Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb weer wat raars met dat ding. Hij wil alleen maar opladen als hij plat ligt, zogauw je hem kantelt stop hij met laden. Ik dacht aan een slecht contact, maar je kan wiebelen met de kabel wat je wil als hij plat ligt, hij blijft laden. Heel voorzichtig kantelen en het is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt catr voor de tip over de menu knop.
Ictinga, je hebt gelijk, ik had het kunnen vinden door beter te zoeken. Bedankt dat je me de moeite hebt bespaard :)
Ondertussen heb ik gisteren een uurtje of twee verder kunnen 'spelen'.
Wordfeud en Fruit Ninja gedownload en die doen het prima. Daarna de hyves app voor mijn vriendin er op gezet.
Met de tip van Deboi heb ik Whats app ook kunnen configureren. Ipv een prepaid heb ik een abo gsm gebruikt waar ik verder geen Whats app op gebruik. Dit brengt echter weer een volgende vraag:
Hoe kan ik een adresboek inrichten zodat ik Whats app ook kan gebruiken?
(Omdat Whats app op een gsm automatisch de contacts toevoegt aan de app en deze contacts op de tablet niet beschikbaar zijn.)
Deboi heb jij dit voor elkaar gekregen?

Groeten, Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
@andreabp
De contacten zijn er wel, maar niet zichtbaar.
Met google kun je een contacten.apk vinden die een contacten icoon op je scherm zet. Gmail synchroniseert dan ook je contacten.

[ Voor 14% gewijzigd door catr op 27-11-2011 23:37 ]

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catr super bedankt, ga ik van de week uitproberen. Maar moet ik dan de contacten in mijn gmail plaatsen inclusief de telefoonnummers?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je op je Android-telefoon Google toelaat je contacten van je GSM online te backuppen dan komen die automatisch beschikbaar in Gmail.

Daarna gewoon je tablet opnieuw initialiseren en Android zal alles van Gmail af halen (heb zelf geen idee hoe je zoiets manueel doet, weet wel dat het zo werkt omdat ik m'n telefoon al een aantal keer geflasht heb).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:36
Borromini schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:45:
Daarna gewoon je tablet opnieuw initialiseren en Android zal alles van Gmail af halen (heb zelf geen idee hoe je zoiets manueel doet, weet wel dat het zo werkt omdat ik m'n telefoon al een aantal keer geflasht heb).
Hoe staat het met CM7 ontwikkeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen flauw idee? :P Ik heb niet de skills om dingen te fiksen die mislopen, en heb nog geen tijd gehad om birdie's code te compileren en te testen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Borromini schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:43:
Geen flauw idee? :P Ik heb niet de skills om dingen te fiksen die mislopen, en heb nog geen tijd gehad om birdie's code te compileren en te testen.
Keep up the good work >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
rtunru schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:25:
[...]

Er is een app die ervoor zorgt dat je makkelijk jouw WIFI uit en aan kunt zetten. Zou dat voor jouw een oplossing zijn??

Ik neem aan dat je niet aan het downloaden bent als je jouw scherm uitzet??
M'n probleem is juist dat WIFI elke keer na een paar minuten automatisch uitgaat als 't scherm uitgaat. Ik heb natuurlijk al "nooit"bij WIFI slaapbeleid aangeklikt, maar WIFI valt toch uit na een paar minuten. Niet alleen op de standaard ROM, maar ook op die van Birdie waar ik inmiddels op zit.

Het is geen megaprobleem, maar wel vervelend... komen nl geen meldingen binnen wanneer er bv nieuwe mail is en ook Wordfeud meldingen werken niet. Moet je tablet weer aanzetten en dan (als ie weer wificonnectie heeft) komen de meldingen binnen. :?

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bigmouth schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:00:
[...]

Het is geen megaprobleem, maar wel vervelend... komen nl geen meldingen binnen wanneer er bv nieuwe mail is en ook Wordfeud meldingen werken niet. Moet je tablet weer aanzetten en dan (als ie weer wificonnectie heeft) komen de meldingen binnen. :?
Probeer eens JuiceDefender, die geeft WIFI regelmatig een "schop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
rtunru schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:04:
[...]

Probeer eens JuiceDefender, die geeft WIFI regelmatig een "schop"
Heb JuiceDefender er inmiddels op, maar denk niet dat dit gaat helpen aangezien juicedefender juist wil dat Wifi uit gaat als 't scherm uitgaat om batterij te besparen. Ik wil juist dat Wifi nooit uit gaat, dus ook aanblijft als 't scherm uit is. Gewoon 24 uur per dag wifi aan aan. Op m'n HTC Desire is dat geen enkel probleem op deze tab blijkbaar wel...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bigmouth schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:17:
[...]

Heb JuiceDefender er inmiddels op, maar denk niet dat dit gaat helpen aangezien juicedefender juist wil dat Wifi uit gaat als 't scherm uitgaat om batterij te besparen. Ik wil juist dat Wifi nooit uit gaat, dus ook aanblijft als 't scherm uit is. Gewoon 24 uur per dag wifi aan aan. Op m'n HTC Desire is dat geen enkel probleem op deze tab blijkbaar wel...
Google is my best friend.
Do not shout before being hit, please!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
rtunru schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:19:
[...]

