[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.472 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

udyr + sheen is sowieso grappig welke kant je ook op gaat met udyr.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daves2hd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:18:
udyr + sheen is sowieso grappig welke kant je ook op gaat met udyr.
Yup, maar rush hem niet te snel, want dan ben je te squishy. Met Ezrael en een veilige support zou je sheen kunnen rushen, op de meeste andere characters is dat echt een slecht idee.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Sheen rushen is ook goed op skarner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Cvan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:32:
Nasus ook

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik het niet mee eens. Dan ben je in het begin echt veel te squishy, en je hebt hem ook niet nodig voor lasthitting want dat moet met je Q een fluitje van een cent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cvan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:32:
Skarner is imo het beste in de jungle, en dan rush je neem ik aan gewoon wriggles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixed.

Heb er nog niemand, maar dan ook echt niemand normaal mee zien spelen. Zou hij nog ooit een buff krijgen of gaat er binnenkort een pro-player een super tactiek uit de hoge hoed toveren met hem?

edit; eerste beste stream die ik kijk zie ik dyrus ziek hard rage op een enemy skarner die in jungle zit :').

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Skarner is onlangs stevig gebuffed. Ik heb enkele dagen geleden een heel sterke skarner in m'n team gehad hoor, heeft ons gewoon gecarried :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Udyr's sheen moet je zoieso pas bouwen na Wriggle's, ongeacht of je jungle of lane'd. Dan heb je al dmg + armor, en een sheen daarna kan prima, je haalt daarna toch een Phage voor hp / slow. Persoonlijk vindt ik het een must-have voor Udyr

[ Voor 6% gewijzigd door Anvesi op 28-10-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:39:
[...]

Fixed.

Heb er nog niemand, maar dan ook echt niemand normaal mee zien spelen. Zou hij nog ooit een buff krijgen of gaat er binnenkort een pro-player een super tactiek uit de hoge hoed toveren met hem?
Smite+Revive Skarner? :7 Al zal Flash waarschijnlijk te belangrijk voor hem zijn om zijn ult te landen, terwijl Eve early game haar stealth had.

Afgelopen patch heeft hij nog een serie buffs gekregen:
League of Legends v1.0.0.127

Skarner
• Attack Speed per level increased to 2.1% from 1.44%
• Energize will no longer activate when attacking Towers.
• Crystal Slash Mana cost decreased to 15 at all ranks from 22/24/26/28/30
• Fracture will now heal Skarner if Fracture kills its target.
• Impale duration increased to 1.75 from 1.5 seconds
Van de pro's heb ik alleen Shushei hem wel eens zien spelen, solo top/mid, maar ook niet op toernooien. Misschien dat meer pro's hem nu gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 15:41
[...]

Fixed.

edit; eerste beste stream die ik kijk zie ik dyrus ziek hard rage op een enemy skarner die in jungle zit :').
Die game zag ik net ook. Permaslow ftw Dyrus kon gewoon NIET van hem weg komen. Na skarner zijn buff afgelopen patch is hij daadwerkelijk viable geworden...

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
En ik zit weer te feeden met udyr.
Warwick zit me de hele tijd te ownen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiole schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:13:
Udyr's sheen moet je zoieso pas bouwen na Wriggle's, ongeacht of je jungle of lane'd. Dan heb je al dmg + armor, en een sheen daarna kan prima, je haalt daarna toch een Phage voor hp / slow. Persoonlijk vindt ik het een must-have voor Udyr
Ik haal nooit wriggles met jungle udyr. Niet nodig met phoenix strike build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
Skarner is door de buffs een tier 1 jungler geworden hoor. Ben er zelf ook erg succesvol mee, saintvicious en stonewall noemen hem tier 1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Hmm wanneer ik inlog (vanmiddag ook al) is er niemand online van mijn 98 vrienden en ook het GoT channel is leeg, heb volgens mij het idee dat mijn client één patch mist? Linksboven staat: 1.46.11_10_26_15_01 is dit correct?

edit: of is de game binnen 2 maanden enorm uitgestorven zonder mij? Als ik een game start krijg ik wel teammates namelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Bananenspin op 28-10-2011 22:20 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Gebeurd wel eens, gewoon opnieuw inloggen en dan zou het normaal moeten werken. Versienummer klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Over skarner gesproken.. Ik heb hem zonet 3 games in een rij gehad. Zeker niet slecht hoor ;)

In champ select: 'Pick cait or urgot, no other choice'
'What about tristana, corki, ezreal, vayne?'
'all bad'

:'( dit gaat niet goed worden

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

kog'maw, cait en urgot zijn atm "OP" volgens iedereen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Hey ik zat te kijken naar een leuke support, is Karma er een? Hard 2 Play, Full AP carry build = nuken.
Is ze een beetje handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LikeAKing schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:13:
Hey ik zat te kijken naar een leuke support, is Karma er een? Hard 2 Play, Full AP carry build = nuken.
Is ze een beetje handig?
Als je support mag je geluk hebben als je 2 items hebt aan het einde van de game. Als je ap carry gaat zijn er denk ik 20 beter. maar ze is wel leuk om te spelen dus doe wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Karma is zo'n beetje de meest underpowered character van de game naast Eve momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Lol! Zonet op Snoopeh z'n stream gezien: Hij had een skarner in z'n team en ze waren dragon aan het doen. De vijandelijke sona komt aan de achterkant van de cirkel staan (dus aan de kant van blauw tegen de afbakening ervan), waarna skarner over de muur z'n ulti op haar doet en haar binnenin de dragonpit trekt.

Geen idee of dit een bug is of niet, maar het is in ieder geval epic :P

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
http://leaguecraft.com/vi...tch-preview-youtube.xhtml

Patch preview:
Graves: kleine nerf op z'n passive (10 armor & 10 magres) en wat verminderde damage
Wukong: kleine damage buff en enkele dingen met z'n kloon gefixed
Olaf: Ulti wordt wat korter maar kan nu gepopped worden wanneer hij al CC'd is
Shaco: Al vergeten wat het was, iets met z'n assassin gevoel ofzo.

En dominion die wat minder vergevend wordt voor het team dat achter staat.

https://www.facebook.com/...lind-mode/301750013176692
RiotVeonneth - Production Assistant

We've got the foundation for "colorblind mode" coming up in an upcoming patch (not the next one, however).

This will recolor health/mana bars of both players and minions to make them more visible to people who are red/green colorblind (which is approx 5-10% of the male population).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:39:
http://leaguecraft.com/vi...tch-preview-youtube.xhtml

Patch preview:
Graves: kleine nerf op z'n passive (10 armor & 10 magres) en wat verminderde damage
Wukong: kleine damage buff en enkele dingen met z'n kloon gefixed
Olaf: Ulti wordt wat korter maar kan nu gepopped worden wanneer hij al CC'd is
Shaco: Al vergeten wat het was, iets met z'n assassin gevoel ofzo.

En dominion die wat minder vergevend wordt voor het team dat achter staat.

https://www.facebook.com/...lind-mode/301750013176692

[...]
Werd tijd dat graves generfed werd. Wat een bs is dat zeg. Laned als een malle, doet ook nog makkelijk schade tegen de vijand en gaat moeilijk dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
Ik snap echt niet waarom ze Shaco nu alweer gaan buffen. Ook had ik op een mana regen buff voor orianna gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal wel een beetje van die shaco buffs. Ik zie nu al best veel shaco's in ranked en dan al helemaal. Het is gewoon heel frustrerend als mid of top om met zon level 2 ganker te dealen. Daarom is leesin ook altijd banned. Je kan op level 1 eigenlijk geen stap je lane in doen zonder je flash te moeten wasten. Of je moet met een dik nadeel in items en een ward in je lane gaan staan. Probleem is ook dat je supports vaak falen met hun cv's zodat je geen idee hebt waar de jungler start of hoe snel hij is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Maar ja, de laatste paar keer dat ik Shaco tegenkwam domineerde hij de eerste 20-30 minuten helemaal met zijn doosjes. 2k damage =\

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VZOjMRXsE9GTlnxQqXvsAH0c/full.jpg
Tristana is leuk voor nu. Zeker als je Fiddle in the middle als tegenstander hebt.
Pew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:36:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Dan ben je in het begin echt veel te squishy, en je hebt hem ook niet nodig voor lasthitting want dat moet met je Q een fluitje van een cent zijn.
Daar is een Sheen ook niet voor. Meestal is Nasus solo vs solo en begin je met een defensive item, dus er is weinig sprake van veel damage ontvangen. Dan kun je best Sheen kopen als tweede item. Aangezien het werkt met je Q, kun je een tower ziek snel neerhalen als jouw jungler succesvol gankt en wordt je burst damage gewoon aanzienlijk beter. En je mana pool voor Q-spam is verhoogd. Tenzij je zo kapot wordt gemaakt in je lane is er weinig reden om niet voor een offensive item te gaan na je starter item.
Cvan schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:12:
Ik snap echt niet waarom ze Shaco nu alweer gaan buffen. Ook had ik op een mana regen buff voor orianna gehoopt.
Zoals ze al zeiden, AP Shaco is fotm en werkt niet goed na de eerste paar box-kills tegen mensen > 30 IQ.
Zonder actieve verstorende CC in een 1v1 verliest Shaco vaak aangezien hij weinig heeft te bieden in een duel behalve een kloon die vrij makkelijk te onderscheiden is. Die fear geeft hem net dat beetje meer.
[...]

Fixed.

Omdat jij het niet gezien hebt betekent niet dat Skarner niet een goed speelbare champ is. Ik zie ook nauwelijks Ezreals die ook maar enigzins kunnen richten, toch blijft het een goed speelbare champ.
rxs schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:44:
kog'maw, cait en urgot zijn atm "OP" volgens iedereen 8-)
Wie is iedereen? Niemand speelt Urgot en zelfs met veel early kills heeft ie nauwelijks een lategame a la Leblanc.
speedzor schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:18:
Lol! Zonet op Snoopeh z'n stream gezien: Hij had een skarner in z'n team en ze waren dragon aan het doen. De vijandelijke sona komt aan de achterkant van de cirkel staan (dus aan de kant van blauw tegen de afbakening ervan), waarna skarner over de muur z'n ulti op haar doet en haar binnenin de dragonpit trekt.

Geen idee of dit een bug is of niet, maar het is in ieder geval epic :P
Geen bug. Het is gewoon een skill die het omgekeerde van een dash doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Eens kijken, als Karma niet goed is, wie dan wel? Rammus, Blitzcrank, Shen? heb deze 3 tanks niet gespeeld, welke 3 is het tofst? ik doel echt op lol hebben (en natuurlijk moeten ze wel sterk zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net Patch Preview gekeken.

Graves nerf was nodig.

Shaco buffs vind ik apart. Ik hoop dat zijn jungle route hierdoor niet verneukt wordt (dat je nog steeds met cloth+5 golems+red+big wraith en blue+wolves kan doen). De minder arm time voor boxes is wel handig en goed. Shaco heeft moeite om zelf mensen in 1 plek te houden.

Wukong mwah, zal nu misschien gewoon als mediocre solo top gespeeld worden. Niets speciaals, degelijke buff.

Olaf buff was zeker nodig. Ik vind nog steeds dat zijn mana gebruik wat te hoog is om snel te kunnen junglen, maar hij kan nu denk ik misschien wel een erg goede solo top worden. Q is erg mana intensive, en je main jungle skill. Je raakte nogal snel oom als jungler wilde je een beetje snel zijn (Olaf kan bijna net zo snel als Phoenix udyr junglen). Als top laner zal je eerder E en W maxen, die minder mana intensief zijn. Verder zal hij als laner ook beter zijn met de buff, ganks doen dan gewoon nog maar erg weinig. Mummy/fiddle ganks zal hij heel goed tegen kunnen.

@LikaKing:

Ik zou zelf Rammus uit die lijst kiezen. Shen is wat meer variabel in zijn rollen (kan support, top lane en jungle), Blitz is meestal support. Rammus is een sterke tank met een lange CC (taunt). Kan aardig snel junglen en heeft vooral heel snelle ganks (powerball op!). Verder is hij erg goed tegen turrets (zijn ult is een van de weinige spells die damage doet tegen gebouwen).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LikeAKing schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:55:
Eens kijken, als Karma niet goed is, wie dan wel? Rammus, Blitzcrank, Shen? heb deze 3 tanks niet gespeeld, welke 3 is het tofst? ik doel echt op lol hebben (en natuurlijk moeten ze wel sterk zijn :P)
100% Blitzcrank. Een goede pull landen is zon beetje het leukste in de game. Daarbij kan je blitzcrank voor alles gebruiken. Heb je ap nodig kan hij AP. Heb je een tank nodig bouw je hem tanky met CDR en heb je een cc machine. Wil je damage dan zit je ook goed als je een bloodthirsten en triforce hebt stomp je iedereen achterlijk hard. Hij kan ook junglen en eventueel toplane. Support vind ik niet zon aanrader op blitzcrank omdat je mensen naar je toe trekt en die maken je dood als je support gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Rammus is free deze week, dus probeer hem en koop hem als hij je bevalt.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Bah.

