Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Introductie:
Bij blokker (xiron) en bart smit (tomtec) is sinds eind september 2011 een capacitief 800x600 8 inch tablet te koop voor 139 euro met android 2.3 gingerbread en een werkende google market.
Verder zijn er ook 7" tabs met dezelfde rk2918 processor.
Specificaties:
[list]
• processor: rockchip rk 2918 cortex A8 1008 Mhz
• ram : 512MB
• rom: 4 GB
• USB: host en mini usb
• scherm: capacitief multituch 2 points 800x600
• WiFi: 150MBs N
• sd : slot micro sd
• camera: 0.3 mpixel
• hdmi: geen

Ontwikkelingen:

Er wordt gewerkt aan een custom rom waarbij de tablet ook geroot is.
Deze tablet lijkt veel op de koreaanse Hyundai H700 waarvan de orginele rom van de H700 op de site staat en ook te downloaden is. http://www.hyundai-digita...18191315474774735H28G.jpg
Er zijn intussen al een aantal rk2918 roms gemaakt voor 8":

1 Hyundai rom staat op hun site en is zelf aan te passen
http://translate.google.n...is%3D2%26cl%3D2%26cid%3D7
2 WesleyB rom 10 oktober pagina 2
http://www.mediafire.com/...m_new_scroll_3d_touch.img
3 Birdienl rom 10 oktober pagina 2
http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/E8_23.01.zip
4 Rtunru rom 27 oktober pagina 6

Rom voor 7" rk2918 tomtec atf3482 game 7:
5 rtunru rom 16 november pagina 20
http://www.mediafire.com/?d60trgo2zurd62i

Roms 2e generatie:
Rooted roms voor orginele xiron 8 en tomtec 8 flashen via sd-kaart van rtunru op blz 29
6 Voor Tomtec Excellent 8 inch: http://www.mediafire.com/?4fkt6btothbe29r

7 Voor Xiron Excellent 8 inch: http://www.mediafire.com/?scqyzl2h2o0reqt

8 birdienl met R/W geen upload
blz 31 Pas op!! nog experimenteel

9 3 e generatie roms voor xiron8 van rtunru en birdienl H700 blz 38
http://www.mediafire.com/?o4nzh9egcenh6kj
Tomtec 8 :
10 Derde generatie ICS look and feel voor Tomtec blz 38
http://www.mediafire.com/?a4f5maktqvfqvih
11 Stockrom xiron 10" van rtunru geen upload

12 ICS betarom experimenteel voor xiron 8" van biohax op pagina 59
http://www.multiupload.com/EW235LW54H

13 ICS rom 4 van BirdieNL van 9 april op pagina 86
http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/E8_40.03.zip

14 ICS rom 4 van jgelauff van 11 april op pagina 88
http://www.mediafire.com/?nqmlla2qrjn0myj

15 ICS rom van birdinl voor xiron8 update via SDkaart pag 90
http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/E8_40.04.Xiron.zip

16 ICS rom van birdienl voor tomtec8 update via SDkaart pag 90 17 apr
http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/E8_40.04.TomTec.zip

17 ICS rom van Birdienl voor 8" gebaseerd op 4.0.3 met RK-tools installeren blz 96
http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/E8_40.04.RK.zip

18 ICS rom Birdienl voor 8" aneroïde 4.0.4 met RK-tools. Blz 96
http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/E8_40.05.RK.zip.

19 ICS rom van jgelauff voor ATP 7483 scherm 2 point blz 96
[bhttps://www.dropbox.com/sh/204e6aobvs72n6p/7CYHoT71XJ/update4042p.img

20 ICS rom van jgelauff voor ATP 7658 scherm 5 point. Blz 96
]https://www.dropbox.com/sh/204e6aobvs72n6p/-krkWJ5T4h/update4045p.img

[ Voor 72% gewijzigd door catr op 10-05-2012 15:33 . Reden: extra roms via sd kaart ]

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mooi initiatief! Ik heb deze ook sinds vandaag en ben benieuwd naar de custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 13:28
Top dat je een topic hebt geopend, ik denk dat deze tablet populair word onder mensen die willen spelen met een tablet maar er niet teveel voor willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:52
WesleyB schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:50:
Top dat je een topic hebt geopend, ik denk dat deze tablet populair word onder mensen die willen spelen met een tablet maar er niet teveel voor willen uitgeven.
Ik denk het ook, de prijs/performance is prima.
de tablet is snel genoeg voor games als angry birds en pocket legends, mail checken en wat browsen gaat prima, ik gebruik hem met mijn zoontje op schoot om youtube filmpjes te kijken en peuter spelletjes te spelen.
Icm launcher pro vlieg je overal doorheen.
De wat lage resolutie is het enige wat bovenaan mijn lijstje staat met "minpunten" maar hij is leuker dan ik voor die 150 euro had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Leuk dat er een apart draadje voor is, ik kijk uit naar de custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:42

Roytoch

Nietes

Wat hebben de eigenaars in de praktijk als batterijduur?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
62 uur uur geleden van de oplader gehaald en best wel veel mee gespeeld accu staat nu op 75%. Dit is wel op een custom rom gemaakt door mij en SpoinkyNL die tweaks voor de accuduur heeft! Verder misschien leuk om te delen, de chip ondersteunt 1080p hardware acceleration en afspelen van full hd footage werkt dus heel erg goed op deze tablet ^^

[ Voor 29% gewijzigd door WesleyB op 08-10-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Hier nog wat opmerkingen over rooten:

Met rooten heb je toegang tot alle directories van je tablet, je kunt bv met titanium backup backups maken.
Fabrikanten van tablets en phones weren rooten omdat dit veiliger is en er minder fout kan gaan.
een tweaker wil wel rooten omdat dit ook nodig is om een betere rom er op te flashen.
Als je een rom flashed die niet voor jouw tablet gemaakt is, dan houdt je zg brick over die nog als onderzetter dienst kan doen.
Erik Jan heeft op topic onbekende tablets een handleiding geschreven hoe hij de xiron 8 geflaht heeft.
hier een copie:
Xiron ATP ATP7483 Excellent 8 flashen

quote:

Waarschuwing 1: alleen JIJ bent verantwoordelijk als je hiermee het apparaat vernielt. Niet ik, noch Tweakers.

Waarschuwing 2: deze methode is veel gevaarlijker dan rooten met een exploit!

Waarschuwing 3: Xiron heeft v.z.i.w. de originele firmware nergens ter download staan. Er is geen weg terug!

Firmware bouwen

Benodigdheden:

RK29xxImageTools_v2.1.zip: slatedroid.com door wendal Hyundai H700 firmware: Zie "H700 system software & driver & upgrade guide" op google translate van hyundai-digital.cn

Stap 1: Hyundai update.img bouwen. In de map van de H700 firmware, navigeer naar de map met mkupdate.bat, en dubbelklik daarop. Je krijgt nu een ~200 mb grote update.img.

Stap 2: Update.img uitpakken. Parkeer deze file in de map van RK29xx_firmware_tool_v2.1, en noem 'm "wendal.img". Start RK29xxunpack.bat en kies optie 1 (type 1 en enter). Exit met 3. Bekijk de gebeurtenissen in het script (rk29xx_rom_tools.lua), als er iets mis gaat.

Stap 3 (optioneel): Aanpassingen. Pas de systeembestanden aan in system map, om de ROM verder te customizen (bv. taal naar Engels). Vergeet niet de juiste rechten voor elk bestand met chmod te zetten.

Stap 4: wendal_new.img genereren. Start RK29xxunpack.bat en kies optie 2. Exit met 3. Als het goed is verschijnt er nu een wendal_new.img. Dit is de firmware die je op het apparaat moet flashen. Apparaat flashen

Benodigdheden:

RKDeviceManage

Stap 1: Zet het apparaat in LOADER mode. Haal alle stekkers uit het apparaat. Vervolgens, terwijl je de "M" knop (bovenop het apparaat) ingedrukt houdt, doe je de volgende dingen:

stroom stekkertje (5VDC) erin, USB stekker naar je computer erin, klik op de reset knop, met een ijzerdraadje o.i.d. in het kleine gaatje tussen aanknop en 5VDC.

Je kunt nu de "M" knop loslaten.

Stap 2: Installeer rockusb driver voor jouw OS en architectuur. Spreekt voor een Tweaker voor zich. Als het goed is wordt er nu een "RK29 Device" herkent.

Stap 3: Start RKDeviceManage.exe, selecteer de firmware (wendal_new.img), en klik op "upgrade".

Stap 4: Wachten en niets doen... je tablet reboot vanzelf. Na een tijdje overstoort laden en installeren is ie klaar. En spreekt hij Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
Waarom zo ingewikkeld met de RKDeviceManager?
Je kunt gewoon de update.img op het apparaat kopieren, en hij zal vanzelf de nieuwe custom rom gaan flashen. Geen tool of drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
nog enige kans dat er een rom als CM komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Aghanim schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:32:
nog enige kans dat er een rom als CM komt?
Ik zag op het slatedroid forum dat _fun (ook wel bekend als naobsd) evt. een poging ging doen om CM7 voor RK2918 te maken als daar interesse voor is. Hij is daar ook mee bezig voor RK2818 devices. (Zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:22:
Waarom zo ingewikkeld met de RKDeviceManager?
Je kunt gewoon de update.img op het apparaat kopieren, en hij zal vanzelf de nieuwe custom rom gaan flashen. Geen tool of drivers nodig.
Heb je daar ervaring mee met de rk2918 chip?
moet de tablet in recovery mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:47:
[...]

Heb je daar ervaring mee met de rk2918 chip?
moet de tablet in recovery mode?
Werkt precies hetzelfde als bij de RK2818 devices, je sluit je tablet aan op de PC terwijl je tablet gewoon aan staat, en dan kopieer je de update.img naar de root van de tablet schijf (de USB mass storage), en daarna zal de tablet de nieuwe update.img gaan flashen. Ik heb dat net met de Xiron gedaan, met een firmware gebaseerd op die H700. Je hebt dan die RKDeviceManager niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

Werkt precies hetzelfde als bij de RK2818 devices, je sluit je tablet aan op de PC terwijl je tablet gewoon aan staat, en dan kopieer je de update.img naar de root van de tablet schijf (de USB mass storage), en daarna zal de tablet de nieuwe update.img gaan flashen. Ik heb dat net met de Xiron gedaan, met een firmware gebaseerd op die H700. Je hebt dan die RKDeviceManager niet nodig.
Het is nu wachten op getweakte roms, dan zijn ze dus makkelijk te flashen.
Je hebt de tab met de H800 rom geflashd, heb je nu ook een ander boot plaatje?
Dit in verband met garantie. Het is jammer dat de orginele rom niet te backuppen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
Het is nu wachten op getweakte roms, dan zijn ze dus makkelijk te flashen.
Je hebt de tab met de H800 rom geflashd, heb je nu ook een ander boot plaatje?
Dit in verband met garantie. Het is jammer dat de orginele rom niet te backuppen is.
Inderdaad, een ander boot plaatje met daarin H700 en wat chinese tekst. Ook de bootanimation is anders, die is van Hyundai.
Het is me inderdaad niet gelukt de originele firmware te backuppen. Achteraf gezien was het misschien wel mogelijk geweest om in ieder geval het bootlogo en de bootanimation nog veilig te stellen, maar daar is het nu bij mij al te laat voor. (adb pull /initlogo.rle ./initlogo.rle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
Het is jammer dat de orginele rom niet te backuppen is.
Misschien komt het nog goed, even deze in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
Ik heb nog wel ergens de originele bootanimatie nog wel opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Heb adb pull /initlogo.rle ./initlogo.rle uitgevoerd maar krijg volgende melding:
remote object /initlogo.rle does not exist.

Root acces nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:57:
Heb adb pull /initlogo.rle ./initlogo.rle uitgevoerd maar krijg volgende melding:
remote object /initlogo.rle does not exist.

Root acces nodig?
Ik zie het, blijkbaar zit dat bestand in de boot.img, maar komt die uiteindelijk niet in de directory te staan.
Hetzelfde hier met de h700 firmware, in de boot.img staat ie wel, maar hij komt niet in de root directory te staan.
Als je toch bezig bent, kun je dan dit eens proberen? Ik denk dat we daar het bootlogo ook wel uit kunnen halen (min of meer).

code:
1
adb pull /system/media/bootanimation.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
De bootanimation.zip staat in mijn laptop, als je hem uitpakt zieje part0, part1 en dec.txt.
Het xiron logo in part0, in part1 27 logos xiron, denk voor animatie.
Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:07:
De bootanimation.zip staat in mijn laptop, als je hem uitpakt zieje part0, part1 en dec.txt.
Het xiron logo in part0, in part1 27 logos xiron, denk voor animatie.
Gelukt!
Zou je die ook ergens kunnen plaatsen? Ik ben erg geinterreseerd, kan ik die H700 firmware een beetje aanpassen zodat het weer Xiron lijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:10:
[...]

Zou je die ook ergens kunnen plaatsen? Ik ben erg geinterreseerd, kan ik die H700 firmware een beetje aanpassen zodat het weer Xiron lijkt....
Heb nog even met droidexplorer.exe gekeken, daarmee kun je het ook zo naar de computer copieren.
Ik kan je een email met bijlage sturen, als in je profiel dat even openzet dan zal ik je het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:20:
[...]
Ik kan je een email met bijlage sturen, als in je profiel dat even openzet dan zal ik je het sturen.
Graag, profiel staat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Email verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Dank, daarmee gaat het wel lukken om de H700 firmware weer aardig Xiron origineel te laten lijken.

Edit: Ondertussen gelukt, hij ziet er nu weer aardig Xiron uit, nog een paar seconden H700 en chinese tekst, verder weer netjes het Xiron gebeuren tijdens booten.

[ Voor 26% gewijzigd door birdiebnl op 09-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
WesleyB schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:18:
Ik heb nog wel ergens de originele bootanimatie nog wel opgeslagen.
Door jou icon krijg ik een waarschuwing van Chrome omdat de site waarop jou afb gehost is (lightchasersphotograpy.com) bekend staat om malware zegt Chrome. Wil je dat even veranderen aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
birdiebnl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:52:
[...]Ondertussen gelukt, hij ziet er nu weer aardig Xiron uit, nog een paar seconden H700 en chinese tekst, verder weer netjes het Xiron gebeuren tijdens booten.
Er zit nu alleen nog een H700 logo in de kernel.img, ik heb geen idee hoe ik die uit kan pakken/aanpassen, dus voorlopig laat ik het maar zoals het nu is, tijdens opstarten een paar seconden H700 logo, daarna Xiron initlogo, en daarna de Xiron bootanimation.

Iemand die weet hoe de kernel.img aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Zit het bootlogo niet in boot.img?
Lijkt me meer waarschijnlijk.
Hoe pak je boot.img uit?
Heb mijn tab geflashed, wel eerst de opstart animatie met droidexplorer.exe naar laptop gecopieerd uit system/media en ook de apps van xiron. In de H700 staan veel chinese apps.
ook de taal op nl gezet in build.prop.

[ Voor 54% gewijzigd door catr op 10-10-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:23:
Zit het bootlogo niet in boot.img?
Lijkt me meer waarschijnlijk.
Hoe pak je boot.img uit?
Initlogo zit in de boot.img, maar er zit er ook één in de kernel.img, en dat is diegene die je de eerste paar seconden van het booten te zien krijgt.
Ik heb nu een aangepaste boot.img, met daarin een initlogo (afgeleidt van de bootanimation van Xiron), en een aangepaste system.img die geroot is, daarnaast beperkte ondersteuning biedt voor adhoc wifi, en de bootanimation van Xiron bevat, nog wat memory tweaks, en de chinese apps verwijderd.
Ik heb overigens het idee dat als je op de één of andere manier in recovery mode kunt komen terwijl je de originele firmware er nog op hebt staan, dat je hem dan zou kunnen backuppen. Ik kan hem nu wel in recovery mode krijgen door een foutieve firmware bestand op de schijf te plaatsen, maar ik heb geen idee of de backup van de originele firmware op dat moment nog in orde is. Volgens mij gaat hij dan in recovery mode alvorens de klaar gezette firmware in mtd5 is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Op mijn yarvik 211 8902 processor in recoverymode zet krijg je een menu waarmee je o.a. recovery kunt doen maar geen backup
Als je cynomid recovery er op zet,dan zit er in het menu wel een backup. Jammer dat H 700 niet zo'n menu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:58:
Op mijn yarvik 211 8902 processor in recoverymode zet krijg je een menu waarmee je o.a. recovery kunt doen maar geen backup
Als je cynomid recovery er op zet,dan zit er in het menu wel een backup. Jammer dat H 700 niet zo'n menu heeft.
In recovery mode kun je vaak met adb shell connecten aan je tablet, en ben je wel root. Dus dan zou je zonder problemen die backup met adb shell en rkdump kunnen maken. (Of dat zo is met de Xiron firmware is natuurlijk niet zeker).

Echter, volgens mij kun je met de nieuw RKAndroidTool ook afzonderlijke img files flashen, en dan had het flashen van een boot.img voldoende geweest, en was het ook mogelijk geweest de backup van de tablet af te halen. Te laat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Het is wachten op een nieuwe rom die wel het goede logo heeft met meer verbeteringen, dan flashen we die over de oude heen.
Heb nu titanium backup.

WesleyB, waar blijft jullie rom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Voor de mensen die zonder allerlei tools hun Xiron 8 RK2918 tablet willen rooten, hierbij een link naar een rooted custom rom.
Deze kan eenvoudig op de tablet worden geinstalleerd, en zal ook evt. toekomstige update's van Xiron op dezelfde manier accepteren.

De link: E8_23.01

Voor diegenen die ook flash willen hebben, installeer deze apk (ik krijg zelf namelijk de flash player 11 uit de market niet aan de praat)

Letop, ik ben niet verantwoordelijk voor het eventuele mislukken van de update naar deze custom rom, bij mij werkt het prima, maar dat is geen garantie!

De handleiding:

1. Connect the USB cable to your Xiron tablet and your computer so that the Xiron is seen as an external hard drive (as normal).

2. Unzip the archive “E8_23.01” that you’ve just downloaded to your Xiron tablet. Do not place it into any folder of the Xiron, just to the root level of the device.
To unzip (unpacking process) the file, newer versions of Windows will do it for you (just open up the zipped folder and place its contents onto the Xiron). If not, there are many freely available software products that can unzip the downloaded file for you. If the operating system of the computer offers you to erase, replace, or merge the files or folders when copying to the Xiron, agree.

3. Unplug your device safely as usual using the green “disconnect safely” arrow in the system tray.

4. The Xiron tablet will find the update automatically and display a message box offering to install this new firmware. Before tapping on "Install", you need to connect the charger/adapter DC-IN to your device.

Important warning: Upgrading your device's software will reset all your settings (including the WiFi settings) and erase your applications (you can re-download them again later).

5. Once the firmware update process is completed, your Xiron tablet will automatically restart.

[ Voor 5% gewijzigd door birdiebnl op 11-10-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En wat zijn de voordelen van deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Aghanim schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:21:
En wat zijn de voordelen van deze rom?
- Zonder tools te installeren op je tablet
- Rooted
- Pakt evt. updates van Xiron ook zonder problemen
- Voor de liefhebbers, met RomSettings kun je gebruik maken van Adhoc Wifi netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
catr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:52:
Het is wachten op een nieuwe rom die wel het goede logo heeft met meer verbeteringen, dan flashen we die over de oude heen.
Heb nu titanium backup.

WesleyB, waar blijft jullie rom ?
Ik kan nu alleen een system.img geven met verschillende hardware acceleraties tweaks, scroll tweaks, touch sensitivity tweaks en een paar energieverbruik tweaks, ook is deze system.img standaard engels en de market staat standaard in de appdrawer. Deze heb ik al een paar dagen op mijn tablet staan en is volgens mij wel stabiel. De rom heeft ook een groene bootanimation, dat moest van SpoinkyNL :+

Ik heb deze rom geflash'ed met de RKAndroidTool. Verder heb ik de andere image files gebruikt van de stock h700 rom. (Deze rom kan je vinden op hyundai-digital.cn.)

Bekende regel maar toch: Ik ben niet verantwoordelijk voor enig schade aan je tablet! Er is ook nog geen stock firmware beschikbaar, dus de kans bestaat dat je niet meer terug kan gaan naar de stockrom!

http://www.mediafire.com/...m_new_scroll_3d_touch.img

[ Voor 58% gewijzigd door WesleyB op 10-10-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:23
Weet iemand hoeveel geheugen dit tablet heeft??
Ik hoop 512 mb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:
Weet iemand hoeveel geheugen dit tablet heeft??
Ik hoop 512 mb ;-)
Staat in het eerste bericht, wel even het topic doorlezen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380960

birdiebnl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:18:
Voor de mensen die zonder allerlei tools hun Xiron 8 RK2918 tablet willen rooten, hierbij een link naar een rooted custom rom.
Deze kan eenvoudig op de tablet worden geinstalleerd, en zal ook evt. toekomstige update's van Xiron op dezelfde manier accepteren.

De link: E8_23.01

Letop, ik ben niet verantwoordelijk voor het eventuele mislukken van de update naar deze custom rom, bij mij werkt het prima, maar dat is geen garantie!

De handleiding:

1. Connect the USB cable to your Xiron tablet and your computer so that the Xiron is seen as an external hard drive (as normal).

2. Unzip the archive “E8_23.01” that you’ve just downloaded to your Xiron tablet. Do not place it into any folder of the Xiron, just to the root level of the device.
To unzip (unpacking process) the file, newer versions of Windows will do it for you (just open up the zipped folder and place its contents onto the Xiron). If not, there are many freely available software products that can unzip the downloaded file for you. If the operating system of the computer offers you to erase, replace, or merge the files or folders when copying to the Xiron, agree.

3. Unplug your device safely as usual using the green “disconnect safely” arrow in the system tray.

4. The Xiron tablet will find the update automatically and display a message box offering to install this new firmware. Before tapping on "Install", you need to connect the charger/adapter DC-IN to your device.

Important warning: Upgrading your device's software will reset all your settings (including the WiFi settings) and erase your applications (you can re-download them again later).

5. Once the firmware update process is completed, your Xiron tablet will automatically restart.
Heb deze image eens geprobeerd op me Bart Smit Excellent 8" tablet. Krijg de melding "Found a invalid firmware image file '/mnt/storage/update.img'. Would you like to delete it? Yes/No"
Yes aanklikken, wist de update.img en gaat dan weer naar het begingscherm / No aanklikken behoud de update.img en gaat dan gewoon naar het begingscherm

Heeft dit iets te maken omdat de 'update.img' voor een Xiron 8" tablet is?
(Ik veronderstel dat de Xiron 8" en TomTec 8" dezelfde tablets zijn?)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 380960 op 11-10-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Anoniem: 380960 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:48:
[...]
Heeft dit iets te maken omdat de 'update.img' voor een Xiron 8" tablet is?
(Ik veronderstel dat de Xiron 8" en TomTec 8" dezelfde tablets zijn?)
Het zal inderdaad te maken hebben met het feit dat de Xiron firmware net iets anders is dan de TomTec (zoals dat ook geldt voor de Hyundai H700). Het apparaat zal wel hetzelfde zijn, maar de firmware is net iets anders. Ik neem aan dat je tijdens opstarten geen Xiron logo krijgt, maar een TomTec logo oid?

Als je je tablet aan je PC hebt gekoppeld, als USB Mass Storage, wat is dan de volume naam van de drive van de tablet?

[ Voor 3% gewijzigd door birdiebnl op 11-10-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

Het zal inderdaad te maken hebben met het feit dat de Xiron firmware net iets anders is dan de TomTec (zoals dat ook geldt voor de Hyundai H700). Het apparaat zal wel hetzelfde zijn, maar de firmware is net iets anders. Ik neem aan dat je tijdens opstarten geen Xiron logo krijgt, maar een TomTec logo oid?

Als je je tablet aan je PC hebt gekoppeld, als USB Mass Storage, wat is dan de volume naam van de drive van de tablet?
Kreeg de zelfde foumelding op mijn xiron 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:23:
Heb mijn tab geflashed, wel eerst de opstart animatie met droidexplorer.exe naar laptop gecopieerd uit system/media en ook de apps van xiron. In de H700 staan veel chinese apps.
ook de taal op nl gezet in build.prop.
catr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:33:
[...]
Kreeg de zelfde foumelding op mijn xiron 8
Maar jij hebt al die H700 geflasht. Dan gaat het niet meer, dan is de firmware ook anders. Het werkt alleen als je de originele firmware nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Voor de volledigheid, het update mechanisme wat standaard bij Rockchip zit werkt als volgt:

Je hebt een property ro.product.model (zit in de build.prop van de system.img).
Voor de Xiron 8 is dat ATP7483

Als je een update.img op de tablet kopieert, dan zal de Updater controleren of de MACHINE_MODEL uit de parameter file van de update.img gelijk is aan de ro.product.model van de huidig draaiende firmware.
Is dit ongelijk dan krijg je de "Invalid firmware" melding, is het gelijk, dan wordt de tablet opgestart in recovery mode en wordt automatisch de update uitgevoerd.

Echter, wat er dan ook gebeurt is dat er een nieuwe recovery wordt geplaatst. In de recovery zit ook zo'n ro.product.model, die ook weer gelijk moet zijn aan de MACHINE_MODEL uit de parameter file. Het bijzondere is dat de recovery die je flasht in dit geval niet gebruikt wordt voor de update, daarvoor wordt nog de oude gebruikt. De nieuwe recovery zal pas bij een volgende update worden gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door birdiebnl op 11-10-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:35:
[...]

[...]

Maar jij hebt al die H700 geflasht. Dan gaat het niet meer, dan is de firmware ook anders. Het werkt alleen als je de originele firmware nog hebt.
Jouw img is ook veel kleiner 93.000 kb dan degene die ik geflashed heb 173.000 kb.
zelf heb ik de mijne met Rkdevicemanage.exe geflasht.
volgens jou kan ik dus jouw img niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:44:
[...]

Jouw img is ook veel kleiner 93.000 kb dan degene die ik geflashed heb 173.000 kb.
zelf heb ik de mijne met Rkdevicemanage.exe geflasht.
volgens jou kan ik dus jouw img niet gebruiken.
Je kan mijn image nu alleen nog met RkDeviceManager flashen, en niet meer op de normale manier, omdat jouw apparaat nu al denkt dat ie een H700 van Hyundai is, en dan ook controleert of de firmware die je op de normale manier wil installeren wel een H700 firmware is. En die van mij is dat niet, dat is een ATP7483 firmware.

Dat hij veel kleiner is komt omdat ik er heel veel uit verwijderd heb waar we hier in Nederland niets aan hebben.

Overigens, als je die van mij flasht met RkDeviceManager denkt je tablet daarna wel weer dat het een ATP7483 is.

[ Voor 7% gewijzigd door birdiebnl op 11-10-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:46:
[...]

Je kan mijn image nu alleen nog met RkDeviceManager flashen, en niet meer op de normale manier, omdat jouw apparaat nu al denkt dat ie een H700 van Hyundai is, en dan ook controleert of de firmware die je op de normale manier wil installeren wel een H700 firmware is. En die van mij is dat niet, dat is een ATP7483 firmware.

Dat hij veel kleiner is komt omdat ik er heel veel uit verwijderd heb waar we hier in Nederland niets aan hebben.

Overigens, als je die van mij flasht met RkDeviceManager denkt je tablet daarna wel weer dat het een ATP7483 is.
Heb via droidexplorer in de build.prop gekeken, productmode=H700, als dat weer verandert in ATP7483, zou het dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:54:
[...]

Heb via droidexplorer in de build.prop gekeken, productmode=H700, als dat weer verandert in ATP7483, zou het dan werken?
Dat ligt er aan, als je ook de recovery.img van de H700 geflashed hebt, dan zal de updater wel de firmware accepteren, maar zal de recovery de firmware niet accepteren. Heb je ook de recovery geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:56:
[...]

Dat ligt er aan, als je ook de recovery.img van de H700 geflashed hebt, dan zal de updater wel de firmware accepteren, maar zal de recovery de firmware niet accepteren. Heb je ook de recovery geflashed?
Heb met Rk29xxImagetoolsv2.1 de H700 img uitgepakt, in build.prop de taal nl gezet. verder niets veranderd. Als je in de temp folder kijkt, staan daar boot, kernel, misc, recovery en system.img. Bij het inpakken worden volgens mij die ook weer meegenomen plus su, de grootte is ongeveer de oorspronkelije van H700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 22:44
Is er al een custom rom uit voor tomtec 8 inch tablet?
alvast dank

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
VNC95 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:26:
Is er al een custom rom uit voor tomtec 8 inch tablet?
alvast dank
De rom van birdienl werkt nu alleen op de xiron 8, kijk bij wesleyB die heeft ook een rom. Lees wel eerst het forum door
voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
kan iemand mij uitleggen of ik een van deze custom rom
op mijn 8 inch tomtec kan instaleren

alvast bedankt

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Lees je niet?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Natuurlijk lees ik

Maar snap sommigen stukken gwn niet

of er al 1 van deze custom rom compatibel is met tomtec

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388320

Bij mij gaat er toch iets niet helemaal goed.

Stap 1 tot en met 4 gaat probleemloos, maar na de reboot beschreven in stap 5 krijg ik opnieuw de melding dat er nieuwe firmware gevonden is in combinatie met de vraag of ik deze wil installeren. Mijn wachtwoord zit nog steeds op me tablet, en een aantal van mijn eigen geïnstalleerde apps starten op.

Hierdoor heb ik vaag het vermoeden dat er iets niet helemaal goed is gegaan :)

Iemand anders die dit zelfde probleem ook heeft ondervonden en hier een oplossing voor weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Anoniem: 388320 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:50:

Stap 1 tot en met 4 gaat probleemloos, maar na de reboot beschreven in stap 5 krijg ik opnieuw de melding dat er nieuwe firmware gevonden is in combinatie met de vraag of ik deze wil installeren. Mijn wachtwoord zit nog steeds op me tablet, en een aantal van mijn eigen geïnstalleerde apps starten op.

Hierdoor heb ik vaag het vermoeden dat er iets niet helemaal goed is gegaan :)

Iemand anders die dit zelfde probleem ook heeft ondervonden en hier een oplossing voor weet??
Welk tablet heb je? de xiron 8 met de orginele software? de rom van birdiebnl ?
Hoop birdienl heeft oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
catr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:01:
[...]
De rom van birdienl werkt nu alleen op de xiron 8
Zowel de H700, de rom van Wesley en de rom van mij zullen werken op de xiron 8, en zeer waarschijnlijk ook op de Tomtec 8 omdat dat hetzelfde apparaat is, en ook op een H700. (Niet gecontroleerd overigens).

Alledrie de ROMs kun je flashen met de RKDeviceManager zoals ergens beschreven in dit topic. Echter, met de RKDeviceManager flash je elke willekeurige ROM die aan het formaat voldoet, maar niet hoeft te werken op je tablet.

Ik heb die ROM van mij zodanig gemaakt, dat je hem op de normale manier (dus zonder RKDeviceManager) kunt upgraden, zodat er ook gecontroleerd wordt of die ROM wel voor het device is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:01:
[...]

Welk tablet heb je? de xiron 8 met de orginele software? de rom van birdiebnl ?
Hoop birdienl heeft oplossing.
Ik heb de Xiron 8, originele software en gebruikte idd de rom van BirdieBNL. Mijn excuses voor het niet vermelde van deze best wel belangrijke informatie :)

T is me uiteindelijk wel gelukt de rom werkend te krijgen door middel van RDKdevicemanage.

Rom ziet er goed uit heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Anoniem: 388320 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Ik heb de Xiron 8, originele software en gebruikte idd de rom van BirdieBNL. Mijn excuses voor het niet vermelde van deze best wel belangrijke informatie :)

T is me uiteindelijk wel gelukt de rom werkend te krijgen door middel van RDKdevicemanage.

Rom ziet er goed uit heel erg bedankt!!
Mooi dat het gelukt is, laat ons weten hoe je ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Is er iemand die dit tablet gebruik icm sonos systeem / app?

eventjes "to be very sure" de market werkt gewoon en zoals we gewend zijn van de phones?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Anoniem: 388320 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:50:

Gelukkig dat het uiteindelijk goed gekomen is, maar toch een vraag. Heb je tussen stap 4 en stap 5, dus na de reboot het recovery menu gezien, en gele tekst? Ik heb mijn originele Xiron op dezelfde manier weten te voorzien van een update, maar heb dit probleem niet gehad. Ben dus wel nieuwsgierig wat er aan de hand kan zijn, want daar gaan natuurlijk meer mensen dan last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Mooi dat het gelukt is, laat ons weten hoe je ervaring is.
Alvast een paar kleine dingetjes die me zijn opgevallen.