Google is my best friend.
Do not shout before being hit, please!!
Haha, misschien heb je gelijk en kerm ik idd te snel. (zal niet de eerste keer zijn ;) ) Zal m'n scherm over zo'n 20 minuten weer eens aanzetten en kijken of ie nog WIFI verbinding heeft...

Edit: Helaas, na 20 minuten scherm aangedaan en WIFI stond weer uit 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door bigmouth op 28-11-2011 15:53 ]

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bigmouth schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:29:
[...]

Haha, misschien heb je gelijk en kerm ik idd te snel. (zal niet de eerste keer zijn ;) ) Zal m'n scherm over zo'n 20 minuten weer eens aanzetten en kijken of ie nog WIFI verbinding heeft...

Edit: Helaas, na 20 minuten scherm aangedaan en WIFI stond weer uit 8)7
Ik heb net als jij die 20 minuten opgewacht en bij mij heb ik direct weer internet.
Ik gebruik uit de box balanced profiel en het werkt feilloos.

Misschien moet je nog wat tweaken ( je zit immers op tweakers.net ), zie hiervoor:
http://www.juicedefender.com/overview/#balanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
rtunru schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:06:
[...]

Ik heb net als jij die 20 minuten opgewacht en bij mij heb ik direct weer internet.
Ik gebruik uit de box balanced profiel en het werkt feilloos.

Misschien moet je nog wat tweaken ( je zit immers op tweakers.net ), zie hiervoor:
http://www.juicedefender.com/overview/#balanced
Volgens mij snappen wij elkaar niet. Ik heb ook direct weer internet als ik 'm weer aan zet. WIFI schakelt zichzelf dan automatisch weer aan, maar is dan dus wel uitgeschakeld geweest de tijd dat 't scherm uit is geweest. Waar 't om gaat is dat WIFI aan blijft als 't scherm uitgaat en dat doet ie dus niet...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bigmouth schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:28:
[...]

Volgens mij snappen wij elkaar niet. Ik heb ook direct weer internet als ik 'm weer aan zet. WIFI schakelt zichzelf dan automatisch weer aan, maar is dan dus wel uitgeschakeld geweest de tijd dat 't scherm uit is geweest. Waar 't om gaat is dat WIFI aan blijft als 't scherm uitgaat en dat doet ie dus niet...
Ik vind het wel goed genoeg dat als ik mijn scherm uitzet het volgende gebeurt:

1.Mijn gmail om de 15 minuten wordt opgehaald.
2.Mijn twitter om de 15 minuten wordt geladen.
3.Dat ik direct kan browsen zonder WIFI uit en aan te zetten.

Als ik die 15 minuten te lang vind, dan ga ik tweaken totdat ik tevreden ben

EDIT: je hebt wel JuiceDefender Ultimate nodig om te kunnen tweaken

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 28-11-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Borromini, bedankt voor je reply. Het probleem is echter dat mijn vriendin, die de tablet zaterdag voor haar verjaardag krijgt, een Nokia foon heeft en haar Whats app contacts zitten dus niet in gmail...
Is het mogelijk om op je gmail account contacts toe te voegen die dan gesynct worden met de tablet?
In afwachting van een reply ga ik alvast even googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in Google (Onder Gmail) naar contacten gaan, daar kan je al je contacten dan invoegen.
Als je daarna je account synchroniseerd op je tablet, zouden je contacten er moeten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

bigmouth schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:28:
[...]

Bij mijn weten gaat WiFi altijd uit als je bij een Android tablet het scherm uitzet.
Dit is om stroom te sparen. Mijn Samsung Galaxy S II doet dit net als dit tablet ook.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
sjaool schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:19:
[...]

Bij mijn weten gaat WiFi altijd uit als je bij een Android tablet het scherm uitzet.
Dit is om stroom te sparen. Mijn Samsung Galaxy S II doet dit net als dit tablet ook.
Daarom gebruik ik JuiceDefender Ultimate om dit spaargedrag te tweaken :)
En wel zodanig zodat bigmouth de mailnotificaties toch binnenkrijgt >:)

NOOT: ik heb ook een tablet met Android 2.1; hier blijft de WIFI wel aan; maar ja, wie wil vandaag nog Android 2.1 ??

[ Voor 12% gewijzigd door rtunru op 29-11-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# cat /proc/cmdline
console=ttyS1,115200n8n androidboot.console=ttyS1 init=/init initrd=0x62000000,0x040000 mtdparts=rk29xxnand:0x00002000@0x00002000(misc),0x00004000@0x00004000(kernel),0x00002000@0x00008000(boot),0x00004000@0x0000A000(recovery),0x00080000@0x0000E000(system),0x00082000@0x0008E000(backup),0x0003a000@0x00110000(cache),0x00100000@0x0014a000(userdata),0x00002000@0x0024a000(kpanic),-@0x0024c000(user) bootver=2011-04-22#1.61 firmware_ver=

Weet iemand waar de initrd te vinden is?
De "boot" mtd partitie lijkt een kernel te bevatten, ik had daar zoiets als de initrd of scripts voor u-boot verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:55:
# cat /proc/cmdline
console=ttyS1,115200n8n androidboot.console=ttyS1 init=/init initrd=0x62000000,0x040000 mtdparts=rk29xxnand:0x00002000@0x00002000(misc),0x00004000@0x00004000(kernel),0x00002000@0x00008000(boot),0x00004000@0x0000A000(recovery),0x00080000@0x0000E000(system),0x00082000@0x0008E000(backup),0x0003a000@0x00110000(cache),0x00100000@0x0014a000(userdata),0x00002000@0x0024a000(kpanic),-@0x0024c000(user) bootver=2011-04-22#1.61 firmware_ver=

Weet iemand waar de initrd te vinden is?
De "boot" mtd partitie lijkt een kernel te bevatten, ik had daar zoiets als de initrd of scripts voor u-boot verwacht.
Voor zover ik weet is initrd een tijdelijke ram disk dat wordt gebruikt om de kernel te laden tijdens initiele boot van een two stages boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 21:02
Hallo allemaal,

ik probeer al een tijdje die custom rom van rtunre te uppe naar m'n tomtec ATP7483 Excellent 8 , maar telkens als ik het in program modes wil zetten (M knop- dc stekker er in-usb er in ( die aan de andere kant al in de pc zit)) krijg ik een melding dat er iest mis is met de usb device en kan verder niks ondernemen ( geen driver installeren).
ik heb het geprobeert met een win7 laptop, een win7 gewone pc, een vista laptop en een gewone xp pc.
Bij alle krijg ik de zelfde melding, ik heb ook met verschilende usb kabeltjes geprobeert.
maar als ik de usb aan sluit terwijl de tablet gewoon aan staat kan ik gewoon naar de tablet gaan.

kan iemand me verder helpen, ik zal zo graag die rooted rom eens willen proberen.

alvast erg bedankt..

P.S. ik heb geen firewall of virus scanners op de pc staan...

Aldrik Koster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:30:

ik probeer al een tijdje die custom rom van rtunre te uppe naar m'n tomtec ATP7483 Excellent 8 , maar telkens als ik het in program modes wil zetten (M knop- dc stekker er in-usb er in ( die aan de andere kant al in de pc zit)) krijg ik een melding dat er iest mis is met de usb device en kan verder niks ondernemen ( geen driver installeren).
Hallo Aldrik,

Als je als laaste handeling de M knop loslaat, hoor je dan een piep uit jouw laptop/PC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Hoi Rtunru,

Bedankt voor je snelle reaktie
Ik heb het geluit altijd uit staan, maar ik ga morgen op nieuw proberen en luisteren. nu ga ik effe m'n broodnodige slaapje doen.

Ik heb net nog effe geprobeert om jou rom als update,img op de root te zetten, maar dat pikt die niet.
teminste hij zegt dat het een corupted rom is, dus via die weg lukt het ook niet

Aldrik Koster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:11:
Hoi Rtunru,

Bedankt voor je snelle reaktie
Ik heb het geluit altijd uit staan, maar ik ga morgen op nieuw proberen en luisteren. nu ga ik effe m'n broodnodige slaapje doen.

Ik heb net nog effe geprobeert om jou rom als update,img op de root te zetten, maar dat pikt die niet.
teminste hij zegt dat het een corupted rom is, dus via die weg lukt het ook niet

Aldrik Koster
Klopt, het is inderdaad een ROM bedoeld voor Xiron. Je wist dat je Tomtec dan een Xiron wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Hoi Rtunru,

Ik heb het net geprobeert, ik hoor wel een plonk van dat hij iets ziet. Maar kort daarna van plonk van er gaat iets uit de pc. er komt een melding van win7 dat er een probleem is: Het USB-apperaat word niet herkent, er is een probleem met het USB apperaat.
Ik kan vervolgens met apperaat beheer niks installeren, het proggramme van windows apperaatbeheer flipt de heletijd als de tablet in de usb zit.

Rtunru ik weet dat het een Xiron wordt, dat maakt niet uit het is maar een logotje en een naam. Daar maak ik me niet echt druk om.

Gr. Aldrik Koster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:09:
Hoi Rtunru,

Ik heb het net geprobeert, ik hoor wel een plonk van dat hij iets ziet. Maar kort daarna van plonk van er gaat iets uit de pc. er komt een melding van win7 dat er een probleem is: Het USB-apperaat word niet herkent, er is een probleem met het USB apperaat.
Ik kan vervolgens met apperaat beheer niks installeren, het proggramme van windows apperaatbeheer flipt de heletijd als de tablet in de usb zit.

Rtunru ik weet dat het een Xiron wordt, dat maakt niet uit het is maar een logotje en een naam. Daar maak ik me niet echt druk om.

Gr. Aldrik Koster
Je moet de driver eerst op jouw PC downloaden. Gabsor heeft in zijn post een link naar die drivers.
Daarna moet je de driver handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ohwzo.nl heeft weer hun beruchte knip en plakwerk toegepast op de posts van onze ROMS!!
De ROMS zijn voor ATF3482 en ATP7483

EDIT @catr, bedankt hoor!!. Ze hebben jouw typfout overgenomen |:(
RTUNTU i.p.v. rtunru >:)

[ Voor 29% gewijzigd door rtunru op 30-11-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, klopt het dat iemand een custom rom (geroote) versie heeft voor de Blokker Xiron 8 inch?
kan iemand mij deze sturen en/of handleiding hoe dit er op te zetten?

Ben erg geinteresseerd, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:16:
Hoi, klopt het dat iemand een custom rom (geroote) versie heeft voor de Blokker Xiron 8 inch?
kan iemand mij deze sturen en/of handleiding hoe dit er op te zetten?

Ben erg geinteresseerd, bedankt alvast!
Begin eerst met doornemen van dit topic, je komt toch niet van ohwzo.nl ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Hoi Rtunru,

ok eerst de drivers installeren, maar dat moet toch gebeuren als de usb device in de pc gaat, dan vraagt de pc toch van "drivers instaleren ". ik zou niet weten hoe ik eerst drivers instaleer voor dat de tablet er in gaat.

Volgens mij kom ik nu wel erg dom over hier :-) LOL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26 pagina's zijn veel rtunru, kan iemand het kort doorgeven?
anders ga ik wel beginnen met zoeken..

zou het erg op prijs stellen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:26:
Hoi Rtunru,

ok eerst de drivers installeren, maar dat moet toch gebeuren als de usb device in de pc gaat, dan vraagt de pc toch van "drivers instaleren ". ik zou niet weten hoe ik eerst drivers instaleer voor dat de tablet er in gaat.

Volgens mij kom ik nu wel erg dom over hier :-) LOL :+
Als je de stappen voor installatie van de ROM volgt, kom je op een bepaald moment op dat punt dat je de M knop mag loslaten. Als je dan op je PC naar device manager gaat dan zie je ergens een geel pijltje en daar moet je dus gaan updaten. Dit is algemeen windows kennis en dat moet je wel eerst beheersen voordat je aan flashen van jouw tablet begint!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:35:
26 pagina's zijn veel rtunru, kan iemand het kort doorgeven?
anders ga ik wel beginnen met zoeken..

zou het erg op prijs stellen, bedankt.
Op pagina 1 kan je vinden op welke pagina de ROM oorspronkelijk staat en als je een paar paginas verder leest dan weet je alles over die ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Hoi Rtunru,

Ja dat klopt wat je zegt, en daar zit het juist. dat gele pijltje. die krijg ik niet... in device manager kan ik eigelijk niks om dat hij de heletijd ververst om dat de tablet gezien wordt en 1 sec er na weer niet. 2 sec daarna ziet hij het wel en dan weer niet... en zo aan....
Het is ook niet de eerst keer dat ik firmware van een tablet heb geupt. maar dat waren van de trage dingen.
dit is de eerst die wel snel genoeg gaat voor dat geld. algemene windows kennis zit wel goed met me hoor ;)

gr Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:33:
Hoi Rtunru,

Ja dat klopt wat je zegt, en daar zit het juist. dat gele pijltje. die krijg ik niet... in device manager kan ik eigelijk niks om dat hij de heletijd ververst om dat de tablet gezien wordt en 1 sec er na weer niet. 2 sec daarna ziet hij het wel en dan weer niet... en zo aan....
Het is ook niet de eerst keer dat ik firmware van een tablet heb geupt. maar dat waren van de trage dingen.
dit is de eerst die wel snel genoeg gaat voor dat geld. algemene windows kennis zit wel goed met me hoor ;)

gr Aldrik
OK, daarna (een paar keren) de USB in en uit werkt ook niet??
Een andere USB kabel wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Tja heb ik al geprobeert, van alles eigelijk. ik ben nu de android ontwikkel omgeving aan het installeren, meschien dat dat iets opleverd. als dat niet lukt gaat de tablet open om te kijken of dat er een los contact ergens zit.

Gr aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:41:
Tja heb ik al geprobeert, van alles eigelijk. ik ben nu de android ontwikkel omgeving aan het installeren, meschien dat dat iets opleverd. als dat niet lukt gaat de tablet open om te kijken of dat er een los contact ergens zit.

Gr aldrik
Ook die heeft deze driver nodig, als adb werkt dan moet het flashen ook lukken >:)
Gebruik voor installatie daarna wel RKdevicemanage omdat de tablet eerst rooted moet zijn wil je met adb leuke dingen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:16:
ohwzo.nl heeft weer hun beruchte knip en plakwerk toegepast op de posts van onze ROMS!!
De ROMS zijn voor ATF3482 en ATP7483

EDIT @catr, bedankt hoor!!. Ze hebben jouw typfout overgenomen |:(
RTUNTU i.p.v. rtunru >:)
Heb het ook gezien en een email gestuurd over bronvermelding. :(
Volgens mij heb ik de typefout al lang aangepast op pagina 1. (17 november)

[ Voor 8% gewijzigd door catr op 30-11-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:26:
[...]

Heb het ook gezien en een email gestuurd over bronvermelding. :(
Volgens mij heb ik de typefout al lang aangepast op pagina 1.
Heb je zeker al aangepast, maar zij niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

htmt

MY LR MCR 2023

Volgens engadget.cn wordt Ice Cream Sandwich nu geleverd op de NewPad P9 (gelijk aan Xiron 8 RK2918).
laptoport.com
Google translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
htmt schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:10:
Volgens engadget.cn wordt Ice Cream Sandwich nu geleverd op de NewPad P9 (gelijk aan Xiron 8 RK2918).
laptoport.com
Google translate
Als je de link van de firmware geeft, dan zal ik het testen en dan rooten.
Iemand hier heeft zijn NewPad P9 voorzien van mijn ROM omdat hij problemen had met NTFS. Ik weet dus zeker dat het gelijk is aan de Xiron en Tomtec 8 inch waarop mijn ROMs draaien.
Alvast bedankt!

@DjoeNtje: je hebt toch toegang tot NewPad site??

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 30-11-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een kernel zelf gebouwd voor de Xiron 8 ?
een stuk terug in dit forum was al de source code gepost.
Ik mis de hardware info van het tablet, zoals het type LCD en nog wat dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:25:
heeft iemand al een kernel zelf gebouwd voor de Xiron 8 ?
een stuk terug in dit forum was al de source code gepost.
Ik mis de hardware info van het tablet, zoals het type LCD en nog wat dingen..
Informeer even bij birdiebnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:22:
[...]

...

@DjoeNtje: je hebt toch toegang tot NewPad site??
Lol, de chinezen zijn niet happy volgens dat forum. (nee nog geen download van een nieuwe rom op hun site)
Blijkbaar is de hele ICS op P9 bullshit volgens de meeste en is Newman bezig 1 grote scam ermee te maken om de verkoop van hun P9 te stimuleren om daarna een p10 ofzo uit te brengen (uitverkoop van hun stock houden, van hun P9 dus) die wel ICS zal draaien
Het prototype zou een opvolger zijn van de P9 in een P9 behuizing (zoals ze nieuwe test auto's camoufleren voor de pers)

Kan het niet allemaal zo goed volgen, maar dat is wat ik ervan denk te begrijpen

EDIT:
Maar op de officiele newsmy forums staan wel betere foto's van een P9 met ICS 4.0.1 erop
NewsMy forum

Volgens dat forum werkt ICS wel op de P9 maar zijn er redelijk wat functies die niet werken en dat ze moeten wachten tot iets voor het lente festival om te upgraden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
hoi Rtunru,

Het gaan niet lukken, ontwikel omgeving geinstaleert. zelfde probleem. Ik heb de tablet open gemaakt de aansluiting van de usb ziet er goed uit, dus geen los contact.
En er zit geen mini sd in voor de rom ( heb ik eens gehad met een epad daar stond de rom op een kleine sd die ze hadden vast geplakt aan de pcb)

Ik weet het niet meer, zal ik de eerste zijn met niet te modde tablet zijn? :'(

Terug brengen een een ander halen gaat ook niet meer, je kan zien dat ie open is geweest.

Gr Aldrik

P.S. zal wel gaaf zijn als er een rom komt met die nieuwe android, te minsten voor anderen, ik kan toch niet uppe LOL |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:40:
[...]

Lol, de chinezen zijn niet happy volgens dat forum. (nee nog geen download van een nieuwe rom op hun site)
Blijkbaar is de hele ICS op P9 bullshit volgens de meeste en is Newman bezig 1 grote scam ermee te maken om de verkoop van hun P9 te stimuleren om daarna een p10 ofzo uit te brengen (uitverkoop van hun stock houden, van hun P9 dus) die wel ICS zal draaien
Het prototype zou een opvolger zijn van de P9 in een P9 behuizing (zoals ze nieuwe test auto's camoufleren voor de pers)

Kan het niet allemaal zo goed volgen, maar dat is wat ik ervan denk te begrijpen

EDIT:
Maar op de officiele newsmy forums staan wel betere foto's van een P9 met ICS 4.0.1 erop
NewsMy forum
Denk dat het allemaal te snel gaat, een goede rom zonder bugs kost tijd. Voor mijn HTC HD2 is ook een ICS rom op sd-kaartje uit, binnen enkele dagen al de vijfde versie, bij mij werkt het niet, denk te weinig ram, nog wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@nonaak43: het ligt niet aan jou. Ik heb exact dezelfde problemen. Ik heb uiteindelijk de rom van Birdienl er maar op gezet want die kun je zo flashen zonder de driver te hoeven installeren.

Ik heb ook al van alles geprobeerd om de driver te installeren maar met al mijn kennis van Windows krijg ik het ook niet voor elkaar. Ik krijg iedere keer foutmeldingen enz. Het zal uiteindelijk wel iets te maken hebben met Windows 7 64 bit. ;)

De rom van Birdienl werkt trouwens prima en verschilt volgens mij weinig van die van Rtunru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Hoi Sjaool,

He bedankt voor de tip, weet jij ook waar ik die rom kan vinden ( welke pagina)

Gr. Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
nonaak43 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:00:
Hoi Sjaool,

Gr. Aldrik
kijk op de eerste pagina, eerste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Super bedankt.

Ik ga het morgen eens proberen.

Gr Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:00:
Hoi Sjaool,

Gr. Aldrik
Het schiet me iets te binnen.

Zouden jullie problemen veroorzaakt kunnen zijn doordat jullie de USB poort niet in debug mode gezet hebben??
Ik werk zelf met Windows 7 64 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zou best eens kunnen want dat heb ik inderdaad niet gedaan (wordt ook nergens vermeldt dat dit moet).
Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi rtunru (en andere rom bouwers??),

Ik zie dat je o.a. een ROM builder ben, ik heb zojuist die van birdienl opgezet van de 1e pagina..
Ik heb het niet echt nodig om een bepaalde rom erop te zetten, maar ik ervaar een probleem met de Xiron (ik heb er inmiddels 5, allemaal hetzelfde probleem

ik gebruik DLNA streams om mijn muziek te streamen.
1 centrale pc in meterkast die is DLNA server
5 tablets allemaal gekoppeld aan speakers

als ik dus muziek afspeel dan stottert hij, als ik b.v. een radio stream pak van een App NLRadio stoort hij niet.
Dan denk je, dat ligt aan de dlna server of verbinding, als ik mijn eigen mobiel samsung galaxy s gebruik, stoort hij niet. Zelfde geldt voor mijn andere mobiel Huawei Ideos X5

Dus er is iets met de tablet icm. DLNA stream, heb jij een suggestie als ROM bouwer wat ik hieraan kan doen?

Is 't ook mogelijk b.v. om de timeout van het scherm van max. 30 min op Onbeperkt te zetten?

Btw, ik zag in het topic dat je uit harmelen komt, leuk, ik ook :)

Gr. Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
sjaool schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:35:
Dat zou best eens kunnen want dat heb ik inderdaad niet gedaan (wordt ook nergens vermeldt dat dit moet).
Morgen maar eens proberen.
Gingerbread start standaard op in USB debug modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:38:
Btw, ik zag in het topic dat je uit harmelen komt, leuk, ik ook :)

Gr. Marco
Gabsor woont in Harmelen en hij is toevallig ook geinteresseerd in multimedia toepassingen. Het is zelfs zijn werk, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:40:
[...]

Nep dus; ik ben nog steeds van mening dat ICS op RK2918 single core en 512 MB geheugen een moeizame uitdaging wordt.

Ze gebruiken wel kernel 3.0.8 en rk29sdk-eng 4.0.1 dus hoop op oplossing van stotterende audio??

[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 01-12-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Rtunru,

heb je wel een idee, wat het antwoord kan zijn op mijn vraag? mbt wifi..

Heb in dit topic al meer iets over gelezen, zoals vervangen access point / veranderen kanaal / beveiliging wpa erafhalen etc.

Echt alles al gedaan, nog steeds. het lijkt tot nu toe alleen bij "Live streams"
Dus waar geen cache mechanisme in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:22:
Hoi Rtunru,

heb je wel een idee, wat het antwoord kan zijn op mijn vraag? mbt wifi..

Heb in dit topic al meer iets over gelezen, zoals vervangen access point / veranderen kanaal / beveiliging wpa erafhalen etc.

Echt alles al gedaan, nog steeds. het lijkt tot nu toe alleen bij "Live streams"
Dus waar geen cache mechanisme in zit..
Los van een mogelijke bug in de kernel, denk ik dat jouw opstelling met 5 tablets altijd tot problemen zal leiden. Ik denk dat Gabsor jou hier meer over kan vertellen.

@Gabsor please jump in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
@ Sjaool

Die tablet van je is dat ook een tomtec?

Dir rom wil ook niet op m'n tomtec starten

Gr Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:21:
@ Sjaool

Gr Aldrik
De ROM van birdiebnl is gemaakt voor Xiron en zal dus alleen met RKDevicemanage op een Tomtec te plaatsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
je hebt gelijk rtunru, ik dacht dat al.

ben nu een oud laptopje een schone xp aan het instaleren, ga ik het met die proberen.

Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:28:
je hebt gelijk rtunru, ik dacht dat al.

ben nu een oud laptopje een schone xp aan het instaleren, ga ik het met die proberen.

Aldrik
Heb je mijn opmerking over in Debug mode zetten van de USB poort gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
ja ja heb ik gezien, heb het "met en zonder" geprobeert, zelfde probleen.

met die xp laptopie, weer het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
zeg als die tablet op prog. modes staat hoort die rode let bij de aan toets rusig te knipperen. of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
ik ben bang dat ik zal moeten wachten totdat iemand een rooted update img wil delen voor een tomtec ATP7483.
eentje die ik via de root op de tablet zo kan update, zo krijg ik het niet voor elkaar... 8)7 8)7 :(

Gr. Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:02:
ik ben bang dat ik zal moeten wachten totdat iemand een rooted update img wil delen voor een tomtec ATP7483.
eentje die ik via de root op de tablet zo kan update, zo krijg ik het niet voor elkaar... 8)7 8)7 :(

Gr. Aldrik
Aldrik, heb je de handleiding strikt gevolgd??
1.Alle kabels los
2.M knop indrukken en ingedrukt houden.
3,Power kabel aansluiten
4.USB aansluiten.
5.M knop loslaten.
6.Nu handmatig de USB driver installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
ja presies zo. daarna heb ik van alle varianten geprobeert. maar niks werkt.

Het is net of dat de tablet een soort van reset via de usb naar de pc stuurt.
Zodat windows niet de kans krijgt om te dekteren wat er op de usb poort wordt gezet.

het is ook dat ik eerst echt van alles probeer voordet ik iets ga vragen op een forum, tot nu to is alles gelukt bij alles ( proggen van PIC, AVR. en de hele shit) het lukt me ook wel goed om hardware hacks uit te voeren. heb hier zowat een hele lab. staan. dis de eerste keer dat me iets niet lukt ( in die 40 jaar dat ik al leef)...
ik kan daar slecht tegen ;-)

Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:34:
ja presies zo. daarna heb ik van alle varianten geprobeert. maar niks werkt.

Het is net of dat de tablet een soort van reset via de usb naar de pc stuurt.
Zodat windows niet de kans krijgt om te dekteren wat er op de usb poort wordt gezet.

het is ook dat ik eerst echt van alles probeer voordet ik iets ga vragen op een forum, tot nu to is alles gelukt bij alles ( proggen van PIC, AVR. en de hele shit) het lukt me ook wel goed om hardware hacks uit te voeren. heb hier zowat een hele lab. staan. dis de eerste keer dat me iets niet lukt ( in die 40 jaar dat ik al leef)...
ik kan daar slecht tegen ;-)

Aldrik
Over reset gesproken, heb je de reset met paperclip geprobeerd en daarna shutdown, daarna de stappen weer proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
nog niet. moment.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
nee werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Hmmm.., ik ben zelf 56, werk al sinds 1984 in de ICT en kan hier dus ook niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
tja erg he, zo een drank om iets te modden en dan willen lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:22:
[...]

Aldrik, heb je de handleiding strikt gevolgd??
1.Alle kabels los
2.M knop indrukken en ingedrukt houden.
3,Power kabel aansluiten
4.USB aansluiten.
5.M knop loslaten.
6.Nu handmatig de USB driver installeren??
Volgens mij moet het zo:
M knop ingedrukt houden
power kabel
USB aansluiten
Reset met paperklip in gaatje bij powerknop !!
M kan los
In loadermode blijft scherm zwart!
Dan zelf van te voren geladen driver installeren via apparaten

Problemen:
pc resetten
andere usb poort
andere pc
ander tab kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:47:
[...]

Hmmm.., ik ben zelf 56, werk al sinds 1984 in de ICT en kan hier dus ook niet tegen
Hmmm.., ik ben zelf 70+, werk al sinds 1978 in de ICT en gewoon steeds opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:59:
[...]

Hmmm.., ik ben zelf 70+, werk al sinds 1978 in de ICT en gewoon steeds opnieuw proberen
Zo zie je maar catr, al die stereotypen over ouderen kloppen dus NIET >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
@ Catr

Heb ik ook allemaal geprobeert 3X verschilende vaste ps's, 3x verschilende laptop's winXp, vista en Win7.
Alle mogelijke M knop varianten geprobeert. tablet opengemaakt om te kijken of dat du usb een las contact heeft.
Ben een beetje door m'n iedeeen heen.

Eens kijken of dat ik de ICP van de ARM kan vinden voor een nieuwe bootloader, maar ja. Das wel drasties
en of het wat oplevert weet ik niet.

Meschien is er een andere manier om de tablet root acsses te krijgen.

Tja................

Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:49:
@ Catr

Meschien is er een andere manier om de tablet root acsses te krijgen.

Tja................

Aldrik
Wat ik voor jou wil doen is mijn ROM proberen geschikt te maken voor een makkelijke upgrade net als de ROM van birdiebnl. Toen ik mijn ROM maakte, wist ik niet hoe het moet; nu meen ik het te weten.

Wat je voor mij moet doen is een screenshot van de informatie over jouw tablet maken ( zit ergens in de instellingen/settings )
Settings -> About Phone ( het gaat om Model number ).

Je wordt dus mijn beta tester voor mijn nieuwe ROM die dan eenvoudiger te installeren is en nieuwe versie van Superuser, su en Market krijgt. Je moet me wel niet kwalijk nemen als dat eenvoudiger installeren niet lukt. OK??

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Bedankt Rtunru,

Ik wil het graag proberen _/-\o_ , en no problim als het niet goed gaat hier :).
Het zal mooi zijn als het werkt. en zal ook de drempel voor veel andere mensen verlagen.

Model nr: Excellent8

Android-versie: 2.3.1

Kernel-versie: 2.6.32.27
hyh@a-System-Product-Name #729

Build-nummer: rk29_gingerbread_v1.28
rk29sdk-eng 2.3.1 GINGERBREAD eng.root.20110914.193415 test-keys

Erg bedankt. Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:35:
Bedankt Rtunru,

Ik wil het graag proberen _/-\o_ , en no problim als het niet goed gaat hier :).
Het zal mooi zijn als het werkt. en zal ook de drempel voor veel andere mensen verlagen.

Erg bedankt. Aldrik
OK, ik ga aan werken.
Ik vraag wel even jouw geduld omdat ik ook gewoon een baan heb.

Rob

PS: jouw Tomtec wordt wel een Xiron !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Tuurlijk heb ik geduld, ik heb ook m'n werk overdag. dit is ook hobby nadat de kinderen in bed liggen.

Xiron is super. geen probleem, al wordt het een Lidel als ik maar root heb ;-)

Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:35:

@birdiebnl en @catr, als jullie informatie hebben, willen jullie het met mij delen??. Het gaat om waar ik dat Model nummer allemaal moet wijzigen. Ik meen in parameters en ro.product.model

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nonaak43 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:21:
@ Sjaool

Gr Aldrik
Nope, de mijne is een Xiron.
Helaas werkt de rom van Birdienl dan niet lees ik net. Jammer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

rtunru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:04:
[...]

Gingerbread start standaard op in USB debug modus.
Je hebt gelijk, het stond in ieder geval aan. Dus daar ligt het probleem niet. :-(

Sry voor de doublequote.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 01-12-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:32:
[...]

Los van een mogelijke bug in de kernel, denk ik dat jouw opstelling met 5 tablets altijd tot problemen zal leiden. Ik denk dat Gabsor jou hier meer over kan vertellen.

@Gabsor please jump in >:)
waarom zou die opstelling tot problemen leiden?
het gaat al fout met de 1e tablet..
die ik probeer zo werkend te krijgen.. ik baal ervan :(

enig idee of Gabsor? aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:04:
[...]

waarom zou die opstelling tot problemen leiden?
het gaat al fout met de 1e tablet..
die ik probeer zo werkend te krijgen.. ik baal ervan :(

enig idee of Gabsor? aub!
vijf kanalen op 1 access point moeten zorgvuldig worden verdeeld.
Verder maar hopen dat de buren die kanalen niet ook gebruiken.
Wat te denken van de totale doorvoer??. Kan je access point dat aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:07:
[...]

vijf kanalen op 1 access point moeten zorgvuldig worden verdeeld.
Verder maar hopen dat de buren die kanalen niet ook gebruiken.
Wat te denken van de totale doorvoer??. Kan je access point dat aan??
5 kanalen ?

een accesspoint zit maar op 1 kanaal , daar kunnen prima 10 pc's tegelijkertijd op werken zonder problemen.
Dus ook 5 tablets zie ik het probleem niet van.
Totale doorvoer is zeer hoog, zeker voor een paar mp3's die ik afspeel. 5 MB per 4minuten ?

Dus ja, na meerdere testen met 1 tablet, ligt daar het probleem niet..
Hopelijk kan een juiste firmware dat voor me oplossen..

Jouw firmware moest met aparte software er op gezet worden toch RKDEviceManager? of is die van jou ook plaatsen in de root en klaar? ik had zojuist die van birdie getest, die geeft ook dezelfde problemen als de orginele rom.

Bedankt alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:31:
[...]

5 kanalen ?

een accesspoint zit maar op 1 kanaal , daar kunnen prima 10 pc's tegelijkertijd op werken zonder problemen.
Dus ook 5 tablets zie ik het probleem niet van.
Totale doorvoer is zeer hoog, zeker voor een paar mp3's die ik afspeel. 5 MB per 4minuten ?

Dus ja, na meerdere testen met 1 tablet, ligt daar het probleem niet..
Hopelijk kan een juiste firmware dat voor me oplossen..

Jouw firmware moest met aparte software er op gezet worden toch RKDEviceManager? of is die van jou ook plaatsen in de root en klaar? ik had zojuist die van birdie getest, die geeft ook dezelfde problemen als de orginele rom.

Bedankt alvast..
Een access point heeft 12 of 13 kanalen afhankelijk van de uitvoering
Ik adviseer je om te gaan googlen om meer te weten over deze problematiek..

Dit probleem krijg je dus ERBIJ naast die bug.

Als je ook andere postings van dit topic volgt, zal je het antwoord vinden van jouw laaste vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat accesspoint 12 of 13 kanalen heeft, maar goed.

bedankt voor je reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:52:
ik weet dat accesspoint 12 of 13 kanalen heeft, maar goed.

bedankt voor je reactie..
Graag gedaan Marco >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens een Xiron 8 opengemaakt?
De kernel die ik heb gecompileerd doet niets zichtbaars..
Mogelijk dat ergens intern een seriele poort aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:39:
Heeft iemand al eens een Xiron 8 opengemaakt?
De kernel die ik heb gecompileerd doet niets zichtbaars..
Mogelijk dat ergens intern een seriele poort aanwezig is?
Zoals je hebt kunnen lezen, heeft nonaak43 zijn Tomtec opengemaakt. >:)

Qua hardware dezelfde als Xiron

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 01-12-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
ja ikke, ik zal morgen wat foto's plaatsen ( als ik heb uitgepuzeld he dat moet).

maar volgens mij zit die er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@noaak43: nog handige tips voor het open maken? zou jammer zijn als ik hem nu al sloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:25:
@noaak43: nog handige tips voor het open maken? zou jammer zijn als ik hem nu al sloop ;)
Hij zou toch foto's plaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@ nonaak43 kopier naar de root van jouw SD dit bestand : http://www.megaupload.com/?d=7071Y2AA en hernoem het naar update.img

Steek de SD weer in jouw tablet en de update gaat dan starten.

Raak tablet niet aan totdat de caliberatie geslaagd is!!

Disclaimer: gebruik is voor eigen risico en status is BETA

PS: wil je jouw stappen goed opschrijven?; aan de ene kant voor mogelijke troubleshooting en aan de andere kant voor de nieuwe gebruiksaanwijzing.

[ Voor 56% gewijzigd door rtunru op 02-12-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
zo ik ben net thuis, straks eens alles proberen. en de foto's op het net. zetten.
En hoe je de tomtec open kan maken....

Eerst ff eten en de jongens naar bed brengen.

tot straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste