[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:20:
[...]

Wat je nu zegt is toch gewoon een gank? En geen nep-gank? Wie zegt dat je geen kill kon krijgen als ze geen flash hadden. Dat is heel mijn punt.
Dus dan zeg je eigenlijk, omdat je geen kill kon krijgen is het OP?

Als ik jungle met Lee Sin bijv. dan doe ik regelmatig een schijn gank. Even je erin dashen met je Q en eruit met je W (dacht ik). Dat is vaak al voldoende om de flash te verbruiken. Dan ga ik de jungle in gezien ik nauwelijks dmg krijg en kom later terug voor de kill.

En wat wordt dan het volgende. Als jij mij ganked als taric, dan stun ik je en ren ik weg. Moet mijn stun dan generfed worden? Of als ik Alistar ben en ik knal je terug en ren weg, ook nerf nodig want je kon mij/ons niet killen?

Nee flash is niet OP, leuk om te gebruiken en veelzijdig. Het is wel over-used en dat is de reden van de nerf. Alleen ben ik wel bang, dat men veel voorzichtiger gaat spelen en het spel qua actie minder zal worden.

Flash zou wel OP zijn als het tijdens silence/stuns bruikbaar is en alle projectile damage canceled (zoals vroeger).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:08
djengizz schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:55:
[...]

Prima, en zoals ik al schreef kan een spelmaker er goed voor kiezen om zo'n sterk mechanisme te laten bestaan en de boel er omheen te balanceren. Ik ben het er ook mee eens dat het iig een mechanisme is met een hoge fun factor die een hoop 'trucs' en mogelijkheden introduceert.

Maak het dan alleen niet onderdeel van een twee slot summoner spell mechanisme maar geef het aan iedere champ ofzo. Of balanceer het zo dat die twee slots ook echt keuzes kunnen zijn en dat je variatie hebt in beide slotkeuzes (en dat is volgens mij ook precies waar Riot nu naar kijkt).

Zoals het nu is geïmplementeerd maakt het de boel juist niet complexer maar simplificeert het zaken wat de game minder dynamisch en juist minder complex maakt.
Kijk als het laatste wat je zegt klopt dan is het leuk! flash voor iedereen en gewoon nog 2 extra summoners !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Jasper 99 schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:53:
[...]

Kijk als het laatste wat je zegt klopt dan is het leuk! flash voor iedereen en gewoon nog 2 extra summoners !
Maak Recall een optie: Summoner kiest dan tussen Recall / Flash en Teleport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

DeX schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:59:
[...]

Maak Recall een optie: Summoner kiest dan tussen Recall / Flash en Teleport.
Dat klinkt als een hele goede optie tbh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:35:
[...]

Dus dan zeg je eigenlijk, omdat je geen kill kon krijgen is het OP?

Als ik jungle met Lee Sin bijv. dan doe ik regelmatig een schijn gank. Even je erin dashen met je Q en eruit met je W (dacht ik). Dat is vaak al voldoende om de flash te verbruiken. Dan ga ik de jungle in gezien ik nauwelijks dmg krijg en kom later terug voor de kill.

En wat wordt dan het volgende. Als jij mij ganked als taric, dan stun ik je en ren ik weg. Moet mijn stun dan generfed worden? Of als ik Alistar ben en ik knal je terug en ren weg, ook nerf nodig want je kon mij/ons niet killen?

Nee flash is niet OP, leuk om te gebruiken en veelzijdig. Het is wel over-used en dat is de reden van de nerf. Alleen ben ik wel bang, dat men veel voorzichtiger gaat spelen en het spel qua actie minder zal worden.

Flash zou wel OP zijn als het tijdens silence/stuns bruikbaar is en alle projectile damage canceled (zoals vroeger).
Dat zeg ik toch helemaal niet... Het is dat het zorgt dat je 95% van de tijd geen kill krijgt. Schijnganks vind ik ook een raar begrip. Je ganked of niet, je gaat er niet met de intentie heen om hem alleen voor de gek te houden.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:33:
[...]

Dat zeg ik toch helemaal niet... Het is dat het zorgt dat je 95% van de tijd geen kill krijgt. Schijnganks vind ik ook een raar begrip. Je ganked of niet, je gaat er niet met de intentie heen om hem alleen voor de gek te houden.
Dat zeg je wel. 95% van de tijd krijg jij geen kill door flash. Dan doe je toch iets fout of moet je maar eens aan schijn ganks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:43:
[...]

Dat zeg je wel. 95% van de tijd krijg jij geen kill door flash. Dan doe je toch iets fout of moet je maar eens aan schijn ganks doen.
Het laatste wat ik hierover zeg, deze discussie komt toch geen einde aan. Je zegt dat je een schijngank nodig hebt om iemand te ganken. Dan zeg je toch meteen dat als iemand flash op heeft dat ook niet kan... Waarschijnlijk denkt Riot het er hetzelfde over, anders zouden ze het niet gaan nerfen.

Edit - wat ik leuk zou vinden is de blink die je in HoN en dota hebt. Namelijk de offensieve flash, of predefensieve flash. Dat wil zeggen dat je kan flashen als je langer dan 4sec niet in combat bent geweest. Dan hou je er creatieve moves in, en zorg je tevens dat je met map awereness nog enigzins kan overextenden, met als 'nadeel' dat je niet zomaar weg kan flashen als een gank is ingezet.

[ Voor 26% gewijzigd door Forn op 07-11-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:48:
[...]

Het laatste wat ik hierover zeg, deze discussie komt toch geen einde aan. Je zegt dat je een schijngank nodig hebt om iemand te ganken. Dan zeg je toch meteen dat als iemand flash op heeft dat ook niet kan... Waarschijnlijk denkt Riot het er hetzelfde over, anders zouden ze het niet gaan nerfen.

Edit - wat ik leuk zou vinden is de blink die je in HoN en dota hebt. Namelijk de offensieve flash, of predefensieve flash. Dat wil zeggen dat je kan flashen als je langer dan 4sec niet in combat bent geweest. Dan hou je er creatieve moves in, en zorg je tevens dat je met map awereness nog enigzins kan overextenden, met als 'nadeel' dat je niet zomaar weg kan flashen als een gank is ingezet.
Nee, Riot nerved die Flash omdat het teveel gebruikt wordt. Om dezelfde reden wordt rally verwijderd omdat niemand hem gebruikt, heal wordt gebuffed om meer hem te laten gebruiken, etc. Niet omdat het OP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Dreanor schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:53:
[...]

Nee, Riot nerved die Flash omdat het teveel gebruikt wordt. Om dezelfde reden wordt rally verwijderd omdat niemand hem gebruikt, heal wordt gebuffed om meer hem te laten gebruiken, etc. Niet omdat het OP is.
Als iets te veel gebruikt wordt wil toch automatisch zeggen dat het onproportioneel beter is dan de andere opties, daaruit volgt toch dat het te goed is (of zoals in internettaal: OP). Of is mijn redenatie nu compleet verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:56:
[...]

Als iets te veel gebruikt wordt wil toch automatisch zeggen dat het onproportioneel beter is dan de andere opties, daaruit volgt toch dat het te goed is (of zoals in internettaal: OP). Of is mijn redenatie nu compleet verkeerd..
Nee, overpowered is als iets super krachtig is, bijvoorbeeld een champ die met 5 man niet down te krijgen is, of instant recall welke je tijdens silence kan gebruiken.

Flash is populair vanwege zijn veelzijdigheid, zowel offensief, defensief of als utiliteit. Niet vanwege zijn instantkill abilitie of iets dergelijks. Niemand wordt geinsta-gibbed door flash, niemand kan flashen tijdens stun, het is makkelijk te counteren met vele opties. Dus niet OP, totaal niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Forn schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:56:
[...]

Nee hoor, jouw redenatie klopt prima en valt ook binnen de definitie van OP zoals die in Game Design gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:03:
[...]

Voor boots zijn dan ook geen alternatieven :'), voor flash wel maar die zijn blijkbaar niet goed genoeg om flash te vervangen.
Ik pak er even deze bij (sorry Vraatje O+ ) omdat ik vind dat de persoon die dit zei ("dan moeten boots ook uit het spel") zeker wel een punt heeft. Als je ze naast elkaar zet:

- Beide worden door bijna iedere champion in bijna ieder potje gepakt;
- Beide hebben een alternatief (in de vorm van andere summoner spells en andere items);
- Beide worden gebruikt om de kans op ganks te verkleiner (of om ganks succesvoller te maken);

Het enige verschil is dat Flash een aantal minuten cooldown heeft, en boots altijd een passive movement speed bonus geeft (=OP?). Boots heeft alternatieven (Phantom Dancer, Force of Nature, Zeal) welke populairder zouden worden op het moment dat Boots generfed / uit het spel verwijderd worden. Als solotop of solomid is zie je veel mensen boots redelijk snel bouwen vanwege de survivability (je kan sneller van ganks wegkomen) of om snel naar de jungle / andere lane / dragon te rennen als je daar nodig bent.

Daarnaast gaan mensen altijd zoeken naar alternatieven. Verwijder je Flash, gaan mensen Ghost (+ movement speed items) meer gebruiken om toch mobiel te blijven. Nerf je boots, zie je tanks FoN en DPS PD's kopen. Er is daarnaast altijd wel een summoner spell interessanter dan andere. Kijk naar Ignite, Exhaust, Ghost, Clairvoidance en Teleport. Worden vaak gebruikt, in tegenstelling tot Clarity, Heal, Fortify en Rally. Ik vind het dan ook prachtig dat Riot hier een discussie opzet en gaat proberen de Summoner Spells te balanceren. Daarnaast, hoe OP kan iets zijn wat iedereen kan gebruiken onder dezelfde omstandigheden?

En op dit boek tot een einde te brengen, ik heb (naast Riot zijn idee) maar één fatsoenlijk alternatief gezien, en dat is Flash uitsluitend out of combot te gebruiken.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Het probleem met Flash is dat je zo'n beetje gedwongen wordt om het te nemen als summoner's spell. Ik ga niet zeggen dat het OP is, maar het biedt wel degelijk een 'get-out-of-jail' optie.

Waarom zou je je speelstijl moeten aanpassen op het moment dat Flash CD is? Anders gezegd, waarom speel je gewaagder/roekelozer wanneer je Flash wel hebt? Omdat je ermee kunt escapen? Je speelt je champion blijkbaar op een andere manier wanneer je Flash hebt, dan wanneer je dat niet hebt. Welke andere summoner spell/in-game item doet dat? In die zin is Flash een geval apart.

Ezreal/Kassadin/Leblanc hebben blinks. Zij moeten hiervoor mana opofferen (welke ze dus in eerste instantie wel moeten hebben, no mana = no blink), en het zijn offensive abilities, wat betekent dat ze deze niet alleen maar gebruiken om een gank te escapen, maar ook om minions te farmen bijvoorbeeld. Wacht hierop en je weet dat de blink op CD is -> aanvallen.

Voor boots geldt hetzelfde: het zorgt er niet voor dat je speelstijl anders is, terwijl Flash dat (blijkbaar) wel doet. Dan zouden wards bijvoorbeeld nog erger zijn dan boots, omdat als je je gankwegen (river, tri-bush, etc) ward, je ook agressiever kan spelen.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Zonder me te mengelen in de inhoudelijke kant van de discussie, (ben nog maar lvl 16) kunnen we even kijken naar "balance" in de verlengde van deze genre. RTS games als voorbeeld nemende, zien we dat als een bepaalde unit, overmatig veel gebruikt wordt, in vergelijking met same-price alternatives, er vaak gekeken wordt naar de dynamiek van deze unit en of deze niet "te makkelijk" gemaakt is.

Als Riot games opmerkt dat 99% van de summoner spells boven de LVL 12 Flash is, lijkt het me logisch dat er nauwkeurig gekeken gaat worden of deze wel of niet een verplichte keuze is.

Een willekeurig voorbeeld: Sc2 met de Terran Hellion, een voertuigje die weinig kostte, maar zonder al te veel gevaar voor de speler, de tegenstander onder de duim kon drukken. Bij de "pro" tourneys waren de finales vooral Terran vs Terran en eigenlijk maar de vraag: wie kan er beter met de Hellion omgaan.

Nu in LoL kun je diezelfde vergelijking maken: Is Flash niet een must-have omdat je tegenstander ook Flash heeft/zal hebben omdat Flash een must have is?

Blizzard (sc2) pastte kort na de pro-tourneys waarin alleen met Hellions werd gespeeld de balance van deze unit aan (minder krachtig), waardoor deze nu nog af en toe gebruikt wordt, maar geen "must have" is. Riot zal ongetwijfeld hier ook naar toe werken, waarbij Flash situationeel voordeel heeft, maar niet de dominante keuze is voor de spelers naar de andere summoner spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het woord van de week :

get out of jail card :]

Gisteren een potje met een karthus, fiddle & lux in ons team met clarity en toch gewonnen ><

De fiddle was een van de zwakste ooit maar die karthus deed het echt wel goed. Ergens wel te plaatsen misschien die clarity zodoende dat hij early game kan spammen naar hartelust en zijn lane winnen (zoals hij deed), maar ik had er geen al te goed oog op voor de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zyppora schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:43:

Waarom zou je je speelstijl moeten aanpassen op het moment dat Flash CD is? Anders gezegd, waarom speel je gewaagder/roekelozer wanneer je Flash wel hebt? Omdat je ermee kunt escapen? Je speelt je champion blijkbaar op een andere manier wanneer je Flash hebt, dan wanneer je dat niet hebt. Welke andere summoner spell/in-game item doet dat? In die zin is Flash een geval apart.
eindeloze discussie met loze argumenten?

onafhankelijk welke summoner spells, je speelt zowiezo anders als ze op cd zijn
flash is hier geen uitzondering

ga je ook aggressiever spelen?
als je je exhaust nog hebt
als je je ignite nog hebt
zelfs ghost
tuurlijk wel

flash is FGOOJC ?
ben ik het niet mee eens, enkel onder bepaalde omstandigheden, heb echt wel al verschillende malen geghost en dan gapcloser gebruikt om een lowhealth flasher toch nog te doden, het is niet omdat je flash hebt dat je zomaar kan overextenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snappie88 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:38:
[...]
Daarnaast, hoe OP kan iets zijn wat iedereen kan gebruiken onder dezelfde omstandigheden?
Iedereen wordt min of meer gedwongen om het te gebruiken omdat het OP is. Als je geen flash hebt en de tegenstander wel ben je significant in het nadeel. Je hebt eigenlijk dus nog maar 1 summoner spell keuze.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:57:
[...]

eindeloze discussie met loze argumenten?

onafhankelijk welke summoner spells, je speelt zowiezo anders als ze op cd zijn
flash is hier geen uitzondering

ga je ook aggressiever spelen?
als je je exhaust nog hebt
als je je ignite nog hebt
zelfs ghost
tuurlijk wel
Ik dus niet. Ik speel eigenlijk altijd (sans jungling) met Exhaust/Ignite, en ik speel altijd met een gezonde dosis voorzichtigheid, of deze spells nu op CD zijn of niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:57:
flash is FGOOJC ?
ben ik het niet mee eens, enkel onder bepaalde omstandigheden, heb echt wel al verschillende malen geghost en dan gapcloser gebruikt om een lowhealth flasher toch nog te doden, het is niet omdat je flash hebt dat je zomaar kan overextenden
Maar zo wordt het dus, zeker early game, wel gebruikt. Of bijvoorbeeld een 2v2 in je lane die niet gaat zoals je had gewild -> Flash eruit en je bent weer veilig. Heb je als eerste item iets met Lifesteal of hpregen, dan hoef je niet eens terug naar base omdat je onder je tower wel weer wat hp opbouwt.

Flash is gewoon veel te vergevend early game. Als jij een fout maakt, hoe grof die ook is, kan Flash jou daar altijd uit helpen. Ghost gaat je daar niet bij helpen, Exhaust niet, Ignite niet, Teleport/Fortify/Smite/Cleanse/boots/wards/etc/etc/etc ook niet. Maar Flash wel.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik ben voorstander om de Flash-discussie even te laten voor wat het is. Het moge duidelijk zijn dat de meningen zijn verdeeld en ik verwacht niet dat er nu nog mensen overstag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:01
Agreed, zit nu al een pagina of 3 flash discussies te lezen en dezelfde argumenten anders verwoord komen non stop voorbij.

Vanavond maar eens een rondje of wat Dominion spelen, hb net poppy aangeschaft en haar rune page vol zitten. Nog tips van pro poppy spelers voor specifiek Dominion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:45
OP = subjectief en daardoor niet te beoordelen omdat een ieder dit anders (kan) ervaren. Geldt dus ook voor flash, daarom is er ook zo'n verdeeldheid.

Bovendien, of er hier nu 3 of 10 pagina's worden volgeschreven, het gaat geen invloed hebben dus ik zie de relevantie niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
http://euw.leagueoflegends.com/board/devtracker.php?g=Riot

Ik zie net pas dat er een redtracker op de EUW forums is :) Dit is nieuw toch, niet?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:39:
Bovendien, of er hier nu 3 of 10 pagina's worden volgeschreven, het gaat geen invloed hebben dus ik zie de relevantie niet echt.
Laten we er dan maar helemaal mee stoppen, niet? Zo'n forum is toch juist bedoeld voor wat discussie, het uitwisselen van builds en bespreken van strategieen? Of zullen we allemaal alleen maar gaan posten als we een keer een monsterscore hebben gehaald en daarover willen opscheppen, al dan niet met screenshot van het scorebord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 10:45
Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:43:
[...]

Laten we er dan maar helemaal mee stoppen, niet? Zo'n forum is toch juist bedoeld voor wat discussie, het uitwisselen van builds en bespreken van strategieen? Of zullen we allemaal alleen maar gaan posten als we een keer een monsterscore hebben gehaald en daarover willen opscheppen, al dan niet met screenshot van het scorebord?
Beetje kort door de bocht Vicarious, maar ik begrijp het wel.

Mijn post was bedoeld als reactie op Saphua's reactie, maar de quote deed het op de een of andere manier niet (nu weer wel). Ik doelde ook niet op dat er niet over gesproken mag worden, maar zoals gezegd moest het een reactie zijn op Saphua; die aangaf dat er genoeg over is gesproken en er veelal dezelfde reacties voorbij komen. Dus of er nu nog 10 pagina's bij worden getypt of niet; het gaat niets uitmaken en daardoor niet relevant, aangezien de afgelopen 3 pagina's ook dezelfde argumenten bevatten.

Maar nu ik mijn eerste post teruglas komt dit er niet duidelijk uit, dus mijn excuses. Het forum is juist bedoeld voor discussies en ik vind vooral de discussies omtrent builds en strategiën interessant om te lezen. Maar ik ben het wel eens met Saphua en Vocalise dat er nu genoeg omtrent Flash is gesproken.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap. op 08-11-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

SaphuA schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:19:
Ik ben voorstander om de Flash-discussie even te laten voor wat het is. Het moge duidelijk zijn dat de meningen zijn verdeeld en ik verwacht niet dat er nu nog mensen overstag gaan.
Mietje :P

Ik heb gisteravond trouwens voor de verandering geen LoL opgestart, is dat ook niet een achievement waard? :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok Saphua, je hebt gelijk :)

kwou er nog een laatste woord over zeggen maar laat maar, mijn standpunt doet er ook niet toe Riot zal toch zijn geplande veranderingen doorvoeren, ik hoop gewoon dat ze het goed doen ;)

ik had onlangs Sion gekocht en hij ligt me wel en nadat ik hem gekocht had is ie plots populair geworden
ik speel hem vooralsnog ad maar heb gisteren gezien watvoor beest AP Sion kan zijn
gisteren een inclan custom gedaan 4v4
mijn team
irelia (top)
lee sin (jungle)
akali (mid)
cassiopeia (bot)

hun team
alistar (bot)
veigar (bot)
ap sion (mid)
riven (top)

AP sion owned mid compleet (heeft ook wel meer ervaring dan onze akali)
ik own top tov riven en kan als eerste de turret platleggen
en cass kan de 2 bot afhouden
en onze lee sin gankt like a boss en owned iedereen uitgezonderd de ap sion die op geen tijd 4 dorans rings stackte

eenmaal mn toren platligt begin ik te roamen en ganken we sion af en toe
de teamfights gaan vanaf dan allemaal in ons voordeel :) fun fun fun om je clanmates eens op hun bek te geven :)

9-3-7 irelia
9-5-14 lee sin (de beste jungler van de clan dusja elo±1700) met maar in totaal 27 kills op ons team is het wel duidelijk hoe hard hij de doorslag heeft gegeven :| er zijn maar 4 kills gebeurd waar hij niets mee te maken had en die waren allemaal van mij dus dat deed toch wel goed aan het zelfvertrouwen
zware winning streak achter de rug dus misschien toch eens beginnen me smijten op ranked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Kan iemand champion rotation posten? Ik kan het hier namelijk niet bekijken (site is geblokkeerd).
Alvast bedankt! :D

[ Voor 10% gewijzigd door nukidin247 op 08-11-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Champion rotation :

http://championrotation.com/

Kan iemand verifiëren of dit klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij klopt met www.leagueoflegends.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Teemo!!! Wiee heb er nu al zin om vanavond te loggen.
Zeker in Normals is het zo vermakelijk om een ad/speedy teemo te bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:46:
[...]
Maar ik ben het wel eens met Saphua en Vocalise dat er nu genoeg omtrent Flash is gesproken.
Akkoord, nu ben ik er ook wel klaar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Veel oldschool champions in deze rotation.

Wel leuk maar ik heb ze helaas al allemaal:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Awaken1 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:22:
Veel oldschool champions in deze rotation.

Wel leuk maar ik heb ze helaas al allemaal:(
Ik ook maar het inspireert wel om weer eens jungle Olaf en jungle Shen te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

djengizz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:30:
[...]

Ik ook maar het inspireert wel om weer eens jungle Olaf en jungle Shen te gaan proberen.
Dat zat ik inderdaad ook te denken.
Aangezien Olaf een kleine buff gekregen heeft lijkt het mij heerlijk om hem weer een keer te spelen.

Wel jammer dat hij geen stun heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik zie Olaf constant solotop gespeeld worden, schijnt goed te werken. Dus ik stel voor dat je dat eens probeert ;)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik zie Olaf eigenlijk nooit meer. Hoop dat 't een aanzienlijk buff is geweest wat hij heeft gekregen, want je zag 'm nog minder dan Eve en Sivir :o

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedzor schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:33:
Ik zie Olaf constant solotop gespeeld worden, schijnt goed te werken. Dus ik stel voor dat je dat eens probeert ;)
Yup, Dyrus was er eens mee begonnen en dan neemt natuurlijk iedereen het over :D Het kan werken, maar het hangt wel heel erg van de matchup af. In de jungle blijft hij imo te risicovol ivm low health jungling op de lage levels en vrij zwakke ganks.

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 08-11-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:36:
[...]

Yup, Dyrus was er eens mee begonnen en dan neemt natuurlijk iedereen het over :D Het kan werken, maar het hangt wel heel erg van de matchup af. In de jungle blijft hij imo te risicovol ivm low health jungling op de lage levels en vrij zwakke ganks.
Is dyrus daar eigenlijk niet mee begonnen sinds dat zijn ulti aangepast werd ? Of heb ik dat gedroomd.

Je kan zijn ulti nu activeren eens je al 'geccd' bent. Onlangs ook eens uitgeprobeerd, en vind die toch een beest.

Zwakke ganks ? U serious ?

100 true damage heeft zijn E-skill op lvl 1 en zijn Q slowt iemand voor 24% op lvl 1 dacht ik. Toch redelijk ganking material als je het mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
Je ziet de laatste tijd veel Karthussen met teleport en revive. Ook wel de suicide karthus genoemd, werkt goed in teamfights moet ik zeggen, en gankt ook handig met teleport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Buiten V8 Phantomlord heb ik het de laatste weken geen enkele keer zien voorbijkomen in m'n eigen games. Ik zie het enkel werken bij echt goede spelers omdat het gemis van je flash je in een zwaar nadelige positie zet (ongewild het toch nog even boven halen :P).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:47:
Je ziet de laatste tijd veel Karthussen met teleport en revive. Ook wel de suicide karthus genoemd, werkt goed in teamfights moet ik zeggen, en gankt ook handig met teleport.
Wat is het voordeel daarvan? (/me = nub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
DeX schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:54:
[...]

Wat is het voordeel daarvan? (/me = nub)
Nou als een Karthus te voorzichtig speelt of ge CC'd kan worden kan die niks, maar karthus kan hella veel damage doen. Dus als hij meteen in rent en z'n team erachter aan gaat, of gewoon willekeurig moment er in rent, met z'n AOE aan, en slow er op + Q spammend, en hij gaat dood kan hij nog een x aantal seconden damage doen doormiddel van z'n passive waardoor hij nog 6-8 seconden stil staat maar hij kan nog al z'n skills gebruiken, NIET lopen en het kost geen mana. En dat is redelijk OP in teamfights! Volgensmij 6-8 seconden? Meestal doet een Karthus dan pas z'n ultimate.

[ Voor 10% gewijzigd door OxTox op 08-11-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
karthus AoE in teamfight hij wordt gefocussed eenmaal dood revive, tp onmiddellijk terug naar je team
terug wat meevechten AoE en je bommetje en dan ult en als alles goed gaat dan heb je de teamfight gewonnen en op zn minst een double kill of heel wat assists

het is net alsof je team een 6e champ heeft in teamfights

edit: kzie net dat oxtox me beetje voor was

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:56:
:)
karthus AoE in teamfight hij wordt gefocussed eenmaal dood revive, tp onmiddellijk terug naar je team
terug wat meevechten AoE en je bommetje en dan ult en als alles goed gaat dan heb je de teamfight gewonnen en op zn minst een double kill of heel wat assists

het is net alsof je team een 6e champ heeft in teamfights
Gooi daar een Yorick, Shaco en Zilean bij. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:55:
[...]

Nou als een Karthus te voorzichtig speelt of ge CC'd kan worden kan die niks, maar karthus kan hella veel damage doen. Dus als hij meteen in rent en z'n team erachter aan gaat, of gewoon willekeurig moment er in rent, met z'n AOE aan, en slow er op + Q spammend, en hij gaat dood kan hij nog een x aantal seconden damage doen doormiddel van z'n passive waardoor hij nog 6-8 seconden stil staat maar hij kan nog al z'n skills gebruiken, NIET lopen en het kost geen mana. En dat is redelijk OP in teamfights! Volgensmij 6-8 seconden? Meestal doet een Karthus dan pas z'n ultimate.
Oh dat is die knakker die na zijn dood nog ff die Ultimate kan dien die iedereen treft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick Zilean Tryndamere Karthus Kayle/Shen/Anivia/Shaco

the living dead team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
  • Laatst online: 25-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:42:
[...]

[...]

100 true damage heeft zijn E-skill op lvl 1 en zijn Q slowt iemand voor 24% op lvl 1 dacht ik. Toch redelijk ganking material als je het mij vraagt ;)
Het probleem tov andere junglers (dan denk ik vooral aan fiddles, Ree Singa, GP) is dat de gank voor bijna 100% te maken heeft met zijn Axe-throw, als je deze mist dan is de gank voorbij :(. Bij Ree Singa is dit ook grotendeels zo, maar zijn Q is wel veel makkelijker te hitten dan Olaf's Q. GP en fiddles hebben een guaranteed-hit slow/fear. Olaf heeft het ook zeer moeilijk met mid te ganken omdat er gewoon niet genoeg plaats is. Als je hem ziet kan je gewoon weglopen. Als je sion(of iemand met een guaranteed CC) mid zet en olaf in jungle kan je wel beginnen ganken :p Sion stun-->Axe-->sion shield-->olaf beating down on you... Dan kan je die lane wel campen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:42:
[...]

Is dyrus daar eigenlijk niet mee begonnen sinds dat zijn ulti aangepast werd ? Of heb ik dat gedroomd.

Je kan zijn ulti nu activeren eens je al 'geccd' bent. Onlangs ook eens uitgeprobeerd, en vind die toch een beest.

Die bijl is best lastig te raken (voor mij althans :') ) en damage kunnen de meeste champions wel doen. Dat het true damage is is leuk, maar juist early game maakt dat weinig uit omdat de meesten dan toch weinig armor/mr hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Ik moet hier altijd zo om lachen:

Wat een stem heeft die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Videogamedunkey (meatwadsprite ingame) heeft gisteren zijn stream gestart, voor wie geïnteresseerd is. Voor diegene die hem niet kennen zou ik écht aanraden dat je zijn youtube channel eens bezoekt. Hilarische nerdy-ragey-type onnozele vids 8)7, grotendeels LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:12:
[...]

Die bijl is best lastig te raken (voor mij althans :') ) en damage kunnen de meeste champions wel doen. Dat het true damage is is leuk, maar juist early game maakt dat weinig uit omdat de meesten dan toch weinig armor/mr hebben.
Ik vind net niet. Stel je gankt iemand op lvl 2-3 , gaat die give or take 500-600 hp hebben, en daar doe je dan met 1 spell 20% van weg + de slow van je bijl en een eventuele exhaust/ignite van je laner en veel zal er niet meer overschieten.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind olaf early game heel sterk maar zoals je aangaf eerder, gemakkelijk vatbaar voor counterjungling omdat hij weinig hp overhoudt tijdens het junglen.
Jeanski schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:12:
[...]

Het probleem tov andere junglers (dan denk ik vooral aan fiddles, Ree Singa, GP) is dat de gank voor bijna 100% te maken heeft met zijn Axe-throw, als je deze mist dan is de gank voorbij :(. Bij Ree Singa is dit ook grotendeels zo, maar zijn Q is wel veel makkelijker te hitten dan Olaf's Q. GP en fiddles hebben een guaranteed-hit slow/fear. Olaf heeft het ook zeer moeilijk met mid te ganken omdat er gewoon niet genoeg plaats is. Als je hem ziet kan je gewoon weglopen.
Ik volg je redenering hier niet. Wat maakt lee singas q makkelijker te raken dan olaf ? Skillshots blijven skillshots. Gangplank heeft dan geen skillshot om te ganken, maar ik denk dat zijn parley kleinere range heeft zelfs dan olaf's Q.

Amumu heeft ook skillshot nodig om te ganken.
Fiddlesticks kan fearen maar daar moet je ook al vrij dicht voor komen.
Nocturne kan fearen maar moet ook dicht komen, zijn Q is een ander verhaal, maar daarmee alleen ga je niemand succesvol ganken.
Warwick heeft niets om te ganken pre lvl 6.
enzovoort.

De enige waar ganks echt super gemakkelijk op zijn is rammus, maar ik kan er nog een paar vergeten.

tldr: olaf gankt even moeilijk/gemakkelijk dan de standaard jungler imo.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
De bijl van Olaf heeft (volgens mij) een relatief lage range en projectile speed wat het raken van de bijl vermoeilijkt. Tevens moet zijn bijl raken om een fatsoenlijke gank te kunnen voortzetten en optimaal van de slow gebruik te kunnen maken.

- Lee's Q heeft juist wel een hoge range en projectile speed en raakt dus eenvoudiger. Tevens is het ook direct een gapcloser.
- Amumu's Q is een stun, hij kan dus even wachten met hitten en het is tevens een gapcloser.
- De fear van Fiddlesticks en Noc zijn geen skillshots en raken dus eenvoudig.

Kleine edit

[ Voor 49% gewijzigd door SaphuA op 08-11-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:05
SaphuA schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:34:
De bijl van Olaf heeft (volgens mij) een relatief lage range en projectile speed wat het raken van de bijl vermoeilijkt. Tevens moet zijn bijl raken om een fatsoenlijke gank te kunnen voortzetten en optimaal van de slow gebruik te kunnen maken.

- Lee's Q heeft juist wel een hoge range en projectile speed en raakt dus eenvoudiger.
- Amumu's Q is een stun, hij hoeft deze dus niet direct te raken.
- De fear van Fiddlesticks en Noc zijn geen skillshots en raken dus eenvoudig.
Sidenote op amumu, zijn Q is een stun, als hij hem daadwerkelijk raakt.
Of bedoelde je dat, kon het niet er helemaal uit opmaken

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:34:
De bijl van Olaf heeft (volgens mij) een relatief korte range en channel time, dat maakt het raken van de bijl redelijk moeilijk. Tevens moet zijn bijl direct raken om optimaal van de slow gebruik te kunnen maken.

- Amumu zijn q is een stun, dus hij heeft wat meer tijd om deze te hitten.
- De fear van Fiddlesticks en Noc zijn geen skillshots dus eenvoudig te hitten.
- Lee's Q heeft vrijwel geen channel tijd en zeer snelle projectile speed.
De range is best nog lang van zijn bijl.

Olaf

(Active): Olaf throws an axe to a target location, dealing physical damage to units it passes through and slowing them for 2.5 seconds. If Olaf picks up the axe, the ability's cooldown is reduced by 6 seconds.
Cooldown: 10 seconds
Range: 1000

Fiddlesticks

(Active): Strikes a target unit with fear, preventing it from taking any actions and causing it to run about aimlessly in fear for the duration of the spell.
Range: 575

Nocturne

(Active): Nocturne plants a nightmare into his target's mind, dealing magic damage over 2 seconds and placing a leash on the target for the duration. If Nocturne stays within leash range of the target for the full duration, the target becomes feared.
Range: 475
Leash Range: 525

Olaf kan dus bijna 2 maal zover wegblijven als fiddle & nocturne (in de bushes) om zijn gankmove uit te voeren. Raap je die bijl terug op heb je terug een slow beschikbaar van 2.5 seconden. Fiddle kan zijn fear een tweede maal pas na 11 seconde terug uitvoeren op lvl 1 alsook nocturne met zijn fear van 1 seconde op lvl 1.

Het is inderdaad gemakkelijker om de cc uit te voeren, maar olaf zijn bijl doet 50 damage en een 24% slow met 1000 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat opnieuw oppakken gaat je in een gank natuurlijk niet lukken. Je komt van opzij of van achter aanlopen, als je dan moet omlopen om je bijl op te rapen is je tegenstander al weg. En de range mag dan best groot zijn, de missile speed is ook niet heel hoog, waardoor ik hem persoonlijk best veel mis.

Tuurlijk zijn er mindere gankers (warwick pre-lvl 6 bijv.), maar dat maakt Olafs ganks niet meteen sterk. De ganks van Gangplank, Udyr, Fiddle, Nocturne en Xin Zhao hebben bijvoorbeeld niet eens een skillshot nodig en geven wel CC, dus zijn behoorlijk betrouwbaar. Tel daarbij op dat Olaf makkelijk te counterjunglen is, en ik vind hem niet zo'n sterke jungler. En dat is niet omdat ik nou zo'n hekel aan Olaf heb (sterker nog: hij is een tijd mijn main geweest en ik heb ook de Brolaf skin gekocht), maar dat is meer omdat hij momenteel outshined wordt door andere champs (ik jungle nu veel met Udyr, Gangplank, Lee Sin, Fiddle en Sion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vicarious
hoe bouw je jungle sion
ik ben wel geintresseerd om die eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:17:
Dat opnieuw oppakken gaat je in een gank natuurlijk niet lukken. Je komt van opzij of van achter aanlopen, als je dan moet omlopen om je bijl op te rapen is je tegenstander al weg. En de range mag dan best groot zijn, de missile speed is ook niet heel hoog, waardoor ik hem persoonlijk best veel mis.

Tuurlijk zijn er mindere gankers (warwick pre-lvl 6 bijv.), maar dat maakt Olafs ganks niet meteen sterk. De ganks van Gangplank, Udyr, Fiddle, Nocturne en Xin Zhao hebben bijvoorbeeld niet eens een skillshot nodig en geven wel CC, dus zijn behoorlijk betrouwbaar. Tel daarbij op dat Olaf makkelijk te counterjunglen is, en ik vind hem niet zo'n sterke jungler. En dat is niet omdat ik nou zo'n hekel aan Olaf heb (sterker nog: hij is een tijd mijn main geweest en ik heb ook de Brolaf skin gekocht), maar dat is meer omdat hij momenteel outshined wordt door andere champs (ik jungle nu veel met Udyr, Gangplank, Lee Sin, Fiddle en Sion).
Hij wordt outshined door andere jungles ga ik 100% met akkoord, in de jungle bedoel ik hier echter, en niet van toepassing op zijn ganks. Maar vindt je persoonlijk dat een gank met udyr (daar moet je al naast je enemy gaan staan bijna), makkelijker gaat dan olaf bijvoorbeeld ? Zou ik niet durven stellen, je hebt gelijk dat in 90% van de gevallen je bijl geen 2e maal kan gaan oprapen, maar toch zie ik even veel mogelijkheden in een early gank met olaf dan met een van de andere opgenoemde.

Maar goed, elk zijn voorkeuren eh :)

Gezien je graag junglet blijkbaar moet je ook eens cho'gath proberen. Tricky om zijn ganks uit te voeren maar een beest qua counterjungling

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:17:
En de range mag dan best groot zijn, de missile speed is ook niet heel hoog, waardoor ik hem persoonlijk best veel mis.
Uit mijn hoofd was dat dacht ik juist een beetje gebuffed in de laatste patch.
De kracht van jungle Olaf ligt dan ook vooral in zijn jungle clear snelheid.

Wat ik trouwens wel een leuke variatie vond was de dubbel jungle die ik nu een paar keer gezien heb van TreeEskimo en Takashi met Olaf (+ flash ipv ghost voor betere ganks) in de eigen jungle en Nunu voor de counter jungle. Ben je ook meteen van het probleem af dat hij vatbaar is voor counter jungling. Was ook nog eens verassend effectief,waarschijnlijk ook omdat het zo'n gekke combo is en de tegenstander niet weet hoe die moet reageren. Dubbel smite OP :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:28:
@vicarious
hoe bouw je jungle sion
ik ben wel geintresseerd om die eens te proberen
Ik heb hem al een paar pagina's eerder gepost, maar in het kort:

Runes:
- Attack speed + armorpen reds
- Armor yellows
- Magicres/lvl blues
- Armorpen quints
Armorpen opgebouwd tot 12 of 13 ofzo geloof ik, rest attack speed.

Masteries: Standaard 21/0/9, zorg dat je die attack speed ook hebt

Build:
- Start met cloth armor en 5 pots en level E
- Doe small golems eerst (liefst met pull) met smite
- Level je shield en doe wraiths (zorg dat je shield up is voor je de eerste wraith raakt en dat je hem laat ontploffen voor hij down gaat)
- Hierna Wolves

Dit is je start. Daarna hangt het ervan af of je handig kan ganken of niet (level in dat geval Q!) en loopt elke game toch anders. Je itembuild zou als volgt moeten gaan:
- Rush Wriggles
- Berserker greaves
- Zeal

Je core is nu af en bouw nu wat verder nog nodig is. Voor extra crits/movespeed maak ik meestal phantom dancers af en bouw i khierna infinity edge. Je kan echter ook wat defensiever gaan en zorgen voor wat MR en/of health. Hangt helemaal van de game af. Ohja, skillvolgorde: R > E > W > Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:32:
[...]

De kracht van jungle Olaf ligt dan ook vooral in zijn jungle clear snelheid.
Die is van Phoenix Udyr sneller. En later in het spel zodra andere junglers hun madreds hebben is Olaf helemaal niet zoveel sneller meer.

Over chogath: wel eens geprobeerd, maar ik vind het niks. Ik weet vooral niet wat ik nou moet bouwen. Moet ik nou voor een AD/AS build gaan? Of full tank + madreds? Of toch hybrid met AP/tanky items? Ik snap het gewoon niet :D

[ Voor 25% gewijzigd door Vicarious op 08-11-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:43:
[...]

Die is van Phoenix Udyr sneller. En later in het spel zodra andere junglers hun madreds hebben is Olaf helemaal niet zoveel sneller meer.

Over chogath: wel eens geprobeerd, maar ik vind het niks. Ik weet vooral niet wat ik nou moet bouwen. Moet ik nou voor een AD/AS build gaan? Of full tank + madreds? Of toch hybrid met AP/tanky items? Ik snap het gewoon niet :D
Shaco is volgensmij ook redelijk snel, zeker met JITB (Jack in the box) stack op het begin. Al is hij zo makkelijk te counteren/interrupten in het begin!

Edit: Zeker toen Evelynn nog veel gejungled werd, stealth er bij lopen rond 1:55 en smite steal als z'n JITB's bezig waren!

Cho'gath is AP tank, net zoals Singed, ik start meestal met Rod of Ages voor health, mana en ap. Cho'gath krijgt zo veel health van z'n ultimate stacks, dus na Rod of Ages bouw ik meestal armor of magic resistance ligt aan het enemy team natuurlijk. Banshee's, Thornmail en Guardian Angel zijn goede second items. Boots niet te vergeten natuurlijk! :9

[ Voor 47% gewijzigd door OxTox op 08-11-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:45:
[...]

Cho'gath is AP tank, net zoals Singed, ik start meestal met Rod of Ages voor health, mana en ap. Cho'gath krijgt zo veel health van z'n ultimate stacks, dus na Rod of Ages bouw ik meestal armor of magic resistance ligt aan het enemy team natuurlijk. Banshee's, Thornmail en Guardian Angel zijn goede second items.
Snap ik, maar zo kun je niet met hem junglen denk ik. Voor lane was het me wel duidelijk, die heb ik vaak zat gespeeld :D

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 08-11-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:48:
[...]

Snap ik, maar zo kun je niet met hem junglen denk ik.
Oh, jungle is een ander verhaal, nog nooit met Cho'gath gedaan. Ik neem aan dat je met Vorpal Spikes kan beginnen en misschien een heel raar attack speed begin kan maken zodat je die passive E skill (Vorpal Spikes) goed gebruikt? Ik zal als ik thuis ben is gaan testen in custom games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxTox schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:49:
[...]

Oh, jungle is een ander verhaal, nog nooit met Cho'gath gedaan. Ik neem aan dat je met Vorpal Spikes kan beginnen en misschien een heel raar attack speed begin kan maken zodat je die passive E skill (Vorpal Spikes) goed gebruikt? Ik zal als ik thuis ben is gaan testen in custom games.
Ik heb het wel eens zo geprobeerd:
- Rush madreds en level idd E als eerst
- Boots
- Een tankitem
- Bouw madreds bloodrazor voor de attack speed
- Verdere tankitems

Maar je doet dan zo goed als geen damage met je silence en je rupture in teamfights, en auto-attacken komt als Chogath nou eenmaal niet zoveel voor. Ik verloor dan dus ook meestal als ik het zo deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
http://euw.leagueoflegend...s-ranked-teams-are-coming
Summoners!

Not too long ago we mentioned we’d be making some changes to ranked pre-made queues. We’ve got a brand new feature to share with you: Ranked teams! In the place of arranged 3v3 and 5v5 team matchmaking will be a system in which you can create a permanent, named group to take to the Fields of Justice! When Season Two kicks off, you and your friends can band together under a unified identity with one name, tag and Elo rating.

Ranked teams will allow you to easily organize your teams and track their progress. Each ranked team will have a captain who has the power to invite or remove members. You can then queue for a 5v5 or 3v3 ranked game as a team with any five (or three, on Twisted Treeline) members of your team. As your teams play together, their Elo rating will be calculated by how well your teams perform, independent of individual ratings.

Ranked teams truly are a measure of you and your friends’ ability to work together in a competitive environment; and you may belong to multiple teams, each with its own Elo rating. You’ll be able to see how you measure up against the pros, and maybe even compete against them. As we mentioned in our Season Two Pre-Season announcement, we’re going to clear pre-made ratings so you can get a fresh start and a more accurate read of your team’s prowess.

None of these changes will affect normal play or ranked solo queue. Solo queue, however, will be renamed to “Solo/Duo Queue.” Rest assured, ratings will not be reset when this takes place.

We’ll have more information for you as we draw closer to Season Two’s launch, so stay tuned!

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:52:
[...]

Ik heb het wel eens zo geprobeerd:
- Rush madreds en level idd E als eerst
- Boots
- Een tankitem
- Bouw madreds bloodrazor voor de attack speed
- Verdere tankitems

Maar je doet dan zo goed als geen damage met je silence en je rupture in teamfights, en auto-attacken komt als Chogath nou eenmaal niet zoveel voor. Ik verloor dan dus ook meestal als ik het zo deed.
Voor cho'gath ga ik

health + 5 pot -> boots -> (in sommige omstandigheden dorians ring) -> cataclyst/glacial shroud -> recurve bow -> frozen heart/roa -> wit's end en daarna kijk ik wat ik het meest nodig heb. Die wit's end op cho'gath is echt een dik item.

Met wit's end & roa doe je echt veel damage.

De snelste jungler tegenwoordig imo is trouwens skarner, die vliegt echt in no time door de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Die teams zijn idd nice! Leuke toevoeging imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:58:
[...]
omdat hij weinig hp overhoudt tijdens het junglen.

???

u srs? koop Runes ofzeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het wel eens geprobeerd? Ik heb met vrijwel elke champ die enigszins viable is in de jungle meerdere keren gejungled en met Olaf zelfs heel vaak. En ja, met runes. Maar na red buff ben ik toch echt low hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Holy crap.. Wat een game..
Ik ga Ashe bot met een Sona naast me. Onze Nocturne begon aan golems dus ik ga netjes in het bosje naast de botlane staan. Komt daar plots een Graves op me af. Nu goed, ik ben Ashe met volley en crit arrow, zal ik hem wel even pijn doen zeker? Van zodra hij dicht genoeg komt doe ik m'n combo, maar dan krijg ik plots 2x een crit op m'n hoofd (what are the odds..) samen met een exhaust en geef firstblood weg.

Sona die wat verder stond, besluit ook maar even iets te proberen, loopt achter die Graves maar wordt gepakt door Graves + Janna. Hierna flamed ze me constant omdat ik blijkbaar heb zitten 'facechecken' en gaat ze 1/6/1 in 10 minuten tijd.
Bijkomend pittig puntje was onze Sion die AFK was en pas toen hun Kassadin level 5 was begon te spelen.
Hij heeft dit nog redelijk kunnen goedtrekken aangezien z'n XP gain hem na korte tijd maar 1 of 2 levels achter stelde.
Vanwege het warrige begin ben ik maar voor Bloodthirster als eerste item gegaan, ik had de lifesteal gewoon nodig om een beetje te kunnen overleven van Graves z'n zware poke.

Eerste Dragon hebben wij zelfs kunnen halen met een gunstige uitkomst van het daarbijhorende gevecht (<3 lifesteal). Dit samen met enkele geslaagde ninjaganks heeft ervoor gezorgd dat we het scorebord van 2/9 veranderd hebben naar 16/15.
Graves heeft na die initiële kills serieus spaak gelopen vanwege onze sterke focus en we begonnen steeds meer terug te komen.
Echter, op een bepaald moment wordt Sona (weer) eens out of position gepakt en net op dat moment disconnect Sion. Zij gaan voor Baron en pushen mid. We hebben er enkele kills uitgesleept maar door die man extra konden we niet beletten dat de inhibitor neerging.
Sion was nog steeds niet terug en ze zijn erin geslaagd de top inhibitor ook plat te leggen. Hierna zaten we in een situatie waar wij enkel hun ver buitenste turrets neerhadden en zij alles buiten de nexus turret en de inhibitor turret van botlane.
Gelukkig komt Sion terug op het moment dat ze voor de final push gaan en doordat ik Graves net out of position heb kunnen pakken konden we die afslaan. Warwick bleef te lang rondhangen en raakte gevangen in mijn permaslow waarna we hem ook afmaakten. Direct doorgepushed en hun mid inhibitor neergelegd terwijl op dat moment onze bot turret neerging door minionwaves.

Iedereen teruggegaan (behalve Sona, die raakte weer ergens gepakt en snel onze base opgeruimd (inhibitor van botlane was 50% HP en één van de nexus turrets stond ook op dat gehalte) waarna de vijand kwam pushen. Singed, Nocturne en Sion vormden een levende muur voor mij en met Singed die mensen van me af Flingde die op mij sprongen (Lee Sin..) kon ik al snel met hem korte metten maken. Sion en Nocturne waren zo tanky dat ze het konden uithouden tot wanneer ik veilig was waarna ze redelijk weerloos waren. Na Lee Sin, Graves en Warwick gedood te hebben, hebben we doorgepushed in mid en beide turrets neergelegd. Op het moment dat we aan de nexus begonnen (met 3 man) werden we door hen aangevallen in een laatste stuiptrekking maar ze vonden het interessanter om Singed en Sion aan te vallen ipv de full build Ashe.

Nog nooit zo'n wisselende game gehad ;)
Als iemand de replay wilt, laat maar weten. 49 minute game, maar de moeite waard ;) Vooral m'n arrows en Nocturne z'n ganks hebben ons dit nog kunnen laten rechttrekken.

Edit: geëindigd met 17-8-15 ;)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Die wil ik graag bekijken vanavond als dat kan Speed, klinkt als een bazen game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:58:

[...]

Ik volg je redenering hier niet. Wat maakt lee singas q makkelijker te raken dan olaf ? Skillshots blijven skillshots. Gangplank heeft dan geen skillshot om te ganken, maar ik denk dat zijn parley kleinere range heeft zelfs dan olaf's Q.

Amumu heeft ook skillshot nodig om te ganken.
Fiddlesticks kan fearen maar daar moet je ook al vrij dicht voor komen.
Nocturne kan fearen maar moet ook dicht komen, zijn Q is een ander verhaal, maar daarmee alleen ga je niemand succesvol ganken.
Warwick heeft niets om te ganken pre lvl 6.
enzovoort.
Ree Singa's Q heeft een grotere hitbox, veel meer damage, je bent er meteen naast als je hem hit, en ik geloof ook een snellere projectile speed. Ook kunde W naar friendly-->Q doen, wat in een melee VS melee lane een guaranteed Q moet betekenen.
Amumu is een slechte ganker voor een groot deel van de spelers, alleen mensen die zijn bandage toss 95% van de tijd raken zouden hem moeten spelen IMO. Zijn sterkte zit in zijn lategame, waar Press-R-To-Win de beste beschrijving is die ik kan geven.
Parrrley! heeft een kortere range, maar is guaranteed hit, heeft een vaste cooldown ipv de veel-te-lange cooldown van olaf Q als ge de bijl ni opraapt, en slowt gemaan hard als er een red buff achter zit.
Fiddles is idd ook een meh-ganker pre-6.. Maar als je Fiddles speelt moet je team sterke laning-phase heroes pakken zodat ze geen hulp nodig hebben pre-teamfights; beetje vergelijkbaar met amumu, behalve dat ie dan een 3.5sec fear heeft en über-damage ipv stun 8)7

Olaf is hiervoor geen slechte jungler, maar wel een outclassed ganker.

edit: WW is inderdaad worthless pre-6(qua ganks), maar hij is zooo uber sterk na 6. Probeer maar eens een dragonfight te houden waar het ene team een WW jungler heeft en het andere team een Udyr, beide 6,... WW team zou zoizo moeten winnen.
Beetje zelfde met nocturne, na 6 zijn zijn ganks godlike, hij heeft meer damage maar verliest CC, team-buff en survivability.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeanski op 08-11-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
http://www.2shared.com/fi...ay_08-11-11_15-29-50.html

Hier de replay van bovenstaand bericht :)
Heb em zelf net bekeken, mijn verhaal klopt in de grote lijnen wel maar het is duidelijk dat ik een 50 minute game niet zo goed frame voor frame kan herinneren ;)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34

psyy138

blackbulls.nl

wat is riven toch een fijne offtank champ zeg net weer 12-3-13 geindigd

[ Voor 22% gewijzigd door psyy138 op 08-11-2011 18:31 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedzor schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:45:
http://www.2shared.com/fi...ay_08-11-11_15-29-50.html

Hier de replay van bovenstaand bericht :)
Heb em zelf net bekeken, mijn verhaal klopt in de grote lijnen wel maar het is duidelijk dat ik een 50 minute game niet zo goed frame voor frame kan herinneren ;)
sowieso zijn games heel anders als je ze achteraf objectief bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanski schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:01:
[...]

Ree Singa's Q heeft een grotere hitbox, veel meer damage, je bent er meteen naast als je hem hit,
Daarentegenover: minions of wardblock. Waar Olaf geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:38:
[...]

Daarentegenover: minions of wardblock. Waar Olaf geen last van heeft.
Wie doet er nu nog aan wardblocking? En als hij bij zijn minions blijft is hij zoizo dood. Engagen met je Q is een slecht idee behalve als ge 100% weet da ge hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanski schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:04:
[...]

Wie doet er nu nog aan wardblocking? En als hij bij zijn minions blijft is hij zoizo dood. Engagen met je Q is een slecht idee behalve als ge 100% weet da ge hit
Je kunt niet langs je minions naar je toren lopen? Herp derp. En mensen die wards op zak hebben en niet dood willen doen aan wardblocking, dat is wie. Je doet alsof het uit de mode is geraakt ofzo. Veel plezier op een Blitz+Alistar lane. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:09:
[...]

Je kunt niet langs je minions naar je toren lopen? Herp derp. En mensen die wards op zak hebben en niet dood willen doen aan wardblocking, dat is wie. Je doet alsof het uit de mode is geraakt ofzo. Veel plezier op een Blitz+Alistar lane. _O-
je kunt niet wachten tot de minions in't midde van de lane zijn? En nee ik heb sinds rammus buff niemand meer gezien met een ward op zak om te wardblocken

e: en wat heeft blitz-alistar lane er mee te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Jeanski op 08-11-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanski schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:11:
[...]

je kunt niet wachten tot de minions in't midde van de lane zijn? En nee ik heb sinds rammus buff niemand meer gezien met een ward op zak om te wardblocken

e: en wat heeft blitz-alistar lane er mee te maken?
Als ik lang in m'n lane plan te blijven (solo lane, support) koop ik meerdere wards. Simpel toch?

En goh, wat zou een Blitz Alistar lane er nu mee te maken hebben. Gast echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Nope, hier ga ik niet verder op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Jeanski schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:01:
[...]

Amumu is een slechte ganker voor een groot deel van de spelers, alleen mensen die zijn bandage toss 95% van de tijd raken zouden hem moeten spelen IMO. Zijn sterkte zit in zijn lategame, waar Press-R-To-Win de beste beschrijving is die ik kan geven.
Amumu is inderdaad heel erg lastig ganken, van de zijkant je bandage toss raken, is bijna niet te doen.
Je kan namelijk niet vanuit de bosjes raken, daar is de range te klein voor. Je moet de bosjes uit, dus ze zullen je dus zien.
Dat houd in dat ze ook gelijk de bandage toss verwachten, en kunnen ze deze dus redelijk makkelijk ontwijken. de speed van de toss is ook niet bijster snel, dus daar is redelijk op in te spelen.

Tip voor de amumu spelers; zorg dat je flash hebt, en flash dan naar je tegenstander. vaak rent ie dan in een rechte lijn richting zijn turret, en op dat moment kan je je bandage toss veel beter richten en raken ;)
Hij stunt dan lang genoeg, zodat je teammates hem af kunnen slachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:23:
[...]

Als ik lang in m'n lane plan te blijven (solo lane, support) koop ik meerdere wards. Simpel toch?

En goh, wat zou een Blitz Alistar lane er nu mee te maken hebben. Gast echt...
Volgens mij zijn de wardblocks eruit gehaald. Enkele patches geleden samen met het hele 'dash naar wards' gedoe, niet?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:21:
[...]

Amumu is inderdaad heel erg lastig ganken, van de zijkant je bandage toss raken, is bijna niet te doen.
Je kan namelijk niet vanuit de bosjes raken, daar is de range te klein voor. Je moet de bosjes uit, dus ze zullen je dus zien.
Dat houd in dat ze ook gelijk de bandage toss verwachten, en kunnen ze deze dus redelijk makkelijk ontwijken. de speed van de toss is ook niet bijster snel, dus daar is redelijk op in te spelen.

Tip voor de amumu spelers; zorg dat je flash hebt, en flash dan naar je tegenstander. vaak rent ie dan in een rechte lijn richting zijn turret, en op dat moment kan je je bandage toss veel beter richten en raken ;)
Hij stunt dan lang genoeg, zodat je teammates hem af kunnen slachten.
Je moet gewoon zo lopen dat je met je mid ze een bepaalde kant op stuurt en dan je bandage toss doen.
Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je ze niet onder druk zet hebben ze alle tijd om te juken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Echte mannen duken skillshots like a baws :|

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
speedzor schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:27:
[...]

Volgens mij zijn de wardblocks eruit gehaald. Enkele patches geleden samen met het hele 'dash naar wards' gedoe, niet?
Wardblock werkt niet meer op rammus, maar wel nog tegen lee (niet 100% zeker over lee..) En dash naar wards is er eerst uitgehaald om enkele weken later het er terug in te zetten 8)7

edit:
Ik land bijna alle (95%+ zoizo) bandage tosses als ik amumu speel, en hij is zeker mijn sterkste jungler. De beste tip die ik kan geven is om veel geduld te hebben met je bandage toss. Dan spreek ik niet over in-de-bosjes-wachten-tot-ie-dicht-genoeg-is maar over wachten tot je weet dat je toss gaat hitten. Stap rustig naar hem toe (top en bot lane dan.. mid zal dit wat moeilijker zijn) en wacht op het beste moment om je toss te hitten, een full-range bandage toss is heel moeilijk te landen op opponents die wel eens een skillshot hebben gezien. post-6 gewoon flash ulten en dan bandage tossen 8)7 , guaranteed kill in elke lane, vaak ook goed voor double kills bot.
en nee dit is geen 'waste', want na een double kill bot/kill mid is het free dragon tijd.

[ Voor 47% gewijzigd door Jeanski op 09-11-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanski schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:29:
[...]

Wardblock werkt niet meer op rammus, maar wel nog tegen lee (niet 100% zeker over lee..) En dash naar wards is er eerst uitgehaald om enkele weken later het er terug in te zetten 8)7

edit:
Ik land bijna alle (95%+ zoizo) bandage tosses als ik amumu speel, en hij is zeker mijn sterkste jungler. De beste tip die ik kan geven is om veel geduld te hebben met je bandage toss. Dan spreek ik niet over in-de-bosjes-wachten-tot-ie-dicht-genoeg-is maar over wachten tot je weet dat je toss gaat hitten. Stap rustig naar hem toe (top en bot lane dan.. mid zal dit wat moeilijker zijn) en wacht op het beste moment om je toss te hitten, een full-range bandage toss is heel moeilijk te landen op opponents die wel eens een skillshot hebben gezien. post-6 gewoon flash ulten en dan bandage tossen 8)7 , guaranteed kill in elke lane, vaak ook goed voor double kills bot.
en nee dit is geen 'waste', want na een double kill bot/kill mid is het free dragon tijd.
Tuurlijk is da tgeen waste. Flash gebruiken voor een kill is altijd prima. Is het niet vanwege baron/dragon dan is het wel omdat je dan snel de tower met 2 man om kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanski schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:29:
[...]

edit:
Bandage toss is gewoon just your random skillshot waarbij je dus je tegenstander zijn bewegingen tracht te voorspellen. Enige verschil tussen skillshots is de snelheid van de skill, maar die kom je snel gewend als je eventjes oefent.

Na level 6 kan je vaak eerst je ulti landen, en dan heb je 2 seconden de tijd om iemand uit te kiezen om te bandage tossen -> 100% hit :)

Gisteren potje van een uur 4 tegen 5 verloren. Onze nasus vertrok halverwege de game omdat hij geowned werd in zijn toplane desondanks de talrijke ganks die ik hem bezorgde. We wonnen al onze teamfights 4vs5 maar werden puur gestompt door hun minions, die onze base vernielden terwijl wij pushten na teamfights. Hadden eigenlijk ten allen tijde iemand moeten laten defenden in base. Grappige was dat enemy team ook aangaf dat wij eigenlijk moesten winnen, maar ze wilden toch niet surrenderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Liev dagboek :W

Gisteravond twee potjes ranked gespeeld, en allebei gewonnen! Eerste potje Nasus solotop tegenover een Gangplank. GP was eigenlijk de enige die enigsinds degelijk speelde van zijn team, mid en bot waren snel op achterstand en ook hun Warwick (jungle) faalde eigenlijk wel. Ik kreeg mijn farm (ik zei al voor 't potje tegen m'n team, leave me alone, let me get my farm >> gg) en zette dus daad bij woord. Eindscore 22/2/13. Uiteindelijk begon Gangplank nog tegen mij te flamen dat hij mij boven 'verslagen' had. Toegegeven, ik gaf first blood weg, maar de volgende twee kills waren voor mij (prachtige ganks door onze junglende Riven) omdat ik hem lekker naar mijn toren liet pushen. Maxde E eerst, dus op het moment dat er een flinke minion wave aankwam was deze na vijf seconden weg en had ik alle CS. Geloof dat ik 'm na 30 minuten flink inhaalde met CS (liep op 't begin licht achter).

Tweede potje begon goed, ik zat niet helemaal op te letten en zag dat ik captain was (eek!) en moest dus snel iets bannen in vijf seconden. Kies snel voor Caithlin (welke FTP is deze week), en kreeg meteen een hele bak flame over mij heen. Heb ze er maar vriendelijk op gewezen dat als 't ze niet bevalt ze vrij staan om te vertrekken, maar vreemd genoeg bleef iedereen :? Uiteindelijk met Sion de jungle in gegaan en God, ook in Ranked gewoon heerlijke ganks! Vijandelijke team kon vrij weinig terwijl ze flink bezig waren mijn jungle te invaden en ze waren ook gewoon best goed met dragon control (eerste was voor hun geloof ik). Echter waren wij gewoon lekker beefy, mijn ganks onverslaanbaar en uiteindelijk nadat de vierde turret neerging een 5/0 surrender.

En dat allemaal op 1200 elo :') Moet nog flink aan de bak om op mijn niveau te komen. Vaker doordeweeks spelen, want in het weekend is 't drama met al die kinderen :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanski
Vicarious schreef op woensdag 09 november 2011 @ 01:04:
[...]
Tuurlijk is da tgeen waste. Flash gebruiken voor een kill is altijd prima. Is het niet vanwege baron/dragon dan is het wel omdat je dan snel de tower met 2 man om kan duwen.
Het irritante is als je team niet op de flash ult engage volgt, dan zit je daar zonder damage en begint je team je te flamen en zeggen ze dat je belangrijke skills waste |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:29
Heerlijke LoL avond gister
samen met 4 vrienden 7/7 gewonnen
Ik als malphite mid
galio/sion top
urgot/veigar bot

heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Laatst online: 17-09 11:35
ROFL, ik ben nou sinds een weekje level 30. Dus ik gelijk aan de ranked games...
En je kan het wel raden, dit is mij bijzonder erg tegengevallen :(

Van 30 normal naar 30 ranked games is een zeer groot verschil in gameplay, ineens spelen mensen de meta-game met solotop en verplichte support en junglar.
Gelukkig ben ik hiervan wel op de hoogte (ik kijk namelijk veel pro games op own3d), maar god o god, wat zijn er nog veel nieuwe level 30ers die tot 30 alleen maar tegen de AI gespeeld hebben of nog nooit van de meta game gehoord hebben ofzo...

Het lijkt wel alsof ik ook steeds het korte strootje trek, want ik heb nu 10 games gespeeld, waarvan maar 2 gewonnen en zeker 4 van de 8 verloren games waren een 20 min surrender...

Mijn ELO is dan ook treurig, 980 :O

Is hier nog bovenop te komen? Of is aan te raden om gewoon nooit meer Solo Queue te spelen, maar een premade 5 vs 5 team te zoeken?

Ik word er haast een beetje ongelukkig van..
Losing streaks zijn nooit leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

bloodyus schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:30:
ROFL, ik ben nou sinds een weekje level 30. Dus ik gelijk aan de ranked games...

Van 30 normal naar 30 ranked games is een zeer groot verschil in gameplay, ineens spelen mensen de meta-game met solotop en verplichte support en junglar.
Gelukkig ben ik hiervan wel op de hoogte (ik kijk namelijk veel pro games op own3d), maar god o god, wat zijn er nog veel nieuwe level 30ers die tot 30 alleen maar tegen de AI gespeeld hebben of nog nooit van de meta game gehoord hebben ofzo...

Het lijkt wel alsof ik ook steeds het korte strootje trek, want ik heb nu 10 games gespeeld, waarvan maar 2 gewonnen en zeker 4 van de 8 verloren games waren een 20 min surrender...

Is hier nog bovenop te komen? Of is aan te raden om gewoon nooit meer Solo Queue te spelen, maar een premade 5 vs 5 team te zoeken?

Ik word er haast een beetje ongelukkig van..
Losing streaks zijn nooit leuk :(
Je kan natuurlijk duo-que doen om ervoor te zorgen dat je minder noobs op je team krijgt.

Maar over het algemeen moet je naar jezelf kijken.
Ik zeg niet dat je slecht bent, maar vaak als je games echt kan carrien dan win je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 13:00
shalaka schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:27:
Heerlijke LoL avond gister
samen met 4 vrienden 7/7 gewonnen
Ik als malphite mid
galio/sion top
urgot/veigar bot

heerlijk!
Nog geen level 30 zeker :)?

Later zal je zien dat veigar, urgot en sion eigenlijk solo'ers zijn (solotop, mid, or bot+support, ?jungle?) en hun farm wel nodig hebben.

Ik ga weer steeds meer van mijn Renekton houden, heerlijke solotop en niet veel dat hem tegen kan houden.
(Almost) "Nothing will stop me!" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe :)
ranked is toch nog dat trapje hoger tov normal he :)
wel je zegt het zelf je bent nog maar een weekje lvl 30
zoveel ervaring heb je nog niet maar ja als je echt wel beter bent dan diegene rond jou dan moet het mogelijk zijn om uit het eloputje dat je gegraven hebt terug omhoog te klimmen zelfs soloq maar duoq is een goeie aanrader
en ik zou in ranked ook wel proberen enkel de champs te spelen waar je een groot verschil mee kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:29
Kainda schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:48:
[...]

Nog geen level 30 zeker :)?

Later zal je zien dat veigar, urgot en sion eigenlijk solo'ers zijn (solotop, mid, or bot+support, ?jungle?) en hun farm wel nodig hebben.

Ik ga weer steeds meer van mijn Renekton houden, heerlijke solotop en niet veel dat hem tegen kan houden.
(Almost) "Nothing will stop me!" >:)
Nee dat nog niet nee :P
lvl 22 atm
jungle doen we meestal wel, maar gaat heerlijk zo
ik werd ook een aantal keer keihard uitgelachen dat ik mid ging met malphite
om ze vervolgens de pan in te hakken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Niet opgeven, het word beter ;) Wel is het aan te raden om onder de 1100 elo niet al te veel van je team setup aan te trekken en gewoon iets te kiezen waarmee je het spel kan carryen. Je kan wel heel mooi de meta volgen en support kiezen, als je AD faalt kan jij er weinig aan doen om dat weer recht te trekken. Wat ik zelf altijd wel doe als ik merk dat er wat 'me mid Kass pls' mensen in mijn team zitten is een degelijke jungler/solotop uitzoeken. Je bent minder afhankelijk, krijgt je farm en kan zo midgame / endgame er nog wat van maken.

Surfin' paradise!

Pagina: 1 ... 17 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!