[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teleport zal mss een stuk populairder worden. full health plus ff shoppen/ward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat er een item moet komen dat net als in Diablo je line of sight verhoogt.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

speedzor schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:42:
[...]

Edit @hierboven: we hadden het over de flash discussie in ganks. Wanneer je genoeg ward dan ga je die flash niet nodig hebben om ganks te overleven en kun je dus gewoon spelen zonder constant te moeten vrezen dat je geganked wordt.
Wat je zegt is waar, als je goed genoeg ward heb je geen flash, ghost of exhaust nodig. Echter was het hele punt/discussie dat Flash een "get out of jail for free card" is, daarom generved wordt.

Ik ben het dus niet met die statement eens, flash is geen "get out of jail for free card".

Bovendien vond ik deze quote wel een klein beetje flame bait, zeggen dat je slecht bent (low elo) als je flash niet generfed wil zien worden:
Nazanir schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:47:
De mensen die Flash niet generfed willen hebben, zijn vooral lower elo spelers die afhankelijk zijn geworden van deze escape. Hogere elo spelers zijn hem liever generfed of verwijderd.
Want, high elo spelers zouden zo goed moeten zijn en dus ook weten hoe flash te counteren ... toch? Immers, flash domineerd het spel qua summoner spells. ;)

Want zoals ik zei, flash is gemakkelijk te counteren met ignite, flash, slows, stuns of Damage of time spells. En als je zelf nog een gap closer hebt dan is het gedaan met diegene die je ganked.

Dus als enkel flash je hele gank doet falen, dan doe je naar mijn mening iets fout. Al vind ik een "fake" gank enkel om flash e.d. bij de tegenstander op cooldown te brengen geen fail gank. Regelmatig val/gank ik bot ff met als doel hun flash te laten verbruiken, om even later terug te komen.

Ik vraag mij dan af hoe je in godsnaam tegen een champ speelt die zelf een flash skill heeft (leblanc, kasadin) die worden dan onmogelijk te killen toch? Maar dat is ook niet zo.

Dat je over muren kan flashen zal met de nerf ook nog kunnen, alleen de iets dikkere muren worden dan denk ik niet meer flash-baar. Bovendien, bij de normale gank plekken (waar de minions van beide kampen samenkomen) is er geen muur om overheen te flashen. Enkel terug naar tower of de brush in.

Wat ik ook gezegd heb, is dat ik het wel verkeerd vind dat flash bijna een standaard summoner spell is en daar mag zeker wat aan gedaan worden.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Wat mij betreft had flash gewoon uit de game gemogen. Persoonlijk vind ik het een slechte design keuze voor een summoners. Het is een get out of jail free card zowel als free kill card. De enige counter op flash is... flash.

Over diablo gesproken ik vergelijk flash met teleport en hoeveel problemen teleport in diablo2 veroorzaakt (enigma anyone?). Zelf heb ik het idee dat dev's in online game veel dingen willen proberen zonder over de directe gevolgen na te denken of zorgvuldig te testen. Wat vaak het probleem oplevert in de zin dat ze het niet meer kunnen weghalen omdat de community dan compleet over de rooie gaat. Natuurlijk kunnen ze niet alles zien aankomen hoe dingen zich gaan ontwikkelen.

Wat mij betreft zou een one sided flash de beste oplossing zijn als hij dan toch in de game moet blijven, langere cooldown, kortere range maar hij je moet een enemy champ targetten en teleport naar die champ. Dit maakt flash een chase skill ipv een intercept of get out of jail. Liefste flash er uit.

De nieuwe "rally" heb ik ook nog wel twijfels over, eigenlijk komen we op een taric ult neer en taric is ok maar zijn ult wint gevechten nog niet in een opvallende manier imo. Dus of de nieuwe rally dat wel zal doen,...

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Vicarious schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:36:
[...]

Mjah, MoMa, voorheen van Millennium/aAa. Is wel een van de betere AP carry spelers inderdaad.

Overigens is AbsoluteLegends, team van Wickd en WetdreaM, nu ook alweer uit elkaar door ruzie (told ya!) :') Volgens mij gaat WetdreaM nu niet meer spelen, maar alleen managen en is Wickd met 2 anderen het team uitgestapt.
Wickd speelt nog gewoon voor Absolute legends.

Volgens mij is het team nu: Wickd, Froggen, M lumyi, en ze zoeken nog een support en jungler.

Edit: Fnatic eruit tegen Alternate team, ik heb nog nooit iemand zien spelen van dat team.
http://www.esl.eu/eu/lol/...challenge_kiev1/rankings/

[ Voor 12% gewijzigd door arcanis op 05-11-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:21:
Wat mij betreft had flash gewoon uit de game gemogen. Persoonlijk vind ik het een slechte design keuze voor een summoners. Het is een get out of jail free card zowel als free kill card. De enige counter op flash is... flash.
Dat is natuurlijk onzin |:(

Wat ik jammer vind aan deze "nerf" is dat mogelijk is dat dadelijk alle "gap closing champs" automatisch meer gespeeld gaan worden en dat je als champ zonder gap closer gewoon te veel in het nadeel gaat zijn.

Maar we zien wel hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ja, ik vind alle changes prima.

Zolang ashe nog redelijk speelbaar blijft, maakt het me niks uit. Ashe zonder flash is best meh, en ze is nog steeds mijn favo champ.

ze hadden ook muren unflashbaar kunnen maken....

Ashe, soraka, kog en ryze hebben volgens mij het meeste last van de flash change. De rest heeft en/of stuns en gapclosers.

Zou nice zijn als ze hierdoor ashe haar base ms gaan verhogen. Ik begin tegenwoordig altijd maar met boots op haar omdat 300 base ms gewoon veelste laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V9zzY.png
le sigh

Toen kayle bot ook nog eens begon te spammen met dat youtube lied en ik cs moest halen ben ik maar naar boven gegaan. Brand gesilenced. En vervolgens riven proberen te ganken :P en nasus verder geholpen.

Kreeg behoorlijk vroeg een kill/fb. (ontsnapte dus dan flash ik wel met een silence), dus snel een phillo stone en daarna moest ik weer een kill pakken waardoor ik ook makkelijk een kage pick, heart of gold en zelfs een oracle had. Wards overal en daardoor op een gegeven moment vrij veilig en vroeg een baron kunnen pakken.

Dag erna edit:
Kom ik em weer tegen!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Frv6c.png

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
http://www.own3d.tv/live#/live/38853

Enig idee wat TSM aan het doen is? Blijkbaar hebben ze de optie om het spel te pauzeren, is dit een toernooi of een test voor riot?

Hetzelfde zie ik op de CLG streams. Is er een toernooi aan de gang ofzo en is dit het nieuwe speeltje voor de tournooi client?

Edit: Ok, MLG providence :)

[ Voor 31% gewijzigd door speedzor op 06-11-2011 02:00 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Baristo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:25:
Ja, ik vind alle changes prima.

Zolang ashe nog redelijk speelbaar blijft, maakt het me niks uit. Ashe zonder flash is best meh, en ze is nog steeds mijn favo champ.

ze hadden ook muren unflashbaar kunnen maken....

Ashe, soraka, kog en ryze hebben volgens mij het meeste last van de flash change. De rest heeft en/of stuns en gapclosers.

Zou nice zijn als ze hierdoor ashe haar base ms gaan verhogen. Ik begin tegenwoordig altijd maar met boots op haar omdat 300 base ms gewoon veelste laag is.
Als ze muren niet flashbaar maken dan is fiddle en stuk lastiger om te spelen en is zeer makkelijk te ganken. :>

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Laatst online: 17-09 14:33

hayate666

zwaardfetisjist

Van mij mag flash er best uit. Als je ziet hoe vaak mensen echt domme towerdives en overextenden overleven doordat ze net voordat ze doodgaan wegflashen vind ik dat er iets niet klopt aan de skill.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik denk dat het nerfen van Flash een hoop gaat veranderen, maar dat het uiteindelijk alleen maar zal zorgen voor leukere gameplay. Niet dom meer overextenden zonder wards, omdat je 9/10 keer toch wel weg kunt flashen.

Mijn vermoeden is wel dat champions zoals Kassadin en LeBlanc hier indirect een aardige buff aan overhouden. Het zou me niets verbasen dat blink abilities uiteindelijk generfed zullen gaan worden (meer mana/hogere cd).

Ben iig zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:34

psyy138

blackbulls.nl

deze build is egt pro :D http://www.mobafire.com/l...ile-complete-guide-126251
heeft me 11-3-16 opgeleverd

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

hayate666 schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:52:
Van mij mag flash er best uit. Als je ziet hoe vaak mensen echt domme towerdives en overextenden overleven doordat ze net voordat ze doodgaan wegflashen vind ik dat er iets niet klopt aan de skill.
Maar wat is daar dom aan?

Niks, het is gewoon optimaal gebruik maken van je abilities.

