreak de enige die een redelijk hoog elo zou kunnen vasthouden. Sommige dingen, zoals die jungle aanpassingen, kun je gewoon niet geheel van tevoren voorspellen. Het is ook niet alsof de hele game kapot was; jungle was gewoon net iets te zwak geworden. Spelers gingen nog steeds de jungle in toch?
[...]

De ene teamcomp wordt vervangen door de ander, big deal. Gebeurt nu al twee jaar. Dat zegt niet dat het beter is geworden. Roaming is compleet verdwenen en full-tanks zijn nu veel zwakker dan vroeger en dus weinig/niet present in teams. Ik snap niet hoe jij nieuwe bans vertaald naar betere game.
Gebeurt dat al twee jaar; hoe vaak dan? :? Volgens mij zaten we anders flink vastgeroest in de meta, al ver voor het einde van Season 1. Ja af en toe pikten ze double AP carry, zo schokkend was dat ook niet toch? Zo open als het nu lijkt te liggen, dat is al een tijd geleden m.i.
[...]
Als er één teamcomp het sterkste is, is er geen reden om een ander te kiezen.
Daar sla je de spijker op zijn kop natuurlijk. Dat zal altijd zo blijven. Ik denk alleen dat ze hopen dat meerdere team composities nu aan elkaar gewaagd zijn; zodat er meer gespeeld wordt tijdens de picks & bans. En dat moet prima mogelijk zijn vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:43:
Maar hoe lossen die andere moba's het probleem wat ik schetste op dan? :)
In Dota, waar dit spel op gebaseerd is, is een goed voorbeeld de melee hero Riki. Vanaf lv6 is hij permanent in stealth tot hij in combat terecht komt. Hoe hoger level stealth, des te korter de tijd naar stealth phasen als je ophoudt met vechten. Hij heeft een backstab (passive) E die achter een hero meer damage doet, een dash en een rookgordijn die silenced.

Er zijn geen pink wards (stealth detecting wards en preventief enemy wards detecteren is een gebroken techniek imo), slechts een Oracle equivalent. Hij kan dus openen met rookgordijn, maar niet met iets als een stun, -> dat ganks bijna altijd succesvol maakt zoals Eve dat vroeger kon. Zonder deze stun is Eve waardeloos omdat haar andere skills ook waardeloos zijn en ze niet goed genoeg is met auto-attacks of burst om
Standaard antwoord natuurlijk. Nee ze hebben inderdaad niet getest ze gooien dingen gewoon online en zien later wel. Dat is hoe Riot werkt.
Ja, dit is hoe Riot werkt. Ze posten brainstorms op Twitter en enkele weken later is het omgetoverd tot een deels niet-werkende champion remake of patch. Zie rushed Kayle en Eve remake.
Gebeurt dat al twee jaar; hoe vaak dan? :? Volgens mij zaten we anders flink vastgeroest in de meta, al ver voor het einde van Season 1. Ja af en toe pikten ze double AP carry, zo schokkend was dat ook niet toch? Zo open als het nu lijkt te liggen, dat is al een tijd geleden m.i.
Vaak genoeg, heb sowieso meer dan 4-5 verschillende setups meegemaakt die zich bleven herhalen totdat er champions werden aangepast. (<3 5x AoE clusterfuck teams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:41

SHEePYTaGGeRNeP

EUW: Dragon Hodor

Trundle is OP want hij kan flash-ult-en ;D
zei laatst nog iemand tegen mij toen hij zichzelf proberen te deny-en tegen een tower :D

EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:06:
[...]

Ha! heb ook wel eens zo'n potje meegemaakt, maar dan in het winnende team:

Onze hele laning fase was waardeloos, in de teamfights werden we geraped, onze inhibitors werden gesloopt. Na 50 minuten compleet weg gespeeld te worden winnen we 2 teamfights achter elkaar en vernietigen hun nexus, madness! 8)7
Ik eergisteren nog zo'n potje. Staan achter in kills, teamfights verliezen we maar toch staan we eigenlijk continue bij hun torens te pushen. Eigenlijk ook best dik gewonnen (terwijl we op papier de verliezer zouden moeten zijn)...

Trouwens gisteravond twee potjes Amumu gespeeld, echt maanden geleden dat ik dat gedaan heb. Heerlijk easymode gewonnen :D

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:14:
[...]

In Dota, waar dit spel op gebaseerd is, is een goed voorbeeld de melee hero Riki. Vanaf lv6 is hij permanent in stealth tot hij in combat terecht komt. Hoe hoger level stealth, des te korter de tijd naar stealth phasen als je ophoudt met vechten. Hij heeft een backstab (passive) E die achter een hero meer damage doet, een dash en een rookgordijn die silenced.

[...]
Oke zo zou dat zeker kunnen werken ja. Maar dus niet in LoL vanwege de aanwezigheid van pink wards/oracles. Dus tenzij ze dat (en dus vrijwel geheel counterwarding) eruit slopen, zul je problemen houden met de viability van stealth champs. Keuzes :) Zoals Intruder hieronder ook al zegt: compleet andere game ook al is LoL er dan op gebaseerd in den beginne (laat ik het zo zeggen; het genre is hetzelfde).
[...]

Ja, dit is hoe Riot werkt. Ze posten brainstorms op Twitter en enkele weken later is het omgetoverd tot een deels niet-werkende champion remake of patch. Zie rushed Kayle en Eve remake.
Tja.....
[...]

Vaak genoeg, heb sowieso meer dan 4-5 verschillende setups meegemaakt die zich bleven herhalen totdat er champions werden aangepast. (<3 5x AoE clusterfuck teams)
Maar telkens was er één de sterkste en dat kwam blijkbaar voornamelijk door exploits in combinatie van skills. Dat is iets anders dan een meta zoals we die kenden imho. De meta die we kenden had een specifieke rol compositie en niet zozeer een specifieke champion compositie.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 05-12-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:01
@ItsNotRudy

Dota met LoL vergelijken is natuurlijk appels met peren. Dota 2 hebben skills een veel groter impact op het spel en hebben vaak een veel sterker effect. Paar voorbeelden, 5 seconden stun van mirana. Instant swap over 2000 range van Vengefull spirit. Earthshacker met meerder AOE stuns. enzovoor enzovoort. Daartussen zou een constante stealth gewoon balanced zijn. In lol echter heb je een max stun van 3 (geloof ik) seconden op ashe arrow, en de meeste skills stunnen maar 1.5 seconden of minder.

LoL heeft gewoon een compleet eigen systeem bedacht in de jaren dus is het eigenlijk niet meer aan de orde om die 2 games te gaan vergelijken champion wise.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ashe haar arrow stunned 4 seconden op max range ;)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakiller91
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2023
over die teamcomps niet helemaal waar omdat positie factor erbij komt stel je nu eens voor
open area fog of war niet active of recht stuk bijv mid 5v5 map. hier is een tank die er in kan springen met een bruisher wel handig de squishy hoeven minder op te letten of er iets dicht in de rug zit omdat het bijna open is dus genoeg tijd om te rennen. met deze teamcomp vecht je NIET in een jungle is gwn DOM...

maar stel nu dat je close range champions hebt met aow spells dan is het wel handig om ongezien dichterbij te komen (natuurlijk oracle kopen wanneer het kan). bij deze setup ga je vooral voor minimaal 3 ad en 2 caster met stun of burst of bijde Annie bijv (niet handig atm is te zwak tot lvl 6 en na lvl 16... is best wel cooldown based en niet makkelijk tegen te gaan met 40% cd reduction omdat dmg minder wordt.)

dan heb je nog een "poke" team is van bijde een beetje lane phase is zeer simpel en geforceerd op snel afronden anders geen nut. hierbij is de positie zeer belangrijk en een tank opzich wel nodig voor een eventuele dmg reduction aan team. of om te taunten. farm is belangrijk natuurlijk voor iedereen maar omdat dit soort champs met minder ad start en toch hoger moet worden is farm SUPER belangrijk maar ook iets moeilijker dan andere champs.. in iedergeval is dit wel een van de leukere setups ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
SA waar het echt op gebaseerd is, de stealth assasin was behoorlijk sterk hoor, je moest ook invis detection hebben en als squishy moest je goed beschermd worden maar broken was het inderdaad niet. Maarja zuch dota 3.76 nog steeds veruit de beste moba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:42:

Iemand hier een beknopte samenvatting van? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:46:
[...]

Iemand hier een beknopte samenvatting van? :$
What’s the bottom line? League of Legends is tilting toward rewarding coordination and smart picks and bans, while the ship of stellar solo play sails into the sunset.
With an increasing number of people reaching the top level of solo queue play, the new golden standard is golden teamwork.
I’m going to end with a bold call: I think some of the lesser American Starcraft pros are going to switch to League.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:29:
Die hebben stealth in de eerste plaats ook anders geïmplementeerd en zoals Intruder schrijft kun je deze Moba's niet onderling vergelijken op die manier.

Het verschil bv. tussen global available stealth (door bv. een item of een buff) en een champ afhankelijke stealth is al gigantisch. Het probleem bij LoL is dat het nu te beperkt voorkomt en champ afhankelijk is. Hierdoor zijn de counters niet in alle games bij default aanwezig (wat waarschijnlijk wel zo is als stealth meer voorkomt) en krijg je in feite een hard counter systeem: of je koopt pinks en countered de stealth compleet of je doet dit niet en wordt ge-pub-stomped.

Hard counter mechanismes zijn over het algemeen slecht in game design en moeilijk te balanceren. Denk bv. ook aan Sword of the Divine als hard counter voor Jax. Als dit soort hardcounter items nodig zijn voor goede balans is dat een aanwijzing van slecht design. Stealth bevindt zich nu in zo'n positie en heeft daarom een rework nodig die in het geval van LoL dus erg lastig is.

Hierdoor kent LoL hele specifieke problemen die je dus niet kunt vergelijken met andere Moba's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
djengizz schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:48:
[...]

Die hebben stealth in de eerste plaats ook anders geïmplementeerd en zoals Intruder schrijft kun je deze Moba's niet onderling vergelijken op die manier.

Het verschil bv. tussen global available stealth (door bv. een item of een buff) en een champ afhankelijke stealth is al gigantisch. Het probleem bij LoL is dat het nu te beperkt voorkomt en champ afhankelijk is. Hierdoor zijn de counters niet in alle games bij default aanwezig (wat waarschijnlijk wel zo is als stealth meer voorkomt) en krijg je in feite een hard counter systeem: of je koopt pinks en countered de stealth compleet of je doet dit niet en wordt ge-pub-stomped.

Hard counter mechanismes zijn over het algemeen slecht in game design en moeilijk te balanceren. Denk bv. ook aan Sword of the Divine als hard counter voor Jax. Als dit soort hardcounter items nodig zijn voor goede balans is dat een aanwijzing van slecht design. Stealth bevindt zich nu in zo'n positie en heeft daarom een rework nodig die in het geval van LoL dus erg lastig is.

Hierdoor kent LoL hele specifieke problemen die je dus niet kunt vergelijken met andere Moba's.
Ik ben het hier gedeeltelijk wel en niet mee eens, ik moet wel zeggen dat je bij LoL in ieder geval moet nadenken met wat je doet etc.

Met die hardcounter items geef ik je gedeeltelijk gelijk, sword of the divine is inderdaad erg naaiend voor Jax. Maar als Jax zijnde moet je er zoiezo niet vanuit gaan dat je alles dodged (vind ik). Maar dat probleem word toch opgelost omdat dodge uit de game gaat.

Nog even over die stealth. 1 oplossing: Oracle. Enigste nadeel van een oracle is dat die alsnog vrij duur is (400g). En ikzelf pas toch altijd netjes mijn game style aan als ik weet dat er bv een twitch bij de enemys zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@djengizz
Goed verhaal, dat is eigenlijk precies zoals ik de zaken ook zie. Alleen wat beter verwoord :P

@sjaggy
Vergeet ook pink wards niet hoor. Als ik een stealth tegenstander heb, ga ik gewoon altijd (ongeacht welke rol ik speel) pink wards kopen. Zo'n champion is dan gewoon compleet nutteloos gemaakt. Hoe vaak ik wel niet tegen een roaming Twitch speelde op mid en dan een pink ward iets voor het midden van mijn lane plaatste. Vanaf het moment dat die ward daar staat is Twitch nutteloos want al zijn kracht komt uit het feit dat je hem niet aan ziet komen.

En jazeker, dat kost geld en dat is ook een van de redenen dat ze niet zo blij zijn met stealth zoals het nu in LoL zit. Het forceert dingen, zoals Jax een SotD forceert. Die A dus B en C dus D regels, daar willen ze er zo weinig mogelijk van hebben. Dat is namelijk niet goed voor competitieve gameplay.

Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!