"We are going to do a few buffs for Tristana, Corki and MF, while nerfing Graves and Caitlynn."
Graves is inderdaad echt generfed, en Trist ziet er ook wel leuk uit.
Caitlynn: van 305 movespeed naar 300 (oh wow, dat zal haar leren).
MF: Ult AD Ratio van 0.40 naar 0.45
Serieus? MF heeft een AD buff op haar ult van 0.05? Dat betekend met 100 AD, dat je 5 extra damage doet. MF is nu inderdaad een STUK sterker.
Geen dingen zoals Make it Rain schalen met AD, haar ult veranderen naar Physical damage van Magical damage, etc.
Dit is geen buff, dit is een klap in het gezicht van alle MF spelers.
-
Surfin' paradise!
Ik speel vaak met kog maar dat vind ik wel jammer. De ulti maakt het juist redelijk door zijn range.
Snappie88 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:35:
Ze zullen inderdaad alle drie teleurgesteld zijn
@hierboven: volgens mij wordt alleen van zijn W-skill de bonusrange reduced. Je ult blijft hetzelfde.
[ Voor 23% gewijzigd door Vicarious op 15-11-2011 09:16 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
irelia = way out of elo hell 300+ Cs elke match.
enige champ waar ik problemen met heb is garen. Voor de rest eet ik ze allemaal op
solo top is my destiny

Hoewel ik het met je eens ben, dat de ingrepen echt minimaal zijn; zeiden ze dat wel in de preview. Het gaat om minimale veranderingen om ze iets dichter bij elkaar te brengen. Ze wilden niet de hele balance overhoop gooien omdat dit een tournament patch zou zijn (waarom ze dan wel de masteries en summoner spells compleet veranderen is mij een raadsel).
Snappie88 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:35:
Ze zullen inderdaad alle drie teleurgesteld zijn
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Vanwege een klapband moest ik afgelopen vrijdag een hele dag vrij nemen, besloten om die dag maar is fanatiek LoL te spelen en voor 10 euro riot points gekcoht. Hiervan de Triple threat pack gekocht en een IP boost en XP boost voor 1 dag. Uiteindelijk van level 14 naar level 18 gegaan in die dag, toch denk ik dat een 10 wins beter uitkomt.
Ook vanaf nu elke dag minimaal 1 win proberen te halen, vanwege de ip bonus.
Ben nu bijna level 19 en heb iets meer dan 12k IP, hoop dat wanneer ik straks lvl 20 ben meteen een rune page vol kan krijgen.
Vooral die first win of the day ook ja. Ik probeer op dagen dat ik weinig tijd heb toch altijd maar ff snel een coop vs AI game te doen (20 min ongeveer), zodat ik in ieder geval die IP points binnen haal.wildcardxl schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:14:
Naar een opmerking van een tweaker over het mogelijk/onmogelijk zijn van serieus spelen mwat niet mogelijk zou zijn als je maar een paar potjes per week speelt het even wat fanatieker aangepakt.
Vanwege een klapband moest ik afgelopen vrijdag een hele dag vrij nemen, besloten om die dag maar is fanatiek LoL te spelen en voor 10 euro riot points gekcoht. Hiervan de Triple threat pack gekocht en een IP boost en XP boost voor 1 dag. Uiteindelijk van level 14 naar level 18 gegaan in die dag, toch denk ik dat een 10 wins beter uitkomt.
Ook vanaf nu elke dag minimaal 1 win proberen te halen, vanwege de ip bonus.
Ben nu bijna level 19 en heb iets meer dan 12k IP, hoop dat wanneer ik straks lvl 20 ben meteen een rune page vol kan krijgen.
Just in case, ik ben Hybr1dd op de NA servers en speel best veel LoL aangezien ik op zoek ben naar een baan en dus nog veel thuis zit. Ik ben begonnen in augustus maar heb onderhand al zo'n 250 normal games gespeeld (130w 100l soloqueue). Ben net begonnen met ranked, 4w2l op 1307 elo en dit lijkt een hele verademing aangezien iedereen hier wel lijkt te kijken naar setup en teamplay. Ik zal graag met anderen spelen, zolang je maar geen rager bent. Ook ik word gefrustreerd van dit spel, maar om gelijk iedereen de huid vol te schelden is ook weer niet nodig :c
Ik ben een van de drie MF spelers en ben ook wel een beetje verdrietig. Haar early game is erg goed (beetje mana dependent), maar ze mist teveel. Ze is de enige AD carry met lage range, geen escapes en geen utility. Dit is inderdaad geen buff te noemen. Ik snap ook niet waarom ze alleen iets aan de ult doen, aangezien dat de enige skill is waar niets mis mee is.Nazanir schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:19:
Caitlynn: van 305 movespeed naar 300 (oh wow, dat zal haar leren).
MF: Ult AD Ratio van 0.40 naar 0.45
Dit is geen buff, dit is een klap in het gezicht van alle MF spelers.
En die movement speed van Cait...
[ Voor 31% gewijzigd door SaphuA op 15-11-2011 10:44 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hier zat ik op te wachtenOrianna
General
Base mana regen increased to 7 per 5 seconds from 4.5 per 5 seconds.
Mana regen per level increased to .5 per 5 seconds from .45 per 5 seconds
Command: Attack cast range increased to 825 from 800
Edit:
Oehh nog een goede:
Fixed a bug where Allied Player Portraits would not update unless they were on your screen
[ Voor 18% gewijzigd door Cvan op 15-11-2011 11:17 ]
Ik speel heel af en toe op NA, heb daar een lvl 27 account. Summoner name daar is Weakandpowerless (zie ook fakegaming site). Ik heb overigens een vrij matige w/l ratio, mede omdat ik gewoon slecht ben maar ook omdat ik die account vooral gebruik om dingen uit te proberen.Zebby schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:24:
Spelen er hier nog mensen op NA, of gaat die via de geposte site van Fakegaming? Ik ben de mensen op level 30 in normal games een beetje zat, die hebben dan 600 wins maar rushen wel een 75% levende Alistar en GP in als Twitch op level 5. Een van de lieftallige medespelers die ik heb gehad sinds mijn promotie.
Just in case, ik ben Hybr1dd op de NA servers en speel best veel LoL aangezien ik op zoek ben naar een baan en dus nog veel thuis zit. Ik ben begonnen in augustus maar heb onderhand al zo'n 250 normal games gespeeld (130w 100l soloqueue). Ben net begonnen met ranked, 4w2l op 1307 elo en dit lijkt een hele verademing aangezien iedereen hier wel lijkt te kijken naar setup en teamplay. Ik zal graag met anderen spelen, zolang je maar geen rager bent. Ook ik word gefrustreerd van dit spel, maar om gelijk iedereen de huid vol te schelden is ook weer niet nodig :c
Fizz Champion SpotlightNew Skins in the Store
Atlantean Fizz
Tundra Fizz
Amethyst Ashe
Musketeer Twisted Fate
PVP.net Store
Added a filter to search skins by Champion
Added a filter to search only Legendary skins
Added the ability to search multiple items at once by using “+” to separate search terms
Made performance enhancements
PVP.net v1.48
Removed the Halloween icons for Health and Mana Potions
Fixed a bug causing certain Summoner Names to have errors in Champion Select
League of Legends v1.0.0.129
Fizz, the Tidal Trickster
Urchin Strike
Fizz dashes through his target, dealing normal attack damage plus additional magic damage.
Seastone Trident
Passive: Fizz's attacks rend his target, applying a damage over time effect that strengthens if the opponent is low on life.
Active: Fizz's attacks are empowered, dealing additional magic damage and causing grievous wounds to his opponents.
Playful / Trickster
Fizz hops onto his staff, becoming untargetable. He may then choose to slam the ground or hop off to another location
Chum the Waters (Ultimate)
Fizz flings a fish that can bind itself onto enemy champions - After a brief delay, a Shark will emerge from the earth to eat the fish, dealing damage and knocking back all enemy champions.
Nimble Fighter (Passive)
Fizz's dexterity allows him to ignore unit collision and take less damage from basic attacks.
Akali
Twin Disciplines
Initial spell vamp gained upon obtaining 10 bonus attack damage reduced to 8% from 10%
Additional spell vamp reduced to 1% per 6 attack damage from 1% per 5 attack damage
Initial magic damage bonus upon obtaining 20 ability power reduced to 8% from 10%
Additional magic damage bonus reduced to 1% per 6 ability power from 1% per 5 ability power
Mark of the Assassin
Projectile base damage and proc base damage reduced to 45/70/95/120/145 from 50/75/100/125/150
Caitlyn
Base movement speed reduced to 300 from 305
Corki
Phosphorus Bomb
Base damage increased to 80/130/180/230/280 from 70/120/170/220/270
Now reveals champions for 6 seconds in addition to revealing the area for 6 seconds (does not reveal stealth)
Ezreal
Essence Flux is now correctly flagged as an area effect spell
Graves
General
Attack range reduced to 525 from 550
Base mana lowered to 295 from 342
Buckshot damage per additional missile reduced to 25% from 30%
Fixed a few small tooltip errors
Kassadin
Null Sphere cast range reduced to 650 from 700
Force Pulse damage increased at earlier ranks to 80/130/180/230/280 from 60/115/170/225/280
Katarina
Shunpo
Now moves Katarina in front of the target
When Killer Instincts is active, Katarina moves behind the target
Kog'Maw
Bio-Arcane Barrage attack range bonus reduced to 130/150/170/190/210 from 130/160/190/220/250
Malphite
Base armor increased to 21.75 from 16.75
Brutal Strikes cooldown reduced to 14 seconds from 16 seconds
Ground Slam cooldown reduced to 7 seconds from 8 seconds
Master Yi
Alpha Strike mana cost reduced to 60/70/80/90/100 from 80/90/100/110/120
Highlander mana cost reduced to 100 from 120
Miss Fortune
Bullet Time attack damage ratio increased to .45 from .4
Nocturne
Unspeakable Horror
Cast range reduced to 425 from 500
Tether range reduced to 465 from 525
Olaf
Olaf is now immune to blinds and silences while Ragnarok is active
Orianna
General
Base mana regen increased to 7 per 5 seconds from 4.5 per 5 seconds.
Mana regen per level increased to .5 per 5 seconds from .45 per 5 seconds
Command: Attack cast range increased to 825 from 800
Rumble
The Equalizer now works with smart cast (Hold down the smart cast hotkey to mark the beginning of the line, and release the hotkey to cast)
Sion
Cryptic Gaze ability power ratio reduced to .9 from 1
Death's Caress ability power ratio reduced to .9 from 1
Sona
Aria of Perseverance
Mana cost adjusted to 60/65/70/75/80 from 65 at all ranks
Passive aura reduced to 7/9/11/13/15 armor and magic resist from 8/11/14/17/20
Teemo
Noxious Trap now has an ammo stack and reload time indicator on the buff bar
Tristana
Base attack damage increased to 46.5 from 44.5
Tristana will now automatically attack the target she casts Explosive Shot on
Buster Shot
Knockback radius increased to 200 from 175
Now has an indicator around the target to show knockback radius (similar to Brand's Conflagration)
Vladimir
Fixed a bug where the display range for Tides of Blood was much shorter than the actual range
Items
Wriggles Lantern Life Steal reduced to 15% from 18%
Odyn's Veil no longer triggers spellcast effects like Sheen, Tear of the Goddess, or Ryze's passive
Warmog's Armor and Priscilla's Blessing are no longer purchasable in the Dominion game mode
General
Added small amounts of experience to various jungle monsters in order to maintain current jungling paths without the necessity of the Awareness mastery (which increases experience gained)
Dr. Mundo's Burning Agony, Irelia's Ionian Duelist, Trundle's Contaminate, and Singed's Insanity Potion now additionally reduce silences and blinds, but no longer allow them to walk through persistent slowing fields such as Kog'Maw's Void Ooze when stacked with other disable duration reductions (ie: Tenacity)
Death Recap
Improved Death Recap to show more accurate damage over a longer period of time
Fixed numerous bugs with the display of ability damage
[URL2="http://na.leagueoflegends.com/masteries-season-two"]Masteries have been remade[/URL2]
Improved Summoner Spells are now condensed into 3 masteries, each at the first tier of their respective trees
Summoner's Wrath improves Offense tree Summoner Spells
Summoner's Resolve improves Defense tree Summoner Spells
Summoner's Insight improves Utility tree Summoner Spells
All summoner spell icons have been updated
"Welcome to the Crystal Scar" announcement will now play at the start of a Dominion game
Fixed a bug where Allied Player Portraits would not update unless they were on your screen
Fixed a bug where Champion outlines would appear as boxes while in grass
Fixed a bug that caused an error to appear in chat on Dominion
Summoner Spells
Clairvoyance
Cooldown increased to 70 seconds from 55
Improved Clairvoyance increases duration by 2 seconds, down from 4 and no longer reduces the cooldown
Cleanse
Now cleanses summoner spell debuffs such as Exhaust's movement speed and damage reduction and Ignite's damage over time
Cooldown increased to 210 seconds from 150 seconds
Improved Cleanse no longer reduces cooldown, but now extends the secondary disable reduction buff by 1 second
Exhaust
Duration reduced to 2.5 seconds from 3 seconds
Improved Exhaust no longer increases the duration
Flash
Cooldown increased to 265 seconds from 255 seconds
Range reduced to 400 from 450
Fortify
Removed
Garrison
Now usable at Summoner Level 1, down from Summoner Level 4
Ghost
Now improved in the Offense Mastery tree instead of Utility
Heal
Heal amount per level increased to 25 from 20
Improved Heal no longer reduces the cooldown but now increases the amount healed by 15%
Promote
Added to Summoner's Rift
Promotes the nearest allied siege minion, increasing its attack range, health, armor, and magic resist. 180 second cooldown base.
Improved in the Utility tree - Improved Promote increases the defensive bonus stats of promoted minions by 15%
Now usable at Summoner Level 8 (on both the Crystal Scar and Summoner's Rift), up from Summoner Level 1
Rally
Removed
Revive
Health bonus upon reviving is now innate to the spell (as opposed to requiring Improved Revive)
Improved Revive now grants a 125% movement speed increase upon revival (Improved Revive no longer grants a 225% movement speed increase)
Smite
Now improved in the Defense tree instead of Offense
Improved Smite no longer reduces cooldown but the gold gained on cast is increased to 10 from 5
Cooldown reduced to 70 seconds from 75 seconds
Surge *New*
Empowers your champion, increasing ability power by 10-78 (depending on level) and attack speed by 35% for 12 seconds (220 second cooldown)
Improved Surge increases the attack speed bonus to 40% and ability power gained by 10%
Usable at summoner level 1
Teleport
Summoner's Insight no longer reduces cooldown
YouTube: Champion Spotlight - Fizz, the Tidal Trickster
Verwijderd
maar:
Kassadin
Null Sphere cast range reduced to 650 from 700
Force Pulse damage increased at earlier ranks to 80/130/180/230/280 from 60/115/170/225/280
maak anders zen early game nog beter riot ?? srsly ..
ben benieuwd hoe de nieuwe builds er gaan uitzien vanavond ...
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
ult => force pulse => null sphere => GG (zkr op low elo met al die mongolen op midCloud schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:47:
Ik vind dat eerder een nerf. Ja Force Pulse heeft meer damage, maar daarvoor moet hij praktisch in melee range staan. Juist die Null Sphere harass is ongelooflijk lastig mee om te gaan. Een range nerf daarop gaat denk ik wel echt effect hebben.
Dit dus, sowieso maxen de meeste kassadins hun E pas van zodra Q gemaxed is, dus echt veel early game advantage gaat hij er niet van halen.Cloud schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:47:
Ik vind dat eerder een nerf. Ja Force Pulse heeft meer damage, maar daarvoor moet hij praktisch in melee range staan. Juist die Null Sphere harass is ongelooflijk lastig mee om te gaan. Een range nerf daarop gaat denk ik wel echt effect hebben.
Ben erg benieuwd naar de masteries. Heb er nog niet veel mee lopen experimenteren.
Sinds gisteren ook totaal addict geworden aan Lux. 4/4 potjes gewonnen met zeer positieve scores. Mijn eerste potje met Lux was ik eerste 10min. afk door RL shizzle, maar daarna teruggekomen en uiteindelijk game gewonnen. De rest van de games verliepen allemaal soepel met enorm veel kills. Wat een monster support champ is dat
Die passive stackt trouwens echt lekker met lichbane. Met 500AP deel je zo 700 extra magic damage...
Ik heb mijn AP/Support champ gevonden hoor
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Ik kijk ook even mee, maar GMB maakt de laatste tijd echt rare itembuilds ook. Dit leek ook weer nergens op. Wits end en Lich Bane? WTF?!wildcardxl schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:22:
op own3d.tv is Guardsman Bob nu al 3 games achter elkaar met fizz aan het spelen, het lijkt mij geen leuke character om mee te spelen, eerst speeld hij hem center, ik ben nu halverwege weer gaan kijken dus de vaste patronen zijn er uit weet dus niet waar hij nu begonnen is.
In de patch notes video noemden ze dit 'a change to determine the good Katarina players from the great Katarina players'. Het stelt echt geen ene drol voor. De aanpassing om Kat altijd achter de target te laten shunpoen was een goede, daarmee werd early-game harassment gewoon makkelijker na Lv6 (shunpo -> ult = duurt langer voordat tegenstander buiten range is alsie terug naar zijn tower rent).Katarina
Shunpo
Now moves Katarina in front of the target
When Killer Instincts is active, Katarina moves behind the target
Nu gaan ze de m.i. nutteloze keuze om ervoor uit te komen erin bouwen en moet je je Killer Instincts opofferen (langste CD op ult na) om hieromheen te kunnen, terwijl KI op BB veel nuttiger is.
Ik ben er in elk geval niet blij mee. Het maakt Kat nodeloos complexer en ze gaat geen extra damage doen, gaat nog steeds even snel dood, voegt nul komma nul extra toe aan teamfights, etc.
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Daarnaast is het wel fijn dat je voor de enemy champ kan springen, terwijl ze proberen weg te lopen. Dan kan je nog een extra hit geven of juist op dat moment je ulti doen. IN YOUR FACE!Zyppora schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:44:
[...]
In de patch notes video noemden ze dit 'a change to determine the good Katarina players from the great Katarina players'. Het stelt echt geen ene drol voor. De aanpassing om Kat altijd achter de target te laten shunpoen was een goede, daarmee werd early-game harassment gewoon makkelijker na Lv6 (shunpo -> ult = duurt langer voordat tegenstander buiten range is alsie terug naar zijn tower rent).
Nu gaan ze de m.i. nutteloze keuze om ervoor uit te komen erin bouwen en moet je je Killer Instincts opofferen (langste CD op ult na) om hieromheen te kunnen, terwijl KI op BB veel nuttiger is.
Ik ben er in elk geval niet blij mee. Het maakt Kat nodeloos complexer en ze gaat geen extra damage doen, gaat nog steeds even snel dood, voegt nul komma nul extra toe aan teamfights, etc.
Misschien die public beta?speedzor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:47:
Guardsman bob had zonet 3 bans aan elke kant in een ranked game. Iemand die hier iets meer over gevonden heeft? Het staat niet in de patchnotes, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat GMB op een toernooi client speelt.
Zou kunnen, maar ik betwijfel het. De mensen zien er redelijk serieus uit in zijn game.
Even geprobeerd op mijn PBE account, maar ik kom gewoon niet in een match
Afwachten tot morgen zeker?
[ Voor 16% gewijzigd door Tjukkie op 15-11-2011 14:30 ]
-
CDR is toch wel de beste weg, vind ik. Dat je je ultimate elke 24 seconden (zoiets) beschikbaar hebt is echt heel sterk. De meeste CDR items geven sowieso ook wel wat AP, en zodra je (bijna) max CDR bereikt hebt gewoon verder gaan met AP items.Tjukkie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:22:
nog even doorgaand op m'n Lux enthousiasme: zouden jullie gaan voor CDR of max AP? Heb sowieso 9% van masteries. Met een morello zit je op 29% en met blue potion op 39%. Zo ben je niet afhankelijk van blue buff en heb je max CDR of vinden jullie die 2350 verspild geld, omdat je er beter een andere item van kan kopen
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Lux: Dorans Ring -> Zwarte boekje voordat je evil tome ervan kan maken -> Evil Tome of Rabbadons (afhankelijk van hoeveel gold je hebt) -> Diegene die je de vorige keer niet nam -> Defensive stuff Abysal Sceptor/Zonya's HourglassCloud schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:12:
[...]
CDR is toch wel de beste weg, vind ik. Dat je je ultimate elke 24 seconden (zoiets) beschikbaar hebt is echt heel sterk. De meeste CDR items geven sowieso ook wel wat AP, en zodra je (bijna) max CDR bereikt hebt gewoon verder gaan met AP items.
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
standaard bans: Lee, akali, Morgana, Kassa, Kog, udyr
nooit een kans om morgana , lee of akali te spelen nu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:39:
standaard bans: Lee, akali Sion, Morgana, Kassa, Kog, udyr Graves
Wellicht dat ik na wat oefenen ook een soulstealer rush, maar na 4 potjes vind ik mezelf nog te noob. Thnx voor je input, haar range is idd massive!Intruder schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:21:
Ik zelf ga eigelijk altijd voor max AP, met soulstealer. Zo is het redelijk simpel om ook de 30+ CDR aan te tikken. Vanwege lux haar range ga je niet zo vaak dood en vanwege haar aoe aanvallen en schild, krijg je voor bijna elke kill wel een assists. zo is het redelijk simpel om 20 stacks te krijgen. Vind ik.
Elke 24sec ulti is inderdaad heerlijk, net als op Talon eerst (voor de nerf).Cloud schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:12:
[...]
CDR is toch wel de beste weg, vind ik. Dat je je ultimate elke 24 seconden (zoiets) beschikbaar hebt is echt heel sterk. De meeste CDR items geven sowieso ook wel wat AP, en zodra je (bijna) max CDR bereikt hebt gewoon verder gaan met AP items.
Ik ga hem vanavond zo proberen. Morello's evil tome rushen met boots. ThanksJeffroiscool schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:30:
[...]
Lux: Dorans Ring -> Zwarte boekje voordat je evil tome ervan kan maken -> Evil Tome of Rabbadons (afhankelijk van hoeveel gold je hebt) -> Diegene die je de vorige keer niet nam -> Defensive stuff Abysal Sceptor/Zonya's Hourglass
Ohja boots was ik idd vergeten te zeggen xDTjukkie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:08:
[...]
Wellicht dat ik na wat oefenen ook een soulstealer rush, maar na 4 potjes vind ik mezelf nog te noob. Thnx voor je input, haar range is idd massive!
[...]
Elke 24sec ulti is inderdaad heerlijk, net als op Talon eerst (voor de nerf).
[...]
Ik ga hem vanavond zo proberen. Morello's evil tome rushen met boots. Thanks
Maar die build werkt op zich erg goed
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
[ Voor 22% gewijzigd door koekwaus21 op 15-11-2011 16:17 ]
teams zitten er standaard al in hoor, 5vs5 en 3vs3koekwaus21 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:16:
Kan je al in de komende patch al teams maken? of wanneer is deze patch?
Ik neem aan dat je clan/guild bedoelt? Zal een leuke functie zijn!
Hmm, interessant. Dus in zekere zin krijg je 5-koppige team (of clan) een rating. Wat als iemand wordt vervangen met een andere speler?Cloud schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:23:
Nee hij bedoelt letterlijk, Ranked teams. Dus elke 5 of 3 man waarmee jij de Ranked queue in duikt, krijgt zijn eigen ELO rating.
Je kunt een onbeperkt aantal leden toevoegenTjukkie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:30:
[...]
Hmm, interessant. Dus in zekere zin krijg je 5-koppige team (of clan) een rating. Wat als iemand wordt vervangen met een andere speler?
Ranked Team = Clan/Guild dusspeedzor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:31:
[...]
Je kunt een onbeperkt aantal leden toevoegen
Oh dat is ook zo bedenk ik me nu! Ja dan komt het meer overeen met een soort clans/teams inderdaad.speedzor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:31:
[...]
Je kunt een onbeperkt aantal leden toevoegen
edit: Ah ok, dat scheelt dan wel ^^
[ Voor 14% gewijzigd door rxs op 15-11-2011 16:53 ]
Jawel hoor, gewoon aan je team toevoegen. Je mag in meerdere teams meespelen.rxs schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:49:
Maar je kunt dus niet als je maar 4 man hebt, een 5e man als ringer gebruiken die al in een ander "Ranked Team" zit.
Summoners!
As you know, it’s often difficult to track down multiple red posts within a single thread. Fear not my brave forum goers, for we have a solution for you! As of now, new red posts will be equipped with navigation arrows to allow you to jump easily between Riot replies. Simply click on the arrows on either side to the Riot logo and you will be taken to the previous or next red post.
damn... gister echt zo'n rampzalige potjes gehad met lux. Vrijwel alle potjes break-even gespeeld, waardoor het geld niet binnen stroomde om m'n build op z'n gang te brengen. Ik rushte boots en morello's evil book, maar het duurde lang voordat ik die compleet had.Jeffroiscool schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:30:
[...]
Lux: Dorans Ring -> Zwarte boekje voordat je evil tome ervan kan maken -> Evil Tome of Rabbadons (afhankelijk van hoeveel gold je hebt) -> Diegene die je de vorige keer niet nam -> Defensive stuff Abysal Sceptor/Zonya's Hourglass
Ik denk dat ik terug ga naar m'n safe noob build van boots en 3x doran's ring. Daarna ga ik wel richting morello en deathcap

Je gaat tog wel mid als lux hoop ik?Tjukkie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:28:
[...]
damn... gister echt zo'n rampzalige potjes gehad met lux. Vrijwel alle potjes break-even gespeeld, waardoor het geld niet binnen stroomde om m'n build op z'n gang te brengen. Ik rushte boots en morello's evil book, maar het duurde lang voordat ik die compleet had.
Ik denk dat ik terug ga naar m'n safe noob build van boots en 3x doran's ring. Daarna ga ik wel richting morello en deathcap

Verwijderd
Verwijderd
en junglen verloopt ook wel een beetje anders
ga er me toch even in moeten verdiepen
trouwens dit was een toernooi patch en mocht niet teveel gevolgen hebben.?..??
awel ik denk dat de impact toch vrij groot is eigenlijk
Ik ben afgelopen 2 potjes mid gegaan. Ging een keertje ontzettend goed tegen katarina, want die kon helemaal niets. Jammer genoeg werden nocturne en wukong dat potje ontzettend feeded door andere lanes. Ander potje speelde ik tegen een goeie brand speler, maar dat werd toch wel benauwd.....Naip schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:36:
[...]
Je gaat tog wel mid als lux hoop ik?Maarja dat is ook meteen een grote issue met Lux. Veel mensen weigeren je mid te laten gaan met Lux. Krijg je van die domme opmerkingen dat Lux alleen maar een support champ is.
Tuurlijk heeft ze die shield, maarja, meeste skills doen aardig tot veel damage en kun je op lvl 6 aardig veel damage doen met een E > Q > R combo.
Moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe meer succes heb gehad met Lux in bot lane met een heavy dmg dealer. Ik blijf mid oefenen tot ze second nature aanvoelt
Heb voor lux trouwens voor het eerst gebruik gemaakt van smart casting op Q en W, want E en R wil ik meestal wat finetunen voordat ik ze afschiet, maar wellicht dat die ook op smartcasting komen te staan
Lux' shield vind ik totaal niet nutteloos. Ik vind die schild echt onmisbaar in teamfights, want je kan alle teamleden 2x shielden. Met 600AP is dat toch zo'n 720HP schildje (2x 360)
Ik geloof dat ik wel 10 keer opnieuw de ranked que in ben gedoken. Het ergste was toch wel twee troll spelers en één AFK speler in mijn team (ik en nog één dus de enige 'normale' spelers). Hadden wij even mazzel dat iemand van 't tegenovergestelde team vertrok
Surfin' paradise!
Jammer genoeg krijg je als je Lux (als AP carry) te weinig farm als je de cs moet delen in bottom lane en dit geldt ook voor je laning partner. Als full support werkt het ook niet want Lux is een stuk minder effectief als 0 cs support dan sommige andere supports.Tjukkie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:05:
Moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe meer succes heb gehad met Lux in bot lane met een heavy dmg dealer. Ik blijf mid oefenen tot ze second nature aanvoelt
Overigens was Lux een half jaar tot jaar geleden immens populair, ook op high elo. Iemand enig idee waarom ze dat nu niet meer is?
Surfin' paradise!
En over haar shield, heb ook niet gezegt dat die useless is, juist het tegenovergestelde, egt een lifesaving shield voor teamfights en zelfs de laning fase.
[ Voor 10% gewijzigd door Naip op 16-11-2011 11:03 ]
Verwijderd
Dat komt omdat nu andere chams naar boven komen op high elo. Op low elo is lux nog steeds populair maar op high elo niet meer.Snappie88 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:31:
M'n eerste potje gisteren was Lux 'support'. Support tussen aanhalingstekens aangezien ik eigenlijk DPS wou (normal game). Onze Kog'Maw alle CS gegeven, en zelf lekker hun Alistair en Vayne zitten harassen. G/5 items gekocht en uiteindelijk Morello's en CDR boots gekocht. Endgame nog een Lich Bane en Rabadon's kunnen halen ook! Uiteindelijk het potje wel verloren (mid zat te zeuren dat ik ntiet als support speelde en verpeste 't voor de rest dus ook, waarop ik kaatste waarom ik volgens hem support zou zijn), maar desondanks wel een mooi potje.
Overigens was Lux een half jaar tot jaar geleden immens populair, ook op high elo. Iemand enig idee waarom ze dat nu niet meer is?
Als je bijv. op high elo speelt met udyr kun je de team hard "Carryen" en grote kans op winnen. (eigenlijk met alle champs die niet gecountered kunenn worden). Lux word snel gecountered en daarom ook minder populair. Maar het is en blijft een leuk champ om te spelen
ah op die manier. Dat vind ik ookNaip schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:59:
En over haar shield, heb ook niet gezegt dat die useless is, juist het tegenovergestelde, egt een lifesaving shield voor teamfights en zelfs de laning fase.
Udyr word niet snel gecountered en Lux wel
Surfin' paradise!
Verwijderd
En ik boedel niet alleen udyr ook andere champs die niet gecountered kunnen worden zoals udyr, lee, sion etc..
Lux is wat dat betreft een stuk lastiger te counteren, want zie maar eens bij haar in de buurt te komen.
Wat bedoel jij nu eigenlijk met 'counteren'. Bedoel je counterpicken en dan winnen in de laning phase of zo?
[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 16-11-2011 11:49 ]
Udyr is gewoon van alles een beetje, het gaat heus niet om zijn E. Ja hij is inderdaad gevoelig voor CC maar als je udyr een beetje sneaky speelt weet je vaak wel een omweg.
Persoonlijk vind ik Udyr echt een champion waarmee je iedere fout van de enemys 10x erger kan maken. Bijvoorbeeld als enemys te ver pushen op solo top. Ze hebben dan vaak gewoon geen kans om een gank te ontsnappen. Als Top enemy zo ver gepusht is tot de tower en de persoon die solo stond een beetje fatsoenlijk speelt en ik kom als udyr uit de river / bushes gerusht dan weet ik vaak 100 % zeker dat het een kill word.
Verwijderd
Udyr is niet gevoelig tegen CC, je slowt hem aleen een beetje down als je in bear stance gaat kom je er toch wel weer bij en ook niet meegerekend dat hij één van de beste jungler in-game is min 3 heb je red and blue al. En lux kan ook makkeleijk gecounetere worden het is echt niet moelijk om bij haar te komen ... als je een champ speelt zoals kassa , kata heb je er geen problemen mee. Maar ook als je een close range champ speelt zal het niet moelijk zijn omdat in teamfights iedereen toch bij elkaar staat.Cloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:47:
Udyr is juist eenvoudig te counteren, hij is super gevoelig voor CC. Als hij niet bij tegenstanders kan komen is hij compleet nutteloos. En de enige manier waarop hij dat kan doen, is lopen (flash niet meegerekend). Verder zijn slows op zijn AS erg dodelijk even als verminderde healing door bijvoorbeeld ignite.
Lux is wat dat betreft een stuk lastiger te counteren, want zie maar eens bij haar in de buurt te komen.
---
Counteren = Counterpicken idd.
Het probleem is dat Lux haar AP ratio's slecht zijn, zeker vergeleken met een aantal van de meer gangbare AP carries. Haar range compenseert dit tot een bepaald nivo maar op hogere ELO komt ze door haar slechte scaling en het feit dat haar range voordeel kleiner wordt (door betere spelers) te kort en wordt ze weggespeelt door AP's met meer burst.Cloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:47:
En zoals gezegd is ze ook niet viable als support omdat een 0 cs support betere winrates haalt en er champs zijn die betere support zijn zonder cs (Janna, Sona, Soraka, Taric).
Hard afstraffen gaat voor zó veel champions op. Hij is zeker een van de sterkere junglers, maar dat is Lee Sin ook. Net zo veel potentie om te straffen en nog een tweetal (!) gap closers ook.
@Assasins61
Niet gevoelig voor cc? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.
En oke, als je met counteren counterpicken bedoelt begrijp ik je verhaal al wat beter. Het gaat je dus puur om de 1v1 op solo top in de laning fase. Dat is duidelijk
Verwijderd
Wat jij zegt klopt ook wel met natsu's slow of utli van lee, maar het is ook niet dat je speciaal een champ gaat kiezen zoals lee om udyr out of range te krijgen
Verwijderd
1 fout en je verliest top. Als je geen fout maakt heb je idd wel grote kans om te winnen. Maar fouten maak je |(bijna) altijd
AP carries zouden inderdaad ook wel goed kunnen werken. Gragas ook wel denk ik.
Hoe bouw jij je teemo dan?Cloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:10:
Dat hangt er vanaf hoe je Teemo speelt. Ik speel Teemo met tanky DPS runes (extra armor + MR dus) en 9/21/0 (oude stijl) masteries. Dan kun je nog aardig wat damage hebben![]()
In duo lane setup met een support erbij heb ik met deze methode nog maar één keer mijn lane verloren. Solo top nog nog vaak mee gedaan, maar die ene keer Nasus was een eitje.
Yup, tanky Teemo countered alle melee top champs in theorie.Cloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:10:
Dat hangt er vanaf hoe je Teemo speelt. Ik speel Teemo met tanky DPS runes (extra armor + MR dus) en 9/21/0 (oude stijl) masteries. Dan kun je nog aardig wat damage hebben![]()
Anders zou Yorick of Swain ook moeten werken vanwege hun hoge sustain.
Dit zijn inderdaad ook de items die ik op mijn Teemo top gebruik, zeker aan te raden.Cloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:13:
Nou zoals gezegd de runes/masteries en verder volg ik grofweg deze build op solomid: http://www.solomid.net/guides.php?g=1640. Natuurlijk afhankelijk van de exacte team setup en hoe het gaat.
In duo lane setup met een support erbij heb ik met deze methode nog maar één keer mijn lane verloren. Solo top nog nog vaak mee gedaan, maar die ene keer Nasus was een eitje.
Maar vergeet niet dat Teemo een situationele pick is, vooral aan te raden van zodra ze 2 of 3 harde auto attackers hebben. En ga hem zeker niet firstpick nemen, dan weet je gewoon dat je je lane verliest
zou je hem grofweg kunnen omschrijven? Solomid, mobafire enzo is geblokt op werkCloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:13:
Nou zoals gezegd de runes/masteries en verder volg ik grofweg deze build op solomid: http://www.solomid.net/guides.php?g=1640. Natuurlijk afhankelijk van de exacte team setup en hoe het gaat.

@Tjukkie
Skillorder:
- Q
- E
- E
- W
- R > E > W > Q
- Dorans blade
- Madred (niet uitbouwen naar wriggle)
- Beserkers greaves
- Malady
- Wits End
- Frozen Mallet
- Madred > Bloodrazor
Soms zo erg dat mensen mij constant beschuldigen van killsteals terwijl ik niet eens in de buurt ben
Ah ok, zo speel ik hem ook jah, maar vind hem niet echt tanky. Ik dacht dat je atmogs ging ofzoCloud schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:32:
Teemo is super situational op top in ranked natuurlijk. Daar speel ik hem ook nog niet. Maar zelfs in een duo lane met support vind ik hem erg sterk.En daar is hij minder situational ook.
@Tjukkie
Skillorder:Items:
- Q
- E
- E
- W
- R > E > W > Q
Is natuurlijk veel variatie op, maar dit is hoe ik hem speel. Geen full AP dus (vrijwel geen AP eigenlijk), maar veel nuttiger voor het team. AP Teemo is lollig, maar ik heb een beetje het zelfde gevoel als met AP shaco. Je moet constant wachten in brushes in de hoop dat je shrooms in loopt.
- Dorans blade
- Madred (niet uitbouwen naar wriggle)
- Beserkers greaves
- Malady
- Wits End
- Frozen Mallet
- Madred > Bloodrazor
Verwijderd
die test ik vanavond, teemo is altijd leuk om te spelen
heb al even surge + smite zitten junglen
en ik kan zeggen het werkt wel, alleen jammer van de gigantische cd op surge 220 sec is lang
ik dacht ook dat ik ergens had gelezen dat surge een aura effect ging zijn maar daar zie ik niets van in game
de nieuwe masteries veranderen echt veel en ik baal echt dat nimbleness weg is
waarom heb ik ooit dodge runes gekocht???? jax udyr irelia vroeger ook nidalee maja zonder nimbleness en zonder mastery dodge bonus lijkt het toch een pak minder intressant
de exp bonus masteries op utility zitten nu echt wel ver in die tree maar de mov speed is daar min of meer mee geswitched wat wel leuk is
ik weet echt niet zo goed hoe een jungler zn masteries er moeten uitzien nu (alle tips zijn welkom)
vroeger was 21/0/9 of 20/0/10 omwille van buff bonus bijna een must
nu lijkt me 0/9/21 handiger, smite in defensive tree , exp boost in utility + buff + cd op summoner spells
pfff echt lastigere keuzes, vroeger moest je runes en masteries een beetje op elkaar afstemmen in de zin van complementerend en nu heb je meer de keuze om supplementerend te werk te gaan
er zal nog wel wat zoekwerk aan te pas komen om hier te finetunen
Vergeet Akali niet... Al heeft ze na haar nerf niet zoveel meer te zeggen ben ik bang.SniperFox schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:05:
Teemo met surge gaat echt ontzettend sterk worden met de nieuwe masteries. Op level 18 kan hij met surge ~100 AP en ~40% AS bonus krijgen. Één van de weinige champions die van beide stats zo goed gebruik kan maken.
Toch heeft het wel een voordeel, nu kan ik Akali weer in alle rust spelen, zonder dat ze gebanned wordt of dat early picks haar kiezen omdat ze zo populair was (of is)
[ Voor 0% gewijzigd door bloodyus op 16-11-2011 13:34 . Reden: Typo ]
Het zal ongeveer 85 AP worden met de mastery erbij.SniperFox schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:05:
Teemo met surge gaat echt ontzettend sterk worden met de nieuwe masteries. Op level 18 kan hij met surge ~100 AP en ~40% AS bonus krijgen. Één van de weinige champions die van beide stats zo goed gebruik kan maken.
Maar inderdaad, ik zie potentieel voor sommigen (Udyr top, Akali, Teemo, etc).
Zonet Amumu jungle geprobeerd met nieuwe masteries, ging enorm vlot moet ik zeggen!
Level 2 gank gedaan, geen assist opgehaald, vijandelijke golems gedaan en terug in eigen jungle en ik zat nog steeds op hetzelfde level als de lanes. Op m'n level 3 ben ik wel wat teruggevallen omdat ik geen zin had een potion te gebruiken en daardoor m'n golems niet kon doen, maar dat heb ik een beetje erna vlot opgehaald.
Ik denk zelf dat ik m'n AD carry runepage gebruikt heb, dus in feite zou het nog beter gegaan moeten zijn.
Mastery build was 0-28-2
1 - Summoners Resolve - Smite: Grants 10 bonus gold on use
3 - Resistance - +6 Magic resist
3 - Hardiness - +6 Armor
2 - Tough skin - Reduces damage from minions and monsters by 2
4 - Durability - +6 Health per level
3 - Vigor - +3 Health regen per 5 seconds
1 - Veteran's Scars - +30 Health
1 - Bladed Armor - Returns 6 damage against minion and monster attacks
3 - Enlightenment - +0.45% Cooldown Reduction per level
3 - Honor Guard - Reduces damage taken by 1.5%
3 - Mercenary - Gain 24 bonus gold on kill or assist
1 - Juggernaut - Increases maximum health by 3% and reduces duration of incoming disables by 10%
1 - Summoner's Insight - Flash: Reduces cooldown by 15 seconds
1 - Expanded mind - +4 mana per level
Flash en Smite als summoners. Heb m'n flash eerlijk gezegd niet zoveel gebruikt en wanneer ik het gebruikte heb ik geen grote verschillen gemerkt.
Hangt van de jungler af. Sowieso heb je de utility tree niet heel hard nodig, zonder XP mastery level je net zo snel als voorheen. Offensive junglers bouw ik 21/9/0 (GP, Lee Sin, Sion), defensive jungler bouw ik ~ 0/15/15.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:31:
ik weet echt niet zo goed hoe een jungler zn masteries er moeten uitzien nu (alle tips zijn welkom)
vroeger was 21/0/9 of 20/0/10 omwille van buff bonus bijna een must
nu lijkt me 0/9/21 handiger, smite in defensive tree , exp boost in utility + buff + cd op summoner spells
pfff echt lastigere keuzes, vroeger moest je runes en masteries een beetje op elkaar afstemmen in de zin van complementerend en nu heb je meer de keuze om supplementerend te werk te gaan
er zal nog wel wat zoekwerk aan te pas komen om hier te finetunen
Verwijderd
WEL
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Net met ryze mid tegenover een fiz. Ik snapte er niks van. Ene moment ben ik hem cs aan het deny'en andere moment klaart hij de distance, doet hij flinke schade, lacht om mijn combo.
Ik denk het niet hoor. Akali heeft maar een erg kleine nerf gekregen, die damage is bijna verwaarloosbaar.bloodyus schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:32:
[...]
Vergeet Akali niet... Al heeft ze na haar nerf niet zoveel meer te zeggen ben ik bang.
Toch heeft het wel een voordeel, nu kan ik Akali weer in alle rust spelen, zonder dat ze gebanned wordt of dat early picks haar kiezen omdat ze zo populair was (of is)
Ook kan Akali nu veel meer uit de masteries halen, je hebt nu bijvoorbeeld Mental force, Blast en Archmage. Daarnaast nog 10% armor penetration.
Ik heb net nog even met Akali gespeeld (ook nog voor het eerst in lane, speel normaal mid) en heb 12/2 behaald na 35 minuten. Ik had ook nog maar 13 farm na 20 minuten omdat Ashe alles stal.
Ik heb het gevoel dat Akali zelfs sterker is geworden!
Verwijderd
Verwijderd
en ik denk dat er wel behoorlijk wat broken mechanisms naar boven zullen komen
in ieder geval is er genoeg veranderd om heel de metagame overhoop te halen
dus euh.. toerneypatch = not too much changes .. kuch kuch *verslik*
tevens een shen gezien die wat broken leek
ik denk dat zowat alle tanks een behoorlijke buff gekregen hebben met de huidige opties
nog eens singed boven halen vanavond
Dit topic is gesloten.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!