Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lctinga schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:16:
Bart smit biedt nu een Tom Tec 7" 'VIERKANT' Android 2.3 tablet met 2 cams aan, specs zijn minimaal, wel multitouch maar niet welk type scherm.(weekfolder 14/11).

Lijkt op kleinere uitvoering van de 8" uitvoering en ook 'vierkant' nog nooit eerder dit formaat gezien.

Iemand ervaring ?

Inmiddels tablet gezien in winkel, blijkt er al veel langer te zijn, verkoper dacht dat het een digitaal fotolijstje was (!?) specificaties onbekend: niet meer dan in de weekfolder, komt ook niet voor op Bart Smit website (!) blijft dus een onbekend tablet met zeer afwijkende afmeting !

Via deze link nog de meeste info : http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=858355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
Kan iemand mij uitleggen wat nu de grote voordelen zijn van een custom rom op deze tablets?
Ikzelf ben in het bezit van de Xirion tablet. Android ervaring heb ik en met rooten en custom roms ben ik ook bekend. Heb namelijk een htc desire rooted. Hier zijn de voordelen duidelijk merkbaar in de vorm van verbeterde snelheid en langere batterijduur....
Gelden deze voordelen ook voor de tablet. Ben namelijk best tevreden hoe hij op dit moment "standaard" loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door ruudbosch83 op 18-11-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:02:
lctinga schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:16:
Via deze link nog de meeste info : http://www.voordeelmuis.n....cgi?a=d&d=858355[/b][/i]
De tekst onderaan zegt dat het de tablet van Gabsor is evenzo de specs, alleen het is duurder en een ander scherm..

@gabsor, wil je op die link kijken of het jouw 7 inch is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ruudbosch83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:37:
Gelden deze voordelen ook voor de tablet. Ben namelijk best tevreden hoe hij op dit moment "standaard" loopt.
Als je geen root nodig hebt, raad ik je aan om het zo te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:05:
[...]

Als je geen root nodig hebt, raad ik je aan om het zo te laten
Ok thnx maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Kun je aangegeven wat volgens jou de voordelen zijn van je custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ruudbosch83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:23:
[...]

Ok thnx maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Kun je aangegeven wat volgens jou de voordelen zijn van je custom rom?
root, betere market, qua uiterlijk hetzelfde als origineel en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:33:
[...]

root, betere market, qua uiterlijk hetzelfde als origineel en stabiel
Ok bedankt! De snelheid en batterijduur worden niet verbeterd?
Wat bedoel je met betere market? Via een "losse" apk kan ik nu toch ook market 3.1.3 installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ruudbosch83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:48:
[...]

Ok bedankt! De snelheid en batterijduur worden niet verbeterd?
Wat bedoel je met betere market? Via een "losse" apk kan ik nu toch ook market 3.1.3 installeren....
Vandaar mijn advies; ROM van WesleyB heeft wel tweaks en heeft een H700 "experience"

[ Voor 9% gewijzigd door rtunru op 18-11-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
rtunru.... met alle respect maar vind het maar een beetje slappen antwoorden op mijn vragen....
Ben op mijn htc desire zeer te spreken over custom roms.... maar wil graag de afweging maken of er voldoende voordelen zijn om ook mijn tablet te rooten. En met deze antwoorden van je kan ik vrij weinig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ruudbosch83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:57:
[...]

rtunru.... met alle respect maar vind het maar een beetje slappen antwoorden op mijn vragen....
Ben op mijn htc desire zeer te spreken over custom roms.... maar wil graag de afweging maken of er voldoende voordelen zijn om ook mijn tablet te rooten. En met deze antwoorden van je kan ik vrij weinig....
Waarom maak je niet zelf een ROM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:59:
[...]

Waarom maak je niet zelf een ROM??
rtunru.... zo is dit absoluut niet bedoelt. Vind het juist erg goed dat je je inzet met het maken van custom roms. Ikzelf heb hier onvoldoende verstand van om zoiets in elkaar te zetten.
Maar als je zelf niet beter je eigen gemaakte rom kunt aanprijzen zal het wel niet zo speciaal zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ruudbosch83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:03:
[...]

rtunru.... zo is dit absoluut niet bedoelt. Vind het juist erg goed dat je je inzet met het maken van custom roms. Ikzelf heb hier onvoldoende verstand van om zoiets in elkaar te zetten.
Maar als je zelf niet beter je eigen gemaakte rom kunt aanprijzen zal het wel niet zo speciaal zijn.....
Beste Ruud,

Tot op dit moment heb ik 2 ROMs voor dit topic gemaakt waarvan eentje voor een tablet die ik zelf nog niet eens heb.
Ik deed dat omdat een aantal mensen een ROM willen hebben die een originele look heeft maar wel met root en zelf vind ik de nieuwe market leuk. Voeg toe de intellektuele uitdaging dan was een ROM zo gemaakt.
De ROM van WesleyB heeft wel tweaks, maar moet nog worden ingepakt en zal van jouw Xiron een H700 maken.

