Hoe jungled Amumu met de nieuw masteries?
nog niet geprobeerd, maar waarschijnlijk net als alle junglers gewoon dikke faceroll.
EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014
@speedzor
Nog bedankt voor leuke game gister; was wel een relaxte groep luitjes waarmee we speelden. Geen rage, ondanks dat we verloren. Dat speelt altijd prettig.
Nog bedankt voor leuke game gister; was wel een relaxte groep luitjes waarmee we speelden. Geen rage, ondanks dat we verloren. Dat speelt altijd prettig.
Vrij eenvoudig eigenlijk. Al heb ik gemerkt dat increased buff duration nog steeds wel belangrijk is op hem. Ik speel Amumu dus liever 0/21/9 dan 9/21/0.broc85 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:16:
Hoe jungled Amumu met de nieuw masteries?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En als je in andere champions gewoonweg zeer goed mee kan omgaan? Is dat ook een voordeel? Ik ben zelf goed met Fiddle, maar heb nog nooit ranked gespeeld.
Heb eigenlijk voornamelijk alleen Fiddle gespeeld en ben me aan het verdiepen in andere champs. Weliswaar voornamelijk AP op het moment omdat ik runes AP gebaseerd hebt.
Wil nu gaan sparen voor andere runes, zodat ik crittlesticks kan uitproberen.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Rammus en Amumu zijn echte tanks, als je een buff/tanky jungler wilt, dan zijn er champions zoals:
Shyvanna
Trundle
Lee Sin
Skarner
Irelia
Jarvan
Olaf
Tryndamere
Warwick
Het hangt er van af, wat je wilt doen naast het junglen. Boven genoemde champs vallen allemaal in meer of mindere mate in de tanky dps groep, maar als je bijv. een Riven is een meer damage georienteerde champ.
Dus kies verstandig, als je wilt junglen en toch nog een AD carry nodig hebt, ga je voor Riven, een AP carry zou je voor Akali kunnen gaan (gaat bijzonder lekker met de nieuwe masteries), maar wil je iemand met sterke CC dan heb je bijv. Maokai. De anderen vallen op zich in de off tank catagorie.
Shyvanna
Trundle
Lee Sin
Skarner
Irelia
Jarvan
Olaf
Tryndamere
Warwick
Het hangt er van af, wat je wilt doen naast het junglen. Boven genoemde champs vallen allemaal in meer of mindere mate in de tanky dps groep, maar als je bijv. een Riven is een meer damage georienteerde champ.
Dus kies verstandig, als je wilt junglen en toch nog een AD carry nodig hebt, ga je voor Riven, een AP carry zou je voor Akali kunnen gaan (gaat bijzonder lekker met de nieuwe masteries), maar wil je iemand met sterke CC dan heb je bijv. Maokai. De anderen vallen op zich in de off tank catagorie.
-
Hmm ik weet niet, ik ben zelf nog aan het placen.
Maar het is en blijft een teamgame en als je team feed DC'ed Leaved ben je vaak gewoon genaaid kan je nog net zo goed zijn van een 10/0 unit ga je niet winnen als je eigen lane gewoon normaal is.
Zit nu op 1450 ofzo moet nog 1 potje maar ik heb echt het gevoel dat veel teammates geen idee hebben hoe ze moeten spelen en gewoon maar lekker doen waar ze zin in hebben. Mensen die niet communiceren die gewoon picken wat ze willen het voelt mij nog allemaal aan als ELO hell.
Verder is het natuurlijk misschien ook een beetje pech hebben, soms zit de feader in het andere team dan is het genieten. Al speel ik persoonlijk liever potjes die gewoon spanned zijn, die komen uiteraard ook wel voor maar nog niet vaak genoeg, moet ook gewoon meer spelen maar ik raak zo gedemotiveerd als ik een potje heb met feeders leavers trollers etc.
Maar het is en blijft een teamgame en als je team feed DC'ed Leaved ben je vaak gewoon genaaid kan je nog net zo goed zijn van een 10/0 unit ga je niet winnen als je eigen lane gewoon normaal is.
Zit nu op 1450 ofzo moet nog 1 potje maar ik heb echt het gevoel dat veel teammates geen idee hebben hoe ze moeten spelen en gewoon maar lekker doen waar ze zin in hebben. Mensen die niet communiceren die gewoon picken wat ze willen het voelt mij nog allemaal aan als ELO hell.
Verder is het natuurlijk misschien ook een beetje pech hebben, soms zit de feader in het andere team dan is het genieten. Al speel ik persoonlijk liever potjes die gewoon spanned zijn, die komen uiteraard ook wel voor maar nog niet vaak genoeg, moet ook gewoon meer spelen maar ik raak zo gedemotiveerd als ik een potje heb met feeders leavers trollers etc.
Mijn gevoel zegt echt dat ik mijn (pre-30) team met randoms altijd gimp als ik support ga spelen. Op de een of andere manier eindig ik bot met een 'carry' die achter mijn Sona zich verstopt en een CS van 10 heeft na 10 minuten.
Gevoelsmatig win ik meer als ik gewoon net als iedereen mijn favo champ pick en lekker ga freewheelen. Hebben andere mensen dat idee ook?
Gevoelsmatig win ik meer als ik gewoon net als iedereen mijn favo champ pick en lekker ga freewheelen. Hebben andere mensen dat idee ook?
Niet mee eens.Wackeeh schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:24:
Mijn gevoel zegt echt dat ik mijn (pre-30) team met randoms altijd gimp als ik support ga spelen. Op de een of andere manier eindig ik bot met een 'carry' die achter mijn Sona zich verstopt en een CS van 10 heeft na 10 minuten.
Ik heb veel support gespeelt pre level 30 omdat ik vaak last pick was en mijn ervaring is dat het een beetje hit en miss is. Bij gelijke skill level is een ad carry + support lane gewoon erg sterk. Bedenk ook dat de utility en damage mitigation van een support early game veel zwaarder wegen door afwezigheid van runes en masteries.
Tuurlijk gebeurt het ook dat je een ad carry meekrijgt die geen support waard is, helemaal geen ad carry meekrijgt of dat er zelfs geroepen wordt dat Sona maar solo mid moet
Toch voegt een 5-0-25 support zo veel toe aan de overwinning en je lane early winnen (wat vaak hard snowballed @lower levels). Ik denk niet dat ik meer bedankjes van mijn team heb gekregen dan met een support rol pre level 30.
Als je goed bent moet je gewoon nooit support spelen ook niet ranked, het komt altijd voor dat je een persoon support die geen CS kan pakken, als je dan support moet spelen moet je een morg lux of dergelijke spelen zodat als de carry ad faalt je zelf gewoon minions gaat farmen. Maarja das mijn moto
don't trust your team trust yourself
Die twee non-GoT'ers waren IRL vrienden die het vooral voor de fun spelen, altijd relaxed iddCloud schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:19:
@speedzor
@ Hierboven: Ik speel Amumu 0-28-2 omdat die defense tree er toch zo aanlokkelijk uitziet.
Uiteraard is elke champion die je mastered goed, maar stel dat je met elke champion even goed bent dan zullen deze het makkelijkst een team carrien imo.
Helaas geldt in ranked vaak het regeltje dat degene die onderaan het minste recht van spreken heeft m.b.t. picks. Komt er dus op neer dat je in zo'n geval support moet spelen.
Verwijderd
Niet meer dan logisch.Dr.R schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:51:
Helaas geldt in ranked vaak het regeltje dat degene die onderaan het minste recht van spreken heeft m.b.t. picks. Komt er dus op neer dat je in zo'n geval support moet spelen.
Dus gewoon support spelen?
Support is een van de leerzaamste en moeilijkste rollen van heel League of Legends.
Support is een van de leerzaamste en moeilijkste rollen van heel League of Legends.
Ik speel graag support, doe ik in meeste games (WoW, warhammer online etc) die ik heb gespeeld.
Support is leuk en leerzaam, maar het lastige van support vind ik dat je eigenlijk geen directe feedback krijgt van hoe je het doet. Ik bedoel, als AD carry kan je beter zien hoe je het doet.
Ik kan alle stats 'mee' hebben (lage CS, lage Kills & Death, paar assists), maar toch verliezen. Heb ik dan slecht gespeeld? En wat moet ik volgende keer beter doen? Typisch geval van easy to learn, hard to master denk ik.
Support is leuk en leerzaam, maar het lastige van support vind ik dat je eigenlijk geen directe feedback krijgt van hoe je het doet. Ik bedoel, als AD carry kan je beter zien hoe je het doet.
Ik kan alle stats 'mee' hebben (lage CS, lage Kills & Death, paar assists), maar toch verliezen. Heb ik dan slecht gespeeld? En wat moet ik volgende keer beter doen? Typisch geval van easy to learn, hard to master denk ik.
Als wint heb je het vaak goed gedaan. 
Je moet gewoon zelf aanvoelen hoe je het doet, je kan met 0-6 toch heel erg goed gesupport hebben.
Je moet gewoon zelf aanvoelen hoe je het doet, je kan met 0-6 toch heel erg goed gesupport hebben.
Muah, ik denk niet zo zeer dat het aan winnen of verliezen kan zien of je het goed gedaan hebt of niet.
Ik denk altijd dat een goede support altijd zorgt voor mapcontrol, zorgen dat de AD carry farmt, altijd de tegenstander harressen (met soraka silence ik de tegenstanders altijd) zodat de damage hebben en moeten healen en voor hun wat lastiger farmen is. En eventueel aura items voor teamfights.
Ik denk altijd dat een goede support altijd zorgt voor mapcontrol, zorgen dat de AD carry farmt, altijd de tegenstander harressen (met soraka silence ik de tegenstanders altijd) zodat de damage hebben en moeten healen en voor hun wat lastiger farmen is. En eventueel aura items voor teamfights.
Merk wel dat er een groot verschil zit in support. Soraka is easy, de rest al aanzienlijk moeilijker. Alistair en Taric moeten over 't algemeen al wat dichter bij 't gevecht geplaatst worden om effectief te kunnen zijn. Ik vind zelf Janna erg fijn, maar merk vaak dat ik in ranked games Soraka en Sona pak.
Surfin' paradise!
Ach, als ik gedwongen wordt om support te spelen en ik zie na 10 minuten dat mijn carry precies 15 cs heeft dan ga ik lekker zelf lasthitten.
[ Voor 21% gewijzigd door Convo op 25-11-2011 16:42 ]
Verwijderd
Support is niet het moeljikste om te spelen, het is alleen een andere manier van denken
.
Verwijderd
Support is het makkelijkste te spelen op een redelijk niveau.
Benodigdheden.
1. Een goede ad carry die weet te last hitten
2. In case of jungler, 3 wards, fairycharm, 2 health potions
3. Niet pushen of cs pakken
4. gold items / 5 uitbouwen en wards neer plempen
5. CV'en waar gewenst.
tl dr als het even meezit twee vingers in je neus en heals en mana/silence spammen.
Benodigdheden.
5. CV'en waar gewenst.
tl dr als het even meezit twee vingers in je neus en heals en mana/silence spammen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 16:45 ]
Verwijderd
6. Altijd je positie goed houden in teamfights. Naast de AD carry en die supporten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:44:
Support is het makkelijkste te spelen op een redelijk niveau.
Benodigdheden.
5. CV'en waar gewenst.
7. indien je soraka speelt goed overzicht houden over je teammates die zowel top en mid spelen.
8. oracle's kopen en hun ward killen.
9. nooit maar ook nooit gebait worden.
Support in ranked is prima als je een goede carry hebt.
Ik ben helaas nog niet op me true elo en ben vaak laagste met 1450 elo, maarja meestal krijg ik het wel voor elkaar om een carry rol te krijgen maar als ik dan support heb je gewoon droevige games erbij waar je ad carry gewoon niet kan last hitten, geen goede harash doet etc dan ben je als support heel nutteloos.
Als je goede ad carry hebt is support best leuk om te doen je kan mooie kills initiaten etc. Maarja dat is in de off chance dat je gewoon een echt goed team krijgt.
Maar dat je als last pick het minst keus hebt vindt ik niet altijd logisch het is in principe natuurlijk de regel hoe lager elo hoe slechter maarja dat blijkt niet altijd te gelden. Maarja als ik captain ben ga ik natuurlijk ook geen carry rollen snel aan de last pick geven maarja mixed feelings
Ik ben helaas nog niet op me true elo en ben vaak laagste met 1450 elo, maarja meestal krijg ik het wel voor elkaar om een carry rol te krijgen maar als ik dan support heb je gewoon droevige games erbij waar je ad carry gewoon niet kan last hitten, geen goede harash doet etc dan ben je als support heel nutteloos.
Als je goede ad carry hebt is support best leuk om te doen je kan mooie kills initiaten etc. Maarja dat is in de off chance dat je gewoon een echt goed team krijgt.
Maar dat je als last pick het minst keus hebt vindt ik niet altijd logisch het is in principe natuurlijk de regel hoe lager elo hoe slechter maarja dat blijkt niet altijd te gelden. Maarja als ik captain ben ga ik natuurlijk ook geen carry rollen snel aan de last pick geven maarja mixed feelings
Maw: als je zelf lastpick bent dan wil je geen support, maar als je firstpick bent dan wil je de lastpick wel in support role.Jasper 99 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:56:
Je kunt op voorhand niets zeggen over de kwaliteit van je medespelers dus moet je afgaan op de enige objectieve maatstaf die er voor handen is: elo. Je mag dan misschien wel zeggen dat je veel hoger behoort, die anderen vinden dat misschien ook wel, wie is er dan juist?
Als je hier niet mee kan leven dan moet je maar geen ranked doen.
Geuss so zoals ik al zei mixed feelings als ik zelf last pick ben vindt ik het zuur als ik geforced support moet spelen. Maarja zoals ik al zei heb er niet de grootste problemen mee want ik kan me er gewoon prima uitlullen en ben niet echt vaak last pickspeedzor schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:00:
[...]
Maw: als je zelf lastpick bent dan wil je geen support, maar als je firstpick bent dan wil je de lastpick wel in support role.
Je kunt op voorhand niets zeggen over de kwaliteit van je medespelers dus moet je afgaan op de enige objectieve maatstaf die er voor handen is: elo. Je mag dan misschien wel zeggen dat je veel hoger behoort, die anderen vinden dat misschien ook wel, wie is er dan juist?
Als je hier niet mee kan leven dan moet je maar geen ranked doen.
Wat ik juist vreselijk vind, zijn die mensen die als vijfde staan en roepen dat ze solotop willen. Laatste keer dat ik dat deed en zelf support ging heeft hij in z'n eentje de hele game voor ons vernageld... Laatste keer dat ik naar zo iemand luister. Als ik vierde / vijfde ben ga ik ook akkoord met het feit dat ik AD / Support moet spelen.
Laatst iemand in de que die beweerde uitsluitend solotop te kunnen, faal of wat?
Laatst iemand in de que die beweerde uitsluitend solotop te kunnen, faal of wat?
Surfin' paradise!
Verwijderd
Ik zeg altijd dat ik alles kán spelen, maar dat ik het beste mid/top/jungle kan doen, wanneer ik last pick ben. soms gunnen ze je dat dan ook nog wel eens ;P
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:50:
[...]
6. Altijd je positie goed houden in teamfights. Naast de AD carry en die supporten.
7. indien je soraka speelt goed overzicht houden over je teammates die zowel top en mid spelen.
8. oracle's kopen en hun ward killen. iemand anders de ward laten killen
9. nooit maar ook nooit gebait worden.
Verwijderd
Ik weet niet of deze changes al gementioned zijn anders sorry:
http://euw.leagueoflegend...wcase-54-–-seasons-change
Je weet dat dat de summoner showcase is?Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:08:
Ik weet niet of deze changes al gementioned zijn anders sorry:
Verwijderd
oh verkeerde sorry. Ik zoek straks wel die goede ik speel nuspeedzor schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:13:
[...]
Je weet dat dat de summoner showcase is?
ik denk dat je deze bedoeld:http://www.youtube.com/watch?v=kUgIZCij-dwVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:21:
[...]
oh verkeerde sorry. Ik zoek straks wel die goede ik speel nu
Volgens mij is dit een beste buff voor morganna als ze de healthpots gaan nerfen.
Verwijderd
Ja die. Wel een paar harde veranderingen vooral die junglearcanis schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:47:
[...]
ik denk dat je deze bedoeld:http://www.youtube.com/watch?v=kUgIZCij-dw
Volgens mij is dit een beste buff voor morganna als ze de healthpots gaan nerfen.
Voor iedereen met ingebouwde sustain in feite. Heb er toch maar m'n twijfels bij, die early lifesteal/Spellvamp zal behoorlijk belangrijk worden.arcanis schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:47:
[...]
ik denk dat je deze bedoeld:http://www.youtube.com/watch?v=kUgIZCij-dw
Verwijderd
Wow zware veranderingen hoor.
1. Health pots gaat lane sustain haaaard aanpakken. Boots + pots word minder aantrekkelijker.
2. Jungle word nog easier voor nog meer champs. Champs met harde CC worden dus aantrekkelijker voor jungle terwijl een Olaf/Trundle veel minder aantrekkelijk wordt, puur voor low summoner levels. (zeeeeer slechte zaak imo).
3. Minder minion dmg... Vind het wel goed zo. Zie de plus en min punten van allebij wel.
Maar vooral Jungle voor nog meer champs
, echt hele slechte zaak imo. Low level jungle makkelijker maken terwijl je weet dat er voor level 30 bijne niemand jungled. Als er voor level 30 iemand de know-how heeft om te jungle, jungled hij nu makkelijker en kan hij games makkelijker facerollen.
1. Health pots gaat lane sustain haaaard aanpakken. Boots + pots word minder aantrekkelijker.
2. Jungle word nog easier voor nog meer champs. Champs met harde CC worden dus aantrekkelijker voor jungle terwijl een Olaf/Trundle veel minder aantrekkelijk wordt, puur voor low summoner levels. (zeeeeer slechte zaak imo).
3. Minder minion dmg... Vind het wel goed zo. Zie de plus en min punten van allebij wel.
Maar vooral Jungle voor nog meer champs
Inb4 phoenix udyr OP. NIet alleen worden de camps makkelijker, ze spawnen ook nog eens sneller. Aangezien je als phoenix udyr zelfs tijd over hebt kun je nu helemaal als een malle je jungle leegfarmen.
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Die champs kunnen wel de jungle doorrennen maar misschien zijn ze wel even veel tijd kwijt voor ze weer even veel exp / gold hebben
Ik ben absoluut NIET blij met de komende patch, ik neig zelfs om helemaal te stoppen nu. Kijk ik was het al lang niet eens met elke champ die nu 6300 IP is, en soms lijkt dat er minimale moeite voor is gedaan, maar de richting die ze het spel nu indrukken, is voor mij echt de druppel. Als ik even opsom wat er gaat gebeuren:
Minions in lane worden zwakker. Dat betekend dat overextenden veiliger word, en je niet meer hoeft op te letten of er veel of weinig minions bij je tegenstander zijn. Waarom dit er toe doet? Omdat je minion aggro krijgt wanneer je je tegenstander aanvalt, dus hier hoef je straks niet meer op te letten.
Junglen wordt makkelijker. Ik hoor dat ze uit de patch preview junglen dynamischer willen maken, omdat het allemaal wat makkelijker wordt, betekend dat invaden ook een grotere rol zou moeten krijgen. Echter, zolang je nog gewoon samen met jouw jungler de boel beschermt, zal er early game niet echt veel veranderen. Zeker als je een fatsoenlijke jungler bent en een goede support hebt, zal je genoeg wards hebben om de boel veilig te houden.
Red buff word generfd. Men wilt niet dat je te hard gestraft word voor over extenden. Wederom wilt Riot je aan het handje houden. Junglers moeten natuurlijk niet te veel beloond worden voor hun harde werk en hey, het geeft niet als je een ward gewoon niet koopt als je solo mid staat. Je kan nu makkelijker ontsnappen aan een jungler.
Leuk is wel dat er nu meer junglers beschikbaar komen. Nadeel is, bestaande sterke junglers kunnen nu de jungle veel sneller clearen, dus eerder ganks maar wel langer moeten wachten op respawns (verhoudings gewijs dan). Junglers zullen dus minder te doen hebben terwijl ze wachten op neutral respawns.
Owja, junglen word ook veiliger. Dus -als- je je tegenstander zijn jungle hebt geward en hem wilt ganken bij zijn golems (voorbeeldje hoor), dan zal hij makkelijker kunnen overleven, want die mobs doen minder damage. Wederom houdt Riot lekker je handje vast. Want hey, je zou niet voor je fouten gestraft mogen worden toch? (Gebrek aan wards, map awareness, common sense, etc).
Pots worden ook generfed, want kom op, 200 HP op level 1 over een 20 seconden, komt neer op 10HP per seconde. Dat betekend als je genoeg druk op je tegenstander zet, dit geen probleem zou moeten zijn. Gezien dat junglen makkelijker wordt, heb ik met deze verandering niet veel moeite, maar ze proberen net iets te hard mensen weg te pushen van de cloth armor + 5 pots. Echter, voor je lane sustain kan dit een flinke klap zijn. Een support met Dorans + pot, of jij met item x + een paar pots, zal vaker terug moeten naar de fountain, lanen word op deze manier naar mijn gevoel ook passiever, want je kan minder op je potions rekeken. Ik vrees dat dit het compleet tegenovergestelde van wat Riot plant gaat worden. Ze willen agressiviteit bevorderen, maar doen dit door sustain te nerfen. Ik voorspel eerder dat men defensief gaat spelen.
Het verwijderen van Dodge in de game. Netjes dat ze refunds geven op de runes hoor, daar klaag ik niet over. Maar een belangrijke stat voor junglers en voornamelijk tanks (en een paar andere champs, we weten wel wie). Nimbleness is eruit, geen speed boost meer om ganks proberen te overleven, maar tegelijkertijd houden ze crit er wel in? Ze roepen wel hard dat er geen counter is voor dodge, maar zeker de laatste tijd zijn er heel veel AD casters uit gekomen, die echt niet alleen afhankelijk zijn van hun auto attacks om damage te doen (Riven, Urgot, Corki, Lee Sin (niet echt een AD caster, maar kan veel damage doen zonder veel AA te gebruiken), Pantheon, Talon), dus dodge was echt niet zaligmakend zoals Riot een beetje redeneert. Het doet ook heel erg af aan de diversiteit van de game, leuke builds en mastery/rune setups verdwijnen, dit is een klap in het gezicht van Jax (ook al word hij meer als een burst melee gespeeld, in tegenstelling tot voorheen, toen was hij een anti AD zoals Tryn of Yi). Dus weer word het spel versimpeld. We wachten dan ook wat voor veranderingen Jax gaat doormaken.
Sivir wordt aangepakt, maar ik zie dit echt als een zwaktebod. haar passive was geweldig voor lanen/chasen/wegrennen omdat als je veel beweegt, minder damage pakt door je dodge. Ook is het geweldig om aan ganks te ontsnappen. Linkt sterk natuurlijk, maar laten we niet vergeten dat Sivir haar basestats gewoon treurig slecht zijn, ik vind het een eerlijke trade-off wat dat betreft. Maar wat doen ze verder? Boomerang blijft voornamelijk het zelfde, maar Ricochet wordt een on next hit effect. Voordeel is wel, van wat ik meende te zien in de preview, dat elke bounce 100% damage doet. Nadeel, ze raakt een groot deel van haar pushing power kwijt. Dat was namelijk nog het enige bestaansrecht dat ze had: keihard pushen wanneer het nodig is. Wat ze proberen te doen met haar, is haar meer in lijn te krijgen met andere AD carries (MF, Cait, Graves, etc), maar dan een zwakke versie ervan.
We wachten nog met smacht op de stealth remake, we hebben al een maand of 9 niets meer gehoord over project shiny, dodge word uit de game gesloopt, alles wordt makkelijker gemaakt, nog altijd geen reviews, na 2 jaar is er pas een beta voor spectators. Nee, dit is niet de richting die ik het spel op wil zien gaan.
Minions in lane worden zwakker. Dat betekend dat overextenden veiliger word, en je niet meer hoeft op te letten of er veel of weinig minions bij je tegenstander zijn. Waarom dit er toe doet? Omdat je minion aggro krijgt wanneer je je tegenstander aanvalt, dus hier hoef je straks niet meer op te letten.
Junglen wordt makkelijker. Ik hoor dat ze uit de patch preview junglen dynamischer willen maken, omdat het allemaal wat makkelijker wordt, betekend dat invaden ook een grotere rol zou moeten krijgen. Echter, zolang je nog gewoon samen met jouw jungler de boel beschermt, zal er early game niet echt veel veranderen. Zeker als je een fatsoenlijke jungler bent en een goede support hebt, zal je genoeg wards hebben om de boel veilig te houden.
Red buff word generfd. Men wilt niet dat je te hard gestraft word voor over extenden. Wederom wilt Riot je aan het handje houden. Junglers moeten natuurlijk niet te veel beloond worden voor hun harde werk en hey, het geeft niet als je een ward gewoon niet koopt als je solo mid staat. Je kan nu makkelijker ontsnappen aan een jungler.
Leuk is wel dat er nu meer junglers beschikbaar komen. Nadeel is, bestaande sterke junglers kunnen nu de jungle veel sneller clearen, dus eerder ganks maar wel langer moeten wachten op respawns (verhoudings gewijs dan). Junglers zullen dus minder te doen hebben terwijl ze wachten op neutral respawns.
Owja, junglen word ook veiliger. Dus -als- je je tegenstander zijn jungle hebt geward en hem wilt ganken bij zijn golems (voorbeeldje hoor), dan zal hij makkelijker kunnen overleven, want die mobs doen minder damage. Wederom houdt Riot lekker je handje vast. Want hey, je zou niet voor je fouten gestraft mogen worden toch? (Gebrek aan wards, map awareness, common sense, etc).
Pots worden ook generfed, want kom op, 200 HP op level 1 over een 20 seconden, komt neer op 10HP per seconde. Dat betekend als je genoeg druk op je tegenstander zet, dit geen probleem zou moeten zijn. Gezien dat junglen makkelijker wordt, heb ik met deze verandering niet veel moeite, maar ze proberen net iets te hard mensen weg te pushen van de cloth armor + 5 pots. Echter, voor je lane sustain kan dit een flinke klap zijn. Een support met Dorans + pot, of jij met item x + een paar pots, zal vaker terug moeten naar de fountain, lanen word op deze manier naar mijn gevoel ook passiever, want je kan minder op je potions rekeken. Ik vrees dat dit het compleet tegenovergestelde van wat Riot plant gaat worden. Ze willen agressiviteit bevorderen, maar doen dit door sustain te nerfen. Ik voorspel eerder dat men defensief gaat spelen.
Het verwijderen van Dodge in de game. Netjes dat ze refunds geven op de runes hoor, daar klaag ik niet over. Maar een belangrijke stat voor junglers en voornamelijk tanks (en een paar andere champs, we weten wel wie). Nimbleness is eruit, geen speed boost meer om ganks proberen te overleven, maar tegelijkertijd houden ze crit er wel in? Ze roepen wel hard dat er geen counter is voor dodge, maar zeker de laatste tijd zijn er heel veel AD casters uit gekomen, die echt niet alleen afhankelijk zijn van hun auto attacks om damage te doen (Riven, Urgot, Corki, Lee Sin (niet echt een AD caster, maar kan veel damage doen zonder veel AA te gebruiken), Pantheon, Talon), dus dodge was echt niet zaligmakend zoals Riot een beetje redeneert. Het doet ook heel erg af aan de diversiteit van de game, leuke builds en mastery/rune setups verdwijnen, dit is een klap in het gezicht van Jax (ook al word hij meer als een burst melee gespeeld, in tegenstelling tot voorheen, toen was hij een anti AD zoals Tryn of Yi). Dus weer word het spel versimpeld. We wachten dan ook wat voor veranderingen Jax gaat doormaken.
Sivir wordt aangepakt, maar ik zie dit echt als een zwaktebod. haar passive was geweldig voor lanen/chasen/wegrennen omdat als je veel beweegt, minder damage pakt door je dodge. Ook is het geweldig om aan ganks te ontsnappen. Linkt sterk natuurlijk, maar laten we niet vergeten dat Sivir haar basestats gewoon treurig slecht zijn, ik vind het een eerlijke trade-off wat dat betreft. Maar wat doen ze verder? Boomerang blijft voornamelijk het zelfde, maar Ricochet wordt een on next hit effect. Voordeel is wel, van wat ik meende te zien in de preview, dat elke bounce 100% damage doet. Nadeel, ze raakt een groot deel van haar pushing power kwijt. Dat was namelijk nog het enige bestaansrecht dat ze had: keihard pushen wanneer het nodig is. Wat ze proberen te doen met haar, is haar meer in lijn te krijgen met andere AD carries (MF, Cait, Graves, etc), maar dan een zwakke versie ervan.
We wachten nog met smacht op de stealth remake, we hebben al een maand of 9 niets meer gehoord over project shiny, dodge word uit de game gesloopt, alles wordt makkelijker gemaakt, nog altijd geen reviews, na 2 jaar is er pas een beta voor spectators. Nee, dit is niet de richting die ik het spel op wil zien gaan.
-
Laatste update van project shiny was 4 maanden geleden, niet 9, toen janna, kayle en tryn een new model kregen., Deze patch wordt Gangplank van een nieuw model voorzien.
Dat is niet project Shiny, project shiny zou een complete graphical overhaul worden zoals ze destijds aankondigden, niet alleen een update voor Kayle, Tryn of GP.
Dus ja, is echt wel een maandje of 9 geleden.
Dus ja, is echt wel een maandje of 9 geleden.
-
Als Vicarious en jij nog een maatje zoeken als de ander er niet is... Ik bied me aan voor een poging the ELO hell te verlaten.Cloud schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:41:
[...]
Een hele goede speler ben ik in elk geval nietIk zei ook; ik weet niet waar ik thuishoor, maar weet wel dat waar ik nu zit echt wat te laag is. Wat het uiteindelijk hoort te zijn, geen idee. Als ik moest gokken: geen 1300, maar misschien rond de 1100?
En eruit carry-en moet vast wel lukken, maar ik denk dat dat als ad carry lastig is. Als jungler of ap carry kun je makkelijker een heel team dragen vermoed ik.
Al verbaas ik me over wat een boel mensen zeggen: zit nu rond 1300, denk dat ik 1450 aankan, maar klagen over exact dezelfde dingen (ragers, quitters, feeders) als in de zogenaamde ELO hell...
Tja, ragers etc heb je ook op de 1300-1400 elo, misschien hebben die geluk gehad en zo hoog gekomen zijn. Ik ben ook van plan meer solo/duo ranked te spelen. Ranked-teams is misschien nog een beetje lastig, dan moet ik eerst nog wat mensen bijzoeken of geinvite worden voor de alt-clan van een bestaande clan waar ik wel vaker mee speel.
Hetgeen waarop nu wachten is, is een nerf van rammus, want god-o-god wat is hij een vervelend goede jungler/ganker. Laatst een potje waar we heel slecht begonnen, top garen verloor 0-4 van tryn, mid ging hem steeds maar helpen en liet mij (rammus) alleen tegen malz, en bot blitz+vayne verloren tegen sona + trist. Enemy jungler zat wel vaak beneden. Eerst al zeuren op 5-6min dat ik nooooit beneden kwam terwijl ik mid en top net geganked had (1 success, 1 kwam weg). Daarna moest ik dus mid defenden of malz had daar free farm+ 2 torens en ging bot nog meer qq'en. Maar uiteindelijk door wat ganks en goede teamfights kregen we de overhand, meerdere malen ace en hun malz ging steeds voor garen ipv de AD carry. Reflect dmg + AOE dmg + slow + taunt = dag dag elke champ die maar 1pixel te dicht in de buurt komt van mij (rammus) of blitz (grab).
Zal nog leuker worden met de nieuwe jungle update xD
Hetgeen waarop nu wachten is, is een nerf van rammus, want god-o-god wat is hij een vervelend goede jungler/ganker. Laatst een potje waar we heel slecht begonnen, top garen verloor 0-4 van tryn, mid ging hem steeds maar helpen en liet mij (rammus) alleen tegen malz, en bot blitz+vayne verloren tegen sona + trist. Enemy jungler zat wel vaak beneden. Eerst al zeuren op 5-6min dat ik nooooit beneden kwam terwijl ik mid en top net geganked had (1 success, 1 kwam weg). Daarna moest ik dus mid defenden of malz had daar free farm+ 2 torens en ging bot nog meer qq'en. Maar uiteindelijk door wat ganks en goede teamfights kregen we de overhand, meerdere malen ace en hun malz ging steeds voor garen ipv de AD carry. Reflect dmg + AOE dmg + slow + taunt = dag dag elke champ die maar 1pixel te dicht in de buurt komt van mij (rammus) of blitz (grab).
Zal nog leuker worden met de nieuwe jungle update xD
ragers/feeders/quiters =/= skill.
Het is gewoon het terug kerende sprookje:
Als je nog geen lvl 30 bent denkt men dat op lvl 30 er geen ragers/feeders/quiters zijn.
Als je normals speelt, denkt men dat er bij ranked geen ragers/feeders/quiters zijn.
Als je ranked speelt, denkt men dat het elo hell is.
Als je uit "elo hell" bent, kom je ze nog tegen.
Oftewel, ze zitten overal. Zit ook in de natuur van het spel denk ik, zelf maak ik me er ook wel eens schuldig aan en ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Dus ja ...
Het is gewoon het terug kerende sprookje:
Als je nog geen lvl 30 bent denkt men dat op lvl 30 er geen ragers/feeders/quiters zijn.
Als je normals speelt, denkt men dat er bij ranked geen ragers/feeders/quiters zijn.
Als je ranked speelt, denkt men dat het elo hell is.
Als je uit "elo hell" bent, kom je ze nog tegen.
Oftewel, ze zitten overal. Zit ook in de natuur van het spel denk ik, zelf maak ik me er ook wel eens schuldig aan en ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Dus ja ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Tja, ik ben 2x geleaved, omdat ik visite kreeg of weg moest vroeger dan verwacht. En nog eens 1x (niet gerecord), maar dat was omdat m'n client corrupt was en gewoonweg niet in het spel kwam en dus alles opnieuw moest downloaden en installeren. Feeding doe ik niet, ragen... alleen op feeders. Ik verwacht alleen wel dat het minder word dermate je hoger op komt.
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens maar ik denk niet dat het direct de bedoeling is van Riot om junglen te simplificeren, wel om het pre level 30 toegankelijk te maken. Ook vind ik het wat overdreven om het zo zwaar te veroordelen zonder de precieze changes te kennen.Nazanir schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:53:
Ik ben absoluut NIET blij met de komende patch, ik neig zelfs om helemaal te stoppen nu.
Als ik hun argumentatie lees lijkt het dat ze het grote voordeel van het hebben van een dedicated, gespecialiseerde jungler wat proberen te verminderen en de scheiding tussen laning en jungling wat kleiner willen maken. Dit zou meer dynamische team compo's en keuzes mogelijk kunnen maken wat ik persoonlijk wel toejuich.
Ook het idee dat de jungle een meer tijdsgebonden resource wordt i.p.v. een survivability gebonden resource vind ik een goed plan want het leidt imo tot een dynamischer gameplay met meer keuzes. Denk alleen maar eens wat een voordeel de lanes zullen hebben van de heal buff die uit de kleine camps gaat komen en hoe je dit gaat verdelen.
Ik denk dat junglen een stuk moeilijker gaat worden en dat goede decision making van de jungler een groter voordeel gaat geven dan nu het geval is.
Vraag me trouwens af.. is het in ranked games ook rendabel om helemaal geen ap/ad (als in, helemaal geen +ap/ad items) selectie te maken met een willekeurige champion (dus puur keuze van champion te maken op basis van stats)?
Starks fervor, Wits end, madreds bloodrazor, 3x attack speed (uiteindelijk naar 2x phantom dancer en 1x trinity force).
Dan kun je richting 2,5-3 attacks per seconde gaan die elk 42 (wits) + 4% max hp (madreds) aan magic schade doen, los van eventuele dingen van jezelf. Daarbij dan nog wel redelijk armor/resist/lifesteal stats.
Starks fervor, Wits end, madreds bloodrazor, 3x attack speed (uiteindelijk naar 2x phantom dancer en 1x trinity force).
Dan kun je richting 2,5-3 attacks per seconde gaan die elk 42 (wits) + 4% max hp (madreds) aan magic schade doen, los van eventuele dingen van jezelf. Daarbij dan nog wel redelijk armor/resist/lifesteal stats.
"Greetings summoner - We are experiencing an unusually large number of logins. To keep everything running smoothly, we need you to hold on for just a moment.
Your position in queue: Over 20000
Approximate waiting time: 19 min 36 sec
Iemand dit bericht eerder gezien?
Was vroeger dagelijks, nu een heel stuk minder vaak. Zal komen doordat er veel disconnects waren vandaag. Die willen allemaal opnieuw inloggen, dus grotere queueJoukea schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:14:
"Greetings summoner - We are experiencing an unusually large number of logins. To keep everything running smoothly, we need you to hold on for just a moment.
Verwijderd
v.s. AD teamsMyrdreon schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:21:
Vraag me trouwens af.. is het in ranked games ook rendabel om helemaal geen ap/ad (als in, helemaal geen +ap/ad items) selectie te maken met een willekeurige champion (dus puur keuze van champion te maken op basis van stats)?
Thornmail, frozen heart gg
Wits end en Bloodrazor geven beide een magic onhit effect en nergens heb je een item dat AD geeft. Lifesteal items zijn veel minder goed, crit is ook niet echt overtuigend vanwege je lage AD. Buiten dat ben je ook nog een gigantisch glass cannon. Veel armor krijg je niet van deze build, magic resist krijg je enkel van wits end, lifesteal is zoals gezegd nutteloos.Myrdreon schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:21:
Waar jij het over hebt is een AS champion en daarvan zijn er maar enkele echt bruikbaar, de meest bekende Kog'Maw zijnde.
Veelgebruikte items zijn dan Madreds Bloodrazor, Wits End en Malady. Ook Teemo speelt hier leuk mee, maar dit is toch echt wel iets niche.
En attackspeed is capped op 2.5 attacks/s
@Hierboven: Thornmail gaat je hier niet tegen beschermen, Randuins Omen en Frozen Heart wel.
http://leaguecraft.com/ne...jax-amp-pantheon-58.xhtml
en Xerath krijgt een nieuwe passiveDodge Replaced With the Block System + Remake Jax & Pantheon
(These are possible leaked information but with no valid proof yet)
Morello - Lead Champion Designer
Yes. We are actually going to remake Jax and Pantheon all while bringing back the old phantom dancer with some format changes. We're working on a new system -- one that would change the game altogether -- that we hope will be released during mid season 2 or early season 2.
This system would be dubbed the Block system.
More information at a later date.
Xypherous - Associate Technical Designer
Well, seeing as I'm not responsible for the development on Block, all I can say is that it's ready but demands eons of practice and testing.
As far as I've seen, they're revolutionizing the game and bringing a new meta in: Block Tanks.
Phreak - Web Content Specialist
Oh, it's awesome. Pantheon gained uniqueness along with Jax getting thoroughly changed.
Runes have been tweaked though!
I can't say much, but it should be released a few patches after Dominion (for those who know what it is) comes out.
Jozreal - Network Operations Center Sentinel
Well, we're trying to make it so that every champion has 10% block chance.
Items, masteries and runes can allow you to get higher. Normal champions (excluding those who have block-oriented attributes) cap at 40% block through exterior gains.
It'll be cool, is all I can say!
Nikasaur - Community Coordinator
It's funny, you're not the only ones who've asked me that.
Block is basically a way to negate a source of damage, no matter what it is.
Whether it's Requiem, Trueshot Barrage, Acid Hunter, etc., it won't matter.
Block makes it so that you negate the damage if the block activates.
Accumulated Information
After several quotes like the ones above, it seems Riot are making it so that champions actually have different ways to build themselves, more than currently at hand.
1. Every champion will have a start of 10% block chance.
2. Phantom Dancer and Ninja Tabi will be changed. Phantom Dancer will grant the user 20% block and Ninja Tabi will grant the user 10% block, though these block gains will be UNIQUE.
3. Regular champions cap at 40% block.
4. Jax, Pantheon and newer champions will have more block.
5. Block-Tanks will exist.
6. Jax will be able to reach an easy 60% block with his skills, Phantom Dancer and Ninja Tabi.
7. Every 4th attack or spell cast, Pantheon is guaranteed to BLOCK the next source of damage (other than minion or neutral creep).
8. Block-Tanks will focus on blocking as much as possible.
9. Dodge will be replaced by Block.
10. Jax's stun will be changed, if he Blocks an attack he'll be able to block all attacks for 2 seconds after activating it.
[ Voor 51% gewijzigd door speedzor op 27-11-2011 02:35 ]
Lijkt heel erg alsof block hetzelfde is als dodge. % kans dat je geen schade krijgt van een aanval.
Dus ze willen Dodge uit de game halen omdat het te frustrerend is dat iemand weg kan komen omdat je laatste hit gedodged wordt?
En ...
Dan vervangen ze het met Block, wat precies hetzelfde doet maar dan voor alle damage ipv enkel auto attacks?
Mis ik iets in het verhaal of is dit wel heel inconsequent bezig zijn?
En ...
Dan vervangen ze het met Block, wat precies hetzelfde doet maar dan voor alle damage ipv enkel auto attacks?
Mis ik iets in het verhaal of is dit wel heel inconsequent bezig zijn?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik snap de jungle veradneringen wel. Elk ranked team had toch een jungler. Het was niet optioneel om een jungler te hebben maar echt essentieel. Vervolgens waren een aantal junglers strikt beter dan andere, waardoor deze champs standaard bans / picks werden.
Beetje de vaste amumu + malph + ali + rammus bans van een tijdje geleden. Tanks waren spel-winnend en deze 4 strikt de beste tanks. Iedereen nam ze. Altijd.
Dus kom maar op met die veranderingen: eerst spelen en testen, dan pas afkraken
Beetje de vaste amumu + malph + ali + rammus bans van een tijdje geleden. Tanks waren spel-winnend en deze 4 strikt de beste tanks. Iedereen nam ze. Altijd.
Dus kom maar op met die veranderingen: eerst spelen en testen, dan pas afkraken
Lijkt mij echt onzin. Ze halen dodge er juist uit om random chance tegen te gaan, het lijkt mij sterk dat ze opeens elke champion 10% kans geven om maar dan ook alles te kunnen ontwijken. En dan heb ik het er nog geen eens over dat een champion een single target ultimate ( malzahar / veigar ) zou kunnen ontwijken. Dat zou compleet game breaking zijn.1. Every champion will have a start of 10% block chance.
[ Voor 4% gewijzigd door Fox op 27-11-2011 13:42 ]
-block-
Volgens mij is dat een rumor want riot, is een beetje klaar met Random procs.
[ Voor 6% gewijzigd door Baristo op 27-11-2011 13:42 ]
Verwijderd
Op de forums is door Riot al aangegeven dat het niet waar is.Baristo schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:42:
-block-
Verwijderd
Als je een geluksfactor of pech factor uit het spel haalt vergroot je de edge van betere spelers op minder spelers. Dat vind ik een goed idee
Heb je hier een link van?Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:15:
[...]
Op de forums is door Riot al aangegeven dat het niet waar is.
Het leek me inderdaad ook nogal waarschijnlijk, maar aangezien leaguecraft ermee kwam was ik toch aan het twijfelen. Voor de volledigheid toch maar gepost
http://clgaming.net/redtracker/topic/21792/?p=1
Rift walk to force pulse
This still needs to be fixed :<, it's always shooting from behind me -___-
_Eindelijk_Fixed in the coming patch from memory.

Verwijderd
http://na.leagueoflegends...d.php?p=17699479#17699479speedzor schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:26:
[...]
Heb je hier een link van?
Het leek me inderdaad ook nogal waarschijnlijk, maar aangezien leaguecraft ermee kwam was ik toch aan het twijfelen. Voor de volledigheid toch maar gepost
http://clgaming.net/redtracker/topic/21792/?p=1
[...]
[...]
_Eindelijk_
Even wachten. Dodge was een not-fun mechanisme omdat het alle damage negate en random is. Block doet hetzelfde, maar dan beter maar dat is niet un-fun? Wat is dit voor bullshit?
edit: sorry, zat blijkbaar niet op de laatste pagina. Is al ontkend door Riot.
edit: sorry, zat blijkbaar niet op de laatste pagina. Is al ontkend door Riot.
[ Voor 20% gewijzigd door Vicarious op 27-11-2011 16:13 ]
Al ruim een week, maar ik heb het idee dat het door mijn laptop komt die steeds oververhit raakt.SaphuA schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:22:
Iemand ook last van die enorme lags?
Verwijderd
Meer mensen die er niet in komen? ik was bezig met (ranked)champselect toen hij vasthing. ik na een tijdje lol afgesloten en nu kom ik er niet terug in..?
Kom hier niet verder dan " server is busy. Try again later "
13:37
Ik heb een login queue van nog 4 minuten.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hoor net dat Nutral TS binnen een uurtje weer up is 
Edit: Nog niet up
Edit: Nog niet up
[ Voor 19% gewijzigd door SaphuA op 27-11-2011 22:56 ]
Ah toppertje, servercrash?SaphuA schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:54:
Hoor net dat Nutral TS binnen een uurtje weer up is
Reginald heeft enkele dagen geleden een AP marathon gehouden waarin hij verschillende AP carries speelt en constant uitleg geeft omtrent zijn keuzes en speelstijl.
Tot nu toe enkel naar de Gragas en Twisted Fate video gekeken, ik vermoed dat de komende dagen de rest erbij komt.
Op dit moment is hij met Kassadin aan het spelen en te oordelen aan z'n hoog commentaargehaalte lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat dit ook uit deze reeks is.
Zeker het bekijken waard, ik heb er in ieder geval al een hoop uit gehaald, zowel champion specifiek als algemene gameplay die me in ieder geval al in 2 matches vandaag een win hebben gehaald, must-see voor iedereen die AP mid op een hoog niveau wilt spelen.
Ook een heel sympathieke streamer, m'n nieuwe favoriet
Edit:
Lol, vergeet ik de link nog.
Reginald z'n videos:
http://solomid.net/videos.php?b=Reginald
Reginald z'n stream:
http://www.own3d.tv/live/37904/Reginald
Tot nu toe enkel naar de Gragas en Twisted Fate video gekeken, ik vermoed dat de komende dagen de rest erbij komt.
Op dit moment is hij met Kassadin aan het spelen en te oordelen aan z'n hoog commentaargehaalte lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat dit ook uit deze reeks is.
Zeker het bekijken waard, ik heb er in ieder geval al een hoop uit gehaald, zowel champion specifiek als algemene gameplay die me in ieder geval al in 2 matches vandaag een win hebben gehaald, must-see voor iedereen die AP mid op een hoog niveau wilt spelen.
Edit:
Reginald z'n videos:
Reginald z'n stream:
[ Voor 13% gewijzigd door speedzor op 28-11-2011 01:18 ]
Goed verhaal, kan ik het eigenlijk alleen maar eens mee zijn. Ik zie de jungle aanpassingen ook als een positieve wijziging. Want junglen is eigenlijk veel moeilijker dan lanen op dit moment; je hebt eigenlijk altijd specifieke masteries én runes nodig om het enigszins veilig te doen (uitzonderingen daargelaten). Heb je die ook nodig om in lane te staan? Nope. En of het allemaal zoveel makkelijker wordt; zoals ik het zie krijg je als jungler veel meer keuzes nu. Aan de andere kant wordt het als laner spannender omdat de specifieke gank momentjes weg zijn. Positief dus!djengizz schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:57:
[...]
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens maar ik denk niet dat het direct de bedoeling is van Riot om junglen te simplificeren, wel om het pre level 30 toegankelijk te maken. Ook vind ik het wat overdreven om het zo zwaar te veroordelen zonder de precieze changes te kennen.
Als ik hun argumentatie lees lijkt het dat ze het grote voordeel van het hebben van een dedicated, gespecialiseerde jungler wat proberen te verminderen en de scheiding tussen laning en jungling wat kleiner willen maken. Dit zou meer dynamische team compo's en keuzes mogelijk kunnen maken wat ik persoonlijk wel toejuich.
Ook het idee dat de jungle een meer tijdsgebonden resource wordt i.p.v. een survivability gebonden resource vind ik een goed plan want het leidt imo tot een dynamischer gameplay met meer keuzes. Denk alleen maar eens wat een voordeel de lanes zullen hebben van de heal buff die uit de kleine camps gaat komen en hoe je dit gaat verdelen.
Ik denk dat junglen een stuk moeilijker gaat worden en dat goede decision making van de jungler een groter voordeel gaat geven dan nu het geval is.
Het verhaal wat ik lees over het Block-systeem echter; pfoe. Dat het tevens skills kan blocken is leuk en wel logisch en zo, maar wtf 40% block chance tegen alle inkomende vormen van damage? Is dat niet 10 keer erger dan dodge? Riot zei toch dat ze het willekeurige eruit wilden halen?
Begrijp ik heel Block nu verkeerd, of is het werkelijk zo krom?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Reginald KAN heel sympathiek zijn, maar soms is het ook een heel irritant gefrustreerd kinderachtig mannetje. Hangt een beetje van zijn bui af. Maar met de website, zijn stream, zijn video's en zijn guides draagt hij wel heel veel bij aan de community, dus al met al doet ie het toch goedspeedzor schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:46:
Reginald heeft enkele dagen geleden een AP marathon gehouden waarin hij verschillende AP carries speelt en constant uitleg geeft omtrent zijn keuzes en speelstijl.
Edit:
Reginald z'n videos:
Reginald z'n stream:
Volgens mij heeft Riot dat hele block-systeem al ontkend. Zie eerdere berichten.Cloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:09:
[...]
Het verhaal wat ik lees over het Block-systeem echter; pfoe. Dat het tevens skills kan blocken is leuk en wel logisch en zo, maar wtf 40% block chance tegen alle inkomende vormen van damage? Is dat niet 10 keer erger dan dodge? Riot zei toch dat ze het willekeurige eruit wilden halen?En hoe kun je je wapenen tegen block-tanks dan? De reden om Dodge weg te doen was dat je er, afgezien van SotD niets tegen kon doen.
Begrijp ik heel Block nu verkeerd, of is het werkelijk zo krom?
Och doh. Net over die laatste berichten hier heen gelezen.
Thanks.
Trouwens Regi is ook een van mijn favoriete streamers, hij kan nare buien hebben maar dat is niet zo vaak gelukkig. Ik zal zeker wat van zijn AP carry videos gaan terugkijken.
Van de Amerikaanse teams is TSM toch wel een beetje mijn favoriet, al is het maar door wat ze met hun site en steaming enzo doen voor de community.

Trouwens Regi is ook een van mijn favoriete streamers, hij kan nare buien hebben maar dat is niet zo vaak gelukkig. Ik zal zeker wat van zijn AP carry videos gaan terugkijken.
Ben nu ook een tijdje LoL aan het spelen. Nog wel mega noob maar afijn word er steeds beter in
Zoek alleen nog een champion die bij mij past. Heb er al een hoop geprobeerd en een paar gekocht om te kijken maar veel bleken gewoon na een tijd niet effectief voor mijn speelstijl.
Ik zoek een mage die ranged attack heeft. Heb dus Annie gespeeld en die speelt op zich heel erg leuk maar mis soms net die killing blow/explosie die ik nog heb. Kan misschien aan upgrades liggen maar ik gebruik gewoon wat geadviseerd word.
Nu dacht ik dat Brand misschien meer in mijn speelstijl zou passen maar dat kost een paar potjes tot ik die gespaard heb
Hebben jullie misschien nog een advies voor welke champion ik zou kunnen bekijken?
Ik zoek een mage die ranged attack heeft. Heb dus Annie gespeeld en die speelt op zich heel erg leuk maar mis soms net die killing blow/explosie die ik nog heb. Kan misschien aan upgrades liggen maar ik gebruik gewoon wat geadviseerd word.
Nu dacht ik dat Brand misschien meer in mijn speelstijl zou passen maar dat kost een paar potjes tot ik die gespaard heb
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Verwijderd
shit, lees ik eerst heel het blockverhaal om dan te lezen dat het niet waar is
ik begon al lichtjes te flippen
10. Jax's stun will be changed, if he Blocks an attack he'll be able to block all attacks for 2 seconds after activating it.
whaaaaaat!! jax geen stun meer
dat kan maar beter geen waar zijn
ik begon al lichtjes te flippen
whaaaaaat!! jax geen stun meer
dat kan maar beter geen waar zijn
Verwijderd
Ik raad het aan om Kennen te spelen, zelf is hij één van mijn main en is Kennen ook leuker om te spelen dan annie of brand in mijn mening.Damien2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:03:
Ben nu ook een tijdje LoL aan het spelen. Nog wel mega noob maar afijn word er steeds beter inZoek alleen nog een champion die bij mij past. Heb er al een hoop geprobeerd en een paar gekocht om te kijken maar veel bleken gewoon na een tijd niet effectief voor mijn speelstijl.
Nu dacht ik dat Brand misschien meer in mijn speelstijl zou passen maar dat kost een paar potjes tot ik die gespaard hebHebben jullie misschien nog een advies voor welke champion ik zou kunnen bekijken?
Kennen heeft energy dus je hoeft nooit terug te gaan voor mana, je kunt makkelijk wegkomen als je geganked word en je doet veel maar ook veel dmg.
Kortom: Mijn beste AP carry
Tnx! Ik check hem effeVerwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:15:
[...]
Ik raad het aan om Kennen te spelen, zelf is hij één van mijn main en is Kennen ook leuker om te spelen dan annie of brand in mijn mening.
Kennen heeft energy dus je hoeft nooit terug te gaan voor mana, je kunt makkelijk wegkomen als je geganked word en je doet veel maar ook veel dmg.
Kortom: Mijn beste AP carry.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Kennen is wel een wat lastige hero als je nog niet zo bekent bent met het spel. Dan is brand in speelwijze makkelijker. Vind ik. Zeker met die ulti van Brand.
Kennen vind ik ook wel link inderdaad als AP carry. Niet een van de eenvoudigste simpelweg omdat je echt in melee range moet komen voordat er iets gebeurt. Brand is een veiliger keuze voor een beginnende speler lijkt mij
Of Malzahar of zo, al mist hij de burst.
Ok, nou zal ze beide aan mijn stal gaan toevoegen dan 
Kost wel ff wat tijd maar het is een zeer verslavende game.
Sowieso verstandig om een aantal aan je stal toe te voegen... mocht je ooit ranked gaan spelen dan zou het best kunnen zijn dat "jou" favoriet net toevallig al picked/banned is. Dan is het toch fijn om meerdere te beheersen!Damien2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:34:
Ok, nou zal ze beide aan mijn stal gaan toevoegen dan
lolwut? Zet je smartcast aan, doe W,E,R op een character en om het af te maken knal je er nog een ignite en/of silence op. Dikke facerollcombo die zelfs tanks kan slopen.Cloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:32:
Of Malzahar of zo, al mist hij de burst.
Plus het feit dat het een heerlijke farm hero is met z'n e, dus je redelijk gemakkelijk je items kan halen.Vicarious schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:39:
[...]
lolwut? Zet je smartcast aan, doe W,E,R op een character en om het af te maken knal je er nog een ignite en/of silence op. Dikke facerollcombo die zelfs tanks kan slopen.
Ik heb laatste tijd weinig Malz gespeeld maar voor mijn gevoel mist hij wat burst die Annie en Brand wel kunnen geven. Maar misschien is dat puur gevoelsmatig omdat Annie/Brand meer AoE damage doen dan single target. 
Smartcasten is wel heerlijk trouwens. Ik wilde er nooit echt aan omdat ik het irritant vind om elke keer keybindings aan te moeten passen, maar eigenlijk is het geweldig. Combo's zijn veel makkelijker uit te voeren, met name inderdaad op AP carries.
Smartcasten is wel heerlijk trouwens. Ik wilde er nooit echt aan omdat ik het irritant vind om elke keer keybindings aan te moeten passen, maar eigenlijk is het geweldig. Combo's zijn veel makkelijker uit te voeren, met name inderdaad op AP carries.
Ik heb gewoon een macro gedaan voor annie 
SHIFT RWQ zonder enige delay, gaat veel sneller dan handmatig smartcasten
SHIFT RWQ zonder enige delay, gaat veel sneller dan handmatig smartcasten
Hmm ben zo nieuw dat ik nog niet eens naar macro's heb gekeken 
Ook maar eens doen dan
Ook maar eens doen dan
Ik weet ook eigenlijk niet wat Riot's standpunt t.o.v. macro's is. Maar dat is inderdaad wel een manier om het op te lossen. Het lijkt mij wat onpraktisch omdat een macro heel specifiek voor een combo van een bepaalde champion zal gelden. Ik denk sowieso dat je van smartcasting en handmatig de serie skills uitvoeren meer leert. 
edit:
Dat begrijp ik wel, want volgens mij is het niet eens mogelijk om macro's in LoL in te stellen.SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:59:
Macros heb ik in mijn toetsenbord gemaakt niet in League of Legends zelf
[ Voor 31% gewijzigd door Cloud op 28-11-2011 11:03 ]
Ja heb ook zo'n toetsenbordSHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:59:
Razer Lycosa
Of anders heb je er programma's voor als autohotkey, maar dan moet je wel wat kunnen programmere (simpel). Die zou zelfs (in theorie, aan de hand van je champ-plaatje) de gespeelde champion automatisch kunnen herkennen en alleen die macro(s) activeren.
Hmmmm goed idee trouwens, ook maar eens proberen als ik weer thuis ben.
Moet je trouwens een aardige delay inbouwen per 'key-press' of kan je bijvoorbeeld 10ms hanteren?
Hmmmm goed idee trouwens, ook maar eens proberen als ik weer thuis ben.
Moet je trouwens een aardige delay inbouwen per 'key-press' of kan je bijvoorbeeld 10ms hanteren?
[ Voor 26% gewijzigd door Kainda op 28-11-2011 11:20 ]
Nu snap ik ook wat beter waarom ik vaak met een zooi explosies achter elkaar afgeknalt werd 
Wat betreft combo's e.d. waar staan die een beetje beschreven?
nergens volgens mij, maar bij annie is het best wel simpel omdat je ult AoE is en met je stun klaar, stun je dus een hele groep. 
Net zoals iemand als zei voor malz kan je dat ook doen alleen dan doe je R op het einde.
Net zoals iemand als zei voor malz kan je dat ook doen alleen dan doe je R op het einde.
Verwijderd
www.mobafire.comDamien2004 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:23:
Nu snap ik ook wat beter waarom ik vaak met een zooi explosies achter elkaar afgeknalt werd
Full guides van alles over league of legends, ook champions en hun uitleg bijvoorbeeld.
Macro's zijn leuk, maar wel erg situatie-specifiek. En kun je dan zo snel switchen tussen wanneer je een macro wilt gebruiken en wanneer niet?
Heb riven gekocht, goede aankoop?
ik vind Renekton ook erg leuk namelijk. beetje dezelfde speelstyle of niet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!