Je neemt flash voor een reden, en als je tower dive doet en je flash eruit dan is dat gewoon netjes gedaan. Niks dom, het is gewoon een skill die hierbij goed gebruikt wordt. Net als overextenden, je weet je hebt flash dus kan je net even die paar meter extra pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:54
hayate666 schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:52:
Ja dus dan mogen ze heal en clarity ook wel uit het spel halen toch? Want immers als iemand te dom is om met low health ergens in te gaan en zichzelf te redden met heal is dit hetzelfde effect. Zelfde geldt voor clarity, zonder mana ergens in rushen en door clarity toch jezelf kunnen redden, omdat je dan weer mana hebt. Wat een bout argument zeg.....

Mensen moeten gewoon niet zo zeuren over flash, het is niet OP je moet alleen weten hoe je er tegen moet spelen. Gewoon goed gebruik maken van je stuns/ CC/ DoT en die champion met flash gaat echt wel dood hoor. Flash maakt het spel juist interessant, omdat je er goede tricks mee kan uithalen. Denk aan die goede oude Blitzcrank grab+ flash combo. Dat is gewoon skill als je zoiets kan en maakt het spel naar mijn mening een stuk interessanter. Creativiteit wordt gewoon ingeperkt door Riot, erg jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnbo schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:36:
[...]

Ja dus dan mogen ze heal en clarity ook wel uit het spel halen toch? Want immers als iemand te dom is om met low health ergens in te gaan en zichzelf te redden met heal is dit hetzelfde effect. Zelfde geldt voor clarity, zonder mana ergens in rushen en door clarity toch jezelf kunnen redden, omdat je dan weer mana hebt. Wat een bout argument zeg.....

Mensen moeten gewoon niet zo zeuren over flash, het is niet OP je moet alleen weten hoe je er tegen moet spelen. Gewoon goed gebruik maken van je stuns/ CC/ DoT en die champion met flash gaat echt wel dood hoor. Flash maakt het spel juist interessant, omdat je er goede tricks mee kan uithalen. Denk aan die goede oude Blitzcrank grab+ flash combo. Dat is gewoon skill als je zoiets kan en maakt het spel naar mijn mening een stuk interessanter. Creativiteit wordt gewoon ingeperkt door Riot, erg jammer.....
Idd, en mensen die wegrennen met ghost, of vluchten uit stuns met cleanse. Echt zo op die dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Laatst online: 17-09 14:33

hayate666

zwaardfetisjist

Dreanor schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:03:
[...]

Maar wat is daar dom aan?

Niks, het is gewoon optimaal gebruik maken van je abilities.

Je neemt flash voor een reden, en als je tower dive doet en je flash eruit dan is dat gewoon netjes gedaan. Niks dom, het is gewoon een skill die hierbij goed gebruikt wordt. Net als overextenden, je weet je hebt flash dus kan je net even die paar meter extra pushen.
Het maakt towerdiven erg vergevend (de domme towerdives). Ik heb veel respect voor mensen die me onder de toren weten uit te halen zonder flash, aangezien ze veel beter moeten opletten dat ze minions meehebben en of ik skills op cooldown heb. Als je komt terwijl ik dat voordeel heb noem ik het dom.
dnbo schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:36:
[...]

Zoals jij het zegt wel. Gelukkig is dit niet mijn argument. ;) Ik zeg dat domme towerdives te doen zijn met flash. Dit betekent dat ze met andere skills niet zouden lukken, zoals heal, ghost, exhaust, ignite, clarity.
Een instant gap closer vind ik niet getuigen van creativiteit. Het komt erop neer dat je minder hoeft te letten op je positionering omdat je het gat toch instant kan overbruggen. Probeer maar eens iemand te rocketgrabben die je kan zien aankomen of vanuit de bosjes met ghost te bespringen. Heb je meer skill voor nodig.

Flash is wat mij betreft een skill die alleen te counteren is door zichzelf EN andere skills wel countert. Flasht er iemand op je? Hopelijk kan je zelf nog wegflashen, maar chase je iemand met ghost? Flash over de muur en je bent weg. Iemand exhausted? Flash weg, want daar kan je gewoon je maximumrange nog uithalen in tegenstelling tot andere skills.

Het verschil tussen tower diven met flash of met andere abilities is dat flash een uitstekende counter is voor andere abilities die je kan gebruiken. Ik heb vaak gehad dat een botlane of een jungler me towerdived terwijl ze lage health hebben. Ik gooi een exhaust erop (terwijl ze naast de toren staan mind you), vervolgens flashen ze buiten mijn range en lopen weg. Met ghost of heal hadden ze dit nooit gered, aangezien ik er dan op kan blijven slaan tot het niet grappig meer is.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

13 loss streak vebroken. Finally a win!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rnjbuqcokZmhOWbJKSBSHpGs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:38:
13 loss streak vebroken. Finally a win!

[afbeelding]
Gefeliciteerd :) het is lastig daar uit te komen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
@Dex, haha, had ik ook, 13 loss streak :P Nu is verliezen voor mij niet zo erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
http://solomid.net/guides.php?g=9234

Complete guide voor soloqueue AD carries, zeker het lezen waard. Ik zag in z'n Ashe build een brutalizer staan, thoughts?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik als ryze een hekel aan fed noc.
Shield tegen rune prison.
Genoeg health voor tower dive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedzor schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:12:
http://solomid.net/guides.php?g=9234

Complete guide voor soloqueue AD carries, zeker het lezen waard. Ik zag in z'n Ashe build een brutalizer staan, thoughts?
Ik denk dat er betere items zijn voor Ashe. Maar die guide heb ik al gezien ja, was wel aardig. Er staat ook een compleet generieke guide, inclusief counterpicks. Die is ook leuk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Gistermorgen 3 potjes met Rammus gespeeld, alle 3 gewonnen met belachelijk veel kills, waren dan ook spelers die niet wisten om te gaan met mijn powerball, taunt, ignite combinatie... eerste potje met een graves, 2 de een ashe en derde weet ik niet zo meer maar het zat vol met nederlanders in de lane.

Die met die nederladners was het mooist, al voor de minions gespawned waren een double kill, dat voelde wel even lekker, en met zon begin had ik al wel verwacht dat het potje nergens om ging en dat klopte ook, zodra zij konderen surrenderen stond ik al op 17 kills, 8 assists en 1 (domme) death..

Rammus nu echt mijn favoriete character nu ik hem wat beter onder de knie heb.

Ben nu level 15, het 7000 ip, moet ik blijven sparen tot 20 zodat ik alle ruines heb? Het kriebelt namelijk wel om Shyvana of LeBlanc te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 14:35
runes > champs imho.
Als ik jou was zou ik gewoon op level 20 al je IP aan runes uitgeven, waarschijnlijk kun je als je zo door gaat dan 1 a 2 pages vullen met 20 runes. 1 voor AP en 1 voor AD o.i.d.

Zo kun je de champions die je al hebt of in free rotation zijn een stuk effectiever spelen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat je dit pas moet doen als:
- Je veel en serieus wilt gaan spelen.
- Je ook best champions met echt geld wilt kopen.

Als je niet veel speelt en een al een paar favoriete champs hebt zou ik toch voor het kopen van champions gaan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SaphuA op 07-11-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
ik speel ongeveer 20 potjes per week, ben ook niet van plan om meer te spelen.

Misschien ooit een keer champions kopen met geld, maar dat zal dan niet heel veel zijn, misschien 20 euro.

Ik merk gewoon dat bepaalde champs gewoon een hele hoge fun factor hebben voor mij en dat bij de champion rotation altijd wel 1 of 2 champs tussen zitten waar ik me ook wel weer een week mee kan vermaken.

Serieus spelen wil ik wel, ik speel niet iets om niet altijd te willen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Er zijn 2 champion packs die je iets van 20 champions geven per stuk, die zijn heel efficiënt om te kopen met RP. Ook de runepage bundle pack is een goede koop met RP. Met die 3 packs spaar je echt ENORM veel ip uit, waarschijnlijk enkele maanden speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011

Anvesi

What you did there, I see it.

Het is in hoeverre je er geld aan wilt uitgeven. Persoonlijk heb ik mezelf gesteld dat ik géén geld ga uitgeven aan dit spel. Volgens mij is het moraal van dit spel van 90% van de spelers "het is gratis! ik hoef er niet voor de betalen!!". Uiteindelijk betalen toch zoveel mensen ervoor, ik trap er niet in ;)
Dan duurt het maar wat langer, ik kom er wel. Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ach, ik heb 40 euro uitgegeven na een goed half jaar spelen, dit lijkt me toch nog steeds enorm voordelig :)
Afgelopen week de 2000 uur LoL gepasseerd volgens xfire, dus qua plezier/prijs doet het het uitstekend.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 13:00
Ik vond het wel waard om wat geld eraan uit te geven, ze hebben een leuk product neergezet voor gratisch. In begin heb ik er alleen hero's van 6300 (975rp) mee gekocht die in de aanbieding waren (50%), dan krijg je het meeste waar voor je geld (qua IP). Later heb ik ook er nieuwe champ-packs mee gekocht en wat skins omdat het gewoon leuk is. Maar je kan alles ook bereiken met IP (behalve skins, maar dat is alleen visueel).

Eerlijk gezegd vind ik dit spel het geld meer waard wat ik eraan uitgegeven heb dan een spel met enkel single player of gelimiteerde multi player (bv. portal 2) waar je in minder dan 12 uur mee klaar bent (de meeste zelfs minder dan 6 uur). Dat soort spelen geef ik dan ook helemaal niks meer aan uit. Zoals speedzor al illustreerde als je het uitgegeven geld gaat delen door het aantal uren speel-plezier vind ik persoonlijk LoL 1000%+ meer waar voor m'n geld dan de meeste mainstream spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel het weekend tussen de 1040 en 1075 blijven hangen ... winnen verliezen...

Heb nu wel de champ gevonden om me uit solo queue hell te halen ... IRELIA ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:09:
heel het weekend tussen de 1040 en 1075 blijven hangen ... winnen verliezen...

Heb nu wel de champ gevonden om me uit solo queue hell te halen ... IRELIA ! :D
Hoe bouw je Irelia en hoe speel je hem? Had hem onlangs ook gekocht, maar heb nog niet veel mee gespeeld. Heb wel hier en daar wat guides gelezen en las dat atmogs heel goed werkt op haar, maar je zit al snel in midgame/endgame voordat je die hebt.

Ik neig ernaar om haar te bouwen met iets meer attackspeed om optimaal gebruik te maken van haar Hiten skill, want daar draait het toch allemaal om bij Irelia? Haar True Damage van Hiten. Of heb ik het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Ik snap die elo hell niet (ik vindt dat 90% van de teams waarin ik kom daar wel bij past overigens)
Heb toevallig gewoon 6 ranked games gespeelt en alles gewonnen (...en daarna een paar verloren) , zit daardoor rond de 1350 elo dus ik vindt het wel prima. Verder speel ik eigenlijk geen ranked, vindt normal fijner alhoewel ik zovaak vast zit aan )@$*!(@$%*& daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenover Akali / renekton / garen => Cloth armor + 5 pots

Al de rest = dorans

Reden => ze outlanen je anders early game. 2 de skill levelle vol max. Dan charge

Ik ga eerst boots en dan Phage. => Merc threads of ninja thabi's => TF
Warmoggers => Atma's => Gaurdians Angel of als ik echt zin heb nog een sunfire cape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Wat overigens ook wel een goede item is early game voor Irelia is Philo stone. hp/5 vs de haress, mana zodat je lekker kan farmen en gp/10, altijd fijn om te hebben. Als je eerst TF gaat daarna atmogs duurt het lang voordat je die hebt gestacked. Dan zou ik eerst atmogs gaan, dan pas TF maar goed, dat ligt aan je voorkeur I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

grappig dat mensen flash lopen af te kraken als get out of jail freecard. Als je vind dat flash generft of verwijderd moet worden omdat je daarmee ongestraft kunt overextenden vind ik dat je gewoon niet goed genoeg bent in dit spel. Niet erg verder btw, meer oefenen of gewoon zo laten. Als je op hogere elo speelt wordt je genadeloos afgestraft om stomweg te overextenden. Kun je wel flash hebben maar zelfs dat red je niet. En hoe hoger je elo wordt, hoe meer flash wordt gebruikt als een engage dan als een escape.

Ik lees iemand ook over runes praten, mijn advies is om alleen tier3 runes te kopen, tier 2 en 1 is zonde van je IP. Heb ik ook gedaan maar achteraf niet nodig geweest. Die runes zijn maar van tijdelijke aard. En je hoeft niet alle runes te kopen. Je hebt standaard toch maar 3 rune pages die je niet tijdens champ select kunt aanpassen. Ik heb er voor 6300IP nog een extra rune page bijgekocht en heb nu AP, AD, jungle en Akali rune pages.

Ik zou persoonlijk ook geen geld uitgeven (RP) aan items die je ook met IP kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:21:
grappig dat mensen flash lopen af te kraken als get out of jail freecard. Als je vind dat flash generft of verwijderd moet worden omdat je daarmee ongestraft kunt overextenden vind ik dat je gewoon niet goed genoeg bent in dit spel. Niet erg verder btw, meer oefenen of gewoon zo laten. Als je op hogere elo speelt wordt je genadeloos afgestraft om stomweg te overextenden. Kun je wel flash hebben maar zelfs dat red je niet. En hoe hoger je elo wordt, hoe meer flash wordt gebruikt als een engage dan als een escape.
Als je jouw lane veel te ver pushed en de jungler je ganked, kan je in principe altijd wegkomen. Heeft niks te maken met hoe goed je bent of dat je meer moet oefenen.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:17:
Tegenover Akali / renekton / garen => Cloth armor + 5 pots

Al de rest = dorans

Reden => ze outlanen je anders early game. 2 de skill levelle vol max. Dan charge

Ik ga eerst boots en dan Phage. => Merc threads of ninja thabi's => TF
Warmoggers => Atma's => Gaurdians Angel of als ik echt zin heb nog een sunfire cape
Ik neem aan dat je het hebt over Irelia? En dan ook solo top?
Tegen akali geen armor nemen, akali doet magical dmg (behalve haar E, daarom is het physical dmg ook hoger dan haar magical dmg aan het eind van de games. Dat komt door het minions farmen, niet door champs killen)

Ik ga er even vanuit dat je Irelia solo top bedoelt. Ik zou dan beginnen met een Regrowth Pendant en dan top blijven tot je minstens Philosopher's Stone, boots en 1 a 2 wards kunt kopen. Eventueel één of een paar HP pots erbij. Daarna wordt het meer game afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:23:
[...]

Als je jouw lane veel te ver pushed en de jungler je ganked, kan je in principe altijd wegkomen. Heeft niks te maken met hoe goed je bent of dat je meer moet oefenen.
Sorry ben ik niet mee eens. Om twee redenen, afhankelijk van de jungler natuurlijk (of de mid lane player of andere lanes met TP). Junglers als amumu kunnen je twee keer stunnen en andere kunnen fearen, etc.. En top champs kunnen sommige ook slowen/stunnen. (En dan is er ook nog eens exhaust) Combineer dat dan heb je een grote kans dat je toch dood gaat of heel low wordt. Stel dat het je toch lukt om weg te flashen, dan gaat de jungler gewoon even 1 kamp farmen en komt dan terug en dan heeft die geen flash meer. Je kunt hem dan afhankelijk van je level ook towerdiven. Gewoon blijven pushen zodat hij niet snel terug zal gaan en dan wanneer hij een klein beetje uit positie raakt, dive > kill. En als hij stom genoeg is om toch te blijven pushen top met low health en/of geen flash, gewoon opnieuw ganken. Sowieso is pushen niet nodig, als je lasthit kun je handig onder je eigen toren alle minions killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:33:
[...]

Sorry ben ik niet mee eens. Om twee redenen, afhankelijk van de jungler natuurlijk (of de mid lane player of andere lanes met TP). Junglers als amumu kunnen je twee keer stunnen en andere kunnen fearen, etc.. En top champs kunnen sommige ook slowen/stunnen. (En dan is er ook nog eens exhaust) Combineer dat dan heb je een grote kans dat je toch dood gaat of heel low wordt. Stel dat het je toch lukt om weg te flashen, dan gaat de jungler gewoon even 1 kamp farmen en komt dan terug en dan heeft die geen flash meer. Je kunt hem dan afhankelijk van je level ook towerdiven. Gewoon blijven pushen zodat hij niet snel terug zal gaan en dan wanneer hij een klein beetje uit positie raakt, dive > kill. En als hij stom genoeg is om toch te blijven pushen top met low health en/of geen flash, gewoon opnieuw ganken. Sowieso is pushen niet nodig, als je lasthit kun je handig onder je eigen toren alle minions killen.
En de helft van wat hier staat doet iemand met ene beetje verstand zonder flash al niet, non-argument imo. Flash is en blijft in veel gevallen een Free GOOJC, ook op top elo zie ik het vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:21:
Grappig dat mensen flash lopen af te kraken als get out of jail freecard. Als je vind dat flash generft of verwijderd moet worden omdat je daarmee ongestraft kunt overextenden vind ik dat je gewoon niet goed genoeg bent in dit spel.
Wat een onzin...

Flash wordt constant gebruikt als initiate of escape. Als je dat niet ziet, of zelf niet doet, ben je niet goed genoeg in dit spel ;)

Het is toch overduidelijk dat iedereen zijn speelstijl heeft aangepast om Flash heen. Het is nu eenmaal een enorm goede initiate (Sion's Shield/Flash/Stun combi om maar wat te noemen) of escape (wegflashen na het towerdiven). En dit terwijl het juist een sporadisch ondersteunend hulpmiddel moest zijn (a la teleport of heal). Een goede reden voor Riot om het te nerfen dus. Het was nooit hun bedoeling dat Flash het spel zo zou domineren.

Wat het resultaat voor het spel zal zijn kunnen we alleen maar afwachten. Het kan resulteren in meer actie, omdat wegflashen uit een teamfight niet meer zo eenvoudig is, of juist tot minder actie, omdat men misschien defensiever gaat spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door SaphuA op 07-11-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:33:
[...]

En dan heb je net die Get ouf jail free card gebruikt. Je stond buiten positie en hebt kunnen wegkomen vanwege flash. In het vervolg gaat hij dan wat voorzichtiger zijn waardoor je geen profijt hebt kunnen halen uit zijn slechte positie.

& nee, mensen die het weg willen zien zijn niet slecht in dit spel.

Zonet m'n eerste 2 rankeds verloren in een week tijd :(
Wordt ik als 1650 zijnde gematched met 1550's die dan toplane willen vs een 1770 tegenstander.. 0/3 na 6 minuten..

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:27:
[...]

Tegen akali geen armor nemen, akali doet magical dmg (behalve haar E, daarom is het physical dmg ook hoger dan haar magical dmg aan het eind van de games. Dat komt door het minions farmen, niet door champs killen)

Ik ga er even vanuit dat je Irelia solo top bedoelt. Ik zou dan beginnen met een Regrowth Pendant en dan top blijven tot je minstens Philosopher's Stone, boots en 1 a 2 wards kunt kopen. Eventueel één of een paar HP pots erbij. Daarna wordt het meer game afhankelijk.
die cloth armor verbouwd zich naar een Wriggles.
Men build werkt opzich wel. Alleen vs renekton heb ik problemen.
Garen enzo kon ik prima farm denyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:46:
[...]

En de helft van wat hier staat doet iemand met ene beetje verstand zonder flash al niet, non-argument imo. Flash is en blijft in veel gevallen een Free GOOJC, ook op top elo zie ik het vaak genoeg.
een wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 21:26
Een Get Out Of Jail Card. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Get-Out-Of-Jail-Free-Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

grappig jullie reacties. Blijf erbij dat als je flash alleen een FGOOJC ( :+ ) vindt je zelf geen goed gebruik kunt maken van deze summ spell. Just my 2 cents
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:46:
[...]

Wat zeg je nou precies? Of wat wil je nu beweren?
SaphuA schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:46:
[...]

Wat een onzin...

Flash wordt constant gebruikt als initiate of escape. Als je dat niet ziet, of zelf niet doet, ben je niet goed genoeg in dit spel ;)

Het is toch overduidelijk dat iedereen zijn speelstijl heeft aangepast om Flash heen. Het is nu eenmaal een enorm goede initiate (Sion's Shield/Flash/Stun combi om maar wat te noemen) of escape (wegflashen na het towerdiven). En dit terwijl het juist een sporadisch ondersteunend hulpmiddel moest zijn (a la teleport of heal). Een goede reden voor Riot om het te nerfen dus. Het was nooit hun bedoeling dat Flash het spel zo zou domineren.

Wat het resultaat voor het spel zal zijn kunnen we alleen maar afwachten. Het kan resulteren in meer actie, omdat wegflashen uit een teamfight niet meer zo eenvoudig is, of juist tot minder actie, omdat men misschien defensiever gaat spelen.
Dus? Dat zeg ik ook? Alleen zeg ik hoe hoger de elo wordt, hoe meer het een initiate is dan escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
probleem is meer dat als iemand jou flash initiate, dat je negen van de tien keer flash nodig hebt om te escapen. (nu sta je arguably ook niet helemaal op de juiste plek als je makkelijk geflash initiate wordt, maar niemand speelt een volle pot lang perfect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Een ander iets als leuk voorbeeld anders. Welke summoner spells nemen jullie met ezreal? Wel of geen flash? Ik gok dat velen van jullie geen flash erbij nemen omdat hij deze "toch al gratis heeft". Brand los, wie pakt wat erbij? :) En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ezreal: flash exhaust , beide spells zijn goed te gebruiken offensief maar ook defensief.
Brand: flash ignite. Flash is ook hier offensief en defensief te gebruiken en ignite werkt lekker samen met zijn passive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
lol

Maar idd, hier ook gewoon flash op ez.

En ik zie ook niet dat het gebruiken van flash in lane leidt tot een autokill door tweede gank, tower dive of whatever. Goede spelers passen hun speelstijl en warding aan aan het feit dat hun flash down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig om te zien dat ik van mijn standaard bot ad carry + AP mid ben overgestapt naar support + solo top :p. Heb het gevoel dat er ook geen echte AD carry meer is die mij goed ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Im in love with Akali !! Ik moet er van te voren bij zeggen dat ik nu ongeveer 2 weken LOL speel. Ik heb nog nooit een game als lol, hon, dota of wat dan ook gespeeld...

Ut99 Insta / CS / CSS / WoW / Q3.

ben nu level 13 en heb al diverse champs geprobeerd. Akali is een keeper, nu maar hopen dat ik snel genoeg ben met het kiezen van een champ in de selection screen want anders moet ik uitwijken naar fiddle :P

Speel het liefst top lane als akali zodat ik af en toe kan uitwijken naar jungle om wat moneyz op te pakken (incl exp).

Vanmorgen ging wel goed heb ik het idee... 16/5/11 en we wonnen, toppie dus ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:26:
Ezreal: flash exhaust , beide spells zijn goed te gebruiken offensief maar ook defensief.
Brand: flash ignite. Flash is ook hier offensief en defensief te gebruiken en ignite werkt lekker samen met zijn passive.
brand :P scherp, scherp ;)
djengizz schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:33:
[...]

lol

Maar idd, hier ook gewoon flash op ez.

En ik zie ook niet dat het gebruiken van flash in lane leidt tot een autokill door tweede gank, tower dive of whatever. Goede spelers passen hun speelstijl en warding aan aan het feit dat hun flash down is.
ja oke maar dat was het verhaal niet. Jullie hadden het over domweg overextenden zonder wards en dan jezelf redden met flash. Als je dat doet, ga je ook na je flash geen ward gebruiken en veel veiliger spelen.
Spuitelf schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:47:
Im in love with Akali !! Ik moet er van te voren bij zeggen dat ik nu ongeveer 2 weken LOL speel. Ik heb nog nooit een game als lol, hon, dota of wat dan ook gespeeld...

Ut99 Insta / CS / CSS / WoW / Q3.

ben nu level 13 en heb al diverse champs geprobeerd. Akali is een keeper, nu maar hopen dat ik snel genoeg ben met het kiezen van een champ in de selection screen want anders moet ik uitwijken naar fiddle :P

Speel het liefst top lane als akali zodat ik af en toe kan uitwijken naar jungle om wat moneyz op te pakken (incl exp).

Vanmorgen ging wel goed heb ik het idee... 16/5/11 en we wonnen, toppie dus ! :D
akali is mijn FOTM op dit moment. Akali wordt nog leuker wanneer je lvl21+ bent, dan kun je met je runes beide passives hebben vanaf lvl 1. Akali + gunblade + rylais + sheen (/lich bane) is nice :9

[ Voor 33% gewijzigd door Markos op 07-11-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik vind de hele flash (nerf) discussie erg vermakelijk.

De voorstanders van de flash nerf zeggen dat tegenstanders niet goed zijn in het spel, want het is die magische 100% get out of jail for free card die alle slechte spelers nodig hebben (hihi).

Wat mij verbaasd aan deze uitspraak is het volgende:

Flash zit al ik weet niet hoe lang in het spel. Je kan zien welke summoner spells je tegenstanders hebben, al tijdens loading screen. Dus dan, en dit is mijn mening, kan je hier toch op in spelen!?

Je kent het spel, de champions en de summoner spells. Als je dan een 3v2 gank niet succesvol kan uitvoeren enkel vanwege flash doe je iets goed fout.

Als ik een gank opzet met vrienden en ik zie dat mijn tegenstanders flash hebben dan hou ik er rekening mee. Bijvoorbeeld stun/slow/flash/move speed gebruiken na hun flash, of jezelf alvast zo positioneren dat ze langs jou heen moeten om naar de tower te flashen.

De meeste mensen flashen ook op een van deze twee momenten:
- Pre-danger flash, dus alvast flashen nog voordat een stun/attack ze kan raken.
- OMG ik ben bijna dood flash away flash.

Bij het eerste geval heb je ze hun flash laten gebruiken voor niks en ga ik gewoon weer de jungle in om ze even later te ganken.

In het tweede geval zijn er genoeg manieren om ze dood te krijgen, ignite/damage of time/flash/move speed, etc.

En mensen die claimen dat flash zo OP is, hoe gaan die dan met om champions als Ezreal, Leblanc en Kassadin? Deze champions zijn dus voor die personen onmogelijk om te killen toch? Want zij kunnen elke x seconden free out of jail komen, Leblanc zelfs 2x achter elkaar ...

Ik vind wel dat flash te dominerend aanwezig is in het spel, zeker gezien de het feit dat er verschillende summoner spells zijn. Maar ik vind flash op zichzelf geen 100% get out of jail for free card of het nodig flash te nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat 99% van alle summoners elke game Flash pakt geeft toch wel aan dat het veruit de beste summoner spell is, die je een dusdanig nadeel geeft als je hem niet hebt dat je toch enigszinds gedwongen word hem te pakken.

Redelijk OP imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:50:
[...]

brand :P scherp, scherp ;)

[...]

ja oke maar dat was het verhaal niet. Jullie hadden het over domweg overextenden zonder wards en dan jezelf redden met flash. Als je dat doet, ga je ook na je flash geen ward gebruiken en veel veiliger spelen.

[...]

akali is mijn FOTM op dit moment. Akali wordt nog leuker wanneer je lvl21+ bent, dan kun je met je runes beide passives hebben vanaf lvl 1. Akali + gunblade + rylais + sheen (/lich bane) is nice :9
Welke runes raad je dan aan? Begin alvast IP te sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:56:
[...]

Het feit dat 99% van alle summoners elke game Flash pakt geeft toch wel aan dat het veruit de beste summoner spell is, die je een dusdanig nadeel geeft als je hem niet hebt dat je toch enigszinds gedwongen word hem te pakken.

Redelijk OP imo...
Kan ook aangeven dat andere spells underpowered zijn.

Zoals ik zei, flash op zichzelf is niet overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:15:
[...]
Zoals ik zei, flash op zichzelf is niet overpowered.
Dat is een mening. Mijn mening is dat flash WEL op is. En zo zijn er een heleboel die het met mij eens zijn, en een heleboel die het met jou eens zijn. Het is nu de vraag welke kant RIOT wil dat het spel opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:27:
[...]

Irelia wordt altijd tanky gebouwd zo te zien. Is een attackspeed build viable die profiteert van haar Hiten Skill? (75 true damage per hit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuitelf schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:08:
[...]

Akali runes:
2 flat AP quints, 1 flat HP quint
9 flat AP blues
9 HP/lvl yellows
2 magic pen reds
7 AD reds

Beide passives als je 21/0/9 masteries runt.

http://solomid.net/guides.php?g=1785 redelijk oud, maar is toch een goede guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vicarious schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:17:
[...]

Dat is een mening. Mijn mening is dat flash WEL op is. En zo zijn er een heleboel die het met mij eens zijn, en een heleboel die het met jou eens zijn. Het is nu de vraag welke kant RIOT wil dat het spel opgaat.
Misschien is het een mening, misschien een feit?

Feit is wel dat ik verschillende argumenten en counters aangeef waar mensen die het wel OP vinden dat nog niet gedaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Wat WEL een feit is, en laat dit nu net het belangrijke discussiepunt zijn waar iedereen langslult, Flash heeft een te grote invloed op het spel. Het beinvloed teveel de speelstijl van anderen. Het is logisch dat Riot aan het proberen is om spelers terug te laten vallen op speelstijlen die bij hun champion passen en niet bij hun champion + Flash. Dit heeft allemaal niets te maken met of het OP is of niet, maar simpelweg met de stijl van het spel.

[ Voor 47% gewijzigd door SaphuA op 07-11-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Spuitelf schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:08:
[...]

Zoals grasmaaier zegt kun je idd naar die guide kijken. Ik heb zelf iets andere runes omdat ik al andere runes had voordat ik akali kocht. Ik heb yellow allemaal armor, zodat je minder dmg krijgt van minions wanneer je hun champ aanvalt achter hun minions. Dodge zou eventueel ook kunnen. Ik zou zelf dodge of armor kiezen boven HP/lvl omdat je deze ook bij andere champs beter kunt gebruiken (bijvoorbeeld armor voor junglers en ad carries)
Verder heb ik 3x quints AP en ik meen 5 flat AP blue en verder 4 AP/lvl blue omdat ik flat ap pas later gekocht had.
Ik kan het nu niet zien wat ik precies heb maar ik meen dus dit:

7 flat AD reds
2 magic pen reds
9 armor yellows
5 flat AP blues
4 AP/lvl blues
3 flat AP quints

En dan 21/0/9 of 21/9/0
21/0/9 kun je exp gain kiezen, 10% minder time spent dead en 15% langere buff (mijn voorkeur zodat je sneller lvl6 bent en langere buf hebt en ook nog eens minder lang dood bent aangezien je als akali snel gefocussed zult worden omdat je een snowball bent)
21/9/0 is handiger als je er bijvoorbeeld nieuw mee bent of bang bent om flink herrast te worden. Afhankelijk van je tegenstander pak je dan of 3 in MR of 3 in Armor. (dan zou ik bij solo top eerder voor 3 in armor gaan en mid 3 in MR omdat top vaak ad is en mid ap)
Tjukkie schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:19:
[...]

Irelia wordt altijd tanky gebouwd zo te zien. Is een attackspeed build viable die profiteert van haar Hiten Skill? (75 true damage per hit)
attackspeed/AD irelia kan ook goed, is alleen wel een andere manier van spelen. Philosopher's Stone zou ik persoonlijk zelf altijd nemen early, levert goud op en geeft HP en mana regen. Ik zou hem zelf alleen niet snel doorbouwen in Shurelya's Reverie of Eleisa's Miracle.
Maar tanky is meestal wel the way to go.
Hier heb je een tanky build voor iralie
http://www.solomid.net/guides.php?g=8264
En in deze build zie je een aantal goede items die je zou kunnen bouwen als je liever attack speed wilt
http://www.solomid.net/guides.php?g=573
Gewoon beide proberen en kijken wat je het leukste vind. Want daar gaat het tenslotte om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:31:
Wat WEL een feit is, en laat dit nu net het belangrijke discussiepunt zijn waar iedereen langslult, Flash heeft een te grote invloed op het spel. Het beinvloed teveel de speelstijl van anderen. Het is logisch dat Riot aan het proberen is om spelers terug te laten vallen op speelstijlen die bij hun champion passen en niet bij hun champion + Flash. Dit heeft allemaal niets te maken met of het OP is of niet, maar simpelweg met de stijl van het spel.
+1

Sluit ik me volledig bij aan bij deze opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:26:
[...]

Misschien is het een mening, misschien een feit?

Feit is wel dat ik verschillende argumenten en counters aangeef waar mensen die het wel OP vinden dat nog niet gedaan hebben. :)
Volgens mij zijn er verschillende argumenten gegeven (zoals de get out of jail free card). Alleen ben jij het daarmee niet eens, dus zie je ze niet/vind je ze niet valide. Maar argumenten zijn wel degelijk van beide kanten gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Iemand zou graag een nieuwe laptop kopen met een intel i3-370M en met de ingebouwde grafische kaart LoL spelen. Nu heb ik al gezocht en kan nergens mensen vinden die met een dergelijke GPU dit spel spelen. Als ik naar de specs kijk dan zou het geen probleem mogen zijn maar toch vraag ik het liever eens. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel zelf LoL op een laptop met een ingebouwd grafisch kaartje en moet alles op low(est) zetten en dan haal ik 25-30 FPS. Niet heel erg aan te raden om eerlijk te zijn. Ik denk dat dat mede een van de redenen is dat ik vrij veel last hits mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Vicarious schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:36:
Ik speel zelf LoL op een laptop met een ingebouwd grafisch kaartje en moet alles op low(est) zetten en dan haal ik 25-30 FPS. Niet heel erg aan te raden om eerlijk te zijn. Ik denk dat dat mede een van de redenen is dat ik vrij veel last hits mis.
Welke ingebouwde grafische kaart is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

SaphuA schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:31:
Precies hetgene wat ik al 3x gezegd heb. <3
Vicarious schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:14:
[...]

Volgens mij zijn er verschillende argumenten gegeven (zoals de get out of jail free card). Alleen ben jij het daarmee niet eens, dus zie je ze niet/vind je ze niet valide. Maar argumenten zijn wel degelijk van beide kanten gegeven.
Nee, niet dingen verzinnen a.u.b.

Ik zeg nergens dat ze niet valide zijn, er worden geen enkele onderbouwingen gegeven waarom het een 100% get out of jail for free card is. Dus wacht ik nog steeds op argumenten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 14:35
Flash zullen ze nooit helemaal verwijderen, het beste wat ze kunnen doen is de range verkleinen en de cd verhogen imho. Dit omdat sommige champions geen roll/flash ingebouwd hebben in hun skillsets.

Stel: flash word verwijderd, dan moet automatisch jarvan bijvoorbeeld worden generfed anders is zijn ult op champions als ashe (geen ingebouwde escapes) een 100% kill. Terwijl de ultimate daar niet voor is bedoelt. Kijk ook anivia haar wall, Maar die is nog iets moeilijker te plaatsen.

Ik ben er wel voor dat ze flash een beetje nerfen. Op het moment is de spell gewoon te goed en zie je in de gemiddelde game 10x flash. Maar removen is te overdreven imho. Of ze moeiten bepaalde champions weer opnieuw gaan balancen. Want als ik een jarvan in het andere team zie dan kies ik automatisch flash erbij.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Ze moeten voor een dag Flash in Suicide veranderen. Zie je al die mensen lekker doodgaan als ze denken weg te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:42:
[...]

Ik zeg nergens dat ze niet valide zijn, er worden geen enkele onderbouwingen gegeven waarom het een 100% get out of jail for free card is. Dus wacht ik nog steeds op argumenten ...
SaphuA schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:00:
Ik denk dat het nerfen van Flash een hoop gaat veranderen, maar dat het uiteindelijk alleen maar zal zorgen voor leukere gameplay. Niet dom meer overextenden zonder wards, omdat je 9/10 keer toch wel weg kunt flashen.
hayate666 schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:00:

Een instant gap closer vind ik niet getuigen van creativiteit. Het komt erop neer dat je minder hoeft te letten op je positionering omdat je het gat toch instant kan overbruggen. Probeer maar eens iemand te rocketgrabben die je kan zien aankomen of vanuit de bosjes met ghost te bespringen. Heb je meer skill voor nodig.

Flash is wat mij betreft een skill die alleen te counteren is door zichzelf EN andere skills wel countert. Flasht er iemand op je? Hopelijk kan je zelf nog wegflashen, maar chase je iemand met ghost? Flash over de muur en je bent weg. Iemand exhausted? Flash weg, want daar kan je gewoon je maximumrange nog uithalen in tegenstelling tot andere skills.

Het verschil tussen tower diven met flash of met andere abilities is dat flash een uitstekende counter is voor andere abilities die je kan gebruiken. Ik heb vaak gehad dat een botlane of een jungler me towerdived terwijl ze lage health hebben. Ik gooi een exhaust erop (terwijl ze naast de toren staan mind you), vervolgens flashen ze buiten mijn range en lopen weg. Met ghost of heal hadden ze dit nooit gered, aangezien ik er dan op kan blijven slaan tot het niet grappig meer is.
[...]

speedzor schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:49:
[...]

En dan heb je net die Get ouf jail free card gebruikt. Je stond buiten positie en hebt kunnen wegkomen vanwege flash. In het vervolg gaat hij dan wat voorzichtiger zijn waardoor je geen profijt hebt kunnen halen uit zijn slechte positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:42:

Als je goed terug leest zijn er echt wel argumenten gegeven hoor.

Verder vind ik het woord OP en get out of jail for free card wat sterke termen maar puur vanuit een game design oogpunt is flash OP omdat:

-Blijkbaar het niet nemen van flash in bijna alle gevallen niet een viable optie is op het hoogste nivo
-In veel gevallen flash alleen te counteren is met.... flash. Dit geldt overigens zowel offensief als defensief, denk aan flash / ulti initiates of flash escapes over walls.

Verder hoeft er vanuit game design oogpunt geen probleem te zijn met zo'n OP mechanisme (nogmaals ik vind OP een rot term maar gebruik het om zaken duidelijk te houden) en kan een game maker besluiten dit toch onderdeel te laten zijn van zijn game en zaken er omheen te balanceren.
Wel maakt dit balans moeilijker te bereiken en resulteert het waarschijnlijk in een summoner spell mechanisme wat Riot origineel niet voor ogen had (in feite kies je maar één summoner spell hierdoor i.p.v. twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Toch zijn er een aantal waarbij geen flash te nemen ook goed bruikbaar is. Neem bijvoorbeeld singed. Zijn genoeg die ghost nemen ipv. flash. Ik had vandeweek een troll game met singed ghost ipv flash. Met ult en/of ghost, poison trail aan met rylais en dan kunnen ze je niet pakken. Neemt niet weg dat ik toch 99% van de tijd op alle champs flash neem :)
Als je besluit om niet te agressief te spelen kun je ook bij ezreal, shaco, kassa, etc. flash weglaten zonder zeker ten dode opgeschreven te zijn. Al is zo'n passieve speelstijl niet mijn ding. Mocht riot ooit besluiten om flash weg te laten, wat ze sowieso niet zullen doen maartoch, dan zal het spel er zeker niet beter op worden.
In dominion is flash trouwens niet zo "op" als in normal. Daar maakt doodgaan niet zoveel uit als in normal.

edit: +1 voor jasper hieronder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:48
Ik zie het probleem niet met flash. Ten eerste is het gewoon een tactisch mooie spell je kan mensen hun flash laten verneuken door fake ganks etc etc. Als eenmaal flash weg is is het soms gewoon te makkelijk om ze te killen. Zoals een jungle lee-sin heeft het echt makkelijk als flash weg is. Persoonlijk vindt ik het een goede add en zouden misschien de andere summoners iets gebuffed moeten worden maar flash niet weg.

Je gaat recall toch ook niet weghalen omdat iedereen het doet. Gewoon een lam excuus in dota moest je nog scrolls kopen voor die shit hier kan het gewoon zomaar.

Heel simpel het geeft extra tactische mogelijkheden dus het is gewoon een goede aditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjukkie schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:19:
[...]

Zelfs met die skill is puur Aspeed pompen niet de beste build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vicarious schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:53:

SaphuA schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:00:
Als mensen over extenden omdat ze flash hebben dan is dat niet dom, maar simpel weg goed gebruik maken van de summoner skill. Ik trade mijn flash graag voor 2 of 3 waves minion farm.

Ik zie hier niet echt argumenten waarom Flash zo sterk is, zeker niet met mensen dom noemen.

hayate666 schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:00:

Dit is inderdaad de enige post waar echt onderbouwt wordt waarom Flash een sterke summoner spell is.

[...]
Waar is dit een argument of onderbouwing?

Ik kan ook zeggen:
Als je jouw lane veel te ver pushed en de jungler je ganked, kan hij in principe altijd een kill maken. Heeft niks te maken met hoe goed je bent of dat je meer moet oefenen.

speedzor schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:49:
[...]

Ok, dus flash vergeeft je het maken van 1 foutje. Maakt het niet per definitie OP.

Wat ik wel jammer vind is dat mensen over delen van mijn post heen lezen waarin ik meermaals gezegd hebt dat het natuurlijk niet goed is dat een summoner spell bijna 100% gepakt wordt!

Maar de skill op zich, is niet OP. Want, en deze vraag heb ik ook al meermaals gevraagd maar wordt genegeerd: Hoe vechten jullie tegen een Kassadin, Leblance of Ezreal. Die zouden onsterfelijk moeten zijn gezien ze flash elke x aantal seconden kunnen gebruiken ...

Flash zit op 4 min cooldown (minus wat reduction als je de support talents hebt), maar de flash abilities van bovenstaande champs zitten op enkele seconden cooldown. Hoe insane OP zouden ze volgens jullie wel niet moeten zijn als je flash zo got out of jail free card vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

En dan kun je nagaan dat als ezreal "wegflasht" (Arcane Shift) als bonus ook nog eens schiet op een vijand dichtbij ;) Ik vind dat jasper ook de spijker op de kop slaat hoe flash niet "OP" is.

Ik kap nu verder ook met de gehele flash discussie. Het is nu slechts een grote herhaling van eerdere opmerkingen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:55:
En dan kun je nagaan dat als ezreal "wegflasht" (Arcane Shift) als bonus ook nog eens schiet op een vijand dichtbij ;) Ik vind dat jasper ook de spijker op de kop slaat hoe flash niet "OP" is.

Ik kap nu verder ook met de gehele flash discussie. Het is nu slechts een grote herhaling van eerdere opmerkingen geworden.
Mijn eerste en laastse ding op het ezreal/ flash. Ezreal arcane shift moet je klikken op een enemy (dacht ik).
En flash is naar je muis. Dat is er groot verschil waar je niet makelijk mee weg komt omdat je niet altijd in de goede richting een enemy staat (of enemy minion) vooral niet als je weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:42:
Maar de skill op zich, is niet OP. Want, en deze vraag heb ik ook al meermaals gevraagd maar wordt genegeerd: Hoe vechten jullie tegen een Kassadin, Leblance of Ezreal. Die zouden onsterfelijk moeten zijn gezien ze flash elke x aantal seconden kunnen gebruiken ...
OP != onsterfelijkheid.

Nogmaals flash is OP omdat er op het hoogste nivo er geen andere viable keuze is als summoner spell (met misschien een paar kleine uitzonderingen; bij het overgrote deel van de picks is het gewoon een feit). Hieruit kun je simpelweg afleiden dat het een betere spell is dan de rest. Dat is de definitie van OP.
Vergelijk het maar met een champ die op het hoogste nivo altijd gekozen of gebanned wordt.

Dit is overigens ook afhankelijk van de metagame en aan evolutie onderhevig. In een andere metagme zal precies dezelfde spell misschien niet OP zijn.
Flash zit op 4 min cooldown (minus wat reduction als je de support talents hebt), maar de flash abilities van bovenstaande champs zitten op enkele seconden cooldown. Hoe insane OP zouden ze volgens jullie wel niet moeten zijn als je flash zo got out of jail free card vind?
Die champs zijn gebalanceert rondom het feit dat één van hun abilities een flash achtige spell is. Doet niks af aan het OP zijn of niet van flash als summoner spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

-kardo- schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:05:
[...]

Mijn eerste en laastse ding op het ezreal/ flash. Ezreal arcane shift moet je klikken op een enemy (dacht ik).
En flash is naar je muis. Dat is er groot verschil waar je niet makelijk mee weg komt omdat je niet altijd in de goede richting een enemy staat (of enemy minion) vooral niet als je weg wilt.
Ezreal, Kassadin en Lebranc kunnen flashen naar waar ze willen. Katarina moet naar een minion oid flashen.
djengizz schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:05:
[...]

OP != onsterfelijkheid.

Nogmaals flash is OP omdat er op het hoogste nivo er geen andere viable keuze is als summoner spell (met misschien een paar kleine uitzonderingen; bij het overgrote deel van de picks is het gewoon een feit). Hieruit kun je simpelweg afleiden dat het een betere spell is dan de rest. Dat is de definitie van OP.
Vergelijk het maar met een champ die op het hoogste nivo altijd gekozen of gebanned wordt.
De definitie van OP is niet beter dan de rest, maar niet te stoppen/counteren. En flash is, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, op verschillende manier goed te counteren.
djengizz schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:05:Dit is overigens ook afhankelijk van de metagame en aan evolutie onderhevig. In een andere metagme zal precies dezelfde spell misschien niet OP zijn.

[...]

Die champs zijn gebalanceert rondom het feit dat één van hun abilities een flash achtige spell is. Doet niks af aan het OP zijn of niet van flash als summoner spell.
Maar, die ene abilitie werk precies hetzelfde als Flash, welke door velen als ongelooflijk OP wordt beschreven. Dus, waarom zou abilitie 1, niet OP zijn en abilitie 2 (welke hetzelfde is als 1) wel OP? Leg mij dat eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

-kardo- schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:05:
[...]

Nee je kunt het gewoon overal doen. Vergelijkbaar als flash dus, met een bonus ;)
[...]

OP != onsterfelijkheid.

Champs die high elo vaak gebannen worden is niet alleen omdat ze OP zijn (dat zijn vaak nieuwe champs in het begin. Je kunt het ook zien als een voordeel positie omdat je nieuw bent met een champ en hem dus moet leren. Balanceert elkaar een beetje uit. De meeste worden toch snel na de release generfed)
Maar een aantal worden ook vaak gebannen omdat het gewoon een soort FOTM is. Net als dat kog nu vaak gebannen wordt. Kog is echt niet zozeer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:11:
De definitie van OP is niet beter dan de rest, maar niet te stoppen/counteren. En flash is, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, op verschillende manier goed te counteren.
Nee hoor:
Overpowered (often abbreviated to OP) is a common term referring to a perceived lack of game balance. It is often used when describing a specific class in an RPG, a specific faction in strategic games, or a specific tactic, ability, weapon or unit in various games. For something to be deemed overpowered, it is either the best choice in a disproportionate number of situations (marginalising other choices) and/or excessively hard to counter by the opponent compared to the effort required to use it.
bron
Maar, die ene abilitie werk precies hetzelfde als Flash, welke door velen als ongelooflijk OP wordt beschreven. Dus, waarom zou abilitie 1, niet OP zijn en abilitie 2 (welke hetzelfde is als 1) wel OP? Leg mij dat eens uit.
Omdat deze champs bijvoorbeeld minder damage doen of squishier zijn dan vergelijkbare champs zonder die skill. Flash kan iedereen nemen.
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:12:
Champs die high elo vaak gebannen worden is niet alleen omdat ze OP zijn (dat zijn vaak nieuwe champs in het begin. Je kunt het ook zien als een voordeel positie omdat je nieuw bent met een champ en hem dus moet leren. Balanceert elkaar een beetje uit. De meeste worden toch snel na de release generfed)
Maar een aantal worden ook vaak gebannen omdat het gewoon een soort FOTM is. Net als dat kog nu vaak gebannen wordt. Kog is echt niet zozeer op.
Klopt, maar ik heb het over de situatie dat in 100% van de gevallen (of een getal heel dicht bij 100%) een bepaalde champ of gekozen wordt of gebanned in high ELO games. Dit is nu niet het geval maar dat zou vergelijkbaar zijn met de situatie waarin Flash zich nu bevindt en wijzen op het OP zijn van een champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

OP != onsterfelijkheid.

Dit is overigens ook afhankelijk van de metagame en aan evolutie onderhevig. In een andere metagme zal precies dezelfde spell misschien niet OP zijn.
ochja wat maakt het uit? als ze nu flash nerfen en dat het aan populariteit gaat verliezen wat krijg je in de plaats?
een andere summoner spell die beter is dan de andere summoner spells
dus je zal veel meer TP of ik zeg maar exhausts zien die ook "OP" zijn tov de andere summoner spells
je zal altijd betere en mindere summoner spells hebben, ik denk dat de nerf terecht is gewoon omdat iedereen het teveel gebruikt, niet omdat het OP zou zijn, ik vind het bullshit dat het OP is want iedereen kan het kiezen
en hoe kan flash OP zijn tov een andere flash

haal flash eruit en iedereen speelt ghost in de plaats omwille van dezelfde redenen, UTILITY
je kan het gebruiken met meerdere doelen, net zoals flash offensief of defensief
net zoals TP en exhaust

ik vind het een beetje een rare discussie, mij maakt het niet uit wat ze daar mee aanvangen, iedereen zal gelijke wapens hebben want je kan dezelfde spells kiezen

en dan nog een puntje
het argument dat enkel flash kan gecounterd worden met flash is enkel waar onder bepaalde omstandigheden en met bepaalde champs
soms kan ghost je ook wel redden

dus ja de hogere cd op flash vind ik terecht de kleinere range vind ik een beetje belachelijk, dit zorgt ervoor dat je het wel over muurtjes enzo zal moeten gebruiken om het goed te gebruiken
want anders flash escape, tegenstander ghost en seconde later mept ie je toch dood, dit merk je goed als je dominion speelt waar flash al wat van zn kracht verloor omdat er heel veel ghost gebruikten, en ze halen je in als je niet over een muurtje flasht en je slim wegsteekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als mensen over extenden omdat ze flash hebben dan is dat niet dom, maar simpel weg goed gebruik maken van de summoner skill. Ik trade mijn flash graag voor 2 of 3 waves minion farm.

Ik zie hier niet echt argumenten waarom Flash zo sterk is, zeker niet met mensen dom noemen.

[...]

Dit is inderdaad de enige post waar echt onderbouwt wordt waarom Flash een sterke summoner spell is.

[...]

Waar is dit een argument of onderbouwing?

Ik kan ook zeggen:
Als je jouw lane veel te ver pushed en de jungler je ganked, kan hij in principe altijd een kill maken. Heeft niks te maken met hoe goed je bent of dat je meer moet oefenen.

[...]

Ok, dus flash vergeeft je het maken van 1 foutje. Maakt het niet per definitie OP.

Wat ik wel jammer vind is dat mensen over delen van mijn post heen lezen waarin ik meermaals gezegd hebt dat het natuurlijk niet goed is dat een summoner spell bijna 100% gepakt wordt!

Hey, het zijn niet mijn argumenten he, en vast ook allemaal niet even goed ;) Maar het zijn wel degelijk argumenten en daar vroeg je om.

Over Kass, leblanc en Ezrael: die champs zijn gebalanced rondom deze ability. Zo zijn ze alledrie supersquishy waardoor ze met een stun/slow en een klein beetje focus alsnog kapot te krijgen zijn. Nu flash zoveel gebruikt wordt moeten champs gebalanceerd worden met in het achterhoofd rekening houdend hoe ze met flash zouden zijn. Iedereen gebruikt immers flash.

Verder blijf ik er nog steeds bij dat het bij ganks en bepaalde situaties in teamfights een get out of jail free card is. Als ik met bijv. Udyr kom aanrennen op een overextended lane en die persoon flasht weg, dan is er echt geen enkele manier waarop ik die nog kan achterhalen. Zelfs niet met de speedbuff van mijn bear stance. Tuurlijk kan ik daarna nog een keer ganken met flash down, maar zou die speler niet zo snugger zijn dat hij zonder zijn flash op wat minder/niet overextend?

In teamfights ook zoiets. Als ik een AD carry ben is positionering van essentieel belang. Nu kan ik volledig verkeerd gepositioneerd staan, in de ult van Fiddle terechtkomen en er zo uitflashen om alsnog de teamfight in ons voordeel te beslissen.

Maargoed, ook ik ben niet van mening dat Flash er per se uit moet ofzo, maar ik zou het ook niet heel erg vinden als het wel zou gebeuren. Ik kan me inleven in de argumenten van beide kampen en het is nu aan Riot om te bepalen welke kant ze met het spel opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hey jongens laten we boots nerfen iedereen gebruikt ze!! Dat mensen iets bijna altijd gebruiken vind ik een non argument. Gewoon leren spelen met wat je hebt. En gewoon rekening houden met de sumonners van andere je kan ze zo die spells laten wasten. Exhaust zal je ook vaak op ad's zien en exhaust tegen AD zou je ook OP kunnen noemen. Zo blijf je bezig. Moeten alle spells dan op het niveau van rally zitten? Compleet useless en mindless? Juist dat iets OP is maar voor iedereen bruikbaar maakt erg leuke dingen mogelijk.

Flash dragon/baron steals flash towerdives flash stuns flash alles! Tactiek

Edit: Je zou boots kunnen "vervangen" door zeal/phantom dancer of andere speed items het is alleen niet altijd even slim :P

En op sommige units zie ik genoeg alternatieven voor flash. Cleanse/ignite kassa ghost exhaust/tp nasus
Ghost singed etc etc. Het kan allemaal maar inderdaad flash heeft de meeste potentie juist door wat er allemaal mee mogelijk is.

[ Voor 127% gewijzigd door Jasper 99 op 07-11-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:58:
hey jongens laten we boots nerfen iedereen gebruikt ze!! Dat mensen iets bijna altijd gebruiken vind ik een non argument. Gewoon leren spelen met wat je hebt. En gewoon rekening houden met de sumonners van andere je kan ze zo laten wasten
Voor boots zijn dan ook geen alternatieven :'), voor flash wel maar die zijn blijkbaar niet goed genoeg om flash te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:50:
[...]
Hey, het zijn niet mijn argumenten he, en vast ook allemaal niet even goed ;) Maar het zijn wel degelijk argumenten en daar vroeg je om.

Over Kass, leblanc en Ezrael: die champs zijn gebalanced rondom deze ability. Zo zijn ze alledrie supersquishy waardoor ze met een stun/slow en een klein beetje focus alsnog kapot te krijgen zijn. Nu flash zoveel gebruikt wordt moeten champs gebalanceerd worden met in het achterhoofd rekening houdend hoe ze met flash zouden zijn. Iedereen gebruikt immers flash.

Verder blijf ik er nog steeds bij dat het bij ganks en bepaalde situaties in teamfights een get out of jail free card is. Als ik met bijv. Udyr kom aanrennen op een overextended lane en die persoon flasht weg, dan is er echt geen enkele manier waarop ik die nog kan achterhalen. Zelfs niet met de speedbuff van mijn bear stance. Tuurlijk kan ik daarna nog een keer ganken met flash down, maar zou die speler niet zo snugger zijn dat hij zonder zijn flash op wat minder/niet overextend?

In teamfights ook zoiets. Als ik een AD carry ben is positionering van essentieel belang. Nu kan ik volledig verkeerd gepositioneerd staan, in de ult van Fiddle terechtkomen en er zo uitflashen om alsnog de teamfight in ons voordeel te beslissen.

Maargoed, ook ik ben niet van mening dat Flash er per se uit moet ofzo, maar ik zou het ook niet heel erg vinden als het wel zou gebeuren. Ik kan me inleven in de argumenten van beide kampen en het is nu aan Riot om te bepalen welke kant ze met het spel opgaan.
Champs met ingebouwde flash worden echt wel sterker als flash slechter word. Die ene flash over het muurtje kan je net in veiligheid brengen naar je team /base. Of het kan net dat beetje mobility zijn dat je nodig hebt om kassa terwijl hij gestunned is na zijn riftwalk nog te pakken.

En als AD carry lijkt het me echt hels om solo que te spelen zonder flash. Je team verdedigt je vaak voor geen meter, zie zo vaak een warwick of jarvan of irelia gewoon door mijn team heengaan om de carry te killen. En die mag je niet met stuns focussen want dan word je geflamed.

Van mij mag flash er op zich ook uit, maar ik denk wel dat je dan veel voorzichtiger gaat spelen. Vaak zat dat je een tower dived of pusht in de wetenschap dat je flash hebt als het fout gaat. Als je geen flash hebt zal je veel langer moeten poken voordat je dat aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
[...]

Ik kan ook zeggen:
Dat zeg ik toch ook? Daarom is flash zo vervelend. Als jungler moet je in principe een lane twee keer ganken. Je geeft dus eigenlijk het karakter van flash aan. Ik vind offensieve flashes hartstikke leuk, defensieve moeten gewoon weg.

Besides? Wat is een nepgank?

[ Voor 11% gewijzigd door Forn op 07-11-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash zorgt wel voor een onvoorzichtigere speelstijl bij mensen gewoon omdat het kan met flash. Helaas moet bijna iedereen tegenwoordig flash hebben om mee te komen vooral de poppetjes zonder flash (Ryze, Ashe) voor anderen zoals Kassadin en Tristiana zal er weinig veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:08:
[...]

Dat zeg ik toch ook? Daarom is flash zo vervelend. Als jungler moet je in principe een lane twee keer ganken.

Besides? Wat is een nepgank?
Nepgank is schijn beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Ik zie dat echt niet voor mij in LoL. Je ganked of je ganked niet, het lukt of niet. Wat is daar een nepgank aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:20:
[...]

Ik zie dat echt niet voor mij in LoL. Je ganked of je ganked niet, het lukt of niet. Wat is daar een nepgank aan?
Doen alsof je ganked op een moment waarop het helemaal niet kan/wenselijk is puur om de tegenstander zijn flash te laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Je kan op meerdere manieren een fake gank doen. Neem bv mumu.

Mensen willen maar wat graag uit bandage toss flashes, je hebt net wraiths gedaan wil naar wolves maar kiest ervoor om via mid te gaan en een fake gank te doen soms moet je bandage gebruiken om hun eruit te laten flashen soms niet eens, anyway op het moment dat zij hun flash hebben gebruikt dan kan jij de volgende keer makkelijk ganken want je weet hoe lang het duurt voordat zij weer kunnen flashen.

Flashen ze niet dan kan je een lane fase van een solo laner compleet naaien door hem lower health te geven waardoor hij minder cs kan pakken en eerder terug moet porten.

Dat alles hoort er gewoon bij als jungler.

Bv lee sin als lvl 2 kan je komen ganken na golems zodat zei nog lvl 1 zijn. JE hoeft niet iemand te killen om de solo top lane van de tegen partij goed te vernagellen stel de tegenstander komt op half leven dan is zijn lane al een stuk moeilijker. Minder goeie spelers denken dat een gank een kill moet zijn. Maar dat is helemaal niet zo als je gewoon komt om de lane phase te ruinen :)

Anyways dankzij flash zijn er veel tactische mogelijkheden zowel offensief als defensief en het maakt het spel wat complexer wat ik positief vindt. Want makkelijk genoeg is het eigenlijk al wel doordat ze hardcore creepen hebben verandererd geen deny geen sendback geen blocks etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Jasper 99 schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:29:
Anyways dankzij flash zijn er veel tactische mogelijkheden zowel offensief als defensief en het maakt het spel wat complexer wat ik positief vindt. Want makkelijk genoeg is het eigenlijk al wel doordat ze hardcore creepen hebben verandererd geen deny geen sendback geen blocks etc etc.
Prima, en zoals ik al schreef kan een spelmaker er goed voor kiezen om zo'n sterk mechanisme te laten bestaan en de boel er omheen te balanceren. Ik ben het er ook mee eens dat het iig een mechanisme is met een hoge fun factor die een hoop 'trucs' en mogelijkheden introduceert.

Maak het dan alleen niet onderdeel van een twee slot summoner spell mechanisme maar geef het aan iedere champ ofzo. Of balanceer het zo dat die twee slots ook echt keuzes kunnen zijn en dat je variatie hebt in beide slotkeuzes (en dat is volgens mij ook precies waar Riot nu naar kijkt).

Zoals het nu is geïmplementeerd maakt het de boel juist niet complexer maar simplificeert het zaken wat de game minder dynamisch en juist minder complex maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even voor de verandering een normal gespeeld. Kijken hoe support MF werkt.
1. De w zorgt ervoor dat healing vermindert bij de tegenstander.
2. Een slow met e
3. Mobiliteit dankzij passive
4. AOE met Ulti

Eindresultaat. Gruwelijke faal :P
Ik was zo ontzettend squishy dat ik niks voor me kaar kreeg.

Nu maar eens kijken hoe support plank werkt.
1. Zelf heal
2. Slow
3. Team buff
4. Utility damage ulti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

support plank werkt best goed, wel handig voor je carry om boots + 3 pots te beginnen voor sustain. Gewoon Q harassen op je tegenstander, komt ie te dichtbij -> raise morale -> Q -> exhaust van je carry -> kill. En met je ult kan je gewoon vanuit botlane flink wat assists bijeen rapen, mits je goed op let op de map :P.

Support nunu is ook wel grappig, constante AS steroid voor je carry, een ongelofelijk harde slow, zelf heal. Eigenlijk op de ult na een beetje als gangplank, alleen niet aangetast door de raise morale nerf.

Heb zelf ook support karthus geprobeerd. Je slow + q spam geeft je carry kills, maar je bent wel ontzettend squishy :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Jasper 99 schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:29:
Je kan op meerdere manieren een fake gank doen. Neem bv mumu.

Mensen willen maar wat graag uit bandage toss flashes, je hebt net wraiths gedaan wil naar wolves maar kiest ervoor om via mid te gaan en een fake gank te doen soms moet je bandage gebruiken om hun eruit te laten flashen soms niet eens, anyway op het moment dat zij hun flash hebben gebruikt dan kan jij de volgende keer makkelijk ganken want je weet hoe lang het duurt voordat zij weer kunnen flashen.

Flashen ze niet dan kan je een lane fase van een solo laner compleet naaien door hem lower health te geven waardoor hij minder cs kan pakken en eerder terug moet porten.

Dat alles hoort er gewoon bij als jungler.

Bv lee sin als lvl 2 kan je komen ganken na golems zodat zei nog lvl 1 zijn. JE hoeft niet iemand te killen om de solo top lane van de tegen partij goed te vernagellen stel de tegenstander komt op half leven dan is zijn lane al een stuk moeilijker. Minder goeie spelers denken dat een gank een kill moet zijn. Maar dat is helemaal niet zo als je gewoon komt om de lane phase te ruinen :)
Wat je nu zegt is toch gewoon een gank? En geen nep-gank? Wie zegt dat je geen kill kon krijgen als ze geen flash hadden. Dat is heel mijn punt.

Pagina: 1 ... 16 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!