Ik promoot mijn ROMs wel degelijk, maar alleen in die gevallen dat mijn ROM nuttig kan zijn!
In jouw geval, had ik na jouw eerste post al door dat dit niet het geval was.

Rob

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 18-11-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:
[...]

Beste Ruud,

Tot op dit moment heb ik 2 ROMs voor dit topic gemaakt waarvan eentje voor een tablet die ik zelf nog niet eens heb.
Ik deed dat omdat een aantal mensen een ROM willen hebben die een originele look heeft maar wel met root en zelf vind ik de nieuwe market leuk. Voeg toe de intellektuele uitdaging dan was een ROM zo gemaakt.
De ROM van WesleyB heeft wel tweaks, maar moet nog worden ingepakt en zal van jouw Xiron een H700 maken.

Ik promoot mijn ROMs wel degelijk, maar alleen in die gevallen dat mijn ROM nuttig kan zijn!
In jouw geval, had ik na jouw eerste post al door dat dit niet het geval was.

Rob
Rob,

Helder verhaal. No offence, vind het erg goed als mensen zich vrijwillig inzetten om andere mensen van custom roms te voorzien! Ik wacht gewoon even de ontwikkelingen van de verschillende custom roms af en wie weet root ik mijn tablet dan nog wel. Voorlopig hou ik hem gewoon even standaard en hou het topic met nieuwsgierigheid in de gaten.
Bedankt voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:04:
[...]

De tekst onderaan zegt dat het de tablet van Gabsor is evenzo de specs, alleen het is duurder en een ander scherm..

@gabsor, wil je op die link kijken of het jouw 7 inch is??
Link werkt niet maar ik vermoed dat dit over de vierkante versie van de 7" gaat van 119 euro?
Die is er net (ligt ook bij de Bart Smit in de winkel, net gezien)....
Dus een andere dan de 7" Tomtecs die ik heb gekocht voor 85,- euri..... Weet dus niet of de ROM ook op de vierkante versie 7" werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:44:
[...]

Link werkt niet maar ik vermoed dat dit over de vierkante versie van de 7" gaat van 119 euro?
Dus een andere dan de 7" Tomtecs die ik heb gekocht voor 85,- euri..... Weet dus niet of de ROM ook op de vierkante versie 7" werkt.
Heeft het inderdaad ook 2 cameras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
ruudbosch83 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:37:
Kan iemand mij uitleggen wat nu de grote voordelen zijn van een custom rom op deze tablets?
Ikzelf ben in het bezit van de Xirion tablet. Android ervaring heb ik en met rooten en custom roms ben ik ook bekend. Heb namelijk een htc desire rooted. Hier zijn de voordelen duidelijk merkbaar in de vorm van verbeterde snelheid en langere batterijduur....
Een van de redenen om te rooten is dat je dan apps kunt gebruiken die alleen werken met rootacces.
b.v. titaniumbackup en file expert. Ben deze gewend op mijn htc smartphone. Verder wordt er gewerkt aan een cm7 rom die op een smartphone wel voordelen heeft met een lager stroomverbruik wat te meten is met currentwidget. Helaas werkt dat niet met de rk2918 processor omdat de benodigde drivers niet aanwezig zijn of dat er mogelijkheid om te meten niet in de chip ingebouwd is. In cm7 heeft voor de smartphones ook lang geduurd voor het stroomverbruik lager werd. We zijn nog geen twee maanden bezig met onze 2918 tab!

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:36:
[...]

. We zijn nog geen twee maanden bezig met onze 2918 tab!
..en al zoveel ROMs en 21 paginas >:)

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 18-11-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog vreemder: tablet al als 2e hands te koop via Marktplaats : http://computer-software....tec-tablet-gamepro-7.html dus moet deze tablet al langer te koop zijn.

Bart Smit doet of die er net is maar vlgs. winkel ligt 'ie al langer in de vitrine, dachten alleen dat het een digitaal fotolistje was !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Tablet is overigens nu niet meer te vinden op de Blokker site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me stug dat alle Bart Smit winkels dachten dat het een fotolijstje was.... Staat toch duidelijk op de doos wat het is.

Tweedehands aanbod op marktplaats is gewoon iemand die iets anders wil en z'n tablet aanbied. Volgens mij wederom de foutemelding dat er een resistief scherm op zit. Is volgens mij toch echt capacitief.

Btw: wie hier is trouwens bezig met die CM 7 Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:09:
Birdiebnl en iemand die eerst heel enthousiast ( borromini??) was maar liet na 2 dagen niks meer van zich horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw nog een handig appje gevonden om heen en weer te kunnen kopieren tussen je tablet en pc / laptop, zowel via USB als WiFi. Gratis voor Windows platform: http://androidcommander.com/

Heeft ook een shell console en zou ook ROM images kunnen updaten (niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:36:
Btw nog een handig appje gevonden om heen en weer te kunnen kopieren tussen je tablet en pc / laptop, zowel via USB als WiFi. Gratis voor Windows platform: http://androidcommander.com/

Heeft ook een shell console en zou ook ROM images kunnen updaten (niet getest).
ROM updaten met apps is niet simpel met RK2xyz tablets vanwege cramfs.
Ik blijf toch bij DroidExplorer!

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 18-11-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk op de blokker site ff in de folder , staat daar nu voor 139 euro , dus als je 22 november naar de koopavond gaat kost ie nog geen 120 euro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:34:
[...]

Birdiebnl en iemand die eerst heel enthousiast ( borromini??) was maar liet na 2 dagen niks meer van zich horen :(
Ben bang dat cm7 toch nog niet zo lekker op 8" loopt, het loopt op mijn yarvik 211 ook niet beter dan de v5 rom, als het scherm uitgaat gaat de tab ook helemaal uit en moet weer helemaal opstarten. Dat is niet zo handig. Voor fun_ is er nog veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Link werkt wel, net gecheckt, je moet ff scrollen tot je tablet ziet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:09:
Lijkt me stug dat alle Bart Smit winkels dachten dat het een fotolijstje was.... Staat toch duidelijk op de doos wat het is.

Tweedehands aanbod op marktplaats is gewoon iemand die iets anders wil en z'n tablet aanbied. Volgens mij wederom de foutemelding dat er een resistief scherm op zit. Is volgens mij toch echt capacitief.

Was toch echt mededeling in de Bart Smit winkel, hij had het al >maand op voorraad ! De Marktplaats aanbieder mailde mij dat hij verkoopt ivm. minder prettige RESISTIEVE scherm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:58:
[...]

Link werkt wel, net gecheckt, je moet ff scrollen tot je tablet ziet !
Vanmorgen bij bart smit de doos beken van de "vierkante" 7" van 119 euro.
Op de doos staat resistief scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:36:
Tablet is overigens nu niet meer te vinden op de Blokker site.
Nog wel op voorraad in de winkel, vandaag heeft mijn buurman na mijn exemplaar te hebben bekeken er nog eentje gehaald en ze hadden er nog op voorraad zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:02:
[...]

Klopt, was reden verkoop via Marktplaats, had verkoper mij gemaild ! Was daar nogal ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:07:
[...]

Klopt, was reden verkoop via Marktplaats, had verkoper mij gemaild ! Was daar nogal ontevreden over.
Weet iemand welke processor in de 7" zit?
Als het geen rk2918 is,is het voor ons hier niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:56:
[...]

Ben bang dat cm7 toch nog niet zo lekker op 8" loopt, het loopt op mijn yarvik 211 ook niet beter dan de v5 rom, als het scherm uitgaat gaat de tab ook helemaal uit en moet weer helemaal opstarten. Dat is niet zo handig. Voor fun_ is er nog veel te doen.
Ik ben het absoluut met je eens. Het wordt door velen erg onderschat hoe moeilijk is om een ROM van de grond af te bouwen. Zeker voor dit soort low budget oplossingen. Ik vond een vraag over ICS de dag na vrijgave van de source code daarom bijna ongepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:13:
[...]

Weet iemand welke processor in de 7" zit?
Als het geen rk2918 is,is het voor ons hier niet de moeite.
Persoonlijk denk ik de VIA WM6xyz, ik hoop dat ik het fout heb.
Dan kunnen we weer aan de slag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:07:
[...]

Waarom koop je die 7 inch van Gabsor niet?
Het is capacitief, goedkoper en er is al een ROM voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:26:
[...]

Ik ben het absoluut met je eens. Het wordt door velen erg onderschat hoe moeilijk is om een ROM van de grond af te bouwen. Zeker voor dit soort low budget oplossingen. Ik vond een vraag over ICS de dag na vrijgave van de source code daarom bijna ongepast ;)
Dat zijn vragen van leken die geen enkel idee hebben wat het "cooken" van een rom inhoudt. Als je ziet hoe lang het geduurd heeft voordat er rom voor dagelijks gebruik voor mijn HTC smartphone beschikbaar kwam, weet je wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Dit is wel een beetje een slowchat topic aan het worden, misschien is het handiger om posts samen te voegen, of om lange conversaties via DM te houden.

Heeft iemand al een buildomgeving voor de kernel klaar staan? Tot nu toe ben ik te lui geweest om er eentje in te richten, maar ik zoek nog een paar modules, zoals cifs.ko en fuse.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Is het te verwachten dat een bluetooth dongle zal gaan werken met een custom rom of zijn dat soort aanpassingen niet mogelijk voor dit tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erik Jan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:44:
Dit is wel een beetje een slowchat topic aan het worden, misschien is het handiger om posts samen te voegen, of om lange conversaties via DM te houden.

Heeft iemand al een buildomgeving voor de kernel klaar staan? Tot nu toe ben ik te lui geweest om er eentje in te richten, maar ik zoek nog een paar modules, zoals cifs.ko en fuse.
Stoort het je Erik Jan??
Een topic wordt bepaald en ingevuld door de deelnemers en dat is goed, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Erik Jan
Welke content voor dit topic had jij dan in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:02:
[...]

Op de doos van de 7" inch die ik heb staat ook resistief.Op de 8" capacitief. Echter, ik merk totaal geen verschil.
Whatever, als je niet tevreden bent dan maar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de Xiron APT7483 excellent 8 gekocht voor mijn vrouw als sinterklaascadeau bij de Blokker. En natuurlijk eerst zelf even mee zitten spelen voordat ze hem met sinterklaas krijgt. Maar ik ben wel onder de indruk wat je krijgt voor het geld.

Ze wilde hem om te kunnen internetten, mailen, facebook, hyves, etc op de bank of in bed. Maar dat doet dat ding uitstekend. Scherm reageert ook snel en vloeiend. Ik blijf voorlopig op de stock rom. Die voldoet prima. Ook een paar spelletjes gedownload via de Market en die doen het ook gewoon goed.

Ook heb ik wat filmpjes voor de kinderen laten afspelen en dat doet ie ook gevoon prima zonder problemen. .mp4, mkv, wmv, etc. Ze doen het allemaal. Dus ook leuk voor de kinderen om ze even bezig te houden :)

Geluid uit de speakers is wel puntje van kritiek, dat is niet zo goed, maar dat is niet zo belangrijk voor ons of voor de kinderen. Via de koptelefoon is het geluid trouwens wel prima.

Wel blij ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren van die siliconen hoesjes gekocht voor de Tomtec 8"en de 7". Prima dingen, goede bescherming en alle knoppen goed bereikbaar. Goed voor de levensduur van de tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Hoelang kunnen jullie ongeveer de tablet op standby laten staan voordat deze leeg is (zonder te gebruiken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
jobr schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:51:
Hoelang kunnen jullie ongeveer de tablet op standby laten staan voordat deze leeg is (zonder te gerbuiken) ?
zeker een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:00
ik heb op 08-10-2011 de xiron 8 ich tablet gekocht bij de blokker voor 150 euro
maar ik gebruik da ding echt niet
wil iemand hem overnemen ?
hij is denk ik 10 keer aangeweest
als nieuw
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je beter in V&A aanbieden, daar is het voor bedoeld en daarnaast heeft 95% van de bezoekers van dit topic natuurlijk al de Xiron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:56:
[...]

Hey catr, offtopic: zoals je misschien gezien hebt in de thread op xda, heb ik dat black screen on resume gebeuren opgelost voor rk2818, maar _fun neemt het niet over in zijn build. Was voor mij een echte show stopper, de tablet wordt dan eigenlijk onbruikbaar. Bij mij werkt die cm7 op rk2818 nu wel aardig, ik ben alleen nog aan het zoeken naar het probleem met het slechte afspelen van audio bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:37:
[...]

Dat zijn vragen van leken die geen enkel idee hebben wat het "cooken" van een rom inhoudt. Als je ziet hoe lang het geduurd heeft voordat er rom voor dagelijks gebruik voor mijn HTC smartphone beschikbaar kwam, weet je wel beter.
Haha, zullen we de discussie hier ook opstarten over het verschil tussen een cooker en een dev? ;)

ontopic: Ben nog af en toe bezig met de CM7 voor RK2918, maar de meeste tijd gaat op dit moment zitten in die voor RK2818. Komt ook doordat de CM7 voor RK2918 niet echt lekker performt, en ik nog geen aanknopingspunt kan vinden waar dat aan ligt.
Misschien eerst ook wel eens interessant om een build te doen van AOSP 2.3.7, en zien wat voor problemen daar uitkomen, of die bijvoorbeeld ook zo slecht performt.

Mochten er nog mensen bezig gaan met CM7 voor RK2918, dan heb je hier een startpunt: https://github.com/birdiebnl/cm_device_rockchip_rk2918

[ Voor 10% gewijzigd door birdiebnl op 20-11-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:09:
[...]

Haha, zullen we de discussie hier ook opstarten over het verschil tussen een cooker en een dev? ;)
Je bent duidelijk een dev _/-\o_

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 22:55
Dat mijn naam hier nog genoemd word, wat een eer xD
Goed om te zien dat jullie al zover gekomen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

birdiebnl schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:54:
[...]

Hey catr, offtopic: zoals je misschien gezien hebt in de thread op xda, heb ik dat black screen on resume gebeuren opgelost voor rk2818, maar _fun neemt het niet over in zijn build. Was voor mij een echte show stopper, de tablet wordt dan eigenlijk onbruikbaar. Bij mij werkt die cm7 op rk2818 nu wel aardig, ik ben alleen nog aan het zoeken naar het probleem met het slechte afspelen van audio bestanden.
Ik moet zeggen dat ik dat probleem ook heb met de stock ROM op m'n 8" TomTEC Excellent, met simpele MP3'tjes vanuit de browser. Nog niks anders getest.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Borromini schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:29:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat probleem ook heb met de stock ROM op m'n 8" TomTEC Excellent, met simpele MP3'tjes vanuit de browser. Nog niks anders getest.
Wat bedoel je met stock ROM??
De originele zoals door Bart Smit is verkocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja. Niet geroot, niks.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Kun je een link plaatsen zodat ik het ook kan testen op mijn Xiron??
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

http://japanese.about.com/od/wordoftheday/p/word5.htm

Klik op de link onder 'Pronunciation'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Hier precies hetzelfde op de Xiron, met een op de originele software gebaseerde custom ROM. Het hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:39:
[...]

Hier precies hetzelfde op de Xiron, met een op de originele software gebaseerde custom ROM. Het hapert.
En geldt dat ook voor jouw H700 ROM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:25:
[...]

En geldt dat ook voor jouw H700 ROM??
Met de H700 rom hetzelfde.
Met de ipad1 geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door catr op 21-11-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:30:
[...]

Met de H700 rom hetzelfde.
Kernel probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
In de logging is te zien dat om de een of andere reden de cache niet snel genoeg wordt gevuld, waardoor er pauses/resumes optreden. Geen idee wat daar de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:50:
[...]

In de logging is te zien dat om de een of andere reden de cache niet snel genoeg wordt gevuld, waardoor er pauses/resumes optreden. Geen idee wat daar de oorzaak van is.
Te weinig ram vrij? Mobo task killer geeft bij mij aan dat er 380MB van de 512MB in gebruik is. De buffer te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:02:
[...]

Te weinig ram vrij? Mobo task killer geeft bij mij aan dat er 380MB van de 512MB in gebruik is. De buffer te klein?
Hoeveel buffer heeft zo'n kort zinnetje nodig??
Gewoon van SD afspelen en IP radio gaat wel goed. Ik denk meer aan de standaard browser.
Ga morgen spelen met verschillende browsers

[ Voor 19% gewijzigd door rtunru op 21-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum-leden,
Ik probeer een vriend te helpen met het installeren van mobiel-internet op een Xiron 2.3 tablet van Blokker.
Telkens als ik de T-Mobile Dongel er in steek vraagt het tablet om een code, ik geef dan de code die ik van T-Mobile heb en dan gebeurt er verder niets!
Kortom ik kom niet op (Mobiel) Internet. WiFi werkt wel op plekken waar deze voorhanden is.
Wat kan ik doen en wie kan me helpen?
Groeten uit Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:31:
Beste forum-leden,
Ik probeer een vriend te helpen met het installeren van mobiel-internet op een Xiron 2.3 tablet van Blokker.
Telkens als ik de T-Mobile Dongel er in steek vraagt het tablet om een code, ik geef dan de code die ik van T-Mobile heb en dan gebeurt er verder niets!
Kortom ik kom niet op (Mobiel) Internet. WiFi werkt wel op plekken waar deze voorhanden is.
Wat kan ik doen en wie kan me helpen?
Groeten uit Zandvoort.
Bedoel je xiron 8" met android gingerbread? Op internet wel iemand gevonden die op een chinees tablet met gingerbread het werkend kreeg. Hier op dit forum nog niet gezien. Als om een code gevraagd wordt, herkent de tab wel dat er iets in de usb poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:50:
[...]

Het is in elk geval geen codec probleem.
Ik heb met Opera op die link geklikt en Opera download het eerst alvorens af te spelen en het ging prima.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Er is mij iets raars opgevallen aan mijn Xiron. Als ik de tablet oplaadt dan brand het rode lampje bij de powerbutton niet. Ik kan mij herinneren dat dit voorheen wel het geval was. Op het display wordt namelijk wel aangegeven dat hij opgeladen wordt.

Kan iemand mij vertellen wanneer en of dit lampje moet branden?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
sjaool schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:48:
Er is mij iets raars opgevallen aan mijn Xiron. Als ik de tablet oplaadt dan brand het rode lampje bij de powerbutton niet. Ik kan mij herinneren dat dit voorheen wel het geval was. Op het display wordt namelijk wel aangegeven dat hij opgeladen wordt.

Niet druk over maken als het maar wordt opgeladen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Sinds 22-11 staat op de site van Hyundai de volgende file voor download voor H700 : modern H700-SDK2.10
met Rkandroid_v1.29_for1.33

[ Voor 12% gewijzigd door catr op 23-11-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

rtunru schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:58:
[...]

Niet druk over maken als het maar wordt opgeladen!!
Doe ik ook niet, maar het blijft wel vreemd gedrag. Ik denk ook dat het meer een kleine bug in Android is dat de LED niet goed wordt aangestuurd. Ik zal hem straks thuis nog even checken of hij wel volledig opgeladen is. Is dit niet het geval dan vrees ik dat het een tochtje richting de Blokker wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
sjaool schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:48:

Al een reset gedaan? Heb je er een andere rom opgezet? Dan opnieuw calibreren. Daar is een app voor.
Bij mij duurt het opladen van 99% naar 100% erg lang, dan gaat de rode led wel uit.
Wat doet de led als de tab bijna leeg is en dan aan de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Heb ook sinds gisteren dit tablet van Blokker en heb de ROM van rtunru erop gezet.

Nu heb ik het probleem dat elke website met Flash de browser afsluit (zonder force close melding).

Geprobeerd met de stock browser en Opera Mobile.

Flash Player via de market geupdate naar 11.1.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Had er last van. Ligt aan Flash 11. verwijderen en de 10.3 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Mr Magic schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:25:
Heb ook sinds gisteren dit tablet van Blokker en heb de ROM van rtunru erop gezet.

Nu heb ik het probleem dat elke website met Flash de browser afsluit (zonder force close melding).

Geprobeerd met de stock browser en Opera Mobile.

Flash Player via de market geupdate naar 11.1.

Iemand anders hier ook last van?
Gebruik zelf H700 rom met eigen aanpassingen met dolphin browser, met browsen geen problemen, alleen met NL kranten klapt NRC er uit.( verkeerde krant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

catr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:39:
[...]

Al een reset gedaan? Heb je er een andere rom opgezet? Dan opnieuw calibreren. Daar is een app voor.
Bij mij duurt het opladen van 99% naar 100% erg lang, dan gaat de rode led wel uit.
Wat doet de led als de tab bijna leeg is en dan aan de voeding?
Ik heb de originele rom omdat de Rockchip driver bij mij niet wil installeren en ik dus ook geen customrom kan gebruiken.
Maar een hardreset gedaan en nu laadt hij wel op inclusief de rode LED.
Nu eerst de accu opnieuw calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
sjaool schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:34:
[...]

Ik heb de originele rom omdat de Rockchip driver bij mij niet wil installeren en ik dus ook geen customrom kan gebruiken.
Maar een hardreset gedaan en nu laadt hij wel op inclusief de rode LED.
Nu eerst de accu opnieuw calibreren.
Mooi dat de led nu werkt, de drivers installeren is tricky, eerst de tab in loadermode, dan moet win via usb de tab herkennen en moet de driver via apparaten zelf geladen worden, dus niet aan windows overlaten. In dit forum is er al genoeg over geschreven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:29:
Had er last van. Ligt aan Flash 11. verwijderen en de 10.3 installeren.
Sterker nog, flash 10.3 is al voorgeinstalleerd.
Eventueel na het verwijderen van flash 11, hard reset met paperclip doet wonderen :)

[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 23-11-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:12:
Sinds 22-11 staat op de site van Hyundai de volgende file voor download voor H700 : modern H700-SDK2.10
met Rkandroid_v1.29_for1.33
Zit er ook een nieuwere versie van Gingerbread op dan 2.3.1 ?
Er is trouwens een nieuwe versie Gingerbread om root lek op te lossen.

@catr, de download link van H700 op pagina 1 is niet correct.

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 23-11-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de Google translated link

http://translate.google.n...is%3D2%26cl%3D2%26cid%3D7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Ik had het over dat de link niet naar de download pagina wijst, niet dat ik Chinees niet versta >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Google translated heb ik er gewoon bij gedaan om het makkelijk te maken voor de anderen :D
de link in de eerste post is gewoon een link naar een afbeelding van de H700

Heb me google translated link aangepast, nu gaat hij naar de hyundai download pagina inplaats van de H700 pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:36:
[...]

Zit er ook een nieuwere versie van Gingerbread op dan 2.3.1 ?
Er is trouwens een nieuwe versie Gingerbread om root lek op te lossen.

@catr, de download link van H700 op pagina 1 is niet correct.
Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

catr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:50:
[...]

Mooi dat de led nu werkt, de drivers installeren is tricky, eerst de tab in loadermode, dan moet win via usb de tab herkennen en moet de driver via apparaten zelf geladen worden, dus niet aan windows overlaten. In dit forum is er al genoeg over geschreven!!
Dat het tricky is heb ik ondervonden en dat de drivers niet door Windows zelf geladen moeten worden weet ik ook. ;)
Het probleem is juist dat ik ze handmatig niet geladen krijg. Maar ik zal het later nog wel een keer proberen, misschien heb ik dan geluk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Ik heb de xiron 8 RK2918 van de Blokker nu een paar dagen en heb de originele ROM er nog op zitten. Bevalt me prima, alleen heb ik 1 "probleem": WIFI gaat na een paar minuten uit als ik 't scherm uit doe.

Bij WIFI instellingen- Geavanceerd heb ik 't WIFI-slaapbeleid al op "nooit" staan, maar toch gaat ie elke keer dus na een paar minuten wel uit.

Heb een reset gegeven met paperclip, maar dit hielp dus ook niet.

Hebben andere mensen (met de originele ROM) hier ook last van en zie ik bepaalde instellingen misschien over 't hoofd?

Liever geen bloemen.

• rtunru
bigmouth schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:41:
Ik heb de xiron 8 RK2918 van de Blokker nu een paar dagen en heb de originele ROM er nog op zitten. Bevalt me prima, alleen heb ik 1 "probleem": WIFI gaat na een paar minuten uit als ik 't scherm uit doe.

Bij WIFI instellingen- Geavanceerd heb ik 't WIFI-slaapbeleid al op "nooit" staan, maar toch gaat ie elke keer dus na een paar minuten wel uit.

Heb een reset gegeven met paperclip, maar dit hielp dus ook niet.

Hebben andere mensen (met de originele ROM) hier ook last van en zie ik bepaalde instellingen misschien over 't hoofd?
Ik heb begrepen dat dit een probleem is bij Gingerbread.
Zie
http://androidforums.com/...ropping-occasionally.html

http://www.google.com/sup...id=01a47ff5b0a92d52&hl=en

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1051811

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 24-11-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

1 jongens en meisjes kan er iemand van jullie nou es n keer zo tablet op youtube zetten? te weinig van te zien.
2 vaak verhelpt het vervangen vd standaard geheugenkaart door een ander class microsd kaartje :)
3 als je youtube even aanmeldt voor html5 player wat is dan het effekt? wie kan dat tonen? Geen enkel filmpje op youtube te zien.
4 developers...keep up the good work! :)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Laatst online: 06-11-2023
Je kunt de batterij wel iets beter maken met een batterij apk als hij is geroot ,deze heet battery calibrate ik heb nu 6 tot 7 uur wifi op mijn xiron 8inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag, de laatste twee weken heb ik met plezier dit topic gevolgd. Dankzij de tip over de kortingkoopavond heb ik dit tables voor 118 euro aan kunnen schaffen. Het is een kado voor mijn vriendin volgend weekend en daarom kan ik het bijna niet testen. In het half uurtje dat ik hem hen kunnen gebruiken had ik vlot wifi contact en liep het lekker soepel. Zal later mijn ervaringen wel verder delen.

Voor nu een vraagje: Ik kan de Market nergens vinden!
Bij de draaide processen zie ik wel de market actief maar ik zie nergens een snelkoppeling om in de Market te kunnen zoeken. Kan iemand mij vertellen waar ik de Market kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:48:
Goedemiddag, de laatste twee weken heb ik met plezier dit topic gevolgd. Dankzij de tip over de kortingkoopavond heb ik dit tables voor 118 euro aan kunnen schaffen. Het is een kado voor mijn vriendin volgend weekend en daarom kan ik het bijna niet testen. In het half uurtje dat ik hem hen kunnen gebruiken had ik vlot wifi contact en liep het lekker soepel. Zal later mijn ervaringen wel verder delen.