Ben gefrustreerd. Net een potje waarin een Annie in mijn team aan het feeden was. Ze eindigde 0-12 en ze had een Soulstealer. :S

Ze had niet eens een ROA gekocht wat ECHT een must is voor Annie.

Ik was solo top en begon goed met 4-0. Maar omdat de rest van mij team ook niet geweldig was verloren we ALLE teamfights en eindigde ik 5-6.

/frustratie

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:51:
[...]

Daar is een Sheen ook niet voor. Meestal is Nasus solo vs solo en begin je met een defensive item, dus er is weinig sprake van veel damage ontvangen. Dan kun je best Sheen kopen als tweede item. Aangezien het werkt met je Q, kun je een tower ziek snel neerhalen als jouw jungler succesvol gankt en wordt je burst damage gewoon aanzienlijk beter. En je mana pool voor Q-spam is verhoogd. Tenzij je zo kapot wordt gemaakt in je lane is er weinig reden om niet voor een offensive item te gaan na je starter item.
Als je tegen een hoge burster staat als Talon, Akali, Jax dan vind ik vaak dat je het onderspit delft als nasus als je niet eerst voor defensive items gaat. Als ik Akali tegenkom ga ik vaak gerust voor een spirit visage vanwege de MR, HP en extra lifesteal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What's the deal with nasus? Ik had net een verschrikkelijk potje waar ik gruwelijk in de plus zat en de rest allemaal niet. En late game gaat nasus echt heel moeilijk neer. Terwijl rammus de tank was. Ik zag volgens mij ook geen magic resist items in zijn build. Het zal wel door HP plus lifesteal komen. aaah ignite nasus wss zou een hoop helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nasus moet je exhausten zodra hij zijn ult popt, en dan uit zn buurt blijven. Zodra zn ult voorbij is kun je hem wat makkelijker aan als team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik ga altijd teemo vs nasus, en heb dan een super happy awesome funtime. Vooral als de flame in /all begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baristo schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:07:
Ik ga altijd teemo vs nasus, en heb dan een super happy awesome funtime. Vooral als de flame in /all begint.
Ik probeerde dat laatst dus ook, en ik dacht echt een eitje te gaan krijgen tegen nasus. Ik harasste hem continue, maar hij healde net zo hard weer bij. Hij kwam niet bij me in de buurt en ik ging ook niet dood tegen hem, maar hij kon meer farmen dan ik wilde.

Ik deed dus overduidelijk iets verkeerd, hoe doe jij het? Even snel qua runes/masteries en items zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:39
ik heb het gevoel dat nasus late game gewoon game breaking is. Met een caster of een goede ad moet je hem wel kunnen crippelen maar als het potje lang doorgaat wordt hij OP imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ranked potje elo 1300 een P-p-penta kill gehad met ryze notabene. Meer geluk als wijsheid maar wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:38:
Net ranked potje elo 1300 een P-p-penta kill gehad met ryze notabene. Meer geluk als wijsheid maar wel vet.
Nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:39
ah nu weet ik weer wat OP is... leavers verdomme allemaal k*t potjes gehad met of noobs of leavers echt niet te geloven vandaag al 4 leavers gehad ... vindt echt dat riot eens wat mag gaan doen aan die shit,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Ik zit mezelf te feeden. :P
in champ select een ninja switcher in mijn team die in eens jungle gaat tot de laatste seconde. =.=

edit:
arrogante klote community, ze killen mij en het is : GG NOOBS EASY!

weer verloren. ik speel met een irl vriend en sinds dien alles verloren omdat hij level 29 is en de enemys zijn op de een of andere manier lvl 30 met 1000+ wins

[ Voor 60% gewijzigd door LikeAKing op 30-10-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vervelend inderdaad. Wat is jouw level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn trouwens 3 gold items toch? Philo stone, heart of gold, and kage pick. Net een potje soraka en het ging wel goed dus ik had mijn boots uitgesteld voor een kage pick en daarna uitgesteld voor een heart of gold. Potje was voorbij voordat ik lvl 1 boots had :D

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:22:
Er zijn trouwens 3 gold items toch? Philo stone, heart of gold, and kage pick. Net een potje soraka en het ging wel goed dus ik had mijn boots uitgesteld voor een kage pick en daarna uitgesteld voor een heart of gold. Potje was voorbij voordat ik lvl 1 boots had :D
+ Avarice Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol binnenkort maar eens bouwen op mijn soraka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:27:
[...]

lol binnenkort maar eens bouwen op mijn soraka.
Want crit heb je toch echt wel nodig en soraka en je hebt plaats teveel in je inventory?
3 Gold items, Aegis of the Legion, Boots en wards. Hou het daar maar bij.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:56:
[...]

Want crit heb je toch echt wel nodig en soraka en je hebt plaats teveel in je inventory?
3 Gold items, Aegis of the Legion, Boots en wards. Hou het daar maar bij.
Njah als het echt goed gaat leuk om mee te taunten. Guys i heard i like gold. So i put a gold next to my gold next to my gold next to my gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
Haha lang niet zo gelachen: ik kijk even hotshotgg's stream, en het is zooo pijnlijk om te zien welke noobs hij in zijn team krijgt, en hoe hij daar dan over gaat ragen :p Hij had net een nocturne in zijn game die echt op 800 elo hoort xD

edit: loool zijn gangplank jat net de bluebuff voor zijn neus weg, dikke rage 8)7

edit2: haha hij gebruikt zilean ult op gangplank, en gangplank rent de teamfight uit 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Cvan op 30-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
Is het het waard om tussen de levels 10-20 runes te kopen, of is dat echt weggegooid geld? Ik ga in de komende tijd toch geen nieuwe champions kopen, en die 6000 IP's zien eruit alsof ze uitgegeven willen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Nee is het niet, lekker sparen tot je 20 bent!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen runes kopen. Je kan misschien volgende week de nieuwe champ kopen. Anders sparen. Er zijn nog steeds level 30-ers die niet elke rune hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die halloween runes zijn wel goede value en kun je al voor level 20 gebruiken / kopen (Tier 2,5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

De haloween health en ability power quints zijn het wel waard om te kopen, voor de rest wachten tot je 20 bent.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:12:
De haloween health en ability power quints zijn het wel waard om te kopen, voor de rest wachten tot je 20 bent.
Ik zou die halloween dingen ook niet kopen die geven maar iets van 80% van de normale runes. Met kerstmis heb je weer quints voor weinig die wel 100% geven voor minder. Verder kan je opzich wel tier 1 runes kopen die geven best wel veel waarde voor je IP maar uiteindelijk gooi je je punten natuurlijk weg gezien je ze toch gaat willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas_De_Beer schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:52:
Is het het waard om tussen de levels 10-20 runes te kopen, of is dat echt weggegooid geld? Ik ga in de komende tijd toch geen nieuwe champions kopen, en die 6000 IP's zien eruit alsof ze uitgegeven willen worden :P
Ik vind van wel. Het duurt best lang. En waarom zou je jezelf niet wat voordeel geven terwijl je die weg bewandelt.
Ik haal trouwens puur mana runes. Simpel en alles bijelkaar heb je toch een "gratis" mana regen item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

Ik vind van wel. Het duurt best lang. En waarom zou je jezelf niet wat voordeel geven terwijl je die weg bewandelt.
Ik haal trouwens puur mana runes. Simpel en alles bijelkaar heb je toch een "gratis" mana regen item.
Zoiets heb ik ook... Ik kan wel een nieuwe champion kopen van 6300 IP, maar die ga ik dan waarschijnlijk een paar keer spelen en dan val ik weer terug op m'n main, kan ik ze net zo goed uitgeven aan runes toch?
En je kan ze ook upgraden, of is dat te kostbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:56:
[...]

Ik zou die halloween dingen ook niet kopen die geven maar iets van 80% van de normale runes. Met kerstmis heb je weer quints voor weinig die wel 100% geven voor minder. Verder kan je opzich wel tier 1 runes kopen die geven best wel veel waarde voor je IP maar uiteindelijk gooi je je punten natuurlijk weg gezien je ze toch gaat willen vervangen.
verschil met health quints is 6hp als je er 3 hebt en met AP 1.3ap, vrij weinig verschil voor toch flink prijsverschil.
Kerstmis runes zijn 25% goedkoper, maar wel lvl 20+ in tegenstelling tot haloween welke lvl 10+ zijn.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas_De_Beer schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:12:
[...]

Zoiets heb ik ook... Ik kan wel een nieuwe champion kopen van 6300 IP, maar die ga ik dan waarschijnlijk een paar keer spelen en dan val ik weer terug op m'n main, kan ik ze net zo goed uitgeven aan runes toch?
En je kan ze ook upgraden, of is dat te kostbaar?
Upgraden is te random. Plus het werkt zo volgens mij. voor 3 van dezelfde krijg je een andere. En voor 5 dezelfde krijg je een nieuwe random van de volgende tier. Niet echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Vicarious schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:12:
[...]

Ik probeerde dat laatst dus ook, en ik dacht echt een eitje te gaan krijgen tegen nasus. Ik harasste hem continue, maar hij healde net zo hard weer bij. Hij kwam niet bij me in de buurt en ik ging ook niet dood tegen hem, maar hij kon meer farmen dan ik wilde.

Ik deed dus overduidelijk iets verkeerd, hoe doe jij het? Even snel qua runes/masteries en items zeg maar.
Gwoon, 9/21/0 apen red, hp/lvl yellow, en rest kan je kiezen. R,E,W,Q met 1 early lvl in Q.

Hem altijd autoattacken wanneer je kan, dus niks gratis weggeven. Als je veel minion agro krijgt snel top bush in. Als hij slowed, eerst weglopen als hij te dichtbij komt W poppen daarna een blind. Rond lvl 4 moet hij met E farmen. Zorg altijd dat zijn wave groter is dan die van jou zodat je dicht bij je toren bent en hij lekker geganked kan worden. als hij echt niks lasthit en je minions groeien push de lane keihard.

Items, dorans - boots - wriggles of meer dorans (max3) - malady - madreds bloodrazor (bow-wriggle-complete)

Op dit moment kan je baron doen in een paar sec (20 ofzo) en word het tijd om tankier te worden. Alle def/offensive items zijn viable.
Blijf de hele game top lane pushen, shroom hun jungle, laat je team 4v5 surviven en push als een malle.
(betekend niet, dat je grote team fights kan ignoren)

Eerste toren is easy, 2de kost al meer tijd, 3de doe je meestal heel sneaky en de inhib is de hoofdprijs. Omdat je altijd pushed dwing je eigenlijk enemy iemand top te sturen. Maar je bent ungankable en kan keihard pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Laatst online: 04-02 09:42
Vicarious schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:12:
[...]

Tegen nasus je E eerst levelen inplaats van Blind Dart, harassen voordat hij bij je is, early game veel druk er op en je zoned hem er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 22-08 19:30
OxTox schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:43:
[...]

Tegen nasus je E eerst levelen inplaats van Blind Dart, harassen voordat hij bij je is, early game veel druk er op en je zoned hem er uit.
Met Teemo vs Nasus top vind ik lekker makkelijk. Boots + 3 pots en hij kan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxTox schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:43:
[...]

Mjah ik level altijd E eerst op teemo en deed ongeveer wat Baristo hierboven ook deed, maar hij healde net zo snel bij als ik het eraf schoot. Nouja, nog maar een keer proberen dan. Misschien had ik de verkeerde runes/masteries ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:22:
stacken die items nou wel of niet?
Gister speelde ik Janna, en aangezien ik die niet zo vaak speel, pak ik er dan even een guide bij van solomid.
Daarin stonden alle 3 de gold items als core, alsof ik ze alle 3 zou moeten kopen.
Maar als ik de omschrijving lees, dan is het een UNIQUE passive, dus dan zouden ze niet stacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ze stacken met elkaar, maar niet met hetzelfde item.
bv: 2 heart of gold stacken niet, maar 1 heart of gold + 1 philo stone wel.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:43
Snappie88 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:26:
Ach, tegenwoordig bestaat het spel uit 2x een bruiser. Echte tanks (Amumu, Rammus, Shen) zie je eigenlijk weinig meer.
Ik ben maar eens begonnen met Amumu, en ik vind hem echt heerlijk spelen. Mn premade vrienden kunnen me goed aanvullen en we hebben echt heerlijke potjes gespeelt.

Wel allemaal op normal, maar gister 9 wins - 2 losses. Build was niet veranderd.

Premade was:
Amumu, Lux, Garen, Fiddle
En dan een random mid champ erbij.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Laatst online: 03-04-2015
0HaaiD0eDs :D

dit weekend echt een paaar vervelende spelletjes gehad .....
ik heb een paar drafts gedaan omdat ik verwachte dat er wat minder noobs op speelde en wat mensen met meer tactiek ...

NOPE !

1e spelletje kregen we een fransman die perse tank wou zijn wij allemaal ok is goed en ik was lee sin jungle hij was top solo

ik zei nog tegen hem "stay close to the turret i will be there soon wat doet de idioot continu aanvallen en tot het leuke gedoe van de vijandelijke jungler die easy kills krijgt

en late game merken we op dat hij eigenlijk niet zo tanky is die allistar ( dat was zijn tank )
de idioot dacht dat tank zijn puur atack damage was ... *face palm*

annyway daarna het volgende spel we zaten bij de bans en tot zo ver nog geen akali ban en ik wou nog eens een potje met akali doen :D ik zei nog een 3 tal "keer dont ban akali i will go assasin :D"

wat doet die klojo op het einde "i ban akali cause she is OP" en ik was nochtans 2e pick .... ( begon al te koken vanbinnen )

dan ging ik nog maar een potje lee-sin jungle :)
dat deed ik dan ook en dan was er natuurlijk weer de betweter in ons team die niet wist wat een jungler was hij dacht dat ik een noob was die niet wist wat het spel was hij zei continu : " Stop fighting creeps you noob you have to fight the champs " zei de xin zhao 0-5-0 tegen de gankende lee-sin 4-1-4 na 12 minuten ... en natuurlijk op de 15e minut RAGE-QUIT :D

oow yeah 4 tegen 5 :(

dan maar surrender gedaan en laptop toe geklapt en battlefield gaan spelen op de xbox xD

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Snappie88 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:26:
Ach, tegenwoordig bestaat het spel uit 2x een bruiser. Echte tanks (Amumu, Rammus, Shen) zie je eigenlijk weinig meer.
Thasquealer schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:24:
Ik ben maar eens begonnen met Amumu, en ik vind hem echt heerlijk spelen. Mn premade vrienden kunnen me goed aanvullen en we hebben echt heerlijke potjes gespeelt.
Wat een late reactie :p Maargoed, ik had hem ook gemist, want dan had ik wel even gezegd dat Amumu baas is! De reden waarom je hem weinig meer ziet is omdat hij altijd gebanned wordt ;) Ik moet wel een heel slecht team hebben willen we verliezen als ik Amumu speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Damn, heb pas 2 potjes ranked gedaan, maar dat soort dingen ben ik nog niet tegengekomen...

laatste potje ranked was wel uber trouwens, ons team stond 22-2 na 19 minuten, bij 20 minuten ook direct een surrender van hun kant ;)

Ik zat als Janna op bottom met graves, tegen een brand en nocture.
Gelukkig constant goed geward, zodat we de toren goed konden pushen, en toch gankende shaco op tijd aan zagen komen ;)

Wanneer krijg je je ELO rating te zien trouwens? (En bouw ik die ook al op met standard games?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Als je boven de 1250 komt kunnen andere mensen jouw elo zien (je begint op 1200 en krijgt ongeveer 45 per win/loss voor je eerste 15 games) En je kwijgt je elo zowieso te zien als je 10 games hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
SaphuA schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

[...]

Wat een late reactie :p Maargoed, ik had hem ook gemist, want dan had ik wel even gezegd dat Amumu baas is! De reden waarom je hem weinig meer ziet is omdat hij altijd gebanned wordt ;) Ik moet wel een heel slecht team hebben willen we verliezen als ik Amumu speel.
Hehe, Ook goeiemorgen :X lang leve firefox restore session

Maargoed, echt belachelijk goeie potjes gehad, en je hoeft geeneens zoveel AP te hebben met Amumu. Dus gewoon lekker tank bouwen en toch nog redelijk goede damage doen.

New temporary favorite found! :D

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Je hebt helemaal geen AP items nodig op Amumu. Damage doe je voldoende zonder AP en je kunt altijd een Sunfire bouwen als je dat nodig vindt. De kracht van Amumu zit hem er juist in dat je veel damage doet met een tanky build. De tegenstander kan je daardoor niet negeren terwijl ze je ook niet zouden moeten focussen. En tower diven met Amumu terwijl je AD er op los schiet is ook erg leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Goedemorgen,

ik weet niet of hier iemand van jullie de forums van LoL NA een beetje volgt, maar ik krijg (ook via blogs op solomid.net) het idee dat er iets van cheating of in die trant gebeurd is tijdens de World Series of Gaming in de VS.
Heeft iemand hier meer verstand / info van?!

Ik volg namelijk het team van Solomid regelmatig, zoals Reginald, Chaox en Westrice. En lees ook hun blogs, en volgens mij is er iets gebeurd in de finale van de WSG dat een team al 2 van de best of 3 games gewonnen had en dat toch het andere team tot kampioen gekroond is.
En in dat team zat ook iemand die voor de Series in Canada gespeeld had, maar faalde in de kwalificaties en toen alsnog met de Series in Amerika mee mocht doen.

Dat is in mijn ogen hetzelfde als Lionel Messi eerst voor Argentinië laten spelen en als dan blijkt dat zijn land het WK niet gaat halen, dat hij dan ineens een Nederlands paspoort heeft en voor ons mee mag doen :P (Zou overigens wel imba zijn natuurlijk ;))

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bloodyus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:04:
Goedemorgen,

ik weet niet of hier iemand van jullie de forums van LoL NA een beetje volgt, maar ik krijg (ook via blogs op solomid.net) het idee dat er iets van cheating of in die trant gebeurd is tijdens de World Series of Gaming in de VS.
Heeft iemand hier meer verstand / info van?!

Ik volg namelijk het team van Solomid regelmatig, zoals Reginald, Chaox en Westrice. En lees ook hun blogs, en volgens mij is er iets gebeurd in de finale van de WSG dat een team al 2 van de best of 3 games gewonnen had en dat toch het andere team tot kampioen gekroond is.
En in dat team zat ook iemand die voor de Series in Canada gespeeld had, maar faalde in de kwalificaties en toen alsnog met de Series in Amerika mee mocht doen.

Dat is in mijn ogen hetzelfde als Lionel Messi eerst voor Argentinië laten spelen en als dan blijkt dat zijn land het WK niet gaat halen, dat hij dan ineens een Nederlands paspoort heeft en voor ons mee mag doen :P (Zou overigens wel imba zijn natuurlijk ;))

Iemand een idee?
Ja ik leg het wel even uit zo (ik edit dit bericht)

Goed, eerst het verhaal over de speler die dubbel meedeed.

Team Dignitas heeft een speler (Jatt, hun jungler), die een dubbele nationaliteit heeft. Hij is zowel Canadees als Amerikaans. Er waren geen regels over spelers met een dubbele nationaliteit dus hij deed met beide toernooien mee. Toen achteraf bleek dat dit toch niet de bedoeling was, mocht hij alleen nog meedoen met het team waar hij het eerste voor gespeeld had. Zijn eerste game was voor zijn Amerikaanse team (Dignitas), dus werd hij van het Canadese team uitgesloten. Dat team was echter al uitgesloten, dus achteraf had het geen impact meer.

Voor wat betreft de rest:
LOL-toernooien zijn vaak als volgt opgebouwd: in de eerste ronden speel je een single game, de winnaar daarvan gaat door naar de volgende ronde. De verliezer komt in de 'losers bracket'. Iedereen in de losers bracket speelt een potje tegen iemand anders uit de losers bracket en kan zo ook alsnog naar de volgende ronde komen. Team Solomid had zich door de losers bracket heengeworsteld en kwam in de finale tegen Team Dignitas. Normaal gesproken is het zo dat het team in de losers bracket dan in de best of 3 een nadeel van 1 game heeft. JE speelt in de finale een best of 3, maar Dignitas had dus zeg maar een 1-0 voorsprong omdat TSM uit de losers bracket kwam. TSM won twee games op rij, en dacht dat zij het toernooi gewonnen hadden en naar Korea mochten.

Echter, Dignitas keek nog eens goed naar de regels en vond uit dat er een best of 3 SETS gespeeld moet worden waarbij Dignitas een SET voorsprong had. Een set is een best of 3 games. Je moet dus 2 SETS winnen om het toernooi te winnen, en TSM had nu met deze ene best of 3 maar 1 set gewonnen. Er moet dus nog een set komen.

Probleem was echter dat deze regel bij de spelers niet bekend was. Op de website waren de regels namelijk niet aangepast en stonden nog de oude best of 3 GAMES regels. Het schijnt dat dit via een mailtje is rondgecommuniceerd, maar omdat het op de website niet was aangepast is daar nu dus de hele discussie over. De organisatie wilde namelijk meer games hebben omdat er tijd genoeg voor was. Op zich wat voor te zeggen, maar als je de regels verandert moet je dat wel goed en duidelijk doen. Nu gebeurde dat dus niet, waardoor nu een heel drama ontstaan is.

[ Voor 49% gewijzigd door Vicarious op 31-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ben nu ook wel benieuwd, had er iets van mee gekregen maar wist het niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
Nou, ik vind amumu op het moment echt niet zo'n banwaardige champion meer. Hij is zeer vulnerable in de jungle, omdat men nooit weet wat te doen met amumu als zijn blue gejat wordt. (Terwijl amumu best goed kan recoveren, amumu spelers weten dat alleen niet blijkbaar) De gankende junglers die tegenwoordig gespeeld worden zijn veel sterker als amumu, dus reken er maar op dat je gecounterjungled gaat worden. Ook is amumu zeer makkelijke gecountered in teamfights met een janna + cleanse.

Amumu is dus prima te counteren, ik wordt dus altijd echt pissed als ik mijn team leader in solo queue amumu zie bannen. Het is zo'n waardeloze ban, er zijn genoeg andere champions die veel harder snowballen en het verdienen om gebanned te worden.

Volgens mij is het ook een beetje een cirkeltje: mensen denken dat amumu OP is juist omdat ie zo vaak gebanned wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cvan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:08:
Nou, ik vind amumu op het moment echt niet zo'n banwaardige champion meer. Hij is zeer vulnerable in de jungle, omdat men nooit weet wat te doen met amumu als zijn blue gejat wordt. (Terwijl amumu best goed kan recoveren, amumu spelers weten dat alleen niet blijkbaar) De gankende junglers die tegenwoordig gespeeld worden zijn veel sterker als amumu, dus reken er maar op dat je gecounterjungled gaat worden. Ook is amumu zeer makkelijke gecountered in teamfights met een janna + cleanse.

Amumu is dus prima te counteren, ik wordt dus altijd echt pissed als ik mijn team leader in solo queue amumu zie bannen. Het is zo'n waardeloze ban, er zijn genoeg andere champions die veel harder snowballen en het verdienen om gebanned te worden.

Volgens mij is het ook een beetje een cirkeltje: mensen denken dat amumu OP is juist omdat ie zo vaak gebanned wordt...
Helemaal mee eens. Toevallig laatst nog met Amumu gespeeld en ik werd gewoon hard gecounterd. Ze hielden mijn blue gewoon geward en hielden ook de timing daarvan goed in de gaten waardoor ik heel veel moeite moest doen om mijn blue te halen. Hun Lee Sin was totaal niet afhankelijk van blue dus die liep na verloop van tijd anderhalf level voor en kon veel vaker ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
Vicarious schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:15:
[...]

Helemaal mee eens. Toevallig laatst nog met Amumu gespeeld en ik werd gewoon hard gecounterd. Ze hielden mijn blue gewoon geward en hielden ook de timing daarvan goed in de gaten waardoor ik heel veel moeite moest doen om mijn blue te halen. Hun Lee Sin was totaal niet afhankelijk van blue dus die liep na verloop van tijd anderhalf level voor en kon veel vaker ganken.
Nja, ik speel hem nog op normal dus ik zit niet met die problemen.
Ik kan gewoon lekker gaan lanen met een partner en mn tankitems opbouwen.

En blue is toch niet geheel noodzakelijk op amumu? Wel makkelijk bij teamfights om je W op te houden zonder drain. Maar in laning phase kan je prima zonder.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Vicarious schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:05:

Team Dignitas heeft een speler (Jatt, hun jungler), die een dubbele nationaliteit heeft. Hij is zowel Canadees als Amerikaans. Er waren geen regels over spelers met een dubbele nationaliteit dus hij deed met beide toernooien mee. Toen achteraf bleek dat dit toch niet de bedoeling was, mocht hij alleen nog meedoen met het team waar hij het eerste voor gespeeld had. Zijn eerste game was voor zijn Amerikaanse team (Dignitas), dus werd hij van het Canadese team uitgesloten. Dat team was echter al uitgesloten, dus achteraf had het geen impact meer.

LOL-toernooien zijn vaak als volgt opgebouwd: in de eerste ronden speel je een single game, de winnaar daarvan gaat door naar de volgende ronde. De verliezer komt in de 'losers bracket'. Iedereen in de losers bracket speelt een potje tegen iemand anders uit de losers bracket en kan zo ook alsnog naar de volgende ronde komen. Team Solomid had zich door de losers bracket heengeworsteld en kwam in de finale tegen Team Dignitas. Normaal gesproken is het zo dat het team in de losers bracket dan in de best of 3 een nadeel van 1 game heeft. JE speelt in de finale een best of 3, maar Dignitas had dus zeg maar een 1-0 voorsprong omdat TSM uit de losers bracket kwam. TSM won twee games op rij, en dacht dat zij het toernooi gewonnen hadden en naar Korea mochten.
Tot hier klopt het, daarna heb je het volgens mij mis.

De regels die zijn gebruikt kloppen wel en TSM is de terechte winnaar.

Wat er gebeurd is, is dat een Riot medewerker dacht dat de verkeerde regels waren toegepast. Hij heeft hier, achteraf, Dignitas over geinformeerd. Dignitas wilde hier natuurlijk meer over weten, omdat zij misschien toch nog een kans hadden om naar Korea te gaan.

Daarover is een hoop ophef ontstaan, want hoe hadden ze het lef niet gewoon hun verlies toe te geven. Terwijl het dus een Riot medewerker was die ze verkeerd had ingelicht.

Dignitas heeft netjes hun verhaal gedaan en er is verder niets aan de hand, behalve dat de community zich weer eens van zijn beste kan heeft laten zien.

@Amumu haters. Amumu is early game wat afhankelijk van blue hoewel je zonder ook best kunt spelen. Ik snap echter niet dat je een champion minder viable vindt omdat je zelf / je team domme fouten maakt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SaphuA op 31-10-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Thasquealer schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Nja, ik speel hem nog op normal dus ik zit niet met die problemen.
Ik kan gewoon lekker gaan lanen met een partner en mn tankitems opbouwen.

En blue is toch niet geheel noodzakelijk op amumu? Wel makkelijk bij teamfights om je W op te houden zonder drain. Maar in laning phase kan je prima zonder.
Amumu word in ranked gebruikt in de jungle, helemaal op een hoger ELO zul je hem niet snel in de lane zien lopen. En om succesvol te zijn in de jungle heeft hij nou eenmaal redelijk wat mana nodig. Als je hem constant de blue denied, zorgt dat ervoor dat Amumu iig veel trager is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Vicarious schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Team Dignitas heeft een speler (Jatt, hun jungler), die... [...]
Okay, dit is op zich nog wel logisch en eerlijk geregeld. Hij speelt uiteindelijk voor het team waar hij het eerst voor uitkwam, dus dat is volgens de regels.
LOL-toernooien zijn vaak als volgt... [...]
Dus als ik het goed begrijp is nu 1 SET gespeeld (door TSM) met 2-1 (die ene, omdat ze een uit de Loser-bracket kwamen)
En nu moeten er dus nog 1 (als TSM wint) of 2 SETS van best of 3 games gespeeld worden?
Dus TSM heeft in principe nog niet(s) verloren?!
Toch wel terecht dat ze er boos over zijn als het niet duidelijk gecommuniceerd is idd..

Even een ander vraagje, TSM speelde onder de naam CDE, waar staat dat voor precies?

[ Voor 0% gewijzigd door bloodyus op 31-10-2011 11:26 . Reden: Las het bericht van SaphuA pas nadat ik dit bericht gepost had xD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bloodyus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Okay, dit is op zich nog wel logisch en eerlijk geregeld. Hij speelt uiteindelijk voor het team waar hij het eerst voor uitkwam, dus dat is volgens de regels.

[...]

Dus als ik het goed begrijp is nu 1 SET gespeeld (door TSM) met 2-1 (die ene, omdat ze een uit de Loser-bracket kwamen)
En nu moeten er dus nog 1 (als TSM wint) of 2 SETS van best of 3 games gespeeld worden?
Dus TSM heeft in principe nog niet(s) verloren?!
Toch wel terecht dat ze er boos over zijn als het niet duidelijk gecommuniceerd is idd..

Even een ander vraagje, TSM speelde onder de naam CDE, waar staat dat voor precies?
CDE is chicks dig elo. Het is overigens ook geen TSM, het is een combinatie van TSM en CLG geloof ik. Omdat het alleen Amerikanen mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Vicarious schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

CDE is chicks dig elo. Het is overigens ook geen TSM, het is een combinatie van TSM en CLG geloof ik. Omdat het alleen Amerikanen mogen zijn.
Ahh, cool, wanneer komen dit soort populaire (nieuwe) sporten naar Nederland.. Ik wil ook wel naar Korea met TT (Team Tweakers) xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Count me in =D in dat TT idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
Nederland heeft best wel esports hoor, alleen weinig hoogwaardige teams. LowLandsLions is ongeveer het enige nederlandse lol team wat nog enigzins meedoet internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaphuA schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:22:
[...]

Tot hier klopt het, daarna heb je het volgens mij mis.

De regels die zijn gebruikt kloppen wel en TSM is de terechte winnaar.

Wat er is gebeurd is dat een Riot medewerker dacht dat de verkeerde regels waren gebruikt. Hij heeft hier, achteraf, Dignitas over geinformeerd. Dignitas wilde hier natuurlijk meer over weten, omdat zij misschien toch nog een kans hadden om naar Korea te gaan.

Daarover is een hoop ophef ontstaan, want hoe hadden ze het lef niet gewoon hun verlies toe te geven terwijl het een Riot medewerker was die ze verkeerd had ingelicht.

Dignitas heeft netjes hun verhaal gedaan en er is verder niets aan de hand, behalve dat de community zich weer eens van zijn beste kan heeft laten zien.

@Amumu haters. Amumu is early game wat afhankelijk van blue hoewel je zonder ook best kunt spelen. Ik snap echter niet dat je een champion minder viable vindt omdat je zelf / je team domme fouten maakt ;)
Ik heb een youtube filmje (state of the league) gezien waarin die Riot medewerker (Matt Marcou) zat, en volgens hem (en ook de spelers) lag het vooral aan de organisatie van het toernooi. Die hadden namelijk het format veranderd maar de regels op de website niet aangepast en de spelers niet goed ingelicht. Vervolgens hebben ze de resultaten van Canada verkeerd geinterpreteerd. Die hadden namelijk 1-0 als resultaat in de tool ingevuld waarop de organisatie dacht: oh, best of 3 sets. CLG wint 1 set, dus 2-0 in set, CLG wint. Echter was er maar 1 screenshot van 1 single game, omdat CLG ook dacht dat er gewoon volgens het best of 3 GAMES format werd gespeeld met 1 game voordeel voor degene uit de winners bracket.

@Amumu: ik haat Amumu niet hoor, is lang mijn favoriete champ geweest ;) En hoezo fouten? Als zij een sterkere lvl1 fight als team hebben is het best lastig om die blue te houden. Dat gebeurde dan ook. Wij beschermden blue wel, maar werden daar gewoon weggedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ik denk dat het verzamelen van een team niet echt moeilijk zou zijn vooral niet met dit forum hier

je moet gewoon iemand hebben met initiatief en die kennis heeft voor de inschrijvingen en een startcapitaal veronderstel ik :D

edit : nog 1 puntje vergeten Veel vrije tijd =D

[ Voor 10% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 31-10-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drunk3nD3m0n schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:32:
ik denk dat het verzamelen van een team niet echt moeilijk zou zijn vooral niet met dit forum hier

je moet gewoon iemand hebben met initiatief en die kennis heeft voor de inschrijvingen en een startcapitaal veronderstel ik :D
en goede spelers die mee zouden kunnen komen met high elo ranked teamgames. Die hebben we hier niet zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
inderdaad dat is correct maar met veel oefenen en wat teamgeest halen we dat wel :D
ik heb gewoon heel weinig pre-made games hier en ik kan nog niet ranked .....

moest ik wat premades hebben zou het ook wel een stuk gemakkelijker gaan voor eens een paar potjes te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
je moet inderdaad voornamelijk goede spelers hebben, die ook nog eens veel tijd willen/kunnen steken in oefenen (je moet toch enkele uren per dag trainen, en niet iedereen kan dat/wilt die commitment maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
CDE is een team wat bestaat uit SaintVicious (CLG), Dyrus (EG), Reginald (TSM), Chauster (CLG), Xpecial (TSM). Het is een mengelmoes van amerikaanse spelers uit CLG/TSM/EG die samen spelen voor de WCG. De reden hiervoor is omdat CLG TSM e.d. zowel spelers uit Canada en Amerika hebben en dus niet met hun normale line-up mogen spelen voor de WCG.

Wat ik van het hele gedoe begrepen had was dat Dignitas in een Bo1 vroeg in de qualifier team CDE versloeg. Team CDE heeft zich in de loser bracket terug gevochten naar een plek in de finale tegen Dignitas. Team CDE won vervolgens een Bo3 met 2-0. Achteraf is Dignitas.Voyboy door een persoon verteld dat het niet 1 weighted Bo3 was (waardoor feitelijk Dignitas met een 1-0 voorsprong uiteindelijk met 1-2 verloor) maar dat Dignitas een Bo3 voorliep wegens het behalen van de finale door de winners bracket. Dit hield in dat team CDE niet 1 weighted Bo3 moest winnen maar 2 unweighted Bo3's moest winnen. Hierdoor zou team CDE die inmiddels 1 Bo3 had gewonnen met 2-0 nogmaals een unweighted Bo3 moeten winnen. Inmiddels is de WCG en Riot hierin betrokken geweest en is er gezegd dat team CDE en Dignitas inderdaad nog 1 unweighted Bo3 moeten spelen. Dit is overigens gisteren gespeeld maar de uitslag hiervan zal ik jullie niet verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ik heb na de reser nog niet ranked gespeeld. Maar voornamelijk fun potjes premade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Ik zou het zo doen, dat oefenen per dag en meedoen met een team. En dan hoef ik alleen mijn onkosten vergoed te hebben xD
Dus als iemand met veel geld op dit forum zich geroepen voelt, be my guest ;)
I am up for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
me to en ik wil zelf bijleggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
deTwisj schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:36:
[...]
Dit is overigens gisteren gespeeld maar de uitslag hiervan zal ik jullie niet verklappen.
Waarom wil je dit niet verklappen?! Moeten we dit zelf gaan Googlen?!
Gezien de reacties op Solomid.net heeft team CDE die laatste verloren, want er is een flinke heisa ontstaan op hun blogs en forum..
En die heisa is er niet als je alsnog de reis naar Korea hebt gewonnen, lijkt mij..

Dan denk je, "#care, I got a free trip!" :+

Maar CDE is dus eigenlijk een soort American All-Stars team.. Nice
En team Dignitas, is die (naast die semi Canadees) wel uit zichzelf volledig Amerikaans? Ik had overigens nog nooit hiervoor van Dignitas gehoord..
Ken alleen de bekende namen als Solomid, CL Gaming enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Ik denk dat het wel wat moeilijker is dan dat. Je moet als team goed functioneren en scrims willen doen, iemand hebben die het team inschrijft voor toernooien en je meten met andere teams. En ervaring is daarbij ook wel makkelijk. Ik denk dat als je nu nog geen level 30 bent dat je het erg moeilijk gaat krijgen in Premade ranked games.

Je kunt best een team gaan opzetten maar dan heb je hier op GoT al gelijk teveel mensen die willen joinen, dan heb je weer een selectieprocedure nodig om de besten te selecteren. Daarvanuitgaande moet je dan met de beste groep nog tijd zien te vinden voor de scrims enzo. Ik weet dat er best wat goede spelers hier rondlopen maar die hebben vaak ook al wel een eigen team om zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Dignitas is het oude Rock Solid, misschien dat je daar wel ooit van hebt gehoord. Ze hebben alleen 1 of 2 nieuwe members er bij in gekregen. Sinds dien draait het team als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:18
wat vinden jullie eigenlijk dat wickd weg is bij sk? gisteren met zijn nieuwe team AL wel een paar mooie matches vooral tegen LLL
Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!