- Ik heb nu root acces :D
- Tijdens het opstarten is de naam BirdieBNL te zien. Op zich natuurlijk geen probleem, maar t is wel vrij duidelijk te merken dat je er zelf mee hebt lopen "spelen" en je bent dus je garantie kwijt :)
- Je startscherm heeft 5 bladzijde in plaats van 4
- Je bladert nu horizontaal door je "all apps" menu ipv verticaal.

Voor de rest is alles volgens mij het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
BirdiNL custom rom werkt perfect op de tomtec

Kan gwn geïnstalleerd worden p.s zorg dat je de usb kabel er in houd had in het begin een klein foutje hihi

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

Weet ik niet meer, maar 'k zal morgen eens een poging wagen om de custom rom erop te zetten op me TomTec, heb op dit momment geen PC in de buurt waarop het kan

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 380960 op 11-10-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:48:
[...]

Gelukkig dat het uiteindelijk goed gekomen is, maar toch een vraag. Heb je tussen stap 4 en stap 5, dus na de reboot het recovery menu gezien, en gele tekst? Ik heb mijn originele Xiron op dezelfde manier weten te voorzien van een update, maar heb dit probleem niet gehad. Ben dus wel nieuwsgierig wat er aan de hand kan zijn, want daar gaan natuurlijk meer mensen dan last van krijgen.
Nope geen Recovery menu gezien toen ik gewoon de update probeerde uit te voeren. T recovery menu heb ik wel gezien toen ik m geflashed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Even een belangrijk ding je krijgt hier alleen root op de systeem map system/app is nog read-only

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
VNC95 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:35:
Even een belangrijk ding je krijgt hier alleen root op de systeem map system/app is nog read-only
Bij de rk29xx processor is de rom gecomprimeerd en readonly, je moed de rom uitpakken, dan de apps aanpassen en dan weer inpakken, is al eerder uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na alles nog eens grondig gelezen te hebben, toch best even wachten als gewone gebruiker, tot het wat makkelijker is om deze te rooten en een custom rom erop te zwieren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426212

Ik heb deze Xiron 8 tablet al een maandje in huis ,.en ben weken bezig geweest om een Root methode te vinden op meerdere sites,. nu eindelijk jullie gevonden ! hoera!
toch ziet het er nog wat ingewikkeld uit als je gewend ben ,.je HTC Desire the flashen rooten /en roms te wisselen,.ik hoop dat jullie snel een mooie root app,.of simpele methode hebben gevonden/gemaakt.,en een mooie stabiele rom.,

EDIT:
probeerde de rom van BirdieNL te instaleren,.maar eenmaal in Recovery zegt hij :

===RECOVER===
Checking Firmware...
E:Not support firmware
Recover failed, please reboot and recover again!

,.probeer te rebooten,.maar na boot animatie ,.elke keer terug in Recovery mode,.zonder enige optie te kiezen met de volume knoppen ,.kan enketl Reboot system now kiezen.,en daarna kom ik weer terug in de recovery mode :S
help.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 12-10-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
met RkDeviceManager.exe op de pc gaat het ook. wel de goede drivers in windows zetten. de tab in recovery mode
kijk in onbekende tabs forum, wordt daar uigelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik zei .,.
ik heb weinig keus dan Recovery mode,. het is het enigste wat ik te zien krijg ,...uitzetten doe ik met het kleine gaatje met een naald erin,.verders kan ik alleen in recovery komen als ik hem aanzet,.ik ben niet bekend met RkDeviceManager,. maar zal eens kijken wat ik er mee gedaan krijg,.

en welke drivers ,. moeten waar ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 12-10-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Kijk even in het 8e topic, daar staat het precies beschreven, je moet wel het hele topic doorlezen, kan niet alles uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry ik snap dat je niet alles kan of wil uitleggen,.maar Met alle Respect,..je bent ook niet egt duidelijk,.
8e topic om maar een voorbeeld te noemen.,...niet egt duidelijk.

ik zoek wel hoor daar ben ik niet te beroerd voor,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388320 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:53:
[...]

Alvast een paar kleine dingetjes die me zijn opgevallen.

- Ik heb nu root acces :D
- Tijdens het opstarten is de naam BirdieBNL te zien. Op zich natuurlijk geen probleem, maar t is wel vrij duidelijk te merken dat je er zelf mee hebt lopen "spelen" en je bent dus je garantie kwijt :)
- Je startscherm heeft 5 bladzijde in plaats van 4
- Je bladert nu horizontaal door je "all apps" menu ipv verticaal.

Voor de rest is alles volgens mij het zelfde.
zou je mij kunnen wijzen naar en downloadlink voor de Rk device tools waar de RkDeviceManage.exe in zit ? a.u.b
dank u vriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
kijk in topic voor onbekende tablets bij blz 75 bij EricJan
xiron 8 flashen.

bij apparaat flashen :

op RKDevicemanage
drukken,

dan wordt hij geladen.

[ Voor 4% gewijzigd door catr op 12-10-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catr schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:59:
kijk in topic voor onbekende tablets bij blz 75 bij EricJan
xiron 8 flashen.

bij apparaat flashen :

op RKDeviceanage drukken,

dan wordt hij geladen.
ik had het al gevonden,.gedownload,..
Precieze instructies gevolgd,.
rockusb geinstaleerd,./
device gevonden als Rk29 device,.
RKdevicemange.exe gestart ,.Wendal_new.img geselecteerd,.
het werd herkent in alle device information tabs,.
Klik op "Upgrade"
Downloading firmware.,doet hij eventjes ,. en dan .,..PROMPT(error) Upgrade Fail,Reason: Download Firmware Fail
pff het zal me ook eens een keer makkelijk afgaan ,.
nog suggesties ?
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3181/failen.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 12-10-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
je moet wel de rom van birdienl nemen, die heet update.img die is aangepast, in werkt goed. de wendal.img komt van hyandeiH700 en is onaangepast in chinees, vergt wel enige kennis om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de Update.img,.. genomen,. uitgepakt en op nieuw ingepakt voor ik het met de RkDevicemanage ging proberen, ..heb de update.img nog staan ,. zal die proberen,.

ik probeerde nogmaals de knop Upgrade.en nu zei hij Upgrade now,.voor 50 seconden .,en toen Upgrade Fail , Reason: Test Device Fail..

zal het nu met de Update.img proberen,..
ik hoop dat het gaat werken ,.want voorlopig heb ik nu niks meer enkelt Recovery waar de Tab in opstart,.en kan met de volume knoppen niks selecteren kan enkelt Reboot now kiezen ,.en dan reboot hij weer naar recovery ,.
hoop dat ik er uit komt,. bedankt voor de duidelijkere Reply's,.
zal nu de update.img proberen,.ik kom hier op terug .

Edit: klopt het dat de tab ,.na het vasthouden van de M knop .,stekkers erin ,.en Naald in de reset knop ,.de Tablet uit blijft staan in het proces met RkDevicemanage.exe tot hij moet gaan rebooten ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 12-10-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update.img opnieuw voor de zekerheid gedownload,
RkDevicemanage.exe gestart Update.img geladen.,
Upgrade,.... Upgrade now ,.duurt 50 seconden en dan weer een PROMPT ./ Upgrade Fail,Reason:Test Device Fail.
ik weet t nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
ja het scherm is zwart, je moet met een paperclip even resetten dan M loslaten, bij mij ging het ook fout doordat ik de reset te lang indrukte. Als de tab opstart is hij niet in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mn tab is inderdaad op zwart scherm. dus dat lijkt goed gegaan te zijn,..

maar vooralsnog ,.krijg ik die update.img ook niet geflashed ,. hij zegt na 50 seconden bezig te zijn ,.

Upgrade Fail,Reason :Test Device Fail,.
snap er niks van.
bovenaan staat wel ,.Found One LOADER Device

Edit: even USB kabel in en uit de Tablet ,. en zie in RkDevicemanage wel switchen,.tussen No found LOADER Device ,.en weer terug naar Found LOADER Device,..dus het programma ziet mn tab wel .

EDIT : Nadat ik mn usb kabel eruit en opnieuw erin gestopt heb,.en op Upgrade klikte,.
is hij nu bezig met Download IDB Start ,.en al 2 minuten bezig,..wel hij net elke keer naar 50 seconden een fout gaf,...
godver,,.na 2.5 minuut zegt hij gewoon weer,. Upgrade Fail,Reason : Download IDB Fail,..
het wil me ook echt niet mee zitten,..je zal toch op vrijdag de 13de geboren zijn zeg hey ben je lekker mee.... :(

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 12-10-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik t goed begrepen heb start je tablet ook niet meer op?? en kom je steeds in een recovery modus??

volgens mij is het niet mogelijk vanuit de recovery modus nieuwe firmware er op te zetten, maar moet je dan in de loader modus zitten??

(even een snelle observatie, verbeter mij AUB als ik verkeerd zit te denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388320 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:43:
Als ik t goed begrepen heb start je tablet ook niet meer op?? en kom je steeds in een recovery modus??

volgens mij is het niet mogelijk vanuit de recovery modus nieuwe firmware er op te zetten, maar moet je dan in de loader modus zitten??

(even een snelle observatie, verbeter mij AUB als ik verkeerd zit te denken)
na de Gebruikelijke handleiding van BirdieNL ,.door de Update.img op je tablet te zetten en hem zelf te laten instaleren,.zei hij Check firmware fail,...reboot now ,.
ik heb Reboot system gedaan .,en hij bootte weer terug in recovery,.enkelt nu kan ik niks meer dan ,.enkelt op Reboot system now klikken ,. waar ik dus weer terug mee in recovery komt indd,...
Wat is de Loader dan ? en hoe zou je daar komen ?.
RkDevicemanage.exe ,..zegt wel Found One LOADER Device,..
maar als ik Upgrade druk,.is hij 2 minuten bezig met Downloading IDB Start,..en komt dan met de fout dat hij IDB start niet kan downloaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe ontwikkeling,.
download loader ,. start ,. wait for Loader start

Upgrade Fail,Reason : Wait for Loader Fail

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 12-10-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426212 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:46:
[...]
Wat is de Loader dan ? en hoe zou je daar komen ?.
Loader modus is te bereiken door op een tablet die aan staat

1. Alle kabels lost te koppelen
2. De menu toets in te drukken (en ingedrukt houden)
3. Je Power Supply aan te sluiten
4. Je usb kabel met je computer te verbinden
5. je reset knop in de drukken

Je scherm word nu zwart en je kan de M (menu) toets los laten.

Wat ik me net bedacht, is het mogelijk dat je tabblet niet meer opstart omdat de update.iso nog op je apparaat staat?? En zo ja, is dit er bij Mike130784 nog af te halen??
Anoniem: 426212 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:50:
nieuwe ontwikkeling,.
download loader ,. start ,. wait for Loader start

Upgrade Fail,Reason : Wait for Loader Fail
Betekend volgens mij dat je device niet in de loader modus staat.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 388320 op 12-10-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen,..ik ga het straks weer verder proberen,
Gister geen tijd meer,.en vandaag de hele dag met mn dochtertje ,.
hoop dat ik tussendoor even tijd heb voor de tablet,.

En ja,.Update.IMG staat indd nog op de tablet,.omdat ik niet meer in android komt behalve Recovery kan ik weing ermee doen,..
Op mn HTC heb ik een aangepaste Recovery waar je tenminste gewoon je telefoon/USB kan mounten,,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ja,..
de tablet doet gewoon helemaal niks meer,.sinds ik hem in de loader heb geprobeerd te krijgen gisteravond,.
DC input erin,.rood lampje gaat heel kort aan en gelijk weer uit,,.verders krijg ik de tablet niet aan /opgestart somehow ,.
ben bang dat hij gewoon overleden is ,.gelukkig was hij gratis,maar vooralsnog,.Klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat is ook de reden dat ik voorlopig nog wacht. De improvements van andere roms zijn voor mij nog niet spectaculair genoeg en er is nog onduidelijkheid over de wijze van rooten/updaten etc. Ik hoop dat je je tab nog gerepareerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@birdiebnl

Net zo'n Xiron bij Blokker gekocht en direct jouw ROM op losgelaten.

HET WERKT als een trein. Direct Recovery 1.3.37 in werking getreden en alles ging feilloos.
Jouw aanbevolen flashplayer apk geinstalleerd en gelijk youtube op de standaard browser.

TOPPIE en bedankt voor jouw ROM !!!

Rob

Opmerking: de kaliberatie in de hoeken is niet goed genoeg. Kan nog niet vinden hoe je de kaliberatie kan forceren

[ Voor 17% gewijzigd door rtunru op 13-10-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 17:22

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Hoe lang houdt de batterij het ongeveer vol bij 'normaal' gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
RutgerFR schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:35:
Hoe lang houdt de batterij het ongeveer vol bij 'normaal' gebruik?
100000 uren bij "normaal" gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ,.nu kan je me opvegen,..

ik zeg vanmorgen uit een geintje tegen mn vrouw,.die tablet doet het niet meer hé sinds je hem van het bed heb laten vallen,..ja dag zeg ze,.ik zeg kijk maar en start de tablet,,.en dat pokkeding gaat gewoon ineens aan terwijl ik hem gister met geen mogelijkheid aan kreeg ,.en ben er echt een paar uur mee bezig geweest,.

maar goed hij gaat aan ,..krijg ik H700 boot scherm,.en daarna BirdieBNL (Xiron) boot logo ,...
maar heb hem nu een tijdje zn gang laten gaan om precies te zijn 30 minuten .,.maar hij blijft in die Bootloop hangen ,.elke keer de bootanimatie's en weer terug naar h700.,.maar durf hem eigenlijk niet te resetten nu hij tenminste weer aan is haha ,.

hoe lang duurt het gewoonlijk voor hij voorbij de boot is en in het android systeem na 1ste instalatie van birdies rom.?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 14-10-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Anoniem: 426212 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:09:
hoe lang duurt het gewoonlijk voor hij voorbij de boot is en in het android systeem na 1ste instalatie van birdies rom.?
Dit duurt normaal enkele minuten. Het lijkt er op dat de rom er maar half op staat, en dan zal hij niet door de boot komen. Nu er weer leven in zit, moet je misschien toch nog eens zorgen dat ie in loader toestand komt en dan met de device manager nogmaals proberen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

birdiebnl schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Dit duurt normaal enkele minuten. Het lijkt er op dat de rom er maar half op staat, en dan zal hij niet door de boot komen. Nu er weer leven in zit, moet je misschien toch nog eens zorgen dat ie in loader toestand komt en dan met de device manager nogmaals proberen te flashen.
dank je ,. ik ga het straks nog eens proberen als ik mn dochter op bed gelegd heb ,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet een aantal dingen ,.zoals IDB start,.reset device.,Waiting for loader start,...en weer diezelfde kut fout,.Upgrade Fail, Reason:Wait for loader Fail .

nog een keer upgrade geklikt,.zegt nu ,. Download Image total (186***) en nog wat,...
Download Fail.,
alles wat hij lijkt te moeten doen failed elke keer na 40 / 50 seconden.,

snap er echt geen sikkepit van.

tablet opnieuw aangezet,..boot scherm.,
dan Recovery scherm met Formatting Data... ,.Formatting Cache....System will reboot 3..2..1...rebooting now,...
Boot scherm. (loop)

op 1 of andere manier flashed hij hem gewoon niet volledig omdat RKDevicemanage elke keer onderbreekt

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 426212 op 14-10-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Je posts zijn een beetje chaotisch :) Als ik het goed begrijp, is dit de gang van zaken:
  1. Je hebt birdiebnl's ROM via de USB mass storage manier op de tablet gekopieerd.
  2. Die ROM is beschadigd geraakt tijdens de overdracht ofzo, en daardoor zit het apparaat in een loop: ROM installeren - rebooten - ROM installeren - rebooten.
  3. Elke andere ROM die je erop probeert te zetten vanuit recovery mode (M knop inhouden) met RKDeviceManage, stopt halverwege het updateproces.
  4. Hierna gaat het apparaat weer vrolijk door met de beschadigde ROM van punt 2 proberen te installeren - rebooten - etc.
Dit kan dus mogelijk opgelost worden door:
  1. De beschadigde update.img op een of andere manier van de user partitie te verwijderen, zodat het apparaat niet steeds probeert deze te flashen.
  2. Het update proces te omzeilen.
Vragen:
  1. Na 50 seconden mislukt het flashen met RKDeviceManage dus. Wat gebeurt er, als je het flashen niet direct start, maar het apparaat eerst een paar minuten in recovery mode laat wachten (zwart scherm)? Geeft hij het dan ook na 50 seconden op?
  2. Welke ROM's heb je verder geprobeerd? H700? H700 + su met wendal scripts? WesleyB? BirdieBNL?

[ Voor 4% gewijzigd door Erik Jan op 14-10-2011 15:31 ]

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Ik heb ondertussen ook de originele Xiron 8 ATP7483 firmware. Deze is gebaseerd op de Hyundai H800 firmware. Deze is echter qua "model" informatie ook een rommeltje, H800 en ATP7483 wordt door elkaar gebruikt, waardoor deze firmware alleen maar met de RKDeviceManager te flashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:50:
Ik heb ondertussen ook de originele Xiron 8 ATP7483 firmware. Deze is gebaseerd op de Hyundai H800 firmware. Deze is echter qua "model" informatie ook een rommeltje, H800 en ATP7483 wordt door elkaar gebruikt, waardoor deze firmware alleen maar met de RKDeviceManager te flashen is.
Mooi, neem aan dat je wel een geroote versie maakt met de goede xiron logo's zodat er bij garantie claimes er geen problemen ontstaan.

Heeft iemand Whatsapp aan de praat gekregen? Geef zelf het nummer op van mijn tweede toestel en krijg een smsje terug met een nummer. Op mijn iPad kreeg een menu waar ik dat nummer in kon vullen. Maar op de xiron krijg ik geen menu, kan dus niks invullen. Wel na enige tijd de mededeling dat het mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:09:
[...]

Heeft iemand Whatsapp aan de praat gekregen? Geef zelf het nummer op van mijn tweede toestel en krijg een smsje terug met een nummer. Op mijn iPad kreeg een menu waar ik dat nummer in kon vullen. Maar op de xiron krijg ik geen menu, kan dus niks invullen. Wel na enige tijd de mededeling dat het mislukt is.
Dit is ook mijn ervaring, de tablet moet een GSM/3G hebben zodat die SMS naar de tablet gestuurd kan worden. Is dit niet het geval, dan kan Whatsapp niet worden geinstalleerd.

Groet,

Rob :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:27:
[...]

Dit is ook mijn ervaring, de tablet moet een GSM/3G hebben zodat die SMS naar de tablet gestuurd kan worden. Is dit niet het geval, dan kan Whatsapp niet worden geinstalleerd.

Groet,

Rob :(
Mijn ipad1 heeft alleen wifi, met een app van cydya (jaibreak) werkt het wel. Dus zonder 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:44:
[...]

Mijn ipad1 heeft alleen wifi, met een app van cydya (jaibreak) werkt het wel. Dus zonder 3g.
Dat zal het wel zijn; is er iets voor Android die net als jailbreak werkt??
Ik heb begrepen dat jailbreak op iPad2 een probleem is.

Rob
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste