Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:19
ricardo70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:44:
Heb hem nu in boot load maar rockchip start niet goed op krijg melding loading config file faild betekend dat dat ie um niet ziet de usb drivers zittten er nu in en werken corect volgens xp iemand nog tips ik heb dus het originele ding van de fabriek de newsmy p9 8gb
Heb je mijn aanwijzigingen op pagina 6 en die van birdiebnl op pagina 10 gelezen en opgevolgd?
Verder bleek ook dat de standaard meegeleverde kabel problemen kan veroorzaken. Gebruik een goede en korte USB kabel zoals b.v. van jouw externe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu in boot load maar rockchip start niet goed op krijg melding loading config file faild betekend dat dat ie um niet ziet de usb drivers zittten er nu in en werken corect volgens xp iemand nog tips ik heb dus het originele ding van de fabriek de newsmy p9 8gb
Voor de Bart Smit/Xiron tabletten is het voldoende om de tablet volledig uit te zetten, dan de (M) knop ingedrukt houden en de stroom kabel aan te sluiten en dan de (M) knop loslaten.
Scherm is Zwart en hij zou in Loader modus moeten zitten dan. Dan gewoon de USB kabel aansluiten en de juiste drivers installeren, dan zou het windows RKTool programma de tablet moeten zien.

Als de NewsMy P9 volledig hetzelfde is als de TomTec/Xiron zou dit moeten lukken.

EDIT
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:19:
Bart smit biedt nu een Tom Tec 7" 'VIERKANT' Android 2.3 tablet met 2 cams aan, specs zijn minimaal, wel multitouch maar niet welk type scherm enz. (weekfolder 14/11).

Lijkt op de 8" versie (ook 'vierkant') maar dan maat kleiner en met 2 cams !?

Nog nooit eerder dit formaat (vierkante 7") tablet gezien !

Iemand ervaring ?
Niet in de Belgische Bart Smit folder, daar staan weeral de oude 7" en 8" tabletten (RK2918) in alsook de vorige generatie 7" en 10" tabletten (WM8650) waar de "Uberoid v10/10.1" Rom het best op draait.
Maar ik zie dat ze nu wel Siliconen beschermhoesjes verkopen voor de 7" en de 8" TomTec Tabletten, voor €9,99

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Ricardo,
Heeft jouw toetsenbord ook een komma en een punt?
Als je die eens gebruikt, wordt je verhaal een stuk leesbaarder, kan het nu heel moeilijk volgen.

Catrinus

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:25:
[...]

Voor de Bart Smit/Xiron tabletten is het voldoende om de tablet volledig uit te zetten, dan de (M) knop ingedrukt houden en de stroom kabel aan te sluiten en dan de (M) knop loslaten.
Scherm is Zwart en hij zou in Loader modus moeten zitten dan. Dan gewoon de USB kabel aansluiten en de juiste drivers installeren, dan zou het windows RKTool programma de tablet moeten zien.

Als de NewsMy P9 volledig hetzelfde is als de TomTec/Xiron zou dit moeten lukken.
Op pagina 15 vind je een screenshot van Gabsor hoe het eruit moet zien als alles goed gaat en jouw tablet netjes gezien is door RKdevicemanage.

Zolang je dat nog niet ziet, heb je een kabelprobleem en of driver probleem die je eerst moet oplossen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, ik heb vanmiddag een 8" bij de Blokker gekocht. Eenmaal thuis bleek er een aantal dingen mis mee te zijn. Ik terug naar de Blokker, zei de verkoopster: Ik ga je geen nieuwe meer meegeven, maar ik geef je het geld terug. Dit is al de zoveelste die terug komt, ik stop ermee.

Blijkbaar zijn het dus geen degelijke dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:50:
Nou, ik heb vanmiddag een 8" bij de Blokker gekocht. Eenmaal thuis bleek er een aantal dingen mis mee te zijn. Ik terug naar de Blokker, zei de verkoopster: Ik ga je geen nieuwe meer meegeven, maar ik geef je het geld terug. Dit is al de zoveelste die terug komt, ik stop ermee.

Heb de mijne sinds eind september, gebruik hem meer dan mijn ipad1' omdat hij niet zo zwaar is en met het scherm prima te internetten is. Nog geen problemen gehad. Bij dit soort tabletten is de eindcontrole niet zo goed, maar bij de duurdere lees je ook wel dat er problemen zijn.
Net zolang doorgaan tot je een goede hebt, het is een prima tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:50:

Dat is niet mijn ervaring. Ik denk dat die ene winkel last heeft van mensen die met dat ding experimenteren en het daardoor bricked en daarna teruggeeft.

Een echte tweaker zal zijn verlies nemen en niet een middenstander de dupe laten worden van zijn hobby!!

Wat waren er allemaal mis dan??

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, er zaten luchtbelletjes achter het scherm, dus ik dacht dat er nog beschermfolie op zat. Dat was niet het geval. En het scherm was totaal de weg kwijt. Als ik links beneden klikte opende het icoontje rechtsboven ect..

Maar ik denk toch dat dit een wijze les was en een 2e kans. Goedkoop is duurkoop. Ga nu toch liever iets meer uitgeven en dan een wat degelijkere kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Erazzzer op 14-11-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:12:
Nou, er zaten luchtbelletjes achter het scherm, dus ik dacht dat er nog beschermfolie op zat. Dat was niet het geval. En het scherm was totaal de weg kwijt. Als ik links beneden klikte opende het icoontje rechtsboven ect..

Maar ik denk toch dat dit een wijze les was en een 2e kans. Goedkoop is duurkoop. Ga nu toch liever iets meer uitgeven en dan een wat degelijkere kopen.
Mijn advies is: ga naar een andere blokker, pakt het gelijk uit en test het daar.
Liever niet op koopavond en zaterdag neem ik aan >:)

De mijne en die van velen hier, werken wel direct goed. Trouwens, op mijn werk heb je ook veel iPad gebruikers die last hebben van defecte iPads. }:O

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 14-11-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:12:

Bij mij zat er wel een folie op het scherm, dat paste precies, was moeilijk te verwijderen. Heb nu een matte folie, geen reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:19:
[...]

Bij mij zat er wel een folie op het scherm, dat paste precies, was moeilijk te verwijderen. Heb nu een matte folie, geen reflecties.
@catr

Persoonlijk denk ik ook dat die folie nog erop zat. Daardoor liep de caliberatie niet goed en krijgt men de verschijnsellen die hij beschreef.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:25:
[...]

@catr

Persoonlijk denk ik ook dat die folie nog erop zat. Daardoor liep de caliberatie niet goed en krijgt men de verschijnsellen die hij beschreef.

Rob
@rob
Roerend mee eens.
En even opnieuw calibreren.

[ Voor 4% gewijzigd door catr op 14-11-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:08:
[...]

Beste Gabsor,

Natuurlijk kan ik de kernel image van Tomtec 7 proberen te implementeren op Xiron 8, ik weet echter niet wat het effect is op de stabiliteit van het geheel en of ondersteuning van de bestandsystemen gelijk blijft.
Daarnaast geldt dat zoveel mensen zoveel wensen ook met ROMs en dat is onbegonnen werk.

Mijn ROMs hebben de volgende doelstellingen:
1.Moet op het originele lijken en net zo stabiel.
2.Root ondersteuning
3.Market 3.x.y
4.Flash player 10.3.x
5.Behoud van de geleverde applicaties.

Trouwens, ik zag dat die Tomtec 7 Game een 16:9 scherm heeft i.p.v. 4:3 op Xiron 8

Groet,

Rob
Dag Rob,

Ben dik tevreden met de features van jouw ROMs.. volgens mij is ie ook wat sneller dan het origineel. Heb je daar nog wat aangepast of is dat slechts mijn illusie? Ofwel overall no critics!

Vraag is ook niet om de Xiron 7" ROM op de Tomtec 8" te gooien en ik begrijp de complexiteit en risico's. Was slechts een slip of the mind..... Beide apparaten zijn inderdaad te verschillend.

Ik ga vanavond een dieper in het samba gebeuren duiken (zoals gezegd: de 7" werkt prima in combi met samba met de originele ROM (de gecustomizde versie is in aanmaak...), ook de grotere MKV's. De 8" knalt eruit, ongeacht de omvang of het type video bestand. Foto's en muziek gaat wel goed, weird dus).

@Ricardo70
Dat vind ik ook maar kan die tomtec van jouw wel ntfs lezen die van mij doet het niet leest allen fat 32 maar de xiron die ik had wel ik ga die van jouw zeker proberen ik hoop dat ntfs het dan ook op mijn newsmy gaat doen bedankt voor het werk dat je voor ons doet met die roms.

Niet lullig bedoeld maar mbt de NTFS opmerkingen:
ik vraag me uberhaupt af wat het nut is van een > 4GB MKV bestand op een 7"of 8" scherm af te willen spelen. M.a.w. Full HD a la Bluray lijkt mij wat overkill, toch? Het scherm is dermate klein dat een goede kwaliteit AVI - of kleine MKV / WMV - er ook strak uitziet. Ik zou er dus voor kiezen om kleinere versies van de te bekijken film te gebruiken. Daarnaast, mocht het via samba wel lukken bestanden af te spelen heb je het NTFS probleem niet meer. Keep it simple :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit de beschermfolie er nog rond :D, werkt prima ermee, dit tot ik een iPad1 of iPad2 screenprotector op maat heb geknipt :D (Ga ik straks eens doen)

@erazzzer
Je kan ook nog steeds de tablet bij Bart Smit kopen en hem flashen met rtunru zijn rom, dan heb je ook een xiron in tomtec behuizing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:20:
Bij mij zit de beschermfolie er nog rond :D, werkt prima ermee, dit tot ik een iPad1 of iPad2 screenprotector op maat heb geknipt :D (Ga ik straks eens doen)
Mensen doen soms dingen die je niet had verwacht :)
Bubbels op het scherm kan i.m.h.o. nooit door het display zelf worden veroorzaakt.
Waarschijnlijker is dus dat de folie nog op zit.
Deze folie KAN en zal ZEER WAARSCHIJNLIJK de caliberatie verstoren.
Voeg aan deze mix nog een vleugje ongeduld bij, et voila, een klacht is geboren :(

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 14-11-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Ja ik ben een luie schrijver met punten en , maar ik heb het voor elkaar , de newsmy p9 is niet meer, welkom xiron bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou oké, morgenmiddag ga ik nog een blokker bezoeken en geef het nog 1 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders een Bart Smit... ze zijn verder toch gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dan heb ik wel 1 vraagje. Iets viel mij op, ik heb Angry Birds gestart om te testen. Toen ik eruit wou kwam ik erachter dat er geen back of home button op het apparaat zat en Angry Birds had geen quit knopje. Hoe moet ik dan programma's sluiten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Tomtec 8" daar zit bovenop wel een back / home / menu knop.
Echter, je kunt altijd op het 'home' icoontje in de taskbar (links boven in het scherm) drukken. Ga je terug naar home c.q. game over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:20:
Ja ik ben een luie schrijver met punten en , maar ik heb het voor elkaar , de newsmy p9 is niet meer, welkom xiron bedankt voor de hulp.
Fijn om te lezen, Ricardo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:51:
Echter, je kunt altijd op het 'home' icoontje in de taskbar (links boven in het scherm) drukken. Ga je terug naar home c.q. game over.....
Zit ook op de Xiron >:)

Wellicht kan een Android introductie helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:51:
Ik heb dat ding afgezocht, geen knopjes gevonden en de taskbar verdween bij Angry Birds, dus daar had ik niets aan :P
rtunru schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:55:
[...]

Zit ook op de Xiron >:)

Wellicht kan een Android introductie helpen??
Ik loop al 3 jaar met Android phones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:58:
[...]

Ik heb dat ding afgezocht, geen knopjes gevonden en de taskbar verdween bij Angry Birds, dus daar had ik niets aan :P

[...]

Ik loop al 3 jaar met Android phones :)
Heb je wel de gebruiksaanwijzing gelezen?? Daar staat toch duidelijk bij dat rechtsboven op de behuizing multifunctionele toetsen zijn die je miste; NAAST dat, net als bij ALLE IEDERE ANDROID, staan die toetsen ook op het scherm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
En voor de mensen die samba willen, bij mij doet hij het gewoon met de apk ES file explorer .Links boven in lokaal in drukken en dan lan selecteren dan instelingen ,en dan nieuw kiezen IP invullen dan zie ik bij mij mijn etrayz nas, en kan ik streamen en ik heb alleen mkv,s vandaar de ntfs kan het ook vanaf micro sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:02:
En voor de mensen die samba willen, bij mij doet hij het gewoon met de apk ES file explorer .Links boven in lokaal in drukken en dan lan selecteren dan instelingen ,en dan nieuw kiezen IP invullen dan zie ik bij mij mijn etrayz nas, en kan ik streamen en ik heb alleen mkv,s vandaar de ntfs kan het ook vanaf micro sd.
Goede constructieve tip Ricardo, welkom op dit forum!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

rtunru schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:02:
[...]

Heb je wel de gebruiksaanwijzing gelezen?? Daar staat toch duidelijk bij dat rechtsboven op de behuizing multifunctionele toetsen zijn die je miste; NAAST dat, net ALLE IEDERE ANDROID, staan die toetsen ook op het scherm!!
Dude, don't get your period.

Nee, ik heb geen beschrijving gelezen en zoals ik al zei, in Angry Birds verdwijnen die knopjes op het scherm. Bij andere apps blijven ze wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:05:
[...]

Dude, don't get your period.

Nee, ik heb geen beschrijving gelezen en zoals ik al zei, in Angry Birds verdwijnen die knopjes op het scherm. Bij andere apps blijven ze wel staan.
Even lezen Dude ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik lees, zie niet het punt dat ik mis? Je bedoelt die knoppenrechts boven? Dat weet ik nu ja, toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:10:
[...]

Ik lees, zie niet het punt dat ik mis? Je bedoelt die knoppenrechts boven? Dat weet ik nu ja, toen niet.
OK, dan zal het wel beter gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricardo70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:02:
Die gebruik ik ook maar met de 8" knalt ES File Exploder er dus uit als ik ook maar een film start / wil afspelen.
Heb ook de Buzz player geprobeerd, daar zit het smb verhaal i.d. player in gebakken. Knal er echter ook uit. Mooi appje trouwens die Buzz player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:24:
[...]

Die gebruik ik ook maar met de 8" knalt ES File Exploder er dus uit als ik ook maar een film start / wil afspelen.
Heb ook de Buzz player geprobeerd, daar zit het smb verhaal i.d. player in gebakken. Knal er echter ook uit. Mooi appje trouwens die Buzz player.
Ik ga nu aan de ROM voor Tomtec 7 inch Tablet Game werken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 14-11-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hallo Gabsor, dat had ik ook met mijn 8inch herotab 816 mid ,maar niet met de newsmy p9 en de Blokker Xiron, ging gewoon goed met es .Ik denkt dat het toch aan de tab ligt maar waar aan ? heb ik niet kunnen ontdekken,bij mijn herotab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ricardo70 Denk niet dat het aan de TAB ligt maar wel aan evt instellingen / config zaken / lokale libraries / etc. M.a.w. aan android zelf. Wellicht zelfs in combi met evt verschillen van omgang met samba, m.a.w. niet elke samba implementatie / config is 100% identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Hier is het dan de BETA ROM voor Tomtec 7 Tablet Game van Bart Smit.

Let op: alleen voor http://www.bartsmit.com/t...blet-4-gb-met-android-2-3

Waarom BETA??

1.Het moet nog getest worden door Gabsor; ik heb de tablet zelf NIET!
2. Uit de test moet blijken of update mogelijk is vanuit SD of interngeheugen of toch met RKDeviceManage.

@gabsor:
1.Na download hernoemen naar update.img en kopieren naar SD-kaart
2.Eerst proberen te installeren vanuit SD-kaart
3.Als het niet lukt dan via een kopie van die update.img op / van het intern geheugen
3.Als het nog steeds niet wil lukken, dan met RKdevicemanage.

Graag terugmelden of het werkt plus welke installatie methode en de versie van Market, Superuser en Flashplayer.

Last but not least, hier is het: http://www.megaupload.com/?d=2JRMF2DZ

Veel plezier,

Rob

PS: Gebruik is voor eigen risico

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 14-11-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rob thanks...

Gaat echter morgen of zelfs woensdag worden. Ben niet thuis en morgenavond heb ik ook werk a.d. broek hangen. Je hoort van me hoe het is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, net thuis vrij gaar maar kon het niet laten om toch maar ff te proberen.

Upgrade gedaan v.a. de sdcard.
Ging prima, kreeg melding dat er een nieuwe update was gevonden. Install geklikt.
Reboot en daarna begon het fw install scherm. Haha, klaar en Tomtec scherm, dus geen Xiron... Heb je blijkbaar ingebouwd :)

Ofwel dit gevolgd:
1.Na download hernoemen naar update.img en kopieren naar SD-kaart
2.Eerst proberen te installeren vanuit SD-kaart

Goed, wel een probleem want de Launcher blijft crashen. M.a.w. deze melding:

Helaas!
De toepassing Launcher (proces android.process.acore) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Sluiten knop maar blijft komen. Enig idee?

Versies kan ik dus nog niet checken...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben alvast / maar zo vrij geweest om een 2e poging via de RkDevice manier te wagen, maw optie "4.Als het nog steeds niet wil lukken, dan met RKdevicemanage".

Was nog vergeten te melden dat na de upgrade alles goed start en je het calibration scherm voor den knar krijgt. Goed, nu niet die android.process.acore meldingen dus lijkt goed te zijn.

Ehhh, moet ik terugtrekken.... De melding verschijnt weer nadat ik WiFi heb geactiveerd.
Goed, weet niet wat ik er aan kan doen maw heeft nog wat aandacht nodig :)

Neem aan dat ik de originele fw c.q. de update.img die ik van de week heb gemaakt er maar weer op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:49:
Neem aan dat ik de originele fw c.q. de update.img die ik van de week heb gemaakt er maar weer op kan zetten.
Ja, maar je hebt update.img in nieuw formaat nodig, en zo niet is de afstand Harmelen Culemborg wel te doen, toch??
Mijn Skype weet je ook al.

EDIT: heb je hard reset met een speld geprobeerd??

Rob

[ Voor 32% gewijzigd door rtunru op 15-11-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@ gabsor.

Ik denk dat wij niet zo snel de originele ROM terug moeten zetten, anders komen wij nooit uit :(
Je bent immers de beta-tester >:) en voorlopig de enige belanghebbende :)

[ Voor 89% gewijzigd door rtunru op 15-11-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:49:
Ehhh, moet ik terugtrekken.... De melding verschijnt weer nadat ik WiFi heb geactiveerd.
Goed, weet niet wat ik er aan kan doen maw heeft nog wat aandacht nodig :)
Hoi Gabsor,

Had je toevallig contact-synchronisatie in jouw tablet met Gmail aangezet??

Dit had ik gevonden op internet:

This Android OS acore error seems to lie within contacts synchronization going wrong. Because of that we need to clear all contacts (and restore them).

Ik neem aan dat je jouw tablet niet meer naar de fabrieksinstellingen kan zetten??
Wat je dan kunt doen is opnieuw installeren met RKdevicemanage maar druk dit keer op Restore i.p.v. Upgrade. Dan wordt eerst een low level format op jouw tablet uitgevoerd >:)

Rob

PS: voor de zekerheid ook de harde reset met een speld/paperclip doen voordat je de WIFI instelt

[ Voor 33% gewijzigd door rtunru op 15-11-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar je hebt update.img in nieuw formaat nodig, en zo niet is de afstand Harmelen Culemborg wel te doen, toch??
Nieuw formaat? Explain please....kan dus niet terug? Fijn.
Afstand is indeed wel te doen... als nodig :)
This Android OS acore error seems to lie within contacts synchronization going wrong. Because of that we need to clear all contacts (and restore them).

Ik neem aan dat je jouw tablet niet meer naar de fabrieksinstellingen kan zetten??
Wat je dan kunt doen is opnieuw installeren met RKdevicemanage maar druk dit keer op Restore i.p.v. Upgrade. Dan wordt eerst een low level format op jouw tablet uitgevoerd >:)
Ik heb niets met de contacten gedaan, heb er uberhaupt geen contacten in staan en was nog niet eens toegekomen aan Gmail.Gebruik het daarnaast niet als telefoon. Ofwel, direct na de upgrade heb ik als eerste WiFi geconfigureerd daarna verschijnt continu de genoemde melding.

Zal vanavond de Restore proberen met RKDeviceManage. Mbt de fabrieksinstellingen, op dit moment kan ik die niet terugzetten agv de steeds weer opduikende foutmelding: ma.w. krijg de kans niet om iets te doen. Echter, kan een nieuwe upgrade / restore doen en dan voor ik de WiFi aanzet alles op de fabrieksinstellingen zetten. Heb je een vermoeden dat er een setting niet goed staat?
Rob
PS: voor de zekerheid ook de harde reset met een speld/paperclip doen voordat je de WIFI instelt
Ok, dat had ik nog niet gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:55:
[...]

Nieuw formaat? Explain please....kan dus niet terug? Fijn.
Afstand is indeed wel te doen... als nodig :)

.
Met Skype kan ik je wel die nieuwe formaat image opsturen. Ik was al voorbereid op deze situatie.
So, do not worry :)

Maar eerst proberen op te lossen en niet gelijk terug willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:55:
[...]

Zal vanavond de Restore proberen met RKDeviceManage. Mbt de fabrieksinstellingen, op dit moment kan ik die niet terugzetten agv de steeds weer opduikende foutmelding: ma.w. krijg de kans niet om iets te doen. Echter, kan een nieuwe upgrade / restore doen en dan voor ik de WiFi aanzet alles op de fabrieksinstellingen zetten. Heb je een vermoeden dat er een setting niet goed staat?
Rob
Je had volgens mij wel degelijk een werkende tablet met al die iconen omdat je bezig was met WIFI, toch??
Dus je had ook kunnen kiezen voor reset naar de fabrieksinstellingen voordat je met WIFI aan de slag ging.
Daarna power off doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:05:
[...]

Je had volgens mij wel degelijk een werkende tablet met al die iconen omdat je bezig was met WIFI, toch??
Dus je had ook kunnen kiezen voor reset naar de fabrieksinstellingen voordat je met WIFI aan de slag ging.
Daarna power off doen.
Snap ik niet... Ja, initieel komt android prima op. No issue there....Echter, zodra ik WiFi aanzette ontstond het probleem maar wist ik vooraf niet.... Wou toch een tablet hebben met WiFi..... :)

Zal vanavond de excercitie herhalen, met reset to fact settings, en power off. Daarna power on en dan komt er toch een keer het moment dat ik WiFi ga / wil configureren.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:25:
[...]

Snap ik niet... Ja, initieel komt android prima op. No issue there....Echter, zodra ik WiFi aanzette ontstond het probleem maar wist ik vooraf niet.... Wou toch een tablet hebben met WiFi..... :)
Ik begrijp dat je als gebruiker een iets andere definitie over een werkende tablet hanteert.

Als ROM-bouwer moet ik aan de hand van wat je mij vertelde, achterkomen hoe ver jouw tablet was gekomen.
Mijn conclusie is dat hij erg ver is gekomen omdat je al die icoontjes had gezien. Als je b.v. Angry Birds start, zal het gewoon werken. Dus jouw tablet is klaar met booten. Op het moment dat je WIFI instelt krijg je problemen en daar in de buurt moeten we dus gaan zoeken.

By the way, begrijp je nu mijn terughoudendheid om een ROM te maken voor een tablet dat ik niet heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 22:05
he iedereen vandaag is de broncode voor ICS uitgekomen is het mogelijk deze voor de xiron 8 of tomtec 8 te ontwikkelen?

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
VNC95 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:32:
he iedereen vandaag is de broncode voor ICS uitgekomen is het mogelijk deze voor de xiron 8 of tomtec 8 te ontwikkelen?
Volgens mij is de hardware daarvoor te zwak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
google heeft gezegd dat in theori alle 2.3 toestel ICS kan draaien

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
VNC95 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:37:
google heeft gezegd dat in theori alle 2.3 toestel ICS kan draaien
Dan vraag je toch aan Google om dit voor je te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
lekker droog antwoord

was gewoon een vraag of het mogelijk zou zijn en of iemand de kennis en ambitie had om dit uit teproberen

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
VNC95 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:40:
lekker droog antwoord

was gewoon een vraag of het mogelijk zou zijn en of iemand de kennis en ambitie had om dit uit teproberen
Die ik heb beantwoord; waarna je met Google kwam, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb net een code ontvangen van Bart Smit met 10% korting op tablets (enkel vandaag geldig tot 18u).
Nu wou ik de TomTec 7" (de goedkoopste, die van 70 euro) bestellen maar de korting wordt niet doorgerekend (de code wordt wel aanvaardt).
63 euro voor een tablet is een leuk prijsje voor een Android tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Twister336 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:50:
Ik heb net een code ontvangen van Bart Smit met 10% korting op tablets (enkel vandaag geldig tot 18u).
Nu wou ik de TomTec 7" (de goedkoopste, die van 70 euro) bestellen maar de korting wordt niet doorgerekend (de code wordt wel aanvaardt).
63 euro voor een tablet is een leuk prijsje voor een Android tablet ;)
Niet om het even, maar waarschijnlijk heeft jouw tablet een andere CPU die NIET wordt ondersteund door de ROMS hier. Maar wel door Uberoid en dat is een ander topic.
Dit om eventuele verkeerde verwachtingen te voorkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
rtunru schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:54:
[...]
Niet om het even, maar waarschijnlijk heeft jouw tablet een andere CPU die NIET wordt ondersteund door de ROMS hier. Maar wel door Uberoid en dat is een ander topic.
Dit om eventuele verkeerde verwachtingen te voorkomen :(
Je hebt gelijk. Dan ga ik maar eens opzoeken wat de verschillen zijn tussen al de Bart Smit tabletten.
Als ik Angry Birds vlot kan spelen ben ik al tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Twister336 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:15:
[...]

Je hebt gelijk. Dan ga ik maar eens opzoeken wat de verschillen zijn tussen al de Bart Smit tabletten.
Als ik Angry Birds vlot kan spelen ben ik al tevreden ;)
De nieuwste 7 inch is wat duurder; http://www.bartsmit.com/t...blet-4-gb-met-android-2-3. Gabsor heeft het en ik ben samen met hem een ROM aan het maken.

Rob

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 15-11-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wat screen captures van me TomTec 8" met rooted Xiron rom :)

Heb gewoon wat widgets neergezet, voor de screenshots, ben hem volledig aan het herinstellen, vandaar de nog vele lege schermen op het overzicht screenshot. Launcher is LauncherPro (aangekocht)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec2747183c71/4ec274717d2f4-shot_000001.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec274c588e71/4ec274c583073-shot_000002.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec2750f937cf/4ec2750f8f94d-shot_000003.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec27525a02a7/4ec275259bc59-shot_000004.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec27539ed158/4ec27539e86e8-shot_000006.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ec2754d88bd4/4ec2754d83db2-shot_000008.thumb.jpg

Voor de vraag komt:
- Viber staat hierop omdat het op mijn oude HTC niet in de market staat, net als Whatsapp
- Met AppMonster Pro backup ik de apps naar een APK en plaats ze op de TF van me oude HTC of zwier ik ze in me BOX.net cloud en installeer het zo dan :)
- Op deze manier update ik de apps dan ook :)
- Ik weet dat je apps het zoals MarketEnabler, maar die werken niet naar behoren op me oude HTC

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:
Hierbij wat screen captures van me TomTec 8" met rooted Xiron rom :)

Heb gewoon wat widgets neergezet, voor de screenshots, ben hem volledig aan het herinstellen, vandaar de nog vele lege schermen op het overzicht screenshot. Launcher is LauncherPro (aangekocht)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Het lijkt wel Honeycomb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, enkel de achtergrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, dit stuur ik vanaf mijn 2e tablet van de Blokker en meteen heb ik weer een n00b vraag. Ik kan er geen market op vinden. Is er misschien ergens een apk van de market te vinden?

Edit: wel een snelkoppeling gevonden en die werkt. Raar dat de market niet onder programmas staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Erazzzer op 15-11-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:21:
Nou, dit stuur ik vanaf mijn 2e tablet van de Blokker en meteen heb ik weer een n00b vraag. Ik kan er geen market op vinden. Is er misschien ergens een apk van de market te vinden?
Ga naar Instellingen-> Toepassingen en kijk daar of je misschien Market nog moet installeren. Mijn ROM heeft in elk geval Market 3.1.6.

EDIT: wat ook kan zijn is dat je Google Apps nog moet aanvinken ergens in de Instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 15-11-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard staat Google Market niet getoond onder de applicaties op de Bart Smit tablet
Om dit wel te doen moet je het volgende doen:
- "Instellingen"
- "Toepassingen"
- "Google Application" aanvinken

Nu zal je Google market vinden onder de programmas

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
22 nov koopavond bij de blokker en 15% korting (zie blokker site)
Tablet nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En ik heb het probleem dat mijn browser zomaar afsluit. Zowel de standaard als Dolphin HD. En het is altijd bij dezelfde websites. Tot nu toe zijn dat funda.nl en 1dayfly.nl. Flash probleempje misschien? GoT werkt zonder problemen.

Edit: hij sluit ook bij gmail.com af, dus geen flash issue

[ Voor 11% gewijzigd door Erazzzer op 15-11-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Erazzzer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:52:
En ik heb het probleem dat mijn browser zomaar afsluit. Zowel de standaard als Dolphin HD. En het is altijd bij dezelfde websites. Tot nu toe zijn dat funda.nl en 1dayfly.nl. Flash probleempje misschien? GoT werkt zonder problemen.

Hoeveel apps heb je open??. Vergeet niet dat intern geheugen alleen 512 mb is!

Misschien is ie wel bang voor jouw slagzin: "Fear me, I'm German!" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

rtunru schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:08:
[...]

Hoeveel apps heb je open??. Vergeet niet dat intern geheugen alleen 512 mb is!

Misschien is ie wel bang voor jouw slagzin: "Fear me, I'm German!" >:)
Niet veel. Voor de zekerheid heb ik alle apps gesloten en het nog een keer getest. Probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Erazzzer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:49:
[...]

Niet veel. Voor de zekerheid heb ik alle apps gesloten en het nog een keer getest. Probleem blijft.
Uitzetten en opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen voor het vrijmaken van geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

catr schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:03:
[...]

Uitzetten en opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen voor het vrijmaken van geheugen.
Ook al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Mobi task killer.app geeft aan hoeveel geheugen vrij is, en wanneer je op optimize drukt, maakt hij geheugen vrij. In gmarket. Bij mij van 90 naar 70% gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Laatst online: 13-04 16:30
Erazzzer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:52:

Heb je al geprobeerd de apk die birdienl op pagina 2 noemt te instaleren. Is flash player 10.3. Anders kun je nog probrren in je browserinstellingrn plugins inschakelen op nooit te zetten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Het is geen flash issue. Flash is goed geinstalleerd en het betreft ook sites waar geen flash gebruikt wordt.

Ook heb ik even een softreset gedaan. Niets geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere mogelijkheid is dat je de Google Framework herstart met flushed gegevens

- Instellingen
- Toepassingen
- Toepassingen beheren
- Alles
- Google Services Framework
- Gegevens wissen
- Nu stoppen
- Tablet herstarten

Dit helpt soms, is het proberen waard

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Cache verwijderd. Evenals de cache van Browser en Dolphin HD. Probleem blijft.

Hoe geef ik dat ding een harde reset? Ben nu ook mijn applijst kwijt in de market. Eens kijken wat gebeurd als ik opnieuw begin.

Ik heb hem een factory reset gegeven. Nu lijkt alles goed.

[ Voor 58% gewijzigd door Erazzzer op 15-11-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RTUNRU

Klopt, ik als gebruiker (...) wil graag ook WiFi a.d. gang hebben :P . Echter, klopt ook dat ie na de 1e boot goed werkt (zeg maar zonder WiFi).

Goed, poging 3 met daarbij uwen instructies wederom nauwgezet volgend
:
  1. Restore uitgevoerd met RKDeviceManage.
  2. Na restore c.q. boot android 1e keer een harde reset met paperclip gedaan.
  3. Na reboot / opkomen WiFi aangezet.
  4. WiFi toegang geconfigureerd
Blijkbaar heeft de reset z'n ding gedaan, geen proces android.process.acore meldingen meer.

Vervolgens de SD card erin, gaat goed.
Heb NIET de optie Instellingen / Privacy instellingen / Fabrieksinstellingen terug uitgevoerd, aangezien het tot nu toe goed werkte.

Wat me verder opvalt (slechts kort even gekeken naar de settings e.d.):

1. Ik zie geen market (staat er wel op maar niet in de app lijst c.q. het scherm waar je in komt als je op het blokjes icoon klikt).
2. Heb gekeken of er bestaande / oude contacts op stonden. Kan geen contacts app vinden. Wel onder Instellingen de optie 'Accounts en Synchronisatie'. Geen bestaande accounts aanwezig.

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:09:
@RTUNRU

Klopt, ik als gebruiker (...) wil graag ook WiFi a.d. gang hebben :P . Echter, klopt ook dat ie na de 1e boot goed werkt (zeg maar zonder WiFi).

Goed, poging 3 met daarbij uwen instructies wederom nauwgezet volgend
:
  1. Restore uitgevoerd met RKDeviceManage.
  2. Na restore c.q. boot android 1e keer een harde reset met paperclip gedaan.
  3. Na reboot / opkomen WiFi aangezet.
  4. WiFi toegang geconfigureerd
Blijkbaar heeft de reset z'n ding gedaan, geen proces android.process.acore meldingen meer.

Vervolgens de SD card erin, gaat goed.
Heb NIET de optie Instellingen / Privacy instellingen / Fabrieksinstellingen terug uitgevoerd, aangezien het tot nu toe goed werkte.

Wat me verder opvalt (slechts kort even gekeken naar de settings e.d.):

1. Ik zie geen market (staat er wel op maar niet in de app lijst c.q. het scherm waar je in komt als je op het blokjes icoon klikt).
2. Heb gekeken of er bestaande / oude contacts op stonden. Kan geen contacts app vinden. Wel onder Instellingen de optie 'Accounts en Synchronisatie'. Geen bestaande accounts aanwezig.

Later meer.
Nou Gabsor, ik ben blij voor jou.
Wat Market betreft, kijk naar mijn antwooord aan Erazzer.

Fijn dat mijn theoretische ROM in de werkelijkheid ook werkt en volgens mij ook vanuit SD te installeren als er geen problemen zijn met sync.

Houd me op de hoogte en..., je blijft toch in mij geloven >:)

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je brengt het leuk....

Ja geloof is er hoor... anders had ik dit niet gedaan. Zelfs birdiebnl en catr hebben vertrouwen in je, dus daar ga ik maar op af 8)7

Rest mij je te bedanken voor je belangeloze inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:55:
Haha, je brengt het leuk....

Ja geloof is er hoor... anders had ik dit niet gedaan. Zelfs birdiebnl en catr hebben vertrouwen in je, dus daar ga ik maar op af 8)7

Rest mij je te bedanken voor je belangeloze inzet!
Ik bloos :o
Vergeet niet om mijn vragen over de versies te beantwoorden??

EDIT: en voor de community een installatie handleiding maken??

Veel plezier !!

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 15-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, althans.... help me ff hoe ik de versies kan achterhalen....

Blozen is voor meisjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:07:
Nee, althans.... help me ff hoe ik de versies kan achterhalen....

Blozen is voor meisjes :)
Als je apkinstaller hebt dan zal je het daar kunnen aflezen anders bij instellingen->toepassingen>...

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij:

Superuser 3.0.5
Market 3.3.11
Flashplayer 10.3.185.121

Met de opmerkingen:

1. Flashplayer 10.3 heb ik zelf geinstalleerd (Met titanium bck mijn apps teruggezet)
2. Superuser werkt c.q. root wordt granted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:22:
Hierbij:

Superuser 3.0.5
Market 3.3.11
Flashplayer 10.3.185.121

Met de opmerkingen:

1. Flashplayer 10.3 heb ik zelf geinstalleerd (Met titanium bck mijn apps teruggezet)
2. Superuser werkt c.q. root wordt granted.
OK dank je.

Maak je ook nog een installatie handleiding voor de community, met name hoe je in bootloader moet komen etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hieronder de bootloader en upgrade / restore instructie. Review & comment svp, if any.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LET OP, DEZE INSTRUCTIE IS ALLEEN GELDIG VOOR DE TomTec ATF3482 Game7 tablet, dus DE 7" versie en NIET de 8" versie!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Howto bootloader TomTec ATF3482 Game7 tablet"
  1. Zorg dat je deze (Windows) rockusb drivers op je computer hebt geïnstalleerd, (ofwel, moet er zo uitzien in je hardware lijst: Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/adb.jpg).
  2. Tablet uitzetten
  3. Via de bijgeleverde USB kabel de tablet op de computer aansluiten
  4. Vijf (5) seconden tegelijkertijd de VOLUME '+' en de POWER ON knop in drukken
  5. RKDeviceManager starten.
  6. De melding Found One Device moet veschijnen en in het veld "Chip Type" moet de Rk29 weergeven worden.
Als alles in orde is kun je op eigen risico een evt upgrade of restore uitvoeren met een customized ROM image file. Verschil tussen een upgrade e/o een restore is dat de restore een Low Level Format uitvoert. In mijn geval was een restore nodig.

Howto upgrade / restore custom ROM TomTec ATF3482 Game7 tablet:
  1. Zorg dat de batterij van je tablet is opgeladen, je tablet mag niet uitvallen gedurende onderstaande procedure ( = game over).
  2. Juiste upgrade.img bestand in RKDeviceManage laden (let op dat je de versie voor de TomTec 7" ATF3482 Game7 gebruikt)
  3. Restore / upgrade uitvoeren met RKDeviceManage (loading, checking, installation)
  4. Na restore c.q. boot android 1e keer een harde reset met paperclip uitvoeren
  5. Na reboot / opkomen (pas / evt) WiFi aanzetten.
  6. WiFi toegang configureren
Al met al duurde de gehele procedure bij mij een minuut of 5 tot 7.

Download:
T_Upgrade_Kit v1.rar c.q. de TomTec upgrade kit met daarin de gebruikte tools:
  1. Rockusb
  2. RKDeviceManage

----------------------------------------------------
  3. DroidExplorer.0.8.8.2.x86.Setup
  4. rkdump_android
Opmerking: voor een upgrade / restore van een ROM heb je alleen 1 & 2 nodig. De overige tools zijn gebruikt om de originele firmware van de TomTec af te halen.

last & not least:
Ere wie ere toekomt: RTUNRU is de maker van de (1e) custom ROM voor deTomTec ATF3482 Game7.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:58:
Ok, hieronder de bootloader en upgrade / restore instructie. Review & comment svp, if any.
LET OP, DEZE INSTRUCTIE IS ALLEEN GELDIG VOOR DE TomTec ATF3482 Game7 tablet, dus DE 7" versie en NIET de 8" versie!!!!

Howto bootloader TomTec ATF3482 Game7 tablet"
  1. Zorg dat je deze (Windows) rockusb drivers op je computer hebt geïnstalleerd, (ofwel, moet er zo uitzien in je hardware lijst: [afbeelding]).
  2. Tablet uitzetten
  3. Via de bijgeleverde USB kabel de tablet op de computer aansluiten
  4. Vijf (5) seconden tegelijkertijd de VOLUME '+' en de POWER ON knop in drukken
  5. RKDeviceManager starten.
  6. De melding Found One Device moet veschijnen en in het veld "Chip Type" moet de Rk29 weergeven worden.
Als alles in orde is kun je op eigen risico een evt upgrade of restore uitvoeren met een customized ROM image file. Verschil tussen een upgrade e/o een restore is dat de restore een Low Level Format uitvoert. In mijn geval was een restore nodig.

Howto upgrade / restore custom ROM TomTec ATF3482 Game7 tablet:
  1. Zorg dat de batterij van je tablet is opgeladen, je tablet mag niet uitvallen gedurende onderstaande procedure ( = game over).
  2. Juiste upgrade.img bestand in RKDeviceManage laden (let op dat je de versie voor de TomTec 7" ATF3482 Game7 gebruikt)
  3. Restore / upgrade uitvoeren met RKDeviceManage (loading, checking, installation)
  4. Na restore c.q. boot android 1e keer een harde reset met paperclip uitvoeren
  5. Na reboot / opkomen (pas / evt) WiFi aanzetten.
  6. WiFi toegang configureren
Al met al duurde de gehele procedure bij mij een minuut of 5 tot 7.

Download:
T_Upgrade_Kit v1.rar c.q. de TomTec upgrade kit met daarin de gebruikte tools:
  1. Rockusb
  2. RKDeviceManage

----------------------------------------------------
  3. DroidExplorer.0.8.8.2.x86.Setup
  4. rkdump_android
Opmerking: voor een upgrade / restore van een ROM heb je alleen 1 & 2 nodig. De overige tools zijn gebruikt om de originele firmware van de TomTec af te halen.

last & not least:
Ere wie ere toekomt: RTUNRU is de maker van de (1e) custom ROM voor deTomTec ATF3482 Game7.
Dank je Gabsor.
Ook de eer aan jou voor de medewerking aan het dumpen, testen, deze gebruiksaanwijzing EN de hartkloppingen >:)

Heb je deze gloed nieuwe tablet van Bart Smit en wil je wat meer mogelijkheden, dan mag je dit custom ROM hier downloaden:

http://www.megaupload.com/?d=2JRMF2DZ

Zoals gebruikelijk, gebruik is voor eigen risico !!

Veel plezier,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@catr

Een tijdje geleden had je gedacht om bericht #1 uit te breiden met de lijst van ROMs en de links naar de downloads. Ga je in de toekomst deze aanpassingen doen??

Wellicht ook een idee de aanduiding Xiron 8 van het topic-titel te verwijderen?
We zijn immers gegroeid tot meer RK2918 merken en formaten ;)

Ik wil je bij deze bedanken voor het starten van dit topic, waar we nu veel plezier aan beleven :)

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:49:
@catr

Een tijdje geleden had je gedacht om bericht #1 uit te breiden met de lijst van ROMs en de links naar de downloads. Ga je in de toekomst deze aanpassingen doen??

Wellicht ook een idee de aanduiding Xiron 8 van het topic-titel te verwijderen?
We zijn immers gegroeid tot meer RK2918 merken en formaten ;)

Ik wil je bij deze bedanken voor het starten van dit topic, waar we nu veel plezier aan beleven :)

Rob
@rob,
Zal het aanpassen, weet alleen niet hoe je de links maakt die verwijzen naar het download adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:15:
[...]

@rob,
Zal het aanpassen, weet alleen niet hoe je de links maakt die verwijzen naar het download adres.
Geweldig; je kunt de links, denk ik, gewoon kopieren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rob

Heb beide tablets nu up & running met jouw ROMS en de applicaties die ik erop wil.
Als ik nu een FULL system backup c.q. image wil maken, kan ik dat dan doen met de rkdump actie die we gebruikten om de firmware er vanaf te trekken?

Of moet je meer doen om dergelijke backup te kunnen gebruiken?

Hopelijk snap je wat ik bedoel en kun je me informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:01:
@Rob

Heb beide tablets nu up & running met jouw ROMS en de applicaties die ik erop wil.
Als ik nu een FULL system backup c.q. image wil maken, kan ik dat dan doen met de rkdump actie die we gebruikten om de firmware er vanaf te trekken?

Of moet je meer doen om dergelijke backup te kunnen gebruiken?

Hopelijk snap je wat ik bedoel en kun je me informeren.
Door hetzelfde te doen met RKdump ( op mtd5 ), zal je een image van je huidige firmware kunnen maken en wel in de oude formaat.
Voor jouw apps etc. moet je dan Titanium Backup gebruiken.

Kortom, in 1 klap full backup maken is volgens mij niet mogelijk. Gewoon jouw ROMS bewaren en backup maken met Titanium Backup is wat enigzins lijkt op een full backup.

EDIT: als je met Titanium Backup de mogelijkheid Backup all user apps + system data kiest dan heb je in theorie een full backup. Ware het niet dat alles wat in CRAMFS zit niet op eenvoudige wijze terug te zetten is. Daarom moet je ook je ROMS bewaren >:)

[ Voor 27% gewijzigd door rtunru op 16-11-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:54:
[...]

Door hetzelfde te doen met RKdump ( op mtd5 ), zal je een image van je huidige firmware kunnen maken en wel in de oude formaat.
Voor jouw apps etc. moet je dan Titanium Backup gebruiken.

Kortom, in 1 klap full backup maken is volgens mij niet mogelijk. Gewoon jouw ROMS bewaren en backup maken met Titanium Backup is wat enigzins lijkt op een full backup.

EDIT: als je met Titanium Backup de mogelijkheid Backup all user apps + system data kiest dan heb je in theorie een full backup. Ware het niet dat alles wat in CRAMFS zit niet op eenvoudige wijze terug te zetten is. Daarom moet je ook je ROMS bewaren >:)
Ok, duidelijk... Full backup in 2 delen dus. Ga het eens testen op de 2e 7" Tablet die ik heb. Die is nog origineel.... Tx again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nog een vraag. Als ik een sd card in mijn tablet stop, dan kan ik de interne 4GB nergens meer terug vinden. Waar vind ik dan nog de bestanden die op het interne geheugen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Erazzzer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:32:
Ik heb nog een vraag. Als ik een sd card in mijn tablet stop, dan kan ik de interne 4GB nergens meer terug vinden. Waar vind ik dan nog de bestanden die op het interne geheugen staan?
Bij astro file manager zie je de interne geheugenkaart als mnt/storage,
De externe sdkaart als mnt/storage/sdcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

catr schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:45:
[...]

Bij astro file manager zie je de interne geheugenkaart als mnt/storage,
De externe sdkaart als mnt/storage/sdcard.
Nee, dat is het niet. Als ik de SD eruit haal, dan heb ik in storage bestanden staan, maar dan is er ook een dir die sd card heet, daar staan ook allemaal bestanden in. Zogauw ik een sd card erin stop wordt deze gevuld met bestanden van de sd card. De map sd card heeft hij zelf gegenereerd (wanneer er dus geen card in zit).

• rtunru
Erazzzer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:53:
[...]

Nee, dat is het niet. Als ik de SD eruit haal, dan heb ik in storage bestanden staan, maar dan is er ook een dir die sd card heet, daar staan ook allemaal bestanden in. Zogauw ik een sd card erin stop wordt deze gevuld met bestanden van de sd card. De map sd card heeft hij zelf gegenereerd (wanneer er dus geen card in zit).
Wat is eigenlijk je probleem?
Als je de bestanden op jouw SD ziet en jouw tablet naar behoren werkt dan is alles OK, toch?
Mountpoints worden door verschillende file managers anders genoemd. So What??

Ik neem aan dat je nu geen last meer hebt van luchtbellen onder het display van jouw Xiron??

EDIT: bij mij bijvoorbeeld is /sdcard het interne geheugen en /sdcard/sdcard de echte SD

[ Voor 13% gewijzigd door rtunru op 17-11-2011 10:45 ]

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Luchtbellen zijn nu weg ja. Ik heb de sd card eruit gehaald, de map gerenamed en de card terug gestopt. Nu is het goed

• rtunru
catr schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:24:
[1 Hyandai rom staat op hun site en is zelf aan te passen
Hyundai is correcter :)

4 Rtuntu rom 27 oktober pagina 6
rtunru is correcter :)
@catr :)

Verwijderd

catr schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:24:
[1 Hyandai rom staat op hun site en is zelf aan te passen
Hyundai is correcter :)

4 Rtuntu rom 27 oktober pagina 6
rtunru is correcter :)
Huh? Abracadabra? Explain.... :P

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:45:
[...]

Huh? Abracadabra? Explain.... :P
Post # 1 dit topic >:)

• rtunru
Erazzzer schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:38:
Luchtbellen zijn nu weg ja. Ik heb de sd card eruit gehaald, de map gerenamed en de card terug gestopt. Nu is het goed
Heb ik het goed begrepen dat jij jezelf in de war hebt gebracht??

Geef niet hoor, het gebeurt iedereen weleens >:)

• catr
Bedankt voor de correctie, is al aangepast.(memoryleak)

[ Voor 3% gewijzigd door catr op 17-11-2011 18:02 ]

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

rtunru schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:51:
[...]

Heb ik het goed begrepen dat jij jezelf in de war hebt gebracht??

Geef niet hoor, het gebeurt iedereen weleens >:)
Nee, dat heeft een app voor me gedaan :p
Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste