Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik ben geen hater, maar ik vind hem niet echt een heel goede speler eerlijk gezegd. Buiten dat zijn builds vaak nergens op slaan vind ik dat hij best veel foutjes maakt. Tuurlijk is hij beter dan ik, maar het is geen topper.Cloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:58:
Dat zal wel kloppen ja, want volgens mij speelt hij nu op EUW. Dyrus was namelijk onder het account 'NA Dyrus' aan het spelen
En inderdaad vaak haat op Bob maar wat mij betreft niet terecht. Hij is wel altijd bezig met uitleg en is absoluut geen slechte speler. Dat hij nu meer zijn eigen champs speelt was mij laatst ook al opgevallen, eerst speelde hij werkelijk alles.
Vicariously I live while the whole world dies
En dat is het mooie aan Bob, als hij het verkloot is hij tenminste mans genoeg om toe te geven dat hijzelf fout zat. In plaats van ragen op teammates zoals je bij vrijwel alle pro's ziet gebeuren. Hij probeert er in elk geval nog wat van te leren.
[ Voor 36% gewijzigd door Cloud op 28-11-2011 23:29 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Hij heeft nu 1935 elo op EUW en 1623 op NA. Op NA zwierf hij vorig seizoen altijd rond de 1700 rond, 1935 op EUW doet hij inderdaad knap. Toch leer ik meer van andere streamers, hoe zeer ze ook ragen. Tussen het ragen door maken ze soms hele zinnige opmerkingen (zonder dat ze het doorhebben soms) en hun builds ogen veel logischer.Cloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:17:
Dat hangt van je definitie van 'topper' af natuurlijkHet is geen pro en dat merk je. Ervaring heeft hij wel en het lijkt erop dat zijn elo tegenwoordig flink hoger is dan tevoren. Je kunt het absoluut met zijn keuzes oneens zijn en hij zal zeker wat foutjes maken zo af en toe (wie niet), maar ik denk wel dat het gros van de hier meelezende tweakers nog wat van hem kan leren.
En dat is het mooie aan Bob, als hij het verkloot is hij tenminste mans genoeg om toe te geven dat hijzelf fout zat. In plaats van ragen op teammates zoals je bij vrijwel alle pro's ziet gebeuren. Hij probeert er in elk geval nog wat van te leren.
Maar inderdaad, vorig seizoen stond hij veel lager. Dat kwam denk ik ook omdat hij werkelijk alles speelde wat hij tegenkwam. Nu lijkt hij meer bij zijn sterkere champions te blijven, al varieert hij nog steeds veel. En dat je meer van andere streamers leert kan natuurlijk zeker! Ik ben ook geen Bob fanboy, maar er zijn al zoveel haters; iemand moet hem een beetje verdedigen
[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 28-11-2011 23:35 ]
Chaox is een hele goede, misschien wel de beste mechanics in het spel samen met doublelift. Maar die speelt meestal AD carries en dat vind ik het minst leuk om naar te kijken. Ik kijk meestal Saintvicious en Oddone. Junglers dus. Dyrus vind ik ook vaak wel lollig. Die wisselt heel veel af in wat hij speelt, maar hij is superveelzijdig en kan bijna elke rol vrij aardig. Bovendien heeft ie van die fucking droge humor soms.Cloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:32:
Bob speelt nu solo queue trouwens en komt daarbij steeds bij LLL (of is het nu SK?) Tabzz terecht. Die kerel heeft op dit moment een elo van 2075 en staat nummer 39e op de EUW solo ladder. Bob staat op dit moment 229e van EUW solo, met een elo van 1938.
Maar inderdaad, vorig seizoen stond hij veel lager. Dat kwam denk ik ook omdat hij werkelijk alles speelde wat hij tegenkwam. Nu lijkt hij meer bij zijn sterkere champions te blijven, al varieert hij nog steeds veel. En dat je meer van andere streamers leert kan natuurlijk zeker! Ik ben ook geen Bob fanboy, maar er zijn al zoveel haters; iemand moet hem een beetje verdedigenIk kan echter niet over die rageboys, alhoewel ik gek genoeg HSGG nog wel kan pruimen op z'n tijd. Choax vind ik persoonlijk een van de fijnste.
edit: over deze game. Ik zit even te kijken en heb nog geen score screen gezien, maar het zou me niet verbazen als Bob 2x zo weinig CS heeft als die Mitzo met Graves.
[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 28-11-2011 23:36 ]
@game
Ja klopt, de Lee Sin in het team van bob verknoeide het zonet nogal.
[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 28-11-2011 23:39 ]
en dat was nog nadat bob even kon freefarmen met zijn ult en zo steeds 3 a 4 CS per ulti-shot kon ophalen. Ik denk dat het early game zomaar 40/80 gestaan zou kunnen hebben.Cloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:37:
@game
Ja klopt, de Lee Sin in het team van bob verknoeide het zonet nogal.Denk dat hij wel wat achter staat in cs. 25 creeps (93 tegen 118) verschil inderdaad.
Echt impressed met doublelift.Vicarious schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:35:
[...]
Chaox is een hele goede, misschien wel de beste mechanics in het spel samen met doublelift.
Heb hem laatst gevolgd toen hij een smurf van +/- 1200 naar de 2000 range bracht. Dat was echt een hele grote streak van keihard gecarriede games. Zelfs als alle andere lanes instortte ging hij 21 / 2 / 7 met Twitch ofzo. Mechanics van hem zijn echt heel goed en ook zijn kennis van de game.
Ook op zijn gewone accounts carried hij superhard en ik zie hem eigenlijk nooit botlane verliezen (ook 3x vs chaox in ranked die hij echt domineerde en in de scrim vs TSM). Yup, echt onder de indruk van hem.
Udyr wint inderdaad volgens mij. Ga ook es gaan meekijkenVicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:14:
Overigens kunnen jullie nu op de stream een matchup tussen Irelia en Tiger Udyr zien. Bob is Udyr en ik gok dat hij de lane gaat winnen (al hangt dat wel een beetje van ganks af enzo)
edit: en waarom de neuk gaat ie nu ineens voor wits end en phoenix strike. Ik snap hem af en toe echt niet
[ Voor 15% gewijzigd door Vicarious op 29-11-2011 00:30 ]
Het zijn wel niet de facto standaard items, maar onbegrijpelijk is het ook niet echt vind ik. En die GJ typen, dat was idd wel een flater
Edit: lol, bagger vijand. 3v5 met een facecheck van Guardsman en nog verliezen ze (granted, Tristana kwam er ook bij kijken, maar ze hadden al lang alle 3 dood moeten zijn).
[ Voor 54% gewijzigd door speedzor op 29-11-2011 00:44 ]
Een 1v1 win je harder door te switchen tussen bear en tiger en af en toe turtle stance tussendoor. Dan heb je niks aan phoenix strike. Die gebruik ik puur endgame om snel een wave te clearen of creeps op te ruimen. En attack speed is met een full lvl tiger strike een beetje dubbelop, gewoon niet nodig.Cloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:36:
Hij zei net dat hij phoenix er nu bij nam omdat zijn damage output het hoogst is als je blijft wisselen tussen tiger en phoenix. De wits end is er denk ik omdat het attack speed geeft en hij geen merc threads maakt.![]()
Het zijn wel niet de facto standaard items, maar onbegrijpelijk is het ook niet echt vind ik. En die GJ typen, dat was idd wel een flaterZijn lane was verder wel een eitje tegen Irelia, ook al kwam hun jungler ook nooit te ganken.
En meer AS op Udyr lijkt mij echt niet verkeerd; het is de enige bron van AS momenteel in zijn build afgezien van tiger. Neem daarbij de MR bonus en extra on-hit damage; en ik vind het echt geen slecht item. Wit's End is zoals speedzor ook al zegt helemaal niet zo verrassend op bruisers.
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 29-11-2011 00:50 ]
Van wat ik gezien heb gebruikt hij phoenix puur om zijn lane te pushen wanneer nodig in de midgame.Cloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:36:
Hij zei net dat hij phoenix er nu bij nam omdat zijn damage output het hoogst is als je blijft wisselen tussen tiger en phoenix. De wits end is er denk ik omdat het attack speed geeft en hij geen merc threads maakt.
En maximale damage output is dan tiger --> phoenix omdat de AS steroid van je Q blijft werken en je R sneller procced.
Zoals hij ook al zegt: om lanes uit te pushen. MAar waarom dan al midgame gelijk 3 punten in phoenix doen terwijl je tiger nog kan levelen voor dikke burst damage? Ik zou het iig anders doen. En wits end is inderdaad op zich geen slecht item, maar op tiger udyr valt er imo meestal wel iets beters te halen omdat die wits end dus niet scalet met de damage op je tiger strike.Cloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:48:
edit:djengizz geeft hieronder volgens mij wel een goede verklaring voor die hogere dmg
Volgens mij valt echt niet zo eenvoudig te stellen dat Tiger voor veel meer burst zal zorgen dan Phoenix in combinatie met de Wits End die hij al had. Constant switchen tussen Tiger en Phoenix kan volgens mij echt wel veel damage doen. Of het meer, evenveel of minder dan Tiger durf ik niet te zeggen. Maar om nu te zeggen dat Phoenix sowieso veel minder burst levert dan Tiger; nee dat gaat er bij mij niet in.
*snip*
Sowieso ging zijn lane zo goed dat hij de luxe had die lane constant gepushed te houden. In dat opzicht ook niet verkeerd. Neem daarbij nog het gebruik van Phoenix midden in teamfights.. Genoeg voordelen zolang je maar blijft switchen. Zie ook hieronder met djengizz wederom. Zelfde verhaal maar veel uitgebreider dan ik 't t kan
En nu ga ik echt slapen, het is me veel te laat
[ Voor 40% gewijzigd door Cloud op 29-11-2011 01:11 ]
Ik kan niet in Bob zijn hoofd kijken maar van wat ik heb gezien van zijn udyr denk ik het volgende:Vicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:52:
Zoals hij ook al zegt: om lanes uit te pushen. MAar waarom dan al midgame gelijk 3 punten in phoenix doen terwijl je tiger nog kan levelen voor dikke burst damage? Ik zou het iig anders doen. En wits end is inderdaad op zich geen slecht item, maar op tiger udyr valt er imo meestal wel iets beters te halen omdat die wits end dus niet scalet met de damage op je tiger strike.
-Ten eerste heeft udyr geen ulti dus je kunt niet overal 5 levels op je abilities krijgen. Mijn gok is dat hij Tijger niet naar 5 brengt maar voor een 4-5-5-4 setup gaat (of zelfs 5 in phoenix late).
-Bob bouwt heel erg voor de teamfight en disruption / chase. Dat zie je ook aan de Aegis en ook heb ik hem Shurelya's zien bouwen op Udyr. In teamfights is phoenix over het algemeen sterker en hij levelt het nadat hij zijn lane wint en de turret pushed (einde laning phase?) als ik het me goed herinner.
-AS werkt prima op Udyr en zelfs met Witsend haalt hij geen cap. Nee, schaalt niet zo goed met tiger maar tiger zijn damage valt ook af in lategame itt phoenix en daar schaalt het prima mee.
-Udyr heeft freefarm vs Irelia en zijn lane was niet echt lastig. Kan me voorstellen dat je in een moeilijkere lane nog wat langer tiger levelled.
Dus minder echt tanky bruiser maar meer DPS bruiser.
wut? Tiger lategame valt af? Tiger scalet juist heel goed lategame, zeker als je redelijk wat AD hebt. Met 150 AD, wat je makkelijk kan halen met runes en alleen een triforce als offensive item, doe je al 150+230+(1,5x150=225)=705 damage. Tel daar een sheenproc van iets van 80 base AD bij op en je doet bijna 850 damage in burst. Daarbij krijg je nog een lomp snelle attack speed waar je eventueel met je lvl 3 phoenix strike van kan profiteren. Phoenix strike scalet juist helemaal nergens mee, alleen met attack speed en valt imo lategame juist tegen. Phoenix strike is midgame op zijn sterkst.djengizz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 01:10:
[...]
Ik kan niet in Bob zijn hoofd kijken maar van wat ik heb gezien van zijn udyr denk ik het volgende:
-AS werkt prima op Udyr en zelfs met Witsend haalt hij geen cap. Nee, schaalt niet zo goed met tiger maar tiger zijn damage valt ook af in lategame itt phoenix en daar schaalt het prima mee.
Ok, dus je hebt dus een DoT (die overigens niet stacked) die heel veel schade doet (en volgens mij een rekenfoutje bevat van 100 damage) op voorwaarde dat je jouw build hebt.Vicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 02:03:
[...]
wut? Tiger lategame valt af? Tiger scalet juist heel goed lategame, zeker als je redelijk wat AD hebt. Met 150 AD, wat je makkelijk kan halen met runes en alleen een triforce als offensive item, doe je al 150+230+(1,5x150=225)=705 damage. Tel daar een sheenproc van iets van 80 base AD bij op en je doet bijna 850 damage in burst. Daarbij krijg je nog een lomp snelle attack speed waar je eventueel met je lvl 3 phoenix strike van kan profiteren. Phoenix strike scalet juist helemaal nergens mee, alleen met attack speed en valt imo lategame juist tegen. Phoenix strike is midgame op zijn sterkst.
Udyr is een chain champ omdat de persistente effecten van zijn skills elkaar versterken. Je moet dus jouw build en damage vergelijken met bv die AS build voor damage over tijd (we hebben het immers over zijn late game rol).
In een normale Tiger build max je Tiger en Turtle en max je nooit Phoenix helemaal. Toch geeft maxed Tiger en Phoenix de meeste DPS vanwege het versterkende effect op elkaar. Ook geef je in een Tiger build over het algemeen best veel uit aan AD (Wriggles / Triforce).
Tiger schaalt eigenlijk als enige skill met AD waarbij alle andere skills op een of andere manier schalen met AS. Daarnaast geeft Phoenix ook een kleine AD buf. Ik denk dus dat een Tiger build (zoals ik hem ken, misschien doe jij wel weer wat anders) met voornamelijk AD en defensive items het late game aflegt tegen een AS gebaseerde build met gemaxte Phoenix puur op DPS.
In die zin scaled Tiger (of een Tiger build) slecht late game. Dat het een hoop schade doet begrijp ik ook. Het gaat erom wat Udyr als chainchamp meer DPS geeft voor zijn hele skillset om te bepalen wat beter scaled. Je kunt bij Udyr zijn abilities niet los zien vanwege het effect op elkaar.
Weet iemand wanneer de nieuwe champions bekend worden die gratis te spelen zijn deze week?
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Oh tnx!Nidhiki schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:09:
De nieuwe rotation is al bekend hoor, gewoon even op de site kijken
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Al iemand ervaring met hem?
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
NopeNidhiki schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:13:
Ik ben wel benieuwd naar Talon, denk dat ik die vanmiddag eens ga proberen![]()
Al iemand ervaring met hem?
Betere namen van streamers zijn wat mij betreft:
Chaox, Reginald, Doublelift, Candy panda, fnatic Shushei, Guardsman Bob.
Verder kun je op youtube o.a. terecht bij:
YouTube: Kanaal van technoob10 (high elo replays)
YouTube: Kanaal van GeneralWiser (high elo replays)
YouTube: Kanaal van colbycheeze (beetje educatie)
YouTube: Kanaal van CasualProGamer (beetje educatie)
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 29-11-2011 09:03 ]
Verwijderd
On a serious note : ik heb dit weekend doublelift een paar keer bezig gezien en die is echt heel goed hoor. Zag hem eerst bezig op vayne en toen ik begon te kijken was de game bijna voorbij en was hij twee pentakills aan het verzamelen. Potje erna gaat hij mid met twitch en staat hij na 10 minuten 5-0 tegen annie. Heeft ook 2(-3?) accounts +2000 elo dacht ik en is nu bezig met pentalift omhoog te brengen.
Zal best wel een aanwinst worden voor CLG, alleen spijtig dat ze elementz hiervoor gebencht hebben terwijl er anderen hier meer voor in aanmerking kwamen imo..
Als je puur DPS bouwt met phoenix zonder defensive items dan zul je ongetwijfeld gelijk hebben, maar dat doe je natuurlijk niet. Je bouwt met phoenix in principe alleen Wits End als offensive item omdat je als Udyr altijd tanky genoeg moet zijn om flink wat klappen te vangen. Anders word je in no-time het gevecht uit gekite of gewoon neergeburst.djengizz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 03:13:
[...]
Ok, dus je hebt dus een DoT (die overigens niet stacked) die heel veel schade doet (en volgens mij een rekenfoutje bevat van 100 damage) op voorwaarde dat je jouw build hebt.
Udyr is een chain champ omdat de persistente effecten van zijn skills elkaar versterken. Je moet dus jouw build en damage vergelijken met bv die AS build voor damage over tijd (we hebben het immers over zijn late game rol).
In een normale Tiger build max je Tiger en Turtle en max je nooit Phoenix helemaal. Toch geeft maxed Tiger en Phoenix de meeste DPS vanwege het versterkende effect op elkaar. Ook geef je in een Tiger build over het algemeen best veel uit aan AD (Wriggles / Triforce).
Tiger schaalt eigenlijk als enige skill met AD waarbij alle andere skills op een of andere manier schalen met AS. Daarnaast geeft Phoenix ook een kleine AD buf. Ik denk dus dat een Tiger build (zoals ik hem ken, misschien doe jij wel weer wat anders) met voornamelijk AD en defensive items het late game aflegt tegen een AS gebaseerde build met gemaxte Phoenix puur op DPS.
In die zin scaled Tiger (of een Tiger build) slecht late game. Dat het een hoop schade doet begrijp ik ook. Het gaat erom wat Udyr als chainchamp meer DPS geeft voor zijn hele skillset om te bepalen wat beter scaled. Je kunt bij Udyr zijn abilities niet los zien vanwege het effect op elkaar.
Over scaling:
- Tiger scalet met AD
- Turtle scalet strict gezien met beide niet, Met snellere AS krijg je meer lifesteal maar met meer damage ook. Of je nou 5x aanvalt met 100 damage of 4x met 125 damage maakt voor je lifesteal niet uit
- Bear stance scalet met beide gewoon niet
- Phoenix scalet met AP en AS, niet met AD (waar haal je dat vandaan?)
Voor je maximale damage output wil je dus de skill pakken die het hardste scalet lategame aangezien beide attributen (AS en AD) slechts op 1 skill scalen strict gezien. NAar mijn mening is dat nog steeds tiger strike. Aangezien je steeds switcht tussen stances kun je (met wat CDR van Sprit Visage of Frozen Heart) ruwweg elke 3 seconden een tiger strike doen en dus die burst damage eruit gooien. En op een bruiser vind ik burst damage een stuk prettiger dan sustained damage van phoenix. Waarom? Jouw voornaamste taak is om hun carry uit te schakelen. Als jij je bear stance aanzet, op hun carry afrent en gelijk met tiger strike 30% van zn HP wegbeukt en op hem in blijft hakken rennen ze weg. Dan heb je ze gedurende de stun tijd en de tijd dat ze wegrennen uit de teamfight gehouden en moet je in principe de teamfight gewoon winnen. Met Phoenix strike is het wel leuk dat je wat AoE en wave damage doet, maar tanks lachen om die pussy damage die daaraf komt en carries raken lang niet zo hard in paniek
Verwijderd
Ik speel dan ook wel graag met 'lastige' champions zoals Orianna en Nocturne. Nocturne vind ik erg cool om zijn mechanics maar omdat ik geen jungle runes heb, kan ik hem niet honderd procent in de jungle spelen. Momenteel ga ik tot level 3 - 4 in de lane en skip dan naar de jungle (op mijn level zijn er meestal geen junglers bij de tegenstander dus zoveel maakt het nog niet uit.).
Item build, wat te doen met een Nocturne? Meestal ga ik voor boots + hp bij start, Berserkers Greaves > Wriggles Lantern > Bloodthirster, maar omdat ik niet zo heel snel kills maak kom ik meestal niet zo ver met de bloodthirster. Zijn er betere keuzes te maken early game behalve het kopen van een Dorans Blade?
Alternatief, hebben jullie nog tips voor welke melee champions goed in de lane zijn?
Lol Reginald op Kennen is echt eng
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 29-11-2011 09:44 ]
Ja maar die is niet echt pro.
Je zou olaf kunnen proberen of lee sin maar vaak zijn melee champions best lastig om ze goed te spelen. Maar deze champions kunnen natuurlijk ook junglen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:37:
Ik ga hier toch maar eens wat vragen stellen. Ik ben nu level 21 en ik ben niet de beste speler. Ik speel vooral casters maar ik wil graag meer met melee champions spelen. Probleem is het komt me wat mij betreft nog te vaak voor dat ik in de early game gewoon denied word en de rest van de game dus voer voor de tegenstander wordt.
Ik speel dan ook wel graag met 'lastige' champions zoals Orianna en Nocturne. Nocturne vind ik erg cool om zijn mechanics maar omdat ik geen jungle runes heb, kan ik hem niet honderd procent in de jungle spelen. Momenteel ga ik tot level 3 - 4 in de lane en skip dan naar de jungle (op mijn level zijn er meestal geen junglers bij de tegenstander dus zoveel maakt het nog niet uit.).
Item build, wat te doen met een Nocturne? Meestal ga ik voor boots + hp bij start, Berserkers Greaves > Wriggles Lantern > Bloodthirster, maar omdat ik niet zo heel snel kills maak kom ik meestal niet zo ver met de bloodthirster. Zijn er betere keuzes te maken early game behalve het kopen van een Dorans Blade?
Alternatief, hebben jullie nog tips voor welke melee champions goed in de lane zijn?
Tuurlijk bouw je Udyr niet zonder defensieve items. Je zou de kosten besteed aan AD moeten vergelijken met de kosten besteed aan AS wil je het goed doen.Vicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:18:
Als je puur DPS bouwt met phoenix zonder defensive items dan zul je ongetwijfeld gelijk hebben, maar dat doe je natuurlijk niet. Je bouwt met phoenix in principe alleen Wits End als offensive item omdat je als Udyr altijd tanky genoeg moet zijn om flink wat klappen te vangen. Anders word je in no-time het gevecht uit gekite of gewoon neergeburst.
Ik zeg dat toch nergens? Ik zeg alleen dat Phoenix een AD boost geeft die weer je Tiger stance verbetert.- Phoenix scalet met AP en AS, niet met AD (waar haal je dat vandaan?)
Nee, voor max damage wil je beide maxen en dat doe je niet in een Tiger build. Beide offensieve stances schalen met AS (de DoT van Tiger stacked dan wel niet maar reset wel). Wat verder nog meespeelt is het feit dat Tiger procced tijdens Phoenix maar Phoenix niet tijdens Tiger. --> Je zult langer in Phoenix willen blijven voor max DPS, ook in een Tiger build waar maar een paar puntjes in Phoenix gaan.Voor je maximale damage output wil je dus de skill pakken die het hardste scalet lategame aangezien beide attributen (AS en AD) slechts op 1 skill scalen strict gezien.
[ Voor 10% gewijzigd door djengizz op 29-11-2011 10:17 ]
hehe gister 2 potjes gespeeld met amumu en nunu gelijk in de jungle
beide gewonnen, zou normaal wss niet echt werken maar hebben ons helemaal kapot gelachen
zijn van die dingen die dit spel zo leuk maken, met vrienden rare dingen proberen
Item : Cloth 5 Pots
Begon bij wolves > Blue > Wraiths > Golems.
Recall Boots.
Red > ganken FB.
en toen hele tijd ganken en junglen.
Cloth > 5 Pots > Boots > Mana crystal > Madreds > Sheen > Mecury Threads > Wriggles > Shureylais > Triforce en dan tanky met Warmogs & Atmas
11-2-16 ofzo
EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014
Ja, maar tegelijkertijd zijn dit ook dingen waar mensen als kippen zonder kop over ragen.shalaka schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:08:
amumununu!
hehe gister 2 potjes gespeeld met amumu en nunu gelijk in de jungle
beide gewonnen, zou normaal wss niet echt werken maar hebben ons helemaal kapot gelachen
zijn van die dingen die dit spel zo leuk maken, met vrienden rare dingen proberen
Als ik met een maat van mij bijvoorbeeld samen bot wil en we zijn niet support/ad carry dan krijgen we vaak al vanaf champ selection zo'n bak zielige shit over ons heen. Dan vraag ik mij soms af waarom ik dit spel nog speel.
Zo heb ik met een maat van me erg veel plezier en succes beleefd aan tank soraka/ad sona bot, maar ook net zoveel bullshit en enge scheldwoorden naar onze kop gehad.
En dat in unranked, blind pick normal matches!!!
Ja, het is erg leuk vage dingen proberen alleen jammer dat vele niet open minded zijn en vastklampen aan het bekende.
Merk je ook in dit forum wel, iemand wil eens bruiser Vayne spelen en krijgt meteen commentaar dat dit niet optimaal spelen is, enz. Boeie, als je maar fun hebt toch?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Nu is dat natuurlijk een situatie die niet heel vaak voorkomt. Maar als ik een tank soraka en ad sona in mijn team krijg die samen op bot willen, tja daar ben ik ook niet heel gelukkig mee nee. Onder normale omstandigheden (gelijke skill van alle 4 de spelers), wint dat namelijk niet. Zo simpel is het.
Dan kun je stellen; ja maar je moet lol hebben in het spel! Daar ben ik het geheel mee eens, maar vergeet niet dat je een team hebt dat ook graag lol wil hebben. Vrij weinig mensen vinden het lollig om een game te verliezen omdat iemand zo nodig een troll pick moest doen.
Als je dat soort dingen leuk vindt om te doen, en ja ik vind dat ook wel eens, doe dat dan in een 5 man premade. Dan stoor je niemand ermee en heb je met z'n vijven de grootste lol.
hadden ook een sion top en urgot bot
Ash was random in mid
maar ik ben het ermee eens dat het heel hinderlijk is als een teammate loopt te trollen en daarmee ook keihard failt
was ook blind pick normal game
Geheel mee eens. In een 4-man premade vind ik het ook nog wel kunnen, zeker als je die ene vantevoren inlicht zodat hij eventueel kan queuedodgen. Ik heb een keer mad fun gehad met een premade die allemaal tanks nam en dan fortify/revive als summoners. En nog gewonnen ookCloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:40:
Het mes dat 'Als je maar fun hebt' heet snijdt aan twee kanten hé. Ik vermoed dat Ryze die laatst bij mij in de jungle liep te trollen ook de grootste lol had, maar daardoor verloren we die game keihard. De rest had in elk geval geen fun kan ik je wel vertellen.
Nu is dat natuurlijk een situatie die niet heel vaak voorkomt. Maar als ik een tank soraka en ad sona in mijn team krijg die samen op bot willen, tja daar ben ik ook niet heel gelukkig mee nee. Onder normale omstandigheden (gelijke skill van alle 4 de spelers), wint dat namelijk niet. Zo simpel is het.
Dan kun je stellen; ja maar je moet lol hebben in het spel! Daar ben ik het geheel mee eens, maar vergeet niet dat je een team hebt dat ook graag lol wil hebben. Vrij weinig mensen vinden het lollig om een game te verliezen omdat iemand zo nodig een troll pick moest doen.
Als je dat soort dingen leuk vindt om te doen, en ja ik vind dat ook wel eens, doe dat dan in een 5 man premade. Dan stoor je niemand ermee en heb je met z'n vijven de grootste lol.
Maar betekend dat je dan al tijdens champ select als een idioot mag gaan ragen met de eerste dingen die je toegewenst worden?Cloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:40:
Het mes dat 'Als je maar fun hebt' heet snijdt aan twee kanten hé. Ik vermoed dat Ryze die laatst bij mij in de jungle liep te trollen ook de grootste lol had, maar daardoor verloren we die game keihard. De rest had in elk geval geen fun kan ik je wel vertellen.
En dan heb ik het nog niet eens over tank soraka/ad sona, maar als je samen bot wil zonder de "standaard" suppory/ad carry te picken. Zo vaak zoveel rage dat je krijgt en dan heb ik het over echt belachelijk erge dingen die je naar je hoofd krijgt!
Persoonlijk laat ik mijn plezier niet vergallen door troll builds, in normal unranked, boeit het toch niet. Bovendien ben ik zo openminded dat het best kan werken. En er is een verschil tussen een troll die moedwillig je team probeert te hinderen en tussen iemand die gewoon iets nieuws wil proberen!
Ik surrender ook nooit, omdat ik het spel leuk vind om te spelen. Of het nu 5v4 of zelfs 5v3 is. Zelfs dan surrender ik nooit.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ook in een Phoenix build zou ik ze niet beide maxendjengizz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:57:
Nee, voor max damage wil je beide maxen en dat doe je niet in een Tiger build. Beide offensieve stances schalen met AS (de DoT van Tiger stacked dan wel niet maar reset wel). Wat verder nog meespeelt is het feit dat Tiger procced tijdens Phoenix maar Phoenix niet tijdens Tiger. --> Je zult langer in Phoenix willen blijven voor max DPS, ook in een Tiger build waar maar een paar puntjes in Phoenix gaan.
Balen dat ze die eruit gehaald hebbenVicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:47:
[...]
Geheel mee eens. In een 4-man premade vind ik het ook nog wel kunnen, zeker als je die ene vantevoren inlicht zodat hij eventueel kan queuedodgen. Ik heb een keer mad fun gehad met een premade die allemaal tanks nam en dan fortify/revive als summoners. En nog gewonnen ook

Fortify was hardstikke leuke om als zinloze summoner te hebben samen met smite voor epische jungle
was ook heel leuk ja
amumu jungle
malphite mid
rammus solo top
sion en galio bot
oke niet helemaal 5 tanks, maar die hadden wij ook gewonnen ja ;P
Heb ik inderdaad ook eens gedaan. Of allemaal lvl1 champions nemen en met z'n 5en constant op mid gaan lopen klooien. Good timesVicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:47:
[...]
Geheel mee eens. In een 4-man premade vind ik het ook nog wel kunnen, zeker als je die ene vantevoren inlicht zodat hij eventueel kan queuedodgen. Ik heb een keer mad fun gehad met een premade die allemaal tanks nam en dan fortify/revive als summoners. En nog gewonnen ook
Ragen ben ik het nooit mee eens. Maar ik kan je wel zeggen dat ik ook een hekel heb aan de 'we are premade, so we go bot together' heb (als het dus geen goed duo is). Of je premade bent zal mij echt een worst wezen, maar ik wil niet de support en tank in één lane hebben om vervolgens de ad carry solo top tegen irelia te zetten. Ik wil absoluut niet zeggen dat de huidige meta heilig is, maar hij bestaat wel voor een reden en op onze elo's worden echt geen nieuwe meta's gemaaktDreanor schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:51:
[...]
Maar betekend dat je dan al tijdens champ select als een idioot mag gaan ragen met de eerste dingen die je toegewenst worden?
En dan heb ik het nog niet eens over tank soraka/ad sona, maar als je samen bot wil zonder de "standaard" suppory/ad carry te picken. Zo vaak zoveel rage dat je krijgt en dan heb ik het over echt belachelijk erge dingen die je naar je hoofd krijgt!
Ik speel ook zeker voor de fun, maar ik wil wel een kans maken en niet al bij voorbaat weten dat naar alle waarschijnlijkheid mijn bot lane keihard gaat falen. Ik rage echter nooit genoeg om mensen te stoppen met hun gedoe, dus ik zeg dan altijd maar 'suit yourself'. Om in 9 van de 10 keer na 10-15 minuten te moeten lane switchen omdat het toch niet zo grappig is op bot. Waarna de achterstand eigenlijk al te groot is om het nog zonder een beetje mazzel in te kunnen halen.
Er zit zeker een verschil tussen 'andere picks' en moedwillig trollen. De laatstgenoemde report ik namelijk, de eerste nooit. Wat proberen is mij prima, maar zorg wel dat het enigszins standhoudt in een game. En als je gekke dingen wilt proberen? Ga 5 man premade; geen rage en 200% fun.Persoonlijk laat ik mijn plezier niet vergallen door troll builds, in normal unranked, boeit het toch niet. Bovendien ben ik zo openminded dat het best kan werken. En er is een verschil tussen een troll die moedwillig je team probeert te hinderen en tussen iemand die gewoon iets nieuws wil proberen!
Waarom zou je iemand die gaat trollen reporten lol. Van die mensen die denken intentionally feeden trollen is, die moet je bannen! Als ik troll dan doe ik wel gewoon me best, gister iemand deed Amumu AP mid, dik gewonnen met skarner we stonden allebei iets van 11-2Cloud schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:59:
Er zit zeker een verschil tussen 'andere picks' en moedwillig trollen. De laatstgenoemde report ik namelijk, de eerste nooit. Wat proberen is mij prima, maar zorg wel dat het enigszins standhoudt in een game. En als je gekke dingen wilt proberen? Ga 5 man premade; geen rage en 200% fun.
En dan is het ook nog eens voor een groot deel speelstijl, voorkeur en de rol die je voor Udyr ziet lategame.Vicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:51:
[...]
Ook in een Phoenix build zou ik ze niet beide maxenBear stance en vooral turtle stance zijn te goed om geen 5 punten in te doen. En meestal switch ik dan tussen tiger en bear met af en toe een turtle stance tussendoor voor dat shield (die lifesteal boeit niet zo tijdens teamfights). Tuurlijk doe je met tussendoor naar phoenix switchen meer damage, maar de damage van de tegenstander(s) negaten is ook belangrijk.
Ik ga er over ophouden want het gevaar om alleen te theory craften zonder echte cijfers en ervaringen wordt mij te groot. Punt was ook wel een beetje dat het ging om de manier waarop Bob zijn Udyr speelt en waarom hij Wit's End bouwt en Phoenix levelled en dat is wel beantwoord denk ik. We gaan anders te veel op de details en elkaars uitspraken letten ben ik bang.
Tiger is zeker goed en heeft zich al bewezen op het hoogste nivo. Wel wordt imo Phoenix en AS te makkelijk afgedaan door Tiger stance liefhebbers (en dit is al een eeuwen oude discussie onder Udyr spelers) zonder echte argumenten en vaak wordt beweert dat het minder damage doet terwijl de base damages hoger zijn. De synergy van de stances is super belangrijk en er eens naar kijken met een andere blik kan misschien je builds verbeteren.
Nee, en je moet ook onconventionele dingen kunnen uitproberen.Dreanor schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:51:
Maar betekend dat je dan al tijdens champ select als een idioot mag gaan ragen met de eerste dingen die je toegewenst worden?
Ik zou het wel even melden in champ select en aangeven dat je geen troll bent want daar zou wel eens de rage van je medespelers vandaan kunnen komen. Dan zou het mij persoonlijk niets uitmaken
Ik bedoelde met moedwillig trollen; je eigen team om zeep helpen. Zoals die Ryze van laatst. Al het andere zijn gewoon de 'andere picks'. Als iemand iets geks kiest maar wel zijn best doet report ik natuurlijk niet, dat zou wel heel dom zijnSHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:02:
[...]
Waarom zou je iemand die gaat trollen reporten lol. Van die mensen die denken intentionally feeden trollen is, die moet je bannen! Als ik troll dan doe ik wel gewoon me best, gister iemand deed Amumu AP mid, dik gewonnen met skarner we stonden allebei iets van 11-2
Zeker weten. Als ik iets geks pick, zoals laatst toen ik met mijn tanky teemo begon te spelen, ga ik het ook aan in de chat. Meestal valt het dan wel mee met het gezeik. Nu is Tanky Teemo absoluut geen trollpick, maar niet zo heel erg bekend dus soms zien mensen dat wel zo.djengizz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:03:
[...]
Nee, en je moet ook onconventionele dingen kunnen uitproberen.
Ik zou het wel even melden in champ select en aangeven dat je geen troll bent want daar zou wel eens de rage van je medespelers vandaan kunnen komen. Dan zou het mij persoonlijk niets uitmaken
Ervaringen heb ik zat, maar je hebt een punt dat we zo langzamerhand een beetje verzanden in deze discussie. Even voor de duidelijkheid: ik vind Phoenix strike zeker niet nutteloos. Sterker nog, in de jungle gebruik ik ALTIJD phoenix strike. Het ging mij er puur om dat als je begint met een tiger strike build, waarom je dan ineens items gaat halen voor een phoenix strike build en dan ook phoenix strike ineens gaat maxen. Beide builds zijn prima te doen, maar ik denk wel dat het verstandig is om een keuze te maken en daar dan ook je items, speelstijl en skills op aan te passen.djengizz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:03:
[...]
En dan is het ook nog eens voor een groot deel speelstijl, voorkeur en de rol die je voor Udyr ziet lategame.
Ik ga er over ophouden want het gevaar om alleen te theory craften zonder echte cijfers en ervaringen wordt mij te groot. Punt was ook wel een beetje dat het ging om de manier waarop Bob zijn Udyr speelt en waarom hij Wit's End bouwt en Phoenix levelled en dat is wel beantwoord denk ik. We gaan anders te veel op de details en elkaars uitspraken letten ben ik bang.
Tiger is zeker goed en heeft zich al bewezen op het hoogste nivo. Wel wordt imo Phoenix en AS te makkelijk afgedaan door Tiger stance liefhebbers (en dit is al een eeuwen oude discussie onder Udyr spelers) zonder echte argumenten en vaak wordt beweert dat het minder damage doet terwijl de base damages hoger zijn. De synergy van de stances is super belangrijk en er eens naar kijken met een andere blik kan misschien je builds verbeteren.
Oh, wat vinden jullie van volibear? Heb net de champion spotlight gezien en hij lijkt me een kruising tussen Singed (toss), Dr. Mundo (HP Regen), Jax (increased atsp van standaard attacks) en die Ulti moet ik nog iets op vinden...
Haha die site is zoveel beter dan riot's post met alleen maar code
Welke support hebben jullie het liefste achter je staan in bot games/solo ranked?
Verwijderd
Verder is het lang geleden dat ik singed nog eens vanonder het stof gehaald heb. Zal eens zien hoezeer hij lijdt onder de nimbleness nerf.
Gisteren skarner jungle nog es geprobeerd en die gaat toch echt belachelijk snel. Wolves camp ligt neer vooraleer blue spawnt
Ook twee potjes gespeeld met een ranked team, voor het eerst ranked 5v5 en ze beide gewonnen maar er staat seeding bij onze resultaten. Is dit identiek aan de 10 potjes die je op soloqueue eerst moet spelen vooraleer je een rating krijgt ? Maw, dat ik wel degelijk rating gekregen heb voor die potjes van gisteren maar ik het gewoon nog niet kan zien.
@Hierboven.
Voorkeuren van support bij me : sona,taric,karma ,soraka, alistar in die volgorde in de veronderstelling dat die goed gespeeld worden.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 11:39 ]
Yep , ik ga hem waarschijnlijk ook kopen als ik genoeg IP heb verzameldVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:36:
Gisteren skarner jungle nog es geprobeerd en die gaat toch echt belachelijk snel. Wolves camp ligt neer vooraleer blue spawnt
woei! thanks
Mooie is dat die site niet eens geblockt is op werk!
Verwijderd
Tja.. dat licht er natuurlijk aan met wie je bot speelt.Myrdreon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:36:
Was gister voor de grap bezig met soraka, dacht keertje wat anders doen dus free support gepakt, kreeg scores als 3/2/25 (3v3 en 4v4 gevechten waarbij iedereen bleef leven, aan mijn kant dan, helpen score goed). Dat smaakt op zich naar meer, dus ben aan het kijken wat er nog meer voor support is.
Welke support hebben jullie het liefste achter je staan in bot games/solo ranked?
Als ik bijv, vayne/caitlyn speel heb ik het liefts taric/alistar naast me.
Als ik ezreal/corki speel heb ik liever soraka/sona
en als ik missfortune speel wil ik sowieso Leona naast me, Dat is toch een harde combo
Ja, seeding betekent dat je nog een rating moet krijgen. Skarner is overignes niet de enige die wolfcamp al kan slopen voor blue spawns. Denk aan phoenix Udyr bijv.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:36:
Eens urgot proberen deze week. Is de enige champ die ik nog ontbreek maar heb het over het algemeen niet zo voor ad carries, alhoewel deze daar wel een speciaal geval van is.
Verder is het lang geleden dat ik singed nog eens vanonder het stof gehaald heb. Zal eens zien hoezeer hij lijdt onder de nimbleness nerf.
Ook twee potjes gespeeld met een ranked team, voor het eerst ranked 5v5 en ze beide gewonnen maar er staat seeding bij onze resultaten. Is dit identiek aan de 10 potjes die je op soloqueue eerst moet spelen vooraleer je een rating krijgt ? Maw, dat ik wel degelijk rating gekregen heb voor die potjes van gisteren maar ik het gewoon nog niet kan zien.
@Hierboven.
Voorkeuren van support bij me : sona,taric,karma ,soraka, alistar in die volgorde in de veronderstelling dat die goed gespeeld worden.
kassa morg talon fizz en singed
Verwijderd
true true. maar nu doe je het wel HEEL gemakkelijk. Vroeger had je degelijke pulls nodig om zoiets te verwezenlijken. Nu is het echt hella fast.Vicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:42:
[...]
Ja, seeding betekent dat je nog een rating moet krijgen. Skarner is overignes niet de enige die wolfcamp al kan slopen voor blue spawns. Denk aan phoenix Udyr bijv.Of trundle.
Vanavond staat phoenix udyr op het menu.
Ben je zeker dat trundle de wolves camp ook zo snel cleart ? Heeft namelijk geen aoe, en zijn bite heeft toch een minimale cd.
Denk dat een cho'gath met de juiste runes het ook makkelijk voor elkaar krijgt.
@ Hierboven opnieuw. Leona wint elke lane ? Ik vind leona net nutteloos op iedere lane tegenwoordig, hetgeen heel spijtig is. Ik speelde leona graag, maar op iedere lane wordt ze overklast door een andere champion.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 11:46 ]
Als je je Q goed timet (iedere keer VLAK na een auto-attack) haal je het NET niet, maar die 2 seconden zouden voor degene die pullt niet heel veel uit moeten maken. Zeker niet als je daarna direct kan ganken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:44:
[...]
Ben je zeker dat trundle de wolves camp ook zo snel cleart ? Heeft namelijk geen aoe, en zijn bite heeft toch een minimale cd.
De 2e match was de enemy support een Soraka met heal summoner spell... 3v2(1) gank en ze kon gewoon door de 3 heals ontkomen.
gr00v, als het goed is moeten we 5 matches spelen voordat we een rating krijgen. En als de nieuwe update actief is zal je gemakkelijker de wolves kunnen clearen voor blue.
ATM speel ik met 0/0/30, flash & CV op alistar. Mpen reds, MPreg flat yellow, CD/level blue en 1g/10sec Quints. Zo snel mogelijk voor Philo + boots, dan Heart of Gold & Kage's zodat ik een beetje geld binnen krijg. Daarna Armor of MR afhankelijk van het enemy team en onze setup. Voor Armor Frozen Armor of Omen, voor bijna altijd Banshee. Boots ga ik voor lucidity. Verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
Heeft iemand nog een betere build?
[ Voor 3% gewijzigd door Kainda op 29-11-2011 11:54 ]
en dan hoef je ook niet te flash maar kan je gewoon shurelias doen.
Gebruikt hij misschien wel flash maar jouw shurelias heeft toch maar een cd van 30-60 seconden.
Ik heb wel een betere build ja: ga 0/9/21 zodat je zelf wat tankier bent (3 punten in armor en zorgen dat je die health masteries krijgt) en beter overleeft. Neem in utility in ieder geval die gold masteries, de rest is voorkeur. Qua runes: armor marks, armor seals, CDR glyphs en choice quints (health, GP5?). Met die armor runes ben je supertanky tegen de AD carry en de jungler (die 9/10x ook AD is) zodat je ganks supermakkelijk overleeft. Die 3 Gp5 items zijn goed, daarna zou ik voor Aegis gaan om je team te helpenKainda schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:53:
Gister met gr00v de 2 team ranked matches gespeeld als Alistar, ik heb hem een tijdje niet gespeeld mede omdat zijn ratio's wat generfed waren, maar hij is wel lekker met z'n CC. Flash, pulverize en headbutt je team in, zoooo lekker.
De 2e match was de enemy support een Soraka met heal summoner spell... 3v2(1) gank en ze kon gewoon door de 3 heals ontkomen.
gr00v, als het goed is moeten we 5 matches spelen voordat we een rating krijgen. En als de nieuwe update actief is zal je gemakkelijker de wolves kunnen clearen voor blue.
ATM speel ik met 0/0/30, flash & CV op alistar. Mpen reds, MPreg flat yellow, CD/level blue en 1g/10sec Quints. Zo snel mogelijk voor Philo + boots, dan Heart of Gold & Kage's zodat ik een beetje geld binnen krijg. Daarna Armor of MR afhankelijk van het enemy team en onze setup. Voor Armor Frozen Armor of Omen, voor bijna altijd Banshee. Boots ga ik voor lucidity. Verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
Heeft iemand nog een betere build?
Verwijderd
nja begrijp ik. Alleen laat ik mijn helpers niet graag wachten en zorg ik dat ik zeker om 01:55 aan de blue buff ben. Op die manier verliezen zij ook zeker geen cs / experience op mid, maar zal hem wel nog es proberen.Vicarious schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:52:
[...]
Als je je Q goed timet (iedere keer VLAK na een auto-attack) haal je het NET niet, maar die 2 seconden zouden voor degene die pullt niet heel veel uit moeten maken. Zeker niet als je daarna direct kan ganken.
Hij is een supersterke jungler met veel counterjungle mogelijkheden, maar ik denk dat hij nog minder gespeeld zal worden met de nieuwe jungle aanpassingen gezien in zijn kit enkel de paal echt super is bij ganks, maar daar moet je al gewend zijn met te werken ook en kan je net als met anivia's wall, meer gimpen dan je team te helpen. Dit, en het feit dat counterjungling useless wordt met de nieuwe aanpassingen, aangezien je meer experience verliest door naar enemy jungle te reizen dan dat je verder gejungled had.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 12:06 ]
Haha ik zag gister een briljante paal die iemand tussen de tower en die paal vastzette waarna hij stierf door de vele towerhits. Hij noemde hem heel toepasselijk de "dick of god"Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:05:
[...]
nja begrijp ik. Alleen laat ik mijn helpers niet graag wachten en zorg ik dat ik zeker om 01:55 aan de blue buff ben. Op die manier verliezen zij ook zeker geen cs / experience op mid, maar zal hem wel nog es proberen.
Hij is een supersterke jungler met veel counterjungle mogelijkheden, maar ik denk dat hij nog minder gespeeld zal worden met de nieuwe jungle aanpassingen gezien in zijn kit enkel de paal echt super is bij ganks, maar daar moet je al gewend zijn met te werken ook en kan je net als met anivia's wall, meer gimpen dan je team te helpen. Dit, en het feit dat counterjungling useless wordt met de nieuwe aanpassingen, aangezien je meer experience verliest door naar enemy jungle te reizen dan dat je verder gejungled had.
Counterjunglen wordt zeker niet useless. Je kan zijn hele jungle verkrachten door steeds zijn camps behalve 1 klein monstertje te slopen.
Dat gaat echt helemaal nergens over. Ik denk dat Talon best wel OP is op het ogenblik. 68-0 aan het eind, dat heb ik nog nooit gepresteerd.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik snap ook niet hoe jij 68-0 kan staan. Ik zou na de 8-0 al opgeven en de bots gaan feeden zodat er nog een kleine tegenstand komt
Talon speel ik het vaakst van alle champs. Vind zijn burst echt zo geweldig, maar de meeste mensen kunnen hem niet goed spelen. Ben ook nog geen talon tegengekomen waar ik niet tegenop kon. Als je beetje hebt gefarmed, dan is midgame echt een slachtpartij, maar daarna wordt het minder. Endgame is iedereen beter uitgerust, maar je moet gewoon zorgen dat het potje voorbij is voor die tijdR420R schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:23:
Ik heb net even gekeken naar de nieuwe free champ rotation en gelijk Talon tegen bots geprobeerd.
Dat gaat echt helemaal nergens over. Ik denk dat Talon best wel OP is op het ogenblik. 68-0 aan het eind, dat heb ik nog nooit gepresteerd.
New Skins in the Store
Thunder Lord Volibear
Northern Storm Volibear
Silverfang Akali
Imperial Lux
League of Legends v1.0.0.130
Volibear, the Thunder’s Roar
Rolling Thunder: Volibear drops to all fours and runs faster if chasing an enemy champion. The first enemy he attacks is knocked into the air and flung behind Volibear.
Frenzy: Volibear's repeated attacks grant him additional attack speed. Once Volibear has repeatedly attacked three times, he can perform a vicious bite on his target.
Majestic Roar: Volibear lets out a powerful roar that damages and slows enemies. Minions and monsters are feared as well.
Thunder Claws: Volibear channels the power of the storm causing his attacks to blast his targets with lightning that bounces to other nearby enemies.
Chosen of the Storm (passive): Volibear heals rapidly for a few seconds when his health drops to a critical level.
Fizz
Urchin Strike's targeting updating to hit targets slightly earlier
Urchin Strike's attack component can no longer be dodged
Jarvan IV
Martial Cadence (Passive)
Damage changed to physical from magic
Damage changed to 6/8/10% (at levels 1/7/13) of the target's current health from 8%
No longer procs spell effects such as Rylai's or Spell Vamp
Increased the hitbox size of Demacian Standard when targeted by Dragon Strike
Karthus
Wall of Pain
Wall duration reduced to 5 seconds from 7
Now only affects a target once (instead of reapplying every pass through)
Fixed a bug where Leona's passive and the Dominion center Sigil could cause an immediate double kill against Karthus
Kassadin
Fixed a bug which caused Force Pulse to cast backwards after performing Rift Walk
Katarina
Shunpo now always moves Katarina behind the target regardless if Killer Instincts is active
Kog'maw
Fixed a bug where where if you killed an enemy that exploded using Icathian Surprise, the enemy was awarded an extra kill (Shaco Hallucinate clone, Maokai)
Fixed a bug where Brand's Pyroclasm would give Brand an extra kill if it was traveling toward Kog'maw when Icathian Surprise triggered
Fixed a bug where if Ignite killed Kog'maw, it would cause Icathian Surprise to not trigger
Fixed a bug where Vayne's Silvered Bolts sometimes caused Icathian Surprise to not trigger
Riven
Blade of the Exile tooltip updated to display how much attack damage you will gain. It has also been clarified to state that Blade of the Exile scales off TOTAL attack damage, not bonus attack damage.
Sivir (Remake)
General
Attack range increased to 500 from 425
Attack missile speed increased to 1400 from 1200
Updated her attack frames to be more responsive
Base attack speed reduced to .658 from .679
Base attack damage reduced to 49 from 52.11
Updated recommended items
Fleet of Foot (Passive) – Remake
Sivir’s basic attacks against enemy champions grant her 50 Movement Speed for 2 seconds
Boomerang Blade
Mana cost reduced to 70/80/90/100/110 from 80/90/100/110/120
Damage changed to physical from magic
Bonus attack damage ratio increased to 1.1 from 1.0
No longer has an ability power ratio
Ricochet - Remake
Sivir’s next basic attack bounces to 5 additional targets dealing 20/35/50/65/80 (+ 1.0 Attack Damage) physical damage to the first target and 25% reduced damage to each subsequent target. 7/6/5/4/3 second cooldown. 40 Mana cost.
On The Hunt
Now additionally applies the buff to allies who come into range while On the Hunt is active rather than only on activation.
Attack speed bonus changed to 30/45/60% from 30/60/90%
Allied attack speed gain increased to half of Sivir’s bonus from a third
Cooldown adjusted to 100/90/80 seconds from 90
Taric
Shatter ability power ratio increased to 0.6 from 0.4
Radiance ability power ratio increased to 0.7 from 0.6
Vayne
Fixed a couple small bugs introduced to Condemn with Fizz patch
Yorick
Fixed a bug where Ignite's tick damage dealing the killing blow caused Omen of Death to fail to reanimate its bearer
Fixed a bug where Leona's Sunlight passive and the Dominion center Sigil could cause an immediate double kill against the Omen of Death target
Fixed a bug where if Ignite killed the Omen of Death bearer, they would not be reanimated
Fixed a bug where Vayne's Silvered Bolts sometimes caused Omen of Death to fail to reanimate its bearer
Items
Health Potions now restore 150 health over 15 seconds (instead of 200 health over 20 seconds)
Madred's Razor
Proc chance increased to 20% from 15%
Proc damage reduced to 300 from 500
Mana Potions now restore 100 mana over 15 seconds (from 100 over 20)
Wriggle's Lantern proc damage reduced to 425 from 500
General
Chat window location will be now saved between games
Improved the targeting algorithms; it should now be much easier to select units that are obscured
Damage from lane minions to champions reduced by about 15%
Jungle Adjustments
Small camps now respawn faster, but have reduced rewards
Small camps now have a Healing Sigil, healing the killer based upon how much health they are missing
Neutral monsters now have their health, damage, experience reward, and gold reward increase with game length, instead of having health increases with each respawn
Neutral monster experience range reduced to 400 from 800 (the killer always gets experience)
Ancient Golem camp experience increased slightly and gold reduced slightly
Crest of the Ancient Golem now grants 25 flat MP5, but grants 1% regen from maximum mana, from 1.5%, and provides energy
Lizard Elder camp experience increased and gold reduced slightly
Blessing of the Lizard Elder melee slow % reduced to 8/16/24% from 10/20/30%
Dragon and Baron Nashor are now immune to armor and magic resist-shredding effects
Baron Nashor will now push wards away if you try to place one too close
Monsters now heal 5% immediately when they retreat (instead of after 1 second), but are easier to re-aggro
tegen bots is elke champ op....R420R schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:23:
Ik heb net even gekeken naar de nieuwe free champ rotation en gelijk Talon tegen bots geprobeerd.
Verwijderd
Daarbij, nerf op jungle minions maakt 't wel makkelijk om met minder optimale champions te junglen en er een excuus voor te hebben. Zit ik nauwelijks op te wachten. Zie ook helemaal niet in wat er mis was met de red buff, die was gewoon prima, lang niet OP, en dit is vooral een klap in het gezicht van champs die geen slow hebben in hun toolkit (lees: Yi, Udyr, Warwick).
Verwijderd
Ideale paths zijn minder van belang omdat er toch altijd wel camps op zijn. Je paths zullen meer in dienst staan van waar en wanneer je wil ganken. Ik zie het niet per se als iets negatiefs. Als jungler moet je gewoon heel veelzijdig zijn en snel beslissingen kunnen nemen in plaats van mindless je standaard routetje afwerken waarbij ook de gank timers door de tegenstander zo'n beetje wel in te vullen zijn. Wel vraag ik me nog steeds af of snelle jungle clearers niet OP worden omdat die als een malle door de jungle kunnen vliegen/farmen EN kunnen ganken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:37:
Moet zeggen dat ik toch ergens niet helemaal blij ben met de jungle changes. Vraag me toch af of dit niet de ideale paths gaat verpesten, en dat ik dan wéer helemaal opnieuw met elke champ mag uitvogelen wat de optimale route is.
Daarbij, nerf op jungle minions maakt 't wel makkelijk om met minder optimale champions te junglen en er een excuus voor te hebben. Zit ik nauwelijks op te wachten. Zie ook helemaal niet in wat er mis was met de red buff, die was gewoon prima, lang niet OP, en dit is vooral een klap in het gezicht van champs die geen slow hebben in hun toolkit (lees: Yi, Udyr, Warwick).
[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 29-11-2011 13:44 ]
Verwijderd
hehehe die is funny
Eindelijk dus niet meer van die Wards die er precies recht achter geplaatst worden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:58:
Baron Nashor will now push wards away if you try to place one too close
hehehe die is funny
Heb me maar Leblanc gekocht aangezien ze steeds vaker gespeeld wordt op de streams naar mijn mening, even abilities getest op bots en zo meteen de normals induiken
Kan me niet exact meer herinneren wie het was, maar ik denk Vraatje. Tips?
Vraatje is een goede Leblanc-speler (mits niet dronken) inderdaadspeedzor schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:15:
Je kunt wards targetten als ze in baron staan, gewoon wat minder makkelijk.
Heb me maar Leblanc gekocht aangezien ze steeds vaker gespeeld wordt op de streams naar mijn mening, even abilities getest op bots en zo meteen de normals induiken
Kan me niet exact meer herinneren wie het was, maar ik denk Vraatje. Tips?
Verwijderd
Stel: ik zorg er voor dat mijn laatste gebruikte ability mijn Sigil of silence is. Ik zie de vijand lopen en doe er als eerste ability mijn R op en daarna mijn Q (omgekeerd dus), hoe gaat de damage zijn vergeleken met het traditionele combo? Aangezien de verhoogde damage van zijn R dus ook zorgt voor een verhoogde damage van zijn 2de effect van de Q. Het verschil hiermee is dat je er niet in kunt dashen, maar betekent wel dat je niet verplicht bent om je chains te landen. Thoughts?
Verwijderd
Verwijderd
Als je eerst R doet en dan je Q (wanneer de laats gebruikte spel ook Q is) zal de dmg erop niet minder worden.
Als je R staat op W,E zal je dmg wel minder worden vergelijken met Q,R.
ps. volgens mij werkt de silence van Q niet met je ult.
Verwijderd
Silence van Q werkt wel degelijk met ult. Het is dezelfde ability, alleen dan met verhoogde damage (en natuurlijk dat sexy paarse kleurtje!)Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:31:
Dat licht er natuurlijk ook aan welke ability je als laatst heb gebruikt.
Als je eerst R doet en dan je Q (wanneer de laats gebruikte spel ook Q is) zal de dmg erop niet minder worden.
Als je R staat op W,E zal je dmg wel minder worden vergelijken met Q,R.
ps. volgens mij werkt de silence van Q niet met je ult.
Verwijderd
Ja je kan hun carry of ap als je goed gespeeld hebt misschien bursten. Maar het zal heel lastig worden om hierna ook nog maar iets klaar te spelen omdat je best wel lange cooldowns hebt en je tanky champs echt geen pijn doet. En als het niet lukt om hun carry/ ap in 1x dood te maken heeft de tegenstander zelfs een dik voorbeeld. Denk zelf ook dat leblanc een beetje FoTM is omdat Reginald haar nu vaak speelt en er wat mensen meelopen.
Maar inderdaad, om de verhoogde damage van die normale Q te halen moet ik dan ook nog een ability gebruiken
Verwijderd
Maargoed ik zal een game die we aan het verliezen zijn tegen leblanc liever nog even doorspelen dan een game die we aan het verliezen zijn tegen Xerath. + het feit als je als leblanc je lane niet hard wint gaat er flink geraged worden.
Dit topic is gesloten.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!