Bij de draaide processen zie ik wel de market actief maar ik zie nergens een snelkoppeling om in de Market te kunnen zoeken. Kan iemand mij vertellen waar ik de Market kan vinden?
Op de M (menu) toets drukken(boven 2e van rechts).
Dan moet je market kunnen vinden.
Als je langer op het icon drukt. Kun je hem op een van de 5 pagina's zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:48:
Goedemiddag, de laatste twee weken heb ik met plezier dit topic gevolgd.

ff zoeken in dit topic: reeds op 15 nov. werd volgende advies geplaatst op zelfde vraag :

Standaard staat Google Market niet getoond onder de applicaties op de Bart Smit tablet
Om dit wel te doen moet je het volgende doen:
- "Instellingen"
- "Toepassingen"
- "Google Application" aanvinken

Nu zal je Google market vinden onder de programmas

SUCCES ! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:15:
[...]

ff zoeken in dit topic: reeds op 15 nov. werd volgende advies geplaatst op zelfde vraag :

Standaard staat Google Market niet getoond onder de applicaties op de Bart Smit tablet
Om dit wel te doen moet je het volgende doen:
- "Instellingen"
- "Toepassingen"
- "Google Application" aanvinken

Nu zal je Google market vinden onder de programmas

SUCCES ! _/-\o_
Je hebt ze toch geholpen >:)
Je bent te goed voor deze wereld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

htmt

MY LR MCR 2023

Ice cream sandwich op RK2918.
Rockchip heeft aangekondigd dat zij vóór de kerst tablets met de RK2918 met ICS gaan uitleveren.
Google

Edit: link aangepast

[ Voor 36% gewijzigd door htmt op 27-11-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
htmt schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:32:
Ice cream sandwich op RK2918.
Rockchip heeft aangekondigd dat zij vóór de kerst tablets met de RK2918 met ICS gaan uitleveren.
Google

Edit: link aangepast
Ik hoop dat je gelijk hebt.
ICS op een zwakke single core RK2918 wordt een uitdaging.
Of gaan ze een dual core versie van maken??

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt

htmt

MY LR MCR 2023

Volgens deze video is het vlot genoeg.
Het lijkt mij dat Rockchip een dual-core versie van de RK2918 een nieuw typenummer zou geven (iets met marketing of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
htmt schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:21:
Volgens deze video is het vlot genoeg.
Het lijkt mij dat Rockchip een dual-core versie van de RK2918 een nieuw typenummer zou geven (iets met marketing of zo).
Ik heb die video ook gezien, wat mij opviel was dat zij geen multitasking lieten zien.
Of zij een nieuwe SOC gaan uitgeven of niet, het blijft leuk dat ze zo snel hierop inhaken.
Kunnen we weer lekker gaan tweaken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Vreselijk irritante bug... loop al een paar dagen allerlei dingen te proberen, maar krijg 't niet aan de praat 8)7

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bigmouth schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:15:
[...]

Vreselijk irritante bug... loop al een paar dagen allerlei dingen te proberen, maar krijg 't niet aan de praat 8)7
Er is een app die ervoor zorgt dat je makkelijk jouw WIFI uit en aan kunt zetten. Zou dat voor jouw een oplossing zijn??

Ik neem aan dat je niet aan het downloaden bent als je jouw scherm uitzet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
rtunru schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:28:
[...]

Ik heb die video ook gezien, wat mij opviel was dat zij geen multitasking lieten zien.
Of zij een nieuwe SOC gaan uitgeven of niet, het blijft leuk dat ze zo snel hierop inhaken.
Kunnen we weer lekker gaan tweaken >:)
Trouwens, deze zin vond ik op androidcommunity.com:

Today Chinese processor and tablet maker Rockchip claim to have the worlds first Android 4.0 ICS tablet and it will be ready to ship in the first weeks of December.

Dit klinkt toch anders dan dat ICS op RK2918 draait :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt

htmt

MY LR MCR 2023

Er staat toch echt dat ICS op de RK2918 zal draaien: www.droiddog.com/android-...-tablet-offerings-to-ics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Nogmaals, ik hoop dat ik ongelijk heb.

Echter, de mobieltjes en tablets die ICS upgrade krijgen, hebben allemaal dual core.
Wat te denken van de 512 MB interne geheugen van de Xiron/Tomtec??
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste